Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Van der Velden zegt sorry tegen supporters: ‘Heb het in de emotie gedaan’

Laatste update:

Nick van der Velden gaat aan de slag bij FC Groningen. Zondagochtend werd hij medisch gekeurd en direct daarna werkte hij zijn eerste training af met de ploeg van trainer Erwin van de Looi. Voor Van der Velden was het ook een weerzien met supporters die hij ooit nog een middelvinger liet zien.

/

Als speler van NEC stak hij een keer zijn middelvinger op richting de fans van FC Groningen. “Ik heb dat twee jaar geleden in de emotie gedaan en wil er mijn excuses voor aanbieden. Het eerste biertje in het supportershome is van mij, als ik er straks een bezoekje breng”, laat Van der Velden weten via de officiële kanalen van de club.

Ook via Twitter bood Van der Velden zijn excuses aan. “Ik hoop dat we het nu achter ons kunnen laten. Vanaf vandaag ga ik me keihard inzetten voor FC Groningen.” De 31-jarige Amsterdammer kwam transfervrij naar Groningen. Hij tekende voor twee seizoenen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Goed opgelost. Verder ben ik niet onder de indruk van deze aankoop, maar ik hoop dat ik het gewoon helemaal verkeerd heb. Als ik het me een beetje goed herinner is het wel iemand die er vol voor gaat. Beetje strijd kan geen kwaad. Hopen er het beste van.

23 juni 2013 om 19:26

Goede speler voor de tweede rang, als bankzitter is hij een aardige speler om erbij te hebben.

23 juni 2013 om 23:14

Goed opgelost? Hij biedt twee jaar na dato zijn excuses en wel omdat hij nu speler van de club wordt wiens supporters hij de vinger heeft gegeven. Dat lijken mij geen oprechte excuses.

Tegelijkertijd: supporters, alle supporters, kunnen etters zijn tegenover spelers van de tegenstander. Maar goed, daar hoor je als prof mee om te kunnen gaan. Want anders komt boontje ooit om zijn loontje. Hoe dan ook: een draver met geen specifieke kwaliteiten. Geen beste aankoop in mijn ogen.

haha, met een biertje zijn de meeste fans wel tevreden denk ik zo :P

Wanbeleid! Wat een waardeloze aankoop!

23 juni 2013 om 19:26

Wat voor aankopen zit jij op te wachten dan?

Spelers van Nac, Nec, Heerenveen, Heracles, Roda, Ado en Utrecht zitten echt niet te wachten op Groningen hoor... dat is namelijk qua niveau geen tot nauwelijks verschil. Daarnaast hoef je bij Az, Vitesse, Twente, Ajax, PSV en Feyenoord ook niet aan te kloppen of je moet blij worden van afdankertjes van deze clubs...

Ja een Lukoki huren is leuk, maar heeft niets met langer termijn beleid te maken, want na 1 jaar is die toch weer pleite.

Daarnaast kan je wel zoals vaker gebeurd in Groningen in een buitenlandse vijver gaan vissen, maar de kans dat het goed gaat zoals met Nevland, Suarez en Granqvist is net zo groot als de kans dat het fout gaat (ajilore, Texeira, Cristovao)

Dus of je nou kiest voor Nicky van der Velden of iemand uit de Jupiler League of eventueel iemand van RKC of Zwolle die je over kan halen... het maakt geen fluit uit! Het gaat erom dat er een trainer voor komt te staan die er een mix van kan maken.. en op deze manier boven die andere middenmoot ploegen kan eindigen.

23 juni 2013 om 19:29

hahaha, geen verschil hahaha. Nac, Nec, Heracles, Roda en Ado zijn veel minder dan Grunn. Heerenveen en Utrecht ongeveer hetzelfde.

23 juni 2013 om 19:30

Er zijn genoeg spelers van Nac, Nec, Heracles, Roda JC en ADO die graag naar FC Groningen gaan...

23 juni 2013 om 19:32

En waar baseer je op de die clubs minder zijn? Dat jullie met een minimaal punten verschil 7de ipv 16de zijn geëindigd? Nee, van Groningen tot Roda, er zit nauwelijk verschil in. Utrecht daarentegen is wel veel beter. 2 plekjes, maar wel 20! punten.

23 juni 2013 om 19:34

Ik zit op aankopen te wachten als een Chery van Ado, een Vejinovic van Heracles en een Botteghin van Nac. Mooie stap omhoog voor die jongens. Van een middenmoter naar een mooie subtopper!

23 juni 2013 om 19:36

Ga niet komen met het puntenaantal van 1 seizoen. Kijk eens naar wat Groningen doet en de rest van de clubs in de afgelopen 20 jaar. Groningen is sub-top de rest middenmoot.

23 juni 2013 om 19:40

Ja, Utrecht was dit jaar wel wat beter.. maar dat had niemand voor het seizoen verwacht. Maar dat heb je toch altijd, er stijgt er altijd 1 wat verder boven uit, en dit jaar was het Utrecht. Je kan ook niet allemaal precies gelijk zijn, maar ik vind het verschil over het algemeen minimaal.

Roda is meerdere keren genaaid door de scheidsrechter, en als het bij hun eens mee had gezeten ipv tegen hadden zij ook net zo goed in de play offs naar Europees kunnen staan. Zo minimaal is het gewoon.

23 juni 2013 om 19:44

Lovre Fc

Nou noem eens 3 spelers die jij van deze clubs zou willen hebben en wat reeel is en waar je ook echt wat aan hebt.

Ik kan er maar 1 opnoemen, maar zelfs daar twijfel ik over en dat is Botteghin van Nac... Die zou een stap hoger kunnen, maar ik zie hem eerder Douglas vervangen... dan een halve stap omhoog naar Groningen.

23 juni 2013 om 19:59

Hahaha Heerenveen middenmoot en fcg subtop goeie

23 juni 2013 om 20:06

Ik zeg toch Heerenveen, Groningen en Utrecht sub-top.

23 juni 2013 om 21:09

of ee 31jarige wel iet voor de lange tijd is

spelers als sparv moesten vertrekken om plaats voor jeugd te maken
wil je dan beslist op je muil gaan ,oke,,maar doe het dan ook met de jeugd,denkdat je daar nog een beetje respeckt mee oogst
maar een middelmatige 31 jarge doe je niet aan klantenbinding

je hoeft niet bij de door jou genoemde clubs aankloppen,daar wordt je nl niet beter van,dat niveau wil je juist ontstijgen

dus kijk je in denemarken,2de bundesliga,,er lopen talenten genoeg naast de deur,maar veldmate is de weg helemaal kwijt,,,,die weet om 1over12 al niet meer wat hij om 12 gezegd heeft

goede trainers de laan uitgestuurd door wanaankopen van veldmate
wordt tijd dat de suporters eens actie gaan ondernemen
na het vertrek jans is het alleen maar berg af gegaan,en dit lag niet aan de trainers
als ik er van uit ga da bij 95% van alle clups spelers worden aangetrokken maar alleen met instemming van en techniesmanager en trainer,vraag ik mij af hoe het mogelijk is dat veldmate de selectie zonder hoofdtraier kon samenstellen,kijk ik nu zie ik dat de helft al weer is vertrokken,of weg moet,,,,was van looi.bij huistra ook al niet assistent? was hij niet bij deze aankopen?en nu de helft weg?

puur wanbeleid,een man die de roem boven het hoofd is gestegen
allen die seizoenkaart hebben gekocht terug geven,en anderen er geen kopen
dat zou een teken zijn dat het genoeg is geweest dat de suporters het niet langer pikken

heel veel praatjes en niks waarmaken

er zijn spelers als ,,ji,,,koo,gingzeak.jonge talent volle spelers te huren,misschien wel kopen,met een beetje handelings vermogen.

ji is een koreaan speelde na winterstop bij augsburg gehuurd van sunderland,kost 3mil
beetje handelen krijg je hem voor 2,kost veel? heb je gelijk,maar deze speler brengt na een jaar a2, 10 mil minimaal op is dus een inverstering
en een betere dan wat veldmate de laatste 2 jaar na de euroborg heeft gehaald

ken nog wel ff doorgaan mar boek is al dik genoeg lol

23 juni 2013 om 21:32

In de afgelopen 20 jaar heeft groningen nog in de toto divisie gespeeld, roda is nog nooit gedegradeerd...

23 juni 2013 om 21:50

Dat was een sensatie de afgelopen 20jaar met Groningen.
Roda heeft de afgelopen 20jaar 3x in de finale van de beker gestaan Groningen 0.
Roda is bijvoorbeeld nog nooit gedegradeerd naar de eerste divisie Groningen wel.
Als je net zoveel wedstrijden hebt verloren als de nr16 had Groningen ook op 16 kunnen staan.

24 juni 2013 om 02:43

andersom waarschijnlijk ook!

24 juni 2013 om 12:26

Gast, ik ben zelf een Groninger pur sang maar zet eens heel snel je Groningen bril af.
We hebben alle geluk gehad dat we nog 7e zijn geworden, want het voetbal was (oké op de laatste paar wedstrijden) echt níet om aan te gluren man.

Ben benieuwd hoe we het gaan doen komend seizoen. Ben denk ik 1 van de weinige die denkt dat van der Velden nog wel eens kan verrassen. Hij verzaakt in elk geval nooit, dat heb ik gemist bij Groningen afgelopen seizoen(en).

23 juni 2013 om 20:24

Ik acht Groningen toch echt in als één van de ploegen die volgend seizoen moet oppassen. Ik zie ze nog zomaar degraderen. Dit jaar hebben ze ontzettend veel geluk gehad. Qua doelsaldo stond iedereen er in de middenmoot ongeveer hetzelfde voor maar Groningen scoorde ongeveer een derde minder en kreeg wel ongeveer evenveel doelpunten tegen.
Als jij jezelf inschat als sub-top vind ik dat echt niet slim, je zal snel teleurgesteld raken want naast Bacuna, vdijk en de Leeuw speelt er bijna niks goeds.
Natuurlijk willen jongens van Nac, Heracles, Ado, Nec, Roda niet naar Groningen als ze te goed zijn voor hun huidige club. Dan kunnen ze beter een echte stap maken ipv een miniscuul stapje waar je wat meer verdient maar alsnog moet knokken tegen degradatie. Want in theorie vechten alle clubs tussen plaats 8 - 18 tegen degradatie, althans het punten verschil was nihil.

23 juni 2013 om 20:37

Ik zie Groningen niet zomaar degraderen, dan zie ik, met alle respect, Go Ahead en Cambuur eerder gaan dan Groningen.

23 juni 2013 om 20:52

van Nac, heracles, ado, nec en roda naar Grunn is een mooie stap vooruit hoor. Groningen strijdt jaarlijks om Europees voetbal. Verder ben ik het wel met je eens dat de selectie nu zeer zwak is.

23 juni 2013 om 20:55

@constantijn Zelf vind ik de Leeuw juist niet een super goede speler. Maar spelers zoals Kostic (talent), Lindgren, Zeefuik, Magnasco & Burnet vind ik dat ze een prima ploeg hebben voor de subtop. Ook als je kijkt naar vorig seizoen de wedstrijden die ze verloren hebben zijn allemaal van teams die boven hun stonden. De rest hebben ze vaak gewonnen dus in onderling resultaat zeker terecht waar ze geëindigd zijn.

Naar mijn mening is dit matige seizoen te danken aan het slechte coachen van Robert Maaskant.

23 juni 2013 om 22:28

Zeefuik is niet echt goed, Burnet is lekker als je wilt aanvallen maar verdedigend echt een domper, Kostic speelt zelden, Lindgren verwachtte ik eigenlijk veel van maar valt niet echt op en ook Magnasco speelt niet erg vaak omdat daar dan Kappelhof staat die echt matig is.
de Leeuw is niet per se goed maar hij scoort tenminste, en dat is bijzonder bij Groningen !

En had je het ook gedaan als je niet bij Groningen had getekend?

23 juni 2013 om 19:25

Ja inderdaad, hij had toch 2 jaar de tijd om excuses aan te bieden?

23 juni 2013 om 19:27

Denk het niet, maar toch wel sympathiek om het zo te doen. Laten we hem een 2e kans geven. Hij is nu eenmaal vastgelegd (jammer genoeg, want hij is zeer beperkt), laten we er dan maar het beste van maken.

Goed opgelost!
Toch jammer dat hij naar Groningen is gegaan. Had hem toch graag bij NEC gezien!
Goede speler voor dit niveau met de juiste instelling en ervaring.
Gaat Groningen nog zeker plezier aan beleven.

Waarom verlost groningen ons niet van Willem Janssen, is toch beter als van der velden?

23 juni 2013 om 20:20

Die zie ik graag komen!

23 juni 2013 om 22:24

Omdat Van der Velden transfer vrij is en Willem Janssen niet misschien?
Of mag Willem Janssen gratis weg uit Enschede?

Volgens mij hebben de Groningers niet door dat vd Velden een vrij aardige speler is, was bij NEC toch een van de beste presteerders afgelopen seizoen.

23 juni 2013 om 19:52

Inderdaad, deze speler gaat voorop in de strijd en doet het ook voetballend zeker niet slecht.
Daarom snap ik überhaupt niet hoe je ontevreden kan zijn over Vd Velden met zo'n armoedige selectie als die van Groningen. De enige die beter is, is Lindgren en misschien Kieftenbeld, maar dat vind ik een rechtsback. Of misschien worden ze in het Noorden heel erg warm van Paco Van Moorsel, Hilal Ben Moussa en Timo Letschert.

23 juni 2013 om 19:57

Als Kieftenbeld iets absoluut niet is dan is het wel een rechtsback. Hij heeft een seizoen lang laten zien daar niet te kunnen functioneren.

23 juni 2013 om 20:01

Nee inderdaad, Bacuna daar neerzetten was geniaal.

23 juni 2013 om 20:16

Ja die was daar ook niet geschikt idd.

23 juni 2013 om 19:54

Viel mij inderdaad ook positief op.
Kan zowel op het middenveld als op de flanken.
Heeft een hele goede actie (voor eredivisie begrippen).
Had alleen verwacht dat ie 24 ofzo iets was , maar geen 31(!).

Ik ken nick persoonlijk van zijn periode bij az, hele aardige gozer en kon ook aardig voetballen. Laatste maanden bij nec heeft hij het ook goed gedaan, denk dat groningen daar nog veel plezier aan kan beleven, als ze is een spits kopen die de voorzetten van nick erin gaat schietn en dan niet die met die dikke reet die jullie nu hebben rondlopen!

De reacties hier van Groningen fans hebben niets te maken met de realiteit. FC Groningen is echt geen subtopper, ze dobberen net zo hard mee met de rest van de middenmoot. Toch raar dat ze dat zelf niet kunnen zien, zowel in selectie als in resultaat.

23 juni 2013 om 20:03

Middenmoot in rijtje Heerenveen, Utrecht, Ado, Heracles en Nec. Als je de afgelopen jaren kijkt doet Groningen altijd (op één jaar na) mee in de playoffs. Sinds de playoffs zijn gestart heeft Groningen slechts eenmaal ontbroken. Ik vind het best om middenmoot te zijn, maar wel linkerrijtje middenmoot blijkbaar (cijfers liegen niet). Maar ik ben met je eens dat we niet bij een top vijf horen of zo. Clubs als Twente, Ajax, Psv, Vitesse, Feyenoord en normaal gesproken AZ zijn allemaal een flinke stap vooruit. De rest allemaal niet.

23 juni 2013 om 20:09

Qua resultaten noem ik Groningen inderdaad wel degelijk subtop, maar jullie imago lijkt dit seizoen flinke schade op te hebben gelopen. Ik krijg het idee dat spelers Groningen minder vaak als een stap hogerop zien, wat toch jammer is

23 juni 2013 om 20:19

Ons Imago zal de laatste twee jaar vast niet verbeterd zijn, dat ben ik met je eens. Maar toch maken er dit jaar weer twee spelers een transfer naar een mooie club. En eigenlijk maken er al jaren spelers mooie stappen (al floppen er ook genoeg). Maar denk toch dat er nog genoeg spelers zijn die Groningen zien als een mooie tussenstap.

23 juni 2013 om 21:25

de spelers die een mooie transfer maken,zijn nog spelers die onder ron jans gehaald zijn
alles wat daarna geaald is door veldmate,is een flop,of zeer grote flop geworden
met jans een paar stappen richting top gezet5a6de plaats
laatste 2 seizoenen door wanbelijd ,en zeg mij niet schuld van de trainers
10 stappen terug,en dus nu weer voor handhaving eredivsie spelen

bacuna en van dijk eigen oplijding en gehaald bij jans

met alle raspeckt voor wat sommige mensen voor groningen hebben gedaan,
maar soms is het beter om weg te gaan uit eigenbelang dan een nog grotere deb te worden dan ie al is
nu zullen ze veldmate nog herinneren als de man van suares,berg,tadic,enz
nog een seizoen et miskleunen en iedereen zal alleen zijn flopsherrinneren

23 juni 2013 om 20:08

Op vorig jaar na zijn we al sinds 2005/2006 in het linkerrijtje. 3e, 6e, 7e...groningen doet het voor zijn budget gewoon goed. Dan maar geen subtop, maar play-offs halen is voor Groningen oké.

23 juni 2013 om 20:22

Jouw reactie heeft niets te maken met de realiteit. Groningen is gewoon subtop, de selectie is echter niet subtop-waardig.

23 juni 2013 om 20:34

Lees je eigen reactie eens, hoe kun je subtop zijn zonder een subtop waardige selectie?
Natuurlijk heb ik het niet over de resultaten van de afgelopen jaren, maar als Groningen en hun fans echt denken dat ze hiermee hoge ogen gaan gooien komen ze bedrogen uit.

23 juni 2013 om 20:50

Dan verschillen wij hierin van mening wanneer je een subtopper bent. Dan heb ik het over supportersaantallen en de resultaten van de afgelopen jaren en jij kijkt naar de selectie. Als je jouw volgt dat het van de selectie afhangt dan heb je helemaal gelijk.

23 juni 2013 om 21:34

hoe ken je subtop zijn,en gelijkertijd selectie niet subtopwaardig?

groningen was subtop,met het aankoop beleid van de heer veldmate zis grunn gewoon weer middenmoot,onderste middenmoot
de realiteit is hard,net als de waarheid

maar als bepaalde mensen niet optreden,en anderen laten begaan ,,,zoals het nu gebeurd bij grunn,moet je niet vreemd opkijken dat het zeer snel een divisie lager wordt

kijk naar stand van afgelpen seizoendan zie je hoe dicht het allemaal op elkaar zat

23 juni 2013 om 21:36

zijn de toeshouwers aantallen bj grunn niet gezakt laatste seizoen?

Dit is een prima aankoop voor in de breedte. Een paar jaar geleden werd er nog gezegd dat we te weinig ervaring hadden, of geen 'klootzak' hadden. Deze jongen valt wel met Kwakman te vergelijken. Ervaring en ook wel een grote mond. Je moet er wel voor uitkijken dat je niet een té grote mond hebt, maar je mag wel zeggen waar het op staat.

Van der Velden is een prima aankoop voor in de breedte. Hij zal ons niet direct een kanshebber voor plek 5 ofzo maken, maar denk dat het verder een prima kerel is.

Voor degene die het niet snappen, een aankoop als deze is ideaal als bankverwarming. Is beter om een 31-jarige op je bank te zetten dan een 20-jarig talent die absoluut moet spelen.

23 juni 2013 om 20:23

Heb ik liever een talent op de bank. Een 31-jarige speler staat alleen maar de jeugd in de weg.

Begrijp het niet helemaal maar als Nick meer kloten en passie brengt dan vorig seizoen dan
trakteer ik hem ook op een biertje. Cheers alvast!

Ik kom uit Arnhem en ben dus voor Vitesse, maar ik ben ook reeel.
Van de Velden is een prima speler was 1 van de betere van Nec en ik denk dan ook dat Groningen veel plezier aan hem gaat beleven

Pff, ik dacht echt dat Groningen zich weer wilde meten met de subtop. Nijland is meer een man van woorden dan van daden, met Van der Velden win je de oorlog niet. Kan me niet voorstellen dat er supporters zijn die deze transfer toejuichen...

Van der Velden is geen versterking, die hoort in de Eerste Divisie thuis. Hoeveel wedstrijden heeft hij afgelopen drie seizoenen nou gespeeld?

een excuus voor iets dat zich 2 jaar geleden heeft afgespeeld?

Dan kan ik alleen maar concluderen dat het niet oprecht is. Dit excuus was nooit de wereld in gestuurd als die naar elke andere club zou zijn gegaan.

Maar goed, of hij het nou wel of niet meende: succes bij Groningen.

23 juni 2013 om 22:29

Ik denk dat Van der Velden het niet eens meer wist dat ie het gedaan had.
Maar euh wat had hij dan moeten zeggen? De supporters verdienden die middelvinger toen?

En euh wie zegt dat ie bier gaat geven? Hij doet het alleen als hij zelf in de supportershome komt. Ben wel benieuwd hoe de supporters zijn eerste wedstrijd gaan verwelkomen.

24 juni 2013 om 13:52

misschien had ie er gewoon niks over moeten zeggen
Maar goed, mijn punt was ook dat t niet oprecht was dit excuus.

Als hij niet weet waar hij met t bier heen kan daarentegen....

Prima voetballer, deed het naar behoren naar NEC en is technisch begaafd. Jammer dat hij teveel wilde verdienen waardoor NEC hem niet meer kon betalen. Nuttige voetballer.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren