Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'We gaan een sterk team om Falcao heen bouwen'

Laatste update:

AS Monaco maakte vorige week bekend dat Joao Moutinho en James Rodríguez voor een totaalbedrag van zeventig miljoen euro overstappen van FC Porto, maar dat bleek louter een prelude voor wat vrijdagavond werd onthuld: Radamel Falcao stapt voor zestig miljoen euro over van Atlético Madrid. De Colombiaan zal dan ook gelden als de grote blikvanger van de Monegaskische transferzomer. “We gaan een sterk team om hem heen bouwen”, vertelt hoofdcoach Claudio Ranieri.

/

“Ik ben erg blij met de komst van Falcao”, luidt de logisch reactie van de Italiaan in de Franse voetbalkrant France Football. “Hij is een geweldige speler, die altijd hard werkt voor het team en geweldig sterk is voor het doel. Het is indrukwekkend wat hij de laatste jaren heeft laten zien.”

De 27-jarige spits vertrok twee seizoenen geleden voor veertig miljoen euro van FC Porto naar Atlético. In Portugal was hij goed voor 72 goals in 87 officiële duels; als Colchonero scoorde hij 70 keer in 91 officiële optredens. Ook Chelsea, Manchester City en Manchester United hadden interesse in Falcao, maar de spits vertrekt dus naar Monaco, dat direct een gooi wil doen naar het kampioenschap

AS Monaco doet binnen drie jaar mee om de Champions League

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Weer zo'n koopclub. Dit is echt verkrachting van het voetbal! #againstmodernfootball

1 juni 2013 om 11:12

Die Rus heeft geld en geeft het uit, beter dan leven met staatsschulden! Er is helemaal niks verkrachting, zij bouwen met de middelen die ze hebben

1 juni 2013 om 15:12

Verklaar je eens nader? Zeg je nou dat AS Monaco bouwen met de middelen die ze hebben? Volgens mij is het juist het tegenover gestelde.

1 juni 2013 om 15:28

In een ander topic legde ik het inderdaad beter uit. Ik bedoelde meer dat ik het beter vind dat er een Rus is die zelf over het geld beschikt en dat gebruikt om de club terug te helpen naar het hoge niveau waar het eens was. Dit zie ik liever dan clubs met honderden miljoenen aan schulden die toch veel kunnen spenderen indien ze dit willen.

Conclusie: Ik support dit project, de man geeft zijn geld uit om Monaco er weer bovenop te helpen en zo worden de topspelers beter verdeeld over clubs ipv bij enkele topclubs. Hopelijk slaagt dit project en komt er in 2014/2015 een mooie CL Campagne van Monaco!

1 juni 2013 om 11:19

Tja...zo een koopclub is inderdaad heel irritant, maar vanuit het perspectief van die clubs zelf is het perfect. Van Niets naar Alles, en daar zegt denk ik bijna geen enkele club nee tegen, zeker als het een club bevat die vrijwel niets voorstelt in de voetbalwereld. en zo zie je wat geld met spelers kan doen, James Rodríguez hoort hier totaal niet thuis, die jongen is zo ontzettend goed, die moest echt naar Man.united, en Falcao, tja laten we maar voor hem hopen dat Monaco wat gaat voorstellen en Europa haalt volgend seizoen, zo wordt hij niet een vergeten speler, want die hoort ook gewoon in de sterkste competities te spelen en niet daar bij Monaco

1 juni 2013 om 11:20

ALS je een topclub wil worden Moet je aankopen doen. Je kan geen topclub worden met eigen jeugd! En als je het geld hebt, geef je het uit voor nieuwe spelers. welkom in 2013.
Denk je nou serieus dat een club in deze tijd de cl kan winnen zonder top aankopen ?

1 juni 2013 om 11:25

@ Frotterdam10,

Dat hoeft opzicht niet, Borussia Dortmund is bijvoorbeeld zonder echt grote aankopen nu enorm ver gekomen, nadat ze enorm in de schulden waren geraakt en bijna failliet waren verklaard.

Maar ja, het is maar meer van wat soort type spelers en clubs je houdt.

1 juni 2013 om 11:29

sorry hoor maar jij kijkt van een ander punt! BVB is 2x kampioen geworden en monaco is pas gepromoveerd. Dus jij denkt dat zei zonder top aankopen OOK zo ver komen in de CL?
BVB had het materiaal. reus, lewa, gundogan en gotze kan je niet vergelijken met de spelers die monaco NU nog heeft

1 juni 2013 om 11:33

En nu Dortmund weer een beetje geld heeft beginnen ze weer met de grote aankopen die hen in de eerste helft van dit decennium bijna de das omdeden.
Ik kan niet in hun portemonee kijken, maar vraag me wel af of ze niet van de fouten uit het verleden geleerd hebben.

1 juni 2013 om 11:34

en neem ajax als voorbeeld! zij willen terug aan de top maar dat lukt niet zonder een zak vol met geld. niet kwalijk bedoeld hoor maar met boerigter en sightorson kan je geen CL winnen.

1 juni 2013 om 11:37

@sextouristenge

ik weet niet hoeveel geld ze hebben maar met het geld van de Cl en de verkoop van gotze en lewa, zitten er veel miljoenen in hun spaarvarken. En BVB moet wel aankopen doen als ze nog een kans willen voor de beker met grote oren

1 juni 2013 om 11:50

@ Frotterdam010,

Ja, Borussia Dortmund zat op de rand van afgrond, AS Monaco had vorig jaar in de tweede divisie al die Russische eigenaar, die toen ook al wat had geïnvesteerd in Monaco.

Monaco is daarvoor ook 'n paar keer kampioen geworden en in 2004 hadden ze de Champions League finale ook gespeeld, alleen verloren.

Dortmund heeft ook geen top aankopen gedaan, want doordat ze schulden hadden, hebben ze spelers als Mario Götze uit de jeugd doorlaten stromen en spelers als Robert Lewandowski en Lucas Barrios uit Polen en Chili gehaald.

Borussia Dortmund had daarvoor het materiaal niet, maar daar hebben ze aangebouwd door uitstekend te scouten en spelers op het juiste moment te kopen.

En ik schrijf toch ook nergens dat je ver komt zonder top aankopen, mij gaat het er meer om van dat ongeveer twee top aankopen genoeg zijn en dan nog misschien 'n paar spelers die het team sterker kunnen maken, bij Monaco zal elke aankoop nu een topaankoop worden.

Ik heb meer zoiets van rustig opbouwen, want bij Manchester City ging het in het eerste jaar ook niet zonder slag of stoot en de enigste twee top aankopen waren Vincent Kompany en Robinho, later zijn ze spelers als Carlos Tevez, Yaya Toure, Sergio Aguëro, Emmanuel Adebayor, Samir Nasri, etc. gaan kopen en in 2012 werden ze uiteindelijk kampioen.

1 juni 2013 om 11:50

Reus voor 17mlj....

1 juni 2013 om 11:56

Maar vergeet niet dat ze nog steeds schulden hebben. Toen het zo vreselijk mis ging haalden ze ook dure spelers, zoals Marcio Amoroso toen. En de fout die toen gemaakt werd, was dat ze nog te bereiken sportieve successen wel al in de begroting hadden opgenomen.

1 juni 2013 om 12:00

@ Bianconeri,

Radamel Falcao voor 60 miljoen en 14 miljoen salaris, 1600 euro per uur, James Rodriguez voor 39,6 miljoen, ongeveer rond de vijf miljoen salaris, João Moutinho 22 miljoen, ongeveer rond de vijf miljoen salaris...

Wat Dortmund heeft betaald aan Marco Reus, verdiend Radamel Falcao bijna aan salaris, aangezien het maar drie miljoen verschil is.

1 juni 2013 om 12:02

Wat een onzin. Borussia Dortmund heeft grote stappen in de scouting en in het aankoopbeleid gemaakt. Ze hebben van 2005 tot en met 2010 geen enkele speler gehaald voor vijf miljoen euro of meer. Spelers als Hummels werden gekocht die anders nooit een kans zouden krijgen. Daarnaast hebben ze veel spelers uit de lagere divisie gehaald zoals Subotic, Grosskreutz en Bender. Opvallend is ook dat de club veel spelers haalt uit buurlanden zoals Pisczek, Lewandowski en Blaszczykowski. Voordeel van deze aankopen is dat je weinig geld kwijt bent aan scouting, terwijl je ook nog eens spelers haalt die zich makkelijk aan je cultuur aanpassen.

Spelers als Gundogan werden gehaald voor rond en nabij de 5.5 miljoen en Reus werd gehaald voor 17 miljoen euro. Ik denk toch dat je van beide spelers mag verwachten dat deze voor het driedubbele doorverkocht zullen worden. Tenslotte maken ze ongelooflijk veel winst op de jeugd. Gotze vertrekt voor 40 miljoen euro, Sahin is reeds verkocht en voor veel minder teruggehaald en Schmelzer is ook erg in trek bij verscheidene clubs.

De enige reden waarom jij deze reactie plaatst is vanwege de 10 miljoen euro die is neergeteld voor Sokratis. Ik vind dit persoonlijk een verantwoord bedrag voor een verdediger met winnaarsmentaliteit die zich meer dan bewezen heeft in een laag geklasseerd elftal.

1 juni 2013 om 12:06

39,6 miljoen en 22 miljoen pond hea. Dus 46,3 miljoen euro en 25 miljoen euro. - ongeveer 70 miljoen euro samen.

1 juni 2013 om 14:57

@sextouristenge

Intussen wordt Dortmund geleid door heel andere mensen. En dat ze het zo slecht gaan aanpakken als menig huidige Europese topclub, denk maar aan de schulden van Real, Barcelona, Chelsea, Manchester United, ........, dat geloof ik echt niet, wel integendeel. Dus ga in de plaats van Dortmund ns een van die bodemloze-put-clubs bekritiseren beste sextoerist !

Check maar even volgende link: http://www.nr10.be/buitenland/engeland/item/chelse... , hij is al wat verouderd denk ik, dus reken er maar makkelijk 50 tot 100 miljoen extra schulden bij per club. Lang leve het Engelse voetbal, dat ook nog ns niet om aan te zien is.

1 juni 2013 om 15:00

De link is maar deels weergegeven, hier dan maar het artikel......

De teams in de Premier League blijven met een bijzonder grote schuldenlast zitten. Vooral de toppers toonden zich het afgelopen jaar alweer geen toonbeeld van een strak financieel beleid.

Chelsea, de club van de steenrijke Roman Abramovitsj, blijft de kroon spannen. De Londenaars kampen met een schuldenlast van maarliefst 844 miljoen euro, ruim 100 miljoen euro meer dan het nummer twee Manchester United. Fulham (218 miljoen) vervolledigt de weinig benijdenswaardige top drie met een schuldenlast van 218 miljoen euro.

Ook Newcastle United (172 miljoen), Arsenal (156 miljoen), Liverpool (141 miljoen), Aston Villa (126 miljoen) en Bolton Wanderers (107 miljoen) zitten nog boven de grens van de 100 miljoen.

Manchester City, de club van Vincent Kompany, behoort tot de beteren van het klasje. De Citizens hebben 'maar' een schuld van 47 miljoen euro. Van de teams die vorig seizoen in de Engelse eerste klasse voetbalden was Stoke City de primus van de groep, zij sloten af met een schuldenlast van 9,1 miljoen.

1 juni 2013 om 11:49

Ik snap dat het niet leuk is voor andere teams. Maar door gekken zoals deze Rus komt er wel extra geld in omloop. Het heeft dus ook zo zijn voordelen voor het voetbal. Ook helaas nadelen (salarissen worden belachelijk hoog).

1 juni 2013 om 11:53

Wees blij zonder geld zou voetbal niet eens bestaan. Monaco is altijd een grote naam geweest in Frankrijk en Europa, wordt een leuke tweestrijd met Psg komend jaar

1 juni 2013 om 15:20

We weten inmiddels die aanstellerij nu wel met weer een koop club je houd het niet tegen en geniet gewoon van het voetballen zo als het nu 1. X is

DIe Ranieri zal daar ook niet te lang blijven. Goede kerel, toen hij weg moest bij Chelsea nam hij het nogal sportief op! Misschien trekt hij als coach wel Arabieren aan!

Benieuwd wie er verder nog gaan komen daar. Zou wel leuk zijn als die ploeg ook sterk wordt in de Champions League. Grappig dat je dat soort clubs nu ook in Frankrijk hebt.

1 juni 2013 om 11:28

Dat zal pas in het seizoen 2014/2015 worden.. ben benieuwd hoe het gaat lopen daar in Monaco.

1 juni 2013 om 11:35

Zou grappig zijn als Hulk erbij komt van Zenit. Dan spelen Falcao en Hulk weer samen in de voorhoede bij Monaco (in het verleden bij Porto).

Dit zijn namen die ze kunnen gebruiken:
Hulk - Zenit st Petersburg
Christopher Samba en Júlio César - Queens Park Rangers
Younès Belhanda - Montpellier
Eliaquim Mangala - FC Porto

On: Samba en Mangala zijn allebij fysiek sterk, dat zijn verdedigers die elke team wel goed kan gebruiken in de defensie. Belhanda, Júlio Césare en Hulk hoef ik niet uit te leggen.

1 juni 2013 om 11:46

Met Hulk erbij krijg je een 2 mans voorhoede met Falcao-hulk
Rodriquez linkervleugel/aanvallend middenveld dus dat zal dan linksmidden worden in een 4-4-2? Vervolgens Moutinho en nog iemand in het midden en Belhanda rechtsmidden?

Samba en Mangala centraal en dan mis je alleen nog 2 backs en een middenvelder die naast Moutinho kan.

Kan eventueel ook nog
Falcao-hulk
Rodriquez-moutinho-mangala-belhanda
Iemand-carvalho-samba-iemand Anders
Cesar/valdes.

Leuke opstelling. Dacht dat ze ook Glichy nog wilden hebben. Enige probleem nu is dat als er iemand geblesseerd raakt je meteen 5 niveaus omlaag gaat.

1 juni 2013 om 15:16

Ik zou het nog grappiger vinden als dat hele AS Monaco project mislukt.

1 juni 2013 om 16:52

Tot nu toe is eigenlijk nog geen een project mislukt. Manchester City doet het erg goed, Paris Saint Germain is kampioen geworden, Vitesse in mindere mate streed lange tijd mee om het kampioenschap en Anzhi smijt ook niet opzienbarend met geld, slechts Eto'o verdiend daar een godsvermogen.

1 juni 2013 om 16:57

Hulk kan ook prima op rechts uit de voeten, heeft daar ook in Portugal en in de Selecao zijn wedstrijden gespeeld. Ik snap niet waarom jullie een centrale verdediger willen. Kagelmacher is een uitstekende verdediger die afgelopen seizoen een van de uitblinkers was. Rechtsback kan Appiah spelen, ook een talentvolle voetballer. Linksback zou ik gaan voor Taye Taiwo, heeft zich in Frankrijk bewezen en vind ik een prachtige back.

Valdes
Appiah
Kagelmacher
Carvalho
Taiwo
Belhanda
Moutinho
Ndinga
Hulk
Falcao
Rodriquez

Ze spelen nu samen met Psg om het kampioenschap dat is toch mooi.
Sommige spelers uit dit team zijn goed genoeg voor de basis en dan heb je als sterren Moutinho Rodriguez Carvalho Falcao
Zou het mooi vinden als ze David Silva ophalen speelt te weinig en misschien villa van Barcelona
En dan nog een topkeeper n verdediger

De champions league gaan ze nooit winnen, laten ze maar eerst psg inhalen

1 juni 2013 om 11:24

Ze hebben hun team nog niet eens samengesteld, hoe weet je dan dat ze nooit meer de CL winnen ?
geen conclusies trekken als je geen argumenten hebt voor je conclusie

1 juni 2013 om 11:27

Zeg nooit nooit. In 2004 bijvoorbeeld zei iedereen dat AS Monaco nooit door de groepsfases van de CL zou komen. Eindstand is dat ze 1e werden in de poule en in de kwartfinale Real Madrid uitschakelde en in de halve finale Chelsea versloegen.

1 juni 2013 om 11:47

Vandaar dat ze al die oud spelers van Porto kopen, aangezien ze daar toen van verloren.

1 juni 2013 om 11:51

Aankomend seizoen in ieder geval sowieso niet..

1 juni 2013 om 12:18

Ze hebben PSG al ingehaald aangezien die met een negatief puntenaantal de competitie beginnen.

Ranieri vliegt er ook binnenkort uit. Die heeft in zijn lange trainers carrière nog nooit fatsoenlijk voetbal laten zien.

Goeie spelers kopen is één ding, er een goed team mee smeden is een 2de ding.
Bij Manchester City heeft het 3 en 4 jaar geduurd eer ze een FA Cup en Premiershiptitel in de wacht sleepten.

Je kan blijven zeuren over hoe onaantrekkelijk zo'n koopclub is maar ik had niet zo veel met tde Franse competitie en ga die nu toch wat aandachtiger volgen, commercieel vaart de Ligue 1 er dus wel bij.

Grappig dat Ranieri nu lekker zit te roepen van Falcao dit James dat etc terwijl hij na enkele teleurstellende resultaten sowieso de laan wordt uit gestuurd. Is sowieso geen goede coach en koopclubs staan er niet bekend om dat ze lang vertrouwen houden in een trainer. Hij kan nu dus nog een beetje stoefen dat hij bij Monaco zit maar echt lang zal het niet duren.

1 juni 2013 om 15:33

Precies, snap ook totaal niet wat je als zogenaamde ambitieuze koopclub met een coach als Raneiri moet? Het is toch tenenkrommend dat zo'n neppe club als Monaco zulke spelers kan halen?

1 juni 2013 om 23:30

Snowflake wat versta jij onder een 'koopclub'. Psg, City, hebben allebei lang vertrouwen in hun trainer. AS Monaco een team om rekening mee te houden, deze jongens stijgen naar de top!

2 juni 2013 om 00:38

Pracktisch elke club is een koopclub maar jij weet goed genoeg wat ik er mee bedoel. En ja maar Ancelotti en Mancini zijn gevestigde waarden in het trainersvak daar waar Ranieri enkel en alleen maar gefaalt heeft.

En om te voorspellen dat Monaco naar de top zal stijgen moet je ook niet echt een Voetbal Expert zijn hé.

Hopelijk gaat deze club ook echt leuk voetbal laten zien kopen ze wel de spelers voor.
Vindt het voetbal van psg,city nou niet echt geweldig. Deze opstelling zou ik wel willen zien volgend jaar.

Valdes
Sagna
Carvalho
N''koulou
A. Sandro
Nasri
Moutinho
Marchisio
Hulk
Falcao
Rodriquez
1 juni 2013 om 15:36

Met Raneiri als coach kan je mooi voetbal wel op je buik schrijven.
AS Monaco is niets minder dan de status quo van een rijke stink Rus.

1 juni 2013 om 15:41

Afwachten hoelang Raneiri er blijft zitten dan, ze hebben ieder een team waar ik regelmatig naar ga kijken dan is het maar een rijke rus. Ik vindt het wel een leuk project en ga zeker lique 1 meer volgen dan voorheen.

Dan zou Monaco dus vanuit de counter spelen. Vanuit de omschakeling is Falcao altijd het beste geweest. Al zal een soort Van Persie rol misschien ook niet verkeerd uitpakken.

"goeie spelers kopen is één ding, er een goed team mee smeden is een 2de ding.
Bij Manchester City heeft het 3 en 4 jaar geduurd eer ze een FA Cup en Premiershiptitel in de wacht sleepten."

Mee eens, hoewel PSG dit in mijn ogen sneller had voltooid met aantrekkelijk voetbal. Of dit nu door Ibrahimovic, Ancelotti de Ligue 1 of een combi hiervan komt weet ik niet. Maar zij hebben het toch redelijk voor elkaar gekregen. (frans kampioen, en eruit gaan tegen Barca na goed weerstand te hebben geboden).

Ontopic: Het voordeel is dat het de Franse competitie wel veel interessanter maakt dan alle jaren met OL ver bovenaan. Het nadeel vind ik wel dat zeker in de Financial Fairplay wereld dit gewoon niet meer zou moeten kunnen, en dat geld beter structureel in zo een club kan worden gepompt dan op deze manier.

Zo verlies je bijvoorbeeld toch wel een stukje identiteit, maar win je wel veel meer volgers en waarschijnlijk publiek. We zullen zien hoe het zal uitpakken dit seizoen.. Ik gun het ze iig wel om op een Europese plek te komen, en ze het seizoen erna weer in Europa te zien.

Heeft iemand een link waar je het gemiddelde aantal toeschouwers kan terug vinden van Ligue 1 of 2?

Van wat ik me kan herinneren zat het stadion van Monaco meestal maar half vol. Ik denk eerlijk gezegd niet dat het nu gaat vollopen tenzij met voetballiefhebbers die mannen als Falcao, Moutinho, Rodríguez en Carvalho bezig willen zien.

Ergens goed voor de concurrentie met Psg, maar ik vind het wel spijtig voor clubs als Lyon en Marseille en in mindere mate vergane glorie Bordeaux. Zij kunnen sowieso niet op tegen dit geld. Al maakt het de Ligue 1 wel wat interessant.

1 juni 2013 om 14:32

19.207 over 2012/2013. Dankzij de nieuwe stadions in Bordeaux, Nice, de grote uitbreiding in Marseille (waardoor er nu juist minder in kunnen) en waarschijnlijk ook het nieuwe stadion in Lyon zal dat aantal nog wat toenemen. Monaco kan niet tippen aan dat gemiddelde: het stadion is klein en het aantal supporters nog kleiner. Logisch ook, Monaco heeft nauwelijks achterland. In de stad zelf wonen 30.000 mensen, in het zuiden ligt de zee, 20 km naar het westen ligt Nice dat zelf een prima presterende Ligue 1-club heeft, 20 km naar het oosten ligt Italië (en Italianen worden logischerwijs niet zo snel fanatiek fan van een Ligue 1-club) en naar het noorden liggen de dunbevolkte Alpen. Weinig potentie voor een grote club in ieder geval, hoe goed ze ook gaan presteren.

Als Lyon-supporter ben ik er ook niet zo blij mee inderdaad. Strijden voor het kampioenschap wordt simpelweg onmogelijk op deze manier, terwijl er zonder de miljardairs prima kans op zou zijn. Aan de andere kant is het voor het Franse voetbal als geheel wel goed. Jammer overigens dat Premier League/bundesliga/primera División allemaal onbereikbaar zijn op de Uefa-ranglijst, anders hadden de olieclubs in ieder geval kunnen zorgen dat de nummer 4 ook CL kan gaan spelen. Nu wordt ook CL halen heel lastig voor de normale clubs. Lille, Marseille en Lyon zijn allemaal Cl-waardig, maar er kan er eigenlijk maar eentje gaan en dan heb je af en toe ook nog uitschieters als Montpellier of voorheen Auxerre die opeens een Cl-plaatsje pakken.

Wat moet die voorzitter anders doen dan met al het geld? Monaco heeft ook behoefte aan een nieuwe verdediger en een verdedigende middenvelder.

Je moet ook een team om hem heen bouwen om hem het beste tot zijn recht te laten komen , dat hebben we gezien eerst Porto en ook bij Atletico.
Alleen de fout die men maakt is dat hij word weggezet als pure counterspits , hij kan ook goed vanuit balbezit zijn kansen creeëren want is toch niet heel langzaam en heeft een goeie kapbeweging in huis of het overzicht om ook tussen spelers in de bal af te leveren bij een medespeler.

Daarnaast ook gewoon een goeie kopper ondanks zijn lengte , bij Porto in zijn topjaar functioneerde hij ook het beste met 1 vleugelaanvaller , Varela en een vleugelaanvaller die naar binnen trok zoals Hulk.
Daarom hoop ik als Hulk ook komt dat James niet naar de linkerkant vertrekt want dat is geen speler die de achterlijn haalt en een voorzet aflevert.
Bij Porto werd er wel vanuit balbezit gespeeld functioneerde hij ook fantastisch dus zou die conclusie dat hij alleen een counterspits is te gemakkelijk.

Dat mag ik wel hopen ja, dat ze een sterk team om hem heen bouwen met al dat geld. Anders is het de lelijkste transfer in jaren wat mij betreft.

Ben er trouwens wel op tegen dat er zomaar clubs ineens honderden miljoenen besteden omdat er een of andere sjeik binnen komt wandelen en nog een leuk speeltje zoekt.

Florent Malouda van Chelsea heeft nog een aflopend contract misschien is dat nog een idee? Niet de slechtste voetballer, ook nog Frans en dus een ideale aankoop. Hij is daarnaast wel ervaren (32 jaar), maar dat heeft Monaco wel nodig. Adel Taarabt heeft bij QPR vast geen zin in de Championship net als Julio Cesar, die kunnen ze zo weghalen! Als verdediger kunnen ze naast Carvalho ook spelers als Paulo Fereira, Heiko Westermann, Douglas en Alderweireld in beeld. Ik hou niet van zulk soort projecten, maar ik heb een zwak voor Monaco dus ik maak een uitzondering.

Het is natuurlijk erg jammer dat er clubs zijn die alleen maar kopen en (bijna) niks opleiden, (psg , Man City, Monaco etc.) Ik hoop echt dat het financial fairplay programma hulp bied.

Als Ranieri gaat 'bouwen' zoals hij dat bij Juventus heeft gedaan dan zal hij niet lang coach zijn van Monaco, hooguit één seizoen.. Ranieri is geen coach die goed voetbal brengt, het is een coach die resultaat voetbal speelt.. En je team rond hem bouwen, is dat wel zo slim? Als hij uitvalt voor een lange periode hebben ze misschien een probleem.. Ze kunnen beter als collectief een sterk blok proberen te vormen, dan ben je minder afhankelijk van één speler.. Ik blijf erbij dat ik de manier waarop Monaco zich versterkt jammer vind voor het voetbal, maar het is nu zo.. Wel grappig om dan zo'n topspelers te zien in een stadion dat nog geen 20.000 plaatsen heeft.. Hun omzet van het stadion zal bv belachelijk laag zijn aan het einde van het jaar, net zoals hun verlies belachelijk hoog zal zijn..

Benieuwd wie ze nog gaan halen.. Ze zouden 25 miljoen willen betalen voor Marchisio maar dat is natuurlijk veel te weinig.. In de afgelopen zomers al verschillen biedingen afgeslagen die hoger waren.. Vanaf +40 miljoen begint het interessant te worden, al kan ik mij niet voorstellen dat Juventus een jeugdspeler die presteert gaat wegdoen.

Zo je kan ook overdrijven hoor: " Neymar gaat falen bij Barcelona." Volgens mij gaat deze jongen het gewoon hartstikke goed doen, gaat bij een van de beste teams spelen met goeie spelers om hem heen. Vele hier zijn zo zeker dat ie gaat falen maar als hij bij Real had getekend waren de reacties echt wel anders geweest. Het wordt afwachten, fantastische transfer.

Koop clubs zijn juist niet irritant. Hoe meer top clubs, hoe leuker het wordt. Anders wordt verschil tussen absolute top en de rest wel heel groot. Uiteraard is via goede jeugdopleiding beter, maar niet elke club heeft dat.

1 juni 2013 om 14:03

Ja nog meer topclubs! Laten we in elk land twee willekeurige clubs 100 miljoen per jaar geven, dat is vast leuk voor het voetbal. En dan kunnen we daarna het feest vieren van de club die zo eerlijk gewonnen is en onomstreden de beste is. Jeeeej!

Iemand die kort kan uitleggen wat voor spelsystemen Ranieri hanteert? Ken de coach eigenlijk niet echt.

Veel druk wanneer zonder bal? Snelle omschakeling & countervoetbal? Durft ie de boel toegooien bij 1-0 stand etc.. ? Heb geprobeerd er via youtubefilmpjes aan uit te geraken maar daar tonen ze enkel goal en dat zegt me niet echt veel.

1 juni 2013 om 14:26

Dit seizoen toch vooral 4-4-2 gespeeld en in thuiswedstrijden ook wel 4-3-3 , was wel meer op de counter gericht met snelle buitenspelers en opkomende backs maar probeerde in thuiswedstrijden door 4-3-3 te spelen ook dominant het spel te gaan maken.

Maar het is toch vooral behoudend en weinig risico's nemen , is ook de reden waarom zag je dit seizoen maar weinig grote uitslagen.

Volgend seizoen zal er met de snelheid van spelers als James en Yannick denk ik ook op de counter gespeeld gaan worden maar wel met de intentie om thuis dominanter te zijn dan uit , dus weer jezelf aanpassen maar veel hangt ook af van de volgende aankopen.

1 juni 2013 om 19:08

Had inderdaad al gezien dat hij zijn opstelling vaak aanpast en niet al te spectaculaire uitslagen behaald. Maar dat is dan ook weer eigen aan de Franse competitie natuurlijk.

Afgaand op wat jij nu zegt zouden we er eigenlijk van uit kunnen gaan dat er nog een back komt van wereldklasse en een centraal middenvelder die goed is in snelle omschakeling toch? Ben best benieuwd dan

1 juni 2013 om 20:29

Goeie linksback lijkt me inderdaad wel zeer wenselijk , Digne word genoemd als mogelijk nieuwe linksback van Lille.

Ndinga heeft de potentie om naast Moutinho te kunnen gaan uitblinken maar ik denk dat er vooral nog word gezocht naar een goeie keeper.

Nicolas Isimat-mirin van Valenciennes is zo goed als rond en die komt over van Valenciennes , jonge centrale verdediger die veel potentie heeft.

Denk zelf ook dat er nog een middenvelder bij gaat komen om naast Moutinho te kunnen zetten , de laatste naam die word genoemd is Gonalons van Lyon waar Arsenal ook voor in de markt blijkt te zijn.

Jammer dat er weer zo'n matige coach aan het roer staat, net als Mancini bij City. Zie dan toch liever een trainer die die grote namen ook nog eens groot laat voetballen..

lijkt me de goede tactiek. Falcao bewijst op dit moment overal te presteren en als je een team om hem heen bouwt, zul je daar profijt uit halen. gebeurt nu ook bij Atletico en hij bewijst daar ook zijn klasse. Week in week uit! Vind het jammer dat hij naar Monaco gaat, hij kan overal maar heen, waar hij ook maar wil en dan kiest hij een club die nog bezig is met herstructurering. Heeft ook wel zn charme door mee te bouwen aan een club, plus een degelijk salaris zal ook wel meespelen. Ligue1 wordt wel een stuk interessanter zo, jammer dan dat clubs als Lyon met veel moeite moeten strijden om enkel een plek in de voorrondes van de Champions League, terwijl ze met hun naam verdienen om direct in de groepsfases te spelen van de CL. Hier valt niet tegennop de boksen..

Vind dit heel grappig eigenlijk om te zien dat mensen gaan fantaseren welke spelers AS Monaco moet gaan kopen. AS Monaco is een nep club zonder publiek die momenteel door een Rus met te veel geld wordt gespekt, met als gevolg dat de financieele verhoudingen binnen het voetbal nog schever worden getrokken dan ze al waren.
Met Raneiri als coach wordt AS Monaco natuurlijk een verschrikking om naar te kijken!
Ik hoop ook echt dat dit project ook totaal gaat mislukken en hoop ook dat er een einde komt aan externe geldschieters in het voetbal. Clubs zijn een speeltje of status quo geworden van miljardairs en zullen een voor een omvallen. Dat mensen dit soort praktijken toejuichen is diep triest.

Hoeveel supporters heeft Monaco eigenlijk?...

AS Monaco een club met visie, verstand. Het voetbal heeft er weer een prachtig team bij, de franse Competitie gaat vooruit hopelijk over 3 of 4 jaar winnen ze de Champions League!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren