Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Veertig spelers in EK-voorselectie Jong Oranje

Laatste update:

Bondscoach Cor Pot van Jong Oranje heeft via de officiële kanalen van de KNVB zijn voorlopige selectie voor het Europees kampioen voor spelers onder 21 jaar kenbaar gemaakt. Dat toernooi vindt van 5 tot en met 18 juni plaats in Israël. Pot heeft veertig namen opgeschreven voor zijn eerste selectie, de definitieve groep zal 23 spelers tellen.

/

In een eerder stadium werd al duidelijk dat Pot ‘carte blanche’ zou krijgen van bondscoach Louis van Gaal om ook de A-internationals op te nemen in zijn selectie. Dat is ook gebeurd: PSV’er Kevin Strootman is de beoogd aanvoeder van de oefenmeester, terwijl ook internationals als Bruno Martins Indi, Stefan de Vrij, Jordy Clasie (allen Feyenoord), Adam Maher (AZ), Jetro Willems (PSV), Ricardo van Rhijn en Daley Blind (beiden Ajax) zijn opgeroepen.

Jong Oranje neemt het op het EK in Israël in de groepsfase op tegen achtereenvolgens Duitsland, Rusland en Spanje. Op 17 mei maakt Pot zijn definitieve selectie kenbaar, drie dagen later begint een eerste trainingsstage gevolgd door een oefeninterland op 24 mei tegen Australië.

De voorlopige selectie:

Doel: Jeroen Zoet (RKC Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Warner Hahn (FC Dordrecht), Nick Marsman (Go Ahead Eagles), Sergio Padt (AA Gent).

Verdediging: Patrick van Aanholt (Vitesse), Daley Blind (Ajax), Jeffrey Bruma (Hamburger SV), Virgil van Dijk (FC Groningen), Mitchell Dijks (Ajax), Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen), Mike van der Hoorn (FC Utrecht), Kelvin Leerdam (Feyenoord), Bruno Martins Indi (Feyenoord), Miquel Nelom (Feyenoord), Bram Nuytinck (Anderlecht), Ricardo van Rhijn (Ajax), Stefan de Vrij (Feyenoord), Jetro Willems (PSV)

Middenveld: Leandro Bacuna (FC Groningen), Thomas Bruns (Heracles Almelo), Jordy Clasie (Feyenoord), Lerin Duarte (Heracles Almelo), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (Vitesse), Ricky van Haaren (VVV-Venlo), Adam Maher (AZ), Kevin Strootman (PSV), Tonny Vilhena (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (PSV)

Aanval: Memphis Depay (PSV), Danny Hoesen (Ajax), Guus Hupperts (Roda JC), Ola John (Benfica), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach), Florian Jozefzoon (RKC Waalwijk), Jürgen Locadia (PSV), Rajiv van La Parra (sc Heerenveen), Yanic Wildschut (VVV-Venlo) en Género Zeefuik (FC Groningen).

Maakt Jong Oranje kans op het EK?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Wat een heerlijke selectie kan niet wachten op dit toernooi. Enorm uitdagende poule maar nederland heeft echt wel kans om ver te komen.

ik hoop dat dit de basiself wordt.

Zoet
Van rhijn De vrij BMI Blind
Clasie Strootman
Maher
Wijnaldum De jong John

Erg jammer dat narsingh en boetius er niet bij zijn.

Warner Hahn Ricky van Haaren Hupperts Wildschut Dijks Leerdam jozefzoon bruns marsman zullen er denk ik iig niet bij zijn

6 mei 2013 om 17:10

Clasie vervangen voor Ginkel? Zou ik eerder doen. Denk Dijks er wel bij blijft, je kan die op 2 plaatsen zetten en hij is breed/lang en snel. Is een bruikbare speler denk.

6 mei 2013 om 17:17

Dijks heeft min inziens gewoon te weinig gespeeld en is ook niet echt nodig.
Linksback heb je genoeg keus met BMI willems Blind van aanholt
Centraal heb je De vrij BMI , van dijk , Gouweleeuw, Nuytinck

van ginkel zou er zeker in kunnen geweldig talent natuurlijk. Persoonlijk hou ik wel van twee spelers die lekker fel zijn en team echt leiding kunnen geven. Denk op een jeugd toernooi dat je daar groot verschil kan maken met andere teams.

6 mei 2013 om 17:17

Dijks heeft er niks te zoeken.
Hij is niet bijzonder bezig de laatste tijd, blijft een beetje stil staan.
Daarbij heb je genoeg linksbacks om te kiezen volgens mij.

6 mei 2013 om 17:14

Je hele verdediging bestaat uit A-internationals. Ondanks hun leeftijd zouden zij toch hier niet meer bij betrokken moeten worden? Ze spelen al veel wedstrijden, moeten dan nog eens een toernooi afwerken en dan weer in september met Oranje spelen.
Zou dit niet een uitgelezen kans moeten zijn om eens jongens zoals Denswil, Bruma, Nelom etc uit te testen?

6 mei 2013 om 17:18

Dit is geen klein toernooi, hier kunnen spelers echt naam voorzichzelf maken.
Ze willen zelf ook allemaal spelen, persoonlijk vindt ik het gewoon erg leuk om dit team te zien spelen tegen Spanje en Duitsland dus hoop op zoveel mogelijk A spelers.

6 mei 2013 om 17:37

Tuurlijk is het leuk om zulke dingen te zien, maar ik vraag me alleen af wat het punt er van is. In zo'n toernooi excelleren kan zeker goed zijn voor je carrière, maar voor Jongens zoals Strootman, de Vrij, BMI etc is het toch belangrijker om hun waarde bij Oranje te laten zien.
Het is in principe nadelig voor clubs als ze eenzelfde speler zowel aan jong als aan Oranje moeten afgeven. Je krijgt oververmoeide jonge jongens terug, wat vooral in het Nadeel van een team zoals Feynoord zal zijn komend seizoen.

6 mei 2013 om 19:23

Ik denk dat je in die leeftijdsklasse juist zoveel mogelijk ervaring op hoog niveau moet opdoen. En ik ben van mening dat jonge gasten veel minder last hebben van vermoeidheid dan spelers van 28 .

6 mei 2013 om 19:58

Van Ginkel is vele malen completer dan Clasie, snap dus niet dat je hem er in zet. Verder kan je ook De Jong vervanger voor Hoesen. Wel zonde dat we geen rechtsbuiten hebben die vergelijkbaar is met het niveau van de rest van het team, want in dit elftal is Wijnaldum met afstand de zwakste schakel.

Nederland moet gewoon kampioen worden met dit materiaal Jup Holland Jup !

6 mei 2013 om 17:08

Ik zou de andere landen niet onderschatten, Duitsland kan een heerlijke elftal creëren hetzelfde geld voor Spanje en Italië. We kunnen een goed elftal neerzetten, maar dat is nog geen zekerheid voor de winst.

6 mei 2013 om 17:26

Haha zoek de selecties van Spanje en Duitsland maar eens op. Nederland maakt geen schijn van kans tegen die 2.

6 mei 2013 om 17:38

"geen schijn van kans."
Sommige mensen kunnen zo heerlijk negatief zijn.
Dit is een prima selectie van Oranje! Op zulke toernooien is het soms ook niet het talent maar vaak het collectief en de ervaring die landen ver brengt. Je kan zeggen wat je wil; maar veel van deze jonkies maken veel wedstrijden voor een eerste elftal en zijn vaak basisspelers! Dat kun je niet zeggen van 'al die talenten in Spanje en Duitsland'.
edit: spelfout

6 mei 2013 om 19:41

Sorry maar met Cor Pot heb je gewoon geen schijn van kans

Aardig team kan je maken

6 mei 2013 om 17:03

Tjah, maar Cor zit er ....

6 mei 2013 om 18:18

die zal er wel een Potje van maken...
wat mij wel opvalt is dat er meer verdedigend talent zit dan echt aanvallend talent, dat is wel eens anders geweest in Nederland. Op zich een goede ontwikkeling voor het WK in Brazilië. Met de oude garde in de aanval en een hoop jong talent achterin kan Nederland wellicht weer een gooi doen naar de titel.

En nou goeie spelers meenemen en mooie potje van maken en goeie voetbal

Wauw zeg, als je al die namen zo ziet staan kan dat echt nog wel eens een leuk toernooitje gaan worden voor Jong Oranje. Ook leuk voor die gasten als het door de aanwezigheid van de A-internationals ook nog eens wat beter bekeken word door het publiek.

Ik wens ze in ieder geval heel veel succes en zal met smart wachten op de eerste wedstrijd.

6 mei 2013 om 16:59

Is inderdaad een sterke selectie, maar vergeet niet dat landen als Duitsland en Spanje minstens ook zo'n selectie hebben, zo niet misschien zelfs sterker.

6 mei 2013 om 19:19

Zo lang Pot met de sterkst mogelijke opstelling speelt (en dus niet jongens als Leerdam etc op gaat stellen omdat het zulke aardige jongens zijn) dan denk ik helemaal niet dat Duitsland en Spanje een sterker elftal hebben. Het grote voordeel van onze jonge spelers is dat ze al ontzettend veel wedstrijden op het hoogste podium hebben gespeeld, sterker nog; velen van hen zijn zelfs sterkhouders. Een Spanje en een Duitsland heeft natuurlijk ook exceptionele talenten maar dit zijn jongens die veel minder ervaring hebben.

Maar goed, voorlopig is het allemaal nog speculatie natuurlijk. Met dit elftal zie ik Jong Oranje echter een goede kans maken! Het is alleen jammer dat Narsingh geblesseerd is!

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Clasie/Ginke
Stroot/Fer
Maher
Depay
L. De Jong
Ola John
6 mei 2013 om 19:34

Ben het eens met jou opstelling alleen mis ik een speler Vilhena. Als de middenveld nou uit Van Ginkel- Strootman- Maher bestaat dan zou ik de laatste 20/30 minuten Vilhena wisselen voor Van Ginkel

Zo, daar zitten een aantal erg goede spelers tussen. Meestal ben ik het oneens met de selecties van Pot, maar ik denk dat Nederland zeker kans heeft op het EK met deze spelersgroep.

6 mei 2013 om 17:10

Pas op met wat je zegt. Pot heeft nog niet zijn basisspelers vermeld.

De hele verdediging is Van het Nederlands elftal als je met Van Rhijn, De vrij, BMI en Blind speelt.
Grote toekomst. Strootman als logische aanvoerder. Maher en Vilhena/fer/clasie op het middenveld.
Aanval met Oa John en De Jong.
Je bent het dan aan je stand verplicht ver te komen.

6 mei 2013 om 17:00

heb je de voorselecties van andere teams gezien? Denk dat Duitsland en Spanje met een net zo sterk elftal op de proppen kunnen komen.

6 mei 2013 om 17:22

Hij zegt toch niet dat ze moeten winnen. Hij zegt dat ze ver moeten komen. En daar heeft hij helemaal gelijk in. Met zo'n selectie doe je gewoon mee voor de medailles.

6 mei 2013 om 17:29

@dirkjand Van Ginkel vergeten? Die schat ik kwalitatief toch nog net iets hoger in dan Vilhena op dit moment..

6 mei 2013 om 18:20

Ben je vergeten dat Nederland in poule zit waar ze twee topfavorieten tegenkomen ?

6 mei 2013 om 18:27

Hoe kun je dat zeggen als je geen benul hebt van de andere selecties. Ja, Nederland heeft mogelijkheden maar hij haalt onder andere Luuk de Jong erbij, een speler die in Duitsland nou niet bepaald uitblinkt. Ik heb er vertrouwen in, maar aan je stand verplicht zijn om ver te komen vind ik voorbarig in een poule met Duitsland, Spanje en Rusland.

6 mei 2013 om 18:51

@ goodlife

Waar kan je die andere voorselecties vinden?

6 mei 2013 om 19:09

Nee klopt ik was Van Ginkel vergeten. Dan zou ik een middenveld van Maher, strootman en Van Ginkel kwalitatief het sterkste vinden.

Ik denk wel dat ze gewoon mee moeten strijden, Ja je hebt Spanje en Ja Duitsland en Rusland. Je kunt een basis maken van spelers die er in 2014 in Brazilië allemaal bij zijn. Dan moet je ook gewoon druk op de schouders nemen en ver gaan komen. Anders kun je net zo goed de spelers uit de A-selectie er niet bij halen en het als oefenspelletje gaan zien toch,

Daarnaast nog over Luuk de Jong, Ja hij draait niet lekker in Duitsland, maar in Jong Oranje wel. En hij kan wel gewoon goed voetballen. Ik zie hem voorlopig liever dan Hoessen en Locadia.

6 mei 2013 om 19:49

Volgens mij zijn die er nog niet. Duitsland zou inderdaad Gündogan, Götze, Schürrle en Kroos kunnen meenemen, maar ik denk niet dat ze dat gaan doen.

6 mei 2013 om 21:39

Die ken ik ook niet, maar het zullen geen tweederangs spelers zijn die zij naar het EK sturen. Vandaar dat ik zeg dat we wel met volle vertrouwen naar dit EK gaan en dat wordt gezegd dat we aan onze stand verplicht zijn om ver te komen, maar zeg dat niet zonder te weten met wat voor geschut de anderen komen.

Hoop dat de youngsters uitgroeien tot volwaardige basisspelers van het nationale elftal.
Nederland is goed op weg met jonge talenten kansen te geve,. Terecht ook.
Basiskrachten als Wesley, Vaart, RVP zijn niet de jongste meer, maar neemt niet weg dat ze nog steeds wereldklasse zijn.

Warner Hahn, opvallende naam?

6 mei 2013 om 17:04

Volgens mij komt die uit de jeugd van Ajax en wellicht was hij in die hoedanigheid al eerder in beeld.

6 mei 2013 om 19:18

Hij komt uit de jeugd van ajax. Hij is begin van het seizoen transfervrij overgekomen naar Fc Dordrecht. Waar hij een uitstekende indruk achterlaat. Na mijn mening zelfs 1 van de betere keepers die Dordrecht de laatste jaren heeft gehad!

7 mei 2013 om 10:45

Maakte anders wel wat blundertjes maar goed is nog jong

Lijkt me toch een leuk team waar je best ver mee kan komen!

Zoet
Rhijn
de Vrij
BMI
Blind
Fer
Maher
Strootman
Depay
de Jong
John
6 mei 2013 om 18:25

Voor Depay sowieso de eerste keer dat hij wordt geselcteerd die gaat echt neit spelen rb is voor Wijnaldum.

Heel goed team, alleen geen spits

en ik vergeet Maher

Zoet
van Rhijn
de Vrij
Martins Indi
Blind
v. Ginkel
Clasie
Strootman
Wijnaldum
???
John
6 mei 2013 om 17:08

de jong als spits

Ik zou deze Opstelling neer zetten in Israel
Van Ginkel als Valse Rechtsbuiten of vaste want hij kan daar ook spelen

Zoet
Van Rhijn
De vrij
Martins Indy
Blind
Strootman
Clasie
Maher
Van Ginkel
De Jong
John

Landen als duitsland,italie,frankrijk,engeland hebben ook goed materieel dus ik moet het nog maar zien.

Woww het middenveld is gewoon van Oranje! Dit is best wel een erg sterk team. Ik vind wel dat als Pot nu weer niks presteerd dat ze maar eens over zijn toekomst moeten praten, hij heeft gewoon echt een prima elftal!

Sterke selectie.

Kan iemand me trouwens vertellen hoe Fer het doet, ik volg Twente niet dus geen idee hoe hij het de afgelopen weken deed. Ik hoor enkel dat het allemaal wat is ingezakt bij Twente.

Maakt hij deze zomer nog een transfer?

6 mei 2013 om 17:23

Heeft een lading pepertjes nodig. Speelde afgelopen zondag weer als natte krant. Overal te laat, voortdurend te veel lopen met de bal en veel knullige overtredingen. Werd terecht gewisseld.
Maar hij zal wel vertrekken aankomende zomer. Mits gemotiveerd een van de betere middenvelders in de eredivisie; krachtig, drive naar voren en sterk aan de bal.

6 mei 2013 om 18:03

Hopelijk heeft hij wat aan dit tornooi dan.

Gaat hij dan trouwens wel in de basis staan, als je ziet welke spelers er allemaal mee gaan. Clasie/strootman/maher/vilhena/van Ginkel.

Je kan hier toch wel een zeer sterk elftal mee opstellen, echt fantastisch materiaal voor het Ek:
Een van de opstellingen die ik veel kans op slagen geef is de volgende:

En dan heb je nog steeds fantastische alternatieven met Fer, Bruma, van dijk. van Ginkel en Vilhena

Edit: Depay en ola John kun je uiteraard ook omdraaien

Zoet
Van Rhijn
De vrij
BMI
Blind
Strootman
Clasie
Maher
Ola John
De jong
Depay

Wat een selectie!maar zullen andere landen het ook niet op deze manier spelen?

Is een leuke selectie maar iemand een idee wat mogelijke sterren van andere sterke landen kunnen zijn?

6 mei 2013 om 17:12

Sowieso Duitsland met iig Götze, ik weet nog of Reus mee mag doen, Gundogan, Kroos, Ter Stegen, Schurrle, etc. Zeker wel een sterk team. Ook Spanje heeft natuurlijk al toppers (isco, Thiago, etc.)

Nederland heeft wel een sterke selectie, maar het is echt niet zo dat ze hier makkelijk mee winnen. Daarnaast heb ik niet zo veel vertrouwen in Cor Pot.

Zoet
van Rhijn
de Vrij
BMI
Blind
van Ginkel
Maher
Strootman
Wijnaldum
L. de Jong
Ola John
6 mei 2013 om 17:40

Kroos en Gotze willen niet meedoen

6 mei 2013 om 18:11

Is dat echt zo? Dat zou dan wel goed uitkomen voor Nederland. Anders had Duitsland echt een 'ziek' middenveld gehad.

6 mei 2013 om 19:54

Reus is net 6 maanden te oud.
Kroos is sowieso geblesseerd. Ik denk niet dat de Duitsers van plan zijn om spelers van het A team terug te halen voor dit tornooi.
Volgens mij is willen ze die jonge jongens tornooi ervaring geven voor de toekomst eerder dan het tornooi effectief te winnen.
Bovendien spelen Gündogan en Götze 10 dagen voor de 1e wedstrijd nog de Champions League finale. Ik denk niet dat die jongens daar dan nog zin in hebben.

6 mei 2013 om 17:23

Ballotelli mag meedoen bij Italie hetzelfde geld voor El Shaarawy, dus beide spitsen van AC- Milan mogen meedoen. Eigenlijk alle spelers met een geboortedatum van en na 1990.

Sterke selectie, maar ik ben ook wel benieuwd naar de selecties van zowel het Spaans en het Duits elftal. Iemand enig idee waar ik die kan vinden?

6 mei 2013 om 17:13

Denk even googlen gewoon
paar bekende namen zullen zijn draxler,gundogan kirchkoff leitner , ter stegen contento, thiago muniain tello montoya bartra koke camacho
daar komen dan de echte a internationals nog bij maar weet niet precies wie.

6 mei 2013 om 17:35

@darkeagle

Op de officele site van de Uefa en dan teams&players kan je ze vinden.

Dit is de link is voor jong Spanje:

http://www.uefa.com/under21/season=2013/teams/team...

6 mei 2013 om 18:56

@ blanco real

Dat zijn niet de voorselecties, enkel de spelers die in de kwalificatie opgeroepen zijn. Bij Nederland staan er nog andere spelers tussen die nu niet opgeroepen zijn en bijv Strootman ontbreekt

Haal Leerdam, Van Haaren, Hupperts, Wildschut en Zeefuik er onmiddellijk uit. Niets laten zien: weg.

6 mei 2013 om 17:09

Hupperts kan ik me nog enigszins in vinden, maar de rest...

6 mei 2013 om 17:11

Zeefuik is de lieverdje van de bondscoach, hij staat er altijd in bij de voorselectie

6 mei 2013 om 19:25

Hahah ja die is te zwaar om uit de selectie te gooien.....

Maar inderdaad wel apart dat we geen echte topspits meer hebben onder de 21.
Ook apart dat dan Dijks bij de selectie zit en Koppers niet, terwijl koppers toch een hoop meer ervaring heeft. Niet dat die wat toe zou voegen....

Daarnaast denk ik dat een Clasie nog behoorlijk moet knokken voor zijn plek op het middenveld, met Strootman, Maher en van Ginkel.

6 mei 2013 om 17:15

Jozefzoon, Bruns kunnen ook wel weg. Maar dit is ook pas de voorselectie. Wie moest hij anders oproepen. Hopelijk vallen ze wel af

6 mei 2013 om 17:34

Ik ben juist wel fan van Bruns, echt een onderschat talentje.

Is Narsingh er definitief niet bij in Israël? Ik meende dat het nog twijfelachtig was of hij het zou halen of niet.
Ik blijf het ongelooflijk vinden dat Zeefuik er telkens bij zit.... Lachertje van de selectie.

6 mei 2013 om 17:21

Oké bedankt, ik heb verder niks meer over hem gehoord hoe het er voorstaat met zijn blessure, vandaar!

Wat is dit voor een bullshit zeg. Jong Oranje zou een plek moeten zijn voor spelers die geen enkele internationale ervaring hebben deze te krijgen. Toch neemt Pot hier jongens zoals Clasie, Blind, v Rhijn, John, Maher, Strootman etc. mee die nu al bij a-internationals kunnen worden gerekend. Deze jongens hebben al een heel seizoen achter hun rug, moeten dan nogmaals mee naar een toernooi en dan beginnen in september ook nog eens weer wedstrijden voor Oranje.

6 mei 2013 om 17:25

Andere landen doen toch precies hetzelfde.. Duitsland met o.a. Gotze en Kroos, Frankrijk met Varane, Pogba etc. Spanje met Isco en ga zo maar door. Dan heb je het over spelers die heel wat meer internationale ervaring hebben (knock-out fase Champions League) dan dit gezelschap van Nederland.

On: Jammer dan Cor Pot voor deze groep staat, ik heb geen vertrouwen in die man, het spel van Jong Oranje is onder zijn leiding meestal los zand en niet om aan te zien. Maar wel een beresterke selectie qua potentie.

6 mei 2013 om 17:31

Wat ik zeg geldt ook eigenlijk voor alle landen. Naar mijn mening zouden jonge internationale teams als een doorstroming moeten functioneren voor de grote int teams. Het is zeker een verrijking voor jonge talenten om mee te maken wat het is om een international te zijn en zich in dat aspect verder te ontwikkelen. Wat zou een jongen zoals bijv Götze, Isco of Strootman daaruit halen?

6 mei 2013 om 17:39

Overigens heb je volkomen gelijk over Cor Pot. Hij heeft zo veel talent onder zijn beschikking en toch is er helemaal geen lijn in het spel en lijkt het alsof spelers maar met iets bezig zijn.
Aan de andere kant weet ik ook niet wie de baan dan wel op zich zou moeten nemen.

6 mei 2013 om 20:02

selectie gevonden. Enkel Gündogan zou meedoen omdat die ook in de kwalificatiewedstrijden heeft meegedaan. Kroos, Götze en Schürrle zitten definitief bij de A ploeg en zouden met de A ploeg vriendschappelijke wedstrijden moeten spelen in die periode.

6 mei 2013 om 17:29

Ik snap dat jij hier voor zou kiezen. Je steek je voorkeur voor PSV niet onder stoelen of banken. Willems is dit seizoen beduidend minder dan Blind. Depay en Locadia hebben nog niet veel kunnen laten zien om een basisplek af te kunnen dwingen. Luuk de Jong is, ondanks een matig seizoen, veel verder dan Locadia. Wijnaldum krijgt bij PSV ook de voorkeur boven Depay. Lijkt me niet dat dit bij jong oranje opeens anders zal zijn.

De kracht van dit elftal zit mijn inziens in de middenvelders. Ik verwacht dan ook dit die optimaal benut gaan worden.

Bizot
van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Strootman
Fer
van Ginkel
Maher
de Jong
John
6 mei 2013 om 17:59

Op zich heb je een mooie selectie opgesteld. Alleen denk ik dat Cor Pot houdt aan de gebruikelijke speelstijl van 4-3-2-1 of 4-3-3-. 4-4-2 is nooit een optie voor Nederlandse teams.

HET EK is onder 21 en er worden spelers als Strootman opgeroepen?
Dan is het toch niet U21?

6 mei 2013 om 17:14

Spelers die ouder zijn mogen echter wel meedoen als zij maximaal 21 jaar zijn op het moment dat de kwalificatie voor een toernooi begint. Zo kunnen er dus spelers van 23 jaar aan een toernooi meedoen.

6 mei 2013 om 17:16

Op wikipedia staat: "only players born on or after 1 January 1990 are eligible to play."

6 mei 2013 om 17:20

Dat komt omdat het hele toernooi feitelijk van 2011 tot 2013 duurt. In 2013 is alleen de ´finale ronde´. Daarom mag iedereen die geboren is na 1 januari 1990 meedoen.

Strootman is van februari 1990 en was dus feitelijk 21 toen het toernooi begon (met kwalificaties).

Bron: http://www.uefa.com/multimediafiles/download/regul...

Toch een paar discutabele spelers mee. Kelvin Leerdam, Ricky van Haaren, Genero Zeefuik? Verder wel een selectie waar je hoge ogen mee zou moeten gooien.

Dit ek is voor jong oranje na de poule fase al voorbij. Mijn verwachting is dat er geen team zal staan, slechts een verzameling individuen en daar win je opt moment geen prijzen mee. Daarnaast brengen Duitsland en Spanje kwalitatief zeer sterke selectie mee en die landen schat ik een stuk hoger in dan dit oranje.

40 spelers in de voorselectie!! waarom zo ongelooflijk veel? Ik begrijp zo'n voorselectie niet. Waarom niet gewoon de uiteindelijke selectie bekend maken in plaats van nu langzaam spelers laten afvallen. Alsof spelers denken: "nu ik bij de voorselectie van Oranje zit ga ik er even een schepje bovenop doen!!". Dit gebeurt natuurlijk niet en daarom is zo'n voorselectie bekend maken volkomen zinloos.

6 mei 2013 om 17:17

Dat is een eis van de uefa.

6 mei 2013 om 17:23

Haha serieus? De uefa wilt van de uiteindelijke selectie een soort van Idolsrace maken.

6 mei 2013 om 17:37

Dit is geen grapje nee, en als ik me niet vergis is het ook een eis dat van die 40 er minstens 4 keepers zijn.

Jammer dat Cor Pot zelf ook meegaat. Die mag voor EK nog wel vervangen worden.

Aardig team! Neemt niet weg dat er een aantal volwaardige A-internationals bijzijn.

Mijn opstelling:

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Indi
Van Aanholt
Maher
Clasie
Strootman
Wijnaldum
De Jong
John

Wildschut, Zeefuik, Bruns, Hupperts, van Haaren,leerdam, Nelom, Dijks, Hahn en Marsman zullen sowieso wel afvallen lijkt me?

Allemaal namen die amper spelen of het niveau niet hebben vergeleken met de rest.
Aan linksbacks ook geen gebrek, pffff.
Flinke lijst en het is over het algemeen zeer goed niveau maar er zitten een paar namen bij, tja, wat moet je ermee :P

6 mei 2013 om 17:16

Denk je serieus dat Zeefuik gaat afvallen ? :P

6 mei 2013 om 17:19

Touché.

6 mei 2013 om 17:22

@mufc-wazza

Hahahaha

@crazydj07

Ja precies, dat dacht ik ook al. 5 linksbacks, 5 keepers.... gaat nergens over.

Daarnaast zullen die namen ook wel niet mee gaan. Ik denk misschien nog wel Leerdam, want ondanks dat hij heel weinig gespeeld heeft hebben we volgens mij niet zo veel goede Nederlandse rechtsbacks. Alleen van Rhijn. Janmaat is namelijk al te oud. Ik kan niet zo snel op een Nederlandse RB komen?

Doel: Jeroen Zoet (rkc Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Warner Hahn (FC Dordrecht).

Verdediging: Patrick van Aanholt (vitesse), Daley Blind (ajax), Virgil van Dijk (FC Groningen), Bruno Martins Indi (feyenoord), Miquel Nelom (feyenoord), Bram Nuytinck (anderlecht), Ricardo van Rhijn (ajax), Stefan de Vrij (feyenoord).

Middenveld: Jordy Clasie (feyenoord), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (vitesse), Adam Maher (az), Kevin Strootman (psv), Tonny Vilhena (feyenoord), Georginio Wijnaldum (psv).

Aanval: Memphis Depay (psv), Ola John (benfica), Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Jürgen Locadia (psv), Rajiv van La Parra (sc Heerenveen).

Deze spelers zou ik denk ik meenemen naar het EK, wat jullie?
* Ik twijfel over de 3e keeper, naast Zoet en Bizot. Volg de Jupiler League ook weer niet zo goed dat een goed beeld heb over welke keeper nou beter is, Hahn en Marsman.

6 mei 2013 om 17:26

Waarom Hahn? Sergio Padt gaat denk ik gewoon mee. Zoet natuurlijk eerste keeper.

3 linksbacks is teveel van het goede denk ik.

Wijnaldum zou ik als aanvaller (rechtsbuiten) gebruiken. van La Parra komt echt tekort. Voor de rest wel goede selectie.

6 mei 2013 om 17:32

Ja. Klopt, zoals ik al zei, op die keepers heb ik niet zo'n goede kijk, en kan daarom ook niet goed beoordelen of die 2 uit de JL beter of niet zijn dan Padt.

Tja, 3 linksbacks is veel ja. Misschien inderdaad beter om een linksback weg te doen, Nelom dan, en ergens anders misschien een rechtsback vandaan toveren, waarschijnlijk Leerdam dan. Jammer dat Janmaat niet meer mee mag.

En Wijnaldum moet inderdaad sowieso als aanvaller gezien worden denk ik, maar omdat hij in de selectie in het artikel tussen de middenvelders is geposteerd, heb ik hem daar ook maar bijgezet.
En Van La Parra had ik erbij gezet omdat je anders misschien wel heel weinig vleugelmogelijkheden krijgt. (depay, John, Wijnaldum en Van la Parra). Als er dan één geblesseerd raakt heb je nog maar 3 vleugelspelers over.

6 mei 2013 om 22:29

Nelom boven Willems. De tweede linksback van Feyenoord boven de eerste van Psv? Lijkt me onwaarschijnlijk/

Ben ik de enige die er een beetje een dubbel gevoel bij heeft dat volwaardige A-internationals als Strootman, de Vrij, Martins Indi en Blind in de selectie zitten? Zij spelen al genoeg wedstrijden en lopen nu andere talenten in de weg.

Jong Oranje kan wel echt een fantastisch team op de been brengen, dat voor geen enkel ander land onder hoeft te doen. Cor Pot is niet zo'n beste coach, maar jong oranje moet toch zeker de finale kunnen halen.

Zoet
Van Rhijn
de Vrij
Indi
Willems
Clasie
Maher
Strootman
John
de Jong
Depay
6 mei 2013 om 17:23

Met jou kan ik de handen schudden!!

Jammer van de poule... Duitsland, Spanje ... en Rusland.

Wanneer wordt narsingh eigenlijk terug verwacht?

6 mei 2013 om 17:29

Wauw. Serieus met Duitsland en Spanje in de groepsfase? Dan worden dat direct al de finales man... Je hebt alleen nog Frankrijk en Engeland die nog een redelijke selectie hebben. Ik denk dat Nederland er of al in de groepsfase uitvliegt, of de finale haalt.

Edit: En Italië als outsider!

6 mei 2013 om 18:10

@prince

Volgens mij zijn de voorselecties van die landen niet eens bekend? Onder andere Kroos en Götze kunnen tegen die tijd weer spelen en ook Schurrle vind ik een fantastische speler.

6 mei 2013 om 17:31

Ps. we moeten tegen Duitsland, Rusland en Spanje

Tegen Engeland hoeven we niet in de poulefase

6 mei 2013 om 17:32

@prince_10

http://www.uefa.com/under21/season=2013/teams/team...
Dit is de link voor de jong Spanje. Voor bijvoorbeeld de andere moet je gewoon naar Teams&players dan krijg je alle teams.

hoop dat ze zo ver mogelijk komen uiteraard en kampioen worden zou wel heel leuk zijn

Met deze opstelling heb je aardig wat toekomstig oranje sterren in de basis:

Zoet
Van Rhijn, Martins Indi, Van Dijk, Blind
Van Ginkel, Maher, Vilhena
Depay, De Jong, John

Dit lijkt me de beste opstelling, Ik hoop dat POt niet Zeefuik ofzo voorin gaat zetten want daar ga je de oorlog niet mee winnen. Strootman zou ook nog ipv Vilhena kunnen.

6 mei 2013 om 17:42

Waarom van Dijk als de Vrij in het Nederlands elftal een basisplaats heeft? Hetzelfde geld voor van Ginkel en Vilhena, die vermoedelijk vervangen zullen worden door Clasie en Strootman. En Locadia in de spits? Luuk de Jong is 3 klassen beter dan hem. Ik denk dat dit het beter zou doen. Alleen de linksvoor en rechtsachter positie is nog twijfelachtig.

Zoet
van Rhijn
de Vrij
BMI
Blind/Aanhol
Maher
Strootman
Clasie
Parra/Depay?
de Jong
John
6 mei 2013 om 20:22

Is had niet gezien dat De Jong erbij zat, dus die heb ik er inmiddels ingezet. Hij is inderdaad beter dan Locadia.

Verder zegt het met niet zoveel dat Strootman en Clasie vaker worden opgeroepen voor oranje dan Vilhena en Van Ginkel. Ik houd namelijk van een creatief middenveld, en die heb je met Maher en Van Ginkel. Als je Strootman en Clasie er neer gaat zetten zet je stofzuigers neer met redelijk wat voetballend vermogen, maar lang niet zoveel als Van Ginkel en Maher. Daarbij vind ik zeker Clasie de laatste wedstrijden matig spelen. Vilhena vind ik een toptalent, maar nu ik iets realistischer kijk moet ik bekennen dat Strootman op dit moment nog wel beter is. Echter heeft Vilhena veel meer potentie denk ik. Maar je hebt gelijk, het is beter dat Strootman in de basis staat. Ik vind niet dat je moet gaan redeneren op basis van, die en die staan wel in Oranje dus die krijgen automatisch de voorkeur. Dat Van Dijk nog niet bij oranje is gehaald vind ik ook niet terecht. Ik vind hem minimaal gelijkwaardig aan De Vrij.

Dus mijn opstelling zou zo worden:

Zoet
Van Rhijn, Bmi, Van Dijk, Blind,
Van Ginkel, Strootman, Maher
Depay, de Jong, John

7 mei 2013 om 12:41

Ja dat zou inderdaad een betere opstelling zijn. Dat van Dijk hetzelfde niveau heeft als de Vrij zou wel kunnen kloppen, zeker als de Vrij speelt zoals tegen Ado. Jammer is dat van Dijk nog niet echt wedstrijden op niveau heeft gespeeld, dus kan er nog niet echt gezegd worden of hij het aankan.

Ik hou zelf ook wel van een creatief middenveld, maar ik denk dat Pot zelf weer de 'logische' beslissingen gaat maken en dus voor Strootman en Clasie zal kiezen. Persoonlijk hoop ik ook op van Ginkel ipv Clasie.

Had toch verwacht dat Sonny Stevens er ook bij zou zitten en niet keepers als Hahn en Marsman en misschien ook wel Bizot.

Sterke selectie maar een Duitsland mag ook Gotze , Gundogan , Kroos , Schurrle en Ter Stegen meenemen.
Daarnaast hebben ze nog Draxler , Holtby , Mlapa , Herrmann en Jung dus ook een fantastische kern , volgens mij is Reus net te oud om mee te mogen.

6 mei 2013 om 18:13

Reus mag inderdaad niet mee.

6 mei 2013 om 20:09

Enkel Gündogan en Ter Stegen gaan mee, die hebben ook in de kwalificaties meegedaan. Götze, Kroos en Schürrle zitten definitief bij A ploeg al zouden ze wel mee mogen doen.
De andere spelers gaan inderdaad mee. Holtby werd zelfs nog maar 1 keer geselecteerd voor A ploeg omdat hij de kapitein is van de U21.

6 mei 2013 om 20:22

Ter Stegen, Jung, Kirchhoff, Jantschke, Contento, Gundogan, Holtby, Kroos, Gotze, Schurrle, Mlapa

Met zo'n team zou je gewoon mee kunnen in de CL. Echt niet normaal. Duitsland heeft zeker 15-16 spelers die mee mogen, waarvan ik denk dat ze absolute topspelers zullen worden.

Ik kijk erg uit naar dit EK. Ben namelijk erg benieuwd of de talenten echt zo goed zijn als wij denken. We zitten in de poule of doods maar denk toch dat we genoeg kwaliteit hebben om door te gaan.

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Maher
Strootman(C)
Van Ginkel
Ola John
L. de Jong
Depay

Doel:
Zoet, Bizot, Padt

Verdediging:
V. Aanholt, Blind, Bruma, V Dijk, Bmi, De Vrij, Van Rhijn, Leerdam

Middenveld:
Clasie, Fer, Van Ginkel, Maher, Strootman, Vilhena, Wijnaldum

Aanval:
Depay, John, De Jong, Locadia, Van la Parra

Geweldige selectie maar toch vrees ik dat ze er meteen uit vliegen tegen Duitsland en Spanje.
De aanval is wat aan de magere kant denk ik

6 mei 2013 om 19:07

Ja je zit er denk ik niet ver vanaf met deze selectie aleen denk ik dat of van la parra of depay nog thuis blijft en daar een middenvelder voor in de plaats komt. Misschien wel Duarte. Daarnaast denk ik dat hij sowieso Nuytinck gaat meenemen die toch zijn aanvoerder was tijdens de kwalificatie. Daarnaast heb je op deze manier alleen een linksbenige cv in Bmi. Dus dat zal dan waarschijnlijk ten koste gaan van Bruma of V Dijk.

Ongelooflijk dat Wildschut en Van Haaren weer geselecteerd zijn. Wildschut is bij VVV terecht bankzitter. Mag meestal het laatste kwartiertje invallen, en sjokt dan over het veld alsof hij net de marathon gelopen heeft. Van Haaren staat altijd in de basis, maar heeft het hele seizoen nog niet laten zien beter te zijn dan Quin Kruijsen of Aron Gielen die uit de eigen jeugd komen.

Ik denk niet dat de kwaliteit genoeg is. We hebben supertalenten maar de breedte is te zwak.
Als ik naar de As kijk is Zoet geen topkeeper, vergelijk met de Gea, Courtois of die keeper van Bayern.
De Vrij is nivo Heitinga, Vlaar etc. BMI is wel top net zoals de middenvelders Strootman, van Ginkel en Maher.
Voorhoede van Depay, de Jong, Ola John is niemand bang voor.
Coach is lachwekkende keuze om onze talenten 4 weken mee op te zadelen.

Zoet, Bizot, Padt

Van Aanholt, Blind, Van Dijk, Martins Indi, De Vrij, Van der Hoorn, Van Rhijn, Leerdam

Fer, Van Ginkel, Clasie, Strootman, Maher, Wijnaldum

Depay, John, De Jong, Locadia, van La Parra, Jozefzoon

Die spelers zou ik meenemen en dan zo spelen:

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Van Aanholt
Van Ginkel
Strootman
Van La Parra
Maher
John
De Jong
6 mei 2013 om 17:54

Helemaal mee eens, als zie ik zelfs nog liever Depay op de plek van Van la Parra.

6 mei 2013 om 18:22

Ik zou inplaats van Leerdam, Nuytinck meenemen
en zou Fer echt niet meenemen maar Duarte
en zou ook Vilhena en Bacuna meenemen inplaats van Van La Parra en Jozefzoon

Zo'n slechte elftal hebben we niet hoor.

Aanval is de dan aan de slechte kant in mijn ogen. De Jong doet het niet goed bij Gladbach, John begon aardig dit seizoen bij Benfica maarja... een betere hebben we die? Depay????.

Zoet
V.Rhijn?
VanDijk
BMI
Blind
V.Ginkel
Clasie/Stroo
Depay
Maher
John
De.Jong?

Dit is zeker een talentvolle selectie hiermee kan je een goeie prestatie neerleggen. Alleen hebben o.a. Spanje en Duitsland ook hele talentvolle spelers en ze kunnen ook hun spelers uit het eerste team halen. Duitsland kan bijvoorbeeld Gotze en Gundogan halen, Spanje Isco en Martinez halen. Nederland is zeker een outsider en kan hoge ogen gooien maar dan zal het wel de groepsfase moeten overleven wat al heel moeilijk is!

Op het middenveld hebben we 6 A internationals: Clasie Fer Van Ginkel Maher Strootman Vilhena. Van de aanval wordt ik echter minder vrolijk: John, De Jong, Wijnaldum en Locadia zijn erg goed, maar Van La Parra, Wildschut, Hupperts, Hoesen en Zeefuik hebben niet genoeg potentie. Met de verdediging zit het wel goed: alle verdedigers in de voorselectie hebben het echt laten zien.

Opvallend dat die keeper van Volendam, Sonny Stevens ontbreekt. Voor de rest had ik ook Marten de Roon, Luc Castaignos, Maikel Kieftenbeld, Marko Vejinovic, Mike van Duinen, Anouar Kali en Ninos Gouriye verwacht. Zeker bij zo'n enorme voorselectie.

Voor de rest jammer dat Narsingh en Boëtius ontbreken vooral omdat op de vleugels nu de spoeling wel dun is.

Afvallers maar even Hahn, Marsman, Dijks, Van der Hoorn, Willems, Nelom, Gouweleeuw, Leerdam, Bruns, Van Haaren, Bacuna, Van La Parra, Zeefuik, Depay, Hupperts, Jozefzoon en Wildschut.

Liever Maher, Wijnaldum of Van Ginkel als valse buitenspeler op rechts dan Jozefzoon, Van La Parra of Depay.

Ik heb liever Bruma als reserve voor rechtsachter dan Leerdam die amper heeft gespeeld sinds de winterstop. Sowieso is de verdediging een sterke groep Van der Hoorn en Willems die niet veel onderdoen voor die andere jongens.

6 mei 2013 om 17:50

@jachtmeester

Kali speelt al voor jong Marokko.

6 mei 2013 om 18:01

Ah, jammer, nu denk ik niet dat hij anders wel de uiteindelijk selectie had gehaald. Labyad trouwens wel, maar die speelt ook voor Marokko.

6 mei 2013 om 18:06

Van der Hoorn vind ik in iedergeval minder dan De Vrij, alhoewel die de laatste wedstrijden niet top is. En het verschil tussen Van Dijk en Van der Hoorn is niet zo groot, zou denk ik zelf voor Van Dijk als reserve kiezen.
Depay zie ik bij veel mensen langs komen, groot talent dat zeker, maar die heeft echt te wieing gespeeld om zich echt te bewijzen.

Ik schat Bizot op dit moment hoger in als Zoet, vind Zoet wat ontzichtbaar(met name na de winterstop)(.

Bovendien wil ik even vermelden dat Zeefuik ondanks zijn zwakke prestaties in Groningen wel topscorer is van Jong Oranje in de Ek-kwalifcatie..

Bizot
Van Rhijn
De Vrij
BMI
Blind
Strootman
Maher
Van Ginkel
Wijnaldum
De Jong
Johan

En de 17 afvallers zijn:

Zeefuik
Hupperts
Depay
Wildschut
Van La Parra
Bruns
Bacuna
Van Haaren
Leerdam
Gouweleeuw
Van Dijk
Van Der Hoorn
Dijks
Van Aanholt
Padt
Marsman
Hahn

6 mei 2013 om 17:56

Van Aanholt niet, na zo'n sterk seizoen en Nelom (bankie) wel. Ik denk dat je een grap maakt nu?

6 mei 2013 om 18:16

Inderdaad, die twee gewoon omwisselen. Ook lijkt mij van Dijk erg bruikbaar. Waarschijnlijk zou ik Depay ook nog meenemen, anders wordt het wel erg dun voorin.

6 mei 2013 om 18:18

@ shakhtar

Dat is mij eigenlijk om het even. Ik vind dat Nelom het in zijn wedstrijden goed doet. Aanholt heeft ook een sterke periode gehad maar dat was vooral in het begin. Verder heb ik helaas mogen ontdekken dat Van Aanholt een instagram en een twitteraccount heeft waardoor ik nu denk dat zo'n jongen buiten je team houden een verstandige keus is.

6 mei 2013 om 19:43

Van Aanholt heeft inderdaad een sterk seizoen gehad maar dan zou je drie linksbacks meenemen en dat is gewoon compleet overbodig. Blind is sws de linksback met ik denk Willems als back-up. Ik denk en dat hij niet geselecteerd zal worden door de grote concurrentie op die positie.

6 mei 2013 om 18:11

Je kan maar twee keepers laten afhaken. Daarnaast wel Willems en Nelom en geen Van Aanholt, opmerkelijk dat vond ik dit seizoen toch veruit de beste van die drie, maar wel nog achter Blind.

6 mei 2013 om 18:21

@ jachtmeester

Dat is jammer, nog een veldspeler meer eraf, wordt lastig kiezen.

Blind is voor mij de nummer 1. Willems en Nelom zijn voor mij kandidaten voor de back-up positie.

Van Aanholt is een goede voetballer maar de dingen die hij de wereld in stuurt zijn voor mij genoeg reden zo'n jongen niet mee te nemen.

6 mei 2013 om 20:14

@setto,

Je zou Depay wegsturen, maar Jozefzoon laten blijven??

6 mei 2013 om 20:52

@ Munck

Ja ik ben niet zo'n fan van Depay (wispelturig, ego, mannetje) en dan kies ik liever voor een teamspeler als Josefzoon die denk ik een goede bijdrage kan leveren.

dit is de verlopige selectie

keepers : Jeroen zoet, , sergio padt, Wauter bigot

verdediging : Patrick van Aanholt (vitesse), Daley Blind (ajax), Jeffrey Bruma Bruno Martins Indi (feyenoord), Miquel Nelom (feyenoord), Stefan de Vrij (feyenoord),ricardo van Rhijn (ajax), Virgil van Dijk (FC Groningen)

middenveld: Jordy Clasie , Adam Maher (az), Kevin Strootman (psv), Tonny Vilhena (feyenoord), Georginio Wijnaldum (psv), leroy fer, Marco van Ginkel (vitesse), Ricky van Haaren (vvv-venlo),

aanvalla John (benfica), Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach),rajiv van La Parra (sc Heerenveen, Género Zeefuik (FC Groningen).

Dit zal waarschijnlijk de beste selectie zijn dan selecteer je puur op kwaliteit maar je kan ook 2 spelers omwisselen

6 mei 2013 om 18:12

Het is trouwens " Marco Bizot "

6 mei 2013 om 18:17

kwaliteit en dan selecteer je Ricky van Haaren...

Josefzoon en zeefuik bij deze namen is werkelijk lachwekkend.. Buiten nog wat andere opvallende namen zitten er ook heel wat grote talenten bij. Dit is een toernooi waar je je perfect kunt laten zien aan de wereld.

In mijn mening kan Pot echt een zeer sterke basis neerzetten. De vraag is dan alleen wie gaat er nog meer mee. Er zullen heus wel een aantal namen mee gaan waar van wij niks snappen. Zeefuik bijvoorbeeld.

We zullen nu moeten wachten tot de definitieve selectie, maar ik verheug me op dit toernooi.

heerlijk team hoor. Paar potentiële toppers er tussen dit zou mijn opstelling zijn.

Zoet Met op de bank; Padt, Van aanholt, Van der Hoorn, Van ginkel,
Van Rhijn - De vrij - BMI - Blind Fer, Vilhena, Hoesen. Echt goeie aanvallers zitten er voor de
Clasie - Strootman rest niet tussen.
Maher
Wijnaldum - De jong - John

Ik zou deze 23 spelers meenemen:

Keepers: Zoet, Padt & Bizot

Verdedigers: van Rhijn, de Vrij, Nuytinck, van Hoorn, Martins Indi, van Dijk, Blind & van Aanholt

Middenveld: Clasie, Fer, van Ginkel, Maher, Strootman & Vilhena

Aanval: Wijnaldum, Depay, de Jong, Hoesen, John & Wildschut.

Waarbij dit mijn basisopstelling zou zijn:

Zoet
van Rhijn
de Vrij
Indi
Blind
van Ginkel
Strootman
Maher
Depay
de Jong
John

Ik snap niet dat niemand hier Bram Nuytinck in zijn opstelling heeft gezet. Nuytinck is het lievelingetje van Cor Pot en is altijd aanvoerder geweest. Ga er daarom ook maar vanuit dat hij gewoon zal spelen en dat Martins Indi daarom linksback zal gaan spelen.

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Nuytinck
Martins Indi
Clasie
Maher
Strootman
6 mei 2013 om 20:36

Dat vind ik ook opvallend, Pot gaat heus niet met alleen A internationals spelen.
Die gasten van Jong-oranje hebben ervoor gezorgd dat ze aan dit toernooi meedoen en er zullen minimaal wel 4 in de basis blijven staan.

Ik zou zelf zo gaan spelen.
En V. Gaal moet dit team coachen en Pot moet thuis blijven, dat kan toch?

Dit zouden de 23 zijn die ik zou meenemen:

Doel: Zoet, Bizot, Padt
Def: V. Rhijn, Leerdam, De Vrij, Van Dijk, Bmi, Nuytinck, Willems, Blind
Mid: Fer, Strootman, Clasie, Maher, V. Ginkel, Vilhena
Aan: Wijnaldum, Depay, L. de Jong, Locadia, Depay, John

Jammer voor jongens als, v. Aanholt, Bruma, Bacuna, enz.. maar niet iedereen kan mee

Zoet
V. Rhijn
De Vrij
Nuytinck
Blind
Clasie
Strootman
Maher
Wijnaldum
De Jong
John

Je weet in ieder geval nu al dat jongens als Hahn, van Haaren, Marsman, Wildschut, van la Parra, Zeefuik gaan afvallen. Horen duidelijk niet thuis in deze talentvolle groep en hebben dit seizoen weinig op hoog niveau laten zien. Alleen Hahn heeft mij wel verrast, maargoed, hij heeft nog nooit u21 gespeeld dus lijkt me nogal sterk.
Ook frappant dat die Dijks wordt opgeroepen, hij heeft immers ook nog maar een paar wedstrijdjes in Ajax 1 gespeeld. Beetje typisch.

Ik hoop wel dat Hupperts de definitieve selectie haalt. Energieke jongen en 100% inzet met leuke en verassende moves. Hopelijk wordt hij niet zo afgeschreven als de rest van de reageerders hier doet!

Ik zou deze 23 meenemen

Zoet
V Rhijn, de vrij, indi, blind
V ginkel, strootman
maher
Wijnaldum, de jong, john

Padt
Bruma, V dijk, nuytinck Willems
Clasie, fer
vilhena
Van la parra, locadia, depay

En als derde doelman Bizot

Waar is misidjan is toch een aardige goeie speler

Zoet, Bizot, Padt; Van Rhijn, De Vrij, Martins Indi, Blind, Leerdam, Van Dijk, Van der Hoorn, Nelom; Clasie, Strootman, Maher, Van Ginkel, Fer, Vilhena; Wijnaldum, De Jong, John, Hoesen, Locadia, Depay.

Sterkste selectie imo:
Keepers -- Zoet, Bizot & Padt
Rechtsbacks -- Van Rhijn & Leerdam
Centrale Verdedigers -- De Vrij, Bmi, Van Dijk & Nuytinck
Linksbacks -- Blind & Van Aanholt
Controlerende Middenvelders -- Strootman, Clasie, Vilhena, Fer, Van Ginkel
Aanvallende Middenvelder -- Maher
Rechtsbuitens -- Wijnaldum & Jozefzoon
Spitsen -- Luuk de Jong & Locadia
Linksbuitens -- Ola John & Wildschut

Zie veel mensen selecteren op kwaliteit, m.i. is het het belangrijkst om elke positie dubbelbezet te hebben, de cam positie heb ik als enige niet dubbel bezet, maar met Vilhena & Wijnaldum heb je spelers in het team die daar uitstekend zouden kunnen spelen. Wat me opvalt is dat het middenveld en de verdediging het sterkst bezet zijn, waar Nederland juist altijd in de voorhoede de toppers heeft spelen. Met Wildschut & Jozefzoon zijn de vleugels niet heel sterk in de breedte. Verder zou het team dat ik in de basis zou zetten (de voorste spelers per positie) 10 spelers hebben die al wedstrijden in Oranje hebben gespeeld. Hoe negatief we in Nederland soms ook zijn nog gewoon een land dat bij de beste 10 landen ter wereld hoort. Absoluut een kanshebber op eindwinst dus.

ik zou zo spelen:

zoet
van rhijn- de vrij- martins indi- blind
strootman
van ginkel-maher
bacuna - de jong- john

met op de bank: padt, bruma, leerdam, van dijk, willems, van la parra, depay, hoesen, vilhena, fer, clasie

Dit wordt mijn selectie:

Doel:
Jeroen Zoet (rkc Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Sergio Padt (AA Gent)

Verdediging:
Daley Blind (ajax), Virgil van Dijk (FC Groningen), Jeffrey Gouweleeuw (SC Heerenveen), Bruno Martins Indi (feyenoord), Bram Nuytinck (anderlecht), Ricardo van Rhijn (ajax), Stefan de Vrij (feyenoord), Jetro Willems (psv)

Middenveld:
Jordy Clasie (feyenoord), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (vitesse), Adam Maher (az), Kevin Strootman (psv), Georginio Wijnaldum (psv)

Aanval:
Memphis Depay (psv), Danny Hoesen (ajax), Ola John (benfica), Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Jürgen Locadia (psv), Yanic Wildschut (vvv-venlo)

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Maher
Strootman
Clasie
Wijnaldum
L. De Jong
John

Persoonlijk voor deze:

Doel: Jeroen Zoet (rkc Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Sergio Padt (AA Gent).

Verdediging:
Linksbacks: Patrick van Aanholt (vitesse), Daley Blind (ajax)
Centrale verdedigers: Virgil van Dijk (FC Groningen), Bruno Martins Indi (feyenoord), Bram Nuytinck (anderlecht), Stefan de Vrij (feyenoord)
Rechtsbacks:kelvin Leerdam (feyenoord), Ricardo van Rhijn (ajax)

Middenveld: Jordy Clasie (feyenoord), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (vitesse), Adam Maher (az), Kevin Strootman (psv), Tonny Vilhena (feyenoord)

Aanval:
Linksbuiten: Ola John (benfica), Memphis Depay (psv)
Spits: Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Danny Hoesen (ajax)
Rechtsbuiten: Florian Jozefzoon (rkc Waalwijk), Georginio Wijnaldum (psv)

En dan de volgende basis:

Zoet
Van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Maher
Strootman
Van Ginkel
Wijnaldum
De Jong
Ola John

Dit word nogs flink genieten hoor

Persoonlijk zou ik Willems niet meenemen, omdat hij het groepsproces serieus kan verstoren. Niet de juiste mentaliteit om voor Oranje te spelen. Dan kun je beter jongens meenemen die wel 100% geven.

Doel: Jeroen Zoet (rkc Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Sergio Padt (AA Gent).

Verdediging: Patrick van Aanholt (vitesse), Daley Blind (ajax), Jeffrey Bruma (hamburger Sv),
Bruno Martins Indi (feyenoord), Bram Nuytinck (anderlecht), Ricardo van Rhijn (ajax), Stefan de Vrij (feyenoord), Mike van der Hoorn (FC Utrecht)

Middenveld: Jordy Clasie (feyenoord), Lerin Duarte (heracles Almelo), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (vitesse), Adam Maher (az), Kevin Strootman (psv), Tonny Trindade de Vilhena (feyenoord)

Aanval: Memphis Depay (psv), Ola John (benfica), Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Rajiv van la Parra (sc Heerenveen), Jürgen Locadia (psv),

Jeroen Zoet
Ricardo van
Stefan de Vr
Bruno Martin
Daley Blind
Jordy Clasie
Adam Maher
Kevin Stroot
Rajiv van la
Luuk de Jong
Ola John

Zou voor de volgende 23 spelers gaan :

1) Zoet
2) Padt
3) Bizot

4) van Rhijn
5) Bruma
6) de Vrij
7) V van Dijk
8) Bmi
9 ) Nuytinck
10) Blind
11) van Aanholt

12) Maher
13) Strootman
14) v Ginkel
15) Vilhena
16) Fer
17) Clasie
18) Duarte

19) Wijnaldum
20) Luk de Jong
21)hoessen
22) O John
23) Depay ( zou hier Castagnois geselecteerd hebben )

6 mei 2013 om 19:43

hoessen en depay horen er niet in

6 mei 2013 om 20:09

Hier zou ik normaal ook andere spelers geselecteerd hebben , Narsingh en Boettius , echter zijn er weinig alternatieven voor de voorste posities

7 mei 2013 om 23:06

Beiden zijn geblesseerd,,,

7 mei 2013 om 13:33

Ik heb precies hetzelfde man Depay wel gwn alleen vind ik Locadia beter dan Hoessen

Ik zou het zo doen, gebaseerd op speeltijd en op welk niveau de spelers spelen.
DM: Zoet, Bizot, Padt.
RB: Van Rhijn, Leerdam. (leerdam niet veel gespeeld maar er zitten geen andere rb's in de voorselectie).
Rcv: De Vrij, Van Dijk.
Lcv: Martins Indi, Nuytinck.
LB: Blind, Van Aanholt.
Rcm: Fer, Clasie.
CM: Maher, Van Ginkel.
Lcm: Strootman, Vilhena.
RW: Wijnaldum, Depay.
SP: De Jong, Hoesen of Locadia. (twijfel hier tussen Hoesen en Locadia).
LW: John, Wildschut. (wildschut lijkt me wel een goede invaller, kan wat forceren met zijn snelheid).

Edit: ik bekeek nog een keer de voorselectie en realiseerde me dat ik liever Van Aanholt zie dan Willems.

6 mei 2013 om 22:41

Bruma kan ook prima als rechtsback spelen, dus dat lijkt me een beter optie dan Leerdam

Verdediging: Patrick van Aanholt (vitesse), Daley Blind (ajax), Jeffrey Bruma (hamburger Sv), Virgil van Dijk (FC Groningen), Mitchell Dijks (ajax), Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen), Mike van der Hoorn (FC Utrecht), Kelvin Leerdam (feyenoord), Bruno Martins Indi (feyenoord), Miquel Nelom (feyenoord), Bram Nuytinck (anderlecht), Ricardo van Rhijn (ajax), Stefan de Vrij (feyenoord), Jetro Willems (psv)

Ik zou de scouts van PSV willen adviseren om de verdedigers uit dit lijstje te volgen. Met 2 centrale verdedigers (van Dijk en van der Hoorn bijvoorbeeld) en een nieuwe rechtsback worden ze gewoon kampioen.

7 mei 2013 om 10:06

Dat heb ik vaker gehoord.. die jongens moeten dan ook nog wennen en zijn het systeem niet gewent.. van der Hoorn moet ineens veel meer brengen op voetballend gebied. Het is maar de vraag of hij dat kan. Gouweleeuw is daarom nog wel de beste keus, die is voetballend het sterkst en zou ik evt. nog wel bij ajax willen zien

Dit zou mijn opstelling zijn. Aantal spelers zitten niet eens bij de selectie, ik zeker had geselecteerd:

Vermeer
Janmaat
De Vrij
Mathijssen
Numan
Van Ginkel
Clasie
Strootman
V.d. Geijp
Nkufo
Overmars
6 mei 2013 om 21:06

het is onder 21 dus matthijsen,vermeer, en janmaat horen er niet bij en overmars ook niet is dit eeen reactie op een verkeerd artikel ofzo

en wie zijn nurman.nkufo en V.d geijp ?

Nou Meneer POT ik had wel wat meer Ajacieden verwacht in de voorselectie, Trouwens waar is Mickey van der Hart?.. Of Boccara? Ongeloof Boccara breekijzer op het middenveld, Trouwens is POT altijd helemaal into Feijenoord geweest altijd.

7 mei 2013 om 08:20

Haha jij bent wel de grappigste die ik hier ben tegengekomen, alle keepers in deze selectie hebben allemaal een basisplek in een 1ste elftal, Mickey van der Hart is Maar 3de keeper bij Ajax.

Voor de rest hebben alle middenvelders al bij he Grote Oranje gezeten en dat kan van Boccara nou niet gezegd worden!

Hij komt alleen in aanmerking voor strafvermindering indien hij zichzelf had aangegeven voordat er een onderzoek liep. Doordat hij zichzelf pas aangaf nadat uitlekte dat er een onderzoek naar hem gestart zou worden of al liep kan hij geen aanspraak maken op deze regeling. Maar de beste man heeft zoveel hoge connecties dat hij er wel vanaf zal komen met een hoge boete en voorwaardelijke straf...

Talyman , meen je dit nu serieus , welke ajaxied uit het eerste mis je dan ? Die 2 spelers die jij noemt zitten waarschijnlijk bij onder de 19 , maar zijn geen opties voor jong oranje.

Op Leerdam en Nelom na zitten alle spelers van Feyenoord terecht bij de voorselectie , dus niks met into Feyenoord te maken .

Snap eigenlijk ook niet waarom Dijks bij de selectie zit , die gaat toch niet mee

Doel: Jeroen Zoet (rkc Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Sergio Padt (AA Gent)

Verdediging: Daley Blind (ajax), Jeffrey Bruma (hamburger Sv), Virgil van Dijk (FC Groningen), Mike van der Hoorn (FC Utrecht), Bruno Martins Indi (feyenoord), Bram Nuytinck (anderlecht), Ricardo van Rhijn (ajax), Stefan de Vrij (feyenoord), Jetro Willems (psv)

Middenveld: Jordy Clasie (feyenoord), Lerin Duarte (heracles Almelo), Leroy Fer (FC Twente), Marco van Ginkel (vitesse), Adam Maher (az), Kevin Strootman (psv), Georginio Wijnaldum (psv)

Aanval: Memphis Depay (psv), Ola John (benfica), Luuk de Jong (borussia Mönchengladbach), Jürgen Locadia (psv),

Ik zal voor deze 23 spelers gaan. En voor deze basiself:

-------------zoet-----------------
v Rhijn---nuytink---bmi---blind
-----fer----maher----strootman
Wijnaldum----de Jong----john

7 mei 2013 om 10:03

Ik zou Ebecilio (arsenal) oproepen in ieder geval in de voorselectie. Nuytinck is en linksbenig en is een van de mindere van de Cv’s, ik zou kiezen voor de Vrij – BMI ook omdat die elkaar kennen. Ook zou ik Bruma af laten vallen omdat er teveel Cv’s in jouw selectie zitten. Daarnaast zou ik van aanholt af laten vallen en voor een rechtbacks kiezen, je hebt nu drie Lb’s en een RB. Ik zou gaan voor Kappehof/ligeon/van Anholt.

Ipv. Bruma zou ik Hoessen als extra aanvaller meenemen, iets ander type spits. Ik zou ook van la Parra in de basis zetten voor Wijnaldum.

J040 , je moet er nog 3 laten afvallen , je hebt er 26 opgegeven

Wat een optimisme allemaal
het is maar goed dat Duitsland niet iedereen oproept
Ter Stegen - Hornschuh - Kolasinac - Contento - Holtby - Gundogan - Draxler - Kroos - Gotze - Schurrle zijn zomaar een paar namen
En dan zijn Muller - Ozil - Reus - Bender en Boateng ook nog maar net iets te oud
Zal in de toekomst niet zo makkelijk worden voor NL om die nog in te halen
Die jongens spelen Cl finales

Spanje dan : De Gea - Bartra - Montoya - Muniesa - Nacho Fernandez - Canales -thiago - Koke - Muniain - Deulofeu - Tello

Italie : Immobile - Marrone - Paloschi - Caldirola - Insigne - Viviani - Gabiadini - El Sharaawy - Balotelli - Veratti

Engeland : Butland - Rose - Henderson - Mceachran - Shelvey - Sterling - Delfouneso - Caulker - Phil Jones - Kyle Walker - Kelly - Rodwell - Oxlade - Gosling - Wilshere - Welbeck

Ja ja Nederland gaat dat toernooitje wel even winnen

8 mei 2013 om 01:01

Dan denk ik dat ze wel van Italië en Engeland kunnen winnen hoor ik denk dat Spanje der om spand zou het dus niet goed weten en ze verliezen denk ik wel van Duitsland

Ik hoop op deze selectie:

Gk

1. Zoetbr 13. Bizotbr 22. Padt

Rv

2. van Rhijnbr 16. Nelom

Rcv

3. de Vrijbr 18. van Dijk

Lcv

5. Martins Indibr 19. Nuytinck

Lv

4. Blindbr 12. van Aanholt

Rcm

10. Wijnaldumbr 21. Bacuna

Cm.

6. Strootmanbr 17. van Ginkel

Lcm

8. Maherbr 15. Vilhena

Ra

7. Jozefzoonbr 14. John

Sp

9. de Jongbr 23. Hoesen

La

11. Wildschutbr 20. van la Parra

7 mei 2013 om 14:59

Nelom is een linksback, en waarom passeer je Clasie en Fer?

Ik zie bij deze voorlopig 40 geselecteerde maar 3 Ajaxieden , laat ze ons nou altijd wijs gemaakt hebben dat de beste jeugd van nederland uit A'dam komt . Het kan ook niet anders want de rest zijn buirenlanders . Bij de jeugd van de toekomst ligt Ajax mijlen ver van Heerenveen vandaan , wij horen alleen maar Ajax jeugd dit Ajax jeugd de allerbeste , nou dat is in deze competitie niet te merken ,
maar het zal wel aan de arrogantie van Ajax liggen en de rest is maar bijzaak . Nu hebben ze weer een grote bek na 3 kampioenschappen , daarvoor hebben we 7 jaar niet gehoord !!!!!!!!

7 mei 2013 om 09:42

Iets gevonden om mee te slaan? Tja je moet toch iets als ajax jaar in, jaar uit kampioen wordt. Ik vind Cor Pot ook geen geweldige bondscoach.

Warner Hahn, Marco Bizot en Sergio Padt komen allemaal uit de ajax jeugd echter is van der Hart (nu 3de doelman) in mijn ogen veel beter en talentvoller. Bizot vind ik een behoorlijk talent maar die andere twee vind ik toch echt minder. Ook Josefzoon en Wildschut komen uit de ajax opleiding overigens. Waarbij ik niet snap dat Josefzoon de voorkeur boven Lukoki krijgt. Overigens zijn het 4 ajacieden, Hoesen speelt nog niet lang bij ajax maar ontwikkeld zich bij ons wel goed. In totaal zijn er dus 9 van de 40 die of door ajax opgeleid worden of in het verleden werden. Tja de feiten liegen niet.

Hij had ook Ligeon of Kappelhof (ex ajax, nu Groningen) kunnen oproepen ipv. Leerdam. Denswil/veltman was ook mogelijk maar jong oranje zit behoorlijk goed in de Cv’s. Burnet (nu groningen ook ex. ajax) had ook gekund. Op VM had ik eerder gekozen voor Sporkslede of Boccara ipv. van Haaren en helaas is Davy Klaassen nog geblesseerd.

Daarnaast hoeven jeugdspelers geen Nlers te zijn, ajax brengt ook goede denen en belgen voort. Ik denk dat iedereen in de eredivisie jaloers op talenten als Fischer, Eriksen, Boilesen, Andersen, Vermaelen, Verthongen en Alderweirld. Vergeet overigens niet dat we ook veel talent jaarlijks kwijtraken zo gingen Nlders Anita en van der Wiel vorig seizoen weg en zullen dat dit jaar Nlders de Jong en Vermeer zijn. De doorstroom is behoorlijk bij ajax.

Veel is logisch en terecht alleen waarom van Haaren (vvv), Leerdam (feyenoord) en Josefzoon (rkc) zijn opgeroepen is mij een raadsel. Van anholt (heerenveen) of Ligeon(ajax) had ik boven leerdam verkozen, die jongen speelt nauwelijks. Lukoki heeft de concurrentiestrijd van Josefzoon gewonnen en is mijn inziens gewoon beter en van Haaren komt bij Feyenoord ook tekort. Liever dan een talent als boccara, sporkslede, pelupessy of een andere aanstormend talent.

7 mei 2013 om 11:09

Haha over Leerdam zeg je die jongen speelt nauwelijks en dan noem je als alternatief Ligeon die heeft dit seizoen wel geteld 1 wedstrijd gespeelt.
En ook Lukoki heeft zeker tegen het einde niet gespeel, en volgens mij heeft Jozefzoon gewoon veer meer goals en assists gegeven dit seizoen.
En Sporkslede, Boccara en Pelupussy hebben ook echt allemaal nauwelijks gespeelt, dus logisch dat ze er niet bij zitten

7 mei 2013 om 19:08

Niet alleen daarom... Ligeon vind ik beter... Josefzoon doet het bij RKC met alle respect en Lukoki op het niveau ajax.. dat is een groot verschil.. van haaren komt zwaar tekort.. pelupessy heeft best wat wedstrijden gespeeld..

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren