Voetbalzone

Neymar durfde penalty niet op te eisen: 'Ronaldinho is een idool'

Donderdag, 7 februari 2013 om 11:30

Brazilië leed woensdagavond een teleurstellende 2-1 nederlaag tegen Engeland en Ronaldinho kon dat zichzelf aanrekenen. De voormalig wereldvoetballer van het jaar kreeg bij een 0-0 tussenstand namelijk een enorme kans om de score te openen, maar hielp een strafschop om zeep. Dat terwijl Neymar eigenlijk was aangewezen als man om de penalty's te nemen.

/

Het supertalent van Santos laat zich normaal gesproken nooit afbluffen, maar dat gebeurde op Wembley wel. "Neymar neemt de penalty's, maar hij was te laat bij de bal. En toen had Ronaldinho hem al in zijn handen", zei Luiz Felipe Scolari, die Ronaldinho echter niets kwalijk neemt: "Ze beschikken allebei over dezelfde kwaliteiten. Dat hebben we dinsdag op de training kunnen zien."

Neymar liet weten dat hij teveel respect had voor Ronaldinho om de bal af te pakken. "Ronaldinho is een idool, een gerespecteerd man, een crack", zei de aanvaller, die woensdagavond overigens niet lekker in de wedstrijd zat. "Hij heeft in het verleden al veel penalty's benut. Het is ook niet zijn fout. Op dat moment voelde het goed dat hij hem nam."

Poll

Ronaldinho heeft bewezen nog altijd een meerwaarde te zijn voor de Braziliaanse ploeg

7 februari 2013 om 11:37

''zei de aanvaller, die woensdagavond overigens niet lekker in de wedstrijd zat.''

Dit gebeurd Neymar wel vaak op het moment dat hij tegen Europese ploegen speelt.
Persoonlijk denk ik niet dat hij ooit het niveau zal halen wat bijvoorbeeld een , C.ronaldo of Messi op dit moment laat zien. Ik denk persoonlijk dat het één grote hype is rondom zijn persoontje en dat hij niet verder zal rijken dan bijvoorbeeld een Robinho of een Adriano.

7 februari 2013 om 11:41

Klopt, zal een Robinho type worden. De media blaas alles weer op!

7 februari 2013 om 11:43

Ja ik ben hier ook een beetje bang voor. Ik denk dat de verwachtingen van Neymar te hoog zijn en wat getemperd moeten worden. De Europese topclubs (barcelona?) moeten oppasen voordat ze een gigantisch bedrag voor hem neer gaan leggen. Misschien gaat hij inderdaad ook net zo floppen als Robinho, waar de verwachtingen ook torenhoog waren.
Het zou overigens wel goed voor hem zijn, Oscar liet wel zien het niveau aan te kunnen, die heeft bij Chelsea genoeg geleerd.

7 februari 2013 om 14:20

Qua techniek en snelheid is Neymar, Robinho allang voorbij. Het enige probleem is dat hij in een competitie speelt dat inmiddels een speeltuin voor hem is geworden.

Het zou voor hem alleen maar goed zijn om snel naar Europa te gaan en aan het niveau van de Engelse/ Spaanse/ Duitse competitie te wennen. Je ziet nu ook het voorbeeld bij Lucas Moura dat hij in Brazilië zo 5 man passeerde en dan afmaakt, maar in de Franse competitie heeft hij hier al veel meer moeite mee.

7 februari 2013 om 11:50

hij was anders een van de meest aanwezige spelers van brazilie! ik weet niet of je hebt gekeken? ik heb de tweede helft van de wedstrijd gezien en ik hoop nu echt dat hij naar real madrid zal gaan.

het viel me op dat hij bijna geen balverlies leed. wanneer hij een actie ging maken en hij wellicht dacht dat hij balverlies kon leiden koos hij vaak het balbezit door de bal weer in hoog tempo naar een teammaat te passen. iets wat je een nani, robinho niet ziet doen. je kunt zien dat neymar ook oog heeft voor zijn medespelers en dat hij niet egoïstisch speelt.

wat ik eigenlijk niet dacht, maar wat ik nu wel denk, is dat hij perfect zou passen binnen een team als real / barca. hij heeft enorm veel creativiteit maar houdt de bal zeker niet onnodig lang vast. wanneer hij een actie maakt komt hij er bijna altijd langs en zijn handelingssnelheid ligt ontzettend hoog.

7 februari 2013 om 11:52

Ik ben het met je eens dat Neymar niet zo goed zal worden als die twee en een gevalletje robinho gaat worden. Helemaal als hij besloot naaar Barca te gaan aangezien hij beperkt gaat worden door dat tik tak voetbal. Neymar is net als ronaldo en Alexis. je moet ze de vrijheid geven om het magische uit ze naar boven te halen.

Maar Adriano was echt een fenominale spits. Ik denk dat er op dat moment gaan betere spits dan hem bestond hij was absoluut geen eeuwig talent maar heeft helaas door andere verleidingen dit niet voor jaren achter een kunnen laten zien.

Off: kan een braziliaanse fan mij uitleggen waarom Marcelo (welliswaar dit zeizoen iets minder) ster van Real en beste linksback van vorig seizoen geen basis heeft. En waarom speelt Brazilie niet zo

Julio Cesar
Dani Alves
Dante
Thiago Silva
Marcelo
Sandro
Lucas/Ramire
Lucas Moara
Ganso
Neymar
Pato/Fred
7 februari 2013 om 12:27

Dat is één van de grootste misvattingen over het voetbal van Barcelona, niet iedereen hoeft in dienst te spelen van Lionel Messi; de vleugelaanvallers hebben namelijk genoeg ruimte om de actie te maken. Alexis faalt bij Barça omdat hij een zeer beperkte basistechniek heeft en veel ruimte nodig heeft om zijn acties te maken, dan zit je bij Barcelona helemaal verkeerd. Neymar daarentegen heeft een sterke basistechniek en kan een goede actie maken in de kleine ruimte, zoals Pedrito al op rechts laat zien.

Verder is Marcelo geblesseerd geweest en dan ook niet opgeroepen voor de nationale ploeg. Normaliter heeft hij wel een basisplek.

7 februari 2013 om 11:55

Zovaak speelt neymar niet tegen een europese ploeg. En ik kan me ook nog wel een redelijk tot groot aantal wedstrijden terughalen dat Ronaldo en Messi er ook niets van bakten met de nationale ploeg. Messi heeft het in het shirt van argentinie nu een jaar redelijk op orde, en ronaldo gaat met de nationale ploeg nog steeds van een 10 naar een 4 en weer terug.

Die jongen speelt wisselvallig dat is niet gek op zijn leeftijd.
Verder moet ik heel eerlijk zijn dat alleen Oscar me kon overtuigen en dat ik verder geen enkele speler echt bijzonder vond verder gisteren.

Die jongen is net 21, is voor Brazilianen de grootste die er rondloopt.
Hij zal pas echt kunnen bewijzen dat hij het aan kan als die de overstap maakt.
Maar om hem nu af te schrijven op basis van een handvol wedstrijden tegen europese ploegen is wel heel simpel.

7 februari 2013 om 11:59

Adriano heeft slechte keuzes gemaakt, maar hij was wel in zijn periode bij Inter de beste spits ter wereld. En ik vond hem geen hype zoals Robinho, want Ronaldo, Kaka en Ronaldinho waren top toen Adriano arriveerde.. dus niemand had het over hem..

Robinho: sommigen vinden hem goed sommigen niet. Ikzelf vind dat er veel meer te behalen viel.. Aan talent lag het iig niet.. Maar, ik weet dat de menigte Brazilianen niet klagen, aangezien hij 90 interlands op z'n naam heeft. Ik denk niet dat je dan zo slecht bent. De nieuwe Pele is hij niet geworden nee.. Maar wie dan wel?

Niet iedereen wordt een wereldspeler.. Robinho werd ook genomineerd voor de goudenbal en eindige in de top 10.. netals Ozil.. dus Ozil heeft niet meer gepresteerd dan bijvoorbeeld Robinho, maar het is gewoon omdat de lat wat lager ligt bij Ozil, omdat hij niet zo gehyped werd, dus dan speelt hij zonder druk. (Om maar een voorbeeld op te noemen).

Het is raar hoe mensen altijd de spelers bekritiseren en niet de media. Spelers vragen niet voor die aandacht... Ze willen toch met zo min mogelijk drukte op hun schouders te kunnen spelen?

7 februari 2013 om 12:25

Robinho heeft wel te weinig met zijn talent gedaan. Hij is eigenlijk nooit een volwassen speler geworden.

Neymar is niet overhyped. Iedereen heeft echt een verkeerd beeld van deze jongen. Hij is een teamspeler pur sang, een echte rasvoetballer. Ik durf zelfs te beweren dat Real Madrid erop vooruit gaat als ze Ronaldo verkopen en Neymar ervoor terug halen.

Wenger heeft ook een keer gezegd dat hij Neymar direct zou ophalen als hij het geld had. Denk dat weinig coaches beter zijn in het inschatten van spelerpotentie dan Wenger.

7 februari 2013 om 12:29

Waarschijnlijk oordeelt tachtig procent van degenen hier hun oordeel enkel en alleen op Youtubefilmpjes van Neymar, terwijl ze nooit een volledige wedstrijd van hem hebben gezien. Je hebt hier volledig gelijk Persiangooner, Neymar is juist een teamspeler maar verkeerd ingeschat door de menigte.

7 februari 2013 om 12:34

Helemaal met jou eens! Als Wenger dat zegt, dat weten we genoeg, want Wenger is de enige coach die nooit teveel uitgeeft voor spelers en als hij zegt dat hij Neymar direct zou ophalen als hij het geld had, dan zegt dat genoeg..

En jammer dat men hem zo misgunt.. Ik snap het echt niet.

@ Guaporta

Ben ook met jou eens. Heeft dit temaken met zijn kapsel? En zijn salarisslip, of die media hype? :S
Ik snap het echt niet... Neymar levert altijd zoveel assists.. Hij is niet bang om op de vleugels te spelen en alleen maar zijn ploeggenoten te bedienen.

7 februari 2013 om 13:31

@pg
"denk dat weinig coaches beter zijn in het inschatten van spelerpotentie dan Wenger"

Nou nou...wenger heeft natuurlijk een paar toppers op zn CV staan, maar daar staan ook een hele hoop floppers bij.
Alleen de laatste seizoenen is er al voor miljoenen uitgegeven aan middelmatige spelers als Arshavin, Gervinho, Park, Santos, Mertesacker, Squilacci.

Ben het verder wel helemaal eens met je wat betreft Neymar...

7 februari 2013 om 15:27

@ threelions

Maar die spelers zijn dan ook gehaald als ''ervaren'' krachten. We kunnen geen ervaren toppers kopen. Alleen zelfopleiden (maar goed dan verkopen we ze kennelijk). Dus dan kom je in een andere vijver terecht .

Overigens heeft Arshavin zijn geld wel waargemaakt, Park was een publiciteitsstunt, Mertesacker is degelijk, Santos is een ramp maar werd als back-up gehaald en Gervinho... ja die begrijp ik niet .

7 februari 2013 om 12:12

Neymar wordt zeker gehyped maar er zijn toch even zoveel mensen die zijn kwaliteiten naar Europese maatstaven net als jij in twijfel trekken. Zolang hij hier niet ergens tekent en speelt blijft het giswerk. Bij de voorbeelden die je noemt was het waarschijnlijk ook meer een gebrek aan mentaliteit dan kwaliteit. Braziliaans kwaaltje, al is het voor iedereen moeilijk om op zo een jonge leeftijd om te gaan met het vele geld dat ze opeens verdienen. Dan moet de motivatie toch ergens anders vandaan komen. Persoonlijk vind ik Brazilie een fantastisch jong en veelbelovend team met alle kans om het toernooi in eigen land te winnen. Maar het is wel hoogtijd dat er weer eens een Braziliaanse superster opstaat. Ze hebben veel toppers maar toch al lang geen grootheden als Romario, Ronaldo. In dat opzicht hoop ik wel dat Neymar deze zomer eens deze kant op komt en de pannen van het dak speelt.

7 februari 2013 om 12:22

Heel makkelijk om te zeggen natuurlijk, maar Robinho presteerde op deze leeftijd nog niet zo bij het nationale elftal en liet in de Braziliaanse Serie A niet veel meer zien dan een aantal leuke scharen en een leuke dribbel. Neymar is van een totaal ander niveau dan de 'geflopte' Braziliaan!

Als je alleen al naar de statistieken kijkt, maakte Neymar op dezelfde leeftijd al twee keer zoveel doelpunten als Robinho en ook in het nationale elftal scoort hij veel meer. Wat echter wel cruciaal is, is dat hij snel de overstap maakt naar Barcelona zodat hij zich snel kan aanpassen.

7 februari 2013 om 12:24

Het heeft geen nut om Neymar te vergelijken met andere spelers. De tijd zal leren of hij echt een wereldtopper gaat worden. Dat hij heel veel talent heeft is wel duidelijk en wat ik mooi aan hem vind is dat hij heel nederig is. Dit voorbeeld bevestigd dat weer, uit respect voor Ronaldinho laat hij hem de penalty nemen. Ook in wedstrijd tegen Barca was hij heel respectvol en nederig tegenover Messi. Wat ik me wel afvraag is wat er van te voren os afgesproken; het lijkt me een beetje vreemd dat je Neymar aanwijst als Ronaldinho meedoet, ook al is hij niet meer de Ronaldinho van vroeger.

7 februari 2013 om 13:12

Ik blijf het zeggen dat ik mijn twijfels heb over zijn kunnen, talent heeft hij zeer zeker maar ik denk zelf dat hij te overschat wordt, mede omdat alleen de 'goede' acties worden geplaatst op voetbalzone etc..

7 februari 2013 om 13:28

Zelfs Adriano en Ronaldo scoorden erop los in de Braziliaanse competitie terwijl ze als een pudding over het veld heen liepen. Het verschil in niveau tussen de Eredivisie en de Braziliaanse competitie is nihil. Neymar is een talent maar moet nog veel stappen maken om echt bij de wereldtop te horen. Laat hem eerst maar eens in Europa laten zien hoe goed hij is.

7 februari 2013 om 14:13

De kwaliteiten van Neymar zijn toch zeker zijn passeerbewegingen. Het verschil tussen Brazilie en de wereldtop is dat ze niet zo snel happen en daar veel professioneler mee zijn.

7 februari 2013 om 14:47

Waar heb jij het nou over ? Adriano was een internationaal erkende wereldspits. Hij heeft misschien zijn carriere verpest, maar hij had zijn status al ruimschoots waar gemaakt als wereldspits.

7 februari 2013 om 16:28

Neymar moet fysiek nog wat aankomen, breder/steker worden.

Uiteindelijk zie ik hem wel in Spanje spelen qua spel dat hem ligt, in Engeland niet. Hopelijk maakt hij deze zomer eindelijk een transfer naar Europa.

7 februari 2013 om 23:06

Ik hoop dat hij zo snel mogelijk naar Europa komt, zodat die hype rond hem eindelijk over is. Weer zo'n Braziliaans talentje met een spectaculaire speelwijze maar echt niet geschikt voor de absolute top. Robinho had ook zo'n grote moeten worden.

7 februari 2013 om 11:39

Afspraken zijn afspraken. Als er duidelijk wordt gesteld dat Neymar de strafschoppen neemt moet Ronaldinho de bal ook niet opeisen, zeker niet bij een 0-0 stand!

Had er alle begrip voor gehad als Neymar hem hier op had gewezen. Zelfs al is Ronaldinho zijn idool (en terecht, fantastische speler in zijn Europese jaren, en kan ook nu nog een aardig balletje trappen)

7 februari 2013 om 11:39

Ronaldinho is de beste individuele voetballer die we ooit op een voetbalveld hebben zien staan naar mijn mening. Alleen jammer dat hij het niet heel lang vol heeft kunnen houden.

Ik hoop alleen al dat hij er bij het WK van 2014 is.

7 februari 2013 om 12:07

En dat bewees hij gisteren ook weer. Vond hem een van de slechtste spelers aan de kant van Brazilie. Kan niet zeggen dat het een succes was dat Ronaldinho er weer bij was.

7 februari 2013 om 13:22

Klopt, nu is hij niet meer dan een gevallen ster. Maar in zijn tijd dat hij op zijn best was (barca tijd) deed hij dingen met zijn tegenstander die nog nooit eerder waren vertoond naar mijn mening. Spelers als Pele, Maradona, Cruijff, Messi hadden/hebben een manier van passeren die functioneel is. Maar Ronaldinho bracht show, entertainment, was daarbij functioneel en was gewoon de beste.

7 februari 2013 om 11:45

Ik herhaal. Ronaldinho heeft gewoon geen wedstrijd ritme en drm werd hij al na 45 min naar de kant gehaald (mede hierdoor speelde hij ook slecht).
De Campeonato Paulista is ook pas van start gegaan, dus spelers als Neymar, Fabiano, Paulinho en Arouca hebben maar 4/5 wedstrijden gespeeld.. Maar goed, Fabiano is gewoon slecht en sloom en moet niet meer opgeroepen worden..

Je zag gewoon dat die Engelse spelers fitter waren.

Over dat penalty gedoe.. Ik vind dat het moet blijven zoals het was.. Neymar gewoon de penalties laten nemen. Iedereen weet wat Ronaldinho kan. Neymar is nog jong en had hem graag tegenover een van de beste keepers ter wereld gezien.

Neymar is goed, maar hij moet leren omgaan met Engelse verdedigers (europese man marking style).. Gister had hij continu 3 spelers opzich. Messi had dit probleem ook. Maar nu kan bijna niemand hem stoppen. Nou, ik denk dat het wel goed komt met Neymar... Hij moet zoiezo wat slimmer worden. Pas in de 2e helft begon hij goed te spelen..

Niet te lang in Brazilie blijven Neymar

7 februari 2013 om 11:51

Ben ik de enige of zijn er meer mensen die wel inzien dat Neymar een uitzonderlijk talent is, maar tevens ook wel realistisch genoeg zijn om eerlijk toe te geven dat Neymar never nooit een Ronaldo, Messi, Ronaldinho etc. zal worden.

Hij doet het leuk, maar in de topwedstrijden is hij dramatisch! Oke, hij is nog jong en misschien komt het nog. Maar ik ben van mening dat het allemaal zeer overdreven is. Dat je een baltovenaar bent betekent nog niet dat je ook een van s' werelds beste bent. Messi, Ronaldo en in het verleden ook Ronaldo en Ronaldinho voor Brazilië, zij maakten het verschil. Aguero schat ik zelfs nog beter in dan Neymar, puur omdat die zowel bij het nationale team als bij City gewoon doet wat hij moet doen.

Ergens zie ik Falcao zelfs als een grotere speler dan Neymar. Neymar heeft zich op clubniveau allang bewezen, maar dat is ten eerste in met alle respect de Braziliaanse competitie. Ik ben er niet zo heilig van overtuigd dat hij in Europa ook een van de beste zou zijn.

Als Neymar in Brazilië een god is, wat zou Messi daar dan wel niet zijn, mits hij Braziliaans was. Of Ronaldo?

7 februari 2013 om 12:07

Aguero schat ik zelfs nog beter in dan Neymar, puur omdat die zowel bij het nationale team als bij City gewoon doet wat hij moet doen".

Neymar heeft 17 goals in 28 wedstrijden voor Brazilië. Hij evenaarde de record van Ronaldo. Snapje?

"als Neymar in Brazilië een god is, wat zou Messi daar dan wel niet zijn, mits hij Braziliaans was. Of Ronaldo?"

Ronaldinho was een God, Ronaldo9 was een God, Kaka was een God, dus Messi en Cr7 zouden ook goden zijn niet meer dan dat..

7 februari 2013 om 12:15

Met alle respect, maar nu maak je een vergelijking tussen met twee veel oudere en meer ervaren spelers. Dan moet je wel de vergelijking maken met hoe die jongens op de leeftijd van Neymar zijn, die eergister 21 is geworden. Sergio Agüero had toen een basisplaats bij Atletico Madrid, maar kon bij het nationale elftal geen potten breken. Radamel Falcao speelde toen nog niet eens in Europa in presteerde nog lang niet naar behoren. Je maakt dan wel een oneerlijke vergelijking.

Verder ben ik het met je eens dat Neymar niet het niveau van Lionel Messi zal gaan halen, maar dat lijkt me ook logisch; in de komende twintig jaar krijg je niet meer zo'n toptalent te zien. Echter denk ik wel dat hij Ronaldinho als voorbeeld kan nemen, wat ik trouwens mooi vind dat hij het respect toont voor de grotere spelers en toch die bescheidenheid toont. Neymar heeft namelijk een geweldige techniek, een ijzersterke dribbel en een goed inzicht; eigenlijk precies de eigenschappen die Dinho had toen hij naar PSG en vervolgens Barcelona kwam. Pas in Camp Nou op 23-jarige leeftijd maakte Ronaldinho de volgende stap waarbij hij showvoetbal aan dodelijke efficiëntie koppelde, dat moet Neymar nog doen. Neymar moet om het beste uit zijn carriére te halen toch die overstap aankomende zomer maken naar Barça, dat staat als een paal boven water en dan kan hij groeien naar het niveau Cristiano Ronaldo en daarna Ronaldinho.

7 februari 2013 om 13:12

Dus jij schat Ronaldinho hoger in dan Crisiano Ronaldo ?
Tweede vraag :
Hoe weet je zo zeker dat de komende 20 jaar niet zo een speler als Messi komt?

7 februari 2013 om 13:27

Het topniveau van Ronaldinho schat ik inderdaad hoger in dan Cristiano Ronaldo, maar wat de Braziliaan liet zien was ook van hoger niveau dan Lionel Messi op dit moment. Verder zie je spelers als Messi, Pelé, Maradona en Cruijff maar eens in de vijftien á twintig jaar, dus dat lijkt me gewoon een beetje in de lijn der verwachtingen liggen. Met zekerheid kan je dat natuurlijk niet zeggen.

7 februari 2013 om 11:53

En zo hoort het! En laten we wel wezen, normaliter schiet Ronaldinho z'n penalty's ongenadig hard in de kruising.

7 februari 2013 om 12:03

ik vind het goed dat de coach ronaldinho meeneemt want dan haal je zo veel druk weg bij neymar en daarbij heeft hij het gevoel dat ronaldinho de grote jongen is en niet hij.. dit deed deze coach ook met Cr9 in Portugal door met figo een grotere jongen erbij te hebben..

7 februari 2013 om 12:18

Voor degenen die dachten hem even in een hokje te passen, zo zie je maar dat Neymar eigenlijk een bescheiden jongen is. Hij heeft enorm veel respect voor grote voetballers als Ronaldinho, Messi, El Fenomeno en Pelé en dat laat hij vaak blijken. Door zijn dansjes en verschillende kapsels komt hij al snel over als vreemde vogel en een egoïst, maar als hij over zijn voetbalcarriére praat is hij bloedserieus en weet hij precies wat hij wil. Hopelijk komt hij deze zomer naar Barcelona, dan kan hij de volgende stap naar de legendestatus maken!

7 februari 2013 om 12:36

Neymar zal zeker een goede voetballer zijn/worden, maar om hem te gaan vergelijken met Messi en ook Ronaldo gaat mij wat te ver. Hij zou het best een tussenstap in Europa maken, niet direct naar Barcelona of Real Madrid. Een club in Engeland als Arsenal of misschien zelfs Manchester United zou voor hem beter zijn denk ik.

7 februari 2013 om 12:43

Ik blijf het zeggen en binnen een korte tijd zal ik gelijk krijgen en veel meer mensen het zien, Lucas Moura is en blijft een veel groter talent en betere voetballer dan Neymar die flink is gehyped. Het is een goede voetballer maar ik zie hem niet uitgroeien tot een voetballer die bij de top 3 zal horen van de wereld iets wat ik wel bij Lucas zie gebeuren die nu al 1 van de beste middenvelders ter wereld is.

Slechte actie trouwens van Ronaldinho om de bal op te eisen en misbruik te maken van z'n status, als de afspraken zijn dat Neymar ze neemt moet je niet zomaar de bal opgaan eisen zeker niet zonder te overleggen maar dat is hoe ik het zie.

7 februari 2013 om 23:09

Lucas is sowieso het beste Braziliaanse talent op dit moment. Neymar en Oscar vind ik van hetzelfde niveau. Oscar vond ik voordat hij naar Europa kwam erg goed enkel heeft hij het bij Chelsea moeilijk voornamelijk in de Pl.. in de CL daarentegen schiet hij ze vlot binnen.

7 februari 2013 om 13:32

Ronaldinho is nooit echt een wonder vanaf de stip geweest. Natuurlijk wel een fantastische voetballer, maar het nemen van penalty's is toch een specifieke kwaliteit. Messi is bijvoorbeeld ook een geweldige voetballer, maar mist regelmatig een penalty. Als je een zekerheidje als Lampard of Balotelli in je team hebt, dan is dat toch fijn.

7 februari 2013 om 23:15

Of wat dacht je van Ibrahimovic, heeft in die 7 jaar Serie A maar 2 penalty's gemist en z'n laatste misser dateert alweer 3 jaar geleden.

8 februari 2013 om 01:03

Ibrahimovic is een ander goed voorbeeld inderdaad.

7 februari 2013 om 15:40

Ronaldinho is toch echt een van de meest complete voetballers die ik ooit heb gezien. Beschikt over alle kwaliteiten die nodig zijn als voetballer. Jammer dat het zo snel is weggezakt bij hem. Had hem nog graag zien voetballen. misschien terug naar zijn oude ploeg psg???

7 februari 2013 om 23:17

PSG moet Ronaldinho niet meer terug willen. Ze hebben met Beckham al een 'old-timer' binnen gehaald. Ze moeten meer spelers aantrekken zoals Lucas jongens die heel talentvol zijn en nog jong. Kosten een hoop maar kunnen ook heel veel opleveren. Met een Ronaldinho word je kwalitatief niet echt beter (misschien in de breedte) en je kan met hem alleen geld verdienen met merchendising al is de vraag hoeveel spelers een shirt van Ronaldinho halen wanneer je al sterren als Ibrahimovic Lucas Beckham Verratti(voor de Italianen) en Silva in het team hebt.

9 februari 2013 om 09:02

ach, zolang dit nog gebeurd in de vriendschappelijke fases dan is er niks aan de hand.. straks in brazilie zelf moeten ze er echt staan!! dan kunnen dit soort dingen niet meer!!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Voetbalzone video

Brazilië

FIFA ranking: 7
181 fans
Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
2.Mexico73
Voor de complete stand: Wereldkampioenschappen
SpelersPositieW
David LuizVerdediger72
OscarMiddenvelder72
RamiresMiddenvelder70
Thiago SilvaVerdediger61
MarceloVerdediger60
PaulinhoMiddenvelder60
Voor de complete selectie: Clubpagina Brazilië.

587 fans
Middenvelder, 34 jaar

In de wandelgangen

Zaterdag 26 juli
AC Milan heeft een serieus bod van Real Madrid op Stephan El Shaarawy afgewezen. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...


Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 0.4089355 seconden.