Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Koeman baalt van arbitrage: 'Waarschijnlijk heeft Liesveld dat ook gelezen'

Laatste update:

Over de inzet en het resultaat van zijn eigen ploeg kon Ronald Koeman tevreden zijn, maar de verrichtingen van scheidsrechter Richard Liesveld konden de oefenmeester van Feyenoord niet bekoren. De leidsman van dienst in het duel met FC Utrecht wuifde namelijk diverse malen een penaltyclaim van de thuisploeg weg.

/

Koeman reageerde na afloop van de 2-1 winstpartij dan ook cynisch toen hem werd gevraagd naar zijn mening over het optreden van Liesveld. “Feyenoord heeft de naam dat we makkelijk strafschoppen krijgen van scheidsrechters. Waarschijnlijk heeft Liesveld dat ook gelezen”, zei hij in gesprek met het ANP.

Door de zege en de daarmee gepaard gaande drie punten houdt Feyenoord uitzicht op de koppositie in de Eredivisie. De achterstand op Ajax blijft één punt, maar op doelsaldo staan de Rotterdammers derde. PSV is namelijk veel productiever en wordt daardoor aangemerkt als nummer twee.

Vond jij Richard Liesveld in het nadeel van Feyenoord fluiten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Schandalig,dat is het enige juiste woord Eerst was het een pingel toen schaken overduidelijk werd geraakt door bulthuis na 5 minuten In de tweede helft zag zelfs stevie wonder dat wuytens hands maakte,maar ook dat zag liesveld niet Nu we hebben gewonnen maakt het niet veel uit,maar bedenk eens wat de impact was geweest als janmaat niet de 2-1 had gescoord!

17 maart 2013 om 19:26

Koeman hypocriet noemen en het door jou gebruikte 'gemazzel van Feyenoord in de vorige pot' heeft hier niets mee te maken. Koeman gaat nu inhoudelijk in op de twee situaties van vanmiddag. In beide gevallen kan/moet een strafschop gegeven worden en Koeman zoekt nu achteraf naar een verklaring.

De verklaring die Koeman aandraagt is één van de mogelijkheden en mag daarom best benoemd worden. Gelukkig hebben deze arbitrale dwalingen inderdaad geen impact gehad.

Persoonlijk ga ik Liesveld niet de schuld geven. Het wordt iedere wedstrijd namelijk pijnlijk duidelijk dat één man, zonder videobeelden een wedstrijd niet foutloos kan leiden. Keer op keer worden er cruciale fouten gemaakt door de arbitrage. Zolang het systeem echter niet wordt gewijzigd, zullen we er mee om moeten leren gaan en hopen dat de schade beperkt zal blijven.

17 maart 2013 om 20:35

Ja, maar Koeman is dezelfde persoon die zag dat hij verleden wee bij Roda won omdat een 100% penalty niet werd gegeven. Hij reageert nu alleen heel stevig om ook eens in het nieuws te krijgen dat Feyenoord een beslissing tegen krijgt. Overigens vond ik dat Feyenoord niet mocht klagen bij de zware overtreding van Vilhena, ik denk dat de tuchtcommissie daar zo vier wedstrijden voor zou geven bij een terechte rode kaart. Komen ze maar weer mooi mee weg.

17 maart 2013 om 20:50

Dan mag hij zijn eigen speler genaamd Boetius dan ook maar meteen veroordelen.die had toch geel moeten krijgen voor zijn overduidelijke schwalbe. Die jongen kan aardig voetballen, maar is tegelijk ook meteen een dansmarieke. Hoe vaker die jongen dat doet, hoe minder de scheidsrechters voor een penalty zullen fluiten.

Koeman ging als een rare kwast tekeer tegen de vierde man. Terwijl Vilhena een paar seconden daarvoor ontsnapte aan rood. Mathijssen deed ook iets raars bij vd gun. En misschien had Koeman ook wel naar de tribunes moeten worden verwezen. maaskant ging voor minder de tribunes op. Dus hij heeft wat dat betreft niet te klagen.

Ik dacht ook aan een strafschop voor Schaken, maar feyenoord is ook een paar keer geholpen door de scheids.

18 maart 2013 om 13:19

@ricking08

KUT Ajaxied met je gemazzel. de enige club die altijd de scheids mee hebben en altijd geluk hebben zijn die joden van je. En koeman een hypocriet noemen moet je wel lef voor hebben. Dus wil je nu een sticker? stoere jongen.

en btw wss ben je een Ajax teletekst supporter. kut jong

17 maart 2013 om 19:45

Over de penaltys kun je idd twijfelen, heb je gelijk in. Maar zeg er dan ook bij dat vilhena rood hoort te krijgen.. Streept elkaar wel weg denk ik dan!

17 maart 2013 om 19:58

Dat is precies de reden waarom we in een 'mietjes-competitie' voetballen, want wat Vilhena deed wordt in Engeland gewoon met een waarschuwing afgedaan. Geel was gewoon op z'n plaats.

17 maart 2013 om 20:25

Je bedoelt zo'n impact als de niet gegeven goals van Ajax tegen Ado, of het schandalige afgekeurde doelpunt uit bij Heracles die beide twee punten hebben gekost? Dat hoeven we niet te bedenken hoor, dat weet iedereen hier maar al te goed.

17 maart 2013 om 21:00

Weet je waar ik nu zo ziek van word dat feyenoord nog gaat klagen over de scheids.
Het geval van schaken was veel te makkelijk en de handsbal van van der Hoorn een zekere pingel.
Alleen waarom zeurt Feyenoord over Liesveld terwijl hij, Utrecht geen strafschop geeft voor hands van immers(zal wel niet waar zijn schat ik)
en 2x geel geeft voor twee gevalletjes rood.(vilhena en Mathijsen)
Vooral Mathijsen was een erg donkere.
Of is dat ook overdreven van mij??
Feyenoord mag zijn handjes dicht knijpen met een scheidsrechter als Liesveld.

Van harte met de drie punten.

Maar goed dat is mijn mening.

17 maart 2013 om 22:09

Erger nog, hij zag het wel maar wuifde het gewoon weg.

Dát is een soort rage aan het worden onder de heren arbiters. Gewoon arrogant op een moment dat de hele wereld ziet dat je links af moet, gewoon eigenwijs rechtsaf gaan. Van hoog tot laag zien we het terug. In dit geval zou het persoonlijke voorkeur (of afgunst richting Feyenoord) kunnen zijn maar ik denk gewoon dat het de gangbare kronkel is zoals veel arbiters deze hebben.

17 maart 2013 om 22:09

Het was toch vd hoorn? denk dat stevie wonder dat ook wel zag
haha was wel hands inderdaad.

17 maart 2013 om 22:53

Misschien dat Stevie Wonder het inderdaad wel zou zien. Die is namelijk niet volledig blind zoals vaak gedacht wordt.

Elke keer hetzelfde met Koeman. Alleen maar lovend over zijn eigen ploeg en altijd commentaar op anderen. Niets nieuws.

17 maart 2013 om 19:45

Zelfde type a'la verbeek.

17 maart 2013 om 20:12

dat zal hij dan wel van z'n PSV tijd hebben overgehouden, Niet?

OT: Het valt voor 'n scheids natuurlijk niet mee om het altijd in 'n split-second te beoordelen en vooral het geval met schaken leek op een duikeling. Geluukig heeft het verder geen invloed gehad op de uitslag en er wacht ons een heerlijke apotheose van de competitie. Iedere club zal in de laatste wedstrijden weleens een onterechte beslissing mee of tegen krijgen, dat maakt voetbal ook juist zo onvoorspelbaar en daardoor zo spannend. Laten we er met z'n allen van genieten en de spelers in plaats van de scheidsrechters de hoofdrol laten spelen.

17 maart 2013 om 20:43

Tsjah...dan hoor jij denk ik altijd maar de helft van zijn interviews of bent selectief doof of je hebt gewoon een hekel aan Koeman. Maar Koeman is bijna wekelijks kritisch op zijn ploeg, en probeert talenten daarmee niet te laten zweven.

Wat een onzin... Die Koeman vergeet wel dat Feyenoord gewoon 2 rode kaarten moest hebben en dat ze het hele seizoen al alles mee hebben. Zeikerd is het.

17 maart 2013 om 19:02

Wat lees ik toch steeds van 2 rode kaarten.
Zat in het stadion maar heb het gemist dan..

17 maart 2013 om 19:09

Kan je precies zeggen wat je een rode kaart vond? Ik kan het me namelijk ook niet herinneren. Ik zal ook wel lekker een tukkie hebben gedaan dan.

17 maart 2013 om 19:13

de overtreding van Vilhena was gewoon rood,had geen enkel intentie om de bal te spelen en had Asare zwaar kunnen blessuren. Iedereen die zei dat de trap van Toivonen rood was had vandaag maar even na Mathijsen moeten kijken haalt Van Der Gun keihard uit bal was amper in de buurt.

17 maart 2013 om 19:17

Ja dat roept nou iedereen hier maar zeg dan de situaties want zo heb ik er nog niets aan bijdehandjes.

17 maart 2013 om 19:17

Vilhena had misschien inderdaad rood kunnen hebben maar Mathijssen vond ik wel mee vallen. Het lijkt erger omdat Van der Gun zo raar valt maar volgens mij viel het wel mee en daarom vind ik geel terecht.

17 maart 2013 om 19:20

Wat Joker030 zegt: waren beide duidelijk rode kaarten in mijn optiek. Maar dat is niet eens mijn punt, het gaat erom dat die Koeman altijd ligt te zeiken met zijn zeurderige stem, terwijl hij daar totaal geen reden toe heeft.

17 maart 2013 om 19:22

Vilhena was te laat = geel. Dat de poot van Asare vast stond laat het erger lijken maar het viel wel mee. Dat van Mathijsen viel helemaal mee!

17 maart 2013 om 19:36

En de elleboog van Asare? De 5 overtredingen van vd maarel die geen geel krijgt. Vd hoorn en bulthuis die geen penalty + kaart tegen krijgen? Nee Utrecht heeft geen recht tot klagen..

17 maart 2013 om 19:46

Vilhena had rood moeten krijgen ipv geel omdat ie volle bak asare raakt...

17 maart 2013 om 19:49

Hahaha te laat en bewust hard op iemand zn enkel rsken is gewoon rood! Vilhena had hier drie wedstrijden voor kunnen krijgen maar komt gelukkig voor hem goed weg...

17 maart 2013 om 20:27

IN een stadion is alles veel lastiger te beoordelen. Je hebt geen herhaling en zit nog verder weg dan de arbitrage. En vaak werken meerdere pilsjes ook niet zo best op het waarnemingsvermogen (waarmee ik niet zeg dat je biertjes dronk maar dat doen wel veel supporters). Maar die overtredingen van Vilhena en Mathijssen waren wel behoorlijk op het randje zullen we maar zeggen. Liesveld had een aantal dingen anders kunnen doen richting twee kanten. Daarom heb ik in deze wedstrijd niet het gevoel dat 1 partij echt is benadeeld

17 maart 2013 om 21:33

Ik zal ook wel hebben liggen slapen want ik heb geen situatie's gezien die rood hadden moeten zijn.
Dus bij welke situatie's had de rode prent getrokken moeten worden?

17 maart 2013 om 22:01

Dan kun je elke wedstrijd wel rode kaarten geven! Oké Schaken was een twijfel geval, Van der Hoorn was er zeker een!

17 maart 2013 om 19:08

2 rode kaarten? Volgens mij was het geen hard duel dus ik ben benieuwd welke momenten/overtredingen jij een rode kaart vond.

17 maart 2013 om 19:14

Ik kan me ook niets bij die twee rode kaarten voorstellen maar het blijft een feit dat Koeman wel de laatste trainer in Nederland is die mag klagen over de scheidsrechter. Bij Feyenoord is het maken van schwalbes iets heel gewoons geworden; ook vandaag telde ik er weer twee. Koeman heeft daar in ieder geval geen moeite mee. Sterker nog ik heb hem in het verleden meermalen horen beweren dat hij het slim vindt om een strafschop uit te lokken.

17 maart 2013 om 19:18

Schaken vond ik een penalty, Boetius was inderdaad een schwalbe en verdient in mijn ogen een boete. Ik kan heel slecht tegen schwalbes en van mij part mag daar best een straf tegen zijn.

17 maart 2013 om 19:39

Tony was gewoon telaat de overtreding leek erger dan het was, Mathijsen was ook gewoon te laat...beide terecht geel.

Verder werd er aan hem gevraagd of hij nou niet moe werd van al die vreemde beslissingen van Liesveld (schijnbaar hadden ze het EL ook gezien), waarop hij zegt dat hij hoorde dat ze zeker 2 strafschoppen hadden moeten hebben.

Hoe hij reageerde op die uitbal was gewoon een optel som er werden heel de tijd vreemde beslissingen genomen.

Ook zei hij dat Liesveld het spel soms dood floot, door voor veel overtredingn te fluiten terwijl de aanvallende ploeg (feyenoord) hierdoor uit het rimte gehaald werd en eigenlijk de niet voetballende club bevoordeeld word door de vele kleine overtredingen.....en daar heeft hij ook gelijk in

17 maart 2013 om 21:01

2 Rode kaarten?

Ik kan me alleen Vilhena voor de geest halen met een smerige overtreding, vond overigens geel goed op z'n plaats.

Groot gelijk Ronald.
Maar laten we niet gaan zeuren, we hebben dik verdient gewonnen.

Heb de wedstrijd niet gezien maar vind wel dat Koeman hier moet zwijgen gewoon... Feyenoord heeft namelijk ook penalty's gehad waar er niks aan de hand was... Over een geheel seizoen hebben ze soms mazzel en soms pech.

17 maart 2013 om 19:42

Je heb de wedstrijd niet gezien maar heb wel een mening??

Hij kreeg de vraag wat hij vond van het feit dat Liesveld wel erg snel floot en vaak onduidelijk was.....en dat was oojk zo en daar heeft het verleden niets mee te maken

17 maart 2013 om 20:18

Het gaat om het feit dat Koeman nu iets te zeuren heeft terwijl hij niets te klagen heeft over de arbitrage wanneer ze onterecht een pingel meekrijgen of wanneer de tegenstander geen pingel krijgt terwijl het 100% zeker wel een pingel is.

17 maart 2013 om 20:27

Dus als ajax een paar keer mzl had met een beslissing van de scheids mag De Boer ook niets meer zeggen??

Koeman heeft gewoon gelijk, die Liesveld was ook gewoon een drama en daar heeft het verleden niets mee te maken....

17 maart 2013 om 20:29

Je hebt een punt en ben het er vooral mee eens dat Feyenoord de meeste arbitrale beslissingen op cruciale momementen mee heeft gehad. Echter als je sec de wedstrijd bekijkt mag hij er vandaag wel een opmerking over maken. Echter vind ik het ook niet juist dat Feyenoord met 11 man is geeindigd

Het was ook echt een aanfluiting die man, Schaken wordt eronderuit gehaald in de 6e minuut. Handsbal van van der Hoorn.

Tevens was dat van Pelle geen geel, hij raakte zijn balans kwijt. De slechtste man op het veld:

Liesveld

Wat een onzin. Utrecht werd ook meerdere malen benadeeld door Liesveld. Koeman met z'n selectieve verontwaardiging krijgt wat te hoog in z'n bol van de overwinningen.

Typisch Koeman.. Nu help de scheidsrechter een keer niet en porbeert hij volgende wedstrijd meteen het vuurtje op te stoken. Wat kreeg Huntelaar ook alweer nadat hij kritiek gaf op een thuisfluiter in de klassieker?

Het is niet erg om een keer aantoonbaar een pingel niet te krijgen, dat bewijst gelijk dat Feyenoord zijn punten niet alleen door goodwill krijgt, of omdat een scheids bang is in de Kuip.
Dit is al vaker gebeurd dit seizoen, elke ploeg heeft soms alles tegen en soms alles mee, grote onzin dat Feyenoord nooit in de Kuip verliest door scheidsrechters die geimponeerd zijn!

17 maart 2013 om 20:19

die vier mensen die een rood duimpje geven verklaar je nader?

17 maart 2013 om 20:30

Dat zal je altijd blijven houden, en die duimpjes zeggen ook helemaal niks..als ik zeg dat bijvoorbeeld Spanje al jaren het beste land ter wereld is dan nog heb je duimpjes naar beneden...

17 maart 2013 om 20:48

aangezien ik zelf toen net een duimpje omlaag heb gekregen geef ik mezelf maar een duimpje omhoog

17 maart 2013 om 21:19

Weet je wat, je hebt van mij ook een duimpje gehad

Koeman moet vooral niet zeuren en het te hoog in zijn dikke bolletje krijgen. De scheidsrechters daar moet hij en zijn club vooral niet om zeuren!

17 maart 2013 om 19:08

Als er wel 1 is die het nooit hoog in zijn bol heeft is het Koeman wel, schijnt nogal ingewikkeld te zijn voor jou om een goed onderbouwde reaktie te plaatsen, gaat nergens over.

Hij heeft gelijk, Feyenoord kreeg echt veel tegen deze wedstrijd, het sprookjes dat iedereen verteld dat Feyenoord altijd alles mee krijgt in de Kuip kan ook de prullenbak in.

Maar goed, Feyenoord heeft laten zien dat ze de scheidsrechter niet nodig hebben om te winnen als je je kansen maar gewoon afmaakt.

17 maart 2013 om 19:14

nee helemaal niet mond houden, het sloeg nergens op hoe hij floot en dat mag gewoon gezegd worden.

Er word zo vaak gezegd dat scheidsrechters in de Kuip te veel voor feyenoord fluiten dat ze daardoor juist het omgekeerde gaan doen en dat is gewoon een slechte zaak.

17 maart 2013 om 20:21

wij moeten wel aanhoren dat we vorige week tegen roda de scheids mee hadden. En dat de knvb de scheidsrechters van tevoren even influistert. en nu moeten wij stil houden?

How about no

17 maart 2013 om 20:34

Dat nu een keer niet de rode loper door het arbitrale kwartet werd uitgelegd wil niet zeggen dat dit niet al veel te vaak wel gebeurd is.

Ik baal meer van Koeman zijn reactie in wedstrijd om een ingooi waar gaat het over?????? schreeuwend na de 4de man rennen,hele rare reactie .daarbij had Utrecht ook gewoon een penalty kunnen krijgen immers maakte ook gewoon hands.de scheids was zeker niet sterk vandaag maar om nu zeggen dat Liesveld al vooraf geen penalty na Feyenoord te geven is gewoon zielig van Koeman,

Nja, dat streept die keren dat ze de ref mee hadden wel weer een beetje weg. Nu zijn de scheidsrechters statistisch gezien nog steeds in het voordeel van Feyenoord.

Ik weet niet zeker of ik het moment heb gezien, maar was dit die situatie waarbij Schaken op z'n hakken werd getrapt? Ik vond dat namelijk geen overduidelijke penalty. Eerder een beetje ongelukkig van de verdediger.

17 maart 2013 om 19:19

Over de handsbal kan je misschien twijfelen, maar situatie met schaken twijfel? Hahaha
Bulthuis raakt hem 2x waarvan de 2e x zo hard is dat hij gewoon omver wordt geschopt. Hoe kan je daar over twijfelen?

17 maart 2013 om 21:02

En de hands van Immers ben je zeker ook vergeten

17 maart 2013 om 21:18

Hands immers? Praat me bij?

Een penal is een penal, daar heeft de hele voorgeschiedenis van Feyenoord en het bijna wekelijkse voordeel vanuit het scheidsrechterskorps weinig mee te maken.

Grappig dat je nu mensen ziet zeggen dat Koeman niet moet klagen, want we hebben ze ook cadeau gekregen. Zeggen die mensen dan niet precies wat Koeman zegt maar dan vanaf de ander kant van de lijn?

Vandaag dus 2 penalty's niet gekregen,vorige week 1 niet tegen. We verdienen dus over 2 weken weer een onterechte?

17 maart 2013 om 19:21

Wat nu 2 penalty's ja dat van Schaken was inderdaad een penalty. Slim uitgelokt en de ongelukkige Bulthuis brengt hem uit balans.

Maar dat Pelle expres de bal tegen een speler zijn hand oplepelt wil je toch geen penalty noemen?
Vooral nadat Feyenoord er al 9 heeft gehad tegen 2 die Ajax heeft gehad dit seizoen. Beide overigens allebei in 1 wedstrijd.

17 maart 2013 om 19:27

Of het express is weet ik niet. Maar de tegenstander zijn arm hoort niet op die plek. Het is geen natuurlijke houding en dus een penalty.

Al verdient Feyenoord 20 penalty's. Je gaat hem toch niet geven omdat de ploeg er al 20 heeft gehad? Feyenoord wint gelukkig zonder een penalty zodat mochten wij kampioen worden, men nu zeker niet kan klagen over hulp.

Hulp heeft Feyenoord zeker, maar dat is door het publiek.

17 maart 2013 om 19:46

Dus jij wil zeggen dat Pelle expres tegen een arm aan schiet, terwijl die arm juist richting de bal beweegt. Stop met blowen man, je hersens kunnen dat niet aan!

17 maart 2013 om 21:14

als Feijenoord kampioen wordt komt het wel zeker door de scheidsrechter maar, dat komt misschien door de supporters maar, dat maakt niks uit. Als een ploeg de sscheids tegen heeft is het Ajax wel jammer genoeg wordt het zo vaak een wedstrijd mee gewonnen

18 maart 2013 om 16:47

Als Feyenoord dit jaar door de scheidsrechters kampioen wordt is het vorig jaar Ajax geweest die door de scheidsrechters kampioen is geworden.
Feyenoord heeft vorig jaar 14 punten te weinig gehad door arbitrale dwalingen. Bij Ajax was dit ?! Vraag me niet welk bureau het was maar er is onderzoek naar gedaan en heeft ook hier op de site gestaan.
Dus zeg het maar...

Koeman ga toch ergens anders klagen joh.. moet je eens terugkijken hoe vaak je een penalty meegekregen heb thuis om niks. als er een club is die naar mijn mening vaak makkelijk beslissingen mee krijgt dit seizoen is het feyenoord wel

De arbitrage stelt helemaal niks voor

Hahahah die Koeman, zeuren over de arbitrage. Jonge jullie hebben de arbitrage in tachtig procent van de gevallen mee, vooral in eigen huis. Vorige week Roda vergeten, overtreding Martins Indi??? En zo kan ik nog vele malen doorgaan. En waarom dat achterlijke gedrag weer richting de vierde man, dacht dat we met zijn allen meer respect zouden hebben, Dat achterlijke geschreeuw richting vierde man is taak voor Dickie hoor. Houdt ermee op Ronald en houd je alleen bezig met je eigen team en dat functioneren. We weten allemaal dat de arbitrage in Nederland ruk is, iedereen heeft ze een keer mee en sommigen wat meer. Anderen hebben ze het hele seizoen regelmatig tegen. Denk dat Feyenoord in de tweede categorie hoort.

Ben blij dat we, Ajax, een trainer als Frank de Boer hebben. Die begint in zijn reactie over het spel van Ajax en niet over de scheidsrechters (en die was vandaag in het nadeel van Ajax). Nu krijgt Feyenoord een keer de scheids tegen, en ja hoor, Koeman begint over de scheids. Hij zou moeten beginnen over de fout van de Vrij, want door zijn eigen team, maken ze het zichzelf onnodig moeilijk.

17 maart 2013 om 19:33

Hoe weet jij in godsnaam nou weer dat Koeman in zijn reactie begint over de scheidsrechter? Het wordt Koeman gevraagd! Moet hij dan zeggen; twee zuivere pingels onthouden maar verder goed gefloten? Schei toch uit man, provocerend zieltje. Maar goed om te horen dat De Boer je zo kan bekoren.

17 maart 2013 om 19:38

Jij bent net als Koeman Sjempjesliek. Hij moet gewoon zeggen dat hij het wilt hebben over het (goede) spel van Feyenoord en de beslissingen van de scheids gewoon accepteren. Heb je gezien hoe hij reageerde op een ingooi? Alsjebliet zeg. En dan noem je mij provocerend? En ben inderdaad blij met Frank de Boer, 10x beter dan Ronald Koeman.

17 maart 2013 om 19:44

Dit had misschien Koeman anders moeten aanpakken maar wat ik niet chique vond was dat Frank de Boer over Maher begon. Precies voor de wedstrijd tegen AZ en wat ie zei.

17 maart 2013 om 19:49

Twee ontnomen strafschoppen kun je toch niet in de doofpot stoppen? Dat zijn momenten die het verschil tussen wel of geen kampioen uiteindelijk kunnen beslissen. Vind dat Koeman er nog vrij luchtig over doet, hij doet het af met een cynische uitspraak, want wees eerlijk die Liesveld floot als een krant natuurlijk. Daar hoef je ook niet iedere week over te klagen maar dit ging nergens over. Wat betreft Ronald's reactie op een ingooi; dat tekent alleen maar de gedrevenheid en wil om te winnen. Vind het juist alleen maar slim van Koeman, aangezien dit meestal dan ook op het team overslaat. Zolang Liesveld hem niet naar de tribune verwijst is er niks aan de hand.

Oja en Frank de Boer 10x beter dan Ronald Koeman (kansloze discussie): gebaseerd op prijzenkast als trainer?

17 maart 2013 om 21:18

Qua prijzenkast niet, Ronald Koeman is ook paar keer kampioen geworden. Maar 10x beter in de zin van hoe Frank de Boer overkomt. Hij kijkt nooit naar scheidsrechters (en hij heeft niet 10x, maar 20x meer recht om over scheidsrechter te praten). En het feit dat je dat slim vind van Koeman, vind ik weer erg jammer. Juist door trainers als Ronald Koeman en spelers als Toivonen etc. gaan trainers en spelers zich ook zo gedragen op de amateurvelden, want tsja.. dat is immers slim om je team zo te bereiken. Als je je team dus niet zelf kan bereiken, moet je dit dus doen via de scheids of 4e man? Ik snap menssen zoals jou echt niet. Trainers moeten zich bezig houden met het spel, met hun team. En dan daar eventueel over klagen tegen zijn assistent en overleggen welke veranderingen doorgevoerd moeten worden i.p.v. bezig zijn met 4e man, omdat dit dan zogenaamd overslaat op je eigen team.

17 maart 2013 om 21:59

Ik zou je aanraden om het hele interview met Ronald Koeman te bekijken, op Eredivisielive of Nos, denk dat je je mening dan wat zal nuanceren. Gezien je reacties omtrent zijn gedrag jegens de arbitrage; Koeman mag het best laten blijken als hij onterecht wordt benadeeld, of dacht je dat Ferguson na de rode kaart van Nani tegen de Madrilenen rustig op het bankje op zijn kauwgumpje ging zitten kauwen? Iedere trainer doet dit en je doet nu net alsof Koeman 90 minuten lang in de nek van de vierde man zat te hijgen. Het slaat ook als een tang op een varken om een speler als Toivonen en zijn smerige trekjes hierbij te betrekken, en al helemaal dat zogenaamde kopieergedrag van amateurs. Voetballers zijn geen rolmodellen, als je dat namelijk denkt ben je nog wereldvreemder dan ik al dacht. Verder vind ik Frank de Boer een mooie vent als trainer, maar ook hij heeft wel eens aanmerkingen op de vierde man over een bepaalde beslissingen van de scheidsrechter.
Doe alsjeblieft niet alsof de witte rook van de week op het Sint-pietersplein voor De Boer was bedoeld.

17 maart 2013 om 19:34

idd wij hadden ook recht op een penalty, maar horen wij daar Frank over?

17 maart 2013 om 19:48

De Boer, heeft nooit iets te zeuren over de tijd 12:30, het veld, de scheidsrechter ed???
Ik heb De Boer eigenljk te vaak horen janken daarover, alleen toen zeiden jullie ajax supporters dat hij dit terecht deed........en nu niet???

Koeman kreeg de vraag van een journalist of hij niet gek werd van de vele malen dat Liesveld in het adeel van Feyenoord floot, Koeman zei toen ook dat hij hoorde dat Feyenoord 2 strafschoppen had moeten hebben.

In het hele intervieuw ging het denk ik 4 zinnen over de scheidsrechter wat nog werd uitgelokt ook door de journalist en hier komen alle kleuters weer direct als strontvliegen af op een hoop stront om Feyenoord en/of Koeman te pakken op een paar zinnen in een intervieuw hahahahaha

Oh btw, hij heeft ook wat gezged over De Vrij, het was gewoon een fout een moment van niet opletten en miscommunicatie tussen hem en Mulder en hij was er niet blij mee....

Volgende keer gewoon even het hele intervieuw kijken misschien ;-)

17 maart 2013 om 21:21

En jij beter lezen Justbecause. Hij moet dus alleen over de Vrij praten, en niet over de scheids. Hij begon eerst met de scheids, daarna pas over de Vrij. Dus dat betekent dat hij de fouten van de scheidsrechters erger vind dan de fouten van zijn spelers. En de Boer zeikt? Hahaha... Dan let jij niet op. Hij is alleen bezig met zijn team, en heeft nooit smoesjes als ze punten hebben verspeeld. Hij begint en eindigt met zijn team, en hoe zijn team dit had kunnen voorkomen. Dus misschien moet jij beter luisteren en ook lezen.

17 maart 2013 om 20:15

Haha de Boer is de grootste zeikerd van de eredivisie juist! (na Verbeek). Die kerel heeft echt last van misplaatste arrogantie. ''wij waren beter'', ''zij hadden geen kans'' etc.

17 maart 2013 om 20:39

Misplaatste arrogantie...
Totaal Niet!
Ajax was ook beter, AZ had wel kansen, maar niet omdat ze die zelf zo goed creëerde.
Doe goal uit de corner kwam voort omdat de grensrechter zijn lenzen niet goed in had.
De mogelijke pingel omdat Etienne Reijnen Hoesen naar de grond trok nadat hij zelf op zijn muil ging.

17 maart 2013 om 21:29

Ok, dan speciaal voor jou. Arrogantie.

17 maart 2013 om 21:42

Ik kan me herinneren dat de heer de Boer al een week voor de wedstrijd Feyenoord-ajax begon te zeuren over de arbitrage en dat Feyenoord wel erg vaak werd bevoordeeld in eigen huis.
Dus hebben jullie een trainer die niks beter is dan al die andere trainers die ook wel eens iets te mopperen hebben over de scheidsrechters alleen doet ie het als het even kan al van te voren in de hoop de arbitrage te beïnvloeden dan wel onder druk te zetten.

Dik verdiende overwinning, prima partij.
Wel een idioot gekleurd verslag bij Studio Sport trouwens. De verslaggever kan zn voorkeur duidelijk niet onderdrukken.

17 maart 2013 om 20:27

ik vond hem niet zo positief over FC utrecht hoor.

Feyenoord mazzelde vorige week ,da's zeker waar , maar de actie tegen Schaken en de handsbal waren gewoon duidelijke strafschoppen. Ik kan het cynisme van Koeman wel begrijpen, en het hoort er ook gewoon bij. Neemt echter niet weg dat Liesveld vandaag dramatisch floot, gelukkig deed ie dat twee kanten op.....

17 maart 2013 om 21:10

Punt is natuurlijk wel dat het Feyenoord nu geen punten kost, ook al hebben ze de penalty's niet gekregen.
Dat Roda hem vorige week niet kreeg had Feyenoord twee punten kunnen kosten.

Vraag is dus waarom Koeman hierover begint. Het heeft uiteindelijk geen grote invloed gehad. Dan lijkt het er op dat hij dit vooral roept om in eerstvolgende wedstrijden voordeel te krijgen, aangezien scheidsrechters zijn reactie ook lezen.

18 maart 2013 om 18:55

Hij zal het op zeker niet uit zichzelf geroepen hebben , er zal wel naar gevraagd zijn denk je niet ???

mathijsen had wel rood mogen hebben en voor de rest hadden wij vandaag geen recht op punten volgende week dan maar weer puntjes halen!!

17 maart 2013 om 19:33

In een oefenwedstrijd misschien volgende week?...interlandvoetbal

Vind dit gewoon heel zwak van Koeman. Ik kan minimaal drie wedstrijden aangeven waar Feyenoord genoot van arbitrale blunders. Thuis tegen AZ toen ook Immers rood had moeten krijgen, In Kerkrade en in de Arena toen Boëtius een schwalbe maakte en Ajax dubbel schade bracht aangezien van Rhijn ook niet tegen Vitesse aan de bak kon.

Al met al krijgt iedere club ook hun cadeautjes hoor, dus wanneer Feyenoord ook in Arnhem genaaid wordt tegen Vitesse krijgen ze een cadeautje terug in Amsterdam of Kerkrade.

17 maart 2013 om 19:43

Al met al ja maar bij Ajax lijkt dat totaal niet het geval...
Als er 1 ploeg mag klagen over de arbitrage week in week uit dan is het Ajax want die hebben zelden een cadeau gehad maar wel veel zware beslissingen tegen zich gehad die beslissend waren.
Vandaag ook weer, zowat iedere week nu joh...

Kortom, als het al met al aan het eind van het seizoen in evenwicht is, oef, dan heeft Ajax erg veel cadeau's te goed de rest van het seizoen...

17 maart 2013 om 19:48

Ik denk dat Roda JC het meest pech heeft gehad met de scheidsrechters. Al 3x een rode kaart geseponeerd etc.

17 maart 2013 om 21:11

En dat is dan nog niet het ergste: die blunders hebben Roda veel punten gekost en er mee voor gezorgd dat ze nu zo laag staan.

Zo te zien is Koeman, Roda uit alweer helemaal vergeten...

17 maart 2013 om 20:13

Gaat over deze wedstrijd nu, Liesveld floot heel het spel kapot man man man.

er waren 2 duidelijke strafschoppen schaken duidelijk onderuit gehaald handsbal was duidelijk

feyenoord was de bovenliggende partijcoolsingel komt dichterbij

wie was de slechste man

meneer liesvelt

Pff wat is Koeman toch zielig aan het doen!

Jouw team wordt elke wedstrijd bevooroordeeld wat kletst hij nou? Hij doet alsof hij 2 onterechte goals tegen heeft gekregen of 5 penalties niet heeft gekregen. Schij uit!

17 maart 2013 om 19:49

Wie doet hier nou zielig, hij geeft normaal antwoord. Jij doet nu net alsof wij alles aan de knvb hebben te danken.
Jij kunt totaal niet objectief reageren en alleen maar klagen, zielig mannetje.

Ondanks twee ontnomen strafschoppen toch 3 punten! Aan het einde van de rit staat een team gewoon waar het hoort te staan en worden bijvoorbeeld de tackle van Martins Indi tegen Roda en de ontnomen strafschoppen tegen Utrecht tegen elkaar afgestreept. Echt gelul dat Feyenoord alles mee heeft met de arbitrage. En Koeman wordt naar het optreden van Liesveld gevraagd, hij begint er zelf niet over en sowieso is hij daar helemaal niet het persoon naar om ala Verbeek van schande te spreken over arbitrage (dat doen ze zelf toch al).

feyenoord heeft een paar de scheid mee gehad en paar eer tegen
020 heeft dat zelf ook gehad mee en tegen
noem als voorbeeld twente vanmiddag dat eerste doelpunt mag nooit worden goedgekeurd
zo zin er meer voorbeelden elke week is er wel wat maar ik denk buitenlandse scheidsrechters

18 maart 2013 om 08:19

of de schwalbe van \castaignos ! die daar mee de keeper vet naait met een rode kaart ! Maar een ding 020 heet gewoon Ajax hoor ! kinderachtig gedoe vind ik dat zeg.

18 maart 2013 om 08:53

Ik wou het ook net zeggen. Alsof je Ajax niet over je lippen kan krijgen, kinderachtig gedoe... Je zag trouwens ook aan Luc dat die de keeper opzettelijk opzocht voor de rode kaart vond ik.

Als er iemand niet over de arbitrage hoort te klagen dit seizoen is het Koeman wel.

18 maart 2013 om 08:56

Maar als tie in ons voordeel fluit dan moeten we dat wel van heel Nederland horen dan? Dat is tochhhypocriet ten top lijkt me. Natuurlijk heeft Feyenoord hem een aantal keer mee gehad maar dan moeten we allemaal stil zijn en de volle laag incasseren.en als het andersom is mogen we ook niks zeggen... Heel vreemd

Nou Koeman ondanks dat je misschien gelijk hebt over de situaties van vandaag zou ik daar nu even niet over beginnen zeker nu je ook gewoon gewonnen hebt want over de vele beslissingen die je dit seizoen onterecht mee hebt gekregen heb ik je ook nooit gehoord

Wanneer PSv een brief naar de Knvb stuurt waarin staat dat het de scheidsrechters wantrouwd staan alle feyenoorders hier te roepen dat PSV het niet moet doen. Nu roept Koeman het en zeggen alle Psvérs en ajacieden dat ze het niet moeten doen. roepen alle feyenoorders weer dat Koeman gelijk heeft. Hoe snel kan een mening dan veranderen. Trouwens wanneer Mertens rood krijgt voor zijn tikkie gisteren tegeh sneijder dan had mathijsen 3 weken geleden ook een schorsing moeten hebben.

17 maart 2013 om 20:10

Ach, wat een onzin dat je hier vertelt. Als Mertens een schorsing krijgt, is dat gewoon terecht. Belachelijke actie van hem, van mij mag hij een wedstrijd of 4 toekijken. Van Mathijsen is het al lang en breed beoordeeld en toen is de beslissing genomen hem niet te schorsen.

17 maart 2013 om 20:34

het zit wel diep he die verliespartij van 3 Weken terug.
we horen jou aan het eind van het seizoen zeker als psv geen kampioen is geworden alle momenten opnoemen van de club die wel kampioen is geworden dat ze de scheids mee hadden.
ik vind het wel grappig dat feyenoord vandaag de scheids tegen had.
we hebben laten zien dat we ook als de scheids niet in ons voordeel of zelfs in ons nadeel fluit we kunnen winnen.
bij mij op de groepswhatsapp zijn de psv-ers ook stil.
en dan hebben we het nog niet eens over die tuinkabouter gehad wat die gisteravond deed.

Wat een onzin lees ik hier toch. Feyenoord heeft zoooovaak de scheids mee??? Nou dat valt ook wel weer mee, er zitten wel een paar makkelijk gegeven penaltys tussen, maar vaak kun je hem geven en dat doen ze dan ook. En vaak ook gewoon 100% terechte strafschoppen. Vandaag geeft hij er twee niet, ook wordt bijvoorbeeld pelle heeeeel vaak neergetrokken/geduwt. Dit wordt vaak niet bestraft omdat hij groot en sterk is, de scheidsrechters hebben dan zoiets van, stel je niet aan. Postuur doet toch niks af aan duwen/trekken??

En als we het toch over geluk hebben, ajax heeft vandaag zijn 35e van richting veranderde goal gemaakt dat noem ik meer geluk dan een lichte overtreding bestraffen met een penalty. Maar ze zijn ook genaait tegen ado bijvoorbeeld.

Kortom: feyenoord heeft net als elke andere ploeg wel eens geluk met de scheidsrechter of het spel, maar ook wel eens pech net als elke andere ploeg.

17 maart 2013 om 20:26

Een van richting veranderd schot is zeker niet meer geluk dan een scheidsrechterlijke fout in jouw voordeel.. Aan een fout kun je niet doen, is puur geluk.. Je kunt een bal hard voor het doel, of naar het doel knallen in de hoop dat hij wordt aangeraakt, door een medespeler of een tegenstander, dan zit er ook een mate van geluk in, maar niet voor de volle 100%.

Verder wil ik je nog wel vertellen dat geluk een onderschatte factor is in het voetbal.. Zeker in het hedendaagse voetbal waarin veel wedstrijd beslist worden op details.. Als je het geluk hebt is dat zeer mooi en werkt het bovendien ook mentaal mee.. Als het tegenzit is dat extra zuur, ook omdat je mentaal op achteruit kan gaan..

Eerlijk is eerlijk.. Als er de afgelopen weken geen fouten door de arbitrage waren gemaakt, dan had Ajax gewonnen van Roda en Ado en had Feyenoord gelijk gespeeld tegen Roda.
Dan had het er allemaal heel anders uitgezien, met 6 punten achterstand.. Dan was niemand in de hosanna stemming van een eventueel kampioenschap..

Maar zonder geluk op beslissende momenten wint bijna nooit iemand een prijs.

17 maart 2013 om 20:38

hoe kun je dat nou zeggen dat ajax wint van roda en ado.
en feyenoord gelijk speelt tegen roda.

heb jij de wedstrijden naderhand nagesimuleerd met een high-tech computer?

oké bij feyenoord was roda waarschijnlijk op gelijke hoogte gekomen.
maar dan nog kan feyenoord nog winnen.
ook als BMI er af wordt gestuurd.
Feyenoord heeft dit seizoen namelijk elke wedstrijd dat ze een rode kaart kregen daarna nog gescoord.
en geen onbelangrijke goals

2-2 tegen groningen
1-2 tegen nac
3-2 tegen ado
en 1-1 tegen heerenveen

17 maart 2013 om 23:37

Dat is prima, maar de goal van Roda die werd afgekeurd was op het einde van de wedstrijd.. Dan was er niet meer gescoord door Feyenoord en was het 1-1.

De wedstrijden van Ajax waren niet moeilijk te voorspellen.. ADo en Roda kregen geen enkele kans, de enige die ze kregen vlogen erin..

Je kunt leuk bijdehand gaan doen met je high-tech, maar sommige mensen kunnen gewoon logisch nadenken en beredeneren..

18 maart 2013 om 08:59

Als je het zo beredeneerd dan had Feyenoord ook 4 punten meer gehad omdat ze genaaid werden tégen groningen en heerenveen....

18 maart 2013 om 09:20

Het is niet erg om toe te geven dat je vaker voordeel haalt uit scheidsrechterlijke fouten dan je concurrentie..
Het blijven ontkennen is een beetje apart..

even voor alle kleuters hier die zeggen dat Koeman niet zeiken!!!!

Hij beantwoord een vraag van de journalist, of hij nou niet gek werd van al die vreemde beslissingen en vooral tegen Feyenoord, Koeman zegt dan dat hij net hoorde dat ze 2 strafschoppen hadden moeten hebben, maar hij het niet heeft gezien, verder zegt hij er weinig over......

Feit blijft wel dat Feyenoord de scheidsrechter niet mee had aan beide kanten had er misschien wel 1 of twee rode kaarten kunnen vallen, maar goed dat zie je bij elke wedstrijd.

Koeman zeurt bijna nooit over scheidsrechters en nu hem er naar gevraagd word gaat iedereen ineens zielig lopen doen?

het zou niet uit moeten maken wie er zegt dat scheidsrechters slecht waren, elke wedstrijd moet apart gezien worden en als het echt zo slecht is mag je dat best even aanhalen in het hele intervieuw ging het misschien 4 zinnen over Liesveld, de rest over hoe onrustig hij het elftal vond en dat e blijkbaar een aantal tussen zaten die meer bezig waren met het feit dat ze waren geselecteerd voor Oranje dan met Utrecht.
Maar ook dat ze de wedstrijden hebben gedomineerd en dik verdiend hadden gewonnen...

Kijk volgende keer gewoon een compleet intervieuw inplaats van iemand af te slachten op een paar zinnen.....

17 maart 2013 om 21:33

Koeman moet niet zeiken..

Wat zijn mensen toch kortzichtig hier. Natuurlijk weet Koeman wel dat Feyenoord een aantal keer de scheids mee heeft gehad, gaf vorige week niet voor niets aan dat de situatie met BMI een penalty was. Het is toch duidelijk dat hij hier een spel speelt om de tendens te doorbreken dat scheidsrechter expliciet gaan laten zien Niet onder de indruk te zijn van de Kuip. Dat Feyenoord nu niet moet klagen is zulke grote onzin, net als halve momenten eruit gaan vissen. Ik lees hier nu opeens over 2 rode kaarten, belachelijk

17 maart 2013 om 21:06

misschien omdat jij een feyenoord bril op heb.
Als een speler van Utrecht Mathijsen zo schop had gegeven was het dan volgens jou ook geen rood??
Nee dan roep jij natuurlijk ook dat er niets aan de hand is.

Wees een vent en geeft het toe dat Liesveld 2x rood had kunnen en 1x moeten trekken.
Maar goed dat is mijn mening.

17 maart 2013 om 21:34

Ik heb in voorgaande wedstrijden al vaker toegegeven als een kaart Rood zou moeten zijn, zoals bijvoorbeeld de overtreding van Immers thuis tegen Ajax, Vilhena komt te laat maar doet dat absoluut niet bewust en krijgt terecht geel, net als Mathijsen. Het zegt toch genoeg dat beide situaties niet in de rust of de nabeschouwing genoemd zijn en door niet 1 analist eruit wordt gelicht.

Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten. Als een speler van Utrecht een overtreding begaat als die van Mathijsen, dan ben je in het stadion boos omdat het er heftig uit ziet, maar daarna kom je tot de conclusie dat geel prima is.

Voetbal blijft voetbal en je kan alles er wel bij gaan halen, maar dan houdt het nooit op. Vd Maarel krijgt een laatste waarschuwing en maakt vervolgens nog 3 overtredingen, dan ga je toch na afloop ook niet zeuren dat er een gele kaart gegeven had moeten worden.

Ik kijk liever naar de feiten Utrecht heeft geen moment aanspraak gemaakt op een punt vandaag.

17 maart 2013 om 21:58

Ik heb ook nooit beweert dat Utrecht een punt verdiende.
Maar Als ik de rode kaarten zie van Utrecht spelers het laatste jaar en zie waarvoor er overal de laatste tijd rood wordt getrokken zijn het allebei rood.
Vooral Mathijsen mag Liesveld danken want dat is en blijft donker rood.

En dat van de Maarel ook geel moest hebben ben ik mee eens maar al hadden er 10 spelers geel moeten hebben de rode kaarten hadden gewoon getrokken moeten worden. daar zijn geen excuses voor.

We kunnen nu allemaal wel doen alsof het terecht is dat Feyenoord geen penalty(s) heeft gekregen omdat ze in andere wedstrijden er soms wat makkelijk meekregen, maar laten we nu eens gewoon eerlijk zijn. Deze scheidsrechter floot een hele slechte wedstrijd en die bal had gewoon twee keer op de stip gemoeten, net zoals die bal vorige week bij Roda JC (bij de overtreding van Martins Indi op Malki) op de stip had gemoeten. En ja, Vilhena had ook met rood van het veld af gekunnen. Nu is het opeens Koeman die aan het zeiken is volgens de meeste hier maar hij heeft in mijn ogen gewoon een punt. Hij reageert op beslissingen van de scheidsrechter in deze wedstrijden en gaf tegen Roda JC ook toe dat het een zuivere strafschop was...

Beetje overdreven allemaal dit, zo duidelijk vond ik ze allebei niet.
De schandalige overtreding van Vilhena(slechts geel) zegt Koeman wijselijk maar niks.

Kan me wel voorstellen dat Koeman niet blij is met de arbitrage, die eerste situatie met Schaken was duidelijk een strafschop. Die 2de situatie heb ik niet gezien, dus daar oordeel ik niet over. Het hele seizoen genomen heeft Koeman echt geen reden tot klagen, want bijvoorbeeld Vvv, Ajax en Roda kregen er namelijk een onterecht tegen.

Als Koeman wat meer goodwill wil kweken bij scheidsrechters zou hij er misschien kunnen voor zorgen dat schwalbe koning Boetius eens stop met duikelen. Heeft met zijn talent dat walgelijke gedrag niet nodig, maar het lijkt inmiddels steeds meer deel van zijn spel te gaan uitmaken. Als Koeman het niet snel aanpakt gaat dat je toch imago kosten als Feyenoord. Kan een beetje uit ervaring spreken, want mijn eigen club Ajax kreeg ook een boel negatieve publiciteit rond Suarez.

Man man man, mensen moeten eens in zien dat het een kampioen meestal mee heeft gezeten in het seizoen. Ik denk dat mensen het niet kunnen verwerken dat Feyenoord een serieuze titelkandidaat is, en komen dan met drogredenen aanzetten (dat Feyenoord zovaak geluk heeft). Alsjeblieft, als je niks beters hebt te melden, houd dan gewoon op met belachelijke comments te schrijven over Feyenoord.

Liesveld heeft ons duidelijk in beide situaties benadeeld, ook heeft Pelle onterecht een gele kaart gekregen, hij was in duel en ging duidelijk met zijn voet naar de bal. Nu is hij onterecht geschorst. Maarja, Feyenoord heeft toch altijd geluk?..

Verdiende overwinning voor Feyenoord, en wat ik heb ik genoten van Janmaat! Geweldige rechtsback!

17 maart 2013 om 20:18

Uhhh mag ik je eraan herrinneren dat deze topic afkomstig is van jouw trainer en niet van iemand die het niet kan hebben dat Feyenoord toch wel niet kampioen wordt.

Ik begrijp dat er nog steeds in complotten denkt, maar lees alles nog even na voordat je wijst naar andere.

17 maart 2013 om 20:22

mag ik je eraan herinneren dat je herinneren niet met dubbel r schrijft?
Ik zeg niet dat Feyenoord kampioen wordt, maar dat Feyenoord een serieuze titelkandidaat is en ongeacht wie kampioen wordt, heeft altijd wel wat geluk op de weg gevonden.

Ik lees alles nog even na, als jij even de beelden terug wilt kijken

17 maart 2013 om 20:47

Nog bedankt voor je educatieve les, nu zelf nog leren inhoudelijk te reageren.

17 maart 2013 om 21:10

met: "nu zelf nog leren inhoudelijk te reageren" neem ik aan dat je jezelf bedoelt, aangezien jouw reacties verre van inhoudelijk zijn..

Geen dank voor de wijze les die een 16-jarige aan iemand van 33 moet geven

17 maart 2013 om 21:31

Nogmaals nu eens inhoudelijk..

Jij komt hier met allerlei verwijten naar fans van andere clubs. Als ik jou attendeer dat deze topic afkomstig is van knorretje, jouw trainer begin jij over taalfouten. Als ik dan vraag om een inhoudelijke reactie, begin je weer allemaal verwijten te maken.

Kortom, nu eens inhoudelijk..

17 maart 2013 om 21:44

ten eerste vroeg je niet om een inhoudelijke reactie, en als je dat deed, dan had je dat maar direct moet vragen. Ten tweede verwijt ik andere fans niets, tenzij ze alleen maar lopen te huilenbalken omdat Feyenoord "steeds" geluk heeft. Ten derde begin ik over taalfouten, omdat als je dan zo'n toffe peer bent, op z'n minst geen spelfouten moet maken. Ten vierde, welke verwijten geef ik nog meer dan?

Inhoudelijk genoeg, lijkt me?

Wat een gezeik zeg! Ik wordt er in ieder geval een beetje moe van... zeker omdat het helemaal nergens op slaat! Feyenoord heeft dit seizoen op Vitesse uit na, totaal geen reden tot zeiken over de arbitrage. Ze hebben al 2 strafschoppen gekregen (ajax en roda), daarnaast ook strafschoppen die je kan geven, maar vergelijkbare situaties die bij ajax en psv worden afgedaan met niets, een rode kaart voor van Rhijn versierd, tegen Roda hadden ze ook al het geluk toen Malki neer werd geschopt, en in de Kuip sloeg die eerste gele kaart van Moisander ook nergens op wat uiteindelijk een rode kaart en 2-2 betekende!

Ik heb respect voor hoe feyenoord nu bezig is, maar ik ben helemaal klaar met dat gezeik van Koeman op de arbitrage, want ze hebben meer mee gehad als tegen.

Als er 2 trainers zijn die mogen zeuren zijn het Frank de Boer en vooral Ruud Brood (die zelfs op degraderen staat door al die onzinnige beslissingen) maar die hoor je zelden!

17 maart 2013 om 20:20

hoezo mogen wij niet zeiken op de arbitrage, als ons 2x een duidelijke strafschop ontnomen wordt? Dan mogen wij Feyenoorders toch kwaad zijn, want dit is al vaker gebeurt!

17 maart 2013 om 23:44

Tuurlijk mogen jullie zeiken, en tuurlijk waren het strafschoppen, maar ik vind het totaal niet gepast omdat het bij Feyenoord nu een keer tegen zit en bij zijn collega de Boer in Amsterdam worden 5 geldige doelpunten afgekeurd in de laatste 10 wedstrijden, en Ruud Brood heeft met de ene na de andere onterechte rode kaart te maken, en staat nu op degradatie... En die 2 hoor je amper!

Het is gewoon echt zo smerig oncollegiaal om het er zo dik bovenop te leggen zoals Koeman het doet.

18 maart 2013 om 19:42

Die de Boer en Brood hoor je niet, omdat de media minder aandacht aan hun besteed. Koeman geeft antwoord op de vraag die hem gesteld wordt en daar geeft hij openlijk antwoord op. Trouwens, wat hebben Roda en Ajax te maken met de pech die Feyenoord had deze wedstrijd. Zulke vergelijkingen kun je niet maken. Elke wedstrijd is anders.

17 maart 2013 om 20:47

nog even wat feitjes:
rode kaart van AZ viergever iedereen jankt is geen rood!
wordt niet geseponeerd.
rode kaart Feyenoord Bruno martins indi.
iedereen roept dat het terecht is + penalty.
rode kaart wordt geseponeerd.
maar opdat moment kwam ado wel gelijk.

voor de rest waar je meer in het grijze gebied komt:

rode kaart van rhijn tegen 020 was op dat moment onterecht. maar hij had er eerder afgestuurd kunnen worden.
dan kregen ze nog onterecht een penalty. (ik ga niet lopen zeggen maarja die ging er toch niet in want we hebben het over scheidsrechterlijke dwalingen)

en waar feyenoord bijvoorbeeld wel een penalty krijgt en psv en ajax niet krijgt feyenoord daar wel een 2e gele kaart in bijv. situatie met janmaat bij nac uit en kongolo bij groningen uit. (waren wel terecht overigens)

zo golft het op en neer en zal het aan het eind van het seizoen wel ongeveer gelijk zijn

17 maart 2013 om 23:42

Die momenten van Viergever en Indi staan me even niet in het geheugen. Je zal ongetwijfeld gelijk hebben!

Maar dat laatste ben ik het gewoon niet mee eens. Laat voorop staan dat het vanmiddag absoluut 2 penalty's waren voor Feyenoord. Maar ik zie gewoon situaties die totaal vergelijkbaar zijn, en bij Twente en Feyenoord gaan ze wel op de stip en bij Ajax en psv niet. Ik weet niet of je het je kan herinneren maar mooiste voorbeeld vind ik wel die penalty die Twente (dat toen bovenaan stond) kreeg in de 90e minuut tegen Vvv bij een 0-0 stand.. en Cuenca een paar weken terug tegen den Haag niet! Identieke overtredingen, totaal anders beoordeeld. En zo zijn er nog een flink aantal voorbeelden.

En over die gele kaart van Janmaat is bullshit dat dat ajax niet gebeurd, want volgens mij werd Moisander aardig genaaid in de kuip, terwijl Clasie aan de zijlijn gespaard werd!

En het gaat mij er helemaal niet zo erg om wie de scheids nou heel veel tegen heeft en heel veel mee... Het gaat mij er om dat ik het niet netjes van Koeman vind dat hij nu gaat lopen mopperen nu het voor het eerst in weken weer een keer tegen heeft gezeten terwijl zijn collega's De Boer, die de laatste 10 wedstrijden 5 goals (+ Heracles uit is 6, die ook al 2 punten kostte) ten onrechte afgekeurd zag worden door grensrechters die staan te slapen.. En Ruud Brood op degradatie staat omdat hij de laatste weken 3 rode kaarten ten onrechte met zijn ploeg gekregen heeft!

De handsbal van vd Hoorn was een pingel (hand naar ee bal), de struikeloartij van Schaken vond ik een schwalbe, oftewel de uitgelokte aanraking, door even in te houden, te benadrukken in de val....de pseudoval. Ong t zelfde als die van Hutchinson gister, in de herhaling zie je die dingen pas- dus te moeilijk voor een scheids.
Oha mag Fnoord niet klagen met de arbitrage dit seizoen. Kennelijk was Liesveld vastbesloten zich niet te laten intimideren.
Begin me wel te ergeren aan al die valpartijen van Fnorders zodra ze in de zesrien komen, nu weer een paar maal Boetius, waarom geen geel voor die onzin?

Ach, de penalty voor Schaken had gegeven moeten worden, die handsbal, was een beetje een twijfelgeval vond ik..

Gelukkig voor Feyenoord geen punten kwijt door deze fouten.. Er zijn de afgelopen wel punten verdiend door fouten en de concurrentie heeft punten verspeeld door fouten.. Er worden altijd fouten gemaakt, is logisch, je mag van geluk spreken dat die beslissingen tegen je, in een wedstrijd vallen die je toch gewoon wint, dan is het niet zo erg..

Er is genoeg gemazzeld door Feyenoord, erg veel rede voor klagen is er nu ook weer niet..

Kom ff met feiten waar Feyenoord het mee heeft gehad dan. Onzin

17 maart 2013 om 20:32

Ajax, met een onzinnige rode kaart voor Moisander kan ik me goed herinneren..

En vorige week (ben je dat nu al vergeten dan) tegen Roda nog, pingel voor Malki en goal voor Roda die over de lijn was....

Tel daarbij de onterecht afgekeurde goals van Ajax tegen Roda en ADO bij op en Ajax had zomaar 7 punten voorgestaan..
Scheidsrechters hebben die fouten allemaal gewoon toegegeven, dus onzin is het niet, feiten zijn het wel..

17 maart 2013 om 21:18

Overtreding op Malki was inderdaad een pingel, maar die bal op de lijn was geen goal. Duidelijk gevalletje van niet in zijn geheel over de lijn. Verder kun je ook nog Heracles noemen...en wij hebben het inderdaad vaak tegen, maar niet te veel over zeuren. We staan eerste en hebben het in eigen hand.

Het zou een verademing zijn als ze gewoon de videoref invoeren zoals bij Hockey, maar helaas gaat dat niet gebeuren.

Laat die calimeros uit rotterdam eens ophouden met zeuren. Ze leven dit seizoen ver boven hun stand en willen beweren dat de scheidsrechters ook nog tegen zijn. tegen roda jc had feyenoord ook al geen klagen dat malki geen penalty kreeg en er zijn nog wel een paar voorbeelden maar dan hoor je meneer koeman niet.

17 maart 2013 om 20:34

Jawel sufferd, dan hoor je Koeman juist Wel! Hij vond het een strafschop voor Roda!. En nu zegt hij dat hij heeft gehoord dat het 2 strafschoppen waren, hij moet de beelden zelf nog bekijken... Zucht.....

Als je die fouten mee krijgt dan krijg je het lulverhaal dat het kan gebeuren en dat je op het eind van het seizoen er net zo veel mee als tegen hebt gekregen. Als je ze niet krijgt zoals vandaag moet meneer Koeman cynisch lopen doen.

Wat is die Koeman voor een zeurkous,als er de laatste seizoenen een club is die standaard continu door de arbitrage wordt bevoordeeld dan is het deze club wel,blijkbaar houdt de Knvb en zijn scheidsrechters heel erg veel van deze club,zo erg zelfs dat het dat je gaat twijfelen aan de objectiviteit van de deze heren,koeman moet heel blij zijn dat zijn ploegje al zoveel extra punten hebben gekregen door door club voorkeur..

Waar mensen zich druk om maken. Ik zie opeens allerlei voorbeelden dat Feyenoord gematst werd. Ik zie zelfs voorbeelden van andere clubs, dat ze benadeeld werden. Feyenoord had vandaag pech gehad maar in de voorgaande wedstrijden hadden ze vast wel eens geluk gehad. Kunnen we nu weer ergens anders over discussiëren want dit gaat echt helemaal nergens over.

Wanneer wordt Koeman eens aangepakt door de Knvb. De hele wedstrijd maar ouwehoeren tegen de vierde man en dat wordt allemaal maar toegestaan. Maaskant zegt 1 x iets en wordt meteen op het matje geroepen. Durft er nou niemand eens zijn mond tegen Koeman open te doen, wat een respectloos figuur.

Wat een gemiep hier zeg. Ongelooflijk. Wat hebben andere wedstrijden met deze te maken? Totaal losgeslagen reacties. Het gaat nu om deze wedstrijd. Niet om voorgaande. Dat moet je ook buiten beschouwing laten. Het is geen optelsom...

Schaken werd idd geraakt en had een penalty verdiend maar echt klagen mag Feyenoord niet, vilhena had rood moeten krijgen en boetius moet z'n eerste gele kaart voor schwalbes nog steeds ontvangen. Moet ie snel afleren voordat ie straks een naam krijgt als schwalbekoning en nooit meer een penalty meekrijgt zoals bijvoorbeeld het geval bij suarez was. Die kan je zowat door midden zagen in het strafschopgebied en dan krijgt ie nog geen penalty

Kan niet zeggen dat er een een club in de eredivisie echt altijd de scheids mee of tegen heeft. Gaat het goed met een een club dan gaan mensen daar gewoon weer op zeuren. Bij alle teams is het ongeveer gelijk, soms krijg je onterecht een penalty en soms krijg je hem weer niet tja.

enigste uitzondering is Roda, die hebben echt pech dit seizoen! Maar dat kan over 2 weken weer heel anders zijn.

17 maart 2013 om 21:20

Ajax heeft ook veel dwalingen tegen. Vandaag ook weer twee. Corner was geen corner en Hoessen had een pingel moeten krijgen.

18 maart 2013 om 11:20

Kan me een doelpunt tegen PSV herinneren welke uit een onterecht gegeven corner kwam in de Arena. Dus niet zo piepen.

18 maart 2013 om 12:23

Sorry, maar jullie Psv'ers vinden ook werkelijk alles onterecht. Aangezien ik niet wist wat je bedoelde heb ik de goals nog even bekeken. Het lijkt er toch echt op dat Marcelo die bal gewoon raakt. Er is hier ook helemaal geen ophef over geweest omdat uit de beelden zou blijken dat het absoluut geen corner is, convince me otherwise, zou ik zeggen.

Verder piep ik niet. Ik geef alleen aan dat Roda niet de enige is die vaak benadeeld is. Big whoop.

Als Feijenoord een penalty voor hands had moeten krijgen had Utrecht er ook 1 moeten krijgen. Immers ging met zijn arm naar boven naar de bal en maakte duidelijk hands. Verder heeft Vilhena gezwijnt met geel want dat was een duidelijke rode kaart. En dan speelt Feijenoord driekwart wedstrijd met 10 man op het moment dat het nog 0-0 stond. Verder was de overwinning voor Feijenoord wel verdiend.

Tja, ik vond dat we domineerden, maar verre van goed speelden. Alleen Jamnaat, Pelle en Lexie haalden hun niveau. En als je ook deze moeilijke wedstrijden wint waar de scheids alles tegen fluit, dan mag je blij en tevreden zijn!

Feijenoord kampioen is Europees gezien een ramp voor het Nederlands voetbal

17 maart 2013 om 21:45

Nee, PSV (proest) en Twente (proest) waren dit seizoen goed voor het europeese voetbal. Het interesseert mij geen jota of we wel of niet goed voor het NL voetbal zijn. Als wij kampioen worden gaan we verdient Europa in, klaar. En als jullie beter zijn voor het Nlvoetbal in Europa, moet je zorgen dat je als 1e eindigt.

17 maart 2013 om 22:19

Daarom hebben ze sinds kort 'feijenoord' veranderd in 'feyenoord' zodat ze het in Europa beter kunnen uitspreken, zo'n ramp is het dus niet meer.

De kampioen van Nederland zal de terechte kampioen zijn. Geen enkele Nederlandse ploeg zal een grote rol van betekenis spelen in de CL. Ik denk zelfs dat het gunstiger is voor het Nederlandse voetbal als Feyenoord zich rechtstreeks plaatst voor CL en Ajax voorronde CL haalt, gezien zij wel een beschermde status hebben.

17 maart 2013 om 22:46

Zijn toevallig deze week 7 spelers van feyenoord opgeroepen voor Oranje lijkt me dus helemaal niet zo'n ramp hoor.

Hier zakt mijn broek dus echt van af he. Daar waar PSV gisteren haar tweede penalty van het hele seizoen kreeg en in alle wedstrijden opgeteld, net als Ajax, er misschien wel vijf tot tien te weinig heeft gekregen dit seizoen, is de klagende coach de heer Koeman, wiens ploeg al een keer of tien een strafschop heeft gehad, terwijl ze niet eens half zo vaak in de 16 van de tegenstander komen als Ajax en Psv.

Nee, deze reactie van Koeman zegt mij overduidelijk dat sommige personen binnen Feyenoord het onderhand vanzelfsprekend beginnen te vinden dat ze thuis met 12 man in het veld staan. Laten we het maar niet hebben over die trappen van Pellè en Mathijsen, want als Liesveld echt anti-feyenoord was geweest, was er in beide gevallen echt wel een andere kleur kaart getrokken. Hiermee wil ik overigens niet zeggen dat andere ploegen niet soms goed wegkomen met kaarten, maar het illustreert wel in hoeverre Koeman echt belachelijk bezig is.
Liesveld floot in mijn optiek een prima wedstrijd, en liet zich eindelijk eens niet gek maken door de scheldkanonnades van de Feyenoord-aanhang bij elke beslissing in het voordeel van Utrecht.

Op de overwinning viel weinig af te dingen, wel was het wederom krapjes wat betreft de score. Maar drie punten blijven drie punten uiteraard.

Leuk dat het voornamelijk over de twee niet gegeven penalties gaat en vermeende rode kaarten. Als je heel de wedstrijd kijkt (en ja ik zat in het stadion dus dan heb je een ander zicht) zie je dat Liesveld hopeloos faalde. Fout na fout en warrige beslissingen. Voor identieke overtredingen wel en niet fluiten.

Misschien dat het daarom ook handig is als de supporters uit amsterdam stoppen met reageren. Want jullie hebben niet naar Feyenoord gekeken lijkt me '-)

Maar misschien wel dat Malki geen strafschop kreeg vorige week. Laten we zeggen dat het feyenoord niet tegen zit dit jaar. Ajax had ook wel wat te klagen want die kregen vandaag weer geen strafschop tegen az terwijl er geen twijfel over was. En dat Liesveld geen beste scheidsrechter is weet iedereen.

Conlusie: alle grote clubs worden gematst door bange arbiters. Ajax dit jaar minder, maar mag ook wel n keertje. Tja en zolang elke Fsupporter een val van Boetius en elke PSV supporter een val van Mertens in de zestien een penakty vinden hou je dit gezeur.
On: Koeman gaat te ver, belachelijk gedrag tribune of gele kaart fr een speler

malki had vorige week al rood moeten hebben voordat t vermeende strafschopincident aan bot kwam..van maarel mag boetius 5 keer naar de grond trappen zonder gele kaart..bij vitesse uit hadden we minimaal 1 pingel moeten krijgen..vandaag minimaal 1..tegen ado word bruno onterecht eraf gestuurd..kaart geseponeerd..tegen psv word er bij 0-0 een penaltie onthouden..2-1 verlies..kan nog wel even doorgaan maar alle anti feyenoord boys...ga aub slapen en hou op..jullie vinen t vast weer wennen dat we weer aan de top staan zeker??

18 maart 2013 om 00:34

De vermeende strafschop was daar al ruim voor. Herinner de wedstrijden tegen NAC en AZ ook nog even. vele malen gematst. Dan voetbalt het iets makkelijker ja.

Koeman heeft het "toevallig" niet over de grove charge van vilena die er met donkerrood vanaf moest. Raar voor iemand die alles ziet.....
En een pingel of niet..... vorige week had een pingel al al zijn kampioensdromen aan diggelen moeten schieten.
Nee koeman dit is wel een heel mooi schoolvoorbeeld van hypocriet zijn.

Wat een reacties..... zowel van Koeman als van alle andere voetballers en voetbalkenners. Ook hier! Zal wel passen in de 'respect' actie "ik ben aanvoerder"....pffffff
wanneer stopt dat gezeik nou eens. Van t weekend weer maar eens een scheids in elkaar geslagen, bij een Vriendschappelijke wedstrijd nota bene.
Mannen: kappen met dat gezeik en voetballen!!

Ja Koeman, ik kan me de wedstrijden tegen NAC herinneren, tegen AZ en tegen Roda.....je hebt gelijk, slechte scheidsrechters.

Tig wedstrijden het voordeel van de twijfel gehad en nu zit het een keer tegen. Je hebt drie punten waar maak je je druk over. Take it en ga verder!!

Misschien moeten we ons eens afvragen waarom we het Europees zo slecht doen. De scheidsrechters fluiten hier, alsof het zaalvoetbal is. In menig competitie word meer toegestaan. Daarnaast als je alle beslissingen in voor- en nadeel aan het eind van de competitie optelt, staat meestal de teller op nul. Soms heb je geluk (roda), soms heb je pech (utrecht).
Diegene die na 34 wedstrijden bovenaan staat, is de terechte kampioen.
Laten we stoppen met het gezeik over de clubs en gaan genieten van het voetbal in zijn geheel. Of het nu de onderlinge clubs tegen elkaar zijn of het Nederlands elftal. We kijken toch omdat we het leuk vinden?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren