Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Persie hongerig door landstitel: ‘Volgend seizoen wil ik meer’

Laatste update:
/

Robin van Persie voetbalt al jaren op het allerhoogste niveau, maar hij heeft tot dit seizoen moeten wachten op zijn eerste landstitel. Met op dit moment 24 competitietreffers (drie in de kampioenswedstrijd tegen Aston Villa op maandag) heeft de Nederlander een gigantisch aandeel in het kampioenschap van Manchester United. De 29-jarige Rotterdammer laat het er niet bij zitten: hij wil meer.

“Op de dag dat je de eerste titel wint, dan is dat de nieuwe standaard”, leerde Van Persie van ploeggenoot Rio Ferdinand. “Nu ben ik tevreden, maar volgend seizoen wil ik meer. Ik wil nog een keer de titel winnen, ik wil de FA Cup winnen en ik wil écht ver komen in de Champions League. Want dat kunnen wij, we hebben een heel goed team. Ik heb het gevoel dat er nog meer in deze groep zit”, aldus Van Persie in gesprek met Sport 1.

Voor de spits, die denkt dat hij nog jaren mee kan op het allerhoogste niveau, was het zijn vierde prijs in clubverband. Met Feyenoord won hij in het seizoen 2001/02 de UEFA Cup, waarna hij met Arsenal een FA Cup en de Community Shield wist te winnen. In zijn eerste jaar bij Manchester United is het dus direct raak met een landstitel.

Denk je dat Manchester United volgend seizoen beter presteert dan dit seizoen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Bij een speler van zijn kaliber horen prijzen .ben voor hem echt blij dat hij eindelijk zijn eerste titel binnen heeft, ook al ben ik een Arsenal aanhanger. Robin verdient dit

23 april 2013 om 13:58

Hoe verwacht jij dat de Arsenal fans op Robin gaan reageren als hij aankomende wedstrijd weer in jullie stadion speelt?

23 april 2013 om 14:02

Hij mag blij zijn als ie geen dingen naar z'n hoofd krijgt. Niet dat alle Gunners hem wel kunnen verwonden maar er zitten er zeker tussen die niet gecharmeerd waren van de overstap naar Utd.

23 april 2013 om 14:03

Niet zo vriendelijk heb ik het idee. Meeste Gooners zijn nog steeds een beetje boos volgens mij...

23 april 2013 om 14:37

Ga maar vanuit dat hij net zoals Nasri, Cole en Adebayour word behandeld.

En je kan "the Gunners" zeker niet kwalijk nemen.

23 april 2013 om 14:42

nee, stel je voor: Geen godsvermogen voor een speler van 29 incasseren die ook als zwaarste op je loonlijst drukte en hem een jaar laten blijven en dan gratis de deur doen uitlopen..dat was pas echt een oplossing geweest. wat had die moeten doen? blijven? mooi man de status van legende zonder een kampioenschap.

Arsenal heeft het verkloot met iedere keer die net niet aankopen..het gebrek van Arsenal aan ambitie heeft er uiteindelijk voor gezorgd dat hij de deur uitliep.

jammer maar helaas

23 april 2013 om 14:49

Dat een topspeler prijzen wilt winnen en dat niet kan bij arsenal maar bij manu, lijkt me logisch dat veel mensen naar manu gaan, die gunners zijn dan zielig als ze het niet begrijpen, en niet onder ogen willen zien dat ze gewoon een matig ploegje hebben dat voorlopig weinig gaat winnen want dit is gewoon doelloos seizoen op seizoen geen prijs, nee leuk man dan kan je zeggen ik heb een standbeeld en ben een held in londen en wat heb ik gewonnen ja een fa cup. Whaha belachelijk, van persie laat jullie sprakeloos achter want dit is al de zoveelste speler die weg gaat en een prijs pakt, arsenal is niet meer wat het ooit was!

Ik gun het hem echt , dit jaar hadden ze ongeluk in de champions league, volgendjaar beter

23 april 2013 om 13:57

Tot die actie van Nani was United veruit de betere ploeg. Had ik op dat moment totaal niet verwacht. Ik had ze eigenlijk nog graag in de CL gezien. Heel benieuwd waar hun top ligt. Ik denk niet dat ze onder doen voor de andere topclubs in Europa.

23 april 2013 om 14:21

In de thuiswedstrijd ging het inderdaad goed en was United licht sterker. Zonder overigens veel meer kansen te creeren. In de uitwedstrijd was Madrid echter wel veel beter en had het tweeluik eigenlijk al beslist kunnen/moeten zijn.

23 april 2013 om 15:26

Licht sterker? Real was zo slecht als United bij Real thuis was tot die onterechte kaart waar voor de zoveelste keer een Spaanse club het van moest hebben.

Mooie club, mooie sfeer, mooi stadion. Goede spelers, potentiële spelers voor de toekomst. Ik verwacht volgend jaar een nog beter jaar.

23 april 2013 om 14:00

Die mooie sfeer is daar zelden, gister was een uitzondering.

23 april 2013 om 14:13

Ik moet wel zeggen dat hun away support echt geweldig is!

Man utd moet inversteren in goeie wingers en dan zie ik ze volgend seizoen ook weer ver komen in de Cl.

Proficiat alle United fans met het kampioenschap.

23 april 2013 om 15:58

Dan moet je vaker wedstrijden kijken zieligerd.

In de kuip is er anders ook nooit sfeer of je moet die trieste spreekkoren merekenen..

23 april 2013 om 16:18

Moet zeggen dat ik de sfeer ook vind tegenvallen bij United. Het is niet zoals op Anfield.

On: Ik denk dat de kans groot is dat United de volgende jaren ook gewoon kampioen wordt als je kijkt naar de andere teams. United is de meest stabiele club. De rest is niet eens CL niveau waardig.

23 april 2013 om 18:10

Old Trafford is qua sfeer gewoon heel matig en dat ondanks dat het een prachtig stadion is. Dit jaar heb ik ze best een aantal keer zien spelen en een veel matter publiek vind je niet snel in een stadion.

Met uitsupport moet ik Sjengcity gelijk geven die is of behoort tot de top van de Premier League.

Hopelijk gaat Ferguson eens met een vaste 11 spelen in belangrijke wedstrijden. Je wordt er toch gek van om elke x die opstellingen te zien. Dan weer Giggs, dan weer Rooney, dan weer nani, dan weer Cleverley, dan weer Valencia enz. Ik kan voor de CL van morgen en vanavond de opstellingen al geven, maar bij United is het elke x een raadsel. Wil Manu ver komen in de CL dan zal SAF eens met een vaste 11 moeten gaan werken.

23 april 2013 om 14:05

Trainers als Koeman hebben ook geen bank waar je u tegen zegt. Ferguson heeft allemaal spelers zitten die het verschil kunnen maken op dat niveau, Koeman heeft spelers die net kunnen aanhaken bij het eredivisie niveau, dan wordt het rouleren een stuk lastiger.

23 april 2013 om 15:11

ik heb het over grote wedstrijden. Tegen WHU of Aston Villa kun je best wat switchen met je opstelling, maar tegen grote ploegen moet er een vaste 11 zijn. Dat je Feyenoord als voorbeeld noemt slaat nergens op. Neem dan Barca of real als voorbeeld.

Goh, toch opvallend. Bij Arsenal wilde hij niet meer. Bij Arsenal wilde hij alleen geblesseerd zijn en na 1 blessurevrij seizoen oprotten naar een andere club. Het valt me nog op dat hij niet al openlijk aan het flirten met Barcelona is.

23 april 2013 om 14:04

Klopt, eigenlijk haat Van Persie Arsenal. Hij heeft ook nooit eerder de kans gehad om te vertrekken.

Dit kampioenschap is gewoon het bewijs dat Van Persie de juiste keuze heeft gemaakt. Ik heb ook een zwak voor Arsenal, maar met hun beleid zit kampioen worden er gewoon niet meer in. Na 8 jaar Arsenal zonder prijs heeft hij voor zichzelf gekozen en in mijn ogen helemaal terecht.

23 april 2013 om 14:08

Het feit dat United nu al (met afstand) kampioen is geworden in Engeland geeft al aan dat Van Persie de juiste keuze heeft gemaakt. Een professional streeft naar het hoogst haalbare en wil prijzen winnen.
Hij is inderdaad veel geblesseerd geweest, sneu voor Arsenal. Maar ze hebben wel een hele goede transfersom voor hem kunnen vangen.
United is gewoon een grotere club waar de kans op prijzen veel groter is dan bij Arsenal. Hard maar waar, dat kun je niet ontkennen. Met Van Persie had Arsenal dit jaar ook geen prijzen gewonnen.

23 april 2013 om 14:20

Natuurlijk is het pure frustratie. Op zo'n moment moet ik ook eigenlijk geen reactie plaatsen. Ik word er alleen gek van dat er nu constant berichten voorbij komen over hoe blij hij wel niet is en al die onzin. Ik heb er geen probleem mee dat hij wegging, maar dat hij juist naar United is gegaan stoort me. Hij had ook kampioen kunnen worden met Juventus of Barcelona, ploegen waar hij ook een absolute meerwaarde voor was geweest. Maar het moet dan net met United in het Emirates.

Elke club die verantwoord beleid voert, wordt leeggekocht en afgeschreven. Dat zie je al jaren met Arsenal, die zonder de geniale Wenger ook al helemaal zouden zijn afgezakt en dat lees ik vandaag weer met Götze die naar Bayern gaat. Het is het goedrecht van die spelers, maar ik word er simpelweg ziek van. Stel je voor dat Wilshere volgend jaar als een donderslag bij heldere hemel naar United zou gaan. Ik zou niet weten waar ik het zoeken moest als supporter.

23 april 2013 om 14:41

Ja toch Barca koopt Vpersie voor 30 mil euro met 1 jarige contract (bijna 30)... zo dom is Barca nou ook weer niet. En vpersie past niet bij Barca.

Als Barca interesse had getoond was vpersie natuurlijk naar Barca gegaan.

23 april 2013 om 14:51

Wees toch blij voor die jongen! Het is een echte professional die simpelweg een stap hogerop gaat met deze transfer. Er zijn zat spelers die een grote waslijst aan clubs achter hun naam hebben staan, dus wat maak je je druk?

Daarbij is de keuze voor Manunited ook helemaal niet zo gek omdat de Premier League hem ligt. Hij voetbalt er al meerdere jaren en is helemaal gevormd naar deze competitie. Juventus had wellicht gekund, maar barcelona? Daar lopen ze de bal het liefste met combinatievoetbal over de doellijn na 1987223 keer tikken. Dat past niet bij hem. RvP komt in de PL het best tot zijn recht met fysieke duels, lange rushes en countervoetbal.

Tot slot heb ik persoonlijk ook geen medelijden met supporters van Arsenal die bij tijd en wijle zitten te klagen omdat ze maar geen kampioen worden. Je ziet wekelijks gewoon goed voetbal en ziet je team bijna ieder seizoen in de champions league. Als supporter van een degradatieclub (zoals ik), die wekelijks belabberd voetbal krijgt te zien, heb je het volgens mij een stuk zwaarder

23 april 2013 om 15:52

Barça toonde geen interesse, omdat het transferbeleid bij Barcelona nergens op slaat. Ze kopen wel een Sanchez, die totaal niet in het systeem past, voor tientallen miljoenen, maar geen Van Persie die ze zeker een klasse beter had gemaakt.

24 april 2013 om 11:25

Van Persie had prima in het systeem van Barca gepast. Al denk ik wel dat je van Persie in de spits op moet stellen en hij, min of meer, een vrije rol moet hebben. Bovendien moet het spel op hem afgestemd worden. Dan haal je het optimale uit van Persie. Maar bij Barca hebben ze Messi al die een dergelijke rol vervult.

Sanchez was, op dat moment, een hele goede aankoop maar is niet uit de verf gekomen. Soms bij vlagen liet hij zien waarom hij gehaald is.

van Persie heeft goed gekozen. 8 jaar bij Arsenal gespeeld met elk jaar weer de hoop dat Arsenal nu eens serieus zou investeren in versterkingen. Dan raakt het op een gegeven moment op en is van Persie op een leeftijd dat hij naar een andere club moet om prijzen te winnen. De andere topclubs in Europa hadden hem niet nodig dus dan maar een binnenlandse naar United. De Arsenal fans moeten dat kunnen begrijpen.

Als United nog wat versterkt wordt zie ik ze als kanshebber voor de Champions League volgend jaar.

23 april 2013 om 14:18

De Arsenal-fans moeten niks. Er nog over doorgaan door boos op Van Persie te reageren, zou een verspilling van tijd zijn, maar laten we nou niet gaan doen alsof Arsenal-fans verplicht zijn om begrip te hebben op de overstap van Arsenal naar Manchester United. Want dat is er nu niet en dat gaat er ook niet komen ook.

23 april 2013 om 14:43

Ja man... in zijn eerste wedstrijd speelde vpersie Thierry Henry en Bergkamp uit de basis. Als of vpersie 8 jaar geleden zooo goed was!!

23 april 2013 om 15:09

Niet vanaf 8 jaar geleden elk jaar maar wel de afgelopen jaren was hij de man bij Arsenal die vocht tegen beter weten in dat Arsenal geen steek verder zou komen.

23 april 2013 om 16:03

Ik volg de PL heel lang en ik moet je helaas teleurstellen vpersie heeft pas vorige seizoen iets laten zien bij Arsenal, als hij zo goed was. had Madrid of een andere top club hem overgenomen.

Vpersie is bijna 30 he dat vergeten heel veel mensen, hij speelt nu pas goed.

23 april 2013 om 19:04

Als je de pl al heel lang volgt, zou je weten dat hij het jaar ervoor ook een grote rol had in het behalen van cl. Bovendien heeft hij denk toch 25 wedstrijden gemiddeld per seizoen gespeeld. Dat is helaas wel te weinig, maar zeker niet niks.

De basis (niet het team, maar de structuur van de club/hele selectie) is bij Manchester United altijd goed en in staat om de grootste prijzen te winnen. Logisch dat van Persie na deze landstitel meer wil. Manchester United is een geweldige club en hoort eigenlijk weer eens de Champions League te winnen.

23 april 2013 om 14:32

Qua club zijn ze dit zeker. Qua team inderdaad (lang) niet. Mijn inziens komt United behoorlijk veel kwaliteit tekort om Barcelona, Madrid en Bayern normaliter te kunnen verslaan. Met dit team zou het hooguit een outsider kunnen zijn. Dit geldt overigens voor alle andere clubs ook. Er zijn geen teams die in de buurt komen van deze 3. In Engeland is de competitie over de hele breedte sterk, maar lijkt door de grote concurrentie de top iets af te zwakken. Ook subtoppers kunnen geweldige perspectieven en salarissen bieden waardoor de hele goede spelers over 4/5 clubs verspreid zijn. In Duitsland verzamelen alle toppers uit 1 land zich bij Munchen. In Spanje worden ook alle topvoetballers uit Spanje verdeeld over slechts 2 clubs.

23 april 2013 om 14:41

Klopt allemaal, maar Manchester United heeft een goede selectie. Geen hele attractieve selectie, maar ontzettend degelijk. Spelers als Rooney en van Persie steken er bovenuit, maar ook Hernandez kan in elke wedstrijd het verschil maken. Normaal gesproken is Nani ook zo'n speler, maar die valt dit seizoen tegen.

In de basis is veel kwaliteit bij Manchester United aanwezig. Echter is het voornamelijk efficiënte kwaliteit. Bij de clubs die jij noemt is echter meer kwaliteit. Ik weet niet hoe dit op korte termijn verandert kan worden, maar ik geloof wel in een Champions League succes voor Manchester United de komende jaren. Al voeren andere clubs momenteel de boventoon. Het blijft elkaar afwisselen om de paar jaar.

Ik blijf het knap vinden, want een echt surplus aan kwaliteit heeft United in mijn optiek niet. Van Persie en Rooney zijn de sterren, maar verder heb je backs die (in mijn ogen) niet bijzonder zijn. Degelijk, dat wel. Vidic vind ik een goede verdediger, evenals Jones maar verder zijn het ook geen wereldtoppers. Als je dan naar het middenveld en de buitenspelers kijkt, Young, Nanni, Valencia (die weliswaar vaak back staat), Giggs, Scholes, Fletcher, het spreekt nou niet bepaald tot de verbeelding. Maar het collectief is duidelijk ijzersterk en met een brede selectie pakken ze toch weer de titel.

23 april 2013 om 14:05

Rafael was dit jaar echt fantastisch en Evra is juist weer helemaal terug na een ruk seizoen.

Hoeveel teams hebben nu elf wereldtoppers? Barca heeft er 3: Messi, Iniesta, Xavi de rest is oké. Bayern heeft er 4: Lahm, Ribery, Muller en Neuer. Real heeft er 3: Ozil, Ronaldo en Cassilias en United heeft er 3: Vidic, Rooney en Rvp.

23 april 2013 om 14:35

De rest is oke? Dani Alves geen wereldtopper? Busquets geen wereldtopper? Laat me niet lachen..

23 april 2013 om 14:35

Real heeft ook nog Ramos en rising star Varane. Bij Barca wellicht nog Busquets en om een of andere reden vind ik Gomez bij Bayern ook gewoon een ster.

23 april 2013 om 18:16

Trouwens die Schweinsteiger kan ook een aardig balletje trappen, Robben blessure vrij is ook nog steeds een wereldtopper. Die verdediger die München gekocht heeft, Dante dacht ik, daar lees ik ook van dat hij een wereldtopper is maar heb hem zelf te weinig zien spelen om over hem te oordelen.

Ik snap dat dit naar meer smaakt. Een hongerige speler zoals RvP erbij kan de United selectie wel helpen. Iedereen vergeet dat:

Rooney
Carrick
Vidic
Evra
Ferdinand
Scholes
Giggs
Fletcher
Anderson
Nani

Eigenlijk allemaal spelers zijn die al 3 CL finales hebben gespeeld en 1 gewonnen. De hele kern van het team eigenlijk loopt over van ervaring maar soms ontbreekt er wel wat hongerigheid vind ik. Tegen Real hadden we gewoon door moeten gaan en de routine schitterde ook. We kwamen geen moment in de problemen en waren wel gevaarlijk. Als je dan met tien man komt te spelen door een belachelijke kaart moet je wel blijven vechten voor elke meter en dat doe je eerder als je 11 spelers hebt die iets unieks kunnen bereiken.

23 april 2013 om 14:28

Tegen real zijn ze verdient uitgeschakeld als je als topclub je gaat aanpassen en niet van je eigen kracht uitgaat is ren uitschakeling een logisch gevolgd . En man utd heeft een goed team maar er zijn clubs die klasse beter zijn dus .

23 april 2013 om 14:55

Hoezo een klasse beter?

Barcelona is de enige club die het beter heeft gedaan dan United.. Teams als Madrid, Bayern komen niet eens in de buurt van de prestaties man...

Zoals Frikx al aangeeft, United heeft zoveel ervaring en klasse rondlopen die ervaring hebben de meeste van Madrid niet eens.. Carrick wordt bijvoorbeeld ontzettend onderschat maar heeft een pak meer ervaring dan zo'n Khedira.

Met Van Persie erbij zullen de komende jaren steeds meer prijzen gewonnen gaan worden. Neem aan dat er naast het kampioenschap nog wel een bekertje gaat volgen. Zeker als Fergusson & Meulensteen na het seizoen het team nog beter op elkaar af kunnen laten stemmen en Kagawa fatsoenlijk wordt ingepast.

ga toch weg met die van persie mijn vraag blijft nog steeds waarom gaat hij naar united de aartsrivaal en niet naar barcelona of juventus dit doet toch pijn bij de meeste arsenal fans ik wordt inieder geval blij als hem uitfluiten het blijft een verrader

23 april 2013 om 14:47

barca wilde hem niet en wat moet je in godsnaam in de italiaanse competitie doen als je iedere week in engeland kunt spelen./ alleen het weer is er beter, voor de rest: zijn gezin heeft het super naar hun zin in engeland..."we moeten naar italie jongens, anders worden de arsenal fans boos".

wat een wereld.

Alleen al deze zin geeft toch wel iets aan "ik wil echt ver komen in de cl". Messi of een Ronaldo willen niet ver komen in de cl. Ze willen de cl winnen. Met minder nemen zij geen genoegen. En van persie helaas wel. En dat is ook vaak hoe hij een toernooi speelt.

23 april 2013 om 15:57

Dat slaat nergens op. Moest hij bij Arsenal dan als enige zeggen dat hij de CL moest en zal winnen elk seizoen? Beetje kansloos zou dat zijn, dit is gewoon een uitspraak die realistisch is net zoals het voor Ronaldo en Messi bij hun clubs realistischer is om juist zo n uitspraak te doen.

Ik gun het hem wel en hoop dat ze komend jaar niet weer worden uitgeschakeld zoals dit jaar.
Ik hoop dat het niet meer zo snel beslist raakt zoals dit jaar en dat het gaat tussen United, City, Chelsea, Arsenal, Tottenham en hoop toch ook dat Liverpool terug komt.

23 april 2013 om 14:46

Als Chelsea en Arsenal aankopen gaat doen, maar dan echt top spelers kunnen ze zeker kampioen worden. Man City zie ik niet kampioen worden door die Mancini, als Mourinho bv komt dan wint Man City elke jaar de Pl.

Ik zie Man UTD geen CL winnen met z'n elftal of ze moeten aankopen doen.

Volgend jaar wil hij meer. Dan is ook het Wk...

Haha, 77% die denkt dan Manu nóg beter presteert. Niet echt realistisch aangezien ze dit seizoen al wat gelukjes hadden, en kijk met hoeveel punten ze nu voorstaan op de rest, geloof mij maar, dat gaat volgend jaar wat lastiger! Zeker als Arsenal, Chelsea, Tottenham en City goeie aankopen doen, wat ik wel verwacht.

23 april 2013 om 14:58

Dan nog moeten die aankopen eerst wennen aan de premier league, moeten ze worden ingepast.. Daar gaat tijd overheen. United heeft het hele team al klaar staan. Kagawa gaat volgend seizoen een veel belangrijkere rol spelen bijvoorbeeld.

Een leuke winger en misschien nog een type Modric, dat zou de club wel goed doen. Maar de basis staat er allang. En die basis is beter dan 'laat me niet lachen' Arsenal en Tottenham.

Ik heb liever dat hij hongerig word op het Wk..

Ik hoop dat de titelstrijd in Engeland meer open gaat worden. Liverpool, Tottenham en Arsenal moeten toch in staat zijn om bovenin mee te draaien? Chelsea kent nu 2 zwakke seizoenen maar zal in principe het gevecht aan gaan met de clubs uit Manchester. Als er 4 of 5 van die ploegen nog meedoen tot het einde zou dat geweldig zijn!

Geweldige speler. Vind het alleen jammer dat het in de internationale topduels vaak net niet lijkt te lukken. Tegen Real met die kansen en vorig jaar tegen Barcelona en met Oranje lijkt er dan een blokkade op hem te rusten. Heel jammer, maar misschien is hij als goede wijn.

Hopen dat er toch bij het Nederlands elftal nu wordt ingezien dat ze hem beter moeten gebruiken en aanspelen. Niet altijd dat getik terug en breed, gewoon wat regelmatiger de diepte in en gewoon randje 16 voorzetten. Dus dat betekend dat je geen Sneijder meer moet opstellen. Van Persie mag met zijn type voetbal van mij alles winnen wat er te winnen valt. Bij Arsenal was het met de aankopen van dit jaar mss ook wel goed gekomen, stel je voor dat giroud naast van persie zou spelen.. pffff.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren