Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

FC Twente gooit roer om: 'We investeerden in te dure spelers'

Laatste update:

FC Twente opende een jaar of vijf geleden de aanval op de Nederlandse top en leek cum laude te gaan slagen. In 2010 verzekerden de Enschedeërs zich van de eerste landstitel in de clubhistorie en ook de seizoenen daarop ging het crescendo. De Tukkers hebben het hoge niveau echter niet weten vast te houden en moeten het komend jaar zelfs voor het eerst in lange tijd doen zonder Europees voetbal. Voorzitter Joop Munsterman maakt zich echter niet druk.

/

De preses vertelt in gesprek met Voetbal International dat de club mogelijk te geforceerd te werk is gegaan. Het is in zijn ogen tijd om een pas op de plaats te maken. “We investeerden in te dure spelers van wie we op voorhand dachten dat zij ons succes zouden brengen. Die tijden zijn geweest”, laat hij weten. Grote transfers hoeven de fans deze zomer dan ook niet te verwachten.

FC Twente haalde vorig jaar bijvoorbeeld Dusan Tadic en Luc Castaignos voor veel geld naar het oosten des lands. “Omdat we wisten dat Europees voetbal eraan kwam”, aldus Munsterman, die nog altijd vindt dat Twente zich kan meten met Ajax, PSV en Vitesse. “Maar financieel gezien hebben wij op dit moment wel de minste mogelijkheden.”

FC Twente doet komend jaar mee om de landstitel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je bent bij zulke aankopen gedwongen om succes te hebben, anders heb je niet voldoende inkomsten om de selectie te kunnen onderhouden. Dit probleem zie je ook bij Psv, dat koste wat kost CL wilde bereiken, maar straks misschien wel met de gebakken peren zit.

22 juni 2013 om 13:34

Maar Twente is niet eens een topclub in Nederland. Als je als subtopper aankopen gaat doen van 8 miljoen, dan kun je verwachten dat je de mist in gaat.

22 juni 2013 om 13:58

Niet zo heel gek dat jij nauwelijks punten hebt... Wat een kortzichtige reactie. Jij weet blijkbaar alles van de boekhouding van Twente af..

22 juni 2013 om 13:59

remember1988

Als de begroting en de financiële ruimte ervoor is dan hoort een aankoop van 8 miljoen toch gewoon tot de opties? Of je dat ook daadwerkelijk doet of meerdere "kleine" aankopen is een keuze die je dan moet maken.
Twente had die financiële ruimte gewoon, dat het de laatste 2 jaren slecht ging heeft daar geen bips mee te maken. Dat lag puur aan slechte beslissingen van trainers, niet aan beleid.
Of vind jij dat een club met een rijk verleden alleen maar zulke investeringen mag/kan doen?

22 juni 2013 om 14:24

Niet dat ik voor aankopen van 8 miljoen ben, of vind dat FC Twente een topclub is, maar hoe precies doet het er in dit geval toe of je een topclub of subtopper bent?

Persoonlijk denk ik ook niet dat het direct aan de te grote uitgaven ligt, maar waaraan de bedragen zijn uitgegeven. Ruiz kostte 5 miljoen, Tadic kostte bijna 7 miljoen. Grote uitgaven, maar al zou je 11 van dit soort dure spelers in je veld hebben staan, als ze de kwaliteit van een Tadic of Ruiz hebben, is er niets aan de hand (mits de financiële mogelijkheid om die spelers te kopen daar is natuurlijk).

Het probleem zit hem in de invulling van de ploeg. Leroy Fer bijvoorbeeld, afgezien van het feit dat er misschien teveel betaald is voor een 1-jarig contract, is een prima speler. Het was alleen niet de speler die FC Twente nodig had op dat moment. Castaignos was ook een verkeerde keuze, was totaal niet het type spits als De Jong, waar ze de ploeg omheen gebouwd hadden en had natuurlijk een jaar niet gespeeld. Als je voor dat soort jongens 5-6 miljoen gaat uitgeven, ja dan gaat het mis.

Daarnaast is het misgegaan met de breedte-aankopen. FC Twente had een lang seizoen voor de boeg, dus moest er een brede selectie komen. Hier had men moeten kiezen voor jeugd dan wel jonge spelers met veel potentie, zodat ze de basisspeler kunnen opvolgen zodra die verkocht wordt. Echter werd dit geld gestoken in spelers als Plet, Breukers en Schilder, waardoor er bij een vertrek van een basisspeler een directe vervanger gehaald moet worden en die kosten, voor zover ze er al zijn, weer veel geld. Deze jongens met veel potentie waren in het recente verleden spelers als Chadli, John en De Jong, die voor weinig gehaald zijn of uit de eigen jeugd komen en zich ontwikkeld hebben in de schaduw van de basisspeler, waarna ze in staat waren deze basisspeler op te volgen. Als je dus zorgt dat deze continuïteit in de ploeg zit en je bij het uitgeven van miljoenen goed let op het type speler, dan is een grote aankoop niet per se wanbeleid, sterker nog als de continuïteit er echt is, dan zijn dure aankopen haast overbodig.

22 juni 2013 om 14:44

Perfect omschreven Lyst, dit is precies wat er mis is gegaan. Er werd teveel en te blind gekocht, terwijl de jeugd van de hand werd gedaan of verhuurd werd. Ik was er zelf nogal kwaad om, want al die matige spelers hebben nu nog 3-4 jarige contracten bij Twente, zolang duurt het dus nog voordat je van dit 'wanbeleid' af bent. De jeugd had genoeg potentie om als bankzitters gebruikt te worden.

22 juni 2013 om 15:02

We kunnen toch ook wel stellen dat als Chadli en Fer gaan er genoeg geld is om het team aan een paar goede versterkingen te helpen.

Ik vind het heel jammer dat Twente v. Dijk niet heeft gehaald, ideale vervanger voor Douglas.

22 juni 2013 om 15:02

Met een derde begroting in nederland van bijna 50 miljoen, ben je na ajax en psv toch zeker nog wel een topclub.

22 juni 2013 om 16:50

@ Fctexper

Een grote "begroting" maakt je nog geen topclub, de ere titel "topclub" krijg je door het behalen van sportieve successen. Als het zo zou werken zijn er weet ik niet hoeveel topclubs, iets wat gewoon niet waar is.

22 juni 2013 om 17:56

Dat probleem heeft heerenveen ook gehad. Heerenveen is in 2000 2e geworden in de competitie. Daarna hebben ze wat talenten gehaald die over de 4 miljoen kostten, maar die niet uit de verf kwamen. Dat heeft heerenveen behoorlijk opgebroken. En Heerenveen zat dan ook in zwaar weer qua financien daarna.

22 juni 2013 om 18:33

@ Afca_leeds, Ow gaan we weer,

natuurlijk moet er iemand reageren met de naam afca erin , vreemd dat het altijd uit die hoek komt,

Maar goed de begroting maakt wel degelijk uit of je bij de top hoort of niet, dus de benaming topclub komt daar ook uit voort en niet alleen uit prestaties uit verleden, kijk naar Psg, MAN City, Chelsea dat waren echt geen Topclubs hoor voordat er arabieren en russen geld in pompten.

22 juni 2013 om 18:35

Nottingham Forrest won de EL1 ook, maar niemand ziet hen meer als topclub.

Als topclub doe je mee om de titel en heb je een van de grootste begrotingen simpel

22 juni 2013 om 19:23

Oeverloze discussie: wat is een topclub. Geld, begroting, titels, aspiraties, selectie, bestuur, sponsoren, achterban... allemaal factoren die een rol spelen. Maar er is geen subjectieve manier om vast te stellen wat een Top club is en wat niet. Te vaak vervallen we op VZ in dit soort discussies. En niemand gaat de discussie winnen!

Dus laat het voor wat het is, accepteer dat een ieder er anders over denkt.

22 juni 2013 om 20:01

@twenteov, ik denk dat het juist wel met beleid te maken heeft gehad. Twente kon in het begin zo goed renderen omdat Munsterman een technisch hart had geformeerd die ervoor zorgden dat hij zijn werk achter de schermen kon uitvoeren. Met Rutten, Tenhalst en nog een handvol meer specialisten ging het op alle fronten goed. Door allerlei schermutselingen intern (mijns inziens doordat Munsterman steeds nadrukkelijker zich wilde bemoeien met allerlei randzaken) raakte hij een aantal belangrijke mensen binnen de organisatie kwijt. Dit heeft hij nog willen opvangen door Adriaanse aan te stellen. Echter was de combinatie Adriaanse ( een team willen opbouwen ) en Munsterman ( spelers laten spelen om geld binnen te halen ) niet goed en haalde Munsterman popie jopie en jaknikker Mcclaren terug, die wel deed wat Munsterman zei. Nu zit je in de situatie dat je nog steeds geen technisch hart hebt binnen de organisatie dat zelfstandig opereert en de nodige knowhow bezit en gaat het steeds slechter.

22 juni 2013 om 21:54

Haha, die vind ik dan wel weer geinig... Ten Halst...
Wel jammer dat je daarna de in Nederland standaard mening over Mcclaren dan weer moet herkauwen. Ook dat verhaal over Munsterman is leuk hoor, maar slaat nergens op.

22 juni 2013 om 13:36

PSV zit dan niet met de gebakken peren hoor. Miljoenen van Lens en Mertens zijn (zo goed als) binnen. Verder hebben ze met Strootman ook nog iemand die aardig wat kapitaal vertegenwoordigt.

22 juni 2013 om 13:45

Maar PSV teerde in de afgelopen jaren telkens in op zijn eigen vermogen. Voor de kwaliteit die vertrekt dien je gelijkwaardige vervangers te halen, en door het ontbreken van CL inkomsten zullen de transferinkomsten niet in zijn geheel in de selectie geinvesteerd kunnen worden. Daardoor worden de prestaties nog minder met nog minder inkomsten als gevolg.

22 juni 2013 om 13:58

Psv draait al heel wat meer jaartjes mee in de top. De financiele malaise had met heel andere zaken te maken. Elke club heeft met mindere periodes te maken he in z'n historie. Zeker in nl. Vergeet de ellende bij feyenoord niet, en wat was het een zooitje voor en tijdens de 'revolutie' bij ajax. CL is belangrijk maar als je je een beetje had verdiept in de materie weet je dat dit niet meer noodzakelijk is. Financieel. Sportief natuurlijk wel.

22 juni 2013 om 20:04

De situatie bij PSV was volgens mij wel degelijk te vergelijken met die bij Twente. Bij PSV had je Van Raaij die alles overboord gooide en zijn eigen koers ging varen, wat resulteerde in de ene miskoop na de andere. (bij elkaar zo'n 20 miljoen aan transferkosten en evenzoveel aan salarissen). Bij Twente heeft Munsterman verzuimd om te herstellen wat het succes bij Twente was en is zich steeds nadrukkelijker met het technisch beleid gaan bemoeien, waardoor Twente nu ook een stap op de plaats moet maken.

23 juni 2013 om 17:58

@kategoriege

En waarom precies zal dit seizoen minder geld worden opgehaald dan vorig seizoen?
En waarom precies waren er vorig seizoen geen problemen en nu wel?
Kortom: waar baseer jij dit alles op?

8 miljoen voor Tadic leek het waard...
DIe 7 miljoen voor Castaignos daar begreep niemand iets van.... en nu al helemaal niet...

Breuekers, Cornelisse, Janssen, Joshue John, Plet... pure middelmaat is dat! En niet te duur.. uiteindelijk is goedkoop ook duurkoop... misschien op die manier?

22 juni 2013 om 13:47

Ik ben het met je eens en die ruil Verhoek met Cabral was ook de stomste wat je kon doen.
Cabral heeft ook niks wat toevoegd aan de team. Terwijl verhoek nog op zn minst een goeie trap had. Cornelisse en Janssen zijn geen middelmatige spelers. Cornelisse is altijd stabiel. Janssen heeft veel talent, kwaliteit en snelheid en is 1 van de slimste spelers van Twente.
Als de team zou draaien, dan durf ik te wedden dat Janssen heel vaak the man of the match word.

22 juni 2013 om 13:50

Waar haal je de bedragen van daan zeg, er is geen 8 en 7 miljoen betaald!
Voortadic bijna 6 en voor Castaignos net geen 5 inclusief bonussen, nog steeds te veel maar er rwordt met de week overdreven op spelers.

Alle andere spelers heb je helemaal gelijk in overigens.

22 juni 2013 om 13:52

Eerste alinea zit je bij beide spelers er 2 miljoen ernaast. 2e alinea klopt helemaal. Kun je Schilder, Gyassi, Cabral en Verhoek ook nog eens bijzetten misschien zelfs Fer nog

22 juni 2013 om 14:03

7mln voor castaignos was dat niet eerder 4.8mln plus bonussen?

22 juni 2013 om 14:05

Precies! Het gaat niet om de prijs, maar om gerichte aankopen. Waar Twente jaren lang uitblonk in het scouten en daarna kopen/huren van spelers is dat de laatste twee jaar veranderd in het kopen van spelers die zich al enigszins hadden bewezen in Nederland en dus duur waren.

Waar het eerst Stoch, Ola John, Ruiz, Arnautovic etc. waren, kocht men nu ineens Tadic. Genoeg kwaliteit maar veel en veel duurder.

22 juni 2013 om 18:38

Onzin,

en Ruiz kosste 5.5 miljoen en was daarmee toen de duurste aankoop ooit en Tadic kostte ongeveer net zoveel, hoe mensen ineens aan die vage bedragen komen is me een raadsel.

Realistisch verhaal. Verstandig om een stapje terug te doen. Twente heeft genoeg kapitaal op het veld dus normaal gesproken hoeven zij zich geen enkele zorgen te maken. Investeren kan echt wel weer als ze spelers hebben verkocht. Alleen investeringen zoals 6 miljoen voor Castaingos zullen ze niet snel meer doen. Maar dat was ook wel een hele domme actie.

Elke club gaat dit doen denk. Uiteindelijk is het geld toch snel op met alleen maar grote aankopen. Soms brengen ze veel minder dan een goedkoop gokje!

Volgens mij ligt het probleem van het slechte presteren niet bij de kwaliteit van de spelers, maar bij de sfeer in de ploeg. Het team laat heel snel zijn koppie hangen en ze spelen vaak veel te slap en gemakkelijk.

22 juni 2013 om 13:55

Ben ik het helemaal mee eens. Vind het ook erg makkelijk dat iedereen hier zegt dat Twente niks te zoeken heeft in de top etc. Die mensen schreeuwden bij het begin nog dat Twente gezien de selectie 1 van de favorieten voor de titel was. Helaas zit het bij een aantal jongens in het hoofd niet helemaal goed. Met name Douglas en Fer kon het (leek het) allemaal niet zoveel schelen wat de einduitslag werd, zolang ze maar zo snel mogelijk naar het buitenland konden. Ik vind de opschoning dan ook meer dan prima, geef jonge hongerige voetballers een kans en zorg ervoor dat supporters weer met plezier naar het stadion komen. Dan hoeft Twente van mij nog niet eens hoog te eindigen, zolang we maar weer passie en strijd zien.

22 juni 2013 om 19:28

De enige keer dat Twente kampioen is geworden was overigens wel met resultaatvoetbal. Idd onder Rutten was het mooi voetbal en ook daarmee werd voorronde CL gehaald. Maar ik zie ook liever het mooie voetbal onder Rutten, behalve als het andere voetbal op zeker een titel oplevert maar dat blijft toch gokken en zeker zolang De Boer aan het roer staat bij Ajax zie ik maar zo geen andere club een titel pakken.

22 juni 2013 om 14:09

De trainerswissels droeg daar ook niet echt bij. Je kan met een trainerswissel een nieuwe impuls geven in de groep, maar het heeft niet echt goed uitgepakt. Misschien dat Schreuder er komend seizoen nog wat van kan maken...??

Komen ze daar nu pas achter?? Er worden steeds van die uitgerangeerde spelers van Feyenoord gehaald voor de hoofdprijs die vervolgens nog harder mislukken bij Twente. Alles komt van Tadic en Chadli, die waren hun geld wel waard. Toch doken er steeds talenten in de basisopstelling op afgelopen jaar, maar die zag je vervolgens lange tijd niet meer terug.

22 juni 2013 om 14:08

Ja, Cabral kostte echt ''de hoofdprijs''. Twente heeft voor twee spelers met Feyenoord verleden gekocht voor de hoofdprijs; Castaignos en Fer. Daarbij zijn ze allebei nog niet uitgerangeerd.. Ze hebben nog een lange loopbaan voor zich en zullen enkel beter worden. Dus ''er word steeds van die uitgerangeerde spelers van Feyenoord gehaald voor de hoofdprijs die vervolgens nog harder mislukken bij Twente'' is complete onzin.

Het zijn twee spelers die ieder miljoenen gekost hebben. Fer lijkt het waard te zijn geweest en Castaignos is nog jong. Wat jij zegt is allemaal erg voorbarig.

Persoonlijk vind ik Twente geen topclub. Je hebt Ajax en Psv(topclubs) en Twente, Vitesse(subtop). Feyenoord zit daar weer tussen in, maar die pakken op lange termijn wel de aansluiting bij Ajax en Psv.

22 juni 2013 om 23:03

Er bestaat geen definitie voor een topclub, dus die discussie is naast weinig interessant ook nog eens niet te doen.

23 juni 2013 om 11:08

@ timb078

owkay owkay, je hebt helemaal gelijk,maar ik heb wel een vraag voor je...

Hoe noem je een club (maakt ff nie uit welke club) die de 3e grootste begroting van zijn land heeft en meedoet om de titel.deze club heeft geen grote prijzenkast of iets,maar staat dus met deze begroting de laatste 7 jaar in de top6 (5 x in de top 4 zelfs)...ben benieuwd naar je antwoord

Had Munsterman beter zoals AZ kunnen doen!

1.5 miljoen voor Jeffrey Gouweleeuw als goed talent
2.5 miljoen voor Nemanja Gudelj
Gratis Wuytens voor wat ervaring
Aron Johansson voor 1.5 miljoen euro topscoorder uit Denemarken (halverwege)
1.5 miljoen Markus Henriksen, wereldtalent... te goed voor Nederlandse velden...

Maar nee, waar AZ 7 miljoen uitgeeft voor 5 toppers ( salaris) legt Munsterman 7 miljoen neer voor Castaignos.........in de financiële wereld heet dat mismanagement.......

Ot:
Hatelijk dat hij nu spreekt over ''wij hebben te dure spelers gekocht''. Nee joop JIJ hebt die spelers gekocht, JIJ Bent er verantwoordelijk voor.........toen Twente als een feniks helemaal terugkwam, was het IK dit, IK dat. Dat is een van de eerste dingen die je leert in een management functie, weten wanneer je WIJ en IK moet doen. Hij doet/deed het precies verkeerd en om...

Twente zal er wel weer bovenop komen, terug naar de basis. Chadli voor 3 ton e.d. Ruiz voor3-4 miljoen aantrekken wist je zeker dat het kwaliteit was e.d.

22 juni 2013 om 13:57

jan1980

ik geef je helemaal gelijk. Zat gister op een verjaardag. Gezien ik Vitesse een warm hart toe draag vragen ze altijd waarom we nog geen grote jongens hebben aagekocht.

Zoals Az het doet, daar neem ik mijn petje voor af. Goede scoutings werk, en natuurlijk ook daadkrachtig optreden. Je hoort niet echt in wie ze intresse hebben. Nee, je hoort opeens dat ze weer een speler hebben aangetrokken.

Twente is gewoon doorgeslagen in hun aankoop beleid.

22 juni 2013 om 14:16

@ joeyt

Het goede scoutingswerk? Wuytens, Gouweleeuw en Gudelj zijn niet echt lastig te scouten. Die spelen in dezelfde competitie en elke technisch directeur in Nederland zal deze spelers aardig in beeld hebben gehad. Tevens is bij al deze spelers eerder naar buiten gekomen dat AZ met deze jongens bezig was. Dat van Gouweleeuw heeft zelfs een halfjaartje of langer geduurd voordat alles rond was.

Van Henriksen is het uitermate knap dat ze hem hebben vastgelegd, maar van hem was ook al bekend dat hij een erg groot talent was. Die Ijslandse spits stond in de topscorerslijst van Europa, dus was ook niet bepaald onbekend.

Het scoutingsbeleid is niet erg bijzonder, maar het selectiebeleid is ijzersterk.

22 juni 2013 om 14:27

@de toekomst

Markus Henriksen? ~1.5 miljoen
Aron Johansson, ~1.5 miljoen
Esteban? (paar ton)
Rasmus Elm? (2.5 miljoen) Wernbloom (2.5 miljoen)
(alleen een paar ton) voorheen Moisander, Moreno, Romero? Martens?
Sighthorsson, Gudmundsson?

Goede scouting hoor

22 juni 2013 om 14:36

zoals Jan 1980 al gereageerd heeft. Ik kijk niet alleen na dit jaar. Az scout de laatste jaren gewoon super.

Voorbeelden hoef ik niet te noemen meer.

En daarnaast kunnen sommige al wel bekend zijn dat ze kunnen voetballen. Maar er is geen club die stappen maakt. En AZ wel. Dus vandaar mijn complimenten.

Veel clubs kunnen hier van leren.

22 juni 2013 om 14:16

sinds wanneer is 1.5 2.5 1.5 1.5 5,5 mil dacht eerder aan 7 mil en als je henriksen een wereldtalent noemt en te goed voor de Eredivisie trek ik je (voetbal) kennis heel hard in twijfel

22 juni 2013 om 19:55

Henriksen is wellicht geen wereld talent, maar wel een groot talent, die over 2 jaar bij een Europese sub top club kan gaan spelen. Vandaar uit zou hij wellicht nog stappen kunnen maken. Hij heeft zich in een slecht draaiend AZ snel ontwikkeld wat heel knap is, zeker het laatste halfjaar heeft hij zich sterk doen laten gelden.

22 juni 2013 om 14:20

Maar AZ heeft altijd goeie staff gehad, scouts en trainers die beter dan Psv, Feyenoord en Ajax heeft.
Met zo een klein budget altijd hele goeie spelers aantrekken. Daar bij AZ hebben personeel exeptionele voetbalverstand. AZ heeft Dembele, Perez, Hollmen, Barry van galen, Arveladze Altidore, ramzi , Lens, Landzaat, Schaars, Henk Timmer ga zo door. kleine namen maar grote talenten. Daarom heeft AZ het altijd goed gedaan die beoordelen voetballers niet op statistieken.

22 juni 2013 om 23:12

@jan1980
Munsterman heeft uitgelegd waarom Wuytens en Gudelj niet naar Twente zijn gekomen.
Verder vind ik dit weer zo goedkoop en typische Vi-taal. Munsterman heeft het altijd over wij en ons gehad en heeft het succes nooit naar zijn eigen persoon toegetrokken. Aandoenlijk dat jij Munsterman terloops even wat managementvaardigheden bijbrengt. Denk dat hij nog veel van je kan leren...
Verder moet je eerst eens wat huiswerk over je cijfertjes doen en vind ik je conclusies erg voorbarig. Je schrijft Castaignos erg vroeg af en concludeert dat bepaalde spelers, die nog geen minuut voor AZ gespeeld hebben, al succesvol zijn...
Maar voor dit soort onzin scoor je voldoende duimpjes, dus ga zo door!

Twente mag wel effe gaan shoppen , Douglas, gaat weg,fer is lijkt ook weg te gaan, Chadli ook.

Dan word het wel lastig, allemaal,tot nu toe alleen Ebicilio gehaald.

22 juni 2013 om 13:53

Voor Douglas zijn genoeg goede verdedigers te halen, eigenlijk was Bjelland al de opvolger van hem. Nu Bengtsson misschien vertrekt zou een nieuw talent wel goed zijn, niet teveel investeren, maar wel in iets stabiels.
Voor Fer is Ebecilio al gehaald, hij was transfervrij en eventueel komt er nog iemand bij om de breedte op het middenveld op te vullen.
Chadli zal zeker vertrekken, Twente gaat dan op zoek naar spelers zoals Anco Jansen die het prima doen, alleen een niveau lager. Veel mogelijkheden zijn er gewoon niet om direct weer een topper te halen. Voorin zal het spektakel van Chadli volgend jaar gewoon er niet zijn, maar voor de resultaten weet ik niet of dat veel uitmaakt.

Promes moet volgend jaar op 10 komen te staan, wat een voetballer! Ik denk dat met een beetje inzet Twente nog veel plezier aan hem gaat beleven, zo somber zie ik het allemaal niet in

22 juni 2013 om 14:46

Bengston is een goeie verdediger, erg zonde als hij ook al weggaat, en misschien gaat Tadic ook weg, dan word het wel erg moeilijk om sterker te worden. En zal Twente weer in de subtop eindigen.

Als ik Twente was zou ik zeker 10 versterkingen halen, kijk in Belgie, Schandinavie, Oost Europa, Croatie, Servie . Daar lopen de toptalenten voor het oprapen voor weinig geld kun je een top elftal bouwen.

Het team dat kampioen werd was een goed bijelkaar gekocht elftal. Er zat een aantal aankopen bij die je op z'n minst erg gelukkig mag noemen. Spelers die een echte meerwaarde voor het elftal waren maar die voor een schijntje gekocht waren.
Het is niet zo vreemd dat een dergelijk geluk niet altijd blijft duren. Een club die afhankelijk is van het kopen van spelers zal zo nu en dan ook eens de vingers branden met een aantal slechte aankopen. Wat voor invloed dat heeft op de financiele situatie zie je nu direct bij Twente.
Onder leiding van Munsterman zal de club niet afzakken in een financieel moeras. Het is echter afwachten of het nog een keer de piek haalt die het een paar jaar terug haalde.

22 juni 2013 om 16:58

Zitten we al niet in een financieel moeras, las toch ergens dat we een schuld hadden van 90 miljoen euro. Twente kan geen dure spelers halen, twente heeft gewoon geen geld om die spelers te halen. Eerst zullen spelers als chadli, fer en tadic moeten worden verkocht. Om vervolgens nieuwe spelers te kunnen halen.

22 juni 2013 om 18:24

Chadli heeft maar een paar ton gekost, toen hij van agovv kwam. Dus daar maken we dikke winst op. Tadic heeft nog een doorlopend contract en fer ook. Die gaan echt wel met winst de deur uit. Anders blijven ze toch gewoon.

22 juni 2013 om 23:17

Ik vind het wel meevallen. Tadic was duur, maar gaat waarschijnlijk meer opleveren. Castaignos is afwachten, maar ik geloof nog wel in hem. Fer zal ook best met winst verkocht worden.

VZ maakt er een mooi verhaal van. Ze hebben ondanks alles wel een half seizoen bovenaan gestaan, het langst van iedereen. Ook vorig jaar hebben ze erg lang bovenaan gestaan. Het venijn zit hem nogal in de staart... Dáár was Twente de afgelopen 2 jaar de gebeten hond. De jaren ervoor ging het ongeveer op de laatste dag mis..

Als Castaignos zo snel mogelijk weggaat dan geloof ik wel dat ze de titel pakken maar als een team met castaignos in de spits kampioen wordt dan zal ik echt twijvelen aan de nederlandse competitie.
Twente heeft de beste keeper en beste middenveld van Nederland zonder enkel discussie.
Als Guiterrez zich een beetje heeft ontwikkeld dan zien we nog hele mooie dingen van die speler in de aanval volgend seizoen. Chadli is ook niet weg bij Twente dus kampioens kanidaat zijn ze nog altijd.
Twente heeft geen goed linksback en naast Douglas moet er ook een leuke verdediger staan.
Dan heb je nog de spitsen positie die leeg staat. Met 3 open posities zie ik het heel moeilijk worden voor Twente maar een zeer sterke ploeg.

22 juni 2013 om 13:43

De beste keeper welke wedstrijden heb jij dit seizoen gezien???
Beste verdediging dat was logisch als je met een middenveld die zo defensief ingesteld was met brama fer janssen.

22 juni 2013 om 13:58

Tyton en Michealov zijn de beste van de Eredivisie en mijn voorkeur gaat naar de keeper van Twente. Vitesse keeper komt als 3de en keeper Zoet van RKC maar hij is nog jong.
Ik weet heus wel waar ik over praat. De middenveld is zeer zeker de sterkste zonder discussie elke positie is dubbel bezet in Twente op het middenrif. De problemen ligt bij castaignos en aan de linkerflank van Twente. Dan hebben ze een veel mooier elftal dan Ajax of Psv. Ajax was onverdiend dit jaar kampioen naar mijn mening. Ajax heeft niet een elftal dat mooi voetbald of echte uitblinkers heeft. De afgelopen 4 seizoenen vind ik S. de Jong het best buiten hem heb je niet echte uitblinkers. Ik ben wel helemaal weg van Viktor Fischer maar dat heeft wel even geduurd bij Ajax om zo een speler weer in de elftal te krijgen. FC Twente en PSV hebben de leukste en beste elftal in Nederland vind ik.

22 juni 2013 om 14:12

Wat zeg jij allemaal met je ik weet heus wel waar ik over praat ???. Ik kan makkelijk 3 keepers noemen die beter zijn dan michealov.
De middenveld is zeer zeker de sterkste zonder discussie??? Maak je een grap??? Twente heeft een flut middenveld welke wedstrijden kijk jij ???

Twente heeft een flut seizoen gehad omdat ze een matige selectie hadden ondanks dat ze 20miljoen hebben uitgegeven ze zijn als 6e geeindigt en van utrecht hebben ze de playoffd verloren. Dat jij nog durft te zeggen dat ze leuk voetbal spelen zelfs hun eigen supporters vonden het spel slecht met als diepte punt de clean shit spandoek die werd opgehangen uit frustratie.

Joop Munstermann is natuulijk niet alleen verantwoordelijk hij is geen oliesjeik of Jordania. Chadli en fer zullen vetrekken en die leveren samen minstens 15-18 miljoen op. Laat ze daar 4 spelers van rond de drie miljoen van kopen houd je nog geld over.

22 juni 2013 om 13:53

Chaldi heeft nog maar een jaar contract, en Fer gaat ook laatste jaar (al heeft Twente nog een optie van een jaar dacht ik)

Oftewel als je wilt cashen moet je die nu beiden verkopen en met het seizoen van Twente achter de rug zal dit niet gemakkelijk zijn, zeker niet in de huidige markt.

15-18 miljoen minstens voor beiden spelers? Geloof er weinig van

22 juni 2013 om 16:55

Fer heeft nog een contract voor 2 jaar + een optie voor nog een extra jaar. Maar als een club 10 mln. biedt zal hij weg mogen.

Voor Chadli is veel belangstelling, Denk dat hij ook wel een bedrag van 8-10 mln. kan opleveren, ondanks dat zijn contract nog maar een jaar loopt.

22 juni 2013 om 18:14

Nou volgens mij tekende Fer voor 3 jaar en dat is 2 jaar geleden, oftewel laatste jaar van zijn contract en Twente heeft nog een optie van een jaar. Check anders de website van Twente zelf maar ff na.

En belangstelling is er voor iedereen maar amper een club heeft geld en niks word concreet , en vertel mij maar is waar een speler nog voor 8-10 miljoen is vetrokken dit seizoen die nog maar 1 jaar contract had uit een competitie als Nederland....

Vroeger mochten de spelers presteren en nu moeten ze. Dat is een wezenlijk verschil met de manier waarop die jongens het veld op lopen. Twente ervaart nu ook de merkwaardige krachten die rond een club hangen die probeert in de top mee te draaien. Ik ben benieuwd wat voor vernieuwing ze nu dan door willen gaan voeren om weer bovenin mee te draaien.

22 juni 2013 om 13:57

Twente zal gewoon weer moeten groeien en Munsterman heeft blijkbaar gezien dat er weer vanuit de subtop omhoog moet worden gewerkt. De groei ging de laatste jaren te snel denk ik, als het goed is gaat Twente nu meer op de jeugd focussen zoals Ajax PSV en Feyenoord. Twente zal natuurlijk geen topclub zoals hen worden, maar dat is ook niet nodig. Het siert de club alleen al dat ze zulke maatschappelijke projecten opzetten, dat doet geen enkele andere club!

22 juni 2013 om 14:30

Volgens mij heeft bijna elke eredivisieclub wel maatschappelijke projecten. Vitesse heeft er volgens mij zelfs 2 fte's voor.

22 juni 2013 om 15:44

Twente loopt gewoon tegen de beperkingen aan dat wanneer de klassieke top 3 normaal beleid voert dat er een stuk minder te halen valt. Als die naar hun potentie beleid voeren zal Twente er niet snel overheen gaan. Al kunnen ze prima top 5 spelen met Vitesse en de klassieke top 3.

Verder heeft inderdaad elke club maatschappelijke projecten. Dat moet ook, om meerwaarde voor sponsors te genereren. Als ik naar Feyenoord kijk die heeft zo bizar veel projecten lopen dat je soms de tel kwijtraakt.

Twente werd kampioen vanwege de spelers en de verdiensten van Rutte. Daarna heeft preudhomme het ook zeer goed gedaan met ook nog mooi voetbal. Ik negeer Mcclaren omdat ik nooit wat in hem heb gezien. En de laatste 2 jaar aan wanprestaties kun je volledig op de conto schrijven van onze clown die overal geflopt is: Mcclaren. Ik denk dan dat Munsterman ook zijn beste tijd gehad heeft als hij nog niet begrijpt en erkent dat het zijn grootste fout was om die clown terug te halen.

22 juni 2013 om 15:45

Twente werd kampioen door wanbeleid bij andere clubs. Dat is geen verwijt, want ze hebben het knap gedaan, maar nu de andere clubs weer goed beleid voeren zie je direct dat Twente wegzakt.

22 juni 2013 om 15:55

Dit vind ik echt nonsens. Twente haalde ik meen 84 punten. Dat komt echt niet door wanbeleid van andere clubs

22 juni 2013 om 16:53

Dat Perez zomaar naar Twente kon is een staaltje wanbeleid. Verder heb je wel gelijk, al had Twente toen met Ruiz natuurlijk een goudmijn in huis. Die scoorde elke wedstrijd zowat de beslissende goal.

Twente verkoopt straks toch Chadl (12) , Fer (10) , myghalov (3). Dan Hebben ze weer 25 M ,kunnen of moeten ze toch gewoon weer een deel van investeren.
Na de achterban toe horen gewoon betere prestatie en in zo'n stadion hoort gewoon een goede selectie te staan.

Het was een historische blunder van Twente om Ruiz voor maar 12 M te verkopen aan een clubje als Fulham. Met Ruiz domineerde ze het ned. voetbal.

Goedkoop is duurkoop Joop. Je kunt beter één Chadli of Tadic hebben dan zes of zeven Robbert Schilders (met alle respect).
Ik zou ook eens investeren in een goede trainer met visie.

22 juni 2013 om 14:22

Wat je zegt klopt wel, maar een speler als Elia en Ruiz, Nkufo, Perez, Theo Janssen hebben ook niet 5 miljoen gekost. Dus het hoeft niet per se, je moet gewoon de juiste spelers zien te vinden, hoeveel ze kosten hangt alleen van het budget af.

22 juni 2013 om 15:46

Dat was wel in een tijd dat clubs Twente nog niet als concurrent zagen en nog bereid waren voor normale prijzen spelers te verkopen. Nu men Twente als een grote club ziet met veel geld zal je niet snel weer zulke deals kunnen sluiten.

Ajax, PSV en Vitesse? Volgens mij vergeet die Feyenoord in zijn rijtje.

22 juni 2013 om 14:32

Viel mij inderdaad ook al op. Maar hij heeft het volgens mij over de financiële situatie en die is bij Ajax, PSV en Vitesse wel wat beter volgens mij. Maar hij had Feyenoord er inderdaad ook tussen kunnen zetten.

22 juni 2013 om 15:00

In het interview heeft hij het over clubs die meer (transfer)geld te besteden hebben dan Twente vandaar dat Feyenoord niet is genoemd

22 juni 2013 om 17:41

op de vi-app staat feyenoord wel in het rijtje, zal wel een fout van vz zijn ofso

Twente zal pas op de plaats moeten maken,heeft na de toch wel iets gelukkige titel de afgelopen jaren toch wel boven zijn stand geleefd. Is sinds die tijd een onrustige periode geweest met het aantrekken van Adriaanse,preudhomme en de blunder om Mcclaren wederom aan te stellen dacht Munsterman om met grote namen Twente weer op de rit te krijgen maar hij kreeg het averrechtse effect.

Met Schreuder moeten ze terug naar de basis,en eerst maar eens rust creeren iets wat je al zag aan het einde van de competitie.

Met de aankopen van nu gaat Twente de aansluiting met die clubs ze-ker missen. Ik zie ze komend seizoen eerder meestrijden om een play-off ticket met AZ en Heerenveen.

goed plan van twente, ze moeten zichzelf weer op het rails proberen te krijgen. Maar ik denk dat het wel gaat lukken. Castaignos moet volgend jaar wel wat beter gaan doen, maar dat weet iedereen, in iedergeval veel succes twente!

Heeft probleem dit jaar bij Twente lag hem bij het middenveld. Jongens als Brama en Schilder zijn niet de spelers die in mijn mening een club kunnen dragen, alhoewel Brama wel vaak een stabiele factor is geweest. Met jongens als Tadic en Chadli hadden ze genoeg firepower voorin, alleen moet iedere linie van toegevoegde waarde kunnen zijn en dat was het middenveld niet.

Toch wel bijzonder, de conclusie dat de aangekochte toppers niet voor het gewenste succes hebben kunnen zorgen is nauwelijks getrokken. Toch weten velen hier weer te melden dat Twente niet bovenin gaat meestrijden zonder aankoop van nieuwe toppers. Ruiz, Chadli, Elia, De Jong Arnautovic.....allemaal spelers die juist bij Twente die toppers zijn geworden. Ik zie de toekomst met veel optimisme tegemoed. Roseler, Zschusschen, Promes, Holscher, Shadrach Eghan en ook Castaignos zijn allen spelers met een enorm potentieel.

Twente had nooit Castaignos moeten halen en ze hadden Douglas al lang kunnen laten gaan. Dan was dit probleem voorkomen. Dan had je nog zo´n 10-15 miljoen. Twente faalt niet eens door alleen de verdediging, maar ook door die Mihailov die staat te slapen op de doellijn.
Twente had een goede opvolger voor Ruiz moeten halen, dat is eigenlijk pas sinds vorig jaar gebeurd.
Tadic is wel een goede aankoop van Twente geweest, en Fer ook wel. Daar kun je nog geld voor vangen. Twente moet maar zorgen dat ze weer Europa in gaan, rustig opbouwen naar boven, niet te krankzinnige aankopen doen en vooral kalm blijven binnen de groep zoals Munsterman al aangeeft.

Zeer realistisch verhaal van Munsterman. Tadic en Castaignos zijn prima aankopen, maar ze hebben er inderdaad te veel voor betaald. Net zoals de transfer van Fer. Hoe kun je in godsnaam vijf miljoen bieden voor iemand met éénjarig contract. Zonde van het geld.

22 juni 2013 om 15:48

Ze gaan een paar miljoen winst maken op Fer, niks te klagen lijkt me.

22 juni 2013 om 16:15

Daar mogen ze blij mee zijn, want Fer in deze vorm is absoluut geen vijf miljoen waard. Ik hoop dat hij zijn vorm van vroeger (seizoen 2011 - 2012, toen hij van Feyenoord naar Twente ging) weer weet te vinden, want toen was Fer echt heel goed. Vorig seizoen is hij tegengevallen ook mede door blessures en het slechte presteren van het team.

Dit elftal past niet bij elkaar, kan je nog wel 5 jaar mee doorvoetballen breek je nog geen potten. Conclussie: Er is inderdaad verkeerd ingekocht en dat voor veel geld. De opmars van Twente kwam juist door goede inkopen en jeugd, Elia, Chadli, John, de Jong, Janssen enz. Zij waren het succes van Twente na goede scouting en opleiding. Dat menig Twente supporter baalt van het feit dat er geen spectaculaire aanbiedingen meer komen vind ik dan ook uit de lucht gegrepen en volgens mij snappen zij het niet wat Twente de laatste jaren sterk maakte met aantrekkelijk voetbal. Dus ik juich de komst van meer jeugd alleen maar toe en is volgens mij de enigste weg om weer aansluiting te krijgen met Ajax Feyenoord.

Broodje aap verhaal van Joop
Aan die dure spelers ligt het niet
Fer,tadic,castaignos krijg je minimaal je geld wel voor terug
Castaignos wel wat teleurgesteld dit jaar maar toch 13 goals en nog maar 20 jaar

Ook andere spelers leveren nog zat op of hebben dat gedaan ( John en de Jong)

Probleem is dat spelers als Breukers, Gyasi,plet,cabral gewoon niet goed genoeg zijn
Verder word er bakken geld in stadion (wat op lenge termijn goed is maar nu nog duur ), tennisclubs,dameesvoetbal gestoken

Ook loopt er heel veel duur personeel rond, als je via via iemand kent krijg je ern leuke baan voor een topsalaris, veel mensen weten dat niet maar helaas gaat het echt zo

De minste mogelijkheden? Zeg maar geen mogelijkheden. Twente heeft een schuld opgebouwd de afgelopen jaren van 91,8 miljoen. Het is dus nu pas op de plaats maken voor Twente.

22 juni 2013 om 16:44

Waar haal jij die 91.8 miljoen schuld vandaan?

22 juni 2013 om 16:53

Dagblad Tubantia nam de situatie van FC Twente onder de loep:De omzet bij FC Twente bedroeg vorig seizoen 48 miljoen, terwijl de totale schuldenlast op 91,8 mil­joen lag. Daarin zaten ook de le­ningen op het vastgoed. DeGrolsch Veste stond bijvoorbeeld voor 45 miljoen euro op de balans bij FC Twente.En dat geeft weer aan hoe moei­lijk de regelgeving in de praktijk is. Want wat is de waarde van een voetbalstadion? Is dat de boek­waarde? Of is dat wat de gek er voor geeft als er geen club meer zou zijn? Dat kan nog tot aardige discussies tussen clubs en de KN­VB gaan leiden.Aan het eind van het vorige sei­zoen had FC Twente op een ba­lanstotaal van 105 miljoen euro slechts 1,2 miljoen euro in kas. De club heeft jaarlijks een behoorlij­ke winst op de verkoop van spe­lers nodig om niet in liquiditeits­problemen te komen.Nu FC Twente inkomsten uit Eu­ropees voetbal moet missen – na de groepsfase wordt het lucratief – en ook de tv-inkomsten door een lagere klassering op de rang­lijst gaan dalen, zal de club de te­ring naar de nering moeten zet­ten.

22 juni 2013 om 19:50

haha zegt iemand die voor gae is. Jullie hebben pas geen mogelijkheden

22 juni 2013 om 20:09

@ poppito: flauw, een club die jarenlang in de jupilerleague speelt vergelijken met Twente. de Eagles huren zoveel mogelijk, kiezen voor bepaalde spelers die bij hun budget past. twente heeft op te grote voet geleefd en zal daarvoor op de blaren moeten zitten. Fer en Chadli gaan in de verkoop, maar echt hoofdprijzen kan je voor hun niet krijgen, Fer geen geweldig seizoen en Chadli te vaak geblesseerd. Gezamenlijk 10 miljoen is tops... en dan wie gaat men dan halen? Om twente weer mee te laten spelen in de top moeten van goede huize komen. En daar moet je voor betalen.

AZ heeft goedkope spelers aangetrokken, zonder al te veel risico. Als Twente nog langer wacht vissen ze achter het net of moeten ze de hoofdprijs betalen en dat is nou net wat ze niet willen. Dus hou je commentaar op Go Ahaed nou maar achterwege!

22 juni 2013 om 20:23

Waarom? gea kan in mijn ogen Nooit Maar DAN OOK Nooit Iets Goed Doen! Ik daar geef ik graag commentaar op en zal ik de rest van me leven blijven doen.

22 juni 2013 om 20:29

Ja wij hebben weinig mogelijkheden? Wat is je punt? Dat ik niks over de schuldenlast van Twente mag zegen? Wij hebben geen schuld van 91,8 miljoen en beschikken 'gewoon' over een positief eigen vermogen.

22 juni 2013 om 20:37

Zo hey, wat een goed argument. Hoezo kan Go Ahead dan nooit iets goed doen? Volgens mij weet jij geen ene drol van mijn club.

22 juni 2013 om 20:46

Omdat het de meest trieste club van de hele wereld is met de zieligste supporters van de hele wereld. Als je 15 jaar lang niet van je aartsvijand kan winnen ben je gewoon zielig.

Haha speciaal ingelogd om deze waardeloze reactie van jou even de wereld uit te helpen..
een schuld van 91,8 miljoen, hihi

22 juni 2013 om 16:52

Dagblad Tubantia nam de situatie van FC Twente onder de loep:De omzet bij FC Twente bedroeg vorig seizoen 48 miljoen, terwijl de totale schuldenlast op 91,8 mil­joen lag. Daarin zaten ook de le­ningen op het vastgoed. DeGrolsch Veste stond bijvoorbeeld voor 45 miljoen euro op de balans bij FC Twente.En dat geeft weer aan hoe moei­lijk de regelgeving in de praktijk is. Want wat is de waarde van een voetbalstadion? Is dat de boek­waarde? Of is dat wat de gek er voor geeft als er geen club meer zou zijn? Dat kan nog tot aardige discussies tussen clubs en de KN­VB gaan leiden.Aan het eind van het vorige sei­zoen had FC Twente op een ba­lanstotaal van 105 miljoen euro slechts 1,2 miljoen euro in kas. De club heeft jaarlijks een behoorlij­ke winst op de verkoop van spe­lers nodig om niet in liquiditeits­problemen te komen.Nu FC Twente inkomsten uit Eu­ropees voetbal moet missen – na de groepsfase wordt het lucratief – en ook de tv-inkomsten door een lagere klassering op de rang­lijst gaan dalen, zal de club de te­ring naar de nering moeten zet­ten.

22 juni 2013 om 20:31

Begrijp dat het voor Tukkers lastig te verteren is, maar de feiten spreken voor zich. Twente wilde graag met de grote jongens mee doen, en moet daar de komende seizoenen de tol voor betalen.

Ging niet om te dure spelers maar de verkeerde. Munsterman dacht dat hij het trucje als geen ander beheerst. Goede spelers halen en met veel winst verkopen omdat een paar keer goed ging.
Nu gaat het een paar keer fout en zit Twente slecht bij kas. Geen europees voetbal, spelers die weg willen en niet aantrekkelijk voor talenten. Laat de talenten uit het oosten maar weer gewoon naar Vitesse komen.

Komt Joop er nu pas achter dat ze de afgelopen jaar veel te veel hebben verspild door het aantrekken van middelmatige spelers? Hierbij om een aantal op te noemen: Wellinington, Akram, Bayrami, Parker, Diba, Bruggink, Plet, Schilder, Fernandes, Javadov, Breukers, Cornelisse, Kastanjos, Cabral, Verhoek, Carney, Anatoli Gerk en zo kan ik een hele lijst volmaken met miskopen van FC Twente. Erg zonde vor dat weggegooid geld!

Vorig jaar was het beloftenteam onder leiding van Kluivert kampioen geworden. Toptalenten als Chris David, Quincy Promes en Filip Orsula waren de absolute smaakmakers. Maar Twente koos er liever voor om miljoenen over de toonbank te gooien voor Schilder, Guttierez en Kastanjos. Ondanks dat de genoemde toptalenten kwalitatief beter zijn, werden ze door Mcclaren genegeerd en weggepest. Met David, Promes en Orsula zou Twente supertalenten hebben die ook nog uit de eigen jeugdopleiding komen. Een grote en dure fout van FC Twente!

23 juni 2013 om 13:58

Ik ben het compleet met je eens hoor, maar veel van die spelers waren gratis, gehuurd of erg goedkoop. Van dat lijstje is aan alleen Bajrami echt veel geld verspild, al zaten Parker en Javadov ook wel tegen het miljoen aan.

En Gutierrez is iedere euro dubbel en dwars waard!

25 juni 2013 om 19:59

Alleen Bajrami? Ben je Kastanjos vergeten? Die kerel kostte 6 mln met salaris van 1,8 mln. per jaar! Plet kostte 1,5 Gouriye! Schilder kostte 1,5 mln! Vergeet niet dat spelers meestal een hoger salariseisen hebben, wanneer ze gratis of goedkoop worden aangetrokken. Wat voor salaris denk je dat die Rus van Gerk wel niet verdiende?

Twente heeft 3,5 mln. euro betaald voor Guttierez betaald en is voor 75 eigendom. Ja je ziet het goed 75 eigendom! Daarnaast vangt hij jaarlijks (buiten EU) ook een aardige salaris. Guttierez is een speler met een verfijnde techniek, maar heeft mij, gezien zijn hoge aankoopbedrag, nog niet helemaal weten te overtuigen. Ik denk niet dat hij veel beter is dan de eigen opgeleide toptalenten David en Promes.

Waar is de zelfreflectie van Munsterman? Hij staat toch aan het roer van deze club, hij bonjourt toch trainer en directeuren/manager de deur uit die tegenstribbelen? Hoeveel coaches in de afgelopen 5 jaar? Rutten, Mclaren, Preud Homme, Adriaansen, Mclaren, Schreuder ... dat hoort niet bij een club die in de top van Nederland behoort.

Ik ben benieuwd als Twente 2 jaar achtereen ergens in de middenmoot eindigt of het stadion nog vol zit, of de sponsoren dan nog zo trouw zijn en of Twente dan haar financiële verplichtingen nog kan voldoen. Naar de top is makkelijker dan aan de top te blijven

Hahaha sarcasme druipt er vanaf!

AZ komt met dit team toch gevaarlijk dicht bij Twente in de buurt. Het seizoen is natuurlijk nog niet begonnen, maar op 1 topper na heeft AZ bijna hetzelfde materiaal. Dat is schokkend terwijl het budget van Twente vele male hoger is. Toch knap gescout van AZ!

Filip orsula is vrij.
Hij is nog beter geworden. En blijft betaalbaar.
Is een topper!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren