Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Jong Engeland na twee wedstrijden klaar op EK Onder-21

Laatste update:

Voor Jong Engeland zit het EK Onder-21 in Israël er na twee groepswedstrijden als eerste van de acht deelnemers op. Het team van Stuart Pearce, dat zeker niet kansloos werd geacht in de eerste fase van het toernooi, verloor al van Jong Italië en boog zaterdagavond het hoofd voor Jong Noorwegen. In Petach Tikva kreeg het behoorlijk op de broek: de Noren boekten een fraaie 1-3 overwinning. Zeker van de halve finale is men echter nog niet; één en ander hangt nog af van de groepsgenoten.

/

Engeland en Noorwegen zaten bij elkaar in de kwalificatiecyclus voor het EK en daarin waren de Engelsen tweemaal te sterk. Dit keer was het echter helemaal anders en liep het voor geen meter bij de jeugdploeg van the Three Lions. Na een kwartier kwam het wat ongelukkig op achterstand; Jack Butland zat mis bij een voorzet en bij de hoekschop vanaf links kreeg Engeland de bal niet weg. Fredrik Semb Berge kreeg de bal vervolgens tegen de hand en iedereen appelleerde voor hands.

De arbiter reageerde echter niet en Semb Berge schoot van onder het lichaam binnen in de hoek. Engeland vond de focus daarna niet terug en kwam twintig minuten later nog verder achter. Havard Nielsen nam een voorzet mooi aan en zette twee tegenstanders opzij: met een boogballetje lanceerde hij daarna Jo Inge Berget en die controleerde de bal, om die vervolgens hard en onhoudbaar voor Butland tegen de touwen te schieten. In de resterende tijd voor rust kreeg Engeland geen penalty nadat Jordan Henderson geduwd werd en keurde de scheidsrechter een rake kopbal van Steven Caulker af.

/

Noorwegen ging in een zetel de tweede helft in en duwde Engeland al gauw nog verder in de ellende. Marcus Pedersen zorgde voor het mooie voorbereidende werk en gaf de bal op een presenteerblaadje aan Magnus Eikrem: die maakte het af via de onderkant van de lat. De 0-3 tussenstand sloeg Engeland niet helemaal lam en nadat Craig Dawson werd gevloerd kreeg men een strafschop: Dawson zelf benutte die in de rechterhoek.

Aan de overzijde was het Pedersen die koppend bijna weer de marge terugbracht tot drie. De stand bleef staan op 1-3 in het voordeel van de Scandinaviërs, die Italië nu voorbijgaan en bovenaan staan in de groep. Israël en Italië ontmoeten elkaar later op de avond. Engeland sluit het toernooi dinsdag af met een wedstrijd tegen het gastland, die er vanuit Engels perspectief al niet meer toe doet. Noorwegen strijdt nog tegen Italië.

Ik denk dat Noorwegen wel kans maakt op de titel

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Was te verwachten dit. Engeland heeft een bijzonder talentloze lichting van talenten. Die doen de komende 16 jaar echt niet mee om de hoofdprijs bij een W of Ek.

Kan iemand mij vertellen waarom er maar 8 deelnemers op het onder 21 EK meedoen? Waarom niet zoals het normale EK?

8 juni 2013 om 19:57

niet dat ik verwacht dat england prijzen gaat winnen, maar als welbeck, jones, wilshere, shaw en chamberlain mee deden waren ze denk ik wel een van de favorieten

8 juni 2013 om 20:43

Allemaal leuk met die talenten maar er gebeurt niks mee, de grote clubs blijven maar kopen waardoor er lokaal soms niks doorstroomt.

Hierdoor haalt Engeland de helft nog niet uit haar talenten, want die krijgen simpel weg de kans niet op een paar na.

Ze staan in de boeken als wereldtop, maar 1 op de 100 maakt dat misschien waar.

8 juni 2013 om 21:06

hoe bedoel je? ik heb het over nu en op dit moment krijgen welbeck, wilshere, jones en chamberlain genoeg speeltijd en zijn ze verder in hun ontwikkeling dan d emeeste talenten. Dus ze zouden van engeland een van de favorieten maken op het ek-u21. Of ze later wereldtop zullen worden weet ik niet, hoewl ik wilshere eigenlijk al wereldtop vind

8 juni 2013 om 22:01

Ja dat zijn de enige namen en van die spelers haalt 1 misschien de wereldtop.

Voor de rest stelt Engeland niks meer voor zelfs paar jaar geleden niet. Toen hadden ze Beckham, Gerrard, Lampard, Terry, Cole, Rooney enz.


Engeland leeft op de Premier League want als land stelt geen drol meer voor...

9 juni 2013 om 03:20

Beste keepers van de Premier League De Gea en Cech.
Beste verdediger Kompany
Beste middenvelders David Silva en Mata
Beste aanvallers Van Persie, Suarez en Bale

Nog iets aan toe te voegen?

8 juni 2013 om 22:15

Ja, en met 11 spelers van 21 jaar wordt Engeland fluitend Europees Kampioen in 2028.

8 juni 2013 om 22:36

Zet Wilschere, Gibbs, Zaha, Sterling, Chamberlain, Welbeck erin ze maken kans ja niet iedereen is zo zielig om alle A-internationals mee te nemen.

8 juni 2013 om 20:05

Het Ek-21 trekt te weinig bezoekers om meer teams mee te laten doen. En ik geef je groot gelijk over dat Engeland de komende 16 jaar niet meedoet om de prijzen. Sterker nog als ze niks aan de Premier League veranderen doen ze nooit(!) meer mee om de prijzen.

8 juni 2013 om 22:35

@luissimo

jaloers dat Engeland een betere lichting dan Nederland heeft.. En jij wilt zeggen dat Wilschere, Cleverly, Gibbs, Jones, Chamberlain, Zaha, Sterling, Powell, Henderson, Shelvey, Betrand, Rodwell geen goeie spelers zijn.,
En hoe dom kunnen jullie zijn om te zeggen dat Engeland !6 jaar geen kans maakt ken je Alle 10 jarige of 15 jarige talenten dan.

9 juni 2013 om 03:23

Enige oplossing is dat Beckham, Terry, Lampard, Gerard Ashley Cole, Rooney, Ferdinand aleemaal coach gaan worden. Volg Psv, Ajax en Feyenoord.

9 juni 2013 om 09:11

Engeland is na 2 wedstrijden uitgeschakeld, en dan ook gewoon kansloos uitgeschakeld.

Dus leuk dat je al die namen weet op te noemen maar je helden kunnen weer gewoon naar huis.

Ook niet zo gek trouwens als je ziet hoeveel buitenlanders er bij de topclubs spelen.

8 juni 2013 om 20:08

Ik zou wel willen dat het gewone EK ook weer uit acht deelnemers bestond, maakt een toernooi veel spannender en onvoorspelbaarder. Straks zitten we met 24 teams op een EK, soort veredelde kwalificatierondes zijn dat dan.

8 juni 2013 om 22:16

Helemaal mee eens. Maar ja, de commercie, hè... Meer wedstrijden = meer reclameblokken = meer inkomsten.

8 juni 2013 om 20:16

'talentloze lichting van talenten'.. Dan zijn het per definitie toch geen talenten?

8 juni 2013 om 20:39

Engeland zal nooit meer meedoen als Engeland blijft kopen

City, Chelsea maken Engeland kapot, maar dat maakt niet uit. Nederland komt altijd wel weer terug en ooit pakken we die wereldbeker is

8 juni 2013 om 19:58

Singh speelde een verdienstelijke wedstrijd niks bijzonders maar Pedersen daarentegen leek wel eenheel andere speler heel sterk energiek en speelde een prima wedstrijd.

Engeland is er terecht uitgeknikkerd waren vandaag kansloos tegen Noorwegen ondanks een aantal zeer talentvolle spelers.

Engeland heeft gewoon een heel groot probleem ze hebben geen echte identiteit wanneer het op voetbal aankomt, kick en rush is verleden tijd en ze moeten heel wat inhalen op landen als Nederland,duitsland,spanje etc,

8 juni 2013 om 20:56

In de eerste helft nauweliijks zichtbaar maar speelde ook op een voor hem onbekende positie centraal in de spits, in de tweede helft ging het wat beter maar niks bijzonders.

Er moet echt wat veranderen in die Premier League. Als het zo doorgaat speelt straks het halve Engelse elftal in de Championship. Niet dat ik het erg vind, daar hebben ze het zelf naar gemaakt. Echter hoort dit gewoon niet. Hun nationale ploeg is al jaren een drama en op deze manier zal het alleen maar achteruit gaan. Men moet daar veel zorgvuldiger omgaan met Engelse talenten, in de Premier League. Echter moeten ze er dan wél eerst zijn... Haha.

Zoals in vroegere bijdragen al gezegd. Het Engelse voetbal gaat ten onder als ze op die manier doorgaan.

Het publiek begint nu langzamerhand te mopperen, over die armoede die getoond wordt. Zelfs als ze vandaag beginnen de opleiding te moderniseren, duurt het nog 5 jaren voordat ze een redelijk Engels team hebben. Triest, dit! Geef het allemaal aan de Sheiks en de Oligarchen, dan wordt het nog erger.

Gelukkig staan de Duitse clubs (per wet) niet te koop, en in de eredivisie komen ze niet omdat de markt te klein is.

8 juni 2013 om 20:10

Duitse clubs zijn echt wel te koop hoor.
Hoffenheim? Dat clubje dat die Oostenrijker van Red Bull gekocht heeft.

8 juni 2013 om 20:21

Waar heb jij het in hemelsnaam over? De eigenaar van Hoffenheim is Dietmar Hopp, die zelf is opgegroeid in Hoffenheim. Hij is wel rijk, maar met Redbull heeft hij niets te maken.

8 juni 2013 om 20:39

Die man komt uit hoffenheim!

8 juni 2013 om 20:42

Je mag natuurlijk een club opzetten, ook als je veel geld hebt. Maar je moet dan wel de wettelijke verplichtingen nakomen, als daar zijn (uittreksel) , 51% bezit is nooit te koop en daar kan ook niet geinvesteerd worden door buitenstaanders, geen schulden maken boven een bepaalde som, acceptatie van een ledenraad die ook beslissingen van de de eigenaar mag weerspreken, elke 3 jaren verkiezing van het bestuur door de leden, onderhoud van tenminste 20 jeugd elftallen als het een prof club is,

8 juni 2013 om 20:43

@deadsr

Je bedoelt Red Bull Leipzig.

8 juni 2013 om 21:40

Ik heb het over 2 verschillende clubs.
Dat Hoffenheim niets met Red Bull te maken heeft kan denk ik wel iedereen inzien. Anders was de naam en shirt sponsor van Hoffenheim wel anders.

@kevink
Precies, ik wist niet zeker of de naam al veranderd was aangezien de club die Red Bull gekocht had eerst (uiteraard) een andere naam had en geeneens uit Leipzig komt.

@gelemuur
Zo strikt zijn die regels in Duitsland echt niet.
Red Bull is gewoon volledig eigenaar van Red Bull Leipzig. Dit is niet een club die ze zelf opgezet hebben maar was een klein clubje uit een lage divisie welke in een dorp buiten Leipzig speelde en Red Bull heeft deze club gekocht, de naam veranderd en verhuisd.
En buitenstaanders mogen ook investeren. Bijvoorbeeld de transfer van vd Vaart naar HSV is gefinancierd door een buitenstaander.
Er bestaan gewoon heel veel mythes over de Bundesliga die totaal niet kloppen.

8 juni 2013 om 22:27

Duitse clubs mogen maximaal 50% verkopen van de aandelen. Red Bull Leipzig heet officieel Rasen Ballsport Leipzig. En die verhuizing is ook niet zo slecht, want in Leipzig stond er nog een nieuw stadion van het WK 2006 zonder thuisploeg.

Wilshere, Chamberlain en Welbeck erbij, had het heel anders kunnen aflopen met Jong Engeland.

On: Dat ze eruit liggen, dat verbaast mij helemaal niet. Ik vind alleen Henderson en Zaha goed spelen, maar je kunt het niet alleen doen.. je doet het met z'n elven en de rest lopen achter de feiten aan.

Jong Noorwegen, Jong Italië, Jong Spanje en Jong Oranje zullen plaatsen voor de halve finale's verwacht ik.

8 juni 2013 om 20:05

Zaha was vandaag anders helemaal nergens. Net als Henderson overigens, die loopt de grote vedette uit te hangen terwijl hij helemaal niets toevoegt.

Engeland U21 is een bijeengeraapt zooitje die allemaal doen alsof ze de absolute supersterren zijn. Alleen maar individuen voorin, een op hol geslagen linksback die alleen maar loopt te draven en een overschatte keeper. Dat wordt nog wat komende jaren in de Premier League.

8 juni 2013 om 20:23

Wilshere en Welbeck moesten allebei afzeggen voor de oefenwedstrijden tegen Brazilië en Ierland. Dus zelfs al waren ze opgeroepen dan hadden ze nog niet kunnen spelen.

Chamberlain had misschien wel het verschil gemaakt, maar dan zou hij wel heel goed moeten zijn.

en weer is het schrijnende probleem van de PL te zien ! te weinig Jonge Engelse spelers krijgen een echte kans ! want je ziet het aan bijv. Henderson Die haalde wel een hoog niveau vandaag omdat hij de kans krijgt bij Liverpool. maar bijna de hele selectie van Jong Engeland speelt in de Championship. dat is geen drama maar is toch minder zwaar dan de Pl.

8 juni 2013 om 20:02

De talenten die het niveau wel hebben zoals butland, wilshere, welbeck, jones en chamberlain spelen een redelijk grote rol bij hun clubs. Dus dat is ook wel een beetje onzin
Er zit gewoon niet genoeg kwaliteit in hun selectie, ik verwacht dat engeland rond de kwartfinale zal eindigen in 2014 en zelfde op het ek 2016 , maar als de talenten genoeg ontwikkelen kunnen ze daar wel een outsider zijn

8 juni 2013 om 21:39

@ali_ajax

hoe kun jij verklaren dat een land met 3x zoveel inwoners als Nederland, met een competitie waar veel meer geld in om gaat en het land waar de sport zowat uitgevonden is, Minder talenten voort brengt dan Nederland ?

Is vrij simpel te beantwoorden namelijk, Ze vinden het daar makkelijker om een speler op z'n 22ste te kopen dan 10 mio per jaar in de jeugdopleiding te stoppen. Daar gaat het fout

En ja de absolute buitencategorie komt altijd boven drijven zoal Wilshere en welbeck maar de spelers daarachter komen nooit op het hoogste niveau omdat ze de opleiding daartoe missen,

In Nederland zie je hoe het wel moet, Spelers als Vilhena en Fischer zijn de buitencategorie maar ook spelers van een net iets lager niveau lopen er tussen

8 juni 2013 om 21:46

ja, en dat gaat ten koste van het niveau van je competitie. Ik ben persoonlijk voor het opleiden gemixt met aankopen, maar ik begrijp het wel als clubs als united en chelsea beste van de beste willen om zo goed mogelijk voetbal te spelen.verder is er buiten de genoemde talenten ook niet veel kwaliteit in de jeugd, het is ene matige generatie.
Nogmaals, ik ben het er niet mee eens maar ik vind het wel begrijpelijk wat al die engelse clubs doen

8 juni 2013 om 20:13

Mooie en terechte reactie. Het is het gevolg van het moderne voetbal. De kortetermijn visie heerst waardoor lokaal en nationaal talent geen kans krijgt. Italië heeft daar al eerder last van gehad. Ik hoop dat financial fairplay een antwoord biedt. Ik betwijfel het.

Er moet door echt wat veranderen. Niet normaal dit. Elke maal als er een Engels talent doorbreekt, wordt die al zo gehyped nog voor hij iets heeft bewezen. En dat alleen maar omdat hij zo uitzonderlijk is. Butland bv. is de jongere versie van Hart, wordt lekker gehyped.

8 juni 2013 om 20:08

Ik vind die Zaha nog het meest gehypet, wát een overschatte speler. Alleen maar individuele acties (die vaak mislukten, en dat ook nog tegen dit verzwakte Noorse team) en totaal geen overzicht of finishing touch.

8 juni 2013 om 20:09

Er zitten wel echte talenten tussen, maar hun ontwikkeling.. Zielig om te zien dat iemand als Walcott zo'n groot talent was, maar zich zo langzaam opwerkt bij Arsenal en nu nog geregeld bekritiseerd wordt.. Chamberlain wordt te vaak aan de kant gehouden door Wenger (ik ben echt fan van deze Chamberlain.. Echt zonde van Wenger). Wilshere gaat wel een grote worden.. Phil Jones ook.. Zaha wellicht (al verwacht ik het zelf niet).. En dan zijn er natuurlijk nog meer, maar ze ontwikkelen zich gewoon niet goed genoeg en het zijn er te weinig..

Echter is het te magertjes voor zo'n voetballand..

8 juni 2013 om 20:21

@ De Toekomst

Klopt wat jij zegt. De ontwikkeling van de jonge talenten verloopt gewoon moeizaam. Ik vind bijvoorbeeld Smalling ook zo'n voorbeeld. Heeft weliswaar concurrentie bij United maar is een groot talent die ook vaak goed speelt maar zijn ontwikkeling verloopt niet goed genoeg. Ook Walcott die jij als voorbeeld noemt is ook zo'n speler.

Ik snap ook niet waarom Chamberlain zo weinig minuten krijgt. Als hij invalt bij zowel Arsenal als Engeland dan zie je gelijk dreiging en dat het spel sneller gaat. Ik hoor veel lovende woorden over Adam Campbell van Newcastle United. Is volgens mij pas 17 jaar en heeft al zijn debuut gemaakt in het eerste van Newcastle. Hij wordt gezien als de nieuwe Rooney.

Met o.a. Chamberlain, Wilshere, Campbell, Ince, Smalling, Jones, Zaha en Powell komt er nog wel een mooie lichting maar is het afwachten hoe hun ontwikkeling verloopt.

8 juni 2013 om 21:24

Ik vind het net goed dat Wenger heel voorzichtig omspringt met Chamberlain... De laatste jaren is het te vaak voorgevallen dat spelers te jong worden gebracht en dan in en uit blessures sukkelen. Voorbeelden hiervan zijn Van Persie, Fabregas, Wilshere, Gibbs, en ga maar verder. Het wordt tijd dat men wat rustiger omspringt met die lichamen die nog in ontwikkeling zijn. Wenger begint dit denk ik wel te beseffen, alhoewel zijn omgang met Wilshere dit niet verraadt (maar dat komt ook omdat die man nu al op wereldniveau speelt natuurlijk).

Is daar dan niet één sjeik die ook maar enigszins nastreeft om een fantastische jeugdopleiding neer te zetten die echt enkel uit Engelse spelers bestaat?

Die sjeiks gaan Engeland ooit non opbreken. Af en toe breken er natuurlijk grote talenten door, maar het is zo magertjes allemaal... Hopelijk zien ze dit echt als een waarschuwing. Als er niks verandert blijven ze zo achteruitgaan. Natuurlijk, het gaat langzaam die achteruitgang, maar het gebeurd wel..

En terugkomen gaat net zo lastig worden. Hopelijk gaan ze snel met de Duitse voetbalbond om de tafel zitten, omdat zij wel een nieuwe manier van opleiden succesvol van de grond gekregen hebben. Daar kan Engeland nog wat van leren.

8 juni 2013 om 20:34

Wat hebben sjeiks precies met dit hele verhaal van doen? Bij mijn weten zitten die alleen bij City, Fulham en Qpr. City heeft in de afgelopen twintig jaar uberhaupt geen constructieve bijdrage gehad aan het Engels voetbal dus daar heeft de sjeik niks aan verpest. Bij Fulham loopt voldoende Engels talent rond maar weigert Martin Jol zoals altijd maar iemand de kans te geven, ook die sjeik kan je vrijwaren van het Engelse fiasco.
Waarom zou een sjeik in godsnaam zich moeten interesseren voor het ontwikkelen van Engels (!) talent, daar wint hij toch niets bij. Als jij met jouw kapitaal een grote Russische club koopt en je hebt de keus tussen opleiden van Russiche talenten of het kopen van grote wereldsterren, zou je toch ook spelers als Silva willen zien schitteren in plaats van de Russische talenten te willen zien aanklooien.

Probleem ligt eerder bij de FA. Zolang clubs niet worden toegestaan buiten hun achterland te scouten, zullen clubs nooit in staat zijn de opleiding als hun levensader te gebruiken. De vijver waaruit die clubs kunnen vissen zijn simpelweg te beperkt. De Engelse manier van opleiden moet ook om, minder lange halen snel thuis en meer de focus leggen op techniektraining.

Het heeft voor de sjeik van City toch geen nu een enorme "engelse' jeugdopleiding op te zetten wanneer hij alleen jongens uit Manchester mag toe gaan laten? Daar is 1) geen eer aan te behalen en 2) geen rendement uit te halen: zoveel talent loopt er nou ook weer niet rond in Manchester, en zeker wanneer City moet concurreren met United dan kan je zo'n jeugdopleiding nooit vullen.

Dus waar haal je het sjeiksverhaal vandaan? Ten eerste hebben die geen enkele reden om het Engelse voetbal te willen helpen; als de FA het een probleem vindt moeten ze buitenlandse overnames gewoon verbieden. Ten tweede ligt het probleem bij de Engelse tradities: zolang het scoutings- en opleidingssysteem niet hervormd wordt, is het onmogelijk strutureel Engelse toptalenten voort te brengen. Ten derde maken clubs die niet aan sjeiks ten prooi zijn gevallen zich even zo zeer schuldig aan het gebrek aan voortbrengen van Engels talent. Waarom geef je dan alleen de schuld aan de sjeiks? Beetje kortzichtig als je het mij vraagt

8 juni 2013 om 20:48

@ Jordinhoo

Ik zeg sjeiks, maar datzelfde geldt voor de FA en clubs zonder sjeik.. Er moet gewoon iets gebeuren om talenten goed op te leiden...

Ik nam sjeiks als voorbeeld, omdat die het geld hebben om echt iets groots en goeds op te zetten.

Aan de andere kant belemmeren sjeiks de ontwikkeling van Engels talent, doordat zij met hun clubs zoveel buitenlandse spelers halen die het niveau in de Premier League zoveel verhogen dat jonge talenten nauwelijks aan kunnen haken zonder echt, maar dan ook echt, het vertrouwen te krijgen...

8 juni 2013 om 20:50

Je zegt het zelf, de geldschieter in Engeland is niet verplicht de jeugd te steunen en te ontwikkelen. Als je dan alleen buitenlanders koopt wordt de eigen jeugd verwaarloosd. Triest.

8 juni 2013 om 20:50

Wil je dat er talent bovendrijft, zal de voetbalbond zelf moeten investeren in het jeugdvoetbal en het niet alleen aan de clubs overlaten. Geld pompen in jeugdvoetbal en promoten hoe leuk voetbal is. Simpelweg alle basisscholen bij langs gaan om voetbaldagen te organiseren. Amateurclubs meer geld toeschuiven zodat zij de jonkies beter kunnen trainen. Sporten in het algemeen weer ondersteunen en promoten. Dat soort dingen. Heb je over 15 jaar veel meer talent.

Op dezelfde manier heeft Duitsland het grofweg 15 jaar geleden ook aangepakt. Engeland heeft het voor het wielrennen ook zo aangepakt en zie hun successen. Bijna iedere sport kan je zo succesvol maken, als je er maar geld aan uit durft te geven.

8 juni 2013 om 20:58

@ Villian

Klopt, daar doel ik ook op, maar het verbaasd mij dat een Chelsea (om maar een voorbeeld te geven) miljoenen in buitenlandse jeugdspelers steekt ipv datzelfde geld in het opleiden van Engelse talenten te steken.. Dan hadden ze nu al een erg goed elftal gehad kunnen hebben met Engelse spelers (waar men toch meer sympathie voor heeft (clubs met spelers uit het land waarin de club actief is)).

8 juni 2013 om 21:13

tja, dat is lange termijnvisie. Vraag een kind of ze nu 1 snoepje willen of morgen 2, en ze kiezen allemaal voor het eerste.

Talenten van 16 jaar kan je met wat aandacht 4 jaar later gebruiken, of ten minste geld op laten leveren. Ook kan je al een basisniveau zien.
Wil je zelf het talent ontdekken, moet je al het voorwerk ook doen. Investeren in honderden britse jochies van pak hem beet 6 jaar en zorgen dat zij tussen hun 6e en 12e op een gezonde manier in contact komt met voetbal en er beter in worden. Van die honderden, zal er maar een klein aantal in de richting van profvoetbal komen.

Wil je het later oppakken, dus scouten van amateurverenigingen en vanaf een jaar of 12 naar de club halen, is de lichting al een stuk dunner en heb je geen invloed op al die jaren daarvoor.

Het is gewoon een kwestie van keuzes maken in hoeverre je de keten in eigen hand wil hebben. Hoe groter de keten, hoe meer geld je investeert in jongens die uiteindelijk niet voldoende talent blijken te hebben.

8 juni 2013 om 21:31

@villian
Dat van die kinderen en dat snoepje. er is toch ooit zo een studie geweest waarin ze kleuters lieten zitten voor een snoepje. Op voorhand werd gezegd dat als ze er vanaf bleven tot iemand terugkwam dan kregen ze er 2.
Jaren later hebben ze die kinderen nog eens opgezocht en bleek dat de groep die had gewacht op 2 snoepjes, het beter deed dan de kinderen die het ene snoepje niet konden laten liggen.

Met andere woorden. Je hebt gelijk. Uiteindelijk raak je verder met een langetermijnvisie dan een korte. Maar dan moet de FA dat ook inzien.

8 juni 2013 om 21:45

Klopt Marsyke. Althans, ik heb het wel eens gehoord, had ongeveer dezelfde conclusie als jij zegt. heb er verder zelf geen artikels over gelezen.

Of je met een lange termijn visie verder komt dan een korte is weer een andere discussie. Als je ziet wat Chelsea en Man city de afgelopen jaren gewonnen/gepresteerd hebben, werkt een korte termijnsvisie prima. Dit helemaal met de middelen die zij hebben. Voor clubs kan een korte termijnsvisie dus prima werken.
De FA heeft een andere taak en zij moeten de engelsen op hoog niveau aan het voetballen krijgen. Wat dat betreft wel jammer dat de doelen van clubs en fa niet altijd stroken, maar ze wel afhankelijk van elkaar zijn.

Pedersen je bent welkom terug in arnhem!!

Elk toernooi hetzelfde liedje met hun speelstijl uit de 19e eeuw

Structureel probleem daar in Engeland....

Zal de engelse bondscoach weer de nood klok luiden???
Het is natuurlijk jammer dat zo een grote voetballand zi weinig goede spelers heeft.
Ik denk dat de leden van de engelse voetbalbond even bij elkaar moeten komen om hun jeugdopleiding en competitie herinterichten want dit kan echt niet !

Het is hier al vaker geopperd en dus vertel ik niet veel nieuws, maar dat een Engels jeugdteam er niet veel van bakt is natuurlijk alleen maar logisch.

De jeugdopleidingen in Engeland zijn simpelweg structureel niet goed bezig. Naast dat de scoutingregio in Engeland beperkt is, waardoor de grootste talenten nooit vroeg genoeg bij de topclubs kunnen belanden, zijn ook de maximale trainingsuren veel minder dan echte opleidingslanden als Spanje en Nederland. Er wordt daarnaast te vaak op fysieke kracht gescout in plaats van voetballende kwaliteiten en techniek, waardoor de jeugd gewoon minder ontwikkeld is dan bij andere landen. Als er dan op miraculeuze wijze wel een keer een geweldig talent doorbreekt, krijgen ze vaak last van blessures. Ofwel omdat de trainingsintensiteit zo anders is dan bij de jeugd of anders worden ze gewoon doormidden getrapt (wilshere, Joe Cole).

Er moet structureel iets veranderen als de Engelsen nog een keer iets willen winnen op nationaal niveau, want op het moment werkt alles wat ze doen contraproductief.

Engeland heeft natuurlijk een B-lichting richting Israel gestuurd. A-talenten als Walker, Jones, Shaw, Wilshere, Ox, Sterling, Rodwell, Wellbeck zijn allemaal thuis gebleven. Wilshere is geblesseerd , andere spelers hadden het verschil kunnen maken

Wat is die Eikrem een heeeeeerlijke voetballer, man utd jeugdproduct en teruggegaan naar noorwegen vanwege geen basisperspectief. maar die jongen kan echt wel wat

De Engelsen talenten bouwen hun carrière ook niet goed op.
Spelen ze 2 leuke wedstrijden dan worden ze gekocht voor een belachelijk bedrag en zitten dan vooral op de bank. Neem nu Zaha, heeft enkel nog maar in de Championship gespeeld, werd gekocht door Manchester United voor 15 miljoen pond. Henderson ging voor 20 miljoen pond naar Liverpool.

Natuurlijk zijn ze daar dan vaak nog niet klaar voor en dan staan ze gewoon stil in hun ontwikkeling. Want de buitenlanders die in de Premier League teams komen spelen hebben vaak al heel wat competitiewedstrijden gespeeld.

Ofwel hebben de Engelse spelers een slechte attitude en werken ze er niet hard genoeg voor.

Ja dat is een logisch gevolg van het beleid van de FA en/of de clubs.
Gewoon buitenlanders blijven kopen, dan word de kwaliteit minder en minder en lopen de beste spelers straks in de Championship.

8 juni 2013 om 21:19

De vraag is waarom de engelse talenten minder goed zijn dan leeftijdsgenoten uit het buitenland en zij niet de concurrentiestrijd van die talenten kunnen winnen.
Ik denk dat de input al te slecht is. Laat die engelsen het probleem bij de bron aanpakken ipv bij datgeen wat de engelse competitie nog status geeft.

8 juni 2013 om 22:50

Ze krijgen minder kansen op een hoog niveau, dus zoals die van italie ( imobile, veratti enz) die al jaar (en) in de serie a spelen, in tegenstelling tot de engelsen die veelal verhuurt zijn aan championship clubs en reserve elftallen.

Engeland kampt al jaren met een keepers probleem, is gewoon verklaarbaar aangezien er bij de top 7 geen engelse keeper onder de lat staat.

8 juni 2013 om 23:07

Joe Hart,

maar ik bedoel meer: waarom zijn buitenlandse talenten beter dan de engelsen? Dat engelse spelers dan geen kans krijgen is een gevolg, geen oorzaak.

Dit vind ik niet zo gek dat ze er uit liggen als je elke goeie talent uit het buitenland haalt en je eigen talenten niet gebruikt in eigen land.

De Engelse zijn altijd goed in kopen geweest. Dat is ook zo krom van de competitie. Bij Jong Oranje voetbalt 80% van de spelers in de Eredivisie.br De Engelse talenten worden onder gesneeuwd door die buitenlandse aankopen. En spelen een beetje in de Championship of lager. Nederland hoeft alleen van Rusland te winnen en ze zijn door.

De namen bij deze selectie klonken bekend en veelbelovend maar in de praktijk zag het er helemaal niet uit.
Die Zaha en Ince waar ik het hele jaar berichten over las vond ik helemaal niet zo goed, Shelvey kan alleen maar lopen.. Henderson ook een matige speler.
De beste speler aan de kant van Engeland was Danny Rose, die snelle sterke linksback en ook Nathan Redmond vond ik een frisse speler, ik kende hem nog van het WK u17 enkele jaren geleden.
Wel moet er bij vermeld worden dat Engeland spelers als Oxlade, Wilshere, Shaw, Welbeck en Jones ook zou kunnen opstellen, en dan was het wellicht een compleet ander verhaal geweest.
Weet iemand waarom deze jongens er niet bij waren?

Ziet er niet zo goed uit met de toekomst van het Engelse voetbal. Zoals hierboven al verscheidende keren word aangegeven heeft Engeland niet gebruik gemaakt van het grootste talent. Oxlade- Chamberlain, Welbeck, Phil Jones, Wilshere etc. Als Shelvey en Dawson en dat soort spelers de toekomst moeten zijn van Engeland dan ziet het er niet rooskleurig uit

Jo Inge Berget is echt een topper! Een van de meest getalenteerde wingers van Europa al zeg ik het zelf, heeft het destijds bij udinese niet waar kunnen maken helaas. Een club als Everton zou hem goed kunnen gebruiken, misschien zelfs dat hij wel naar Nederland wil komen (feyenoord?)

De discussie gaat hier voornamelijk, en ik denk terecht, over het beleid van de clubs in Engeland. Het kan toch niet zo zijn dat het talent er niet meer voldoende is?

Ik denk trouwens dat we hier in Nederland ook voor moeten waken. Je ziet bij ons toch ook steeds meer middelmatige voetballers uit het buitenland en een top 10 topscorers met veelal buitenlanders in de lijst. Oke, er gaan steeds meer Nederlandse spelers naar het buitenland dus dit moet ook opgevangen worden, maar ik vraag me af of dit wel de juiste manier is en we ons zo niet zelf de nek om draaien. We staan tenslotte bekend als een van de beste opleidingslanden ter wereld. Zouden we er niet verstandiger aan doen om hier een betere balans in te vinden en onze nationale competities beter te maken? Meer geld steken in jeugdopleiding i.p.v. die belachelijke salarissen. Teams weer herkenbaar maken voor supporters waardoor er betere binding ontstaat.
Maak het ook weer betaalbaar voor supporters. Zie Duitsland. Dit zijn maar enkele voorbeelden.

Volgens mij ligt deze ontwikkelingen (schaar het maar onder de noemer het moderne voetbal) vooral aan de korte termijn visies van de bestuurders, maar ook spelers en begeleiding. Hun ego drijft hun zo snel naar resultaat gericht succes, roem, imago en geld dat de hele voetbalwereld er al jaren totaal in doorgeslagen is. Wat dat betreft is het net de huidige maatschappij.....het vervelende is dat de nationale bond Knvb hier eigenlijk vrolijk aan mee doet. Zij zouden dit eigenlijk sterker moeten bewaken.

Ik hoop dat er ergens een kentering gaat komen en mensen zich bewuster gaan worden van deze ontwikkelingen en eigen gedrag. Ik denk dat het goed zou zijn als de supporters de handen eens echt ineen gaan slaan en wat signalen af gaan geven naar de clubs en de bond. Helaas zitten de supportersverenigingen(mogen we ze zo nog wel noemen?) zich vooral druk te maken over hun eigen club en voornamelijk over randzaken. Bijna iedereen ziet het gebeuren, stoort zich er aan maar niemand doet echt wat. We zijn net makke lammetjes die het allemaal maar best vinden.

Misschien is dit laatste nog wel het meest verontrustende?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren