Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Haan kritisch: 'Strootman komt nog wat handelingssnelheid tekort'

Laatste update:
/

Foppe de Haan durft, afgaande op het eerste duel van Jong Oranje op het EK, de stelling niet aan dat de ploeg van Cor Pot over een week of twee met de Europese titel aan de haal gaat. De eerste helft hadden de beloften weliswaar niks te vrezen van de Duitsers, maar na de pauze zakte de ploeg ver weg. De voormalig bondscoach van Jong Oranje zet dan ook zijn vraagtekens bij de potentie van de huidige jeugdinternationals.

Alhoewel De Haan beaamt dat dit Jong Oranje over meer individuele kwaliteit beschikt dan de elftallen waarmee hij in 2006 en 2007 Europees kampioen werd, durft hij niet voor iedereen zijn hand in het vuur te steken. Enkel in Adam Maher, Stefan de Vrij en Ola John ziet hij spelers voor wie een grote toekomst is weggelegd. “Nee, ik noem Kevin Strootman niet. Dat is omdat ik vind dat hij het afgelopen jaar vaak op een verkeerde manier dominant aanwezig was. En hij komt in mijn ogen nog wat handelingssnelheid tekort”, legt hij uit in NUsport.

Dat Jong Oranje met de zege op de aartsrivaal hard op weg is in ieder geval de laatste vier te bereiken, staat echter buiten kijf. Uitsluiten dat Nederland voor de derde keer in zeven jaar tijd de titel grijpt, wil hij dan ook niet. “Ze zijn één van de kanshebbers, laat ik het daar op houden. Als ik kijk naar de wedstrijd tegen Duitsland dan moeten ze verder bouwen op de eerste twintig minuten. Die waren goed. De tweede helft was het te tam.”

Jong Oranje wordt Europees kampioen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ja hoor, wat een geneuzel. De Vrij heeft afgelopen seizoen dan waarschijnlijk niet veel gemekkerd dus vinden alle analytici hem heel erg lief, maar wat die jongen gisteren liet zien...ik heb betere verdedigers in de jostiband zien spelen. Totaaaaal geen international die kluns

7 juni 2013 om 12:32

Lekker gebaseerd weer op één wedstrijd. Waan van de dag heerst wederom. Als De Vrij weer op zijn niveau speelt de volgende wedstrijd en misschien ook nog eens een doelpunt meepikt zingt iedereen anders

7 juni 2013 om 12:40

De eerste helft speelde hij gewoon goed, had heel veel onderscheppingen en de assist op Wijnaldum, maar dat is iedereen ook al vergeten. En ik ben het wel eens die 2e tegengoal was niet eens volledig zijn fout. Daar had V Ginkel moeten uitstappen.

Sowieso een slechte keuze om Van Ginkel als controleur neer te zetten omdat ie wat meer body heeft dan Clasie, reken maar dat Clasie of Fer die 2e voorkomen had. En daarnaast veel meer stabiliteit had gebracht.

En iedereen lijkt ook De Vrij zijn wedstrijden in het grote Oranje te zijn vergeten. Daar is gewoon duidelijk geworden waarom hij voor Vlaar en Heitinga erin staat. Hij is gewoon beter en helemaal in potentie.

7 juni 2013 om 12:57

clasie is misschien feller, daar kan je gelijk in hebben, maar van ginkel heeft zo zijn talent waar pot voor gekozen heeft en ik had ook graag eens gezien dat luuk er uit ging en hoessen er in was gekomen, want laten we eerlijk zijn, wat had luuk laten zien en vergis je niet, ik zie hem graag, weet dat hij een verrekt goede seizoen bij twente had en nu in duitsland zie je niet zoveel van hem,.

7 juni 2013 om 12:59

Weer een Feyenoorder die baalt dat hun favoriet Clasie niet speelde, en dan moet de beste nederlander er maar vanaf, oké ook ik kijk met een gekleurde bril maar dit was ook de mening van de meeste analytici want van Ginkel was gewoon man off the match.

7 juni 2013 om 12:59

Bij het eerste tegendoelpunt maakte hij een mega blunder, dat kan natuurlijk altijd een keer gebeuren maar als je 30 seconden later weer dezelfde blunder begaat dan ben je niet goed, zo simpel is dat. Hij had geluk dat er toen geen doelpunt uit kwam anders had je binnen 5 min. na de rust al weer gelijk gestaan!

7 juni 2013 om 13:22

@dinkelberg

De Haan noemt hier De Vrij en John, twee van zijn drie spelers speelden gister slecht. Dat zegt toch wel iets, want dat moet anders wel héél erg toevallig zijn.

7 juni 2013 om 13:27

Ik baal nergens van behalve dat Pot opeens een rare opstelling moet gaan proberen in een wedstrijd waar het er om draait. Ik zeg niet voor niks Clasie/fer want wie van de 2 interesseert me niet veel.

Van Ginkel speelde inderdaad niet slecht, het is alleen geen echte CVM en er moet toch echt iemand af als je met een echte controleur gaat spelen. Om dan de aanvoerder van het grote Oranje te laten banken lijkt mij geen goed plan, en Maher is een betere nummer 10 dan Van Ginkel dus die ook niet.

Blijkbaar snapt Van Gaal er ook niet zo veel van want die had precies hetzelfde gespeeld. Nee Pot is een genie lekker zo doorgaan tegen de Russen en Spanjaarden. Dan vraag je dus om problemen.

7 juni 2013 om 13:36

@kuipman, probeer eens club neutraal te reageren. Je kan dan alleen constateren dat De Vrij als bagger speelde en Van Ginkel de beste speler op het veld was. Strootman en John bakten er ook maar weinig van!

7 juni 2013 om 13:46

Ik ben neutraal? Kijk de eerste helft nog maar eens terug dan zou ik zeggen, daar heb ik het over. 2e helft praat ik niet goed, die eerste was zijn fout en daarna nog een corner voor niks weggegeven, maar ik zeg niks raars.

Iedereen vergeet dat bij de tweede tegengoal die Duitser 3 andere Nederlanders voorbij loopt en de halve breedte van het veld aflegd. Dat over die afstand de Vrij langzamer is, is niet zo raar, dat verder niemand hem helpt is raarder. Dus zoals ik al zei niet V O L-ledig zijn fout.

Het was zeker ook zijn fout dat we niet onder de druk uitkwamen? Precies daarom hadden we met een controleur moeten spelen, het is niet voor niks dat van Marwijk en Van Gaal zo spelen en je had die 2e goal er mee voorkomen.

7 juni 2013 om 14:24

Hij speelde ook niet als Cvm.. ze speelde maar met een CVM en dat was Strootman... En dan had je twee aanvallende middenvelders Maher en Van Ginkel. Als je met twee aanvallende middenvelders speelt is het logisch dat Clasie niet speelt toch?

7 juni 2013 om 14:54

Dan vulde Strootman het niet goed in. En als 2e Aanvallende middenvelder vond ik Vginkel wel erg vaak ver teruggetrokken staan. Maher stond duidelijk op 10 met Van Ginkel eerder naast Strootman. Nou is dat ook niet zo raar omdat Strootman ook geen pure CVM meer is en ook aanvallender speelt dan een Clasie of Fer.

En nogmaals het was zeker ook De Vrij zijn fout dat we er na de 2-1 niet onderuit konden voetballen?

Het is gewoon een rare beslissing van Pot geweest die opstelling, dit moet toch een testcase zijn voor volgend jaar lijkt me. Als je op het middenveld en verdediging bijna dezelfde spelers tot je beschikking hebt als het echte Oranje dan ga je het toch niet opeens heel anders doen..

7 juni 2013 om 15:08

heb meer van deze wedstrijden gezien met deze foutjes als hij harder word en geconsenteerder speelt komt het wel goed

7 juni 2013 om 15:22

@tom12

Inderdaad en ook Maher viel verschrikkelijk door de mand de 2e helft (meer dan de rest). Bij elk klein zetje was hij de bal kwijt. Hopelijk wordt hij nog een stuk sterker qua kracht, anders heeft hij echt niks te zoeken in een grotere competitie.

Zou de Haan met opzet de slechtsten van het veld noemen?

7 juni 2013 om 12:33

noem jij is betere hetingha speelt weinig , loovens tja , viergever nog slechter , bouma is klaar , pieters niks gespeelt , voor de rest heb je weinig,

misschien nuithink een kans geven

7 juni 2013 om 12:42

vd hoorn nuijtink virgil van dijk

7 juni 2013 om 12:44

Van Dijk ! Die man geen kans geven is echt een teken van bizar slecht selectie beleid.

7 juni 2013 om 15:48

Van Dijk speelde anders afgelopen half jaar heel slordig, veel te veel slaapmomenten. In duels is hij echter wel erg sterk

8 juni 2013 om 11:43

heb ik de vrij ook zien doen bijv. heerenveen uit
als je ziet in wat voor elftal van dijk speelt is het normaal dat ie fouten enz maakt.
ik denk dat van dijk alleen maar beter word in een beter elftal

9 juni 2013 om 11:51

het is sinpe de vrij is en bruno zijn omonstreden want vlaar en heitingha zijn ook niet goed ,maar geef van de hoorn , nuythink of donk en we zien wel ik denk dat alleen voor de breedte meneer van gaal gsaat schuiven een heitingha is al afgeschreven in principe

7 juni 2013 om 12:36

Dan kunnen we Blind, De Jong en Ola John ook wel gelijk afschrijven. De Vrij is een prima verdediger, lijkt er alleen al sinds de winterstop met zijn hoofd niet meer helemaal bij. Ik denk dat hij gewoon even flink wakker gemaakt moet worden.

7 juni 2013 om 13:06

Heb jij dan ooit een talent gezien die geen downs had? Is heel normaal, en ik weet zeker dat die kerel nog wel gaat groeien. Ja Blind zie ik er niet komen, ola john weet ik niet die zie ik te weinig spelen.

7 juni 2013 om 13:51

Messi

Edit: maar je hebt wel gelijk.. tis normaal voor een talent om tijdelijk terug te zakken. degenen die dat doorstaan, worden meestal zeer degelijke spelers.

7 juni 2013 om 12:49

De Vrij en Martins Indi zijn gewoon vermoeid na een lang seizoen. Het is voor het eerst dat ze zelf de kar moesten trekken. Ik had ze dan ook liever op vakantie gestuurd.

7 juni 2013 om 12:56

@tubes
En de overige spelers hebben een kort en rustgevend seizoen achter de rug?

On:
Strootman heeft zijn hele houding tegen. Komt weinig sympathiek over en moet daarom altijd nog wat extra's laten zien voordat hij positieve reacties krijgt.
Gisteren was het niet slecht en niet goed. Ik verwacht meer van hem.

7 juni 2013 om 13:25

@tubes

Strootman en Maher moesten ook de kar trekken. Strootman speelde daarbij nog eens Europees ook en Maher had enkel Altidore om hem te ondersteunen.
Mij maak je niet wijs dat in de 47e minuut niet alert zijn door vermoeidheid komt, dat zijn gewoon kinderlijke fouten. Na rust weet je dat je meteen weer moet vlammen, omdat dan een van de meest intensieve periodes van een wedstrijd komt. Dat leer je al bij de D.

7 juni 2013 om 15:58

Ik heb helemaal geen enkel oordeel over de overige spelers geveld. Hoe kom je erbij dat ik niet zou vinden dat de rest niet moe is?

7 juni 2013 om 12:51

sorry jongen huugje, ik geef je gelijk als het over genoeuzel van foppr, maar aan wie hebben we de penaltie te danken gehad, ja... an de vrij. Maar het is nog maar 1 wedstrijd gespeeld dus wacht even af, wat de andere wedtrijden brengen.

Sorry, maar de vrij?

Ook Ola John moet ik nog zien. Ik zou dan eerder Van Ginkel noemen.

7 juni 2013 om 12:39

Inderdaad. Ik zou eerder een Zoet, Indi (ondanks dat hij ook nog vrij veel fout doet), Strootman, Maher, Van Ginkel en John noemen. Persoonlijk vind ik het jammer dat het centrale duo van Oranje zo klakkeloos in het veld wordt gegooid. In mijn ogen had Nuytinck al wel een kans verdiend in het 'echte' Oranje en had hij ook dit toernooi gewoon moeten spelen op de plek van De Vrij. Alhoewel je dan twee linksbenige spelers hebt (of je moet Van der Hoorn naast Nuytinck zetten, iemand die ik minstens net zo goed vind als De Vrij) word je er dan zeker niet slechter op..

7 juni 2013 om 12:40

De Vrij oogt sinds de winterstop wat ongeconcentreerd, maar in de seizoenen daarvoor is hij zelden op fouten te betrappen geweest. Wat er de laatste tijd met hem aan de hand is weet ik niet, maar het absoluut onder zijn echte niveau.

7 juni 2013 om 12:52

In mijn ogen is De vrij niet de killer die hij zou moeten zijn, hij gaat eerst teveel nadenken voordat hij iets doet. Als hij puur op instinct dingen zou doen, zou hij een fractie van een seconde eerder zijn waardoor de fouten van gister niet zouden gebeuren.

7 juni 2013 om 13:08

De Vrij hoeft ook geen killer te zijn. Dat is hij nooit geweest en toch deed hij het altijd goed. In de duels is hij slim genoeg om de bal te veroveren. Daarnaast zie je ook duidelijk dat hij aan zijn fysiek heeft gewerkt afgelopen seizoen, hij is toch wel breder geworden.

Maar feit blijft dat hij matig speelt, eigenlijk al maandenlang. Hij moet uit die dip zien te komen, anders hebben de bondscoaches alle recht om hem op het bankje te zetten.

belachelijk, stefan de vrij gaat het absoluut niet redden in de top en ola john ook niet, dat zie ik eerder strootman in dat rijtje staan

7 juni 2013 om 13:03

De Vrij is nog maar 21 jaar he. Maar Strootman zie ik er ook wel komen Man utd gaat hem niet voor niets halen dit jaar.

Strootman speelde de tweede helft niet heel goed idd, maar toch denk ik dat hij nog genoeg potentie in zich heeft om het in de (sub)top te maken, het is een type voetballer die je er toch graag bij wil hebben.
Gisteren de tweede helft was gewoon een falen van een compleet elftal wat teveel vooruit speelde waardoor ze werden overlopen.

Hij baseert zijn mening op de wedstrijd van gisteer dus dit is onzin.
De Vrij was slecht en die word een grote?
Strootman wordt gewoon een topvoetballer.

7 juni 2013 om 12:49

Ben het helemaal met je eens. Ik ben geschrokken van hoe goed Wijnaldum eigenlijk wel niet is. heb hem bij PSV nog nooit zo goed gezien.

7 juni 2013 om 13:04

Misschien beseft Wijnaldum nu zelf ook eens een keer dat hij op de rechterflank gewoon op zijn best is. Een beetje vrije rol, een rechtsback en rechtermiddenvelder achter hem waarmee hij combineren en die jongen speelt prima. Op 10 blijf ik het een drama vinden, daarvoor heeft hij veel te weinig overzicht.

7 juni 2013 om 14:10

Goed? Hij had af en toe een actie, maar veel ging fout. Wijnaldum is leuk op straat of in de zaal. Als hij die acties kan combineren met goede passes en overzicht houden, dan had het een grote kunnen zijn. Maar hij doet het nog steeds zoals bij feyenoord, daarom geloof ik er niet meer in dat hij dat veranderd.

''elftallen waarmee hij in 2006 en 2006 Europees kampioen werd'' 2006 en 2007 Vz

als je ziet welke jeugd duitsland niet heeft meegenomen en nederland wel moet nederland dit natuurlijk gewoon makkelijk winnen met al die a internationaals.
daarnaast vind ik ook dat nederland hier gewoon met de groep had moeten heen gaan die ook die kwalificatie heeft gespeeld.
lekker motiverent wij kwalificeren ons en de andere spelen het toernooi.
duitsland, spanje, italie, engeland en de rest zijn gewoon met de kwalificiatieselectie na dit toernooi gegaan.
de kritiek van van hanegem en de haan is dus gewoon terecht op deze jongens
strootman heeft toch al een groot ek gespeeld en veel hebben al in het grote nederland gespeeld meerdere interlands dus mag je ook veel meer van ze verwachten en is het gewoon heel slecht dat duitsland nog terugkomt tot 2-2 met die ervaring van nederland!

Foppe zou Strootman ook opstellen simpel weg omdat Strootman een geweldige speler is. Foppe is een goede trainer misschien een van de meest onderschatte personen van de voetbalwereld.

Strootman kun je (terecht) beschuldigen van wangedrag in het veld, irritante trekjes en dergelijke. Maar dat hij handelingssnelheid tekort komt? Strootman speelt de bal vrijwel altijd na één keer aannemen of gewoon in één keer. Hadden de overige spelers van PSV maar de handelingssnelheid van Strootman.

7 juni 2013 om 13:22

Hij moest snel iets verzinnen hé..
Je merkt gewoon dat hij Strootman als persoon niet mag en besefte daarna dat je op basis daarvan een speler niet kan afschrijven, dus lijkt het alsof hij snel even iets moest verzinnen (in dit geval handelingssnelheid tekort) om zijn uitspraak niet compleet nutteloos te laten lijken.

En dan wel De vrij en John noemen?
Met alle respect, maar dan komt het over alsof hij er niet veel verstand van is. (vind dat niet hoor, met uitzondering van deze en nog wat andere uitspraken heeft hij toch wel wat voetbalverstand.

De Vrij was uiterst zwak in de tweede helft.
En John deed ie mee dan?

Trouwens de backs Van Rhijn en Blind waren ook erg zwak. Voor hun zie ik geen toekomst in het Nederlands elftal.

7 juni 2013 om 12:43

Ik vond van Rhijn niet zwak spelen hoor. Blind wel, maar dat was puur een tekort aan snelheid. Hoewel hij dat na een poosje wel had moeten corrigeren met beter positie kiezen.

7 juni 2013 om 12:48

Ja John was die speler die er voor zorgde dat Maher de bal kreeg en de 1-0 kon inschieten

7 juni 2013 om 14:12

En verder?
Of hoeven spelers maar 1 minuut wat te doen. Zou een afgang worden.

Ik denk dat de Haan bang is dat hij binnenkort niet meer de enige coach is die met jong oranje kampioen is geworden. Volgens mij hadden we vroeger ook zo'n "generaal" als bondscoach.

Maher is de enige speler die echt de top gaat halen. De Vrij kan erg goed worden, maar hij moet dan volgend jaar wel een enorm goede jaar spelen. Dit jaar heeft hij meer matige wedstrijden gespeeld dan echt goede.
Ola John is wel erg wisselvallig.
Strootman komt misschien wel handelingssnelheid te kort, maar dat probleem had Van Bommel in zijn jongere jaren ook. Is toch goed gekomen lijkt me.

7 juni 2013 om 12:41

Ik weet niet wat ik van de Vrij moet denken. Speelde gister echt belabberd! Zie Maher en John wel ver komen op dit moment. vginkel komt ook in de buurt.

Kunnen we alsjeblieft stoppen met voorspellen wie wel en niet een grote speler wordt? Vroeger hadden we verwacht dat Quincy Owusu Abeyi (of hoe je het ook schrijft) onze verlosser zou zijn. Op het jeugd WK was er zelfs meer aandacht voor hem dan voor Messi. En waar speelt hij nu? Juist.. We hadden allemaal verwacht dat Huntelaar een spits van wereld klasse zou blijken en Real wel aan de CL zou helpen. Laatbloeiers heb je altijd nog en talenten die het nooit waarmaken. Iedere speler is verschillend, bevindt zich in verschillende situaties en verschillende omgevingen. We kunnen pas achteraf stellen of het een grote is geworden of niet. Over circa 10 jaar, eerder niet

7 juni 2013 om 12:42

Precies. Waar zijn de spelers van toen allemaal gebleven. Ze hadden door de winst in 2006 en 2007 allemaal een grote toekomst. De enige die enigszins nog wat uit de verf is gekomen is Huntelaar. Maar waar zijn Quincy, Drenthe, Babel, Emanuelson, De Ridder, Hofs en zo kan ik nog wel even doorgaan.

7 juni 2013 om 12:49

Precies, we hadden een gouden lichting en het zou perspectief bieden voor de toekomst maar uiteindelijk hebben de meesten het echt af laten weten. Onze topscorer was Rigters, waar voetbalt ie nu? Niet veel mensen weten het, waaronder ik

De Vrij was de laatste tijd bij Feyenoord al wat wisselvallig, jammer. Maar hij is nog jong, dus zo'n dip kan gebeuren. Hopelijk pakt hij snel zijn oude niveau weer op. Daarbij is dit misschien wel goed voor Feyenoord, die jongen gaat nu de staat nog niet maken naar de top.

Natuurlijk beaamt Foppe dat dit team over meer kwaliteit beschikt dan zijn team in 2006 en 2007, komt hem alleen maar weer ten goede.
En gaan praten over Strootman, hij heeft nog nooit met hem gewerkt en Europese topploegen zien het in hem zitten. Alleen Foppe weet het weer beter en denkt ons te vertellen hoe het zit.

7 juni 2013 om 12:50

Waarom moet je met hem gewerkt hebben om een mening over zijn spel en gedrag tijdens wedstrijden te kunnen hebben?

7 juni 2013 om 13:44

Omdat je dan ook al zijn andere kwaliteiten kunt zien. Strootman is bijvoorbeeld echt een leider en in continu bezig.
Als je gaat lopen zeiken op een paar punten die je hebt gezien op televisie vind ik dat zeiken om te zeiken.
Hij zou ook positief kunnen zijn, ook al zou zijn mening dan ook weer op televisiebeelden gebaseerd zijn.

Hij noemt Strootman bewust niet omdat hij op een verkeerde manier dominant aanwezig is geweest. Dat staat toch buiten de voetballende kwaliteiten van een speler om te beoordelen of hij tot de top kan horen?

Strootman is een hyper moderne middenvelder, eentje met veel loopvermogen die zowel aanvallend als verdedigend wat toevoegt aan je elftal. Denk dat elke manager zo´n speler graag in de selectie heeft. Ik vind hem alleen op de 6 positie tekort komen omdat hij verdedigend vaak nog zijn man laat lopen, dat heb je gisteren een paar kunnen kiezen en dat heb je dit seizoen regelmatig tijdens de grote wedstrijden Ajax - Psv, PSV - Ajax en o.a. Twente-psv kunnen zien.

Strootman moet absoluut nog stappen maken en is nog niet toe aan een topclub in het buitenland maar hij kan er wel komen, dat denk ik wel.

7 juni 2013 om 13:00

Dat heb je niet kunnen zien bij twente-ajax omdat hij gelukkig niet bij ajax voetbalt, ik denk dat je twente psv bedoeld?

7 juni 2013 om 13:11

Dat bedoel ik inderdaad

Ik neem de haan ook niet meer serieus !

Fopneus de Haan weer eens ongevraagd aan het woord.even een bommetje onder de ploeg leggen in de hoop dat ze zijn prestatie niet evenaren.wat een eikel is deze gast,heb al jaren een hekel aan hem. Nederland speelde gister de eerste helft magistraal en ja de duitsers zouden de duiters niet zijn als deze weer veerkracht toonden.maar het geluk hangt eindelijk een keer aan onze kont,als nu die wijsneus van een van Gaal maar wegblijft Komen we heel ver met Strootman als leider!!

7 juni 2013 om 12:42

Welke A-selectie spelers zitten er in Jong-nl dan ? Volgens mij is het overgrote deel wat jij in je hoofd hebt de spelers die door Van Gaal opgeroepen zijn een keer aan het grote Oranje te komen ruiken. Dat is heel wat anders dan A-selectie spelers bij hebben?

7 juni 2013 om 13:10

De Vrij, Indi, Van Rhijn, Blind en Strootman zijn inmiddels gewoon vaste leden van de A-selectie hoor. Eigenlijk al vanaf het moment dat Van Gaal bondscoach werd.

7 juni 2013 om 13:24

De Vrij & Blind noem ik nog steeds geen vaste A-selectie , Van Rhijn is erbij omdat van der wiel geen minuten maakt en Indi is nog steeds jeugd alleen maakt deze gozer nu een topontwikkeling mee . Strootman klopt inderdaad alleen dan zijn het er ineens toch wel weinig van de A-selectie he ? En deze jongens zitten nu bij het Nl-elftal bij gebrek aan beter , in Duitsland zouden ze niet meegaan met jongens als Gotze , Reus etc.

7 juni 2013 om 14:53

Jij kunt vinden van niet, maar als je de selecties van de wedstrijden onder Van Gaal bekijkt, zitten al die jongens die ik noemde er steeds bij. Vaste selectieleden onder Van Gaal dus. Dat jij vindt van niet, doet daar weinig aan af. Met welke reden ze erbij zitten, vind ik niet zo relevant. Als we een betere spits zouden hebben dan Van Persie, dan zou Van Persie niet spelen. Als er een betere keeper was dan Van der Sar, zou Van der Sar nooit recordinternational zijn geworden. We hebben nu gewoon niets beters, maar ik ben ervan overtuigd dat deze jongens goed genoeg zijn om Nederland te vertegenwoordigen.

8 juni 2013 om 16:49

snap jouw reactie niet.wat heeft dat met mijn stukje te maken?? heb het helemaal niet over A selectie spelers gehad.

Helemaal mee eens, vind Strootman geen fantastische speler .. ik denk dat het niveau subtop Europa het hoogst haalbare is voor die jongen. Gisteren liep hij er in de 2e helft ook maar een beetje bij te sjokken, liet zijn mannetjes lekker lopen etc. kwam op mij erg gemakzuchtig over.

Daarnaast vind ik de Vrij ook niet de uitstraling van een echte verdediger hebben en vind ik hem iets te lief, van Rhijn en Blind komen ook te kort voor de top. van Rhijn maakt verdedigend nog zoveel fouten, gisteren kon die Clemens hem er ook bijna inschieten omdat Ricardo weer de buitenkant aan het dekken was en Blind werd er dubbel en dwars uitgelopen door die Hermann. De enige die ik een topverdediger zie worden is Bmi, de donkere versie van Jaap Stam.

Hij vergeet de grootste talent Vilhena die zie ik ook wel de top halen Martins Indi ook dat vind ik echt een beest.

7 juni 2013 om 12:55

Maar Vilhena heeft nog niet echt iets laten zien bij jong oranje, dus denk dat hij hem daarom niet noemt. Anders zou hij van mij ook Depay mogen noemen. Hij viel gister heerlijk in met een goede corner en die bal op Van Ginkel daarvoor.

7 juni 2013 om 13:02

Depay kan heel goed zijn, jongen vind zichzelf alleen ook heel erg goed.

vreemd van hanegem was ook kritisch over strootman nu ook foppe zouden ze dan toch gelijk hebben hahaha.

behalve de strootmanliefhebbers uiteraard die nemen bovenstaande niet serieus.

Haha, wat hebben sommigen trainers een slechte kijk, ik vond Strootman met Maher 1 van de beste gisteravond.

de Vrij, L. de Jong (ontzichtbaar) en Ola John slecht spelen.

7 juni 2013 om 12:54

Sommige een slechte kijk , en dan zelf Maher een van de beste vinden gisteravond...
Ja man heel goed

Beste man aan de kant van Nederland was Van Ginkel!
Hij deed al het werk op het middenveld.
Motm was echter Holtby

7 juni 2013 om 13:06

@vd. Vaart: volkomen mee eens

7 juni 2013 om 14:00

Maher was de eerste helft echt fantastisch. Ik heb van hem genoten.
Alleen de tweede helft heb ik hem niet meer gezien, totdat die gewisseld werd.
Beste speler van Nederland was van Ginkel, ondanks dat hij had moeten instappen bij de 2-2.

Ik denk dat van Rhijn, De Vrij, van Ginkel, Strootman en Maher veel potentie hebben. De Vrij zal het waarschijnlijk niet redden omdat het zo'n slapjanus is.

Ze zullen echter nog veel stappen moeten maken. Van Ginkel is nu de enige waarvan ik echt denk: die heeft werkelijk alles in huis.

Dehaan heeft wel gelijk in Strootman, vindik. Hij kwam er in de 2e helft, toen hij, als ervaren speler en aanvoerder, juist had moeten staan, niet aan te pas. Alles ging langs hem heen en als hij de bal kreeg ging er bepaald geen rust van hem uit. Maher verzoop toen ook en de enige middenvelder en voorhoedespeler die overeind bleef was Van Ginkel. John, De Jong, Strootman, Wijnaldum, Jozefszoon en Depay konden op geen enkel moment de bal vasthouden en dat gaf Duitsland de kans om druk te houden. Hoesen had opluchting kunnen brengen, maar Pot staat nu niet bekend om zijn taktisch inzicht. Fer was overigens wel een goede wissel, omdat die kracht en energie brengt, box-to-box.
verigens zou ik bij de spelers die een grote stap kunnen maken ook Martins-indi noemen. Die was sterk in de duels en heeft geen fouten gemaakt.

7 juni 2013 om 13:26

Ach het hele elftal was de tweede helft belachelijk slecht.
En dan is het makkelijk om Strootman als zondebok te gebruiken omdat hij aanvoerder is.

7 juni 2013 om 19:50

Je bent mee aanvoerder om het team mee te nemen in de strijd en het goede, ja goede, voorbeeld te geven als het niet goed loopt. Dus mag je het gebrek aan die aspecten hem gerust aanrekenen. Daarbij is hij degene met de meeste ervaring. Verder hekel ik dus ook het taktisch inzicht van Pot. Dat dat even duidelijk is.

7 juni 2013 om 13:31

BMI leverde wel telkens de bal in bij duitsland, maar verdedigen dat kan hij wel. Nuytinck verdient zijn plek terug en BMI gewoon linksback zetten.

Heeft helemaal gelijk ik zie liever Vilhena of Clasie voor hem in de plek die strootman word overhyped.

7 juni 2013 om 13:08

Ik vind die twee juist overhyped. Gisteren was strootman enorm belangrijk, vooral defensief leverde hij belangrijk werk.

Ola John heeft helemaal niets laten zien en De Vrij mag twee tegendoelpunten op zijn naam zetten.

Rare kijk heeft die Frios.

Beetje rare conclusies van de haan. De vrij vind ik minder dan indi. John is ook nog niet helemaal klaar zag je gister.

Verder vond ik juist strootman de tweede helft erg goed spelen. Continu duels winnen op het middenveld, bracht rust aan de bal. Zo kon oranje afentoe er nog uit komen. Vond hem eerlijk gezegd aan nederland kant de beste speler van de wedstrijd.

Strootman is naast Maher en van Ginkel de grootste om door te breken. En natuurlijk mag hij de Vrij noemen, maar ik zou het wat stiller zeggen na dat gepruts van hem gister.

Ik geef Foppe vrijwel volledig gelijk, Strootman lijkt soms echt een Johan Cruijff die niets van voetbal snapt.
Dit elftal heeft genoeg capaciteiten om kampioen te worden, maar Strootman zal inderdaad één van de mindere spelers zijn.

7 juni 2013 om 13:10

wat hebben sommige mensen hier toch een slechte kijk op voetbal ...

8 juni 2013 om 00:07

Strootman is er één van inderdaad

Ik moet eerlijk zeggen dat ik Strootman ook niet heel erg bijzonder vind. Hij is i.m.o. nog absoluut niet klaar om naar een grotere club te gaan. Laat hem maar eerst een jaar of 2 rijpen bij Psv.

Nou, foppe de haan, ik ben absoluut geen fan van strootman, maar wie zou je dan als aanvoerder moeten neerzetten, hij heeft toch wel dat leiders gevoel, want anders zou hij niet als 2e bij psv staan en hij heeft ook nog eens de body daar voor. Hij moet nog leren en door fouten leert men of soms niet.

HIj steekt eigenlijk zichzelf een veer in zijn kont, want hij is met minder materiaal kampioen geworden.

Strootman hoort gewoon in het rijtje of zelfs in een hoger rijtje.

Ongelooflijk dat mensen spelers beoordelen op één slechte helft. Gelukkig hebben we in Nederland goede trainers die daar doorheen kunnen kijken en niet zo met het volg meegaan. De Vrij heeft een prima seizoen gedraaid, als aanvoerder met Feyenoord en verdedigend zijn er maar 3 teams die minder doelpunten hebben tegengekregen. Zijn andere maatje heeft overigens ook altijd veel kritiek (mathijsen). Laten we spelers nou eens een kans geven ipv gelijk een oordeel dat iemand er niks van kan!!

7 juni 2013 om 22:59

Een wedstrijd bestaat nou eenmaal uit twee helften en dat weet blijkbaar niet iedereen van Jong Oranje.

Leuk dat Jong Oranje één helft goed speelde en met 2-0 voor kwam te staan, maar de tweede helft had Nederland punten kunnen kosten. En aangezien het geen oefenpotje was, maar een toernooi waar prijzen te halen valt, kan ik mij heel goed voorstellen dat spelers die zelfs maar een kwartier hebben gespeeld al afgerekend worden op hun fouten.

Lijkt wel een nationale trend te worden dit. Beetje haten op Strootman. Typisch Nederlands ook, in plaats van talent te koesteren, zoeken wij de negatieve dingen uit. Ja, misschien heeft hij soms een beetje een nare houding op het veld, maar dat doet niks af aan zijn potentie. Strootman zelf heeft nooit gezegd dat hij wel met de top mee kan. De media heeft hem 'gehypet'. Laten we niet vergeten dat hij 3 jaar geleden gewoon nog bij Sparta speelde.

7 juni 2013 om 13:08

@ thomas_

Haten? Dit is gewoon beoordelen. Ze kunnen het niet mooier maken dan wat het is. Ik vind Strootman namelijk ook overschat in Nederland. Goede middenvelder, maar ik zie in hem niet de top middenvelder die sommige anderen wel zien. Hij mist daarvoor techniek en uitstraling (ja uitstraling, want hij komt in veel gevallen over als een paniekerige speler die wanhopig de leiding probeert te nemen).

7 juni 2013 om 13:21

Eens dat De Haan hier beoordeelt, maar ik doelde ook op de publieke opinie. Ajax fans, Feyenoord fans, maar ook analisten zoals Van Hanegem. Ik hoor gewoon erg veel negatieve reacties, terwijl we blij zouden moeten zijn met zo'n geweldig talent.

7 juni 2013 om 13:32

Strootman gehyped?
Alsjeblieft zeg, is in mijn ogen een van de meest onderschatte spelers in Nederland.
Puur omdat hij geen dribbels of acties maakt zoals bijvoorbeeld een Maher of Eriksen.
Terwijl hij seizoenen constant speelt en zich in razende tempo ontwikkelt.
En dan krijg je ook nog eens dat hij een temperamentvolle speler is, dan word er gehaat zoals Thomas al zegt.

Spelers die het vuile werk opknappen worden altijd onderschat en dat zal ook altijd zo blijven. Maar kun je een mooie actie maken dan ben je meteen een topper in wording..

Ik ben het wel met Foppe eens wat betreft Strootman.

Ik vind hem namelijk ook schromelijk overschat. Hij brengt aan de bal te weinig om een topspeler te worden. Dat heeft onder andere met zijn handelingssnelheid te maken en dus ook meteen met zijn techniek.

Maar goed, soms is een goede middenvelder die zijn mond iedere keer opentrekt (juist iets wat een echte leider niet moet doen) al snel een top middenvelder in de ogen van sommigen. Strootman mag wat betreft leiderschap eens een voorbeeld nemen aan echte leiders als Puyol en Gerrard. Niet paniekerig en wanhopig schreeuwend de leider uit proberen te hangen, maar alleen schreeuwen en veel kabaal maken als het noodzakelijk is. Daarmee straal je gezag uit.

7 juni 2013 om 13:35

Hij kan aan de bal weinig?
Strootman heeft een geweldige trap, kan een lange bal geven, kan steekpasses geven, is sterk in de combinatie, heeft een goed overzicht en een fantastisch schot.

Handelingssnelheid tekort?
Grootste onzin die ik heb gehoord sinds de vorige uitspraak van Foppe.
Kijk eens naar wedstrijden van Psv, Strootman heeft altijd snel een oplossing en wat het nog knapper maakt is dat hij heel vaak ook vooruit denkt.

Hij is niet overschat, maar zwaar onderschat.

Hoezo vind je hem overschat, wie hyped hem dan?
Ik hoor ''analisten'' altijd zo negatief praten over hem..

7 juni 2013 om 14:09

@ Themessishow

Strootman geeft in topwedstrijden nauwelijks thuis. Tegen Ajax werd hij twee keer aan flarden gespeeld. In de Kuip kwam hij er ook niet aan te pas.

Aan de bal heeft Strootman te lang de tijd nodig, dat ben ik met De Haan eens. Het valt niet op als je tegen Groningen speelt, maar juist in die grote wedstrijden ziet hij het net te laat of is hij net te laat in een aantal belangrijke momenten.

Ik vind het een goede middenvelder, maar niet meer dan dat. Die jongen gaat het niet redden bij een Europese topclub. In de subtop is vast een leuke club waar hij op zijn plaats is.

Toch raar dan dat Strootman gisteren met kop en schouders boven de rest uitstak. Alleen Van Ginkel kon hem nog enigszins bijhouden. Zonder Strootman had jong Oranje gisteren verloren.

7 juni 2013 om 13:16

Strootman kon zijn mannetje niet belopen. Is dat je niet eens opgevallen? Aan de bal ijzersterk. Maar zonder bal zwemmende. Van Ginkel heeft veel werk voor hem opgeknapt.

Maar laten we nou niet gelijk zeggen dat die of die er niks van kan. Zelfde als De Vrij. Ik vind het geen groot talent. Maar na 1 helft wordt hij afgeserveerd. Al heb ik hem hele goede wedstrijden zien spelen in het grote Oranje

7 juni 2013 om 13:19

een constant niveau is wel een belangrijke voorwaarde voor het worden van "een hele grote". bovendien vind ik dat de vrij geen uitstraling heeft als verdediger en dat lijkt mij persoonlijk wel heel belangrijk als je op een echt hoog niveau wil spelen maar dat is persoonlijke voorkeur.

7 juni 2013 om 22:53

Joeyc,

Je kunt het ook door een andere bril bekijken. Strootman was inderdaad goed, maar alleen als Nederland de bal had, want bij beide doelpunten van Duitsland was Strootman juist diegene die kinderlijk zijn mannetje liet lopen.

Dan kun je wel voor de buis hangen en genieten van alle dingen en truukjes die Strootman in jou ogen goed deed, maar ik kijk altijd naar de fouten die gemaakt worden.

8 juni 2013 om 03:05

Bij beide tegendoelpunten liet Strootman zijn mannetje lopen??? Het eerste doelpunt kwam voort uit een persoonlijke fout van de Vrij. Zo eerlijk moet je (en iedereen) zijn.
Het tweede doelpunt ontstond doordat zowel De Vrij als Van Ginkel zijn tegenstander vrij toegang verleende.

Bij beide doelpunten ging Strootman dus absoluut niet in de fout. Of verwacht jij soms dat Strootman overal staat???

Is het een hype om Strootman af te kraken of zo? Man het begint nog ergere vormen aan te nemen dan Eriksen destijds. Als grote clubs geïnteresseerd in hem zijn dan zal hij toch wel iets goed doen lijkt me. Het is maar net waar je je op focust. Kijk je naar hoe spelers passen/lopen en dribbelen dan vind je Maher fantastisch en Strootman een kluns. Maar hou je van verdedigend, aggressief spel vanuit de controle dan vind je Strootman een held en Maher een flierefluiter.

Tuurlijk, dit is wat overdreven neergezet maar het ligt gewoon aan hert soort voetbal waar je van houdt en de zaken waar je op let. Je kan mijns inziens niet zeggen: Dat is een toptalent en dat niet. Strootman kan bij AC Milan misschien wel een wereldtopper worden omdat hij in dat systeem en met die teamgenoten goed rendeert terwijl hij bij Barcelona het lachertje van Camp Nou zou zijn vanwege zijn handelingssnelheid. Maar is hij dan een wereldtopper of een lachertje?

Wel grappig als je door de reacties scrol dat de helft bijna de Haan afkraken als een man die geen kijk heeft op het spelletje. Maar dan wel hun mening geven die ook weer afwijkt van velen andere meningen.

Deze man geeft gewoon aan wat hij vind. Net als de rest hier op VZ. Ook ik ben van mening dat de Vrij nooit een grote wordt. Alleen om dan de Haan af te wimpelen als een man met geen kijk...

Heeft het uitstekend gedaan met jong Oranje en met Heerenveen. Dus zon slechte kijk heeft hij niet.

Strootman speelde gewoon heel slecht en dat moet ook gezegd kunnen worden.

Het is dan ook geen toeval dat Foppe en van Hanegem dit opmerken.

7 juni 2013 om 22:47

En het leuke is, is dat Strootman dat zelf niet door had. Ook in de tweede helft probeerde hij kunststukjes te doen door de bal achter zich langs te spelen of door e.e.a. acrobatische hoogstandje de bal door te spelen.

De Vrij krijgt veel kansen bij Oranje en nu ook bij U-21. Het voetballende talent en het tactisch verdedigen zit er zeker in. Zijn handelingssnelheid moet omhoog, maar dat kan zeker verbeteren met de jaren en betere tegenstand. Maar hoe je het went of keert, hij heeft geen uitstraling, zijn ingrijpen is vaak niet heel overtuigend en is toch vrij snel uit zijn doen. Goed, hij is 21, maar voor richting het WK zou ik toch eerder voor Vlaar kiezen. Vlaar heeft veel meer ervaring, is fysiek beter en kan Indi ook beter coachen.

Tijdens meepraten met de wedstrijd , zag je iedereen positief en lovend over diverse spelers
In de tweede helft werden diezelfde spelers door de zelfde leden afgekraakt.
Ik vraag me af waarom iedereen per minuut over een speler van mening kunnen veranderen.
Kijk eens over het hele seizoen.
Welke speler heeft daar alles goed gespeeld?
Wie heeft er geen opmerkelijke fouten gemaakt?

Precies iedereen

De Vrij heeft 4 of 5 domme fouten gemaakt.
Indi Idem
Clasie idem
Blind Idem
Maher Idem
van Ginkel Idem
Strootman Idem
Maar als je over het hele seizoen kijkt dan hebben deze spelers allemaal hun waarde bewezen.
Nu nog een goede samenstelling en goed gebruik van de krachten van de spelers
dat is een trainers taak

Ik heb juist mijn twijfels over de Vrij. Laat toch vaak op belangrijke momenten een steekje vallen. Daarnaast mist hij die uitstraling en meedogenloosheid van een centrale verdediger. Zijn collega in het centrum (bmi) heeft dat wel en Strootman ook. Maar we moeten natuurlijk niet vergeten dat De vrij pas 21 is en toch al jaren bij Feyenoord in de basis staat, wat natuurlijk een hele prestatie is voor een verdediger. Die over het algemeen pas later doorbreken.

Om hem op gister te beoordelen zou ook een beetje kinderachtig zijn. Ik vond hem trouwens over de hele wedstrijd gezien alsnog een 6.5 á 7 spelen. Dus ben lang niet zo negatief gesteld als de rest.

Maar daarnaast moeten de Psvérs eens gaan inzien dat hier echt zijn zwakke punt wordt aangesneden. Helaas bepaald dit grote punt .....handelingssnelheid en voetbalinzicht....... hoe groot je als speler bent. Hij verdedigt ook vaak op fysiek en niet op goed positioneren dat tekent een beetje de voetbal intelligentie die hij mist.
Je zag ook gister ( ook dit hele seizoen psv) dat zolang hij met zijn gezicht naar voren kan spelen en niet in te kleine ruimtes komt hij een geweldige speler is die heel compleet is. Alleen als hij meer dan 1 stap vooruit moet denken zie je dat het niet veel bijzonders (voor de top dan) is.

Ik denk ook dat hij met al zijn kwaliteiten wel de top kan halen als hij nog iets doorgroeit.....maar dan wel in engeland. Bij een manchester of liverpool speel je simpelweg op een groter veld. Ondanks dat het tempo hoog ligt krijg je wel meer tijd en ruimte; komen zijn fysieke kwaliteiten ook beter tot uiting maar ook zijn passing en loopvermogen.

Hij mist vooral nog de voetbalintelligentie zonder bal en het inzicht met bal

We moeten niet te snel conclusies trekken aan de hand van 1 slechte helft, voornamelijk ingeleid door individuele blunders en vervolgens sloop de onzekerheid in het elftal.

Ben het niet eens met Foppe de Haan, vind Strootman ook niet langer meer een talent, hij zal zich nu elke wedstrijd als een aanvoeder van het team moeten bewijzen en niet meer als speler zelf.

Persoonlijk vind ik Strootman wel een goede verdedigende middenvelder. Die daarin alles heeft wat je nodig hebt op die positie. Echter vind ik dat vooral Psv-supporters hem aanvallende kwaliteiten toedichten die ik niet in hem zie. Hij heeft een goede trap en schot, maar echt voetballend vind ik het niet geweldig. Dat hoeft echter ook niet zolang hij verdedigend z'n mannetje staat vind ik het best. Gister speelden Strootman gewoon degelijk, alleen moet hij niet dezelfde fout maken als van Bommel. Dat is denken dat hij ook nog eens het spel kan verdelen, want daar heeft die niet de kwaliteiten voor
Als hij zich gewoon richt op z'n kwaliteiten zie ik hem echt wel de Europese top halen. Bayern zou ik persoonlijk een hele mooie club voor hem vinden.

Strootman speelde gisteren gewoon als een prima teamspeler heel erg in dienst van het team. Viel niet erg op maar verrichte veel werk. Het is blijkbaar een hype geworden om Strootman even goed te vertellen dat hij er nog niet is.

Hij is er ook nog niet en heeft zeker nog stappen te gaan maar dat heeft heel jong oranje!! Ik denk dat er in het team zelf, weinig mensen zijn die vinden dat strootman er als een zwakke pannekoek bijloopt.

Veel mensen reageren ook gewoon met een gevoel van afschuw door zijn gedrag bij psv en hebben liever vandaag dan morgen dat hij faalt. Strootman is op het veld een krijger maar daarbuiten straalt hij respect uit voor zowel vriend als vijand.

Ik vind het heel raar dat Nuytinck niet speelt, normaal aanvoerder en nu begint die op de bank.. hij heeft er voor gezorgt dat ze naar het EK kunnen dan moet die ook speeltijd krijgen ipv het hele Nederlands Elftal erin zetten

Strootman is in potentie een topspeler als linkermiddenvelder,niet als defensief middenvelder.
Daarvoor heeft hij teveel drang naar voren.
Typisch dat Foppe maher en de vrij noemt....die vond ik met blind-luuk dejong de minste spelers bij jong oranje.
Foppe heeft sowieso een aparte kijk op voetbal...........en denkt dat hij de wijsheid in pacht heeft.........maar wat heeft hij eingelijk bereikt als coach??? Buiten een titeltje met jong oranje.

7 juni 2013 om 22:43

Als jij vindt dat de behaalde prijzen de rede moet zijn dat je pas een mening mag geven over een speler, dan moet jij mij één rede noemen waarom jij wel een mening mag geven over Strootman en Foppe de Haan niet.

Maar dat Strootman niet defensief is heb je volkomen gelijk. Gisteren was dat n.l. ook duidelijk te zien. Mannetje dekken heeft hij volgens mij nooit meegekregen hoe dat moet.

Zoet 6 (voetenwerk zeer matig bij tweede goal)
Van Rhijn 6,5 (degelijk)
De Vrij 4 (schuld bij 2 tegentreffers)
BMI 6 (net in orde)
Blind 5,5 (gebrek aan snelheid - werd er door Hermann steeds uitgelopen)
Strootman 6 (net in orde)
Van Ginkel 7 (energie)
Maher 6,5 (aanvallend goed, verdedigend matig - was na een helft leeg)
John 6,5 (snelheid, dreigend)
De Jong 3 (wat een drama)
Wijnaldum 8 (beste man Oranje)

Josefzoon 6,5 (moest helaas teveel verdedigen maar door snelheid gevaarlijk)
Fer 8 (kan zo plek van Luuk de Jong innemen ook al is hij geen spits)
Depay 7 (neemt initiatief, energiek en dreiging - kan ook zo plek De Jong innemen)

ze moeten interlandvoetbalafschaffen in juni gasten als de vrij en indi spelen 40 a 45 wedstrijden en een van persie en robber 50 plus dus je moet gewoon een keer je rust vinden, bijv 4 interland weken van 3 wedstrijden bij oktober, December , Februari en April ongeveer 12 dagen per interland sessie dus kom je uit op 12 interlands per jaar met grote toernooien word dat meer en valt misschien April weg of minder,

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren