Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax bereikt akkoord en legt tiener Hendriks voor vier jaar vast

Laatste update:

Sam Hendriks maakte de overstap van De Graafschap naar Ajax, zo meldt De Telegraaf. De achttienjarige aanvaller tekent een contract tot medio 2017. Eerder al bereikten de clubs overeenstemming over een transfersom voor de tot de zomer van 2015 lopende verbintenis.

/

Door een in augustus 2011 opgelopen knieblessure kwam Hendriks pas tot één duel in de hoofdmacht van De Graafschap. Op 26 april 2013 maakte hij zijn debuut, in het thuisduel met Telstar. Hendriks verruilde in 2005 VV VIOD voor De Graafschap.

Zaakwaarnemer Robert Postma gaf eerder te kennen dat het aan De Graafschap en de geïnteresseerde clubs was om er samen uit te komen. "Ik kan niet in de keuken kijken bij Ajax. Ik kan me voorstellen dat ze nu ook druk bezig zijn met andere transferzaken. De transferperiode duurt nog tot eind augustus, dus er is nog voldoende tijd."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Juist. Dit is lekker wakker worden. Goede speler met potentie

24 juni 2013 om 09:38

Voor hoeveel is hij gehaald ?

24 juni 2013 om 10:38

5 ton + 15% doorverkoop percentage werd al op zaterdag op een interne vergadering van de supportersraad vermeld. Ga er wel vanuit dat die info klopt. Dat is op zich ook een goede deal voor de Graafschap. Bij Luuk de Jong hebben ze verzuimd om zo'n doorverkooppercentage af te dwingen toen die naar Twente ging en die ging voor +- 16 miljoen naar Gladbach. Is toch zonde. Met dat geld hoeft de Graafschap geen spelers meer te verkopen dus is de kans groter dat Breinburg en Anco Jansen blijven. Het verbeterd i.i.g de onderhandelingspositie.

Weer lekker gedaan van de Graafschap, weer een jeugdspeler voor een appel en een ei verkopen. Om vervolgens weer allemaal dure rare buitenlanders als Screkovic en Johnson te halen.

Dit zijn wel de transfers die het vertrouwen in het bestuur/technische leiding doen toenemen om een seizoenskaart te halen. Ach we stromen toch af op een laagterecord volgens mij van de afgelopen 10 jaar.

Jammer dat de graafschap hem niet kon houden.
Dit zijn toch de spelers die later het kas kunnen spekken.
Andere hand is ajax de ideale club om een speler te kneden tot een topper.

Wat de kritiek op ajax betreft, ze genieten er alleen maar van.
Ze zijn al jaren kampioen en hoe zal ze weinig uitmaken.
In rotterdam zijn ze ook maar noodgedwongen aan eigen jeugd veroordeeld.
Ik had de selectie wel willen zien zonder de financiele tegenvaller uit het verleden.
Maar goed, haat blijf je houden.

24 juni 2013 om 09:00

idd jammer. Maar hij kan de kas vd club alsnog wel spekken. Heb in de wandelgangen gehoord dat ze er 5 ton voor kregen + 15% doorverkoop percentage. Is op zich niet verkeerd voor een speler die pas 1 wedstrijd heeft gespeeld voor de hoofdmacht.

Een aanvaller dus. Is er toevallig een insider die ons meer kan vertellen over deze jongen? Speelt hij op de flank of in de punt, is hij balsvast, technisch, snel etc?

24 juni 2013 om 09:03

Hij speelt als diepste spits. Hij is snel, technisch en toch ook balvast ondanks dat hij niet zo groot is. Daarnaast blijft hij altijd opvallend rustig voor de goal waardoor hij makkelijk scoort. De Graafschap A1 had het dit seizoen heel erg moeilijk maar toch heeft Sam erg veel gescoord waaronder 2x tegen Ajax. Word gezien als misschien wel grootste talent ooit uit de Graafschap jeugdopleiding. En daar zijn toch niet misselijke namen uitgekomen de laatste jaren.

24 juni 2013 om 09:08

Ah een spits, positief dat ze bij Ajax nu op deze manier weer een spits voor de toekomst proberen klaar te stomen..scheelt een hoop investeringen. Behendig met zijn beperkte lichaam dus maar wel een echte killer, terwijl hij ook als aanspeelpunt kan dienen. Dat klinkt interessant voor de spelopvatting van Ajax. Dat hij redelijk klein is, zie ik wel als een minpunt gezien het beoogde spel over de flanken.

Dank in ieder geval. Stuk nuttigere informatie dan feitjes opdreunen over eigen opleidingen etc.

24 juni 2013 om 10:24

Ja hij is niet echt klein hoor. Zal iets onder de 1.80 zijn. Op Wikipedia staat 1.80 meter maar ik ken hem persoonlijk en ben zelf 1.82m dus schat hem wel iets kleiner in. Het is i.i.g geen type Huntelaar die met aanvoer vd zijkanten sterk in de lucht is. Is i.i.g niet zijn specialiteit. Je kunt hem denk ik het beste vergelijken met Ricky v Wolfswinkel qua postuur en ook qua spel. Die kan ook wel aardig uit te voeten met buitenspelers ondanks dat het geen grote spits en goede kopper is.

24 juni 2013 om 10:36

Fijn dat er ook nog iemand in dit topic daadwerkelijk iets over deze jongen kan vertellen ipv dat domme gelul over eigen jeugd of niet.

Ik las overigens dat hij 1,80 is. Dat is toch niet heel klein voor een voetballer die pas 18 is. Hij zal vermoedelijk nog wel enkele centimers groeien bovendien.

Ik vermoed dat hij de eerste spits zal gaan worden van het beloftenelftal in JL aankomend seizoen. Sigthorsson en Hoessen zullen bij het eerste elftal zitten en daarna is de spitspositie dun bezet.

24 juni 2013 om 11:03

Ik schat hem zo rond de 1.75m. 1.80m zal hij niet zijn ondanks dat dat inderdaad op Wikipedia staat. Niet echt klein inderdaad. Bedoelde ook meer dat het geen type is die fysiek een beer is en duels in de lucht wint. Dat is niet zijn spel. Meer een type v Wolfswinkel zoals hierboven vermeld. Denk ook dat hij bij het belofte-elftal terecht komt en dus meteen tegen zijn oude club kan aantreden. Zou goed voor zijn ontwikkeling zijn want ik denk niet dat hij meteen van het begin van het seizoen in de basis zou hebben gestaan bij de Graafschap door de ontwikkeling van Piotr Parzycheck afgelopen seizoen en het feit dat Anco Jansen nog niet weg is.

24 juni 2013 om 14:11

Sam is in de lucht ook gewoon sterk hoor. Heb hem regelmatig doelpuntjes zien maken met zijn hoofd.

2 jaar geleden(toen hij 16 was) heb ik hem persoonlijk de A1 in de eredivisie zien houden in 3 a 4 wedstrijden.
Toen speelde hij samen met Parzycheck.
Had echt gehoopt dat dit gouden duo samen in de spits kon gaan spelen dit jaar. Met een Calvete erbij op 10 heb je dan echt een goed aanvals trio.

Had dus ook gehoopt op 2 goede buitenspelers voor op het middenveld...

Maarja, Sam is naar Ajax, wens hem alle succes en hoop dat hij zijn kans gaat krijgen in het 1e, dan gaat hij het zeker halen!

Er zullen waarschijnlijk strenge regels zijn over het wisselen van spelers tussen het eerste team en het beloften team nu Jong Ajax in de Jupiler League speelt, en er zal dus een volwaardige selectie gemaakt moeten worden. Ik neem aan dat Hendriks de eerste spits van Jong Ajax gaat worden, met daarachter van Kessel(?). Hoesen zal dan wel bij de A-selectie blijven.

24 juni 2013 om 13:29

Zo ver als ik het begrijp gaat de Knvb dat niet doen. Ik vind ook dat je twee aparte volwaardige selecties neer moet zetten. Alleen doorstroming naar de A-selectie toestaan, maar niet andersom. Daar zijn de transferperiodes voor.

24 juni 2013 om 13:37

Ik had echt gewoon verwacht dat Knvb dat wel zou doen, anders kunnen topspelers regelmatig eens meedoen met Jong Ajax. Ik vind dat er zoiets moet komen dat als je een paar wedstrijden voor Ajax 1 hebt gespeeld, je niet meer terug mag naar Jong Ajax buiten de transferperiodes. Andersom wel gewoon.

24 juni 2013 om 13:45

Precies, helemaal mee eens. Ik vind dat de Knvb deze verplichting heeft naar alle ander JL clubs om de competitie eerlijk te houden.

Ben benieuwd zou mooi zijn voor ajax als hij het goed gaat doen, las geloof ik eerder ergens dat hij het misschien wel lastig gaat krijgen omdat hij de jeugd veel vooral had van zijn fysiek?

Lijkt me een prima toevoeging, t is al lang geleden dat er eindelijk weer een fatsoenlijke spits rondliep in de jeugdelftallen van ajax. Dus misschien is dit wel een goede zet. Ik begrijp dat hij niet naar psv gegaan is gezien Locadia daar rondloopt die nagenoeg even oud is, daar kom je niet tussen. Hij is natuurlijk gehaald als spits voor Jong Ajax, want daar zal op die positie ook niet veel soeps rondlopen

zal wel in het belofte team gaan spelen van ajax.
hopen dat hij zich kan ontwikkelen om volgend jaar aan te sluiten bij de a selectie

Sam gaat het zeker wel maken daar in Amsterdam.
Het is je gegund sam !

24 juni 2013 om 10:35

Piotr Parzyszek is op jonge leeftijd naar Nederland gekomen, deze emigratie heeft niets met voetbal te maken. Ik begrijp je reactie daarover dan ook niet, misschien dat je het kunt toelichten?

Ik begrijp het dat Ajax zulke aankopen doet. Ik heb daarover ook nog een reactie geplaatst hieronder, reactie #94. Misschien wel interessant om die ook te lezen.

24 juni 2013 om 13:01

Toelichting; De Graafschap haalt/koopt ook jeugdspelers. Hoe ze er ook komen. Alleen dan weer op een ander niveau. Of is Parzyzcek toevallig wel op de vijverberg geboren?

24 juni 2013 om 13:23

Ja, De Graafschap haalt haar meeste jeugdspelers bij de amateurs op (is in mijn ogen wel iets anders dan bij andere bvo's). Verder is Parzyszek geboren in Polen, verhuist naar Arnhem, daar gaan spelen voor een amateurclub, vervolgens 1 jaartje in de opleiding van Vitesse gespeeld om daarna weer bij de amateurs te gaan voetballen alvorens naar de jeugdopleiding van De Graafschap te verkassen.verder worden er talenten aangetrokken die, of die niet goed genoeg worden bevonden bij andere bvo's of door logistieke redenen veranderen van club.

Verder blijf ik het zonde vinden dat jeugdspelers vertrekken zonder van enige waarde te hebben kunnen zijn voor hun vorige club. Er zou een regel moeten komen dat clubs jeugdspelers 20 wedstrijden moeten kunnen vasthouden, voordat er een transfer mag worden gemaakt. Op een dergelijke regel zouden de clubs dan beroep kunnen doen bij interesse van andere clubs.

Dit zou ook betekenen dat er minder snel talenten van Ajax, Feyenoord, Psv, etc. naar het buitenland kunnen gaan. Deze talenten moeten zich dan eerst bewijzen in Nederland.

24 juni 2013 om 15:17

En wat denk je dat die amateurs ervan vinden? Die vinden het dan wel leuk dat de beste spelers vertrekken? Ik weet ook wel dat die niet moeilijk doen en eerder trots zijn, maar eigenlijk geldt bij een overgang van de graafschap naar ajax hetzelfde. Parzyszek is dus ook op latere leeftijd gehaald, maar dan van de amateurs. Ik vind deze keten eigenlijk vrij normaal en logisch.

De graafschap heeft een uitstekende jeugdopleiding en ze gebruiken ook veel talenten, waardoor ze ook regelmatig prima talenten laten doorstromen. Daarom willen afvallers van andere bvo’s graag naar de graafschap. De toppers kunne n zich echter bij een ajax, psv, feyenoord etc. weer beter ontwikkelen, die regels zit de ontwikkeling van toptalenten alleen maar in de weg.

Ajax heeft geen hulp nodig van regels, spelers worden bij ons niet weggekocht/gehaald omdat we vrijwel bovenaan de keten zitten, op gebied van opleiden behoord ajax tot de absolute top. Het komt vaak genoeg voor dat spelers liever naar ajax gaan dan naar barcelona, real madrid, man utd, arsenal of dortmund.

Enige wat ajax moet blijven doen is geloven in de jeugdopleiding en die ook echt blijven gebruiken. Ze moeten het perspectief hebben om in ajax 1 te komen. Vanwege de snelle doorstroom van talenten (basisspelers vertrekken jaarlijks) en het feit dat ze niet voor een maher gaan (terwijl we het geld hebben) maar voor Andersen/meleg of Klaassen kiezen, dat zijn zaken die tellen voor talenten. Ook de aanwezigheid van topfaciliteiten en oud topspelers draagt bij aan waar ‘paradijs’ voor talenten. Bovendien kun je bij ajax je carrière mooi geleidelijk opbouwen en toch al spelen voor de prijzen en in europa. Ajax biedt deze uniek combinatie want bij de absolute top is de doorstroom te klein en kiezen ze vaker voor dure aankopen.

Wat een discussies, ongelooflijk. Ik denk dat het een positief signaal is dat de topclubs ook in de Jupiler League scouten (stevens naar Twente, Hendriks naar Ajax) . Ik kijk regelmatig Jupiler League en daar lopen toch goede talenten rond. Zouden ze vaker moeten doen denk ik.

24 juni 2013 om 10:26

Het is zeker positief als er gescout wordt in de Jupiler League, zoals je al zegt lopen daar veel goede talenten rond. Ik vind het echter wel jammer als er talenten worden 'weggeplukt' zonder dat ze van grote waarde zijn geweest voor de club. Ook zijn ook veel acties waarbij je de 'eigen' jeugdopleiding kunt steunen, dit heeft weinig zin omdat de beste jeugdspelers al worden weggekocht voordat ze van vaste waarde kunnen worden.
Dit is ook weer slecht voor de opvolging bij de minder goede clubs. Er wordt namelijk een klein bedrag overgemaakt waarvoor geen vervanger gehaald kan worden. In het geval van de Graafschap is het waarschijnlijk dat Anco Jansen vertrekt. Deze jongen zal nog wel wat geld opbrengen, maar het mooiste is natuurlijk als zo'n vertrek kan worden opgevangen met eigen jeugd: bijvoorbeeld met Hendriks. Hierdoor wordt het niveauverschil in de Nederlandse competities alsmaar groter.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap de keuze van Ajax om zulke talenten te kopen. Het kost weinig dus is het risico niet zo groot. Maar ik vind het jammer dat hij niet meer bij de Graafschap te zien zal zijn en dat dit grotere gevolgen heeft wat menigeen hier denkt.

Succes Sam!

24 juni 2013 om 10:49

Klopt maar dat hebben de Nederlandse topclubs ook. Kijk maar eens wat er allemaal wel niet naar de Premier League zijn gegaan. Alleen bij Feijenoord al: Ake, Rekik, Bruma en Ebecilio. Van La Parra ging naar Frankrijk. Het gebeurt dus niet alleen in de Jupiler League.

Voordeel voor De Graafschap is dat ze volgens mij 15% doorverkoop percentage hebben. Het bedrag kan dus mooi oplopen in de toekomst.

24 juni 2013 om 11:40

Je hebt gelijk.

Hoe kom je trouwens aan 15% doorverkoop percentage? Bron? Dat zou in ieder geval wel mooi zijn naast de opleidingsvergoeding. De Graafschap heeft op deze manier al veel verdiend aan Klaas-jan Huntelaar.

Wat een ophef om niets. PSV en Ajax zijn gewoon allebei ordinaire koopclubs. PSV koopt wat oudere talenten voor veel geld, Ajax koopt jeugd en buitenlanders.

24 juni 2013 om 10:23

Tja, het is echt ordinair om te kopen. Dat is volkomen tegen de regels in, het zou verboden moeten worden.

24 juni 2013 om 10:57

Nee hoor, mag best, maar doe dan niet hypocriet door PSV af te zeiken. En hemel de jeugdopleiding niet zo op.

24 juni 2013 om 11:25

Dus Ajax mag niet trots zijn dat ze spelers als Vermeer, Van Rhijn, Blind, Babel, Van der Wiel, Stekelenburg, Anita, Emanuelson, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, Davids, Seedorf, Kluivert, Bergkamp, gebr. de Boer,.......... voort hebben vgebracht? Nee, we moeten allemaal blij zijn met al die namen die PSV uit zijn eigen jeugd heeft voort gebracht.

Maar mij hoor je niet zeiken over het beleid van Psv, want met kopen is PSV ook heel ver gekomen in Nederland en Europa. En resultaten telt.

24 juni 2013 om 11:56

De opleiding wordt ook niet opgehemeld hoor. Het zijn alleen de Ajax-haters die zo krom denken dat ze ergens in hun waangedachten hebben gehoord dat alle Ajacieden vinden dat hun jeugdopleiding de allerbeste is van de hele wereld. Alleen maar om hun eigen gestoorde haatgevoelens goed te keuren worden er dingen bij verzonnen.

Nou Ajax had ooit de beste opleiding maar iedereen weet dat die verloedert is geraakt. Daarom stond bijna elke echte Ajacied pal achter Cruijff zijn revolutie om het weer in orde te brengen om weer de beste opleiding van de wereld te hebben. Maar dat kost tijd. En tijd is er niet en daarom worden er jeugdspelers aangekocht om de krakkemikkige scouting en opleiding van de afgelopen jaren enigszins te verbloemen.

Maar Ajax geeft wel altijd de jeugd de kans. Altijd. Ook al is het geen top. Ze krijgen altijd de kans. PSV niet. Ajax wel. Weet je wat pas hypocriet is? Ajax haten omdat ze jeugdspelers overnemen van PSV die anders toch nooit de kans kregen.

Haha inderdaad!
Niets meer dan: gefrustreerde jaloersie!
Eigenlijk zouden alle Ajacieden, de provocerende supporters moeten negeren. Gewoon he-le-maal niet reageren op die trieste en slecht onderbouwde reacties!

On: en wederom een goede aankoop van Ajax!
ben wel heel erg benieuwd hoe t eerste van Ajax er over een jaar of 2, 3 uitziet.. Ze hebben de laatste maanden/ jaren erg veel getalenteerde spelers aan zich gebonden in de leeftijd-categorie van deze speler.
Als dit soort jongens de kans krijgt nu al samen te spelen en straks grotendeels allemaal doorstromen naar het 1ste dan ben ik heel benieuwd!

Dit wordt straks gedeeltelijk eigen jeugd. Fischer , Eriksen en andersen zijn ook gedeeltelijk eigen jeugd.

Offt : ajax gaat weer voor duarte :
Ajax hoopt volgens ad Sportwereld een paar spelers te betrekken bij de transfer van Lerin Duarte van Heracles Almelo naar de Amsterdam Arena. Beide clubs zijn weer in gesprek over de 22-jarige middenvelder.een eerder bod van Ajax op Duarte werd nog van tafel geveegd door Heracles. Nu zou de landskampioen willen voorstellen om Geoffrey Castillion en Jody Lukoki volgend seizoen bij de Overijsselse club te laten spelen. Castillion was afgelopen jaargang al op huurbasis actief voor Heracles. Lukoki heeft van coach Frank de Boer te horen gekregen dat hij beter verhuurd kan worden.

Ont : zou mooi zijn als hij een type luuk de jong gaat worden die ajax nu wel op tijd koopt en niet als hij al 15 miljoen kost.

ik ben graafschapfan en hij is wel een goede maar hij moet zich dan nog wel ff bewijzen in de jeugd
en frank de boer denkt wel aan de jeugd dus hopelyk breekt hy door!
en dan verdient graafschap hier mooi geld mee

Wat gaat Ajax met deze speler doen inzetten of eerst uitlenen. ?

24 juni 2013 om 13:34

Ik schat dat hij in Jong Ajax mag laten zien wat hij kan. Dat is op zich natuurlijk wel heel erg fijn voor Ajax, dat talenten zich nu zo ie zo meer in de picture kunnen spelen. Ook van andere clubs, mochten ze Ajax 1 net niet halen.

25 juni 2013 om 07:59

Dankjewel voor je toelichting, Ben benieuwd hoe ver deze jonge het gaat schoppen.

24 juni 2013 om 14:10

Hij mag in eerste instantie gaan concurreren met Van Kessel bij Jong Ajax. Daar zal hij ook veel persoonlijke training en aandacht gaan krijgen.

Komen alle kneuzen weer hoor. Ja Ajax koopt jeugdspelers omdat de spelers die nu tegen het 1e of de A1 zouden moeten aanhikken gewoon niet goed zijn opgeleid en/of gescout destijds. Over een paar jaar mag je weer komen zeiken.

24 juni 2013 om 13:35

Tsja en ik ben er zo blij mee dat Ajax in ieder geval een lijn volgt die te begrijpen is.

Gaat deze jongen dan ook te vroeg weg? Niet te vroeg naar het buitenland, maar te vroeg naar de top in eigen land? Word 3e spits in een systeem met 1 spits. Gaat dus eigenlijk niks spelen en verpieteren in de jeugd terwijl hij bij de graafschap elke wedstrijd kan spelen en hard kan worden.

24 juni 2013 om 12:00

hij is maar 18 jaar dan is het heel normaal dat je niet in het eerste speeld.

24 juni 2013 om 12:23

Het lijkt mij dat hij eerste spits wordt bij Jong Ajax, en dat speelt volgend seizoen gewoon JL.

24 juni 2013 om 12:32

Stretfordend,

Die gozer is pas 18 jaar, waar maak jij je nou druk om? Ajax is juist een club die jonge spelers kansen gunt. Ajax is geen club die "oude opaatjes" terug haalt of hun contract laat verlengen, omdat ze hun eigen jeugd niet zo belangrijk vinden.

24 juni 2013 om 12:35

Volgend seizoen JL met de druk om bij Ajax te spelen is een tikkeltje hoger dan bij de Graafschap te spelen. Dus stretfordend maak je niet druk deze man gaat niet verpieteren in Amsterdam.

24 juni 2013 om 15:25

Bij ajax kun je alles spelen op hetzelfde niveau. Jong Ajax speelt namelijk bij de Graafschap in de competitie Dus? Als hij ook nog voor ajax 1 uitkomt speelt hij op een hoger niveau

Toppertje deze jongen, al is het geen echte Ajax spits, maar daar zijn er maar een paar van geweest in de historie.

En de discussies wel of geen eigen jeugd is zo typisch. Leden hier willen provoceren, gezonde discussies zijn bijna niet meer mogelijk. Slechts een enkeling steekt energie in de kwaliteit van de site door zijn kwaliteiten te omschrijven. Maar goed, het gevolg van het vrije internet.

24 juni 2013 om 13:27

Geen echte Ajax-spits, nee? Wat voor type is het? Ben benieuwd.

24 juni 2013 om 13:37

Klasse reactie. Ik heb geen idee of en hoe goed hij is. Huntelaar was trouwens ook niet echt een Ajax spits en Sigthorsson is dat eigenlijk ook niet, maar het kan blijkbaar toch passen

24 juni 2013 om 15:27

Helemaal mee eens. Feiten worden verdraait en het is niks anders dan provoceren of daarna zoeken.

Voorbeeld van een feit: Fischer komt uit de jeugdopleiding want hij heeft er gewoon 1 jaar ingezet, klopt dat het niet 8-9 jaar is, dat is dan het tweede feit.

Je kan deze jongen toch ook gewoon zien als aankoop voor het eerste, waarom altijd meteen die opmerkingen over jeugd. We weten het nu wel.

Ik ken deze spelers niet , maar het zegt genoeg dat een topclub als Ajax in de 1ste divisie naar talenten moet zoeken. Vroeger was dit ondenkbaar ,onmogelijk, of zo'n Hoessen die bij Fullham overbodig was en nu bij Ajax speelt. T.w moeten we spelers halen uit Belgie , Denemarken of andere continenten.

Met we bedoel ik alle Nederlandse clubs.

Het zegt ook dat Oranje gewoon veel minder is geworden dan in de jaren 70, 88, 90. Er komen geen nieuwe spelers als, Gullit, Rijkaard, Bergkamp, Van Basten, Van Breukelen, Stam noem ze maar op.

Ik weet niet wat voor een type Hendriks is, behalve dat hij een spits is. Als hij net zo goed wordt als de andere aanvallers van de Graafschap die de laatste jaren zijn doorgebroken (siem + Luuk de Jong en Huntelaar), dan doet Ajax goede zaken. Hij kan in ieder geval een hoop leren bij de (individuele) trainers van Ajax, hen schat ik hoger in dan de trainers bij de Graafschap.

Ajax verziekt de ned. markt en veel ned. talenten. De echte talenten die daar doorbreken zijn weggekocht en waren elders ook wel geslaagd. Zo groot verzorgingsgebied en er dan zo mee omgaan.
Hopelijk komt er snel een regel dat je maar max. zoveel spelers onder contract mag hebben, want dit gaat nergens over.

24 juni 2013 om 12:33

Hoe verziekt in hemelsnaam ajax nu de markt. Wees blij dat Ajax geld uitgeeft aan Nederlandse clubs/talenten ipv dure spelers te halen uit het buitenland.

Liever het geld in het nederlandse voetbal investeren dan het buitenland toch?!?

De graafschap heeft nu een mooi bedrag gekregen en kan nu zelf ergens talentjes halen of een mooi contract aanbieden! Circle of life my friend!

24 juni 2013 om 12:45

Nee, in Doetinchem behoren ze gewoon in het stadion nog ff te kunnen genieten van dat talent. Wat moet zo'n jongen in de A1 van ajax. Hebben ze in de randstad geen talent ?

Daarnaast is het ethisch onverantwoordelijk gedrag van ajax. Zoveel mogelijk talenten opkopen en dan hopen dat er wat doorbreekt. Zo ga je niet met mensen (vaak zelfs nog maar kinderen) om. Je bent geen fabriek. Ajax moet maar is een voetbalclub worden ipv een bedrijf.

24 juni 2013 om 12:53

Tijd terug was toch al die jeugdtopscorer van Az gekocht om het jeugdprobleem op te lossen?
Dit word dus al de tweede aankoop om het falende opledingsprogramma te camoufleren
Jonk en Bergkamp verdienen wel erg makkelijk hun geld

24 juni 2013 om 12:53

Hé mister J,

zat jouw club ook niet achter deze speler aan?

24 juni 2013 om 12:54

Zo en jongen kan bij Ajax zich door ontwikkelen. Wil hiermee niet zeggen dat dat in doetinchem niet kan, maar de randvoorwaarden zijn in mijn beleving in amsterdam beter. Betere staf, betere begeleding etc etc.

Zoveel mogelijk talenten kopen!?!?! wil je voor mij aub even opnoemen welke talenten dan wel niet naar ajax zijn komen. Volgens mij heeft ajax in het afgelopen seizoen puur exceptionele talenten overgenomen van andere clubs en niet zoals bijvoorbeeld een City doet 12 kopen en hopen dat er 1 doorbreekt.

Wees gewoon trots dat een speler van de graafschap naar ajax gaat en dat je clubbie weer geld krijgt. Hiermee kunnen ze investeren in het elftal of organisatie. Ik zie niet in waarom dat niet positief is.

24 juni 2013 om 13:41

@yello

Als je op hebt gelet de afgelopen twee jaar, dan weet je dat de opleiding bij Ajax 'op de schop' is gegaan, omdat het niet goed genoeg was. Daarbij hebben ze vooral afgelopen jaar afscheid genomen van de middelmaat. Het kost even tijd voordat we echt kunnen oordelen hoe Jonk en Bergkamp hun werk doen. Erg triest hoe mensen zo makkelijk onze grootheden afzeiken.

24 juni 2013 om 15:43

Ajax heeft met Hoesen ,die jongen van Az en nu deze jongen eigenlijk al 3talenten elders weggehaald.
Komt er dan echt niks meer van de toekomst?
Bergkamp heeft toch ook 2 jaar met die Az jongen gewerkt,dat is dusniks geworden?
Ze wilden ook al Zivkovic en Ould chikh ,hoeveel hebben ze er nog nodig voor ze eens wat afleveren?

24 juni 2013 om 16:26

@ C-h-a
Cerny,bazoer,meleg,karlsson,andersen,matusiwa,lang...
Zo maar wat namen wat Ajax binnenhengelt
Als je die Hendriks erbij telt zijn het er ook 12
Wat volgens jou City doet en Ajax niet, * ahum *

Dan heb ik het nog niet eens over Nunnely, Walian, Rits, Peeters, Janssen, de Bondt, Marinkovic, van Kessel etc gehad die al wat langer geleden zijn gehaald en sommige alweer weg zijn

Allemaal jonge spelers die voor weinig weggehaald zijn

24 juni 2013 om 21:22

Moge duidelijk zijn dat Hoessen gewoon een volwaardig eerste elftal spelers is geworden en toekomst heeft bij Ajax.

Meleg en Andersen draaien de voorbereiding gewoon mee en heb het vermoeden dat ze gaan doorbreken. Dus ook gewoon eerste elftal spelers!

Bazoer toptalent die zelf naar ajax wilde komen vanwegen de opleiding en toekomst (kans om door te breken etc etc.)

De andere spelers moet je altijd afwachten hoe ze zich gaan ontwikkelen, maar talenten zijn het en heb vertrouwen dat ze met het TH en sportklimaat (indv. begeleiding/training) wat er nu heerst bij Ajax dat het allemaal wel goed komt bij ajax. Zodat de talenten ook echt doorbreken in het eerste elftal.

Ik ga niet elke speler van je andere rijtje af, maar rits was jammer genoeg geblesseerd en kon het net niet waarmaken. Is met een ervaring rijker weer terug gegaan naar belgie transfervrij volgens mij.
Dus zie daarin geen negatieve lading erin.

deze jongen is zeer zeker een talent volle voetballer.
helaas is heeft deze zeer getalenteerde voetballer vaak pijntjes en is die vaak en veelvuldig geblesseerd!

mede daarom denk ik aan de ene kant dat het een goede aankoop is en aan de andere ook weer niet.

toekomst gaat het uitwijzen natuurlijk.

Weet iemand wat voor vergoeding de Graafschap voor deze speler krijgt?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren