Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Gaal roept Robben op; Blind en John in basiself

Laatste update:

Arjen Robben mag zich alsnog opmaken voor de interland Nederland-Italië van woensdagavond. De vleugelaanvaller werd aanvankelijk niet opgenomen in de definitie selectie van Oranje, maar kan er alsnog bijkomen nu Klaas-Jan Huntelaar is weggevallen. De spits van Schalke 04 viel dinsdag weg met een bloeduitstorting in het oog. Geen ernstige blessure, maar hij ziet daardoor niet scherp.

/

Huntelaar keert daarom huiswaarts en laat zich in de selectie vervangen door Robben. De kans is groot dat Robin van Persie nu sowieso als centrumspits begint tegen Italië, als bondscoach Van Gaal niet al voor hem gekozen zou hebben. Voor Huntelaars vervanger Robben is de oproep voor de wedstrijd tegen Italië een kans zichzelf weer eens te manifesteren. Bij zijn club Bayern München is hij zijn plaats namelijk kwijt.

Robben deed in november nog wel een helft mee tegen Duitsland, maar imponeerde daarin niet. Van Gaal gaf dinsdag overigens reeds de opstelling weg voor de oefeninterland tegen i Azzurri. Volgens NOS-commentator Bas Ticheler zal dit de basiself zijn:

Opstelling Nederland:

Tim Krul; Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Daley Blind; Adam Maher, Jordy Clasie, Kevin Strootman; Jeremain Lens, Robin van Persie en Ola John

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Robben is tegenwoordig een spits in van Gaal zijn profielschetsen?

5 februari 2013 om 16:26

Het maakt toch niks uit wie er morgen in de spits en op de flanken staat!
Met deze verdediging en middenveld komen we waarschijnlijk niet eens op de helft van Italie, laat staan dat de spits een kans krijgt.

Je speelt tegen Balotelli en el Shaarawy (of hoe je dat schrijft) met Janmaat, de Vrij, BMI en Blind.... Dat gaat al fout. Dan het middenveld met Maher, Clasie en Strootman tegen spelers als Pirlo...

Denk dat ik maar een wedstrijdje over sla want het wordt niet veel ben ik bang...

5 februari 2013 om 16:55

Dit is echt een elftal van niks ,niveau van Zweden,denemarken ,turkije . Als we met dit elftal naar de WK moeten , dan gaan we de eerste ronde naar huis .

5 februari 2013 om 17:09

Dat komt omdat meneer van Gaal zo zijn eigen oogappeltjes heeft. Zoals Clasie, de complete Feyenoordverdediging en Krul. Tja, als je dan ook altijd dezelfde kwalitatieve spelers test, komt het natuurlijk nooit goed.

5 februari 2013 om 17:28

Wat snap jij niet aan verjongen dan?

5 februari 2013 om 17:49

Aan verjongen snap ik veel. Ik zeg toch dat het probleem is, dat hij altijd dezelfde spelers oproept. En nooit spelers als De Jong, Bütnner enz. als hij wil testen moet je dat met verschillende spelers doen.

5 februari 2013 om 17:54

Ik vind het ook onbegrijpelijk dat Janmaat de voorkeur krigt boven van Rhijn. En dat van der Wiel niet eens wordt opgeroepen. Niet omdat ik met een Ajax bril kijk. Ik ben het bijvoorbeeld wel eens met het centrale duo van Feyenoord. Die hebben veel potentie. Maar ik vind v Rhijn toch echt een klasse beter als Janmaat. Daarnaast is vd Wiel ook gewoon altijd nog beter.

Verder is het natuurlijk een lachwekkende selectie. Best wel triest dat v Gaal bijvoorbeeld de Jong niet oproept. toch de aanvoerder van Ajax heeft behoorlijk wat ervaring. Is belangrijk geweest voor Ajax in grote wedstrijden. Nee ipv daarvan roept hij spelers als v Ginkel, Maher de guzman op die nog lang niet het niveau de jong hebben.

5 februari 2013 om 18:21

v Ginkel, Maher, Guzman doen niet zo veel onder voor de Jong momenteel, al had ik zelf ook wel verwacht dat Louis hem een keer zou oproepen.

5 februari 2013 om 19:24

Hij heeft maar twee keepers mee omdat de rest geen wedstrijdritme heeft of niet fit is. Dan hb ik toch liever krul dan Vermeer met alle respect.

5 februari 2013 om 19:48

Janmaat en Van Rhijn ontlopen elkaar nauwelijks. Van Rhijn wordt wel een beetje gehyped door de Ajacieden hier. Aanvallend voegt die niet veel toe en zijn directe tegenstander scoort toch regelmatig een goal. Overigens staat Janmaat erg hoog in het VI klassement dus dat geeft aan dat die ook enorm constant is.

5 februari 2013 om 20:13

Ik ben een fan van Siem de Jong. Op meerdere plekken inzetbaar, zakt nooit door het ijs. Maar Siem de Jong en Oranje? Dat is echt belachelijk. Je hebt het over een 24-jarige speler die op die leeftijd net goed genoeg is voor Ajax en posities bezet waar we of al gevestigde sterren hebben of veel grotere talenten, waaronder ja: Maher en de Guzman.

5 februari 2013 om 15:44

Geen verstandige keuze van Van Gaal.. Hij heeft voor een bepaald beleid gekozen en dan moet je daar ook aan vasthouden. Robben is nou eenmaal geen pure spits en Huntelaar is dat wel, dus hij wijkt af van de profielschets en hij speelt niet bij zijn club. In principe is dit een kwalijke zaak, want je gooit je eigen beleid te grabbel op deze manier. Daarnaast is het zo dat Robben niet de juiste man voor Oranje is, want het is geen teamspeler.
Hij neemt een heel groot risico met de keuze voor Robben, want zijn aanwezigheid kan heel erg bepalend zijn voor de sfeer binnen het team. Daarnaast is het ook nog eens zo dat iedereen zijn vraagtekens zet bij het rendement en het profijt dat Oranje vandaag de dag nog van Robben heeft. Het is wellicht beter dat hij niet meer zal spelen richting Brazilië, want hij brengt domweg te weinig. De factor 'onzekerheid' is te groot en dat kun je niet verantwoorden richting de rest van de selectie.

5 februari 2013 om 16:16

Ik ben het helemaal met jou eens. Die Robben zit niet lekker in zijn vel en daar maak ik me wel zorgen om. Dit besluit kan tot problemen lijden en vraag me af of dit wel echt nodig is.

5 februari 2013 om 16:42

Wie zegt dat Robben evt in de spits gaat spelen? Hij kan toch ook Kuyt of Lens nu als spits zien en Robben als vleugelspeler

5 februari 2013 om 16:54

Onzin...
Robben is van absolute wereld top geweest, met nadruk geweest.
Hij kan dat niveau weer halen zelfs als is hij straks in de 30.
Wel moet elke speler een eerlijke kans krijgen en dat moet van Gaal heel duidelijk uitleggen zodat er een eerlijke concurrentie ontstaat.
Robben op de linksbuiten is zeker van grote meerwaarde voor dit Oranje en daar draait het om en niet om de onzekere gevoelens van de jongens in de selectie.

Edit:
In Nederland hebben we er echt een handje van om oude spelers te onderschatten.
Wat er ooit in zat zit er nog in en kan er altijd nog uitkomen.
Pirlo, Drogba, Lampard hebben allemaal laten zien dat je ook op oudere leeftijd nog kan schitteren en juist die ervaring kan gebruiken in grote wedstrijden.

5 februari 2013 om 15:46

Terwijl hij ook al eerder zij dat hij alléén spelers oproept die vaak bij hun club aan spelen toe komen...

5 februari 2013 om 15:52

Ja elia is topfit, maar speelt slecht. Robben is momenteel fit maar mag niet spelen. Robben is in potentie de beste speler van duitsland( Als hij in vorm is), Elia is dat niet.

5 februari 2013 om 15:52

Elia heeft nog niet zo veel laten zien dit seizoen vind ik, een Robben op 80% is nog altijd meer waard als een Elia op 100%.

5 februari 2013 om 15:54

Robben is zelfs op halve kracht nog 10 keer beter dan Elia man.

5 februari 2013 om 15:55

Elia in de spits? Sorry? Dat is nieuw voor mij. Verder is Robben in matige vorm mijn inziens nog altijd beter dan Elia in zijn huidge vorm, wat alles behalve best is. Overigens erg vreemde reactie van je, vraag me af waarom je denkt dat hij de koning van Nederland is, om nog maar niet te spreken over waarom je vindt dat hij een verwarde, oude, gekke man is.

5 februari 2013 om 16:02

Elia voegt helemaal niets toe aan het Nederlands elftal, die jongen hebbelt een beetje anoniem mee bij Bremen en is zelden tot nooit beslissend.

5 februari 2013 om 16:08

Als je spits geblesseerd is en je hebt als stokpaardje dat je alleen per positie selecteert roep je spelers uit de categorie , Luuk de Jong, Dost, Van Wolfswinkel en Siem de Jong (volgens van Gaal ook een spits) op en niet Arjen Robben. Als dat je filosofie is hou je daar dan aan. Daarnaast is zijn filosofie dat als je niet speelt je ook niet geselecteerd word. Nog een reden om Robben niet mee te nemen. Ik ben zelf totaal geen voorstander van die filosofie trouwens maar van Gaal wel des te vreemder dat hij zo handelt.

5 februari 2013 om 16:17

Nou weet ik, 1 zwaluw maakt nog geen zomer.
Maar afgelopen weekend heeft Bremen met 2-0 gewonnen en daar had Elia een wel groot aandeel in. Speelde de verdediging helemaal zoek. Gaf assist op de 1-0 . En gaf na een mooie dribbel de voorassist op de 2-0

Speelde wel van rechts afgelopen weekend en daar speelde hij beter dan het hele seizoen op links

5 februari 2013 om 16:18

kom op man.

wat een afschuwelijke mierenneukerij van vele mensen hier. iets teveel naar johan derksen gekeken?

laat van gaal gewoon lekker zn werk doen en dan rekenen we hem straks wel af op zn prestaties.

dat je kritiek hebt op zn keuzebeleid en liever andere spelers erin hebt, a la. maar gaan zoeken naar inconsequenties in zn beleid of hem pakken op eerder gedane uitspraken. tjonge jonge, wat vind ik dat kinderachtig.

het oproepbeleid van een trainer is geen exacte wetenschap. er zijn allemaal factoren die je mee kunt nemen. en op basis van verschillende afwegingen bepaald louis van gaal wie er op wordt geroepen. lijkt me heel logisch.

zielig gedoe.

5 februari 2013 om 16:25

Wat een geweldige verdeidging. Hoop dat we met 0-5 het schip in gaan, dan is dit experiment hopelijk snel voorbij.

5 februari 2013 om 16:27

denk dat het voor Arjen ook even lekker is om bij Oranje te laten zien wat hij kan, had liever gezien dat hij basis stond zodat hij een beetje kan inkomen. Vind het erg jammer dat Robben op de bank zit bij Bayern. Hij is toch een van de betere.

5 februari 2013 om 16:34

Cloud..

Jij weet als geen ander dat het zo niet werkt en je met zwakke argumenten komt.. Het is de enigste juiste conclusie die je kunt nemen in dit geval, want Van Gaal zet zichzelf met zijn eigen beleid te kijk. Van Gaal kan het tegenover de Nederlandse bevolking niet maken om Robben op te roepen. Dit gaat voor zeer veel onrust binnen en buiten de selectie zorgen.. Het hek is van de dam nu er spelers worden opgeroepen die niet bij hun club spelen.

5 februari 2013 om 16:41

nou leg maar eens uit dan. waarom is het hek van de dam als er een speler wordt opgeroepen die niet speelt bij zn club?

mag van gaal geen uitzonderingen maken als hij dat nodig acht?

als je daarover de hele tijd gaat zeiken dan vind ik je een mierenneuker.

5 februari 2013 om 16:53

Gelukkig is van Gaal de Bondscoach!!!
En niet die regeltjes-prutsers: hij zei dit en nu zegt hij dat.
Omstandigheden zijn iedere keer anders en een goede coach springt daar creatief mee om.

Hoop op een gelijkspelletje of nog beter kleine overwinning!

5 februari 2013 om 17:10

Dat vind ik wel meevallen als je ook nog kuyt en lens in de spits zou kunnen doen, dit kan juist goed doordacht zijn dus trek niet zo snel conclusies en Robben was toch wel een top speler die nog steeds wat kan toevoegen aan het Nederlands elftal dus waarom zou een toegevoegde waarde dan weglaten?

6 februari 2013 om 08:46

O jij speelt liever met Greg "vergif-in-de-groep" van der Wiel ,johnny "liever-op-het-middenveld" Heitinga, Joris "opa" Mathijssen en Jethro "kan-er-niets-van" Wilems?

Is het al in je opgekomen dat we niet beter hebben? Simpele ziel. Reageeer anders even met een clubbril op.

5 februari 2013 om 16:00

Robben heeft hij gewoon geselecteerd als buitenspeler, ik denk dat Lens in de spits gaat spelen wanneer Robben er in komt. Van Persie gaat sowieso maar een helft spelen, dat gaf hij gisteren indirect aan tijdens een interview.

5 februari 2013 om 16:10

Als dat echt waar is, wat je over Van Persie zegt, dan is dat een schandelijke zaak in mijn ogen.. Hoe kun je nou zeggen dat je maar één helft wil/gaat spelen? Wees toch eens trots en blij dat je het Oranje mag dragen, maar dan gooit hij er weer zo'n vreemde quote uit tijdens een interview.. Waar zijn die spelers gebleven, die met trots het Oranje droegen en vochten voor Nederland? Met de pers praten is vaak al te veel gevraagd tegenwoordig..

5 februari 2013 om 16:21

waarschijnlijk wil man utd ook liever dan robin van persie geen 90 minuten gaat spelen.

jij maakt er gelijk van dat van persie bij huis ter duin is aangekomen en meteen naar louis van gaal is toegestapt met de mededeling dat hij maar 1 helft wil spelen.

het wordt steeds gekker hier.

5 februari 2013 om 16:23

Ik weet het niet zeker, maar ik dacht dat te halen uit te woorden van hem. Als je het interview wilt zien moet je even kijken op uitzendinggemist en dan naar nieuwsuur van gisterenavond. En als dat zo is dan is dat eerder een afspraak tussen de Knvb en Manchester. Want ik denk als het aan Robin ligt dat hij graag een hele wedstrijd wilt spelen. Maar anderzijds kan ik me voorstellen dat hij ook niet te veel risico wilt lopen mbt de Champions Leaque wedstrijd volgende week tegen Real Madrid. Maar hij zei daarentegen ook weer dat hij met gemak 3 wedstrijden per week kon spelen. Dus afwachten maar.

5 februari 2013 om 17:01

Lens is toch ook centrumspits? Dus Robben is voor de flank gehaald.

Dit is heel goed nieuws, Robben erbij is een verademing!

5 februari 2013 om 16:18

Dat is het juist helemaal niet, want dit gaat voor grote onrust binnen de groep zorgen en bij spelers die wél wekelijks spelen.. Hoe kun je nou orakelen dat je vasthoudt aan een beleid, maar daar vervolgens constant van afwijkt.

5 februari 2013 om 16:40

Het gaat voor grote onzrust zorgen lijkt me totaal niet waar. Hij is in eerste instantie niet geselecteerd net zoals andere grote namen die niet spelen, dus dat is gewoon het beleid. Dat er iemand wegvalt en hij, een grote naam in het nederlands voetbal, word opgeroepen zal bij die jonge gasten die nu een paar interlands hebben echt geen vraagtekens oproepen! Ik zou blij zijn met zo een man achter de hand als jonge speler van het Nederlands elftal en zeker tegen Italië.

5 februari 2013 om 17:38

Misschien in de vorm van het WK, maar daarna werd ie zo voorspelbaar dat hij niks meer klaarspeelde tegen middelmatige landen. Toen ie op de linkerkant werd gestald verbeterde dit iets, maar Robben is gewoon geen teamspeler en verpest meer aanvallen dan ons lief is.

Van Persie krijgt gewoon meer ballen als Robben (en zelfs Sneijder in mindere mate) er niet in staat en alleen met Van Persie in de hoofdrol gaan we misschien wat bereiken. Als we weer al die egotjes die zodra ze de 16 meter lijn ruiken op goal moeten knallen (afellay ook niet te vergeten) word het precies zo'n drama als op het EK.

Een Robben in vorm moet gewoon elke wedstrijd op de linkerflank spelen.

5 februari 2013 om 15:47

ik vond hem idd wel een verademing op de linkerflank, het neemt het voorspelbare weg en zo kon hij betere voorzetten afleveren ! Maar als je nu een rechterflank hebt met ola john zal Van Persie volgens mij veel ballen in zn richting ontvangen, en met de huidige vorm waarin ie zit schiet ie ze me zn ogen dicht op doel

5 februari 2013 om 15:56

Dat neemt het voorspelbare weg? In plaats van binnendoor gaat hij nu gewoon altijd buitenom. Niks bijzonders.

Raar Robben speelt amper wedstrijden voor Bayern en dat word hij opgeroepen, ik kan me nog herinneren dat van Gaal zij dat iedereen wedstrijdfit moest zijn en hoort te spelen bij zijn club.

Haha, daar gaan z'n uitspraken die ze gister bij VI lieten horen. Nu hebben niet meer alle geselecteerde spelers basis gespeeld van het weekend en zal hij dus nieuwe nog niet behaalde formaliteiten moeten verzinnen om de veermassa in z'n kont te vermenigvuldigen.

Overigens wel mooi dat Robben erbij zit, zal hem goed doen gezien de huidige situatie bij Bayern, hoop dat hij gewoon start samen met John op de vleugels. Zo moeten we het immers op het WK ook doen.

5 februari 2013 om 15:55

Tja, maar goed..tot gisteren wist v. Gaal dit ook niet natuurlijk.

5 februari 2013 om 18:00

Robben heeft afgelopen weekend gewoon gespeeld hoor, zijn uitspraak klopt dus nog steeds.

5 februari 2013 om 15:49

We moeten al blij zijn als hij een half jaar pijn vrij speelt Echt jammer voor hem.

5 februari 2013 om 15:56

En zo is het codec.
Hoop ook echt dat hij zich hier gaat revancheren.
In zijn gewone doen hoort Robben inderdaad bij de top 5 beste spelers op het moment.
Is hij niks minder dan een v. Persie ofzo.
Maar helaas is hij niet altijd fit..zo lang mogelijk weer van hem genieten.

5 februari 2013 om 16:47

Top 5 ? wie zijn die andere 4 dan?

De opstelling is ook al bekend. Enige waar ik het niet echt mee eens ben is Janmaat maar ja zoveel verschilt t nou ook weer niet met van Rhijn. De Guzman lijkt mij ook beter dan Clasie.

Krul
Janmaat
de Vrij
BMI
Blind
Maher
Clasie
Strootman
Lens
van Persie
John
5 februari 2013 om 15:47

Vind de Guzman echt niet zo goed als iedereen zegt. Moet wel zeggen dat ik hem bij Swansea niet echt heb zien spelen maar in Spanje heeft hij dik gefaald. Enige wat ik niet snap is dat Janmaat speelt. Van Rhijn is gewoon een stuk beter en heeft ook al veel meer ervaring op hoger niveau.

5 februari 2013 om 15:48

Maher en de Guzman zijn verschillende spelers. de Guzman is te vergelijken met Clasie. Maher is meer een 10- een creatieve middenvelder - zoals Sneijder of Vd Vaart.

5 februari 2013 om 15:55

@codec Maher is ook een creatieve middenvelder, een 10 en aangezien dat Maher al eerder bij Oranje debuteerde, is het logisch dat van Gaal hem nog wil langer zien spelen op 10. de Guzman krijgt ook wel zijn kans; ditto met van Ginkel.

5 februari 2013 om 16:02

Ik neem aan Codec, dat jij niet veel wedstrijden van Swansea kijkt, want 9 van de 10 keer speelt de Guzman controlerend met veel drang naar voren..

5 februari 2013 om 16:14

Als je hem bij Swansea had zien spelen, dan had je een hele andere reactie geplaatst

5 februari 2013 om 15:50

Janmaat en v Rhijn zijn beide verdedigend kwetsbaar. Vind dit dus een begrijpelijke keuze. In de toekomst gaat V Rhijn Janmaat denk ik wel voorbij

5 februari 2013 om 15:52

Tenzij vd Wiel nooit speelt. Ook geen verdedigend wonder overigens

5 februari 2013 om 15:58

Van Rhijn is veel stabieler dan Janmaat. Wat is die gozer slecht zeg, die laat zich gewoon aan de binnenkant kinderlijk voorbij lopen. Nee, Janmaat is absoluut Oranje onwaardig. Het wordt tijd dat Van der Wiel weer eens gaat ballen want met dit elftal word je keer op keer geslacht. Dat middenveld ook.. Hahaha

5 februari 2013 om 15:58

ohjjjaaaa diezelfde vd wiel die het hele ek bezig was met schoenen en truien verkopen en tegen Portugal alleen maar over het gras heeft liggen rollen. Van der wiel moet voor Altijd gepasseerd worden voor oranje....

5 februari 2013 om 16:05

In de toekomst gaat van Rhijn Janmaat wel voorbij? Volgens mij IS hij hem al voorbij...

5 februari 2013 om 16:55

Hij verdedigt vooral de bank daar! Ik moet wel eerlijk toegeven dat hij dat goed doet, dat dan weer wel.... ;-)

6 februari 2013 om 08:49

Vergeet die Van der Wiel nou... Het is overduidelijk dat Van Gaal hem nooit zal selecteren. Is in dat groepsgesprek na het EK , waar Van Gaal bijzat, als de grote onruststoker bestempeld. Van Gaal vind hem overduidelijk vergif voor de groep.

5 februari 2013 om 15:56

op papier lijkt mij Italie de betere. Maar ja Robben is er ook bij dus mischien een kansje. Verder vindt ik het jammer dat hij V.wolfswinkel thuis laat, een spits die goed presteerd en altijd speeld. Jammer dat hij bijna nooit speeld voor Oranje. Ook had hij Bas Dost een kans kunnen geven, want ja hij maakt toch ook zijn doelpunten...

5 februari 2013 om 15:59

In het bericht staat toch een heel andere opstelling?

Hiermee spreekt hij zichzelf weer tegen...
Speelt niet en is geen centrum spits.

Had dan van Wolfswinkel of Siem opgeroepen.

5 februari 2013 om 17:06

Snap je punt, maar Siem kan niet. Speelt met jong oranje

5 februari 2013 om 18:40

Nee dat is Luuk.

6 februari 2013 om 11:20

Hahah, klopt.
Ik was er even niet bij geloof ik

Misschien wel beter zo. Kan Van Persie de hele wedstrijd in de spits spelen. Jammer dat Kuyt en Lens waarschijnlijk de voorkeur krijgen boven Robben anders had ik zo gespeeld:

Krul
vRhijn
Maaktmenieui
BMI
Blind
Classie
Strootman
Robben
Maher
John
RvP

Dus van Persie zou dan vanaf links gestart zijn en Huntelaar in de punt? En door de blessure van Huntelaar gaat van Persie dus nu in de punt en John vanaf links...

5 februari 2013 om 16:03

nee van Persie is zowieso 1e keus. Onbegrijpelijk dat huntelaar er nog bij zit. Die man staat al maanden droog...op 1 intikkertje in de beker na dan

5 februari 2013 om 16:07

Waarom geen Dost, Luuk de Jong of Wolfswinkel ? Dat zijn spitsen...robben is een flankspeler...

5 februari 2013 om 16:17

Je hebt met Lens al een semi spits, die kan daar bij weg vallen van RvP spelen. En dan heb je geen flankspeler meer over, vandaar Robben.

Natuurlijk had een extra spits kunnen oproepen, maar hopelijk kan Robben zijn klasse weer laten zien. En het Nederlandse volk ziet liever Robben spelen lijkt me. Dat is ook voor de publiciteit en kijkcijfers.

5 februari 2013 om 16:22

Tja Lens en Kuyt kunnen ook in de spits. Denk dat dat de gedachtengang is.

De opstelling is al bekend - Krul; Janmaat, de Vrij, Martins Indi, Blind; Maher (op 10), Clasie, Strootman; Lens, vpersie en John

5 februari 2013 om 17:06

Dat staat ook in dit artikel....

5 februari 2013 om 17:12

aanvankelijk niet, hoor. de opstelling is achteraf bijgezet in het artikel.

5 februari 2013 om 17:13

Ok, sorry man

Ik denk dat Nederland wel gaat winnen.
Allemaal voetballertjes die zich willen gaan bewijzen..
Het zal lang 0-0 blijven, maar door de fitheid die de nederlandse spelers hebben, komen ze laat in de wedstijd op voorsprong. Ik denk serieus dat de jonkies van holland, de italianen kapot spelen.

Hetzelfde geldt voor United States, wij zijn ook bezig met verjonging in het elftal.
Alleen jammer dat Donovan dan ook uit is gevallen..

5 februari 2013 om 16:01

Speelt Altidore nog een beetje veel wedstrijden voor Team Usa?

5 februari 2013 om 16:06

Nauwelijks, zo heel af en toe had hij een invalbeurt, maar hij staat nooit in de basis. Zit trouwens niet eens meer bij de selectie.
Ik weet ook vrijwel zeker dat hij ook niet in de basis gaat komen in de toekomst, met de nieuwe jonge speler van D.c. United

5 februari 2013 om 16:19

Ik vind echt jammer dat hij niet meer opgeroepen wordt. Hij zou mentaliteits- problemen hebben en het botert niet tussen hem en Klinsmann. Maar "back home" hebben de fans er een andere kijk op. Kweet niet hoor. We kunnen best een spits als hem gebruiken.

5 februari 2013 om 16:40

Altidore is wel opgeroepen hoor. Klinnsman is trouwens alleen maar lovend over Altidore; ik denk dat hij een belangrijke speler wordt voor de USA Team. Hij is pas 23 dus hij heeft nog veel jaren om bij de USA Team te ontwikkelen als sterkhouder.

5 februari 2013 om 17:00

HS dat zie je helaas verkeerd ben ik bang. Italie is namelijk ook aan het verjongen en met het koppel El Shaarawy en Balotelli voorin zijn ze denk ik te machtig voor onze verdediging.

Ik kijk er ook naar uit om Verratti van PSG op het middenveld te zien acteren.

Ik vind het fijn dat robben er weer bij zit. Is nog steeds een van de beste spelers van Oranje ook al speelt hij niet bij zijn club. Vind het alleen wel een rare beslissing. Zou een spits toch voor een spits inruilen. een Luuk de Jong,dost , Siem de Jong misschien.
Excuses als ik een naam opnoem die er al bijzit. weet niet uit me hoofd welke spelers er bij zitten

Robben moet gewoon een nieuwe club vinden en dan nog een keer vlammen. Sneijder heeft al een nieuwe omgeving, Stekelenburg kan hopelijk zijn basisplaats terugpakken en De Jong moet sterk terugkeren van zijn blessure alleen van der Vaart is denk ik over is helaas heel traag en nu ook met zijn prive situatie zal het niet beter er op worden.

Een gevestigde top in de voorhoede en een gretige jonge verdediging die meters kan maken we zijn in ieder geval niet bij voorbaat kansloos.

Stekelenburg
van Rhijn
De Vrij
Indi
Buttner
De Jong
Sneijder
Robben
van Persie
John
Huntelaar
5 februari 2013 om 15:52

Ik moet zeggen dat ik toch liever Classie dan de Jong heb. Is opbouwend gewoon veel en veel beter. En als Strootman zich zo blijft ontwikkelen kan Huntelaar de bank op bij het WK. Buttner LB slaat nergens op die speelt nooit.

5 februari 2013 om 16:09

"en als Strootman zich zo blijft ontwikkelen kan Huntelaar de bank op bij het Wk"

Je weet wel dat Strootman middenvelder is en Huntelaar spits....????

5 februari 2013 om 16:09

Clasie in plaats van de jong is een optie Buttner is persoonlijk mij favoriete linksback van Nederland na Martins Indi alleen die wil ik in het centrum maar Willems is ook een optie en in mindere maten ook Blind.

5 februari 2013 om 16:32

Voor die plek staat strootman boven clasie in de hiërarchie.

5 februari 2013 om 17:04

Nigel de Jong is heel belangrijk voor dit Oranje. Hij is de enige die echt alle gaten kan dichtlopen en je merkt eigenlijk heel goed dit seizoen dat City hem heel erg mist. Clasie is nog lang niet op dat niveau en ik denk ook niet dat hij het ooit gaat halen dan schat ik Anita eerlijk gezegd hoger in. Vilhena van Feyenoord daarentegen heb ik wel weer hoge verwachtingen van. Als hij geselecteerd was geweest dan was Fer het meest logische om naast Strootman te acteren.

5 februari 2013 om 21:47

City speelde tijdens het kampioensjaar ook al vaak zonder hem, vind het een bijzonder matige speler.

5 februari 2013 om 15:55

Echter is het voor Robben hetzelfde verhaal als bij Sneijder. Voor iemand die zo royaal verdiend en het al zolang niet heeft laten zien gaat er geen topclub meer komen. In elk geval geen topclub in de zin van Man Utd, Man City etc.

Dan blijven er toch weinig opties open voor Robben hoor, denk een beetje dezelfde soort opties als Sneijder had.

5 februari 2013 om 16:20

Robben maakt meer kans op een topclub als Sneijder, Sneijder had namelijk pech dat elke topclub dubbel en dwars bezet was op het middenveld en aanvallende middenveld op de rechtbuiten is dat nog niet bij elke club zo.

5 februari 2013 om 16:31

Dat klopt wat je zegt. Maar dan heb je ook weer dat een buitenspeler wel echt helemaal topfit moet zijn wil je iets aan hem hebben. Bij middenvelder is dat toch iets minder essentieel als met een buitenspeler.

Daarbij noem jij dan eens 3 topclubs die nu eventueel in Robben geintresseerd zouden zijn?

6 februari 2013 om 04:30

Ik kan er geen drie noemen maar na dit bericht zullen de interesses spoedig bekent worden

Mogelijk Chelsea oude club en veel van de aanvallers functioneren niet.
Arsenal twijfel ik over aangezien Giroud steeds beter word.

6 februari 2013 om 14:25

Chelsea is net flink bezig met een verjonging. Die hebben op die posities als jongens als Mata, Hazard en Oscar. Met alle respect maar hoezo dan een dure Robben halen waarvan je nog maar moet afwachten of hij ooit nog in vorm raakt. Dan denk ik eerder dat Chelsea nog een paar jonge gasten haalt.

Arsenal gaat hem sowieso niet worden. Die betalen niet dat soort salarissen die Robben verdient. Daarbij past Robben nou ook niet bepaald in het aankoopbeleid van Arsenal.

nou voor robben de kans om zich te laten zien wat die nu kan, misschien kan hij zo een basis plaats afdwingen bij Bayern of zichzelf in de Etalage zetten wie weet waar die volgend jaar dan kan spelen

nou daar ben je mooi klaar mee blind in de basis
die Italianen vreten hem op
dat word dus weer een verlies partij

5 februari 2013 om 15:54

Blind is dit seizoen toch 1 van de uitblinkers in ajax hoor, Willems kreeg gewoon zn kans in het elftal omdat Pieters geblesseerd was. Willems legt te veel risico in zn spel en waant zich soms meer linksbuiten en verwaarloost daardoor zn verdedigende opdrachten. Ik ben benieuwd hoe Blind het gaat doen want hij hield zich toch vrij goed staande deze Cl-editie !

5 februari 2013 om 15:59

We hebben op dit moment gewoon geen waardige linksback. Blind kan het niet aan en Willems is helemaal een aanfluiting. Pieters heb je ook geen back van wereldklasse maar die kan fysiek en verdedigend wellicht nog wat toevoegen.

Daarbij zijn er natuurlijk op zoveel posities eigenlijk geen waardige spelers. We hebben welgeteld op 1 positie een echte wereldtopper en dat is in de spits. De rest is of middelmaat of is over the hill of is 3/4 van de tijd zwak ziek of misselijk.

Het worden magere jaren voor het Nederlands voetbal.

5 februari 2013 om 16:09

Njaa, als je het bekijkt tegenover de vorige lichting heb je wel een punt. Maar Van Gaal moet nu proberen van al deze talenten een team te smeden dat zich als een waardige ploeg kan opstellen richting het Wk.

En sommige spelers hebben de potentie om uit te groeien tot wereldspelers: zie Maher,strootman,bmi...

De tijd zal uitwijzen waar het Nederlands elftal staat binnen een jaar.

5 februari 2013 om 15:56

Heb je Blind wel eens zien spelen de laatste tijd ?
Stukken beter van Pieters & Willems in mijn ogen , beetje meelopen met de rest wat jij doet.

OT: Verliezen hier maakt niet uit , oefenduel en goed om de jonge jongens te laten proeven aan wedstrijden tegen toplanden.

5 februari 2013 om 16:33

Als ik zie van wie Italië allemaal hebben verloren de laatste 5 oefenwedstrijden dan doet Nederland daar absoluut niet voor onder

5 februari 2013 om 17:03

Bedoel je Blind die LB die Narsingh zo in z'n achterzak had?
Maar zonder flauwekul alle Lb's: Blind, Willems, v Aanholt, Pieters en Büttner is er nog geen een waar je niet om heen kunt. Ik vind Blind wel het meest constant op dit moment van dat rijtje.

Jezus, en dan lees je de vermoedelijke opstelling van Italië.. Wat moeten die nou denken, die lachen zich rot als ze lezen dat ze tegen dit (voor een groot gedeelte) bij elkaar geraapt zooitje van de Eredivisie is. Hele achterhoede is totaal geen niveau van wat de spelers van Italië spelen. Dat wordt wat straks op het WK.

Ik vond Huntelaar dit hele seizoen al niet scherp

Maar even serieus, wat is er toch met het Huntertje aan de hand?

5 februari 2013 om 16:12

Hij mist Raul, hij moet het voorin nu allemaal alleen doen. Schalke mist creativiteit.

5 februari 2013 om 16:19

Ze hebben
Ibi
Farfan
Draxler
Jurado
(holtby)

Zijn die niet creatief, en ze hebben ook nog Bastos gekocht.

5 februari 2013 om 16:26

Jurado en Holtby zijn weg, Ibi is alleen maar geblesseerd, Draxler is een blinde draver. Huntelaar staat op een eiland bij Schalke en krijgt geen fatsoenlijke ballen, waar hij dus wel afhankelijk van is.

5 februari 2013 om 17:06

Mee eens, snap ook niet waarom hij bijgetekend heeft bij Schalke. Wat heb je als 16 meter spits daar in zo'n behoudende werkploeg te zoeken?

5 februari 2013 om 18:00

Daarom hebben de meeste middenvelders ook een betere moyenne dan Huntelaar. Schalke heeft een spits nodig die een bal kan vast houden, en op kan vangen, en Klaas jan loopt alleen maar voor de inknikkers. Zijn contract verlenging is een domper geweest, want zelfs Pelle is beter in ons systeem

Ik ben blij voor Robben. Mijn favoriete speler bij Oranje....
Een Robben in vorm is de beste vleugelspeler ter wereld. Als Robben niet zoveel last had van blessures was hij zeker de man bij Bayern....

Voor de rest vind ik het een zeer zwakke opstelling tegen Italie... Maher classie tegen een Pirlo????? Ik denk dat Pirlo misschien de gemakkelijkste wedstrijd uit zijn loopbaan kan gaan spelen...

Het team moet nu echt rond v.persie gebouwd worden, hij is op dit moment de best presterende speler bij Oranje...

5 februari 2013 om 16:13

Volgens mij dachten Pirlo en Gattuso dat ook tegen 2 17 jarige middenvelders van Psv. Kwam echter vrij bedrogen uit. Je weet het nooit, zeker voor Maher is dit de uitgelegen kans om zich te laten zien op groot toneel en ik kan eerlijk gezegd niet wachten om hem te zien spelen.

5 februari 2013 om 16:21

Whahahaha, ik denk dat jij doelt op PSV vs AC Milan

Die tijd speelde PSV zeer goed en kwamen ze tot de halve finales denk ik.. Dit is nu anders denk ik want AZ speelt alles behalve op hoog niveau.. Ik ben het wel met je eens over het feit dat niemand onderschat mag worden, zeker in het voetbalwereld....

Maar dat neemt niet weg dat het middenveld van Italie op zeer hoog niveau speelt, vooral meneer Pirlo...

Eerlijk gezegt heb ik niet veel gezien van Maher omdat er weinig wedstrijden van de eredividsie hier uitgezonden worden dus ik zal deze wedstrijd proberen te volgen....

5 februari 2013 om 17:19

Klopt, daar doelde ik inderdaad op. Echter moet je het niet vergelijken dat AZ tegen AC Milan speelt, maar Nederland tegen AC Milan (italie) speelt. Maher heeft nu betere spelers om zich heen wat zou kunnen betekenen dat hij dus ook betere mogelijkheden kan krijgen.

Het middenveld van Italie is inderdaad erg sterk maar doet het nou echt onder voor een middenveld met Pirlo, Gattuso, Seedorf en Kaka, allemaal op hun top, ik betwijfel het.

robben lekker thuis laten hij is tegenwoordig geen meer waarde. en heeft een poosje niet gespeelt dus is meneer weer ego eerste klas. en robben is zo voorspelbaar met zijn actie's. mooi in duitsland laten zitten op de bank bij bayern. gewoon met john beginnen die speelt tegenwoordig teminste en ook nog goed ook en robben niet.

5 februari 2013 om 15:54

Robben geen meerwaarde?! Wat?? Die kan met een ingeving zo een wedstrijd voor je beslissen joh.

5 februari 2013 om 15:59

heb ik gezien op het ek missen op leeg doel anders waren we europees kampioen heb jaren met hem samen gespeelt in de jeugd van fc groningen het is en blijft een ego maar dat moeten jullie nog zien.

5 februari 2013 om 16:02

ja topvoetballers he ! ik heb nog in de jeugd samen gespeeld met Lionel maar wat was dat klein ventje verwaand seg ! het is en blijft een klein ventje maar dat moeten jullie nog zien.

5 februari 2013 om 16:12

mooi ja voor jou, maar zo te zien is het niks met je geworden anders had je nu wel op het voetbalveld gestaan en niet achter je computer.

5 februari 2013 om 16:22

Op het EK speelde iedereen ruk joh, niet alleen Robben. Dan hoeven we van Persie ook niet meer op te stellen dus.

5 februari 2013 om 16:02

Ja, John en Elia etc. zijn ook echt wereldtop en net zo goed als een Robben
Alsjeblieft man..als ze nou ongeveer hetzelfde niveau zouden hebben als een Robben en ook bij de wereldtop zouden behoren dan zou ik zeggen ja.
Maar alsjeblieft..als we nog wat willen de komende jaren dan heb je echt wel spelers van wereldniveau nodig hoor.
Een v. Persie, een Sneijder, een Robben.
Dan kun je echt niet aankomen met het B-garnituur wat de rest is.

Afgaande op de opgegeven opstelling denk je dat Jong Oranje morgen tegen Italie speelt.

Lekker hoor, 8 vd 11 spelen in Nederland.....

maar robben is niet in vorm waarom zit ie op de bank!!!!!!!

martins indi lcv eindelijk!!! verder zijn er weinig vedettes en veel talenten laat maar zien wat ze kunnen

deze opstelling lijkt eerder voor jong oranje, behalve v persie dan.
enkel al de verdediging waar janmaat de oudste is met 23 jaar. het zal mij benieuwen wat ze er tegen italie van maken

5 februari 2013 om 16:24

Zou dit het jongste Oranje aller tijden zijn ? Gemiddelde leeftijd 22

Daley in de basis... hoe helpen we oranje naar de klote!!! jammer hoor, daar gaat mijn weddenschap.

robben hoort er gewoon nog bij.. hij mag echter wel eens andere moves gaan bedenken want hij word een beetje doorzichtig..

5 februari 2013 om 15:57

Kan Bruno teminste op z'n goede positie spelen en Blind heeft zich het laatste jaar goed ontwikkelt.

5 februari 2013 om 16:00

Nee janmaat en de vrij zijn van wereldniveau?
Ook clasie voegt niks toe.
Voor Blind is het de 1e keer.

Maher, Strootman, Lens zijn oranje waardig, de rest niet echt.
RVP is de enige klasse spelere.
Robben is dat ook natuurlijk

5 februari 2013 om 16:00

Ik maak mij meer zorgen om Janmaat, Blind laat een véél betere indruk achter.

5 februari 2013 om 16:01

Nou met Daryl Jan Maat maak je je weddenschap er sterker op......

5 februari 2013 om 16:03

Als iemand oranje naar de klote helpt is het Janmaat...blind is de laatste maanden gewoon geweldig in vorm.

5 februari 2013 om 16:04

Kijk dat je niet elke wedstrijd van Ajax kijkt als Feyenoorder snap ik. Maar dat je zelfs Ajax-feyenoord niet hebt gekeken snap ik niet...

Daley is gewoon de beste speler van Ajax van de eerste seizoenshelft, volkomen terecht dat hij in de basis staat.

5 februari 2013 om 16:59

ik als feyenoorder moet zelfs toegeven dat blind een goede ontwikkeling doormaakt bij ajax. je ziet hem elke week steeds sterker worden, terwijl hij in het verleden toch heel wat kritiek heeft gekregen

5 februari 2013 om 17:02

Precies, ik zal de eerste zijn om toe te geven dat ik hem ook wel eens verrot heb gescholden wanneer hij voor de zoveelste keer in de fout ging. Maar na de wedstrijd in de JC, heeft hij geweldige wedstrijden gespeeld. Dortmund uit en Real thuis speelde hij bijvoorbeeld echt geweldig. Ik vind dat hij deze kans gewoon echt verdient heeft en BMI kan nu gewoon op centraal spelen waar hij veel beter is dan op links.

5 februari 2013 om 17:04

hij heeft zich idd ook meerdere malen bewezen in de champions legea, dus gun hem deze kans wel.

5 februari 2013 om 17:08

Janmaat was tegen Ajax idd niet best, aan de andere kant kreeg Blind een week later een vergelijkbare steekbal binnendoor waar een goal uit kwam. Het is op dit moment gewoon erg slecht gesteld wat goede backs betreft in Nederland. BMI raakt ook geen konijn de afgelopen week op de linksback.

5 februari 2013 om 17:12

De snelheid van Blind blijft inderdaad zijn zwakke punt, maar door zich goed te positioneren kan je dit vaak compenseren. Ik denk dat hij aan De Boer dus een goede trainer heeft om dit te verbeteren (wat hij al heeft aangetoond dat hij hierin veel verbeterd is). Maar die steekbal was ook gewoon geniaal van Van Ginkel.

5 februari 2013 om 17:15

je kan wel zeggen dat blind zwak verdedigde, maar V Ginkel gaf wel een geweldige steekbal precies op maat. daar kon blind niet heel veel aan doen. een speler van topklasse had ook naast zo'n bal gegrepen

5 februari 2013 om 17:25

Beetje jammer van die duimpjes omlaag, Blind is idd een grote kneus, maakt zoveel fouten, ik heb erop gelet, iedere wedstrijd die ik in samenvatting zie van Ajax valt er wel een tegendoelpunt door zijn falen.

5 februari 2013 om 17:55

Dan wil ik je adviseren eens een keer een hele wedstrijd te kijken, pas dan kan je iemand echt beoordelen op zijn kwaliteiten, maar dat is mijn mening. Blind heeft een prima ontwikkeling doorgemaakt en verdient deze selectie dan ook wel. Ik heb zelf ook nog steeds mijn twijfels over hem, maar zo'n oefenwedstrijd is gewoon een prima mogelijkheid om hem eens te testen. Zo dik zitten we niet in goede linksbacks en een evt alternatief met BMI op links vind ik ook geen goed idee, omdat hij in Oranje wel bewezen heeft dat hij centraal achterin het beste tot zijn recht komt.

Zowat heel de Feyenoord Defensie staat er in.
Goed elftal, denk wel dat we kunnen winnen van Italie.

5 februari 2013 om 16:04

Toch opvallend inderdaad gezien de Feyenoord defensie van de top 6 in de eredivisie het meest gepasseerd is. Douglas speelde afgelopen weekend misschien niet zo sterk, maar alle wedstrijden daarvoor schakelde hij meedogenloos ze man uit, De Vrij en Indi kunnen niet opbouwen, De Vrij weet niet eens wanneer hij moet inschuiven op het middenveld om de druk op te voeren.

Onbegrijpelijk, Krul mag ballen vissen morgen.

5 februari 2013 om 16:38

de vrij en bmi hebben meer potentie dan die 2 cv pipos van ajax. Als ajax meer nl talenten zou opstellen dan zouden ze ook in oranje spelen.

5 februari 2013 om 17:02

@afca_godenzoon

je moet wel begrijpen dat ze bij feyenoord met mathijsen in de verdediging spelen. je kan hem ong. 90 procent van de doelpunten aanrekenen, helemaal de laatste weken.
bovendien is BMI veel sterker centraal dan LB, kijk enkel al naar zijn bouw.

5 februari 2013 om 17:10

Aangezien jullie het zo goed begrijpen, noem mij een cv uit NL die wel goed kan opbouwen....

Ik hoorde professor dokter meestertje v. Gaal gister bij VI zichzelf weer eens ophemelen over het feit dat HIJ alleen spelers geselecteerd heeft die van het weekend gespeeld hebben. Dan wijkt hij toch af van dit beleid door Robben erbij te halen.

On: Goede keuze toch?! Arjen is fit en het blijft een goede speler, ook al heeft hij nog niet zo veel gespeeld.

Ps: De Jong heeft van het weekend gespeeld toch? Als dhr. V. Gaal zijn eigen systemen heeft zou het eerder voor de hand liggen om De Jong er bij te halen.

5 februari 2013 om 16:03

Alleen tot gisteren wist hij toch niet dat Huntelaar niet mee zou kunnen doen? Dus waarom nu met de wetenschap van nu iemand achteraf op zijn woorden pakken??

vermeer mocht er wel van mij in hoor

5 februari 2013 om 16:51

Ik krijg het idee dat meneer Van Gaal probeert het aantal Ajacieden zo beperkt mogelijk te houden. Het is dat er voor de linksbackpositie echt niemand meer beschikbaar is..

De Vrij en BMI in het centrum, hopelijk let Koeman ook even op!

Italië gaat ons slopen morgen.

Blind komt (nog) te kort voor het Nederlands elftal, laten we blij zijn dat van Gaal hem in een oefenwedstrijd opstelt, als hij door de mand valt zien we hem voorlopig niet meer terug, dan zijn we gelijk ook van dat probleem af.

Waarom in godsnaam Daryl Jan Maat... Pff vind dat persoonlijk een drama! Wel jammer dat die De Guzman er niet in zet, goede speler!

5 februari 2013 om 16:02

Janmaat speelt gewoon hartstikke goed bij Feyenoord, ik weet niet waar je over praat. Kom maar eens met een goede concurrent? Van Rhijn is de enige momenteel die het net zo veel verdiend als Janmaat, al heeft Janmaat iets meer ervaring in de Eredivisie.

5 februari 2013 om 16:08

de Guzman is net bijgekomen. Aangezien dat Maher, Clasie en Strootman al eerder bij Oranje hebben gezeten, is het gewoon logisch dat van Gaal deze talenten nog een kans geeft in de basis en zich laat bewijzen. De Guzman krijgt ook nog wel een kans; zelfde als van Ginkel.

Ik begrijp van Gaal niet. Hij zei hij wil niet meer in de Arena trainen want zijn opstelling wordt iedere keer gelekt in de Telesport, maar toch heeft hij zelf de opstelling nu gegeven. En nu dat Huntelaar wegvalt roept hij Robben die bankzitter is en weinig heeft gespeeld en ook nog eens een flankspeler is. Waarom niet Siem de Jong???

Ik vind dat er geen lijn valt te trekken op het beleid van Van Gaal. Wat voor de ene speler geldt, geldt niet voor de ander en andersom. Het is zijn feestje maar ik vind het maar niks. Niet dat we überhaupt een kans maakten, maar toch.

5 februari 2013 om 16:24

Hij is natuurlijk niet altijd even rechtlijnig, een rare persoonlijkheid en enorm vol van zichzelf. Maar laten we niet vergeten dat vgaal één van de allerbeste coaches ter wereld is en vrijwel overal prijzen heeft gepakt. Bovendien lopen de spelers vrijwel altijd met hem weg, dat zegt toch wel iets.

Je laatste zin is trouwens nonsens...geen kans maken, tegen dit Italië? Als je het nu over Duitsland, Spanje of voor mijn part Argentinië of Brazilië had...maar Italië heeft echt geen team dat zijn tegenstander wel even onder druk zet en afdroogt, don't worry. Dat Nederland door 2 counters met 0-2 kan verliezen sluit ik niet uit en misschien hoop ik dat zelfs wel. Goed voor de ontwikkeling van deze jonge garde.

Altijd dat gezeik op Blind, doodmoe word je dervan. De enige Ajaxied die vanaf dag 1 constant een goede vorm laat zien op een of 2 missertje na. Waarom niet zeiken op bv Lens, die het hele seizoen al als een natte krant speelt en met alles bezig is behalve voetballen en scoren. Geef die jongen nu gewoon eens een kans, nee al die Feyenoorders zijn een aanwinst voor Oranje, not!! Ik hoop dat die jongen zich fluitend staande houdt en wederom al die kritische mensen de bek zal snoeren.

5 februari 2013 om 16:05

Achja.. sommige spelers zullen zich iedere wedstrijd opnieuw moeten bewijzen, terwijl anderen meerdere jaren krediet heeft, terwijl hij hartstikke slecht speelt. Zo gaat dat blijkbaar. Een oordeel vellen is wel zo makkelijk, dan hoef je niet na te denken.

Waarom zou Van Rhijn niet in de basis staan? Die is toch gewoon beter?

Enfin, zou wel mooi zijn als De Vrij en Martins Indi samen in het centrum van de verdediging zouden staan de komende jaren. Zowel bij Feyenoord als bij 't Nederlands elftal.

Ola John in de basis zou ook fantastisch zijn. Kan zowel links als rechtsom en heeft een goeie voorzet in huis. Bovendien heeft 'ie dan Daley Blind achter zich die wel redelijk vaak mee opkomt.

Lens in de basis zou ik ook niet verkeerd vinden. Hij speelt bij PSV ook op rechts de laatste tijd.

Prima opstelling lijkt mij.

5 februari 2013 om 16:14

Waarom is van Rhijn gewoon beter? Ik vind ze eigenlijk gelijkwaardig, alleen heeft janmaat een beter schot in zijn benen.

5 februari 2013 om 16:34

Janmaat is met de bal een kip die zonder kop naar voren rent. Veelste onrustig vind iik hem voor dit niveau. Daarnaast ook niet de sliste verdediger.

Van rhijn is jonger getalenteerder goed aan de bal en heeft meer potentieel. alleen verdedigend soms kwetsbaar net als jan maat.

5 februari 2013 om 17:09

Als je meer wedstrijden van Feyenoord zou zien zou je anders oordelen. Janmaat geeft veel slimme passjes aan met name Pelle en de rechtsbuiten. Is bijna altijd aanspeelbaar en heeft weinig balverlies. Op dit moment gewoon een logische keuze.

5 februari 2013 om 17:18

die 2 jaar verschil in leeftijd maakt het verschil niet.. zou zo kunnen dat van rhijn nog even stil staat in zijn ontwikkeling..

Blind pak je kans en snoer al die haters de mond.
Van Gaal is niet lekker bezig hoor met selecteren.

Je mist toch echt zowat de halve basis lijkt mij.

De enige die er in horen of op de bank zitten normaal zijn: Bmi,maher, Strootman en Lens.
over Ola John heb ik geen mening.
RVP is de enige klasse speler hier en evt Robben.

Ik had misschien liever De Guzman op het middenveld gezien in plaats van Clasie. Dus Strootman fungeert in zijn 1tje het defensieve blok op het middenveld, en dan Maher en de Guzman als aanvallende spelers.

En misschien zelfs van ginkel op rechtsvoor....

Krul
Janmaat
De Vrij
Martins Indi
Blind
De Guzman
Strootman
Maher
Van ginkel
Van Persie
John

Jongens, dit is de vermoedelijke opstelling van Bas Ticheler hè. Van Gaal die kan het wel heel anders doen.

Siem de Jong die had moeten worden opgeroepen. Spits voor een spits. Vind niet erg dat Robben er nu bij is die moet er sws bij zijn maar vind het wel een rare vervanging. Verder vind ik van Rhijn beter dan Janmaat en snap ik niet wat Clasie daar te zoeken heeft in de basis opstelling. BMI in het centrum samen met de Vrij is een verademing

Oei, El Shaarawy tegen Janmaat wordt een hel voor Janmaat. Verder is het middenveld van Nederland natuurlijk ook een lachertje tegenover dat van Italie. Heb er wel vertrouwen in dat BMI Balotelli de baas kan zijn, worden mooie duels.

Ik had ook liever S. de Jong gezien als vervanger.
Die speelt elke wedstrijd en zoals hij zelf al aangeeft, ik roep alleen spelers op die bij hun club altijd spelen.
Het is te zien mr. van Gaal!
Robben speelt amper!

waarom niet luuk de jong??

5 februari 2013 om 16:09

Die speelt nu met Jong Oranje.

5 februari 2013 om 16:13

Hij speelt nu in Kroatie bij Jong Oranje.

Gelukkig staat Blind in de basis.dat komt goe duit voor mijn toto

Mooi dat Robben er toch bij is. Hij blijft een van mijn favoriete spelers mits fit.

Wilt hij serieus met dit elftal tegen Italie voetballen? Waarom heeft hij niet meteen Jeroen Heubach opgeroepen?

Dit is een elftal vol met talenten waar we over een paar jaar veel van gaan genieten. Ik hoop dat veel mensen Blind een eerlijke kans geven en niet te hoge verwachtingen gaan scheppen want hij heeft deze kans verdiend en het is ook terecht dat hij begint want van alle links backs van Oranje is hij de enige die goed presteert.

als hij italie weg speelt kan weer een basis plaats krijgen...

ik vind dat robben echt moet vertrekken bij bayern.

robben moet echt naar een subtop

Tis toch logisch dat Kuyt nu als 2e spits in de selectie wordt gezien? En dan moet er een rechtsbuiten bij worden gehaald. Robben. Tadaaa.

5 februari 2013 om 16:55

Het leven is soms zo simpel inderdaad

Wat een opstelling hee.

Internationaal wordt je met deze opstelling weggevaagd man. In jaren niet meer zo'n slecht oranje gezien op papier.

Word morgen avond interessant om te kijken hoe de jonge defensie het tegen balotelli en de kleine farao doet, denk toch dat de kwaliteit voorin en op het middenveld van Italië de doorslag geeft. Maar het blijft voetbal en dus is er van alles mogelijk. Ik heb er zin in mede omdat italie mooi voetbal speelt wat eigenlijk niet op echt Italiaans voetbal lijkt

Je kan wel een spits van jong oranje pakken maar die spelen nu een wedstrijd. Lijkt me niet verstandig dat je een speler 2x in 2 dagen een wedstrijd laat spelen. Vind het een logische keus om Robben te nemen. Mensen denken veelal te simpel en willen van Gaal nu op een foute beslissing betrappen. Lens kan ook in de spits spelen en hij is opgeroepen als flankspeler. Kan hij makkelijk doorschuiven toch?

Van Gaal moet gewoon terugkomen op de regel dat niemand speelt bij Oranje die bij zijn club niet speelt. Die regel hebben veel bondscoaches gehad en is de meest belachelijke en onzinnige regel die ooit verzonnen is bij Oranje. Als Pietje al 2 jaar bij zijn club op de bank zit en nog steeds beter is dan Klaasje die elke week speelt zet je Pietje lekker in de basis bij Oranje. De beste speelt altijd ongeacht de situatie daar omheen. We hebben het hier wel over het vertegenwoordiging van de beste spelers van ons land. Als een Pietje niet speelt en daardoor zijn niveau meer haalt en Klaasje op zijn positie die wel elke week speelt beter is geworden dan Pietje zet je hem erin. Als Klaasje het niveau van Pietje nooit zal halen , ook niet als hij elke week speelt dan laat je Pietje staan. het is niet zo moeilijk. Het niet spelen van een speler kan de oorzaak zijn dat hij minder gaat spelen en daardoor niet meer geselecteerd word het kan nooit de hoofdreden zijn. Mooi voorbeeld is Sneijder. Die speelde bij Oranje de pannen van het dak terwijl hij op dit moment bij Inter al geen bal meer raakte. Die blijf je gewoon selecteren net zo lang tot je bij Oranje ziet dat hij zijn niveau niet meer haalt of dat iemand anders op trainingen en invalbeurten in oefenwedstrijden ziet dat hij Sneijder voorbij gestreefd is. Eerder serveer je spelers niet af. Wat bezielt die bondscoaches eigenlijk.

5 februari 2013 om 16:33

Wel vreemd dat je Velthuizen met Huntelaar vergelijkt...

Geintje natuurlijk maar ik vind dat je een punt hebt. van Gaal zegt er zelf over te willen waken voor wat (in zijn ogen) is fout gegaan bij zijn eerste bondscoachschap, namelijk niet presterende spelers toch selecteren op basis van krediet.

Ik denk dat de selectie momenteel in de verste verte niet lijkt op wie er uiteindelijk meegaan, maar van Gaal wilt gewoon iedereen scherp, en gefocust hebben. Uiteindelijk zullen Sneijder, van der Vaart, Stekelenburg, Robben denk ik gewoon meegaan maar ze moeten aan spelen toekomen. Dat zal snel genoeg weer gebeuren, denk ik. Hopen dat alle puzzelstukje vlgend jaar in elkaar vallen, en dat jongens als Maher, BMI en Strootman allemaal een stap omhoog kunnen. Dat zie ik toch als de as van de toekomst.

Robben speelt niet zoveel de laatste tijd dus hij zal wel gemotiveerd zijn om minuten te pakken. Bovendien is hij van een niveau waarmee hij altijd iets toevoegt aan Oranje. zou graag vleugels bezet zien door Robben en John in de 2e helft. Dat is toch wel weer een voorhoede van enorme klasse dan..
John - vpersie - Robben

We kunnen echt zo een mooi elftal hebben, maar Louis is Louis. Het is dat de kwalificatiepoule zo makkelijk is anders had hij zich weer niet voor een eindtoernooi geplaatst. Mislukte bondscoach..

Vorm
vd Wiel
Douglas
BMI
Buttner
Maher
Strootman
Sneijder
John
v Persie
Robben

Blind basis ?! kom op dat kan echt niet hoor ! Wat mij betreft moet je gewoon Vlaar links centraal doen en Martins Indi links back zetten.

5 februari 2013 om 16:28

Nee aan Vlaar heb je veel, die laat zich in de lucht al aftroeven door een speler van een League 2 club, en zaterdag was de 3-3 van Everton ook weer zijn fout, hij was Fellaini helemaal kwijt,

5 februari 2013 om 16:53

Ik heb die wedstrijd ook gezien en dat laatste doelpunt kun je inderdaad op zijn conto schrijven. Maar hij was hem niet helemaal kwijt hoor, hij verloor gewoon het kopduel. Dat kan je een keer gebeuren tegen Fellaini zeg hey, dat is na Kompany misschien wel de beste kopper van de Premier League. Neemt niet weg dat ook ik Vlaar niet echt overtuigend vind voetballen bij Villa.

In diezelfde wedstrijd was Heitinga trouwens echt helemaal de weg kwijt tegen Benteke. Stond elke keer aan de verkeerde kant te dekken. Beide goals van Benteke waren zijn persoonlijke fout.

6 februari 2013 om 10:48

Ja dat zal allemaal wel maar bij het Nederlands Elftal heeft hij het goed gedaan vind ik.

Wauw jonge elftal hoor met een gemiddelde leeftijd van 22,36 jaar. Louis van Gaal geeft overduidelijk de talenten de voorkeur mooi voor in de toekomst,maar ik denk dat het WK 2014 te vroeg komt voor deze lichting spelers,maar op het EK 2016 zie ik ze wel schitteren.

Wat een uiterst matig team hebben we nu. Ik schrok er gewoon van toen ik er naar keek. Ik zie het somber in voor de komende jaren. Er kloppen op dit moment nog geen uitzonderlijke talenten en toppers op de deur. Bijna alle Nederlanders in het buitenland spelen half of niet. Erg, erg zorgwekken.

--tim Krul; Daryl Janmaat, Stefan de Vrij, Bruno Martins Indi, Daley Blind.....dit is onze nieuwe verdedigende hoop? deze jongens kunnen er niks aan doen maar dit is absoluut niet wat wij met zijn allen gewend zijn de afgelopen 20 jaar. En ik hoop dat hier toch snel een oplossing voor komt anders voorzie ik bar weinig resultaat in de toekomst.

Poeh, heel erg benieuwd naar Blind. Vroeger was ik hem liever kwijt dan rijk, maar hij staat de laatste tijd wel zijn mannetje. Kijk of hij niet verzuipt tussen die sterke italianen!

En Robben hoort altijd in de basis... kom op zeg... wereldvoetballer.

Wat vinden jullie van deze opstelling dan? Door die achterste linie heb je volgens mij geen 2 puur verdedigende middenvelders nodig. Je kan evt van Persie en Sneijder een linie doorschuiven en Huntelaar eruit halen en Nde Jong naast Strootman zetten.

Steek
van Rhijn
van Dijk
Douglas
BMI
Sneijder
Strootman
John
van Persie
Robben
Huntelaar

Hele discussie om Blind en Janmaat...voor mij komen ze beide tekort, maar bij gebrek aan beter...denk dat van Gaal liever Janmaat speelt omdat die toch wat aanvallender is dan van Rhijn al gaat mijn voorkeur uit naar de Ajacied, omdat ik het gewoon een betere verdediger vind. Janmaat is een verkapte rechts half.

5 februari 2013 om 16:38

Ligt eraan welk systeem je speelt. Als je je backs laat aanvallen heb je meer aan Janmaat dan van Rhijn. Maar dan moet je ook een centraal duo en een verdedigende middenvelder hebben die het voetballend kunnen opvangen. Daar zit het probleem bij oranje.

Wat een drama zeg.. vooral de rechterkant van de achterhoede..... Janmaat heb ik nog nooit een goede wedstrijd zien spelen.. zelfs bij Feyenoord is hij dramatisch

Waarom met Janmaat en de Vrij spelen??? Deze gasten worden nooit een basisspeler. Speel met Vlaar en van Rijn, die zullen immers in Brazilie ook aan de aftrap verschijnen. Oefen nu met een vast team om automatisme te creeren.

5 februari 2013 om 16:50

Vlaar heeft het afgelopen weekend anders nog ontzettend staan stuntelen tegen Everton en heeft verder totaal geen toekomst.

5 februari 2013 om 17:26

Vlaar uit het oog verloren neem ik aan? Ga er maar vanuit dat de vrij zomer 2014 gewoon centraal staat hoor

Ik snap niet waarom Joppen, Seip, Linssen niet opgeroepen zijn. Dit zijn de beste nederlandse voetballers die er zijn! Met mijn opstelling winnen we het Wk!

Pasveer
Joppen
Seip
Mathijssen
Leiwakabessy
Van Haaren
Linssen
Toornstra
Reimerink
Van Duinen
Wildschut
5 februari 2013 om 16:41

wat heb jij humor zegdeze grapjes hebben mensen al 1000x gemaakt

5 februari 2013 om 16:52

Lijk mij vooral beter om Elvis Manu of Boëtius linksbuiten te zetten, dan kan Wildschut met zijn snelheid eventueel op de rechtsbuitenpositie.

Als dit echt de definitieve opstelling is, dan is de selectie wel heel erg jong met Maher als jongste (19) - alleen vpersie is een oudje - de opa van het elftal.

Kom op Robben laat na al die jaren pech nog eens zien hoe goed je bent!
Waarschijnlijk Nederlands beste speler van de afgelopen jaren, maar altijd pech op beslissende momenten of geblesseerd op ongunstige momenten.
Forza Robben!!
Een van de beste spelers ter wereld.

Ik tel 7 spelers die ook voor jong oranje mogen uitkomen, het is dus jong oranje - Italie morgen.

ik kan niet wachten tot woensdag om te zien hoe balotelli die verdediging overhoop schiet dit kan toch niet geen sneijder en van der vaart en inderdaad de guzman zie ik ook liever als maher laat maher eerst maar eens laten zien wat hij kan in bij een grotere club dan az het is echt een groot talent, maar ik zie liever de jong of de guzman of sneijder of van der vaart die hebben tenminste ervaring laat maher die eerst maar eens opdoen en niet gelijk in oranje en dan janmaat die zich inderdaad voorbij laat lopen door bijna elke buiten speler in de eredivisie kan je beter van rhijn opstellen die houd zich staande in de champions leuge dat zie ik janmaat nog niet doen en er zijn ook wel genoeg betere nederlandse verdedigers dan de vrij en martins indi (die er wel gaan komen denk ik) als je zo gaat spelen tegen italie kan je net zo goed met gouweleeuw en van dijk in deverdediging spelen dat zijn ook talenten

Ga morgen naar de Arena, hoop op een stuntje van Robin van Persie, Balotelli en misschien wel Robben als hij nog invalt.

Janmaat, De Vrij, Martins Indi, Blind.

Zal me benieuwen wanneer het Knvb experiment genaamd Louis van Gaal voorbij is. Dit gaat helemaal nergens meer over.
Louis, de back van Excelsior speelt ook regelmatiger dan Van der Wiel, roep je die ook eerder op zeker?

5 februari 2013 om 17:08

Martins Indi en De Vrij is totaal niks mis mee. Martins Indi is vaste international nu en enorm sterk al op zijn leeftijd. Evenals De Vrij, die nu alleen wat minder in vorm is inderdaad/

Blind is te slecht voor Oranje (maar er zijn op dit moment niet veel alternatieven behalve vaanholt) en Janmaat moet eigenlijk ook niet geselecteerd worden, maar vdwiel presteert en speelt amper. vrhijn mocht van mij wel zeker de voorkeur krijgen boven Janmaat!

De Vrij in de basis vind ik erg jammer. Ben een zeer groot fan van hem maar hij is dit seizoen helemaal zijn vorm kwijt. Eigenlijk sinds hij aanvoerder is. Dan had ik eerder iemand anders de kans gegund. BMI tegen Balotelli, haha prachtig! Verheug me nu al erg op die duels.

Clasie moet je gewoon op Pirlo zetten. Die vent heeft voor zijn jonge leeftijd echt wel inzicht hoor en ook veel agressie.

Waar ik vooral ontzettend benieuwd naar ben is hoe Oranje nu gaat spelen. Ik hoop volledig in dienst van mijn held Rvp.

Ik denk dat dit nog weleens een hele mooie pot kan gaan worden.

Kom op hee die Janmaat is een wilde domme speler die denkt dat ie zelf een wereldspeler is met zn zogenaamde aanvallende acties, het ziet er allemaal spectaculairder uit dan dat het is. van Rhijn hoort gewoon in de basis, is nog jonger en nu al beter

vpersie, Ola John en Krul de enige spelers die in het buitenland actief zijn. Zeer opvallend.

Al vindt ik de keuze voor Janmaat niet echt goed. Vindt V Rhijn stukken beter dan Janmaat, als is vrhijn ook niet alles maar ja.

Clasie Maher Strootman is een goed middenveld, alleen had ik gehoopt op De Guzman ipv Clasie

Verder had ik Blind ook niet verwacht, maar nu kan De Vrij met Martins Indi gelukkig als centraal duo. Hopelijk ook bij Feyenoord met Nelom op de linksback, en geen Mathijsen!!

Louis is goed bezig!
Het team dat er nou staat zal ook ongeveer het team zijn dat er in 2014 moet staan. Daarom is het van belang om deze jongens nu al samen te laten spelen en de nodige (europese) ervaring op te laten doen! Het middenveld staat denk ik wel vast al zullen Fer , vginkel en Guzman er dicht tegenaan zitten.
De Spitspositie staat in ieder geval zeker vast.
Rechtsback zal V Rhijn denk ik de voorkeur gaan krijgen boven Janmaat.
En op linksback zie ik niemand die Blind van zijn plek af gaat houden (tenzij BMI weer naar de backpositie gaat) of als van Aanholt zich verder ontwikkeld.
Centraal achterin verwacht ik niet dat er spelers zijn die de Vrij en BMI van hun plek af gaan spelen.
Denswil, Vdijk, Brume en AKe zouden heel misschien nog roet in het eten kunnen gooien maar dat zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren (douglas mag in mijn ogen niet meedoen).
Op de vleugels zullen spelrs gaan staan die op dat moment in vorm zijn.

Toch weer verbazingwekkend hoeveel mensen hier weer denken dat NL morgen helemaal gesloopt wordt. Net alsof Italië van die geweldige resultaten neerzet in dit soort wedstrijden? Tuurlijk lopen er een paar prima voetballers bij Italië maar we moeten niet gaan overdrijven, wat dat betreft hebben die gasten meer ''grote'' namen als ''grote'' voetballers op Pirlo na.

Het slechtste Nederlands Elftal in decennia, wat een drama. Ik vind het ook ongelooflijk dat Van Gaal deze spelers oproept en opstelt. Van mij mag Nederland ook echt keihard onderuit gaan met dit team, hopen dat de ogen van Van Gaal eens geopend gaan worden dan...

Maar helaas zal Italië net als Duitsland wel rustig aan doen en niet echt doordrukken, ondanks absolute dominantie..

Wat een dramatische verdediging met Indi en Janmaat... ,, mooi dat Maher start en ook hetzelfde geld voor Blind, zij verdienen het

Met Blind in de verdediging wordt het helemaal gatenkaas achterin. Waarom Blind opstellen als je veel meer opties hebt? Zet dan Buttner erin in plaats van die pannekoek.

5 februari 2013 om 18:14

En.. Heb je je nog een beetje vermaakt de afgelopen twee jaar in die grot?

Mooi om te zien dat een oud jeugdspeler van Twente in de basis gaat starten. Hij heeft heel veel potentie en kan zeker een hele grote worden. Ben benieuwd naar zijn optreden morgen, hij staat tegenover Abate die ook erg snel is net als hij. Ola is tweebenig, heeft een goed schot, is snel en enorm technisch. Ik denk dat we hem zeker in de toekomst bij een grote club gaan zien spelen. Het enige dat hij mist is agressie. Als hij dat wat meer had, dan kan hij echt goed worden hoor!

Wat een opstelling zeg, pfff. Ik ga denk ik maar effe 500 op Italie zetten met een quote van 3.00... Nederland maakt geen schijn van kans morgen...

Janmaat, Clasie, Lens, John hahaha ongelofelijk

Ik denk dat Italië hier zwaar overheen gaat knallen, want een middenveld met Clasie, Strootman en Maher is natuurlijk gegarandeerd te mislukken

5 februari 2013 om 18:21

Ola John ongelovelijk? Dan volg je hem volgensmij echt helemaal niet. Geeft assist na assit bij Benfica al staat hij er op het moment niet altijd in door de grote concurrentie. Nee Ola John is net zo goed als Elia enkele jaren geleden is nog kei jong. Ik verwacht nog veel van hem, maar onze verdediging zal het toch tegen vele teams gaan afleggen.

5 februari 2013 om 18:28

Ola John is na Van Persie gewoon de beste aanvaller van het Nederlands Elftal, wat een niveau haalt hij bij Benfica. Rijp voor de wereldtop in mijn ogen

nou ben helenmaal met je eens met de opstelling zeg te triest voor woorden maar ja het is toch van gaal die vent weet het beter snap echt niet dat de knvb ooit die drop lul heeft kunnen nemen waar zijn de jongens die er altijd waren nee van gaal hoop echt dat je morgen echt op je bek gaat en hoop dan van harte dat je dan ook eens weer aan de anderen spelers zal gaan denken maar we zien het wel weer morgen avond .

Compleet gestoord wat een opstelling en je hoor blind in basis tries voor woorden dit . Mag hopen dat ie een pak slaag krijgt , en dan Robben selecteren ????? Is dat een spits speelt niet bij club daar stapt ie nu overheen ? Wat een raar mannetje .

Er is genoeg potentie, maar allemaal te jong om nu al te pieken en onze beste spelers worden of zijn oud, dat is de realiteit.

Ik persoonlijk had wel vastgehouden aan Sneijder, Robben, v.d. Vaart, v. Persie, Heitinga, Stekelenburg etc. hebben meer meegemaakt dan de basis die ik hierboven zie.

Vul dat aan met Strootman, Indi, Clasie, Maher, Fer, de Vrij, Douglas, etc. en daarachter komen alweer jongens als Boetius, Denswil, Vilhena, etc.

Ik denk aan een termijn van pakweg 2 a 3 jaar, dan spelen spelers als Strootman, Maher, Fer, de Vrij, Indi, Clasie, etc. op een hoger niveau in het buitenland. Dan kunnen we weer gaan bouwen aan een topploeg, nu moeten we die jonge gasten even laten rijpen, het is niet anders!

Dit elftal slaat echt werkelijk waar nergens op. Denkt van Gaal dat hij even Italie tegenstand kan bieden met een eredivisie elftal. En Adam Maher boven De guzman komop zeg, kijk naar wat voor verschillend niveau ze spelen. De Guzman is op dit moment nog echt wel een paar klasses beter dan Maher. Naar mijn mening is dit op het moment de sterkste opstelling die Nederland heeft.

stekelenburg
Janmaat
De vrij
Vlaar
BMI
Strootman
Van der Vaar
Robben
Sneijder
John
Van Persie

Dit is de zwakste basiself in jaren. Met alle respect, maar op het middenveld ontbreekt power, ervaring en simpelweg kwaliteit. Prima talenten, begrijp me niet verkeerd maar nog lang niet sterk genoeg voor de top. Ik vind Janmaat een prima back, maar zowel Van Rhijn en Van der Wiel zijn beter. Ola John op linksbuiten kan ik me nog enigszins in vinden al geloof ik dat hij bij Sporting ook lang niet alles speelt. Of is hij daar inmiddels een onbetwiste basisspeler? Blind speelt een sterk seizoen dus ik vind het prima dat hij speelt en centraal achterin hebben we natuurlijk niet al teveel opties maar wederom pleit ik voor een beetje volwassenheid. Ik zou graag Maduro weer eens zien spelen in Oranje, is op zijn minst net zo goed als een De Vrij.

Die hele selectie slaat nergens op , pak gewoon je beste spelers klaar dat eigengereide van de dwaas met z'n Maher / Clasie / strootman middenveld ha ha ha achterhoede Janmaat / blind blind is logische he gewoon een hak naar Ajax zal z'n gladde vader wel geregeld hebben .maar belachelijk gewoon natuurlijk , hoop dat ie goed op z'n bek gaat die kwal wat een nare man is dat zeg . Grootste fout van de Knvb om die ouwe idioot aan te stellen met z'n vriendje blind en Frans hoek .

Ik zou dit team niet te vroeg afschrijven. We hebben in het verleden met alleen maar wereldtoppers ook geen prijzen kunnen pakken dus geef deze jongens een eerlijke kans. Talent is er namelijk wel degelijk!

dit is wel een heel onervaren team , hier zou denk ik geen andere bondscoach mee starten , bedoel er zit totaal geen ervaring en een aantal spelers hebben nauwelijks iets laten zien op een niveau , ik denk dat de jongens dit niet gaan redden , heb wel vertrouwen maar dan moeten ze heet nu wel heel goed gaan doen. ik zou toch eerlijk liever de Guzman zien dan Maher , Clasie is logisch en strootman ook , ik wil wel eens zien hoe dit allemaal functioneerd , ben benieuwd!

Het is droefig gesteld met de huidige nederlands elftal.
Als we het tegenwoordig moeten stellen met jongens als blind, janmaat en Mathijsen...
Blind balt aardig mee in de eredivisie, maar voegt verder helemaal niets toe in dit elftal.
Zelfde geldt voor Janmaat, geef van Rhijn de voorkeur, die heeft de toekomst.
Mathijsen en Heitinga nooit meer oproepen, kan echt niet meer.

Alleen de voorhoede zou nog iets kunnen laten zien, de rest is echt lachwekkend. Zeker de verdediging met twee spelers die echt niks toevoegen. Hoe haal je het in je hoofd om Mathijsen nog een kans te geven? Ook Janmaat is absoluut Oranje onwaardig. Blind jr krijgt een kans, maar ook de zoon van de assistent is nog ver van een zekerheidje.

Het middenveld gaat nog wel, maar laten we eerlijk zijn. Alle drie de spelers zijn leuk voor onze eredivisie, maar hebben absoluut nog niks buiten onze grenzen laten zien. Maher heeft veel potentie, maar Strootman en Clasie zijn ook nog geen toppertjes. En zeker niet tegen top landen als Italië. We hypen talenten hier erg op, maar ik moet het allemaal nog maar zien met ze hoor.

Dan houden we eigenlijk maar een echte topper over: van Persie. Ben best benieuwd wat Lens en Ola John ons gaan laten zien.

Zou hopen dat de in potentie beste voetballers van Nederland ( Robben , Sneijder en Vdvaart ) zouden verklaren niet meer onder de bondscoach Van Gaal te willen voetballen ! Het zou binnen een jaar afgelopen zijn met General Von Gaal !

ik denk dat van gaal keihard onder uitgaat met een 0-4 kijken wat hij dan nog te zeggen heeft
maarja voor hetzelfde wint hij nog en dan moeten we weer aanhoren hoe geweldig hij is

Krul zit in een niet zon beste periode ik had persoonlijk voor vermeer gekozen. Verder snap ik al niks van het selecteren van janmaat ipv v d wiel, ik had daar een stuk liever v rhijn of v d wiel, verder clasie deruit de guzman erin en je maakt een veel grotere kans

ik snap er ook niks van heel de achter hoede is slecht.

Mocht Robben invallen zou hij zeichzelf een zeer groot plezier doen door niet als een blind paard zichzelf in de spotlight te pselen maar door 3 keer een man voorbij te komen waaruit een voorzet komt die v persie er in tikt..

ik zie mnu al weer zijn kop haast op het gras rushes maken en naar binnne trekken..

het wordt in ieder geval een interessante avond.

louis is trouwens niet heel erg consequent bezig

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren