Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Barcelona gaat voor 'de nieuwe Puyol': bod van 25 miljoen euro'

Laatste update:
/

Niet Thiago Silva van Paris Saint-Germain of Marquinhos van AS Roma maar David Luiz van Chelsea moet de defensie van Barcelona van nieuwe impulsen voorzien, zo meldt Sport. Volgens de meest verkochte sportkrant van Catalonië is de 26-jarige Braziliaans international tot het hoofddoelwit uitgegroeid.

Barcelona slaagde er afgelopen weekeinde in om Neymar naar Europa te halen en Luiz, die door Sport 'de nieuwe Carles Puyol wordt genoemd, moet de spectaculaire aankoop voor de achterhoede worden. De landskampioen van Spanje is naar verluidt bereid om een bod van 25 miljoen euro uit te brengen, al lijkt het onwaarschijnlijk dat Chelsea daarmee instemt. Met de transfer van Benfica naar Chelsea, in januari 2011, was reeds een dergelijk bedrag gemoeid en de verdediger is sindsdien alleen maar in waarde gestegen.

Luiz heeft in Londen een contract tot medio 2017 en verdient jaarlijks zes miljoen euro. Het is onduidelijk wat José Mourinho, de beoogd coach van the Blues, met de verdediger van plan is. Barcelona had eerder al interesse in Luiz, maar om uiteenlopende redenen belandde hij twee jaar geleden in Londen. Afgelopen seizoen blonk Luiz regelmatig uit en liet hij ook zien op het middenveld te kunnen spelen.

David Luiz is niet meer dan 25 miljoen euro waard

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Voor 25 miljoen laten ze hem echt niet gaan, heeft een uitstekend seizoen achter de rug. Ook komen zijn beste jaren nog, dus ik vraag mij echt af of Chelsea hem überhaupt wil laten gaan.

30 mei 2013 om 09:13

Heeft nog een lang contract. Waarom zouden we 'm wegdoen voor een mindere bedrag dan dat wij ervoor betaalt hebben? Luiz is een icoon binnen de kleedkamer, één van de warmste spelers binnen het voetbal. Daarbij heeft hij ook zijn kwaliteiten als speler. Barcelona heeft de financien dus die betalen maar lekker de hoofdprijs. Zal wel Neymar zijn geweest die om zijn komst vraagt, zoals gister met Edmilson. Niet te geloven hoe ver een club wilt gaan voor een speler.

30 mei 2013 om 09:43

"zal wel Neymar zijn geweest die om zijn komst vraagt, zoals gister met Edmilson. Niet te geloven hoe ver een club wilt gaan voor een speler. "

uhm....of heeft barcelona gewoon een nieuwe verdediger nodig.. Oh ja! dat is het

30 mei 2013 om 09:46

tot medio 2017 is toch echt langer dan 2 jaar hoor?

30 mei 2013 om 10:21

Ik hoop dat hij blijft. Zijn waarde stijgt en ook bezorgt hij altijd een goed sfeertje in de kleedkamer en @the bridge. Zijn traptechniek is zoals we allemaal al weten geweldig!!

30 mei 2013 om 18:07

Jij als insider weet natuurlijk dat Luiz een icoon in de kleedkamer is en een van de warmste spelers in het voetbal, lachwekkend.

30 mei 2013 om 10:57

David Luiz heeft aangegeven zeker bij Chelsea tewillen blijven. Hij voelt zich een echte ''blue'' en wil niet vertrekken. Als het aan Luiz ligt zou hij blijven maar..... Mourinho komt natuurlijk en als die het niet ziet zitten in Luiz(wat gezegd wordt) dan is het al snel Exit voor hem. Mourinho wil toch voor een groot deel zn nieuwe team gaan bouwen. En ik heb daar alle vertrouwen in, ik zou Luiz niet weg doen maar als Mourinho t wil dan zou het wel goed zijn voor Chelsea. Vind alles goed als Oscar, Mata en Hazard maar blijven

30 mei 2013 om 12:18

David Luiz is echt overschat hij behoort zeker niet tot de beste verdedigers. FCB moet zeker niet meer dan 25 voor hem betalen.

Hopelijk gaat dit niet gebeuren. Zo'n smerige benenbreker als Luiz verdient het shirt van Barca niet.

30 mei 2013 om 09:04

ja ik zie liever ook bocara spelen. kan heel goed meevoetballen. mischien aldewered heeft een heel goed seizoen gespeeld en kan goed meevoedballen.

30 mei 2013 om 11:19

Je meent toch niet serieus dat Alderweireld naar Barcelona moet?

30 mei 2013 om 09:06

klopt alleen schoonspringers verdienen het shirt van barca

30 mei 2013 om 09:26

Dat zeg ik niet. Maar een club als Barcelona staat voor een bepaalde speelwijze met dominantie en voetballend vermogen. Ook is Barcelona een nette club. Ik zou het jammer vinden als ze hem halen.

Hetzelfde gevoel heb ik bij Real momenteel. Vroeger altijd een zeer nette club geweest. Maar sinds de komst van Mourinho en schoppende spelers als bijvoorbeeld Pepe is dat niet meer zo.

Liever zie ik dat Barca Hummels haalt. Die past daar veel beter.

30 mei 2013 om 09:24

afcavosje

helemaal mee eens, die luiz is een mafkees en verdient het shirt van Barcelona niet, hij maakt de vuilste overtredingen en als hij zelf amper aangeraakt wordt valt hij meteen en maakt er een grote theatershow van

jan verthongen of kompany zou veel beter zijn, of silva uiteraard

Nee niet doen heeft niet genoeg techniek hij doet maar wat. Mats hummels die heb je nodig.

Zijn offensieve spel is een sterk wapen van deze speler, maar als het echt op zekerheid in de verdediging aankomt zie je hem te vaak foutjes maken.

30 mei 2013 om 11:00

JIj lult maar wat he? Waarom is Luiz dan zo sterk offensief? Weet 9 van de 10 keer niet wat ie met de bal moet of zoekt naar een te moeilijke oplossing wat vaak balverlies oplevert. Speelde laatste maanden vaak op t middenveld omdat ie teveel balverlies leed voor een verdediger. Ja hij knalt er wel eens een prachtige bal in, maar zn offensieve spel een sterk wapen? Nou nee

30 mei 2013 om 11:25

Nou als een verdediger zo nu en dan een bal erin knalt kan je toch wel stellen dat hij in offensief opzicht goed is. Dit is wat mij het meeste opvalt aan deze speler.
Waarom zou een trainer een verdediger naar het middenveld toeschuiven als hij niet weet er met de bal moet gebeuren? Hier ''lul'' je jezelf een beetje tegen.

30 mei 2013 om 17:58

Inderdaad, Luiz is overschat, zowel verdedigend als aanvallend vaak een drama, zeker als her niveau wat hoog ligt.

30 mei 2013 om 22:02

Ik lul mijzelf tegen? Luiz staat op het middenveld omdat het balverlies wat ie af en toe lijd dodelijk kan zijn als dat in de verdediging gebeurd. Snap je dat slimmerik? Als hij nu de bal verliest staat er nog een linie achter om die fout op te knappen. En is een verdediger nog steeds zo offensief goed als hij 1 bal dr inschiet maar ook 20x per wedstrijd verkeerde keuzes maakt aan de bal? Zon voetballer moet de bal afpakken, inleveren bij mata oscar hazard ofzo en weer gaan verdedigen. Weten wat je kan, is al een kwaliteit opzich

25 miljoen zijn geen bedragen meer voor de absolute topclubs.
Helaas zijn dit soort bedragen lachertjes...

Ben bang dat je al snel richting het dubbele gaat als je een basisspeler bij een concurent wilt halen.

Luiz doet het sinds nieuwjaar niet slecht, maar voor 35 miljoen euro zou ik het niet erg vinden om hem te zien vertrekken. Verdedigend is hij gewoon niet sterk genoeg voor een ploeg als Chelsea en hij heeft teveel slordigheidjes en eerlijk gezegd denk ik niet dat hij onder Mourinho veel zal spelen.

Mocht hij blijven, zou ik het niet erg vinden, maar mocht hij vertrekken ook niet. Sowieso moeten we een nieuwe solide cv halen.

Mwa, ik heb mijn twijfels of deze jongen bij Barca past. Ik zou eerder voor Hummels gaan. Kan verdedigen en ook nog eens heel goed voetballen.

30 mei 2013 om 09:11

Zeker een veel betere keus. Ook Subotic van Dortmund zou een goede aanwinst zijn.

Hoop echt dat hij komt want de verdediging is nu 1 grote gatenkaas. Versterking van de verdediging moet echt prioriteit nummer 1 zijn bij Barca, heb nog nachtmerrie's van die 7-0 pak slaag. Mag echt nooit meer gebeuren!

Ik vind Mats Hummels nog steeds een goede kandidaat om Barca te versterken. Deze Luiz ben ik persoonlijk niet zo'n fan van.

Tsja, als Suarez naar Real gaat moet Barca natuurlijk een Luiz halen om hem af te stoppen.
Het zijn allebei drama-queens van de bovenste plank.
Worden weer 'interessante classicos komend jaar dan...

Dan zie ik liever een Spanjaard. Barcelona moet voor Inigo Martinez of voor Alvaro Domingues gaan. Verder Martin Montoya behouden.

Het kapsel heeft hij mee

On: Luiz speelt bij Chelsea altijd wel goed en is veelzijdig, kan bv ook als vm spelen. Lijkt mij een goede aanwinst voor Barca

Ten eerste is 25 miljoen te weinig voor Luiz. Hij kostte Chelsea meer.
Ten tweede laat Chelsea hem niet gaan omdat hij basisspeler is.
Ten derde wordt waarschijnlijk Mourinho coach van Chelsea en die gaat Barca vast dwars zitten
Ten vierde (mijn mening) vind ik hem echt geen topverdediger. Ik zou voor bijvoorbeeld Hummels gaan.

David Luiz past uitstekend bij Barcelona, hij wordt inderdaad ook gezien als de nieuwe Carlos Puyol. Ik denk dat je het met 25 miljoen niet gaat redden, maar misschien kan er nog een jeugdspeler in de deal betrokken worden, zo niet ga je al gauw praten over /- 30 miljoen euro.

Ik vind Luiz veel te onstuimig en slordig om bij Barclona achterin te spelen, ik zie liever iemand anders.

Ik ie ook liever Hummels komen, Thiago Silva is helemaal een geweldenaa natuurlijk, maar om dan weer een gigatransfersom vor een 28-jarige speler neer te tellen, kost Barcelona weer heel veel geld, wat ze nooit meer terugzien. Aan de andere kant is het misschien juist wel goed dat ze iemand halen die er meteen staat en niet nog hoeven in te passen.

30 mei 2013 om 09:16

Bij Barca hoef je ook niet te kunnen verdedigen om daar in de defensie uit te blinken. Luiz is voor het spel wat Barca speelt de ideale man achterin, omdat hij tot veel meer in staat is met een bal.

30 mei 2013 om 16:05

@drogbaa
Snap je nou niet dat Barça een keer een goede verdediger nodig heeft? Waarom denk e dat ze over twee wedstrijden met 7-0 van Bayern verliezen?

Die 25 miljoen kunnen ze beter aan een andere verdediger uitgeven. Hij is niet de nieuwe Puyol, hij is te slordig voor in de verdediging, Benitez had hem niet voor niets op het middenveld gezet. Overigens denk ik dat zijn nationaliteit een grote rol speelt in deze transfer.

30 mei 2013 om 15:02

Benitez heeft hem op jhet middenveld gezet omdat Mikel slecht/geblesseerd is/was. En Omdat Lampard niet alle wedstrijden kan spelen gezien zijn leeftijd.

Maar als iedereen fit is dan speelt hij 100 procent in de verdediging. Deze jongen is zooo maar zoo getalenteerd.

Was Luis niet de man van Chelsea? Die gaat echt niet weg daar.

Jammer. Ik had gehoopt op papasthoupolos van Schalke. Groot talent, alleen hij heeft zich nog niet op heel hoog niveau bewezen. Anders hoop ik dat ze voor Hummels, Vertonghen of Chiellini.

30 mei 2013 om 09:38

Ik vind Howedes van Schalke ook niet verkeerd. Ik zie het liefst dat Luiz niet komt, al moet ik wel toegeven dat hij voetballend een van de beste Cv's is op dit moment. Maar hij is te grof vind ik ik houd niet van zulke spelers.

Ik hoop nog steeds op Chiellini of in ieder geval een type Chiellini. Kompany zou de ultieme aanwinst zijn, jong, sterk, voetballend goed en een beest achterin. Ook Subotic zou ik een aanwinst vinden. Aub geen David Luiz, gaat veel teveel geld kosten, heeft een lang doorlopend contract en werd al duur aangekocht, die gaat nooit voor 25 miljoen weg, een bedrag dat overigens erg fors is.

Ik zou dit graag als team van barca zien volgend seizoen.

Wat vinden jullie ervan?
Als je het anders zou doen zou je dan willen vertellen wat?

Ter stegen
alves
hummels
pique
alba
xavi/thiago
busuqest
iniesta
pedro
messi
neymar
30 mei 2013 om 10:22

Pedro is de laatste tijd erg onzichtbaar, Alexis daarentegen is erg hard aan het terugkomen. Ik denk dat Alexis door de komst van Neymar gemotiveerd raakt en alleen maar beter gaat spelen. Hij is dit seizoen ongelukkig geweest, maar iedere keer heeft hij gewoon hard gewerkt. Ik geef hem nog een kans.

30 mei 2013 om 15:24

Bullshit.

Iedereen met een normaal gezond verstand van voetbal zou Pedro moeten kiezen boven Alexis. De laatste tijd erg onzichtbaar is onzin, uit tegen Bayern de beste man. Tegen Valladolid twee wedstrijden geleden de beste man. In la liga tegen Espanyol erg dreigend. Pedro is in het voetballende aspect veel beter dan Alexis, de kaats om maar wat te noemen, Alexis levert veel te vaak in.

30 mei 2013 om 16:07

Uit tegen Bayern was het niet zo moeilijk om de beste man van Barça te zijn. Ik ben het er wel mee eens dat hij beter dan Alexis Sánchez is. Alexis is een alles of niets speler, Pedro niet. Daarom is Alexis zo wisselvallig.

30 mei 2013 om 11:44

Geen Hummels nemen!!! Er zijn genoeg verdedigers veel beter dan hem. Neem Silva, Chiellini, Kompany, Vertonghen of nog liever een jeugdspeler dan Hummels. Wat een prutser. Wat zien jullie toch allemaal in hem? Dat hij voor het Duitse nationale eftal speelt zegt niets over zijn kwaliteiten, ze hebben namelijk een zeer zwakker verdediging met Hummels, Boateng en Mertesacker. Wordt nou toch eens wakker!!

30 mei 2013 om 16:09

Jij snapt er echt niks van, hè? Hummels is verdedigend de beste, samen met Thiago Silva, die er op dit moment is. Jij speelt volgens mij iets te veel Fifa, of niet?

30 mei 2013 om 21:06

Als ik teveel Fifa zou spelen, dan zou ik helemaal weg zijn van Hummels, want daarin is hij een van de beste verdedigers ter wereld. Ik ben het met je eens dat Hummels kan verdedigen, maar door zijn vele fouten zou ik hem niet verdedigend de beste noemen.

Hoop dat Barca gaat voor Hummels. Sympathieke hardwerkende verdediger die wel een slot op de deur kan zetten!

30 mei 2013 om 11:39

Hummels zal wel sympathiek zijn, maar dat zijn natuurlijk geen criteria voor de top. Hummels maakt in bijna elke belangrijke wedstrijd wel een grote fout. Hij wint geen wedstrijden voor je, maar hij verliest ze. Herinner je je nog die wedstrijd in de halve finale van de Champions League tegen Real Madrid. Daar maakt hij echt een blunder waar je u tegen zegt en daaruit scoort Ronaldo uiteindelijk. Omdat Lewandowski vervolgens een hattrick maakt gaan ze alsnog door, maar anders had het ze de finale gekost. En vervolgens in de finale tegen Bayern maakt hij een volgende levensgrote fout waaruit Robben móet scoren. Als Robben gewoon had gescoord en Bayern daardoor de finale had gewonnen was Hummels volledig afgebrand, maar Robben scoort niet waardoor de fout van Hummels niet uitgelicht wordt. Hij maakte daarnaast ook een fout in de laatste competitiewedstrijd tegen Hoffenheim waar hij een penalty veroorzaakt en geblesseerd raakt en op het EK maakte hij ook een fout.
Barça zal na zijn fout in de finale dan ook zijn afgeknapt op Hummels, als het ooit interesse in hem had, en dat is maar beter ook.

30 mei 2013 om 12:08

Ik vind FC Barcalona een sympatieke club. Ondanks de grote bedragen heb ik wel altijd het idee dat er een idee achter zit, ook voor de wereld. Het steunen van goede doelen etc. Ik vind dat ook, dat de spelers ditzelfde uit moeten stralen. Dat ze bereikbaar zijn voor hde supporters, voor de fans. Ik denk dat Hummels dat ook is.

Je hebt absoluut gelijk dat Hummels flink in de fout gaat. Maar ik zie Puyol ook soms grandioos in de fout gaan. Ik zie Ramos bij Real ook fouten maken.

Maar ik ben ook geen fan van Thiago Silva. Ondanks dat hij het goed heeft gedaan bij AC Milan.

30 mei 2013 om 16:10

Thiago Silva en Hummels zijn de twee beste Cv's die er op dit moment zijn hoor?!

30 mei 2013 om 21:13

Ik zie ook liever sympathieke spelers bij Barcelona en wat dat betreft heb ik liever Hummels dan die matennaaier en benebreker van Chelsea, maar daar win je geen wedstrijden mee.

Ik hoop dat hij blijft. Zijn waarde stijgt en ook bezorgt hij altijd een goed sfeertje in de kleedkamer en @the bridge. Zijn traptechniek is zoals we allemaal al weten geweldig!!

hij is een goede verdediger maar geen 25 miljoen waard mischien 15 max

Muniesa zou de nieuwe Puyol zijn, maar die loopt nu gratis de deur uit omdat dit bestuur te achterlijk voor woorden is en geld aan het verspillen is.
Met een Abidal wiens contract niet wordt verlengd en een Puyol die ook weer een jaartje ouder wordt, zitten we met maar twee pure CV. En wat doet dit bestuur, buiten schuld op Laporta schuiven om? Een nieuwe CV kopen voor de hoofdprijs, een toptalent laten vertrekken en volgend jaar wéér een nieuwe CV kopen omdat Tito blijkbaar twee jaar nodig heeft om zich te realiseren dat Adriano helemaal geen CV is.
En dat terwijl Muniesa óók op de flanken uit de voeten kan.

30 mei 2013 om 10:54

Was gelijk wat ik ook dacht. Muniesa werd altijd de nieuwe Puyol genoemd. Hij heeft wat pech gehad met zijn blessure die hij opliep in de voorbereiding van het seizoen, maar dan nog heeft hij zeker de potentie om in de toekomst een basisplaats te veroveren. Ik had hem persoolijk ook liever gezien dan Bartra.
Van wat ik van David Luiz heb gezien zou ik hem wel bij Barca willen zien, maar dat zijn maar een aantal wedstrijden waar ik hem op kan beoordelen.

30 mei 2013 om 18:09

Denk je niet dat die scouts iets meer verstand dan jij hebben om Muniesa te kunnen beoordelen?

31 mei 2013 om 04:09

Nee.

Dezelfde scouts die Song als CV zagen, bedoel je?

Ongeacht het feit dat the Sun een schijtkrant is heeft Rob Beasley het vaak bij het juiste eind als het op Mourinho aankomt. Die twee kunnen zeer goed met elkaar omgaan en hebben elkaars nummer ook in hun zak zitten.

OMG Barcelona...dit ga je echt niet menen.
Please Zubi ga weg man met je domme en mislukte aankopen en nu weer dit.
Verdomme, wanneer worden zij een keer wakker in Barcelona
Deze man pakt ieder keer rood of komt er mee weg en voetballend is hij echt drama

Zou een club met zoveel schuld als Barcelona niet beter eens wat geld in de eigen jeugdopleiding steken in plaats van alsmaar te kopen?

Mourinho gaat hem nooit naar Barca laten gaan... Er zou iets spelen met Real, want Mou zou Modric willen

Barcelona opzouten!
Voor 50 miljoen ''pond'' zal Chelsea hem niet eens laten gaan. Luiz is een onmisbare kracht in het team van Mourinho die jarenlang het Europese podium zal gaan domineren. Ik hoop op deze opstelling volgend jaar.

Edit: Lukaku in het centrum en Mata op links. (komt door die k*tadvertenties van VZ)

Cech/Courtoi
Azpi/Pizcek
Luiz
Terry/Iva
Countrao
Oscar
Fellaini
Bruyn/Erikse
Hazard
Mata
Lukaku

Chelsea heeft geld zat en ze hebben hem voor meer gekocht..
dus nee barc lukt niet.

Waarom is Barcelona geïnteresseerd in deze clown? Wat een rotvoetballer

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren