Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Eriksen redt het nog niet bij een club als Dortmund’

Laatste update:

Christian Eriksen werd zondag voor de derde maal op rij landskampioen met Ajax. De Deense middenvelder had met tien goals al een behoorlijk aandeel in de titel en dat aantal kan nog verder oplopen in de laatste wedstrijd van het seizoen tegen FC Groningen. Zelf zegt Eriksen dat hij wel toe is aan iets nieuws, als zich de kans voordoet. Niet iedereen denkt echter dat hij daar al klaar voor is.

/

Voormalig Eredivisietrainer Sef Vergoossen bijvoorbeeld geeft aan dat hij Eriksen een groot talent vindt, maar dat talenten in Nederland vaak snel op een voetstuk geplaatst worden. Vergoossen pleit voor het kiezen van het juiste moment in het geval van Eriksen, die nog tot volgend jaar zomer vastligt in Amsterdam. Hij doorbrak dit seizoen de barrière van honderd competitieduels namens Ajax.

Vergoossen vergelijkt Eriksen met Ibrahim Afellay, die ook al redelijk vlot PSV achter zich wilde laten. De trainer raadde hem aan te blijven en dat deed Afellay. “Uiteindelijk vertrok hij pas eind 2010 van PSV naar Barcelona. Eriksen is ook nog te wisselvallig om nu al zo'n stap te maken. Ik ben bang dat hij het ook bij een club als Borussia Dortmund nu nog niet zou redden, vooral fysiek gezien. Spelers als Marco Reus en Mario Götze zitten in dat opzicht op een hoger niveau”, zegt Vergoossen tegen NUsport.

Is Christian Eriksen toe aan een hoger niveau?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elke topwedstrijd dit jaar heeft Eriksen gescoord of heel goed gespeeld. Wat wordt de top van Eredivisie toch onderschat en de Engelse en Duitse league overschat...

7 mei 2013 om 21:23

idd tegen feyenoord twee keer gescoord
tegen psv gescoord en 2x assist
tegen twente gescoord en volgens mij ook 2x assist
van mij mag hij blijven, brengt het niveau van de eredivisie omhoog. Maar ik zou het absoluut begrijpen als hij vindt dat hij hogerop moet

7 mei 2013 om 21:31

Kijk dan ook meteen naar zijn statistieken in de Champions League. Dat zijn prima cijfers voor een speler van zijn leeftijd in een dergelijke poule des doods!

7 mei 2013 om 23:08

Veel van de assists van Eriksen zijn wel corners en vrijetrappen, dat moet je dus wel in perspectief zien. Ik vind Eriksen qua spel nog veel te weinig zijn stempel drukken, het zijn echt momenten of spelhervattingen. Dat is te weinig voor de top. Vergelijk hem met Sneijder en Van der Vaart vlak voor ze vertrokken en je ziet een gapend gat.

Eriksen moet nog 1 of 2 jaar blijven anders verzuipt hij op dit moment. In de CL was De Jong trouwens de grote man.

7 mei 2013 om 23:19

Welke aanvallend ingestelde speler uit de eredivisie die de laatste 5 jaar is verkocht doet het goed ?

7 mei 2013 om 23:35

Suarez, om er maar 1 te noemen.

7 mei 2013 om 23:55

@azalkmaar2

Want vrije trappen en corners tellen niet? Eriksen is niet het type speler dat eruit wil springen, maar zodra hij er een wedstrijd niet is zie je pas hoe belangrijk hij eigenlijk is en loopt het voor geen meter meer.

8 mei 2013 om 00:06

Eriksen is zonder twijfel de beste aanvallende middenvelder van de eredivisie. Als de beste cam van nederland niet meekan bij bijvoorbeeld duitsland stelt de nl competitie wel heel weinig voor.

Hij kan best naar dortmund gaan, misschien is hij het 1e jaar nog niet meteen heel belangrijk, maar geloof mij het jaar erna kan eriksen prima mee daar.

8 mei 2013 om 00:09

Suarez,van Wolfswinkel,huntelaar(in de winter van 2008 verkocht),dembélé(team van het jaar in Engeland met spurs),ola John,amrabat(kampioen in Turkije en kwart finale champions league)zal ik nog even door gaan ?

8 mei 2013 om 00:10

Niet zoveel idd, kom tot dit lijstje.
Van Wolfswinkel
Dembele
De Guzman
Stoch

Ik denk dat Eriksen de stap wel kan maken. Moet wel zoals elke aanvallend ingestelde speler in een team komen dat ook de kans krijgt om aan te vallen. Misschien is de Turkse competitie wat voor hem? Die wordt steeds sterker en daar kan hij nog beter leren om met de druk van grote wedstrijden om te gaan.

8 mei 2013 om 00:13

Nouja, Eriksen heeft dit seizoen ook al zovaak een geweldige steekpass gegeven..
Waaruit gewoon weg niet gescoord word..
Ik herinner me bijvoorbeeld: Utrecht uit voor de competitie.. Zet hij de jong 2x met een geweldige pass vrij voor de keeper.. Maar word gewoon niet van geprofiteerd.

8 mei 2013 om 00:22

en het contract van eriksen ?

8 mei 2013 om 07:40

Dit vind ik ook meteen z'n zwakke punt. In de topwedstrijden staat hij er altijd maar het lijkt wel of hij het tegen kleinere tegenstanders weleens niet op kan brengen. Ook dat hoort bij een topspeler vind ik.

8 mei 2013 om 07:59

ben je suarez vergeten, vanaf het begin is die belangrijk voor liverpool, ondanks zijn gedrag en vertonghen is hetzelfde, zit ook op zijn plaats en doet het goed. Luiz van twente, is naar fulham gegaan en hoor je wat van hem, wat een verschil is dat gebleken en dit is ook met affelay gebeurd, maar dit ook doordat hij bij barca is gaan spelen, daar moet je keigoed zijn wil je daar slagen. Als je naar hun spel kijkt zou een ajacied daar eerder slagen, maar dan moet het wel een zijn met een goede uitstraling en body.

8 mei 2013 om 08:47

@ Azalkmaar2

Hoezo moet je dat in perspectief zien?? Dat is toch ook net zo hard een kwaliteit als een beslissende pass geven buiten een standaardsituatie in? Beckham wordt erom geprezen en door op handen gedragen. Eriksen kan in NL nog wel wat leren, absoluut, maar kan een club als Borussia zeker aan, helemaal als hij op de plek van Gotze komt.
De jongen geeft zoveel goede pasjes, die andere of niet afmaken of diegene waar hij naar past een assist opleverd. Hij is geduldig, weet ook de momenten te kiezen om t spel te versnellen. Er zijn maar weinigen op dit moment die ik dat zie doen, helemaal op die leeftijd.

7 mei 2013 om 21:35

Helemaal mee eens, het niveau van de eredivisie is niet zoals Duitsland en Engeland nee, maar sommige mensen denken dat we hier een of andere kleutercompetetie hebben.

7 mei 2013 om 22:48

Inderdaad! Kan me daar echt enorm aan irriteren en vind ook dat de media wel eens wat rooskleuriger mogen berichten over onze competitie. Vooral bij Voetbal International is het altijd het ergst ook al moet je dat met een korreltje zout nemen.
On: Denk dat Eriksen het wel redt bij Dortmund. Vind alleen dat hij nog wel een beetje krachttraining kan gebruiken, want bij Dortmund wordt wel iedere wedstrijd de beuk erin gegooid.

8 mei 2013 om 04:11

Idd, vbommel zou het ook wel even doen! En die is toch ook door de mand gevallen, dus het niveau valt hier nog wel mee hoor!

8 mei 2013 om 09:44

Van Bommel door de mand gevallen? Welke competitie heb jij bekeken het afgelopen seizoen? Van Bommel heeft PSV dit seizoen vaak op sleeptouw genomen. Speelt nog hetzelfde als bij Milan (waar hij zeer gewaardeerd wordt). Dus beetje jammer maar volgende keer beter.

OT: Eriksen kan het zeker gaan redden bij BVB in mijn ogen. Gotze vertrekt en er valt een gat. Of hij dit meteen kan opvullen weet ik niet maar binnen een half jaar/ een jaar moet dit zeker lukken. Heerlijke speler die vaak bepalend is geweest voor Ajax dit seizoen.

De laatste weken speelt hij best goed, dus ik denk dat hij het wel kan redden, maar ik heb liever dat hij nog 'n aantal jaar bij Ajax blijft.

Er is vaak kritiek op hem dat hij niet goed genoeg speelt, maar hij is 'n soort stille kracht en laat zich op 'n andere manier zien dan dat hij zich eigenlijk moet laten zien.

Dit seizoen heeft hij in de topwedstrijden goed gespeeld en gescoord tegen Feyenoord (beide wedstrijden), PSV (3-2 overwinning), FC Twente (1-0 overwinning) en Vitesse (3-2 nederlaag).

Verder speelde hij bijvoorbeeld in de Champions League wedstrijd tegen Manchester City, die Ajax met 3-1 won, ook uitstekend en had hij een assist, een goal en 'n paar uitstekende kansen.

Ook z'n statistieken worden steeds iets beter:

09-10: 15 wedstrijden in de Eredivisie, 0 goals 1 assist. 4 wedstrijden in de Knvb Beker, 1 doelpunt, 0 assists. 2 wedstrijden in de Europa League, 0 goals 0 assists. Totaal: 21 wedstrijden, 1 goal, 1 assist.
10-11: 28 wedstrijden in de Eredivisie, 6 goals, 11 assists. 6 wedstrijden in de Knvb Beker, 1 doelpunt, 2 assists. 8 wedstrijden in de (v)cl en 4 wedstrijden in de Europa League, 1 doelpunt, 2 assists. Totaal: 47 wedstrijden, 8 goals, 16 assists.
11-12: 33 wedstrijden in de Eredivisie, 7 goals, 19 assists. 2 wedstrijden in de Knvb Beker, 0 goals, 1 assist. 6 wedstrijden in de CL en 2 in de EL, 1 goal, 2 assists. Totaal: 44 wedstrijden, 8 goals, 22 assists.
12-13: 32 wedstrijden in de Eredivisie, 10 goals, 17 assists. 4 wedstrijden in de Knvb Beker, 2 goals, 1 assist. 6 wedstrijden in de CL en 2 in de EL, 1 goal, 5 assists. Totaal: 44 wedstrijden, 13 goals, 23 assists.

Zijn prestaties worden steeds beter en ik hoop dat hij z'n contract bij Ajax wel verlengd. Hij begint steeds beter te spelen en betere prestaties te leveren.

Als hij vertrekt, dan is Borussia Dortmund wel een van de clubs waar hij wel past, vind ik.

7 mei 2013 om 21:26

Ik denk dat hij nog een jaartje moet blijven en gezien zijn leeftijd is dat niet zo erg. Die overstap kan je later nog maken. Bij Ajax ben je verzekerd van een basisplaats, je speelt CL en verder ontwikkelen 'a course'.

On: Zie Jan Vertonghen, die is op zijn 24 jaar vertrokken bij Ajax. Hij is in mijn ogen de juiste voorbeeld voor iedere jeugd speler.

7 mei 2013 om 22:33

@ vd.vaart,

Ik heb ook liever dat Christian Eriksen tot ongeveer z'n 23ste bij Ajax blijft.

Hij is, zoals jij al schrijft, verzekerd van een basisplaats en zal zich alleen maar beter ontwikkelen, want hij is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax.

Hij begint steeds beter te spelen, maar desondanks hoop ik net als jou dat hij nog 'n tijdje bij Ajax zal blijven en dat hij z'n contract gewoon verlengd.

Jan Vertonghen is daar inderdaad een goed voorbeeld van.

7 mei 2013 om 21:35

Prima post, die statistieken zeggen alles. Hij is meer een aangever dan een afmaker, daardoor wordt hij onderschat. Dan hoor ik weer van 'hij moet meer scoren'. Dat vind ik onzin, kijk eens hoe veel (of hoe weinig...) Iniesta scoort?

7 mei 2013 om 22:33

@marc_overmars
De statistieken zeggen helemaal niet alles. Ook moet je kijken naar zijn fysiek, inzet en opofferingsgezindheid bijvoorbeeld. Of dit ook goed genoeg is voor de fysiek sterkere duitse of engelse competitie waar het tempo toch ook weer hoger ligt vraag ik me af. Ik zou als ik hem was gewoon met een jaartje verlengen en dan volgende jaar het wk goed spelen en dan als een grote man bij een grote club binnenkomen

7 mei 2013 om 22:38

@ Marc_overmars,

Dankjewel voor je reactie over m'n post.

Christian Eriksen is inderdaad meer een aangever dan een afmaker.

Hij heeft een uitstekende traptechniek en bij corners en vrije trappen profiteren spelers als Niklas Moisander, Toby Alderweireld, Kolbeinn Sigþórsson en Siem De Jong van zijn traptechniek.

Andrés Iniesta scoort ongeveer net zoveel als Christian Eriksen en Eriksen heeft ook wel een redelijke neusje voor de goal.

Dit seizoen heeft hij alle competities bij elkaar al dertien goals gemaakt, z'n meest productieve seizoen tot nu toe en als hij z'n contract verlengd bij Ajax, dan zal hij dit aantal zeker overtreffen.

7 mei 2013 om 22:42

@ supertwente,

Als je hem gaat beoordelen op al die punten die jij opnoemt:

- Fysiek: niet sterk genoeg.
- Inzet: prima in orde.
- Opofferingsgezindheid: prima in orde.

Het WK kan inderdaad een goeie springplank voor Christian Eriksen zijn.

Dan kunnen we ongeveer inschatten wat nou echt het niveau van Eriksen is, maar voor nu kan hij beter z'n contract bij Ajax verlengen en elke week spelen, want dan is de kans ook groter dat hij meegaat naar het WK in Brazilië.

7 mei 2013 om 23:01

Vergeet niet dat veel assists voort kwamen uit corners en vrijetrappen. Dat plaatst een en ander wel in perspectief.

7 mei 2013 om 23:18

denemarken gaat misschien niet eens naar het wk. ze staan vierde in hun poule het kan nog wel

7 mei 2013 om 23:32

@azalkmaar2

Welk perspectief? Dat laat alleen zien dat hij blijkbaar een goeie trap heeft.

7 mei 2013 om 23:53

Eriksen maakt wekelijks de meeste meters voor Ajax, dus qua opofferingsgezindheid zit het ook wel goed.
Ik denk dat Eriksen de ultieme teamspeler is, hij verliest bijna geen bal, hij maakt veel meters en hij is met regelmaat beslissend. Wat wil je nog meer?

8 mei 2013 om 04:43

Iniesta is geen aanvallende middenvelder bij barca

7 mei 2013 om 21:46

Mijn complimenten voor je inhoudelijke post rochester. Bewijst toch dat er meer dan alleen one liners wordt gepost.

On: Het zou niet verkeerd zijn om nog een jaar bij Ajax te spelen. Hierdoor kan ie wat meer rijpen. De kans is dan ook groter dat hij bij bijvoorbeeld Dortmund kans maakt op een basisplaats.

7 mei 2013 om 22:39

@ Zeikniet,

Heel erg bedankt voor je compliment over m''n post;d.

Wat jij over Christian Eriksen schrijft, klopt ook helemaal.

Met de seizoen begint hij telkens steeds iets beter te spelen en hij is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax.

7 mei 2013 om 22:04

Toch even een kleine kanttekening hierbij: volgens Eredivisielive heeft Eriksen dit jaar 13 assists op zijn naam staan, jij meldt er 17. Wat is jouw bron, en is die betrouwbaarder dan Eredivisielive?

Als je cijfers kloppen is Eriksen dus betrokken bij 70 Eredivisie-goals in drie seizoenen. Dat is toch niet misselijk.

7 mei 2013 om 22:19

http://www.transfermarkt.co.uk/en/ christian-eriksen/profil/spieler_69633.html

daar staat 17 assists, tevens een zeer betrouwbare site.

Met alle respect, ik vind Eriksen een paar klasse hoger dan Afellay.

7 mei 2013 om 21:22

Nou, Afellay was ook een heel groot talent hoor. Hij speelde toen ook al CL net als Eriksen..
Enig probleem van Afellay is dat hij zichzelf te groot vind.

7 mei 2013 om 21:26

Bij Afellay heb ik nog nooit het gevoel gehad dat hij het in de internationale top zou redden, iets wat ik bij Eriksen wel heb. In potentie is Eriksen echt wel beter dan Afellay.

7 mei 2013 om 21:33

Affelay was 25 en Eriksen is pas 21...
Stel je voor hoe goed Eriksen kan zijn op zijn 25e.

7 mei 2013 om 21:34

Vindt het inderdaad sowieso een beetje rare vergelijking.

Want ja, Afellay bleef wat langer, en ja, Barça kwam uiteindelijk voor Afellay. Maar kon Afellay toen dit niveau dan wel aan? Nee! Bij lange na niet. Dus om dan Afellay als voorbeeld te nemen voor iemand die langer wachtte en het er goed vanaf bracht? Nee dat gaat helemaal niet op!

Bovendien beschikt Eriksen over meer talent en overschat sef de stap naar een buitenlandse club een beetje. Suarez en Vertonghen zijn na hun stap bijv. tot beste van hun teams gegroeid in het 1e jaar.

Daarbij is Eriksen nu in de wedstrijden waar minder druk op staat soms irritant nonchalant. Maar de wedstrijden die er om draaien neemt hij Ajax duidelijk bij de hand. Aangezien hij in het buitenland vaker uitgedaagd zal worden, zal hij dus alleen maar geconcentreerder en beter spelen.

7 mei 2013 om 21:43

Het probleem bij Afellay is dat hij te vaak geblesseerd is! Als hij minder blessuregevoelig was geweest had hij misschien al basisspeler bij Barça geweest.

7 mei 2013 om 21:47

@frankflc. Dan hoop ik wel dat hij net zo verstandig is als Affellay. Nog wat jaartjes rijpen bij Ajax en dan de stap maken. Ben het overigens wel eens dat Eriksen beter is op deze leeftijd dan affellay. De toekomst zal het uitwijzen.

7 mei 2013 om 21:50

@zeikniet

Maar een Dortmund/ Liverpool is ook van een ander dan Barcelona. De concurrentie bij Barca was enorm, bij de andere 2 clubs wordt hij bewust gehaald als opvolger/versterking.

7 mei 2013 om 22:45

Ook al vond ik Affelay een kwal van een gozer. Affelay was/is zeker een goed voetballer.
Ik vond Affelay dreigender en had een prima schot.
Jamer zoals het nu loopt voor hem.

8 mei 2013 om 08:14

Afellay was een prima centrale middenvelder. Zijn grote probleem was dat hij naar Barca ging die hem eventueel op de linksbuiten wilde gebruiken. Eriksen zal zijn keuze zeker meer overwogen maken. Ik zie hem bijvoorbeeld niet als rechtsback naar City gaan. Komt wel goed dus, daar hoeft de toekennen Sef Vergoossen niet van wakker te liggen, die man zal een toptalent pas herkennen als hij met een gouden bal in z'n hand staat.

Hij kan er ook niks van beter blijft Chris nog 1 jaar bij Ajax. Tot nu toe heeft niemand zich gemeld houden zo.

7 mei 2013 om 21:35

Je mag best wat credits aan Eriksen geven. Was hij niet in het begin van de CL die de meeste afstanden maakte de (90min)? dacht het eventjes wel. Was hij belangrijk in de grote wedstrijden? ja zeker!

Het is geen vd Vaart / een Sneijder, maar hij zorgt wel voor rust op het middenveld en brengt iedereen instand als hij aan de bal is.

(kortom) Vrijetrappen, corners en assist's staat wel op zijn naam dit seizoen.

7 mei 2013 om 21:39

@vd.vaart

Het argument van de meeste afstand gelopen vind ik zelf dan weer een beetje onzin. Het gaat namelijk niet om hoeveel je loopt, maar hoeveel je nuttig en slim loopt.

Voor de rest denk ik persoonlijk dat ie het nú nog niet zal redden bij Dortmund, maar zou er zomaar naast kunnen zitten. Had zelfs namelijk nog wel eens twijfels over Sneijder toe ie wegging.

7 mei 2013 om 21:46

@vd.vaart

Je ziet toch dat ik een knipoog maak of niet soms. Eriksen is de meest geniale voetballer van onze selectie. Ga er ook niet dieper op in.

7 mei 2013 om 21:49

Sneijder was juist 1 van de uitblinkers van toen. Die geweldige goal tegen PSV (uit) liet hem al zien wat voor grote speler het toen was.

Ik moet wel zeggen, bij Internationale onder Mourinho (1 goed seizoen) is het daarna minder met hem gegaan. Blessure, zijn niveau niet meer gehaald en is meer bezig buiten de sport. Kijk maar naar zijn gewicht.

7 mei 2013 om 21:51

Eriksen maakt elke wedstrijd de meeste meters op het veld. Daarom is het zo frappant dat praktisch iedereen vindt dat hij zo flegmatiek is, want hij werkt zich het snot voor de ogen. Ik denk dat dat komt omdat de doorsnee voetbalkijker dat niet ziet en omdat hij geen grimas erbij trekt.

Maar mensen weten dat niet van die meters omdat wij die statistieken in Nederland niet bijhouden.

7 mei 2013 om 21:57

Daarom is het Engelse voetbal voor hem het beste geschikt. Daar lopen ze ook veel afstanden, kijk maar naar; Suarez, Bale, Hazard, Mata ect.. en die zijn ook nog eens bepalend voor het eind resultaat.

Tottenham zou wel wat voor hem zijn.

7 mei 2013 om 21:47

Eredivsie is helemaal geen plek om optimaal te groeien. Laat hem lekker naar een subtopper gaan in Duitsland, dan leert hij veel meer erbij om eventueel de overstap te maken naar een topclub.

Hoezo wisselvallig? Voor de winterstop misschien wel, maar daarnaa één lijn van goede prestaties.

7 mei 2013 om 21:27

Ik denk dat jij niet alle wedstrijden van Ajax live hebt gezien. Ik zeg niet dat ie het slecht heeft gedaan, maar het was echt niet alleen maar rozengeur en manenschijn.

7 mei 2013 om 21:28

enige wat ik me kan herinneren is vitesse uit en heerenveen thuis na de winterstop. Kan jij andere opnoemen?

7 mei 2013 om 21:30

Noem een wedstrijd dan? Steaua uit? raad eens een van de enige was die niet onder niveau presteerde? Die ook nog de eerste penalty durfde te nemen én te scoren! Er is denk ik geen enkele wedstrijd na de winterstop waar hij ondermaats presteerde.

7 mei 2013 om 21:31

Ik doel niet zozeer op het aantal slechte wedstrijden oid, maar meer wedstrijden waarin ik hem nog niet goed genoeg vond.

Nogmaals, dit is mijn mening, en hij is ook pas 21 jaar. Ik leg de lat als Ajax-supporter misschien wel erg hoog.

Als hij naar Dortmund gaat, zeg ik niet dat het sowieso een mislukking word, maar ik denk dat het voor hem persoonlijk beter is om nog een jaartje of twee jaartjes bij Ajax te blijven en echt de absolute vedette te worden.

7 mei 2013 om 21:33

@ alib

Vitesse uit speelde hij goed, alleen omdat Ajax daar verliest betekent niet dat hij slecht heeft gespeeld, vergeet niet dat het door de verdedeging kwam dat daar werd verloren (balverlies). Heerenveen was gewoon puur ongeluk, aanvoer zat goed (=eriksen) maar kansen werden totaal vern**kt.

7 mei 2013 om 21:41

mwa heerenveen thuis vond ik hem niet veel kansen creeren en zijn corners waren die dag verschrikkelijk (terwijl ze normaal uitstekend zijn). Het was gewoon een off day voor hem

Hij moet gewoon nog langer blijven en bijtekenen.

Eens, Jaartje Ajax zou goed voor hem en voor Ajax zijn, kan uitgroeien tot de echte uitblinker om dan vervolgens de stap te nemen

Ben het er wel mee eens. Jaartje Ajax en champions league zou goed voor hem zijn. Wel even contract laten verlengen met optie van 15 miljoen erin.

Toe aan een hoger niveau? Ja. Dortmund? Op het moment niet, maar misschien wel als die wat ouder is.

Ben benieuwd hoe het aan het einde van de zomer eruit ziet voor Eriksen.
Persoonlijk denk ik dat hij beter nog een jaar bij Ajax kan blijven. Je ziet wel dat hij elk jaar beter word, maar ik denk net als Vergoossen dat hij nog wat te licht is voor clubs als Dortmund/liverpool etc.

7 mei 2013 om 21:24

Denk dat hij bij Liverpool veel meer kans heeft. Bovendien is Liverpool geen Dortmund.

7 mei 2013 om 21:33

Diepgaande tekst: 'liverpool is geen Dortmund'. Wist je dat Schalke ook geen HSV is?

Vergoossen heeft nooit in de top gewerkt, hoe weet hij nu weer welke eisen daar worden gesteld. Die man weet niet waar hij over praat. Kijk naar de statistieken van Eriksen, die spreken voor zich. Die jongen is klaar voor een volgende stap!

7 mei 2013 om 21:44

Even zonder grappen, ik zie Christian Eriksen niet het triotje van Liverpool om de schouders dragen. Dan kan je beter bij Ajax blijven en Europees spelen.

(met alle respect) die Liverpool trouw is, maar die club is momenteel niet meer in de top van Europa, hoe pijnelijk het ook is.

Een Eriksen moet juist competitie, Europees en beker spelen om zich als grote speler te worden. Luis Suarez zal wel een beetje balen, dat hij na zijn vertrek bij Ajax ziet, dat wij weer CL spelen en hij paar EL en nu waarschijnlijk helemaal niks.

Sef Vergoossen maakt een cruciale fout in zijn vergelijking. Het verschil in mentaliteit tussen Affelay en Eriksen is een wereld van verschil. Voetballen kunnen ze beide, maar Affelay vind zichzelf te goed om kritisch te zijn.

Jezus Eriksen word hier echt wel zwaar onderschat. Whahah , TE ironisch

7 mei 2013 om 21:28

Hoezo onderschat. Misschien overschat jij Eriksen. Hij kan wel na het buitenland, maar speelt hij dan ook? Bij Dortmund zeker niet. Jaartje erbij, bij Ajax is niet onderschatten, is gewoon realistisch, hij nog erg jong en moet ook nog wel veel leren. Moet ook toegeven dat hij 2e seizoenshelft wel met de week beter voetbalt. Maar nu al die stap maken is niet goed. Laat hem maar eens 1 jaar constant spelen.

7 mei 2013 om 21:32

Je moet ook niet vergeten dat Eriksen veel en veel beter functioneerd met spelers om zich hen die hetzelfde speelstijl als hem hebben.

7 mei 2013 om 21:28

Hoezo onderschat? Ik denk dat Vergoossen hier niets vekeerds zegt; groot talent, wellicht nog iets te wisselvallig voor Dortmund. Klopt toch?

Dat Gotze en reus op een hogere level zitten, is gewoon een feit!
Hoeft zich ook niet te schamen daarvoor..

Verder ja altijd mensen die een mening hebben van; dit is het juiste moment of niet het juiste moment..
Er komen zoveel bij kijken en vooral ook geluk dat je een trainer krijgt die vertrouwen heeft in jou bv.
Maar heb wel vertrouwen dat hij bij een club als Dortmund kan slagen! Door hard te blijven werken, vertrouwen te krijgen, lukt het hem zeker

Niet constant, maar wel één van de besten in elke topwedstrijd die Ajax speelde.

Ik zou het Eriksen ook zeker weten afraden als hij nu naar Dortmund kan verkassen. De kans is aanwezig dat hij daar totaal door de mand valt en op de bank beland. Een speler als Eriksen moet wekelijks spelen om nog beter te worden. Ajax speelt Champions League waar hij zich kan onderscheiden. In zulke wedstrijden moet je er staan wil je naar een club als Dortmund vertrekken.

Ajax doet er zeker goed aan om zijn contract met een jaar te verlengen. Een van de grootste talenten ter wereld die zeker een grote rol kan gaan vervullen in de toekomst.
Nu moet hij nog even een jaar wachten en kan nog steeds beter worden bij Ajax.

Hopelijk speelt hij een goed WK waardoor Eriksen niet meer weg te denken is bij de topclubs.

Erikssen red het nog niet bij een club als Dortmund? is dat een grap?? Dortmund is geen Barca of Real met alleen maar geweldige spelers ofzo bij Dortmund zou hij het echt gaan redden 80% bij Barca of Real zou hij op de bank belanden maar de Duitse competitie is wel wat voor hem kan ie gelijk basisplaats veroveren als ie het goed doet.

8 mei 2013 om 00:12

Daarom staat Dortmund wel in de finale en Barca en Real niet

Ik heb juist het gevoel dat Eriksen in een echte topteam (zoals bvb) juist meer zou excelleren, weet niet waarom maar zo'n type speler is het voor mijn gevoel. Want je ziet soms dat hij barst van het talent maar ik denk dat als hij met spelers speelt die ook zo'n hoge voetbal intelligentie hebben, dat hij misschien beter begrepen wordt en nog meer kan vlammen.

Ik denk dat het beter voor Eriksen is om nog een jaartje of 2 te blijven in Amsterdam, echter denk ik wel dat hij samen met de Jong gaat vertrekken naar het buitenland.. En verdient is het!

Eriksen kan met twee vingers in de neus mee met een club als Dortmund. Ben er zeker van dat hij daar kan en zal slagen. Kijk alleen al naar zijn betrokkenheid bij goals van Ajax de afgelopen twee jaar. Ongekend voor zo'n jong pikkie, qua rendement verder dan Sneijder en Van der Vaart waren op die leeftijd. Zorgt ook veel beter voor zijn lichaam dan die eerstgenoemden waardoor ik denk dat Dortmund nog lang plezier van hem gaat beleven.

Voor vijftien miljoen gun ik Eriksen een stap naar het buitenland, maar ik hoop vurig dat hij nog een jaartje bij Ajax gaat blijven. Echte topper!

8 mei 2013 om 12:52

Voetballend misschien, maar dat is niet het enige wat in Dortmund gevraagd is. Het gaat niet alleen om zijn betrokkenheid bij goals, maar hoe goed is die a) verdedigend, als de tegenpartij de bal veroverd (bij Ajax blijft die gewoon voorin staan, kan niet in de BL) b) zijn gemiddelde kilometers liggen bij 8,5 per wedtsrijd (doorsnee BL 9,5) c) hij laat het liggen las die hard fysiek aangepakt wordt, dan is die onzichtbaar (2 x Bender in de Cl).

Nee, ik denk dat het voor hem het beste is bij Ajax te blijven, was ook het geval met Babel, Elia en met mindere mate Ldjong. Voor Fischer al het wel lukken, dat is een mannetje.

Maar bij Dortmund gaat Eriksen wel een kans krijgen. Dortmund heeft nu wel sportief succes, maar nog steeds financiële problemen. Alleen door de transfer van Götze kunnen ze Eriksen betalen.
Als ze Eriksen hebben gaan ze hem echt niet op de bank neerzetten, zou alleen maar zonde zijn van het geld, bij Dortmund gaat Götze zijn kansen dus wel krijgen.

Bij Liverpool twijfel ik erover. Daar hebben we ook nog een Coutinho in bloedvorm op zijn positie. Eriksen is daar niet nodig.

7 mei 2013 om 21:58

Je bedoeld Eriksen i.p.v. Götze in jouw laatste regel van je 1e alinea?

8 mei 2013 om 00:15

Ach als Dortmund van de zomer ook Lewandowski en eventueel Hummels verkopen zullen ze zeer dik in de plus gaan staan

hoezo red hij het daar niet onzin Eriksen kan dit niveau aan bij Siem heb ik mijn twijfels maar Eriksen kan lekker wennen aan het niveau bij Dortmund alleen denk ik dar hij beter tot zijn recht komt in Engeland.

Maar dit is puur mijn mening

Ik denk juist wel dat hij naar Dortmund kan.
Is eigenlijk al heel erg gegroeid en ontwikkelt zich steeds meer
Zijn spel wordt beter en beter en ik denk dat hij in een team als Dortmund, waar hij nog betere spelers om zich heen heeft, nog meer zal excelleren als dat hij nu doet. Eriksen past ook wel bij voetballende teams, en dat is Dortmund. Ik gun hem echt die overstap.

In ieder geval: Alvast bedankt voor je bewezen diensten.

Volgens mij heb je een te zieke tandem met Reus en Eriksen...

Ik denk dat hij er wel klaar voor is. Als hij in een team als Dortmund komt, wat sowieso goed voetbal speelt dan gaat hij wel mee in het niveau.

Bij een topteam zal hij beter spelen en het is er zeker geen een die door het ijs zal zakken. Ik vind hem wel soms bij Ajax te gemakzuchtig. Vaak als Ajax 2-0, 3-0 voor staat geeft hij rare ballen waarbij het lijkt alsof hij te veel nadenkt over zijn passing. Over zijn klassen valt niet te discussiëren, maar wel lekker het koppie erbij houden.

We moeten nu niet net doen of Dortmund ineens absolute top is na een fantastisch Championsleague jaar. Alles viel op de juiste plaats dit seizoen, de teamgeest was er, en een beetje geluk. Maar volgend jaar kan het zomaar weer anders zijn. Vorig jaar strande bijna hetzelfde team in de poulefase, in een voor championsleague begrippen zwakke poule met Arsenal,marseille en Olympiakos.
Eriksen kan zeker naar Dortmund, ideale 2e stap voor hem.

7 mei 2013 om 22:00

dit is niet alleen over dit jaar maar over de afgelopen jaren ze spelen al tijden fantastisch voetbal.

Ik gun hem elke transfer het mooiste is nog als Maher daarna ook daar heen gaat of in zijn voetsporen treed!

Wat een slechte vergelijking met Afellay. Ibi bleef uiteindelijk wat langer in Nederland en ging vervolgens naar Barça. Klinkt mooi. Alleen vergeet hij erbij te vertellen dat Ibi alleen naar Barça kon, omdat hij toevallig maar 3 miljoen kostte en Barça die gok wel wilde wagen. Voor de rest was er geen topclub geïnteresseerd in hem en zelfs Barça was dat niet geweest als hij 10 miljoen had gekost.

Eriksen is nu misschien niet gelijk niveau Dortmund, maar ik zie hem zeker binnen een paar maanden aanhaken bij dat niveau. Conditioneel is hij nu al sterk genoeg voor de Bundesliga (maakte de meeste meters in de CL groepsfase) en technisch en qua spelinzicht vind ik hem nu al top. Ik denk dat Eriksen naar Dortmund voor 15 miljoen een geweldige deal is voor alle betrokken partijen en dat we pas bij BVB de echte Eriksen gaan zien. Die jongen heeft zoveel potentie. Jammer dat dat nu nog wordt weggewoven met kritiek op zijn duelkracht en scorend vermogen terwijl hij dat eerste niet eens nodig heeft en dat tweede pas met de jaren komt.

7 mei 2013 om 21:52

Dat non argument over scorend vermogen hangt me ook de keel uit. Verwacht men dat Eriksen vijfentwintig keer scoort ? Uit m'n hoofd heeft hij dertien keer gescoord dit seizoen (verbeter me indien niet). Dat zijn prima cijfers die je kan overleggen. Tot dusver heb ik nog geen 'tien' gezien die én veel scoort én veel geeft. Misschien Mata, maar... die moet de hele productie verzorgen omdat én de spits een drama is en de ploeg eromheen amper scoort (lamps uitgezonderd).

7 mei 2013 om 22:20

Precies, die jongen scoort regelmatig en creëert kansen aan de lopende band. Het mooiste vind ik nog dat hij dat allemaal doet als linkshalf op een middenveld met een non-voetballer als Poulsen achter hem en een diepgaande 10 (dus geen echte spelmaker) als Siem De Jong naast hem. Kun je nagaan wat hij zou kunnen met goeie voetballers om hem heen (met alle respect naar De Jong natuurlijk) of als echte nummer 10. Of zoals bij Dortmund waarschijnlijk: Beide.

Echt een top vergelijking met Affelay... Maar goed dat Sef adviseerde om nog een jaar te blijven, want oh oh wat is Affelay goed en geslaagd bij Barcelona!! Anders had hij het nooooooooit gered! Eriksen is wel even 4 klassen beter dan de pas echt overhypte Affelay!! Als we het over overhypte spelers hebben. Goeiedag zeg!

Wat betreft Eriksen. Ik snap dat je na 3 jaar wellicht een stapje hoger wilt proberen. Echter een jaartje langer blijven zou hem zeker niet misstaan, ook met oog op wellicht een mooie poule in de CL (kunnen we alleen maar op hopen!). Denk dat hij daar alleen nog maar hogere ogen kan gooien. Al moet hij dan wel 2 jaar bijtekenen. Maar ik denk ook dat hij absoluut slaagt bij een andere (betere) club. Bijvoorbeeld Dortmund. Ik zie dat ook wel echt als de meest ideale ploeg voor Eriksen.

Bottom line. Hij kan het zeker aan, maar een jaartje extra eredivisie kan alleen maar in zijn en Ajax' voordeel werken!

Laat iedereen dit horen. Als je het bij Ajax maakt kan je het overal maken. De druk bij Ajax is ontzettend hoog, bijna net zo hoog als bij een topclub - dit is vaker gezegd - en Eriksen heeft niet alleen bewezen dat hij heel veel kan maar ook goed met druk om kan gaan. Dit maakt hem ideaal voor elke club naar mijn mening, en een no-name vent zoals Vergoossen heeft niet het recht om over een andermans carriere te beslissen terwijl hij zelf niets van z'n eigen carriere heeft gemaakt aangezien ik net pas van hem hem gehoord.

8 mei 2013 om 06:11

Zelfs in België kennen we Sef. En jij hebt er niet van gehoord? Sef is iemand die weet waarover hij praat. Hij is ook niet de man die overal vanalles gaat roepen om toch maar in de belangstelling te staan. Er zal dus zeker wel waarheid schuilen in zijn bewering over Eriksen.

misschien is het wel goed voor eriksen om de stap te maken naar een grotere club. vooral voor het fysieke niveau in het buitenland zoals duitsland.

Eriksen is te licht voor Duitsland en zeker voor de Pl;
Als ik mij niet vergis heeft die jongen nog een 1 jarig contract dus loopt hij volgend jaar gratis weg.
en in Duitsland houd men niet van zijn speelwijze 70% van zijn ballen gaan naar achter.
Daarbij hij heeft geen duel kracht .
Goed niveau voor Ajax maar niet hoger.

Eriksen is duidelijk toe aan een nieuwe stap.

Hij kan bij Dortmund, met alle respect, spelen met betere spelers om zich heen.
Die zullen zijn passen eerder begrijpen en Eriksen zal hun steekballen ook begrijpen.
Hij kan daar ook lekker voetballen, omdat hij niet de enigste is waar opgelet wordt.

Ik ben er 100% van overtuigd dat Eriksen bij Dortmund zou slagen.

Eriksen heeft zeker de potentie om door te groeien, maar ik denk niet dat hij nu al naar Dortmund moet gaan. Zeker omdat van hem verwacht wordt dat hij Götze, een potentiële winnaar van de Gouden Bal, moet opvolgen. Vervelende voor Ajax is wel dat ze hem Moeten verkopen, omdat hij zijn eenjarig contract niet gaat verlengen.

Ik denk dat hij wel goed is voor het niveau van een subtopper in Duitsland / Engeland / Spanje, maar een topclub moet hij nog niet aan beginnen.

Onzin, als Eriksen naar een andere club moet verkassen dan is Dortmund zijn beste optie. Heerlijk voetbal met een aanvallende speelstijl, perfect voor Eriksen.

Als Götze en Lewandowski volgend jaar weg zijn, dan is Eriksen zeker gelijk aan het niveau van wat Dortmund dan is.

7 mei 2013 om 22:35

Marco Reus - ilkay Gündogan - Mats Hummels om maar even snel 3 te noemen schat ik momenteel nog hoger in dan Eriksen.. In potentie is het mogelijk maar mijn inziens vind ik Dortmund een leuke aanvallende club voor Eriksen, maar weet ik niet of het voor Dortmund momenteel wel slim is om hem volgende seizoen Götze te laten opvangen.

8 mei 2013 om 08:57

Götze opvangen lukt sowieso niet, BVB gaat sowieso een enorme terugval maken. Eriksen zal daar best tussen passen.

Pffff Eriksen zal het nooit redden in de top is te slap ,huppelt en dartelt wat rond , veel bal verlies en staat al 2 jaar stil zijn niveau word niet hoger !!!! En kom niet aan heb je die actie niet gezien zeker ? Ja dat heb ik wel maar et is veel te weinig wat ie brengt , ik hoop wel dat ie vertrekt en dat Maher gehaald word in potentie veel beter.!

7 mei 2013 om 22:27

Man hou toch op als je er geen verstand van heb. Zonder Eriksen is Ajax heel weinig...
Kijk even naar ze statistieken joh..

8 mei 2013 om 06:38

Ah daar hebben we anti- Eriksen pukkie weer. Heb je een tijd niet gehoord over Eriksen. Waarschijnlijk omdat hij al weken zo niet maanden al goede wedstrijden aan het spelen is en dan horen we je niet. Maar er is weer een topic waar iemand hem niet goed genoeg vind (endat kan en mag) en jij bent er weer als de kippen bij om met je beperkte voetbal inzicht je mening weer te spuiwen. Want dat is hier wel weer duidelijk.

Natuurlijk is Eriksen nog nit zo goed als Gotze en Reus. Alleen die hebben ook wel een stuk betere spelers om zich heen om zelf nog meer te excelleren.

Ik smeek Eriksen dat hij zijn contract met 1 jaar gaat verlengen zodat hij nog 1 jaar bij Ajax kan ontwikkelen en dat Ajax toch nog wat aan hem kan verdienen.

Dortmund is de perfecte club voor Eriksen, maar ik zie hem liever in Spanje voetballen waar z het van het voetbal en minder van fysieke kracht moet hebben, iets wat Eriksen toch beter ligt.

Malaga, Atletico of Valencia vind ik een betere optie.

ALs coach middes des land zeg ik,eriksen teken nog een jaar bij Ajax.
Wees verstandig.
Het Ajax spel kan nog veel beter.
Als hij dan eind van het seizoen 100 is kan hij zo naar een top3 club,en ech nie naar Dortmund die kaal geplukt word .Nu is de kans als jongeling op de bank te komen zeer groot.hij speelt nog teveel met gemakzucht.

Zie vd Wiel die bakt er nog geen pakje boter bij.
Af en toe speelt ie ,en krijgt totaal geen vertrouwen van de coach,dan kan je ook zien aan het spel van vd Wiel,wordt namelijk steeds slechter.leuk voor de money maar niet meer voor de top weggelegd.
Jammer.

Ik zeg Eriksen blijven.
Trouwens dat geld ook voor Siem de Jong,ben veels te bang dat deze op en top voetballiefhebber opde bank gaat belanden,net als zijn broer.

Resumerend: blijven,en geef die 2 jongens een iets meer salaris.en vooruit de duurste mercedes.
Ik begrijp het ik wil ook graag een aston martin,mooi huis aan de riviera.

Ik heb dan ook duidelijk:nee gezegd.

Dortmund is wel wat voor hem daar kan hy echt veel leren, maja is eriksen een speler waarmee ze de finale halen of kampioens worden? Dat denk ik niet

Ik denk dat hij nog een jaartje moet blijven en gezien zijn leeftijd is dat niet zo erg. Die overstap kan je later nog maken. Bij Ajax ben je verzekerd van een basisplaats, je speelt CL en verder ontwikkelen 'a course'.

On: Zie Jan Vertonghen, die is op zijn 24 jaar vertrokken bij Ajax. Hij is in mijn ogen de juiste voorbeeld voor iedere jeugd speler.

Dit zei vd Vaart,teminste daar ga ik vanuit.

Ik ben als coach van een top A1 team daar ook helemaal mee eens.
Ondanks dat bijv.davids en Seedorf uitzonderingen waren destijds.
En veel leren bij Dortmund wat ik vaak hoor daar ben ik het dus totaal niet mee eens.
Mannen,ajax is in de wereld nummero uno voor de jeugdopleiding etc.
En dat is nu en dat zal zo blijven.

ik kijk eerlijk gezegd niet naar wedstrijden van ajax
maar ik heb hem een keer tegen psv zien spelen en vond ik hem echt goed

Loool wat een voorbeeld is Afellay... Eriksen kan gerust nu al de overstap maken. Als Götze vertrekt nar Bayern moet hij echt niet nog een jaar wachten zodat er ondertussen iemand anders zijn plaats inneemt. Hij is gewoon zo getalenteerd dat hij met gemak het niveau zal kunnen volgen. Als Hazard op z'n 21e makkelijk de overgang van Lille naar Chelsea makkelijk verteerd, moet Eriksen dat toch ook kunnen van Ajax naar Dortmund? Wat een gezeik op Eriksen altijd, en ook op Fischer. En dat enkel omdat zij terecht toptalenten worden genoemd.

7 mei 2013 om 22:54

Hahaha,gij wilt Eriksen met Hazard vergelijken,kom op zeg.
Eriksen mag Hazard zijn schoenveders nog niet knopen.
Gijp en Derksen hebben gelijk prima voor Ajax maar niet voor Engeland en Duitsland.

8 mei 2013 om 07:52

Even serieus blijven.
Hazard was op die leeftijd veruit de beste speler in de (sterkere) Franse competitie, Was twee keer speler van het jaar en stond al drie jaar in het elftal van het jaar en nam in zijn laatste jaar zijn team op sleeptouw met 20 goals en 16 assists. Hazard had niets meer in de Franse competitie te bewijzen.
Dortmund kan je kwa druk goed vergelijken met Chelsea en de Duitse competitie is zeker vergelijkbaar met de Engelse.
Als Eriksen slim is blijft hij nog even of gaat hij naar een subtopper om te wennen.

Hy is wisselvallig, beter wacht ie nog een jaar en erna is hy er echt klaar voor, laat hem nu maar wekelks een goal maken voor assist afleveren

In mij eigen belang vind ik ook dat hij nog 2 jaar moet blijven en voor 3 jaar bij moet tekenen.

Voor Eriksen is het denk ik het beste als hij even wacht wat komende zomer gaat brengen. Als er geen concrete interesse is dan kan hij altijd nog beslissen of hij bijtekent of het risico neemt dat hij volgend seizoen op de bank komt te zitten (of naar jong Ajax wordt verbannen).
Als hij bijtekent, dan zou het wel slim zijn om een clausule in het contract op te nemen dat hij voor een bepaald bedrag kan vertrekken.

Edit: Bij Dortmund zou hij best kunnen passen. Alleen zijn fysiek zou een probleem kunnen zijn, maar hier valt op te trainen. Hij zal dan wel genoegen moeten nemen met een plaats op de bank.

Nog niet klaar? Hij domineert al 2/3 jaar in de eredivisie , speelt goed , en is zelfs klaar voor de PL

eriksen een leuke voetballer voor de eredivisie maar dortmund is nog maar afwachten ! hij blinkt nou niet bepaald uit bij ajax en is fysiek zwak !

Hij is nog lang niet klaar voor met name scorend vermogen. Verdedigend moet beter zoals fout tegen PSV in Eindhoven, deze fout maakte hij eerder dit seizoen ook. Soms speelt hij te nonchalant. Naar mijn.mening is hij constant niet genoeg goed, klopt dat hij dit seizoen veel assist heeft maar dat is ook zijn enige taak. Die fouten moet hij afleren en dat liet hij dit seizoen nog steeds zien.

Wat een vertrouwen in Eriksen hier zeg, niet normaal. Vergoossen heeft gewoon een punt: Eriksen is er (nog) niet klaar voor. Hij speelt nog altijd in de vijfde versnelling, Reus en Götze hebben zes versnellingen en ook fysiek kan hij nog een stuk sterker worden, kijk anders die wedstrijd eens terug tegen Steaua hoe kinderlijk eenvoudig hij aan de kant werd gezet door derderangs Roemenen.

8 mei 2013 om 02:08

@shakhtar

Ja als het criterium is om Gotze direct te doen vergeten zal Eriksen niet de juiste man zijn. Maar op termijn is het wel iemand die dat niveau kan halen. En bedenk je wel dat het voor Eriksen in Dortmund een stuk makkelijker spelen is als in Amsterdam. In Dortmund zit hij in een elftal waar ze qua inzicht elkaar sneller begrijpen en op elkaar zijn kwaliteiten inspelen. Met alle respect voor mijn club Ajax, maar daar is Eriksen qua inzicht en handelingssnelheid. een stap verder dan bijna al zijn ploeggenoten. Fysiek sterker worden kan hij ook nog in het buitenland, waar fysiek sterkere tegenstanders op een behoorlijk voetballend niveau vaker voorkomen dan in Nederland.

Overigens vind ik het voorbeeld van Vergoossen wel een bijzonder slecht voorbeeld. Het moraal van het verhaal was bij Afellay dat hij langer bleef en amper sportieve succes kende en dat de club uiteindelijk vele potentiële miljoenen verloor doordat hij met een halfjarig contract de deur uitliep. En om nou te zeggen dat de stap naar Barca Afellay gebracht heeft wat hij ervan gehoopt had ...

Waarom moeten spelers altijd meteen naar een topclub? Hij kan toch ook van Ajax naar Europese subtop gaan om vervolgens naar Dortmund te gaan? De stap Ajax - Dortmund is voor heel veel talenten veel te groot

Hij is toe aan een nieuwe stap op het gebied van omgeving/gewonnen prijzen, maar ik vind hem er voetballend totaal niet bovenuit steken. Natuurlijk heeft hij beslissende dingen gedaan, maar die compenseert hij weer met zijn irritante nonchalance die resulteert in veel balverlies, miscommunicaties en foutieve passes (zelfs tegen willem II laatst). Hij is nog lang niet zo dominant als Sneijder of Vd Vaart en komt fysiek nog behoorlijk tekort.

Ik denk dat Eriksen echt een stap hogerop moet. Dat lijkt me verstandiger voor zijn groei, aangezien ik nu merk dat hij blijft haken. Niet gelijk naar de wereldtop, maar bij een club als Arsenal, Schalke 04, Valencia kan hij zeker wel het niveau aan. Ook is het beter voor Ajax om hem deze zomer te verkopen, aangezien je dan nog een redelijke transfersom ontvangt.

Wat misschien ook voor Dortmund een belangrijk gegeven is, is misschien het volgende:

Eriksen heeft in de Champions Leaguer geweldig veel meters gemaakt. Is dus heel fit en heeft een goede conditie. Daarnaast is hij nooit geblesseerd en dat dus voor een speler die heel jong is, heel veel heeft gespeeld en de meeste meters maakt.

Enige minnetjes in zijn profiel zijn denk ik duelkracht en goals.

Ik denk dat Eriksen binnen een jaar zich volledig heeft aangepast aan het niveau van Dortmund.

Hé hé, wat een vergelijking. Dortmund staat wel in de finale van de Cl!! Eriksen heeft inderdaad niet het niveau dat hij wat toe kan voegen aan een club dat in die finale staat. Gelukkig zijn er zat andere clubs.

Qua middenvelders zijn Eriksen en Maher de top in Nederland.
Uiteraard redt Eriksen het bij Dordmund, zoveel sterker vind ik de BVB niet-zie ook de eerste wedstrijd van Ajax in Dordmund! Vergeet ook even niet dat ineens alles is gelukt bij de BVB inclusief een ranzige Svhot die ze langs het betere Malaga floot.
On verder: Vergoosen vergelijkt een 25jarige Afellay met een 21jarige Eriksen. Onzin, bovendien vind ik Eriksen bepalender dit seizoen als Afellay zijn laatsteseizoen bij Psv.
Of de BVB bij hem past? Zie m wat lieverbij Arsenal of Tottenham, het is wel heel erg de nadruk of 'laufstark'....

8 mei 2013 om 02:03

Eriksen, Maher én Djuricic. Ik ben niet zo snel van het verbeteren, maar hier moest ik even ingrijpen

Eriksen gaat het sowieso niet redden bij een club als dordmund, dit blijkt uit een aantal wedstrijden dit seizoen waarin ik hem een zeer zwakke schakel vond. Uiteraard heeft hij ook hele top wedstrijden gespeeld. Dat hij talent heeft ziet iedereen, echter kan hij beter nog 2 jaren in de eredivisie voetballen en dan de directe stap maken naar een topclub.

Laten we het niet over Ibi Affelay hebben, die is totaal geflopt bij Barcelona en tevens ook bij Schalke. PSV is zijn niveau. Daar is hij een van de beste en daar kan hij lekker stoer doen over hoe goed hij wel niet is....echter zal Ibi zich te groot voelen om zich weer te melden in de eredivisie. Een verhuur aan PSV zal toch een goede keuze voor hem zijn.....

Dat hij 't vooral fysiek niet gaat redden? Je hoeft niet perse een kast te zijn om in de (sub)top te spelen. Ik kan nu een lijstje opnoemen met heel veel spelers erop die niet de sterkste en langste zijn, maar die gwn meedraaien in de top en nog een belangrijke schakel in 't elftal zijn waar ze in spelen.

Eriksen zou zich prima kunnen redden in de Bundesliga, voetballend is hij 1 van de betere in de Eredivisie. Eredivisie wordt meestal onderschat, maar op tactisch gebied is NL 1 van de betere.

Bij een trainer zoals Frank de Boer raakt nooit iemand uitgeleerd

Qua techniek en inzicht is hij er zeker klaar voor. Maar qua fysiek is hij er zeker niet klaar voor. Zeker niet in een Bundesliga of Premier League, daar worden andere dingen van een speler gevraagd.

Toch hoop ik op een vertrek. O.l.v. Eriksen speelt Ajax iets teveel tiki-tak voetbal. Dat is soms prachtig, maar soms ook teveel gebrei. Ik zie liever aanvallend voetbal met meer diepgang !

Wijze woorden van de heer Vergoossen. Ik vrees dat Eriksen een geval Elia gaat worden als die naar de top van de BL verhuisd.

Eriksen kan prima voetballen, dat staat buiten kijf, maar hij mist de fysieke kracht en het doorzettingsvermogen wat een voorwaarden is bij de Europese top.

Dat weten ze wel bij Bvb, zij halen altijd goede voetballers, maar ze moeten ook kunnen vechten. In feite denk ik dat een club als Ajax prima voor Eriksen is.

Ik lees hierboven vaak dat Eriksen er tijdens de topwedstrijden stond. Volgens mij stond hij er tijdens geen één topwedstrijd. De topwedtrijden zijn m.i. niet tegen PSV en Fey, maar tegen Real, Man City, etc. Om te slagen in de top van de BL, komt hij dus nog veel te kort, vooral fysiek gezien, precies wat vergoossen zegt. Technisch kan hij dat niveau wel aan, maar in de echte top wordt er echt veel meer verlangd.

Sef Vergoossen weet waarover ie praat!!

Hehe eindelijk iemand die in de voetballerij opstaat om te zeggen wat ik al een hele tijd roep.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren