Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Eriksen: 'Ik sluit niet uit dat ik verleng als er geen mooie club komt'

Laatste update:

Christian Eriksen staat niet onwelwillend tegenover een langer verblijf in Amsterdam. Zijn contract loopt medio 2014 af, waardoor Ajax hem eigenlijk komende zomer of in januari moet verkopen. Tenzij de Deense spelmaker dus besluit zijn verbintenis alsnog te verlengen, zoals hij in gesprek met Voetbal International laat doorschemeren.

/

Eriksen geeft echter wel eerlijk te kennen dat hij wil afwachten wat er komende zomer op zijn pad komt. Mogelijk dat hij bij een interessante aanbieding uit het buitenland alsnog zijn biezen pakt. “Ik sluit dus niet uit dat ik mijn contract hier verleng als er komende zomer geen mooie andere club komt”, onthult hij.

Op dit moment is er nog geen club die concrete interesse heeft getoond in de 21-jarige middenvelder. De 31-voudig international is bovendien nog volop bezig met het lopende seizoen bij zijn Amsterdamse werkgever. “Ajax verdient mijn volle aandacht en die gaan ze krijgen.”

Vind jij Christian Eriksen al rijp voor de Europese top?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik ga nu zo hard hopen dat er een mooie club komt voor Eriksen.
Helemaal klaar ermee, hij is laks, nonchalant en verlengen ach dat doen we wel als we daar zin in hebben.

6 maart 2013 om 13:30

Kom je een beetje laat mee, speelt de laatste tijd prima! Bijna 3 assists tegen twente... Of let je daar niet op? Gewoon 2 jaar verlengen en daarna verkopen.

6 maart 2013 om 13:41

ndisdenaam niet de laatste tijd. hij is dit seizoen essentieel voor ajax. hij kan ook voor eredivisiebegrippen nog een paar stappen maken en doet er zeker goed aan nog 1 jaar te blijven, dus idealiter (voor de rest opbrengst 2 jaar bij te tekenen). er zijn nu eenmaal veel mensen die hem graag als pispaal nemen voor alles wat niet loopt, zoals dat vorig jaar blind en ebicilio waren. maar goed, het is zo opportunistisch als de pest, hoeveel mensen voelden zich niet geroepen eriksen af te schrijven toen fischer twee goede wedstrijden had gespeeld. de onnodige vergelijking raakt kant nog wal, enkel gebaseerd op het feit dat het twee jongen veelbelovende denen zijn. hoewel eriksen zeker moet werken aan zijn focus en constanter moet worden zal hij erg gemist worden als hij vertrekt.

6 maart 2013 om 13:44

@ manodedios

Eriksen kan nog aan een heleboel werken en het is zeker geen slechte speler maar niet de speler die ik dacht dat hij was.

Dingen als gogme, lef en brutaliteit en andere dingen die bij een typische Ajax-speler horen gaat Eriksen zich nooit eigen maken. Hij is een mak lammetje dat leuk kan voetballen en mensen uitstekend kan bedienen maar daar houdt het helaas ook wel mee op.

6 maart 2013 om 14:01

Wat is jouw hoop dan? Dat er 11 spelers met gogme in het team staan? Je hebt in een team ook lopers nodig, bikkels, noem maar op en ook iemand, zoals jij zelf al zegt, die andere spelers bediend. Dat is Eriksen zijn kwaliteit.

Mensen moeten maar eens stoppen met de verkeerde dingen te verwachten van Eriksen. Eriksen is geen type dat een hele verdediging uit speelt, ook geen speler dat topscoorder zal worden, Eriksen is een speler dat het elftal beter laat raaien, hij trekt ruimte voor andere spelers, ziet ruimtes, verlengt het spel. Daardoor val je niet op, maar dat betekent niet dat hij daarom niet belangrijk is. Ook heeft Eriksen veel assists achter zijn naam staan.

Vergeet niet dat Eriksen geen nummer 10 is bij Ajax, hij speelt niet achter de spitsen.

Kijk verder dan de cijfertjes en de leuke trucjes en dan zul je je realiseren dat Eriksen erg belangrijk is voor Ajax. Tegen Az merkte je meteen dat het erg stroef liep op het middenveld.

6 maart 2013 om 14:30

sluit ik me bij aan lunny. hij werd al snel vergeleken met sneijder. ergens wel een vergelijkbare positie achter de aanval maar niet centraal. compleet andere andere invulling bovendien, want heel andere speler. sneijder is inderdaad explosiever en doelgerichter. niemand vindt eriksen volmaakt maar zijn rol in en belang voor de spelers om hem heen mag duidelijk zijn. daarbij zijn z'n cijfers zo dramatisch niet en is hij jong genoeg om nog veel stappen te kunnen maken. van mij mag ajax ver gaan om hem te behouden.

6 maart 2013 om 16:50

@setto

Lef en brutaliteit kan je mensen niet aan leren. Dat zit in je of dat zit niet in je. Daarmee kan Eriksen dus weinig stappen maken. Eriksen kan nog wel stappen maken, en nog vrij veel ook. De volgende zijn het belangrijkste naar mijn idee.

- Leren doseren
Hij moet bijvoorbeeld leren te doseren. Hij loopt de meeste meters per wedstrijd van iedereen waardoor hij de tweede helft vrijwel altijd uitgeput is. Wanneer hij meer doseert en de momenten kiest om te lopen kan hij veel effectiever zijn. Het vele lopen moet je aan spelers als Siem de Jong en Poulsen overlaten.

- Fysieke training
Eriksen kan de bal veel te moeilijk bij zich houden in duels. Hij mist fysieke duel kracht om de bal aan te nemen met een tegenstander in zijn rug. Wanneer hij dit traint kan hij nog veel meer aanspeelbaar zijn.

Voor de rest is Eriksen gewoon heel belangrijk voor Ajax. Toch alweer bij +/- 15 doelpunten betrokken dit seizoen wat gewoon prima cijfers zijn.

6 maart 2013 om 13:33

Onzin, Eriksen is de drijfveer achter het goede positie spel bij Ajax. Hij heeft misschien minder dodelijke steekpassjes maar je ziet altijd aan zijn aannames, kappen en dribbels dat hij een geweldige techniek heeft. Daarnaast is misschien het belangrijkste aspect van Eriksen dat hij heel erg slim vrij loopt. Constant is hij aanspeelbaar rond de 16 en kan hij altijd snel combineren door zijn goede handelingssnelheid waardoor er tempo in een aanval blijft zitten.

6 maart 2013 om 13:59

Alleen als het juiste bedrag er komt. Het zou voor Ajax goed zijn als ie bij zou tekenen.
Beetje jammer van Eriksen dat ie dat niet doet. Hij gaat voor het tekengeld.
En hij kan dan net als Affelay naar een grote club. Spelen zal je er niet doen.
Je kan beter bij zo'n club voor 15 miljoen gehaald worden dan dat ze je er bij nemen voor 3 miljoen zoals het geval was met Affelay. Dan willen ze je echt hebben.

Ik dacht dat Eriksen slimmer was. Domme keuze. Ik als speler zou het iig niet willen.
Als speler wil je dat een club moeite voor je doet en je erg graag wil hebben.
Nu ben je gewoon wisselgeld. Ze kijken wat het wordt, hoe die zich ontwikkeld.
Zit ie met een contract van 5 jaar. Prima, wordt ie wel verkocht voor meer dan die 3 miljoen.
Wisselgeld dus.

6 maart 2013 om 14:05

Helemaal mee eens!
Veel te veel mensen zien dat niet, maar het is gewoon een feit als je goed op hem gaat letten tijdens een wedstrijd. Enige wat ik ook van Frankie niet begrijp, is dat ie hem nooit wisselt.
Van mij mag Eriksen lekker weggaan, zal je zien dat je niks meer van hem hoort uiteindelijk. Zwaar overhypte speler.

6 maart 2013 om 14:17

Eriksen is idd een luie speler, maar de Jong hoort ook gewoon niet naast hem te staan, die kan niet verdedigen. Als Eriksen een vrije rol heeft met controlerende/verdedigende middenvelders achter zich is het gewoon een prima voetballer die uit kan groeien tot een topper. Wat hij wel mis is scorend vermogen..

6 maart 2013 om 14:34

Hoezo lui? Wat versta jij precies onder lui? Die jongen maakt volgens mij de meeste meters van alle spelers bij Ajax, hij beweegt constant en creeert ruimte voor de mensen om hem heen.

6 maart 2013 om 15:57

Klopt, In de Groupfase van de Champions leauge, liep eriksen de meeste meters van Allemaal.

6 maart 2013 om 14:07

Wow serieus? Volg je Eriksen dan wel echt in de wedstrijden? Deze man betekend zoveel voor het spel wat Ajax speelt. Geef eerlijk toe soms denk ik wel eens van, hmm die kritische mensen hebben mischien wel een punt.. Tot ik Ajax zonder een Eriksen op het middenveld, echt een wereld van verschil, dan weet ik weer helemaal wat Eriksen allemaal doet voor het spel van Ajax!

Wat me opvalt bij Eriksen, is dat hij iets fantastisch doet en het dan soms geen goed vervolg geeft beetje nonchalant ziet het eruit en is soms zo zonde, maar andere spelers komen niet eens in en op de posities waar hij komt.

6 maart 2013 om 14:40

Je zou juist blij moeten zijn als hij verlengd als er geen mooie club voor hem komt. Op die manier heeft hij geen kortlopend contract als hij de volgende keer moet worden verkocht en levert hij dus meer geld op voor Ajax.

6 maart 2013 om 15:03

Ik moet toch even reageren, niet alleen op jou maar iedereen die negatief is. Ik las net hoeveel assist Eriksen heeft gegeven, maar met alle respect tel daar nog alle keren bij op dat hij iemand alleen voor de keeper heeft gezet...iedereen weet dat de aanval van Ajax niet geweldig loopt, dus tig kansen zijn gemist....ja hij is soms nonchalant, maar ik zou toch maar wat graag hebben dat hij blijft! Want in een team met betere spelers om hem heen, zou hij meer assist geven. Iemand die niet ziet hoe groot zijn voetballend vermogen is, altijd de pass vooruit, altijd dreiging....die heeft zelf eerlijk gezegd geen kijk op voetbal...

6 maart 2013 om 15:21

Eriksen is cruciaal voor het spel van Ajax. Constant slimme loopacties en altijd aanspeelbaar. Het positiespel wat Ajax speelt vraagt veel op van Eriksen en dit voert hij ook perfect uit.

Verleng maar, ik als Psv'er vind dat niet erg.
Ik vind hem alleen maar slechter worden om eerlijk te zijn, minder goede paasjes, minder beslissende momenten, vond hem vorig seizoen in het kampioensteam van Ajax ook al één van de zwakkere spelers.

6 maart 2013 om 13:39

Heeft dit seizoen toch al weer 10 goals en 13 assists in 36 wedstrijden achter zijn naam staan (bron: goal.com).
Is met zijn spelhervattingen zeer gevaarlijk geworden en, wat men weleens vergeet: uitzonderlijk fit. Dat hij de immense verwachtingen volgens criticasters nog niet geheel kan waarmaken geeft alleen maar aan dat er nog veel meer in deze jongen zit. Hij is daarnaast ook geen scorende speler maar een echte spelverdeler. Veel van zijn goede momenten springen daarom minder in het oog. Ik ben het er echter wel mee eens dat hij beter kan en moet.

Mocht hij willen verlengen dan zou ik als Ajax zijnde niet aarzelen om hem grootverdiener te maken, ook omdat hij door zijn leeftijd en potentie een grote waarde vertegenwoordigt.

6 maart 2013 om 13:55

van die 10 goals en 13 assists zijn er 7 goals en 7 assists in 25 wedstrijden in de Eredivisie, tel daarbij bekerwedstrijden op die niets voorstellen en je houdt misschien 11 goal en 3 assists over voor de Champions League. En die 7 goals en 7 assists zijn ontiegelijk weinig verdeeld over 25 wedstrijden als je bijvoorbeeld al naar Wijnaldum gaat kijken die 13 goals en 5 assists heeft en heel wat minder wedstrijden gespeeld heeft.
Zijn spelhervattingen zijn gevaarlijk? Als dat zo was zouden er wel meer assists op zijn naam staan en ja hij is fit, maar één trap kan van een fitte speler een speler van glas maken.
Zijn verwachtingen zijn te hoog gesteld, heeft niets te maken met de potentie van deze jongen, twee jaar geleden zou ik het beaamd hebben als je zou zeggen dat hij naar een topclub zou kunnen in de toekomst, nu mag hij blij zijn als hij naar clubs As Roma kan of Newcastle United.
Verder zeg je dat hij spelverdeler is, maar meer dan een tikkie breed en een tikkie terug komt hij niet meer, af en toe geeft hij een leuke paas, maar veel vaker levert hij de bal dan in.

6 maart 2013 om 14:13

Goals zijn goals, assists zijn assists, ga het nog even ontleden om een zogenaamd punt te maken!? Eriksen laat heel Ajax beter draaien los van zijn cijfers is hij onmisbaar schakel op het middenveld. Hij is super compleet geworden, en geloof mij de grote clubs zien dat wel hoor.. Neem even Psv bijv. vbommel en Strootman heeft hij helemaal maar dan ook helemaal kapot gespeeld. En strootman kan zo naar de PL toch?

6 maart 2013 om 14:24

Hoe weet je dat Ajax beter draait met Eriksen? De Boer haalt hem er nooit uit, dus dat punt kan je niet bewijzen, zelfde voor dat onmisbare. Eriksen is in mijn ogen gewoon een matige overschatte speler, alles behalve compleet zoals jij zegt, als hij compleet was, dan zou hij niet zo'n beetje elke week slecht spelen.
En inderdaad Eriksen speelde goed tegen Psv, maar dat heeft niets te maken met Eriksen alleen, dat lag aan heel Ajax, die toen beter speelde dan Psv.

6 maart 2013 om 15:17

Tja als je naar wedstrijden van Ajax kijkt weet je dat, onee moet dat zeker onderbouwen met cijfers ofzo. Dat heet voetbalvisie gast, maar veel mensen hier op het fora hebben geen kaas van het echte voetbal begrepen ofzo.. Alsof jullie nooit echt zelf hebben gebald ook met jullie scorebord praatjes.. En sorry ik zie elke wedstrijd van Ajax en dan weet je dat hij onmisbaar is, er is geen vervanger van het kaliber Eriksen maar ik snap nu wel dat jij hem gaar vind..
Elke week slecht spelen? haha hou op! Compleet ja, het enige wat hij niet onder de knie heeft is koppen, als je ziet wat hij 90 min lang doet echt voor jou zou een wedstrijdje met een Eriksen Cam goed zijn..
En hij speelde meer dan goed tegen Psv, zoals ook tegen Manc, daarom wisselde jullie van vbommel naar strootman op hem. Eriksen was ook in die wedstrijd de sleutel!

6 maart 2013 om 22:14

AZ? Beker? geen eriksen daar hoor.
Maar jij trekt ook de voetbal kennis van de Boer in twijfel?

Ga hockyen man

Nee aub ga maar, je voegt totaal niks meer toe aan het spel, en verliest alleennmaar de bal.'

6 maart 2013 om 13:32

Ik word een beetje moe van dit soort reacties. Hoezo voegt hij niks toe dit seizoen? Hij heeft al 10 doelpunten gemaakt en 13 assists gegeven (alle competities). En dit voor een 21 jarige die niet eens als een echte nummer 10 speelt. JA hij speelt soms erg nonchalant en laks, dat vind ik ook. Maar om nou te zeggen dat hij Niks toevoegt aan het spel van Ajax, dan snap je er geen bal van.!

6 maart 2013 om 13:33

aub ga jij maar een andere club supporten. Je voegt totaal niks toe aan de club..

Onze beste speler en pas 21 Jaar. Natuurlijk maakt hij fouten maar hij blijft een van de beste spelers in de eredivisie.

hahaha jonge jonge die gast is 21 jaar.. ik vind dat hij dit seizoen best belangrijk is..! hij verliest aleen maar de bal wat een klets.. het klopt dat hij af en toe laks is en af en toe een bal verliest! maar dat hoort ook nog bij zijn leeftijd

Ondankbare Ajax-fans hier, hij is nog niet constant maar duidelijke een grote speler in de maak. Het lijkt mij voor hem zelf ook beter hier nog twee jaar te blijven zodat hij leert zich elke wedstrijd 90 minuten te focussen. Verdedigend moet hij ook mannelijker zijn, maar zijn potentie is enorm.

6 maart 2013 om 13:29

Eriksen kan inderdaad een goede speler worden maar op korte termijn schiet Ajax niks op met deze speler. Natuurlijk maakt hij soms het verschil maar nog te weinig voor iemand die altijd als eerste op het bord staat. Verder trek ik zijn nonchalante houding zowel binnen als buiten het veld heel erg slecht. Hij is zeg maar alles waar Ajax niet voor staat, geen gogme, geen durf, geen brutaliteit. Hopen op een mooie club en blij zijn als we straks verlost zijn.

6 maart 2013 om 13:30

Een kenmerk van een grote speler, nee het belangrijkste aspect van een grote speler is dat hij juist constant is.
Spelers als Messi, Ronaldo, Falcao betrap je misschien 1 of 2 keer per seizoen op een slechte wedstrijd en zelfs dan hebben ze toch een beslissende actie gemaakt.
Eriksen was in potentie één van de grootste talenten van Europa dacht ik een paar seizoenen terug, maar als ik er nu naar kijk dan zie ik in hem echt geen speler die later Real Madrid, Barcelona of Manchester United sterker maakt.

6 maart 2013 om 13:34

Lezen Yamiown!

Balkenende geeft aan een grote speler in de Maak. Dat is hij dus nog niet! En al die spelers die jij opnoemt (ja ook Messi, ronaldo en Falcao) spelen ook niet elke wedstrijd top.

6 maart 2013 om 13:37

Een speler in de maak wordt een betere speler in de loop der tijd, Eriksen wordt alleen maar slechter in mijn ogen, heeft dezelfde mankementen als vroeger: Geen aggressie en body, bij elk zuchtje laat hij zich vallen en nu is er bij gekomen dat hij ook niet meer beslissend is en zijn paasjes minder vaak aankomen.

6 maart 2013 om 13:44

Die jongen is 20 jaar, ik heb het idee dat veel mensen dat vergeten. Hij heeft nog zeker 5 á 6 jaar de tijd om zich te ontwikkelen tot een topspeler. Hij is technisch uitstekend, tweebenig, conditioneel buitengewoon en vaak beslissend. Dat hij nog te veel pieken en dalen heeft, is logisch bij een speler van zijn leeftijd.

Met zijn kwaliteiten kan hij makkelijk mee bij de clubs die jij noemt. Hij heeft elke wedstrijd wel geniale momenten, maar de 4en en 5en die er nog steeds tussen zitten, moeten minstens een 6,5 worden.

Ik wil hem absoluut niet kwijt raken, want er is geen speler bij Ajax die direct zijn rol net zo goed zou kunnen invullen.

6 maart 2013 om 13:47

Eens dat hij agressie en body mist. Maar waarom alleen maar letten op zijn minpunten? De dingen die hij heel goed kan, daar kijk je niet naar? Zijn aannames? zijn dribbel? traptechniek? passes? constant vrijlopen door de linies?
Ik snap wel dat men vindt dat hij constanter moet worden en beslissender, maar hij wordt echt niet slechter en slechter. Integendeel zelfs!

6 maart 2013 om 13:51

Nota bene in het artikel staat dat hij 21 jaar is, verder zijn spelers inderdaad op hun top op hun 28e (grof genomen), maar als je kijkt naar spelers als Sneijder, van der Vaart en zelfs Afellay, waren die toch een stuk verder dan Eriksen op hun 21e.
Technisch is hij aardig, maar niet uitstekend, ik zie hem maar weinig acties maken waarvan ik denk wauw en breekt er bijna nooit een wedstrijd mee open. Conditioneel is hij normaal voor een 21 jarige, hij kan een wedstrijd belopen, tweebenig valt wel mee, zowel in beide benen heeft hij een schot dat vrij zwak is (en ja af en toe scoort hij wel eens met een schot, maar 9/10x komt er een rollertje uit).
En vaak beslissend absoluut niet, 7 goals en 7 assists in 25 wedstrijden is weinig voor een speler van een Nederlandse topclub, Wijnaldum heeft bijvoorbeeld al 13 goals en 5 assists in veel minder speeltijd.
Eriksen speelt op dit moment erg zwak en mag blij zijn dat hij nog een basisplaats bij Ajax heeft, af en toe scoort hij een 7 of een 8, maar veel vaker een 5 en dat is gewoon erg zwak.
Ik vind Schöne is veel sterkere en dreigendere speler op die positie (maargoed die is ook al heel wat ouder).

6 maart 2013 om 14:28

Over Fischer ga ik niet oordelen, laat een hele goede indruk op mij achter. Is af en toe nog wisselvallig, maar hij is nog maar 18. Op die leeftijd mag dat nog, binnen 2, 3 jaar moet dat eruit zijn wil je van een Eredivisie ploeg de stap naar een grotere ploeg maken, spelers als Verthongen, Stekelenburg en Afellay waren niet meer wisselvallig toen ze vertrokken, die waren de Eredivisie ontgroeit, op dit moment zijn in mijn ogen alleen Strootman en Bony niet wisselvallig, waarvan Bony de Eredivisie zeker ontgroeit is en Strootman staat ook op het punt klaar te zijn voor een grotere club.

6 maart 2013 om 14:39

Technisch aardig? Conditioneel normaal? Tweebenig valt wel mee?

Elke balaanname is goed met beide benen en hij loopt de meeste meters. Tweebenig zijn, heeft niet te maken met een goed schot hebben.

Wellicht dat het een idee is om dat bord voor je gezicht vandaan te halen, dan kan je de wedstrijden beter zien. Knap dat je zijn statistieken en leeftijd goed vermeldt, maar hij is vele malen belangrijker voor Ajax dan Wijnaldum voor PSV is.

Pirlo heeft dit seizoen tot nog toe 5 doelpunten en 5 assists in de Seria A geleverd. Toch is hij de belangrijkste speler van Juventus. Eriksen zet de lijnen uit bij Ajax en is zoals ik al aangaf, nog lang niet constant genoeg. Hij is wel in bijna alle opzichten beter dan Schöne en als Eriksen eenmaal constant gaat presteren, hoort hij zeker bij de beste spelmakers van Europa.

6 maart 2013 om 14:53

Technisch aardig ja, balaannames zijn er veel goed, ben ik het mee eens, maar er valt wel wat meer onder techniek.
En Eriksen kan niet met beide benen een goede paas versturen of schieten, of hij is tweebenig en extreem zwak in pasen/schieten of hij is niet tweebenig.
Verder heb ik nooit gezegd dat Wijnaldum belangrijker is dan Eriksen voor zijn club, maar Wijnaldum is veel productiever, als je begrijpend kan lezen dan snap je dat ik dat bedoel.
Dat gezegd te hebben vervalt je punt of Pirlo.
Verder is Eriksen geen leider en zet hij de lijnen niet uit, Poulsen en Schöne zijn op dat opzicht veel belangrijker dan Eriksen. Eriksen is iemand die heel creatief is (als je dat als zijn sterke punt had gezegd had ik beaamd) en kan voor een opening zorgen, maar beslissend is hij nog niet, want stel dat hij een counter opzet, als hij de bal dan terug krijgt dan is het vaak huilen.
En beste spelmakers van Europa? Laat me niet lachen man.

6 maart 2013 om 22:21

Stekelenburg vertongehn en afelay waren toch ook 3jr en steek zelfs 5 6 jaar ouder! Dat je verder Bony opnoemt zegt al genoeg vind ik als er nou 1 speler overschat word is hij het wel.

6 maart 2013 om 22:22

Zuurstof gebrekje gehad?

Zou geweldig zijn als Eriksen zijn contract zou verlengen. Een harde werker die de laatste tijd telkens meer van zich laat zien. Het is geen toeval dat Ajax zo vaak uit vrije trappen en hoekschoppen scoort.

En dan ineens is een AS Roma, Valencia of Newcastle een 'mooie club'. Zo gaan die dingen (;
Voor een mooi bedrag verkopen en dan een keer investeren zodat we een waardige vervanger hebben, Maher bijvoorbeeld.

6 maart 2013 om 13:34

Dat zijn toch ook mooie clubs? Vooral Roma natuurlijk. Die clubs zouden ideaal zijn voor Eriksen als een soort tussenstap. Als hij naar een absolute topclub gaat dan zal hij niet meteen in de basis staan.

6 maart 2013 om 13:42

Ik vind dat je Ajax niet in kan ruilen voor zulk soort clubs als je het nu hebt over een mooie club als tussenstap naar de Europese top. Hier speelt ie (meestal) CL en heeft ie naar mijn mening nog heel veel mogelijkheden om door te groeien. Kijk naar Anita, een jaar, maximaal, een vaste basiskracht geweest en weg was ie. Ja, Newcastle, mooie club hoor...
Als hij nog een jaar of 2 bij Ajax blijft en zich door blijft ontwikkelen, kan hij tegen die tijd denk ik wel het niveau van bijvoorbeeld de Spurs aan. Maar tegenwoordig is het al tijd om naar het buitenland te verkassen als je goed genoeg bent voor de basis van Ajax. Zonde.

6 maart 2013 om 14:00

Ben het volledig met je eens hoor, behalve dat je AS Roma niet met Valencia of Newcastle moet gaan vergelijken. AS Roma is een stapje hoger dan die 2, met een paar ontzettend grote namen in het team, al jaren lang. En laat het nou 1 van de favoriete clubs zijn van Eriksen, nog een jaartje bij Ajax en dan naar AS Roma, zou mooi zijn.

7 maart 2013 om 13:17

As Roma groter dan Valencia?
Laat me niet lachen!

Valencia die structureel CL speelt tegen Roma die niet eens Euro league haalt.
Valencia die speelt in een veel betere competitie die op 1 staat op de coefficienten lijst tegenover de competitie die maar blijft dalen?

Kijk ook waar As Roma dit seizoen weer staat en waar Valencia staat.

6 maart 2013 om 13:41

AS Roma is zijn favoriete club. Natuurlijk zou hij daar naartoe willen.

6 maart 2013 om 13:46

Ja dat is waar, verkeerd voorbeeld. Maar het gaat erom dat een 'mooie club' relatief wordt gezien als een transfer ineens dichtbij komt. Sowieso zou ik de Italiaanse competitie niet echt de beste stap voor hem vinden.

6 maart 2013 om 16:47

Daar heb je wel echt gelijk in, zie Vertonghen. Wereldgozer en een echte Ajacied maar waar hij het ene moment enkel naar 6 ploegen wilde, vertrok hij het andere moment naar de Spurs. Een prachtige club, maar als Ajax moet je de aspiraties hebben om spelers aan de absolute top af te leveren (barca, Real, United, Bayern). Als club moeten wij ook de stap maken die ervoor zorgt dat spelers niet meer willen vertrekken richting ploegen van het kaliber Newcastle, Schalke etc.

6 maart 2013 om 20:09

Op zijn positie zijn er een aantal grote namen ontwikkelt in Italië. Daarnaast weet ik niet wat je bezwaar is, maar het is echt geen slechte competitie. AC Milan en Inter zijn beide nog relatief recent CL kampioen geworden. Napoli en Juventus laten zich momenteel gelden, zowel Europees als nationaal. Daaronder heb je AS Roma en daaronder weer een hoop teams die dicht tegen Europese subtop zitten. Zowel in de breedte als in de diepte gewoon een sterke competitie met een nadruk op het tactische element van het spelletje.

6 maart 2013 om 22:01

Als er genoeg geld wordt geboden dan is elke club ineens een "mooie club". Wesley Sneijder naar Galatasaray was een mooi voorbeeld. Na zijn transfer deed hij net alsof Galatasaray zijn droomclub was. Belachelijk natuurlijk.

Eriksen is nog helemaal niet klaar voor een grote club, vraag me dan ook af waarom hij al tijden loopt/speelt met die gedachte.

6 maart 2013 om 13:30

Omdat hij denkt zoals hij speelt, het komt allemaal wel aanwaaien en gebeurt vanzelf.

6 maart 2013 om 14:09

Vandaar dat hij de meeste meters maakt bij Ajax in elke competitie... Gozer, hou toch op.

6 maart 2013 om 14:30

De meeste meters maken kan handig zijn maar is geen indicatie van goed spel. Anders stonden er wel allemaal Usain's op het veld.

Toch bedankt voor de poging.

6 maart 2013 om 22:26

Ik vind je behoorlijk arrogant als je denkt meer kijk op het spelletje te hebben dan o.a. deboer.

Als hij de tijd wil krijgen om zich te verbeteren (en dat moet hij zeker) verlengt hij en blijf hij nog minimaal 1 a 2 seizoenen in Amsterdam.

Nog
Veel te wisselvallig blijf nog maar lekker een jaar of 3 totdat je net zo stabiel speelt als bijv verthongen.
Je moet elke wedstrijd de 1 van de betere zijn zolang dat niet aan de orde is word je bij een ander topclub nooit bassis speler...

Als hij weg is zul je hem zeker missen. Hij roept zelf al 2 seizoenen dat zijn beste seizoen nog moet komen, maar is zeker een meerwaarde. Al moet het wel consequenter en beter.
Daarnaast wat meer scoren.

Hij is nog in zijn ontwikkeling, ik hoop dat hij blijft.

6 maart 2013 om 13:32

Genoeg aanvallende middenvelders in de selectie.
Volgens mij overschatten mensen Eriksen aangezien hij altijd erin staat.
Oftewel, niemand heeft gezien hoe Ajax functioneert als er iemand anders staat.
Ik durf te wedden dat we dan een stuk sneller bij de goal zijn aangezien er minder breedtepassesjes verstuurd worden.

6 maart 2013 om 13:36

Ik denk dat jij onderschat wat voor waarde Eriksen voor het hele elftal heeft. Altijd aanspeelbaar, goed tussen de linies, goede dribbel, overzicht en een goede pass.

Dat niet alle spelers in de voorhoede de passes op waarde schatten is wat anders maar Eriksen zette afgelopen zaterdag tegen Twente, 2x Fischer en 1x Schone vrij voor de keeper... niet met een breedtepass maar een heerlijke steekpass.

6 maart 2013 om 13:39

Dat het spel van Eriksen slechter lijkt door de kneuzen om hem heen ben ik met je eens. Echter verwacht ik simpelweg meer van Eriksen, en ben ik totaal op hem afgeknapt sinds hij mentaal vertrokken is bij Ajax.

6 maart 2013 om 13:45

Overschatten? Als jij niet wil inzien dat hij juist de spil is waar Ajax om draait kun je beter korfbal gaan kijken. Jij wil zeggen dat spelers als Schone en de Jong op het midv het verschil maken?

6 maart 2013 om 13:51

Nee voor mij zijn ze alle drie even matig bezig.

@ yamiown. jij bent echt grappig man. Haal eriksen weg bij ajax en dan wil ik nog zien of ajax zo goed positiespel op de mat legt. en wat zijn die ajacieden hier inderdaad ondankbaar. Jij moet eens een keer naar ajax kijken voordat je onzin uitkraamt.

6 maart 2013 om 13:33

Ja die balletjes breed van Eriksen of dat lekker staan wachten met de bal, daarmee tilt hij ons naar een hoger niveau. Wat zouden we toch zonder die breedteballetjes moeten op Schone, ze zijn simpelweg geniaal. Xavi is er jaloers op.

6 maart 2013 om 13:44

jij hebt echt totaal geen verstand van voetbal als je denkt dat hij alleen balletjes breed geeft. Zijn looplijnen zijn goed, is altijd aanspeelbaar, maakt veel meters en geeft vaak beslissende passes.

6 maart 2013 om 13:53

Ik zeg niet dat hij nooit iets goed doet maar doe niet alsof hij is wat Ajax goed maakt. Ajax was goed voordat hij er was en zal goed zijn nadat hij er is, een Eriksen is echt niet zaligmakend.

6 maart 2013 om 22:30

Als je het zo bekijkt,
Ajax was goed voor Bergkamp en was goed na bergkamp.
Ajax was goed voor seedorf, davids litmanen deboer2x, kluivert, overmars, rijkaard van basten enz enz en daarna ook.
Domme kansloze opmerking

Deze man is de motor achter dit ajax... Klaag eens niet. Dat hij er niet wekelijks 4 intikt kan hij niets aan doen. Zeur maar lekker door!

6 maart 2013 om 13:34

Volkomen mee eens, al zijn 7 goals en 10 assist´s in 24 wedstrijden niet zo slecht, toch?

6 maart 2013 om 13:46

7 goals, 7 assists in 25 wedstrijden, is pittig weinig voor een aanvallende middenvelder bij een topploeg in Nederland.
Wijnaldum bijvoorbeeld heeft 13 goals, 5 assists en die heeft pas sinds December meegedaan voor Psv, voorderest vrijwel alleen op de bank gezeten.
Productie is dus juist een tegenargument tegen Eriksen.

6 maart 2013 om 13:53

wijnaldum speelt dan ook rechtsbuiten of als echte 10. eriksen speelt niet op 10 dus jou argument faalt.

6 maart 2013 om 13:57

Wijnaldum en Eriksen speler allebei als aanvallende middenvelder, daarnaast stel dat hij niet als aanvallende middenvelder speelt, maar als gewone middenvelder, dan hoort hij toch te kunnen verdedigen? Ik zie hem namelijk nooit de bal afpakken en dat is toch wat verdedigen is.
Af en toe stoort hij, maar ook dat draait op vrij weinig balbezit uit.

6 maart 2013 om 14:01

@ yamiown

Bedankt voor je post, eigenlijk speel je zonder balbezit dus met 10 man dan.
Dat Wijnaldum op 10 zou spelen en Eriksen op het middenveld vind ik ook een raar argument. Hetzelfde als zeggen dat 4-3-3 geen 4-5-1 kan zijn.

6 maart 2013 om 14:02

Eriksen heeft 10 assist.

6 maart 2013 om 14:05

@afca
7 volgens de VI, 8 volgens Goal.
Aangezien ik VI de betrouwbaarste bron vind ga ik voor 7, ik weet überhaupt niet waar je die 10 vandaan haalt.

@setto
Als je verdedigt speel je met meer man, maar dan dek je alleen een mannetje als aanvallende middenvelder/aanvaller zijnde of de bal moet bij jou mannetje komen.
Bij PSV zie ik Wijnaldum bijvoorbeeld ook nooit de bal afpakken, daar zijn Strootman en Van Bommel (en de verdediging (blijkbaar) voor).
Maar mijn punt is dat Eriksen en Wijnaldum op dezelfde positie spelen en Wijnaldum veel beslissender is, terwijl hij minder wedstrijden speelt.

6 maart 2013 om 14:08

@yamiown
Dus jij denkt niet dat het voor Wijnaldum makkelijker is op zijn aanvallende kwaliteiten te laten zien? Bij PSV staat er een blok van Strootman en van Bommel. Bij Ajax staat er een Poulsen die niet vooruit komt? Hoeveel meters denk je dat Eriksen moet maken om ook verdedigend zijn werk te doen?

6 maart 2013 om 14:26

Strootman speelt op dezelfde manier als Schöne alleen heeft meer kwaliteiten, Strootman is ook heel vaak voorin te vinden en schiet ook aardig vaak op doel, vergis je daar niet in, maar hij weet ook wanneer hij terug moet zijn. Dan heb je Van Bommel die inderdaad amper vooruit komt, maar dat ook doet.
Verder maakt bij PSV de CAM ook meters naar achter om zijn mannetje te dekken, maar die zijn meer dan Eriksen op tijd terug bij een counter.
Eriksen maakt evenveel meters als Wijnaldum of Strootman, vergis je daar niet in.

6 maart 2013 om 14:27

nogmaals. wijnaldum speelt op 10 of hangend rechtsbuiten. Eriksen speelt als nummer 8 en komt dan ook minder voor de goal. En hij pakt geen ballen af nee, maar hij zakt in wat het moeilijk maakt voor de tegenstander.

6 maart 2013 om 14:34

Wat is in jouw ogen het verschil tussen een 8 en een 10? Zijn allebei aanvallende middenvelders die er zijn om doorbraken te forceren, of dat nou is met een paas of een goal en in mijn ogen is het moyenne van Eriksen te laag als je ziet waar Ajax staat en in welke competitie.
De plekken van Wijnaldum en Eriksen zijn in ogen gewoon identiek.

6 maart 2013 om 14:40

wat is et verschil? het verschil is dat ajax 4-3-3 speelt met de punt naar achter, en psv 4-3-3 met punt naar voren. Daardoor heeft wijnaldum meer vrijheid en hoeft hij niet mee te verdedigen. Eriksen moet door het systeem juist wel meer meeverdedigen. En daarbij komt dat eriksen verder van de goal afstaat dan wijnaldum.

6 maart 2013 om 14:57

Ajax speelt met:
----------poulsen----------
Schöne---------------------
----------------------eriksen

PSV met:
----------van Bommel----------
Strootman---------------------
-----------------------wijnaldum

Wijnaldum en Eriksen vervullen evenveel verdedigende taken, alleen Eriksen wil bij een counter meteen de bal hebben om hem door te spelen, bij PSV gaat die bal naar Strootman die hem dan verder naar voren legt, in dat opzicht is Eriksen ook belangrijker voor Ajax, dan Wijnaldum voor Psv, Eriksen is veel meer in het spel betrokken.
Maar dat neemt niet weg dat hij dan wel meer goals en vooral assists hoort te hebben.

6 maart 2013 om 15:42

nee die opstelling klopt niet. ik zeg net nog dat ajax met de punt naa achter speelt. Daardoor hebben ze maar een verdedigende middevelder terwijl psv er 2 heeft en moet eriksen dus meer inzakken. Maar dat jij in een andere reactie van je zegt dat hij iedere week slecht speelt zegt genoeg.

6 maart 2013 om 15:42

PSV speelt met 1 aanvallende middenvelder (wijnaldum) en 2 controleurs ( Van Bommel en Strootman)
Ajax speelt met 2 aanvallende middenvelders (eriksen en De Jong/schone) en 1 controleur (poulsen)
In het systeem van PSV hoeft Wijnaldum weinig verdedigende arbeid te verrichten door de 2 achter hem en heeft hij aanvallend de taak bij te sluiten bij de spits.
Eriksen moet veel meer verdedigend en opbouwend werk verrichten. Doordat hij de momenten om in de 16 te komen ook moet afwisselen met de andere aanvallende middenvelder komt hij ook een stuk minder voor de goal.
Maar goed als jij het verschil in systeem tussen deze 2 teams en de positie van deze 2 spelers niet ziet zal je zelf wel nooit (op enig niveau) gevoetbald hebben.

6 maart 2013 om 15:53

echt he. Dankjewel man. Maar dat wil hij maar niet begrijpen

6 maart 2013 om 15:59

@ yamiown

Ajax speelt zo;
-----------poulsen---------
De Jong----------eriksen

We spelen niet met één speler op 10 of meer naar voren geschoven. De Jong en Eriksen zijn even aanvallend/verdedigend (ligt eraan hoe je het wil zien).

6 maart 2013 om 16:26

Denk je nu echt dat als Brands het voor het kiezen had hij Wijnaldum boven Eriksen zou verkiezen ? JIj maakt Wijnaldum wel heel belangrijk waar Eriksen al plus 18 Championsleague wedstrijden heeft gespeeld komt Wijnaldum net pas kijken. Leuk dat jij Yamitown Eriksen niet zo goed vind maar zouden clubs als Barcelona , Madrid , Manchester , Arsenal , Milan het allemaal mis hebben die hebben namelijk allemaal interesse. .

6 maart 2013 om 20:21

Wijnaldum is namelijk een aanvallender ingestelde speler, eriksen werkt in dienst van het team... Niet alleen de aanvallers .

Hilarisch al die mensen die Eriksen liever nog vandaag dan morgen zien vertrekken. Eriksen is een fantastische voetballer de enige bij Ajax op het middenveld die de handelingssnelheid, inzicht, eerste aanname, passing en techniek heeft om te spelen bij de Europese (sub)top.

Eriksen heeft alles in huis, snelheid, dribbel, steekpass, corner, vrije trap (voorzet) en tactisch inzicht. Loopt altijd vrij, altijd aanspeelbaar. Enige is dat mensen zich nu blind staren op het aantal keren dat hij balverlies lijdt.

Dat is het risico ja als je zo´n speler bent, naast het meeste balverlies verstuurt hij ook de meeste passes namelijk.

Niet dat ik nu de steekpass van Vilhena tegen NEC bij de 0-1 wil bagitaliseren ,integendeel zelfs die was schitterend. Maar afgelopen zaterdag zette Eriksen 3x een speler in scoringspositie met een steekpass, 2x Fischer en 1x Schone, daar komt dan geen goal uit en dus valt het minder op.

6 maart 2013 om 13:37

Als hij zo makkelijk mee kan bij de Europese subtop, laat hem dan maar direct daarheen gaan.
Dat je überhaupt waardering hebt voor een speler die schijt heeft aan je club is opmerkelijk.

6 maart 2013 om 13:44

//dat je überhaupt waardering hebt voor een speler die schijt heeft aan je club is opmerkelijk.\\

Dat jij zo naif bent om te denken dat er bij Ajax allemaal Sjaak Swart´ rondlopen is eerder opmerkelijk. Lees jij soms alleen wat je wilt lezen? Hij geeft alles voor Ajax en zo speelt hij ook. 7 goals en 10 assist in 24 competitiewedstrijden. Dat betekend dat hij gemiddeld op 7 duels na belangrijk is geweest.

Snap niet dat jij de beste voetballer die we hebben weg wilt hebben vanwege zijn ambities.

6 maart 2013 om 13:49

Dat ze op den duur weg willen is momenteel onvermijdelijk.
De manier waarop is wat ik zo opmerkelijk vindt, de manier waarop wekt bij mij de indruk dat hij Ajax leuk heeft gevonden maar mentaal al weg is.
Ik heb bijvoorbeeld nooit geroepen dat Vertonghen weg moest, dat is nog redelijk netjes opgelost.

Dat hij alles geeft ben ik niet met je eens. Hij zal het zelf vast ook denken maar ik zie het niet. Heb hem slechts een paar wedstrijden zien rennen en vliegen alsof z'n leven er vanaf hangt.

Kijk van mij hoeft hij echt niet weg, ik zou hem graag houden, maar als een speler moeilijk doet over verlengen en zelf weg wilt heb ik hem liever vandaag weg dan morgen.

6 maart 2013 om 15:19

@ Afca_godenzonen en Setto

Het probleem is dat de verwachtingen rond Eriksen zo ontzettend hoog waren. Bij zijn debuut dacht iedereen dat hij binnen 2 jaar voor 40 miljoen aan Barcelona verkocht ging worden of iets in die richting.

Zo snel is dat echter niet gegaan. Hij heeft zich daarna zelfs redelijk langzaam ontwikkelt in mijn ogen, maar het is duidelijk te zien dat hij talent heeft. Dat talent komt er niet uit, omdat hij nu veel meer meters maakt dan in het begin. Hij kan zich minder concentreren op enkel het voetballende gedeelte.

Toch doet hij het wel goed. Als Ajax de kans krijgt om hem te behouden moeten ze die kans grijpen. De Jong vertrekt misschien ook. Twee middenvelders van dat niveau opvangen is bijna onmogelijk voor Ajax. Als we er één kunnen behouden moeten we dat sowieso doen. In Eriksen zit denk nog de meeste rek, maar hij moet het zelf doen.

Al die mensen die zo belachelijk veel kritiek op Eriksen hebben of hem zelfs wegwillen. Wat een onzin zeg. Misschien even terugkijken naar de kampioenswedstrijden van afgelopen jaren, wie daar assist gaf en wie nog steeds de beste middenvelder van Ajax is. Wat willen jullie dan, er is niemand bij Ajax die ook maar in de buurt komt van het niveau van Eriksen op die positie. Oke, hij is afentoe was nonchalent en maakt regelmatig verkeerde keuzes. Dat kan je niet ontkennen, maar Sneijder was op zijn 21 ook geen speler die 20 goals en evenveel assists per jaar maakte.

Zonder Eriksen zouden we nog een matiger middenveld hebben.
Hopen dat Eriksen bijtekent, want hij kan moeiteloos mee bij een elftal als Milan, Arsenal of Liverpool.
Alleen Barca, Real en Bayern is nog een stap te hoog denk ik, maar bij Man U zou hij best kunnen aanhaken, al zal hij niet meteen basis staan.

Hij speelt niet altijd even spectaculair en goed, maar zonder hem is ajax toch echt wel een minder ajax. Als hij niet speelt komt de bal ook veel moeilijker in de voorhoede terecht

Ik zie Eriksen wel naar een subtopper in Duitsland of Engeland. Naar een topclub zie ik hem niet zo snel gaan omdat hij gewoon daarvoor tekort komt. Een topspeler zal hij echter nooit worden.

Als ik Ajax was zou ik na deze teksten als er nog een aanbod open stond direct intrekken en er alles aan doen om hem van de zomer van de hand te doen. Ik vind dat hij na zijn debuut zich nauwelijks heeft ontwikkeld.

Daarbij vind ik het veel te riskant om miljoenen te riskeren op de grillen van een puber. Wie zegt dat als hij van de zomer zijn gewenste club niet heeft hij alsnog niet verlengd en over ruim een jaar gratis de deur uit loopt? Ik zou zodra de transfermarkt open is hem wellicht nog een laatste aanbod doen, of verlengen of weg.

Daarbij moet ik wel zeggen dat ik me toch stoor aan het lakse beleid van Ajax omtrent de contracten van spelers. Hetzelfde met Vertonghen, wou het jaar voordat hij weg ging graag verlengen maar Ajax vond het nog niet nodig met als gevolg dat Ajax hem voor een bodemprijs heeft moeten laten gaan en daarmee miljoenen heeft weggegooid. Voor van der Wiel geldt hetzelfde. Iets meer doortastendheid graag.

6 maart 2013 om 13:42

Dankjewel voor de eerste zin uit je reactie.

Eriksen gaat nooit meer verlengen bij Ajax, zo realistisch moet je zijn.
Hij houdt constant de boot af en wilt niet praten, tenzij er geen leuke club komt.
Als supporter van Ajax is het moeilijk te verdragen dat een speler Ajax als tweede keus ziet.
Wat dat betreft is Eriksen' zijn rol bij Ajax voor mij uitgespeeld.

6 maart 2013 om 14:54

Helemaal mee eens. Verlengen of verkopen, maar dat waren natuurlijk altijd al de twee opties.

Eriksen vind ik moeilijk in te schatten. Hij staat al een tijd stil in zijn ontwikkeling en oogt laks. Dat hadden van der Wiel en Emanuelson soms ook. Voor dat soort spelers zijn altijd clubs te vinden die miljoenen neerleggen. Dat zal het probleem niet zijn, maar of dit het moment voor Ajax is om hem te verkopen?

Ik denk bij dit soort gevallen ook terug aan Luis Suarez transfer naar Liverpool. Voor dat seizoen was 40 miljoen niet eens genoeg. In de winterstop was 28 miljoen waarvan enkele miljoenen bonussen waren (dus niet zeker of we die krijgen)... Waarom die afnamen ondanks zijn lang doorlopende contract? Hij was even iets minder in vorm en had iemand gebeten. Hij had nog altijd even veel talent.. Ik stond er in ieder geval van te kijken dat we zo'n speler voor relatief weinig lieten gaan.

Over die contract heb je zeker gelijk. Van de laatste basisspelers die we verkocht hebben had geen enkele een 2 jarig contract op zak. Vertonghen, Stekelenburg, Anita, van der Wiel en Janssen.. Volgende zomer misschien Eriksen en Alderweireld. Blind vertrekt misschien helemaal gratis. Ze doen het wat dat betreft bagger, maar Nederlandse clubs zijn vaak niet goed met het verlengen van hun contracten.

6 maart 2013 om 16:15

Dat klopt, maar ook was Suarez niet meer de Suarez van voordat el Hamdaoui kwam. Dat waren een aantal factoren waardoor zijn waarde natuurlijk erg snel gedaald is.

Ja maar waar dat aan ligt met die contracten ik snap het nog steeds niet. Wellicht heeft dat met financieen te maken en ik hoop nu dat op orde is er meer ruimte komt om contracten op tijd op te breken. Want dat lakse contractbeleid heeft ons de laatste jaren minimaal 15 miljoen gekost. En voor die 15 miljoen die je in principe door de wc hebt gespoeld dan je zomaar weer een speler a la Maher halen en hou je nog geld over.

Wat ik juist altijd zo goed aan die Denen van Ajax vind is dat ze zo nuchter zijn. Ik hoop ook dat Eriksen dat blijft en gewoon in de spiegel blijft kijken. Hij is pas 20 en het is en blijft een talent. Ik hoop dat hij het voorbeeld van Vertonghen volgt gewoon netjes 3/4 jaar verlengd dan kan hij over 2 jaar alsnog de stap naar een grote club maken. Want ik kan me niet voorstellen dat deze Eriksen bij een club als Arsenal, Milan, Tottenham een plaatst krijgt.

Als hij perse weg wil vind ik dat ook geen schande, zijn natuurlijk opvolger Andersen is al in huis.

6 maart 2013 om 16:28

Ja. Ajax is waarschijnlijk te laat om te verlengen met Alderweireld en Eriksen. De Jong word hem misschien ook niet meer en het zou al helemaal erg zijn als Blind komende zomer gratis de deur uitloopt.

Wat dat betreft moet Ajax zijn verlies nemen, maar ze moeten er wel van leren. Ze moeten nu al gaan praten met spelers als van Rhijn, Vermeer en Fischer (verlenging was in mijn ogen veel te kort). Leg ze vast tot 2017.

Een geweldige speler in potentie. Ik vind hem nu al een van de betere in de Eredivisie ondanks zijn lakse spel soms. Alleen al zijn aanname en versnelling soms zijn weergaloos. Daarbij heeft hij een groot aandeel in het spel met corners en vrije trappen. Let maar eens op hoe vaak hij de aangever is bij een doelpunt gescoord uit een dode spelmoment. Hij moet zeker nog een jaar in NL blijven, aggressiever worden in de duels en minder nonchalant worden.

Verleng dan met 1 of 2 seizoenen, meer zal hij waarschijnlijk niet doen en als hij niet verlengt horen we nooit meer wat van hem, ongeacht of hij bij Ajax blijf of naar een andere club gaat.

Hoe dan ook, ik wens hem wel veel succes!

Hij heeft nog een lange weg te gaan. Verliest elk duel, geeft nog steeds erg veel foute passes, scoort weinig. Fischer is nu bijna al even goed, dus ik vraag me af hoe goed Eriksen nog wordt. Als er rond de 15 miljoen wordt geboden zou ik hem laten gaan.

6 maart 2013 om 13:54

fischer is nu al bijna evengoed? dan raad ik je aan vaker ajax te kijken. Die man lijdt bijna alleen maar balverlies.

6 maart 2013 om 14:16

Uhm... Fischer bijna even goed als Eriksen? Door die twee doelpunten tegen Feijenoord ofzo? Nee, deze jongen mag een voorbeeld nemen aan Eriksen.

Speelt dit seizoen nou niet echt geweldig. Veel onnodig balverlies.

Als Erkisen het maximale uit zijn sportieve carriere wilt halen, dan doet hij er goed aan om nog 2/3 seizoenen bij Ajax te blijven. Bij Ajax krijgt hij veel vertrouwen, een basisplaats en mag hij nog fouten maken. Hij is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax. Eriksen is nog veel te nonchalant. Dom balverlies etc. Bij een echte topclub zie ik hem geen basisplaats afdwingen. Daar wordt je genadeloos afgestraft voor dat soort fouten. Een subtopper is eventueel wel een optie als hij zich wil etaleren in een topcompetitie, maar voor de absolute top komt hij zeker tekort.

Als je de beker wedstrijd tegen AZ heb gezien... dan weet je wat voor toegevoegde waarde Eriksen heeft.

6 maart 2013 om 14:32

Ja laten we het belang van een speler baseren op een enkele wedstrijd waarbij de concurrentie voor het eerst een kans kreeg. Dat is vast objectief.

6 maart 2013 om 15:16

Ach, ik baseer het wel op meerdere wedstrijden. Deze viel namelijk nog meer op. Zonder Eriksen is het positiespel een stuk minder.

Misschien moet je je eens wat meer laten zien! Afellay liet zich wekelijks zien en kwam nog tekort voor Barcelona. Je moet niet hopen op een grote club. Een subtopper in Engeland lijkt me goed voor hem. Bij Ajax blijven is natuurlijk ook niet gek voor hem.

6 maart 2013 om 14:33

Afellay liet zich niet wekelijks zien hoor. Die heeft zich bij PSV ook een (lange) periode niet echt ontwikkelt zoals Eriksen nu ook heeft. Hij was wel beter dan Eriksen op dit moment, maar hij was duidelijk nog niet klaar voor Barcelona.

Barcelona haalde hem ook alleen, omdat hij zo goedkoop was en ze toch geen bult aan hem konden vallen. Zoals Emanuelson naar Milan ging, Castaignos naar Inter en Buttner naar Manchester United. Allemaal spelers die nog niet topclub waardig waren, maar ze durven het wel aan om een goede Eredivisie speler te halen voor 3 miljoen. Als ze gehaald worden dan kunnen ze altijd meestal (zelfs wanneer het geen doorslaand succes is) voor meer verkocht worden of ze hebben gewoon een goede speler voor erbij. Emanuelson deed het even goed bij Milan en is nu verhuurd. Zelfde geldt voor Afellay. Castaignos is ondanks een beroerd jaar verkocht met winst...

Eriksen zet zichzelf nu net zo in de uitverkoop als Afellay toen. Natuurlijk trekt dat grote clubs, maar of die hem dan voor 100% willen of de gok wel aandurven om hem te proberen.. Dat zal hij niet weten.

6 maart 2013 om 15:44

Daar heb je gelijk in, Afellay was niet pure top maar zoals jij al aangeeft was hij zeker verder dan Eriksen op dit moment en hij liet zich zeker meer zien dan Eriksen die in beslissende wedstrijden nog weleens door de mand wil vallen. Ik wil alleen zeggen, dat wanneer je wacht tot je echt een topper bent in de eredivisie je vanzelf naar een topper kan zie Suarez hij was een echte topper toen hij wegging en nu een van de beste in de PL. Huntelaar, Sneijder, vdvaart. In mijn ogen allemaal toppers geworden en hun hebben er ook op gewacht. Het verbaast mij dat Eriksen dit nu zegt, hij is nog lang niet klaar voor het buitenland in mijn ogen.

6 maart 2013 om 15:56

Van der Vaart erop gewacht? Hij had ook een tussenstap nodig om de echte stap te maken. HSV is geen echte top hoor. De transfersom die ertegenover stond zegt genoeg; 4 miljoen (als ik het goed heb)

Hij is wel klaar voor het buitenland, maar dan worden het maximaal grote clubs als Tottenham of Dortmund. Het zal zeker geen absolute top worden als Barcelona, Manchester United of Bayern Munchen. Als die clubs wel komen dan word hij zeker gehaald voor de breedte.

Hier maak je jezelf niet populair mee, Cris. Of tekenen, of wegwezen. Je hebt nog lang niet het niveau om bij de absolute top aan de slag te gaan, minstens 2 jaar rijpen en dat met plezier doen. Ajax heb je alle kansen gegeven en die heb je sporadisch gegrepen, maar je moet nu niet naast je schoenen gaan lopen.

Eriksen moet niet kijken welke clubs zich gaan melden. Eriksen moet eens gaan kijken naar zijn eigen ontwikkeling en of hij al goed genoeg is voor een grote club.

Nu laat hij het afhangen van de clubs die zich melden. Eriksen krijgt al jaren (te)veel aandacht en heeft komende zomer een éénjarig contract. Ik ga ervan uit dat grote clubs wel een poging willen doen. Hij word gezien als één van de grootste talenten van Europa. Zo word hij tenminste neergezet in de media. Als clubs ''het grootste talent'' voor een prijs van 15 miljoen (om maar een bedrag te noemen) kunnen halen dan zullen sommige clubs dat zeker proberen.

Dat zegt echter niks over hoe goed Eriksen is. Hij kan beter naar zichzelf kijken. Dan ziet hij dat of er nou grote clubs voor hem komen of niet dat hij nog te kort komt.

Als ik Eriksen was zou ik snel verlengen bij Ajax en t liefst levenslang, want ik weet niet welke Topclub zich zou willen melden voor deze "wannabe" Iniesta in zn slechtste uitvoering.

Totaal niet rijp voor een stap hogerop.

6 maart 2013 om 15:53

Ben het met je eens dat hij helemaal nog niet klaar is voor een stap hogerop. Maar het is nog maar een jochie van 20 he. Beetje oneerlijk om met Iniesta te gaan vergelijken.
Als je voor de gein is gaat kijken op wikipedia wat de statistieken zijn van Iniesta op die leeftijd schrik je toch wel.
2003/04 FC Barcelona primera División 11 1
2004/05 FC Barcelona primera División 37 2
2005/06 FC Barcelona primera División 34 0
Eerste 3 seizoenen 82 wedstrijden en 3 goals...

6 maart 2013 om 16:41

Je kunt ze inderdaad niet met elkaar vergelijken..

Daarom kun je dus ook niet de statistieken vergelijken van toen Iniesta 20/21 was, want die statistieken heeft ie behaald bij Barcelona in de Primera Division, en Eriksen speelt met alle respect bij Ajax in de Eredivisie, dus dan haal je al gauw betere statistieken.

Eriksen zou denk ik zelfs nooit bij de selectie zitten van Barcelona als ie daar nu onder contract stond.

6 maart 2013 om 18:41

Eerst vergelijk je ze en nu kan het weer niet..
Waarom haal je in de eredivisie bij Ajax al snel betere statistieken dan bij Barcelona in de primera division? Denk dat Barcelona meer goals maakt dan Ajax. Denk dat het bij Barcelona zelfs makkelijker is. Ik zeg ook helemaal niet dat hij het nu bij Barca wel zou gaan maken, schrijf in de vorige reactie dat hij er ook nog helemaal niet klaar voor is. Verwacht ook niet dat hij net zo goed als Iniesta zal worden. Denk wel dat hij nu beter is dan Iniesta op zijn 20e. Maar dat was dan ook een laatbloeier dus zou Eriksen ook nog maar niet afschrijven.

Wat een reacties allemaal hier zeg. Natuurlijk hopen dat ie bijtekent. Speelt laatste tijd niet altijd ijzersterk, maar wordt wel enorm onder gewaardereerd.br Zeker een van de betere spelers van Ajax, maar met een aanval die al 7 wedstrijden droog staat is het ook niet altijd makkelijk voetbal.br Een pass is mooi als er uit gescoord wordt, zoniet is het slechts een pass.

Ik vind Eriksen al geruime tijd te slordig in balbezit. In de kleine ruimtes lijdt hij veel balverlies, passen of steekpassen levert hij te vaak in bij de tegenstander en hij verliest daarnaast veel fysieke duels. Punten waarop ik hem de laatste tijd vooruit heb zien gaan zijn het nemen van de vrije trappen en corners en aanvallende individuele acties in de grotere ruimtes. Christian heeft zich dit maar ook vorig seizoen moeten bewijzen als talent-af, om een bepalende speler te worden. De wisselvalligheid met daarnaast de hierboven al veel genoemde laksheid betekent voor mij dat hij nog niet rijp is voor de top. Moet eerlijk zeggen dat het misschien zelfs beter is dat hij de komende tijd wat vaker plaatsneemt op de bank. Wellicht dat hij hierdoor gaat beseffen wat hij, wanneer hij in goede vorm is en serieuzer speelt, kan betekenen voor Ajax.

6 maart 2013 om 15:22

Laksheid kan er ook aan liggen dat hij het niveau gewoon echt ontgroeid is en een nieuwe prikkel nodig heeft. Niet dat ik denk dat hij het niveau van Ajax ontgroeid is, maar Vertonghen was op momenten ook laks.

Nou teken dan maar bij want op dat soort voetballers zit echt geen top club te wachten hoor ! Misschien twente wat voor m bij Ajax zie ik m liever verdwijnen , overschatte voetballer

Wat is tegenwoordig een mooie club? Sorry hoor maar ik denk niet dat united, barca en Madrid straks voor je op de stoep staan. Ja united toonde wat vage interesse. Maar wat is interesse? Concreet is en was er niks. Ben benieuwd wie er wel op de proppen komt. Bijtekenen gaat toch niet gebeuren. Daar geloof ik niet meer in. Hij heeft al te vaak aangegeven dat die op zoek is naar een nieuwe uitdaging. Bij Ajax valt er niet veel meer te winnen met 2 titels en een beker op zak.

Och, och Eriksen... Er komt geen mooie club, jongen.
Deze jongen is zooo overschat. Als hij een stapje hoger gaat, komt hij niet aan spelen toe. Hij is een paar klasses slechter dan Maher. Als Ajax hem kan verkopen dan zal ik dat meteen doen, voor dat geld zou je Maher kunnen kopen!

Eriksen en Strootman zijn in de eredivisie de enigen die echt de potentie hebben om wereldklasse te worden. Van alle andere speleren moeten we het nog maar zien.

Als ik het voor het zeggen had bij manchester, zou ik eriksen zeker contracteren en 2 jaar stallen bij een engelse subtopper. Daarna is hij rijp voor de basis van manchester.

6 maart 2013 om 20:54

voorlopig kan Eriksen in de minder geschatte eredivisie het al niet aan.... dan heeft hij helemaal niets te zoeken in het fysieke Engeland. Welke Engelse subtopper zou nu zitten te wachten op hem.... hij is te licht, te flegmatiek, zal nooit een echte jongen worden die een elftal bij de hand neemt. Is zo gehyped dat hij dat nooit meer kan waarmaken. Ongeveer al 3 seizoenen een talent... dat zegt al genoeg 3 jaar talent. Ik denk dat een jongen als Vilhena, Eriksen allang voorbij is gegaan in slimheid/gogme, kracht en inzicht. Gaat hem niet worden bij de echte top... daarvoor komt hij te kort. Het tekent trouwens al zijn mentaliteit, als er geen mooie club komt, teken ik wel bij....

Ajax zal het toch hoop ik niet laten afhangen van de laatste dag van de transfermarkt...
waarom zou Eriksen verlengen als hij volgende zomer niet wordt verkocht? de zomer van 2014 is hij gratis af te halen, wie weet na een mooi Wk... Die gaat nooit een keer verlengen.

6 maart 2013 om 17:36

Het ligt er maar net aan wat Ajax wil bieden om zijn contract te verlengen. Waarom zou hij zelf aangeven te willen verlengen als hij dat eigenlijk niet wil. Eriksen hoort bij lange na niet tot de topverdieners bij Ajax dus Ajax kan hem waarschijnlijk nog een mooi aanbod doen.

6 maart 2013 om 19:04

Dat er speling zit in het budget dat zal wel zo zijn ja, neemt niet weg dat Eriksen zelf aangeeft pas na te denken over verlenging als er geen mooie club komt.
Dit weet hij dus pas op na de sluiting van de transfermarkt.
Waarom zou hij dan gaan verlengen? Hij geeft al aan dat hij weg wil, komt er deze zomer geen grote club, dan wellicht het jaar erop wel als hij gratis af te halen is.

Ik twijfel dan wel aan de integriteit van zo'n uitspraak/citaat.

7 maart 2013 om 09:12

Waarom? Omdat dit interview een zinnetje mïst.

Ik wil de club iets terug kunnen geven', vertelt de spelmaker in een interview met Voetbal International, waarin hij terugblikt op zijn 100 wedstrijden bij Ajax.

Teken nou gewoon bij want je presteert nog veels te wisselvallig om echt een meerwaarde te zijn voor een top(sub) top club in het buitenland. Nu klopt het dat zijn statistieken redelijk zijn maar het is nooit een serie wedstrijden, het is altijd een wedstrijdje hier en een wedstrijdje daar waarin hij echt exeleert. Al is hij wel veel betrokken bij veel aanvallen maar feitelijk presteerd hij te wisselvallig voor het talent dat hem word toebedicht en waarvan ik nog steeds denk dat hij het in zich heeft.

Zo gaat het altijd bij de Ajax fans.. wanneer iemand niet wilt verlengen dan vinden ze de speler ineens ook stukken minder, net zoals bij Blind het geval was.
Eerst ophemelen en zodra diegene niet wilt verlengen meteen met de grond gelijk maken, en wilt de speler vervolgens dan alsnog verlengen is het ineens weer een toppertje.
Kan je zien dat de Ajax supporters haast nooit objectief zijn.
Mensen zullen nu denken: waarom die haat naar Ajax? Maar het heeft totaal niks met haat te maken, Ajax heeft gewoon erg slechte supporters die slecht tegen verlies van wedstrijden en spelers kunnen.

6 maart 2013 om 18:10

Hoezo ? ik vind Eriksen zeker niet minder nu hij een aflopend contract heeft. En Daley Blind vind ik alleen maar beter geworden sinds hij een aflopend contract heeft.

En je oordeel over Ajax supporters mag je hebben, tenminste hebben wij nog supporters die voor wat sfeer zorgen in plaats van die sfeerloze supporters die in het Afas stadion zitten. Allemaal fan geworden nadat de club pas goede resultaten begon te halen.

6 maart 2013 om 18:18

Nou, dan ben jij in van de weinige uitzonderingen, bravo.
Wat een jaloezie over onze supporters, ben jij wel eens in het stadion van ons geweest? Ben-side hoort bij de meest sfeervolle vakken van de Eredivisie(al is dat ook niet zo moeilijk)
Ik nodig je uit om een keer een kijkje te nemen in de Ben-side, je zal nog verstelt staan hoe het er daar aan toe gaat, echte passie en zweer die je nog zelden ziet in de Nederlandse stadions.

7 maart 2013 om 09:15

Dat is bij elke club zo Ricky_az, wat dacht je van Moisander, Demy de Zeeuw waren gewaardeerde spelers bij Az maar toen ze kozen voor een nieuwe stap werden ze in Alkmaar uitgekotst...

lekker oprotten met die zak hooi.

Speelt al weken dramatisch, en probeert ons nu blij te maken met een dooie mus terwijl hij toch weet dat hij vertrekt. Toedeledoki Erikksen, je bent de zwakste schakel.

Gewoon heel snel verkopen deze jongen. Kan aardig voetballen, maar is altijd in de eindfase niet effectief genoeg. Te laconiek, te slap en totaal niet efficient. Gaat het dan ook niet redden in het buitenland.

Voor zijn eigen belang is het beter als hij nog een paar jaar bij Ajax blijft, aangezien hij echt nog niet toe is aan de stap naar het buitenland. Is veel te wisselvallig en laat nog steeds niet bij Ajax zien dat hij elke week de beste is. Dat deden andere spelers wel, bijvoorbeeld Vertonghen, voordat die naar het buitenland vertrokken. Als hij verstandig is verlengd hij zijn contract met 3 a 4 jaar, en laat hij echt zien dat hij een grote voetballer kan worden. Nu heeft ie nog steeds de naam van talent, hij moet oppassen dat het niet de naam word van eeuwig talent.

Zou beter zijn voor Ajax als Eriksen zou blijven bij Ajax hij is laks en nochalant ja maar , maar loopt veel vrij en geeft veel assists. Eriksen moet alleen veel constanter worden , want hij heeft soms hoge pieken en diepe dalen.

Hij is er op dit moment nog niet klaar voor.

Hij is er op dit moment nog niet klaar voor.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren