Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Fans Racing dragen spelers op te verliezen: 'Liggen kogels voor jullie klaar'

Laatste update:

Fans van Racing Club eisen dat de spelers van hun favoriete club zich vrijdag niet inzetten in het competitieduel met Quilmes. Verliest Racing de ontmoeting, dan komt aartsrivaal Independiente namelijk nog verder in de degradatiezorgen. De supporters willen zo revanche voor de degradatie van hun club in 1983, destijds mede te wijten aan een opzettelijke nederlaag van Independiente.

Het komt erop neer dat de fans hun spelers hebben opgedragen om vrijdag het duel opzettelijk te laten lopen. Enkele fanatiekelingen van de harde kern gaan daarbij erg ver. “Als jullie niet verliezen van Quilmes, liggen er kogels klaar voor allen. De punten voor Quilmes of het ziekenhuis”, werd de spelers de voorbije dagen onder meer toegebeten.

Met een nederlaag tegen Quilmes snijdt Racing overigens ook zichzelf in de vingers. De club is nog in de race voor een ticket in de Copa Sudamerican, de Zuid-Amerikaanse equivalent van de Europa League. Voor de fanatieke fans is een afgang van de grote rivaal echter belangrijker dan het succes van de eigen ploeg.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
28 mei 2013 om 13:27

precies. De haat voor de rivaal is groter dan de liefde voor de eigen club. Geen echte supporters als je het mij vraagt.

28 mei 2013 om 14:28

Is zeker triest maar misschien hadden ze dit niet geeist als ze het hun niet hadden geflikt in 1983. Wraak is zoet zeggen ze.

28 mei 2013 om 15:01

Inderdaad, zeker dat met kogels!
Echter kan ik de gevoelens begrijpen(let op gevoelens niet de bedreigingen)
Als die andere club ook expres verloor dan is het begrijpelijk dat je ze terug wilt pakken... zelf prefereer ik het op sportief gebied oplossen!

Feyenoord is onze aartsrivaal maar ik zou absoluut niet willen dat ze degraderen...want het is de wedstrijd van het jaar, DE klassieker!

28 mei 2013 om 18:32

Nu veel geld inzetten op de Toto op winst Quilmes.

Ik zou me geblesseerd afmelden voor dat partijtje

28 mei 2013 om 13:51

Ik denk dat je m wel gewoon kan spelen. Stel je wint, wat voor reden zouden ze dan nog hebben om je ook echt wat te doen? Nul volgens mij.

28 mei 2013 om 14:14

Ooit wel eens in Zuid Amerika geweest? Een wedstrijd bezocht of met de fans gepraat? Daar zijn de Oost Europeanen niks bij. Dit zijn geen hooligans, maar Maffiabendes. Ik heb in Brazilië gewoond en heb regelmatig wedstrijden bij gewoond in Belo Horizonte (cruzeiro). Dat was al een gekkenhuis! En het was niet eens een derby.

28 mei 2013 om 14:48

Die gok zou ik niet willen nemen als speler zijnde ...

28 mei 2013 om 15:07

Ja, ik heb 2 keer een wedstrijd in Argentinië bezocht. Ik weet dat het zware jongens zijn, maar geen enkele hooligan gaat toch spelers van zijn eigen club wat aan doen?

28 mei 2013 om 15:24

Zou jij die gok willen nemen en de winnende willen scoren? Wanneer je een antwoord hierop kan geven heb je het antwoord. Bij twijfel ga je er eigenlijk ook al vanuit dat dit dus wel tot de reële kansen behoort.

Ik kan je al verklappen wat ik zou doen, never nooit dat ik zou scoren, ben helemaal niet bang aangelegd maar weet genoeg om het niet te doen. Lekker rechts langs de zijlijn staan, of eigen doelpunt maken, ben je misschien ook gelijk de clubheld!

28 mei 2013 om 15:30

Wel als ze er veel geld op in hebben gezet. En dat zou natuurlijk goed kunnen met die bendes daar. Het doet mij een beetje denken aan de film Snatch dit, maar dan in voetbal

28 mei 2013 om 15:33

Nogmaals; Dit zijn geen hooligans. Dit zijn criminelen. Maffia. Het gebeurd vaak dat familieleden van voetballers in Brazilië ontvoerd worden zodat de speler losgeld moet betalen. Er is zelfs een speler, jaren terug, vermoord omdat door hem zijn land niet doorging op het WK.

28 mei 2013 om 15:38

Andres Escobar werd na zijn owngoal tegen de Verenigde Staten in zijn hoofd geschoten..regelrechte maffiapraktijken in Zuid-amerika..

28 mei 2013 om 16:04

Nota bene door zijn eigen stadgenoten van zijn stad Medellin. Vergis je niet in die Zuid Amerikanen.

Wat een gekken zeg. En dat noemt zichzelf dan supporters.

Dat noem je toch geen supporter meer?

en dat noemt zich fans. ik noem ze 'triest'

Dit heeft niks meer met voetbal te maken. Echt diep en diep triest. Autoriteiten zullen er ook wel weer niks aan doen van vanwege corruptie of onmacht. Als speler wil je toch ook niet voor zo'n club willen voetballen.

Dit gaat toch ook helemaal nergens over. Wat een belachelijke 'fans'.... Diep en diep schamen moet je je dan als mens.

Leedvermaak is tegenwoordig het vermaak van iedereen, maar dit is toch van een buitenaards niveau dat je gaat dreigen.

Zonder rivaliteit zou voetbal ook geen hol aan zijn, maar dit gaat natuurlijk veel te ver.

Dan kan je jezelf toch geen fan meer noemen; een dreigbrief schrijven naar je eigen spelers om de rivaal te laten degraderen. Rivaliteit is tot daaraan toe, maar dit gaat echt veel te ver!

Is een heel groot dieptepunt in het voetbal, echt ontzettend erg dat de haat jegens een club meer voldoet dan de liefde van je eigen club. Echt ongelofelijk hoe ver sommige kunnen gaan, dit slaat echt werkelijk alles. Je eigen spelers met de dood bedreigen, hier moet echt iets aan gedaan worden.

Beter winnen de gasten gewoon, nooit je laten kennen door de supporters in dit zulk situaties!!

28 mei 2013 om 13:36

normaal gesproken moet je je niet laten kennen, maar die zuid amerikanen zijn knetterkoekoe.
Ik zou mijn leven niet riskeren als ik eerlijk ben.

Je moet eens voor de grap de documentaire kijken: The two Escobars. Gaat over Pablo escobar en zijn broer die voetballer was. Hij miste dacht ik een strafschop waardoor de ploeg verloor. Bam vermoord.

Edit. Pardon het was een eigen doelpunt ik was het alweer vergeten

28 mei 2013 om 13:52

Hij scoorde een eigen goal, wat de enige treffer bleek te zijn dacht ik zo.

28 mei 2013 om 13:53

Volgens mij zijn of waren Pablo en Andres Escobar geen broers...
Andres schoot op t WK in eigen doel en werd later vermoord in Colombia.... zeer triest.

Die gasten Zuid Amerika zijn loco!!

28 mei 2013 om 13:55

Heb ik ook gezien, maar hij miste geen strafschop. Hij maakte op het WK van ik geloof '86 een eigen doelpunt door de bal voor een openstaand doel in het eigen doel te sliden. Niet dat het wat had uitgemaakt, want als hij dit niet deed stond er een speler achter hem om de bal in het doel te schieten.
Laterna bij terugkomst in eigen land werd hij 's avonds na een avondje stappen opeens doodgeschoten. De moordenaar riep bij elk schot 'goal, goal, goal'. Zwaar triest verhaal.

28 mei 2013 om 14:01

Het was het WK van 1994 waar verwacht werd dat Colombia voor een verassing zou kunnen zorgen.

28 mei 2013 om 14:25

Het was in 1994 op WK met oa Valderrama..
HIj werd overigens niet opeens doodgeschoten, de documentaire die ik zag werd het heel duidelijk dat er een ruzie aan vooraf ging..

28 mei 2013 om 14:26

@1974

Het was de rest van de wereld die Colombia zag als een gevaarlijke outsider, maar in eigen land werd de Colombiaanse ploeg zelfs gebombardeerd tot torenhoge favoriet, waardoor de uitschakeling in de poulefase als een grote afgang werd gezien.

28 mei 2013 om 14:33

@ Tim101

Klopt, maar in de documentaire werd ook gezegd dat deze ruzie ook over hetzelfde onderwerp ging: de eigen goal. Komt dus op hetzelfde neer. Bovendien ging de persoon in kwestie weg en werd hij pas doodgeschoten bij het verlaten van de club. Anyhow, gewoon een triest verhaal.

Achterlijk dit, misschien een idee om de wedstrijd te verplaatsen.
Tot na de laatste speeldag, misschien zijn dan de rollen al verdeeld

Voorzitter of de bond moet die wedstrijd lekker annuleren. Spelers zijn niet veilig, dus dan kun je net zo goed niet spelen. Hebben die 'fans' ook pech.

Vreemd dat er nergens in het artikel vermeld wordt in welk land dit zich afspeelt. Uruguay dus.

28 mei 2013 om 13:47

Nee, dit is Argentinië.

Belachelijk van de supporters om je eigen spelers met de dood / zware verwondingen te bedreigen. Rivaliteit hoort er zeker bij, maar dit gaat veel te ver. Bovendien extra dom omdat de club zichzelf ook in de vingers snijdt bij een nederlaag...

edit: Na de tweede keer lezen zie ik pas dat in 1983 precies hetzelfde gebeurde, alleen dan andersom. Independiente verloor expres, waardoor Racing degradeerde. Dan valt het iets meer te begrijpen, maar (nogmaals) je eigen spelers bedreigen gaat echt te ver.

28 mei 2013 om 14:51

Dan is het helemaal vreemd. Achter het linkje in de tekst staat dat de club uit Uruguay komt.

Punt is dat ze het menen. In Argentinië (en in Brazilië) worden de clubs doorgaans gerund door criminele bendes, ze zitten misschien nog net in he bestuur, maar zetten dusdanige druk dat bestuurders hun eisen vaak klakkeloos over nemen. Die wedstrijd tegen Quilmes zullen ze dus ook vast inderdaad verliezen.

Dat wordt dus een zekerheidje in de Toto. De spelers weten dat de supporters (jammer genoeg) echt doen wat ze beloven als ze wel zouden winnen.

Volstrekt debiel, meer haat voor de rivaal dan liefde voor de eigen club! Ik hoop dat de overheid zich hiermee bemoeit. Mensenlevens staan op het spel en worden bedreigd. Dat dit uberhaupt plaats kan vinden is al veelzeggend genoeg.

Hoe werkt de Argentijnse competitie dan precies, want in de 'torneo Final' staat Independiente 11/20.

Ze zijn in de 'torneo Initial' weliswaar 17/20 geworden, maar plek 11 lijkt dan weer geen degradatie te betekenen.

Weet iemand hoe dit precies werkt?

28 mei 2013 om 13:53

Hahah ja ik zat ook al te kijken. In de competitie staat Racing Club op dit moment 11e en staat Independiente zelfs 9e. Hoe kan je dan in de degradatiezorgen zitten??

28 mei 2013 om 14:05

degradatie wordt bepaald aan de hand van de standen van de laatste 3 seizoenen, zo is de kans uiteraard kleiner dat een grote ploeg degradeert (bron: Wiki!)

Trieste "supporters"...

Ze zeggen altijd dat voetbal van allen een maakt maar dit is toch erg. Clasico, Celtic- Glasgow (toen het er nog was) en Ajax- Feyenoord is hierbij toch echt helemaal niks. Dit bederft het hele voetbal

Triest van de supporters om dit te eisen, echt belachelijk. Het succes van de eigen ploeg is vele malen belangrijker dan het verlies van een tegenstander.
Nu is het wel zo dat Quilmes gewoon kan winnen en dan nog zullen ze er de credits niet voor krijgen want iedereen verwacht dat het toch doorgestoken kaart is.

Ongelooflijk dat supporters dit eisen van hun eigen spelers. De rivaliteit gaat dus verder dan hun eigen clubliefde. Triest

28 mei 2013 om 14:18

Enerzijds wel begrijpelijk als je het mij vraagt. Voetbal fans reageren nou eenmaal primitief. En ze hebben nu eenmaal de kans om hun aartsrivaal , let op , 'terug' te pakken voor iets wat nog diep zit bij de fans. Ik keur de bedreigingen zeer af, maar kan me enigszins wel verplaatsen in de passie van die fans.

Wat ik overigens niet begrijp is hoe dit in de media terecht is gekomen. Zowel voor de fans als de club maken het zichzelf niet makkelijk door dit naar buiten te brengen. Welk resultaat er nu ook valt, de ophef zal in ieder geval groot zijn en dat was het niet geweest wanneer je toch 'stilletjes' verliest.

28 mei 2013 om 14:22

Charlinhoo Ik ben 100% voor die Zuid Amerikaanse passie jammer dat wij in Nederland geen passie/emotie hebben.

Maar dit heeft niets met voetballen te maken, dit is echt het laagste wat er is, spelers gaan bedreigen. Ik hoop ook dat de politie deze nepsupporters oppakt en 10 jaar minimaal geeft voor het met de dood bedreigen. Ze kunnen nu echt niet met lulverhalen aankomen van: Het was maar een geintje.

En geloof me in Zuid Amerika kennen ze geen taakstrafjes, en knuffelen ze geen criminelen zoals hier in Nederland.

Wow normaal gesprokken hou ik wel van de Zuid Amerikaanse passie, maar dit gaat wel 10.000 bruggen te ver. Dit gaat nergens meer over.

Dan zijn ze bij Feyenoord nog lief die wilden dat Feyenoord verloor zodat Ajax geen kampioen zou worden in 2010.dat gebeurde op zijn minstens nog zonder bedreigingen en maar van een stuk of 10 supporters van Feyenoord.

Dit ''incident doet me vooral weer denken aan dat verschrikkelijke moment toen de Colombiaan, Andres Escobar werd doorzeefd door maar liefst 12 kogels vanwege een eigen Goal op het Wk 94.

28 mei 2013 om 14:14

Waren er wel wat meer sswaa, minstens een uitvak vol. Dat er geen doodsbedreigingen aan te pas kwamen doet er niks aan af dat ze in Rotterdam minstens net zo met Ajax bezig zijn als met de eigen club.

28 mei 2013 om 14:18

Sjaak Ik bedoelde die Feyenoord Supporters die tijdens de training naar de spelers gingen om te vragen of Feyenoord niet wilde winnen van Twente destijds.

Dus niet in het stadion.

dit gaat duidelijk niet meer om voetbal.

Verschrikkelijk dit.
Wat ik mij wel afvraag is stel dat die gasten gaan verliezen, wat gaat de voetbalbond daar dan doen? Dan zou het expres verliezen en competitie vervalsing zijn. Maar je kunt spelers ook niet in levensgevaar het veld op sturen.
Wat een stof om over na te denken zo op dinsdag zeg...

28 mei 2013 om 14:13

//wat een stof om over na te denken zo op maandag zeg... \\

Valt mee, het is inmiddels dinsdag.....

Dit kan toch niet man, als ik speler zou zijn zou ik zeker niet spelen die wedstrijd pff

Heerlijke voetbalspanning.
Beetje overdreven maar toch weer een bijzonder goed moment om het Uruguayaanse voetbal op de kaart te zetten. Zo'n wedstrijd wil ik nog wel zien .

28 mei 2013 om 14:22

Dan kan je lang wachten op zo´n wedstrijd in Uruguay..... Het is namelijk in Argentinie.

Ik hoop dat Independiente eindelijk voor het eerst in haar geschiedenis naar "la B" gaat. Iedereen in Argentinie hoopt erop, behalve natuurlijk alleen de hinchas van Independiente.

28 mei 2013 om 14:28

Geeft alleen maar aan dat ze zich hiermee dus wel op de kaart kunnen spelen want het feit dat ik het link aan Uruguay zegt al genoeg ; !

28 mei 2013 om 14:47

Wel vreemd. De link in het artikel linkt door naar Racing in Uruguay. Ik ben ook op het verkeerde been gezet,

28 mei 2013 om 15:08

Weer een foutje van voetbalzone.... Racing - Quilmes zijn buitenwijken van Buenos Aires. Maar deze wijken liggen naast elkaar, dus het is een zeeeeer gevoelige derby!!
Toch denk ik niet dat ze de wedstrijd gaat weggooiien. Quilmes speelt deze clausura best aardig en Racing ook, dus ik denk een gelijkspelletje.

Als de keeper perongeluk een penalty maakt en perongeluk rood krijgt dat kunnen ze perongeluk verliezen ja xD

Ik weet iig op wie ik mij toto moet zetten. Ga er vanuit dat er een hoge quotering opstaat, alhoewel het na deze berichtgeving best gedaald kan zijn

28 mei 2013 om 14:38

Quilmes 2.0 (dus er valt nog goed op te verdienen).

Helemaal gek die mensen. Hier moet de Fifa echt iets aan doen expres echt expres verliezen moet niet kunnen. Maar zo behandelt worden moet al helemaal niet kunnen.

als je zo graag los gaat zoals deze lui dan hoop je toch dat er in blijven....-) zo kost het je een leuke rel partij...-) waarschijnlijk niet al te snugger......

Beetje jammer van voetbalzone dat je zelf moet opzoeken dat het Argentijnse clubs zijn. Ik kende de clubs in ieder geval niet zo goed, dat ik het land er zelf bij kon verzinnen.

ON: Trieste bedoening hoor. Als speler wil je toch het hoogst haalbare halen. Als er voor de eigen clubs niks meer op het spel staat is één ding, maar jezelf benadelen om een ander nog meer te benadelen is alles behalve rationeel.

28 mei 2013 om 14:47

Racing Club, Independiente, Quilmes..en dan weet jij niet dat het over Argentinië gaat?

28 mei 2013 om 14:51

Er staat notabene een Uruguyaanse (?) vlag voor de artikel

28 mei 2013 om 14:58

dat is het logo van racing club slimpie

28 mei 2013 om 15:00

Belhanda8 bedoeld het vlaggetje op de home pagina, Mcootje. In dit artikel staat het logo van de club ja, maar niet in de lijst van artikelen op de homepagina. Belhanda8 heeft wel degelijk gelijk, slimpie.

28 mei 2013 om 15:52

@broederschap
Nee, met die clubnamen weet ik niet dat het over Argentinië gaat. Ik ken(de) alleen River Plate en Boca Juniors uit Argentinië...

dan weet ik wel waar ik me toto op in ga zetten

Nee zonder gekheid, wel heel triest dit, had niet graag gespeeld die wedstrijd. Er lopen daar een hoop gekken rond.

Dit is echt volstrekt belachelijk, ben benieuwd hoe de bonden hier mee omgaan. Ik zou niet spelen als speler zijnde, in Zuid-amerika kunnen vreemde dingen gebeuren.

(echt slim zijn de 'supporters' natuurlijk niet. Als je toch spelers gaat bedreigen met de dood, doe dan die van je aartsrivaal en zorg dat je zelf wint...)

Bizar, hopelijk doen de spelers het niet dit gaat echt te ver

En dit mag zomaar van de zuid-amerikaanse en argentijnse voetbalbond? Dit vind ik toch wel wat ernstiger dan omkopingen in het Italiaanse voetbal waar clubs al terecht puntaftrek hebben gekregen, ik zou op z'n minst een boete of puntaftrek geven als de wedstrijd zo verloopt maar ik weet niet hoe de situatie in Argentinie is, ik kan me zo maar vorrstellen dat de voetbalbond bang is voor doodsbedreigingen, maar dit moet toch echt nu aangepakt worden anders wil ik niet zien hoe ver dit nog gaat als de voetbalbond niks doet geven ze toch het signaal af dat dit 'normaal'zou zijn, echt te triest voor woorden. De supporters van deze club maken overigens goed naam, ze zetten hun club echt op de kaart he, droomsupporters!

28 mei 2013 om 15:36

Nee, de Argentijnse bond is veel te zwak om clubs te straffen. Het klinkt heel makkelijk, maar het systeem is gewoon anders dan in Nederland. Er gaat niks gebeuren.

Wat zonde als Independiente zou degraderen, net als River twee jaar geleden zouden de spelers echt een drama meemaken. In Argentinië is voetbal echt een strijd tussen de fans, werkelijk niet te geloven. Boca - River, Newell's - Rosario Central en Racing - Indepentiente zijn echt mooie wedstrijden op zich, hoe de fans daar voor sfeer zorgen kan niemand anders.

Off: er staat een vlag van Uruguay naast de titel v/h artikel?

Dat is een fout van voetbalzone. Er is een ook een club Racing in Uruguay, ze hebben zich vergist en daarom de vlag van Uruguay erbij gezet.
Echter ik hoop dat Independiente eruit gaat. Maar dat heeft puur te maken met het feit dat ik niks gun. Overigens is Rosario Central kampioen geworden in "la B", dus in augustus Newell´s - Rosario Central.... Kraker!

Trieste uiting. Maar ja, kan nog een graadje erger. Kan me herinneren dat een paar jaar geleden de spelersbus van Twente vanaf een viaduct met stoeptegens werd bekogeld door Ajax supporters, terwijl Twente tegen AZ speelde. In Argentinië is het nog bedreiging, hier werd het uitgevoerd. Kortom, idioten kan je bij iedere club overal ter wereld tegenkomen.

Je mag als supporter niet een eigen speler dwingen om opzettelijk te verliezen.
Wel heb ik begrip ervoor als de spelers de bewuste nederlaag van hun tegenstander zelf aangrijpen om nu te verliezen. Jammer dat hun veiligheid in geding is en zij daarmee niet zelf de afweging mogen maken.
Als spelersgroep kun je tegelijk een signaal naar de rivaal en eigen 'supporters' afgeven, door gewoon niet op te komen dagen.

Wat een 'supporters'.
Je eigen spelers die je normaal gesproken hartstochtelijk staat toe te juichen nu zo'n beetje de dood in het vooruitzicht stellen als ze winnen omdat de aartsrivaal dan in de problemen komt.
Diep triest.

Wat een koningen zeg. Geweldig. Ze gaan alleen wel een beetje ver. Wel jammer dat ze niet internationaal meer gaan spelen hierdoor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren