Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Boer kan Europese top aan: ‘Hij is nu al van het niveau van Guardiola’

Laatste update:

Frank de Boer is pas twee jaar actief als hoofdtrainer, maar sinds hij in december 2010 de opvolger werd van Martin Jol leidde hij Ajax al wel twee keer op rij naar het landskampioenschap. Rasmus Lindgren zat in Amsterdam vooral op de bank onder leiding van De Boer, maar de middenvelder van FC Groningen vindt dat de 42-jarige coach niet onder hoeft te doen voor collega’s als Josep Guardiola.

/

De 112-voudig Oranje-international kreeg sinds zijn entree in de ArenA veel lof toegezwaaid en volgens Lindgren, die De Boer ‘een typische Ajax-trainer’ noemt, is dat terecht. “Hij is verreweg de beste trainer die ik heb meegemaakt”, vertelt de 28-jarige Zweed aan Voetbal International. “Ik weet zeker dat hij een grote club aankan”, vervolgt de controlerende middenvelder, die bij Groningen is teruggekeerd.

“Laat hem zijn gang maar gaan bij Barcelona of Bayern München, clubs met een voetbalvisie. Hij is nu al van het niveau Pep Guardiola”, doelt Lindgren op de Spaanse oefenmeester, die tussen 2008 en 2012 talloze hoofdprijzen pakte met Barça en die komend seizoen, na een rustjaar, als opvolger van Jupp Heynckes aan de slag gaat bij Bayern.

Ben je het met Rasmus Lindgren eens?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Denk het ook, supertrainer. Al kan hij wel een beetje werken aan zn wisselbeleid..

30 januari 2013 om 11:56

Juist, een hele goede trainer die ongetwijfeld zijn prijzenkast zal blijven uitbreiden. Maar zijn wisselbeleid is echt van een treurig niveau. Goed voorbeeld is de wedstrijd vorige zondag. 2-0 voor op een ploeg die er soms redelijk uitkwam via de counter, dan gooi je toch gewoon Enoh erin, voor Poulsen die duidelijk er door heen zat?! Wat moest Lukoki die wedstrijd brengen? Wat moest Sana daar doen? Boerrigter raakte geen pepernoot, Poulsen kwam niet meer vooruit en Veltman stond misschien goed, maar heeft de kracht nog niet om een hele wedstrijd iemand in bedwang te houden. Had Ligeon erin gegooid naar rechtsback en Alderweireld terug in het centrum.

30 januari 2013 om 12:02

@crimz: jammer dat je de laatste wedstrijd gebruikt als vb. Die wedstrijd was in een tijdbestek van 13 minuten omgedraaid, dat is heel rap. De beide vleugel aanvallers leden veel balverlies die ook de goals inleidden, dus die wissels zijn logisch.
Veltman eruit halen vanwege zijn fout is op de lange termijn niet goed, zo'n jongen moet de kans krijgen een gemaakte fout te vergeten en door te gaan, dat hoort bij de jeugd een kans geven.
verder is de bank niet heel sterk bezet en zijn er weinig mogelijkheden, vorig seizoen bv had je Bulikin nog als storm ram, nu niet meer aangezien Babel en Sigtorson er nog niet waren.

30 januari 2013 om 12:22

Veltman had voor zijn fout eruit moeten worden gehaald, ik vind hem fysiek nog niet rijp om een hele wedstrijd een aanvaller af te stoppen. Over de vleugelspelers deel ik je mening, maar als je Enoh erin zet, heb je wel iemand erbij die spelers die bij een ander weglopen, nog kan afstoppen. Poulsen komt daar snelheid voor te kort en na mate de wedstrijd vordert, ook geen energie lijkt het. Ik nam het voorbeeld ook, aangezien die fouten nog vers in het geheugen liggen. Verder is 13 min. misschien heel rap, maar dat zit het onderdeel wisselbeleid als 1 van de problemen gewoon bij.

30 januari 2013 om 13:39

Hij doet het wel vaker.. Een speler als Boerrigter had allang gewisseld moeten worden. Lukoki Moest er veel eerder in komen en ik snap niet dat hij Moisander wisselde in plaats van Veltman. Dat zijn cruciale fouten die een echte toptrainer als Mourinho of SAF niet had gemaakt. Maar dat maakt niet uit, hij is amper 2 jaar coach nu bij Ajax en hij doet het voortreffelijk. Als hij nog 2/4 jaar blijft, kan hij echt een wereld coach worden.

30 januari 2013 om 16:10

ik zou precies hetzelfde hebben gedaan. liep alleen anders uit wat jammer is

30 januari 2013 om 11:58

Laat hem maar eerst is een ronde verder komen dan de poulefase champions league dan praten we verder.

30 januari 2013 om 12:05

Beetje vreemde reactie

Vorig jaar onterecht eruit gelegen!

Dit jaar was het zowat onmogelijk om door te gaan (met alle respect voor Ajax natuurlijk). Zelfs Guardiola zou Ajax niet door de poule fase van dit jaar kunnen slepen

30 januari 2013 om 12:15

Guardiola is ook geen goede trainer, die moest het hebben van de kwaliteiten van Barca, dat al een team had en een tactiek. Zoals Deco aangaf heeft Guardiola totaal niks uitgevonden daar. Trainer zijn van Barcelona is ook niet moeilijk, als je ziet dat zelfs Tito Vilanova, met alle respect, gewoon staat de heletijd voor zijn dug out, en als Barca achter komt hij nog steeds niks te vertellen heeft?

30 januari 2013 om 12:19

Alsof iemand dat ook maar was gelukt met Sana, Boerrichter en nog een berg tieners tegen de kampioen van Engeland, Spanje en Duitsland :s!?

Het mag een godswonder heten dat het miljoenen wat zeg ik, jardenteam uit Engeland nog achter Ajax belandde, ook dat had vrijwel geen enkele andere coach gelukt, misschien Guus Hiddink.

30 januari 2013 om 13:22

Ik neem aan dat je een grapje maakt? Toen Guardiola bij Barca begon, toen was Barca lang niet zo goed als toen hij er wegging. Hij heeft zowel de individuele spelers als het team aantoonbaar beter gemaakt, en ze naar een niveau gebracht wat nog nooit eerder is vertoond in de geschiedenis van het voetbal. Daarnaast heeft hij prachtig voetbal gekoppeld aan het winnen van ongekend veel prijzen. En dat maakt hem geen goeie trainer?

30 januari 2013 om 12:07

Inderdaad, Sana erin afgelopen weekend. Dan speel je dus met 10 man. Kan die jongen ook niks aan doen maar die kan je dus alleen brengen als je thuis met 3-0 voor staat. Ze hadden die 2-0 voorsprong zakelijk moeten uitspelen. De wedstrijd dood maken.

30 januari 2013 om 12:17

Inderdaad, de Boer is een fantastische trainer, met de juiste mentaliteit en uitstraling, een zegen voor Ajax. Maar hij heeft duidelijk ook punten die minder zijn, soms houdt hij te lang vast aan iets dat niet werkt. Aan de andere kant brengt dit hem ook juist succes omdat hij zich niet van de wijs laat brengen en zo voor continuiteit zorgt. Qua wissilingen met spelers pakt dit wel is negatief uit.

Het opstellen van Veltman in het centrum terwijl Alderweireld/moisander het heel goed deden tegen Feyenoord en Vitesse met sterke spelers in het centrum lopen, was een regelrechte blunder.

Het laten staan van Poulsen (en Schone) op het middenveld terwijl Ajax overlopen werd is ook een regelrechte blunder. Door een spits in te brengen en Enoh en de Jong op het middenveld te plaatsen, zou Ajax veel meer kracht en balvastheid hebben en was de wedstrijd goed uitgespeeld.

Het inbrengen van Sana terwijl balverlies en fysike kracht de ondergang aan het inleiden waren is een opbegrijpelijke keuze.

Op de langere termijn vind ik het al een tijdje duidelijk dat een systeem met de terugzakkende de Jong in de spits en de aangevers Erksen en Schone erachter, duidelijk een opstelling met te weinig scorend vermogen. Toch is de Boer te koppig om dit aan te passen omdat het voetbal goed is en de spelers individueel wel goed presteren.

Dat moet toch beter.

30 januari 2013 om 12:25

Daarom zit meneer Rasmus Lindgrenn ook op de bank. Veel verstand van voetbal die jongen, verschrikkelijk wat een onzin allemaal. De trainer een veer in z'n reet steken met de hoop aanstaande weekend het "zwalkende" Ajax.(3e plaats eredivisie) te mogen versterken met zijn ongelooflijke kwaliteiten. Met dit soort onzinnige topics kan je dit soort reacties verwachten

30 januari 2013 om 15:02

Volledig met je eens! Dit lijkt wel heel erg op een wit voetje (of meer: een bruine arm) halen. Alsof hij dit ook maar enigszins kan vergelijken, volgens mij heeft Lindgren toch nooit het genoegen mogen smaken om onder Pep (hij mag zelfs Pep zeggen..) te mogen trainen, laat staan spelen. Mogelijk kan De Boer dat niveau in de toekomst wel gaan halen, maar voorlopig is dat nog lang niet zover...

Daarom komen we pas achter als hij werkelijk die stap maakt. In mijn ogen zijn dit nog jonge gasten en die zijn wat makkelijker te beïnvloeden. Ik zou niet weten hoe bij stand houd met een volwassener team. Maar blijf nog maar lekker bij ajax frank

30 januari 2013 om 12:08

Hij heeft laten zien dat hij niet schroomt om zijn beleid/visie uit te voeren, ongeacht van wie er het slachtoffer wordt, ook al is het een volwassen iemand. Zie bijvoorbeeld wat er met El Hamdoui gebeurde. En in mindere mate met Sulejmani. Dus het heeft niet per se te maken met de jonge spelersgroep.

30 januari 2013 om 12:31

Zijn beleid? Wat een onzin. Afgelopen 2 jaar kampioen geworden met een "koopbeleid". Nu het eerste jaar een "johan-beleid". Denk niet dat ze kampioen worden als ik het wissel-gedrag van meneer de Boer heb gezien afgelopen zondag, jij wel? Als Frank de Boer 20 milj. had mogen investeren van Ajax had ie dat maar al te graag gedaan, stelletje hypocrieten.

30 januari 2013 om 12:35

Dat zijn ook geen spelers waarvan je kan zeggen dat ze sterren zijn. El Hamdaoui heeft wel wat sterallures, maar is zeker geen ster. Daarnaast is het met El Hamdaoui toch ook niet goed gegaan, wat je niet kan ontkennen. Frank de Boer had er voor moeten zorgen dat ook El Hamdaoui dezelfde kant op keek als de rest in plaats van dat hij eindigt tussen de beloften. Hier was sprake van slecht people management van Frank de Boer. Wel denk ik dat hij deze situatie achteraf heeft geanalyseerd en geevalueerd en zo er een leermoment van heeft gemaakt, wat hem sterker maakt als trainer.

Daarnaast vind ik het een beetje vreemde uitspraken van Lindgren. Wie is Lindgren om zoiets te zeggen? Hij kent Guardiola alleen van de televisie en berichten op internet. Kortom, net zo goed als wij Guardiola kennen. Daarnaast vraag ik me af hoe groot het aandeel van Guardiola was bij Barcelona. Dat hij met Barcelona topprestaties heeft geleverd staat buiten kijf, maar hij moet het nu eerst maar eens laten zien bij een andere club met minder materiaal en minder miljoenen om te besteden.

30 januari 2013 om 13:38

@ vossing en keez

Frank heeft een eigen visie (het beleid van Ajax was niet waar ik op doelde) over hoe Ajax moet voetballen en daar moet alles voor wijken, om het zo maar te zeggen. Dus ook ongehoorzame spelers als El Hamdoui. Tuurlijk, hij had kunnen proberen hem dezelfde kant op te laten kijken, maar het is Mounir die dan fout zit als hij zich niet wil schikken in de plannen van de baas. Slechte people-management of 'ajax betaalt het salaris, dus Mounir moet niet klagen'?

De Boer bewijst dus dat hij ook met moeilijke spelers om kan gaan. Hij schroomt niet afscheid te nemen van zijn 'beste/duurste' spelers als die niet passen binnen zijn plannen. Het zal dus niet anders zijn bij een grote club.

Ach laat me niet lachen. De Boer heeft heel veel kennis van zaken, dat is duidelijk, maar we moeten niet overdrijven. Allereerst kon hij niet omgaan met 2 uitgesproken types (El Hamdaoui en Janssen). Daar komt bij dat hij vorig jaar een half jaar lang werkelijk alles verkeerd heeft gedaan met zijn projectje Jansen met de punt naar achteren, om vervolgens door falen van de concurrentie alsnog de titel te prolongeren. En zoals ze terecht bij VI opmerkte, maakte hij tegen Vitesse weer een kinderlijke fout door zijn beste verdediger op rechts te zetten een kabouterpuber tegen het aanvals geweld van Vitesse in de as.

30 januari 2013 om 11:56

ook toptrainers zijn niet foutloos. in jouw redenering is guardiola ook een koekenbakker omdat hij niet met uitgesproken typetje zlatan door een deur kon, lekker kortzichtig. titel geprolongeerd ondanks het verkeerd gebruiken van janssen en dankzij falen van de concurrentie... wat voor leven heb je als je focust op zoveel negativiteit? de boer doet het overwegend fantastisch, zeker niet perfect, maar zoveel beter dan wat we in 15 jaar bij ajax gezien hebben. en daar zaten heel wat ervaren jongens tussen.

30 januari 2013 om 12:02

Omdat De Boer een halfjaar lang alles verkeerd deed wat hij verkeerd kon doen, jij zag het, ik zag het, de hele wereld zag het. De Boer niet, na een halfjaar deed hij wel logische dingen en ondanks die achterstand die hij had opgebouwd door zijn onkunde werd hij nog kampioen.

30 januari 2013 om 12:07

Maar toch kampioen worden.. Chapeau

30 januari 2013 om 12:11

@periangooner

De anderen faalden, maar dat was niet de enige reden waarom hij kampioen werd. 14 wedstrijden achter elkaar winnen is in de Eredivisie iets heel exceptioneels.

30 januari 2013 om 12:22

Jij zag het ik zag het? Het is maar waarop je je concentreert maar ik denk dat vooral jou een boel ontgaan is. De Boer was de eerste van zijn generatie die zijn nek uitstak. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld Cocu die de klus bij PSV nog niet aandurfde, wat je hem niet kunt kwalijk nemen. Hij is in een grote berg ellende binnen gekomen, is niet gaan janken over versterkingen zoals menig collega zou doen, maar heeft vanaf dag 1 een duidelijke visie gehad en is aan het werk gegaan. Hij is continue open, eerlijk en direct geweest, fantastisch tegenover de media en als perfect uithangbord voor Ajax. Hij was ongetwijfeld de aanleiding voor diverse grootheden om zich ook bij dit project aan te sluiten en bestuurlijk aan de club te binden. Daardoor heeft de club weer richting, toekomst en financiele middelen en en passant een paar hoofdprijzen aan de lijst toegevoegd. Dit mede door sterke tactische ingrepen van de Boer, wat er diverse malen in resulteerde dat er fantastisch gepresteerd is tegen topteams. Dit alles in de herkenbare Ajax stijl die al bijna twee decenia zoek was. Je kan wel zeggen dat niemand zo een groot aandeel had in de wederopstanding van Ajax als Frank de Boer zelf.

In dat proces was het absoluut noodzakelijk dat egootjes als El Hamdaoui sneuvelden. Dit was niet zozeer onkunde of een gemis aan vermogen om een aai over de bol te geven. Eerder dapper opgetreden in het belang van het groepsproces.

30 januari 2013 om 12:22

@ Fan123

Klopt, maar dat kwam omdat hij ineens logisch ging handelen.

30 januari 2013 om 13:44

Sinds wanneer kan je door onkunde kampioen worden? Je kan door onkunde een wedstrijdje winnen maar niet kampioen worden. De Boer heeft de zaak van El Hamdaoui top geregeld. Ik ben zelf ook een fan van Mounir en vind het onterecht maar als de Boer vind dat hij een rotte appel in de selectie is, is het zijn recht.
De Boer laat Ajax het beste voetbal spelen van de laatste 8 jaar, terwijl hij nu de minste selectie heeft van die 8 jaar, misschien wel van de laatste 30 jaar. Volgens mij was De Boer degene die Anita het vertrouwen gaf en hem van de back positie afhielp. Alleen het wisselbeleid moet hij wat aan doen, maar dat komt wel goed.

30 januari 2013 om 11:59

Doe is niet zo raar jij, je snapt er niks van. Als bij Barcelona van die figuren als El Hamdoui en Janssen rond liepen. Hadden ze van dag1 al op de transferlijst gestaan. Ajax wilt ook een beleid hebben en ze willen terug naar de top.

Dacht jij dat het mogelijk is, om bij Barcelona een sigaret te roken op het trainingscomplex of als een egocentrische gevalletje als El Hamdoui voor je zelf te spelen en denken dat je groter als de club bent? Man man.

30 januari 2013 om 12:00

Topspelers moet je pleasen, en wat heeft El Hamdaoui nou echt verkeerd gedaan?

30 januari 2013 om 12:03

Dat weet niemand ?

Persiangooner jij praat altijd zoveel onzin. Arsenal altijd maar aan het hypen en alle andere clubs beetje naar beneden halen. Nou liever de Boer dan die prutser van een Wenger.

30 januari 2013 om 12:04

@ Persiangooner,

Voor het gemak zal ik je eraan herinneren dat ook Pep niet met alle spelers overweg kon. Voorbeeldje Ibrahimovic. Dus om de Boer nou op zoiets af te rekenen... Beetje kinderachtig en overtrokken, iedereen weet dat El Hamdaoui zijn eigen ruiten in had gegooid.

30 januari 2013 om 12:05

Toppers moet je pleasen. En EH is een topspeler? Laat me niet lachen joh. Leuk dribbelaartje van AZ en Willem Ii..

30 januari 2013 om 12:07

@persiangooner.

Er hoeft niet alles wat intern bespreekt is, naar buiten worden gebracht of wel soms? Soms zijn er dingen die niet iedereen hoeft te horen. Frank zal heus niet iemand zo maar buiten de selectie houden.

Maar zit niet zo dom weg allemaal dingen te bedenken. Denk jij nou daadwerkelijk, dat een trainer het relaxed vind als iemand in het team telkens het negatieveling is van iedereen? Denk jij dat het goed is voor de uitstraling naar de jeugd en andere. Dat iemand regelmatig drank nuttigt en niet vies is van een frituurtje en een sigaret.

30 januari 2013 om 12:14

@ajaxstyle.

Lol, liever de Boer dan die prutser van een Wenger? Wenger heeft met een zeer beperkt budget het voor elkaar gekregen om 16(?) jaar achter elkaar niet buiten de top 4 te eindigen. Heeft geweldige teams neergezet en zelfs nu hij constant zijn beste spelers moet verkopen verliest hij de aansluiting niet. Alles wat er nu staat, het nieuwe stadion en de status van de club zijn dankzij hem. Financieel zal Arsenal de komende jaren een boost van zeker 60 miljoen euro per jaar krijgen en dat is te danken aan Wenger. Maar goed hoor knul. Voor jou liever supertrainer de boer dan Wenger.

30 januari 2013 om 12:17

Ah, dus dat De Boer via de media liet horen dat El Hamdaoui er naast zou komen te staan tegen Milan is normaal? Vanaf dag één heeft De Boer El Hamdaoui niet goed behandeld. En ja, voor Ajaxmaatstaven is El Hamdaoui gewoon een topspeler, want wie was ook alweer de topscorer in het eerste jaar?

Jullie begrijpen kennelijk niet dat je top-spelers wel degelijk wat meer privileges moet geven. Bij Milan is het zelfs beleid.

30 januari 2013 om 12:21

@ isimic

Niet op in gaan, het is gewoon een kindje. Onlangs zei Cruijff nog dat Ajax het zoals Arsenal (lees: Wenger) moet doen.

30 januari 2013 om 12:24

@persiangooner

Zegt een Arsenal fan, waar elke topspeler weg wilt bij Arsenal. Ze doen bij Arsenal weinig aan het behouden en het op ze gemak maken van topspelers. Wat een lachertje, waar is Arsenal met hun privileges.

30 januari 2013 om 12:26

Volgens mij kon Pep ook niet met dergelijke ego's omgaan en dat heeft geleid tot de volste prijzenkast die een club in 5 jaar heeft verzameld. Er zijn meer wegen die naar Rome leiden, je kan je topspelers pleasen en hun gang laten gaan maar het alternatief waarbij je alle ego's ondergeschikt maakt aan het team heeft eveneens bewezen z'n vruchten af te werpen.

En nee El Hamdaoui is geen topspeler in een 433-systeem omdat hij voor de flank snelheid tekort komt en voor de punt massa en variatie (kan alleen maar rechtsom). Is wel een ideale schaduwspits in een 442-systeem maar wanneer de Boer aangeeft dat hij terug wil naar de Ajax-filosofie en 433 wil spelen en daarbij moet kiezen tussen Suarez en El Hamdaoui is die keuze natuurlijk snel gemaakt. Dat Elhamdaoui vervolgens in zijn eerste week meteen de autoriteit van De Boer in twijfel trekt, daarmee heeft hij zijn eigen doodsvonnis getekend.

Nogmaals, ik zeg niet dat de Boer een ideale trainer is, verre van dat, met name zijn wisselbeleid is heel matig (met als dieptepunt afgelopen zondag), maar hij is wel de trainer die Ajax tweemaal kampioen heeft gemaakt, met veel minder transferuitgaven dan de concurrentie; hij is wel de trainer die in een verdeeld Ajax alle neuzen dezelfde kant op heeft gezet, die verantwoordelijk is voor een stormachtige ontwikkeling van een aantal spelers (De Jong, Alderweireld, Blind om maar wat te noemen). Hij is nog lang niet uitgeleerd bij Ajax, maar hij is niet de prutser zoals jij hem neer wilt zetten.

30 januari 2013 om 12:28

Het is 1 ding om weinig te proberen om je topspelers te behouden, het is totaal wat anders om niet de middelen te hebben om je spelers te behouden.

@persiangooner
Ik zie dat hij ook in het "‘ik moet sterk genoeg zijn om een aankoop te weerstaan’" topic heeft gereageerd en het is wel duidelijk dat hij gewoon iets tegen Wenger heeft.

30 januari 2013 om 12:31

Welke speler is negatief over Wenger? Arsenal heeft niet de middelen om die spelers te geven wat ze willen (geld, geld, geld), Ajax had dat wel bij Jansen en El Hamdaoui. Dit is werkelijk de domste vergelijking in tijden.

30 januari 2013 om 12:33

@persiangooner

Je hebt het over spelers en ze op hun gemak stellen. Ze gaan allemaal weg bij Arsenal, omdat ze door hebben dat het geen zin heeft om met het beleid van Wenger kampioen te worden. Iedereen gaat daar weg, ongeacht om een salaris. Waarom bleef Van Persie niet gewoon? Die had geen zin om het zelfde salaris te tekenen bij Arsenal al Manu, die wilt om prijzen spelen.

30 januari 2013 om 12:55

Dus jij ziet het verschil niet tussen een trainer die niet met zijn spelers om kan gaan en een trainer van een club die niet de financiële middelen heeft om mee te gaan met de rijksten?

Als je zo graag de vergelijking wil trekken, hoe veel lastige jongens zijn onder Wenger wel niet opgebloeid?

30 januari 2013 om 13:03

Persiangooner..

Juist een goede trainer kan niet met iedere speler goed opschieten. El Hamdoui was een mannetje die niet in zijn groep paste. Klaar! En gezien het feit dat Frank de Boer met deze groep wél kampioen werd, bewijst zijn gelijk. Oja, twee maal kampioen.

El Hamdoui had overigens al privileges. Of heb jij niet gezien wat hij betaald kreeg? Voor Ajax-begrippen aardig veel, of vind jij dat wel meevallen?

30 januari 2013 om 13:14

De enige reden waarom De Boer ermee weg is gekomen, is omdat hij door falen van anderen kampioen is geworden. Hijzelf heeft daar nauwelijks een bijdrage aan geleverd, aangezien hij meer fout dan goed heeft gedaan.

Maar in feite heeft hij kapitaalvernietiging gepleegd door zijn beste speler op hele vreemde wijze te behandelen.

30 januari 2013 om 13:28

Door falen van anderen kampioen is geworden?

Een team wordt altijd(!), zonder uitzondering, kampioen omdat anderen het laten liggen. Dat vind ik een slecht excuse. Ze deden het gewoon beter dan de rest en werden daarom kampioen..

30 januari 2013 om 13:41

Niet als je in ogenschouw neemt dat hij echt alles(!) verkeerd deed in het eerste halfjaar.

30 januari 2013 om 15:09

En je denkt dat Ajax wel de financiële middelen heeft om mee te kunnen met de rijkste?

De Boer voert heel goed beleid nu. Spelers die niet in zijn beleid passen gooit hij eruit, heel logisch. De Boer is naar de media heel eerlijk en direct en doet geen gekke dingen. Ajax is onder De Boer ook nooit zo'n club waar een hele hoop rommel over verschijnt in media als bijv. Real Madrid.

Wenger doet het goed bij Arsenal, alleen wat hij verkeerd doet is zijn topspelers niet behouden. Denk dat hij dat de laatste vijf jaar had gedaan. Dan had Arsenal nu Touré, Adebayor, van Persie, Fabregas, Nasri en volgens mij vergeet ik er nog wat. Bovendien hebben ze dan nu ook nog Wilshere en Cazorla erbij. Als hij dat bij elkaar had gehouden was Arsenal nu het beste of een van dde beste elftallen ter wereld.

30 januari 2013 om 12:00

Alsof Guardiola met iedereen op kon schieten. Ik noem een Ibrahimovic? Barcelona heeft ook weinig uitgesproken spelers.

30 januari 2013 om 12:31

Eto'o, Deco, Ronaldinho... ze moesten van Pep allemaal weg

30 januari 2013 om 12:04

Kwek geen onzin joh. Toen De Boer binnenkwam, lag het betuur rollebollend op straat en was het een grote chaos. EH heeft hij er terecht uitgeflikkert, ik vind het juist knap dat hij dit soort besluiten neemt. Verder laat hij Ajax goed voetballen en presteren ze top.

30 januari 2013 om 12:10

@ Persiangooner

De Boer kon juist perfect omgaan met El Hamdaoui. Hij liet zich het kaas niet van het brood eten en uiteindelijk bleek het goed in elkaar te vallen want Ajax werd twee keer achter elkaar kampioen. Dat de gehele situatie erg kinderlijk was klopt, maar Ajax werd wel kampioen dus kunnen we er niets over zeggen. Janssen was bij Ajax niet goed genoeg. Te statisch op het middenveld. Hij heeft momenten dat hij wedstrijden kan openbreken, kantelen of beslissen maar was bij Ajax in het spel te weinig in beweging. Dat beide afscheid van elkaar hebben genomen vind ik een goede beslissing.

Natuurlijk maakt De Boer ook fouten. Zo vind ik Poulsen te kort schieten. Ook wisselt De Boer wel eens raar en was het inderdaad belachelijk (zei het voor de wedstrijd al) dat hij Alderweireld uit het centrum weghaalde. Maar goed, ook een trainer moet dingen leren. Guardiola heeft het een stuk makkelijker gehad. Als Puyol er niet bij is, dan zet je Mascherano er neer en die vervangt hem nagenoeg perfect. Ajax heeft die luxe niet.

Het is wel zo dat Ajax, ondanks dat ze de laatste 2 jaar een bedenkelijke selectie en bestuurlijke problemen hebben gehad 2 keer kampioen is geworden. Er wordt veel beter gevoetbald dan onder zijn voorgangers en de jeugd krijgt meer kansen. Ajax mag blij zijn met een trainer als De Boer. Als je hem bij een beter team neerzet zal het blijken dat het dan alleen maar gemakkelijker gaat worden.

30 januari 2013 om 12:20

Niemand zegt toch dat De Boer slecht is. Hij hangt de leer van Cruijff aan, dan behoor je al tot de beteren. Maar het is en blijft een talent die nog heel veel te leren heeft. Hoe kan je hem nou weer vergelijken met een coach die zijn weg heeft gevonden op het aller hoogste niveau?

30 januari 2013 om 12:30

Het allerhoogste niveau daar zeg je wat. Neem Ronald Koeman. Die was de mentor van Pep in zijn Barca tijd. Doet het nu goed bij Feyenoord. Dan kan Koeman ook wel aan de slag bij Barca. En de Boer net zo goed want die 2 hebben ook nog samen gespeeld en zullen ze nou echt zo anders denken over voetbal? Deze 3 hebben 1 ding gemeen: ze zijn allemaal cruijff adepten.

30 januari 2013 om 12:32

Koeman en Verbeek sla ik ook hoger aan dan De Boer. Koeman en Verbeek maken niet de fouten die De Boer maakt.

30 januari 2013 om 13:32

Volgens mijn heeft Koeman tot Feyenoord bijna alles fout gedaan wat hij fout kon doen, de Boer doe het goed en tuurlijk maak hij nog foutjes, maar hij is nog jong voor een trainer natuurlijk en kan nog veel bijleren.

30 januari 2013 om 14:03

Niet alles. Hij heeft ook veel goeds gedaan. Maar Koemans grootste probleem was het omgaan met mensen (heeey). Tactisch was hij altijd al ijzersterk. Koeman heeft geleerd en is nu echt op weg een toptrainer te worden.

De Boer heeft de potentie wel, maar hij is nog niet zo ver als Koeman. Dat is toch geen belediging of zo?

30 januari 2013 om 14:15

@ Persiangooner

Weg gevonden op het allerhoogste niveau, wat bedoel je daarmee? De Boer en Guardiola tonen juist veel overeenkomsten. Niet alleen in spelopvatting, maar ook in de manier waarop ze de kans hebben gekregen. De Boer werd bij Ajax voor de leeuwen gegooid zoals Guardiola bij Barcelona. Nu heeft Guardiola het geluk gehad dat hij bij het allerbeste team ter wereld terecht kwam waar eigenlijk iedere speler zich schikt naar de rest. De enige speler die dat niet deed heeft hij eruit gegooid.
De Boer moest het bij een Ajax in verval zien te redden. De beste speler werd verkocht en de op een na beste speler vond zichzelf te goed voor de rest. Toch heeft hij het voor elkaar gekregen om met een aantal incapabele spelers kampioen te worden en het jaar daarop weer. Ik wil niets afdoen aan de prestaties van Guardiola, maar hij heeft het wel een stuk makkelijker gehad dan De Boer. Laat Guardiola eens Ajax bij de hand nemen. Dan heb je geen spelers op de bank zitten als Mascherano en Villa. Dan heb je geen Messi in de spits staan en geen Xavi en Iniesta. Bij Ajax zouden de fouten die Guardiola maakt blootgelegd zijn, bij Barcelona niet omdat zij simpelweg te goed waren voor de concurrentie.

30 januari 2013 om 15:10

Bizar dat je zoveel negatieve reacties krijgt. Alles wat je zegt klopt (in mijn ogen) gewoon volledig en is netjes onderbouwd. Het zal wel aan die roze bril liggen die maar op blijft staan. Wat mij betreft heb je gewoon gelijk en heb je dat keurig verwoord, chapeau!

30 januari 2013 om 12:16

Niet alles wat vd Gijp zegt is waar. Alleen Cruijff heeft altijd gelijk. Veltman is een jeugdspeler die fouten mag maken. Frank de Boer was zelf ook niet groot en sterk. Bij Gijp moet alles groot en sterk zijn anders is het niks. Hij heeft aan ze tijd als voetballer zeker een minderwaardigheidscomplex overgehouden toen ie onder de douche stond. Als je maar groot en sterk bent. Stuur je ze het krachthonk in dan wordt je vanzelf een betere voetballer en verlies je nooit meer. Onzin natuurlijk. Zelfs die kleine veldman kan zijn lichaam gebruiken

Daarnaast als je als beginnend trainer 2 keer achter elkaar kampioen wordt met beperkte middelen, veel blessures, een bestuurscrisis etc dan doe je het meer dan uitstekend.
Hij heeft er mede voor gezorgd dat Ajax zijn ware gezicht weer terug heeft zijn eigen identiteit
en er wordt gebouwd aan het voetbal wat ze nastreven.

Van de Gijp heeft makkelijk praten maar heeft nooit een team gecoacht of de verantwoording genomen. Die druk kan ie niet aan dan zou ie nu helemaal kaal zijn of er uit liggen met een burn out. Alsof aldeweireld nooit een fout maakt? Die had net zo goed jansen laten glippen.

30 januari 2013 om 12:19

Oh maar wat Gijp zei, had ik zelf tijdens de wedstrijd geconcludeerd. En hij heeft gewoon gelijk wat dat betreft.

Ik weet niet of die bestuurscrisis wel zo negatief was voor De Boer. Hij is de enige Ajax coach in de afgelopen jaren die zonder druk zijn werk mocht doen. Geen verwachtingen en ieder goed resultaat was een meevaller.

Maar spelers worden niet beter, het spel wordt niet beter...

30 januari 2013 om 12:27

Dan heb je toch wel een andere kijk op voetbal dan velen, spelers worden wel degelijk beter en het spel zeker. Vooral voor de winterstop kwam dat er goed uit.
Die druk heeft inderdaad ook een andere kant, wordt je geen kampioen dan is het logisch. Dan komt het door de druk. Wordt je wel kampioen dan is het ook logisch
want je bent immers Ajax en die heeft het grootste budget. Je kan het wat dat betreft nooit goed doen.

30 januari 2013 om 12:23

Persiangooner,

Ik vind dat je gelijk heb, laat hem eerst eens bewijzen dat hij meer kan dan wat hij bij Ajax heeft laten zien ik vind echt dat als je alleen trainer bent geweest bij een Nederlandse topclub dat je niet direct zo groot bent dat je een Barca zou kunnen trainen, maar het is wel zo dat Barca trainen makkelijk zal zijn dan pak hem beet Juventus.

30 januari 2013 om 12:41

He he, eindelijk iemand die het met me eens is. Ik zie hem al bij een echte grote club gaan werken en dan zeggen; "nee, ik wil niet investeren in een goede speler, investeer het maar in de opleiding. Dat het dit jaar en volgend jaar niets wordt maakt niets uit, we hebben namelijk een lange termijn visie".
Bedankt en tot ziens.
Meneer de Boer moet roeien met de riemen die die heeft, en dat is eigen jeugd. Omgaan met de dure aangekochte Topspelers moeten ze nog leren. Dat komt omdat al die jeugd van kleins af aan de "ajaxfilosofie" met de paplepel wordt ingegoten. Maar een beetje topspeler die ergens anders zijn opleiding heeft genoten en er nog niet mee bekend is wordt op zo'n geweldige manier begeleid door meneer de Boer dat ze niet slagen bij Ajax......nou kom maar met die duimpjes jongens

30 januari 2013 om 12:48

Ik geef je geen duimpje maar je lult wel een hoop onzin. De enige echte topspelers die Ajax heeft gehad de laatste jaren waren Suarez en Vertonghen. Elke andere speler die niet bijzonder veel toevoegt moet zich aan het team aanpassen. El Hamdaoui's ideeen strookten niet met zijn resultaten in het veld. Ajax is sinds zijn vertrek er alleen maar beter op geworden. Er zijn meerdere prijzen gewonnen en het veldspel is heel duidelijk verbeterd. Er was dus absoluut geen reden om hem een speciale behandeling te moeten geven. Een speciale behandeling geef je je echte toppers en niet diegene met de grootste mond.

30 januari 2013 om 12:42

@ Persiangooner

Er lijkt je een hoop dwars te zitten kerel.

De gevallen El Hamdaoui en Zlatan zijn heel goed te vergelijken. Beiden zijn in hun categorie goede spelers, maar presteerden niet zoals verwacht werd bij Barcelona en Ajax. Er werd nog aardig gescoord, maar beide spelers spelers voegden verder veel te weinig toe. Bij Ajax was het veldspel met El Hamdaoui zelfs om te huilen. De Boer liet het team na het vertrek van deze "topspeler" goed voetbal spelen met meerdere prijzen tot gevolg. Hij heeft dus volkomen gelijk gehad om El Hamdaoui te passeren.

Mooie woorden van Lindgren ook al kan hij natuurlijk beide trainers niet vergelijken. Het zegt echter wel wat als een wisselspeler zulke dingen zegt.

30 januari 2013 om 13:05

Er zit mij helemaal niks dwars, de vergelijking gaat gewoon te ver. Door hem met Guardiola te vergelijken impliceert hij dat De Boer al een internationale toptrainer is. Dat ze hier en daar raakvlakken hebben, zal best. Ik noem gewoon aspecten waar De Boer in het verleden te kort schoot, en als je die bij elkaar optelt dan kom je niet uit op een toptrainer.

Mourinho is tactisch niet geweldig maar ontzettend goed met mensen. Guardiola heeft misschien ook moeite met lastige figuren, maar doet hele logische dingen op tactisch gebied.

Het verbaast me echt dat ik nog moet uitleggen waarom deze uitspraak van Lindgren volstrekt belachelijk is. En zoals iedereen ga ook jij niet in op de tactische blunders van De Boer.

30 januari 2013 om 17:49

Wat betreft de blunders.

Allereerst geef jij aan dat de Boer niet met uitgesproken types om kon gaan. Daar bij kom je als voorbeelden met El Hamdaoui en Janssen. Janssen geeft zelf nog altijd helemaal niks tegen of met de Boer te hebben. Die conclusie van jou is dus al fout. Over El Hamdaoui kan je lang of breed discussieren. Waar het omgaat is dat Ajax absoluut niet slechter presteerden zonder hem, integendeel zelfs. Dat de Boer niet door 1 deur kon met een speler die nauwelijks iets toevoegde is dus van nul en generlei waarde.

Over de rol van Janssen kan je twisten. Mijn inziens hield de Boer ook te lang vertrouwen in Janssen in de rol als verdedigende middenvelder. Achteraf geen goede keuze. Datzelfde vertrouwen hield hij echter ook in andere spelers die jij en ik waarschijnlijk ook al veel eerder hadden afgeschreven. Een goed voorbeeld is Blind. De Boer houdt inderdaad lang vast een een bepaalde visie. In veel gevallen werkt dat juist uitstekend. Dat jij net 1 punt uitlicht waarin dat niet het geval is geeft eigenlijk alleen maar blijk van jouw eenzijdige visie.

Je laatste punt over "kabouter" Veltman is ook niet sterk. Hoewel het eigenlijk wederom alleen maar jouw eenzijdige kijk bekrachtigt. De hele visie van de Boer en Ajax is er op gericht om waar nodig jeugd in te passen, ook op belangrijke momenten. Dat hij er voor kiest om Veltman op zijn eigen natuurlijke positie te zetten en Alderweireld op rechtsback, waar hij in het Belgisch elftal ook gewoon staat, is heel goed te begrijpen. Dat Veltman in een onderling duel afgetroefd wordt door Janssen maakt het achteraf heel makkelijk lullen. Dat Reis en Havenaar die bij Veltman in de dekking stonden nauwelijks voor gevaar konden zorgen ga je echter weer makkelijk aan voorbij.
Veltman is overigens net zo groot als de de andere verdedigers bij Ajax. Alleen Alderweireld is maar liefst 4 hele centimeters groter.

30 januari 2013 om 13:03

Er zijn wel meer trainers die niet met een bepaald type speler overweg kunnen. Dus een volledig overbodige reactie. Mourinho, Van Gaal, Guardiola allemaal kennen ze dit probleem.

30 januari 2013 om 13:07

En die trainers deden ook achterlijke dingen als in de media roepen dat een speler er naast staat?

30 januari 2013 om 16:19

Yep dat doen ook meer trainers. De trainer van Inter bv in het geval van Wesley. Is hetzelfde als achterlijke dingen roepen om je gelijk te halen. Als Frank zegt dat EH er naast staat dan is dat niet achterlijk maar een feit dat Frank deelt met de media. Is niet slim weliswaar maar dat is een andere discussie.

Als we het hebben over trainers die slechts bij één team een goede prestatie hebben neergezet gaat de vergelijking met Guardiola inderdaad goed op. Laten we eerst maar eens afwachten hoe De Boer en Guardiola het bij andere teams doen voordat we ze bestempelen als toptrainers.

Ik zou Frank de Boer wel willen zien bij een club als Barca, denk dat hij het fantastisch zou doen. Hij is oprecht kritisch en doet geen rare dingen, top trainer in wording denk ik.

Ik denk het ook, nu hebben we manke Boerigter een slappe verdediging. Als je bij Barcelona of Bayern komt is alles 10x beter. De Eredivisie is echt een niveau voor voetballers, die niet kunnen voetballen. Degene die het wel kan is over een paar jaar weg.

30 januari 2013 om 11:54

Ja 10x beter maar 10x meer druk en je Moet voor de Champions League en de Landstitel gaan. Wordt Ajax geen kampioen? Geen probleem hoor. Wereld van verschil dus.

30 januari 2013 om 12:00

Als Barcelona geen kampioen wordt, is er ook niks aan de hand. Ze werden het vorig jaar immers nog. Maar er zit heus wel een verschil qua druk en prestaties. Maar ik zie Frank wel een toekomst bij Barcelona hebben.

30 januari 2013 om 12:01

Volgens mij is het wel een probleem als Ajax niet kampioen wordt, althans, wel in mijn ogen en volgens mij delen velen die mening. Ajax hoort kampioen te worden in Nederland, Ajax hoort elke eredivisie wedstrijd te winnen, of in ieder geval niet te verliezen. Misschien is het een wereld van verschil in prestige, maar de druk om te winnen is eigenlijk net zo groot.

30 januari 2013 om 12:04

@crimz

Voor Ajax is het geen probleem om dit jaar niet kampioen te worden. We zijn daarvoor al 2x achter elkaar kampioen geworden.

30 januari 2013 om 12:18

En ja, daarvoor al 29x...
Oftewel, ik deel je mening daar echt niet in. Voor mij persoonlijk hoort Ajax gewoon kampioen te worden. Als dat niet gebeurt, vind ik dat een probleem

30 januari 2013 om 12:20

Ajax heeft een heel kritisch publiek. Het is mooi om te zien nu het positiespel weer wat beter wordt dat je je weer druk komt maken om een verkeerde pass.
Dat was daarvoor wel anders. Ajax moet altijd winnen en mooi spelen. En vooral dat laatste is soms wel eens lastig want anders gooi je bij een 0-2 voorsprong gewoon de wedstrijd op slot. Dat doen ze niet en dan krijgen ze er nog 3 tegen ook. Omdat ze maar blijven voetballen.

30 januari 2013 om 12:23

Als ze 1 keer geen kampioen worden dan neemt de druk het seizoen daarna gelijk toe. 1 keer niet kan gebeuren als je dat seizoen wel gewoon goed voetbal hebt laten zien zoals men het graag wil zien. Maar in de huidige eredivisie hadden ze allang voor moeten staan als je alleen al kijkt hoe ze onnodig veel gelijk hebben gespeeld waarin ze toch echt wel de betere waren. Want het begint met 1 keer niet kampioen worden, dat worden er 2 en dan zit je vanzelf in de negatieve spiraal. Ajax moet altijd kampioen worden. Neem alleen al de CL. Daar horen ze thuis. Je moet er niet aan denken dat ze straks in die Europa Leaugue zitten...

30 januari 2013 om 12:25

Gezien de poule waar ze in zaten van de CL, vind ik dit jaar de EL echt geen probleem en hopelijk kunnen we daar ver in komen, ik heb er eigenlijk wel vertrouwen in

30 januari 2013 om 12:26

Ik denk juist dat ze te weinig bleven voetballen en teveel achterover zijn gaan leunen naar die 2-0

30 januari 2013 om 12:51

Het voetbal was ver te zoeken inderdaad die wedstrijd. Tot aan de 2-0 was het middelmaat, een aantal leuke combinaties maakt geen goede wedstrijd. 2 doelpunten vielen in het netje via via. Bij die 2-0 had je toch echt de wedstrijd op slot moeten gooien dmv Enoh. En niet Sana en Jody, die hebben samen het gewicht van een gezet tienermeisje.

30 januari 2013 om 13:16

Crimz..

Ik kom nog even terug op je reactie m.b.t. het wel of geen kampioen worden dit jaar.
Normaliter ben ik dat met je eens. Als Ajax-supporter verwacht je dat Ajax altijd, als nummer 1, meedoet om de titel.
Vorig jaar, dit jaar en volgend jaar is dat, in mijn optiek, echter toch iets anders.
We moeten een gigantische inhaalslag maken wat betreft heel Ajax. Een nieuw beleid staat er niet in 1 seizoen en ook niet in 2 seizoenen. Dat mag je dan ook niet verwachten. Je ziet dat er per seizoen vooruitgang geboekt wordt en dat de spelers langzaam het niveau krijgen waar Ajax naar streeft. Nu lopen er nog jongens als Boerigther, Enoh, Sana, Poulsen tussen. Die moeten er uiteindelijk uit en vervangen worden door jongens die wél het niveau hebben. Pas dan kan Ajax naar de volgende 'level'. Dat heeft tijd nodig en die krijgen ze van mij. Als Ajax -in dit seizoen- 2de wordt vind ik dat prima, als ze maar stappen blijven maken. Dat je vorig jaar kampioen bent geworden, is verschrikkelijk knap, maar het gaat om het eindresultaat!
Ajax wordt weer Ajax, maar geef ze de tijd om dit mooie plan goed uit te voeren en geen overhaaste beslissingen te nemen..

30 januari 2013 om 15:00

Ik ben het volledig met je eens, ik waardeer ook zeker de richting die Ajax eindelijk weer eens opgaat en ook duidelijk voor kiest, met eigen jeugd en oud spelers in de functies die er toe doen. Maar dat neemt niet weg dat Ajax, Ajax is, dus kampioen hoort te worden. Dat maakt die tussentijdse ellende na 1998, voor mij, alleen maar erger, maar gelukkig vind de club weer de weg omhoog, met de juiste middelen. Tuurlijk kan het soms minder gaan, dat is ook niet erg, maar over de opvatting 'ajax hoort kampioen te worden', hoort geen discussie te zijn

En anders zei ik toch ook wel 'ajax Moet kampioen worden. Nee, ze hóren kampioen te worden, als dat niet gebeurt vind ik dat erg jammer om het zacht uit te drukken. Maar gezien de situatie die jij aankaart, met het nieuwe beleid, verzacht dat wel enorm.

Top trainer in wording idd. Maar op dit moment kan hij echt met pep vergeleken worden. Dat is echt Too much! Wat een gozer is die Lindgren ook.:

30 januari 2013 om 11:58

waarom zou hij niet met Pep vergeleken kunnen worden? Pep heeft tot op heden ook alleen bij Barcelona gepresteert. Dit heeft hij weliswaar fantastisch gedaan maar hij werkte ook wel met de creme de la creme qua voetballers

30 januari 2013 om 12:04

Dat doet de Boer toch nu ook, alleen dan met de beste spelers van Nederland?

30 januari 2013 om 12:11

De beste spelers van Nederland bij Ajax?

Al zegt dat ook niet zoveel, beste speler van Nederland, dan ben je nog geen topper.

Het zegt al genoeg dat er juist veel Deense spelers bij Ajax spelen, is nou niet een top land qua voetbal, competie is nog minder dan iN Nederland

30 januari 2013 om 14:26

De beste spelers van Nederland gaat toch echt uit naar PSV helaas.

Klopt, al denk ik dat hij eerder het niveau van Tito heeft. Nee ff serieus, als Frank de Boer (of welke trainer dan ook) bij Barca zit dan heeft hij meteen de status 'wereldtrainer'

Ik vind het appels met peren vergelijken. Ik zie in hem ook wel een groote trainer voor de top, maar dat kun je nu nog niet zeggen.
Nederland is een totaal andere competitie, zonder mega sterren met sterallures. Als je kunt bewijzen dat dit soort spelers ook achter je aan gaan lopen, dan kan hij idd een hele grote worden.
Jeugdige spelers doen dat nu eenmaal veel makkelijker, maar je hebt gezien dat het met een Theo Janssen niet helemaal naar wens liep.

30 januari 2013 om 12:00

Was juist goed wat betreft het conflict met Janssen.
De boer liet zijn dat hij de baas is, dat moet ook op hoger niveau ala barca or madrid

30 januari 2013 om 12:06

Je kunt wel dictator gaan spelen, maar je moet proberen alle neuzen de zelfde kant op te krijgen. Dat maakt een manager een goede manager. Dat is iets anders dan de baas spelen.

30 januari 2013 om 12:15

Als een speler niet luistert of niet blij is met de opdracht van de baas, dan is het toch duidelijk dat Frank de baas moet spelen? het is niet zo dat de hele team naar frank moet luisteren behalve Theo

ja het is 1 van de beste trainers van de wereld idd hij zou makkelijk barca kunnen leiden.....maar dan denk ik dat iedereen trainer met voetbal verstand barca kan leiden, het is 1 van de beste elftallen van de wereld, daar hoef je niet veel maar aan te spijkeren het beleid ed staat vast.

Ik wil hem dan wel eens zien bij een wat slechter draaiend elftal en/of club, laat hem eens iets neerzetten bij een mindere buitenlandse club, dan pas zal ik zeggen dat hij een een wereld trainer is.

30 januari 2013 om 12:17

Als je het materiaal van barca onder je hoede hebt, hoef je alleen maar te zorgen dat spelers fit blijven en de sfeer goed blijft, die gasten kunnen ook zonder coach een wedstrijd winnen..

30 januari 2013 om 12:29

haha, ja het lijkt idd net of de trainer bij Barca er alleen is als boegbeeld en spreekbuis ....is natuurlijk niet zo maar goed

30 januari 2013 om 13:43

Neem nu rijkaard als voorbeeld, prijzen gepakt met barca, daarna helemaal niks meer, ben benieuwd of Pep ook bij der Rekordmeister zo succesvol is, al is bayern natuurlijk ook weer zon club die bijna altijd prijzen pakt

30 januari 2013 om 12:04

Zoals Guardiola de situatie met Zlatan oploste bedoel je?

30 januari 2013 om 12:04

Ja leg het dan is een keer uit, waarom een toptrainer El Hamdoui en Janssen anders had aangepakt. Als jij een topsporter in de profwereld dan erger jij je mateloos aan het laconieke rook en drink gedrag van Theo. Theo zag er nooit afgetraind uit en zag er uit of ie naast zijn voetbal een andere culinaire hobby had.

Als El Hamdoui het team proces verpest en irritant is, dan moet je afscheid nemen toch. Zlatan paste ook niet bij Barcelona. Wou daar het mannetje zijn en was het niet. Bij Barcelona ben je gewoon opper top bezig met je sport en je leeft er naar. Voor types als El Hamdoui die het team proces verpesten moet afscheid worden genomen.

En dacht jij dat El Hamdoui daarvoor geen kansen had gehad? Belachelijk om zo in hokjes te denken.

Met de spelers die guardiola tot zijn beschikking had is het lekker trainen.
Denk dat het bij bayern toch een stuk lastiger is met een kritischer bild die loopt te zuigen,spelers die veel meer divagedrag vertonen als in barcelona.
Rijkaard werd ook kampioen met barcelona en CL winnaar,maar ja met een ronaldinho en messi in je elftal.
Is bij sparta geflopt,degradeerde en in turkije kon hij ook geen potten breken en is bij saoudi arabie eruit getrrapt.
Dus laat guardiola zich eerst maar eens bewijzen bij ploegen buiten de top dat hij een toptrainer is.

30 januari 2013 om 12:03

De lat ligt dan ook veel hoger denk je niet?

30 januari 2013 om 12:22

Een toptrainer legt de lat uberhaupt hoog waar die ook traint vind je niet?

30 januari 2013 om 12:25

Zo is het! Maar dat staat er toch los van.

Ik denk dat die trainer van Zwolle ook een toptrainer kan zijn aangezien hij top presteerd met het slechste materiaal van de Eredivisie. Alleen werkt het zo niet. :-)

Ik vind het opvallend dat een speler als Lindgren zo positief over De Boer is. Heeft nooit een basisplaats gehad onder hem en normaal gesproken zie je dat wanneer een speler en trainer het niet eens zijn met elkaar er sneren worden uitgedeeld. Respect voor deze blijkbaar objectieve mening van Lindgren.

Daarbij komt gewoon dat De Boer een echte Ajax-trainer is die met een echte filosofie te werk gaat. Dit is dan ook wat Ajax lange tijd heeft gemist. Trainers als Martin Jol, Henk ten Cate etc. zijn mannen die leven van wedstrijd tot wedstrijd terwijl De Boer een langetermijnvisie heeft.

Toch zet ik op sommige punten nog vraagtekens bij De Boer. Zo vraag ik me bijvoorbeeld af waarom hij een klassieke linksbuiten (boerrigter) op rechts op blijft stellen, terwijl hij ook de beschikking heeft over jonge talentvolle rechtsbuitens. Zo zijn er nog wel meerdere keuzes die hij gemaakt heeft in het verleden waar ik mijn vraagtekens bij zette. Maargoed, De Boer is de man die iedere dag met deze jongens samenwerkt, dus hij zal vast en zeker meer inzicht in de situatie dan ik die heb.

Ik hoop dat op lange termijn de vruchten zich gaan afwerpen van dit beleid waar ik absoluut voorstander van ben. Ik zie De Boer trouwens ook nog wel eens als trainer van Barcelona langs de lijn staan. Al hoop ik dat hij de komende jaren nog lekker in Amsterdam blijft zitten.

30 januari 2013 om 12:09

Je hoeft niet per definitie een basisplaats of wat dan ook te hebben. Je kan het ook fijn vinden onder de denk wijze hoe iemand werkt. Ik denk dat het ook fijn werken is onder Frank. Je wordt een echte voetballer en je wilt net als hem een hoog niveau halen.

Qua tactiek en coaching zou Frank de Boer het zeker wel aan kunnen. Echter vind ik dat Frank tot nu toe niet echt goed kan omgaan met spelers die tegen zitten of een vedette status hebben. Janssen, El Hamdaoui, Aissati, Sulejmani. Allemaal spelers die van toegevoegde waarde zijn , wanneer er mee om weet te gaan. Ik vind dat De boer dit tot nu toe niet echt heeft gedaan, wellicht dat het in de toekomst gebeurd, maar De boer kan het best werken met jonge jongens, die nog niet veel mee hebben gemaakt qua transfers

Idd mag Frank wat doen aan zn wisselbeleid ik vind m nog iets te eigenwijs af en toe.
En wat Guardiola betreft laat die zich eerst maar ff bewijzen in Duitsland ik ben nog niet overtuigd van zn kwaliteiten

Bedankt Lindgren, waarop is je wijsheid gebaseerd? Heb je ooit onder Guardiola getraind?

30 januari 2013 om 12:14

Zijn prestaties en zijn denk wijze zitten niet zo ver van Frank af hoor. Maar wat arrogantie van jou, dan mogen wij ook niet meer iemand vergelijken met iemand of wel?

30 januari 2013 om 12:23

Dat zie je mij toch nergens schrijven of wel? Ik geen mijn mening dat mag. Maar zet aub je 020 bril af. Als van Bommel dit nu gezegd had over Advocaat dan was het geen probleem geweest.

Natuurlijk is het heel lief van Lindgren maar je hebt er helemaal niks aan.

De Boer zal er best komen maar er zijn zoveel goede trainers.

30 januari 2013 om 12:26

@borussen

Kan je Amsterdam niet normaal typen of Ajax of wat dan ook. Om maar direct met het 020, 010 gebeuren te komen. Wat zielig zeg en wat kinderachtig, jemig.

Advocaat is ook een toptrainer. Ik zal het over iedereen kunnen zeggen, maar moet het wel waar en er toekomst in zitten.

Grappig dat sommigen De Boer geen toptrainer vinden, vanwege een paar slechte wissels en diezelfden vinden Koeman na 1 goed seizoen wel een toptrainer. Beetje vreemd. Ik denk dat De Boer het prima doet. Achteraf is het altijd makkelijk om te zeggen welke opstelling en welke wissels fout waren, maar ik denk dat hij achteraf ook wel denkt: Had ik anders moeten doen. Maarja, als je alles van tevoren zou weten, zou je perfect zijn. Ook Guardiola is niet perfect. Maar zijn fouten werden gecamoufleerd door de kwaliteiten van Barcelona. Ik denk dat Frank de Boer wel naar een grote club kan, omdat hij erg kritisch en duidelijk is en goed met de media om kan gaan. Dat hij twee keer met een half b-elftal kampioen is geworden zegt ook wel iets.

Respect voor Frank de Boer, 2 jaar landskampioen worden is echt heel knap en ben ook zeker fan van zijn manier van aanpak hoe hij jonge talenten door laat stromen maar een vergelijking met Guardiola? Guardiola is ook nog maar net begonnen en heeft ook nog maar 1 club gehad in zijn trainerscarrière. Ik vind niet dat dat je die 2 keer met elkaar moet vergelijken, Guardiola is een man van de club en dat zelfde geld voor De Boer. Wil eerst wel een zien hoe beide het doen bij een andere club.

Frank doet het geweldig vind ik bij Ajax.
2 x kampioen terwijl PSV en Twente een betere selectie hadden vond ik.
Ik zie de Boer wel bij Barca binnen 10 jaar.

Ik denk dat Frank absoluut een top tranier kan worden. Maar het niveau van Pep op dit moment vraag ik me af.

Het is Frank nog niet gelukt om met Ajax altijd dominant te voetballen. Zou met het beschikbare materiaal toch moeten kunnen. Het lukt ze nog niet om 90min de tegenstander hun wil op te leggen.
Verder is zijn wisselbeleid onderhevig aan de discussie.

Vind ook niet dat je iemand die zokort op eigen benen staat gelijk met mensen als Pep moet gaan vergelijken. Neemt niet weg dat Frank het goed doet.

Beetje overdreven natuurlijk.
Hij zal vast en zeker een goede trainer worden maar dat zien we pas als we hem ook bij andere clubs op een hoger niveau zien.
Maar datzelfde geld eigenlijk ook voor Guardiola, die moet nu ook maar eens bewijzen dat hij het ergens anders ook kan presteren met (iets) mindere spelers.
In dat opzicht zie ik dus wel een gelijkenis.
Alleen de prijzenkast maakt een heel verschil natuurlijk maar dat is ook van heel andere dingen afhankelijk. Kunt niet van Ajax verwachten dat ze de CL wel even winnen met Lukoki ipv Messi..

@dean S04 De laatste speler die bij Ajax een "vedette status" had was Luis Suarez

De manier van werken die Frank de Boer hanteert met de jonge jongens spreekt boekdelen.
Hij is de beste opbouwtrainer voor jonge talenten, zonder twijfel !!!
Hoe hij omgaat met ego's in de selectie is van een ander niveau, denk aan Jansen en Mounir.
Nee hij is nog niet zover dat hij zich bij een van de grote clubs staande kan houden.

Helemaal eens met Lindgren!! Volgens mij is het niet overdreven te stellen dat er geen betere trainer is dan De Boer, een Mourinho doet het wel goed maar het liefst met verdedigend voetbal en spelers van vele miljoenen. Guardiola zal waarschijnlijk ook wel op z'n bek gaan, dat bij Barcelona was niet zijn succes!! De Boer is de enige trainer die ik ken met Echt een voetbal visie!!

30 januari 2013 om 12:47

Dit is heel overdreven!! Geen betere trainer dan de Boer?
De successen van Barcelona zijn niet de verdienste van Guardiola? De 2 titels van de Boer zijn wel zijn verdienste dan?

Dat de Boer de enige trainer is met een Echt een voetbalvisie betekent in mijn ogen dat je weinig voetbal kijkt en volgt. Dat het de visie is die jou het meeste aanspreekt prima. Maar dicht bij huis in Alkmaar loopt volgens ook iemand met een visie. En heeft Wenger dan geen visie? Zo zijn er nog vele. En de Boer zijn visie kennen we niet, dit is de visie van Ajax, die de tranier ten uitvoer dient te brengen. Al hij met opleiding en achtergrond volledig achter die visie staan.

Een toptrainer zou boerrigter niet steevast rechtsbuiten zetten dus nee de boer is nog niet op dat niveau.

De Boer en Guardiola zijn denk ik wel dezelfde type trainers. Allebei fan van een 4-3-3 opstelling met naar binnen komende buitenspelers en opkomende backs.
Beide trainers hebben enige moeite met vedettes en voetballers die geen jaknikkers zijn. De Boer met El Hamdoui en Guardiola met Ibrahimovic.

Het verschil tussen beide trainers is dat Guardiola met FC Barcelona een trainer werd van een team dat al goed presteerde, de absolute topspelers heeft en veel financiële mogelijkheden.
De Boer daarentegen werd trainer van een club die op de centjes moet letten, niet de beschikking heeft tot absolute topspelers (ook niet vergeleken andere Eredivisieclubs) en al zes jaar geen landskampioen was geworden.
Wat dat betreft vind ik de prestaties van De Boer knapper dan die van Guardiola.

De toekomst zal uitwijzen wie de betere trainer is, maar dan zal ook De Boer andere uitdagingen moeten aangaan. En Guardiola moet ook maar laten zien met andere clubs (en ook mindere vergeleken Barcelona of Bayern Munchen) dat hij een toptrainer is.

Tja lastig te vergelijken. Beide toptrainers die tot dezelfde generatie behoren. Pep heeft natuurlijk het geluk gehad dat hij niet echt heel veel op heeft hoeven bouwen in Barcelona, spelers als Iniesta, Xavi, Puyol, Messi en Busquets spelen al van jongs af aan bij Barcelona en spelen al die jaren al in hetzelfde systeem, terwijl de Boer Ajax echt op de schop heeft gegooid en daarmee ook behoorlijke resultaten heeft geboekt. Bij Barcelona worden er dan weer meer prijzen verwacht en zal de druk dus hoger zijn. Beide trainers kan je pas goed vergelijken als de Boer een Europese topclub gaat trainen en Guardiola een Europese subtopper naar zijn hand gaat zetten. Voor mij is het allemaal iets te toevallig dat er 3 trainers op rij zonder al te veel ervaring enorm slagen daar in Barcelona: Rijkaard, Guardiola en Vilanova. In mijn ogen zegt dat meer over de structuur binnen de club, dan echt over de trainers. Rijkaard heeft het verder nooit ergens echt waargemaakt en Tito is voorlopig nog niet verder gekomen dan assistent. De toekomst zal uitwijzen hoe goed deze beide trainers (pep en Frankie) daadwerkelijk zijn.

Ook de Boer moet nog steeds heel veel leren,hij doet het boven verwachting,maar om nu te stellen dat de Boer een Europese topclub aankan is natuurklijk onzin.
Het is intussen wel duidelijk dat Frank,totaal geen idee heeft hoe hij met egootjes moet omgaan.
En om je in de Europese top te kunnen werken is dat zeker een vereiste,trainers zoals van Gaal Hiddink en nog een paar buitenlandse trainers die hebben dat wel degelijk in de vingers.
De boer heeft natuurlijk ook alle geluk van de wereld gehad dat de concurentie,na de winterstop geen wedstrijden meer konden winnen,waardoor hij fluitend naar het kampioenschap kon wandelen.
Er is ook veel commentaar geweest op de Boer voor de winterstop,toen heeft hij veel kritiek gehad op zijn wisselbeleid en starre houding om spelers op de verkeerde plek te blijven neerzetten.
Ook de Boer is nog steeds niet uitgeleerd,zou ook zeer raar zijn in een paar jaar tijd.

30 januari 2013 om 13:04

- Deco
- Zlatan
- Ronaldinho
- Eto'o

Waarschijnlijk begrijp je mijn punt wel. Ik denk dat beide trainers gewoon het belang van een groepsproces boven egootjes stellen en dat ze er daarom moeite mee hebben om grote ego's in hun team toe te laten. Niet per se slecht, gewoon een onderdeel van de persoonlijke visie in mijn ogen.

Natuurlijk is de Boer niet uitgeleerd, maar dat is Guardiola ook nog lang niet. De organisatie binnen Barcelona stond al behoorlijk goed, daar waar de Boer en consorten het hoofd koel moesten houden tijdens de fluwelen revolutie, een prestatie op zich. Beide trainers hebben de potentie om lange tijd tot de top van Europa te behoren. Ik vind het zelf ook te snel om nu te zeggen dat Guardiola de beste trainer is, het 'enige' wat hij heeft gedaan is een subliem team nog iets subliemer maken en veel grote prijzen binnen slepen. Een grote trainer bewijst op langertermijn prestaties neer te kunnen zetten en dat wellicht ook met verschillende teams te doen, daarom ben ik ook zo benieuwd hoe Pep het gaat doen in München al had ik het ook wel chique gevonden als ie een wat mindere topper had gekozen om te bewijzen wat op te kunnen bouwen (milan bijvoorbeeld).

Ben het wel met je eens,ook Pep heeft nog niet bewezen dat het een echte toptrainer is.
Voordat je iemand een echte toptrainer mag noemen ,moet dit soort trainers ook kunnen presteren buiten hun vetrouwde omgeving.
En ik vraag me ook af of Pep het gaat redden bij Fc Hollywood,want clubs zijn altijd wel wat geduldiger met trainers die jarenlang bij hun club als spelers hebben gespeeld,en zodra ze ergens anders zijn tellen dit soort sentimenten niet.

Lindgren heeft natuurlijk zelf met Guardiola gewerkt en kan dat goed vergelijken... De Boer kan best een goede coach worden maar voorlopig heeft hij ook laten zien nog niet met ervaren of mondige jongens om te kunnen gaan. El Hamdaoui en Janssen dus.

Ik ben ajax fan, maar ik vind dat die De boer geen top heeft van Guardiola of Mourinho, Die trainers verdienen wel veel, omdat ze weten wat ze willen en willen doen. De boer doet met 't wisselbeleid heel slecht. Die jongen moet eerst ff nadenken, voordat hij ene of andere speler erin zet! Want, zo kan je zo de grootste fout maken, je doet er bijv.. snelle spelers in voor de aanvallers, en vlugge middevelders, nou countertje van de andere partij, en 't dan niet zo moeilijk om te scoren.

Mensen moeten niet vergeten dat De Boer buiten zijn prestaties bij Ajax ook een hele grote vinger in de pap heeft gehad tijdens WK 2010.

Toen hij wegging is het bij Oranje heel snel bergafwaarts gegaan. Of dat alleen maar door hem komt is natuurlijk niet zeker, maar het spreekt wel in zijn voordeel. Imo een topcoach.

Als een matige voetballer aan gaat geven dat een trainer het niveau van een toptrainer heeft, zegt dat helemaal niets. Hij kan daar niet over oordelen, Guardiola kent ie misschien van tv... Waarde van het bericht is dus werkelijk 0,0.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren