Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Sulejmani: 'Had Ajax maar wat meer mét mij gesproken'

Laatste update:

Miralem Sulejmani kijkt uit naar komend seizoen, als hij niet meer bij Ajax onder contract staat. De aanvaller, de duurste aankoop aller tijden van de Amsterdamse club, claimt dat hij al een nieuwe club heeft gevonden. De naam mag hij nog niet onthullen, al geeft de Serviër wel aan dat het 'een grote club van het niveau Ajax' betreft en dat hij daar minder gaat verdienen dan bij de regerend landskampioen.

/

Dat hij onder trainer Frank de Boer compleet uit beeld verdween in zijn vijfde seizoen bij Ajax, zorgt voor frustratie. "Ajax praat graag óver mij in de pers", vertelt Sulejmani in gesprek met het weekblad Voetbal International. "Hadden ze maar wat meer mét mij gesproken."

"Ik dacht dat ik onder Martin Jol het ergste wel had gehad, maar het kan dus altijd nog slechter. Ik ben zwaar teleurgesteld." Sulejmani vindt dat Ajax een groot aandeel heeft in het feit dat hij transfervrij vertrekt. Lokomotiv Moskou wilde tot acht miljoen euro gaan, maar Ajax weigerde. "Later heb ik begrepen dat ze bij Lokomotiv nog nooit zo'n arrogante club hadden meegemaakt."

Miralem Sulejmani is de grootste miskoop uit de historie van Ajax

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

had jij maar meer je best gedaan, dat is andere koek, komt van twee kanten af, dacht ik toch zo.

1 mei 2013 om 10:46

Helemaal mee eens. Meneertje zakkenvuller zou toch moeten weten hoe het werkt. Als je je stinkende best doet voor een club, wordt er heus niet zo over je gesproken. Maar daar ligt ook het probleem lijkt me.

1 mei 2013 om 11:19

Helemaal mee eens, voor 1.5miljoen netto mag je moet je minimaal de pollen uit het gras lopen!

Off deze man is de grootste sponsor van parkeerbeheer amsterdam; woont aan het gelderlandplein en heeft in al die jaren nooit de moeite genomen om (desnoods door ajax) een parkeervergunning aan te vragen. Hij krijgt zonder overdrijven elke dag een bon onder ze ruitenwisser.

Nou marco, bedankt!

1 mei 2013 om 11:26

Reactie Ajax: 'had Sulejmani maar wat meer laten zien in het veld dat hij het geld waard was.'

Hij heeft bijna 35 miljoen gekost voor 29 goals. Bijna een miljoen per doelpunt.

1 mei 2013 om 11:47

duurste speler ooit, en zo'n flop geworden.
natuurlijk was het destijds een grootse aankoop omdat hij ook gewoon echt goed was bij heerenveen.

denk dat ajax hier wel een dure les uit heeft geleerd en zulke bedragen niet meer neertikt.
erg belangrijk dat we komend weekend het kampioenschap en hopelijk volgens jaar weer alleen de miljoenen pakken van de CL zodat we dit na 3x landskampioen en veel geld enigszins kunnen wegpoetsen

als die 8mln naar loko waar is had ajax die natuurlijk moeten grijpen.

kampioenen!!!!!

1 mei 2013 om 12:19

Sulejmani is dan de grootste miskoop, in een paar wedstrijden heeft hij belangrijke punten gepakt en niet alleen in de Eredivisie. Maar als je alles op een rij zet, dan was hij al te duur toen hij gekocht werd en als je zo verpietert bij je club, met zo'n salaris, dan neig je meer naar miskoop dan wat dan ook. Ajax heeft hier, sinds de aankoop werd gedaan al wel van geleerd. 75% van de tijd bij Ajax heeft deze jongen niks gebracht, aan de andere kant, als hij wel in goede doen was, zou elke speler het tegen hem afleggen in de Eredivisie. Sulejmani werd ook verkeerd gebruikt, hij pas niet bij een voetballende ploeg, hij past meer bij een counterploeg, die zijn snelheid benut.

1 mei 2013 om 12:52

Nu snap ik je naam pas, kwartje valt bij jouw dus ook vaak laat blijkt.. Sulejmani scoort op de training trouwens ook nog 29 goals per jaar hoor Fcu.

Ik denk dus dat ook Sulejmani heeft geleerd van het traplopen samen met Aisatti. Maar goed, Sulejmani zal het vast bij een andere club beter doen - die hem méér ligt.

1 mei 2013 om 13:27

@crimz. Zo te lezen heb je een zwak voor die jongen. Dat hadden de meeste Ajacieden, ik ook, waardoor hij een enorm credit had bij de fans. Zoveel crediet dat het bijna niet te verspelen was, maar het is hem gelukt. Ongelofelijk als je het mij vraagt.

Je zegt dat Sulejmani niet in een voetballende ploeg past, maar Suarez past ook niet bij een voetballende ploeg en die heeft veel meer punten voor Ajax gepakt dan Sulejmani. Je mag stellen dat Suarez het wel heeft gemaakt. Daarnaast was Ajax tot december 2010 nauwelijks een voetballende ploeg te noemen. Miralem is nooit een seizoen lang fit geweest. In 2008 kwam hij al te dik binnen en pas anderhalf jaar later liet Jol hem trappen lopen.

Kortom, er is gewoon wat mis met de instelling van die jongen. Dat hij zo'n interview geeft waarin hij totaal vergeet te vermelden dat hij zelf gefaald heeft zegt genoeg. Een beetje zelfreflectie kan voor niemand kwaad.

1 mei 2013 om 13:33

Dat spekt de staatskas weer een beetje, maar in totaal heeft hij ajax dus 28 miljoen gekost, Ajax heeft nu een eigen vermogen van 82 miljoen(die laatste cijfers) had wat geweest als je nu nog 20 er bij had en die andere 8 miljoen geïnvesteerd had in misschien een speler die wel meer rendeerde.

In iedergeval hoop ik dat dit nooit meer gebeurt, er loopt zat binnen en buitenlands talent rond dat minder kost

1 mei 2013 om 13:43

Siem de Jong heeft nog geen drol gekost. Reken zijn goals eens uit op de manier hoe je dat doet van Sulejmani .

1 mei 2013 om 13:54

Ajax wou hem stallen in Qatar, mocht hij voor geld gaan had hij dat wel gedaan.
Hij zou te dik zijn??? hij heeft altijd een vetpercentage gehad van 11 procent waar 14 mag van Ajax.

Hij kreeg uit het niets een aanbieding van een aantal jaren van Ajax, alleen moest hij dan wel de helft van zijn salaris inleveren?!!
Toen hij die niet wou tekenen belanden hij op de tribune....

Ik zou zeggen lees allemaal het hele artikel, zoals ik heb gedaan,

ik heb het idee dat er meer aan de hand is geweest en dat Mickey helemaal niet zo'n moeilijke jongen is als er word voorgeschoteld, hij heeft gewoon erg veel pech gehad met blesures.

Als hij speelde gebeurde er altijd wel wat, deze jongen verdient gewoon een leuke club waar hij weer kan ballen

1 mei 2013 om 14:40

Weet niet of jij regelmatig wedstrijden van Ajax hebt gekeken. Er zijn tijden geweest dat hij veel te dik was. Wedstrijden dat hij na 1 lange sprint compleet buiten adem was en dus totaal niet fit en afgetraind.
Natuurlijk moest hij de helft van zijn salaris inleveren. Met 900.000 euro per jaar zou hij nog steeds 1 van de best verdienende spelers uit de hele eredivisie zijn geweest. Maar goed als dat niet genoeg is houdt het op en moet je maar vertrekken. Doodzonde want zijn talent staat buiten kijf. Hij heeft zelf 4 jaar lang de kans gehad om zich te bewijzen en dat is hem nooit gelukt terwijl 4 jaar toch een aardige periode is. Dat hij niet is geslaagd heeft hij puur aan zichzelf te danken.

1 mei 2013 om 20:02

Ook voor dit artikel geldt: ieder verhaal heeft twee kanten. Het kan niet zo zijn dat het alleen aan Ajax of aan Mickey ligt. Maar als je na iedere vakantie te zwaar terug komt, het bij 2 trainers vebruit en dan nog alleen kritiek hebt op je werkgever terwijl je heel veel kansen gehad hebt.... dan ontbreekt het je echt aan zelfreflectie. Van Mickey hoor je alleen wat anderen fout doen en gedaan hebben. Zijn eigen prestaties waren echter ondermaats. En daar zou hij eens zijn ogen voor moeten openen. ...

1 mei 2013 om 10:58

Hij snapt het gewoon helemaal nog steeds niet. Het is natuurlijk niet vreemd dat hij zowel onder Jol als onder F de Boer buiten de selectie word gehouden. Wanneer 2 trainers je buiten de selectie zetten ligt het natuurlijk aan beide trainers en niet aan de speler.

Miralem heeft (bij Ajax) altijd een gebrekkige mentaliteit gehad. Was regelmatig te zwaar, deed altijd langer over zijn blessures dan anderen enzovoorts. Om over zijn instelling in het veld af en toe nog maar te zwijgen.

Ook heeft hij altijd, maar dan ook altijd de steun van de supporters gehad. Spandoeken, liederen enzovoorts werden allemaal voor hem gemaakt. Ook dat was dus blijkbaar niet goed genoeg voor meneer.

Nee, laat Mickey Sulejmani maar gewoon vertrekken. Een keer diep slikken en niet meer over nadenken. Van mij part vertrekt hij per direct.

1 mei 2013 om 11:00

Hij lult nu makkelijk omdat ie al een andere club heeft. Hij laat zich alleen maar kennen door zich zo uit te laten. Geen wonder dat het nooit wat is geworden. Met zo'n instelling kom je er nooit.

Het enige waarom ie naar Loko Moskou zou willen is vanwege het mooie salaris.
Ik sluit niet uit dat Sulejmani uit een cultuur komt waar veel waarde wordt gehect aan materialisme boven sportief belang.de man was in ze eer gekrenkt omdat ie een nieuwe aanbieding kreeg waarin ie slechts de helft kon verdienen. Dan hebben we het nog over 900.00 euro. En dat is nog teveel voor deze speler.

Ik hoop na dit interview dat ie geen uitzwaaiwedstrijd krijgt. Dan wordt ie alleen maar uitgefloten.
Dit interview had ie niet moeten geven. Ach ja, hij zal er ook wel weer geld voor hebben gekregen.

1 mei 2013 om 12:20

Nouja opzich een uitfluitwedstrijd zou niet verkeerd zijn. Kan hij ajax nog een keer laten zien hoe het niet moet.

1 mei 2013 om 12:53

En uiteraard ook de clubkas van Ajax een flinke boost geven.

1 mei 2013 om 12:02

Had hij z'n voeten maar eens wat meer laten spreken... Hij gedraagt zich als een volgevreten vedette. En dat volgevreten is in zijn geval letterlijk. Hij is in zijn hele tijd bij Ajax bijna nooit topfit geweest. En dat heeft ook alles te maken met zijn slechte instelling. Ben blij dat we dat hoofd niet meer boven dat prachtige Ajax shirt zien.

1 mei 2013 om 14:23

Pfff… wat een opmerking van Sulejmani. Zoveel verdienen en dan geen verantwoordelijkheid nemen door dit vooraf aan te geven bij Ajax maar het verontwaardigd achteraf gaan doen. Wel triest

hij verdient een club waar hij wekelijks aan spelen toekomt.

1 mei 2013 om 10:46

Hij verdient een club waar hij bijna niks verdiend en maar is moet werken voor z'n geld en zijn plaats in het elftal. Wat is dit een ongelofelijke nare speler geworden.

Doei micky. Ik heb altijd veel sympathie voor je gehad net als alle andere fans en we hebben je altijd hartstikke gesteund hoe moeilijk je het ook had. Deze reactie valt me dan ook vies tegen van je.

1 mei 2013 om 10:48

Inderdaad, hij heeft heel veel kansen gehad bij Ajax, ook onder Fdb. Dit natrappen richting Ajax is helemaal nergens voor nodig, behoorlijk kansloos van hem.

1 mei 2013 om 10:49

Dat ben ik met je eens maar heb zowiezo meer respect voor een Verhoeven die als sportman gewoon niet magerder kan zijn en nooit is geweest, dan een overbetaalde vedette die gewoon te zwaar is terwijl hij het juist van zijn snelheid moet hebben.

1 mei 2013 om 13:58

Lees het hele artikel en niet alleen dit kleine stukje van VZ, hij verteld veel meer en mocht het waar zijn is het en misschien niet eerlijk van Ajax en wat pech vanwege blesures.

Ga ieder geval niet af op al die ingekorte interviews die VZ hier plaats, vandaag of morgen staat er dat Ajax zijn salaris wou halveren dmv van een nieuw contract voor vele jaren.

1 mei 2013 om 16:29

Hele interview van de VI bedoel je? Die is nog niet binnen bij mij. Alsnog blijft het een ondankbare kerel..

Zegt hij ook iets in het interview over het feit dat hij niet goed genoeg speelde en dat hij eigenlijk nooit fit was? Zo lijkt hij echt iemand die iedereen de schuld geeft behalve zichzelf. Het lijkt ook alsof hij geen vertrouwen kreeg op deze manier, maar hij heeft kansen genoeg gekregen en als je zoveel geld kost, dan is dat al een soort vertrouwen.

1 mei 2013 om 11:25

Wel grappig dat die jongen jullie 16 miljoen euro heeft opgeleverd door 1 seizoen wel zijn best te doen. Het is waarschijnlijk een gevoelsmensje. Ajax is in 5 jaar bijna 25 miljoen kwijt geraakt aan deze gepermanente papventje.
Zou enorm lachen zijn als je hem ziet verschijnen bij Psv.

1 mei 2013 om 12:52

Denk eerder dat die naar jou clubje vertrekt dan als hij binnen Nederland zou blijven. Van Geel haalt voornamelijk transfervrije spelers op.....

1 mei 2013 om 15:54

Als die voor 200.000 per jaar wilt voetballen mag hij best bij ons komen proberen. We betalen nu al 600.000 per jaar aan Cisse, daar hopen we snel vanaf te komen.

Deze jongen denkt dat de hele wereld om hem draait, volgens mij is er geen andere speler bij Ajax geweest die zoveel kansen heeft gehad om zichzelf te bewijzen...

Tuurlijk jonge. Anders kijk eff in de spiegel. Als je had bijgetekend had je gewoon gespeeld. Zo is dat ook door de boer uitgelegd. Beetje jammer door nu met modder te gaan smijten. Ik zeg later en tot nooit meer ziens!

Jammer dat hij zijn huidige werkgever diskrediet brengt. Nergens voor nodig. Heeft niet gebracht wat we van hem hadden verwacht. Om de schuld helemaal op ajax af te schuiven vind ik ook heel makkelijk. Natuurlijk had ajax misschien wat beter kunnen handelen.

Maar het gaat er om dat de eerste verantwoordelijkheid bij hem zelf ligt. Namelijk je voeten laten spreken!

1 mei 2013 om 14:26

@ Faysal

Wat had Ajax dan beter moeten doen ? Volgens heeft die jongen altijd de volle steun van de club en haar supporters gekregen. Zelfs toen heel Nederland hem al had afgeschreven kreeg hij bij ons nog al het vertrouwen. Ajax heeft in het verleden heus wel eens foutjes gemaakt maar ik zou serieus niet weten wat Ajax hier te verwijten valt na alle steum die hij gehad heeft.

1 mei 2013 om 15:30

@ Afca_leeds

Ik geef je groot gelijk wat betreft de steun die ajax hem heeft gegeven. Toch houd ik als objectieve voetballiefhebber een slag om de arm, omdat wij niet precies de in & outs weten.

Ik kan mij er ook niks bij voorstellen dat ajax hem niet goed heeft behandeld.but you never know

Had sulejmani maar meer laten zien en professioneel met zijn sport bezig was geweest.

haha als de club van het niveau ajax is mag ie daar ook weer lekker zijn wedstrijdjes bij de beloften spelen.

1 mei 2013 om 14:56

Dat is natuurlijk onzin, Sulejmani heeft al lang laten zien ontzettend veel talent te hebben. Helaas kon hij met (mentaal?) niet opbrengen bij Ajax, kan zo zijn dat hij op bloeit bij een andere club. Zou me niet eens verbazen als hij ooit nog een absolute topclub haalt, talent genoeg.

1 mei 2013 om 23:08

Een deel van talent is mentaliteit. Het laatste ontbreekt en dus heeft hij niet het benodigde talent om te slagen bij een topclub.

Het jankverhaal van deze miralem komt mij echt de strot uitzetten. Was hij wat maar meer afgetraind geweest, dan had ajax meer aan hem gehad. Bovendien, dat hele locomotiv verhaal lijkt mij onzin. Ajax weigert echt geen bod van 8 miljoen, als hij nu gratis wegloopt.

1 mei 2013 om 11:00

Echt he. Zelfs voor 4 miljoen had Ajax hem nog met een privejet afgeleverd. Wat een nare uitspraken dit van hem. Een beetje meer down to earth graag...je hebt jarenlang voor 1,8 miljoen euro per jaar wanprestaties geleverd. En zwaar dat hij het heeft joh.

Misschien is zelf eens in de spiegel kijken meneer Sulejmani. Als je hard had gewerkt rn wat inzet getoond had. Dan had dit niet zo gelopen. Eerste deel van vorig seizoen vond ik hem nog wel goed spelen. Na zijn blessure leek het daarna helemaal nergens meer op. Kan me nog wel herinneren dat hij tijdens een wedstrijd geen stap meer verzette omdat meneertje gepikeerd was dat hij uitgefloten werd.

Wens hem iig alle succes bij een andere club. Het huwelijk met Ajax was erg ongelukkig. 27 mil in 5 jaar verdampt.

Wederom totaal geen zelfreflectie bij dit soort jongens. Misschien had je eens wat beter je best moeten doen in plaats van altijd maar te zwaar te zijn en nooit 100% wedstrijd fit. Blessures kun je niets aan doen maar als je blessurevrij was dan nóg was je niet topfit en speelde je gewoon niet goed genoeg.

1 mei 2013 om 12:31

In dit geval kan je niet zeggen dat hij niets aan de blessures kon doen. In ieder geval heeft hij er niet alles aan gedaan om ze te voorkomen. Een proffesionele sporter die regelmatig alcohol nuttigt en stelselmatig te zwaar is moet niet raar op kijken dat hij vaker geblesseerd is dan normaal. Sulejmani leeft en traint niet als een topsporter. Zijn lichaam kan op zo'n manier ook niet de belasting van topsport aan.

Micky bedankt voor je aandeel in de 2 kampioenschappen. Je bent zeker van waarde geweest voor Ajax . Veel succes met de verdere loop van jouw carrière en misschien tot ziens!

Had sulejmani maar meer laten zien en professioneel met zijn sport bezig was geweest.

Ik zou hem gelijk weer 300 keer de de trappen van de arena op en neer laten rennen..

Blaag

1 mei 2013 om 12:18

ik gooi hem liever die 300 treden naar beneden!

Sulejmani kan er ook niks aan doen dat Ajax zo dom was zo veel te betalen. Geen enkele speler in de eredivisie die niet bij Ajax speelt is zo veel waard. Maarja, hier leer je van. En dit zal dus nooit meer gebeuren. En er valt hem dus ook weinig kwalijk te nemen.

Sulejmani was op zich altijd een sympathieke gozer, maar hij zal ook wel begrijpen dat hij niet veel aan spelen is toegekomen in zijn laatste jaar, Ajax moet aan zichzelf denken en niemand staat daar boven.

Succes bij je nieuwe club.

1 mei 2013 om 11:00

Belachelijke speler trouwens hij doet nu net of Ajax hem niet heeft laten gaan. Als we Overmars kennen, dan heeft ie allang Sulejmani voor 8 laten gaan. Maar hij heeft totaal geen mentaliteit, in zijn begin periode vond ie andere dingen leuker.

1 mei 2013 om 11:02

Er valt hem inderdaad niets kwalijk te nemen over de betaalde transfersom. Maar van een sportman die 1,8 miljoen per jaar verdiend mag je op zijn minst verwachten dat hij top fit is en zichzelf 100% inzet. Dit is, zeker de laatste 3 jaar, nooit het geval geweest. El Hamdaoui had problemen met F de Boer maar die trainde wel mee bij de beloftes en zorgde dat hij in goede conditie was.

Sulejmani heeft problemen gehad met 2 trainers, is de schuld van de trainers zoals je leest.
Sulejmani heeft problemen gehad met Ajax op ziczhelf, waar in 5 jaar tijd 3 besturen hebben gezeten. Natuurlijk ook de schuld van Ajax.

Het is natuurlijk op zijn minst opvallend dat hij problemen had met trainers, assistent trainers, technisch directeuren en dat het niet aan hemzelf ligt. Maar een gebrek aan zelfkritiek kan je hem toch wel verwijten hier.

1 mei 2013 om 11:17

Klopt allebei: @ahjacied en @de-lano

Alleen wordt alles nogal uitvergroot door die belachelijke transfersom. Daar kan hij weinig aan doen. Maar uiteindelijk is hij zelf degene die er schuld aan heeft dat hij niet geslaagd is bij Ajax, een andere inzet had hem misschien 2 jaar geleden al een toptransfer opgeleverd. Maar ik denk dat niemand bij Ajax wakker ligt van wat Sulejmani vindt. En terecht, ben blij dat hij vertrekt.

Laatste sporen van het slechte beleid worden uitgewist...

1 mei 2013 om 17:09

@ ben1983

Ik vergroot niets uit vanwege zijn transfersom. Sterker nog, ik meld het zelfs nog in mijn post. Ik heb het over zijn salaris en zijn tegenprestatie daar tegen over. Meneer loopt te klagen over alles wat er bij Ajax niet goed is gegaan maar heeft schijnbaar geen enkele zelfreflectie. Meestal zijn de grootverdieners ook degene die het hardste werken. In mijn optiek is dat ook niet anders dan normaal.

Hij verdiende 1,8 miljoen per jaar en het enige dat ik van hem zou willen zien is 110% inzet en volledig fit zijn. Als je dan niet goed genoeg ben kan je er niets aan doen maar heb je het tenminste geprobeerd.

Fisscher is hier een mooi voorbeeld van, mocht debuteren, werd voorlopig te licht gevonden maar is dubbel zo hard gaan trainen en heeft nu een onbetwiste basisplaats. En laat dat nou net het verschil zijn tussen Sulejmani en Fisscher. Fisscher zet zichzelf 110% in terwijl Sulejmani op 50% rondloopt.

1 mei 2013 om 14:30

@ Ben1983

Niemand heeft hier over de transfersom. Waar wij zwaar verontwaardigd over zijn is omdat hij zich beklaagd dat hij nooit voldoende steun heeft gehad. Die jongen heeft verdomme altijd alle steun van de club en de supporters gehad. Dat sympathieke mag je nu wel weg laten, die jongen heeft totaal geen rieele blik op de zaken.

Nu komen de praatjes van deze kleine te dikke overbetaalde voetballer. Geen winnaars mentaliteit en ondergaat hetzelfde lot als vriend El Hamlap in Italie.br Succes met je opgestreken kapitaal bij Ajax en het ga je goed..

Zou echt briljant zijn als zijn volgende club Fulham is!

1 mei 2013 om 11:15

Zou me echt helemaal niets verbazen.

1 mei 2013 om 12:18

En dan met Mido in de spits. Heb je een voorhoede van 200 kilo!

Ach ja de wel bekende spiegel is deze man vreemd. hij zou zich kapot moeten schamen voor de prestaties die hij heeft geleverd met zijn salaris. Dat hij zichzelf blijkbaar niets verwijt zegt voldoende over de instelling en de intelligentie van deze speler.

Zo heb ik weinig arrogantere mannetjes in Amsterdam gezien dan jij. Wat een asbakje is het toch.
Als ik Ajax was zou ik hem nu zelfs in de pers doodzwijgen. Lekker door de achterdeur naar buiten.

Het feit dat je uit de selectie ligt, is je eigen schuld. Als je zorgt dat de trainer niet om je heen kan, dan zit je er wel gewoon bij.

Deze man is zwaar gefrustreerd, misschien kon hy beter net zovaak scoren als suarez dan had niemand wat gezegd maarja..

1 mei 2013 om 11:27

Mcclaren zou zeggen: "if you don't play, you don't score"
Ik denk dat de verwachtingen ook te hoog waren (niet gek als je er zoveel voor neerlegt).

Blij dat we van hem af zijn.

Hij heeft zijn eigen talent verkwanseld. Hij heeft alle kansen gehad. Onder Van Basten, onder Jol en onder Frank de Boer. Hij heeft er zelf een puinhoop van gemaakt door altijd erbij te lopen alsof het hem niets kon interesseren. En blijkbaar was dat niet alleen 'alsof'. Hij was met enige regelmaat te zwaar en trainers klaagden over zijn inzet op de training. Ondanks dat het publiek altijd achter Sulejmani is blijven staan, heeft hij zich niet weten te verbeteren.

Jammer van het geld van Ajax en jammer van Sulejmani zelf want hij had een grote voetballer kunnen worden.

1 mei 2013 om 11:18

Het klopt dat het publiek vaak achter hem stond. Althans hij werd vaak toegezongen.

Voor mij onbegrijpelijk, maar kun jij als Ajcied uitleggen, waarom Sulejmani redelijk populair was. Behalve die ene thuiswedstrijd tegen meen ik Ado, toen hij er met de pet naar gooide en hij massaal uitgefloten werd)...

1 mei 2013 om 12:10

Hij had tot dit seizoen nog wel een hoge 'aaibaarheidsfactor' maar zelfs dat talent heeft hij verkwanseld!

1 mei 2013 om 12:46

@ Nufc_u2

Ik denk dat het meer 'hoop' was. Zoiets als : als we hem maar blijven toezingen, dan voelt hij zich op zijn gemak en gaat hij beter voetballen / beter zijn best doen. Een andere verklaring heb ik er niet voor. Hij heeft van de trainers en van het publiek een soort van voorkeursbehandeling gekregen omdat hij zoveel gekost heeft, maar er toch min of meer met de pet naar gegooid. Alles is ijdele hoop gebleken, maar uiteindelijk is deze misser voor Ajax wel het voorbeeld geweest van hoe het niet moet (= met veel geld uitgeven denken kampioen te worden) en daarmee direct een aanleiding voor het huidige beleid.

Had jij maar wat beter je best gedaan Miralem! Vanaf minuut 1 hebben we je nooit 100% gezien. Het is heel makkelijk: als je geen respect uit dan zal je die ook nooit ontvangen. 99% van alle spelers lopen weg met de Boer behalve de spelers die zich groter vinden dan de club.

Maar het is natuurlijk wel een ongelofelijke opgave om te werken voor je 1,8 miljoen per jaar. Je hebt geen idee wat normale mensen moeten doen om dit bedrag te verdienen. De meeste mensen op deze wereld verdienen dat niet eens in hun leven. En jij moet er 4 a 5x per week voor trainen en 90 minuten voetballen. En als je in die paar uur per weer nou volgas geeft en doet wat de trainer zegt dan voetbal je gewoon elke week. Maar dat was al teveel gevraagd.

Als ik Miralem was zou ik me kapot schamen voor mijn gedrag. Wat een ontzettende over het paard getilde speler die zich al beter voelde dan Ajax na 1 goed seizoen bij Heerenveen.

Natuurlijk lopen alle Ajax fans Sulejmani af te kraken, maar probeer het ook is van de andere kant te bekijken:

Ajax heeft hem niet buiten de selectie gezet omdat hij niet goed genoeg was, maar omdat hij bij de club vertrekt. Naast het feit dat dat geen goed werkgeverschap is, maar daarnaast is het ook niet respectvol naar Sulejmani.

Stel je voor dat je een mooie kantoorbaan hebt met een schitterend uitzicht.en je hebt een nieuwe baan gevonden. Je zegt tegen tegen je werkgever dat je over een half jaar overstapt naar die andere werkgever. Vanaf dat moment mag je opeens niet meer samen met je collega's je werk uitvoeren, maar je wordt opeens voor een half jaar in het donkere archief onder de grond gezet om wat zinloos werk te doen (met lege dozen schuiven ofzo). Wat zou jij dan over je werkgever zeggen als iemand ernaar vraagt?

Ik zeg dit niet om Ajax aan te vallen, want het gebeurt bij andere clubs ook, maar er zitten altijd meerdere kanten aan een verhaal.

1 mei 2013 om 11:09

@ multatuli

Wat een slap gelul van je. Sulejmani heeft zijn eigen ruiten ingegooid. Ook vorig seizoen zat hij met enige regelmaat op de tribune omdat hij de kantjes eraf liep. Dat deed hij onder Van Basten, onder Jol en onder De Boer. Hij was met met enige regelmaat te zwaar en zijn inzet liet te wensen over. Ajax heeft hem dit jaar niet nodig gehad dus logisch dat ze hem dan ook niet gebruiken.

1 mei 2013 om 11:20

@hen_nie:
Je doet zelf waar je mij van beschuldigd. Als Sulejmani had bijgetekend had hij nu nog gewoon "in de plannen van de boer" voorgekomen en voor Ajax gespeeld. Uiteraard weet jij dat zelf ook wel.

1 mei 2013 om 11:55

Dat heb je dan gruwelijk mis. Hij heeft niet de juiste instelling. Hij voert de opdrachten niet uit die de Boer hem geeft. Zelfde verhaal (deels) als met El Ham. Ja kan voetballen zoals de Boer het ziet en als je niet je best doet dan sta je er naast. Blind had vd zomer ook kunnen vertrekken maar die voetbalde wel. Het is dus maar net hoe je er tegenover staat.

100% terecht dat hij naar het 2de 11tal is verwezen. Oprotten met zulke lui. Alleen maar slecht voor de selectie. Rotte appels als Sulejmani kunnen we niet gebruiken. Hopelijk verdwijnt hij ergens in Rusland. Vaag clubje uit het 2de niveau daar of zo.

1 mei 2013 om 13:01

@ multatuli

Ajax wilde de schade beperken door Sulejmani een contract te geven met een salarishalvering. Daarbij zou Ajax ook nog eens wat aan hem kunnen verdienen. Een Sulejmani die zijn stinkende best doet is bovendien een goede speler. Nu heeft Sulejmani er zelf 3 jaar lang een puinhoop van gemaakt en nog wil Ajax met hem meedenken, want echt van waarde is hij niet geweest. Als Sulejmani dan ook nog eens zijn poot stijf houdt en dus gewoon zijn contract uit wil zitten voor 1,8 miljoen euro (grootverdiener, maar bankzitter/tribuneklant) dan is het voor mij niet meer dan logisch dat De Boer definitief kiest voor andere jongens op de bank die wel hun beste beentje voor zetten.

Ajax heeft een grote fout gemaakt met Sulejmani qua financiering (gelukkig is dat nu veranderd!!), maar Sulejmani zelf heeft er een ramp van gemaakt door er met de pet naar te gooien.

Je eerdere voorbeeld van die mooie kantoorbaan gaat niet op. Het is meer zoiets als: Je hebt een prachtige functie met een geweldig salaris, maar je contract loopt volgend jaar af. Je hebt de mensen op je werk zwaar teleurgesteld door er altijd met de pet naar te gooien en ondanks 3 jaar 'pleasen' (want dat is er gebeurd) en verschillende managers heb je jezelf niet weten te verbeteren. Nu wil je werkgever nog met je meedenken en je een hernieuwde kans aanbieden. Aangezien je jezelf niet hebt waargemaakt wordt het belachelijk hoge salaris verlaagt naar een drempelsalaris (1 miljoen is bij Ajax de drempel, Sulejmani zou alsnog 9 ton gaan verdienen!!!!!). In plaats van deze kans aan te grijpen gooi je opnieuw je kont in de krib en blijf je lekker doorgaan met waar je mee bezig was (= uit je neus eten) voor dat vorstelijke salaris. Je werkgever is het spuugzat en ziet aanstormend talent aankomen (fischer). Dat talent wil zich wel 100% inzetten en is er wel trots op om het werk te doen en levert je in de toekomst waarschijnlijk nog veel geld op ook!! De keuze is snel gemaakt lijkt mij.

1 mei 2013 om 14:20

@hen_nie:

Dit vind ik nu een topreactie van je!

Helamaal mee eens dat Ajax een grote fout heeft gemaakt mbt aanschaf en salaris Sulejmani.

Je verhaal over die kantoorbaan is ook plausible. Echter als Sulejmani de waarheid spreekt (en daar ga ik wel vanuit) dat hij eerder verkocht had kunnen worden, heeft Ajax daar ook een steekje laten vallen.

Enfin het is een geode zaak dat Ajax weer meer de focus legt op de opleiding van Eigen jeugd, want daar ligt meer de kracht dan in het aankopen van "gevestigde" namen.

1 mei 2013 om 11:18

Het feit dat Sulejmani buiten de selectie is gevallen is juist wel zijn eigen schuld. Voor een deel heeft het er mee te maken dat hij naar een andere club vertrekt. Echter voor het over grote deel heeft het te maken met prestaties. Als hij echt heel belangrijk voor het elftal was en regelmatig het verschil maakte dan had de Boer hem echt wel gebruikt. Het is namelijk niet zo dat Frank tevreden was over Boerrigter en Lukoki die de positie toch ook niet briljant hebben ingevuld. Met dan ook nog een blessure van Cuenca lag er echt wel ruimte om in het elftal te komen. Daarin heeft Mickey gefaald.

1 mei 2013 om 11:20

Als Sulejmani fit was en aantoonbaar beter als andere jongens op die positie was hij heel het jaar gewoon basisspeler geweest.
Juist zijn fitheid en mentaliteit hebben hem veel gekost. Die jongen leeft niet voor de sport en is veel meer met randzaken bezig, mensen uit Amsterdam zullen dat alleen maar kunnen bevestigen.

1 mei 2013 om 11:27

@multatuli

Maar het rotte is juist dat je er naast zit. Sulejmani is niet buiten de selectie gezet omdat hij bij de club vertrekt, maar hij is buiten de selectie gezet omdat hij niet goed genoeg is bevonden, Hij heeft welgeteld vier maanden echt van zich doen laten spreken en was de eerste helft van zijn vierde seizoen. Toen scoorde hij opeens 10 of 11 doelpunten, maar hij raakte weer geblesseerd. Van die blessure is hij ook nooit meer teruggekomen.

De wedstrijden die ik hem heb zien spelen in Jong Ajax laten zien dat hij het allemaal niet kan of wil belopen. Hij is technisch uit stilstand nog steeds een heerlijke voetballer, maar er wordt gewoon meer gevraagd door Frank de Boer. Boerrigter heeft zich steeds terug geknokt door zijn instelling, maar nu zie je ook dat het eigenlijk einde verhaal is voor hem. Sulejmani heeft er nooit meer voor geknokt en ik denk ook niet dat dit nog ooit terugkomt bij hem, want na zijn laatste blessure (zijn 4de) is het echt diep triest gesteld met zijn conditie.

En misschien wil die het ook niet meer opbrengen omdat hij buiten de selectie wordt gelaten. Dat kan ik dan allemaal nog wel begrijpen, maar ik kan ook begrijpen dat je als technische staf niet meer je best gaat doen voor een waanzinnige aankoop uit het verleden om hem helemaal topfit te krijgen als hij toch aan het eind van het jaar vertrekt. Sulejmani is nu echter ook het laatste stukje erfenis van het oude bestuur. Dat werkt tegen hem, maar de supporters hebben hem altijd gesteund. Uiteindelijk heeft hij onder twee trainers niet gebracht wat er van hem verwacht werd al waren de verwachtingen al veel te hoog dankzij zijn transfersom en salaris.

1 mei 2013 om 12:07

Op kantoor gebeurd dit ook. Is mij nl ook overkomen. Je mag niet meer bij meetings aanwezig zijn, je krijgt de groepsmail niet meer. Je mag wel gewoon je werk doen, dat mocht Sulejmani ook, alleen niet meer bij het eerste. Is gewoon zakelijk.

Wat je Ajax kan verwijten is dat ze veel te veel betaald hebben en een te hoog salaris hebben gegeven aan iemand die zo jong is. Als je de duurste speler ooit bent, dan ga je vanzelf geloven dat je de nieuwe Romario bent die niets hoeft te doen en dat alles om jouw draait. Je verdient bijna meer als de complete achterhoede van je elftal en bent bovendien het oogappeltje van je trainer die ooit de beste voetballer van de wereld was. Dat kun je zo'n jongen bijna niet kwalijk nemen. Helaas heeft in de jaren erna niemand tot hem kunnen doordringen dat het anders moet en dat hij zelf wat moet gaan doen om te laten zien dat hij een topvoetballer is,

Meestal moeten dit soort jongens eerst nog een paar keer elders mislukken voor ze tot inkeer komen. Kijk naar bijv een Drenthe. Helaas komen sommigen nooit tot inkeer, wie herinnert zich de bij vrouwen immens populaire Dani nog, is nooit meer goed gekomen.

Wbt Sulejmani zonde van het geld, een ontzettend dure les voor Ajax, maar ze hebben er van geleerd, o.a. Narssingh en die andere zijn daardoor uiteindelijk niet gehaald. Voor hem persoonlijk hoop ik dat hij er van leert, en nog wat met zijn talent doet.

1 mei 2013 om 14:16

Voor de duidelijkheid:
Dat Sulejmani Ajax niet gebracht heeft wat hij had moeten brengen, ben ik het helemaal mee eens. Gelet op hoe hij bij Heerenveen speelde, moet Sulejmani veel beter kunnen.dat hij nu reserve zou staan, snap ik ook nog wel. Maar sinds hij niet meer bijtekende is hij helemaal uit beeld geraakt.

Ik denk dat het zowel voor Sulejmani als Ajax het beste is als hij zo snel mogelijk weg gaat.

1 mei 2013 om 19:02

Wat dat betreft zijn we het helemaal met elkaar eens

Op zich wel logisch dat hij uit beeld raakte met net gehaalde jongens als Sana en Cuenca, eigen jeugd een boerigeter die terug kwam, die gaan dan toch voor....

Al met al blijft het jammerlijk voor beide partijen.

Wat ik wel gek vind is dat hij net als met zijn vorm, zo blijft schommelen met zijn gewicht, ook bij het tweede. Soms zie je hem daar afgetraind en een andere keer is het weer een papzak.

Wat ik me afvraag, is er met de Cruijff revolutie ook iets veranderd in de persoonlijke begeleiding van jonge spelers, dan bedoel ik dus in de privé sfeer. Een Ebicillio is ook ten ondergegaan aan de randzaken en het hebben van kruiwagens geld...

Misplaatste vedette. Nu aan het einde van de rit komt hij weer met praatjes....

De enorme transfersom zal zeker een belasting gevormd hebben. Maar je hebt nooit het idee gehad, dat hij de échte wil had om te slagen. Vaak was hij te dik of te lui en speelde hij zijn eigen spel.

We zullen hem zeker niet gaan missen. Ben benieuwd of hij bij (waarschijnlijk) Benfica het wel gaat maken !

Pfffff wat een onzin, Sulejmani had op een gegeven moment een hele periode een untouchable status gekregen van de Boer waarbij dat lang niet altijd terecht was. Hoe durft deze luie papzak zich zo uit te spreken?

Misschien had jij een keer een man moeten passeren, zelden een buitenspeler gezien die nooit een man probeert te passeren. Zelfs Kennedy met de explosiviteit van een slak probeerde het nog weleens.

Het is toch al zeker dat hij naar Benfica gaat?

Toch is het de vraag waar het is misgegaan. Bij Heerenveen was hij het een supertalent, bij Ajax geregeld de schlemiel. Zou het zijn oorlogstrauma als kind zijn geweest? De weelde van de stad Amsterdam? De vele horeca etablissementen? De vrouwen? Bezwijkt hij constant onder druk? En waar komt deze druk vandaan? Zijn prijskaartje? De fans? De media? Zijn schimmige netwerk zaakwaarnemers, adviseurs en andere graaiers?

Grappig dat Mickey over arrogantie begint. je kan ook het stukje overgewicht en niet leven voor je sport en gebrek aan mentaliteit zien als een stukje arrogantie richting de club die je een vorstenlijk salaris geeft. Ik zou zeggen veel succes Mickey. Ik hoop dat je nog mooie dingen gaat bereiken in je carriere en ook naar je eigen aandeel in je loopbaan kan kijken, en naar je eigen keuzes. Als voetballer zal ik je niet missen bij Ajax. Vooral omdat ik niet goed tegen mensen kunnen die bakken talent hebben maar niet de mentaliteit hebben die daarbij gepaard moet gaan.

Sulejmani is niet direct een miskoop. Hij heeft z'n bijdrages zo nu en dan wel geleverd, echter qua bedrag slaat het natuurlijk nergens op. Van Basten en Co waren behoorlijk van de pot gerukt ten tijde van deze transfer... Het leek wel of het bestuur zn ogen dicht hield en van Basten tevreden wilde maken ipv aan Ajax te denken...

Altijd wel weer jammer dat die gasten achteraf weer hun gal moeten spugen naar een club. Hij wilde zelf ook graag naar Ajax en als jij beter je beat had gedaan en niet als een mannetje van dit doe ik wel even dan had het er voor jou beter uitgezien. Je kan goed voetballen maar misschien moet je eerst eens naar je zelf kijken voordat je begint te schreeuwen.

Wat zal ik blij zijn als dit volwassen kind weg is bij Ajax. Het ligt vooral aan Mickey zelf. Hij heeft bijna eindeloos veel krediet gekregen bij Ajax en daar totaal geen gebruik van gemaakt. Het zegt dan ook veel over de man dat vaak, lees bijna altijd, te maken heeft gehad met overgewicht. Erg triest dat hij Ajax de schuld geeft van zijn valen. Hij kan best een leuke club hebben, maar daar gaat het net zo verlopen met zijn instelling, als het een club is van hetzelfde niveau als Ajax.

1 mei 2013 om 12:30

Ik vraag me af of dat echt eindeloos krediet was wat hij kreeg. Of dat het gewoon de hoop was van vele supporters dat hij die 16 miljoen weer zou kunnen opleveren of het liefst nog meer.

Ik denk dat het juist bij een volgende club beter zal gaan. Komt transfervrij binnen dus de verwachtingen zullen veel lager liggen dan met een last van 16 miljoen op je schouders. Dan kan het niet alleen meer tegenvallen waardoor je in een neerwaartse spiraal terechtkomt. Maar kan hij weer vertrouwen winnen en vrijuit voetballen.

1 mei 2013 om 12:58

Hij heeft het onder 3 trainers kunnen laten zien en heeft het nooit aangegrepen om te laten zien dat ie bij Ajax hoort te spelen, afgezien de transfersom. Hij heeft zo veel kansen en speeltijd gekregen. Niet normaal voor iemand die maar erg matig presteert.

Zoals J Derksen al zei: huilverhalen! Die man heeft in totaal 28 miljoen gekost en misschien 2 goeie wedstrijden gespeeld. t Ligt aan iedereen behalve aan Sulejmani. Nou die man moet is een geweldige sneer hebben van iemand naar wie die luistert.

Nu is het net of Ajax respectloos met hem is omgegaan terwijl het juist andersom is, vuile onproffesionele zakkenvuller is het blij dat we er van af zijn, zonde van het geld als hij ook maar een beetje respect getoond had hij gewoon zijn contract verlengt zodat hij niet gratis de deur uit zou huppelen.... Hoop dat ie wegrot in Rusland of Qatar ofzo..

1 mei 2013 om 12:24

Waarom zou je als voetballer je contract verlengen als je niet in de plannen van de trainer voorkomt? Dat zou niemand doen lijkt mij.
Daarnaast is het een grote fout geweest van Ajax om hem zo'n hoog salaris te geven, hij had tenslotte pas 1 seizoen goed gepresteerd. Dan hoeft zijn salaris niet opeens verviervoudigd te worden.
Zijn mentaliteit/professionaliteit is wel een probleem inderdaad, maar ik vraag me af of de begeleiding van Ajax hierbij niet heeft gefaald. Al zit dit natuurlijk grotendeels ook in de persoon zelf.

1 mei 2013 om 13:51

Hij wou niet verlengen, daarom is hij buiten de selectie gezet en ook door zijn mentaliteit/professionaliteit, was idd fout om zoveel salaris en ook om zo'n belachelijk hoog bedrag neer te leggen om hem te kopen, omdat hij maar 1 seizoen goed gespeeld heeft.

Als hij naar een club gaat waar ze vertrouwen hebben in hem zou hij zomaar weer de pannen van het dak kunnen spelen, ik hoop het! Hopelijk in een competitie die sport1 uitzend. Toen hij bij heerenveen speelde was ik al een beetje fan, jammer dat het bij Ajax niet gelukt is, maar nu in een andere omgeving kijken of het wel lukt!

Waarom speelt hij eigenlijk nog in Jong Ajax? En daarmee de doorstroming van anderen belemmeren...

1 mei 2013 om 11:45

Misschien zijn er geen anderen? En het is algemeen bekend dat geldsmijtende middenmoters uit Engeland en Rusland ook gewoon bij het 2e scouten. Etalagevoetbal van de bovenste plank.

1 mei 2013 om 12:04

Hij is transfervrij, dus heeft Ajax er geen baat bij dat hij gescout wordt. Dan kun je toch beter een talent laten spelen lijkt mij...?

1 mei 2013 om 12:18

Wie zou er in zijn plaats moeten spelen?

Natuurlijk ligt het niet aan Sulejmani. Alle trainers zagen het gewoon verkeerd, Sulejmani is een topspeler met een geweldige mentaliteit en die altijd topfit is. Vooral als het seizoen begint is hij flink afgetraind en meteen klaar voor het seizoen. Ik snap niet dat De Boer Fisher laat spelen, die scoort toevallig tegen clubs als PSV en Feyenoord terwijl Sulejmani gewoon scoort tegen de echte toppers zoals VVV en Ado. Nee, Sulejmani moet snel naar een club die hem wel op waarde weet in te schatten. Real Madrid of Barcelona zijn meer clubs voor hem, daar wordt hij wel gewaardeerd en presteert hij ook stukken beter.

Nee, wat een onzin. Ik kan me niet voorstellen dat hij naar een andere club gaat wat van het niveau Ajax is. Waarschijnlijk is hij te arrogant om te realiseren dat hij niet het talent en de mentaliteit heeft voor het niveau wat Ajax heeft en komt hij terecht bij een matig clubje waarvan alleen hij denkt dat zij gelijkwaardig zijn aan Ajax. Ik weet niet welke club hij in gedachten heeft, maar als hij naar de Engelse competitie gaat betalen ze stukken meer aan salarissen dan Ajax doen. Vooral clubs met een vergelijkbaar niveau. De enige werkgever die ik kan bedenken voor hem is de Mcdonalds als hamburgerbakker. Zo ziet hij er wel altijd uit aan het begin van het seizoen.

1 mei 2013 om 12:12

Ik denk niet dat het alleen aan Sulejmani ligt. Zo'n mentaliteit is natuurlijk waardeloos. Maar het talent heeft hij zeker.
Vraag me alleen af hoe goed de begeleiding van Ajax was. Want als een jongen van 19 in een klap 1,8 miljoen gaat verdienen (meer dan 4x zijn toenmalige salaris) en een last van 16 miljoen op zijn schouders draagt, lijkt me moeilijk om mee om te gaan op die leeftijd. Zeker als je pas net een jaartje goed hebt gespeeld bij een subtopper en dan in 1x in de spotlights komt bij een titelkandidaat. De verwachtingen kunnen dan zo hoog liggen dat de speler er zelf aan onderdoor gaat. Ik vind het dan te makkelijk om te zeggen dat het alleen aan Sulejmani ligt. Ajax heeft hier evenveel (misschien nog wel meer) schuld aan dan Mickey zelf.
Misschien had een wat minder hoog salaris of een jaartje extra laten rijpen bij Heerenveen al een flink stuk geholpen. En ook die tranfersom is altijd om zijn nek blijven hangen, als je dan niet de juiste mentaliteit hebt kan je daar natuurlijk moedeloos van worden en nog verder in de put raken.

1 mei 2013 om 12:15

Sulejmani is niet alleen in de put geraakt maar in zijn hele periode bij Ajax ook nog eens van het ganzenbord afgevallen. Heeft door een gebrekkige mentaliteit ook geen 6 meer kunnen gooien!

1 mei 2013 om 12:52

En vergeet even zijn overgewicht niet.
Of denk je dat Ajax dat vette voer bij hem er in heeft gepropt????

Gewoon een gebrek aan instelling bij deze speler.

1 mei 2013 om 14:15

@ Runtelaar

Het ligt wel degelijk aan hemzelf, Ajax heeft hem op alle mogelijke wijze geprobeerd er voor te zorgen dat hij weer lekker in zijn vel zat. Daarnaast heeft hij ook altijd alle steun gekregen van de supporters.

Het kan zijn dat hij niet tegen het verwachtingspatroon kan maar dan heb je dus niks bij een topclub te zoeken., want in het buiteland is die druk zelfs nog groter. Jouw argument dat Ajax hem wat minder had moeten betalen vind ik echt onzin waarbij je heel gemakkelijk vergeet dat hij een soort gelijk salaris wilde hebben anders was hij waarschijnlijk niet gekomen. Sorry, maar dit vind ik echt een lachwekkend argument, daarnaast ben ik heel nieuwschierig of jij dat argument ook gebruikt bij je eigen of andere clubs ?

Als het klopt wat jij zegt, dat hij niet de juist mentaliteit heeft is dat ten eerste zijn eigen verantwoordelijkheid net zoals dat geld voor ieder ander. Het voorstel om hem nog even bij te laten rijpen bij Heerenveen is ook erg onzinnig, geen enkele club betaald zoveel geld voor een speler om hem vervolgens nog een jaartje bij zijn oude club te stallen.

Sorry, maar ik vind dat jij er hier wel een heel aparte beredering erop nahoud.. Voor het geval jij het nog niet wist, die jongen heeft alle steun en geduld gekregen van de club en de supporters. Zelfs toen heel Nederland hem al afschreef kreeg hij bij ons nog al het vertrouwen. Dus moet hij nu niet zeuren dat hij te weinig aandacht heeft gekregen. Die jongen heeft gewoon geen proffesionele instelling en is niks meer dan een leecher die ook niet het vermogen heeft om ook maar enigsinds een beetje kritisch naar zichzelf te kijken.

1 mei 2013 om 16:05

Dat Ajax hem beter zou moeten begeleiden zou kunnen. Maar ik denk dat een speler grotendeels zelf verantwoordelijk is. Als hij jaarlijks te dik terugkeert van vakantie en de voorbereiding nodig heeft om op gewicht te komen, terwijl dit bedoeld is om in vorm te raken, heb je in mijn ogen een mentaliteitsprobleem. Dit gebeurde ieder jaar, en daarom ben ik van mening dat hij ten eerste bij zichzelf ten rade moet gaan in plaats van met zijn vingertje richting Ajax te wijzen. Talent heeft hij zeker, dat heeft hij wel bewezen bij Heerenveen, maar met talent red je het niet alleen en hij denkt van wel. Hoe meer talent je hebt, hoe minder mentaliteit je nodig hebt in mijn ogen. Kuijt heeft weinig talent, maar compenseert dit met zijn mentaliteit. Sulejmani heeft wel talent om het te maken, maar zijn mentaliteit weerhoudt hem hiervan.

Ik denk dat Sulejmani vooral in de spiegel moet kijken. Hij had misschien een jaartje bij Heerenveen kunnen rijpen, maar Ajax haalde hem voor vele miljoenen en dan verwacht je dat hij de basis moet aankunnen. Ajax had simpelweg niet zoveel moeten betalen voor een speler, en dat doen ze tegenwoordig niet meer, en natuurlijk voelde Sulejmani de druk, maar hij heeft zoveel kansen gehad, mede door zijn aankoopbedrag en pakte deze zelden. Hij is zo vaak het handje boven het hoofd gehouden, terwijl een andere speler die voor minder is gekomen (zoals El Hamdaoui bijvoorbeeld) op minder krediet kan rekenen. Dat hij het niet redde heeft hij grotendeels aan zichzelf te wijten. Kansen heeft hij zat gehad, dan is het gewoon een kwestie van of te weinig talent (kan het niveau niet aan) of te weinig mentaliteit (wil niet hard werken om beter te worden). Ik denk het laatste als je ziet hoe hij altijd aan een seizoen begon.

Ik heb de man nooit wat gevonden.

Dit is het enige wat ik Marco van Basten kwalijk neem.
Ik adoreer deze man, maar wat een miskoop!

Miralem ga weg en kom Nooit meer terug.

Slechtste spelers sinds jaren bij dit Ajax, valt in dezelfde categorie als El hamdaoui.
Overschatte voetballer die zichzelf veel te goed vind en veel te veel geld wilt verdienen zonder zijn best te doen.

1 mei 2013 om 11:54

En het leuke is dat El Hamdaoui er nu in Florence helemaal niks van bakt. 18 wedstrijden en wel 3 hele goals. Lachwekkend persoon is dat! Vind zichzelf waarschijnlijk nog altijd een hele grote ondanks dat hij daar finaal door het ijs is gezakt.

1 mei 2013 om 14:45

Ja, maar let maar op, die komt straks met het huilie huilie verhaal dat hij door Ajax zijn ritme verloren heeft blah blah blah

Dit soort mensen kijken nooit naar henzelf, altijd iemand anders heeft het gedaan.

Deze schop na geeft mij al voldoende duidelijkheid over het karakter van Sulejmani en dat hij absoluut niet bij Ajax past. De enige arrogante in deze kwestie is hijzelf.
Hij zal wel naar Rusland of Turkije verkassen ofzo, want in de 'grote' competities zal hij het niet waarmaken.

Miralem heeft nooit met het verwachtingspatroon weten om te gaan door z'n hoge transferkosten. Hetzelfde geldt nu een beetje voor de spelers van Psv. De druk was zo groot om te presteren dat iedereen de verwachting niet waar kon maken.

Hij is een uitstekende voetballer, heeft een geweldige techniek en een goed overzicht. Maar doordat zijn mentaliteit niet optimaal was in combinatie met de hoge druk is het er allemaal niet uitgekomen. Dat ligt voor een groot deel aan hem zelf. Maar daarnaast verwijt ik Ajax ook de juiste begeleiding voor hem.

Als het waar is van die 8 miljoen van lokomotiv is dat wel een forse blunder.

1 mei 2013 om 12:13

Ik zou niet 1 reden kunnen bedenken waarom Ajax hem niet voor dat immense bedrag zou hebben willen verkopen terwijl hij nu voor niets de Arena uit loopt (en wat mij betreft met pek en veren). Ook weer zo'n broodje aap verhaal van hem..

Ivan Gabrich is toch de grootste miskoop? :- ))

Jammer dat hij zo afgeeft op de club die zijn riante salaris betaald. Daar had ik nog geen probleem mee gehad als hij minimaal had gezorgd topfit te zijn. Hoe hij er in zijn periode bij Ajax heeft bijgelopen (op een korte periode na) is een belediging voor de supporters die mede zijn salaris betalen en dan ook nog eens moeten aanzien hoe iemand die net iets meer dan de Balkenende norm verdient niet eens de professionaliteit kan opbrengen om te zorgen dat hij minimaal in goede conditie verkeerd.
Heb het al ergens anders gelezen maar op dat punt heeft niemand ooit kritiek kunnen hebben op Melh

word sulejmani ook gehuldigd met de rest? zal dan wel niet op een applaus kunnen rekenen denk ik

1 mei 2013 om 14:21

Na deze uitspraken hoeft hij op geen enkele mededogen meer te rekenen. Ondankbare hond dat ie is. Als Ajax slim is houden ze hem weg bij de huldiging maar volgens mij zit hij geeneens meer bij de selectie, in dat geval zal hij er dan automatisch niet bij zijn (als ik het goed heb).

Met Sulejmani hebben we de arrogantse speler meegemaakt die we ooit hebben gehad bij Ajax. Zo'n salaris, en dan zo spelen seizoen na seizoen. Die jongen heeft zich volledig belachelijk gemaakt in zijn periode bij Ajax. Ik ben benieuwd welke club zo'n speler zou willen hebben.

Als Ajax 8 miljoen kreeg hadden ze dat echt wel gedaan. In het seizoen 2011/2012 was West Ham ook concreet. Zelfs toen kwam Sulejmani al amper in de plannen voor. Echt jammer dat hij nog een paar steken onder water geeft. De aanhang van ajax heeft hem altijd gesteund.

1 mei 2013 om 12:52

Inderdaad. Dat hij daar geen respect voor had, bleek al toen er even gefloten werd. Hij stopte direct met voetballen. Terwijl ik me geen speler kan herinneren die zo slecht speelde en toch gesteund werd. 1 wanklank en dan zo'n reactie, tekent zijn mentaliteit.

Als Sulejmani nou iets meer met zijn voeten had gesproken had ajax geen aanleiding gehad. Sowieso heeft ajax weinig kritiek geuit richting de media ten aanzien van Sulejmani. Enkel melding gemaakt dat ajax kiest voor spelers die wel hun contract willen verlengen. Hiermee kiest hij zelf voor de nodige (negatieve) media aandacht.

Ik ben blij als dit laatste stukje wanbeleid eindelijk weg is. Hij staat er namelijk symbool voor, kortom nooit meer een gevalletje Sulejmani, die naam zal hij altijd mee moeten dragen.

Hij heeft het niet laten zien. Jammer, want zijn talent was zeker aanwezig.
Maar als hij ieder seizoen als tonnetje rond zich meldt op de club, dan toon je geen professionele inzet.
En als je prestaties dan al achterwege blijven (je kunt je altijd afvragen of deze realistisch zijn, gelet op zijn zware transfersom), dan help je jezelf ook niet!

Ik zeg: zonde!

Was een veelbelovende speler. Supporters stonden altijd 100% achter hem.
Echter lijkt hij er gewoon geen zin in te hebben. Krijgt een hoop geld voor bar weinig inzet.

Hij had zijn mond moeten houden en gewoon stilletjes moeten vertrekken. Nu zal hij altijd bekend staan als de man van 14 miljoen die geen pepernoot heeft geraakt.

Wat ben je toch zielig Mickey, laten we allemaal medelijden hebben met een voetballer die een ontzettend slechte instelling heeft. Het ligt ook allemaal aan de wereld! Jij kan er niks aan doen! Welke voetballer staat er dan ook zonder tegenzin op het veld. Welke voetballer is dan ook minimaal de helft van het jaar fit? Niet jij Mickey, jij komt veel liever te dik terug van elke korte onderbreking die er is. Nee Mickey, het ligt niet aan jou, de hele wereld is slecht maar jij bent echt een perfecte jongen, de ideale schoonzoon.

Grootste fout ligt bij Ajax, wie haalt zo'n speler voor zoveel geld.
als had ie er 100 gemaakt was het nog belachelijk duur !! En ik lees dan dat hij het bij Heerenveen goed had gedaan, ja best wel, maar 16 miljoen, sorry grote fout om v Basten zoveel verantwoordelijkheid te geven dat hij zulke beslissingen kan maken.
Maar Sulemani is ook een paarde schwanz dat hij niet inziet dat Ajax best wel mag klagen over zijn prestaties !! Zelfkennis is ver te zoeken bij de meeste "top" spelers.

Natuurlijk heeft Ajax het allemaal gedaan.. Ik had niet anders verwacht. Ik ben heel blij dat Frank hem terug gezet heeft na Ajax 1. Kon m opgegeven moment niet meer luchten in het Ajax shirt. En dat heb ik niet snel met een speler.

Hij zal het nooit meer redden.
Sommige mensen dachten dat hij misschien bij een andere club nog verder kon komen in zijn carrière maar met zo'n matige zelfkennis en zo'n slechte instelling red je het nooit.
Zal je zien dat hij straks opduikt bij een niet al te bijzonder clubje die totaal niet het niveau van Ajax heeft. (ook al zegt hij anders)

1 mei 2013 om 12:54

Hij zal best nog wel bij een aardige club terecht komen denk ik. Het is een kleine gok om m transfervrij te halen. Maar ik geloof inderdaad ook niet dat hij het daar wel gaat redden.

Zo blij dat hij bijna weg is. En naar mijn weten heeft Ajax al maanden niks over hem gezegd, en dat bevalt iedereen geloof ik ook prima. Totaal ondankbaar en mist naar mijn mening de mentaliteit van een topsporter. Ik hoop eigenlijk dat hij ook gewoon niet meer slaagt.

Deze man wordt door iedereen uitgemaakt als zakkenvuller, maar als je kijkt naar de manier waarop ook met El Hamdaoui en Aissati is omgegaan, lijkt het me toch niet zo dat het allemaal rotte appels zijn. Naar mijn idee ligt het probleem toch bij Ajax.

1 mei 2013 om 13:03

Aissati was geen rotte appel. Die is ook gewoon weer teruggekomen bij de selectie toen hij de knop om had gezet. Maar uiteindelijk was hij gewoon niet goed genoeg. El Hamdaoui is gewoon tekeer gegaan tegen De Boer en de Boer moest gewoon zijn grenzen trekken. Daarna is het gewoon niet meer goed gekomen tussen die twee omdat ze beide te trots waren. Vind dat wel logisch. Als je je als jonge trainer net begint moet je niet over je heen laten lopen.

1 mei 2013 om 13:07

Klopt, verdient ook niet de schoonheidsprijs, heeft De Boer achteraf bij Derksen ook erkent.
Maar ik vind het geval Sulejmani wel anders, die heeft het gepresteerd om onder 3 trainers niet uit de verf te komen, steeds weer met overgewicht op de club te komen.

Als je dan al weet dat er extra op je gelet wordt, gezien oa transfersom (waar hij overigens zelf niets aan kan doen), dan moet je wel je best doen!

Ajax is wat dat betreft niet hard maar duidelijk: als je geen professionele instelling hebt, dan heb je hier niets te zoeken..

Neem nou Aissati, die heeft zich teruggeknokt! En dan krijg je ook bij Ajax de kans!

1 mei 2013 om 14:41

Nou noem je twee gevallen, waarvan 1 puur en alleen op voetbalgebied, dus gewoon professioneel.

En El Ham, je vindt serieus dat hem onrecht aangedaan is?!?

dus ajax communiceert niet goed? hoe lang woon ja al in nederland micky? en je kan nog steeds geen fatsoenlijk woord nederlands

nee als jij die centen nou had waargemaakt had je het recht om te praten, en met een salaris van meer dan 1 miljoen per jaar. walgelijk vind ik dit soort uitspraken

Zelf niet van de bitterballen af kunnen blijven, maar wel steen en been klagen. Het moet niet gekker worden. Natuurlijk communiceert Ajax niet zoals Sulejmani graag zou zien. Na 20 kansen voor meneer is Ajax het zat, hebben ze hem niet meer nodig en is hij vanzelfsprekend persona non grata. Dat zelfs Jol hem disciplinair gestraft heeft in zijn tijd bij Ajax is veelzeggend.

Wat een idioot, die jongen heeft altijd het volle vertrouwen gekregen van de club en de supporters. Men heeft er echt alles aan gedaan om hem weer lekker in zijn vel te laten zitten en om hem weer op niveau te brengen, bah bah wat een mislijkmakende ondankbare padjakker, ik ben blij dat hij nu eindelijk oprot.

Ik vind juist dat Ajax totaal niet meer in de pers over hem praat. Hij doet zelf nogal vaak zn verhaal. Wanneer wilde Lokomotiv dan 8 miljoen bieden? Dit moet dan wel twee jaar geleden zijn want dat hadden ze van de zomer natuurlijk nooit willen betalen.

Gozer echt waar, ik snap die haat jegens Mourinho echt niet. Hij blijft een toptrainer die alleen wat pech heeft gehad afgelopen jaren. Zoals Ronaldo die gister en in Dortmund totaal niet zijn normale niveau haalde. Alleen al die balaannames waren verschrikkelijk. Ben al mijn leven fan van Madrid en van mij mag ie best nog wel 2 jaar blijven. Het enige mindere vind ik dat hij altijd zo vaag doet over zijn toekomst, geeft de fans en de spelers geen zekerheid. En dat vooraf gaand aan Zo'n belangrijke finale. Maar hij blijft iig THE Special One!!

1 mei 2013 om 14:38

@ harpoontje

Ehhh volgens mij post je in het verkeerde topic

Nee maar de jonkies wel. En omdat wij het van de jeugd moeten hebben vindt ik dit geweldig nieuws!

Echte impulsaankoop geweest, speelde een paar leuke wedstrijdjes en tegen ajax blonk hij uit omdat hij tegen een destijds zwakke verdediging stond.
Gelukkig gebeurt dit nooit meer hopelijk.

Geen spannende poll.
Had gelijk gevraagd of Miralem Sulejmani de grootste miskoop uit de historie van de eredivisie was.

Dat je als contractspeler bij Ajax (want hij harkt zelfs nu het vorstelijk salaris nog even tot de laatste cent binnen) modder gooit naar Ajax over arrogantie en miscommunicatie is in zijn geval beschamend.

De enige fout die Ajax heeft gemaakt is dat ze hem niet eerder verkochten. Maar, wat gebeurd is, is gebeurd. Ze zijn in ieder geval nu weer op de goede weg.

Dit tekent de trend, nee, de tot totstandkoming van het totaal ontbreken van respect van spelers richting clubs.

Waar eerst voor het Bosman-arrest (zogenaamd) de clubs aan machtsmisbruik deden, zo is dit omgedraaid en is er geen beleid meer te realiseren door het ontbreken van fatsoen, zelfreflectie en simpelweg professionaliteit bij de meeste spelers.

1 mei 2013 om 14:45

Ik vind dat je wat generaliseert en over het hoofd ziet dat werknemers-bescherming tot op zekere hoogte gewoon essentieel is. Echt niet 'de meeste' spelers hebben geen respect. Ze gedragen zich gewoon als andere werknemers. Als jij een dik salaris kunt krijgen bij een andere werkgever een dikke tekenpremie als je nog even een jaartje bij je huidige baas blijft (die je niet ziet staan en over je kletst in de media) dan doe je dat toch ook?

Deels heb je natuurlijk wel een punt. Spelers kunnen ongelooflijk het bloed onder de nagels van een club vandaan halen. Aan de andere kant staat het clubs natuurlijk ook gewoon vrij om prestatiecontracten op te stellen als ze een speler kopen, zodat gevalletjes Sulejmani wat minder geldverspilling zijn.

1 mei 2013 om 14:58

Tja, het zijn geen fabriekswerkers natuurlijk die met een hongerloontje afgeserveerd worden de meest afschuwelijke taken te verrichten. Ik snap wel dat dit soort dingen juridisch legitiem zijn, maar het heeft wel de verhoudingen de andere kant op doen slaan.

Het gegeven dat het voetbal, 15 jaar na dit arrest zo verziekt is geeft wel aan dat, al de goede intenties ten spijt, de maatregel eigenlijk meer kwaad dan goed heeft gedaan. Ik walg ervan iig, dit soort 'half goden'.

1 mei 2013 om 17:47

Het voetbal was voor het arrest ook al verziekt. Dat heeft hele andere oorzaken, juist de uitzonderingspositie die steeds voor het voetbal wordt nagestreefd ten opzichte van het normale bedrijfsleven maakt het voetbal kapot.

Bvo's (in binnen en buitenland) zouden juist veel meer als bedrijf moeten worden benaderd. Geen staatssteun, geen onbetaalbare leningen, geen dubieuze boekhoudingen.

Had hij maar eens volluit moeten trainen en de hamburgers moeten laten staan. Het is een profclub, geen theekransje.

Walgelijk mannetje.
Heeft zoveel kansen gekregen bij Ajax om het te maken, ook nog bij verschillende trainers.
Bij alles en iedereen gefaald door zijn waardeloze mentaliteit, dit terwijl hij een van de grote lievelingen was van het publiek.

Dag Sulejmani

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren