Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Advocaat: 'Jammer dat AEGON Amsterdamse club kiest om te sponsoren'

Laatste update:

ADO Den Haag kreeg afgelopen dinsdag uit Zeist het bericht dat de KNVB hen heeft teruggezet naar categorie 1, de financiële gevarenzone. De Haagse formatie is de enige Eredivisionist die momenteel in de laagste categorie zit. Van alle andere clubs zijn de financiën ten minste voldoende. ADO Den Haag spreekt de hoop uit binnen drie jaar terug te zijn in de 'veilige' tweede categorie.

/

Na afloop van de 7-0 overwinning van PSV op ADO noemde Dick Advocaat het 'in- en intriest' dat de club uit zijn geboortestad vanwege financiële problemen afscheid moest nemen van Jens Toornstra. "Er staat een prachtig stadion en een leuk elftal. Dan valt de beste speler weg en kunnen ze niks terughalen. Dat is in- en intriest."

Advocaat verwees naar de Haagse verzekeringsmaatschappij AEGON, al jaren de hoofdsponsor van Ajax. "Met alle respect, maar dan vind ik het jammer dat zij een Amsterdamse club nemen om te sponsoren", citeerde het ANP. "En zo kan ik nog wel een paar bedrijven noemen die in Den Haag zitten en niks doen." De afgelopen jaren zat ADO steeds een categorie hoger, in categorie 2. Vanwege de terugval heeft de Haagse club een plan van aanpak moeten maken.

Dick Advocaat heeft gelijk

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je had zelf ook wat kunnen betekenen voor je clubbie Dickie

3 februari 2013 om 01:26

Al was ie miljardair, dat is toch zijn taak niet.. bovendien zou je als trainer van PSV toch niet een club uit dezelfde competitie sterker maken? Belangenverstrengeling noemen ze dat, je opmerking slaat om verschillende redenen kant noch wal

3 februari 2013 om 02:07

Klopt Advocaat hoeft niet zelf te sponsoren. Maar het is ook onzin van Advocaat om te zeggen dat Aegon ADO zou moeten sponsoren ipv Ajax. Ajax is de NL club met de grootste naamsbekendheid in de wereld. ADO heeft niet zo'n al te beste reputatie ten aanzien van een deel van de supporters, al is dat grotendeels iets uit het verleden. Ik vind het wel begrijpelijk dat Aegon voor Ajax gekozen heeft. En kozen ze niet voor Ajax dan waren Feyenoord, AZ, Twente, PSV, Heerenveen en Vitesse ook logischere of net zo logische keuzes geweest.

3 februari 2013 om 07:12

Misschien bedoelt Gazhimds3lv dat Dick bij ADO had kunnen werken i.p.v.bij Psv?

Dick waarom ga je zelf niet wat doen bij ADO als de club je zo aan het hart gaat. Je bent al jaren zwaar binnen en toch kies je elke weer voor nog meer geld terwijl je ook je eigen cluppie zou kunnen helpen. Hoe durf je in godsnaam een bedrijf als Aegon te verwijten dat ze niks voor ADO voor doen, terwijl je zelf ook niks doet en in een veel betere positie bent om iets te doen?

3 februari 2013 om 09:25

Ik denk dat gazhims3lv bedoelt dat Advocaat niet naar PSV had moeten gaan, maar naar Ado Den Haag.

Maar dan heb je het over dat het niet zijn taak is. Het is ook niet de taak van de Haagse bedrijven om Ado Den Haag te helpen.

3 februari 2013 om 11:10

Dat zegt hij toch niet, hij geeft alleen aan dat het jammer is dat een Haags bedrijf de club ADO niet sponsort, hij geeft daar als voorbeeld Aegon aan die dus Ajax sponsort i.p.v. Ado.

En mensen die roepen dat Dick moet gaan sponsoren slaat ook nergens op, waarom moet die man zijn centen ervoor uit trekken terwijl bedrijven er ook daadwerkelijk wat aan hebben en veel vermogender zijn...

3 februari 2013 om 11:10

raakt kant noch wal......

PSV en Den Haag. Dat is een wereld van verschil. Er is absoluut geen sprake van belangenverstrengeling. De individuele clubs hebben totaal verschillende doelstellingen. Een kleine financiele bijdrage van Dick zorgt echt niet voor een verandering hierin. Dick is een beetje zuinig en kan best het goede voorbeeld geven.

3 februari 2013 om 12:12

Ik begrijp überhaupt niet waar Advocaat als functionaris bij een andere club zich mee bemoeit. Als ADO 'm echt zo aan het hart gaat, waarom zit ie daar niet op de bank te coachen? Voor het geld hoeft hij immers niet meer te werken.

3 februari 2013 om 13:21

Ze spelen nog altijd beiden in de Eredivisie, puur juridisch gezien is dit daarom zeker wel belangenverstrengeling

3 februari 2013 om 13:47

Jij doelt waarschijnlijk op trainer of bestuurlijke functie ofzo?
Simpel uit te leggen. Dick wil nog voor een groep staan, bij ADO was geen vacature, bij PSV wel. Kan moeilijk binnen lopen en zeggen: Stuur die Maurice eens weg, ik kom jullie even helpen. Het kan best dat hij over wat jaartjes stopt met trainersvak en iets bestuurlijks gaat doen bij Ado. Vanuit zn woonplaats wat makkelijker!

Even denken, de merknaam Ajax of de merknaam Ado. Duh, Dick........

3 februari 2013 om 02:20

sponsoring is om je bedrijf bekender te maken , niet om een club in nood te helpen dat pikken de aandeelhouders niet en levert ook geen geld op, voordat je het weet ben je als bedrijf dan zelf noodlijdend net alsado

3 februari 2013 om 03:41

Als je er geld in stopt en er zit een goed plan achter, is er echt wel geld te halen. Ik verbaas me al jaren over het feit dat ADO zo weinig gesponsord wordt, er zijn genoeg bedrijven in den Haag die zouden kunnen sponsoren. Den haag is de 3de grootste stad van Nederland ongeveer, maar toch staat de club het uit die stad altijd laag genoteerd.
Eerst wilde niemand investeren omdat er altijd rellen waren en dergelijke, maar dat is de laatste jaren allang niet zo erg als vroeger en nu wordt er nog niet in geinvesteerd. Ik vind het echt zonde en hoop dat er eens een goed plan op tafel komt met eventueel nieuwe investeerders die ADO naar een hoger plan kunnen tillen, zou wel moeten gezien de grootte van de stad en de mogelijkheden die dat biedt.

3 februari 2013 om 05:22

En toch zijn de supporters van ado het probleem. Ze hebben in het (recente) verleden zo veel problemen veroorzaakt dat geen sponsor zijn naam er nog aan wil verbinden. Ook al komen ze uit de derde stad van nederland, de naam is dermate slechte dat ze evengoed uit medemblik hadden kunnen komen (ik noem maar wat).

3 februari 2013 om 09:35

Wat is er in het recente verleden gebeurd dan?
Alsjeblieft, vertel het me, want ik woon vlak bij het stadion, en ik merk er weinig van hoor!

Echt typisch gelul van iemand die hier nooit komt, maar wel denkt te weten waar de klepel hangt.

3 februari 2013 om 09:57

Nogmaals Aegon is fries..

Phillips heeft zijn hoofdkantoor ook in Amsterdam maar is toch een Eindhovens bedrijf.

3 februari 2013 om 10:03

Je kunt toch moeilijk beweren dat Ajax en Ado dezelfde uitstraling en bekendheid hebben?! Of denk je dat Aegon veel reclame zou maken in Brazilie met de selectie van Ado. Daar is niks arrogant aan, Ajax de grootste en best presterende club van het land. Dat heeft voor en bedrijf meer zin dan het sponsoren van een noodlijdende club omdat die uit je eigen stad komt.

Ik vraag me sowieso af waar Dick Advocaat zich mee bemoeid. Ik irriteer me dit seizoen mateloos aan al dat volk uit Eindhoven wat zich verdomd druk maakt over Ajax Amsterdam.

Wat Dick Advocaat hier zegt is net zo krom als wanneer Frank de Boer zou zeggen dat de gemeente Eindhoven ook best geld in Ado had kunnen stoppen omdat ze uit hetzelfde land komen.

Wij zijn niet arrogant, we zijn gewoon op alle fronten beter dan Ado, dan trek je uiteraard ook betere sponsoren aan.

3 februari 2013 om 10:09

Natuurlijk heeft Ajax meer uitstraling, ik zal jouw superlatieven hier even niet gebruiken, maar ze kloppen vast.

Maar ADO sponsoren is wel goedkoper dan Ajax. (zeg maar gerust: Véél goekoper) Waarom zou Aegon niet ook één tiende van wat ze aan Ajax geeft aan ADO geven, bijvoorbeeld voor de naam op de rug op de shirts.
Dat is geen liefdadigheid, dat heet kansen benutten.

De andere helft van de Nederlandse voetbalsupporters sluiten nooit meer een rekening af bij Aegon op deze manier.

3 februari 2013 om 10:56

Aegon is ontstaan uit een fusie van een aantal verzekeraars. Daarmee is Aegon gedeeltelijk Fries en Haags. Het hoofdkantoor staat overigens in Den Haag. Van oorsprong is het zelfs ook nog een stukje Noordhollands! (haarlem) en daarmee is het cirkeltje weer rond en is de link gelegd, vanuit historisch perspectief.... ajax

3 februari 2013 om 11:16

@LA Roja - als diegene het schrijft vanuit marketingoogpunt heeft hij toch groot gelijk. Als bedrijf zoek je een partij welke jouw naamsbekendheid kan vergroten. Voor Aegon gaat het om de expansie buiten Nederland. Dan valt een club als Ado als snel af.

Niet dat Ado niks waard ,maar niet aansluit bij wat de sponsor wil bereiken.

3 februari 2013 om 01:39

Weet je wat het leuke is aan sponsoring? Dat je een club helpt om tenminste overeind te blijven en ook opties geeft om te groeien. Als een Aegon de bedragen die naar Ajax waren gegaan in Ado had gestopt was het team van 2 jaar geleden nog compleet geweest en ondertussen dus vergelijkbaar met de top in Nederland om maar een voorbeeld te noemen. Dick heeft wel degelijk een punt als hij zegt dat Aegon ook had kunnen kiezen voor Ado. Ze hebben om de goedkope redenen van naamsbekendheid, reeds aanwezige sportieve prestaties en Europees voetbal hebben gekozen voor Ajax. Hun goed recht, maar een beetje raar en niet sjiek inderdaad. Tevens zou Dick ook wel wat aandelen Ado kunnen kopen als hij de club werkelijk zo'n warm hart toedraagt..

3 februari 2013 om 02:30

Volgens mij is Aegon geen liefdadigheidsinstelling.
Een bedrijf begint met sponsoren om, zoals gezegd, naamsbekenheid te vergroten, niet om als goede doel geld te schenken aan de noodlijdende clubs.
Waarom jij het dan raar vindt dat Aegon voor Ajax heeft gekozen kan ik dan ook niet begrijpen.

3 februari 2013 om 03:16

Dat is het inderdaad niet, maar om het simpel te houden: slager Jan uit Rotjeknor sponsort toch ook fc Lutjebroek niet in plaats van vv Rotjeknor? Ja, het gaat hier om een verzekeraar. Ja ik snap dat ze het geld graag in een vereniging steken die ongetwijfeld meedoet als beste van het land. Maar ik snap Dick wel als hij zegt dat het Haagse geld evengoed in den Haag kan blijven bij ook een mooie vereniging, die het tevens nodig is en er mooie dromen mee zou kunnen waarmaken.

3 februari 2013 om 09:57

Is wel grappig al die mensen die praten dat Aegon, ADO moet helpen. Men vergeet voor het gemak even dat Aegon de afgelopen jaren nou ook niet het meest winstgevende bedrijf was. Dan is het volgens mij geen verstandige keus on als liefdadigheidsinstelling te opereren en een club te sponsoren die niet verder dan de landsgrenzen reikt (qua naamsbekendheid). Het feit dat bij ADO zich altijd 90% misdroeg (let op verleden tijd) zal ook wel meespelen. En niet te ergeten het grote verschil in sociale economische status van beide supporters groepen.

3 februari 2013 om 10:04

Welke internationale activiteiten heeft Aegon dan?

En 90%, kom op. Doe even normaal zeg. En verschil in 'economische status'

Je vind het misschien grappig hoe ik en anderen dit verdedigen, maar ik vind jouw reactie ook behoorlijk komisch.

3 februari 2013 om 10:10

Maar wat nou als vv Rotjeknor consequent meer uitgeeft dan er binnenkomt, en zo elke keer weer bij jou aankomen voor die extra centjes?
Terwijl ze bij fc Lutjebroek wel alle financiën netjes op een rijtje hebben en je daar voor reclame hetzelfde betaald en er hetzelfde mee bereikt als bij vv Rotjeknor, zou je dan nog steeds die club sponsoren ipv de gezonde club waarbij je dezelfde of misschien wel meer aandacht krijgt?

Dat 'het Haagse geld in Den Haag moet blijven' vind ik nogal hypocriet. Want als ze het geld wel hadden liepen er weer 12 onbekende Afrikanen en Oost-europeanen met een mega-salaris rond in Den Haag.

3 februari 2013 om 10:20

Dat is toch ook gel*l. In Amsterdam hebben ze meer geld dus dan is het, *suprise suprise* , ook makkelijker om binnen je budget te blijven.
En hoewel ADO en Ajax niet evenveel uitgeven aan hun jeugdopleiding. Als een speler bij Ajax vertrekt uit de eigen opleiding krijgt Ajax wel het tienvoudige van wat ADO maximaal ooit zal vangen voor een speler uit eigen jeugd. Dat levert dus ook veel meer op voor Ajax.

Daar komt nog bij dat Ajax een veel grotere fanbase heeft (voornamelijk door haar prestaties natuurlijk), en dat je een godsvermogen betaalt voor een kaartje in het stadion. Onderaan de rekening krijgt Ajax dan ook nog eens veel meer TV inkomsten dan elke andere club in de Eredivisie. Dus ja, dan is het 'makkelijk', he.

3 februari 2013 om 10:37

Dat is onzin! Bij Den Haag gaat het al jaren prima en dat is te danken aan alle mensen die bij ADO werken en komen. Het enige incident van de laatste jaren is de wedstrijd tegen Groningen. Ik heb zelf 25 jaar seizoenskaart Feyenoord en kom vanwege arbeidsverplichtingen nog wel eens bij ADO en ik kan je zeggen dat er bij Feyenoord veel meer gebeurd. Het wordt juist tijd dat de 2e hoofdstad veel meer geld gaat genereren door sponsoring en kaartverkoop. Het slechte imago hoort niet meer bij deze tijd!

3 februari 2013 om 10:56

@n00b13 Ajax is de laatste 2 jaar in de winterstop naar Brazilie geweest als tegenprestatie voor de sponsoring.
Aegon is daar ook actief en dit trainingskamp was mede om daar reclame te maken.ajax speelde zelfs met de internationale naam van Aegon op de shirts.
Volgens mij hoort Brazilie nog steeds niet bij Nederland

3 februari 2013 om 11:06

Internet? Aegon zit over de hele wereld. Met vestigingen over de hele wereld...
Gebruik internet voordat je reageert!

3 februari 2013 om 11:21

@noob

Citeer dan goed! Gek genoeg doe jij op deze manier jouw naam wel volledig eer aan. "sociaal Economische Status", dat is wat ik zei. Niet "economische status"! Weet jij überhaupt wat dit betekend? Kennelijk niet anders doe jij er niet lacherig over en erken jij dit als een van de vele redenen om niet in zee te gaan met het armlastige Ado.

3 februari 2013 om 11:37

Verschil in sociale economische status? Leg die eens uit, svp? Ben ik erg benieuwd naar...

De laatste jaren gaat het juist erg goed bij Ado. Dat zie je ook in het stadion, er zijn wel steeds meer kleinere sponsors en de businessunits zijn bijna altijd goed vol. Een grote sponsor zou nu de doorslag naar een gezonde financiele situatie kunnen zijn. Ik denk verder niet dat de discussie zozeer om het bedrijf aegon op zich gaat, het is slechts een voorbeeld wat Advocaat kiest. De aanname dat het altijd een club met exposure buiten de stads/landsgrenzen zou moeten zijn voor een sponsor is natuurlijk onzin. Dan zou buiten de grote 5 geen enkele andere club meer een sponsor krijgen.

3 februari 2013 om 13:16

Dat is dus niet het doel van sponsoring.
Een club overeind helpen blijven... nee dan kies je dus niet zo'n club.

3 februari 2013 om 14:00

Door mensen als jou is de Vvd dus aan de macht gekomen. Je kan beter geld uitgeven aan de rijken dan aan de armen, want dan krijg je het toch niet terug.. Omgekeerde wereld!

3 februari 2013 om 14:06

@p3rg3

Je reactie is behoorlijk kortzichtig. Het is te simpel om te concluderen dat sponsoring puur en alleen wordt ingezet om naamsbekendheid te creëren.

Één van de belangrijke reden om te sponsoren is de interne betrokkenheid vergroten binnen de organisatie. Zorgen dat je medewerkers trots zijn op je bedrijf. In het geval van Aegon(waar het hoofdkantoor in Den Haag staat) is ADO sponsoren dus wel degelijk een optie.

Daarnaast is het zo dat sponsoring ook kan worden ingezet als Mvo(maatschappelijk verantwoord ondernemen). Een voetbalclub in financiële nood helpen is ook Mvo. Een voetbalclub heeft immers een belangrijke maatschappelijke functie binnen een stad.

3 februari 2013 om 14:11

De sociaal economische situatie is juist dat Aegon als groot bedrijf in den Haag gevestigd is en het zodoende apart wordt gevonden dat ze een andere club geld toesteken. En wat betreft je argument over de supporters, het zou kunnen dat Aegon zich minder associeert met de Ado supporters maar aangezien iedereen een verkering nodig en de doelgroep dus iedere Nederlander is, lijkt me dit nogal ver gezocht. Sponsoring is tevens altijd liefdadigheid, je kan het een investering in naamsbekendheid noemen, maar de algemene gedachte is om een club, vereniging of persoon te helpen die je een warm hart toedraagt en zodoende good-will kweekt bij de mensen die dit zien, horen en ervaren.

3 februari 2013 om 15:28

@ Rhb89

Ik ben het met je betoog eens. Al is sponsoring in feite dus nooit liefdadigheid. Er zit altijd een gedachte achter. Sponsoring is een investering, of dit nu op de marketingtechnische kant is(naamsbekendheid) of de interne kant(betrokkenheid). Bij liefdadigheid hoeft er geen sprake te zijn van een tegenprestatie van de gesponsorde.

3 februari 2013 om 10:40

probleem voor ADO Den Haag is dat Amsterdam, Rotterdam, Enschede en Eindhoven steden zijn met grote bedrijven. Den Haag is een stad met hoofdzakelijk ambtenaren: de koningin, ministeries, de regering en diverse provinciale ambtenaren. Ook zitten er veel nonprofit zaken in Den Haag die meeliften met ministeries. Echt grote bedrijven zoals Aegon (bij Ajax) en NN (bij Knvb) sponseren al andere voetbalclubs. Verder kan ik niet zo snel een grote multinational opnoemen die even ADO zou kunnen sponseren, want de grote oliemaatschappijen in Den Haag (oa Shell) hebben aan hun logo al genoeg om bekend te worden.

3 februari 2013 om 09:41

Hij heeft wel gelijk.

Een Nationale Nederlanden, Kpn, Aegon, en zo zijn er nog veel meer grote bedrijven.

Natuurlijk willen die allemaal winst maken, maar zo'n proces van groei en en doorgroei moet in gang worden gezet door iemand. Elke grote club kreeg eerst een goede sponsor. (zie toendertijd AZ)

Tsjah, Ajax levert nu eenmaal meer op qua naamsbekendheid. Ik zou het wel weten als ik een grote onderneming was. De grootst mogelijke club.

3 februari 2013 om 01:56

Heb niet veel verstand van dit soort zaken, maar is het geen mogelijkheid dat bijvoorbeeld Aegon Ajax EN Ado sponsort?

3 februari 2013 om 02:23

Ja dat kan zeker, vorig jaar namelijk hadden Vitesse en FC Utrecht een half jaar lang allebei Simpel.nl op hun borst staan.

3 februari 2013 om 02:34

@kidred

Dat kan zeker, alhoewel ik niet van beide club shirtsponsor zou worden gezien de onderlinge verhoudingen. Mercedes sponsort ook PSV en Ajax, en Rabobank ondersteunt bijvoorbeeld ook meerdere clubs. Het is dus prima mogelijk.

3 februari 2013 om 03:51

Als je wil mag je elke club geld toesteken met de afspraak dat jouw naam op hun shirt komt te staan. Als je genoeg geld hebt om Pellé en Eriksen een shirtje met Kidred erop kan laten ruilen mag je naam op elk eredivisie shirt tegelijk staan..

3 februari 2013 om 13:17

Dat had je toch ook in Schotland met Carlsberg ?

3 februari 2013 om 10:38

Oh waarom hebben ze de sponsordeal dan beëindigd?

3 februari 2013 om 13:10

Omdat Ajax meer geld wil uit sponsordeals en Aegon niet het geld heeft om meer te betalen. Een beetje onderzoek opent werelden voor je pipa, ipv wijs proberen te doen.

3 februari 2013 om 13:19

Omdat ze het niet geplaatst vinden om in deze tijden met zulke bedragen te smijten, Aegon heeft ook net de schuld die ze hadden voor de staatssteun terug betaald.

Dit stond in een verklaring van Aegon.

Ageon sponsert straks helemaal niemand meer.
En Dickie niet elke stad heeft een sponser als Philips.

3 februari 2013 om 21:04

Is toch schitterend, dezelfde hoofdsponsor als sinds het een sponsor op het shirt staat. Ons PSV is echt een unieke club op meerdere fronten!

Ajax heeft zowel nationaal als internationaal een grotere naamsbekendheid dan Ado, zo simpel is het gewoon.
PSV moet overigens heel blij zijn met Philips als hoofdsponsor.

3 februari 2013 om 01:38

Het gaat meer om nationaal, ik zou het wel mooi vinden als ze sponso zouden zijn van ADO

3 februari 2013 om 08:39

Jou wel, maar Aegon gaat het om het internationale en die moeten de centjes ophoesten. Vind het gewoon logisch.

3 februari 2013 om 13:22

Als sponsor, dat doe je niet voor je lol.
Dat doe je om naamsbekendheid te krijgen.
Aangezien ADO niet echt internationaal actief is of laat staan bekend is, heeft dit weinig nut.
Ajax speelt elk jaar europees, en Aegon is o.a actief in Brazilie met mongeral Aegon.
Hier heeft Aegon dus baat bij.

Van supportersperspectief snap ik het ook wel dat mensen willen dat ze ADO zouden sponsoren, maar dat is gewoon niet realistisch.

3 februari 2013 om 14:40

Dat geloof ik wel hoor , maar ik kan me wel voorstellen waarom Advocaat dit nu zegt

3 februari 2013 om 09:46

Maar ADO sponsoren zou dan weer wel wat verantwoordelijker zijn, he?

3 februari 2013 om 21:05

PSV is Philips en ik hoop dat dit tot het einde der tijden zo zal blijven!

Hmm..daar heeft Dick een punt. Ajax speelt maar tegen clubs als Real en Milan waar miljoenen mensen naar kijken, in tegenstellin tot Ado. So so, PEC uit, 7-0 naar huis gestuurd. Daar zitten sponsors op te wachten.

Is hij serieus?

3 februari 2013 om 10:43

Denk inderdaad dat sponsors liever kijken naar een 7-0 overwinning welke ruim 1 miljoen huishoudens bereikt in Nederland dan weer eens helemaal zoek gespeeld worden door een Real Madrid of Milan voor miljoenen mensen...

3 februari 2013 om 12:54

Jij mocht dit jaar geen CL kijken van je moeder zeker Of heb je het gemist dat Ajax won van City...pijnlijke misser deze post jongen

3 februari 2013 om 14:06

Vraag even of mama het voor je voorleest dan hoor je dat er nergens word gesproken over City....

aegon wil natuurlijk zoveel mogelijk rendement halen uit de sponsorovereenkomst. niet gek dat ze dan ajax verkiezen boven ado. dat soort bedrijven hebben helemaal niks met hun thuis, het gaat puur om de knaken.

en het hoofdkantoor van Philips staat in Amsterdam, so what Dick

3 februari 2013 om 02:09

En de helpdesk zit waarschijnlijk in India of China, so what?
Philips en PSV zijn gewoon onlosmakelijk met elkaar verbonden, Phlips heeft PSV opgericht en PSV en Philips zijn niet met andere hoofdsponsers ter vergelijken.

3 februari 2013 om 02:38

Daar sluit ik me bij aan, alhoewel stenly wel degelijk een terecht punt maakt. Dat je in een bepaalde stad gevestigd bent wil niet per definitie zeggen dat je ook affiniteit hebt met de lokale voetbalclub. Shell is geloof ik ook in Den Haag gevestigd en ik kan me heel goed voorstellen dat die totaal niks met ADO hebben. Of ze überhaupt iets met de stad hebben vraag ik me al af.

Dit is geen Philips wat duidelijk wortels in de gemeenschap heeft liggen in Eindhoven of Heineken wat altijd met Amsterdam geassocieerd zal blijven.

3 februari 2013 om 09:49

Als ze niks met de stad hadden zaten ze nou al in Amsterdam he.
Zo gaat dat ook wel weer.

3 februari 2013 om 13:24

Ja het heet dan wel mooit RD Shell (royal Dutch) maar volgens mij is 40 % in handen van de britten.
Dus Shell zou niet zo makkelijk een sponsor van een club kunnen worden denk ik.

Dus alle bedrijven moeten clubs kiezen uit hun eigen stad dick?? Kom op zeg dat zo wel heel vreemd zijn. Want dan zou Philips ook niet het sponsor zijn van jullie maar van ajax!! want het hoofdkantoor staat in amsterdam.

3 februari 2013 om 02:11

Het zou natuurlijk ook heel logisch zijn als Philips Ajax gaat sponsoren in plaats van de Philips Sport Vereniging.

3 februari 2013 om 21:09

Ken jij de geschiedenis van Eindhoven, Philips en Psv? Weet je dat de enige reden dat het niet PSV Boxtel is maar PSV Eindhoven omdat Philips zich in Het dorpje Eindhoven heeft gevestigd omdat Boxtel (vergeef me de exacte reden) het niet wilde?

Philips heeft als het er op aankomt helemaal niets met Amsterdam te maken. Frits Philips vond het tot zijn dood de grootste fout die het bestuur van Philips ooit heeft kunnen maken door weg te gaan uit Amsterdam.

3 februari 2013 om 01:42

Volgens mij zegt Advocaat alleen dat het jammer is dat een Haags bedrijf als Aegon de club om de hoek niet helpt met de financiële problemen. Die reacties hier dan ook weer, alsof Dick verstandelijk gehandicapt is. Ja joh jongens, is Ajax een groter merk? Zo hé, daar vertel je Dick iets nieuws, dat wist hij nog niet.

Het gaat hier om het feit dat hij iets jammer vindt, niet dat hij het niet begrijpt. Hij vindt het jammer dat grote bedrijven uit Den Haag de plaatselijke club niet helpen. Reacties hier: hij snapt het niet, hij is een debiel. Welkom op Voetbalzone.

3 februari 2013 om 13:26

Nee dat komt ook omdat er mensen het geheel met hem eens zijn en daarmee ook Ajax gaan af vallen.
Het is leuk als Aegon dat zou doen.
Maar wat heeft Aegon er aan? helemaal niets.

Zeg maar gewoon Ajax Dick. En misschien kun je wat inleveren van je eigen vermogen aangezien daar genoeg oliedollars uit Rusland op staat en je treurt en nogal om, help je oude club Dick.
Nee? Vind je dat te gek? Hou dan je mond maar.

3 februari 2013 om 01:40

Voel je je aangevallen?

3 februari 2013 om 01:42

Als jij 50 miljoen hebt geef jij het natuurlijk meteen weg aan de eerste de beste toch? Wie wil er nou rijk zijn, leve de armoede

3 februari 2013 om 09:33

Wat is dat nu voor een domme opmerking... Johnnie10 zegt toch iets legitiems? Vooral als je andere verwijt, kan je zelf niet achterover leunen als je over de funding bezit.

3 februari 2013 om 09:42

Nee geen 50 miljoen, maar je kunt wel wat doneren als je je club zo zielig vind. Vind het niet geplaatst wat Dick nu te melden heeft.

3 februari 2013 om 09:55

Volgens mij verwijt Dick niemand iets.
Voglens mij zegt Dick gewoon wat heel veel hagenezen vinden, namelijk dat het oliedom is van al die bedrijven dat ze niet voor een sponsorschap voor ADO kiezen.

Dat is veel goedkoper, je zult dus nooit gezeik krijgen dat het teveel kost. (zoals ik me bij Aegon wel afvraag)
Je kunt een club groter maken.
Veel lokale exposure. Ook naar internationale bedrijven in de regio.

Waarom Kyocera wel en Shell niet? Of Aegon niet? Of NN niet?

3 februari 2013 om 12:03

Het is niet oliedom want aegon hoeft niet aan de lokale bakker wat te verkopen die gaan de grens over dan komen er toch maar een paar clubs in de picture.

3 februari 2013 om 13:28

Shell is namelijk ook in handen van de britten.
Als sponsor wil je er wat aan over houden, Bij Ajax ben je in Europa te zien, zowel EL als Cl.
Mensen lopen met Ajax shirts met groot daar op geprint... Aegon.
Zo heb ik Aegon gesponsord toen ik in New York was.

Tja ik denk dat de bestuurders van Aegon het bar weinig kan schelen hoe ADO ervoor staat, die zijn enkel op winst uit. En met een internationaal bedrijf als Aegon sponsor je toch liever een club met internationale aanzien zoals Ajax.

Advocaat heeft natuurlijk gelijk. In Den Haag zitten genoegen grote bedrijven die iets kunnen betekenen voor Ado. De club is op de goede weg met goed voetbal, veel jongen die zelf zijn opgeleid, leuk voetbal, de problemen met supporters zijn verminderd, mooi stadion. Het zou mooi zijn als een aantal grote bedrijven dan de club zouden kunnen helpen.
Aan de andere kant is er nu crisis en is het heel lastig om sponsoren te halen. En als een sponsor geld uitgeeft, dan willen ze daar wat voor terug. Bij een club als Ajax zullen er veel meer mogelijkheden zijn dan met Ado.
Het is dus niet zo makkelijk, maar het punt dat Advocaat willen maken is duidelijk en begrijpelijk.

3 februari 2013 om 02:52

Sponsoring is geen liefdadigheid, het gaat er om je naamsbekendheid te vergroten. Bij grotere merken is een plaatselijke binding van geen enkel belang. Verder willen ze (potentiele) klanten kunnen ontvangen in een skybox en bij belangrijke en grote evenementen.
Aan liefdadigheid doen die grote organisaties niet te veel en zeker niet bij een club als Ado of een Bvo. Dan geven ze liever met veel bombarie een bedrag aan een goed doel, bijv. het Rode Kruis.

Op (een laag) amateurniveau speelt liefdadigheid en/of goodwill kweken een veel grotere rol.
Verder zie je dat daar "bepaalde"sponsors de grote meneer willen uithangen, ken daarvan voldoende voorbeelden. In bepaalde situaties ging dat zo ver dat er op bepaalde personeelskosten werd bezuinigd terwijl er veel geld ging naar de plaatselijke voetbalvereniging (dat terwijl die sponsoring geen ene ruk opleverde).

De problemen met de supporters zijn t.o.v. van het verleden verminderd, van die reputatie kom je niet direct af. Bedrijven zullen toch huiverig zijn om zich met een dergelijke club te verbinden. .

ick Advocaat maakt zijn punt lwel, doch het is allesbalve begruipelijk (en duidelijk). Dick leeft blijkbaar nog in de tijd dat hij zelf speelde. Dat was toen de bakker op de hoek nog sponsorde.
ADO is blijkbaar nog steeds onvoldoende in staat om voldoende omzet binnen te halen door sponsoring en skyboxen e.d. Verder merk je terecht op dat het crisis is, sponsors zijn terughouden en huivering. De enige (echte)omogelijkheid die je hebt op de korte termijn is dat er "nieuwe" merken of fusies zijn geweest waarbij de sponsor een naam in de markt wil zetten. Bijv. bij NEC (flynth) en Rohda JC (accon Avm) waren er bijv. accountantsorganisaties die hun nieuwe naam in de markt willen zetten of bijv. Simpel bij Vitesse en Utrecht. Alleen zijn dat geen duurzame relaties. .

3 februari 2013 om 14:32

Ben ik niet mee eens. De lokale BVO sponsoren kan ook voor goodwill zorgen. Daar hoeft nieteens het hoofdsponsorschap voor aan te pas te komen, maar wat reclameborden afnemen kost echt niet zo veel voor zo'n bedrijf en het toont wel de maatschappelijke betrokkenheid van de sponsor aan.

3 februari 2013 om 01:41

Het is niet dom wat hij zegt. Hij wilt een lans breken voor Ado. ADO heeft die grote sponsor gewoon keihard nodig. en hij vraagt zich hardop af waar die grote sponsor is.

Hoe begrijpelijk het ook is dat Aegon ajax verkiest boven ADO om te sponsoren. Bovendien hoef je dit niemand uit te leggen.

Ik als Ado-supporter ben gewoon blij dat Dickie dit zich hardop afvraagt. Ik vind het toch een mooi gebaar richting Ado. Hopelijk gaat die grote sponsor er snel komen. We hebben hem nodig.

3 februari 2013 om 02:20

Niet alleen bij ADO gaat het slecht, maar ook bij vele banken, verzekeraars en financiële bedrijven gaat het niet goed, Aegon stopt niet voor niks eerder met de sponsoring van Ajax, dus waarom dan wel geld steken in een voetbalclub als je zelf al moeite hebt overeind te blijven

3 februari 2013 om 09:59

Nou wat denk je dan een sponsorschap van Ajax ongeveer kost?
En nu, wat denk je dat het voor ADO kost?

Juist! Dat scheelt wel een paar lieve duiten!
Dus misschien gewoon bezuinigen, kiezen voor binnenlandse exposure en kiezen voor exposure richting lokale internationale bedrijven en ADO sponsoren.

Verder moeten we dat sponsorschap ook niet overdrijven, het is niet alsof iemand in Afrika Ajax ziet voetballen en meteen denkt "nou, mijn volgende rekening wordt er een bij Aegon!"

Voordat iedereen hem helemaal afbrand.

Het is uiteraard logisch dat Ajax de grotere merknaam is etc. etc.

Alleen worden wij in Den Haag nog steeds een beetje weggezet als Hooligan club, terwijl de supporters zich de laatste jaren gedragen, het stadion veilig is en het Imago verbetered.

Waarom zeg ik dit, in Den Haag barst het van de bedrijvigheid, veel grote bedrijven, maar nog geen enkele grote sponsor kiest ervoor om ADO Den Haag te sponsoren. Dit zou voor ADO natuurlijk fantastisch zijn.

Hij wilt gewoon even de Haagse bedrijven wakker schudden omdat hij ADO dit gunt.

3 februari 2013 om 03:13

Precies, bijna iedere ajacied reageert meteen geirriteerd hier, maar dick neemt aegon gewoon als voorbeeld. Probeert inderdaad gewoon de bedrijven in den haag, en dat zijn er erg veel, erop te wijzen dat ado wel een goede sponsor kan gebruiken.

3 februari 2013 om 08:41

Komt gewoon doordat het overgrote deel enkel de kop van het artikel leest en zich dan meteen aangeschoten voelt. Dat men het artikel niet leest en reageert is op zich niets nieuws, maar zou men het artikel wel gelezen hebben zouden ze erachter gekomen zijn dat Dick helemaal niets negatiefs over hun clubje zegt.

3 februari 2013 om 06:45

De supporters kunnen zich nog zo goed gedragen, als de spelers op de bar staan te zingen dat ze "op jodenjacht" gaan stapt er echt geen groot bedrijf in bij ADO! Daar wil geen enkel bedrijf mee geassocieerd worden.

3 februari 2013 om 12:57

Maar hij kent zelf ook het antwoord op de vraag al, dus daarmee is het wel een beetje zinloos wat hij doet. Natuurlijk is het voor Ado fantastisch maar je weet zelf ook wel waarom het niet gebeurt. Dus wat Dick nou wil bereiken..een bedrijf wakker schudden waarvan hij zelf ook begrijpt dat het bedrijf er weinig baat bij heeft?

Dus omdat ado een klere zooi maakt van hun financiele huishouding en te veel betaald aan salarissen waardoor ze in gevaar komen moet aegon ze maar gaan sponsoren?

Aegon is een bedrijf dat voor hunzelf staat.ze hebben inprincipe niets met ado of voetbal te maken. Ze gaan dan ook terecht naar ajax omdat dat het meeste oplevert qua naamsbekendheid etc.

Genoeg andere sponsoren zijn er maar die hebben niet de verplichting dat bij ado te doen als ze het niet interessant genoeg vinden of geen binding met de club hebben.

3 februari 2013 om 01:44

Jij weet Duidelijk niet waar het over gaat. ADO betaald helemaal niet teveel, ze komen gewoon van heel ver en zijn nog steeds bezig om alle schulden etc. uit het verleden weg te werken en zitten in categorie 1 omdat ze een trannsfer nodig hebben om zwarte cijfers te schrijven dit jaar.. en je hoeft niemand uit te leggen waarom Aegon bij Ajax zit, dat begrijpt iedereen wel. Dickie wil gewoon een lans breken voor Ado. Het is gewoon een goed gebaar. Zo een grote regio, zo een grote stad, die club kan gewoon veel meer.

3 februari 2013 om 01:51

Hoe dan ook de financiële huishouding is niet goed bij ado. Dat hebben ze aan zichzelf te danken. Als bedrijven het niet interessant vinden om ado te sponsoren is dat jammer voor ado.

Ado zat de afgelopen jaren in categorie 2 en zijn nu weer een stukje terug gevallen ik vraag me af hoe dat komt dan?

3 februari 2013 om 01:57

Toeschouwersaantallen zijn wat teruggevallen (vorig seizoen 15de, 1000 van de 6000 seizoenkaarthouders niet verlengd). en de sponsoring loopt terug. ADO heeft dus gewoon echt sponsors nodig.

Nu zijn ze afhankelijk van transfers, dit is geen zekerheid. Een goede sponsor kan die onzekerheid dus wegnemen en dan staat er binnen 2 a 3 jaar een stabiele subtopper. Komen er weer meer toeschouwers etc. etc. etc.

Alles staat en valt dus met het hebben van een goede sponsor in dit geval.

Dick is toch eenn Hagenees, wat doet een Hagenees dan in Eindhoven. Dus Aegon moet wel zijn stad zogenaamd trouw blijven en Dick blijft nog geen eens Belgie trouw en traint doodleuk voor Psv. Logisch of niet?

3 februari 2013 om 01:48

nee maar dat zijn we van jouw wel een beetje gewend.
Dick geeft alleen maar aan dat er (grote) haagse bedrijven zijn die het af laten weten om ado te helpen .dat vind hij jammer omdat hij de club een warm hart toe draagt wat dan wel weer logisch is.

3 februari 2013 om 01:52

Haha jij bent er ook weer. Tijdje niks van je gezien toen het wat minder met PSV ging. Ik had toch gelijk in een paar dingen, achteraf gezien he ..

En dat jij dat logisch vind, dat snap ik, maar ieder andere objectief mens gelukkig niet. Maar hij mag dus wel zgegen dat grote haagse bedrijven het laten afweten, terwijl hij zelf het ook laat afweten, want waarmee helpt hij ADO mee dan? Lekker hypocriet. Maar welkom terug..

3 februari 2013 om 01:59

Weinig hypocriets aan. Hij staat onder contract bij Psv.

Hij komt ADO echt nog wel helpen. Dat is en blijft ze grote liefde. Dat blijkt ook wel weer uit deze opmerking.

3 februari 2013 om 02:02

Waarom zouden bedrijven wel ADO moeten helpen, terwijl Feyenoord al moeite had met bedrijven te vinden in de afgelopen jaren, terwijl Feyenoord een vele malen grotere merknaam is dan Ado.

3 februari 2013 om 02:24

Dat is het hele punt Interista23. Waarom staat hij niet onder contract bij Ado? Als dat zijn grote liefde is, waarom dan naar PSV gaan. Prijzen heeft die laatste jaren gewonnen in het buitenland en geld genoeg en toch nog niet naar ADO gaan? Uit deze opmerking blijkt alleen dat hij niet snapt waarom Aegon naar ADO is gegaan. Dan moet Dick dan ook eens antwoorden waarom Dick niet naar ADO is gegaan. Oftewel: 100% hypocriet.

Grappig altijd weer ... pers en publiek willen alles weten m.b.t. voetbal en moppert als een persoon uit de voetballerij zich niet uitspreekt en in cliche's praat, maar elke keer als er dan wel een mening wordt gegeven staan publiek en pers klaar om die mening te veroordelen.

Wat zegt onze trainer hier nu helemaal?
Vanuit zijn achtergrond als Hagenees en ex-speler zegt hij dat het toch mooi zou zijn als een Haags bedrijf een Haagse voetbalclub zou ondersteunen middels sponsoring.

Nou nou, tuut tuut, tis me wat.

3 februari 2013 om 02:14

Alleen is Advocaat niet hypocriet, hij is en blijft een Hagenees met hart voor zijn club. En die club gaat het momenteel niet zo goed mee, en Advocaat doet een oproep zodat zijn club er bovenop komt.

3 februari 2013 om 02:16

@ Rudeboy65

Ach weet je het is Nederland ook nooit goed, men moet altijd wat te zeiken hebben. Uiteraard is die gedachtegang van Advocaat als Hagenaar te begrijpen maar ook hij weet dat Ado niks kan betekenen voor de behoefte die Aegon heeft.

Daarnaast zitten er bij vele Nederlandse multinationals buitenlanders aan het roer, die mensen hebben zo ie al weinig met de de stad en de daarbij horende Fc.

Als klap op de vuurpijl komt daar het slechte imago van Ado Den-haag ook nog eens overeen, nu is dat veel minder geworden maar zo´n imago raak je moeilijk kwijt, ook al strijkt dat niet gelijk met de huidige realiteit.

3 februari 2013 om 20:50

Ik kan je helemaal volgen Afca_leeds.
Uiteraard snap ik ook wel dat voor bedrijven met een grote portemonnee ajax interessanter is dan ado.

Maar punt is hier dat Advocaat zich uitspreekt en men daar weer overheen valt. En ook daar zijn we het over eens. Waarom schrijf ik dit eigenlijk? Kost mij nog een puntje ook zo.

Ik ga er zo langzamerhand wel vanuit dat de strijd om het kampioenschap weer eens ouderwets tussen onze ploegen gaat. Spannend!

4 februari 2013 om 00:05

@ Rudeboy65

Als je hier al een punt aftrek voor krijgt kan mag je dus helemaal niets meer zeggen, maar ik denk dat dat wel los loopt. Van sommigen dingen moet je je niet teveel van aantrekken. Helaas zitten bij onze clubs over en weer mensen die helaas alleen maar kortzichtig kunnen reageren,

Inderdaad, Ajax is aantrekkelijker voor een groot bedrijf als Aegon. Alleen waar velen de fout ingaan met kritiek leveren op Adcovaat omdat men er denk er van uitgaat dat Advocaat bedoeld dat Aegon op dezelfde hoogte Ado zouden moeten steunen zoals Aegon bij Ajax.

Op een financieel lager niveau zou Aegon denk ik heel goed iets kunnen betekenen voor Ado. Dat is denk ik ook meer waar Advocaat op doelt nu ik er opnieuw over nadenk. Ado zou daar natuurlijk in eerste instantie de enigste zijn die daar profijt van heeft maar een goede relatie is natuurlijk een kwestie van geven en nemen. Want op zich denk ik dat Ado wel potentie heeft, er zit genoeg bedrijvigheid in die regio, dat zouden ze beter moeten exploiteren.

Wat dat betreft mag PSV heel blij zijn met een lokale sponsors zoals Philips en Vdl, ze zouden weliswaar meer geld mogen/kunnen betalen voor hun naam op het shirt maar ze hebben wel bewezen trouwe maar ook meedenke sponsors te zijn. Want ik denk niet dat er zoveel sponsors zouden zijn die in deze economische barre tijden twintig miljoen uitlenen (van VDL weet ik het bedrag niet meer) aan de club. Natuurlijk is VDL geen shirtsponsor maar je weet wat ik bedoel toch ?

Meneer vind het wel gek dat een Haags bedrijf niet in wilt stappen maar steekt zelf ook geen vinger te veel uit en gaat naar een grotere club die hem meer geld te bieden heeft in Nederland. Hij had bijvoorbeeld een bestuursfunctie aan kunnen nemen en zijn netwerk gebruiken voor Ado, maar nee, dat is hem te min.

3 februari 2013 om 02:10

Als een club met veel geld hem vraagt als coach dan is het toch niet vreemd dat hij die baan dan aanneemt? Dat heeft echt geen drol te maken met het feit dat hij aangeeft dat hij het jammer vindt dat er grote Haagse bedrijven zijn die ADO niet sponsoren. Hij zegt echt niets raars. Op deze manier doet Advocaat in indirecte zin wel degelijk wat voor de club. En waarom zou hij een bestuursfunctie moeten bekleden? Advocaat is een trainer en geen bestuurder.

3 februari 2013 om 02:27

Dus Advocaat mag wel ambitie hebben om bij hogere teams te trainen, maar bedrijven uit Den Haag mag geen ambitie hebben? Hij zegt juist iets heel raars. Hij had ook trainer kunnen worden bij Ado, waarom heeft hij dat niet gedaan dan?

3 februari 2013 om 03:02

Hij zegt helemaal niks raars wat is er nou precies raar dan want dat heb ik niet helemaal kunnen ontdekken. Wat had dat opgeschoten dan bij Ado ze staan er toch gewoon voor Ado begrippen goed voor.en voor zover ik weet heeft Ado ook gewoon een trainer moet die die eruit gaan werken dan. En is het juist niet heel erg arrogant om dan te denken ik doe het beter met Ado als al die andere. Dat het ook gewoon logisch is dat ze sponsor van Ajax zijn doet er niet toe. Ik vind het ook jammer dat Messi niet bij mijn club speelt terwijl ik weet dat het totaal gestoord zou zijn mocht die dat wel ooit doen. Dat mag ik toch ook jammer vind net zoals hij dit jammer mag vinden. Als je dat al niet meer mag hebben dan kunnen we beter voetbalzone ook opdoeken aangezien ook 99% dingen roep die ze zelf niet kunnen/willen waarmaken maar wel over andere oordelen. Een beetje krom vind je niet

Als Aegon Haags is dan snap ik echt niet wat die uberhaupt te zoeken hebben met Ajax. Het lijkt er op dat Ajax sponsors wegkaapt bij de concurrent. Dit is gewoon verdacht. Ik hoop dat de Knvb eens een onderzoekje gaat doen wat voor praktijken Ajax erop nahoudt. Het zaakje heeft inderdaad een Ajax luchtje.

3 februari 2013 om 02:52

Ja gek hé dat een groot bedrijf al Aegon ervoor kiest zijn naam in 2008 aan de succesvolste club van Nederland te linken. ADO wat op dat moment in de Jupilier League speelde was veel aantrekkelijker. Ook het supportersgedrag op dat momentdaar wilt een bedrijf als Aegon zich vast mee associëren, spreekkoren, rellen en veld bestormingen van woedende supporters bij een achterstand. Daarnaast maakt je hoofdkantoor in Den Haag hebben je nog niet een bedrijf wat nauw verbonden is met de stad en de lokale voetbalclub.

On:

Destijds zal ADO niet eens het overwegen waard geweest zijn. Toch is er sportief en op supportersgedrag een boel positief veranderd bij Ado. ADO is een vaste waarde in de Eredivisie en de club doet een hele boel om hooligans uit het stadion te weren. Het enige waar het schijnbaar aan ontbrak/ontbreekt is een financiën die op orde is. Dat laatste is iets wat sponsors momenteel zal doen twijfelen. Sowieso zijn verzekeraars en banken momenteel geen serieuze kandidaten gezien hun eigen situatie die vaak niet best is.

Ik ben absoluut geen fan van Advocaat maar hoe sommige mensen hier weer reageren slaat echt alles. Het enige wat die op dit moment zegt is dat die het jammer vind dat zulke sponsors niet naar Ado gaan. Wat is daar nou precies verkeerd aan hij zegt toch niet dat ze naar Ado toe moeten alleen dat het jammer is. En eigenlijk heeft die wel gelijk ook alleen zo werkt het nou niet in de voetballerij. Ajax bereikt gewoon het meeste publiek waarschijnlijk van heel Nederland dus

3 februari 2013 om 03:16

Begrijp zijn punt wel. Verder is hij naief om te denken dat een Aegon en ander Haagse bedrijven Ado zomaar gaan sponsoren. Dick denkt op amateurniveau of toen hij zelf nog speelde, het reclamebord van de plaatselijke slager (in die tijd werden de wedstrijden niet live uitgezonden). Sponsoring op topniveau is gewoon big bussiness en geen liefdadigheid op plaatselijk niveau.

Daarnaast is het niet zo handig om te wijzen naar de sponsor van een van je grootste concurrenten, had hem iets slimmer verwacht. Weet Dick wel dat het hoofdkantoor van Philips in Amsterdam zit.
Het hoofdkantoor van Aegon zit dan wel in Den Haag maar in Nederland zitten er ook vestigingen in Leeuwarden, Groningen en Utrecht (in ieder geval in het verleden).

Het is iedereen echt wel duidelijk waarom een bedrijf als aegon voor ajax kiest, ook advocaat. Advocaat is niet zo dom als velen hierboven zich weer tonen. Hij zegt het alleen jammer te vinden dat haagse bedrijven de haagse voetbalclub niet steunen.

Roytjeeeee ben jij nu echt zo dom of doe je je enkel zo dom voorkomen? Wie de bal ketst, bedrijven mag, vreselijk domme uitlatingen. Je komt niet bepaald intelligent over. Sterker, de domheid straalt er vanaf. Het moge duidelijk zijn dat ik me irriteer aan zoveel domheid. Het kan echter ook goed zijn dat je je enkel laat leiden door je emoties en dat je daardoor zulke ondoordachte uitlatingen doet.

ik ben bang dat over paar maanden ado ook een amateurclub word net als fc haarlem

Beetje onzinnige uitspraak van Dickie Dik. Tuurlijk zit Aegon gevestigd met kantoor in Den Haag. Maar dat is niet hun enige kantoor. Tuurlijk verdient Aegon haar geld in Den Haag, maar niet alleen Den Haag..... beter nog, méér buiten Den Haag als in Den Haag.

Omdsat ene hoofdkantoor in Den Haag staat, maakt dat het bedrijf nog steeds geen typisch Haags bedrijf. Daarmee wil ik zeggen, dat Aegon niet per definitie Haagse wortels heeft.

Om dan maar bij PSV te komen. Het hoofdkantoor van Philips staat ook al jaren lang niet meer in Eindhoven. Toevallig in Amsterdam. Dat maakt Philips nog lang geen Amsterdams bedrijf, dat zou per definitie niet betekenen, als je dan de lijn door trekt, dat Philips dan maar voortaan Ajax moet gaan sponsoren, omdat het hoofdkantoor daar staat. Want dan gaan ze dat cluppie van Dick sponsoren terwijl het beter dan de club kan sponsoren waar ze toevallig hun hoofdkantoor hebben.
En dat klinkt net zo belachelijk eigenlijk......

Daarom vind ik ook de opmerking van Dick niet echt slim. Kies dan een bedrijf wat echt van oudsher banden heeft met Den Haag......maar Aegon is dat niet!

Och, advocaat, waarom toch, Aegon beslist zelf waar ze het meeste winst maken en dat is bij een topclub, wat ado niet is. Ik vindt het jammer voor hun, maar om nu de amsterdams club erbij te halen is laag aan de grond. Maar dat is mijn mening hierover.

Wou eigenlijk jullie feliciteren, maar naar dit nee dus.

Hou je nu maar bezig met voetbal, Dick, van commercie heb je geen kaas gegeten, in tegenstelling tot wat het saldo van je bankrekening zou doen vermoeden. Een bedrijf kiest de club uit die haar de meeste exposure geeft, nationaal en internationaal. Dus is het logisch dat Aegon Ajax kiest (of Psv, FCT etc.) in plaats van Ado. Daarnaast is de vestigingsplaats van een bedrijf door de internationalisering sowiso heel relatief geworden. Sponsoring is geen liefdewerk oud papier, in tegenstelling tot wat velen (wo Dick) denken. Het idee is dat je er meer voor terugkrijgt dan je erin investeert. Die kosten-baten analyse heeft Aegon (waarschijnlijk volkomen terecht, wellicht ook door de negatieve pers van een harde kern ADO hooligans) doen besluiten ADO niet te sponsoren. En op te houden met het sponsoren van Ajax overigens.

Dick denkt zeker dat Aegon een liefdadigheidsinstelling is.. Waarom zou een bedrijf uit Den Haag een voetbalclub uit Den Haag moeten sponsoren, ik kan me nog een paar jaar geleden herinneren dat de club en haar supporters zo vaak negatief in het nieuws kwamen dat ze blij moesten zijn dat er uberhaupt iemand met zijn naam op het shirt wilde pronken.

En natuurlijk is Ajax gewoon een veel grotere club, met een veel grotere bekendheid en een veel groter bereik dan Ado. Elke sponsor zal liever een Ajax, PSV of Feyenoord sponsoren dan met alle respect Ado.

Blijkbaar is de wereld voor Dickie zo simpel. Als een bedriijf in een stad zit gaat íe sponsoren. Dat is aleen bij PSV zo simpel.
ADO is niet altijd de club waarmee je als bedrijf geassocieerd wil worden.
Hij maakt zich ook niet druk om Veendam!
In het geval ADO likt het me goed om het publiek eens in bedwang te houden en dan te proberen het imago wat op te poetsen!

Hij heeft wel gelijk maar sponsers willen hun naam in het voetbal het liefst op een topclub dus ja je kan Aegon niks kwalijk nemen

De sponsoring van Ajax is dan ook een beslissing van Aegon Nederland en het internationale overkoepelende bedrijf, Aegon N.v. Internationaal opent Ajax voor ons deuren in voor ons heel belangrijke groeilanden, zoals China, India, Taiwan en Japan. Maar ook dichter bij huis spreekt Ajax enorm tot de verbeelding: in Hongarije, Tsjechië, Slowakije en Polen bijvoorbeeld.

Aldus Aegon

Lekker lullen van advocaat al dik binnen finacieel , dus had ie zelf wat moeten gaan doen voor z'n cluppie maar nee hij verwijt Aegon dat ze gekozen hebben voor Ajax . Is toch logische dat ze voor Ajax kiezen kwa uitstraling naam etc. Nee den haag is nou niet bepaald een lekkere club om je naam op te zetten lijkt me .

Hij heeft wel een punt......met aegon als sponsor,speelt ado op zeker om de plaatsen 4tot 8.
Aegon zou ook kunnen subsponsoren voor Ado.
Alleen denk ik dat Aegon voor ajax kiest omdat ado toch nog een beetje een negatieve naam heeft uit het verleden.
Plus ajax is meer in the picture dan ado. En daar gaat sponsering om.

Beetje een domme opmerking van Dickie. Er is toch bijna geen sponsor te vinden die z'n naam wil verbinden aan het gedrag van de supporters van ADO Den Haag?

Ado moet zich niet richten op bedrijven van het statuur Aegon. Die bedrijven doen wereldwijd zaken en hebben weinig aan een sponsorschap bij Ado. De categorie daaronder, bedrijven die voornamelijk in Nederland actief zijn en een sprong in naamsbekendheid en marktaandeel willen maken.

Hij heeft wel een punt vind ik. Ik heb het zelf altijd een beetje vreemd gevonden dat Feyenoord ook zo weinig grote Rotterdamse bedrijven achter zijn naam heeft staan, als je ziet hoeveel grote Nederlandse bedrijven overduidelijk Rotterdamse roots hebben. Zoals bijvoorbeeld Shell, DSM maar vooral met name Unilever die nu al bijna honderd jaar in Rotterdam zitten en zo ontiegelijk veel merknamen onder zich hebben.

3 februari 2013 om 11:20

Slaat gewoon werkelijk nergens op, sponsoring van een club is geen liefdadigheidsproject. Shell heeft het hoofdkantoor dacht ik staan in Den Haag. Maar goed, zulke bedrijven hebben al een gigantische naamsbekendheid, daarvan moet je echt niet verwachten dat ze een voetbalclub gaan helpen.

3 februari 2013 om 12:16

Moet je mij toch eens gaan helpen. Waar zeg ik dat sponsorschap een liefdadigheidsproject moet zijn? Ik denk persoonlijk dat bedrijven als Shell en Unilever toch wel baat kunnen hebben bij een sponsorschap van een club als Feyenoord.

Kijk bijvoorbeeld naar Shell. Het imago van dat bedrijf is in Nederland de laatste jaren verschrikkelijk gekelderd door verschillende incidenten en beslissingen omtrent bijvoorbeeld de Noordpool, de Waddenzee en Nigeria. Het staat inmiddels bekend als een bedrijf dat alleen maar winst wil maken over de rug van de natuur zonder enige maatschappelijke betrokkenheid whatsoever. Daar lopen ze veel klandizie mee mis. Ik denk dat juist Shell zijn imago een enorme boost zou kunnen geven met een sponsorschap van Feyenoord, een club met een zeer grote supportersschare die veel maatschappelijke betrokkenheid toont in Rotterdam, de stad waar hoe je het went of keert Shell dankzij de haven toch veel geld verdient en veel werknemers heeft en/of vandaan haalt.

Unilever zou veel aan een sponsorschap van Feyenoord hebben voor één van de nieuwere wat kleinere merknamen die aan producten voor mannen gekoppeld zijn. Ik snap ook wel dat Unilever zelf geen baat zou hebben aan een sponsorschap van Feyenoord en de grote merknamen van hun ook niet. Maar Unilever brengt ook regelmatig nieuwe producten en merken op de markt die ze aan de man moeten brengen. Dat kan als je sponsor wordt van 1 van de grootste clubs van de Benelux qua aantal supporters toch vrij makkelijk en goedkoop. Feyenoord trekt toch altijd enorm veel kijkers. Bovendien is Unilever één van de investeerders van de Giovanni van Bronckhorst foundation. De stap naar Feyenoord, die veel maatschappelijke betrokkenheid toont, lijkt dan een logische en kleine stap.

En ik wil even verduidelijken dat het mij niet perse om een hoofdsponsorschap gaat, er zijn tal van andere manieren om een voetbalclub te sponsoren.

Een bedrijf als Aegon kiest natuurlijk voor een bepaalde exposure die bij Ajax (internationaal) veel groter is dan bij Ado.

Wat een onzin zeg....hahaha
Is hij nou echt zo dom? Moet nu wel weer aan Philips Amsterdam olee oleee denken (en aan de sup sponsering van Philips aan Ajax). Wat vonden ze dat zuur in Eindhoven. Heb nog nooit tot vanmorgen een Hagenees horen klagen dat een bedrijf dat zijn hoofdkantoor in Den Haag heeft staan haar naam op het shirt van Ajax heeft staan

Volgens mij is Aegon van origine een Fries bedrijf en hebben ze jaren FC Groningen (in de buurt) gesponsord. In de logica van Dick Advocaat begrijp ik niet dat Philips Psv sponsort, het hoofdkantoor staat immers in Amsterdam.

3 februari 2013 om 13:14

Dat klopt niet helemaal. Aegon is een fusie van veel verschillende bedrijven, waarvan de oudste en de grootste, Eerste Nederlandsche Verzekeringen, toch echt uit Den Haag komt. Dan praat je over de achttiende eeuw. Het Joegoslavië Tribunaal zit nu in het oude hoofdkantoor van 1 van de fusies waar Ageon uit voortgekomen is. Ik weet dat toevallig omdat de buurvrouw van mijn ouders in dat pand werkt. Dat pand heet ook het Aegongebouw.

3 februari 2013 om 21:21

Volgens mij zit je er toch echt naast:
www.aegon.com
/en/home/about/history/aegons-roots/

Volgens hun eigen website was de Algemeene Friesche de oudste, dan de De Groot-noordhollandsche en dan pas de Eerste Nederlandsche. Ik kan mij ook echt herinneren dat ze in Leeuwarden het HQ hadden, maar ik kan er echt helemaal naast zitten.

Ik vind het in ieder geval niet een typisch bedrijf uit die regio, zoals Grolsch, Philips of Heineken.

3 februari 2013 om 22:49

Jou bron is een stuk betrouwbaarder dan de mijne haha. Dan vind ik het trouwens wel een beetje vreemd dat dat gebouw het Aegongebouw heet.

Dick, de reden is simpel. Om dezelfde reden dat jij liever in Rusland werkt dan in België, sponsort Aegon liever Ajax dan Ado.

Precies Dick,daarom ben jij nu ook trainer van Den Haag.pfff
De pot verwijt de ketel noemen ze dat toch,dick begint de laatste tijd veel onzin uit te kramen.

Sponsors van Ajax komen uit alle hoeken en gaten. Bij psv komen ze vooral uit de provincie. Wen er maar aan dickie.

Ten eerste mag Advocaat dit natuurlijk vinden maar is het niet handig om in zijn positie dit te roepen. Daarnaast is het van uit Aegon bekeken volkomen logisch dat ze voor Ajax kiezen omdat dat veel meer publiciteit oplevert dan met alle respect Ado den Haag.

De reden dat Aegon Ajax is gaan sponseren is dat ze Europees wilde groeien en zo bekender wilden worden. Fontijn heeft ze toen overgehaald om voor voetbal te kiezen. De keuze bij Aegon ging toen tussen schaatsen en Ajax.

ADO sponseren heeft geen zin, de uitstraling van ADO is zodanig lokaal en beperkt dat het weinig voordelen bied. Daarnaast heb je bij ADO ook een groot afbreuk risico, de supporters zijn daar nou eenmaal dol op bepaalde liedjes en geluiden waaraan een sponser niet gelinkt wil worden. Dat was destijds met DSW ook het geval, hetzelfde als je nu bij Den Bosch ziet.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren