Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Benfica gaat komende zomer aankloppen bij FC Groningen en Vitesse’

Laatste update:

Nadat Benfica er afgelopen zomer al in slaagde om vleugelspits Ola John weg te plukken bij FC Twente, kijkt de Portugese topclub wederom rond in de Eredivisie. Naar verluidt zijn er plannen om bij FC Groningen aan te kloppen voor Virgil van Dijk en om Marco van Ginkel te kopen van Vitesse.

/

Volgens Correio da Manha heeft Benfica de twee Nederlandse talenten de afgelopen tijd scherp in de gaten gehouden en is de clubleiding gecharmeerd van de 21-jarige verdediger en de even oude middenvelder. Technisch directeur Rui Costa heeft diverse positieve rapporten ontvangen over de verrichtingen van de twee jeugdinternationals.

Van voorzitter Luis Filipe Vieira is bovendien bekend dat hij ervan houdt om veelbelovende voetballers naar Lissabon te halen. Van Dijk leek in januari nog dicht bij een overgang naar Engeland, maar Brighton & Hove Albion wist geen akkoord te bereiken met Groningen. Vitesse-middenvelder Van Ginkel, die al in het Nederlands elftal debuteerde, staat op het lijstje van diverse clubs.

Welke speler past volgens jou het beste bij Benfica?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Er melden steeds meer clubs voor Virgil van Dijk
Geweldig talent! Vind hem persoonlijk beter dan Van den Hoorn

28 maart 2013 om 10:41

Ik vind Portugal toch al een soort tussenstap. Als je nog niet helemaal klaar bent voor de stap naar de absolute top kun je naar de top van Nederland of naar Portugal of Frankrijk. Die zitten daar een beetje tussen.

29 maart 2013 om 00:35

Ik ook, Nederlandse topclubs liggen te slapen. Vooral Psv. Als zij zowel Van Dijk, als Van Hoorn, als een fatsoenlijke rechtsback kunnen aantrekken, kunnen zij met die selectie zelfs de groepsfase van de CL overleven.

29 maart 2013 om 15:24

Ik snap echt niet waarom PSV hem niet haalt, miljoentje of 3 en je hebt hem.

Geen van beide klaar voor de stap, en zeker niet nodig om die stap te maken. Braziliaanse talenten passen zich daar veel makkelijker aan dan Nederlandse, en zullen dan ook snel voorbij worden gestreefd in eerste instantie vrees ik. Tuurlijk met John is het ook goed gekomen, maar of die transfer hem zoveel geholpen heeft betwijfel ik.

Hoop dat ze nog even in Nederland blijven en dan naar Duitsland/engeland.

28 maart 2013 om 13:21

Kijk je alle wedstrijden van FC Groningen?

Mensen vinden Van Dijk nu pas een topper omdat Van der Gijp dat zei, de echte FCG volgers weten al langer wat voor toptalent Van Dijk is.

Benfica is ook een perfecte club voor Van Dijk.

Ik hoop alleen dat hij nog opgeroepen wordt voor het Nederlands elftal voordat hij vertrekt bij de FC. Een Groninger Oranje international zou geweldig zijn.

Benfica weet de pareltjes wel uit te kiezen. Van Ginkel Van Dijk Djuricic. Benfica moet denken dat Nederland een Primark is.

28 maart 2013 om 16:33

gek is dat inderdaad, hoeveel invloed de mening van zo'n van der gijp kan hebben.
als je daarvoor zei dat je onder de indruk was van virgil van dijk en hem de beste verdediger van de eredivisie vond dan werd je zowat voor gek verklaard.

29 maart 2013 om 19:47

klopt, voordat Gijp het zei was het dat hij elke wedstrijd grote fouten maakt, slechte speler. Maarja, heel veel hier lullen de mannen van VI na.

Ik hoop echt dat van Ginkel naar Ajax gaat als opvolger van Siem!

28 maart 2013 om 10:19

Dacht het niet, veel te duur.

28 maart 2013 om 10:22

Denk het niet hoor... Gezien zijn talenten zal het dubbel en dwars weer terug verdiend worden

28 maart 2013 om 10:31

Ten eerste wil hij vast & zeker niet naar Ajax. Ten tweede wat denk je dat hij gaat kosten, en wat hij vervolgens nog gaat opleveren.

Ten derde, je moet maar afwachten of zo´n speler bij Ajax wel rendeert.

28 maart 2013 om 10:53

Hoezo wil het vast en zeker niet naar Ajax.
Wat hij zal kosten is niet duidelijk, dat weet je niet.
en wat hij zal opleveren zal liggen aan het feit of zo'n speler rendeert bij ajax.
Dan zal hij meer opleveren dan wat hij gekost heeft, omdat het Ajax is.

De vragen die je stelt zijn toch de vragen die een scout, trainer, technische staf zich allemaal ook afvragen en daarom onderzoeken.
Wanneer daar een positief antwoord en positieve verwacht uit voorkomt, dan zullen ze iets proberen.
Maar als deze vragen een reden zijn om het bij voorbaat al niet eens te onderzoeken, dan ben je met elke mogelijke aankoop heel snel klaar.

28 maart 2013 om 11:35

"hoezo wil het vast en zeker niet naar Ajax"

Is geen stap vooruit, en bovendien niet betalen voor Ajax

28 maart 2013 om 12:40

Geen stap vooruit haha. In werkelijk waar alle factoren die je kunt verzinnen is het een stap of 10 vooruit.

Met FFP wordt Vitesse gewoon weer een middelmatig clubje. Iets meer dan 10 mln aan inkomsten tegenover Ajax 110 mln om over alle andere cijfers nog maar te zwjigen.

29 maart 2013 om 01:21

boessz je kunt typen wat je wilt ,maar merab verkoopt geen enkel toptalent aan een nederlandse club/concurrent want hij is niet zo gek als bv vele clubs in de top van nl die volgens jou 10 stappen vooruit is maar op dit moment sportief geen enkele.

29 maart 2013 om 19:48

Als het waar is dat Liverpool 20 miljoen over heeft voor Eriksen ( belachelijk hoog voor zo'n magere speler ) dan is het wel degelijk te betalen.

28 maart 2013 om 10:21

Onwaarschijnlijk, qua salaris zal er geen verschil zijn, qua sportief gezien binnenkort ook niet meer.

28 maart 2013 om 10:25

Bij Ajax ben je er vrij wel zeker van dat er CL gevoetbald wordt. Daarbij komt ook nog dat zijn spel bij Ajax past... Ik zeg halen!

28 maart 2013 om 10:55

Uuhm... Ajax en Vitesse zijn volgens mij nog in een verhitte strijd verwikkeld voor de Cl-tickets.

28 maart 2013 om 11:06

Ik hoop het wat jij zegt, maar de situatie na 34 wedstrijden kan zijn dat ajax 4e is en Vitesse 1e....

Verder is het systeem van Vitesse en Ajax nu nagenoeg gelijk.
Beide spelen in 4-2-3-1

Die jongen gaat bij een transfer gewoon naar het buitenland.
Daarbij komt dat ajax een grote transferbedrag moet betalen omdat dhr. Jordania niet toestaat dat een speler makkelijk overstapt naar een concurent.

Voor dat geld kun je beter een een jeugdspeler toevoegen wat meer in het ajax beleid past.

Spelers als Lucas Anderssen, Klaassen (geblesseerd) zullen hiervoor in aanmerking moeten komen

28 maart 2013 om 12:31

Ajax speelt niet in een 4-2-3-1 systeem. Ajax speelt 4-3-3 met één controlerende middenvelder.

28 maart 2013 om 11:04

Ajax ging toch geengrote bedragen meer uitgeven aan spelers? En ik dnek dat Vitesse meer zal vragen voor hem dan AZ voor Maher, vanwegen de contract duur.

Ik zie Ajax hem niet halen, van Ginkel zal vanaf Vitesse denk ik direct naar het buiteland gaan. Die club kan het zelfde bieden sportief en salaris als een PSV en Ajax.

28 maart 2013 om 11:42

Hoezo vanwege de contract duur? allebei nog een contract tot 2015. Ik denk dat Vitesse wel meer zal vragen om dat ze er financieel beter voor staan en AZ vraag nooit veel voor haar spelers (kijk maar de transfersommen de afgelopen jaren)

28 maart 2013 om 11:59

De een wilt weg, de ander wilt niet persé weg. Ik denk dat V.ginkel en Maher nog minimaal seizoenen hier te bewonderen zijn(hopelijk neemt Vitesse Aanholt ook over)

Virgil gaat toch wel weg deze zomer, alleen wordt de verkoopprijs wel steeds hoger. Beter voor mijn Fc, kan weer met de nieuwe trainer in de selectie gestoken worden.
Dan eens een keer rust in de tent. En weer groeien naar een vaste middenmoter.

29 maart 2013 om 19:49

Het is al veelste lang geleden, de wedstrijden tegen Fiorentina e.d.

Zo die Portugeesjes hebben de eredivisie wel ontdekt he. Jammer dat het in bepaalde opzichten ( $ ) een stap omhoog is, zolang ze daar meer pegels neerleggen blijven de topclubs daar een klasse beter dan de Nederlandse top. Verder is het een redelijk saaie, slecht bezochte competitie met een groot aantal dat in de eredivisie ook in een grijze middenmoot zou verdwijnen.

28 maart 2013 om 15:00

Sterker nog, buiten die top heb je clubs die hier Jupiler zouden spelen.

28 maart 2013 om 15:07

Gaan we weer hoor. Wat een afgunst en boute beweringen die je onmogelijk kunt staven.
En wat weet jij van Portuguese clubs? Alsof ze in het buitenland wakker liggen van Vvv, Willem II PEC Zwolle NAC Ado............

Veel mensen zien niet dat Van Dijk een van de beste verdedigers is in de eredivisie, omdat hij bij Groningen speelt als hij bij ajax of feyenoord had gespeelt kreeg hij meer aandacht.
Virgel kan twee dingen doen:
- naar ajax of psv gaan (alleen naar ajax als abelwereld vertrekt) of naar Feyenoord waar hij wel een beetje zijn voorkeur voor heeft.
- of naar een club in de PL gaan zoals Everton en waarschijnlijk Cardiff.
Ik denk dat Groningen hem het liefst aan een club verkoopt in de PL want die betaalt meer en Fysiek heeft hij het al om het te maken in de PL.

28 maart 2013 om 10:31

Een voorkeur voor Feyenoord? Dat wist ik helemaal niet. Ik zou hem wel willen zien als De Vrij weg gaat, maar ik denk dat De Vrij nog een jaar blijft en Van Dijk deze zomer vertrekt. Dat gaat dus waarschijnlijk niet werken.

28 maart 2013 om 10:59

Ik denk dat De Vrij dan wel moet bijtekenen anders heeft ie volgens mij nog maar een 1 jarig contract en dan is het toch beter om hem te verkopen. Als De Vrij verkocht gaat worden dan hoop ik ook dat Van Dijk naar Feijenoord gaat.

29 maart 2013 om 19:50

Vind v. Dijk een stuk beter dan de Vrij, maar zie ze graag samen in het nederlands elftal ipv die verschrikkelijke Mathijssen

28 maart 2013 om 10:35

Of naar Twente, als opvolger van Douglas. Die zie ik eerder vertrekken dan meneer Abelwereld. Haha, Abelwereld.. Kom op zeg.

28 maart 2013 om 11:37

Voor Twente een topaankoop. Voor van Dijk geen goede stap. Van Dijk is goed genoeg voor de top in Nederland en moet alleen naar een club gaan die gegarandeerd voor de titel speelt en eigenlijk in de CL actief is. Dat is bij Twente niet zeker. Twente heeft nog niet de begroting van de topclubs en ook zeker niet het spelersmateriaal dit jaar. Kwalitatief is het beduidend minder dan bv PSV en Ajax.

28 maart 2013 om 12:00

Twente is inmiddels de top van de Eredivise ;-)

28 maart 2013 om 15:04

@polop

Niet de begroting? Ze hebben financieel gezien een topbegroting met 46 miljoen. Of vind je dat weinig?

En wat heeft Van Dijk met het spelersmateriaal van dit jaar te maken? De helft zal vertrekken.

Ik zou van Ginkel graag in Duitsland willen zien, dat lijkt me wel een geschikte competitie voor hem bij een club als Borussia Mondenglach.

28 maart 2013 om 10:25

Inderdaad middenvelder met veel loopvermogen, techniek en inzicht zou perfect passen achter Luuk de Jong

Ik gok dat als van Ginkel straks een stap gaat maken dat dit eerst richting een Hsv, Schalke, Bremen, Fulham, Newcastle, Fiorentina zal zijn

Zelfs daar zal hij het erg stroef krijgen.

Ik vind Benfica een goede club, waar je vast ook lekker kunt verdienen. Maar de competitie is lang niet zo aantrekkelijk voor je carriere als Duitsland, Engeland, Italie, Spanje

ik snap niet dat PSV zich niet meld voor van Dijk. Hij zal wel te duur zijn (ligt nog tot 2015 vast). Ik denk dat hij 7 a 8 miljoen moet opleveren en van ginkel (ook contract tot 2015) zal misschien iets duurder zijn, 9 a 10 miljoen. In ieder geval een mooie stap, elk jaar Champions League

28 maart 2013 om 10:46

PSV heeft pas nog een stel topverdedigers langer vastgelegd, dus verwacht niet dat ze in de verdediging gaan investeren. Ze zouden wel nog een aantal middenvelders kunnen kopen.

28 maart 2013 om 10:59

Hahaha. That made my day.

28 maart 2013 om 14:35

Verrassend dat een figuur met zo'n reactie uit Amsterdam komt..

28 maart 2013 om 10:56

Ik denk dat PSV de komende tijd even geen uitgaven gaat doen...

28 maart 2013 om 10:59

Van Dijk is een verdediger met talent, maar moet zich nog op een hoger niveau bewijzen. 7/8 miljoen is dan ook totaal niet aan de orde. Denk dat ze maximaal 2,5 miljoen kunnen vangen.

28 maart 2013 om 11:06

Hij heeft nog een contract voor 2 jaar, tel daarbij op dat aardig wat clubs interesse hebben getoond (everton, Briton and hove albion, Newcastle United, Sunderland en Cardiff City). dan moet 7/8 miljoen wel lukken lijkt me.

28 maart 2013 om 11:44

Van Dijk is in beeld omdat het een talent is die ze relatief goedkoop denken te kunnen halen. Dit soort bedragen worden alleen betaald voor spelers die zich al hebben bewezen op een hoger niveau (of je moet uit Brazilie of Argentinie komen waar standaard veel voor wordt betaald)

28 maart 2013 om 11:54

Ja klopt, maar het is gewoon zo dat als meerdere clubs interesse hebben in een speler dan zal de prijs vanzelf hoger worden (vraag en aanbod). Omdat dit het geval is zal hij zeker niet voor maximaal 2,5 verkocht worden, wat jij er van maakt. Ik denk dat 7 a 8 miljoen een mooi en eerlijk bedrag is, als je kijkt naar zijn spel, potentie en leeftijd.

28 maart 2013 om 12:43

Ik denk dat Mallepietje meer in de buurt zit. Ik geloof dat Groningen een bedrag van rond de 3 miljoen in gedachten had. 7 a 8 miljoen gaat natuurlijk nooit gebeuren voor een verdediger van Groningen op dit moment. Als Groningen er 4 uit weet te slepen hebben ze een hele goede prestatie geleverd.

Van Dijk als nieuwe Luisao. Kan me dat wel voorstellen, heeft er veel van weg.

28 maart 2013 om 10:51

Inderdaad, allebei een grote bos haar..

Verder snap ik wel wat je bedoelt, en ik hoop wel op een overstap van van Dijk, maar laat van Ginkel maar in Nederland blijven om daarna de stap naar een grote competitie te maken!

van Ginkel is nog te jong om naar buitenland te gaan.
Beter zou zijn dat hij naar PSV komt, en positie van van Bommel overneemt.

28 maart 2013 om 11:05

Hoe willen ze dat betalen dan? Of hebben ze ergens nog een stukje grond liggen dat de gemeente ongeoorloofd mag overkopen?

28 maart 2013 om 11:20

Daarvoor is Hiljemark al gehaald toch? Liever van Dijk dan naar Psv, die hebben ze eerder nodig denk ik.

Waarom zou je in de portugese competitie willen voetballen? Ten eerste. Het is niet echt een plek waar de schijnwerper voor je staat gezien sportieve ambities en eventuele nationale oproepingen. Ten tweede, er zijn maar een handjevol wedstrijden in het gehele seizoen waar je daadwerkelijk in een gevuld stadion voetbalt. Het is naar mijn mening een oersaaie competitie, vergelijkbaar met Schotland, een paar teams die je altijd maar boven aan ziet staan, verschil met de Schotse competitie is alleen dat het in Schotland nog vol zit in stadions, op z'n minst redelijk vol.

Van Ginkel mag zich verder blijven ontwikkelen bij Vitesse, voor minstens nog een jaar. Vanuit daar kan hij kan direct naar Duitsland, Engeland of Italië. Van Dijk moet ook vooral met uitzicht op het Nederlands elftal, zich blijven ontwikkelen bij een nieuwe club in de eredivisie. Hopelijk Ajax, maar ik denk niet dat ze hem nodig hebben, gezien de talenten die er nog achter staan. Of dan wordt het Psv, die dringend een verdediger nodig hebben die ook nog eens kan verdedigen.

28 maart 2013 om 13:07

Crimz

Waarom zou je in de portugese competitie willen voetballen?

Geld, klimaat, ideale springplank naar een topcompetitie......


Ten eerste. Het is niet echt een plek waar de schijnwerper voor je staat gezien sportieve ambities en eventuele nationale oproepingen.

Ola John, v Wolfswinkel een aantal keer bij de voorselectie, Schaars die voor zijn blessure er een aantal keer bij de selectie van het NL elftal zat.......


Ten tweede, er zijn maar een handjevol wedstrijden in het gehele seizoen waar je daadwerkelijk in een gevuld stadion voetbalt.

Als je bij een kleinere club speelt klopt het wat je zegt (komt mede door de crisis) daarintegen als je bij Benfica speelt speel je praktisch altijd voor een vol stadion, ook uit. Benfica heeft zo een grote supportersgare dat het dan bijna altijd vol zit. Dit geldt ook in mindere mate voor Sporting en Porto. Mocht v Ginkel en/of v Dijk naar Benfica gaan zullen ze daar in ieder geval weinig van merken.


Het is naar mijn mening een oersaaie competitie, vergelijkbaar met Schotland, een paar teams die je altijd maar boven aan ziet staan

Iedereen zijn mening. Benfica en Porto stijgen er de laatste jaren bovenuit. Daarachter heb je Sporting en Braga die het deze clubs de laatste jaren erg moeilijk maken (dit jaar is het verschil groter dan voorgaande jaren) Sporting heeft verleden jaar nog de halve finale van de EL gehaald en Braga in het jaar daarvoor de finale van de EL. Dat zegt wel iets lijkt mij. Daarachter heb je toch een aantal clubs die ook in de Nederlandse subtop zouden kunnen meedraaien. Denk aan Maritimo, Nacional of Guimareas. Deze clubs zijn zeker niet minder dan een Heerenveen, Groningen, Nec, ADO of Utrecht.

Ben het dus niet helemaal eens met je argumenten en zou als ik een van hun was zeker het niet nalaten om in de Portugeze competitie te gaan spelen.

28 maart 2013 om 15:11

Omdat het de zesde competitie van Europa kwa niveau is?
Omdat de 2 grote clubs zoveel beter zijn de de TOB in Nederland?
Omdat jonge spelers daar nog beter worden gemaakt?
Waarom denk je dat Porto en Benfica spelers kopen voor 3-8 miljoen en ze na een paar jaar doorverkopen voor 20-30? Overal vandaan. Niet alleen uit Brazilie of Zuid Amerika hoor.

28 maart 2013 om 15:24

De verkoopprijzen zeggen meer over het business gedeelte van voetbal, dan over de daadwerkelijke inhoud van het voetbal. Ik spreek je niet tegen over clubs als Sporting, Benfica, Porto, stuk voor stuk mooie clubs met een rijke geschiedenis in ver of kort verleden. Maar in een competitie die wordt gedomineerd door enkel die clubs, is saai in mijn ogen. Ik heb veel tijd doorgebracht in Portugal, ik vond het voetbal niks aan na een tijd. Maar de verkoopprijzen, daar zou Nederland wat van kunnen leren.

En Fcdh_slb, ik kan niet reageren op jou reactie, de knop werkt niet, dus dan maar zo. Over Ola John, v Wolfswinkel en Schaars, ze zijn opgeroepen, maar puntje bij paaltje, worden ze niet gebruikt, dus om dat nou noemenswaardig te noemen. v Wolfswinkel gaat toch ook weg daar? Ola John is nog jong, dus die zou in elke competitie, gezien de huidige selectie van Nederland, kans maken op een uitnodiging. En Schaars, tja, schaars... Portugal staat voor Nederlandse spelers een beetje voor vergetelheid, zo van..ohja, hij is er ook nog. Althans, zo vind ik het.

Verder kaart je goede punten aan en ik probeer de competitie niet minder belangrijker te maken dan dat het is, maar naar mijn mening zou ik dit echt geen goeie stap vinden voor van Dijk en van Ginkel.

En in ieder geval, zodra je geld noemt, denk ik meer aan Rusland/spanje/england, dan aan Portugal. Als je klimaat zegt, je kan ook in de sneeuw geld verdienen met een potje gekleurde ballen. Dus dat neem ik niet serieus, het zegt ook meer over de hedendaagse staat van het voetbal, dat geld een te belangrijke factor is, dat is jammer.

Benfica heeft het allergrootste gelijk van de wereld.

Als ze er in zouden slagen Van Ginkel en Van Dijk los te kunnen weken heb je in 2 jaar voor nog geen 25 miljoen euro 4 van de allergrootste nederlandse talenten gekocht, die je 3 jaar later per stuk voor minstens hetzelfde geld per stuk kan verkopen. Daargelaten dat van Dijk een verdediger is die minder opbrengt, die zal nooit 25 miljoen gaan kosten, maar is wel een geweldige speler.

Ik ben ontzettend fan van Van Dijk, Van Ginkel & Ola John en ik zou ze volgend jaar heel graag allemaal in een team bij benfica zien spelen en dan zie ik ze binnen 3 jaar allemaal dé stap gaan maken.

Zou wat zijn zeg!

Met Matic, Djuricic, Van Ginkel, John, Virgil van Dijk heb je toch een aardig oud eredivisie spelers gehalte.

Jeug deze stap voor deze spelers toe!

Alle 2 & John oranje materiaal en ik hoop dat ze er dit wk al allemaal bij zitten (ja óók virgil van dijk!)

28 maart 2013 om 12:07

Als van dijk de stap maakt naar een topclub in nederland of aan het spelen komt bij een suptopper in het buitenland en daar zich positief ontwikkeld zou hij eventueel kans maken op een uitnodiging bij oranje.

Van ginkel heeft denk ik de pech dat op zijn positie genoeg spelers zijn die beter of evenwaardige zijn.

Zouden echt 2 goeie aankopen zijn voor Benfica en het Nederlandse voetbal , ik zie ze daar wel slagen net als Djuricic overigens

Van Dijk zie ik wel graag naar Benfica gaan, mooie tussenstap richting de top. Van Ginkel vind ik al wat verder in zijn ontwikkeling, dus ik hoop dat hij blijft of de stap naar Duitsland/engeland maakt.

Wat er ook gebeurt, ik hoop dat Nijland eindelijk eens laat zien dat hij kan onderhandelen. Als hij met zoveel interesse van andere clubs voor een bedrag als 3 miljoen naar Twente vertrekt, dan mag Nijland van mij opdonderen.

Erg slim van Benfica om weer in Nederland te scouten.
We hebben hier gewoon heel veel talenten lopen en misschien zijn deze twee wel de grootste.
Van Ginkel is pure voetbal en gaat zich in alle facetten nog ontwikkelen, zijn potentie is ongekend.
Van Dijk heeft alles om de top te halen en zijn potentie is ook ongekend.

Ik zou deze jongens ook graag naar Ajax zien komen, maar dat past niet in het beleid en we hebben jeugd lopen.

Mensen hebben het over ajax, laat ajax het maar lekker helemaal overde eigen jeugd gooien! Met een beet geluk ditjaar wordt frank de boer al 3x op rij kampioen met enkel en alleen eigen jeugd!

Met Denswil, Veltman, Bazoer, Riedewald, Mirani, Van Bruggen, heeft ajax heel veel potentieel in de centrle verdediging achter Alderweireld en Moisander, die waarschijnlijk nog lang blijft, moisander, alderweireld zal vertrekken wellicht, maar voor die positie heeft ajax zogezegd een stuk of 4 getalenteerde verdedigers.

Ik zie groningen hem gewoon voor +5 miljoen naar het buitenland verpatsen i.p.v. voor 3 aan twente/psv wat door fans van die clubs altijd gefluisterd wordt, zou gek zijn van nijland als hij dat zou doen united betaalt ook 5 voor buttner, als van dijk bij de oranje selectie komt (waar hij al bij hoort!!) dan moet je niet raar kijken als groningen gewoon 6/7 miljoen voor hem beurt en terecht, ik vind alleen Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij van het zelfde niveau, alleen hebben die het al wel op een hoger niveau bewezen, maar van dijk kan dat ook als je het mij vraagt.

Zou jammer zijn als dit soort Nederlandse talenten worden opgehaald door clubs als Benfica. Ik zie ze liever bij Ajax. PSV of Feyenoord voor het kampioenschap strijden, in Europa ervaring opdoen en van daar uit naar de Premier League, Bundesliga of Primera Division gaan.

28 maart 2013 om 15:14

De huidige top in Nederland kan deze spelers niets meer bijbrengen.

28 maart 2013 om 15:26

Jawel, al was het maar de druk die altijd aanwezig is bij de grote drie. Die is onvergelijkbaar met die bij een subtopper als Groningen of Vitesse.

Word tijd dat Marcel Brands wakker word en deze jongen ophaald bij Fc Groningen, kan je vervolgens ook nog proberen om Van der Hoorn los te weken, kunnen ze weer ouderwets leunen op de defensie

Ajax,psv en Twente supporters die denken dat v Ginkel haalbaar kunnen dat voor de volle 100 vergeten.de tijd dat topclubs bij Vitesse kunnen shoppen is verleden tijd.twente heeft in de wintertransfer ook al een poging gedaan om vginkel te halen en 0 op het rekest gekregen.vginkel wil niet eens,dus vergeet het maar.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren