Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax legt tweede spits op één dag vast: talentvolle Duitser komt

Laatste update:

Ajax heeft maandag niet één, maar twee nieuwe aanvallers gecontracteerd. Kort nadat de Amsterdamse club bevestigde dat het Sam Hendriks overneemt van De Graafschap, bericht men ook dat Marvin Höner overkomt van Arminia Bielefeld. De negentien jaar oude spits heeft een contract getekend voor twee seizoenen. Hij liep eerder al stage bij de 32-voudig kampioen van Nederland.

/

Höner maakte zijn debuut voor Arminia nog niet, maar maakt nu wel de directe overstap naar Ajax. De enkelvoudig international van Duitsland Onder-19 liep vorig seizoen al even stage bij zijn nieuwe club en speelde drie duels voor Ajax tijdens de Copa Amsterdam. Ook sprak hij in die periode met directeur marketing Edwin van der Sar en hoofdtrainer Frank de Boer.

“Prachtig om zulke grote namen uit het internationale voetbal te ontmoeten. Ik kijk ernaar uit om bij Ajax te beginnen. Ik heb komend seizoen twee doelen: doelpunten maken en Nederlands leren”, geeft Höner trots aan. Ajax laat weten dat hij, wanneer hij zijn officiële debuut maakt, de vijfde Duitse speler kan worden in de clubhistorie: Horst Blankenburg, Werner Schaaphok, Arno Steffenhagen en Peter Lübeke gingen hem voor.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

31-voudig kampioen van Nederland.........

On: Duitsers bij Ajax, dat hoor je niet zovaak. Zou leuk zijn als hij doorbreekt, dan krijgt Ajax meer belangstelling vanuit Duitsland.

24 juni 2013 om 18:52

Inderdaad VZ, afgelopen seizoen heeft ajax opnieuw bewezen de beste club van Nederland te zijn voor de 32x.

24 juni 2013 om 18:53

Het is gewoon 32-voudig kampioen hoor, Hugo. De 30e behaalde we tegen Twente, de 31e tegen VVV en de 32e tegen Willem II. Dan doel ik op de kampioenswedstrijden, uiteraard.

Ps. Maar misschien wees je Voetbalzone op een fout? Dan heb ik niets gezegd.

24 juni 2013 om 18:57

Hugo wijst er natuurlijk op dat er eerst in de tekst 31-voudig stond, oftewel een fout van voetbalzone. Deze is ondertussen zo te zien gecorrigeerd, even nadenken voor je post Sdg030.

24 juni 2013 om 19:01

Misschien moet jij mijn berichtje eens lezen en dan pas reageren, Jensiehh. Mijn aanpassing was een minuut voor jouw berichtje. Daarbij zegt Hugo: 31-voudig kampioen van Nederland, meer als een statement en zonder vraagteken. Dat kun je dus ook interpreteren als een correctie op de 32 die in de tekst staat. Dus zo gek was mijn gedachte niet. Ik kwam blijkbaar pas op de site toen het al aangepast was door VZ.

Dan vraag ik me nu wel echt af wat ze met hem willen, als hij echt zo'n groot talent zou zijn zou hij wel opgepikt zijn door een Duitse topper/subtopper.

24 juni 2013 om 17:48

Klopt. Hij heeft zelfs niet eens zijn debuut voor Arminia Bielefeld gemaakt. Het is afwachten of ie wel wat kan.

24 juni 2013 om 17:56

Er zijn in Duitsland veel clubs waar de jeugd vrij moeilijk doorbreekt.
Er zijn clubs als Dortmund waar veel met de jeugd gedaan word maar er zijn nog aardig wat clubs die liever een dure speler halen van eind 20 dan dat ze de eigen jeugd de kans geven.

Maar inderdaad raar dat de Duitse clubs die wel wat met de jeugd doen hem nog niet opgepikt hebben.
Maar iemand bij Ajax zal wel wat in hem zien en hij zal wel niet veel kosten.

24 juni 2013 om 20:00

Wanneer je de selectie van Arminia bekijkt kun je niet stellen dat er weinig jonge spelers in zitten. Er spelen dus wel degelijk jongens uit de jeugd in het eerste.

24 juni 2013 om 17:51

Is dat zo ja? Volgens mij gaan er genoeg grote talenten naar minder grote clubs hoor. Dat een grote club hem niet heeft opgepikt betekent echt niet dat hij geen groot talent kan zijn. Fischer en Eriksen werden bijvoorbeeld ook begeerd door de Europese top, toch kozen zij (heel verstandig) voor een goede tussenstap. Van Nistelrooij werd bij Den Bosch opgepikt door Heerenveen, dat kwam natuurlijk omdat hij helemaal geen groot talent was.....

24 juni 2013 om 20:23

Ajax is goed bezig, overal talenten kopen zodat ze over een paar jaar weer een team VOL met eigen jeugd hebben Talenten van de Graafschap, Bielefeld, Psv, Feyenoord, Twente en een hoop Denen, klasse, Ajax écht een club die de eigen jeugd een kans geeft.........

24 juni 2013 om 20:43

Ervan uitgaande dat je kan lezen wil ik je er op attenderen dat deze Hõner al 19 jaar is.
Hierdoor kan je hem geen jeugd noemen en zal hij hoogstwaarschijnlijk eerst aansluiten bij Jong Ajax.
Beetje ondoordachte reactie dus....

24 juni 2013 om 20:52

Doe aub even normaal. Mensen zoals jij zijn verbitterd als het over ajax gaat. Alles is k*t en als Ajax investeert in talenten ben jij er als de kippen bij om lekker je gal over ajax uit te spuwen. Triest en kinderachtig maakt je dat. Het is gewoon slim wat Ajax doet investeren in de jeugd.

24 juni 2013 om 20:53

@huubkee

Lachwekkend eigenlijk hoe types zoals jij altijd ronduit triest moeten reageren als er een jonge speler wordt aangetrokken door Ajax. Al helemaal omdat geen één Ajax supporter over 'eigen' jeugd bij dit artikel begint. Sterker nog, jou reactie op Gulio heeft niks te maken met wat Gulio zegt, dus waarom reageer je überhaupt? Snap je dan niet hoe kinderachtig en jaloers je over komt?

24 juni 2013 om 22:34

Huubke, je zal net zoals die anderen die telkens over Ajax' jeugd beginnen, wel niet zo slim zijn verwacht ik.

Je hebt clubs die oudere en middelmatige (of slechte) spelers voor veel te veel geld kopen en je hebt slimme clubs die een beleid voeren. Ajax is een voorbeeld van dat laatste.

Lees eens een boek, probeer een spelletje schaken en kijk dan eens of je met wat intelligenters kan komen. Sowieso wel petje af voor het feit dat je kan lezen en schrijven.

VZ wanneer jullie mijn reactie verwijderen ga dan gelijk een grote schoonmaak houden onder al die gefrustreerde, rancuneuze, haatzaaiende provocateurs die telkens over Ajax lopen te zeuren wanneer ze slim investeren in jeugd. Zij zijn de personen die die jongens dan betitelen als eigen jeugd.

25 juni 2013 om 00:08

Oh ik wist niet dat ik spontaan slimmer zou worden als ik 50 tinten grijs zo lezen bedankt voor de tip

24 juni 2013 om 17:55

@ Stravven,

Ik heb hem in een van zijn proefwedstrijden zien spelen en toen kreeg hij wel 'n paar goede kansen om te scoren, maar die benutte hij niet. Misschien dat Ajax hem voor de breedte heeft gehaald, maar in Sam Hendriks zie ik wel wat.

Ajax heeft op dit moment Danny Hoesen, Siem De Jong (kan daar spelen, maar het is de vraag hoelang hij nog bij Ajax blijft) en Kolbeinn Sigþórsson voor de spits en dan hebben ze deze Sam Hendriks en Marvin Höner ook nog gehaald.

De laatste twee wellicht voor de toekomst, maar Hoesen is ook iemand voor de toekomst en dan voorspel ik voor Höner toch wel de minste kansen.

24 juni 2013 om 18:28

Dit zijn duidelijk twee aankopen voor Jong Ajax, niet voor het eerste. Aangezien er in de jeugd bij ajax geen fatsoenlijke spits rondloopt en Hoesen en Sightorsson elkaar moeten beconcurreren moesten er wel enkele jonge spitsen komen.

24 juni 2013 om 19:13

@ Goodoldfredje,

Ja, maar ik schrijf ook in m'n laatste alinea 'de laatste twee wellicht voor de toekomst, maar Hoesen is ook iemand voor de toekomst en dan voorspel ik voor Höner toch wel de minste kansen. '

Daarmee bedoel ik ook dat Sam Hendriks en Marvin Höner spitsen voor Jong Ajax zijn.

24 juni 2013 om 22:05

Aankopen voor een reserve elftal is onzin, ze zullen daar best beginnen, maar worden gehaald om uiteindelijk in het eerste door te breken.. mochten ze het goed doen natuurlijk..

24 juni 2013 om 18:07

Het kan zijn dat Ajax iets in hem ziet dat andere clubs niet zien, of dat deze jongen simpelweg onder de radar is gebleven. Hij kan inderdaad ook niet goed genoeg zijn. Dat laatste betwijfel ik echter. Het grote voordeel van het nieuwe Ajax is dat er veel oud-voetballers zitten die wel degelijk kijk hebben op het talent van spelers. Ik vertrouw op hun kennis.

En mochten ze er naast zitten, dan is dat nog geen probleem. Deze jongen zal de club niet heel veel geld kosten in twee seizoenen en dus kun je daar best iets risico in nemen.

24 juni 2013 om 18:35

@deca

Eens. Ik vind dat het technische hart er een vrij goede kijk op heeft. Cerny is geweldig, Bazoer heeft ongelofelijk veel potentie. Net als Andersen en Meleg trouwens. Ik ben erg benieuwd. Je kunt dt soort talenten toch wat beter gaan beoordelen nu Jong Ajax in de JL uit gaat komen. Toch een ander niveau als de beloftecompetitie.

24 juni 2013 om 18:45

Je noemt volgens mij allemaal jeugdinternationals op. Daar hoef je geen kijk voor ergens op te hebben hoor. Is gewoon kijken welke spelers voor hun land uitkomen. Paar wedstrijdjes bekijken Forza Sports Group erop af sturen om de jongens te bewerken, meer geld bieden als de club waar ze voetballen en binnen zijn ze.

24 juni 2013 om 18:28

Hoeft natuurlijk niet altijd. Twente heeft ook veel Duitse spelers in haar jeugd. Voorbeeld Tim Hölscher, word gezien als een groot talent, en dat heeft hij na mijn mening ook wel bewezen.

24 juni 2013 om 18:38

Vergeet niet dat Jong Ajax volgend jaar Jupiler league speelt. Dat team kan niet onderaan gaan bungelen

24 juni 2013 om 18:52

@hottuna,

en waarop baseer je dat. Het zal mij benieuwen wat de jeugdteams van Psv, Twente en Ajax kunnen brengen op het niveau van de Jupiler League. Dat je bij Ajax zit betekent niet meteen dat je bovenin meedoet.

on: Weer een potentiële jonge aanvaller erbij. Ajax is duidelijk bezig met de toekomst, maar mag zich ook wel eens gaan richten op aankopen voor volgend seizoen.

24 juni 2013 om 20:01

Het zou voor Ajax slecht uitkomen wanneer Jong Ajax meedoet in de onderste regionen van de Jupiler league. De spelers zullen zich zo namelijk niet optimaal kunnen ontwikkelen.ze hebben dus baat bij een goede selectie.

24 juni 2013 om 22:26

Juist wel, in een competitie waar ze al de beste zijn leren ze het minst, ze kunnen immers toch niet promoveren/degraderen. Betere spelers als tegenstanders betekend dat je meer leert. Kijk bijvoorbeeld naar Vertonghen, zou in de eredivisie veel minder leren dan nu in de pl.

24 juni 2013 om 18:54

Is het niet gewoon om een spits voor jong-ajax te hebben? Las hier enkele keren dat er geen goede spitsen rondlopen in de leeftijdscategorie 16-20

24 juni 2013 om 19:16

Klopt niet helemaal stravven, het grootste Duitse talent sinds Gotze (goretzka) speelde afgelopen jaar ook voor Bochum. Dus het zegt niet alles. Al moet ik toegeven ik heb ook nog nooit van deze jongen gehoord. Maar goed, ik kijk dan ook niet wekelijks naar de 3.bundesliga.

24 juni 2013 om 22:00

Mwah het gebeurt vaak zat dat een speler bij de ene club in de jeugd niet goed tot zijn recht komt en bij een andere club zich wel goed ontplooit. Zeker op die leeftijd kan er nog van alles mee gebeuren.

24 juni 2013 om 22:48

Volgens mij is het vrij helder wat ze willen. Veel mensen vergeten dat Ajax volgend jaar ook een Jupiler League club is. Ze moeten dus een brede selectie hebben. Verhuur is overbodig geworden door deze constructie, prachtig voor Ajax, gelijk een podium om deze jongens op te testen. Doen ze het goed? Schuif je ze door, zo niet: geen probleem, ze hebben nauwelijks iets gekost en in de JL vast wel íets toe te voegen.

nog nooit van gehoord, ik hoop dat het een groot talent is. Maar hij is wel al 19 en heeft nog niet zijn debuut gemaakt. 1 jaar wennen en dan moet hij er staan in het eerste van ajax samen met hoesen en sigi

24 juni 2013 om 17:53

Hebben ze ook nog Hendriks (van de Graafschap) Van Kessel 20 jaar (ex Az)!!!!

Ben benieuwd wat deze spitsen moeten gaan brengen, echte goalgetters kan je ze niet noemen!

edit: correctie Henriksen = Hendriks thnx to -world-

24 juni 2013 om 18:28

Henriksen = Hendriks

Er moeten toch jongens in Nederland lopen die hetzelfde kunnen als hij...

24 juni 2013 om 17:56

Sam Hendriks.

24 juni 2013 om 18:01

Heb je hem al eens zien spelen dan? Wie weet is ie wel veel beter dan we allemaal denken. Of misschien is ie wel goedkoper dan vergelijkbare Nederlandse talenten. Laten de Ajaxhaters nou eens ophouden met constant datzelfde liedje: 'ajax haalt alleen maar buitenlanders'. Ajax heeft niks te maken met landsbelangen en zolang buitenlandse talenten de selectie meer versterken dan Nederlandse heeft Ajax er helemaal niets aan om buitenlandse talenten te laten lopen. Of had Ajax soms Wildschut moeten ophalen in plaats van Viktor Fischer?

24 juni 2013 om 18:36

Hoesen

32-voudig vz! wel opletten.
Ik ken deze jongen niet, hopelijk zal hij uitgroeien tot een goede spits voor Ajax, zoveel succesvolle Duitsers zijn er niet geweest in Amsterdam.

24 juni 2013 om 17:50

Ach... Je zou de tel ook bijna kwijt raken

25 juni 2013 om 00:11

Ach ach ach nee nee wij zijn niet arrogant -De Ajax(supporters)gloryhunters bind je het leuk zo je eigen club verheerlijken kinderachtig

25 juni 2013 om 03:13

@ Rombomcu

Ach ach ach, nee weer zo´n iemand die geen humor heeft en alles meteen maar negatief interpreteerd.

Wordt dan dringen met spitsen. Er zijn nu toch wel wat spitsen die voor Ajax 1 kunnen uitkomen. Sigthorsson, Hoesen, Hendriks, van Kessel, Honer.

24 juni 2013 om 17:47

Hoe meer concurrentie, des te meer brengen ze het beste uit elkaar naar boven!

Bovendien kunnen er enkele verhuurd worden.

24 juni 2013 om 17:51

Mwah van Kessel komt schromelijk tekort, Honer moet sowieso een jaar acclimatiseren en Hendriks is nog veel te jong. Sigthorsson gaat nooit 34 wedstrijden spelen en van Hoesen moet je maar afwachten hoe hij het als basisspeler doet he

24 juni 2013 om 17:59

Sightorsson en Hoessen strijden om de 9 in het eerste elftal. Hendriks en Honer zullen dat doen bij de beloften in de Jupiler League. Voor Ajax natuurlijk geweldig dat het beloftenelftal volgend jaar op dat niveau uitkomt. Hierdoor kunnen ze talenten en veel mooier podium bieden dan maandag avond voetbal en worden ze op een fatsoenlijk niveau getest.

24 juni 2013 om 18:34

Juist Polop en zo is het! De a2 gaat ook op een hoger niveau spelen trouwens (waarschijnlijk beloften)

24 juni 2013 om 18:04

Hendriks, Honer zullen dan voor Jong Ajax uitkomen neem ik aan, en van Kessel misschien nog een seizoen in Almere? Dat lijkt me ideaal. Maar echt potentie zie ik niet in van Kessel.

24 juni 2013 om 23:10

@ansjo

Maak je over het voormalige toptalent van AZ Van Kessel maar geen zorgen. Hij was afgelopen seizoen zowat de slechtste spits van Almere City, wat moet Ajax daar nou mee?

Ik ben benieuwd. Hopelijk voor Ajax is Hendriks of deze Höner wel een "typische" Ajax spits. Want daar is men nog steeds naar opzoek. Nu kun je toch goed zien hoe groot de aantrekkingskracht is van oud-voetballers. Ik zie dat ook graag bij Twente, maar zoveel oud-voetballers, die ook nog echt goed waren, hebben wij niet gehad bij Twente. Dus ik hoop dat daar in de toekomst nog wat verandering in komt.

24 juni 2013 om 19:02

De keu loopt toch rond daar? Fred Rutten is ook n magnet! Of over n paar jaar wout brama.

Dat was een mooie tijd met Arno Steffenhagen, kan het me nog herinneren als de dag van gisteren.

Ajax en PSV zijn nu enorm veel jeugdspelers aan het contracteren en vastleggen/verlengen. Is dit de vervanger voor Sigthorssõn? In ieder geval een aantal jaar laten rijpen lijkt me en kijken of het wat wordt.

25 juni 2013 om 00:14

Nee das gewoon omdat je voor volgend jaar als je in de Jupiler league wilt komen met je jeugd team dan moeten er minimaal een aantal jeugdspelers onder contract staan (weet niet precies hoeveel)

Ik heb nog nooit van die gozer gehoord, weet iemand wat voor spits het is?

Overigens, @vz, het is wel de karigheid ten top als je Ajax 31-voudig kampioen noemt. Dan mag je je toch wel een klein beetje gaan schamen.

24 juni 2013 om 18:05

Ik heb ergens gelezen dat hij een spits is met een neus voor de goal en het fantastisch vind om doelpunten te maken.

24 juni 2013 om 18:37

Gek dat spitsen het fantastisch vinden om doelpunten te maken he?

24 juni 2013 om 23:19

Bedankt voor je waardevolle toevoeging. Hier kan ik wat mee, bedankt!

Nou laten we hopen dat hij goed is! Hopelijk wordt dit een gevalletje Hoesen.

Hoop dat hij bij de Copa Amsterdam dan héél erg uit vorm was, want daar was het echt helemaal niks!
Lijkt me niet meer dan opvulling voor weinig.

hier een linkje van de transfermarkt.de
http://www.transfermarkt.de/de/marvin-hoener/profi...

staat wat meer info over deze jongen.
als ik dit zo lees, is het gewoon een gok die ajax neemt..

24 juni 2013 om 19:33

Hoezo is dit een gok?

Het lijkt me altijd een gok en dat is wel gebleken met bv Suljemani.

Als Ajax deze jongen nou goed heeft bekeken (stage) en ze betalen een klein prijsje
dan lijkt me dit niet een zon spannende gok..

Zucht, als Ajacied wordt ik niet blij van zulke aankopen. Een 19 jarige linksbuiten die komt van een 2.bundesliga club en daar nog niet eens is gedebuteerd, dat voorspelt eigenlijk al genoeg. Ik verwacht er niet heel erg veel van, ik zie liever jongens als Meleg en de Sa voor die positie.

24 juni 2013 om 18:00

Van de Sa verwacht ik niet al te veel. Zal wel wat wedstrijdjes voor Ajax 1 gaan spelen, om vervolgens naar een middenmoter te gaan.
Wie weet wat deze jongen kan. Als de Boer en van der Sar wat in hem zien, dan vertrouw ik daar op.

Op 19-jarige leeftijd nog niet gedebuteerd bij Bielefeld is niet heel hoopgevend.

Pats, dit ziet er goed uit! Duitse jeugdinternational van Armina Bielefeld overgenomen. Ajax kan blijkbaar shoppen bij Duitse prof. clubs, dat is opzich al erg netjes, helemaal als het dan nog een enkelvoudig jeugdinternational is. Tweebenigheid ben ik sowieso een groot fan van . Hij, Acolatse en Hendriks gaan denk ik strijden voor de spitspositie in jong ajax, Hoessen en Sigthorsson voor ajax 1.

Erg veel goed nieuws vandaag!

24 juni 2013 om 18:04

Acolatse is niet echt een spits he. Meer een links/rechtsbuinig. Ik denk dat Hendriks, deze jongen en Menig voor de spits positie gaan spelen. Leuke voetballers trouwens, Acolatse en Menig. Voor hen zie ik wel een toekomst bij Ajax 1.

Enkel jeugdinternational zegt trouwens helemaal niets. We kennen allemaal genoeg voorbeelden van jeugdinternationals die er later helemaal niets van gebakken hebben. Denk maar aan een Quincy Owusu, de Ridder of Jong-a-pin.

24 juni 2013 om 18:16

Ik dacht dat Acolatse spits was en Menig rechtsbuiten. Je tweede aliniea klopt maar het kan ook zeker goed uitpakken, duitsland is een groot land, zegt toch wel wat als je daar doorheen komt. Dat we nu een duitse club 'aftroeven' is ook veelzeggend.

24 juni 2013 om 19:05

Ik heb ze het laatste jaar niet meer zo gevolgd, maar vorig jaar wat het vaak Acolatse op links, Menig in de spits en Becker op rechts. Maar volgens mij rouleren zij ook heel vaak.

Hahaha lachen dit!! die discussies eigen jeugd geen eigen jeugd Blah Blah Blah. Volgens mij halen ze deze spelers gewoon omdat de A1 gewoon echt bagger is en is dit gewoon aanvulling voor die generatie. Want als je ziet wat er de laatste jaren door is gebroken in 1 dan is dat echt veel te weinig. Dus de jeugdopleiding is gewoon niet goed genoeg op het moment dan ga je alternatieven zoeken en ja dan maar Arsenal stijl doen he.

24 juni 2013 om 18:01

nee omdat ajax straks met jong ajax in de JL speelt, de a1 in de europese youth competitie en de a2 in de beloftencompetitie in NL. Ajax wil denk ik drie teams met toptalenten. Acolatse kan ook zeker wat worden en Wallian komt eraan uit de B1.

24 juni 2013 om 18:03

Ja B1 wel ja dat is de lichting voor de toekomst maar de huidige lichting van de A1 van de eigen jeugd is op het moment gewoon ondermaats. Althans dat is mijn mening he

24 juni 2013 om 18:06

A2 speelt ook in de Next-gen series, de onofficiële Champions league, dacht ik. Dus er zijn inderdaad genoeg spelers nodig!

24 juni 2013 om 18:07

Zeker, de A1 van dit jaar stelt weinig voor. De B1 daarentegen is wel een sterke lichting.
Als je niet genoeg talenten hebt in de A1, dan moet je ze elders halen. Natuurlijk gaan onze vriendjes van Feyenoord en PSV weer massaal verkondigen dat we dit eigen jeugd gaan noemen.
Stanafca heeft trouwens ook wel een punt. Als je op zoveel platforms mee doet moet je wel een legio talenten hebben, desnoods van buitenaf dus.

24 juni 2013 om 18:10

Daarom en daar zit hem oa. het slimme van ajax. Waarom moet de a2 perse slechter zijn dan de a1? We moeten er nu wel wat bij halen, zeker aangezien we ook nog in de JL actief zijn.

24 juni 2013 om 18:42

A1 in de jeugd cl en de a2 toch in de nextgen? Zo iets las ik op ajax.nl

24 juni 2013 om 18:52

Zoiets.. maar volgens mij wordt het een grote competitie in europa.. daar gaat een van de teams in en dan nog beloftencompetitie en next gen.. dus in totaal 3 competities..

Tsja. Valt binnen het nieuwe bereik van buitenlandse spelers kopen terwijl ze nog niets hebben laten zien. Een gokje dus. Negentien is al vrij oud voor een talent, maar je weet het nooit. Bovendien hoef je niet zo heel goed te zijn om hier mee te kunnen.

We gaan het zien.

Wel weer een bewijs dat de ''echte'' eigen jeugd steeds meer wordt geblokkeerd bij Ajax. Bussen vol met Fischers, Hendrikssen, Andersens en Honers stromen vlak voor de finish in. Omdat deze spelers veel geld kosten, zal uit rendabiliteitsoverwegingen zij eerder een selectieplaats krijgen dan wanneer je vanaf je 13e al in de jeugd speelt.

Ik vind het vooral korte termijn overlevingstactiek, maar kennelijk is het nodig om het hoofd boven water te houden.

24 juni 2013 om 18:05

Geblokkeerd? Wat een onzin, talenten kunnen bij ons in de JL aan de slag en in zowel de A1 als A2 op het hoogste niveau. Hoessen speelt nu toch al vrij veel en is al 2de man, sigi is blessuregevoelig dus kansen genoeg voor Hendriks, Honer en eigen jeugd Acolatse.

Rentabiliteitproblemen hebben wij helemaal niet, wat een onzin, daarom halen we bv. maher ook niet. Je neemt zomaar aan dat ajax de rest geen kans geeft? Hoofd boven water? Hahaha, financieel staan we er goed voor en bulken van het talent.

24 juni 2013 om 18:15

Als je door de jeugdopleiding van Ajax wordt gevraagd op je 13e terwijl je bij Alphense Boys oid speelt, ga je er niet vanuit dat je wordt gehaald voor maximaal de A1.

Je moet een kans op de A selectie hebben. Die kans wordt ontegenzeggelijk kleiner als Mr. Lerby jaarlijks voor een paar miljoen een busje Denen aflevert in de categorie 17-20 jr. Omdat men bij deze gasten veel grotere financiele belangen heeft, zullen ze altijd voorrang krijgen. Alleen als je veel beter bent, krijg je nog een kans. Bij gelijk of klein niveauverschil zal je de selectie nooit halen. Daar is toch geen speld tussen te krijgen?

24 juni 2013 om 18:24

Nee, tuurlijk niet. Je krijgt ook absoluut de kans als je het laat zien, de concurrentie is groot maar als je goed genoeg bent sta je zo in het eerste. Concurrentie is overigens goed voor de ontwikkeling van de jeugdspelers. En als blijkt dat je het niet haalt ben je dusdanig opgeleid dat de rest van NL je graag wilt hebben. Jij gaat er zomaar even vanuit dat de dure spelers voorrang krijgen, dat is gewoon pure onzin en een aanname. Als je slechter bent haal je het inderdaad niet of als eerste instantie als wisselspeler.

24 juni 2013 om 18:07

Vergeet niet dat Jong Ajax nu in het weekend gaat spelen, waarbij geen spelers met meer dan 15 optredens in Ajax1 mee mogen doen en dat er wordt meegedaan in 2 champion leagues voor jeugdelftallen. Daarnaast is er voor gekozen een aantal jeugdspelers te laten gaan. Hierdoor moet er gewoon opvulling komen om alle elftallen te voorzien van voldoende spelers.

Het zal me dus ook niet verbazen als er nog een aantal van dit soort spelers aangetrokken zullen worden. Dit zal na dit jaar waarschijnlijk niet in deze mate meer gebeuren.

En daarnaast als het technisch hart meer potentie ziet in deze spelers dan de huidige jeugd is het nu nog relatief goedkoop winkelen. En jammer voor de jongens die het dan net niet halen, maar er moeten natuurlijk wel de best mogelijke elftallen op het veld staan

24 juni 2013 om 18:49

Qua rentabiliteit is n jeugdspeler ook niet gratis. Deel de kosten per jaar naar eens door t aantal doorbraken per jaar....

25 juni 2013 om 12:44

Als die Fischers en Andersens de hoge prijs niet waard zijn, betalen ze dat niet. En als ze die wel waard zijn zijn ze waarschijnlijk beter dan de eigen jeugd. Anders halen ze ze ook niet.

Ik vind het nieuwe beleid van Ajax en Cruijff tien keer niks, maarja wat moet je als je geen betere talenten rond heb lopen in je eigen jeugd opleiding. Maar nu wil ik die Ajacieden niet horen als er weer een jonge speler naar het buitenland gaat. Dat doet Ajax nu ook, begint een beetje hypocriet te worden.

Maar goed.. Ik ben benieuwd wat die jongen te brengen heeft. Mocht hij echt een groot talent zijn zou hij echt wel opgepikt zijn door de grote Duitse clubs.

24 juni 2013 om 18:07

Mij hoor je niet, er gaat ook niemand weg? Die bouy was de laatste en die is aan het mislukken. Talenten krijgen de ruimte en dat is geweldig, Fischer en Hoessen hebben op korte termijn al flinke stappen gemaakt.

We zijn straks actief in twee competities, een wat breder aanbod aan spelers zou niet slecht zijn.

24 juni 2013 om 18:31

@ Lanvin
Alleen maar oog voor alles wat je negatief kunt uitleggen. Maargoed jij mag het beleid niks vinden, ondertussen is Ajax wel 3 keer achter elkaar kampioen dus wat dat betreft snap ik je punt niet.

Inderdaad, als je zelf geen betere rond hebt lopen op die positie moet je er eentje halen. Dat is verrassend, ik geef het toe, als je ziet dat er bij PSV gewoon maar van alles wordt gehaald. Bij Ajax kopen we alleen spelers die we zelf niet hebben. En gelukkig hebben we genoeg spelers uit de eigen opleiding in het eerste lopen dus maak je niet druk daarover..

24 juni 2013 om 18:43

Daar is het nu juist allemaal om begonnen!

Jaren lang te weinig talent in de eigen jeugd opleiding en het zal nog wel de nodige jaren gaan duren voordat erbij Ajax weer zelf opgeleide talenten doorbreken. Dat is een langdurig proces en niet in 1,5 jaar te realiseren.

24 juni 2013 om 19:13

Natrappen naar Jan Olde Riekerink noem ik dat. Onder hem zijn er relatief veel jonge spelers via de jeugdopleiding doorgestroomd naar Ajax 1 (aldeweireld, Vertonghen, Emanuelson, Vermeer, Blind, Eriksen om er maar een paar te noemen). Sinds hij weg is breken er nauwelijks jeugdspelers meer door.

24 juni 2013 om 19:36

Dat laatste is dus de erfenis van olde riekerink, net zoals olde riekerink weer goede jeugdspelers had georven van zijn voorganger.

24 juni 2013 om 20:16

Ik vind Eriksen geen eigen talent, maar een gekocht talent.
Alderweireld en Vertonghen zijn wel heel jong naar de jeugd opleiding gekomen.

Een keeper en een paar verdedigers zelf opleiden vind ik wel het minste wat je van een jeugd opleiding mag verwachten.

Ik mis de echte exceptionele talenten, zoals een Bergkamp, Van der Vaart etc etc.

Was zeer matig op de Copa Amsterdam kwam niet echt ui t de verf maar kende de team ook niet en zo makkelijk is het niet om in een vreemd team zo 1,2,3 uit te blinken.

Hij vergelijkt zichzelf met Reus heeft diepgang en snelheid ben dus zeer benieuwd of dat werkelijk zo is.

Een Duitsert bij een club als Ajax (..) Lijkt me een onmogelijk huwelijk.

24 juni 2013 om 18:16

omdat? er zijn in de historie maar 2 duitsers geweest en 1 ervan won 3 maal de europacup 1 met ajax, horst blankenburg

24 juni 2013 om 18:30

Ik denk dat hij op een andere historie probeert te wijzen dan jij .

24 juni 2013 om 22:08

Lekker boeiend dat Ajacieden joden worden genoemd en niet allemaal joods zijn zoals ik.

Een club heeft daar niks mee temaken noch is het in dit geval joods. Idiote opmerking dus van Dinkydao.

24 juni 2013 om 20:57

Ai..beetje te hard, maar goed bedacht. Zal vast goedkomen.

Iemand idee of dit voor Jong Ajax is of voor Ajax 1?

Ik snap echt niet waar Ajax momenteel mee bezig is. Ze slaan een beetje door in hun beleid (ik begin langzaam aan Arsene Wenger en Arsenal te denken). Nu hebben ze Van Kessel, Hoesen, Hendriks en deze spits binnen 1 jaar gekocht, allemaal voor een lage transfersom. Is nu het motto: we halen er ook een aantal waar we twijfels over hebben, maar ze zijn goedkoop, dus als er 1 het zou maken is het mooi meegenomen. Ik vind het maar niks. Ik heb liever dat je bij gebrek aan kwaliteit in het eerste gewoon een jeugdspeler de kans geeft en aankopen over het algemeen voor spelers die het huidige team werkelijk beter maken.

Jeugdspelers kopen is overigens goed hoor, maar 4 spitsen binnen een jaar van ongeveer dezelfde leeftijd snap ik niet.

24 juni 2013 om 18:11

Zie ook mijn reactie op bondskoots hierboven. Maar het zal waarschijnlijk te maken hebben met toetrede JL (waarbij een speler als Hoesen niet meer mee kan doen, 15 wedstrijden Ajax1). En de deelname aan 2 jeugd-championsleagues

24 juni 2013 om 18:14

Ik wel;

Ajax 1; Twee spitsen (sigi, Hoessen)
Jong ajax; Twee spitsen (hendriks, Hoener)
Ajax A1: Acolatse, Gravenberch
Ajax A2: ? , ? (ruimte voor andere talenten)

Jong ajax naar de JL, Ajax A1 naar de europese youth competitie en Ajax A2 in de beloftencompetitie. We hebben dus drie sterke jeugdelftallen nodig. Van Kessel zou ik verhuren en Castilion verkopen met terugkoop optie. Ajax gaat ineens in 3 topcompetities spelen, zo kunnen we er nog meer opleiden..

24 juni 2013 om 18:17

Hendriks kan nog bij de A1 meespelen, Gravenberch is trouwens geen spits meer maar centrale verdediger

24 juni 2013 om 18:25

Je gaat toch geen spitsen kopen om Jong Ajax sterker maken? Dat gebeurt er echt nergens. Houd dan die paar miljoen op zak, leg wat bij en haal Maher, wat wel een speler is die wel kan helpen om de 2e ronde van de CL te behalen

24 juni 2013 om 18:26

Are you sure? Hij was een verdediger die omtoverd is tot spits.. of was het nu andersom?

24 juni 2013 om 18:30

Nou dan zijn wij de eerste. Iemand moet de eerste zijn, de JL is geen prut competitie daar moet je wel van goeie huize komen en spelers op niveau hebben. Je koopt ze ook niet om jong ajax sterker te maken, nee maar voor de toekomst als eventuele spits als sightorsson vertrekt. En miljoenen? Hendriks kost naar verluid 0,5 miljoen en Höner is gratis.

Ik heb liever 16 spelers van het niveau Hendriks, Fischer, Eriksen, Boilesen, Andersen, Meleg, Hoessen voor een half miljoen dan één in de vorm van Maher voor 8 miljoen.

24 juni 2013 om 18:32

Het was andersom Stanafca

Van spits tot verdediger
(al begin ik nu ineens ook te twijfelen :P )

24 juni 2013 om 18:37

En gaat volgens mij naar Utrecht die Gravenbergh

24 juni 2013 om 18:54

Gravenberch stond bij het laatste jeugdtoernooi nog centraal achterin, wat een beest van een kerel is dat trouwens.

Weinig vertrouwen in deze aankoop moet ik eerlijk zeggen. Maar we zullen zien, niet te snel afschrijven natuurlijk. Heb het gevoel dat als deze jongen enorm veel talent had, dat hij wel bij Bayern of Dortmund in de jeugd had gelopen aangezien hij toch jeugdinternational is.

24 juni 2013 om 18:27

Ik begin nu steeds meer te begrijpen wat Ajax aan het doen is. Ze versterken telkens de club met goedkope jonge talenten die hopelijk het eerste met succes weten te bereiken. Op ten duur hoeft Ajax niet meer bij AZ aan te kloppen voor bijvoorbeeld Maher.

Ajax is nu drie keer op rij kampioen geweest dus ook op dat gebied is er even rust. De club kan zich iets meer risico's permitteren omdat geld even geen noodzaak is. Ik denk dat Ajax nu hoopt dat een Hendriks of Höner onze Maher's gaan worden...

Voor mij als fan is geduld soms erg moeilijk, maar wanneer je met Maher zou falen is de prijs hoger dan met een Hendriks of Höner.

24 juni 2013 om 18:38

@007

You got it.. De afvallers (zullen er ongetwijfeld zijn vanwege de hevige concurrentie) mogen dan terugvloeien naar andere eredivisieclubs.. Bijkomende voordeel is dat Hendriks en Hoener kunnen wennen aan het systeem en dat dus niet bij hun debuut moeten doen. Je kunt hun nog bepaalde specifieke kwaliteiten aanleren die ze nodig hebben om te slagen en dat maakt hun kans ook weer groter.

We hebben al 3/4 potentiele mahers (andersen, Meleg, Klaassen en Becker (a1)). Waarom die blokkeren? Ook heb je Serero nog en Schone..

24 juni 2013 om 18:39

Serieus?? Spitsen vergelijken met maher?

laten we afwachten wat deze spelers gaan brengen voor we met ze allen gaan oordelen.

24 juni 2013 om 18:41

Het gaat toch om de algehele lijn.. agterberg.. ik heb voor jou de juiste namen neergezet waarvoor we maher niet nodig hebben..

24 juni 2013 om 18:57

Ik zie dit soort spelers altijd liever dan aankopen boven de 5 miljoen. Maar nog liever zie ik gewoon eigen jeugd. Maar goed, als er geen goede spits is momenteel dan moet het op deze manier. Zullen zien hoe het uitpakt.

Financieel is er overigens nog wel een beetje druk. Qua begroting is CL nog steeds wel wenselijk helaas. De eerste drie jaar CL waren zelfs allemaal broodnodig.

24 juni 2013 om 19:01

Nee klopt niet.. Google het maar eens, ajax draaide kiet zonder Cl..

24 juni 2013 om 19:56

Was het maar waar Stanafca, dan waren de winstcijfers van 2010/2011 en 2011/2012 veel rooskleuriger. Gelukkig zitten we nu inmiddels tegen een EL begroting aan, moet er wel overwintert worden trouwens. Het vertrek van Sulejmani wat meer dan 2 miljoen bruto scheelt zal nog een duit in het zakje doen trouwens. Maar goed, afgelopen jaar zijn er ook veel extra personeelsleden bijgekomen in de zin van Ajax Vrouwen en staf.

CL moet op den duur gewoon een volledige bonus worden. Op die manier kun je structureel investeren in basisspelers (alleen wanneer er geen jeugd klaar staat) en natuurlijk toptalenten aantrekken.

24 juni 2013 om 20:47

Klopt wel wat je zegt; check deze link: http://www.tussendelinies.nl/financiele-halfjaarci...
Maar toch, Ajax heeft voor vennootschapbelasting zelfs 35,8 miljoen winst geboekt. Ze hebben incl. TV gelden 28 miljoen aan inkomsten gehad aan CL, wel met extra kosten en kampioenschap premies.

Hou je 7,8 miljoen over, en EL levert normaal ongeveer 8 miljoen op.. Heb je 16 miljoen over echter ontving ajax weer 21 miljoen aan transferinkomsten.. zou je zeggen een klein verlies van 5 miljoen..

Maar als je kijkt dat ajax de volgende incidentele uitgaven heeft gehad: Janssen is voor 1 miljoen afgeschreven, Cvitanich is 1 miljoen afgeschreven, Sulejmani ook 1 miljoen afschrijving plus een crisistaks van 2 miljoen.

Dan kom je dus met EL uit op een gelijke begroting en dan dalen de kosten nog door lagere premies en wedstrijdkosten. Bovendien heeft ajax ook wat geld geinvesteerd in Moisander, Andersen en Hoessen.

Ik heb goede hoop dat ajax ook structureel renteinkomsten gaat werven met het eigen vermogen, daar kunnen we onze begroting structureel mee omhoog stuwen

24 juni 2013 om 21:40

Dit is hoe Overmars te werk gaat. Overal jonge talenten oppikken, vervolgens beter maken, en weer door verkopen. Overmars is sowieso een manusje van alles, huizen, auto's etc.

Hoplakee die hebben we weer binnen straks even een paar jaar laten ontwikkelen bij Jong Ajax en als hij dan zijn debuut maakt gaan we al die dommeriken hier weer even wijsmaken dat het een eigen jeugdspeler is.

Ik ga helemaal stuk om alle reacties hierboven

On:

Maakte niet heel veel indruk tijdens de Copa Amsterdam maar is wel een stuk verder dan Gino van Kessel. Ik denk dat Van Kessel nog verkocht gaat worden, of verhuurd want die maakt weinig indruk. Ajax moet wel wat doen op het gebied van spitsen omdat Sigthorsson geen zekerheidje is dat hij fit blijft en Hoesen dan eventueel bij Ajax 1 moet spelen en Jong Ajax dan zonder spits zit.

Dat Duitse topclubs zo'n jongen niet oppakken hoeft niets te zeggen.
Kijk maar hoe alle nederlandse topclubs met Psv vooruit hebben zitten slapen bij Huntelaar.

Toen ik hem zag bij de Copa Amsterdam vond ik hem een dramatische indruk achterlaten... Maar goed, zijn concurrent Van Kessel kan er ook geen hout van.

Lees net op Ajax.netwerk dat het een vleugelaanvaller is en dat hij waarschijnlijk met Meleg, Hendriks een aanvalslinie gaat vormen bij Jong Ajax. Hij is trouwens tweebenig en jeugdinternational.

Voor de mensen die zich afvragen waarom er geen clubs uit Duitsland hem hebben opgehaald. Marco Reus speelde op zijn 18e ook nog in de Regionale Liga´s.

24 juni 2013 om 18:33

Dat laatste is ook gewoon een kul argument natuurlijk hè van hem.
Zeer typisch dat veel mensen het blijkbaar met hem eens zijn maar het tekent de naïviteit hier.
Genoeg voorbeelden te noemen van goede spelers die pas later tevoorschijn gekomen zijn.

Ik wil niet zeuren of wat dan ook maar , tot nu toe heb ik nog nooit een Duits toptalent in Nederland gezien, die de Manschabt heeft gehaald.

Bij Twente zag je veel belovende Duitser maar geen een haalt het Duitse elftal , of zie je later bij een topclub terecht.

Ik hoop dat dit er wel zo een is , ach we zien het wel.

24 juni 2013 om 20:28

Een speler zal ooit de eerste zijn..

24 juni 2013 om 21:48

Je weet maar nooit, misschien is dit wel de speler die Ajax populair gaat maken in Duitsland? Zoals hierboven: "een speler zal ooit de eerste zijn."
Er zijn nu toch ook twee Chinezen bij Ajax? Die hebben geloof ik nog nooit het internationale podium geschopt. Misschien blijken die twee wel absolute top talenten te zijn en breken er ineens allemaal talenten uit China door en wordt China een groot voetballand.

Laat Ajacieden andere clubs (met name Psv) nooit meer verwijten koopclubs te zijn. Ajax doet niet anders. Overal worden talenten weggekocht. Hoezo geen koopclub?

24 juni 2013 om 18:56

En we hebben ook een geweldige jeugdopleiding, we worden er al 3 jaar achter elkaar mee kampioen. Genieten die jeugd! Maar jeugd en talent groeit niet aan bomen dus moet ergens weggehaald worden natuurlijk. Maar bij Twente hebben jullie vast een broedmachine oid.

24 juni 2013 om 19:00

Waarom zou ik inhoudelijk gaan reageren op een offtopic bericht van jou. Beetje arrogant van je dat je wel ff gelijk denkt te hebben. Je zet jezelf alleen maar voor lul maar dat heb je niet eens in de gaten. Huilhuilhuil ga is volwassen worden snotaap

24 juni 2013 om 19:00

Ja maar jullie willen in de toekomst toch de CL winnen. Als Ajax echt wil doorgroeien zal het moeten investeren in toptalent. De huidige aankopen kun je ook zelf opleiden.

24 juni 2013 om 19:02

Ach ik zie net dat je nog maar 13 bent en je verwijt mij een snotaap te zijn. Ga je moeder om een lolly vragen jochie.

24 juni 2013 om 19:07

Goeie grap man van de lolly! Echt super goed verzonnen. Mijn god wat ben je sneu.ga een baan zoeken en doe wat nuttigs met je leven, kansloze! Beetje reageren op een Ajax bericht hoe triest ben je dan..

24 juni 2013 om 20:20

Hou jij nou maar je grote mond dicht want je slaat de plank volledig mis.

Ajax betaald niet voor iedere jeugdspeler. Ajax richt zich inderdaad op de jeugd en dat is een verstandig besluit. Jeugd heeft de toekomst vergeleken met een 30'er, of denk je daar anders over? En ja, iedere club haalt spelers en daar zitten ook een flink aantal bij die gekocht zijn maar betekent dat meteen dat je een koopclub bent? Nee.

Velen weten niet eens wat het woord koopclub betekent, zoals jij. Daarnaast scheer je alle Ajacieden over 1 kam, wat in mijn ogen onterecht is. Je gal uitspuwen is wel heel makkelijk zo te lezen .

Ik laat me graag verrassen door Höner. Heb hem verder niet zien spelen maar ik heb vertrouwen in het technisch hart. Dat ie van een kleine Duitse club komt hoeft niet meteen te zeggen dat ie er niks van kan.

24 juni 2013 om 21:52

Omdat een koopclub een club is die voor veel geld spelers aantrekt die al naam hebben gemaakt en dat veelvoudig doet. Een koopclub heeft/besteedt ook vaak relatief veel geld. Ajax daarentegen heeft weinig geld dus moeten ze het doen met goed scouten en de jeugd laten doorstromen als er voldoende talent aanwezig is. Momenteel is er weinig talent aanwezig, maar met de Cruyff filosofie geloof ik dat er over 4-8 jaar een hele talentvolle lichting gaat komen die de pannen van het dak zullen gaan spelen.

Mensen zeggen maar wat hier, terwijl ze er niks van weten. Hoezo blokkeren deze transfers de jeugd? hoezo ajax een koopclub (van jonge talenten wel.. zie reactie hieronder). Hoezo beleid dat cruijff heeft ingevoerd is niks?... dan snappen jullie er niks van.
- deze transfers blokkeren de jeugd niet, omdat er op dit moment in de A1 geen goede talenten rond lopen. Daarom worden deze spelers gehaald, om toch het niveau omhoog te krijgen en wie weet stromen deze spelers door naar het eerste over 1 a 2 jaar.
- Het beleid dat cruijff heeft ingevoerd zal pas resultaat opleveren over pak en beet 5 jaar. Tot die tijd zullen de elftallen waar nodig is, voorzien worden van talenten van buiten af. Na 5 jaar zal er volgens het beleid vele talenten rondlopen bij ajax. Niemand kan er nu over oordelen, tot dat de 5 jaar voorbij zijn.
- Ten slotte heeft ajax ook meer spelers nodig, omdat het belofte elftal in de JL gaat spelen. Ze hebben meer spelers nodig, omdat niet alle reserves bij ajax 1 mee mogen doen (boven een bepaald aantal wedstrijden in het eerste mag het niet meer). Ook hier zijn mensen weer jaloers op, want hoe fijn is het dat talenten een tussenstap maken in de JL en zich kunnen bewijzen. Als ze dan echt zo goed zijn kunnen ze aansluiten bij Ajax 1.

Sommige proberen gewoon ajax af te zeiken, omdat ze gewoon jaloers zijn.

24 juni 2013 om 19:19

Het heeft toch niets met jaloezie te maken. Dit is gewoon fout beleid.

De trend van het verschuiven naar steeds jongere (minderjarige) spelers wordt steeds vaker en sneller opgevolgd door hetzelfde beleid bij kapitaalkrachtige clubs. Het duurt niet lang meer of Nederlandse clubs kunnen alleen nog de derde categorie jeugdspelers halen (voor zover dat al niet het geval is, want welke speler van de finale U21 is haalbaar voor een eredivisieclub?)

24 juni 2013 om 21:56

De jeugd van Ajax had laatst nog Liverpool vernietigd met 6-1 en Barcelona met 2-0 hoor (is alweer een jaartje geleden als ik het goed heb, maar als nog) .

Ik weet ook niet hoe het gaat worden met talenten behouden, maar ik hoop dat Cruyff ze weet te overtuigen dat blijven tot hun 24e gewoon beter voor ze is. Als talenten als nog voor het geld gaan heeft het inderdaad weinig zin om de hele tijd maar te blijven opleiden want je bereikt er toch niet veel mee tenzij je meer geld binnenkrijgt.

Ajax en Psv zijn lekker bezig...bij gebrek aan eigen jeugd

Ff serieus erg goed om te zien dat er in ieder geval wat gebeurd, hoewel Feyenoord het natuurlijk ook dik voor mekaar heeft. Die hebben hun selectie eigenlijk al helemaal op orde.

24 juni 2013 om 18:40

Klopt.. echter heeft ajax straks drie teams op hoog niveau staan (meer weerstand, beter ontwikkelmogelijkheden).. jong ajax, ajax a1 en ajax a2..

Ik ken de speler in kwestie alleen van naam vanwege de stage die hij eerder deed bij Ajax, al heb ik totaal geen inzicht hoe het met het talent van deze jongen zit. Ik vertrouw erop dat het technisch hart weet wat ze doen, ik vind het wel mooi om te zien dat we nu een Duitser in de gelederen hebben. Duiters geven nooit op en hopelijk neemt hij die spirit ook mee naar Amsterdam.

Talent talent talent.....ik word er langzamerhand gek van. Haal nou eens een beest van een spits en verdediger, zodat we eens de groep overleven in de CL.

24 juni 2013 om 18:53

Check; Stefano Denswil
Dubbel Check; Bazoer (b1/ A1, duurt nog ff)
Triple Check; Branco van den Boomen (a1)

24 juni 2013 om 18:57

Ik zie in Bazoer eerlijk gezegd meer de nieuwe VM van Ajax. Achterin hebben we genoeg goede voetballers rondlopen en de keren dat ik hem zag spelen op de VM was hij heer een meester.

24 juni 2013 om 19:17

van den Boomen is een centrale middenvelder.

24 juni 2013 om 20:15

@roelreusel/jk-ajax

Ze kunnen beide inderdaad ook op VM spelen.. dit doet ajax om ze beter te leren voetballen en te denken als middenvelder, daar moeten ze beide nog wat bijschaven.. ze kunnen uiteindelijk prima een VM worden maar ook een Cv.. die schuiven bij ajax toch veelal in en zijn eigenlijk halve middenvelders..

24 juni 2013 om 20:33

Dat wist ik niet, op zich klinkt dat natuurljik logisch. Wellicht is het ook afwachten hoe Bocarra zich ontwikkelt voor die positie en wat de nieuwe jonge verdedigers gaan presteren.

Prachtige eigen opleiding. Ajax koopclub, niet anders dan Psv.

24 juni 2013 om 18:56

Verschil is dat Ajax jonge spelers voor een schijntje binnen hengelt terwijl Psv miljoenen heeft betaald voor een Matavz en een Wijnaldum. Zie je het verschil? Het mooiste is dat de kans groot is dat Ajax nog leuk aan die jongens gaat verdienen, terwijl een Matavz en Wijnaldum door al het gekneus daar in Eindhoven alleen maar minder waard worden

24 juni 2013 om 18:58

Net als bij Eriksen, De Jong en Aldeweireld waar dus helemaal geen belangstelling voor is?

24 juni 2013 om 19:05

De transfermarkt is natuurlijk al bijna voorbij...... Leverkusen en Napoli hebben zich bij de zaakwaarnemer van Alderweireld gemeld, dat zal ongetwijfeld nog een staartje gaan krijgen.

Daarnaast, Ajax heeft die jongens stuk voor stuk voor een schijntje opgehaald. Ze hebben alle drie een belangrijke rol gespeeld in de kampioenschappen van Ajax, dus wat dat betreft zijn ze hun geringe aankoopbedrag al méér dan waard geweest. De miljoenen die Ajax ongetwijfeld op hen gaat pakken is gewoon winst.

Ik bedoel maar, waar hebben Matavz en Wijnaldum nu aan bijgedragen?

25 juni 2013 om 03:19

@ punt01

De markt is net pas open man dus er kan nog van alles gebeuren. Daarnaast durf ik mij handen er voor in het vuur te steken dat als ze verkochten worden dat Ajax meer rendement haalt dan PSV bij haar spelers.

24 juni 2013 om 19:09

Afgelopen seizoen Ajax - Psv

Vermeer - Waterman
Van Rhijn - Hutchinson
Alderweireld - Derijck
Moisander - Marcelo
Blind - Willems
Poulsen - Van Bommel
Eriksen - Strootman
De Jong - Toivonen
Fischer - Mertens
Sigthorsson - Lens
Schone - Wijnaldum

Denk dat het wel duidelijk is dat er bij Ajax veel meer spelers op het veld stonden die de opleiding in Amsterdam heeft gevolgd. Vermeer, Van Rhijn, Alderweireld, Blind en De Jong zijn allen opgeleid in Amsterdam. Opgeleid niet van kinds af aan maar wel een groot aantal jaren voor ze de leeftijd van een A-selectielid hadden.

Bij PSV 0.

24 juni 2013 om 20:19

Dan is willems en van bommel ook psv jeugd. de jong komt van de graafschap en alderweireld ergens uit belgie

24 juni 2013 om 20:31

Dan kunnen wij ook weer Eriksen, Moisander en Fischer erbij noemen en red PSV het nog niet wat dit betreft.

24 juni 2013 om 20:52

De Jong heeft 4 jaar bij Ajax in de opleiding gezeten en Alderweireld vanaf zijn 14/15e dat zijn gewoon opgeleide spelers.

Of heb jij een andere maatstaf? Van Bommel is trouwens opgeleid door Fortuna Sittard die kon nog bij Ajax tekenen maar vond dat hij meer geld moest krijgen.

24 juni 2013 om 19:10

Voor de prijs van maher heeft ajax eriksen, fischer, meleg, bazoer, hoessen en andersen gehaald, niet verkeerd als je in ogenschouw neemt dat je er 11 op moet stellen.

24 juni 2013 om 20:17

Sterker nog Maher gaat naar verluid 9 miljoen kosten daarvoor heeft ajax gehaald:

- fischer (1,3 miljoen)
- andersen (1,1 miljoen)
- hoessen (0,4 miljoen)
- meleg (0,4 miljoen)
- eriksen (0,5 miljoen)
- boilesen (0,5 miljoen)
- hendriks (0,5 miljoen)
- boerrighter (0,9 miljoen)
- moisander (3,5 miljoen)
- boccara (gratis)
- schone (gratis)

Totaal, 9,1 miljoen.

De duurste aankopen van ajax is Sigthorsson met 5 miljoen, gevolgd door Cillessen/moisander (3,5 miljoen) en Serero met 3 miljoen (waarvan een deel terugkomt omdat ajax eigenaar is van ajax ct). Heel veel meer heeft ajax niet eens uitgegeven, afschrijving gaat dus flink omlaag en dat is goed voor de begroting, zeker nu Sulejmani van de loonlijst is.

24 juni 2013 om 21:17

Mag ik vragen hoe jij aan deze bedragen komt?

Ik heb gezocht voor de bedragen en ik kwam op dit uit.

- Fischer 1.3 miljoen
- Andersen 1.4 miljoen
- Meleg 500.000
- Hoessen 500.000
- Eriksen 1 miljoen
- Boilesen 500.000
- Hendriks 500.000
- Boerrigter 550.000
- Moisander 4 miljoen
- Boccara 500.000
- Schone gratis

Totaal: 10.750.000

24 juni 2013 om 19:15

Ik word een klein beetje moe van het gezeur over kopen en opleiden van zowel de PSV supporters als de Ajax supporters. Bij welke topic over ajax of psv moeten er wel weer een paar mensen zijn die hier over moeten beginnen. Heb lekker een mening over het beleid van je eigen club en laat andere clubs in hun waarden (als je toch niet voor die club bent wat kan het je dan interesseren?)

24 juni 2013 om 19:55

Maar, is het verboden om aankopen te doen dan?

Geweldig dat hij zo enthousiast is nu nog kijken of hij het niveau van Ajax aan kan.

Ken deze jongen niet
Dat hij nog geen basis Bielefeld speelt klinkt niet geweldig
Maar jong Duitsland dan moet hij wel wat kunnen

Prima gescout weer
(laat ik het zo maar zeggen anders slaat de censuur toe, helaas. .... gewone discussie over aankopen en opbrengst jeugdopleiding bij Ajax worden verwijderd, kritische opmerkingen worden niet getolereerd )

24 juni 2013 om 19:55

En of het getolereerd wordt, echter ontbreekt het zoals gewoonlijk bij jou aan iedere onderbouwing en wil je enkel provoceren. Gelukkig heeft VZ dat ook door. Ik wacht met smart op de dag dat jij eens inhoudelijk met iets komt.

24 juni 2013 om 20:27

Inderdaad als je bij jong Duitsland speelt moet je wat kunnen maar wel apart dat topclubs uit Duitsland hem niet halen. Verder vind ik je laatste stuk briljant.iets wat vz zichzelf mag aanrekenen

24 juni 2013 om 20:54

Terecht dat die discussie wordt verwijderd als het elke keer weer het zelfde gezanik is van dezelfde zeikerds. Maar snap het wel bijna niemand kent deze jongen dus inhoudelijk kan je er weinig over kwijt.

Zal waarschijnlijk gehaald zijn voor Jong Ajax om een volwaardige selectie te hebben voor de Jupiler L.

Zo'n groot talent is het niet anders had hij al lang bij Bayern, Dortmund, HSV of Schalke gespeeld. Wat me opvalt is dat de mooie woorden van Cruijff toch nog niet zo mooi zijn. Alles word verbloemd met de gelukkige kampioenschappen. De jeugd bij Utrecht, Sparta en ze uit het buitenland plukken is nou niet echt een geweldige jeugdopleiding. Ik snap nu ook waarom Feyenoord elk seizoen de trofee van beste jeugdopleiding krijgt. Hoor Cruijff zijn vriend Derksen alweer roepen hoe goed zijn beleid wel niet is maar net als het programma veel woorden en weinig daden.

24 juni 2013 om 19:22

Ik vind dat je gelijk hebt
Alleen dit mag je hier niet zeggen
Dus ook dit zal verwijderd worden
En dat is jammer want het is een interessante discussie

24 juni 2013 om 19:24

Dat argument gaat niet helemaal op hiddebaatje, het grootste talent van Duitsland sinds Gotze (goretzka) voetbalde afgelopen jaar ook maar bij Bochum in de middenmoot van de 2.bundesliga.

Verder heb je blijkbaar weinig kaas van de materie gegeten grote vriend van me. Cruijff is met zijn partner een hele nieuwe weg ingeslagen. Wat verwacht je nou? Dat Cruijff het 6 maanden voor het zeggen heeft en dat nu opeens alles klopt? Dat is proces daar gaat jaren overeen voordat alles gaat zoals het zou moeten gaan.

Neem de Duitse jeugdopleidingen, die is na de EK in 2000 op de schop genomen en plukken daar eigenlijk sinds 2008/2009 met Ozil etc de eerste vruchten van. Een hele jeugdopleiding omgooien is niet iets wat zomaar even veranderd wordt.

Dat Feyenoord elk jaar de trofee voor beste jeugdopleiding krijgt is ten eerste helemaal verdient als je ziet wat daar door komt.

Ten tweede komt dat omdat Ajax heel anders werkt in de jeugd. De beste C1 spelers doen met de B' tjes mee, de beste B1 spelers doen met je A' tjes mee. Waardoor je eigenlijk constant met een gemankeerd elftal zit. Dus de beste spelers uit de B1 doen met de A mee. Dan is het lastig om kampioen te worden met zo'n team. Bij Ajax staat de individuele ontwikkeling van talenten boven alles.

24 juni 2013 om 19:25

Ajax heeft nu een aantal talenten gehaald omdat het de huidige A-jeugd aan kwaliteit ontbreekt. Daarom zijn spelers als Andersen, Meleg enzovoort aangetrokken. De bedoeling hierachter is dat er straks een redelijk constante stroom aan spelers moet doorstromen naar het eerste elftal. De huidige A-jeugd zorgde dus voor een tijdelijke en vervelende kink in de kabel.

In de C en B jeugd kan ik je verzekeren, zitten weer jongens die al langere tijd bij Ajax spelen. Deze selecties hebben ook weer een aantal goede lichtingen. Straks zal dus de jeugd die doorstroomt richting het eerste elftal de voorkeur gaan krijgen. Zijn er vacante plekken? Dan zal er dus weer extern gekeken gaan worden. Jonge spelers die overigens veel potentie hebben zullen aangekocht blijven worden.

24 juni 2013 om 23:45

Hiddebaatje,

Zeer grappig dat je zoveel moeite neemt om jou mening te delen over de jeugd-opleiding van Ajax, maar deze twee spitsen zijn gehaald voor Jong-ajax en niet voor de jeugd.

25 juni 2013 om 03:40

@ hiddebaatje

Er word helemaal niks verbloemd maar op een of andere manier blijven veel mensen (zoals jij) selectief Oost-indisch doof. Het is al tig keer gemeld dat de A1 lichting die er nu is niet zo goed is en dat er dus een gat in de opleiding zit. Die moet dus opgevuld worden en daardoor worden er spelers van buitenaf aangetrokken, overigens moet je het zo ie niet nalaten als je buitenlandse (top) talenten aan je kunt binden. Want jij gaat mij niet wijsmaken dat Feyenoord deze jongens zou weigeren als het voor Feyenoord mogelijk was om ze te halen.

Daarnaast moet je zo ie zo een een continue aanvoer van talenten hebben om je opleiding draaiende te houden. Het is harstikke mooi dat Feyenoord die prijzen gewonnen heeft maar dat wilt niet zeggen dat je dan meteen gelijkwaardig bent aan de opleiding van Ajax. Dit zal jij ongetwijfeld weer arrogant vinden maar Ajax bewijst al jaren dat ze zowel sportief en financieel veel rendement weten te halen uit de opleiding. Daar komt nog bij dat de opleiding van Ajax een wereldwijde reputatie heeft waar mening club in de wereld alleen maar van kan dromen.

Voor het gemak vergeet jij ook even dat de opleiding net hervormd is (al zie ik het meer als een terug keer naar de roots van Ajax). Ajax heeft al tig keer gezegd dat het wel even duurt voordat Ajax de vruchten kan plukken, iets wat iedereen die een beetje logisch nadenkt ook wel ook begrijpt.

Begrijp me niet verkeerd het is top wat men in Rotterdam-zuid doet, want uiteindelijk is het goed voor het algemene Nederlandse voetbal belang. Alleen is Feyenoord in opleidingsland wel een relatieve "nieuwkomer' die nog heel wat te bewijzen heeft. Dit in tegenstelling tot Ajax die een reputatie heeft op opleidings gebied wat je niet kunt vergelijken met die paar prijzen.

Hoe kan jij beoordelen of hij wel of niet een groot talent is ? Ik weet bijna wel zeker dat jij net zoals ik deze gozer nog nooit aan het werk heb gezien. Daarnaast heeft Ajax genoeg spelers opgeleid/gescout/gekocht die niemand kende of die niet op de radar waren van andere grote clubs maar die het toch gemaakt hebben. Dus zoveel hoeft het niet te zeggen dat de Duitse top hem nog niet opgemerkt heeft.

Trouwens volgens jouw beredenering stellen de talenten van Feyenoord dan ook niet zoveel voor. Als ze echt zo goed waren dan waren ze toch allang opgepikt door een buitenlandse club ? Daarnaast heb je ook nog laat bloeiers, wie weet is deze jongen voor de Nederlandse competitie wel een aanwinst, wie had ooit gedacht dat schaken of een Pelle serieus iets aan Feyenoord zouen toevoegen en hoe oud zijn die ook alweer ?

Talenten gaab nu rijpen in de jupiler league dus ik denk dat ajax dar goed van gaat profiteren

Klinkt een beetje als diskwalificatie van de jeugdopleiding als je overal tweederangs spitsen moet gaan ophalen omdat je zelf niet op kan leiden.

Van Kessel, Hendriks, Honer. Er zal er toch wel eentje doorbreken..??

24 juni 2013 om 23:41

Of deze spelers gaan doorbreken dat ligt dus aan hunzelf. Men weet dat de jeugd bij Ajax altijd veel kansen krijgen om zich te kunnen bewijzen op een hoge niveau, maar het is aan deze spelers om die kansen aan te grijpen.

Kijk maar naar bijvoorbeeld Ebecilio, Özbiliz, Jozefzoon, Rits en Donald. Dat waren spelers die genoeg kansen hebben gekregen, maar niet konden slagen en spelers zoals Van Rhijn, Alderweireld, Vermaelen, Vertonghen, Blind, Stekelenburg, Anita, Vermeer en ga zo maar door, hebben wel hun kansen aan kunnen grijpen.

Daarom is het voor jeugdspelers zo interessant om naar Ajax te gaan, want daar liggen de kansen voor je toekomst.

Dat mijn Nederlandse lievelingsclub nog eens zaken zou gaan doen met mijn lievelingsclub in het buitenland. =) Echt leuk dit!

ON: speelde voor de reserves van Arminia, maar was zeker een van de betere in dat team. Ook voor mij is het echter afwachten hoe hij zich staande gaat houden bij Ajax.

Ah! Men koopt op 1 dag 2 spitsen. Leuk sein naar de zogenaamd geweldige jeugd(spitsen).

Koopclub.

24 juni 2013 om 19:49

Jammer maar helaas voor jou, deze spitsen zijn juist aangetrokken om de selecties op te vullen omdat.......er te weinig spitsen rondlopen in de jeugd.

24 juni 2013 om 21:04

Triest geval. Als je iets niet in je jeugd hebt, dan vul je dat aan. Ajax investeert veel in talenten en begeleid deze met zijn wereldberoemde opleiding. Het is ook lastig allemaal..de club die je zo haat..al 3 jaar de beste. Sterkte kereltje.

25 juni 2013 om 03:59

Ahh man weer zo´n iemand die denkt te weten wat het beleid van Ajax inhoud maar er eigenlijk geen moer van weet. Terwlijl het toch tig keer is uitgelegd.

Hopelijk een versterking voor jong ajax met het oog op de jupiler league. aan getalenteerde spitsen was blijkbaar een tekort.

24 juni 2013 om 19:57

Een heel groot tekort zelfs. Naast Hoesen en Sigi vind ik dat er momenteel bar weinig rondloopt wat een eventuele plek zou moeten innemen bij blessures. Ik heb vkessel een paar keer zien spelen, voetbalt leuk maar is niet een echte spits qua neusje voor de goal, zonde want hij kan best goed voetballen.

24 juni 2013 om 20:18

hij heeft het ook niet goed gedaan bij almere city toch? Verwacht ik niet dat hij het tot het eerste gaat schoppen maar daarvoor zijn dan deze twee aangetrokken.

24 juni 2013 om 20:31

Klopt 1 doelpunt in 10 optredens. Ik had gehoopt op een betere ontwikkeling maar de A1 is gewoon niet goed genoeg. Ik denk overigens dat deze 2 in eerste instantie zijn gehaald om het Jl-team te versterken, en mocht dit dusdanig goed gaan dat ze wellicht naar 1 gaan. Maar qua voorhoede loopt er in de jongere lichtingen wel genoeg, het is de vraag hoe die zich gaan ontwikkelen.

Twee spitsen al, en dat op 1 dag. Heeft Ajax geen spitsen in de jeugd rondlopen? Begrijp me niet verkeerd, bedoel het niet provocerend. Het is een serieuze vraag.

24 juni 2013 om 20:39

Jawel, Acolatse en Walian

24 juni 2013 om 20:48

Dan vraag ik me dus af, waarom twee spitsen aankopen? Als je toch twee talenten hebt? Ze zitten niet voor niets bij de eerste selecties van de jeugdopleiding lijkt me...

24 juni 2013 om 20:55

Waarom?

Ajax 1 heeft twee spitsen nodig (sigi, Hoessen)
Jong ajax heeft twee spitsen nodig (van Kessel, Hoener)
Ajax A1 heeft twee spitsen nodig (acolatse, Hendriks)
Ajax A2 heeft twee spitsen nodig (wailian, speler a2/b1/b2).

De gehaalde spelers zijn nu dus samen met de concurrenten die er al zijn de derde optie achter Hoessen en Sigthorsson, opzich geen overbodige luxe en een mooi perspectief voor die jongens. Zeker met het fysiek van Sigi en het feit dat jong ajax in de JL speelt.

24 juni 2013 om 20:55

Omdat Walian nog maar een B-junior is. En Acolatse speelts van de A1 vorige jaar al weinig presteerde. Dan heb je voor de A2/jong Ajax en Ajax 1 2 spitsen: Hoesen en Sigthorsson

24 juni 2013 om 23:28

Messirvp,

Ik weet niet hoe de scouts bij jou club werken, maar bij Ajax is het n.l. zo, als een speler ontdekt wordt waar men van denkt dat hij beter is dan elk andere jeugdspeler bij Ajax dan gaat het besproken worden met Overmars, Bergkamp, Jonk en De Boer. Dus je mag dan best aannemen dat deze spelers beter zijn dan de andere spitsen bij de jeugd van Ajax. Snappie?

En dalijk weer met zijn allen roepen dat het eigen jeugd is

24 juni 2013 om 23:24

Tja, zo zijn die anti-ajacieden nou eenmaal. Altijd maar weer zeuren dat Ajax elke speler eigen jeugd zou noemen. Als jij denkt die Ajacieden te kunnen vinden dan wens ik je veel succes.

25 juni 2013 om 04:05

@ Paziral

Nee, dat laten we wel aan jou over.

25 juni 2013 om 04:08

@ Fc-sulvalda

Helemaal mee eens, verschillende talenten hebben ook gezegd dat de reden dat er zoveel oud toppers rondlopen ook een belangrijke reden is geweest om naar Amsterdam te komen. Helaas is dat het lot tegenwoordig van Ajax maar desondanks vind ik het goed dat Ajax altijd nog het hoogst mogelijk nastreeft.

Jeezus, weer een buitenlander. En waar blijven de Nederlandse talenten??
Ik vrees voor de toekomst

24 juni 2013 om 20:51

Hendriks is ook aangetrokken.

24 juni 2013 om 20:56

Welke toekomst? die van het Nederlands elftal? geen zorgen dat doet Feyenoord wel.

24 juni 2013 om 23:21

Ajax leidt spelers op voor de club en niet voor het Nederlands Elftal.

Duitsers. Altijd goed voor de laatste minuten

Hij scoorde tegen Manchester united in de Europa Leaugue toch niet in de championsleague?

Slim van Ajax, toch vraag ik me af waar al die miljoenen zijn gebleven van de CL. Wordt het niet eens tijd om wat grotere spelers erbij te halen, die Talenten kunnen voorlopig wel groeien in de JL en die kan je daarna nog uitlenen. Een Maher, Viergever, en misschien een Djuricic halen lijkt mij echt geen overbodige luxe, en denk dat het geld er wel zit. Maar waarom dat wordt ingehouden vraag ik me echt af? Zou Ajax niet op weg zijn naar een FC Porto style. Grote talenten enorme contracten bieden?

25 juni 2013 om 04:13

@ giotheboy

Sorry hoor, maar dit vind ik wel een hele aparte reactie van een Ajacied. Als je onze club een beetje volgd zou je weten dat het Champions League geld gewoon op de bankrekening staat wat er mede voor gezorgd heeft dat Ajax een record winst (voor Nederlandse begrippen) heeft behaalt.

Als ik de rest van jouw bijdrage lees vraag ik me af of jij echt wel een Ajacied bent ? Als je onze club een beetje volgt zou je als Ajacied zijnde deze vragen niet stellen of heb je een hele tijd in het buitenland gezeten waar je de ontwikkelingen niet kon volgen ?

25 juni 2013 om 14:34

Nou ik zit wekelijks in het stadion, heb tijden niet meer voetbalzone gevolgd door een definitieve ban. Dus ben niet super op de hoogte. En ik ben sinds dat ik geboren ben al Ajacied en heb nu 3 jaar een scc. Ik vroeg het me alleen maar af waarom er niks met dat geld gebeurt

Kan Ajax dit soort spelers niet zelf opleiden? Niet dat ik deze speler ken, maar toch.

24 juni 2013 om 21:13

Nee, bij het jeugdplan hoort niet het opleiden van een spits, dat hoofdstuk hebben ze uit het boek gescheurd.

Als ze een speler uit de opleiding zouden hebben dan zouden ze hem niet halen...

24 juni 2013 om 21:38

Dit zegt veel over de jeugdopleiding. Spelers als Van Basten, Kluivert, Bergkamp kan Ajax al jaren niet meer opleiden. Ook de categorie hieronder niet. Het is een beetje triest dat een club als Ajax die bekend staat om de wereldspitsen haar aanvallers uit Duitsland en de JL moet halen.

24 juni 2013 om 21:37

Blijkbaar niet anders hadden ze deze spelers niet gekocht wel?

24 juni 2013 om 22:56

Snap ik, maar daar uit concludeer ik dat de jeugdopleiding nog niet is wat het moet zijn.

24 juni 2013 om 23:19

Men moet het toch onderhand wel kunnen snappen wat Overmars destijds bedoelde met exceptionele talent? Als Ajax dus een jonge speler haalt uit het buitenland dan mag men best wel denken dat het een speler moet zijn die beter is dan een speler bij de jeugd voor deze positie.

Ajax heeft best wel een goede jeugd, maar het zijn niet allemaal de beste jeugdspelers van de wereld. Er lopen altijd nog elders betere spelers rond en Ajax is juist bezig om die spelers te vinden.

24 juni 2013 om 23:50

Voor de spits positie nog niet nee. Je kan toch ook niet verwachten dat zo snel voor iedere positie al een exceptioneel talent aanwezig is of klaargestoomd wordt..

Wat een stelletje doorgedraaide zijn dat bij Ajax , hoeveel spitsen wil je hebben ????? Nu al 5 ! Wat moet je ermee wat een waanzinnig beleid zeg !!!!

Toch wel bijzonder dat de club die naar verluidt 1 van de beste jeugdopleidingen ter wereld zou moeten hebben, al jaren niet in staat is een fatsoenlijke aanvaller op te leiden.

Sowieso is er al jaren geen spits doorgebroken, maar het is eigenlijk nog opvallender dat er ook al jaren geen fatsoenlijke buitenspeler is opgeleid. Gezien het 'ajax systeem' mag je dat denk ik toch best erg kwalijk noemen?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren