Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Het huidige Real Madrid is beter dan de Galactico's'

Laatste update:

Florentino Pérez is bezig aan zijn tweede periode als voorzitter van Real Madrid en zal waarschijnlijk nooit meer vergeten worden. De preses bouwde tijdens zijn eerste ambtstermijn aan een team vol Galactico's en haalde destijds grote namen als Luis Figo, Ronaldo, Zinedine Zidane en David Beckham naar de club. Ook tijdens zijn tweede periode als preses is er gebouwd aan een sterrenteam bij Real.

/

José Mourinho kan beschikken over sterren als Cristiano Ronaldo, Mesut Özil en Sergio Ramos en heeft een behoorlijke voetbalmachine gesmeed. Roberto Carlos, voormalig linksback van de Koninklijke, is onder de indruk: "Bij Real Madrid zitten altijd goede spelers, maar het huidige team is in mijn ogen sterker dan het team met de Galactico's", zei de Braziliaan. "Dit elftal is perfect samengesteld en ze spelen heel goed samen."

Doel van het huidige Real is het winnen van de tiende Champions League uit de clubhistorie en in de kwartfinales zal er afgerekend moeten worden met Galatasaray. Roberto Carlos, die zelf nog voor Fenerbahçe uitkwam, geeft de ploeg van Mourinho een goede kans: "Op het gebied van tactiek en individuele kwaliteiten staat Real een stap voor op Galatasaray. De tweede wedstrijd zou echter lastig kunnen worden voor Real, want in Istanbul zal het een heksenketel worden."

'Het huidige Real Madrid is beter dan de Galactico's'

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat is wel een makkelijke uitspraak, Galatasaray heeft al laten zien niet onder te doen voor de top getuige de wedstrijden tegen Manchester United. Daarnaast zijn ze de fiere koploper in Turkije.
Ik vrees wel voor ze dat Roberto Carlos gelijk heeft, hoe je het ook wendt of keert, Real is één van de favorieten voor de cup.

2 april 2013 om 00:14

Ik begrijp nog steeds niet dat jullie blijven kijken naar de wedstrijden tegen Manchester United. United stond op 1-0 in eigen huis en heeft daarna de wedstrijd op 50% uitgespeeld. In Istanbul was het slechts 1-0 tegen een team waarbij spelers als Van Persie, Rooney, Nani, De Gea, Vidic, Ferdinand, Evra en Smalling niet eens waren meegereisd en Carrick centraal achterin stond.

Tuurlijk, het was een heksenketel daar in Turkije waardoor spelers als Büttner en Powell helemaal verstijfd waren, maar het was gewoon tegen een simpel B-team omdat United niet hoefde.

2 april 2013 om 00:23

Uhm waar heb je het over?

Galatasaray was de team die het meeste verdiende hoor? 2 penalty's ontvreemd en minimaal 2x op het aluminium.

Wat jij zegt kan gewoon niet. Champions League, je speelt thuis staat met 1-0 voor en je gaat terugschakelen naar 50%? geloof je het zelf wel?
Ze waren gewoon laf en bang.

Over de wedstrijd van woensdag; weinig kans Gala maar de bal is rond he

2 april 2013 om 00:32

Je kan het laf noemen, maar ze hebben toch ffe met halve kracht gewonnen van Galatasaray, dat zelfs dan geen echte overwicht had.

En het is wel leuk dat ze 2x de paal hebben geraakt, maar als Carrick nou die bal niet intikte was het einde verhaal voor Muslera en stonden ze gewoon met 10 man in Old Trafford.

En over woensdag; het boeit me niet wie er wint of verliest, zolang we maar een mooie wedstrijd te zien krijgen. Als Gala door gaat vind ik het alleen maar mooier voor het voetbal, maar ook ik geef ze weinig kans.

2 april 2013 om 00:42

sommige van deze gala fans gaan echt te ver.

know your place.

2 april 2013 om 00:57

Klopt vind ik ook. Ik heb ook vertrouwen in GS maar eerlijk is eerlijk Real heeft een geweldig team. Het kan zo 4-0 staan binnen een helft als we niet oppassen. Ik hoop op een 2-1 als we zouden verliezen, dan wordt het nog spannend in Istanbul.

2 april 2013 om 10:02

C.smalling. Dat is tenminste op dit moment hoger dan MU sinds die er uit zijn gekegeld door RM.

2 april 2013 om 11:42

ja, want als je een ronde verder komt als een ander team ben je natuurlijk automatisch beter..

Ajax is natuurlijk ook gewoon veel beter dan city, en vergeet niet dat Celtic een klasse beter is dan Chelsea hè!

2 april 2013 om 12:34

Het neemt niet weg dat Gala gewoon een ronde verder is dan MU, dus we know our place.

2 april 2013 om 07:20

Voorlopig zit dortmund nog in de competitie en barcelona die kunnen van real winnen en psg zit erin en wat dacht je van bayern ?

nou nou nou Carlos... je doet je ex poeggenoten en jezelf wel hier wat tekort vind ik hoor..

2 april 2013 om 00:29

Ik snap nooit dat iedereen dat galacticos project zo ophemeld. Geweldige spelers natuurlijk, Beckham, Zidane, Ronaldo, Carlos en Raul. Maar ze hebben slechts 1 keer de CL gewonnen en eeen aantal keer de titel (keer of 3). Is toch niet echt heel bijzonder voor een club als real. Beckham bijvoorbeeld heeft er slechts 1 la liga gewonnen terwijl hij toen al nauwelijks meer een schim was van de top Beckham.

2 april 2013 om 01:30

Jij keek toen geen voetbal of wel. Toendertijd moest je rekening houden met teams als Valencia en Deportivo la coruña. Dat waren topploegen. En met top ploegen bedoel ik a la Juventus, Arsenal met Thierry Henry, àc Milan met chevchenko.

La liga was toen een stuk spannender! En zelfs dat ze 1 CL hadden gewonnen. Er was gewoon teveel goede spelers. Elke team had minimaal 3 spelers van absolute wereldformaat. Chevchenko, Nedved, Thierry Henry, Ruud van Nistelrooy. Del piero, de Rossi, maldani, nesta, batistuta, veron en nog vele meer. Het is niet zoals nu, de toppers van nu kan je op twee handen tellen.

2 april 2013 om 02:01

De uitblinkende toppers kun je nu op 1 hand tellen ja...
Alleen Ronaldo en Messi zijn écht heel goed in onze ogen.. onzin natuurlijk! Die 2 zouden in die tijd er ook bovenuit steken!
Ik ben van mening dat wij onze subtoppers tekort doen.
Pirlo, Xavi, Iniesta, Ozil, Van Persie, Ibrahimovic, Ribery, Alonso, Schweinsteiger,... Ja ik noem waarschijnlijk zelfs de verkeerde namen. Maar er lopen nu ook grote sterren rond; geen twijfel daarover! Maar we hebben nu gewoon 2 'buitenaardse' spelers...

2 april 2013 om 04:32

@ Pezzonovantes

Ik ben het helemaal met je eens wat betreft het grote verschil tussen toen en nu.
Daarom vond ik het persoonlijk indrukwekkender dat Ronaldo en Zidane tot 3 keer toe verkozen werden tot beste van de wereld. In een periode vol supersterren.

Nu kun je na 10 namen twijfelen over wie tot de grote horen. Destijds had je een lijst van 40 namen die absoluut wereldklasse waren en zelfs dan ga je twijfelen of er wel meer bij mogen. Noem bijvoorbeeld tegenwoordig 10 absolute wereldverdedigers. Dat zal in de periode rond 1990-1995 veel makkelijker zijn.

Het was ook zo dat Cannavaro een keer de beste werd de laatste keer dat een verdediger het won. Het verschil in La Liga was inderdaad ook destijds heel klein. Tijden dat Ajax, Psv en Feyenoord gevreesd werden door een aantal in Europa en nu kennen de grote teams de spelers waarschijnlijk niet eens van de klassieke top 3.

Het is jammer dat er destijds niet meer geld is gevraagd en ontvangen voor wat Nederland had opgeleid tot topspelers. Onze top 3 had dan namelijk op het financiele gebied nog altijd kunnen strijden tegen de super rijke teams.
Seedorf, Kluivert, Davids, van der Sar, de Boer(s), Litmanen, Bergkamp, van Bommel, Cocu, Ronaldo, van Bronckhorst, Larsson en Kalou. Om een aantal geweldige voetballers van onze tijd te noemen. Onze daarmee bedoel ik iemand die in de jaren 80 is geboren en dus als tiener hele mooie voetbaljaren heeft mogen meemaken.

De jongere generatie, in mijn ogen ook wel de playstation generatie met alle respect, die heeft dat niet mee mogen maken. Daarbij ben je na 10 namen waarschijnlijk al zoet. Terwijl de karakteristieken en diverse culturen elk wel een held hadden die herkenbaar was. Valderama (blond afro), Higuita (aanvaller in het doel-scorpion kick), Batistuta een gepassioneerde aanvaller, Cantona een harde voetballer, Zidane met flair, Ronaldo met zijn snelheid, Rivaldo met zijn afstandschoten, Juninho met zijn vrije trappen, van der Sar met zijn geweldige saves, Davids met zijn bril, Larsson met zijn blonde dreadlocks, Raul de leider, Puyol de geweldige strijder achterin, Maldini met zijn uitstraling van vertrouwen. Je kan maar doorgaan en doorgaan.

2 april 2013 om 09:53

Nou sorry hoor, maar als je 3 seizoenen lang niks wint (na 2003) bij een club is real, is dat gewoon falen. Ik weet ook wel dat het niveau tussen verschillende teams en competities destijds dichter bij elkaar lag, en naar mijn mening veel leuker was. Maar het Galacticos project was er juist op bedoeld om de grootste namen uit het voetbal naar Madrid te halen en weer te domineren zoals men in de glorie tijden van Madrid deed. Dat gebeurde overduidelijk niet.
Sterker nog, aan het begin van het project werd Vicente del Bosque ontslagen nadat hij net 2 maal de CL had gewonnen. Het was gewoon een periode die bol stond van wanbeleid (zie aantrekken Beckham).

Dat klopt denk ik wel, maar ik vond het wel leuker om naar bv. Carlos en Zidane te kijken. Ik heb sowieso het gevoel dat de spelers rond die tijd meer karakter hadden en meer concurrentie dan nu.

2 april 2013 om 00:16

Het team met Carlos en Zidane was een veel beter team dan nu. Nu is het vooral Ronaldo die er ver maar dan ook heel ver bovenuit steekt. Hij trekt de kar. Het Real van nu is geen team maar individualisten, wat af en toe ook geweldig voetbal laat zien.

2 april 2013 om 01:55

Omdat het niveau gelijker was, het huidige Ajax heeft meer concurrentie van de rest maar is absoluut een stuk minder dan 94/95.
Het is grotendeels nostalgie, al zijn teams als Depor en Valencia wel veel minder.
Geeft het huidige Valencia een kwalieitsinjectie zodat ze qua niveau als Atletico zijn en maak Barca en Real gelijkwaardig met hen en je hebt dezelfde situatie als toen.

Ik denk dat Real dit seizoen een serieuze gooi naar de Cl-titel kan doen want ze hebben idd een geweldig team, toch keek ik liever naar het team van jou roberto!

Casillas
Salgado
Hierro
Bravo
R.Carlos
Makalele
Zidane
Figo
Raul
Guti
Ronaldo
2 april 2013 om 00:13

Haal bravo aub uit de selectie. Elke keer als die aan de bal kwam hield ik me hart vast.

2 april 2013 om 00:34

Helguera speelde toen op die plek, en bravo en pavon waren pannenkoeken

2 april 2013 om 00:46

klopt

2 april 2013 om 02:45

je hebt gelijk, ik kwam er even niet op maar Helguera stond daar inderdaad. Kon aardig ballen, zeker een aantal klassen beter dan Raul Bravo ;p

2 april 2013 om 00:15

misschien togh cannavaro derin gooien?

Het huidige team kan beter zijn, maar het vorige team had meer uitstraling met de spelers.
Misschien dat ik er over een paar jaar anders over denk maar ik heb liever Beckham, Ronaldo, Raúl en Zidane dan Özil, Benzema, Cristiano Ronaldo en Modric

Dit Real is inderdaad 1 van de beste ooit. Barcelona word door velen gezien als 1 van de beste teams die er was en als je ziet wat ze hebben gewonnen begrijp ik dat . Maar Real mag wel meer credit krijgen want hun zijn de enige die tegen dit Barcelona 2 x achter elkaar kan winnen.

En mensen vergeten snel wat ze vorig seizoen hebben bereikt. Toen hebben ze 100 punten behaald en meer dan 120 doelpunten. Het is alleen jammer dat pepe vaak over de schreef ging en mourinho rare dingen heeft gedaan. Maar real madrid en Barcelona zijn ongetwijfeld 2 beste teams ter wereld, je kan bayern united ook in die rijtje zetten met kort daarachtig juventus

2 april 2013 om 00:11

@tony123

Ja ze hebben twee keer achter elkaar gewonnen, credit to them off course; maar na een tijdje is het ook logisch dat een coach een strijdplan vind om een paar keer van Barca te winnen.

Al jaren wist Barca iedere keer de wedstrijden te domineren en deze winnend af te sluiten, momenteel vind ik ze gelijkwaardig. Qua spelopvatting is Barca nog steeds de beste; maar in kwaliteit bijna gelijkwaardig.

2 april 2013 om 00:19

Tuurlijk maar je moet het nog laten zien. Het is niet alleen de laatste 2 wedstrijden het geval ze speelde de supercup in madrid ook heel erg goed en uit in Barcelona 1-1 gespeeld in de competitie. Maar neemt niet weg dat Barcelona een betere team is want hoe hun druk zetten en aanvallen is fenomenaal. Met Fifa heb je niet eens zovaak balbezit haha.

Maar ik denk echt dat Realmadrid de enige team is die 4 van de 10 x van Barcelona kan winnen.dat zie ik geen 1 team doen. Maar zoals je hebt gezegt is real de enige die zovaak tegen barca heeft gespeeld.

2 april 2013 om 00:28

Haha vind Barca echt irritant op Fifa, kan er totaal niet mee overweg; speel liever met Dortmund ; )

Maar soit;

Het klopt dat Real na Barca de beste ploeg is van de wereld. Barca speelde de laatste paar wedstrijden voor Milan echt bizar slecht.

Maar ben ervan overtuigd dat Barca nog lang niet klaar is.

Real zou een andere trainer moeten aannemen, iemand die visie heeft voor positiespel. Mourinho is goede trainer, maar laat zijn teams altijd op één manier voetballen.

Hij durft niet altijd vol aan te vallen en de oplossingen bij het totaal voetbal te zoeken.

Gebeurt dit wel; dan kan Real een eng team worden, dat een nog serieuzere bedreiging word voor Barca

2 april 2013 om 00:13

Real heeft ook in 3 jaar tijd 15 keer tegen Barca gespeeld.
Dat kun je van de andere top teams niet zeggen.
Real kent Barca door en door.
Ik denk dat als Bayern of Man Utd ook zovaak tegen Barca hadden gespeeld, dat ze ook een paar keer zouden winnen.
Barca kan onmogelijk blijven winnen van Real.

2 april 2013 om 00:22

Bayern en united zijn inderdaad goeie ploegen die dat ook kunnen. Maar het verschil is dat real madrid het heeft laten zien. De laatste 7 wedstrijden hebben ze volgens mij maar 2 x verloren.

De eerste 3 classicos was gewoon lachwekkend hoe real madrid verdedigend speelde. Pepe op het middenveld (5-0) dan verdien je het ook gewoon. Maar Barcelona is gewoon een erg sterke team en om daar 2 x van te winnen vind ik heel erg knap.

2 april 2013 om 00:37

De laatste 7 wedstrijden verloor Real Madrid er maar 1 en wonnen er 4 en 2 gelijkspel.

Vond de Galactico's met o.a Carlos zelf, Zidane, Raul en Beckham als team zijnde juist sterker dan nu, nu is er meer sprake van individuele krachten zoals Di Maria en Ronaldo.

Natuurlijk zijn er spelers als Ozil, Benz, Xabi en Modric die voor de combinaties zorgen; maar vind het nog niet één geheel.

Ook qua prijzen is het heel wat minder natuurlijk, maar dat komt
( zonder hooghartigheid ) ook doordat Barca de afgelopen jaren zo sterk was/is.

2 april 2013 om 00:09

ja klopt, het moet nog meer een team worden en positiespel met zulke spelers kan veel en veel beter. Dit real kan nog beter.

2 april 2013 om 00:14

Het kan zeker beter, vind persoonlijk dat Mourinho niet het gewenste voetbal heeft gebracht; dit team teert veel op individuen. De counters zien er natuurlijk prachtig uit en zijn ook nog eens uiterst effectief.

Maar een Wenger, Pep of Fergurson zou veel meer uit dit team kunnen halen.

2 april 2013 om 19:05

Dan zou ik toch geen Ferguson noemen alleen om zijn naam aangezien hij al jaar in jaar uit precies op dezelfde manier speelt als Mourinho zijn teams. Je moet is kijken hoe United tegen het verzwakte Arsenal speelt. Niet eens instaat het spel te maken.

2 april 2013 om 00:13

Madrid is juist een team, Ozil Ronaldo combineren met elkaar.
Ronaldo heeft dan net zoveel vrijheid als Messi om actie,s te mogen maken.

2 april 2013 om 00:52

En toch brengt hij stukken minder als Messi. Matige voetballer als je het zo bekijkt.

Ik weet het niet hoor roerto carlos, de vorige galacticos speelde naar mijn mening veel beter. ik denk dat dit huidige real beter kan worden, maar nu zijn de vorige galactico team nog steeds beter.

Vind ik niet. C.ronaldo is de enige die bij de oude galacticos zou spelen.
Wat een heerlijk team was dat toch, Figo,zidane,raul,beckham, en Ronaldo.

2 april 2013 om 00:22

Je doet Özil, Alonso, Marcelo en Varane (ervan uitgaand dat hij zich blijft ontwikkelen) hier tekort hoor. Die zouden gewoon in de basis staan.

2 april 2013 om 00:33

Nee man. Als je kijkt naar de basiself van toen dan zou ik alleen Scolari en Helguera hebben ingeruild voor C.ronaldo en Ramos.

(iker, Salgado, Hierro, Helguera, Carlos, Makelele, Zidane, Scolari, Figo, Morientes, Raúl) Dit was de meest gebruikte opstelling in 2001 /2002.

De Galacticos hebben op sportief gebied ook te weinig gebracht. Op twee landstitels en èèn Champions League na in de eerste drie jaren van 2000 is er verder weinig meer zilverwaar behaald. Het Real van nu heeft ook te weinig behaald de afgelopen jaren, dat kan zeker nog beter.

Dit Real zou ik in de breedte toch wel sterker achten maar qua teamgeest zou ik de Galactico's boven dit team verkiezen. Individueel steken zij er ook gewoon boven uit.

2 april 2013 om 01:12

Ozil is goed maar hij mag de veters nog niet strikken van een Zidane. Geweldige speler en ook nog eens een leider.
Makelele was echt 1 van de beste stofzuigers de laatste 10 jaar dus vind ik niet dat Alonso hem eruit zou spelen.
Marcelo voor Roberto Carlos?
Varane komt pas net piepen, ik zou eerder voor Ramos gaan dan want naast Hierro hadden ze niet veel opties.

2 april 2013 om 00:52

Modric is toch wel even wat beter dan Zidane was in zijn beste tijd. Alleen heeft Modric de pech dat hij met zo'n matige coach opgezadeld zit.

2 april 2013 om 02:36

Meen je dit nu serieus?? Zidane was een wereld speler. Iets wat Modric nog lang niet is. Misschien komt het nog, maar ben bang dat hij nooit op het niveau gaat komen waar zidane in zijn topjaren was. Als ik naar je leeftijd kijk, dan vermoed ik dat je hem nooit live hebt zien spelen. Kijk maar even wat beelden terug. vooral zijn tijd bij Juve.

2 april 2013 om 04:52

Het is al 2april he..

2 april 2013 om 11:13

Juve waar de man werdt gedragen door het ene omkoopschandaal na het andere. Ja geweldig gespeeld als je tegenstanders en scheidsrechters je laten winnen.

Ja ik ben het er mee eens. Al is er 1 speler die me aan die uitspraak doet twijfelen. Jullie weten ook wel over wie ik het heb. Zidane. wat een ongeloofelijke geweldenaar was dat.

2 april 2013 om 00:18

Zidane was inderdaad één van de beste middenvelders ooit. Wat die man liet zien tijdens zijn carrière was ongekend.

Constant het team op sleeptouw nemen en hen naar prijzen schieten. Het spel was toen veel meer verzorgd en verfijnd. Het samenspel spatte er toen vanaf.

2 april 2013 om 00:23

ronaldo versie 1?

Real Madrid is top. Galatasaray Subtop maar Galatasaray is in staat van ieder team behalve Barca (in 2 wedstrijden) te kunnen winnen!
ze spelen nu mooi voetbal en hebben op elke positie behalve op de linksback goede spelers. Tuurlijk heeft Madrid een beter selectie. Maar Basel maakte ook Man United af. Sommige hier denken dat Gala het niveau van Ajax heeft. Gala is op weg om een topclub te worden! kijk hoe Dortmund nu is! kijk hoe Shaktar vroeger was en nu.

2 april 2013 om 00:50

We moeten wel reëel blijven. Real heeft teveel wapens waar we niet tegenop kunnen. 1 voor 1 topspelers. Ik hoop dat het geen afstraffing word.

Mwa , je kan dr over discussieren natuurlijk . Feit blijft wel dat de rechtsback en misschien ook de spitspositie Real Madrid onwaardig is .

Het is ook altijd jammer dat zo'n Guti bijna nooit meer wordt genoemd , kon ook geweldig voetballen , en had misschien wel 1 van de beste steekpasses ooit !

2 april 2013 om 00:37

Klopt, Guti had dagen waarin hij echt geniaal was en anderen waarin hij compleet onzichtbaar was.
Ik vind het zonde dat types als hij niet eindigen in Madrid.

2 april 2013 om 02:21

Guti had de beste middenvelder ooit kunnen worden. Zijn probleem was zijn mentaliteit helaas. Ziek inzicht had die man. Mijn meest favoriete speler ooit

Dat Team van Real Madrid had 2 spelers die Velen malen beter waren dan Messi!!
Ronaldo
Een van de compleetste spitsen ooit.
Bezorgde Brazilië een Wk en werd Topscorder.
Bewees zich in meerdere Competitie's

2 Zidane
Beste speler ooit
Beste balcontrole ooit (hier heeft Messi nog geen 50% van)
Was een sierlijke speler
Bezorgde Frankrijk een Wk
Bewees zich in meerdere competitie's

Dus ik keek liever naar het Real van Vroeger

2 april 2013 om 00:25

Ronaldo bij Madrid was nooit meer zo goed als de Ronaldo van Barca en Inter

2 april 2013 om 19:10

fantantonio18

Toch 2 maal topscorer van de competitie bij Real en tussendoor Brazilië naar een volgend kampioenschap geschoten.

Boo-ya.

Ronaldo was trager en minder bewegelijk maar toch vrij snel, sterker en nog veel en veel beter killer-instinct dan toen hij jong was. Ronaldo heeft ook zelf aangeven dat nadat hij zeker zijn oude snelheid niet meer kon bereiken, hij is gaan focussen op afmaken.

2 april 2013 om 00:26

Dit artikel gaat over de vergelijking van dat elftal met het elftal van nu. Watvoor nut heeft het dan om Ronaldo en Zidane te gaan vergelijken met Messi? Wat heeft hij hiermee te maken? Je moet die spelers van toen (zidane, R9, Carlos, Figo enz enz) vergelijken met de spelers van nu!

Galacticos waren in mijn ogen beter; de Braziliaanse Ronaldo was in zijn eentje al niet af te stoppen en samen met Beckham en Zidane was het gewoon al helemaal niet te houden. Galacticos is het beste team dat ik ooit heb zien voetballen,

Volgens mij heeft Carlos te veel gezopen in Rusland.

Nou ben ik Misschien nostalgisch maar het leukste/beste Real vond ik dat met Hierro, Mijatovic en Raul/morientes in de voorhoede.
Ben nooit een fan geweest van die galactico projecten, minder erg dan oliesjeiken maar het is zo erg prijzen willen kopen en de transfersommen omhoog gooien.
Kijk naar wat een speler gemiddeld kostte voor Perez met zijn galactico project kwam.

Ik blijf het overigens doodzonde vinden dat Raul door de achterdeur weg moest, die man was pas Real, veel meer dan Casillas nu zelfs.

Ik vind van niet. De Galacticos vond ik gewoon veel beter spelen. Maar goed het is hoe je "sterker" wilt interpreteren. Dit Real is effectiever, maar het Real van toen was gewoon mooier om naar te kijken en speelde beter.

Ik blijf toch met de Galacticos.

2 april 2013 om 01:18

Dat Real speelde ook veel losser, nu speelt het meer gedisciplineerd dankzij Mourniho.

Maar toen had je ook echte sterren die je nu niet echt hebt, buiten Ronaldo dan.

2 april 2013 om 01:37

Dat klopt! Enkel Ronaldo zou in aanmerking komen voor een basisplaats (in mindere mate Ramos).
Xabi Alonso zou ook passen, maar op de plek van Makelele? hmmm, dat wordt moeilijk.

Trouwens waren de galacticos misschien niet eens echt beter idd, het was vooral in het begin los zand.
En Zidane en Ronaldo waren nooit zo consistent als Cristiano nu, kijk maar naar de punten die dat team pakte vergeleken met nu, de liga teams zijn echt niet zwakker dan 10 jaar terug.
Het grote verschil zit em in de cl zege, Zidane's volley staat op ieders netvlies gebrand en zonder cl winst zal men de Galactico's altijd boven het huidige Real plaatsen.

2 april 2013 om 01:43

Onzin natuurlijk. Toendertijd had je Valencia in zijn hoogtij dagen met fantastische spelers en je had Sociedad met enkele toppers je had seizoenen dat Barcelona totaal niet meedeed om de titel. Nee, vergelijk de Primera van toen met nu dan is er een wereld van verschil.

2 april 2013 om 01:48

Atletico was daarentegen wel minder, en Sociedad zat zwaar aan de doping toen (bleek recentelijk).
Maar gemiddeld qua niveau doen de huidige numers 5-18 zeg maar niet veel onder voor toen, er vallen ook niet meer goals ofzo.
Al steekt het huidige Barca en Real van vorig jaar er wel zwaar bovenuit in vergelijking met toen.

2 april 2013 om 02:14

Deportivo, Celta, Betis waren allemaal meer dan geduchte tegenstanders het zat allemaal zo dicht bij elkaar, toen waren de topspelers veel beter verdeeld over de competitie, waar dat nu totaal niet het geval is. Het "verdedigen" word ook steeds lachwekkender in Spanje. Overigens ben ik totaal niet onder de indruk van de Atletico van nu.

2 april 2013 om 19:15

Catalonia

Als ze aan de doping zaten was Sociedad dus heel moeilijk te verslaan vroeger. Als dat waar is begrijp ik dus niet waarom je het vermeld.

Daarbij heeft Milo gelijk. Niet alleen Valencia in zijn hoogtij die toen zeker een vrij lange periode sterker was dan Barca en soms ook Real. Deportivo met Makaay en Tristan. Celta de Vigo op hun sterkst, Real Betis, Sociadad waren zeker sterker dan wat nu in Spanje rondloopt wat ook niet raar is. Toentertijd werden de schulden opgebouwd waar de clubs nu onder leiden.

Op Real en Barca na dan.

2 april 2013 om 11:19

De la liga teams zijn zeker voor 1000% procent van toe beter dan nu, kijk alleen hoe ze tegenwoordig Messi verdedigen.

nou de galacticos hebben wij toevallig van gewonnen en de super cup binnen behaald de enigste beker die real madrid nog nooit heeft gewonnen.

en waarom morgen niet ?
en by the way de wedstrijd die morgen gespeeld gaat worden.. 03-04-2013

03-04-2001 was de supercup finale real madrid - galatasaray dus wie weet...

2 april 2013 om 00:44

Nee was 3-2 kwartfinale cl, geen supercup die was ergens sep 2000 dacht ik.

2 april 2013 om 01:34

Feyenoord Real Madrid super cup 2002 1-3. Was de enige keer dat ze wonnen. 2000 speelde Madrid met allemaal sterren minder na het Ek. GS gewonnen met 2-1

Ik kon vooral genieten van
Raul geweldige speler en persoon
Ronaldo beste spits ooit 3niveau's beter dan Falcao Cavani Ibrahimovic
Zidane beste voetballer ooit 2niveau's beter dan Messi en Ronaldo
Beckham beste trap ooit
Makalele hoort bij de top 5 beste verdedigers ooit 4 niveau's beter dan Yaya Touré of de Rossi

2 april 2013 om 00:48

Zidane was een spelverdeler, kun je niet echt vergelijken. Makelele 4? Vind ik wel overdreven. Ronaldo nr9 ben ik het mee eens. Falcao , zlatan komen zeker niet in de buurt. En je vergeet nog een topper Figo.

Galactico's, mooie oude tijd! toen begon de liefde voor Real! Alleen Ronaldo komt in de buurt van dat niveau

2 april 2013 om 00:36

Ramos,alonso en Özil zouden ook gewoon basis kunnen zijn.
Eigenlijk ging het allemaal bergafwaarts toen Makalele verkocht werd.

2 april 2013 om 00:39

eeeeh Je hebt een figo en zidane en beckham in dat elftal... nooit dat ozil daar in zou staan.

2 april 2013 om 01:41

Ik vind Özil beter dan Becks in zijn real periode, en Figo kan kapotvallen.
Stel je özil naast Zidane voor met Makalele erachter, super middenveld.

2 april 2013 om 03:16

idd, Figo bij real vond ik ook niet best renderend, een özil naast Zidane zou dodelijk zijn

2 april 2013 om 00:38

Nee Ozil vind ik nog van niet... Ramos en Xabi vind ik eerder nog het niveau halen.... Ozil is nog lang niet het niveau ala figo of zidane

2 april 2013 om 15:31

Ben je serieus? Ozil is echt wel beter dan Figo... Nostalgie speelt een te grote rol bij de meeste mensen hier.

In die tijd is ook de mooiste goal ooit gemaakt.
CL finale 2001/2002 Real Madrid Bayern Leverkusen Assist R.carlos Goal Z.zidane

Lastig in te schatten. In de competitie waren ze vaak erg slecht maar je weet nooit echt of Mourinho dit deed zodat hij zijn derde CL kon gaan winnen. Ze lijken nu fitter dan welke concurrent dan ook. Tegen Barcelona heb ik ze bij de 1-3 helaas erg goed zien spelen. Althans, ik was niet onder de indruk van de speelstijl maar wel van hun dominantie. Ze konden doen wat ze wilden en hoe ze het wilden, ze waren overal een stapje voor en het leek erop dat dit kwam omdat Barcelona een mindere periode kende en omdat Madrid gewoon geweldig opgeladen is in een fase waarin je meestal juist wat vermoeider raakt.

2 april 2013 om 00:46

Barca beleefde toen een mindere periode, ze speelde tot twee keer toe echt belachelijk.
Wat jij al zegt; Real kon alles maken. Barca liet hun ook gewoon spelen; er was totaal geen druk op de bal.

Real vloog er bijna uit tegen Man United, Gala is een heel wat mindere opponent; dat hebben ze dus wel mee.

Ze ogen fris, maar laten echt vaak geen bekoorlijk positiespel zien, ook laatst in de competitie was het niet indrukwekkend. Mede doordat Mourinho de competitie heeft opgegeven natuurlijk; maar het team straalt niet datgene uit wat eigenlijk zou moeten.

Ze slaan vaak spelers over en kiezen voor de makkelijke weg naar voren, de bal door naar de individuen voorin en hopen dat zij met goede ingevingen komen.

2 april 2013 om 19:24

En wat is het probleem? Waarom is dat zo erg dat invidualisten de wedstrijd beslissen? Dat gebeurd bij Barcelona toch ook? Volgens mij zet Messi 70% van de aanvallen op bij Barcelona en als hij het niet is dan Iniesta.

Het enige verschil is dat Barcelona er 200 keer voor moet overspelen voor dat te doen en dat Real Xabi Alonso inspeelt en hij de bal van achteruit in een keer op Ronaldo zijn linkertepel legt op de punt 16 waarna Ronaldo door zijn inviduele klasse de man passeert en scoort.

Snel en dodelijk dat is toch de beste manier. "float like a butterfly, sting like a bee." Tegenstander het gevoel geven dat ze de macht hebben en dan toeslaan. De beste manier om te scoren. Veroorzaakt de beste mentale klap voor een tegenstander, waarna de concentratie wegvalt en je meer kansen krijgt om te steken.

De enige reden waarom mensen countervoetbal haten, is omdat het zo irritant doeltreffend is.

Wat baal ik ervan dat ik niet eerder voetbal ben gaan kijken
Heb deze zogeheten legende's moeten missen. ;

Highvoltage. Beter voor je dat je die tijden hebt gemist, want als je die had meegemaakt zou je nu ook voetbaldepressief zijn, toen waren echt bijna alle teams uit de top 8 van de grootste competities gevuld met toppers en niet zoals nu allemaal bij Man C,barca,real en Bayern! Zizou,becks,figo en Ronaldo en dat naast het geraamte Raul,hierro,helguera,carlos en Iker.. Genieten!!!!! En uiteraard veel beter dan dit Real

2 april 2013 om 01:36

Ik vind dat je Bayern uit dit rijtje moet halen. hebben wel spelers die top zijn, maar die staan niet in de rode cijfers. Als je dan naar neutraal voetbal wil, moet je naar begin jaren 60 terug. Misschien jaren 70.

2 april 2013 om 04:42

Ik begrijp wat je bedoelt, destijds als Real Madrid een tegendoelpunt kreeg zag je zeker 5 spelers in beeld omdat er zoveel sterren waren, hoe reageren: Ronaldo, Raul, Beckham, Zidane, Figo, R. Carlos en Casillas. De positie van controllerende middenvelder bleef altijd een probleem.

Ik kan me de volgende opstelling nog herrineren al was er op de positie van Pavon dacht ik Woodgate gekomen die heel vaak geblesseerd was. Verder kan ik me niet goed meer herrineren of Hierro nog speler was in de Galactico periode met Ronaldo (2002) en Beckham die dacht ik in 2003 kwam. Dit heb ik niet opgezocht dus het kan zijn dat ik ernaast zit maar ik dacht me zoiets te herrineren.

Casillas
Salgado
Helguera
Pavon
R. Carlos
Gravensen
Beckham
Zidane
Figo
Raul
Ronaldo

Wat een onzin van Carlos. Hijzelf was beter dan Marcelo. Salgado beter dan Arbeloa. Makelele beter dan Khedira. Zidane beter dan Ozil. Raul beter dan Benzema. Ronaldo9 beter dan Higuain. Figo beter dan di Maria. Alleen cr7 en xabi Alonso zijn beter. Verdediging beide CV vind ik gelijkwaardig aan toen. Keeper spreekt voor zich.

@riot

Meen je dat Modric beter is dan Zidane! en dat Mourinho een matige trainer is?
je poste om 23:52 uur. Dus het was geen 2 april nog. Hopelijk een 1 april grap? anders lach ik me dood als je het meent.

Leifeng.

Als je dat echt meent dan ben je gek en rijp voor een gesticht.
Zidane zijn balcontrole was echt wel beter en sierlijker dan die van Messi

naar mijn inzien heb ik het gevoek dat roberto carlos zo de druk wilt voeren op galatasaray en wilt daarmee zeggen oppassen deze team is beter ze gaan van jullie winnen..

denken jullie dat niet ??

want uit het niks zo een reactie en dan nog is voor de cl wedstrijd ?

2 april 2013 om 01:39

Hij heeft wel gelijk.

Oei slechts 1 keer de CL en maar 3x de titel.. Wat slecht zeg! En hoe vaak heeft Man City de CL gewonnen?

Vind het moeilijk om ze te vergelijken als team. Die namen in het artikel zijn natuurlijk wel legendarische namen. Özil, Benzema, Higuain en Di Maria (hoewel zij nog veel jaren hebben) komen op mij niet legendarisch over. Cristiano Ronaldo en Casillas overigens wel. Maar als je dat afzet tegen Raul, Figo, Zidane, Beckham, Roberto Carlos, Ronaldo Nazario, tsja .....

Beste die hier over kan oordelen is Casillas

Ik vind niet dat dit Real beter is dan de oude Galactico's.. In de directe vergelijking vind ik van niet.. Maar ook als collectief vond ik de oude Galactico's beter..

Toen had men spelers die gewoon veel beter waren dan de huidige spelers op sommige posities.. Neem bijvoorbeeld de LB positie van Carlos zelf.. Zou je Marcelo en Coentrao met hun kwaliteiten samen kunnen voegen tot 1 speler zou deze nog niet beter zijn dan Carlos..

R9... was bij Real ook fenomenaal.. maar hij was zeker niet de speler die bijvoorbeeld bij Inter speelde.. Maar goed wie had ook ooit gedacht dat hij zo terug zou komen na die zware blessure(s) van hem.. Hoe dan ook de R9 van toen was zonder twijfel beter dan Benz en Higuain samen.. Al hoop ik echt dat Benz eens een keer opstaat het is echt een geweldige spits maar waarom het er vaker niet uit wil komen dan wel is en blijf mij een raadsel..

Om maar 2 voorbeelden te noemen en niet verder te gaan met Zidane.. Figo.. Makelele etc...

Een CR7 zou toen ook zonder enige twijfel in de basis staan.. Maar voor de rest van de spelers zou het wel krap worden.. Misschien Xabi Alonso nog om Guti te vervangen.. als was Guti ook briljant maar niet constant..

Maar dit Real met de huidige Galactico's is zeker weten goed genoeg om de CL te winnen.. Al speelt de geluksfactor in de CL (vooral in deze fase) vaker een grotere rol dan kwaliteit van een elftal..

2 april 2013 om 04:49

Makelele heeft niet in de Galactico periode gespeeld.
Hij werd ervoor verkocht.
In die periode werden de volgende spelers aangetrokken:
- Figo
- Zidane
- Ronaldo
- Beckham
- Robinho
- Owen
- Woodgate
- Gravensen
- Ramos

Verder dacht ik ook de volgende maar dat weet ik niet zeker meer:
- Cannavaro
- Babtista
- Dudek
- Higuain
- Gago

Dit is zo'n onzin uitspraak. Real Madrid was stukken beter, over het hele veld gezien was Real sterker per postitie. Mensen die gecharmeerd zijn van Cristiano zullen het niet met mij eens zijn, maar in mijn opinie is Zidane de beste speler ooit.
Dat team was zo geweldig echt toen ze in Manchester gingen klappen na dat Ronaldo Lima en Real de show stolen in Manchester.
Dat was een geweldig team, Zidane kon alles. Helguera en Salgado waren niet te verslaan. Roberto Carlos is waarschijnlijk de beste back ooit in zijn tijd bij Madrid. Casillas is Casillas Raul en Ronaldo waren geweldig voorin met Owen daar ook bij. Makelele en Gravensen waren ook basen.

voor iedereen die twijfelt over de skills van zidane, ik vond ze toen beter , maar ieder zijn eigen mening

hmm dacht dat filmpje er ook bij zat , gaat wat verkeerd haha julie kunnen het ook zelf opzoeken

Het is leuk om te zien dat er een Real topic is waarbij er niet of nauwelijks gebashd wordt. Eindelijk kunnen de Real en Barca aanhangers normaal met elkaar in gesprek.

Eens met RC. De Galacticos waren weliswaar grotere namen, maar stonden vaak ook volgevreten en slap op het veld (vooral Ronaldo, Beckham, Figo, Cannavaro), ook omdat de meesten al richting het einde van hun carrière gingen, terwijl het huidige team al een paar jaar fris speelt.

Ben ik niet mee eens ! De galactico's met Zidane , Figo , Beckham , Ronaldo en Raul was vele malen beter en domineerde in Europa ! Je had er toen meer leiders in zitten dan het huidige Real !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren