Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ajax, PSV, Twente en Vitesse kunnen druk van titelstrijd ook niet aan'

Laatste update:

Door de 3-2 nederlaag bij PEC Zwolle wordt door voetbalminnend Nederland gesuggereerd dat Feyenoord de druk van de titelstrijd niet aan kan. Oud-aanvaller Pierre van Hooijdonk is het daarmee eens. "En Feyenoord is daarmee in goed gezelschap, want Ajax, PSV, FC Twente en Vitesse kunnen de druk van de titelstrijd ook niet aan", verzekert de oud-Feyenoorder in NUsport.

Van Hooijdonk geeft aan dat een goede serie op het einde van het seizoen elk van die clubs het kampioenschap kan opleveren. De oud-international ziet niet Feyenoord maar PSV kampioen worden. "Ik denk dat het daar iets te vroeg voor is", zegt hij in het maandblad over de Rotterdamse kampioenskansen.

Aad de Mos zet veel vraagtekens bij de nederlaag van Feyenoord, zondag tegen PEC.
"Je moet wel de juiste mensen de goede mensen laten dekken. In ieder geval nooit een spits op een spits. Dat heeft met logica te maken", verwijst de oud-trainer naar het feit dat de scorende Denni Avdic bij dode spelmomenten door Graziano Pellè werd gedekt.

Wie wordt kampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Elk weekend zakt er wel weer 1 team door het ijs.
Helaas is het voor mijn club nu al 5 wedstrijden achter elkaar.

18 februari 2013 om 14:50

Dit is een tamelijk domme uitspraak van Van Hooijdonk, want hoe kun je nou zeggen dat Ajax de druk niet aan zou kunnen.. Ze zijn twee jaar op rij kampioen geworden, dus ze kunnen de druk niet aan? Wat een vreemde manier van redeneren, want als een club het de laatste jaren flikt is het Ajax wel.

Als Feyenoord supporter en onderdeel van het legioen stoor ik me erg aan de houding van Koeman en Van Hooijdonk.. Zorg eerst dat je bij Feyenoord alles op orde hebt, maar dit is de omgekeerde wereld. Voor Feyenoord en met name Koeman is het erop of eronder aanstaande zondag... Hij moet zich daarmee bezighouden en niet constant naar Ajax kijken en uitspraken doen, terwijl je zelf de boel niet voor elkaar hebt. Had liever gezien dat hij vorige week zondag 's avonds met PSV bezig zou zijn en dat hij iets bedenkt zodat we niet weer onder de voet worden gelopen aanstaande zondag.. Sommige vinden het blijkbaar belangrijker in Studio Voetbal uitspraken over Ajax te doen.

18 februari 2013 om 14:57

Dan zul je toch wat verder moeten kijken. Wat hij feitelijk zegt is dat alle topclubs, semi-topclubs, die meestrijden voor de titel, of de aspiraties hebben, punten laten liggen tegen kleinere clubs. Dat is een feit en dat is al jaren zo in Nederland. Aan het eind moet er telkens iemand kampioen worden, en dat is nu twee keer Ajax geweest, maar dat had ook zo een andere club kunnen zijn. Geluk is daarbij ook een factor geweest: PSV stortte helemaal in, Ajax groeide ervan.
Maar als hij de kanttekening plaatst: Geen enkele club is bestand tegen druk van titelstrijd, dan heeft hij gelijk. Welke club zet hier nog een reeks neer als een Hiddink jaren geleden met PSV deed? Of Ajax in het verleden het hele seizoen overtuigend kampioen werd? Dat zie je niet meer.

18 februari 2013 om 15:06

''maar dat had ook zo een andere club kunnen zijn. Geluk is daarbij ook een factor geweest: PSV stortte helemaal in, Ajax groeide ervan.''

Alle topclubs laten punten liggen tegen de kleinere clubs.. Alsof het normaal is dat de kampioen ieder seizoen maar 34 wedstrijden wint? Zo kun je alles wel dood redeneren.. Als VVV 34 keer zou winnen, zouden ze ook kampioen worden. Het is volgens jou maar net hoe groot de factor geluk is. Dat is natuurlijk onzin, want het is geen loterij en uiteindelijk wordt een team toch écht zelf kampioen. De goals zul je op een enkel eigen doelpunt na, toch echt zelf moeten maken. Het is nou niet bepaald zo dat Ajax toevallig twee jaar op rij het juiste lot had gekocht, want ze verloren de tweede seizoenshelft praktisch geen wedstrijd meer over een reeks gesproken.

Feyenoord is sowieso exit voor de titel dit seizoen, want ik ben zwaar teleurgesteld in Koeman dit seizoen.. Gistermiddag was een brevet van onvermogen voor de heer Koeman.

18 februari 2013 om 15:10

Als Ajax groeide zoals je zelf steld dan kan Ajax dus wel duidelijk met de druk aan..

2 jaar geleden werd het op de laatste dag beslist, maar vorig seizoen stond Ajax gewoon 6 punten los van Feyenoord, 7 van PSV en zelfs 11 van AZ dat toen 4e werd. Twente zat zelfs 16 punten van Ajax vandaan.

18 februari 2013 om 15:11

Klopt, maar hij zegt tevens dat de ploeg met de beste eindspurt kampioen wordt... En dat was Ajax natuurlijk ook... Maar op dit moment is geen enkele ploeg zeker van een volgende overwinning, ik vond het gisteren tegen RKC bij die pingel ook weer billenknijpen...

18 februari 2013 om 15:19

Pardon?!!!

Ajax won 14 wedstrijden op rij, ook van Twente, PSV en Vitesse!
Waarom spiegelen mensen telkens, dat de zwakte van Psv, de kracht van Ajax is geweest. En dan kom jij met, dat geen enkel club bestand is tegen de titelstrijd.
Dat klopt dan toch niet! Dan overtuigde Ajax toch in de 2e helft van het seizoen en zeker ook als je de belangrijke potjes van je concurrentie weet te winnen.
Het had bij Ajax te maken met blessures, waar die spelers in de 2e helft van het seizoen terugkeerde en een Theo Jansen die later wel goed stond en Anita die met zijn spel, daardoor een mooie transfer heeft verdiend. Zoals ik al zei, het zijn keuzes van spelers op het veld en de keuzes van een trainer die zijn spelers op de juiste plek kan zetten en ze daarin goed motiveert.

F. de Boer mogen we een compliment geven om zijn spelers te laten focussen op het spel, onder al het bestuurlijke drama destijds...ben je dat soms vergeten.

Je doet Ajax en F. de Boer te kort!:

Pppfff, mensen die napraten kijken nooit naar de werkelijke feiten.
Dat Feijenoord 2e werd, komt gewoon dat zij dat fantastisch hebben gedaan en niet door de zwakte van die andere ploegen, je bent in de wedstrijd sterker of niet. Dat is voetbal...

Gelijke wedstrijden met periodes van vallen en opstaan en soms sta je daar een lange periode erboven.

18 februari 2013 om 16:30

Inderdaad Lazioroma

Ik ben het met je eens dat het nogal een domme uitspraak is van Pierre. Feyenoord is gewoon nog niet klaar voor het kampioenschap. Daar hebben ze het materiaal gewoonweg niet voor. Ze hebben met Pelle een absolute topspeler maar je kunt niet van hem verwachten dat hij duels alleen gaat winnen. Psv en Ajax gaan nu al jaren om met de druk om kampioen te worden. En daaruit blijkt dat Ajax daar gewoon het beste mee om kan gaan. De spelers van Ajax zijn altijd scherp in het 2de seizoenshelft. Daardoor zijn ze 2x op rij kampioen geworden. Bij Psv merkte je meer een gebrek aan mentaliteit. Je zag gewoon spelers te makkelijk denken over bepaalde wedstrijden.

Twente en Feyenoord doen nog maar net mee met de grote clubs. Psv en Ajax strijden nu al zo'n 30 jaar om de titel. Feyenoord heeft lang geweten hoe dat was maar door financiele problemen en slechte prestaties zijn ze 11 jaar geen kampioen geworden. Twente doet nu net een jaar of 4/5 mee. Maar als Feyenoord deze sterke lijn weet door te trekken dan is het een kwestie van tijd voordat ze kampioen worden.

18 februari 2013 om 16:31

Ik kan me vergissen, maar Vitesse won dit seizoen 2 keer van ajax in de competitie...

En de evt vergelijking met vorig seizoen gaat niet op natuurlijk zondr vertonghen....

18 februari 2013 om 16:51

Aan Lazio en allen anderen hieronder. Wat zijn jullie toch weer snel op de teentjes getrapt als ajax ter sprake komt he.

Kijk eens globaal naar het hele seizoen. Winterstop vorig jaar: balans? Psv 13 punten voorsprong, dacht ik? Hele sterke eerste helft, tweede helft dramatisch. Ajax begon een heel stuk slechter aan het seizoen dan ze er aan begonnen. Vitesse hetzelfde. Feyenoord hetzelfde. Er is geen enkele club die een heel seizoen constant weet te spelen. Constant in speelstijl, in uitslagen, in alles!

Bij elke club is onrust, spelers die uit vorm zijn maar toch mogen blijven verkloten, grote clubs die ineens van kleine clubs verliezen (fey-zwo,psv-zwo,etcetc). Geen enkele club is hier zeker van zijn zaak. Wanneer er weer eens echte overheersers komen, dus die echt domineren (barca bijvoorbeeld, even extreem) spreek je van constantheid. Hier in nederland zijn clubs niet constant!

18 februari 2013 om 18:07

Alsof een club zich druk maakt om het feit hoe ze kampioen worden? Of een club nou 74 of 96 punten haalt.. Het blijft gewoon dezelfde schaal, dus dat is verder niet echt relevant.

Als Feyenoord supporter alle credits voor Ajax, want ze zijn 2 jaar op rij kampioen geworden. Constant of niet constant.. Het is toch echt dezelfde schaal en ze hebben die doelpunten er toch echt zelf ingeschoten, op een enkel eigen doelpunt na. Wel of niet constant spelen is totaal niet relevant wanneer het om het kampioenschap gaat.

Daarnaast is het altijd zo dat de kampioen geen 34 wedstrijden zal winnen, dus dat is niks nieuws. Iedere club, dus ook de kampioen zal weleens een keer wat punten verspelen. Wat betreft Barcelona.. Ook daar is het ieder jaar maar weer afwachten wat het gaat worden, want ook zij slaagde er niet in om vorig jaar kampioen te worden.

18 februari 2013 om 19:22

Fairplay

Tuurlijk is het ook de zwakte van zowel Twente als PSV geweest. Geweldige serie van Ajax hoor, maar als je 13 punten achter staat op meerdere tegenstanders iets over de helft en je wordt met maar liefst 6 punten voorsprong kampioen kun je toch wel van enorme armoede spreken. Als je over minder dan 17 wedstrijden (punt of 45 in totaal) er maar liefst 20 goed maakt is wel heel treurig.

19 februari 2013 om 01:50

hier ben ik het volledig mee eens.. Ajax blijft het meest rustig onder druk. ze worden niet zenuwachtig als ze keer geen 3 punten halen maar blijven hun eigen spel spelen en worden daarin beter. Daarbij helpt het dat er nu veel oud spelers staff zijn geworden bij Ajax en die weten wat druk is en hoe je ermee moet omgaan!

"en Feyenoord is daarmee in goed gezelschap, want Ajax, Psv, FC Twente en Vitesse kunnen de druk van de titelstrijd ook niet aan", verzekert de oud-feyenoorder in Nusport.

Piere jonge, ik vroeg me laatst al in godsnaam af waarom ze jou aan tafel hadden zitten om je mening te geven over het spelletje en zoals ik had verwacht er kwam niets zinnigs uit je mond. En nou blijkt waarom, je bent zo dom als maar kan. Waarom zou Ajax niet om kunnen gaan met de druk van de titelstrijd als ze al twee hebben bewezen dat ze daar juist heel goed in zijn? Volgens mij is Ajax juist op haar best als ze weten dat ze spelen voor de laatste kansen en er veel op het spel staat.

18 februari 2013 om 14:50

Jij hebt helemaal gelijk!
Ik dacht precies hetzelfde toen ik de onzin las die van Hooydonk verkondigt in dit artikel.
Maar ja, hij staat ook niet bekend om zijn intelligentie. Meer om zijn "het achter de ellebogen hebben", alsook het doorspelen van alles wat hem goed uitkomt naar zijn vriendje van Nijnatten..

18 februari 2013 om 14:58

Dat niet alleen, ik vind dat sommige in de teams van Ajax en PSV juist wisselvallig zijn en verkeerde keuzes maken in het veld. Ik vind niet dat het aan een hele team ligt, nu Sigh terug is bij Ajax en Toivonen terug is zal het uiteindelijk wel om die 2 ploegen gaan.

PSV en Ajax creëren heel veel kansen en met name Psv. Wijnaldum en Lens faalde heel vaak 1 op 1. Bij Feijenoord was dat Immers en Schaken. Ajax speelt te vaak met gemakzucht, waardoor de tempo vrij laag is, ondanks dat zij de meeste en zwaardere wedstrijden hebben gespeeld dan de rest (zie Cl). Twente is hopeloos uit vorm en hebben geen afmaker en Vitesse zit met Bony aan hun top.

Er zijn dus gewoon meer individuen die falen, waardoor dat doorslaat in een heel team. Dat maakt de schijn dat de top, dus allemaal wisselvallig zijn en dat daardoor andere teams in een wedstrijd kunnen groeien.

Nee, dat heeft niets met druk te maken..., want europees kwamen ze allemaal te kort, behalve Ajax! Maar goed we zullen het verder wel zien...

Ik vind dat vooral De Mos daar een interessant punt aansnijdt. Waarom wordt een spits als Avdic niet door Mathijssen of De Vrij gedekt? Hun extra verdedigende mentaliteit kan van doorslaggevend belang zijn.

18 februari 2013 om 15:00

Precies. Mathijssen mag qua snelheid misschien niet meer zo goed zijn als vroeger maar in de duels moet hij toch zeker niet minder worden. Tussen aanvallend en verdedigend koppen zit wel een wereld van verschil.

Denk dat het binnen een week of 3 alleen nog tussen Ajax en PSV zal gaan. Maken op mij toch de beste indruk. Spelen goed positiespel en creereren elke wedstrijd heel veel kansen.

Feyenoord doet het prima, maar in de topwedstrijden heb je kunnen zien dat ze nog te kort komen. Twente heeft gewoon weg teveel kwaliteit en Vitesse leunt op Bony, Janssen en Van Ginkel.

De kraker Feyenoord - PSV kon wel eens 1 van de cruciale wedstrijden worden. Na zondag zullen we een stuk wijzer zijn. Het kan nog alle kanten op. Wint Feyenoord, dan heeft het weer aansluiting en doet het nog volop mee. Bij een gelijkspel of een nederlaag zullen de kansen kleiner worden maar ondanks dat zou Feyenoord nog zeker niet kansloos zijn. Verder ben ik ook benieuwd wat Ajax en Twente doen tegen Ado thuis en Heerenveen uit. Kortom ; net als de afgelopen jaren is het weer spannend. Ik durf niet te zeggen wie er met de kampioensschaal vandoor gaat..

18 februari 2013 om 14:48

Als Feyenoord de rest van de wedstrijden wint dan denk ik dat ze kampioen worden
Maar ik zie ze de resterende wedstrijden niet allemaal winnen.

Volgens mij heeft het meer met kwaliteit te maken dan met druk de laatste tijd..

Ja, Ajax heeft de afgelopen jaren echt laten zien dat ze de druk van ene titelstrijd niet aan kunnen...

Wat een onzin, Ajaxspelers worden grootgebracht met druk om constant te presteren, de technische mensen binnen de club weten allemaal wat winnen is, een groot deel van de selectie heeft eerder de titel gewonnen. Waarom zouden ze er in hemelsnaam niet tegen kunnen?

De enige club die er laatste jaren moeite mee lijkt te hebben is Psv.

In het geval van Feyenoord, die hebben gewoon niet zo'n heel goed elftal. Als ze een paar potjes winnen en al de supporters gaan het hebben over 'coolsingelkriebels' en de media zeggen dat ze grote kans maken, ja dan gaan die gasten zelf ook denken dat het zo is, en dan kom je in de problemen. Want een ploeg als Feyenoord moet elke wedstrijd 110 geven, waar Ajax en PSV veel wedstrijden op 80 kunnen winnen.

ben het wel eens met Van Hooijdonk , maar ik denk dat eer wel teams zijn die eigenlijk kampioen moeten worden gezien hun kwaliteiten binnen de selectie en dat zijn Ajax en PSV , die steken er voor mij normaal gesproken bovenuit omdat ze spelers hebben die het verschil kunnen maken in een grote wedstrijd , Feyenoord heeft weinig gepresteerd in topwedstrijden en ook Twente heeft daar veel punten laten liggen , het komt dus denk ik weer aan op de kleintjes en of je constant kunt presteren onder druk.

Pierre Ajax heeft een coach die dat kan overbrengen is altijd al een winnaar geweest De Boer.
Eriksen ,De Jong, Alderweireld, Vermeer , Moisander, Poulsen ervaring zat om het kampioenschap binnen te halen meer dan psv.

18 februari 2013 om 14:55

En een Advocaat, Faber, Cocu en van Bommel hebben nooit iets gewonnen?

18 februari 2013 om 15:05

Spelen Cocu en Faber ook nog dan ? De spelers die ik opnoemde spelen mannen die jij opnoemt trainen

18 februari 2013 om 15:34

Nee, je noemt toch ook de Boer als winnaar zijnde. In de technische staf van PSV zitten voldoende winnaars, en in de selectie van PSV hebben de meeste ook wel wat gewonnen, is het niet in Nederland, dan in het buitenland.

18 februari 2013 om 16:46

De meeste spelers van PSV hebben nu juist bijna niks gewonnen, behalve dan de beker vorig jaar en de JC schaal dit jaar.

In de huidige selectie zijn alleen Lens, van Bommel en Bouma landskampioen geworden. Voor de andere spelers zal dit allemaal nieuw zijn.
Wat je vorig jaar bijvoorbeeld bij PSV heel veel zag is dat ze zenuwachtig werden na een tegendoelpunt. Afgelopen zaterdag zag je dat weer. Nu kon het publiek ze nog helpen, maar in uitwedstrijden zal dit ze punten gaan kosten.

Om deze reden verwacht ik ook dat PSV geen kampioen wordt.

18 februari 2013 om 16:55

Jongens als Hutchinson, Zanka, Marcelo en Hiljemark hebben wel in een andere competitie een of meerdere titels gewonnen. Plus dus die beker overwinnng van vorig jaar, wat een aantal jongens misschien wel hongerig heeft gemaakt. Ik denk dat daar het probleem niet zal liggen.
Sowieso zeggen resultaten uit het verleden heel weinig. AZ en Twente werden ook kampioen met een ploeg zonder kampioenen. En Ajax werd in 2011 ook kampioen, zonder dat er veel jongens een kampioenschap hadden meegemaakt.

Om het in het geheel samen te vatten zit het zo:

- Psv: Verdediging
- Twente: Intern niet goed slecht aanvallend spel
- Feyenoord: slecht in standaard situaties
- Vitesse: Bony
- Ajax; Zet te weinig druk en speelt te makkelijk

Zoiets?

Elke club heeft wel iets en daarom maakt het ook een leuke competitie

18 februari 2013 om 14:50

Is Bony een nadeel voor Vitesse?

18 februari 2013 om 14:52

Hij wil perse weg.

18 februari 2013 om 15:00

Grote kans dat hij het seizoen af maakt. Volg de berichtgeving maar.

18 februari 2013 om 15:04

Welke berichtgeving? De laatste 2 gaan over Bony die weg wil en zaakwaarnemer die met 3 clubs onderhandeld

18 februari 2013 om 15:29

Zijn zakenwaarnemer kan onderhandelen wat hij wilt maar als Vitesse geen toestemming geeft maakt hij gewoon het seizoen af bij Vitesse. En ik denk dat dat ook het beste voor hem is zodat hij topscoorder van de Eredivisie kan worden en dan een mooie club kan uitkiezen.

18 februari 2013 om 15:33

Niet alle berichtgeving staat op Voetbalzone. Bony heeft aangegeven als een goede club komt weg te gaan maar niet teleurgesteld te zijn als hij bij Vitesse blijft. Hij wil topscoorder worden en hoog eindigen met Vitesse.

18 februari 2013 om 18:01

Dit gezeur met 'bony wil weg' is nou al voor de derde keer bezig, eerst vorige winterstop, toen afgelopen zomer en nu deze winterstop. Godzijdank is hij er nog, hij is voor Vitesse net zo belangrijk als bijvoorbeeld Pélle voor Feyenoord.

Gaat tussen Ajax en PSV op het einde denk ik. Ook gezien het gaatje wat ze nu al hebben. Nog wat te vroeg om te zeggen wie hem gaat pakken. Ook afhankelijk van Feyenoord- PSV en Twente- Ajax komende weken.

Ik denk dat hij deels gelijk heeft als er wordt gezegd dat alle ploegen de druk niet aankunne. Het is de keerzijde van de vaak jonge ploegen die nu om de titel strijden. Had je wat meer spelers van 25+, dan zouden de topclubs denk ik wat regelmatiger presteren.
Daarnaast mist elk van de titelkandidaten gewoon kwaliteit. PSV met name inde achterhoede en ook een spits die onomstreden is. Twente heeft nauwelijks creativiteit. Ajax heeft geen fysiek sterke spelers, spelers die de beuk erin kunnen gooien, en Feyenoord vind ik weinig kwaliteit op de vleugels hebben of een bepalende speler op het middenveld.
PSV kan goede zaken doen door de komende twee wedstrijden te winnen. Komende zondag kunnen ze Feyenoord op een grote achterstand zetten en die week daarop moeten de twee andere titelkandidaten tegen elkaar spelen. Maar goed, vaak zie je dat als één ploeg een gat kan slaan, ze falen in die opzet. Ik sluit niet uit dat die jaar weer een einde kan hebben als in 2007.

Pierre kon een aardige vrije trap nemen, maar daar houdt het echt op.... tegenwoordig zit elke minkukel aan tafel als analist. Bruggink, Reuser, Pierre, Kenneth.... allemaal middelmatige voetballers met een zwart gat na de carriere. Volgens mij is het vrij duidelijk wie er de laatste jaren het beste met de druk is omgegaan. ps Toen Pierre een beetje druk voelde van jonge aankomende talenten bij Feyenoord ging hij lekker naar beneden lopen trappen. Naar kereltje...

Maar PSV staat wel 6 punten voor en Ajax 3..
Als Feyenoord nog niet van Zwolle kan winnen (zonder dat er 1 druk is omdat ze koploper zouden zijn of wat dan ook) dan vrees ik het ergste..
Nou had je gisteren wel heel veel pech maar dat had Ajax vorige week ook..
Krijg steeds meer het idee dat de eredivisie volzit met labiele voetballertjes zonder ruggegraat..
Waar zijn de mannen gebleven..

18 februari 2013 om 15:14

Ja, aan de andere kant zie ik Feyenoord komende week best van PSV winnen en de rug rechten. Ze staan dan gewoon weer op 3 punten van de koploper en doen dan gewoon weer mee hoor. Ondanks dat je ergens verwacht dat ze afhaken, gebeurt het voorlopig niet.

18 februari 2013 om 16:01

@scf_zuid

Waar zijn de mannen gebleven????

Die worden door ons labiele scheidsrechterkorps met onterechte gele kaarten eruit gedonderd

18 februari 2013 om 16:23

Haha nou ja v Bommel vind ik ook maar zeuren als een oude vrouw..
Die heeft af en toe een snicker nodig

18 februari 2013 om 16:09

Feyenoord kan in de kuip gewoon van psv winnen als jullie er zoals gewoonlijk voll achter staan.
In de kuip speelt feyenoord trouwens best vaak goed tegen psv en word er veelal gewonnen. Feyenoord zie ik zeker nog geen kampioen worden maar ik zie ze wel bevestigen dat ze op de weg terug zijn om weer titelkandidaat te zijn voor de komende jaren.
Zo geweldig is psv niet vooral die achterhoedeniet, komt feyenoord eenmaal op voorsprong zie ik ze echt niet meer verliezen.

Het lijkt te kloppen dat veel ploegen de druk niet aankunnen. Ik moet echter wel bekennen dat Ajax steevast weet te presteren als de druk het grootst is. Dat is gebleken tijdens de vorige twee seizoenen, maar ook in het najaar toen ze een aantal toppers moesten winnen om nog enigszins in het spoor te blijven van bijvoorbeeld Twente en Psv.

18 februari 2013 om 15:06

tot de laatste 5 wedstrijden.....

hoe zo is er geen druk tegen Pec.... juist wel! PEC heeft niets te verliezen, voetballen lekker en Feyenoord kan alleen maar op zijn bek gaan. Net als iedere andere grote club tegen een kleintje overigens

@ladd

Zonder Bony heeft Vitesse het meteen een stuk lastiger om te winnen.
Ze zijn zwaar afhankelijk van de goede sterke spits.

18 februari 2013 om 15:32

Die maakt denk ik dit seizoen gewoon af bij Vitesse hoor. En natuurlijk word het dan een stuk lastiger voor Vitesse maar ook zonder Bony kunnen zij van iedereen winnen (ajax).

18 februari 2013 om 18:05

Als Bony nog vertrekt (wat ik niet denk) dan kan Vitesse de eerste 5 wel vergeten denk ik zo. Bony is heel belangrijk, maargoed, dat zijn Pelle, Finnbogasson en Altidore in principe ook voor hun clubs.

18 februari 2013 om 18:31

VVV - Vitesse 3-1
Vitesse - RKC 2-2
Heerenveen - Vitesse 2-1
Vitesse - PSV 2-2
Vitesse - Groningen 2-0

AZ - Vitesse 4-1
Vitesse - Ajax 3-2
Vitesse - Ajax 0-4
NEC - Vitesse 2-1

Negen laatste wedstrijden, eerste wedstrijden met Bony; 5 wedstrijden, 5 punten. Wedstrijden zonder Bony zijn er vier en daarin drie punten.

Scheelt bijna niks als je naar de punten kijkt en daarbij kan je ook nog eens optellen dat we twee keer Ajax, AZ en NEC hebben gehad zonder Bony en met Bony alleen Psv. Kan op basis van de laatste 9 wedstrijden toch wel stellen dat het niet eens zo heel veel uitmaakt

Ik zie Ajax volgend weekend nog een misstap maken tegen Ado, maar ik denk dat ze verder niet veel punten meer gaan verliezen. PSV verdeeld zijn doelpunten helemaal verkeerd, de ene wedstrijd winnen ze met 7-0 en andere wedstrijden lukt het ze niet om meer te scoren dan de tegenstander, PSV zie ik dus ook nog wel een keer of drie a vier keer punten verliezen.
Twente heb ik afgeschreven, dat is gewoon een gezellige subtopper, maar het is wel duidelijk dat zij geen kampioen kunnen worden met dit elftal, al zijn Fer, Chadli en Tadic buitencategorie spelers.
Feyenoord vind ik persoonlijk lekker spelen, en ik zie ze niet vaak punten meer verliezen, al denk ik wel dat ze tegen de topclubs, dus volgende week Psv, nog erg moeilijk krijgen.
Vitesse zie ik Twente nog wel inhalen op de ranglijst, maar verder ook niet veel speciaals.

Wat lult hij nu man Psv en ajax daar weet jij al van te voren als je daar gaat voetballen wat er gevraagd woord, strijden voor 1doel en dat is de kampioenschap heel simpel als je daar niet tegn kunt als voetballer dat vind ik dat je een top ploeg onwaardig bent, Psv en ajax spelen altijd mee om de kampioenschap, dus dan ga jij automatisch iedere week om met hogen druk. psv staat nu als langst van Nederland op nummer 1 dit seizoen, en daar staan ze sowieso volgende week ook , ze weten allemaal donders goed wat er gevraagd woord, dus druk is het echt niet het is maar de eredivisie en het is maar Nederland, wat wille deze toppers dan als ze naar Engeland of Spanje gaan voetballen. ook gaan janken omdat ze de druk niet aan kunnen hahaha bullschit, als je prof bent en bij een top team mag werken dan vind ik dat geen excuus, niet als team en ook niet al individu. !

Feyenoord 3-2 van pec verloren
PSV 3-1 van pec verloren
Ajax 4-2 gewonnen

Als de uitslagen tegen PEC maatstaf zijn voor win of verlies van het kampioenschap heeft ajax streepje voor.

18 februari 2013 om 15:37

En wat wil je hier duidelijk me maken? Ajax wordt kampioen omdat zij PEC verslaan?

18 februari 2013 om 15:41

Vitesse 0-1 van PEC gewonnen. Dus Vitesse wordt kampioen?

18 februari 2013 om 16:51

PEC 1-2 Psv
Feyenoord 2-0 Pec

Jou redenering is onzin, dat zou dus inhouden iedereen die van PEC wint wordt kampioen.

19 februari 2013 om 23:02

Hierboven wordt de wedstrijd van Feyenoord en PEC de hele tijd aangehaald als maatstaaf voor wie er het meeste kans maakt voor het kampioenschap, wat inderdaad een onzin redenatie is. Maar als je dan toch zo wil redeneren zou Ajax kampioen moeten worden, wat eveneens maar de vraag is.

gaat toch echt weer om de laatste 5 wedstrijden.....

psv-ajax
rkc-fey
ado-twen

ajax-heer
az-psv
fey-vit
vvv-twe

psv-gron
nac-ajax
fey-herac
twe-nec

ajax-wii
ado-fey
hera-twen
psv-nec

twe-psv
gron-ajax
fey-nac

18 februari 2013 om 15:54

Als Ajax wint in Eindhoven worden ze kampioen, daarna 5 relatief makkelijke wedstrijden, PSV nog 2 moeilijke.

18 februari 2013 om 20:01

Oh vitesse doet niet meer mee ? maar feyenoord en twente wel ??

Iedereen heeft het over 3 punten verschil tussen PSV en Ajax, gezien doelsaldo zijn het er eigenlijk 4, PSV mag dus een keer verliezen.

18 februari 2013 om 16:26

Ja, maar je vergeet de wedstrijden tussen nu en Psv-ajax....
Als ik realistisch naar die wedstrijden kijk kom ik op de volgende stand:

Ajax + 1 punt
PSV -
FEY 4 punten van Ajax

18 februari 2013 om 17:27

zal ik 1x raden voor welke club jij bent?
hoezo realistisch? welke glazen bol kijk jij? gezien de prestaties van de huidige top5 de laatste wedstrijden kun je werkelijk waar helemaal niets over zeggen. alsof Ajax en PSV alle 'tussen-in-liggende' wedstrijden eventjes zomaar 1-2-3 winnen, dacht het niet.

18 februari 2013 om 18:47

wat lul jij nou man wat wil jij hier mee zeggen piet piraat

18 februari 2013 om 18:45

als ze nu die 3 punten weten vast te houden tot de laatste wedstrijd dan plaat ik met jou mee, want anders zie ik het niet goed komen

De hele top 5 maakt misstappen, PSV verliest van Pec, Feyenoord verliest van Pec, Vitesse verliest van Nec, Ajax speelt gelijk tegen Roda, en Twente doet het in 2013 al helemaal dramatisch. Het is zo bijna onmogelijk om een uiteindelijk kampioen te voorspellen.

We mogen niet klagen met de nederlandse eredivisie vergleken met de andere competitie's waar de kampioene al bekend zijn, Verder feyenoord moet ook helemaal niet denken aan de titel top 5 is doelstelling en als je hoger eindigt is dat mooi mee genomen.

Het blijft ontzettend spannend bovening. Een goede top 5 maar geen club dat echt constant speelt. PSV staat nu bovenaan maar over twee weken kan alles weer anders zijn.
Ik vind PSV wel de grootse favoriet maar je kunt niets zeggen dit jaar.

Zondag is heel belangrijk, maar ook al zouden we die winnen zijn we er nog lang niet, het gaat erom dat je juist in deze fase van het seizoen ook van de kleintjes wint, en PSV kennende.... die gaan nog wel punten laten liggen als het zondag niet is dan is het wel een paar weken later. Op dit moment is het ook niet te voorspellen wie kampioen gaat worden. Ik geef Ajax en Feyneoord nog net zoveel kans als PSV .

Iedere week verspelen de clubs bovenin punten. Het is niet voor niets dat clubs als NEC en Utrecht zich nu steeds meer gaan vermengen met de top 5 zoals die er voor de winterstop voor stond. Het word steeds interessanter in de eredivisie...

Er wordt een ding vergeten. Het grote verschil PSV is momenteel Dick Advocaat die weet hoe je prijzen moet winnen. Onder Rutten (aardige vent, maar geen succescoach) is PSV inderdaad compleet ingestort na de winterstop. Dat had deels ook met pech te maken. PSV heeft heel veel pech gehad met Reis, Pieters en Tyton (die na z'n botsing enorm onzeker is geworden). En het niet functioneren van Rutten aan het eind van het vorig seizoen.

Dit jaar merk ik dat het geloof er wel is. Onder de supporters, maar ook bij de spelers om kampioen te worden. De club bestaat 100 jaar, en de spelers weten donders goed dat er nu geen excuses zijn om geen kampioen te worden.

Daar hoort gewoon een goede serie bij. PSV is in staat bij Feyenoord te winnen. Als PSV dezelfde ballen toont als tegen Utrecht dan haal je daar gewoon resultaat.

Maar spannend zal het zijn zondag...

Heeft niet zo zeer met niet om kunnen gaan met de druk te maken, meer met het minder verschil in kwaliteit. Daar waar vroeger Ajax, Feyenoord en PSV jaren konden genieten van hun beste spelers en zo konden bouwenaan een goed team, nu is een talentvolle speler na 1 a 2 goede seizoenen weg, Welliswaar hebben ze dan wat meer geld te besteden voor een betere vervanger, maar dat moet dan toch op het veld maar blijken en ook deze speler moet ingespeeld raken. Zo kunnen teams die 2 of 3 rake klappers maken op de transfermarkt (in die zin van 2 of 3 spelers die hun potentie ook daadwerkelijk waarmaken) meteen redelijk aanklampen bij ajax en psv als die 2 juist tegenvallende aankopen doen.

"en Feyenoord is daarmee in goed gezelschap, want Ajax, Psv, FC Twente en Vitesse kunnen de druk van de titelstrijd ook niet aan"

Klopt, maar 1 van hun wordt het uiteindelijk toch Pierre!

(grote knipoog)

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren