Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Messi: ‘Een finale tegen Real Madrid? Dat zou één grote show worden’

Laatste update:
/

Bayern München klopte vorig seizoen Real Madrid in de halve finale van de Champions League, maar verloor uiteindelijk de eindstrijd. De Duitsers nemen het nu op tegen Barcelona en worden allesbehalve kansloos geacht in de tweestrijd. Lionel Messi is zich daar ook van bewust: de superster van Barça zegt dat hij Bayern zeer, zeer goed vindt spelen dit seizoen. Van onderschatting is zeker geen sprake.

“Iedere tegenstander in deze fase is goed, maar Bayern is dit seizoen echt zeer, zeer goed”, zegt Messi complimenteus op de dag van de wedstrijd. “Ze halen een ontzettend hoog niveau en scoren veel. En bovendien zullen ze zinnen op revanche, nadat ze vorig seizoen de finale in eigen huis verloren van Chelsea. Hun drang naar winst zal nu nóg groter zijn”, voorspelt El Pulga in de Spaanse pers.

“En ik denk ook dat Bayern dit seizoen sterker is dan vorig jaar”, voegt hij daaraan toe. “Over de finale wil ik nog niet praten, alleen over Bayern. Mochten we echt de finale halen, dan maakt het ons niet veel uit wie er tegenover ons staat. Maar een finale tegen Real Madrid, dat zou voor veel mensen toch wel erg speciaal zijn. Dat zou één grote show worden, dat is iets dat zeker is”, aldus Messi.

Hoop jij op een Champions League-finale tussen Barcelona en Real Madrid?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 april 2013 om 12:44

De finale winnen ze sowieso niet van Real Madrid als je dat bedoelt. Wat ik totaal niet snap op deze site is dat mensen nu de voorkeur aan alle Duitse clubs geven, maar wanneer ze tegen Duitsland moeten op een EK of WK zien ze hun als de grootste vijand? Waar is de logica? Ik vind het ook heel vreemd aangezien we in een land leven waar iedereen een voorkeur voor Barcelona heeft en nu iedereen voor Bayern of een andere Duitse club is zoals Dortmund. Ookal denk ik dat Bayern door gaat, maar ik hoop echt op een Classico in de finale, zodat Real Madrid Barcelona weer eens kapot kan maken.

Edit: Ik krijg duimpjes omlaag maar heb nog geen enkel goed tegen tegenargument gekregen, dan weet je dat je gelijk hebt op deze site.

23 april 2013 om 12:52

Omdat de meeste mensen gewoon de classicos zat zijn.
Het is gewoon niet leuk meer.
Ik denk dat als er een el classico zou komen, die zou gewonnen worden door Real, simpel weg omdat die beter zijn.

23 april 2013 om 12:54

Waarom kan barca niet van real winnen?

23 april 2013 om 13:00

.. zodat Real Madrid Barcelona weer eens kapot kan maken...

Altijd leuk die Madrdidistas met een grote mond. We zullen zien..

Messi zal eerst die Duitsers ff het verschil laten zien tussen superverdedigers (ramos en Varane) en een nieveautje minder (boateng en Dante, ookal denk ik dat Dante op dit moment na Hummels de beste verdediger van de Bundesliga is).

Bayern wil barca gaan overrompelen. Will see
De vorige keren dat Barca overrompeld werd was het in transitie:
- Supercopa (net een nieuwe trainer)
- AC milan/ copa del rei (toen werd de nieuwe trainer geopereerd)

Dit doet me overigens denken aan die avond dat madrid dacht barca te gaan overrompelen omdat ze bovenaan stonden in de competitie en tegen andere ploegen dominant speelden. Na de 5-0 vielen ze terug in laf countervoetbal. Even zien of onze duitse vrienden een beetje historisch besef hebben.

1-3 barcelona, 4-2 in camp nou

23 april 2013 om 13:00

Real heeft barca nooit kapot gemaakt maar barca real wel @ bernabeu 5-0.
Real heeft 3 corner goals gescoord tegen barca en voor het eerst 2 wedstrijden gewonnen en meteen denken de real fans dat ze oppermachtig zijn.
Als barca van Bayern wint dan heeft real maar 1 kans en dat is de scheids mee hebben zoals gewoonlijk .

23 april 2013 om 13:20

Moncler

Komt omdat er in Nederland best veel Gloryhunters zijn, (kijk maar naar Ajax vs Real) maar ook omdat Nederlandse Legendes bij Barcelona hebben gespeeld/gecoacht. Cruijff is de reden van succes bij Barcelona en Louis van Gaal bij Bayern Munchen. En daar geilen ze op snapie.

23 april 2013 om 13:25

@ Moncler:

De rivaliteit tussen van Nederland richting Duitsland is al lang niet meer wat het geweest is.

- Ronald Koeman die net deed of hij zijn reet afveegde met een Duits shirt.
- Rijkaard die naar Vuller tuft.

Bij mijn vader is het ook al minder, de finale van 1974 was de reden dat Nederlanders zo'n hekel hadden aan de Duitsers in het voetbal.

Ik kom uit een andere generatie en heb heel wat meer een hekel aan Portugezen en Italianen. ( Euro 2000, Euro 2004, WK 2006 )

De reden dat ik hoop dat de Duitse ploegen doorgaan naar de finale is dat ik een beetje erg moe wordt van al dat ophemelen van Messi en Ronaldo. En Barca en Real zijn gewoon clubs met ontzettend veel geld. Bayern heeft ook veel geld maar daarnaast ook geen schulden. Borussia is de minst bedeelde maar die gun ik het dan ook het meest.

Ik hoop in ieder geval niet dat het een Classico wordt @ Wembley.

23 april 2013 om 13:49

Hoop dat dit ook gauw verholpen wordt door Real Madrid, het gaat de goede kant op als je de boekhouding van Real Madrid mag geloven..
Aangezien de FFP binnen 2 jaar toch echt ingevoerd gaat worden heeft Real Madrid ook geen keus.
Zo zal het schulden-verhaal ook een keer uit de wereld verdwijnen en kan Real Madrid weer Real Madrid zijn zonder dat ze elke keer lopen te zanikken over de 'zogenaamde' schuld.

Ik, als Spanjaard, kan wel merken dat er nog oud zeer zit bij sommige Nederlanders m.b.t. de finale in 2010..
Dit is ook weer terug te vinden in de clubvoorkeuren voor de komende halve finales. Jammer genoeg.

23 april 2013 om 13:58

@ barcastyle hou toch op man, als 1 team de scheids mee heeft dan is het barcalona wel, stelletje autisten zijn het bij barcalona, zondr messi verslaat ajax ze nog.

23 april 2013 om 14:08

Ik neem aan dat je het verschil kent tussen clubs en nationale teams?
De logica is dat je prima een Duitse club de voorkeur kan geven maar het Duitse nationale team niet. Bij Bayern spelen bijvoorbeeld toch niet alleen Duitsers?

Die duimpjes omlaag zijn dus zeker terecht en daarnaast kan het ook gewoon gaan om je inhoudsloze statement op het laatst..

Goeie poging wel..

23 april 2013 om 14:22

De laatste 8 clasicos !!!!!!!! Kijk eens naar de uitslagen. ;-)

23 april 2013 om 14:44

@ Moncler
Heb jij uberhaupt een goed argument gegeven? In jouw betoog ben je enkel bezig met generaliseren. Of er mensen zijn die normaal gesproken voor Barca zijn en nu voor Bayern weet ik niet. Wel weet ik dat er genoeg mensen zijn die het geduikel, kaarten vragen en het spelen van het braafste jongetje van de klas van Barcelona zat zijn. Daarnaast is het zo dat het voetbal dat zij spelen ontzettend knap is, maar dodelijk saai om naar te kijken. Verder is het zo dat de mens over het algemeen partij kiest voor de underdog. Als jij kijkt naar een wedstrijd tussen Manchester City en Mansfield Town, dan ben je waarschijnlijk voor Mansfield Town. Puur omdat zij in de vijfde divisie spelen en Manchester City een Premier League kampioenswaardig team hebben.

Ook is het zo dat de classico de afgelopen jaren al zo vaak voorbij is gekomen dat mensen die wedstrijd ondertussen wel vaak genoeg hebben gezien. Tot slot is het zo dat de rivaliteit tussen Nederland en Duitsland een stuk minder is dan dat het vroeger was. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Duitsland en de übermensch-look die bijvoorbeeld een Neuer bezit. Het komt over alsof hij de instelling heeft: Mij kan je niks maken, doe lekker wat je wil. Ik pak toch wel iedere bal. Daarnaast is Duitsland ook geen serieuze dreiging voor het EK of WK, want ze hebben de afgelopen jaren nooit gewonen. Zodra ze bij de laatste vier zitten is het klaar. Overigens is het niet zo dat Nederland wel wat bereikt heeft, maar dat terzijde. Ik ben trouwens ook erg gecharmeerd geraakt van Borussia Dortmund in de wedstrijden tegen Real Madrid, Ajax en Malaga. Wat een spel en wat een combinaties weten zij te maken. Mede doordat zij als underdog zo hebben verrast hebben zij de hoogste gunfactor.

Ik ben benieuwd naar je reactie Moncler.

Ontopic: Ik hoop dat Bayern Barca weet te verslaan, onder andere wegens bovenstaande redenen, maar ook omdat ik denk dat een finale tussen Bayern München en Real Madrid een absolute topper wordt. Bayern en Real hebben beiden een systeem waarbij veel wordt aangevallen door middel van de vleugels. Hierdoor kan het een waar spektaal worden dat de hele tijd op en neer gaat. Een zinderende finale met veel goals, danwel mooie kansen behoort dan ook zeker tot de mogelijkheden.

23 april 2013 om 15:06

Omdat er in Duitsland gewoon veel leuker wordt gevoetbald dan in Spanje.

23 april 2013 om 15:38

Classico's zijn niet leuk meer? Houd jij wel van voetbal?

23 april 2013 om 16:27

Niet leuk is anders.
Maar het is niet zo speciaal meer... Het hoort speciaal te zijn.

Eerst Bayern, wordt al zwaar genoeg vanavond. Kijk er enorm naar uit. Messi lijkt fit te zijn en kan gewoon spelen. Alhoewel hij wat speelritme mist, maar Messi op 70 procent kan nog steeds het spel omkeren en verdelen.

Hij zal vanavond denk ik meer ingezakt spelen en met passjes gaan strooien.

23 april 2013 om 12:40

Een 2-4 wordt het heerlijke uitslag

23 april 2013 om 12:41

Ik wou net zeggen, een Messi heeft niet zo veel wedstrijd ritme nodig, die heeft gewoon weer één of twee momenten nodig waarin hij weer eens goud waard is, persoonlijk hoop ik op een Duitse tegen een Spaanse club in de finale

23 april 2013 om 12:51

Messi kan aanvallen, spel verdelen en scoren. Die jongen telt voor 2 of 3 spelers.
Het is beter dat hij meedoet, zodat meerdere spelers van Bayern op hem focussen.

Zo krijgen andere belangrijke spelers de ruimte, zo een Iniesta of Villa hoef je ook niet uit het oog te verliezen.

Maar het word lastig zat vanavond. Ik wil het niet eens over de finale hebben.

23 april 2013 om 15:49

Klopt, ik kan me herinneren dat hij een Supercopa tegen real speelde toen hij amper uit het vliegtuig uit Zuid-amerika was en tijdens de wedstrijd nog even achter de reclameborden moest braken maar toch de belangrijkste man op het veld was.

23 april 2013 om 12:50

je praat net zoals die sport 1 commentators hahahaha we zullen zien vanavond wie de betere is..

ik gun het bayern puur omdat ze een goed beleid hebben en niet met salaris strooien en gewoon 250miljoen in de plus zitten ipv alle andere topclubs

daarnaast heeft borrusia het ook gewoon verdiend om er te staan maargoed we zullen zien :D

23 april 2013 om 12:55

Nee joh haha, die Sport 1 commentatoren praten over restaurants en uitgaansgelegenheden ; )

Dortmund gun ik het sowieso, die mogen zelfs van mij de CL winnen, prachtige en sympathieke club met een zeer goede trainer.

Bayern voert inderdaad een sterk beleid, zij gaan nu me Gotze en Guardiola alleen maar nog krachtiger worden.

23 april 2013 om 13:37

Gast bayern is geen Barca.... kijk hoeveel spelers uit de jeugd bij Barca speelt man!!

Bayern is eigenlijk ook gewoon een koop-club, mensen zien dat alleen niet omdat ze gezond zijn.

Dan wordt real finaal afgedroogd met die 2 wedstrijden in de achterhoofd wordt het zeker een show en zullen zich revancheren maar eerst Bayern ala Messi show straks

23 april 2013 om 12:42

Wees daar maar niet zo zeker van

23 april 2013 om 12:48

Daar waar het moet gebeuren zal barca er staan geloof me dan heeft Madrid meer te vrezen dan andersom titel is binnen ken alleen maar beter gaan dat wordt knokken voetballen alles erop en eraan

23 april 2013 om 12:47

Afgedroogd zegt hij dan.. Jij bent zeker een Barca fan nadat er succes gekomen was bij die club. Glory hunters noemen we zulke mensen. Ik vind dat Barca zich niet echt in een goede vorm verkeerd om van Bayern te winnen, maar ook ik wil een Spaanse finale.

23 april 2013 om 12:50

Gloryhunters hè is goed,oordelen terwijl je geen donder weet

23 april 2013 om 12:59

afgedroogd? Net zoals de laatste pakweg 7 Clasico's...?

Dat zou ik prachtig vinden. Maar laat ze nu maar eerst die duisters elimineren want dat word ook nog een zware kluif

23 april 2013 om 13:26

Hopen maar voor jullie dat Dortmund jullie niet eruit knikkert mag je al op je knietjes bidden en blij zijn

Dat was ook het doel van de corrupte Uefa. Barcelona met Real Madrid in de finale plaatsen en de centen binnenhalen. Aldus Messi, jullie krijgen vast wel een penalty mee vandaag.

23 april 2013 om 12:42

Krijg ik nooit genoeg van

23 april 2013 om 13:04

Wanneer gaat real normaal de duels aan ? Als je niet gaat liggen dan denkt de scheids dat er niks aan de hand was. Als je gaat liggen dan merkt de scheids dat en neemt hij dit mee bij z'n volgende beslissing.
Dit is alleen maar slim en verder heeft barca geen fysieke speler en is het dus Logis dat ze wat vaker liggen maar dat komt meer doordat de tegenstander met overtredingen komt.

23 april 2013 om 13:12

haha. dus omdat ze fysiek zwak zijn, mogen ze volgens jouw gaan liggen haha. Zo speelt barca idd wel altijd heel zwak. Het is een mannen sport dus een beetje duwen en trekken mag

Ja een Divingshow , heel leuk.

Bayern - Real en Barca - Real, zullen allebei grote voetbalshows worden, met alle respect denk ik toch dat Dortmund de mindere van de 4 is. Real zal nu over twee wedstrijden wel afrekenen met Dortmund, het kwaliteit verschil is toch te groot.

Ik hoop dat Bayern weet te winnen van Barca, we hebben namelijk nog een appeltje te schillen met die duitsers..

barca hoeft niet bang te zijn voor bayern munchen, vooral niet als messi speelt. Het spel van bayern munchen is ideaal voor barca. Dit kun je onmogelijk vergelijken met bijvoorbeeld ac milan of psg, want bayern munchen is het ook gewend om veel de bal te hebben en die strijd gaan ze niet winnen. barcelona zal het hoogste balbezitpercentage hebben en dan zal bayern munchen niet kunnen spelen zoals ze dit seizoen bijna altijd doen. Het gaat dus niet allleen om wie beter is, maar ook om welke speelstijlen een team goed liggen. En ik ben ervan overtuigd dat het spel van bayern in het voordeel van barca zal zijn.

Ik hoop dan op technische hulpmiddelen. Dus dat wanneer Messi, Ronaldo, Ozil of Xavi aan de bal is de tv aangaat en bij de andere spelers de tv uitschakelt. Ik moet namelijk redelijk kotsen als ik spelers zoals Pedro, Iniesta, Pepe, Ramos etc zie spelen. Wat een misselijkmakende types die gun ik echt niks. Bij een duwtje rollen ze 6 keer om en schreeuwen ze het uit van de pijn of ze delen zelf alleen maar belachelijke tackles uit en schwalbes. Elleboogje hier, schwalbetje daar... Doe mij maar Bayern en Dortmund in de finale. Sportieve teams met ook mooie voetballers. Ik kijk Barca alleen nog maar omdat Messi zo'n genot is voor het oog en Real omdat Ronaldo gewoon altijd prachtig speelt.

Er zit wel voetbal in beide ploegen maar elke keer als ik kijk wordt ik weer teleurgesteld door het gedrag, zeker als ik zie dat ook spelers zoals Puyol, Iniesta, Dani Alves, Busquets, Fabregas, Alexis Sanchez, Di Maria etc van die belachelijke aanstellers zijn. Constant ligt het spel stil..

23 april 2013 om 12:47

Sorry maar Puyol aanstellerij?
Ik ben geen Catalaan, geen Barca-fan maar dit raakt me diep.. hoezo stelt Puyol zich zwaar aan? Die man is alles behalve een pussy.. dat is een beer van een vent ook al is hij zo klein.

23 april 2013 om 12:49

Tegen United moest hij er een keer met een brancard vanaf. Toen de brancard over de zijlijn kwam, sprong hij er letterlijk af en melde zich weer direct aan de lijn waar hij op en neer aan het sprongen was om er weer in te komen. Toen is hij al mijn respect kwijtgeraakt. 7 minuten tijdgerekt en dan direct weer erin komen al springende.. Ik moest toen overgeven.

Dan ben ik zijn dive op Ronaldo nog vergeten, google maar eens. Schandalige schwalbe! Hij staat zelfs weer op en gaat dan weer liggen 'kots'

23 april 2013 om 13:01

@frikx

Ow.. wij gaan het zo dus spelen..
Manchester United is dus een cleane club? Zij doen niets fout en spelen altijd eerlijk.

*kuch*, ken je Rooney? Die speler die vaak hard speelt.. Het EK vergeten? of zijn horror tackel tegen Portsmouth? Of wacht man je bent zeker de grootste diver van de wereld vergeten genaamd Ashley Young.. Die speelt volgens mij ook bij United.

En als je toch google er bij haalt.. zoek is op youtube : How Manchester United Really won the legeau. heerlijke video zegt genoeg over jullie " Clubje " .

Eerst jezelf in de spiegel bekijken en dan over een andere beoordelen dat is een levensfeit.

23 april 2013 om 13:09

Diven of hard spel is één. Maar dat smerige naai gedrag van de spelers van Barcelona en Real. Je zal Ashely Young of Rooney wel eens neer zien gaan na weinig contact net zoals elke voetballer maar ze gaan niet doen alsof ze zijn neergestoken door een leger van 300 spartanen. Laat staan dat ze elke wedstrijd na elk fysiek duel op de grond liggen. Young en Rooney blijven bijna altijd gewoon op de been en vechten voor elke meter. Als Young dan neer gaat dan wil hij niet dat zijn tegenstander rood krijgt ofzo door naar zijn enkels te grijpen.

Je ziet mij niet ontkennen dat die incidenten van United spelers ook niet mooi zijn maar het is niet structureel elke wedstrijd bij elk duel neergaan waardoor je als tegenstander alleen nog maar kan toekijken en niemand mag aanraken

23 april 2013 om 13:18

En je bent er weer met je onzin..
Ashley Young gaat graag naar de grond toe omdat hij graag gras eet? Ben je wel goed in je hoofd.. Met een schwalbe uit te voeren wil je zo je tegenstander uit te schakelen.. Of iets mee te winnen ( penalty,rode kaart etc.. ) daarom doe je het en jou club weet daar alles over..

Speler(s) een kaart aan te naaien.. hard spel, beton voetbal spelen.. Jullie hebben dit seizoen net als vorige geen enkel keer mooi voetbal gespeeld.. En jij komt hier zeuren dat jij geen Spaanse finale wilt zien omdat de Spanjaarden volgens jou matennaaiers zijn.. Jij hebt minder verstand dan jullie trainer genaamd Ferguson die telkens wilt tonen dat hij de expert is om telkens met Giggs te spelen.

23 april 2013 om 13:36

Als je het aantal keer van Young met een Iniesta of Pedro vergelijkt ben je eigenlijk al niet meer serieus te nemen. Het gaat mij vooral om het gedrag wat na het te makkelijk neergaan gebeurt en dat is in Spanje gewoon schandalig. Het gaat A om de kwantiteit in Spanje is het normaal dus daar valt het al niet meer op als iemand naar zijn enkel grijpt en dan weer opstaat..

Waarom heb je het over United? Ik weet niet of je gister heb gekeken dus behoorlijk mooi voetbal. Maarja als je zegt dat wij in 2 jaar geen mooi voetbal hebben gespeeld ben je al niet meer serieus te nemen. Vorig jaar nog Arsenal met 8-2 van de mat gespeeld en zo zijn er nog 35 wedstrijden die puur genieten waren.

Waarom je dan over Giggs begint is helemaal offtopic.. Giggs die overigens tegen Madrid de beste was van het veld. De vorige 2 wedstrijden fantastisch speelde(o.a. gister)..

Dan zeggen dat Ferguson geen verstand heeft is helemaal om je kapot te lachen, hij is alleen maar de meest succesvolle trainer allertijden..

23 april 2013 om 15:02

@frikx

Je slaat de plank volledig mis. Iniesta maakt wel eens schwalbes, maar acteren doet hij nooit. Het is mij een raadsel waar jij dat vandaan haalt.

En dat je Puyol op basis van 1 of 2 momenten in een periode van zo'n 10 jaar een aansteller noemt, is volstrekt belachelijk. Volgens deze logica zou elke speler een aansteller zijn.

Je bent gewoon puur bezig met haten. Je mening verander je ook steeds zodanig dat je uitkomt op het feit dat spelers van Barcelona walgelijk zijn. Eerst was het duiken en dan is het opeens alleen maar aanstellen.

23 april 2013 om 15:41

Moet je eens opletten. Hij grijpt altijd als hij naar de grond gaat standaard naar zijn been. Tenzij er een kans is op een uitbraak dan blijft hij natuurlijk staan.

Waarom is het raar dat ik Puyol op basis van 2 momenten een aansteller noem? Ik noem Suarez op basis van 2 momenten een kanibaal... Joran van der Sloot noem ik op basis van 2 momenten een moordenaar. En je moeder noem ik op basis van 2 momenten een 'leuke vrouw'.(flauwe grap sorry niet boos worden).

23 april 2013 om 16:57

Haha dus jij walgt ervan als iemand na een overtreding naar z'n been grijpt? Het wordt steeds gekker. Je moet eens objectief naar de overtredingen kijken die op hem worden gemaakt, dan zul je wel begrijpen waarom hij soms naar z'n been grijpt. Je bent een beetje aan het zoeken naar redenen.

Omdat je ten eerste pas kan spreken van aansteller als het structureel is. Je kan van bijna elke speler wel 2 of 3 momenten in hun carrière vinden waarin ze te lang op de grond blijven liggen.
Ten tweede is het hypocriet. Van Ronaldo zijn er meer dan twee momenten te vinden waarin hij zich aanstelt, maar hem vind je wel sportief.

23 april 2013 om 12:48

Puyol? Die zou met een gebroken been nog doorspelen.

23 april 2013 om 12:50

Haal Iniesta aub weg. Zo'n legendarische voetballer verdient het niet om door een VZ snotneus zo onterecht door het slijk gehaald te worden.

On:
Een clasico in de finale zal inderdaad geweldig zijn. Alleen wil ik dan niet denken aan de mate waarin real Barca telijf zal gaan. De elleboog brigade uit Madrid is met te veel dingen weg gekomen dit seizoen.

23 april 2013 om 12:55

Onterecht? Ga voetbal kijken dude. Alsof fantastisch voetballen betekent dat ik iemands gedrag moet respecteren. Ik kots om spelers zoals Iniesta en Suarez al is het voetbal fantastisch. Nu is Suarez nog wel wat erger maar de geniepigheid en het acteervermogen van Iniesta is ook van een andere planeet. Als jij dat niet ziet kan jij mij niet vertellen dat je naar wedstrijden van Barcelona kijkt.

23 april 2013 om 13:05

Iniesta is geen acteur. hou toch op man. Ik kijk voetbal en zie hoe vaak die gast trappen en elleboogjes krijgt. Als hij ook al de helft zo vaak zou gaan vallen als Ronaldo dan praten we verder, oké? Maar kom niet met die gedateerde retoriek over Iniesta. Dat is geen acteur. Busquets ook allang niet meer. Maar goedkoop scoren over Barca is voor de snotneuzen op VZ natuurlijk nog makkelijker dan gewoon de waarheid vertellen.

23 april 2013 om 13:09

Elke team heeft van die irritante spelers ertussen, bijv. bij United heb je Nani en Ashley Young. Maar omdat men Barca als een meetgraad neemt voor andere clubs wordt elke gedraging van een speler van Barca onder een vergrootglas gezet.

23 april 2013 om 13:11

Onzin, spaans voetbal is gewoon watjes voetbal. Elk fysiek contact betekent een kermende uitzang van de speler en een fluitje van de scheids. een duw in de rug is grijpen naar de benen en dat vind ik verschrikkelijk. Dit zie je tegenwoordig alleen nog in spanje.

23 april 2013 om 14:03

Ik ben het helemaal met Frikx eens. Ik vind het voetbal van Barcelona geweldig maar het is een van de misselijkste ploegen die ik in mijn leven heb zien spelen. Er lopen er een stuk of vier tussen die met grote regelmaat schwalbes maken en vragen om gele kaarten doen ze eigenlijk allemaal. Ik vind dat persoonlijk heel erg jammer want het haalt voor mij toch iets van de glans af van deze verder prachtige ploeg.

De wedstrijden tegen Madrid zijn het ergst want die zijn precies hetzelfde en dan zit je gewoon met zijn allen naar een theatervoorstelling te kijken van mensen die elkaar een kaart proberen aan te smeren.

23 april 2013 om 14:18

@ frikx

het leukste is dat je je ook nog beter dan de rest lijkt te voelen omdat jij "kotst op diven". En als je het dan maar heel vaak en heel hard roept... ow wat is dat lekker he? Dan ben je echt zo vreselijk veel beter dan mensen die best kunnen lachen om een sierlijke fopduik of een bijtje hier en daar. De morele suprematie druipt er van af in elk geval. Kots kots.

De manier van communiceren maakt in elk geval dat ik hoop dat de komende 10 CL -seizoenen elk jaar Man United wordt uitgeschakeld door een fopduik. Gewoon om jou heeeel erg boos te zien worden hier.

23 april 2013 om 15:34

Beter dan de rest? Waar heb je het allemaal over jongen? Morele suprematie? Volgens mij ben jij met je verkeerde been uit bed gestapt. Ik vind het gewoon echt tragisch om te zien hoe voetballers op dat niveau zich gedragen.

IIk geef af op de mensen die een bepaald gedrag verkopen niet op de mensen die dat gedrag niet veroordelen zoals ik. Als mensen mij ongelijk geven omdat ze vinden dat ik niet over Iniesta en Pedro mag kotsen puur en alleen omdat het goede voetballers zijn dan leg ik uit waarom ik dat wel mag als dat is waar je op doelt..

Ik heb het puur en alleen over mijzelf, als Barca fanboys zich willen identificeren met Iniesta om zijn kunsten dan snap ik dat best. Net als mensen zich kunnen identificeren met de leiderschapskwaliteiten van Hitler wil nog niet zeggen dat ze zich identificeren met zijn ideeën. Dat betekent echter niet dat je kan zeggen Hitler was een goede man want hij was de beste motivator ooit. Net als dat je niet kan zeggen dat Iniesta niet door het slijk gehaald mag worden omdat hij fantastisch kan voetballen..

Jou manier van communiceren is identiek aan de mijne ''kots kots'' en toch val je er zo overheen. Maarja alsof jij niet boos was toen Ajax werd uitgeschakeld door het afkeuren van 2 goals tegen Real en de omkoop praktijken van Lyon.. Nee jij moest daar toen om lachen!

23 april 2013 om 12:51

Overdrijf anders even. Als je al niet van Iniesta kan genieten, dan snap je het spelletje echt niet. Het is zo dat er in Spanje meer spelhervattingen zijn, maar dat komt ook door de techniek die de spelers in hun spel leggen. Als je de acties van Iniesta doet in de PL dan ligt het spel gegarandeerd ook meer stil, want het is zo onvoorspelbaar dat de verdediger hem de hele tijd schoppen zal geven.

Ik vind het echt schrijnend dat mensen zoals jij alleen maar zagen over de schwalbes en daardoor het mooie voetbal uit het oog gaan verliezen. Geef mij dan maar liever een paar fouten meer en technische hoogstandjes in plaats van die lange halen en afstandsschoten.

23 april 2013 om 12:54

Waar zeg ik dat ik niet kan genieten van Iniesta? Als hij een schitterende bal geeft vind ik dat heerlijk maar als hij dan weer naar zijn linker been grijpt bij een duwtje en dan doet alsof hij is overreden door een vrachtwagen dan kots ik de tv onder. Maar hij meent het ook, je ziet de uitdrukking van pijn op zijn gezicht.

Het zou die spelers toch zieren als ze gewoon doorvoetballen na een lichte tackle in plaats van dermate pijn te acteren dat de scheids wel moet fluiten?

23 april 2013 om 14:22

het zou je sieren als je het over voetbal hebt, en niet zoveel zeurt over gegeven overtredingen die al dan niet in jou ogen 'schalbes' zijn.

23 april 2013 om 15:37

Waar heb je het over? Ik heb het overduidelijk over doorvoetballen in plaats van het spel stilleggen dat is toch een wezenlijk deel van voetbal. Is het zeuren als je zegt dat Ajax afgelopen weekend 3 penalty's niet heeft gekregen en heb je het dan niet over voetbal?

Ik vind het meer het benoemen van een algemeen bekend probleem van de laatste classicos en het spaanse voetbal in het algemeen.

23 april 2013 om 13:14

Je slaat de spijker op de kop, maar je zal je er niet mee geliefd maken. Classico's lijken inderdaad nauwelijks meer op voetbal, maar meer op een theatervoorstelling. Geef mij dan maar een finale tussen Real - Bayern of inderdaad een geheel Duits onderonsje. Barcelona ben ik een beetje moe van.

23 april 2013 om 13:40

Als het een Spaanse finale is dan hoop ik op Webb. Dramatische scheidsrechter vaak maar hij laat in ieder geval doorvoetballen en maakt genoeg controversiële fouten om de wedstrijd toch nog kijkbaar te maken.

Niemand durft meer iets te zeggen over het gedrag van Barcelona spelers puur omdat ze dan overkomen als jaloers, puur en alleen omdat ze veel winnen. Nou ik zou echt geen fan kunnen zijn van een spaanse club tegenwoordig. Vroeger vond ik het nog wel leuk maar jemig wat is het verschrikkelijk om iemand te zien neergaan na een tackle en dan 7 keer door te rollen.

Dit zie je alleen in voetbal op het hoogste niveau dat aanstel gedrag. Bij de amateurs sta je op en ga je verder en bij andere sporten ook.

Het is bij Barca trouwens vooral begonnen toen ze de eerste CL finale hadden gewonnen na United die had gewonnen. Want in het tweekamp in de halve finale toen United doorbekerde toen speelde Barca nog erg sportief en was het gewoon een echte CL ploeg met respect voor de tegenstander en vooral, respect voor zichzelf.

23 april 2013 om 15:54

Che

Als hetgeen je moe van wordt het theater is dan lijkt een Duits onderonsje me op z'n plaats ja. In dat geval juich je een finale met real ook niet toe. Wanneer je het zo neerzet lijkt Barcelona de schuldige aan de verloedering van de Clàssic's en dat lijkt me niet geheel terecht. Zowel Barcelona als Madrid heeft een heleboel dingen in de afgelopen Clàssic's gedaan die absoluut geen lust voor het oog waren. Het is vooral het theater op zich. Het praten, de overdreven gebaren en hier en daar makkelijk neergaan.

Verder moet dit overigens ook niet worden overdreven zoals Frikx altijd maar al te graag doet. Soms krijg ik de indruk dat dit soort mensen anderhalve wedstrijd per seizoen van Barcelona kijkt en vervolgens op voetbalzone blind begint te roepen. Aangezien ze met zovelen zijn is het makkelijk, daarom hebben ze de mythe dat Busquets een schwalbekoning is ook zo lang in leven gehouden. Nadat ze herhaaldelijk om momenten zijn gevraagd hebben ze zijn naam geschrapt en vervangen door Alexis of Mascherano, om de volgende saga in te gaan. Vooral dat 'rollen' is creatief bedacht hoor. Lekker combineren met termen als Uefalona, erg volwassen allemaal. Wanneer Barcelona dan weer eens een beslissing tegen heeft (zoals iedere club weleens heeft) komt men met: 'voor de verandering (...) en nu weten ze ook een keer hoe het voelt (...)'. Bizar eigenlijk, zeker als men dan het slachtoffer uit begint te hangen door te stellen dat ze ten onrechte niet meer serieus genomen worden wanneer ze 'iets zeggen' (lees 'ongenuanceerd zeiken` over Barcelona.

Bij iedere club wordt gedoken maar bij Barcelona wordt er enorm gestereotypeerd. Ik begrijp het wel aangezien er de afgelopen jaren verder niets op ze aan te merken is geweest. Ze zijn erin geslaagd de wereld te domineren met veel jeugd en een systeem waar iedereen enthousiast over is. De droom van iedere voetbalclub. Natuurlijk wordt je dat zat en worden minimale smetjes uitvergroot tot enorme schandalen, terwijl het allemaal eigenlijk enorm meevalt. Als je het vergelijkt met de gemiddelde Engelse club zul je concluderen dat velen misschien wat minder nodig hebben om neer te gaan maar goed, ze zijn fysiek ook minder en richten zich meer op de technische sport dan de contactsport. Keiharde schwalbes of het manipuleren van de arbitrage zie je zelden. Een actie zoals Drogba tegen Napoli maakte of zoals de schwalbe van ras-engelsman Andy Carroll in het shirt van de prachtige volksclub uit het kille noorden Liverpool zie je bij Barcelona eigenlijk nooit. Het label wordt echter wel in leven gehouden door een clubje onbegrijpelijke figuren.

Maar goed, een Bayern - Dortmund als finale lijkt me een spektakel. Eigenlijk is iedere uitkomst een spektakel al zal Barcelona - real de minst sportieve variant zijn. Ik hoop evenals Messi dat Barça er gewoon komt en wie de tegenstander dan wordt is niet zo relevant.

Welke scheids wordt het die Turkse van Manu real Madrid die die wedstrijd zo omkantelde dan ja zit de Uefa er zeker achter zowizo Adidas vs Nike enz enz enz

23 april 2013 om 12:47

Viktor Kassai, echt een topper.

23 april 2013 om 12:55

Ik hoop dat hij de finale krijgt zo'n goeie scheids die niet snel een kaart trekt en de wedstrijd goed aanvoelt. Hij kreeg bijvoorbeeld Barcelona - Ac Milan waarin hij niet om alle kleinen dingen floot net als op het EK in de groepsfase Spanje - Italië voelde hij de wedstrijd goed aan en floot hij geweldig. Ik zou geen bezwaar hebben als hij de finale krijgt.

23 april 2013 om 12:55

Hopen maar dat de arbitrage geen blunders gaan maken wat ze de laatste tijden alleen maar doen beïnvloeden veelste veel de uitslagen we zullen zien

23 april 2013 om 12:55

Gestrekt been is altijd rood. VB: Pepe op Alves, Pogba op Xavi, ik kan je nog meer voorbeelden geven via videos maar die mag ik hier er niet opzetten. Maar ben je soms bang voor Real Madrid als je de CL wilt winnen moet je van iedereen kunnen winnen. Ik gun het Barcelona wel meer dan Real Madrid, want ik heb een bloedhekel aan hun (sommige) fans jullie ook maar hun meer.

23 april 2013 om 12:57

Mogen de besten winnen zonder blunders van de arbitrage klaar thats it en kan je wel verklappen dat real m niet pakt

23 april 2013 om 13:04

Dan verander ik gelijk me toto, dankjewel.

Elke finale is een grote show daar bestaat geen twijfel aan.. maar het word inderdaad heerlijk een Classico.. alhoewel de meeste van hier al Classico's " beu " zijn.. maar ik zeker niet.

Ik hoop dat wij weer is kampioen worden sinds 2002.. ik wil die Champions legeau vieren ik hoop dat wij de sterkste uit de bus komen. Maar eerst Dortmund.

Barcelona gaat zeker kans maken tegen de Duitsers maar ik ben bang dat ze er uit gaan liggen tegen Bayern.

23 april 2013 om 13:06

Ik vond die anti-voetbal voorstellingen van Inter en Chelsea niks van een "show" weghebben hoor. Alhoewel show in deze zeer relatief is.

23 april 2013 om 13:13

En jij denkt dat 6 miljard mensen het spel van Barcelona een 'show' vinden? Ieder z'n eigne mening, hé..

23 april 2013 om 13:20

Json030

Eerlijk gezegd vind ik de bal heen en weer over de grond en een steekpaas er tussendoor ook geen show.. ik ga liever voor de afstandschotten, dribbels, elkaar poorten agressie en strijd.. dat kan je niet over Barcelona zeggen maar zoals ik al zeg aan bij elke finale elke moment valt er een show..

23 april 2013 om 17:18

Ik denk helemaal niks. Alles wat ik hier post is in mijn perspectief. Ik spreek niet voor 6 miljard mensen. Ik begon mijn relaas ook met "ik vond". Begrijpend lezen is moeilijk, ik weet het.

Van mij mag het een clasico worden. Eerst de duitsers uit de weg ruimen.

Dat zou zeker een grote show zijn! Als Bayern door gaat dan hoop ik echt dat Bayern de champions league wint. Gun het ze echt.

Ik geloof niet in de finale Barcelona - Madrid, aangezien ik er 95% zeker van ben dat Bayern de finale haalt. Ze zijn zo ongelooflijk indrukwekkend dit seizoen en zij verdienen gewoon de beker met de grote oren. Barcelona op zijn allerbest kan zich meten met deze ploeg, maar op dit moment zijn ze niet op hun allerbeste en dus zie ik Bayern relatief makkelijk doorgaan.
Het zou zomaar even 4-0 kunnen worden vanavond, Bayern is echt indrukwekkend. Ik hoop dat ik ongelooflijk verkeerd zit, maar mijn geld staat op Bayern. Mijn hoop op Barcelona.

Bayern verdiend het om de champions league te winnen op basis van de laatste jaren.
stiekum hoop ik wel op barca maar ben er eemn beetje bang voor, niemand mag t real van mourinho onderschatten

Bayerm wint de andere wedstrijd kan alle kanten op al vind ik wel dat Madrid moet kunnen winnen van dortmund. Barca heeft met pijn en moeite gewonnen van Psg en Milan.

Eerst Bayern Munchen aan de kant zetten Messi, dan pas aan de finale denken, wie het ook mocht zijn, Real Madrid of Dortmund, als we het maar winnen. Als de scheids vanavond geen kermis van maken kunnen we een showtje verwachten vanavond, wellicht wordt het de wedstrijd van de seizoen.

23 april 2013 om 13:24

Kermis of niet.. Als Barcelona haar kansen krijgt en afmaakt dan zijn jullie de betere.. maar als jullie achteraf verliezen door één buitenspeldoelpunt of een penalty gaan jullie naar de scheidsrechter.. De wedstrijd is niet eens begonnen en jullie praten al over de scheidsrechter.

Een Classico kan er altijd wel bij. Sommige mensen irriteren zich wel aan al die schwalbes en gezeur bij de scheids maar dan vergeten ze al snel het mooie voetbal en persoonlijk geniet ik elke keer van een Classico. Ik ben benieuwd wie er vanavond wint, het word zeker een mooie pot om van te genieten net als morgen. Deze wedstrijd is tevens interessant in hoeverre Bayern is opgewassen aan Barcelona.

Deze wedstrijd zal afhangen van Robben, want als hij niet gaat meeverdedigen ja 90 minuten lang dan zal barca een overgewicht krijgen met alba op links en alves op rechts. Het middenveld zal overlopen worden, bayern munchen speelt met 2 DM en dan word het de hele tijd 3 tegen 2.

Dat zou idd de ultieme finale zijn. Real Madrid uitschakelen is gewoon de kerst op de taart en zal zeer zoet smaken.

Barca zal de finale ook wel halen. Duitse teams en vooral Bayern ligt Barca wel. Tenminste geen bus voor het doel, Messi zal daar optimaal van profiteren.

Ga voor een 2-3

Mensen gaan er vanuit dat finale tegen barca gewonnen word?
Hoe zo omdat real paar keer won? Alles is anders
Wij winnen soms jaren achterelkaar dus zegt niks

Real heeft barca nooit kapot gemaakt maar barca real wel @ bernabeu 5-0.
Real heeft 3 corner goals gescoord tegen barca en voor het eerst 2 wedstrijden gewonnen en meteen denken de real fans dat ze oppermachtig zijn.
Als barca van Bayern wint dan heeft real maar 1 kans en dat is de scheids mee hebben zoals gewoonlijk .

Wanneer gaat real normaal de duels aan ? Als je niet gaat liggen dan denkt de scheids dat er niks aan de hand was. Als je gaat liggen dan merkt de scheids dat en neemt hij dit mee bij z'n volgende beslissing.
Dit is alleen maar slim en verder heeft barca geen fysieke speler en is het dus Logis dat ze wat vaker liggen maar dat komt meer doordat de tegenstander met overtredingen komt.

een Classico, Ja leuk, weer een aflevering van sterren vallen op het veld...bah! Dat ik dit ooit nog eens uit mijn strot zou kunnen krijgen maar ik hoop dat die duitsers winnen....

Alleen Dortmund - real heb je goed.
Dit is zeker een slechte bet en ik hoop dat mensen niet naar jou hebben geluisterd .

Bayern - Barcelona gaat een dodelijke wedstrijd worden, met commentaar van Snoeks(nos) en De Vos(sport1). Ik hoop dat ze deze keer hun inhouden en de kijkers met alle gerust zullen laten kijken. Anders wordt het maar Duitse commentaar bij één van de Duitse zenders.

Over de wedstrijd kan ik niet veel vertellen, wel wat ik weet, is dat Bayern in een grote vorm zit en nu zowat elke wedstrijd met grote cijfers kan winnen. Ik verwacht een 3-1 of een 2-0 voor Bayern. Een 2-0 zou mooier zijn.

Vind dit echt een leilijke transfer Bayern die haalt echt alle toppers weg bij de concurrentie.
Maar als je niet voor Arsenal wilt spelen en wel voor Bayern tjah dan heb je geen club liefde want je hebt gelijk je sterkste concurrent.
Echter denk ik dat gotze naar Bayern gaat omdat het lekker in Duitsland is en hij zich niet al te veel zal moeten aanpassen enz enz.
Ik vind het maar een beetje laf eerlijk gezegd maar je kunt het hem niet kwalijk nemen.

Een Theatershow zal dat worden ja. Geef mij maar Bayern - Real Madrid of gewoon een geheel Duitse finale!

Als het een classico finale zal worden en barcelona wint? Hebben we ineens alles recht gezet van de classico's dit seizoen. En geloof mij, een barcelona in de finale is een gevaarlijke ploeg dat je zeker niet moet onderschatten, waar ik een hekel aan heb dat al die madrid boys hier altijd beginnen over hoe ze hebben gewonnen 2 keer op rij, maar als mourinho toch vertrekt volgend seizoen zie ik ze niet snel winnen van barcelona, want iedere coach moet eerst wennen aan hun nieuwe spelers.

23 april 2013 om 13:33

Laat ze maar praten die madridsta s Fc Barcelona in finale elke tegenstander wordt uitgeschakeld hoe dan ook dus kom maar met die oogprikkende mou en z'n buikspreker z'n elleboog schop brigade maar winnen doen ze niet maar met lege handen terug naar Madrid en dan mogen ze die 2 classicos houden en naar terugkijken kom nou beetje Özil khedira ronaldo even Messi xavi iniesta aan de kant zetten dacht het even niet Madrid mits jullie niet eruit geknikkerd worden door Dortmund

Hoop op een finale Dortmund Bayern.

De verdediging van Barcelona is redelijk zwak als ze terug gedrongen worden.
Dus als Bayern met snelle buitenspelers speelt Ribéry en Robben en Gomez' in de spits
Dan zie ik ze Barcelona wel weg spelen zeker met een doelman als Valdes.

23 april 2013 om 13:38

Alves pakt Ribéry wel goed aan en alba Robben helemaal en piqué die staat z'n mannetje vanavond wel ,middenveld gaat alles bepalen en balbezit dus sorry Bayern ze worden wel ff teruggedrongen want barca scoren gaan ze doen en moet hoeveel ligt eraan wat ze benutten en wat niet maar goed regenen gaat het vanavond

Ik hoop ook op een Real-barca in de finale. Maar ik maak me wel zorgen dat Bayern veel met grote cijfers wint in de eigen competitie. Of de Duitse competitie is gewoon niet van heel hoog niveau of Bayern is gewoon meesterlijk goed. Dat weten we na deze halve finale.

Real-barca is toch wel de klassieker die de afgelopen jaren het meest bekeken wordt. Als dat de finale wordt gaat dat een spetterende show worden.

Het is aan Barca om te laten zien dat ze in die finale thuis horen. Leo heeft geen wedstrijdritme nodig. Bij de eerste balaanname zit hij al in het ritme.

Alba vs Robben.
Zwanenmeer...

Lastige keuze! Toch hoop ik op Bayern. Geweldig energiek voetbal, leuk om naar te kijken. AUB géén Classico in de Finale! Bayern - Real zou een leuke finale zijn.

23 april 2013 om 15:06

Als het een classico wordt, zal Barcelona de beste wedstrijd ooit spelen! Dat is de reden waarom ik hoop dat het een Classico wordt...

Volgens mij bedoelt hij een theatershow van Barcelona... Dat zijn we wel gewend Lionel.

Mensen zullen mij wel voor gek verklaren maar ik denk dat barca torres zou moeten kopen.
Ik zal je vertellen waarom.
1 Torres is het soort voetbal gewent met spanje.
2 Dan hoeft messi niet tegen 2 centrale verdedigers te spelen maar dan kan hij gewoon rondzwerven en dan staat er altijd een spits voorin. (overigens zwerft messi nu ook maar dan staat er tenminste iemand voorin)
3 Torres mag dan weinig scoren in de pl bij chelsea maar hij was toch mede topscoorder van het ek terwijl fabregas de helft van de wedstrijden ook in de spits speelde.
4 Dan heb je een meer compleet team.
5 Ik denk dat je villa voor torres kan ruilen.

23 april 2013 om 15:18

Jij schetst als het ware een functie voor Torres. 'een verdediger bezig houden waardoor Messi 1 op 1 kan spelen'. Dat kunnen er wel meer, bij wijze van Fred Benson... Er moet ook gescoord worden... killers voor de goal denk aan Jackson Martinez of Mario Gomez (die je prima in kan ruilen voor Villa gezien het feitje Guardiola)!

Torres is een beetje verhaal Ronaldinho... ooit was hij de beste, maar het duurde niet zo lang. (en dan heb ik het bij Torres over beste spits alleen, en Ronaldinho over de beste voetballer op alle velden)

23 april 2013 om 16:39

Wellicht wel. Alleen speelt torres nog steeds goed alleen maakt hij 30% van de kansen die hij normaal maakt.

Wat hoop ik op een ban voor iedereen die nog 1x zeurt over een schalbe.
Sterker nog, ik hoop dat alle Cl's de komende 10 jaar beslist worden door schalbes zodat die lui zo moe worden van die schalbes dat ze een stoppen met zanniken en zich aanmelden bij een schaakforum. Stelletje kleine kinderen.

23 april 2013 om 15:13

Van iemand die jaren heeft zitten genieten van Suarez kun je eigenlijk niets anders verwachten, maar er zijn ook nog mensen die zich ergeren aan dat theatrale gedrag.

Bayern heeft al Gotze aangetrokkken, dus geef de winst maar aan Barca pls. Wat hoop ik dat Bayern niet doorgaat. Niks tegen Bayern supporters in ieder geval.

Laat Real eerst maar eens zien de twee wedstrijden door te komen tegen Dortmund wat ik niet zie gebeuren, Ik hoop echt op een finale tussen Dortmund - Barcalona.

Het maakt mij eigenlijk niet zo heel veel meer uit. Ik ga nog 5 champions league avonden genieten.

Al gaat mijn voorkeur uit naar Dortmund. Ik heb zo ontzettend veel sympathie voor die club, alleen ik geloof niet dat die het waar kunnen maken tegen die andere 3 giganten. Anderzijds zou ik het ook echt fantastisch vinden als het toch Barcelona - Real Madrid wordt.

Ik lees dat veel mensen het zat zijn, en dat als het gebeurd dat Real toch wel wint!

Ik vraag me af op basis van wat. Iedere Classico die er Echt om ging de laatste jaren heeft Barcelona gewonnen... dus als je het mij vraagt zal Barcelona een wedstrijd spelen die de boeken in zal gaan als 'the perfect match'.

Vanavond: de finale deel 1 als je het mij vraagt!

Een clasico als finale zou inderdaad een droom zijn, maar ook een nachtmerrie om deze te verliezen. Ik zou echt niet durven zeggen wie de finale haalt, de teams ontlopen elkaar zo weinig dat het erg moeilijk te voorspellen is.

Gast Dat toevallig real Madrid 2 keer wint van barcalona betekent niet dat barcalona kansloos is....
je weet het maar nooit stel je voor bayern heeft vanavond zijn dagje niet zie je die ''barca Haters'' ook niet meer .... dat bayern met 1-8 wint betekent niet dat ze elke team met 6-0 verslaan ..... jullie onderschatten veel eerst wedstrijd kijken kom dan praten . bijvoorbeeld Milan tegen barcalona... iedereen zij klaar milan gaat door wint , barcalona 4-0 zie ik die milan fans een keer verdwenen terwel ze 24 uur geleden nog zo stoer zatte te praten. en Bayern is sowieso geen verdediging team is meer een team dat voetbalt. maar eerlijk gezegd is barca kansloos in de luchtmacht.
vrijwel logisch als je de lengte van de spelers kijkt opna piqué en busquets maar die weten niet hoe ze moeten dekken...

Je weet nu al dat Barca - Real in de finale juist geen show zal worden, althans, geen voetballende show.

Het wordt dan weer een dive/aanstellerij/kaarten-naai/overtredingen show van beide kanten zoals de afgelopen tig clasico's ook zijn verlopen. De magie is er voor mij een beetje af bij deze ontmoeting.

Nee geef mij maar tenminste 1 van de duitse teams in de finale dan verwacht ik wat meer voetballend spektakel.

Ja man weer gehuil van alba, gerol van pepe en sanchez, mooie duikjes van ronaldo randje 16 meter. Ozil die rustig langs de verdediging kan lopen. Messi die 3 schoppen krijgt onderweg naar de keeper. smerige tackles van Xabi, Alves en Khedira. Pique die geen idee heeft waar hij mee bezig is. We zijn er nog niet zat van hoor -.- hou alsjeblieft op met el classico's het is niet leuk meer. steeds hetzelfde gedoe! Ik wil liever een Barca B - Madrid Castilla finale zien dan hun 1ste teams.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren