Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Manchester City gaat tot 18 miljoen euro voor Maher’

Laatste update:
/

Nadat het Engelse Metro er al over berichtte, schrijft nu ook een andere Britse tabloid dat Manchester City serieuze interesse heeft in AZ-middenvelder Adam Maher. De Daily Mirror baseert zich op ‘bronnen in Europa’ en claimt dat de steenrijke club uit de Eastlands de beste papieren heeft om Maher in de zomer aan zich te binden. Er wordt gesproken over een transferbedrag van 15,4 miljoen Britse pond; zo’n 18 miljoen euro.

Volgens het medium is City zelfs al zover, dat het contact heeft gelegd met het management van de negentienjarige Maher. Drie maanden geleden deed PSV verwoede pogingen om Maher weg te halen bij AZ, maar de club beet zich stuk op de vraagprijs. Men wilde niet verder gaan dan circa 6,5 miljoen euro, waar AZ juist vasthield aan een som van 10 miljoen. City zou nu stukken verder willen gaan.

Maher wil tot de zomerstop wachten en daarna een transfer maken. Hij heeft al in zijn hoofd welke club zijn voorkeur geniet, maar weigert dat hardop bekend te maken. Naast PSV zou ook Ajax geïnteresseerd zijn, al zal ook die club niet van plan zijn mee te gaan in een eventueel miljoenenspel vanuit Alkmaar. Ajax sloeg na vorig seizoen juist een andere weg in en wil geen exorbitante sommen meer betalen, liet het weten. Qua salarissen geldt hetzelfde voor de Amsterdammers.

Adam Maher zou er ... aan doen naar Manchester City te gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
16 april 2013 om 13:24

Ja pond, ongeveer 18 miljoen euro

16 april 2013 om 13:28

Dit is toch bullshit.. Waarom zou je 18 bieden, als 10-11 al genoeg is. Daarnaast heeft Maher meerdere keren aangegeven eerst naar de Nederlandse top te willen gaan. City zou al helemaal een domme keus zijn. Als je ziet hoeveel een Sinclair, Rodwell en Guidetti aan spelen toe komen, en wetende dat City nog wel een paar aanvallers / middenvelders zal halen

16 april 2013 om 13:47

Bij City maakt die paar miljoen echt niet uit. Als ze hem graag willen al helemaal niet. Dit lijkt mij juist een goede tactiek om andere kopers af te schrikken, want wat je als club ook doet, tegen dit geweld kan niemand op.

Maher gaat voorlopig Nasri of Silva niet uit de basis verdrijven. Het is natuurlijk moeilijk om nee te zeggen tegen het financiële plaatje maar als hij wil voetballen is dit een domme transfer. AZ zal hem natuurlijk graag verkopen aan city, nu ze dubbel de vraagprijs krijgen.

Maher moet dit niet doen, de stap is te groot.

16 april 2013 om 13:55

Complete onzin natuurlijk, als jij rijk bent maakt het je ook niet uit dat eeen kratje bier een 10tje kost jij geeft gewoon 30 eutjes.

16 april 2013 om 14:09

@paolo Maldini Je hebt gelijk dat het nergens op slaat, maar dat hoeft natuurlijk niet te betekenen dat City het niet doet. Verder heeft Maher inderdaad aangegeven dat hij een tussenstap wil maken. Alhoewel dit ook mijns inziens de beste stap is kan een salaris dat bij City wordt aangeboden je hoofd flink op hol brengen. Puur zakelijk gezien zou het van hem dan juist een domme beslissing kunnen zijn om niet op een dergelijke aanbieding in te gaan. Stel hij blesseert zich en moet stopen met voetballen dan is het toch lekker dat je voor City hebt gekozen en niet voor Ajax. Voor zijn ontwikkeling daarentegen is het slim om een tussenstap te nemen. Ik zou daarom als ik hem was gaan voor een club als Everton. Ook al denk ik dat de Champions League ervaring die Ajax hem kan bieden zeker een meerwaarde is. Al met al gewoon een moeilijke beslissing die hij daarbij ook niet alleen maakt. AZ heeft natuurlijk ook nog wat te zeggen.

16 april 2013 om 14:17

@paolo Maldini: Die 10 miljoen werd beweerd door de media omdat Verbeek ooit eens een opmerking had gemaakt over de transfersommen die bijvoorbeeld Ola John heeft opgeleverd. Verbeek gaf aan dat Maher zeker niet voor minder wegging. Een officieel statemen over het exacte bedrag is nooit gedaan, dat is enkel een verzinsel van de media geweest. Bovendien is Maher een groter talent dan Ola John dus is het logisch dat hij meer zou moeten kosten.

16 april 2013 om 14:39

Dat dacht ik ook al, volgens mij kon PSV Maher ophalen voor rond de 8 miljoen...
Waarom dan nu 18 miljoen betalen?
Ach tabloids in Engeland.....

16 april 2013 om 15:00

PSV kon hem helemaal niet ophalen voor 8 miljoen. Waar haal je die kolder vandaan?

16 april 2013 om 15:40

Maher wilt helemaal niet naar City dus dat zou betekenen dat ze ver boven de vraagprijs van 10 miljoen zouden moeten bieden om uberhaupt een kans te maken. Dus zo gek is het ook weer niet dat City zoveel bied.

16 april 2013 om 16:00

Spreek je Maher dagelijks dan om dit te weten, hij heeft bij de NOS aangegeven erover na te denken wanneer een club als Arsenal zich voor hem meld dus ook voor City zal hij serieus nadenken. Overigens kan ik dit bericht niet eens geloven, maar dat is vaak bij Engelse bronnen. Als je al ziet wat er met Sinclair Rodwell Javi Garcia en Razak gebeurd, maakt ook Maher geen enkele kans.

16 april 2013 om 16:17

Er staat ook dat ze tot 18 willen gaan dus misschien beginnen ze wel met 10 en komt er dan een andere club met meer op tafel.

16 april 2013 om 16:40

wat is daar nou logisch aan. Zo moet je nooit vergelijken. Andy carrol ging van newcastle naar liverpool voor 40 miljoen euro. Dan is Maher op zijn minst 100 miljoen waard...... Zo redeneer jij dus

16 april 2013 om 17:09

Hoezo ??

het was al bijna zeker dat Maher naar ajax zou gaan, omdat hij in Alkmaar woont en Amsterdam om de hoek ligt en ajax gaat weer Cl spelen, En die presentator van studio voetbal zij dat 2 weken geleden ook al, en nu op eens wil psv hem hebben, niks er van Maher zou gwn naar ajax gaan, en nu vooral om dat ze Cl gaan spelen, alleen Hoop ik echt dat het niet door gaat, want wij doen aan groepjes creeren, en dat pas niet bij ajax toch

16 april 2013 om 17:39

Inside nieuws: De Boer wordt volgend seizoen coach van Manchester City. Hij heeft bij de directie aangegeven Maher te willen, om met een middenveld toure-maher-nasri te spelen. Voorin zal waarschijnlijk Di Maria worden aangetrokken. Aanval wordt dus misschien Di Maria, Aguero en Silva. De boer zal 4-3-3 gaan spelen.

16 april 2013 om 18:08

VZ, Zo'n beetje alle Nederlandse kranten.

16 april 2013 om 18:25

Lekker scheve verhouding, Maher vergelijken met een kratje bier. Maar goed om bij jou vergelijking te blijven:

Wanneer er Maar 1 kratje bier is van een bepaald merk en meerdere personen willen dat kratje erg graag hebben. Dan is het totaal niet gek dat de persoon met een grotere beurs de rest probeert af te troeven door meer dan de marktwaarde te bieden.

16 april 2013 om 22:55

Helemaal mee eens. Sinclair had nooit naar City moeten gaan en gewoon bij Swansea moeten blijven.

16 april 2013 om 13:28

Frapant, Maher zou dan evenveel waard zijn als Eriksen. Het verschil is toch wel duidelijk te zien tussen deze 2 spelers, vooral als het op ervaring komt. Als Maher zijnde zou ik eerst een tussenstation pakken voordat hij voor het grote geld gaat.

16 april 2013 om 13:31

Wat is frappant hier aan?
Eriksen is een jaar ouder en heeft een 1 jarig contract. Maher heeft nog 2 jarig contract.

Wat ik gek vind is dat City tot 18 miljoen gaat terwijl AZ, maar 10 miljoen vraagt.....zal toch wel iemand bij City zijn die even googled voordat ze een bod uitbrengen?!

16 april 2013 om 13:38

Ja man eriksen met maher vergelijken of anders dat is sowieso al dom, die 2 moet je niet vergelijken

16 april 2013 om 13:57

Nou de reden van een club met veel geld is om natuurlijk boven elk ander bod uit te komen. Maher is momenteel 19 jaar deze jongen zal zich blijven doorontwikkelen. In de winter was die '' 10 miljoen waard '' volgens Az.

Nu AZ weet dat er meerdere kapers op de kust zijn, kiezen ze ervoor om Maher in de zomer natuurlijk voor een grote transfersom te verkopen dan € 10.000.00,-

Vandaar dat Man City, bereid is om nu al een bod uit te brengen van € 18.00.000,-. Dit is natuurlijk om Ajax & Psv eruit te kopen.

Echter of het verstandig is dat A. Maher naar een club als Man City gaat lijkt me sterk. Ik zou liever zijn dat hij nog een jaartje of 2 in de Eredivisie ervaring opdoet.

16 april 2013 om 14:03

Maher zie ik eerder de top bereiken dan Eriksen.
Eriksen is goed en zou makkelijk mee kunnen draaien bij een Tottenham, Benfica, Dortmund. Maar Maher is in potentie een absolute wereldtopper. Bij zijn eerste training bij Oranje waren spelers als van Persie, Robben meteen overtuigd van de klasse van Maher.
Geloof me over 3/4 jaar is Maher wereldtop als hij de juiste keuze maakt deze zomer. Beste zou zijn verkopen aan Man City en dan verhuren aan Ajax die komend seizoen Champions League speelt. Tuurlijk zie ik hem liever bij Psv, maar Europa Leaugue is niks nieuw voor hem. Ik zie ook liever Maher op nr 10 in Brazilie 2014 dan Sneijder

Krul
v/d Wiel
Douglas
Martins Indi
Buttner
Fer
Maher
Strootman
Robben
v. Persie
John
16 april 2013 om 14:06

@schaduwspits: Gaat Maher ook niet doen. Die bepaalt zelf wel waar hij naar toe gaat. En ik kan me niet voorstellen dat het dan Man City wordt. Maher weet dan dat hij weinig aan spelen toe zal komen en dus ook zijn kansen op een selectie voor het WK 2014 een stuk af zullen nemen. Dat risico zal hij niet willen lopen. Hij zit er dicht tegen aan!

16 april 2013 om 14:18

@schaduwspits: AZ heeft nooit en te nimmer een bedrag genoemd. Enkel dat het vasthield aan de transfersom die ze in hun hoofd hadden en dat die hoger was dan 10 miljoen. Hoeveel hoger hebben ze nooit gezegd.

16 april 2013 om 14:21

@zlatan: Dan speelt hij toch nog lekker een jaar bij AZ AZ bepaald ook voor een groot deel. Stel dat City 12 miljoen biedt (ik hou het even bescheiden), dan gaat AZ echt net akkoord me bijvoorbeeld 8 miljoen van Ajax of Psv. Bovendien heeft City nu een ander beleid, ze willen alle grote talenten van Europa naar de club halen en zodoende groeien naar de Europese top. Met die directeuren van Barcelona is dat opzich best een geloofwaardig verhaal. En zeg nu eerlijk, is Maher zoveel minder dan Gareth Barry?

16 april 2013 om 14:34

ah, Eriksen is 2 jaar ouder - hij is al 21. Maher is 19. Ik gun Maher een transfer naar een topclub voor zijn verdere ontwikkeling als speler en toekomstige Oranje no. 10. Maar Maher is verstandig genoeg om de juiste keuze te maken. Veel succes, Adam.

16 april 2013 om 14:41

Als ze eerst 8 miljoen willen hebben, en daarna 18 miljoen..?
Dat is onlogisch.
Een contract wordt altijd minder waard naarmate het contract verder afloopt.

16 april 2013 om 15:02

@ndisdenaam: 8 miljoen is ten eerste al een fabeltje en ten tweede kan een speler ook meer waard worden als zijn status verandert. Jordy Clasie is nu meer waard dan twee jaar geleden terwijl zijn contract op dezelfde datum afloopt.

16 april 2013 om 15:07

@ Psvermaroc,

Hopelijk wordt niet de opstelling die jij aangeeft.... dan krijgen we namelijk een herhaling van het EK 2012.......

ON : Zou natuurlijk super dom van Maher zijn om daar heen tegaan....
en JA de kranten in Engeland beetje tricky..

denk dat je met onderstaande opstelling verder komt...

Vermeer/krul
Janmaat
De Vrij
Martins indi
Blind
S.de Jong
Maher
v/d vaart
Lens
RVP
Robben
16 april 2013 om 15:22

Ben het in grote maten met je eens,zelfs met je opstelling.
Op twee zaken heb ik een andere mening.
Naar City,ok maar dan niet verhuren aan Ajax,wel aan een midden moot Pl
Daar kan hij uitharden.
En ten 2de Eriksen die jongen is te zwak en moet nog meer man worden om in aanmerkink te komen voor Tottenham en het nog sterkere Dortmund.
En Maher op 10 in Brazilie voor de dan uitgebluste Sneyder.

16 april 2013 om 15:59

@helder

Haal Vermeer is heel snel uit de goal.

16 april 2013 om 16:05

En wie gaat dan de verdedigende taken van het middenveld op zich nemen? Alle drie de spelers zijn aanvallende middenvelders, dus ga je tegen de grotere landen - en op een EK zijn vaak alleen maar goede landen te vinden - het afleggen. Sterker nog, op die manier wordt je compleet overlopen. Heel leuk hoor dat een de Jong dan in de basis staat, maar ik zie liever wat lelijker voetbal en een 1-0 overwinning dan mooi voetbal en een 0-3 nederlaag.

16 april 2013 om 16:23

Eindeloze discussie. Eriksen is weliswaar 2 jaar ouder maar 30 interlands, 18 CL wedstrijden en (bijna) 3 kampioenschappen verder dan Maher. Het is maar de vraag of Maher zich ook in de NL top staande houdt en uit blinkt, verwacht het wel, maar er worden toch wat andere dingen gevraagd. Fellere tegenstanders, altijd druk en wedstrijden als ajax – feyenoord, feyenoord – ajax. Achja we zullen het zien, ajax is niet afhankelijk van Maher, maar ik zie hem wel graag als vervanger van Eriksen.

16 april 2013 om 18:07

@schaduwspits
1.0 of 1.8 miljoen accepteert AZ nooit!

16 april 2013 om 18:10

Omdat die beter zijn geworden.
En bij Maher hebben we het niet over 2 jaar geleden...een paar maanden geleden... hij is niet duidelijk beter geworden.
Speelt nog precies hetzelfde als toen.
Dus meer waard absoluut niet.

16 april 2013 om 13:29

Vreemd verhaal, wat ik eigenlijk ook niet geloof. Waarom zou City 18 miljoen bieden, terwijl ze hem ook voor 10 miljoen kunnen krijgen? Weet dat ze er met geld strooien, maar zo erg zou het toch ook niet zijn?

16 april 2013 om 13:34

Ja, aangezien de bronnen de bladen zijn die elkaar ook nog 's napraten kun je werkelijk niks met dit artikel. Kan regelrecht naar de wandelgangen. Geen valide bron en dus niks meer dan een hoop geouwehoer. City zal toch zeker eerst even bellen en vragen naar de vraagprijs alvorens de hoofdprijs te betalen lijkt me.

16 april 2013 om 13:49

En daarom was die bod van 6,5 miljoen van PSV waardeloos. Man city is niet de enigste club die Maher wil binnenhalen en dat gekuk heeft AZ dus.
AZ wil minimaal tien miljoen, nou nu dus aan clubs als Man City, Arsenal, Tottenham om met het beste bod bij AZ te komen. Man City geeft hier alleen aan dat ze Maher graag willen hebben en bereid zijn TOT 18 miljoen te gaan. Nou dan kun je er ook al vanuit gaan dat Arsenal afhaakt.

16 april 2013 om 14:23

AZ wil meer dan 10 miljoen. Ze hebben nooit een exact bedrag genoemd, die 10 miljoen is een verzinsel van de media. AZ heeft ook nooit ergens een vraagprijs genoemd omdat er nooit een officieel (schriftelijk) bod is binnengekomen.

16 april 2013 om 14:43

Klopt niets van, AZ heeft PSV een indicatie gegeven wat ze willen hebben...daar is geen papierwerk voor nodig.

* Jarule ben je weer bezig?!

16 april 2013 om 15:00

Op deze manier voeren ze ook de druk op bij AZ en de zaak waarnemer van Maher, dit aangezien Maher aangegeven heeft het liefst een tussenstap te maken. Bij een transfer naar city pakt AZ 8 miljoen extra wat ze goed kunnen gebruiken. Az zal extra zijn best doen Maher te bewegen naar City te gaan ipv naar Ajax. De zaak waarnemer, wie dat ook mogen zijn, zal ook gauw een miljoen pakken, iets wat bij Ajax niet krijgt, ook hij zal dus proberen Maher te bewegen naar city te gaan. Bieden ze 10 gaat Maher liever naar PSV of Ajax voor dat bedrag.

16 april 2013 om 15:04

@ndisdenaam: Zou ik je bronnen eens nakijken. AZ heeft nooit een vraagprijs genoemd of tegenbod gedaan omdat PSV offiieel geen bod heeft gedaan. Enkel telefonisch is er een prijs genoemd, waarop AZ heeft gezegd dat ze dat bedrag niet eens hoeven te faxen. Dat kan je met veel fantasie natuurlijk als een indicatie zien.

16 april 2013 om 16:14

@ndisdenaam.
Aub stop met je fabeltjes, Az heeft nooit een prijs genoemd, het enige wat ze hebben gezegde is dat het veel hoger is dan 10 miljoen.

16 april 2013 om 18:13

Fabeltjes? jullie mogen met alle respect willen dat er 10 miljoen voor Maher word neergelegd.
Ik spreek jullie over een paar maanden als de transferperiode is aangebroken en hij voor 6 miljoen naar Ajax gaat.
Of voor 9 naar het buitenland.
Maar meer dan 10? Nee dat gaat het hem niet worden.
1 jaar contract, wilt weg... 1+1=2

16 april 2013 om 18:16

Brands heeft bevestigd aan het ED dat Maher 10 miljoen moet kosten.
Ik denk niet dat Ex-az TD en huidig Psv-td dit maar verzint.

''http://to(.)ly/l6cj''
Bericht aan VZ: dit is mijn bron.
Even de haakjes weghalen

Dus fabeltjes zijn het niet...waar is jou bron?

16 april 2013 om 19:16

Ik ga mijn bron niet vrijgeven, maar wat hij zegt klopt niet.

17 april 2013 om 10:45

@ndisdenaam

Zucht, weet je feiten eens voordat je continue onzin uit zit te kramen. Maher heeft nog een 2 jarig contract van de zomer....

16 april 2013 om 13:32

Ja, Wow! wat een grap, waarom zouden ze zo dik boven de vraagprijs gaan bieden.
omdat Maher in FM 2013 beter wordt dan xavi?

16 april 2013 om 13:53

Omdat Arsenal, Chelsea, PSG ook serieus een parel zien in Maher, Dan moet je niet verwachten dat AZ akkoord gaat met de eerste de beste die 10 miljoen bied.

16 april 2013 om 13:56

AZ is niet in de positie een dergelijk bod te weigeren.
Bovendien is deze bron, en de bronnen van de andere vermeende intresse volstrekt onbetrouwbaar

16 april 2013 om 14:19

AZ is wel degelijk in de positie dat te weigeren.

16 april 2013 om 14:56

Geen enkele Eredivisieclub (behalve heel misschien Ajax met een absoluut toptalent dat nog jaren vastligt) is in de positie 18mil te weigeren.

16 april 2013 om 15:03

Het ging over die 10 miljoen. AZ kan dat wel degelijk weigeren als je weet dat Psg, Arsenal en Tottenham ook achter hem aanzitten.

16 april 2013 om 19:11

Azalkmaar2

Ik durf te betwijfelen of AZ 10 miljoen kan weigeren want van een Nederlandse club zullen ze het waarschijnlijk niet krijgen. Maar buiten dat, je kan leuk PSG en nog meer rijke clubs opnoemen maar al bieden ze 50 miljoen, het is nog altijd de vraag of Maher daar heen wil. Tot een jaar geleden wilde hij helemaal niet naar het buitenland, hij kan inmiddels zijn mening hebben bijgesteld maar ik heb dat nog nergens gelezen.

16 april 2013 om 13:36

Toch twijfel ik of hij het wel zou moeten doen, als ik hem was zou ik het doen, onder voorwaarde dat hij het eerste (of misschien wel de eerste 2) seizoen(en) uitgeleend mag worden aan Ajax.
In de basis komt hij toch niet en ik denk wel dat hij graag een paar ogen op zich gevestigd wilt hebben.

Wie is zijn zaakwaarnemer eigenlijk? Als hij die heeft.

is veel geld voor az maar ik denk dat het voor maher beter is om naar ajax of psv te gaan ivm speeltijd.

16 april 2013 om 13:26

PSV wou toch een dergelijke deal maken met een buitenlandse club? Misschien door een of andere constructie dat PSV hem twee jaar op een hoger niveau brengt en dat hij daarna dan naar Manchester City gaat.

16 april 2013 om 13:28

ben ik wel met je eens en ook het beste voor het Nederlanse voetbal/elftal maar goed bij dit soort bedragen gaat hij toch echt weg.. En dat is vanuit AZ en Maher nog wel te begrijpen ook.

16 april 2013 om 14:45

Maher zal niet naar die clubs gaan.
Hij wilt speeltijd en kansen om zich te bewijzen voor Oranje, het moge duidelijk zijn dat hij bij geen van de boven genoemde clubs in de basis start.
Hij is nog jong en zal zeker niet voor het geld kiezen.
AZ kan wel akkoord gaan met 18 miljoen, maar Maher zal dat niet doen.
En nee ik ken hem niet dus hoe ik dat moet weten? je gezonde verstand gebruiken.

16 april 2013 om 13:28

Aan de ene kant zal het beter om naar Ajax of PSV te gaan. Aan de andere kant traint hij daar wel met enorm goeie spelers. Ik denk dat Maher wel een speler is die zich snel aan het niveau aanpast. Mijn mening is dat echte talenten het wel redden. Dus hij moet die kans gewoon pakken.

16 april 2013 om 13:35

Echte talenten redden het wel, maar veel trainen is leuk, maar je moet wedstrijden voetballen op niveau om echt beter te worden.

16 april 2013 om 13:38

Dan nog hoop ik dat hij naar City gaat en niet naar PSV en Ajax, waar hij concurrentie beter maakt.

16 april 2013 om 13:40

Toch denk ik dat je als jonge speler meer kunt leren op trainingen met wereldspelers dan in wedstrijden in de Eredivisie.

16 april 2013 om 13:50

Daar ben ik het niet mee eens. In wedstrijden kom je toch in situaties die je op trainingen niet tegenkomt. Bovendien speel je tegen heel veel verschillende type spelers, heel leerzaam. Trainen met de grote spelers kan altijd nog.

16 april 2013 om 14:49

Van alleen trainen met wereldsterren word je zeker niet beter dan wekelijks in de top van de Eredivisie spelen, en waarschijnlijk mits hij naar Ajax gaat dus 5 CL wedstrijden speelt(ook moet ajax natuurlijk kampioen worden dan)

Spelen met wereldsterren...dat is andere koek, maar kijk eens naar de namen bij de geïnteresseerde (volgens de wandelgangen)...kijk wat ze daar al hebben lopen.
Met alle respect voor Maher, maar die namen zijn gewoon basis.
En clubs als PSG en City etc zullen zo 1,2,3 nu aan de toekomst denken...maar van week tot week, ze hebben toch zat te besteden.

16 april 2013 om 16:26

Dat is bij ajax en feyenoord zo ja, als je echt talent hebt haal je het. Alleen bij Man city zijn er op elke positie 3 die echt talent hebben, zeker is dat twee ervan nooit een vaste basisplaats zullen krijgen als ze een speler als Nasri er al uitspelen.

strik er om.. dit is niet te weigeren

16 april 2013 om 13:37

Inderdaad, dit moet az direct doen. Al zou het wel een stunt zijn ok gewoon te eisen dat ze 22 plus Guidetti willen hebben bijvoorbeeld. Al denk ik dat ze dan zichzelf in de vingers snijden.

16 april 2013 om 14:08

Jij draait door!

16 april 2013 om 14:11

Guidetti heeft toch al aangegeven dat Feijenoord de enige Nederlandse club is waarvoor hij wilt spelen?

Ze kunnen beter proberen Rekik te lenen of iets dergelijks.

Zo zo, das een flink bedrag. Zeker dat ze eerst 10 miljoen vroegen.
Maar ja, komt hij daar aan het spelen toe.

16 april 2013 om 13:25

Lijkt me niet, maar je traint wel met wereldsterren. En misschien mag hij in de FA Cup aantreden of iets dergelijks? Dus hij zal zeker stappen maken, misschien niet zoveel als hij bij een Nederlandse topclub maar wel wat.

AZ kan dit geld zeker goed gebruiken om het elftal te versterken, want wat er nu loopt is niet het niveau van AZ een paar jaar geleden.

16 april 2013 om 13:27

neh man city heeft een veel te brede selectie met zat jonge spelers, en ze hebben oko nog eens een vreselijk beleid als het jeugd laten doorbreken aankomt.

16 april 2013 om 13:29

@henry

De argumenten die jij gebruikt zijn al vaker gebruikt voor spelers die op jonge leeftijd de overstap maken. Maar altijd is gebleken dat speeltijd veel belangrijker is dan mee trainen en jongens daardoor hun loopbaan vergooien.

Edit:
Misschien 2 jaar verhuren aan PSV is wellicht een optie, maar anders nooit doen.

16 april 2013 om 13:40

Waarom zouden ze maher 2 jaar verhuren aan Psv? Wat is hier de meeerwaarde voor hun van. Kunnen ze hem beter aam een middenmoter in Engeland verhuren. Leert hij de speelstijl en wordt hij fysiek sterker. Uitlenen aan PSV is voor city niet gunstig, dan heeft hij alsnog te weinig weerstand.

16 april 2013 om 14:02

@ Superman123, ik zeg ook niet dat hij het moet doen. Vandaar dat ik ook aangeef dat hij meer stappen zou kunnen maken bij een Nederlandse topclub, maar die kunnen nooit opbieden tegen zo'n bod.

En 2 jaar verhuren aan PSV heeft alleen zin als Toivonen vertrekt, anders komt hij niet eens in de basis, of pas halverwege het seizoen.

Voor dat geld wil ik hem nog wel heenbrengen op de fiets!

16 april 2013 om 13:25

Ajax is sowieso kansloos als er een buitenlandse club zich er bij meld. Maar ik weet niet hoeveel AZ er wil voor hebben. Ik vind zelf 6.5 miljoen een redelijk bod. Maar als City komt is 15 miljoen weer iets moois. Maar als nog misschien moet Ajax dan maar Van Ginkel halen.

16 april 2013 om 13:29

6,5 miljoen is niks voor zo'n speler, hoeveel zou Eriksen volgens jou moeten kosten met een meerjarig contract? 4 miljoen? Maher is twee jaar jonger en verder dan Eriksen op dit moment.

Daarnaast lijkt van Ginkel mij ook onhaalbaar voor Ajax, waarom zou Vitesse hem in godsnaam aan een concurrent verkopen?

16 april 2013 om 13:31

Ik denk niet dat Vitesse Van Ginkel wil verkopen voor de prijs die Ajax wilt betalen. Jordania lijkt me niet de makkelijkste onderhandelingspartner en lijkt ook echt iets neer te willen zetten bij Vitesse. Die gaat dus niet zijn beste spelers zomaar verkopen. Alleen bij een niet te weigeren bod misschien, maar daar is Ajax weer niet van.

16 april 2013 om 13:39

Maher is een goed talent, maar beweren dat hij verder is dan Eriksen lijkt me wat kortzichtig. Maher speelt nu 1 seizoen goed, maar scoort nog lang niet altijd een voldoende. Hij heeft bovendien nog geen Europese ervaring. Ik denk dat AZ al heel blij mag zijn met rond de 7 miljoen. Eriksen met een meerjarig contract zou ik rond de 15 miljoen inschatten.

Van Ginkel zal denk ik ongeveer hetzelfde kosten als Maher, maar gezien het voor Vitesse niet echt belangrijk is spelers te verkopen itt voor AZ kan de vraagprijs best nog wat hoger liggen.

16 april 2013 om 13:41

Ajax is met hun 6,5 miljoen nooit een serieuze optie geweest. Als Ajax met een bod van minimaal 10 miljoen kwam was Maher gewoon weg. Hij is voor Ajax begrippen gewoon niet te betalen.

16 april 2013 om 13:46

Eriksen is overrated. Hij is nu op de leeftijd waarop Sneijder en van der Vaart Ajax op sleeptouw namen, dit doet hij bij lange na niet. Af en toe zie je wel dat hij heel getalenteerd is, maar dat laat hij veel te weinig zien. Maher is veel consistenter dan Eriksen vind ik.

16 april 2013 om 14:10

Dan heb je het afgelopen seizoen niet echt gevolgd...

16 april 2013 om 14:27

@jack2406

Hij neemt Ajax echt wel op sleeptouw dit seizoen. Tegen PSV ondanks die domme fout ook weer 3 goals gecreëerd en net zoals de vorige wedstrijd tegen PSV heel hun middenveld kapot gespeeld. Die jongen maakt grote stappen, jammer alleen dat jij ze niet ziet.

16 april 2013 om 14:27

@hattie: Hij speelt al 2 seizoenen in AZ 1, heeft er 2 Europa League campagnes opzitten (waarvan 1 hele korte) en al een aantal interland op zijn naam staan, dus waar heb je het over?

7 Miljoen is onzin als je ziet voor wat voor een bedrag Ola John is vertrokken. En als Maher 7 miljoen waard is dan kunnen wij Clasie ophalen voor 3 miljoen ofzo?

16 april 2013 om 14:48

vriend die van der vaart en sneijder zijn 1 keer kampioen geworden met nog geweldig team erom heen en eriksen wordt voor de 3 de keer op rij met veel mindere speler oom zich heen dat zegt tog al genoeg

16 april 2013 om 13:32

Reken je maar niet rijk want dit slaat natuurlijk nergens op. Naar verluidt vraagt AZ 10 miljoen maar daar kunnen ze beter 12 van maken, dat komt al een stuk dichter bij de werkelijkheid. Maar laten we eens uitgaan van een vraagprijs van 10 miljoen, dan is er geen club ter wereld die gaat zeggen "az is zo'n fijne club, we geven ze een extratje van 8 miljoen".

16 april 2013 om 13:45

Met City weet je het maar nooit. Die geven ook Yaya Toure even 3 miljoen per jaar meer omdat meneer zich niet serieus genomen voelt met een jaarsalaris van 13 miljoen.

16 april 2013 om 14:29

Naar verluid ja. Dat is nooit bevestigd door AZ. Dat is een aanname van de media die nooit officieel is bevestigd. AZ heeft nooit een vraagprijs genoemd omdat er nooit een club een officieel bod heeft uitgebracht.

16 april 2013 om 15:00

Ik weet zelf ook wel dat AZ nooit een vraagprijs heeft genoemd, daarom zet ik er ook expres "naar verluidt" bij en ook nog de aantekening dat 12 miljoen dichter bij de werkelijkheid ligt. Als het dan nog niet helder is dan weet ik het ook niet meer.

16 april 2013 om 13:56

Denk niet dat Maher daar behoefte aan heeft.

Waarom zou City een bod voorbereiden van 18 miljoen als de vraagprijs maar rond de 10 miljoen ligt. Ze zullen het steekspel rond PSV ook wel meegekregen hebben. Dus waarom zouden ze dan een bod van 18 miljoen voorbereiden. Geloof best dat ze interesse hebben maar van dat bedrag ben ik nog niet overtuigd.

16 april 2013 om 14:45

@bago

Inderdaad en als ze dat steekspel hebben gevolgd, alhoewel steekspel, ik noem het eerder een zielig bod uit Eindhoven weten ze dat hij voor 6,5 miljoen niet weggaat. Het bedrag van 10 miljoen is een bedrag wat de media heeft geroepen en we weten alles wat in de media wordt geroepen is per definitie de waarheid. Feit is dat AZ nooit uitspraken doet over transferbedragen. Maher kost sowieso meer dan 10 miljoen euro of even aan die 10 miljoen vast te houden. Azalkmaar2 heeft het ook al diverse malen in dit topic geroepen. 10 miljoen is een bedrag wat de media ervan gemaakt heeft. AZ heeft nooit en te nimmer naar buiten gedracht wat Maher moet kosten. Daarom vind ik het bedrag van 18 miljoen helemaal niet zo vreemd. Bewijst zich al 2 seizoenen in de basis van AZ en kan makkelijk de stap naar City aan. Misschien eerst nog 1 jaar verhuurd worden en daarna ingepast worden in het elftal van City.

16 april 2013 om 14:59

Het klopt dat alles wat in de media geroepen word niet per definitie waar is. In tegendeel zelfs. In dit geval zal 10 miljoen veel en veel dichter bij de waarheid liggen als 18 miljoen. PSV heeft met AZ "onderhandeld" en verschillende keren het bod verhoogt. 6,5 miljoen is een schijntje als de vraagprijs 10 miljoen was maar als de vraagprijs 18 miljoen was had PSV niet meer de moeite genomen om het bod te verhogen. 10 Miljoen lijkt me een vrij marktconform bod voor Maher. Hij bewijst zich inderdaad al 2 jaar bij AZ maar dat is zo'n gigantisch niveau verschil met City dat je niet kunt zeggen dat hij daar dan het niveau makkelijk aan kan. Heb wel het idee dat hij dat gaat halen in de komende 3 jaar. Hij is ook pas 19. Denk dat we er wel vanuit kunnen gaan dat de vraagprijs geen 18 miljoen is.

Hier geloof ik niks van net alsof Manchester city weet wie Maher is of de club Az.
Die gaan veel liever voor een wereldster die zich al heeft bewezen.
En buiten dat zie ik Maher nu nog nie de strijd van Silva Nasri winnen

16 april 2013 om 13:28

Juist en heel ver komen in de Europa league en zelfs thuis winnen van Valencia laat andere clubs AZ niet opmerken zeker? Doe jezelf een lol

16 april 2013 om 13:34

Als Manchester City niet weet wie Maher is of de club AZ dan mogen ze daar iedereen ontslaan, dat zou pas echt een wanprestatie zijn.

16 april 2013 om 14:08

Misschien kennen de scouts van Man City wel het Nederlands Elftal.....

16 april 2013 om 14:47

Er is ook nog zoiets als het Nederlands Elftal, ik denk dat de meeste clubs daar wel van gehoord hebben. Daarnaast is Maher denk ik een van de grootste talenten in West-europa, het zou echt beschamend zijn mochten ze hem bij City niet kennen.

Tja denk dat az er alles aan doet om hem bij city te stallen, zo maak je de concurrent niet sterker en krijg je het dubbele wat een nl club zou betalen.

16 april 2013 om 13:47

uhm...concurrentie??
normaal gesproken speelt az volgend jaar voor de plaatsen 3 tot en met 7.
Ze gaan echt niet mee doen om het kampioenschap

16 april 2013 om 13:52

Dat zeiden ze dit jaar ook van Ajax. Dat zeiden ze ook toen az kampioen werd. Dat zeiden ze 2 jaar gelden ook van Feyenoord. Jij vergeet voor het gemak dat Nederland een knotsgekke competitie heeft, waar iedereen op het eind van de rit bovenaan kan staan. Normaal gesproken zijn er een aantal kandidaten inderdaad maar in Nederland kun je gewoon niks voorspellen.

Dit zou eeuwig zonde zijn voor een sublieme speler als Maher... Zie hem liever nog een paar jaar bij een nederlandse topclub spelen!

In mijn ogen de laatste club waar hij heen moet. Hij zal slechts één van de velen zijn. Om bij City te kunnen slagen moet je van absolute wereldklasse zijn, vooral op zijn positie. Over zulke kwaliteit beschikt Maher hopelijk ooit, maar nu nog zeker niet.

AZ gaat zo'n aanbod natuurlijk nooit weigeren.
Nu is alleen de vraag of Maher zelf deze stap wel ziet zitten.

16 april 2013 om 13:26

Met dat bod kunnen ze zich in 1x weer richten op de 3e plek van de Eredivisie. Ze kunnen weer spelers kopen en een beetje verder kijken dan wat ze nu doen.

16 april 2013 om 13:41

Als je 18 miljoen binnen krijgt koop je niet ineens spelers genoeg om alles weer recht te trekken, dat soort spelers hebben namelijk ook hogere salariseisen, aangezien je die 18 miljoen (onwaarschijnlijk bedrag) maar 1 keer uit kunt geven doe je dat vast niet aan 4 spelers met een salaris van bijna een miljoen, waardoor je aan het eind van de rit weer verplicht moet gaan verkopen. Het tijdperk Scheringa is voorbij, AZ moet volle bak gaan opleiden, want talenten zat!

16 april 2013 om 13:30

De vraag is ook óf City dit bedrag gaat bieden.... lijkt me ook niet geheel onbelangrijk.

16 april 2013 om 13:36

Ik weet niet of Maher zoiets kan weigeren. Mocht hij bijvoorbeeld een overstap maken naar de Nederlandse top zal zn salaris rond de 1 a 1,2 miljoen liggen denk ik. Bij een club als City zal dat al snel 3 keer zo veel zijn. Toch veel geld...

PS eigenlijk geloof ik niet zoveel van het artikel.

16 april 2013 om 14:51

Ik denk niet dat het geld hem zal overhalen, hij zal in de jeugd ook wel een aantal keer zijn benaderd door een topclub uit het buitenland. Maher lijkt me een verstandige jongen dus ik denk niet dat mocht dit waar zijn hij de stap gaat maken. Beter eerst naar PSV of Ajax daar minstens 2jaar in de basis staan en dan misschien de stap maken.

Het is the daily mirror, dus dit bericht neem ik helemaal niet serieus. Overigens mag Man City dan wel de rijkste club zijn, maar ze gaan echt niet 18 miljoen betalen als de prijsvraag 10 miljoen is.

16 april 2013 om 13:28

Haha, precies.. Want over 8 miljoen meer hoef je niet na te denken toch

Dit lijkt me een wel heel erg broodje aap verhaal. Als AZ door heeft laten schemeren 8-10 miljoen te willen, gaat City daar natuurlijk nooit boven zitten. Hoogstens zullen dit de totale kosten bedragen voor een transfer incl. 4-jarig contract.

Ik hoop het echt, ik wil ons talent niet bij Ajax of PSV zien vlammen.

16 april 2013 om 13:28

Je wilt hem dus wel laten verroten in Manchester.

16 april 2013 om 13:36

Ik zie hem eigenlijk liever slagen in Manchester.

16 april 2013 om 13:44

Of verhuurd worden aan een club als Fulham.

16 april 2013 om 13:55

Dat is ook gewoon een hele goede optie voor maher. Heeft hij veel meer weerstand als in deze competie, fysiek sterker. Mensen doen daar altijd dringend over maar een club als fulham doet hier zeker mee om europees voetbal. Ik zou mits er een plan is voor maher, dot helemaal geen gekke stap vinden. Die jongen heeft zoveel potentieel, nou is het afwachten of het eruit komt.

16 april 2013 om 14:27

maar dat doet een ploeg als MC niet. Die verhuren alleen spelers naar de Championship of een middenmotor in een buitenlandse compentitie.

Mocht het echt zo wezen zou ik als ik Az-supporter was hem lopend naar Manchester brengen

16 april 2013 om 13:36

Zou hem met een limousine laten brengen voor zon bedrag.

Waarom moet een club als MC nu boven de vraagprijs gaan? Als ze 10 Mio betalen dan hebben ze een akkoord met AZ en wss ook met de speler. Ajax en PSV gaan dit bedrag echt niet betalen.

Yeah right...
Als Az naar verluid 10 miljoen vraagt gaat zo'n club ook echt veel meer bieden hè...

Not...
Ja of ze moeten we ontiegelijk dom zijn daar. (wat ik niet eens uit wil sluiten)

Sowieso zal het geen 10 miljoen meer worden, Maher wil weg en zo'n speler kun je dan simpelweg niet voor de absolute hoofdprijs verkopen.

16 april 2013 om 13:27

Het eerste dat ik ook dacht, alsof niet bekend is dat hij 10 miljoen moet kosten, wat normaal zou betekenen dat er zelfs nog iets van die prijs af kan, dus 8 à 9 miljoen zou genoeg moeten zijn. En dan gaat City ineens het dubbele bieden?! Zelfs daar zijn ze niet zó achterlijk.

16 april 2013 om 13:32

Onderschat nooit de achterlijkheid van clubs in de PL. Die clubs hebben standaard geld teveel, dus die hebben echt geen besef meer van de waarde van geld. Kijk bijvoorbeeld naar al die tweederangs spelers die tientallen miljoenen kosten.

Dit nieuws is hoe dan ook jammer voor Ajax, ookal zou Maher niet gaan. Met de interesse van City erbij gaat AZ sowieso de prijs omhoog gooien.

16 april 2013 om 13:41

Dat is vooral onderling, met Engelse spelers. Bijvoorbeeld een Carrol voor 40miljoen naar Liverpool. Dit is puur omdat je in Engeland een bepaald aantal (8 volgens mij) engelse spelers in je selectie moet hebben. Goede Engelse spelers zijn echter schaars, vandaar de bizare bedragen.

16 april 2013 om 13:45

ze moeten zelf opgeleide spelers hebben volgens mij. Me dunkt dat ze daar juist heel veel van hebben, want die halen ze heel jong.

16 april 2013 om 13:49

Ik wou hetzelfde zeggen, zonder Ajax af te vallen woe betaalt er nou 18 miljoen voor babel. Of wat te denken van de 40 miljoen voor carrol. Hoe dan ook als het maar een gerucht is is het nog steeds gunstig voor az. Hiermee wordt de vraagprijs weer wat hoger..ik dacht dat city destijds hetzelfde bedrag voor de guzman over had, dus wie weet. Maher is een veel groter talent ook nog eens.

AZ zal hem graag willen verkopen voor dit bedrag. Denk dat Maher zelf liever voor een andere club kiest.

Zou echt doodzonde zijn voor Maher als dit waar is..

Er is regelmatig in de media gekomen dat AZ een bedrag van 10 miljoen wilde hebben, en dan bied City ineens 18? Vind het geen bijzonder geloofwaardig verhaal. Vraag 2 is of Maher er wel heen wil, hij maakt uiteindelijk de beslissing.

Lijkt me toch al een realistischer bedrag voor dit toptalent. Vond 6,5 miljoen wel heel weinig.

Waarom zou City 18 miljoen betalen, als AZ 10 miljoen vraagt..

16 april 2013 om 13:32

We hebben het niet over een Ajax waar 10 miljoen euro al teveel voor is.

16 april 2013 om 13:39

Wat is dit dan weer voor iets? Dat is gewoon beleid van een club. En een goeie als je het mij vraagt.
Daarbij is het gewoon onzin om 18 te bieden, terwijl hij voor 10 op te halen is.

16 april 2013 om 13:44

@lord zedd

waar heeft dit bericht met Ajax te maken? Je geloof dit bericht niet zeker?

16 april 2013 om 16:23

Wie zegt dat ie uberhaupt voor 10 op te halen is.
En dan nog Manchester City schakelt door zon bod wel andere geinteresseerden van zich af.

16 april 2013 om 16:18

Wanneer heeft AZ 10 miljoen gevraagd? AZ heeft tegen PSV altijd gezegd dat maher niet te koop is. Dan kunnen ze moeilijk zeggen hij is niet te koop maar voor 10 miljoen wel?
Volgens mij is die 10 miljoen uit de lucht gegrepen en waarschijnlijk door de media als waarheid bestempeld. Dat iedereen dat overneem tmaakt het nog geen waarheid.

Ik wil het volgende kwijt, er word altijd gezegd van nee deze jongen moet nog een paar jaar rijpen blablabla beter voor zijn ontwikkeling maar zodra een manchester city met miljoenen komt aanzetten weten ze niet hoe ze snel de deal moeten beklinken. Ik zeg dan tegen bijvoorbeeld Clasie doe je ding jongen ga op avontuur want uiteindelijk denkt iedereen alleen maar aan zichzelf.

Opzoute wegwezen. Klapper voor Az, en kunnen ze weer selectie versterken. Verkopen aan concurrentie willen ze ook niet dus dit is de beste optie voor AZ. Voor Maher is het slim om gewoon in Nederland te blijven aangezien die bij City gewoon gaat bankieren (letterlijk en figuurlijk)

Volgens mij is dit een bericht wat bij de wandelgangen hoort. In de Daily Mirror staan namelijk elke dag wel stuk of 10 van dit soort berichten. Kan me namelijk ook nog een bericht herinneren dat Guidetti naar PSV zou gaan.

Ok, jammer Ajax. Zonde, maar die gaan we niet meer in een Ajax-shirt zien. Met dit soort bedragen gaat Ajax echt niet meer concurreren.

Ik snap trouwens echt niet wat voor kneuzen City in de technische directie heeft rondlopen. Met een beetje research weet je al dat AZ 10 mil voor Maher wil hebben. Bied dan ook gewoon 10 mil. Zelfs al zou AZ opeens meer eisen, dan nog zou je nooit in de buurt van 18 mil komen. Lijkt wel hoe meer geld je hebt, hoe dommer je ermee omgaat.

Waarom komt City met een bedrag van 18 miljoen euro? Als 10 al voldoende is. Ik geloof er eigenlijk niet zoveel van. Ook moet Maher ook helemaal niet naar City gaan. Kan ie daar in het 2e gaan ballen, en jaar later verhuurd worden en na 3 jaar een handje vol wedstrijden spelen voor City. Beter blijft hij in Nederland en bouwt hij zijn carrière langzaam op.

wat een waardeloze *** club is city toch.. flikker gewoon op en gebruik eens spelers uit je eigen jeugd (die volgens mij heel goed is)

Haha, gebaseerd op bronnen in Europa. Ja, zo kom ik ook aan mijn nieuwsberichten.

Mocht dit bedrag waar zijn, dan spreekt City natuurlijk wel vertrouwen uit in Maher. Zoveel geld neerleggen voor een talent, die eigenlijk nog niet veel bewezen heeft. Als AZ zijnde is dit niet te weigeren, maar of het voor Maher (sportief) de juiste stap is is wel de vraag.

City kan namelijk zo weer een ander kopen mocht Maher niet slagen in de Eastlands. Daarnaast houdt Mancini ervan om met drie verdedigende middenvelders te spelen, en Maher wordt natuurlijk niet in de plaats van bv. Silva in het elftal gebracht.

We zullen het zien.

Jammer want hij gaat daar zeker ten onder ben bang

Beter dan de waardeloze bods van Ajax. Ik zou het doen.

16 april 2013 om 18:42

Heeft Ajax dan al een bod uitgebracht op Maher????

16 april 2013 om 19:11

6,2 miljoen mag je haast geen bod meer noemen inderdaad. xD

16 april 2013 om 19:36

Oké, wist ik niet.
Ik dacht dat PSV in de winter een bod had uitgebracht.
Wanneer heeft Ajax dat dan gedaan?

Hahaha dit bedrag gaat geen enkele club neerleggen voor Maher in deze fase, bovendien weten ze bij City niet eens wie hij is. Onzin bericht.

16 april 2013 om 16:36

Ze weten niet wie hij is maar een krant weet dat ze hem willen hebben, heel knap?!

Dom als hij dit zou doen, hij komt daar nooit aan spelen toe. Hij kan dan beter kiezen voor een subtopper in Europa, of gewoon de top in Nederland.

16 april 2013 om 13:34

Top van Nederland kan hem niet betalen.

16 april 2013 om 13:44

Juist, enige zinnige opmerking op. Er werd afgelopen winter gezegd dat Maher +/- 10miljoen moest kosten. We zijn nu een half jaar verder, EK - 21 komt eraan. Prijs is alleen maar gestegen. Zowel PSV als Ajax kunnen/willen dit niet meer betalen.

Nou Ajax en PSV kunnen het wel vergeten.
AZ gaat voor het grote geld.

16 april 2013 om 13:41

Az az heeft niets te bepalen, Maher bepaalt, als hij niet wilt gaan dan blijft hij en loopt hij vrij de deur uit als Az hem niet naar PSV of Ajax laat gaan, City zou ook geen club voor Maher zijn.

Ik denk dat City een Alex-constructie aangaat met Maher en een Nederlandse club, dat kan Ajax, PSV of zelfs Feyenoord zijn.

16 april 2013 om 13:50

Zou heel dom zijn. Zo'n jongen moet belangrijk worden bij een middenmoter/subtopper in bijv. Engeland. Daar wordt hij veel sterker dan bij de top in NL

16 april 2013 om 13:53

Wij hebben Immers toch al.
Wat moeten wij met Maher?
:D

En dan? Komt hij daar op de bank te zitten en mag hij het doen met bekerpotjes en wedstrijden in het tweede. Mag hopen dat Maher verstandig is en hij kiest voor een club waar hij veel aan spelen toekomt. 18 mil is veel geld maar voor Manchester een klein risicootje. Niet doen Maher, trap er niet in!!

Het is algemeen bekend dat AZ 10 miljoen vraagt en dan ga je als geinteresseerde club roepen dat je tot 18 miljoen wilt gaan? Beetje raar lijk me

16 april 2013 om 13:47

Inderdaad, dat AZ 10 miljoen vraagt is onderdeel van ons nationale collectieve geheugen.

16 april 2013 om 14:34

Oei, proef ik sarcasme?

Volgens mij was het bekend dat AZ 10 miljoen wilde hebben toen PSV zich meldde. Het staat inderdaad niet vast dat ze dat nu nog steeds vragen, maar het lijkt mij sterk dat hij met nog minder contractjaren meer gaat kosten.

16 april 2013 om 16:26

Natuurlijk kunnen clubs op de hoogte zijn van eisen uit het verleden van AZ mbt Maher. Alleen denk ik dat Man City daar niet zo op let. Je zou denken dat het een professionele organisatie is maar het is toch meer houtje touwtje en god zegen de greep. Verder is Maher nu international en zullen er meerdere clubs interesse hebben, als je dan Man City bent en je kwakt even 18 miljoen neer dan ben je denk ik snel klaar en een tevreden koper. Om die paar miljoenen maken ze zich echt niet druk, in tegenstelling tot wat ik in andere reacties lees van prijsbewuste Nederlanders.

16 april 2013 om 13:54

Ik denk niet dat ze bij City wakker liggen van een paar miljoen meer of minder. Ik denk zelfs dat ze liever wat meer betalen om stoer te doen tegenover andere clubs. Een speler die maar 10 miljoen kost, kan immers niet veel voorstellen…

16 april 2013 om 14:35

Dus gaan ze meer betalen om de indruk te wekken dat ze een topper binnen halen? Wie houden ze dan voor de gek?

16 april 2013 om 14:58

Weet ik veel, ik zeg ook maar wat hoor. Waarschijnlijk kun je dit hele bericht met een korreltje zout nemen.

Dit is natuurlijk onzin!
Waarom 18 als 10 al voldoende is. Maher is ook niet meer waard geworden na de winterstop. En in de winterstop zijn spelers altijd duurder dan in de zomer.

Mocht dit toch waar zijn (waar ik heel hard aan twijfel) dan kan hij beter gelijk een verhuuradresje zoeken. Anders worden het wedstrijden met de reserves en in binnenlandse bekers..

Als ik Maher was zou ik dit absoluut niet weigeren, en als hij dit doet kan hij zich beter laten verhuren aan een Spaanse subtopper ofzo, want spelen bij City zit er voorlopig niet in. Silva is de absolute spelbepaler op zijn positie en ik zie hem niet weggaan.

16 april 2013 om 13:45

slaat natuurlijk nergens op wat je zegt, haha zit totaal geen richting in je reactie, hij moet juist niet naar city gaan sinds die altijd een nieuwe aankoop maken elke zomer, hij moet naar een nederlandse topclub (het liefst psv) en niet naar een city. ook zou een spaanse subtopper geen zin hebben, sinds hij alleen maar uit het beeld van van gaal zou geraken, ook
is een huurperiode niet ideaal omdat hij binnen 2 jaar van een nederlandse topclub naar de engelse top zou kunnen.

16 april 2013 om 13:59

Ik denk dat je je beter ontwikkeld bij een Spaanse subtopper dan bij een Nederlandse topclub hoor. Bovendien is het erg moeilijk om een club als City te weigeren. Ik kijk er niet van op als Maher de kans zou pakken(mocht dit waar zijn). Kijk naar Courtois. Die is officieel van Chelsea, maar doet het geweldig bij Atletico. Zo'n constructie zou voor Maher het beste zijn.

Van Gaal is juist iemand die elke speler in de gaten houdt, dus het slaat nergens op om te zeggen dat je uit beeld raakt.

16 april 2013 om 14:23

Helemaal niet, ook gaat je vergelijking voor geen meter op, omdat er veel minder goeie keepers zijn dan middenvelders, ook ontwikkel je je bij een op huurbasis club niet beter dan bij een Nederlandse topclub omdat als jij gehaalt wordt als beste je meteen een status hebt als je daar aankomt, nu komt maher daar als een snotneusje die nog niets gepresteerd heeft.

Onzingerucht natuurlijk. Waarom zou Manchester City 18 miljoen bieden als ze hem voor 9 miljoen kunnen halen?? Maar mocht het onverhoopt toch waar zijn, dan moet AZ hem direct op het vliegtuig zetten. Hopelijk wordt Maher dan nog een of twee jaar bij een Nederlandse club gestald.

ach, als Az 10 miljoen euro vraag, dan is dit hele verhaal al bullshit. Neem aan dat je in de supermarkt ook geen 50 euro gaat betalen voor een kratje bier terwijl die in de schappen voor een stuk minder wordt aangeboden..

Dan kan ajax en psv het vergeten of maher moet zijn woord houden, dat hij nog eerst naar een nederlandse club wilt gaan.

Als ik Maher was zou ik het alleen doen op de voorwaarde dat ik de eerste 2 jaar uitgeleend zou worden aan Ajax, voorlopig zou ik gewoon de boot afhouden tot vlak voor het einde van de transfermarkt.

Ik hoop niet dat hij al te veel stress krijgt van dit nieuwtje, hij moet PSV nog 2 keer verslaan.

als adam slim is gaat adam niet naar city tenzij hij veel op de bank wil zitten en sporadisch mag invallen. En uiteindelijk via de verhuur z'n carriere vernageld.

Iedereen zegt wel grap dit en grap dat. Maar ik kan wel snappen dat ze achttien miljoen bieden. Maher wilt namelijk liever naar de Nederlandse top. Echter, als AZ een bod van 18, of zelfs 15 miljoen krijgt van City, dan gaan ze de andere boden natuurlijk weigeren. Maher kan enkel kiezen uit de clubs die voldoen aan de vraagprijs, end AZ gaat echt niet akkoord met 8 mill van ajax als city 15 biedt, dan moeten Ajax en PSV ook met minimaal 12 mill over de brug komen. Dat gaan ze niet doen, oftewel: hij heeft enkel de keus uit AZ of City, en niet uit de keuze AZ, City, Ajax, Psv, Etc.

Daarnaast denk ik dat het 8-10 miljoen in een keer en 5-10 miljoen aan bonussen zullen zijn, als in: x aantal gespeelde wedstrijden, x aantal doelpunten, x aantal assist, x aantal interlads.

City is btw niet perse slecht, als manici weggaat en er komt een coach die jeugd/jonge spelers een kans geeft, of Maher eerst een jaartje aan pakweg fullham verhuurd wordt, dan heb je een hele goede in huis!

16 april 2013 om 13:53

Ja maar tot nog toe heeft niemand 10 geboden.. dus dan kan je daar natuurlijk eerst mee beginnen...

Zou mooi zijn voor AZ, maar zal wel 8 a 10 miljoen zijn.

Denk dat dit een te grote stap voor hem is, maar het zal ook moeilijk weigeren worden.

Lijkt mij een broodje aap verhaal aangezien dat de vraagprijs circa 10 miljoen euro is. Waarom dan 15 miljoen pond bieden...

AZ wil hem nu verkopen aan city natuurlijk.
Maar maher moet dat niet accepteren. Hij moet nog Zeker 3 à 4 jaar in de Eredivisie blijven.
De beste van Eredivisie worden alleen dan heb je kans op bassis plek bij z,n club. En hij bij oranje ook eerst vaste waarde worden anders zit hij gewoon op de bank bij city.

Gewoon in Nederland blijven lekker elke week in de basis en voetballen.

Gelijk doen als ik Az was. Maar hij gaat natuurlijk nooit iedere wedstrijd spelen daar hij zit veel op de bank en doet veel mee met het 2e. De stap nasr city zou allen financieel goed zijn voor maher. Een sportieve uitdaging is natuurlijk Ajsx of psv waar hij zoiezo iedere week gaat spelen.

Ik hoop voor Maher dat die pizzabakker zijn zaakjes niet vertegenwoordigt.

16 april 2013 om 13:48

Gelukkig niet anders speelde hij al ergens in de Serie B.

Alle bedragen rondom Maher die de afgelopen maanden zijn genoemd zijn uit de lucht gegrepen, allemaal specualaties van de media. We gaan het vanzelf zien in de zomer. Ik verwacht een constructie waarbij City of Arsenal de aankoop doet en Maher aan Ajax of PSV verhuurt. Alles boven de 12 mijoen is meegenomen voor AZ.

Horen dit soort berichten niet in de wandelgangen-rubriek?

Alsjeblieft doe dit niet. Zonde van het talent.

Zo, AZ is hier de morele winnaar als het echt op aankomt, goed dat ze lang hebt gewacht en niet op het voorstel van PSV was ingegaan. En ik vind het wel een goeie club voor Maher met grote kans op basis want City heeft teveel stofzuigers op het middenveld, daardoor speelt City voorspelbaar via buitenkanten. Denk direct 12 miljoen+aantal wedstrijden of prijzen met een bonus van 3 tot 6 miljoen.

Die bron zal wel iemand van AZ zelf zijn.
Ze willen meer geld van PSV of Ajax dus proberen dit bedrag flink op te schroeven dmv deze geruchten.

Metro blijft ze uit hun duim zuigen. Mensen, dit is hetzelfde blad als Willems en Manchester City aan elkaar linkte en Guidetti als ruilmiddel noemde.. Sorry hoor, maar dan zitten er weinig vakkundige mensen bij de sportredactie van Metro..

Dit nieuws klinkt leuk, maar heeft ''een hoog wandelgangen gehalte''. Hoe vaak zijn Eriksen, Strootman en Fischer niet met dergelijke berichten aan grote clubs gelinkt? Te vaak om op te noemen. Als het allemaal waar was, waren de Eredivisie clubs nu al een stuk rijker.

Maher is een geweldig talent. Manchester City is een hele grote club, maar voorlopig is Maher nog niet van dat niveau en staat Manchester City niet bekend om het kopen van dergelijke talenten die eigenlijk direct horen te spelen om niet stil te staan in hun ontwikkeling. Enige uitzondering is die Servische verdediger, maar die is al van een erg hoog niveau. Zover is Maher zeker nog niet.

Wat een grap 18 miljoen voor een speler van een Middenmotor uit de Eredivisie. Dan zijn ze echt gek bij City, plus dat ie never nooit aan spelen komt bij een Engelse topclub.

Maher zou dit niet moeten willen,beter naar een Nederlandse topclub eerst gaan.

16 april 2013 om 14:01

Hoeveel heeft Royston gekost toen Real bij een afgezakte middenmoter uit de Eredivisie aanklopte?

16 april 2013 om 14:03

Ha ha Feyenoord is hooguit subtop geweest plaats 3,4 dat is wel heel wat anders dan de 13e plaats waar AZ nu staat.

16 april 2013 om 14:09

Feyenoord stond tot een paar jaar terug ook iets boven de degradatiezone.

16 april 2013 om 14:48

Mja maar je weet zelf ook wel dat die scouts niet voor niets naar Maher gaan kijken ook al staat AZ laag. International en wordt algemeen erkent als 1 van Nederlands grootste talenten.

16 april 2013 om 14:06

Hoezo niet? Elke middenmoter heeft altijd wel 1 a 2 spelers die er bovenuit springen tegenover de rest van het elftal, en daar gaan de topclubs tegenwoordig voor

Ajax Eriksen
Psv Strootman
Feyenoord Clasie
Vitesse Van ginkel
AZ Maher

maar zelfs aan de onderkant van de eredivisie

Nac Gudelj
VVV Wildschut

16 april 2013 om 14:38

Wildschut is al ver afgezakt dit seizoen. Verder begrijp ik je lijstje niet als je het over middenmoters hebt in de Eredivisie.. Zo staat AZ onder Nac.. Verder hebben al die andere clubs meerdere goede spelers/middenvelders..

16 april 2013 om 14:44

NAC staat boven AZ. Ajax, Psv, Feyenoord en Vitesse zijn geen middenmoters, maar topclubs (in Nederland dan). En Wildschut speelt echt een matig seizoen....

Wat ik dus wil zeggen is: ben eens duidelijk met wat je precies bedoelt... En zorg ervoor dat er klopt wat er staat!

Verder heb je natuurlijk wel gelijk dat er bijna in elk team wel 1 á 2 goede spelers voetballen.

Maar 18 miljoen voor Maher is echt veel te veel geld voor hem.

16 april 2013 om 15:05

@ Jan1997

Minimaal..

Ajax: Alderweireld, Eriksen, de Jong, Fischer onder andere...
Feyenoord: Clasie, de Vrij, Indi, Vilhena, Pellé onder andere...
Psv: Strootman, Mertens, Narsingh, Locadia en Depay onder andere...
Vitesse: Bony, Kashia, van Ginkel en Ibarra onder andere..
Twente: Tadic, Chadli, Fer, Michaylov en Douglas (op dit moment nog) onder andere...
AZ: Altidore, Maher, Viergever, Martens (mitst fit) en Beerens (normaal gesproken) onder andere...
Heerenveen: Djuricic, Finnbogason, Gouweleeuw onder andere...
Utrecht: Asare, van der Hoorn, Ruiter, Bulthuis, Toornstra en Kali onder andere...

We hebben een competitie vol talent. Tel daarbij op andere spelers verdeelt over de overige clubs als Virgil van Dijk, Bacuna, van Duinen, Zoet en Gudelj onder andere...

Er zit zat talent in onze competitie en veel goede voetballers. Niet slechts 1 of 2 spelers per team

16 april 2013 om 15:54

Ja dat bedoelde ik ook, had alleen niet de tijd om ze allemaal op te noemen. Bij elke club zijn er een aantal spelers die er bovenuit springen qua talent. Daarom is de eredivisie een talentenvijver geworden waar clubs uit betere competities uit kunnen vissen

Los van het feit dat dit bericht me niet geheel (geheel niet?) waar lijkt. Maher moet echt niet naar Man City gaan. Dan mag hij leuk met het tweede meedoen en af en toe een bekerwedstrijdje meespelen. Ik hoop echt dat Maher een tussenstap in Nederland maakt.

Daar zal PSv nog wel even overheen bieden of niet .....

Voor AZ zijn dit duizelingswekkende bedragen. Maar de grote vraag is natuurlijk, is City geïnteresseerd en willen ze dit bedrag ook daadwerkelijk betalen ???

Maher moet gelijk weg het is een groot talent en dr Eredivisie is van lachwekkend niveau .zie elke week de geklungel en onkunde van voornamelijk de verdedigers in de Eredivisie . Willen we op het wk in Brazilië wat betekenen moeten onze spelers uit de Eredivisie . Onze ploeg dat de finale haalde speelde ook allemaal op hoger niveau .

Als Maher z'n carriere wilt kapot maken moet hij naar dat olieclubje gaan. Zou hij naar het buitenland willen vertrekken dan zou ik liever een club als Arsenal voor de AZ ster willen adviseren. Bij de City heeft Maher helemaal niks te zoeken, en dat heeft niks met de speler zelf te maken.

Hoe dan ook staat het in de Engelse tabloids. Vaak sensatie en niks meer.

Wtf 18miljoen dat is te te veel voor hem,zijn ze gek geworden daaro in Manchester ofzo

16 april 2013 om 14:06

Voor 18 miljoen mag hij wat mij betreft zelfs naar Yozgatspor.

16 april 2013 om 14:08

City heeft geld genoeg

Az vraagt 10 miljoen, waarom bied je 18??

Hahahahahahaha, wat een grap....
Spelers uit een topcompetitie haal je misschien voor 18 miljoen, spelers van AZ, met alle respect, met een contract wat niet al te lang meer loopt haal je voor 5 miljoen. Never nooit dat dit verhaal op juistheid berust...

wat jullie misschien vergeten is dat Frank de Boer in erg in de belangstelling staat van City, misschien dat ze dit met het oog doen op volgende jaar?

16 april 2013 om 14:10

Dan nemen ze Eriksen en Fischer ook meteen mee. xD

ze kopen hem en aan ze verhuren hem aan een minder club, want hij moet uiteraard speelminuten maken

16 april 2013 om 14:45

Daar moet je dan toch sowieso niet aan beginnen? Dat is altijd een slecht teken vind ik als je van tevoren al weet dat je verhuurd gaat worden.

16 april 2013 om 18:00

doet chelsea toch ook met lukaku, en hij ontwikkelt zich uitstekend!

Zou wel heel dom zijn van City, zeker als de vraagprijs 10 miljoen is. Dat is al teveel voor Maher. Eriksen is op elk vlak beter en heeft bewezen de druk aan te kunnen. Laat Maher het eerst maar bewijzen bij Ajax of Psv.

gewoon naar ajax komen, psv is in de ondergang

16 april 2013 om 14:32

Kom maar op met die 18 miljoen dan.

16 april 2013 om 14:46

Als Maher naar Ajax wilt en niet naar City dan gaat AZ echt geen 18 mil vragen hoor aan Ajax.

16 april 2013 om 16:54

Met 10 miljoen zullen ze hem ook niet weg doen als je er 18 voor kan krijgen.

Goedzo jongen! Vooral doen en de groeten tegen je cariere!

Buiten dat het waarschijnlijk onzin is, iedereen zegt waarom 18 miljoen als de vraagprijs 10 is: er staat dat ze bereid zouden zijn tot 18 miljoen te gaan.. wil niet zeggen dat ze 18 miljoen gaan bieden als dat niet nodig is.

Rare zin ook: 'maher wil tot de zomerstop wachten en daarna een transfer maken'... heeft ie ondertussen nog een keus dan om iets anders te doen?

On: hopen dat ie nog een tussenstap maakt!

Liijkt me sterk dit verhaal maar goed als Maher naar City wil dan moet hij dat lekker doen. Ik zou het niet verstandig vinden. Naar mijn mening kun je toch beter eerst de stap naar de top van Nederland maken ( of dat nou Ajax of Psv is ) Zo leer je toch wat meer met druk om te gaan. Hoeveel spelers zijn hem wel niet voor gegaan waarbij het niet gelukt is. Ook gaf Maher volgens mij altijd aan eerst naar de top in Nederland te willen. Ik weet niet over dat nog steeds het geval is maar ik zou er toch nog even goed over nadenken als ik hem was.

Ik geloof dat Maher altijd gezegd heeft eerst een stap in Nederland te willen maken bij PSV of Ajax? Mocht dit uberhaupt waar zijn (wat ik niet geloof, zelfs City is niet zo gek om een bedrag van 8 miljoen boven de vraagprijs te betalen), dan nog denk ik dat Maher er weinig trek in heeft. Vind het wel een verstandige jongen.

16 april 2013 om 14:50

Dit is ook een hele vreemde zaak. PSV en Ajax bieden niet genoeg en Manchester City te veel. Hierdoor krijg je een diepe kloof tussen Maher en AZ. De een wil naar Psv/ajax en de ander verkoopt hem niet aan hen voor 6 miljoen, die heeft meer trek in de 18 miljoen. Ik hoop dat er nog een club komt die 11 miljoen bied en waar Maher ook zin in heeft, anders gaat dit niet goed komen.

waarom stellen jullie steeds de domme vraag waarom city zo veel bied dat is toch logisch ze willen hem heel graag en gaan dan tot het uiterste! ze willen elke club te snel af zijn!

En voor t zelfde geld speelt hij volgend seizoen wel iemand uit de basis door blessures die city spelers hebben

Hou op met die domme vraag waarom bieden ze 18 miljoen dit betekent dat jullie ongelofelijk dom zijn iedere idioot snap dat 18 miljoen een lekker bedrag is en om zo van concurrentie af te komen.

16 april 2013 om 14:23

elke club te snel af zijn, en Eredivisie clubs overbieden. Maher gaat echt niet snel iemand uit de basis spelen, zijn positie is 10 bij City zijn er een hele hoop spelers die op die plek kunnen staan

Aguero
Nasri
Silva
Tevez
Yaya

Dus als er een geblesseerd is staat de volgende al in de rij.

16 april 2013 om 14:42

Maher kan gewoon op dat niveau mee let op mijn woorden zo mij niks verbazen als hij daar volgend seizoen vaak zou spelen.

Dat neemt niet weg dat ik vind dat het beter voor zijn ontwikkeling is om naar Ajax te gaan ik hoop dat City hem aan hun uitleent!

Je vergeet dat Maher op elke Positie kan!

Zonde toch elke keer dat de beste eredivisie spelers vertrekken(als het doorgaat) op jonge leeftijd.
Maher zou een enorme boost kunnen geven aan psv of ajax. Waardoor deze clubs net ff wat beter worden in Europa.
Het scheelt nog al of je met maher aantreedt of met schone / wijnaldum.met alle respect.
Maar als Az 18milj kan vangen en maher kan 2a3milj gaan verdienen netto pj.........en gaan spelen in de Premier League...dat is natuurlijk ook wel heel aanlokkelijk.voor alle partijen.
Az kan met die 18milj gewoon weer meedoen om plek 4a5

Apart dat City bereid is om meer te betalen dan wat AZ vraagd. De enige reden die ik me kan bedenken is dat City op deze manier denkt de Nederlandse concurentie te slim af te zijn. Al klinkt dat ook niet echt logisch want als City een beeje onderzoek doet kan men weten dat Ajax geen grote bedragen meer op tafel legt en dat PSV geen geld heeft om aan de vraagprijs van AZ te voldoen. Maar hey, so what, als zij echt bereid zijn om zoveel voor hem neer te leggen zal men bij AZ hopen dat Maher niet vast houd aan zijn idee om nog een tussenstap in Nederland te maken want zoveel geld kan je bijna niet weigeren als Nederlandse club.

16 april 2013 om 15:47

Waar haal jij vandaan dat Az een X bedrag verlangt? Het is de media die maar wat heeft geroepen. En niet Az.

16 april 2013 om 16:03

Omdat ik die bedragen die naar buiten zijn gekomen wel geloof. Daar zou je natuurlijk tegenover kunnen zetten "dat je niet altijd de media moet geloven" maar het is ook weer niet zo dat ze altijd alles maar uit hun duim zuigen. Volgens mij waren het wel betrouwbare media die hiermee als eerste op de proppen kwamen.

16 april 2013 om 16:40

Het was de Telegraaf die er als eerst mee kwam, en als 1 krant er telkens naast zit(met Az) is het deze wel.
Verbeek heeft er toen nog op gereageerd dat het veel hoger ligt. En volgens mijn bron klopt dat ook.

Mocht dit gerucht enige waarheid bevatten, zou ik het als AZ wel weten, grote strik eromheen en cashen. Zijn we ook gelijk af van het gerucht of ie nou naar Ajax of PSV gaat. Wat mijn eigen club betreft sta ik in tegenstelling tot vele anderen helemaal niet positief in een evt overgang van Maher naar Ajax. Als Ajax dan toch de geldbuidel moet opentrekken voor een nieuwe speler voor het middenveld dan zie ik liever van Ginkel komen.

Zou ongelooflijk dom zijn als hij dat doet. Heeft de potetentie om een hele grote speler te worden, maar deze stap moet hij nog niet gaan maken. Misschien wel iets voor Arsenal? Arsene weet hoe hij met dit soort heerlijke talenten moet omgaan !

Nou dahag Maher met je voetbalcarriere. Daar gaat onze volgende topspeler de beerput in. Zeg maar dag met je handje.

Lijkt me pure onzin, dit had VZ beter IDW kunnen zetten. Is slechts een gerucht van een krant (en een paar die dat letterlijk overnemen). Waarom zou City in vredesnaam 18 miljoen bieden als AZ 'slechts' 10 miljoen voor hem wil. Dat is dus 8 miljoen gratis weggooien. Lijkt me dus pure onzin dit.

Als dit waar is, is dit natuurlijk een wereld deal voor AZ. Of dit goed zal uitvallen voor Maher is nog maar de vraag. Bij City zal hij niet gelijk in de basis beginnnen en met Mancini als trainer komt hij denk ik nooit aan spelen toe. Mancini vindt het al gedurfd om met één aanvallende middenvelder te spelen. Voor de vooruitgang voor Maher lijkt me dit niet een al te beste stap. Als dit nou een Man Utd was zou ik het gelijk doen, daar zou ik nog wel wat kansen zien voor Maher om zich te ontwikkelen. Niet bij City. Zij staan niet echt bekend om het zelf opleiden/trainen van spelers.

maher zou echt prima presteren bij city ze hebben niet echt een top middenveld en zou het prima doen naast yaya.
de absurde 18 miljoen is meer bedoeld om andere engelse clubs af te schrikken maher word in engeland meer begeerd dan eriksen. bovendien zal hij vast niet zoveel in de basis staan als bij az maar hij zal wel uitblinken als hij goed word behandeld door mancini.

Het is een van de domste zetten die je als jeugdig talent kan doen, maar als dit waar is kan en mag AZ dat bod van 18 miljoen niet weigeren.

16 april 2013 om 16:06

Het zou inderdaad een hele slechte zet zijn voor z'n ontwikkeling, maar stel je voor zeg. Dit zijn Portugese bedragen voor een club als AZ. Zou toch enorm mooi meegenomen zijn, maar ik geloof het eigenlijk sowieso niet. Als hij al naar City zou gaan denk ik dat we eerder op een bedrag van 9 á 10 miljoen uitkomen.

Het is een van de domste zetten die je als jeugdig talent kan doen, maar als dit waar is kan en mag AZ dat bod van 18 miljoen niet weigeren.

18 miljoen voor een speler onder de 20? Weet je wat voor druk dat is? Zo gaat hij nooit presteren, nee laat die jongen in de luwte groeien.

Dat zou best eens kunnen. MC houdt er nooit van om te gaan concurreren met andere clubs om zo'n groot talent. En 10, 14 of 18 mio, het zal ze weinig uitmaken.
Wel rottig voor Ajax, want die hadden het volgende in gedachte: verkoop Eriksen voor ong 20 mio, koop van Az voor een relatiebe fooi een net zo getalenteerde speler, Maher dus, en verkoop die Maher dan weer 2 jaar later voor zeg 22 miljoen aan een Engelse topper. Winstje van zeg 16 mio voor de verdeel en heerspolitiek van Ajax.....en zo doet Ajax dat al jaren: uitzuigen van de kleine clubs hier en 2 jaar later met forse winst doorverkopen aan t buitenland....
Ik hoop dus dat AZ deze speler niet aan een Nederlandse club verkoopt. Aan MC, en misschien terughuren voor een jaar en je selektie op 3 plaatsen verbeteren..

16 april 2013 om 18:49

Knap dat jij weet wat Ajax in de toekomst ga doen,
Vertel eens, hoe kom je aan die wijsheid?
Of zuig je het allemaal uit je duim?

Die britse tabloids geloof ik voor geen meter. Zou voor maher ook beter zijn om zich eerst bij ajax te bewijzen en verder te ontwikkelen.

AZ wilt 10 miljoen euro voor hem ontvangen en city wil 18 miljoen euro bieden. Nogal ongeloofwaardig denk ik.... Niemand gaat bijna 2 keer zoveel bieden dan wat de club voor de speler vraagt. Ook niet zo een rijke club als city.

16 april 2013 om 15:45

Wie zegt dat dat AZ 10 miljoen wil voor Maher? Uhm media, en NEE geen Az.

16 april 2013 om 21:09

Hoe weet jij dan wat AZ wel en niet wilt ?

Heerlijk bedrag voor AZ natuurlijk, die het meteen moeten accepteren, maar voor Maher zou dit een dramatische stap zijn. Die komt nooit aan de bak daar met al die aangekochte topspelers voor zich, hele carrière naar de knoppen.

Voor AZ zou het mooi zijn, maar voor Maher zal dit ongeloofwaardig zijn tegenover de mensen.
Hij heeft zelf aangegeven eerst naar PSV of Ajax te gaan en nog niet rijp is voor het buitenland.
Dus hij zal eerst naar Ajax of PSV gaan en dan zal 1 van die clubs uiteindelijk gaan cashen,

AZ heeft nooit een prijs genoemd. Vandaar dat Man City dit bedrag biedt.

Het lijkt me een goede investering voor ze.

Ik hoop dat Maher naar Engeland gaat. Daar zal hij versneld veel leren. Desnoods verhuren ze Maher eerste jaar nog aan andere club.

16 april 2013 om 15:26

Precies, AZ heeft nooit 10 miljoen genoemd. Rond het AZ stadion gaat al een half jaar het bedrag van 15 mln. Grootste talent van Nederland. Heb deze jongen erg veel zien spelen, natuurtalent, met een plezier in het spelletje als Messi!

Maher zou ik zeker niet adviseren om naar Manchester City te gaan. Ik denk dat een tussenstap naar de Nederlandse top of een goede buitenlandse subtopper het beste zou zijn voor Maher. Het geld is wel aanlokkelijk voor AZ, maar voor de carrière van Maher vind ik dit geen verstandige stap. Misschien dat ie naar Ajax zou kunnen gaan als ze Eriksen weten te verkopen.

De Daily Mirror zuigt 99 van de 100 'geruchten' uit hun duim.

Als hij naar City gaat weet je zeker dat we hem nooit weer terug zien. Een club als the spurs is een mooie (tussen)stap voor Maher

Woow, dat is wel veel voor Maher vind ik.. denk dat AZ gelijk akkoord zal gaan.

16 april 2013 om 15:48

AZ wel, maar Maher moet ook willen.

Hahaha, kijk al die mensen, Waarom 18 betalen als je hem voor 10 kan krijgen. Nou mensen ik heb nieuws voor je, Az wou altijd al veel meer hebben dan 10miljoen. De media heeft wat geroepen, en kijk iedereen.

Mcity was al langer bezig, en vond het eigenlijk een beetje frappant dat het nu pas naar buiten komt. Ach, voor Maher een mooie stap. Wel een hele grote stap meteen, maar als hij mee wil naar het Wk zal hij stappen moeten maken.

16 april 2013 om 15:55

Ja inderdaad dan lijkt me een plaats op de tribune van City het ideale plaatje om in aanmerking te komen voor een plaats in de Wk selectie vergeet het maar als die jongen hersens heeft kiest hij daar dus niet voor. Ajax Psv of vergelijkbare clubs in het buitenland. Als je naar City gaat als een Maher zijnde kun je je voetbalcarriere wel gelijk afsluiten.

16 april 2013 om 19:33

Ruud

Het klopt dat AZ nooit een bedrag heeft genoemd en binnen de insiders van AZ zingen ook (veel) hogere rond maar 18 lijkt mij ook een ietsje aan de hoge kant. Hoewel het voor AZ een welkome binnenkomer zou zijn hoop ik toch dat het niet waar is en vermoed dat Mcity niet de club is waar hij van droomt, zeker niet met het WK op de stoep. Hoe dan ook, we zullen het wel merken deze zomer.

Ik denk niet dat Maher dat op dit moment zal doen. Zelf heeft die aangegeven nog 1/2 jaar in NL willen voetballen en heeft die gezegd dat die al zijn keuze heeft gemaakt. Maar als er echt 18 miljoen word geboden zegt AZ natuurlijk niet nee en als je dan ook nog is een dik salaris krijgt is iedereen over te halen.

Daar gaat onze vervanger van Eriksen (eventueel, hoop nog altijd dat hij een jaar blijft en verlengt) schijt Sjeiks laat ze ophoepelen en geld nuttig besteden inplaats van het voetbal kapot te maken. Doodzonde als ons Nederlandse talenten wegrotten in Engeland.

Nou als ik AZ was heeel snel tekenen, grote strik eromheen en persoonlijk brengen!

Voor Maher natuurlijk geen verstandige keuze, tenzij hij zekerheid krijgt volgend seizoen eerst een seizoen te spelen bij een middenmoter/laagvlieger in Engeland

Maher heeft al een paar keer aangegeven dat hij naar de Nederlandse top wilt.. Ajax of P$v!
ik denk dat Maher zit te wachten op Eriksen, als Eriksen naar Engeland vertrekt zal Maher zijn plek op het Amsterdamse middenveld overnemen, hij is ook een perfecte speler voor Ajax denk ik!

ik denk niet dat Maher zijn kansen bij Oranje wilt verspelen om bij City op de bank te gaan zitten...

voor maher zelf is het misschien niet verstandig, tenzij city hem aan een psv of ajax uitleent, maar financieel is het aantrekkelijk en ik heb het gevoel dat maher gaat slagen, misschien niet in het eerste seizoen maar over een paar seizoenen en simpel omdat hij een veel betere instelling heeft dan jongens zoals, elia, drenthe, arnautovic, babel etc

Nu komt er een keuzemoment In een jonge carrière waaraan we gaan merken uit welk hout maher is gesneden! Kiezen voor heel veel geld en dus naar city gaan met een hoog risico om bankzitter of tribuneklant te worden! En dus ook Louis kennende het wk te missen! Of nog eventjes in Nederland blijven voor 3 jaar tekenen waarschijnlijk wk spelen en daarna die klapper want dan heb je nog maar 2 jaar contract en wil men je al verhandelen! Ik wens hem veel wijsheid toe!!!!

Pfff wat een bedrag zeg. Ongelooflijk, meteen doen natuurlijk vanuit AZ perspectief. Ajax en PSV zullen dit nooit bieden. Wat je je wel af kan vragen is of dit voor Maher ook de juiste stap is, een tussenstap via een Ajax of PSV lijkt mij verstandiger voor hem. Voor hem een lastige situatie, hij kan bij city ook totaal niet meer aan het spelen toekomen vanwege de concurrentie daar.

Zou het knap vinden als het afwijst (als dat uberhaupt kan) en toch naar een ajax of psv gaat, alleen die zullen de gestegen marktwaarde niet op willen (ajax) en kunnen (psv) hoesten.

Wanneer heeft AZ vermeld dat ze voor 10 mijoen Maher wel wilde verkopen? Maher was niet te koop volgens AZ en en volgens mij heeft AZ nooit een bedrag bekend gemaakt wat ze dan eventueel wel zouden willen hebben voor Maher. Op zich ook wel logisch ook natuurlijk. Je kan moeilijk zeggen hij is niet te koop maar voor 15mijoen wel.
Die 10 miljoen is uit de lucht gegrepen en nu doet iedereen alsof dat een feit is/was.

Waarom zijn er mensen die hier serieus op in gaan?\

1. Het is de daily mirror.
2. Als je 18 miljoen aan een aanvallende middenvelder wilt uitgeven, kom je nooit uit bij maher
3. Ze kunnen hem voor veel minder ophalen...

Bovendien is het zo dat je rijk wordt door slim te zijn, dan ga je geen 18 miljoen uitgeven aan een maher...

Als ik eerlijk moet zijn geloof ik hier geen bal van. City kan Maher wel wilen maar voor zoveel? Die zijn niet dom he, Als AZ 10mil wilt en PSV nog niet eens aan de 6 komt dan bied City 8m en neemt hem gewoon. zo gaat dat. Ik zie City hem niet eens halen aangezien Maher niet in de basis 11 zal komen. Zijn concurrent is Silva; de wereldtop.

17 april 2013 om 12:32

Wie heeft gezegd dat AZ 10 miljoen? Allemaal gespandeerd door de pers. AZ zelf praat over hogere getallen.

17 april 2013 om 13:00

Denk jij dat iemand meer dan 10mil betaald? Ik denk niet eens dat iemand 10mil betaald voor een speler van de sub top die getalenteerd is hoor maar niet vaak scoort ; dit seizoen niet goed speelt en een speler die persé weg wilt. Hij wil naar een hogere club ik weet dat hij het deze keer gaat forceren. Bij AZ komt hij niet verder dus....

17 april 2013 om 13:21

Je hoeft niet vaak te scoren om een geweldig talent en een geweldige voetballer te zijn. hij heeft vaardigheden waar clubs blijkbaar interesse in hebben en als Ajax en PSV tot 6-7 miljoen gaan dan kan een buitenlandse topclub zeker tot 18 miljoen willen gaan om de buitenlandse topclubs buiten te houden.

Dit lijkt me een onzingerucht, Maher is een groot talent maar waarom zouden ze 18 miljoen betalen terwijl ze in de jeugd net zo goed, misschien wel beter hebben rond lopen.

Zolang AZ een keer zijn poot stijf houdt en Maher niet voor minder dan 9 miljoen verkoopt, is dat allang goed.

Richting de seizoenskaarthouders kun je het niet maken om weer een fooitje voor een speler uit eigen jeugd te ontvangen en zogenaamd geen geld te hebben voor een aantal "toppers".
Met 10-12 miljoen kun je minimaal 2 a 3 goede spelers terugkopen en een miljoen of 5 op de rekening zetten!

Altijd slim 18M uitgeven aan een speler om hem vervolgens op de bank te zetten, omdat David silva altijd speelt. Als ik Maher was had ik meteen bedankt. Als je naar een topclub gaat, ga dan naar een waar ze je echt nodig hebben. Bij City spelen Yaya,david Silva,nasri en Kun Aguero op 10. Waarvan Nasri en David Silva het vaakst. Ik zie Maher liever naar Liverpool of Arsenal gaan als hij naar een topclub gaat. Ofzo als Dortmund Gotze verkoopt naar Borussia. Verder lopen bij City in jeugd spelers als Dennis Suarez,marcos Lopes en Bytyqi rond die op 10 kunnen spelen. Maher moet gewoon naar een club gaan waar hij gegarandeerd speelt en Europees voetbal spelen. De opties zouden dan Ajax,arsenal,liverpool,tottenham, Dortmund (alleen als Gotze vertrekt),valencia, Leverkussen (als Castro vertrekt). Clubs als Chelsea,city,united zal ik nooit naar toe gaan die hebben genoeg speler voor zijn positie.

Zo te zien hebben alle Ajax en PSV fans gestemd
Gelukkig heeft AZ hem niet verkocht in de winter, nu kunnen ze cashen

16 april 2013 om 17:08

Met alle respect voor Maher, maar denk je dat hij het niveau aankan. Kijk alleen al wie ze op de bank hebben zitten, laat staan wat ze op het veld hebben lopen.

Ten eerste wat moet City met hem en ten tweede is ie ook geen 18 milj waard.

Geld pakken of houden?

Voor de club AZ is op dit moment 18 miljoen euro een ongelooflijk bedrag! Voor iedere club in Nederland! AZ staat voor de keuze Maher te houden voor nog een aantal jaar en hopen op goede prestaties van deze jongen en dan nog meer miljoenen vangen. Echter is 18 miljoen een bedrag wat ook niet snel overboden zal worden!
Het draait mij als Nederlandse voetbal liefhebber om de ontwikkeling van deze speler. Gaat Maher weg dan is natuurlijk de kans zeer aannemelijk (helemaal bij een club als Man. City) dat Maher 'bankzitter' word. Hoe vaak hebben we het zien gebeuren bij goede spelers dat ze in verval raken. Je speelt geen wedstrijden meer en je ontwikkeld je minder.
Over een aantal jaar wordt Maher ongetwijfeld de beste nummer 10 van Nederland. Stel hij gaat nu weg zal zijn ontwikkeling deels stop worden gezet en dat is niet goed voor het Nederlands voetbal!
Zelf wil ik ook graag zien dat het Nederlands club voetbal weer groeit in Europa! Als spelers als een Maher op zo'n jonge leeftijd weer verkocht worden aan een buitenlandse club in plaats van Ajax of PSV zullen de Nederlandse clubs ook niet groeien in Europa als ze niet in Nederland worden gehouden.

Spelers moeten in Nederland blijven om het Nederlands voetbal weer groter te maken!
Spelers als: Alderweireld, Clasie, Bony en ook zeker Adam Maher!

Ik geloof niet dat Maher naar City zal gaan, zelfs niet voor een topsalaris. Hij is nog jong en de komende jaren zullen bepalend zijn voor het verdere verloop van zijn carrière, hij zal dus aan spelen moeten toekomen. Iedereen die ook maar een beetje het internationale voetbal volgt weet dat de concurrentie moordend is op het middenveld bij City. Met alle respect voor Maher, maar ik zie hem daar niet 1,2,3 een basisplaats veroveren.

Ajax zou wat dat betreft een uitstekende optie zijn, als hij zich zo blijft ontwikkelen dan is Ajax de ideale springplank naar de top. De vraag is alleen: wat is Ajax bereid om te betalen wanneer Eriksen vertrekt?

Ow god, ik hoop echt dat hij niet naar City vertrekt! Hij moet gewoon elke week spelen en bij City (waar ze nog geeneens weten wie er aankomend seizoen manager is...) gaat dat gewoon niet gebeuren. Hoewel hij heeft gezegd eerst een stap in NL te willen maken, kunnen maar weinig spelers een flinke zak geld weigeren.. En wanneer City daadwerkelijk 18 miljoen over heeft, wil AZ natuurlijk een hoge afkoopsom van Ajax(/psv).

Jammer, zie hem liever bij Psv of Ajax, maar ja.. Als ik AZ was had ik Psv of Ajax ook niet serieus meer genomen met het grote sjeik geld

@paolo maldini (eerste reactie)
Ik denk dat AZ 18 miljoen vraagt omdat City een club is met veel geld en dus daar waarschijnlijk mee akkoord zou gaan. Bijv. PSV zou er nooit mee akkoord gaan, dus slim gehandeld van AZ.

Aaaai netjes hoor Maher naar citty gelijk gaan want jij hebt alle intentie daar voor,

die mensen die hier zeggen dat je moet blijven zijn gwn jaloers op jou,,, dikke salaris vrouwen die voor je dan echt in de rij staan, je bent nog jonge, je hebt niks te verliezen, niet geschoten is altijd miss

fuck de Eredivisie niks te halen hier, wat wil je bij ajax gaan doen, ze hebben een hekel aan ons,
gwn je kans gaan aan vechten ....

Ik geloof er weinig van. 18 miljoen betalen, terwijl 10 miljoen genoeg is. Daarnaast kun je voor hetzelfde bedrag iemand halen die een stuk beter is. Bijv. M'vila of Belhanda , die beiden zo'n 15 miljoen kosten en veel meer ervaring hebben en de top meer kennen. M'vila is wel lastig, aangezien die net bij Rubin speelt, maar ik denk dat hij een avontuur bij City wel zou zien zitten.

Lekker laten gaan, kan hij samen met die wereldspits van Feyenoord de tribune warmhouden

Los van het feit of bovenstaand artikel waar is of niet, weet ik uit zeer betrouwbare bron dat Ajax sinds twee weken al weer zeer serieus bezig is met Maher.
Zegt natuurlijk nog niks of het ook gaat lukken maar gesprekken zijn al wel degelijk gaande tussen Ajax, Az en Maher.

En toch weet ik zeker dat Psv maher gaat halen voor 10 miljoen
Maher wil een tussenstap dan lijkt Ajax of Psv geschikt ajax zou mischien afvallen door salaris zaakwaarnemers en e.v.t bonussen en dat psv dan 2 verdedigers haalt ervan uitgaande dat toivonen vn bommel mertens matavz lens weggaan

AZ moet zich niet rijk rekenen. City wil tot 18 miljoen gaan.
Maar City weet dat AZ ca. 10 miljoen wil hebben en dat Maher alleen naar Ajax / PSV / Arsenal wil.

Maar wat nu als City Maher nu 5-8 miljoen handgeld biedt........... Zou Maher dan nog niet naar City willen????

18 miljoen, wat een bedrag. Voor Maher is 10-12 al voldoende.
Het is echt geen goede keus om naar City te gaan, ik weet zeker dat hij daar weinig speeltijd krijgt.
Dan kan hij beter naar een club als Everton, Liverpool, Tottenham, Everton gaan.

Goh, Man City gaat weer eens met geld smijten en een potentiële topper kapotmaken?
Donder op met deze zieke club.
Mocht Eriksen vertrekken, dan hoop ik dat hij naar Ajax gaat. Laat hij zich daar verder ontwikkelen en dan zie ik hem in de toekomst wel bij een Man Utd.
Als hij zich ontwikkeld tot de potentie die hij heeft, dan hebben we over een jaartje of 4/5 een geweldige middenvelder.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren