Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Internazionale doet Douglas 'moeilijk te weigeren' aanbod'

Laatste update:
/

Douglas hoopt met ingang van komend seizoen de clubkleuren van Internazionale te verdedigen. De stopper van FC Twente stond in de voorbije transferperiode in de zeer nadrukkelijke belangstelling Guus Hiddinks Anzhi Makhachkala, maar volgens zijn zaakwaarnemer is de kans klein dat zijn cliënt naar Rusland trekt. “Inter heeft een bod uitgebracht en dat is moeilijk te weigeren.”

De belangenbehartiger van Douglas, Marco Paulo Ribeiro, doet die uitlatingen tegenover het Russische medium Izvestia. “Ik weet dat er interesse is van Anzhi. Maar Douglas heeft te kennen gegeven graag in de Serie A te willen voetballen. Inter is een geweldige club en voorzitter Massimo Moratti een fantastisch persoon”, stelt hij.

Volgens Ribeiro is het bod van i Nerazzzurri dus ‘moeilijk te weigeren’, wat impliceert dat de 25-jarige centrale verdediger met ingang van het seizoen 2013/14 voor Internazionale speelt. De geboren Braziliaan kost de Italiaanse grootmacht in ieder geval geen stuiver: op 30 juni aanstaande loopt zijn contract bij FC Twente af. Hij is daarna transfervrij.

Is Douglas geschikt voor Internazionale?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Mooie club! Succes daar volgend seizoen;d

5 maart 2013 om 22:59

Mooie club, mijn club zelfs. Maar Douglas is niet echt nodig. Ranocchia is gewoon goed, zeker in de toekomst, en Jesus op links is ook gewoon goed, wederom ook in de toekomst.
Maar goed, cash is aantrekkelijk...

Sinds wanneer moet een Braziliaan Italianen leren verdedigen?
Ik dacht altijd dat Italiaanse verdedigers de beste ter wereld waren maar blijkbaar is dat ook veranderd.
Zou natuurlijk wel een geweldige club voor Douglas zijn

5 maart 2013 om 16:38

Ik speel als spits toch niet graag tegen verdedegers als Chiellini, Barzagli of Rannochia hoor.

5 maart 2013 om 18:45

ohja toen hij in vorm was....bedoel je dat half jaartje zo'n 3,5 jaar geleden?? Ja toen deed hij het aardig. Daarna volledig door de mand gevallen. Onbegrijpelijk als Inter hem daadwerkelijk koopt. Vind hem meer iets voor Nac, PEC Zwolle of Ado.

5 maart 2013 om 20:03

Top 20 va Europa?
Je vergeet wat 0tjes top 2000 van Europa dat klopt wel

5 maart 2013 om 20:45

@ sam
Gezien je leeftijd zeker in slaap gevallen tijdens voetbal kijken.

Heb je helaas de beste verdediger van ons land niet zien spelen. Douglas.

5 maart 2013 om 21:03

Pffff, volwassen reactie van een kleind kind.ga zo door.

5 maart 2013 om 16:41

Ze zagen hem tegen Pelle, en toen waren ze om. Goede club voor hem denk ik, hoeft hij niet zoveel als bij Twente opbouwen enzo.

Heeft Twente al een (goede/gelijkwaardige) vervanger klaarstaan of word die deze zomer gehaald?

5 maart 2013 om 16:46

Bjelland en Bengsston vormen volgend seizoen het centrale duo.
Althans dat is mijn voorspelling.
Mochten ze er een verdediger bij willen halen hoop ik op Gouweleeuw of Van Dijk van Groningen.

5 maart 2013 om 16:54

Gouweleeuw gaat zo goed als zeker naar AZ en voor Van Dijk was er afgelopen winter al buitenlandse interesse. Ik denk ook dat het Bjelland en Bengtsson worden.

5 maart 2013 om 17:00

Die Bengtson is wel heel slecht hoor, Van Dijk zou een goede aankoop zijn. Gouweleeuw begon fantastisch bij Heerenveen daarna ook ver weggezakt maar nog jong dus kan zich verbeteren verder vind ik die verdediger van NAC Breda wel aardig die Botteghin!

5 maart 2013 om 17:16

Bengtson slecht? Speelt dit seizoen juist op een redelijk niveau.
Ik zie hem er persoonlijk liever staan dan bijvoorbeeld van Dijk.

5 maart 2013 om 17:54

Er zijn berichten gekomen dat Twente zich zal melden voor Pontus Jansson (malmo Ff). Ik ken hem verdere niet maar ik vind dat wat Twente nu heeft lopen niet goed genoeg om Douglas te vervangen (bengsston, Wisgerhof). Douglas was in verdedigend op zich echt een sterk houder.

Bron:
http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180195

5 maart 2013 om 16:42

Misschien heeft Inter met Ranocchia maar 1 centrale verdediger die Italiaan is?

5 maart 2013 om 16:53

Sowieso nauwelijks Italianen bij Inter. Die hebben als sinds jaar en dag een abonnement op Zuid Amerikanen lijkt het.

Verder heeft Brazilië met Silva, Luiz, Dante, Marcelo, Alves weinig te klagen op defensief gebied denk ik

5 maart 2013 om 18:04

Dat er nauwelijks Italianen spelen is ook de stijl van Inter. Ik had het gek gevonden als ze juist wel veel Italianen zouden spelen onder de naam Internazionale.

Helaas heeft Inter op dit moment geen Dantes of Silva's in hun selectie. Die hebben ze met Samuel, maar die is geblesseerd. Ranocchia vind ik wel goed, maar die Juan vind ik geen geweldenaar.

6 maart 2013 om 14:54

Juan is 21 en speelt heel goed voor zijn leeftijd. Opbouwend is hij idd niet de beste, maar hij verdedigt als een beer. Erg moeilijk te passeren. Snap dus niet waarom je hem geen geweldenaar vind. Samuel is idd de beste verdediger die Inter heeft, maar hij is alweer 34 en ontzettend vaak geblesseerd.

6 maart 2013 om 15:29

Omdat ik hem vaak onnodige fouten vind maken vind ik hem nog niet geen geweldenaar, maar potentie heeft hij inderdaad wel.

5 maart 2013 om 17:17

hoezo Braziliaan, Douglas is een Nederlander.

5 maart 2013 om 18:36

en Braziliaan.... Dat is het probleem als je 2 paspoorten hebt. Jammer helaas kunnen ze dat niet afschaffen...

5 maart 2013 om 20:40

Hoe kom je erbij dat Douglas 2 paspoorten heeft. Hij heeft zijn braziliaanse identiteit juist opgegeven om nederlander te worden en dat is ook nog het enige geldige paspoort dat hij heeft.

Mooie club voor hem
Past ook goed bij hem
Succes

Douglas is best een goede verdediger, heeft veel fysiek en gebruikt dat vaak wel op een goede manier. Echter is hij niet een verdediger die het echt moet hebben van zijn techniek of inzicht en dat heb je in Italië minder hard nodig dan in bijvoorbeeld Duitsland of Spanje. Dus de Italiaanse competitie lijkt me wel een goede keuze voor hem. Ik denk wel dat Inter een beetje te hoog gegrepen is, alhoewel het niveau van Inter dit jaar af en toe echt dramatisch is. maar Douglas is daarentegen ook nog vrij jong en Inter zou een goede stap kunnen maken richting de verjonging met Douglas. Zou Douglas nog een basisplaats kunnen veroveren, komt hij ook weer in beeld voor Brazilië..

5 maart 2013 om 16:33

Hij heeft geen braziliaans paspoort meer vriend

5 maart 2013 om 16:36

Wel toch, hij heeft toch nu gewoon een Braziliaans en een Nederlandse? Het zou natuurlijk wel een blunder zijn als Douglas ineens in aanmerking komt voor Brazilië en dat hij dan voor het Braziliaans elftal kiest. Laat die Douglas gewoon een keertje debuteren tegen Andorra ofzo dan weten we iig dat hij nooit voor zich ineens stormachtig ontwikkeld en voor Brazilië kiest.

5 maart 2013 om 16:52

Om eerlijk te zijn, zou ik liever een topverdediger hebben die niks met het land heeft dan een matige Eredivisie-verdediger die wel van Nederland houdt, maar dat is mijn mening.

5 maart 2013 om 16:54

geloof niet dat hij in aanmerking komt voor Oranje met spelers als bijv de Vrij, BMI , Dijk voor je. Hooguit als stand in

Overigens vraag ik me af hoe hij bij de Knvb/uefa/fifa ingeschreven is. Als Nederlander, of toch nog als Braziliaan? Lijkt me sterk dat je 2x van nationaliteit kunt veranderen voor de Fifa.

5 maart 2013 om 17:06

@nickjwz: once and for all: Douglas heeft géén Braziliaans paspoort meer.

5 maart 2013 om 17:31

Niet in aanmerking voor nederlands Elftal en Vervolgens speler s als De Vrij en Van Dijk noemen. Jahahahaha. Wat een grappenmaker ben jij. Douglas is gewoon de beste nederlandse verdediger op dit moment. Alleen hebben we een bondscoach die met maffe profielschetsen werkt en totaal niet te volgen is. o iemand als van gaal neem je toch niet serieus. Een schande voor je land deze bondscoach.

5 maart 2013 om 18:02

De Vrij is minstens zo goed als Douglas hoor. Bovendien jonger, en een échte Nederlander. Nee, van mij hoeft Douglas niet in Oranje.

5 maart 2013 om 18:08

Dougles is een van de beste, absuluut niet de beste!.
Maar ik zie hem liever niet in het NL elftal, genoeg betere opties.

5 maart 2013 om 19:47

inderdaad genoeg betere opties, als je douglas ook weer zag falen tegen ajax hij komt gewoonweg tekort. tegen ajax schiet hij 6 keer de bal zomaar in het niemandsland of leed hij balverlies

5 maart 2013 om 19:52

Alsteblieft zeg , ik word zo moe van dat ophemelen van bmi en de vrij ,
Douglas is veel beter , heeft alleen nog teveel temperament waardoor hij
nogal eens een kaartje trekt.
Het is dat die onnozele van gaal nu bondscoach is, maar bij Van Marwijk
zat Douglas echt bij de eerste 11.

5 maart 2013 om 20:55

@ brand

Valt op dat alleen feyenoordfans zulke domme opmerkingen maken over Douglas.

75% VZ bezoekers willen Douglas in het Ned.elftal.

De Vrij is nog lang niet zo ver als Douglas. Indi speelt zoals zijn IQ. Bedenkelijk laag niveau dus.

Goed voor Nederlands elftal laat hem maar trainen op hoogste niveaue en concurreren met de rest

5 maart 2013 om 17:30

Inderdaad, net zoals dat Bmi, De Vrij, Willems en Pieters dat doen!

Voor hem zou het geweldig zijn, maar dan moet hij toch echt wat beter gaan presteren dan afgelopen periode. Ook tegen ajax was het weer 3 keer niks. Jammer, want soms is hij heel goed maar soms ook heel slap en matig. Op deze leeftijd moet hij toch wel constanter al presteren en altijd minimaal een 6 halen.

Snel ja zeggen, in Nederland wordt hij niet beter.. In landen als Italie leer je echt goed verdedigen.

5 maart 2013 om 17:24

Douglas hoeft niet meer te leren verdedigen, die kan beter naar Engeland. Ik denk zelf dat hij naar United gaat.

Douglas is twee seizoenen te laat vertrokken. Had na het kampioenschap moeten vertrekken. Sindsdien is het bergafwaarts gegaan. Hopen dat hij weer zijn oude vorm hervind bij Inter en weer in aanmerking komt voor Oranje, alhoewel hij zelfs in zijn huidige vorm beter is dan Mathijsen

5 maart 2013 om 16:43

Zo snel mogelijk laten debuteren in Oranje lijkt me. Met o.a. de Vrij en Martins Indi hebben we voor de toekomst al goede spelers, maar Douglas even laten debuteren en we kunnen hem ook altijd achter de hand houden. Liever laten debuteren en achteraf zeggen;''hij komt te kort'' dan hem nu niet oproepen en daarna afgetroefd worden door Brazilië.

5 maart 2013 om 16:46

Precies, wel lekker om zo'n jongen op de bank te hebben bij Oranje, als de nood aan de man is, kunnen we hem erin zetten.

5 maart 2013 om 16:51

@ Boban

En als hij zich goed ontwikkelt bij Inter is het gewoon een verdediger van topniveau. Hij heeft de potentie. Liever hem erbij en misschien later als reserve of basisspeler dan dat hij bij Brazilië basisspeler word en wij hem hebben laten lopen..

5 maart 2013 om 18:05

Dan had de voetballer Douglas misschien beter geweest, maar had hij niet voor Oranje uitgekomen. En ik vindhem echt wel een versterking voor Oranje als hij zijn niveau terug krijgt van het kampioensjaar.

Goede keuze denk ik. Ik vind bij Douglas het vooral opbouwend wat matig, en dat is in Italië niet de grootste prioriteit voor een verdediger. Als mandekker daarentegen kan hij uitgroeien tot een goede verdediger, dus ik denk dat Inter bij hem wel zou passen. Daarnaast zijn bij Inter toch spelers als Samuel op leeftijd, dus een nieuwe verdediger is geen overbodige luxe.

Geweldige club voor Douglas. Echt een competitie waar dit soort spelers goed tot hun recht kunnen komen gezien het verleden met Braziliaanse verdedigers als o.a. Lucio en Juan. Grote harde spelers.

Voor het Nederlands elftal is dit ook interessant. Douglas is fysiek sterk en zal in Italië nog beter leren verdedigen. Hij kan uitgroeien tot een hele goede verdediger en van Gaal moet hem zo snel mogelijk laten debuteren om hem ''veilig te stellen'' voor Oranje. Anders laat Brazilië hem plots spelen.. Dat moeten we kosten wat kost voor zijn. Zeker nu Douglas de kans krijgt zich op een top niveau te laten zien.

Met je eens als die in 1 competitie past dan is het wel de serie A, hij kan echt zo'n slager worden als Materazzi, Lucio etc!

Echt een geweldige club voor hem en ik gun het hem ook na al die tijd die hij hier heeft gespeeld.

Ik denk ook dat hij het aankan om voor zo'n club te spelen.hier wordt hij al zo'n twee jaar niet meer echt gepusht om beter te worden en in Italië zijn ze er meesters in. Hopelijk krijgt hij dan ook eindelijk de kans om bij het Nederlands elftal te spelen want ik zie nog steeds Douglas het liefst in de verdediging.

Veel te hoog gegrepen voor Douglas dus sowieso een aanbod wat hij moeilijk kan weigeren.
Het is dat hij gratis is anders zou Inter dit risico niet snel nemen denk ik.

6 maart 2013 om 22:35

Spelers kosten niet (veel) minder omdat ze transfervrij zijn. Het enige verschil is dat je die speler meer tekengeld geeft i.p.v. een club een transfersom. Inter heeft recentelijk nog zoiets ondervonden met Sneijder die ook tekengeld wist af te dwingen.

7 maart 2013 om 10:22

Het tekengeld wat je ontvangt is een schim ten opzichte van eventuele transfersommen.
Denk je dat Douglas nou 5 miljoen op gaat strijken?

7 maart 2013 om 11:52

Ja. Of via tekengeld, of omdat hij een hoog salaris kan afdwingen. Het maakt nul verschil of iemand via een club komt of niet, de prijs is hetzelfde.

Inter moet veel betere centrale verdedigers kunnen vinden dan Douglas, die ik persoonlijk overhyped vind. Hij is groot, sterk, maar verder valt het allemaal wel mee. Het zegt eigenlijk genoeg dat hij niet opgeroepen wordt voor Oranje. Ik denk dat Inter beter kan kijken naar potentiele topverdedigers, zoals een Dede, Ogbonna, Martins Indi etc.

5 maart 2013 om 16:47

Zijn die ook transfervrij op te halen voor het koopjesjagende Inter?

5 maart 2013 om 16:52

Inter kan hem altijd weer verkopen aan Twente voor een paar miljoen, zoals met Castaignos. maar serieus, zo slecht is Douglas nou ook weer niet...

5 maart 2013 om 17:36

Douglas is zeker niet slecht, maar ik vind hem een blaffende hond die niet bijt. Hij heeft wel de looks, maar Douglas is zelf ook mede verantwoordelijk voor de slechte prestatie van FC Twente door niet in te grijpen wanneer nodig of verkeerd dekt. Nee, ik vind het geen versterking voor Inter, maar dat zijn we inmiddels wel gewend van ze.

5 maart 2013 om 16:57

Houd er wel rekening mee dat we in Nederland, ten opzichte van andere landen, veel vragen van verdedigers. Ze moeten verdedigend scherp zijn, maar ook voetballend wat toevoegen. Dat voetballende heeft Douglas minder, maar hij kan zeker een goede verdediger in de Serie A worden. Daar moet een verdediger verdedigen en zal hij meer tot zijn recht komen.

Zo is het ook met bijvoorbeeld Tiote gegaan. In Nederland klagen we dat hij voetballend niks toevoegt als verdedigende middenvelder, maar in Engeland zien ze een geweldige bal afpakker in hem en word hij in de gaten gehouden door topclubs.

Sommige spelers hebben kwaliteiten voor een bepaalde functie, maar in Nederland willen we altijd complete spelers. In het buitenland kijken ze wat een speler goed kan en minder naar zijn gebreken. Ze kijken waar hij goed in is en proberen dat zo optimaal mogelijk te gebruiken. In Nederland kijken we naar wat nog niet goed gaat en proberen dat te verbeteren. Zit dat niet in een speler dan zijn we niet tevreden.

5 maart 2013 om 17:01

Dus je concludeert dat we in Nederland kritischer zijn? Of meer een compleet pakket verwachten van een verdediger? Ik betwijfel het..

Ik denk echter wel dat er in Italië minder gekeken wordt naar zijn creatieve kant, de voetballende kant, maar dat heeft te maken met de competitie en speelstijl.

5 maart 2013 om 17:08

@ quadric

Als een speler gezien word als top op sommige punten dan krijgt hij daar in Nederland even waardering voor, maar als het minder gaat dan komt al snel kritiek op andere aspecten van zijn spel.

Ik denk wel dat we kritischer zijn dan mensen in andere landen. Dat komt niet alleen doordat Nederlanders echt kritischer zijn, maar het is ook doordat Nederlanders het gewoon sneller zeggen. In andere landen zijn ze misschien net zo kritisch, maar verpakken ze het netter of positiever. Hier is het meteen duidelijk; Dit en dat klopt niet. Volgens mij zit daar wel degelijk een verschil in ten opzichte van andere landen. In Nederland is het niet snel goed en nu heb ik het al niet alleen meer over voetbal.

5 maart 2013 om 17:41

@de toekomst,

Het is niet zozeer dat ik hem voetballend matig vind hoor. Ik vind sowieso dat centrumverdedigers zich beter kunnen concentreren op verdedigen. Daarom vind ik Moisander ook maar een matige speler, omdat hij op mij verdedigend geen goede indruk maakt. Zie liever die Denswil of Veltman achterin, maar dat terzijde.

Het gaat mij er gewoon om dat ik mijn twijfels heb of Douglas een goede aankoop is voor Inter. Ik vind hem bij Twente niet met kop en schouders boven de slechte rest van Twente uitsteken, zoals hij dat eerder wel goed meedeed toen Twente een uitstekende selectie.

5 maart 2013 om 17:46

@ Koni020

Bij het huidige Twente haalt niemand zijn niveau, maar ik begrijp wat je bedoelt. Hij is de laatste twee seizoenen al minder opvallend en valt zakt nu mee met het niveau van het team.

Wat Moisander betreft kan ik je gelijk geven, maar de Boer haalt hem wel. De Boer wil een zo compleet mogelijke verdediger die goed mee kan voetballen. Daar kijken Nederlanders ook echt naar, terwijl van Dijk verdedigend misschien een betere optie is.

5 maart 2013 om 17:03

Onder normale omstandigheden heb je gelijk, maar zo normaal is het momenteel niet bij Inter! Als ze hun grootste talent ( lees: Coutinho) wegdoen voor 13 miljoen, dan zegt dat veel over het kostenplaatje. Ze azen nu op spelers als John Karuw, dus is Douglas dan zo slecht niet.

Plus deze man is nou net zo een slager/moordenaar die perfect uit zijn voeten kan in de Serie A.

5 maart 2013 om 17:10

Inter doet wel vaker talenten weg. Balotelli was nog deels te verklaren door zijn gedrag, maar Davide Santos...? Dat was toen al een groot talent en die lieten ze ook vrij makkelijk vertrekken.

5 maart 2013 om 17:24

Het lijkt net alsof ze allergie hebben tegen spelers onder de 25 jaar. Maar als je je toptalent aan een soortgelijk/mindere club verkoopt, dan lijdt je aan gezichtsverlies. Zo denk ik tenminste.

Het blijft mij ook raadsel waarom Santon is weggedaan. Ik kom alleen uit op geld, maar van 5 a 7 miljoen euro wordt Inter ook niet in één klap rijk.

Misschien is het geld van Cl-deelname en winst op?

Of ze verstaan onder het woord ervaring, alleen maar 30-plussers.

5 maart 2013 om 17:52

@bkorkmaz3,

Dat is hem nou juist. Hij is geen slager/moordenaar a la Materazzi/samuel. Het is een blaffende hond die niet bijt. Op dit moment denk ik niet dat Inter zich veilig hoeft te voelen wanneer je Douglas tegenover Balotelli zet, om maar iemand te noemen. Bij Twente is dat ook niet het geval terwijl dat wel zou moeten. Het zegt toch genoeg dat hij, ondanks zijn Nederlandse paspoort, nog steeds niet het Oranje shirt gedragen heeft?

Dan kan je wel zeggen dat Inter niet meer het Inter van vroeger is toen ze nog Zlatan, Adriano, Vieri, Vieira, Materazzi, Cordoba etc hadden(waar ik fan van was) en dat ze Coutinho weggedaan hebben snap ik nog steeds niks van(en zal ik ook nooit doen ben ik bang), maar ik ben ervan overtuigd dat er betere opties zijn dan Douglas.

5 maart 2013 om 18:09

@koni020,

De Nederlandse voetbalfilosofie (om het maar zo te stellen) eist teveel voetballende oplossingen van de verdedigers. Douglas stelt zich noodgedwongen op als een opbouwende, voetballende verdediger, terwijl hij dat helemaal niet kan.

Als zijn taak alleen maar verdedigen en mandekken is, dan zal hij veel beter presteren dan nu. Nu moet hij zich concentreren op meerdere voetbalaspecten, maar daarvoor is hij niet in staat. Hij moet alleen zijn man uitschakelen en onderscheppen, die andere centrumverdediger moet meer de voetballer zijn. Zo denk ik erover eigenlijk.

Kortom, de slager/moordenaar in hem mag er niet uit door de Nederlandse voetbalwetten.

Dat Inter veel betere opties heeft, is zeker waar. Maar hoever willen ze in de buidel tasten? Dat is de kritieke vraag die Strama aan Moratti zal stellen.

Haha, die spelers zeg.. Vieri, Recoba, Ronaldo, Zamorano etc. Wat een Inter was dat man, deze Inter mag amper stage lopen bij dat elftal. Mede hierdoor slaagde Hakan Sukur daar niet!

5 maart 2013 om 18:27

het verkopen van Coutinho was een grote misstap maar het was niet hun grootste talent denk aan longo en nu natuurlijk kovacic die is gekocht na coutinho vertrok

5 maart 2013 om 21:01

@ koni.
Wake up. Indi mag de veters van Douglas strikken.

Moratti is een geweldig persoon. Weten we ook weer gelijk wat voor zaakwaarnemer dat is.

Mooie club, mooie competitie en een mooie uitdaging om op een hoger podium zijn kunsten te vertonen! Was in het kampioensjaar van FC Twente echt enorm sterk bezig, daarna vond ik het wel wat minder maar daarna ging het sowieso met heel FC Twente minder.
Ik denk dat hij kan uitgroeien tot een zeer goede verdediger bij Inter. Ook goed nieuws voor het Nederlands elftal, dat een verdediger op top niveau gaat spelen!

Succes!

Om hoeveel miljoen zal het gaat ? denk niet dat ze veel voor Douglas gaan betalen hoor

5 maart 2013 om 16:55

Transfervrij in de zomer!

Kost geen stuiver? Zou er geen tekengeld mee gemoeid zijn om zijn 83 zaakwaarnemers mee te laten profiteren

Een mooie club voor Douglas, het shirt zal hem sieren. Past fysiek gezien goed in de Serie A.

douglas is een geweldige verdediger het is daarom niet raar dat inter douglas koopt

Hopen dat hij het goed doet en snel kan aansluiten bij oranje.

Leuke transfer voor hem en kan hij eindelijk Nederland uit.
Hoeft hij Nederlanders als de Vrij ook niet in de weg te zitten bij Oranje

Snel tekenen en focus weer op Twente. Hij lijkt de laatste tijd een beetje van de wereld, misschien wel door dit.

Zonde dat Twente voor deze gast uiteindelijk totaal niks vangt. Ze hebben hem toch ergens vandaan gescout en groot gemaakt.

Met welk verstand zou Inter Douglas willen halen? Hij heeft één goed seizoen gespeeld en speelt al anderhalf seizoen lang constant middematig.. Ongelooflijk dat je Douglas haalt terwijl er om je heen in Italië verdedigers rondlopen die drie klassen beter zijn dan Douglas.

5 maart 2013 om 17:16

Douglas is na het seizoen transfervrij. Wellicht zal dat de rede zijn?

5 maart 2013 om 17:21

Dus dan heeft Inter liever een gratis verdediger die er niet veel van kan, dan één beetje geld betalen voor een jongere verdediger die er wel wat van kan en waarvan je zeker weet dat hij de Serie A aankan.. Nou ik zou voor het tweede gaan want die lopen er sowieso.

5 maart 2013 om 17:56

Ik vind Douglas zeker geen slechte verdediger en met 25 jaar is hij ook zeker nog lang niet oud.

5 maart 2013 om 18:29

Jij hebt altijd commentaar als het over Inter gaat. Als hij nu aan Milan werd gelinkt en kwam was het van ' goede verdediger, past mooi bij Milan of mooie aanwinst! forza Milan! '. Je zegt dat wij Interist arrogant zijn maar jij.. Hij is natuurlijk niet de beste verdediger ter wereld maar hij goed en hij zou bij Inter passen aangezien Brazilianen er (bijna) altijd goed ontvangen worden. Ik ga hier ook niet meer verder op reageren.

5 maart 2013 om 19:15

ac concentreert zich vooral op italiaanse verdedigers iets wat inter nog van ons kan leren

5 maart 2013 om 19:26

we hebben andreolli ( chievo ) al vast gelegd voor de zomer, hij speelde de jeugd al bij Inter en is 26 jaar, is ook een italiaan. Bij Inter maakt het niet uit van welk land je komt, italianen, argentijnen, brazilianen, colombianen, portugezen... zijn allemaal welkom bij onze grote familie

5 maart 2013 om 20:24

Neemt niet weg dat het beleid dat Inter vaak voert belachelijk is...
Wat dat betreft zijn wij echt kampioen in grote talenten wegdoen en misklungels ervoor in de plaats halen, maar goed... Ik volg de Eredivisie nauwelijks en kan dus ook geen mening vormen over deze Douglas maar zo te lezen is er geen echte aanleiding om hem bij Inter aan te trekken.

5 maart 2013 om 17:31

Haha, noem eens één verdediger die drie klassen beter is dan Douglas. Ik garandeer je, die is er niet. Als Inter hem haalt, is dat een geweldige deal. Zou je hetzelfde zeggen als AC hem zou halen? Dat is niet alleen hypothetisch trouwens, zou gewoon werkelijkheid kunnen worden alhoewel ik zelf denk dat hij naar de PL vertrekt.

5 maart 2013 om 18:10

Zie duidelijk liever de vrij, indi, van dijk, blind of vlaar.

5 maart 2013 om 18:16

Ogbonna, Astori, Marquinhos, Pasqual.

Maar ook in Nederland, Alderweireld, De vrij, Matins Indi

Genoeg namen voor alternatieven, gewoon verder kijken dan je neus lang is.

5 maart 2013 om 18:33

Giorgio Chiellini, Andrea Barzagli, Leonardo Bonucci, Martin Caceres, Benatia om nog snel namen te noemen die overduidelijk een heel pak beter zijn dan Douglas.. Hij doet het aardig in Nederland maar daar is doorgaans het verdedigende niveau niet super hoog.. Het voetbal technische ja maar puur als verdediger? Valt allemaal wel goed mee met hem.. Als hij echt zo sterk zou zijn dan zou hij allang opgeroepen zijn geweest voor het nationale elftal..

5 maart 2013 om 19:01

Ik mag toch aannemen dat meneer Forzamilan96 doelde op centrumverdedigers die haalbaar zouden zijn voor Inter. Dat jij dan de complete Juve defensie opnoemt lijkt mij derhalve irrelevant.

5 maart 2013 om 19:02

@forzamilan96 Ik volg de Serie A niet zo goed, dus het zal ongetwijfeld zo zijn. Maar als jij Alderweireld, de Vrij en Indi beter vindt dan Douglas dan neem ik die Italiaanse namen ook niet serieus.
Dat er genoeg alternatieven zijn is correct, goede alternatieven daarentegen...

5 maart 2013 om 20:33

Alderweireld? doe ff normaal xD dies toch niet goed genoeg man Douglas is wel een paar klasses hoger dan alderweireld en de vrij en martins indi moeten gewoon nog een paar jaar bij feyenoord blijven

5 maart 2013 om 18:29

inter heeft zat verdedigers maar je moet ook goede spelers op je bank hebben als bijvoorbeeld silvestre vertrekt aangezien hij niet zon geweldig seizoen draait kan het geen kwaad om er een speler als Douglas bij te halen hij is groot en sterk en gewoon een hele goede verdediger die zeker in de breedte wel wat toevoegt

Zou het denk ik wel goed doen daar bij Inter want hij is groot en sterk, heb je veel aan in Italië.

5 maart 2013 om 19:49

Aan de andere kant, daar is iedereen groot en sterk en dan valt hij minder op. Hier in Nederland is dat het enige wat hem nog enigszins goed maakt nu hij de laatste 2 jaar minder goed presteert.

Zou een mooie club zijn voor Douglas! Ben benieuwd of hij weer opbloeit als ie gaat voor een dergelijke uitdaging. Heb zelf altijd de indruk dat Douglas veel te lang in Nederland is gebleven.

Ik denk dat Inter en de Italiaanse competitie ideaal is voor Douglas. Douglas is een robuuste verdediger waar aanvallers meestal moeite hebben om hem te passeren. Met de Italiaanse speelstyle zal deze speler alleen maar sterker worden en het Nederlands Elftal heeft zo'n verdediger zeker wel nodig.

5 maart 2013 om 17:17

Ik snap het niet, je hebt heel trots de Nederlandse Leeuw als plaatje, maar dan wil je een Braziliaan (alleen op papier is hij Nederlander) in ons Oranje hebben?

Kun je dat uitleggen?

maar verder ben ik het wel eens dat het goed uit zou kunnen pakken voor Douglas en hij gewoon prima mee kan draaien daar.

5 maart 2013 om 17:25

Douglas heeft gewoon een Nederlands paspoort net als ik, Maher, Afellay , Anita en nog vele anderen, dus hij is in mijn ogen ook gewoon een Nederlander.

Zo goed uitgelegd?

5 maart 2013 om 19:42

Ja, maar dat bedoel ik niet

Maher, Afellay , Anita, jij en ik zijn in Nederland geboren. Personen met een dubbel paspoort zijn vaak al minder loyaal dan 100 autochtonen en dan heb je nog het geval Douglas. Denk je nou echt dat zijn hart bij Nederland ligt? Dat hij echt iets heeft met ons land? Naast dat hij hier een paar jaar heeft gewoond.. Als hij door Schalke was gekocht en Duitsland zat krap in de verdedigers, was hij nu Duitser geweest.
Snap je mn punt?

Dus het maakt je ook niet uit of de Vrij of Douglas daar staat?

5 maart 2013 om 21:26

Ik ben niet in Nederland geboren, net zoals Maher en Anita. Maar ik snap jou punt best wel.

Voetbal zit wellicht bij Douglas heel diep in zijn hart en wilt dan ook graag het hoogst haalbare eruit halen. Douglas is in mijn ogen gewoon de beste centrale verdediger voor het Nederlands Elftal en dat was al vanaf dat Douglas voor de keuze kwam te staan om te gaan kiezen voor welk land hij graag wilt spelen. Mij maakt het geen moer uit als hij alleen maar voor het Nederlandse Nationaliteit heeft gekozen vanwege het voetbal. Het geeft gewoon aan hoe graag Douglas een International wilt zijn en wellicht zag hijzelf geen kans voor een Braziliaans International.

Zijn hart ligt misschien niet bij Nederland, maar wel bij voetbal.

5 maart 2013 om 21:32

Jij oordeelt wel makkelijk over de persoon Douglas. Misschien is hij echt wel trots zijn Nederlandse nationaliteit. Kan je van veel Oranje klanten niet zeggen... Enne,... Straks hebben we een 'argentijnse Koningin' wat vind je daar van?!

5 maart 2013 om 22:28

Dan moet hij een man zijn en strijden voor een plek in het Braziliaanse nationale team

En Maher en Anita zijn gewoon opgegroeid in NL, je snapt wat ik bedoel..

5 maart 2013 om 22:29

Natuurlijk niet man hij wil WKs spelen etc, welke voetballer wil dat nou niet?

En de vergelijking met Maxima gaat het op, niks mis mee dat onze koning met een buitenlandse trouwt.

Ongeacht hoe goed Maxima en Douglas ingeburgerd zijn...

6 maart 2013 om 18:50

Iedere voetballer is ook een persoon. Jij ziet hem puur als voetballer, omdat je hem als zodanig kent. Douglas weet ook dat hij over 10 à 15 jaar is uit gespeeld, maar weet tegelijkertijd dat hij dan hier een rustig leven als Nederlands staatsburger kan leven.

Dacht dat deze Douglas zei dat hij alleen maar naar een topclub wil die bij de beste drie of vier ter wereld behoorden? Blijkbaar heeft hij zijn doelstelling dan toch een beetje bijgeschaafd en is hij iets realistischer geworden.. Ik denk dat Inter zo iemand als hem wel kan gebruiken.. Ze hebben dan misschien nog wel Samuel die op leeftijd komt, maar ik denk dat Douglas mits hij goed speelt wel in de basis kan komen.. Het hangt er natuurlijk ook puur van af wel systeem Inter gaat hanteren.. Want ze hebben met Juan een talentvolle sterke Braziliaan die het uitstekend doet als verdediger.. Ranocchia staat ook bekend als een talentvolle verdediger, alleen heeft hij de laatste zestien maanden wat pech gehad met blessures..

5 maart 2013 om 17:22

Nee dat was Verthongen. Maar die heeft uiteindelijk ook voor de Spurs getekend.

5 maart 2013 om 17:27

Waarom dacht je dat Sa2juve? Omdat hij dat nooit gezegd heeft, of omdat hij er niet het type voor is om zoiets te zeggen?

5 maart 2013 om 18:38

@deveste & Arnautovic
Zijn jullie zeker? Het is niet dat ik het Nederlandse voetbal dagelijks volg maar ik meende toch echt dat hij iets in die aard zei en ook Juve zou afgewimpeld hebben? Geloof in dit artikel, al krijg ik om één of andere reden niet heel het artikel te zien;

http://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=180802

Hoe dan ook, ik ben benieuwd of hij gaat slagen in Italie als hij gaat.. Buiten Douglas heeft Inter naar het schijnt al twee centrale verdedigers voor volgens seizoen vastgelegd: Campagnaro van Napoli & Andreolli van Chievo.

5 maart 2013 om 19:06

Hij heeft inderdaad al clubs afgewezen, Russische clubs, Wolfsburg, Ajax en in een eerder stadium Juve. Hij heeft ook ongetwijfeld wel eens gezegd dat hij graag naar topclubs toe wil, maar hij heeft in elk geval niet gezegd dat hij "alleen maar naar een topclub wil die bij de beste drie of vier ter wereld behoorden".

5 maart 2013 om 20:35

En wie zegt dat inter niet uit gaat groeien tot de best 3 a 4 clubs ter wereld? hij heeft echt ongelovelijk veel geluk dat hij voor een club als inter mag spelen veel beter kan niet

Mooie club alleen douglas komt wel tekort voor de absolute top, maargoed iets daaronder is natuurlijk ookmniet helemaal mis

Hopelijk wacht hij nog even op een mooiere club. Hij moet sowieso op de Premier League mikken, United, Chelsea, Arsenal en Tottenham zijn zeker mooie clubs voor hem.

Al die mensen die hier zitten te beweren dat douglas maar 1 goed jaar heeft gekend hebben er de ballen verstand van. Dat zijn dezelfde personen die Rosales een slechte back noemen, terwijl hij gewoon de beste RB van nederland is, allemaal napraters van Derksen en Co. Douglas is de beste centrale verdediger, Fysiek erg sterk en kan zowel verdedigend als aanvallend zeer goed koppen. Ook heeft hij een drang naar voren. Zijn opbouwende werk is ook ok, maar kan nog wel beter

Misschien is die Pontus Jansson wel een goede? Grote sterke verdediger...

als hij zich maar niet weer laat nationaliseren of hetzelfde verhaal als sneijder

Leuk voor Douglas ik hoop voor hem op een basisplaats want anders krijgt hij het moeilijk in Oranje

Prima club voor hem. Mag die echt blij mee zijn Inter is niet meer zo goed als eerst maar ze zijn nog steeds een topclub met een grote naam, Het zou ook goed zijn omdat hij zich daar goed kan ontwikkelen tot een echt goede verdediger, en een betere bijdrage kan leveren aan het NL elftal dan nu.

Massimo Moratti een goed persoon? Of deze man heeft een enorme plaat voor z'n kop of hij heeft nooit met Sneijder gepraat!

5 maart 2013 om 18:30

Alsof sneijder zon goed persoon is Moratti staat over het algemeen bekent als een keurige voorzitter dat Branca sneijder er uit gooide was gewoon jammer maarwel begrijpelijk hij had anders toch op de bank gezeten hij speelt nu bij galatassaray en ik neem aan dat hij daar wekelijks in de basis staat iedereen happy toch?

6 maart 2013 om 00:46

Sla de berichten omtrent die situatie er maar op na. Je bent een interista, dus je zal er wel het fijne van weten, maar iemand (sneijder) die zoveel voor de club heeft betekend mocht gewoon niet zo behandeld worden, ook niet door Moratti. En nee, Sneijder is ook geen lieverdje, maar heeft zich er keurig gedragen, wilde alleen zijn contract niet verlengen. Dat is zijn goed recht en zeker onder de omstandigheden waarin zijn contract werd aangeboden.

6 maart 2013 om 19:34

Ok maar verder is er niet zoveel gebeurd ? dan is het toch het goed recht van iinter om te zeggen dat ze liever hebben dat die vertrekt en hij niet meer in hun plannen voor zal komen? tis mischien niet allemaal even leuk maar er word wel erg makkelijk naar moratti gewezen alsof hij iets verschrikkelijks doet hij probeerd inter gewoon terug naarde absolute top te leiden en daar zullen soms slachtoffers gemaakt moeten worden vooral spelers die niks presteren en extreem veel verdienen ...

5 maart 2013 om 18:31

Hij is tenminste niet corrupt als Berlusconi, of een omkoper zoals Moggi! Maar hij is ook niet de heilige Sint-pieter;

Zeker geen slechte verdediger maar Inter kan beter vangen. Hij zou mooi passen in het prachtige shirt van Inter. Hij is ook maar 25 jaar en past goed in ons project : verjongen. Weet iemand of hij ook als rechtsback kan spelen? Want Zanetti gaf aan dit seizoen te stopppen en we hebben geen dergelijke opvolger in huis.

5 maart 2013 om 20:37

Hoe kom je erbij dat Zanetti dit seizoen stopt? hij heeft allang bijgetekend voor volgend seizoen hoor!

6 maart 2013 om 12:20

Echt? nou dat is een serieuze opsteker! heerlijk dat hij bij tekent. Ik had het ergens gelezen, gelukkig is dit niet waar

Jezus wat moet inter nou met Douglas, hij is geen verkeerde speler maar je hebt al: Juan, Ranocchia, Chivu, Samuel, Silvestre en vanaf volgend seizoen nog Andreoli en Campagnaro voor de Cb positie.. Haal nou asjeblieft een fatsoenlijke rechtsback, waarom hebben ze niet gewoon die kut Debuchy gehaald in plaats van de zoveelste middenvelder waarvan er ook al 1000 hebben Alvarez, Kovacic, Cambiasso, Kuzmanovic, Guarin, Obi, Stankovic, Mariga, Mudingayi, Gargano en de een is nog slechter dan de ander.
Dan heb je eens echt een talentvolle middenvelder voor de toekomst en dan verkoop je hem aan liverpool terwijl die niet eens perse weg wilde.
Het beleid van inter is echt het zelfde als een natte krant.

6 maart 2013 om 12:21

Inderdaad. Ik ben wel blij dat ze met het geld van Coutinho Kovacic hebben gehaald. Maar Coutinho weg doen is dom.

Zwaar overschatte speler, draaicirkel van een Fyra, geen explosiviteit, alleen verbaal.

5 maart 2013 om 19:15

Dat is Darl Douglas, hier gaat het over Douglas Franco Teixeira.

Ik vind Douglas nou nog niet toe aan een club als Inter.
Hij kan beter bij PSV gaan spelen, daar kunnen wel Centraal achterin wel wat beters gebruiken en als Douglas tranfervrij is, gelijk halen.

5 maart 2013 om 19:52

Jij maakt een grapje zeker? Net of Douglas naar PSV heen wil. Hij heeft al tegen heel veel Europese top clubs gespeeld en in Nederland wordt hij ook niet meer beter. Ik weet zeker dat als hij meer weerstand en begeleiding krijgt dat hij dan nog beter wordt.

5 maart 2013 om 21:39

Ik maak geen grap.
Douglas kan bij PSV nog beter worden, want bij Twente staat hij erg stil.

Hij kan wel tegen veel Europese top gespeeld hebben, ik weet niet welke clubs jij dan bedoeld, maar destijds speelde hij niet zo goed.

Hij wordt niet eens bij oranje opgeroepen en dat komt omdat hij nog bij Twente zit.

Ik hoef Douglas niet in meazza te zien. Vind hem echt overschat. We krijgen andreolli en campagnaro erbij. Die 2 zijn beter. En ranocchia en Juan gaan steeds beter worden.

6 maart 2013 om 15:04

Ik denk dat Inter gwn voor volgend seizoen genoeg Cb's wil hebben, aangezien dit seizoen Juan en Ranocchia zo goed als alles moeten spelen. Samuel en Chivu zijn constant geblesseerd en Silvestre bakt er weinig van. Douglas is bovendien transfervrij, dus waarom ook niet?

Er van uitgaand dat Inter Andreolli en Campagnaro zal kopen voor volgend seizoen, dan hebben ze wel een hoop Cb's, met Juan, Ranocchia, Chivu, Samuel, Silvestre, Campagnaro, Andreolli en Douglas. Hiervan zal wss Silvestre vertrekken en eigenlijk hoop ik ook stiekem dat Chivu ook zal weggaan. Helaas vrees ik dan ook een beetje voor Samuel, aangezien die al op leeftijd is en vaak geblesseerd.

Dan nog heb je 5 Cb's, wat er eigenlijk 1 teveel is. Douglas zal alles op alles moeten zetten wil hij een basisplek veroveren.

Deze Douglas Texaira kan beter niet naar Inter gaan want hij is er nog niet klaar voor en daarom zou het beter zijn als hij naar Ajax of PSV (het liefst naar de laatste) gaat omdat ze daar dringend een goede verdediger missen en is transvervrij.

5 maart 2013 om 20:18

PSV is voor Douglas geen stap vooruit. Als hij gaat dan gaat hij naar het buitenland.

5 maart 2013 om 20:23

Het is wel een stap vooruit want PSV speelt elke jaar voor het kampioensschaal en Twente is nu al afgehaakt voor de tweede keer op rij dit en vorige jaar. Ajax heeft al redelijke verdedigers en mijn club Fey heeft al de beste verdedigers.

5 maart 2013 om 20:32

Op dit moment is het een stap vooruit, maar voor de winterstop had Twente de minst gepasseerde verdediging.
Hoe je er dan bij komt dat Feyenoord de beste verdediging heeft is mij een raadsel.

5 maart 2013 om 20:39

Komt dat ze in oranje staan en dan ben je van internationale wereldklasse en ze hebben natuurlijk hun top jeugdopleiding waar clubs als Barcelona, Real Madrid, Arsenal stik jaloers op zijn. Schijnt dat in de F'jes een nieuwe Lionel Messi loopt? Ohja en Joey Sleegers wordt de nieuwe Zinedine Zidane alleen hij moet nog debuteren...

5 maart 2013 om 20:35

Ja en Stefan de Vrij en Martins Indi kunnen beter naar PEC Zwolle gaan want zelfs dat niveau kunnen ze niet aan!

Zie net dit op Twitter: Jeroen Kapteijns ‏@jeroenkapteijns

"zaakwaarnemers Douglas ontkennen in gesprek te zijn met Inter over transfer. Verhaal in Russische krant Izvestia is volgens hen grote onzin"

Dus waarschijnlijk klopt het hele Inter-verhaal niet.

Internazionale heeft helemaal geen verdedigers nodig met Campagnaro krijgen we al een prima verdediger, ik zie liever een goede aanvaller komen ipv Douglas.

Oke, ik snap totaal niet waarom mensen denken dat Douglas nog niet klaar is voor de snap. En ze maken hopelijk een grap als ze zeggen dat hij beter naar een andere Nederlandse topclub kan gaan.

Douglas is bijna elke wedstrijd heer en meester in de 16 meter. In het verleden was hij de beste verdediger op de Nederlandse velden. Het laatste jaar doet hij het wat minder. Dit is niet meer dan logisch. Kijk naar Twente. Het hele team heeft het moeilijk, natuurlijk heeft Douglas daar last van.

En dan kan je zeggen dat hij natuurlijk wijzen op de fouten die hij heeft gemaakt in het verleden (bv vorig jaar tegen PSV thuis). Ja natuurlijk klopt dit. Maar je moet er wel bij bedenken dat hij heel erg veel weghaalt en dat hij ook wel eens een foutje maakt.

En dat hij heel veel weghaalt, dat ziet haast niemand, want die kijken alleen maar samenvattingen en luisteren naar de praatprogramma;s. In de samenvattingen belichten ze alleen de fouten van spelers. Ze kunnen niet elke goede sliding, kopbal van Douglas laten zien.

In mijn ogen een perfecte aankoop voor Inter. Douglas is een echte verdediger, iemand die zorgt dat zelfs de beste aanvallers bang worden om tegen hem te spelen. In mijn ogen kan elke club net onder de Europese top (real, barca, Man utd) hem gebruiken.

Douglas is in Nederland zowel gehaat als geliefd, maar ik ben er van overtuigd dat hij met zijn manier van verdedigen uitstekend in de Serie A past, daar heeft hij de lengte, kracht en killersmentaliteit voor.

Verrassend, toch wel handig die Nederlandse nationaliteit voor Douglas ;-)

Als ik me niet vergis komende zomer transfervrij. Makkelijke gok voor Inter dus, of hij het gaat redden.... ik betwijfel het!

Kan me voorstellen dat Inter tot de grote wensen van Douglas behoort.
Denk zeker dat de Serie A als competitie uitermate geschikt is voor zijn kwaliteiten.

Hij is echt een goede verdediger als je hem primair in z'n kwaliteiten benut.....verdedigend dus.
De opbouw moet hij daar aan anderen overlaten, met corners kan hij altijd mee naar voren.

Het voetbal is stug en hard in Italié, past bij z'n eigen stijl van spelen.
Ben heel benieuwd hoe hij het daar gaat doen, of en hoe hij zich gaat door ontwikkelen.

Jammer voor Twente dat het geen enkele vergoeding voor hem krijgt. Het had geen keus dat hem alles te laten spelen dit seizoen, er zit geen belofte uit de eigen gelederen achter hem voor zover ik weet.

Super club, Douglas succes bedankt voor de vele mooie jaren! Top verdediger!

Oh, wat zal ik hem missen en FC Twente helemaal! Snif, Dougie bedankt voor die mooie jaren! Je bent een kei. Zo langzamerhand blijft er bij Twente geen fatsoenlijke speler over! En hopelijk haalt van Gaal je alsnog voor Oranje.

Inter is helemaal de weg kwijt. We hebben al zoveel spelers die niet inter-waardig zijn.. i miss the old inter!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren