Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pot neemt bij Oranje afwezige Van Ginkel wél op in 25-koppige groep

Laatste update:
/

Marco van Ginkel is door bondscoach Cor Pot opgenomen in de voorlopige selectie van Jong Oranje voor de oefenduels met Israël en Noorwegen. De middenvelder van Vitesse maakte onlangs nog deel uit van het ‘grote’ Oranje voor de wedstrijd tegen Italië, maar werd woensdag niet geselecteerd door Louis van Gaal.

Zodoende kan Pot dus met Van Ginkel toewerken naar het EK voor spelers onder de 21 jaar, dat in juni in Israël plaatsvindt. Naast de Vitessenaar maken ook spelers als Jeffrey Bruma (Hamburger SV), Leroy Fer (FC Twente), Luuk de Jong (Borussia Mönchengladbach) en Bram Nuytinck (Anderlecht) onderdeel uit van de 25-koppige groep. Ook Feyenooord Kelvin Leerdam, die bij zijn club nooit speelt, is van de partij.

Uiteindelijk doel is dus het toernooi van komende zomer. Jong Oranje is ingedeeld in een groep met Spanje, Duitsland en Rusland. De laatste keer dat het jeugdelftal zich kroonde tot Europees kampioen, was in 2007. Het jaar daarvoor werd in Portugal eveneens beslag gelegd op de Europese titel.

De volledige selectie:

Doel: Jeroen Zoet (RKC Waalwijk), Marco Bizot (FC Groningen), Nick Marsman (Go Ahead Eagles)

Verdediging: Patrick van Aanholt (Vitesse), Jeffrey Bruma (Hamburger SV), Virgil van Dijk (FC Groningen), Mitchell Dijks (Ajax), Jeffrey Gouweleeuw (sc Heerenveen), Miquel Nelom (Feyenoord), Bram Nuytinck (Anderlecht)

Middenveld: Thomas Bruns, Lerin Duarte (beiden Heracles Almelo), Marco van Ginkel (Vitesse), Kelvin Leerdam (Feyenoord), Georginio Wijnaldum (PSV), Leroy Fer (FC Twente), Ricky van Haaren (VVV-Venlo)

Aanval: Leandro Bacuna, Género Zeefuik (beiden FC Groningen), Danny Hoesen (Ajax), Luuk de Jong (Borussia Mönchendgladbach), Florian Jozefzoon (RKC Waalwijk), Jürgen Locadia (PSV), Rajiv van la Parra (sc Heerenveen), Yanic Wildschut (VVV-Venlo).

Denk jij dat Jong Oranje een goede kans maakt op de Europese titel?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie selectie! Ik mis wel Depay, schiet me ineens te binnen!

6 maart 2013 om 14:13

Pot roept over het algemeen spelers op die voldoende of veel speeltijd krijgen bij hun club, daarom wordt specifiek ook Leerdam bij naam genoemd omdat hij dus nooit speelt. Waarom er voor hem een uitzondering wordt gemaakt snap ik ook niet helemaal.

6 maart 2013 om 14:24

Maar als je dan het lijstje afgaat, zijn er genoeg spelers die net zo weinig of minder spelen dan Depay.

Sowieso Dijks, Nelom, Leerdam en Hoesen.

6 maart 2013 om 14:42

Klopt Deentje, maar je moet ze niet vergelijken met elkaar alsware meer met de spelers die op hun positie beschikbaar zijn. Dat is dan de enige reden waarom Leerdam er waarschijnlijk steeds bijzit.

Mooie selectie inderdaad, resultaten blijven echter uit. Wellicht eens een andere trainer proberen.

6 maart 2013 om 14:03

Ik denk dat Cor Pot zich wel bewezen heeft bij de KNVB, maar ik heb goed nieuws voor je hij stopt na het EK

Deze verdediging is beter dan die van het grote oranje.

6 maart 2013 om 14:55

Haha doe toch normaal..
Geen 1 van deze spelers is goed genoeg voor het grote Oranje en gaat dat ook niet worden.

7 maart 2013 om 01:50

uhh, van Dijk..

7 maart 2013 om 10:14

van Dijk is Misschien de enige die het gaat halen maar er zijn gewoon betere dan hem (vrij, Bmi). Kongolo en Bazour komen er ook aan. En ook Bruma heb ik nog niet afgeschreven.

8 maart 2013 om 12:17

Absoluut niet mee eens. Al deze spelers hebben de potentie om in de toekomst voor Oranje uit te komen, mits zij de goede mentaliteit bezitten. (gouweleeuw is daardoor voor mij een groot twijfelgeval)

Hoe kan Cor Pot weer Zeefuik in de voorselectie nemen, die man is echt blind dat hij hem telkens in de voorselectie opneemt. Locadia heeft een goede indruk achtergelaten de laatste oefeninterland in jong Oranje. Toch weer knap dat Kelvin Leerdam wordt geselecteerd, terwijl hij nooit een wedstrijd speelt voor Feyenoord. Middenveld is ijzersterk met jongens als Fer, Wijnaldum en van Ginkel.

6 maart 2013 om 14:06

Ik vind Zeefuik ook een waardeloze speler maar in jong oranje lijkt hij het doel toch aardig te weten vinden.

6 maart 2013 om 14:18

Hoe lang is dat geleden dat hij een doelpunt maakten in jong Oranje? Er zijn vier spitsen geselecteerd en Zeefuik doet echt onder voor de andere drie spitsen. Daarnaast haakten Zeefuik de vorige keer ook af en daar ga ik nu weer vanuit.

6 maart 2013 om 14:58

Tja tegen smurflanden als Luxemburg kan iedereen scoren.....

Depay?? die jongen speelt nooit en vind ik tot nu toe ook niet heel erg overtuigen!
volgens mij zit hij bij Oranje -19 ofzo.
wel een leuke selectie moet ik zeggen!

Zoet
Leerdam
van Dijk
Nuytinck
Nelom/Aanhol
van Ginkel
Fer
Duarte
Wijnaldum
de Jong
???
6 maart 2013 om 14:09

Haha mooi dit. Zelf zeggen dat je Depay niks vind en dan in je opstelling niet eens een betere linksbuiten kunnen verzinnen

6 maart 2013 om 14:18

in de selectie van nu niet nee, maar ik vind Depay niet goed genoeg voor dit jong oranje!

6 maart 2013 om 14:18

Duarte eruit voor van Ginkel en linksbuiten zal waarschijnlijk 1 helft van la Parra en de andere helft Wildschut staan. Jozefzoon verdient eigenlijk ook wel een basisplaats, maar Wijnaldum kan je er niet buiten laten gezien zijn scoringsdrift voor Psv.

6 maart 2013 om 14:24

Ben je serieus? Leerdam rechtsback? Op basis van zijn prestaties in de afgelopen maand ofzo?

Lekker eenduidig beleid bij de Knvb, door Leerdam wel op te roepen, ga je dwars tegen het beleid van de hoofdcoach in. Zoveel amateurisme kom je zelfs bij een 5e klasser niet tegen.

Wanneer neemt Cor Etienne Reijnen nou eens mee. Hij is fysiek sterk genoeg en hij heeft veel voetbal inzicht. De kleine foutjes die hij wel eens maakt moeten er echter wel uit, maar dat is wel te trainen.

6 maart 2013 om 14:03

Misschien in verband met de leeftijd van jouw idool?

6 maart 2013 om 14:07

ja daar heb je wel gelijk in maar je mag toch een aantal oudere spelers meenemen.

6 maart 2013 om 14:14

Nee dat mag alleen in toernooien volgens mij.

6 maart 2013 om 14:41

En als zij dan aan het begin van de kwalificatie voor dat toernooi nog niet te oud waren.

6 maart 2013 om 14:43

Reijnen zou dan ook zowieso te oud zijn met zijn 25 jaar.

6 maart 2013 om 14:06

whahaha tja we kunnen jou natuurlijk niet objectief noemen maar komop zeg Reijnen is echt dramatisch!! een van de slechtste verdedigers die er rond loopt.

6 maart 2013 om 14:07

Ettiene Reijne is 25 jaar oud.

6 maart 2013 om 14:11

Gewoon omdat hij niet genoeg is! Die jongens die er nu staan zijn nog jonge jongens met een enorme potentie Reijnen mag blij zijn dat hij bij AZ voetbalt. Het is niet voor niets dat AZ zo laag staat er zijn meerdere factoren in dat elftal zoals de verdediging die niet goed genoeg zijn.

6 maart 2013 om 14:14

Hahahaha die reactie bij die naam en profielfoto. Hopelijk kan je vannacht nog slapen onder je Etienne Reijnen dekbedje.

6 maart 2013 om 14:22

Hij kan het niveau echt wel aan alleen wat het probleem is dat hij op dit moment te weinig vertrouwen heeft, waardoor hij kleine foutjes maakt. Vorig jaar heeft hij ook een aantal wedstrijden gespeeld en toen vroeg hij telkens om de bal en gaf soms ook goede passes vooruit. Dit is echter het probleem van heel AZ. Niemand wil de bal hebben

Jammer dat van Ginkel niet voor "het grote oranje" werd geselecteerd maar van Gaal is duidelijk verschillende spelers aan het uitproberen. Ook ben ik benieuwd of van Aanholt een keer een kansje krijgt in het grote oranje ondanks dat er zoveel concurrentie is op de linksback positie. Vind hem heel degelijk spelen de laatste tijd.

Ik heb geprobeerd een opstelling te maken maar ik weet toch echt niet wie ik rechsback moet zetten en rechts voor ? Iemand ideeen?

Zoet
?
van dijk
nuytink
Aanholt
Wijnaldum
Fer
Ginkel
?
luuk de jong
Locadia
6 maart 2013 om 14:07

uhmm Leerdam, want die speelt daar altijd bij jong oranje (en jong Feyenoord)
Locadia is volgens mij een echte spits en dus geen linksbuiten!
verder zou ik Wijnaldum bij gebrek aan beter op de flank zetten (rechts) en Duarte in de basis op middenveld.

6 maart 2013 om 14:07

Leerdam zal rechtsback staan net als de vorige keer ook al speelt hij niet meer in de eerste van Feyenoord.

Ik vraag mij af wanneer Quincy Promes is opgenomen word in deze selectie. Promes speelt enorm goed bij Gae. Als nummer 10 heeft hij als ik mij niet vergis 10 keer het net weten te vinden. Durft de steekpass te geven, is snel, heeft een goede trap. Echt een speler voor de toekomst. ( officieel eigendom van FC Twente )

6 maart 2013 om 14:29

Als je je beseft dat hij Wijnaldum en van Ginkel voor zich heeft in dit elftal en dat Vilhena daar waarschijnlijk ook nog bij komt, gok ik dat dat nog wel even zal duren. Laat het hem eerst maar zien in de Eredivisie.

RB viel me ook al op, Bruma zou kunnen want doet hij bij HSV ook wel eens, of anders Leerdam. RV zou ik wijnaldum doorschuiven en op het middenveld Duarte

Edit: was reactie op Tuut21

Ik snap er echt niks van dat Pot nog steeds Wildschut en van Haaren uitnodigt voor jong oranje. Beide zijn bankzitters en spelen erg slecht in de eredivisie. Zijn zoveel jongens die op dit moment beter presteren.

6 maart 2013 om 14:11

Zoals wie?

6 maart 2013 om 14:15

Volgens mij is van Haaren elke week basisspeler hoor....en Wildschut klopt wel, al speelde hij dit weekend wel!

6 maart 2013 om 14:29

Nou volgens mij speelt van Haaren al een aantal weken nauwelijks. Ik volg elke wedstrijd van VVV en die jongen mag af en toe 20 min meespelen. En Wildschut speelde afgelopen week weer eens een keer basis omdat Nwofor geblesseerd was maar die jongen mag het doen met een aantal minuten invallen per wedstrijd en soms speelt hij helemaal niets. En als hij speelt raakt het geen pepernoot.

hier is een beter team uit samen te stellen dan uit v Gaal's selectie

Van Ginkel had dus eigenlijk ipv Vilhena geselecteerd moeten worden. Maar ach, ik neem het Nederlands elftal ook niet meer serieus, zoals volgens mij niemand dat meer doet.

6 maart 2013 om 14:16

aaaaaaaah worden er geen mensen van je clubbie geselecteerd dat je oranje nu niet meer serieus neemt??
Tja op een gegeven moment moet er verjongd worden he! de spelers blijven niet eeuwig 26 jaar he!

6 maart 2013 om 14:26

Trieste reactie zeg, maakt mij niks uit wie er in staat, zolang ze zich maar hebben bewezen in de competities die hoger liggen dan het niveau van een paar wedstrijden eredivisie. Bij Ajax kom je dan alleen op Siem de Jong, maar die moet z'n plek laten gaan voor betere spelers zoals Sneijder, vd Vaart, Affelay etc etc. Van Ginkel vind ik constanter en een betere voetballer als Vilhena en dat komt van iemand met een afkeer tegen Vitesse. Dus daar gaat je onnozole mening, waarvan ik kan merken dat jij juist een afkeer tegen Ajax hebt, maar daar heb je mij niet mee . Beetje een simpele ziel jij geloof ik.

6 maart 2013 om 15:04

@crimz

Respect dat je uit zijn reactie een afkeer jegens Ajax kan merken, erg knap.

7 maart 2013 om 09:58

Inderdaad....maar Crimz is een beetje op zijn ziel getrapt denk ik dat er kritiek is op zijn reactie!
maar dat geeft niet, als hij wat ouder wordt snapt hij wel hoe het werk denk ik....
het zegt al genoeg dat hij van Ginkel een betere voetballer vind als Vilhena.

6 maart 2013 om 14:22

och ik zie het al een ajaciedje misschien moeten jullie meer nederlanders opstellen misschien neem je het dan wel serieus. vilhena mag gewoon aan het grote oranje ruiken net zoals van ginkel dat mocht dit is gewoon een beloning omdat hij zo goed presteert hij is nu echt geen vaste speler.

6 maart 2013 om 14:35

Wat heeft mijn club er mee te maken? Komop, geef me eens een zinnig argument daarvoor! En nederlanders opstellen, dat lijkt me zowiezo logisch als het om het nederlands elftal gaat toch... of hebben we het hier over verschillende onderwerpen die jullie niet los van elkaar kunnen zien? Zoals, mijn voorkeur van club, en een topic over van Ginkel? En mijn voorkeur voor van Ginkel, boven Vilhena?

Het niveau van jullie beargumentering is van zo'n ontzettend laag niveau dat ik niet weet of ik nou verder zal reageren, en verder zal gaan met lachen. En voor de duidelijkheid, ik vind Vilhena een ontzettend goed talent, maar niet rijp voor het Nederlands Elftal, daarintegen vind ik van Ginkel ook een goed talent die zich constanter opstelt tegenover iemand die een handjevol wedstrijden heeft gespeeld, lijkt me toch volstrekt logisch! Daarbij komt ook, dat ik behalve bij Blind, waarbij ik BMI zelfs nog als eerste optie zie, geen enkele Ajax speler kan opnoemen die erin zou moeten staan, op van Rhijn na, maar zijn niveau is ook niet echt wenselijk, er is alleen niet veel keus op die plek. En de Jong, als misschien 5 andere voor hem geblesseerd zouden zijn, tegelijkertijd.

Lees nu je eigen opmerking weer eens terug.. Als je je niet dom voelt, dan ben je het al. Kan ik ook niks aan doen.

6 maart 2013 om 14:47

Dus omdat vilhena geselecteerd word in plaats van van ginkel neem je oranje niet serieus, ik ben ook een grote van van ginkel maar blijkbaar vind van gaal vilhena beter op het moment.

6 maart 2013 om 15:07

Zijn twee erg getalenteerde maar ook enorm verschillende middenvelders.

Beide een enorm goede techniek, maar er is 1 groot verschil tussen de twee spelers. Vilhena heeft naar mijn idee een veel betere steekbal dan Van Ginkel.

Ik vindt het middenveld (op wijnaldum, fer en van ginkel na) en de aanval echt mee vallen, het is voor een beloften team van een land met zoveel talent onwaardig

6 maart 2013 om 14:32

Komt omdat veel van hun generatiegenoten nu bij de voorlopige selectie van het grote Oranje zitten. Op het EK zal de selectie er heel anders uitzien.

Denk dan aan bijvoorbeeld een van Rhijn, Bmi, de Vrij, Ola John, Willems, Blind, Clasie etc.

Uiteindelijk zullen voor het EK, Boetius en Vilhena zich ook wel melden bij Jong Oranje.

Zoet
Dijks
Bruma
van Dijk
Leerdam
Wijnaldum
Fer
Vilhena
Boetius
De Jong
6 maart 2013 om 14:35

Evenals de vrij, BMI, van rhijn, strootman, John, maher en clasie. Je kan echt een gruwelijk team maken van het jong oranje dat naar het ek gaat!

6 maart 2013 om 14:38

Je hebt een aantal spelers verkeerd om. Ik denk dat je dit bedoelt.

Zoet
Leerdam
van Dijk
Bruma
Dijks
Vilhena
Fer
van Ginkel
Wijnaldum
de Jong
Boetius
6 maart 2013 om 15:08

Vilhena is een linker middenvelder.

3 linksbacks waarvan er 2 werkelijk waar helemaal niets kunnen!

En die 2 van Groningen hebben er naar mijn mening ook niets te zoeken!

Met dit groepje zou ik 4-4-2 spelen. Had alleen Depay er graag bij gezien en dan 4-3-3. Met de Jong achter Locadia, Wijnaldum van rechts. van Ginkel en Fer op het midden. Duarte zou dan kind van de rekening worden...

Zoet
van Dijk
Bruma
Nuytinck
van Aanholt
Fer
Wijnaldum
Duarte
van Ginkel
De Jong
Locadia
6 maart 2013 om 14:35

Van Dijk als rechtsback? Doe maar gewoon niet. Je onderschat trouwens Dijks met je "kan er helemaal niets van". Is echt een heel groot talent en dan heb ik het niet over zijn lengte.

6 maart 2013 om 15:11

Ik ben zelf ook enorm fan van Virgil. Laatste 2 wedstrijden was het alleen niet best. Ik snap ook echt niet waarom PSV hem niet heeft gehaald in de winter. Wel 8 miljoen voor Maher neer willen leggen maar geen 2 a 3 miljoen voor Van Dijk.

Ik denk dat Van Dijk deze zomer de overstap zal gaan maken naar een Nederlandse topclub. Ik gok op Twente of Psv. Bij Twente zal Douglas wel weggaan.

6 maart 2013 om 15:22

Vooral de laatste wedstrijd was Van Dijk dramatisch, maar een slechte dag kan iedereen hebben. Veruit de beste man bij Groningen. Helaas moet hij altijd de fouten van Kwakman herstellen.

6 maart 2013 om 21:46

scrumptiouz

Nee, Dijks kan er echt helemaal niets van. Hij is 1.95 lang, kan niet koppen. Mist als linksback snelheid. Draait langzamer dan een scania in een wasstraat. Mist daarnaast handelingssnelheid hebben we tegen Az wel gezien. Daarnaast werd hij in de Johan Fruitschaal was het volgens mij ook helemaal zoek gespeeld.

Hij heeft nog niet veel kansen in Ajax 1 gehad, maar de keren dat hij mee deed heeft hij nog nooit een 6,5 gescoord. Het spijt me zeer, maar dit is niet het niveau waar Ajax naar moet verlangen... ik ben blij als Boilesen weer terug is, en ben ook blij als Blind wordt verlengd, want die zijn toch echt wat beter!

Het is mij een raadsel waarom hij 3 links backs oproept en geen rechts back of linksbuiten.
Ik zou er zoiets van maken:

Zoet
Bacuna?
van Dijk
Nuytinck
van Aanholt
Wijnaldum
KALI!
Fer
van la Parra
de Jong
DEPAY!
6 maart 2013 om 14:57

Blijkbaar hebben we die niet want op van rhijn hebben we er geen die wekelijks speelt, dan kom je op namen als bacuna en leerdam maar of je daar vrolijk van word???

Heb het gevoel dat Pot sommige namen selecteerd met een grabbbelton..... Van Haren, Bacuna, Zeefuik etc etc

Loopt er nou echt niks beters rond?

6 maart 2013 om 15:20

Zelfs als FC Groningen-fan heb ik me verbaasd over Bacuna en Zeefuik.... Allebei middelmaat. Bacuna staat al twee jaar stil in zijn ontwikkeling en heeft geen oog voor medespelers. Laat Zeefuik eerst maar eens een bal in het doel krijgen. Brengt voetballend behoorlijk wat, maar uiteindelijk staat een spits er toch om de ballen in het doel te schieten.

Kan me niet voorstellen dat we niets beters hebben, maar denk dat zeker Zeefuik gewoon zal afvallen.

Deze generatie is niet zo goed maar dat komt ook wel omdat Nederland niet zoveel goede oudere spelers heeft en dus zitten alle jonge talenten al bij het Nederlands elftal (vilhena, Boetius, Maher, de Vrij, van Rhijn, John en als BMI fit is die ook nog) omdat er niet veel betere op die posities zijn.

Ik denk dat de U-19 wel het meest talentvolle jeugd team dat er nu is met Achahbar, Aké, Depay, K. Ebecilio, Rekik, Haye, Hendrix, Kongolo etc.

dit lijkt me wel een mooie
Bruma speelt bij HSV ook soms RB dus heeft al ervaring
Wijnaldum kan toch beter een aanvallende Middenvelder zijn maar dan geef ik hem wel de voorkeur voor op rechts
Bacuna vind ik altijd goed bij Jong NL en is goed met vrije trappen
de Jong is natuurlijk de spits met de meeste ervaring in het team
het enige probleem is dat ze geen Linksbuiten hebben die in vorm is of gewoon goed is ,ik had toch graag Boetius en Depay gezien

Zoet
Bruma
van Dijk
Nuytinck
van Aanholt
Wijnaldum
van Ginkel
Duarte
Bacuna
de Jong
van La Parra

raar dat ik veel mensen fer zie op stellen verreweg na castaignos de slechtste van Twente

6 maart 2013 om 21:24

Persoonlijk vind ik het wel opvallend dat Guus Hupperts van Roda niet eens geselecteerd is. Is dit seizoen uitgegroeid tot een vaste waarde in het elftal van Roda, en speelt vast in de basis. Dat kunnen meerdere spelers die wél geselecteerd zijn niet zeggen. Ik zou zeggen, geef die jongen minimaal een kans.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren