Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Supporters zeggen vertrouwen in directie van sc Heerenveen op

Laatste update:
/

Supportersverenigingen Feanfan en Nieuw Noord hebben donderdag per brief het vertrouwen in de directie van sc Heerenveen opgezegd. Dat meldt de Leeuwarder Courant. De achterban van de Friese club gelooft niet dat de huidige directie en Raad van Commissarissen (RvC) van de Eredivisionist nog bij machte is een goede koers uit te stippelen voor sc Heerenveen.

Op dit moment bestaat de directie van sc Heerenveen uit voorzitter Robert Veenstra, technisch directeur Johan Hansma en commercieel directeur Joost Steppé. In de ogen van de fans moeten zij alle drie plaatsmaken voor anderen. De supporters vinden dat Veenstra, Hansma en Steppé hun werk niet naar behoren doen en datzelfde geldt voor de vijf leden van de RvC van sc Heerenveen.

“We hebben onszelf afgevraagd of deze leiding nog actie kan ondernemen ten goede van de club. En dat vertrouwen is er niet; er moet iets gebeuren. Zo komt het niet goed”, geeft voorzitter Marcel Annema aan namens één van beide verenigingen. Breekpunt lijkt het vertrek van de geliefde oud-voorzitter Riemer van der Velde te zijn, eerder dit jaar: hij stopte met het bekleden van een officiële functie na onenigheid met de directie.

Een vertrek van de directie is nodig bij sc Heerenveen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vorig jaar was het nog feest toen dezelde directie Marco aanstelde.... haha wat een achterban zeg..... pffff

30 mei 2013 om 14:28

Feest?????

Nou feest kun je het ook weer niet noemen, maar het gaat om hele andere zaken dan het aanstellen van trainers. Het beleid zals het nu gaat is gewoon bagger.
Het transferbeleid is verder niet goed, Hansma had al aangegeven de helft weer te willen investeren in andere spelers, de helft van wat er binnen komt, nou ja laten we zeggen niet eens vijf miljoen. Daar kun je toch echter geen goed elftal voor terugkrijgen hoor.
Ik snap jou verhaal niet helemaal met je ''feest''

30 mei 2013 om 14:30

Diezelfde directie heeft Marco toch ook versterkingen beloofd om het vertrek van de gehele voorhoede op te vangen? Dat is niet gebeurd en ik snap wel dat de supporters dit gewoon niet pikken.

30 mei 2013 om 14:30

Heb jij uberhaupt enig idee wat er de afgelopen weken bij Heerenveen speelt?

30 mei 2013 om 14:33

Verklaar je nader xp-tje. Wat is er mis met een achterban die zich roert als de leiding van hun club de club afbreekt? Het lijkt me juist erg slecht wanneer je na zoveel commotie nog niks van de achterban hoort.

31 mei 2013 om 00:09

Supporters? Ze bedoelen toeschouwersverenigingen.

Dit vind ik nou mooi!!

30 mei 2013 om 14:29

Voor Cambuur was het beter geweest als deze mannen tot in de eeuwigheid bleven zitten. Nu heb je kans dat er een directie en RvC komt die wél hart voor de club heeft.

30 mei 2013 om 14:31

natuurlijk heeft de huidige directie wel hart voor de club, . of ze ook capabel zijn om de club vooruit te helpen is een ander verhaal, maar ga ze asjeblieft niet verwijten dat zze geen hart voor de club hebben

30 mei 2013 om 14:36

ik heb sterk het gevoel dat Veenstra zichzelf belangrijker vindt dan de club. Als je je eigen belang boven het clubbelang stelt, heb je in mijn optiek geen hart voor de club.

30 mei 2013 om 14:39

@peertje19 als je een hart voor de club hebt ga je niet als Veenstra zijnde met een DKV sjaal zwaaien bij een afscheid van de school in diezelfde stad!!

Dat doe je niet als je een hart heb voor Heerenveen!, ben blij dat dit zootje ongeregeld opdondert! Kunnen er eindelijk eens mensen met club liefde naar voren stappen, het is allemaal begonnen bij Yme Kuipers en sindsdien is het nooit weer goed gekomen met de club!

Nu hopen dat er mensen opstaan met club liefde! Ik persoonlijk ben blij dat deze 3 straks zijn opgerot!

30 mei 2013 om 14:40

Iemand die lachend sponsoren (en dus geld, veel geld) en echte clubmensen mét een Heerenveenhart wegstuurt, denkt of niet na of het kan hem niet schelen.

30 mei 2013 om 14:45

sponsoren zijn niet lachend weggestuurd. kom maar met een bron als je zo'n bewering maakt.

En natuurlijk, hij zwaaide met een DKV sjaal en lachte. dan kan ie onmogelijk hart voor heerenveen hebben! -_-'

30 mei 2013 om 14:49

Ik voel hier een "mensen die Derksen blindeling napraten" vs. "mensen die nadenken en onderzoek doen en partij kiezen voor Genee"-discussie.

30 mei 2013 om 14:50

Dus als ik het, net als jij, als een feit breng dat de huidige directie natuurlijk geen hart voor de club heeft, is het wel goed?

Beide kunnen we dat niet met zekerheid zeggen. Om aan te geven hoe ik erover denk, geef ik aan dat ik 'een sterk het gevoel' heb.

Jouw bewering is net zo irrationeel als de mijne.

30 mei 2013 om 14:56

Ze zijn misschien niet lachend weggestuurd, maar wel weggestuurd of uit hunzelf weggegaan. En niet alleen sponsoren verdwijnen, ook seizoenkaarthouders zeggen hun seizoenkaart op omdat ze geen vertrouwen meer hebben in het huidige bestuur. Als ik de reacties van jou zo even snel doorlees heb ik het idee dat jij het vertrouwen in Veenstra nog niet hebt opgezegd, ik ben benieuwd waarom jij nog steeds echter hem staat. Of heb ik het mis?

30 mei 2013 om 14:57

@viswinkel: Dan moet je beter voelen. Ik volg diverse journalisten, sponsoren en fora op de voet. Volgens mij kun je er beter van maken:

een "mensen die nadenken en onderzoek doen en partij kiezen voor Van der Velde en een grote ontevreden achterban" vs. "mensen die nadenken en onderzoek doen en nog steeds geen partij willen kiezen"-discussie

30 mei 2013 om 15:15

Alsof jij zo dicht op het bestuur staat dat jij weet wat er speelt. Natuurlijk zijn de fans ontevreden met tegenvallende resultaten, maar dat betekent niet dat zij weten wat het beste is voor de club in de toekomst. Iedereen kiest zomaar een kant omdat iedereen een kant kiest. Iedereen brult tegen het huidige bestuur maar er is 0 garantie dat andere mensen het beter zouden doen. Het kulargument dat het huidige bestuur geen 'hart' voor de club heeft heeft totaal geen waarde. Een bestuur hoeft geen hart voor de club te hebben, net zo min als dat spelers dat hebben. Het is hun werk. Ze willen hun werk goed doen. Wat denk jij? Dat ze bewust de club gaan saboteren? Wat een grap.
Veenstra moest bezuinigen, dat is precies wat hij heeft gedaan. Als je gaat bezuinigen weet je dat er moeilijke tijden aankomen.

30 mei 2013 om 15:44

@ viswinkel

Je hebt helemaal gelijk wat betreft over een nieuw bestuur. Er is inderdaad geen garantie dat een eventueel nieuw bestuur het beter zou doen. En Veenstra moest inderdaad bezuinigen, dat staat ook duidelijk in het beleidsplan. En met het beleidsplan is misschien wel niet eens zo veel mis, maar het is de persoon Veenstra zelf die de boel op stelten zet. Hij kan niet omgaan met clubmensen of mensen met een andere mening. Die gooit hij er zonder pardoes uit en toont geen enkel medeleven. Je moet begrijpen dat zoiets in Friesland erg gevoelig ligt. Zo ga je niet met mensen om!

30 mei 2013 om 19:20

Hij is gewoon een harde zakenman die zijn werk doet. Daar heb je geen plek voor sentimenteel gezeik en medeleven. Wil je als club overleven en groeien dan moet je snoeien, mensen ontslaan en keuzes maken. Dat dat niet altijd leuk is voor iedereen zal vast, dat dat gevoelig ligt in Friesland kan best, maar zo werkt het nou eenmaal. Zo werkt het in de zakenwereld en zo werkt het dus ook bij voetbalclubs. Je kunt niet stilstaan bij iedereen en je beleid af laten hangen van de 'gevoelens' van derden.

30 mei 2013 om 21:11

Hard saneren heb ik ook geen moeite mee. Maar Veenstra heeft daarna voor veel onrust gezorgd en de eenheid niet terug weten te brengen. Hierdoor lijken nu honderden sponsoren en waarschijnlijk nog veel meer seizoenkaarthouders te vertrekken. Met zo'n aanpak mag je het volgend jaar weer snijden. Tot je uiteindelijk niks meer hebt om in te snijden en de club ter ziele is gegaan.

30 mei 2013 om 23:57

Viswinkel, jij praat echt in een minuut zoveel onzin dat is niet te geloven. Alle mensen uit de zakenwereld zonder hart voor de club gaan op hun bek, dat gebeurt overal. Het zijn twee totaal verschillende werleden die je niet kan vergelijken. Ajax loopt na 10 jaar pas weer nu er mensen met clubliefde zijn!

31 mei 2013 om 09:37

@frisinlunatic
Jij snapt er dus duidelijk helemaal niets van.
Dit kreeg hij als ludiek afscheidscadeau van medewerkers van zijn school in leeuwarden, juist ook om het gevalletje leeuwarden-heerenveen even te benadrukken.

Maar ik neem aan dat jij je dan dus ook zo flink afzet tegen de ere voorzitter die op een veerboot naar/van 1 van de eilanden poseert met het zoontje van een cambuurfan met zelf een cambuursjaal om de nek?

Een vertrek lijkt mij meer dan onvermijdelijk. De club is toe aan rust en dat komt onder de huidige directie niet tot stand lijkt mij.

Typisch dat bestuurders zich toch altijd groter dan de club voelen en niet zelf de biezen pakken als ze merken dat ze niet meer welkom zijn. Natuurlijk begrijp ik dat het om geld gaat, maar toch. Eerzucht valt ver te zoeken.

Zeer benieuwd hoe dit zich ontwikkelt, lijkt me dat Veenstra en consorten (zoals dat dan mooi heet) niet meer houdbaar zijn.
Ziet hij dit zelf ook in en stapt hij op of wordt dit een soap?
En wie gaan de vrijgekomen functies dan bekleden?

Kan nog interessant worden dit, kunnen Heerenveen supporters die hier meer over weten wat meer info geven over de mensen die in beeld komen bij een vertrek van een aantal mensen etc.?

30 mei 2013 om 14:31

Ik vrees dat Veenstra gewoon blijft zitten. Hij, en met name de toezichthoudende Rvc, zijn blind voor een ieder die een andere mening heeft. Daarom wordt de ene na de andere gewaardeerde medewerker eruit gemikt, ten voordele van vriendjes van.....

31 mei 2013 om 09:44

Daarnaast zijn er nog niet echt gegadigden... Vlak van der Velde ook niet uit hoor...
Stel dat de directie vertrekt, is het verstandig om goede capabele mensen aan te stellen die niet uit een van beide kampen komen.
En van der Velde zal ook eens een stapje terug moeten gaan doen en niet altijd mee willen beslissen/regeren.

Alleen dan kan er weer rust komen.
Maar goed om daar de juiste personen voor te vinden wordt nog lastig er zijn iig nog geen gegadigden.

De supportersverenigingen hebben de gesprekken tussen de huidige leiding en het 'kamp Van der Velde' afgewacht. De uitslag daarvan was teleurstellend:

Heerenveen - Het tweede gesprek tussen de ‘kampen' Van der Velde en Veenstra in de strijd rond SC Heerenveen is vooral Riemer van der Velde slecht bevallen.

De erevoorzitter van de club (die zelf niet aanwezig was bij het gesprek en zijn vertrouwelingen Jan Harmsma en Sjoerd Feenstra het woord liet voeren) eiste excuses voor de column van Albert van Keimpema. Het stuk waarin de vloer werd aangeveegd met Van der Velde, verscheen begin maart in clubkrant Corner.

Volgens Van der Velde wilde de directie geen excuses maken ,,foar it baggerstik” en had verder praten daarom geen zin.

Robert Veenstra wil weinig kwijt over de inhoud van het gesprek, behalve dan dat de clubleiding op haar beurt excuses wil van Van der Velde.


Wino de Jong van de RvC heeft daarop ook nog eens alles gebagatelliseerd en gaf aan dat de cijfers goed zijn, dus dat er niet geklaagd moet worden.

Het is mooi geweest zo, dit kan niet langer. Als Veenstra nog een greintje hart voor de club heeft, stapt hij nu zelf op.

Ik ben wel benieuw wat de supporters verwachten in deze tijd. Heerenveen voert, voor zover ik weet dan, eindelijk weer een goed financieel beleid. Kwalitatief heeft Heerenveen twee stappen terug moeten doen maar de zwarte cijfers zijn wel weer terug.

30 mei 2013 om 14:32

Ja, je kunt moeilijk geen zwarte cijfers schrijven als je Dost, Narsingh en Assaidi verkoopt voor miljoenen natuurlijk
Die zwarte cijfers had iemand anders ook wel kunnen realiseren met dat soort spelers in het team.

30 mei 2013 om 14:33

Dat lijkt maar fictie. De verhalen daarover verschillen nogal. Gegoochel met cijfers enzovoorts.

Maar het belangrijkste is dat huidige zwarte cijfers niets waard zijn als 200 sponsoren (aantal van gisteren) overwegen op te stappen als Veenstra niet vertrekt...

30 mei 2013 om 14:39

Zoals Jawis al aangeeft, schijnt dat er aardig creatief wordt boekgehouden. Die zwarte cijfers zijn voor even leuk, maar als je daarnaast continu supporters en sponsoren tegen je in het harnas jaagt, breek je je club langzaam af.

30 mei 2013 om 14:50

die geruchten zijn niet onderbouwd

30 mei 2013 om 20:59

Daarom zijn het geruchten...

30 mei 2013 om 22:54

De directie doet er ook niets aan om signalen (derksen) klip en klaar te weerleggen. Helaas is er nooit gebruik gemaakt van het door sponsoren te betalen onderzoek. De RvC vond dat ook niet nodig.

Ook dat is niet vreemd, daar zitten de directie, de RvC (met nieuwkomers, kunde van directieleden en een bepaald persoon) en het bestuur van de Ossh (inmiddels ook met hielenlikkers van een bepaald persoon) niet op te wachten.

Een insider weet te melden dat Heerenveen sinds het aftreden prooi is geworden van een tegenstander van Riemer, en dat moet nu nog uitgevochten worden. Elke Riemer aanhanger en werknemer wordt de tent uitgewerkt.

31 mei 2013 om 23:45

Even copy paste:

In de 2010/2011 jaarrekening werd een verlies geboekt na belasting van 2,7 miljoen euro.

In het jaarverslag van 2011/2012 staan de vergelijkende cijfers van 2010/2011. In deze cijfers (winst en verliesrekening) staat ineens een verlies van 4,1 miljoen euro.

Hoe is dit verschil ontstaan:
Er zijn vorig jaar spelers vertrokken onder de boekwaarde. Dit verlies kon Veenstra vorig jaar niet hebben dus naar voren geschoven. Echter dit jaar ook niet, dus heeft meneer Veenstra een waarderingswijziging doorgevoerd, zodat deze verliezen toch in 2010-2011 vallen. Hierdoor is het resultaat van vorig jaar verlaagd zonder dat het mij is opgevallen of dat dit is aangekondigd.

Er is dus een nieuwe jaarrekening 2010/2011 verschenen maar niet openbaar gemaakt zoals gebruikelijk en er is geen ruchtbaarheid aan gegeven. Zo leidt hij ons dus om de tuin en zijn we voor hem dus gewoon weer een stel domoren die moeten vinden dat hij het heel goed heeft gedaan.

30 mei 2013 om 14:44

Onzin. Er is ieder jaar een tekort, wat gecompenseerd door grote transfers (met name van spelers die Niet door Veenstra en Hansma binnen zijn gehaald).

Door de uitstraling van Veenstra lopen sponsoren en supporters weg. Hierdoor kan de begroting ieder jaar een stukje omlaag, omdat inkomsten niet gegenereerd worden. Er worden inkomsten weg genomen en er wordt ieder jaar weer minder geinvesteerd in de selectie.

En ja, het is crisis. Maar sponsoren verdwijnen voornamelijk om andere redenen. Dan moet je als supporterclubs gewoon ingrijpen.

30 mei 2013 om 14:50

inderdaad. het financiele beleid is dan wel echter het enige waar ik de huidige directie een pluim vvoor kan geven :/

wat een gasten zeg.. verwachten ze kampioen te worden ofzeu?

30 mei 2013 om 14:42

Waarom reageren als je geen idee hebt waar het over gaat? Niemand verwacht dat Heerenveen kampioen wordt. We vragen alleen om rust binnen de club, een gezond toekomstperspectief en respect voor (levende) legendes.

30 mei 2013 om 14:45

Dit is een noodzakelijke actie om de lange termijn te bewaken. Leuk dat we dit jaar 8e zijn geworden, maar een kutseizoen was het zeker.

Heereveen zo vaak negatief in het nieuws, als supporter wordt je daar niet blij van. Hoop dat er snel een oplossing komt, want dit is niet goed voor sc Heerenveen. Heerenveen till I die!

30 mei 2013 om 14:37

Dit is alleen maar goed, even door deze zure appel heen maar als het verbetering oplevert (zie voorbeeld Ajax), waarom niet?
Laat het maar even ontploffen daar, misschien wel even goed dit.

30 mei 2013 om 14:47

Het verschil is alleen wel dat bij Ajax wel al mensen klaar stonden om het takenpakket over te nemen. En dat zijn ook nog eens echte clubmensen. Als Veenstra daadwerkelijk vertrekt wat nog een hele klus gaat worden staan er niet meteen clubmensen klaar om de boel over te nemen. Ik hoop persoonlijk wel dat Veenstra en consorten vertrekken, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee wie de club wel goed kan leiden.

30 mei 2013 om 14:50

Waarom hoop je eigenlijk dat Veenstra vertrekt?

30 mei 2013 om 15:17

Daar heb je helemaal gelijk in Dsch, dat vind ik nou ook. Natuurlijk is het goed om Veenstra af te zetten, maar wie moet hem dan opvolgen?

In feite hadden ze gewoon alles achter de rug van Veenstra moeten doen. Een geschikt persoon zoeken, kijken of de interesse daar is. En dan pas met dit naar buiten moeten komen.
Maar het kan ook zijn dat Riemer van der Velde allang gevraagd is en die wil pas komen als Veenstra en co weg zijn. Die kans wordt wel een stuk groter als je ineens 5000 supporters tegen je in het harnas hebt gejaagd.

Een paar jaartjes Riemer, die kan dan meteen een opvolger opleiden (dat wil zeggen wegwijs maken), zodat de Riemer lijn gevolgd wordt.

30 mei 2013 om 15:33

@ viswinkel,

Ik hoop dat Veenstra vertrekt omdat hij langzamerhand de club aan het afbreken is. Sponsoren gaan weg, supporters zeggen hun seizoenkaarten op en clubmensen worden weggestuurd. Maar dat is het niet alleen. Als je hoort dat werknemers bijna niet meer op hun werk durven te komen omdat ze bang zijn dat ze constant afgeluisterd en bekeken worden doe je echt iets fout. Die verhalen worden niet zomaar verzonnen.

30 mei 2013 om 15:37

@ feanfan86,

Het zou echt geweldig zijn zou Riemer het nog een paar jaartjes willen doen. Helemaal als hij dan ook een geschikte opvolger kan vinden om op te leiden. Ik ben echter bang dat Riemer dat niet van plan is. Misschien heeft hij wel een naam klaar, maar ik denk niet dat hij nog een paar jaar de club wil leiden. Maar zoals ik al zei: het zou wel geweldig zijn!

30 mei 2013 om 15:40

Nee, die verhalen heb je van Derksen. Waar hij die verhalen vandaan heeft weet niemand. Dat vroeg Genee ook en toen kon hij ook geen antwoord geven. Derksen ging wat op de man spelen en deed al zijn weerleggingen af als quatsch. Niet omdat hij zijn bron niet wilde verhullen, maar omdat hij die niet heeft.

30 mei 2013 om 15:57

Dat vind ik inderdaad ook wel jammer, dat Derksen nooit met Genee in discussie wil gaan, maar ik kan me ook niet voorstellen dat de verhalen uit de lucht gegrepen zijn.of denk jij dat Derksen zoiets verzint? Voor dat punt kan ik dan ook geen bewijzen en bronnen vermelden, maar dat er iets niet goed zit is duidelijk. Verder zijn het zeker wel feiten dat sponsoren en supporters vertrekken omdat Veenstra daar nog zit!

30 mei 2013 om 16:39

@viswinkel, zijn bron?
Zijn bron waren zijn redacteuren die er 2 weken onderzoek hebben gedaan...
En die gepraat hebben met verschillende mensen, hebben onderzoek gedaan etc. sterker nog, Derksen heeft regelmatig namen genoemd, kijk maar eens terug (namen zijn mij even ontschoten)
Dat hij geen bronnen zou hebben is regelrechte onzin, of die bronnen betrouwbaar en objectief zijn (al vind ik dat niet relevant als de info gewoon klopt natuurlijk) ? Dat is wel de vraag.

30 mei 2013 om 16:57

Daar heb je gelijk in maar zoiets is natuurlijk niet voor het imago van Heerenveen. Destijds ook niet voor Ajax, maar die zijn nu goed bezig. Wat betreft de jeugd zit het bij Heerenveen ook prima, allemaal trainers met een Heerenveen hart, net als bij Ajax. Niet te veel mensen van ´buitenaf´.

Er moet binnenkort wel een oplossing komen, want dit wordt niet vanzelf opgelost.

30 mei 2013 om 19:05

Naja ik weet niet of dat dit zo slecht is voor Heerenveen.
Op zich zal de publieke opinie over het algemeen tegen Veenstra zijn zoals dat toen bij Ajax ook tegen ten Have was (ja behalve Peter r de Vries die er geen bal verstand van heeft en o ja, Freek de Jonge ook die zichzelf keer op keer belachelijk maakt :P )

Zal mede gevoed zijn door vi etc. maar ook andere media lijken toch wel die kant op te zijn.
Ik denk dat het alleen maar goed is voor Heerenveen, ten minste, ik zou erg verbaasd zijn mocht dit geen goede uitkomst hebben (en met goed bedoel ik een beleid en staf dat het beste voor Heerenveen is zonder gezeik, wie dat zijn laat ik uiteraard even in het midden)

30 mei 2013 om 19:11

redacteuren zijn niet een bron, die hebben een bron nodig... en die bron hebben wij, als zelfstandig nadenkende mensen, nodig om te kunnen bepalen of we hem geloven of niet. anders kun je net zo goed ophouden met denken, want dan ben je gewoon mensen blindelings aan het naschreeuwen

31 mei 2013 om 09:52

@feanfan86 en Dsch
Ik denk juist dat het totaal niet verstandig is om Riemer terug te halen.
Riemer was ook geen makkelijke bestuurder.
Indien de directie vertrekt zal Riemer ook eens afscheid moeten gaan nemen, die man heeft te vaak nog een vinger in de pap willen houden (al dan niet terecht, maar dat gaat natuurlijk nooit goed werken).

Juist een onafhankelijk en capabel persoon die de club goed zou kunnen leiden en dan Riemer maar mooi als ere-voorzitter en voor de rest helemaal niets meer.

30 mei 2013 om 18:03

Toch wel opvallend dat veel mensen die uit het zakenleven in de voetballerij vaak snel in de problemen komen en dat deze mensen vaak voeling met de club verweten wordt.

Zo moeilijk is een voetbal toch niet?

Ik snap zelfs wel dat de voetbalwereld niet de zakelijke wereld is en dat dit anders werkt. Hoe kan het toch dat mensen die enrom succesvol binnen bedrijf geweest zijn en niet, mag ik aannemen, dom zijn zulke simpele fouten maken en totaal geen controle lijken te hebben op de organisatie?

Nogmaals zo moeilijk is het volgens mij niet.

Dat heeft die snor toch maar weer goed voor elkaar. Hij zal wel weer trots zijn op zichzelf

30 mei 2013 om 14:37

Wat kraam jij nou weer voor wartaal uit?

Mooi! Het zat er aan te komen, hopelijk heeft Riemer als Veenstra en co. opgerot zijn dan inzegging in de nieuwe RvC en ook in wie de nieuwe TD en voorzitter wordt.

Wat is Van Basten's positie? Die zal ook wel denken "ik dacht bij een rustige club te zitten nou"

Wat vinden de supporters van hem?

30 mei 2013 om 15:07

Van Basten ligt goed bij de supporters. Hij heeft zich ook altijd buiten deze discussies gehouden. Ondanks alle hectiek, heeft hij de rust binnen de selectie weten te bewaren. Over het spel en de resultaten kun je discussiëren, maar hij staat momenteel niet ter discussie.

30 mei 2013 om 15:19

Oké, goed om dat te horen. MvB staat bij mij (ondanks zijn Ajax avontuur) nog steeds hoog aangeschreven. Ik hoop dat hij het volgend jaar met beter materiaal ook beter gaat doen!

30 mei 2013 om 18:05

Ik vond hem ook niet slecht bij Ajax en was ook onaangenaam verrast dat hij opstapte.

30 mei 2013 om 15:12

Mijn eigen mening:

Een angsthaas 1e klas.
Steeds zeuren over het aantal doelpunten tegen maar kneus Zomer eruit halen nee hoor.
Daarnaast jeugd pas inlaten in de 85e minuut.
Thuis wil je aanvallend voetbal dit is never niet gebeurt dit seizoen

30 mei 2013 om 15:20

Oké, tja ik volg Heereveen niet zo... Was het onder Jans beter dan?

30 mei 2013 om 16:11

Eerste jaar niet, tweede jaar wel. Laten we hopen dat dat ook met Marco gaat gebeuren dit jaar mag je hem eigenlijk niet zoveel verwijten alleen mag hij wel iets aanvallender spelen in mijn ogen!

30 mei 2013 om 17:07

Jans had natuurlijk veel beter materiaal tot zijn beschikking. Daarnaast speelde Heerenveen (ook thuis) onder Jans toch wat meer countervoetbal. Ik vind ook dat Jans (het tweede jaar) heel goed wist wat de selectie wel of niet kon en daar zijn tactiek op afstemde.

Marco wil voornamelijk op balbezit spelen en echt het spel zelf maken. Daar is echter geen materiaal voor waardoor het vaak niet om aan te gluren is.

Als de supporters het vertrouwen in je opzeggen, moet je maken dat je wegkomt!

Mooie discussie weer. Bijna iedereen heeft vertrouwelijke informatie als ik dat zo lees...dan klopt er al helemaal niets bij die club. Ik denk dat velen 'vertrouwelijk informatie' misbruiken om hun eigen mening te onderbouwen. Niet doen...kom op voor je eigen mening, maar ga niet roepen dat je het hebt gehoord van een vriend van een broer van.....

Ik denk dat Heerenveen er nooit in is geslaagd om het vertrek van Riemer goed uit te leggen aan de achterban. Misschien hebben ze dat ook nooit echt geprobeerd, dat weet ik niet. Feit is wel dat als mensen als Riemer weggaan....dat je dan heel wat uit te leggen hebt. Als je dat niet kunt, moeten de prestaties op het veld dat wel goedmaken....als die dan ook nog eens slecht zijn, stapelt alles zich op, en dan krijg je dit.

En voor wat betreft de discussie tussen Genee en Derksen: Derksen maakt er wel erg zijn missie van om Veenstra onderuit te trekken...maar Genee accepteert de uitleg van Veenstra als de enige waarheid....

....volgens mij kunnen we in ieder geval de conclusie trekken dat er zaken niet goed gaan, en dat is jammer van die mooie club!

Zat er aan te komen en terecht denk ik. Nu heeft Riemer waarschijnlijk minstens zo een groot ego als die Veenstra. Alleen heeft hij aangetoond wel verstand van voetbal te hebben. Zou het mooi vinden als Heerenveen zich weer herpakt en met een aardig elftal meedoet on de plaatsen 5-8.

Sponsoren lopen weg
Foppe die net zijn tranen kon inhouden bv tv friesland
van der Velde die de club nieuw leven gaf , volgens mij haast hartkwaal nabij
fans dien niet weer kaart kopen
pers die Hansma de grond in boren
Veenstra zijnj hoofd op mijn dartbord
En ook ik koop geen kaart meer
En met mij vele anderen

31 mei 2013 om 05:07

het probleem is alleen dat wij de sponsoren en de seizoenskaarthouders het niet slim aanpakken door dingen op te zeggen, hier tref je alleen de club mee niet de directie die gaan toch wel door met hun sprookjes vertellen

Natuurlijk liefst vandaag nog afscheid nemen maar inplaats van een blok te vormen met een vermogen die de helft van de totale inkomsten bevat loopt iedereeen maar dingen op te zeggen.

31 mei 2013 om 10:49

Ik heb 36 jaar lang trouw op de tribune gezeten .
ben mee geweest Europa in
Er was een jaar dat het hek opslot zou , het jaar voor Riemer kwam , in het jaar voor dat Riemer kwam werd er gezegt als er bij de volgende wedstrijd geen exstra geld binnen zou komen het afgelopen zou zijn .
Ik had in die tijd oudere mensen voor mij zitten en die namen de meerwaarde van hun woning op voor de club .
Ik zelf nam persoonlijklening en stort met spaargeld er bij 15000 gulden .
Toen was er gemiddelde van 3700 toeschouwers bij wedstrijden aanwezig onder die toeschouwers van toen kwam aardig geld los en de club bleef .
Jij hebt gelijk dat het niet slim word aangepakt , er zijn simpele actie's mogelijk , ook nu nu er geen wedstrijden zijn , maar de maat is vol en op mijn leeftijd hoef ik geen actie tevoeren .
Veenstra en Hansma kennen geen club liefde dat zijn werknemers en die komen voor het geld .
Wat daar boven staat zijn mensen die ook bijdrage leveren met geld en kijk ik toch anders naar .
Een exstern buro zal onderzoek moeten doen en wat daar uitkomt zal nagestreeft moeten worden .
Intussen kunnen fans Veenstra en Hansma beletten om het stadion in tegaan of pagina grote advertentie zetten met handtekeningen .
Maar wat ze ook doen betrek Riemer , Foppe en oud gedienden met een club hart er bij Maarten de jong gebroeders Kist etc .
Daarna moet er vervanging komen voor Hansma en Veenstra en dat moet oud voetballes zijn , hoeven niet een club mensen tezijn , maar mensen met sporen in de sport , mijn voorbeeld daar in is az en ajax az heeft oud sporters en sport bestuurder in het team zitten , ajax bv Overmars en van der Sar .
hherenveen moet kijken onderspelers die bij de club actief waren bv Tobiassen , Edman , Hanson en als dat niet wil verder kijken

Het was eigenlijk wel te verwachten dat het vertrek van Riemer vrijwel onmogelijk op te vangen zou zijn. De club Heerenveen heeft zo lang aan hem gehangen, dat het nooit op eigen benen heeft leren staan. Als de ex-voorzitter dan ook nog eens moeite heeft om zijn volledige vertrouwen aan de opvolgers te geven, ontstaan er vanzelf scheuren. Tel daar de matige sportieve prestaties bij op en je hebt een kruitvat dat bij het minste of geringste ontploft.
Goede les voor alle andere clubs: word niet afhankelijk van 1 man.

30 mei 2013 om 18:18

Helemaal mee eens fier en koen. De nieuwe directie wordt enkel geschoffeerd omdat Riemer een hetze tegen ze begonnen is en daar zijn vriendje Derksen bij ingeschakeld heeft. Riemer doet hetzelfde als Van Raay destijds bij PSV deed. Zelf er een rotzooitje van gemaakt, maar wel richting de supporters mooi weer weten te spelen. Veel geld binnengekomen, maar niemand weet waar het gebleven is. Ik vond Heerenveen na de winterstop het beste voetbal hebben, dus dat kan het probleem ook niet zijn. Afgetekend kampioen geworden met de beloften en dan nog zijn de supporters niet tevreden. Als er geen geld is kan het ook niet uitgegeven worden. Riemer gaf wel geld wat binnenkwam meteen uit en dat pakte vaak goed uit. Echter wordt er vaak niet veel ruchtbaarheid gegeven aan de flops die er zijn.

30 mei 2013 om 20:56

Steef, Steef, wat een hoop onzin. Tuurlijk heeft Fier en Koen een paar goede punten genoemd. De opvolging van Riemer had beter gemoeten. Maar denk je nou echt dat er voor Derksen Veenstra aandacht gaf, nog geen kritiek op Veenstra was?

Er is in de periode na Riemer veel geld binnengekomen(oa Alves, Sulejmani en Pranjic), maar ook weer erg veel uitgegeven aan B-garnituur. Het is dus wel duidelijk waar dat geld gebleven is. Ken je El Younoussi nog? Die is voor 4,5 miljoen gekocht, maar voor een fooi weer terug naar Scandinavië gegaan. Let wel, Van der Velde was toen al niet meer voorzitter bij Heerenveen. Dat was Formsma en later het trio Kuiper-hoekstra-van Erve.

En waar in hemelsnaam haal je vandaan dat wij het beste voetbal van Nederland hadden? We hebben een hele korte opleving gehad, maar hebben het seizoen in stijl afgesloten met 5 verliespartijen op rij. Een groot deel van het seizoen was het armoe troef. Ik wil Van Basten daar nog niet gelijk op af rekenen, ik gun hem nog wel een beetje tijd. Maar ga Heerenveensupporters niet vertellen dat we hier het beste voetbal hebben gezien.

En ja, de beloftes hebben een geweldig seizoen gedraaid. Een mooi resultaat. Maar mag ik daarom niet meer kritisch zijn over de rest van de gang van zaken binnen de club?

31 mei 2013 om 10:16

@frisianreds
Je moet niet vergeten dat ondanks dat vele spelers na Riemer's voorzitterschap zijn gekomen hij toch ook een tijd in de RvC heeft gezeten en enkele flops heeft goedgekeurd.

Maar goed elke voorzitter en elk bestuur heeft altijd wel enkele tops en enkele flops

31 mei 2013 om 10:28

Heb je helemaal gelijk in. Riemer is ook geen heilige. Maar wat me in bovenstaande reactie stoorde, was de wijze waarop hij de schuld toegeschoven krijgt. Het is niet zo dat Riemer al het grote geld verbraste en die arme Veenstra zijn fouten goed moest maken.

31 mei 2013 om 11:07

Riemer verdient een beeld naast Abe
Zonder Riemer was er geen Heerenveen meer geweest en dat word door veel mensen vergeten .
Ook suporters vlak voor dat Riemer kwam waren belangrijk , zij gaven belangeloos geld .
Riemer was meer dan voorzitter vriend van alle spelers vriend van trainers en graag geziene gast op radio en tv
Dat straalde wat uit zorgde voor sponsering , spelers kwamen daarom naar Heerenveen de club straalde fam banden uit .
dat er bij verschillende voorzitters spelers binnen kwamen die niet slaagden hoort bij de sport ook ajax psv en feyenoord hebben wel dure miskopen gehad .
Daar moet je de voorzitters niet op aankijken maar scouting .
Maar als voorzitter een trainer beloftes maakt moet hij ze na kmen daar bouwt een trainer zijn elftal op

Yep, wegwezen met alle mensen die in de directie en RvC zitten. Geen hart voor de club, wordt weer tijd voor rust bij onze club, dat zie je dan ook terug op het veld. Ik hoop van harte dat dit doorzet, mijn steun hebben ze in ieder geval. Ben benieuwd naar morgen avond 20:00u, daar wordt het allemaal nader uitgelegd door de supporter verenigingen, ik ben erbij.
Forza Heerenveen!

30 mei 2013 om 19:24

Er is rust bij de club als Van der Velde niet de hele tijd van de zijlijn gaat lopen schreeuwen. Typisch geval van beste stuurlui staan aan wal. De hele financiële huishouding van Heerenveen was een rommeltje. Heerenveen heeft gigantische klappers gemaakt op transfergebied maar van dat geld heeft niemand iets teruggezien. Voor veel supporters zal Van der Velde een clubicoon zijn, hij zal vast goede dingen hebben gedaan, maar van de bedrijfskant heeft hij overduidelijk geen koek gegeten. Miljoenen binnenharken, helikopterladingen met overbetaalde middelmaat achterlaten, afstand nemen, het nieuwe bestuur gaat snijden omdat ze anders hun hoofd niet boven water kunnen houden, vervolgens kritiek hebben op het huidige bestuur ondanks dat je je handen van de club aftrekt. Dat is gewoon scheef. Houd je er dan buiten als Van der Velde zijnde, hij heeft het ook niet bepaald waargemaakt.

30 mei 2013 om 20:41

Hoho Viswinkel. Van der Velde begon in 1983 bij Heerenveen en is al in 2006 opgestapt. Dat is al weer 7 jaar geleden. Hij is begonnen met een veredelde amateurclub die diep in de financiële problemen zat. Aan het eind van zijn bewind heeft hij een redelijk gezonde club achtergelaten waar, als je het mij vraagt, niet heel veel (sportieve) groei meer inzat. Daarnaast heeft hij zelf een succesvolle horecagroothandel opgezet. Van der Velde was/is geen makkelijke man, maar beweren dat hij "van de bedrijfskant overduidelijk geen koek gegeten heeft" is echt lachwekkend.

Na een korte periode Formsma, kregen Yme Kuijper, Jan van Erve en Henk Hoekstra de leiding. Zij wilden, net als Twente later probeerde, de aansluiting met de top-3 bewerkstelligen. Hierbij hebben ze enorme financiële risico's genomen. In het geval van Twente pakte dat allemaal vrij goed uit en werd die aansluiting gemaakt. Bij Heerenveen bleek bij veel te veel dure aankopen dat ze het geld niet waard waren. Op spelers als Djuric, El Younoussi, Steppe, Matusiak en Ingelsten heeft Heerenveen erg veel geld verloren. Daarnaast groeide de financiële beloning voor de directie schrikbarend.

De huidige directie kreeg vast en zeker geen kerngezonde club in handen. Om de club weer gezond te maken, moest er bezuinigd worden. Een goede voorzitter, zeker één bij Heerenveen, is alleen meer dan een kille saneerder. Sponsoren worden gekleineerd(zie de diverse reacties van sponsoren die met Veenstra in gesprek zijn gegaan). Oude legendes worden geschoffeerd. Ruzies met wie dan ook worden openlijk uitgevochten,etc. Deze voorzitter houdt de 'boel niet bij elkaar', maar drijft mensen juist uiteen. Dát maakt de club op termijn kapot en dáárom komen supporters nu ook in opstand.

Ik vind dat je Hansma niet kan betichten van " geen hart voor de club " hebben....
Die loopt hier al vele jaren rond!

Liever gisteren dan vandaag weg. Echt genoeg geweest, dikke flop deze man.

Robert Veenstra zit er vooral voor eigen geld, niet voor de club. Weg met die man!

Eerlijk gezegd vind ik dat het nog lang geduurd heeft voordat de supporters in actie zijn gekomen. Nu ben ik geen Heerenveen supporter maar als Ajacied weet ik wel hoe irritant die soort bobo´s zijn. Hopelijk kan men samen met de sponsors de druk snel opvoeren. Des te sneller dat gebeurd des te sneller die padjakkers zullen vertrekken, want die soort gasten berokkenen een club alleen maar schade toe. Ik dacht altijd dat Heerenveen de stap naar de top in Nederland zou zetten maar door dit soort figuren is men eigenlijk weer terug bij af en moet men weer helemaal opnieuw beginnen. Graag wil ik hierbij de Heerenveen supporters succes wensen in hun strijd tegen deze padjakkers.

Zonder Veenstra en Hansma hadden we dezelfde weg bewandeld als Agovv en Veendam. Gelukkig is de club er nog door het net bijtijds ingrijpen van Veenstra.

Maar ja, de tv is een machtig medium en als die droplul van een Johan Derksen eenmaal de pik op je in heeft, dan krijg je het ook bij de supporters, welke alles geloven wat zo'n man beweert, moeilijk.

Veenstra blijkt een ijskoude saneerder te zijn die met niets en niemand rekening houdt. Een voetbalbedrijf is echter iets anders dan een puur commercieel bedrijf.hij wil dit niet begrijpen en schuift alle problemen af op de economische recessie, hierbij gesteund door de Rvc. Om deze man "weg"te krijgen zal een lange en moeizame strijd worden.

http://www.petities24.com/signatures/weg_met_direc...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren