Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Marokko na ongelooflijke ontknoping uitgeschakeld, Kaapverdië door

Laatste update:

Marokko zal in 2013 niet de winnaar worden van de Afrika Cup. Acht minuten voor tijd van de laatste groepswedstrijd zag het er nog goed uit voor dat land, met een 2-1 voorsprong tegen Zuid-Afrika. Het gastland maakte in de hectische slotfase echter gelijk. In de andere wedstrijd boog Kaapverdië een 0-1 achterstand tegen Angola om in een 2-1 overwinning en dat betekent dat zij Zuid-Afrika zullen vergezellen naar de kwartfinales. Die duels voor de landen uit Groep A staan gepland op 2 februari; daar ontmoeten Zuid-Afrika en Kaapverdië een tegenstander uit Groep B. Ghana heeft in die poule de beste papieren en dat land wordt achtervolgd door Mali, Congo en Niger.

/

Zuid-Afrika - Marokko 2-2
Voor Marokko was de slotwedstrijd in Groep A een wedstrijd die gewonnen moest worden, om niet afhankelijk te zijn van het resultaat in de andere wedstrijd. Zonder Mounir El Hamdaoui, Karim El Ahmadi, Nordin Amrabat en Oussama Assaidi (allen op de bank) begon de ploeg van coach Rachid Taoussi in ieder geval goed aan het treffen met gastland Zuid-Afrika. Na tien minuten kopte Issam El Adoua, speler van het Portugese Vitória Guimarães, raak na een hoekschop van Abdelaziz Barrada. Na die treffer domineerde Zuid-Afrika, maar het lukte het thuisland maar niet om te scoren: zo schoot Bernard Parker (ex-FC Twente) rakelings naast. Aan de andere kant kwam Zuid-Afrika goed weg toen keeper Itumeleng Khune eerder bij de bal was dan Kamel Chafni.

Na de onderbreking kregen beide partijen kansen op doelpunten, al zag Marokko veel meer van de bal dan in het eerste bedrijf. Marokko-keeper Nadir Lamygaghri redde op een inzet van Thuso Phala en aan de andere kant had Khune een prachtredding in huis om Youssef El Arabi het scoren te beletten. Met Ajacied Thulani Serero inmiddels in het veld deed Zuid-Afrika alles om de score weer recht te trekken en dat lukte uiteindelijk via May Mahlanghu. De middenvelder van het Zweedse Helsingborgs vond de bovenhoek en daarmee bracht hij Durban in extase en belangrijker nog: Zuid-Afrika weer virtueel aan de leiding van Groep A. In de hectische slotfase leek Abdelilah Hafidi Marokko alsnog naar de volgende ronde te knallen, maar Siyabonga Sangweni zorgde met de 2-2 voor een Zuid-Afrikaans volksfeest.

/

Kaapverdië - Angola 2-1
Kaapverdië probeerde tegen Angola de volgende ronde van de Afrika Cup te halen met Spartaan Toni Varela binnen de lijnen, maar zonder de op de bank geposteerde Josimar Lima (FC Dordrecht) en Guy Ramos (RKC Waalwijk). Bijzonder gelukkig begon het kleinste land dat deelneemt aan de Afrika Cup niet, want een eigen doelpunt bezorgde Angola de leiding. Djalma Campos wilde Amaro bereiken en verdediger Nando probeerde de voorzet weg te werken, maar daardoor verschalkte hij onbedoeld zijn eigen keeper Vozinha.

Inmiddels zonder Varela (gewisseld in de rust) ging Kaapverdië op zoek naar de gelijkmaker, want bij een nederlaag zou het land sowieso uitgeschakeld zijn. In de slotfase kwam die treffer er: Angola-keeper Lamá blunderde bij een hoekschop en Gegé schoot de bal binnen. Indien er nog onduidelijkheid bestond over of het genoeg was om de volgende ronde te halen, was dat in extremis wel afgelopen. Fernando Varela tekende namelijk voor de 2-1 en dankzij die treffer mocht Kaapverdië sowieso door naar de kwartfinale.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

tfoe elke keer weer dezelfde liedje kom op man maroc , we hebbe zo goed team maar toch lukt elke keer niet. jammer jammer jammer.

27 januari 2013 om 20:02

Marokko heeft geweldige spelers, maar ze zijn alles behalve een team.

27 januari 2013 om 20:04

Rot zooi daar in het Marokkaanse elftal, totaal geen chemie in het team. El arabi denkt even lekker stiften over de goal leek het. Het spel was in het tweede deel van de match om te huilen. En dit was te verwachten, ik kreeg een déjà vu van het wedstrijd tegen Gabon. Dit land verdiend het niet om aan een toernooi deel te nemen, als je uitgeschakeld word door een amateuristische land als kaapverdie.... Nou zeg.... liever mozambique door.

Weet iemand al welke vliegtuig marokko terug naar huis pakt?

27 januari 2013 om 20:12

hetzelfde vliegtuig als dat van algerije

27 januari 2013 om 20:15

ik heb juist een marokko gezien die heeft gestreden en het recht had om door te gaan
alleen helaaas dat het uitgeschakeld is ,het doet jou zeker pijn dat nederland ook nie goed presteert in de laatste EK , maar geen zorgen je kan gewoon huilen
ik weet in iedere geval dat over 2 jaar de afrika cup in marokko gewoon in marokko blijft
veel succes verder

@barca lover ik zag voor het eerste keer een echte team op het veld

27 januari 2013 om 20:15

helaas wel maat,,

27 januari 2013 om 20:24

gestreden, en dan 1 op 1 situaties denken Messi te zijn met een stift ....

Wat een geweldige ontknoping. Ik gun het kleine Kaapverdië ook wel de volgende ronde, knap wat die al hebben gepresteerd. Ook al Kameroen uitgeschakeld in de voorronde en hier ook erg knap 5 punten gepakt in de poule.

Feest in Rotterdam...eindelijk :P

27 januari 2013 om 20:17

Hoezo is er een feest in Rotterdam ?:P

27 januari 2013 om 20:19

Omdat er bijna 40.000 Kaapverdianen wonen

27 januari 2013 om 20:19

Ik denk omdat daar veel kaapverdianen wonen

27 januari 2013 om 20:20

hahaha ja dan wel ja, en in Gouda is er geen feest dan

27 januari 2013 om 20:22

Kaapverdianen wonen alleen in Rotterdam in Nederland, vanwege de Haven. Kaapverdianen houden van de zee snapje

On: Ik ben trots op Kaapverdië! Ze werden gezien als zware underdog en werd door iedereen uitgelachen dat hun spelers in 2e divisie's in landen speelden. Ben benieuwd tegen wie ze moeten in de volgende ronde.

27 januari 2013 om 20:26

Je hebt ook veel cabos in zaandam en delfzijl

27 januari 2013 om 21:05

in amsterdam 150.000 marokkanen
in utrecht 120.000 marokkanen
in denhaag 80.000 marokkanen
in rotterdam 79.000 marokkanen
in eindhoven 45.000 marokkanen
in maastricht 35.000 marokkanen
in denboch 37.000 marokkanen

met je 40.000 haha wat kom je hiet stoer doen

27 januari 2013 om 21:41

Mag je mij eens vertellen waar hij stoer aan het doen is? Volgens mij geeft hij aan dat er 40.000 Kaapverdianen wonen in Rotterdam. Lijkt me logisch dat ze een feestje vieren.

Ik snap die zinloze opsomming van Marokkanen dan ook niet. En ooit van hoofdletters gehoord?

27 januari 2013 om 22:42

Hij is gewoon trots dat er zoveel marokkanen in nederland wonen... (.)

27 januari 2013 om 23:44

En ze weten allemaal niet wat feesten is (op een manier wat voor iedereen leuk is in tegenstelling tot de Kaapverdianen). Met 40.000 kaapverdianen wordt het gegarandeerd feest!

Marokko was hier echt goed, maar helaas hebben we de groepsfase niet gered ik ben zeer teleurgesteld.

27 januari 2013 om 20:19

Vond ze ook goed spelen, maar jammer dat ze naar voren gingen toen het 2-2 stond. Ze moesten inzakken.

want die 2e doelpunt van Z-afr die gozer had een zee van ruimte hij kon nog ff breakdancen voordat die schoot

27 januari 2013 om 22:13

Inderdaad, was er eindelijk weer eens een kans om iets te bereiken voor Marokko, gebeurt dit ze weer. Het blijft zonde om een ploeg met zoveel kwaliteit vroeg te zien stranden en dat keer op keer.

Marokko is verdiend uitgeschakeld vind ik. Slecht spel, ongeconcentreerd en ongecoördineerd (daar hebben alle Afrikaanse landen last van).

27 januari 2013 om 23:32

En ajax terecht eruit in de champions legeau

28 januari 2013 om 15:46

Beetje off topic is t niet? Doe es even gewoon normaal en stel je niet op als een slechte verliezer. Jammer voor Marokko maar het is elke keer hetzelfde liedje, barstensvol talent maar elke keer verpesten ze het zelf. Er moet een mentale omschakeling komen ofzo want dit begint er echt uit te zien.

28 januari 2013 om 14:57

Heb je de laatste wedstrijd gezien pure tactische fout van de coach. Daarvoor waren ze heer en meester. Heb je Italie weleens aan een toernooi zien beginnen.

Alle Marokkanen kwam met hun praatjes dat Marokko de Afrika cup ging winnen etc.. ze hebben alle wedstrijden gelijk gespeeld ofniet? Geen 1x gewonnen snap niet waarom ze dan als favoriet gezien werden.

27 januari 2013 om 20:01

ze hebben op papier goede spelers (spelers die bij hoog aangeschreven clubs spelen)
maar als team is het gewoon 3x niks

27 januari 2013 om 20:02

@ramos_4: Heb jij alle Marokkanen persoonlijk gesproken dan? Praat niet zo vreemd man. Zeg iets wat inhoud heeft, zoals de rest van je zinnen.

27 januari 2013 om 20:04

@soccer81

Nee maar van wat ik hier op vz las zou Marokko met 2 vingers in de neus de Afrika cup winnen..

27 januari 2013 om 20:05

@ramos_4: Dat heet selectief lezen. De Marokkaanse leden van VZ staan niet garant voor alle Marokkanen. Daarnaast waren er genoeg die dat niet hebben geroepen.

27 januari 2013 om 20:07

@ramos_4

Kom eerst maar met bewijzen, want ik heb niemand kunnen betrappen behalve voetbalzone zelf.

27 januari 2013 om 20:05

Je praat wel een beetje onzin man,
Ik heb hier niemand op voetbalzone op uitspraken kunnen betrappen als: ''marokko is favoriet'' behalve voetbalzone zelf.

27 januari 2013 om 20:05

Ik snap het wel, ze hebben gewoon één goed elftal. Hun hele elftal bestaat uit subtoppers/toppers die het goed doen in Europa. Helaas te veel individualisten maar goed.

Wat ik dan niet snap, als fan zijnde heb je hoge verwachtingen (vooral van één elftal zoals Marokko of België) en daarom heb je 'praatjes' zoals jij dat noemt. Maar wat bereik je er mee, door achteraf stoer te komen doen?
Als ze praatjes hebben doen ze niemand wat kwaad of wel?

27 januari 2013 om 20:05

Niet zo generaliseren vriend, zoek mijn oude comments op dan weet je precies wat ik bedoel. Ik had weinig hoop in Marokko, maar op zo een manier naar huis gaan vind ik wel jammer. Op basis van deze 3 wedstrijden vind ik het dan wel weer terecht dat we zijn uitgeschakeld. We hadden tegen Angola en of Kaapverdië tenminste een wedstrijd moeten winnen, en daar kwamen we al goed weg met een gelijkspel.

27 januari 2013 om 20:34

Ik weet niet hoor maar Marokko is nooit als favoriet voorgesteld.

27 januari 2013 om 21:45

Waar de F heb jij het over? Dat je zegt Alle Marokkanen is al fout nummer één. Na de voorgaande edities van de Afrika cup zeggen wij Marokkanen nooit meer dat wij de cup gaan winnen. Wij begonnen aan dit toernooi met de instelling, volgende ronde halen. En ja de eerste twee wedstrijden waren dramatisch, maar tegen Z-A hebben we gevochten als leeuwen, tevergeefs. Wij hebben ook zeer veel pech we geven een voorsprong uit handen in de laatste 10 min en Kaap-verdie scoort ook nog in de slot minuten. En dan heb ik het nog niet eens over de gemiste kansen..

28 januari 2013 om 15:49

er is iemand een paar posts boven jou die doodleuk zegt dat bij de volgende editie van de Africa Cup de beker in Marokko blijft...

28 januari 2013 om 15:01

Alle Marokkanen nog wel haha, jij moet caberatier worden man.

Bijna niemand had vertrouwen in de selectie van onze laffe tactische onbenul.

We hadden wel hoop, maar dat heeft iedereen toch. Jij hebt praatjes.

Ongeloofelijk. Niet dat Chafni en El Arabi even de 2-0 maakt en dan de deur op slot gooien. Nee, met z'n 10'en verdedigen bij 1-0 en niet eens het schot eruit halen. Wat voor nut heeft het om daar te gaan staan als je de schoten toch niet blokkeert of iemand laat schieten. Teleurstelling is echt groot.

Leuk voor Kaapverdië trouwens!

Geweldige wedstrijd, genoten. Leuk voor Kaapverdië dat ze door zijn. Ben benieuwd naar de komende wedstrijden.

Pfff, ik heb hier geen woorden voor !
2 keer dacht ik dat we er waren, maar nee hoor er werd weer heel slecht verdedigd.

Ik heb hier gewoon geen woorden voor..

27 januari 2013 om 20:07

Probleem 1, van de afgelopen 20 jaar al, is gewoon de keeper! Waarom hebben wij nooit een degelijke keeper? Gewoon eentje die geen capriolen uithaalt en gewoon normaal staat te keepen? Waarom? Ik kan er echt niet bij met mijn kop!

Verder vind ik persoonlijk dat het tijd gaat worden om eens goed door te selecteren, met name op basis van persoonlijkheid. Sommige jongens spelen voor zichzelf, niet in dienst van het team of het land. Puur om zelf in de schijnwerpers te willen staan. Zelfde wat Nederland op het afgelopen EK had...

Laten we daar beginnen en dan verder kijken....

27 januari 2013 om 20:13

Voor zover ik weet is Marokko nooit echt een land geweest met goede keepers.
Zelf heb ik liever ook geen Lamyaghri in het doel staan, maar wie wil je daar anders neer zetten?

Precies, ik had het al na de 1ste wedstrijd door. Je zag het vandaag ook, Chafni op de plek van Belhanda, Belghazouani op Assaidi zijn positie waren al hele verbeteringen. Dus ik ben het helemaal met je eens dat we daar verder op zouden moeten bouwen, maar hebben we daar wel de trainer voor? Ik weet het niet hoor..

28 januari 2013 om 15:03

Nooit van Zaki gehoord staat nr 13 van beste afrikaanse voetballers allertijden.

De enige keeper die een penalty van koeman gestopt heeft in Spanje

28 januari 2013 om 23:45

Hoelang is dat geleden? Juist, bijna 20 jaar!

29 januari 2013 om 13:05

Daar heb je gelijk in.

27 januari 2013 om 20:13

Mijn felicitaties voor Kaapverdië. Had liever gezien dat wij met jullie samen door gingen, maar dan zie je weer dat de 1e wedstrijd heel erg belangrijk was. Eerste Afrika cup deelname en gelijk door naar de volgende ronde, knap gedaan.

Jammer voor Marokko maar hier ben ik wel blij om nu komt Amrabat terug naar Turkije en kan hij zich optimaal voorbereiden op Schalke.

27 januari 2013 om 21:25

Zielig manneke!!!! Wil je nu opvallen of grappig zijn of is het gewoon haat ?? ' wegwezen ' waarom is nou nodig??? Zielig ventje ..... @ Piratekings,was voor jou bedoeld !! Maar voor xgalaticos

Marokko lukt het weer niet, toch jammer want ze hebben toch een goede selectie.

echt zuur voor Marokko, twee keer 1 op 1 gemist...

in de 70ste minuut scoor zuid afrika 1-1, 10 minuten later staan we op 2-1 en slotfase 2-2.. alsnog naar de volgende ronde totdat Kaapverdie laatste 10 minuten 2 keer scoort tegen Angola !

28 januari 2013 om 15:05

en Barrada was een penalty maar ja thuisland he.

Pffffffff nooit lukt het morocco!!!!!

Triest gewoon niemand die zich voor de bal gooit kost wat kost alles aan te doen om door te gaan, Ze krijgen alle ruimte om te schieten niemand die een bal blokt.

dit bestaat tog niet dat maroko de tegen goal krijgt en de 86 min en dat kapredie in de 90 min scoord hoeveel ongeluk moet je hebben zeg het me aub..................................................

Ik vond Marokko deze wedstrijd degelijk spelen. In het eerste kwartier waren ze erg goed, maar daarna zakte het wat in. Het heeft deze nederlaag aan zichzelf te danken, Chafni komt alleen voor de keeper en faalt en datzelfde geld voor El Arabi. Kaapverdie mag die keeper van Angola wel bedanken, al hun goals waren zijn fout.

Met dit materiaal had Marokko in deze poule eerste of desnoods 2e achter Zuid Afrika moeten staan, onbegrijpelijk dat ze nooit successen halen met kwalitatief erg goede spelers, misschien wel de beste van Afrika achter Ivoorkust.

Marokko moet op dit team tegen Zuid Afrika voortborduren. Dus een basis elf zonder "nederlandse"marokkanen, die het zwaar hebben laten afweten in de eerste 2 wedstrijden. Daardoor zijn ze niet gekwalificeerd.

Amrabat zou ik niet eens meer selecteren en El Ahmadi ook niet.

Mounir el Hamdaoui mag op de bank plaatsnemen en invallen en hetzelfde geld voor Assaidi.

Marokko moet gewoon met spelers spelen uit de Marokkaanse competitie gemixt met "franse" Marokkanen. Zo hebben ze in t verleden ook de beste resultaten gehaald.

27 januari 2013 om 21:53

Die Chakir was ook echt goed he? Of die rechtsbuiten die 60 minuten lang onzichtbaar was

28 januari 2013 om 00:20

Chakir heeft helemaal niet zo slecht gespeeld. Hij verdedigde gewoon zn mannetje en speelde niet opvallend goed maar ook niet opvallend slecht ofzo.

En wat betreft die rechtsbuiten doel jij op Kaddioui? Nee klopt die heeft gestreden maar niet echt potten kunnen breken.

Maar jij vond Amrabat daar zeker supergoed spelen he de eerste wedstrijden? En Mounir el Hamdaoui vond jij ook top he? Was echt altijd dreigend zeker.

Daarnaast vond jij el Ahmadi ook super zeker? Die ons de kop heeft gekost tegen Kaapverdie en ook in de voorbereiding tegen Namibie?

En Assaidi was ook super aan die linkerkant. Jij vind zeker dat hij er super vaak langskwam met een bruikabare voorzet?

Je kan niet ontkennen dat Marokko basis11 zonder deze gasten veel beter draaide dan met de Hollandse vreemdelingenlegioen. Dat heeft Taoussi goed gezien, jammer dat ie dat pas in de laatste wedstrijd zag.

27 januari 2013 om 22:37

Kan je met wat namen komen van "franse" Marokkanen, ben wel benieuwd wie dan de vervangers worden van de "nederlandse" Marokkanen (geen provocatie ofzo, echt interesse. Ken weinig marokaanse spelers). Want een El Ahmadi is wel een prima middenvelder die veel op techniek kan/doet mits hij begrepen word door de rest van het team (was het probleem bij Feyenoord in zn eerste jaar).

Verder, elk land heeft er weleens een slecht toernooi. Jammer, maar helaas. Knap van Kaapverdië!

28 januari 2013 om 00:51


Het gaat niet perse om de namen, maar het gaat erom dat het in teamverband dan beter draait.

Individueel zijn de "nederlandse" Marokkanen niet eens perse slechter dan hun vervangers. Het gaat erom dat zij in t Marokkaans elftal nooit wat toevoegen en altijd dramatisch voor de dag komen, zoals we de eerste 2 poule wedstrijden hebben gezien.

De laatste wedstrijd zijn ze alle 4 vervangen door ofwel "franse" Marokkanen of spelers uit de Marokkaanse competitie. Het team draaide gelijk veel beter.

Maar hier heb je een aantal namen van de "franse" Marokkanen;

Benatia (udinese)
Berrada (getafe)
El Arabi (granada)
Belhanda (montpellier)
El Kaoutari (montpellier)
Kantari (stade Brest)
Bergdich ( RC Lens)
Belghazouani ( Ajaccio)

Daarnaast heb je ook nog Taarabt (qpr) die niet geselecteerd is wegens een conflict met de bondscoach. En nog andere talentvolle Franse Marokkanen die er niet bij waren zoals El Zhar ( Levante)

Als je dit mixt met de toppers van de Marokkaanse competitie krijg je een sterk team zoals we vandaag zagen.

El Hafidi ( Raja Casablanca)
Chakir ( FAR Rabat)
Issam El Adoua ( Vitoria Guimares portugal, oud speler Wydad Casablanca)
Mehdi Namli ( MAT Tetouan)
Hamdallah (olympique Safi)
Lemyagrhi ( Wydad Casablanca) Geen topkeeper maar beter is er niet
El Kaddioui ( FAR Rabat)

Het gaat er dus niet om dat deze namen perse individueel beter zijn dan onze Hollandse broeders, maar in teamverband werkt een mix van spelers uit de Marokkaanse competitie gemixt met "franse" Marokkanen altijd veel beter.

De resultaten uit het verleden hebben het bewezen.

28 januari 2013 om 15:42

Dat je Taarabt nog noemt. Die gozer mag wat mij betreft nooit meer het Marokkaanse shirt dragen. eerst loopt hij weg omdat hij op de bank gezet wordt en daarna kiest hij QPR boven Marokko.

En ook nog die uitspraak van hem dat hij helemaal niet voor Marokko wou spelen maar dat het moest van zijn vader.

Je bent het shirt niet waard Marokkaanse Zeefuik, met alle respect voor Zeefuik.

Ik ben van mening dat ik 90 minuten van mijn leven heb verspilt, marokko presteerd echt het onmogelijke vind ik supergoed van hun

Kaap verdie heeft echt geluk gehad, even 2 keer scoren in de slotfase. Angola had geen zin meer, ze lagen toch eruit.

27 januari 2013 om 20:24

Geluk dwing je af. Ik weet niet of je die wedstrijd hebt gezien maar er was totaal geen sprake van geluk. Kaap Verdie heeft verdiend gewonnen!!!!!!!!!!!!!

Tsja, op basis van de tweede helft kan ik nou niet zeggen dat dit onterecht is. Marokko liet bitter weinig zien in de tweede helft. Een goede kans voor el-arabi maar die werd verprutst plus die goal dan.
Voor het toernooi is het leuk dat Zuid-afrika door is. Vandaag was het stadion uitverkocht, hopelijk is dat in de kwartfinale ook het geval. Dat Kaap-verdië doorgaat had ik niet verwacht, maar wel leuk voor dat land. Dat lijkt me wel een heel hecht team, alleen weinig goede spelers (alleen die Mendes is wel aardig).

27 januari 2013 om 20:09

Tja er zijn wel goede spelers van Kaapverdische komaf zoals C. Ronaldo en Nani maar die kiezen meestal voor Portugal of de andere landen waar ze vandaan komen.

Mooi dat Kaapverdie door is, het is ze gegund. Zo'n klein landje en dan Kameroen en Marokko uitschakelen.

27 januari 2013 om 20:12

Ronaldo niet *facepalm*

27 januari 2013 om 20:22

Ronaldo is van Medeira, een Portugees eiland. Mar je hebt gelijk, Nani en Rolando zijn wel van KV en dat zijn goede voetballers.

27 januari 2013 om 20:29

Rolando, niet Ronaldo

27 januari 2013 om 22:09

Ik bedoel gewoon C. Ronaldo, zijn grootouders waren namelijk afkomstig van Kaapverdie.

28 januari 2013 om 15:09

Dat hebben we bij Marokko ook hoor. Felaini Chadli Affelay Rami Kaboul Maher. Hachim mastour die waarschijnlijk voor Italie gaat kiezen Achabar gaat denk ik ook voor Nederland kiezen.

Jammer dat we er uitliggen maar we maakten de kansen simpelweg niet af. We moeten dit vergeten en ons voorbereiden voor de WK kwalificatie en de Afrika Cup in 2015 in ons eigen land en hopelijk hebben we dan een vast team en dat er niet al teveel word gewisseld tussen spelers we waren er dichtbij maar we liggen eruit en mijn felicitaties voor Zuid-afrika en Kaapverdie.
Hopelijk komen er goeie prestaties en maken we de kansen af en msschien zijn er tegen die tijd ook wat spelers getransfereerd zoals Benatia, Belhanda en de uitblinker bij ons Barrada.

Dimamaghreb.

Dat blijft toch elke keer hetzelfde met Marokko. We worden elke keer weer om de oren geslagen met hoe fenomenaal de selectie wel niet is. Dat zal wel, maar prestaties ho maar...

Bedankt coach, jij hebt de wedstrijd weggegeven door je mooie wissel.

Hij brengt een rechtsback voor een aanvallende linkshalf, terwijl je al met 2 backs en 2 cv s speelt. Daardoor werd het spel verlegd van de helft van Zuid Afrika naar de helft van Marokko. Voor de wissel kon Zuid Afrika bijna niks creeren.

Nogmaals bedankt laffe tactische onbebul. ipv Assaidi te brengen om de druk op hun doel te houden, nee meneertje is bang.

Aanval is de beste verdediging meneer Taoussi.

27 januari 2013 om 20:10

Die zelfde invaller heeft wel de assist gegeven, dus daar lag het zeker niet aan. Onze rechtsback zat gewoon te slapen.

28 januari 2013 om 12:47

Berdich kan wel de assist geven maar het gaat om het veldspel, dat was goed, dan moet je geen tactische wissels gaan doorvoeren. hooguit vermoeide spelers wisselen en met het zelfde systeem verder gaan. Berdich kan wel de assist geven maar het gaat om het veldspel, dat was goed, dan moet je geen tactische wissels gaan doorvoeren. hooguit vermoeide spelers wisselen en met het zelfde systeem verder gaan.

Nogmaals Zuid Afrika creerde echt niks voor die wissel.

Ik dacht gelijk bij die wissel dit wordt de ommekeer. Voor die wissel had Marokko alles onder controle achterin, met Benatia(hij moet de nieuwe aanvoerder zijn) Kantari en Elkaoutari.

Toen was de luier van Taoussi ineens vol en besloot hij er nog een rechtsback bij te zetten die alleen maar in de weg liep. En daarna was het constant gevaarlijk voor het Marokkaanse doel. Als het spel goed is je creeert kansen en de tegenstander niet ga je toch niet tactisch wisselen. hooguit vermoeide spelers eruit halen en met het zelfde systeem verder gaan

Nogmaals Zuid Afrika creerde echt niks voor die wissel.

Ik dacht gelijk bij die wissel dit wordt de ommekeer.

Voor mij is deze nederlaag voor 98 te wijten aan onze laffe en tactisch zeer beperkte coach.

En dat Nederlandse Franse en Marokkaanse is onzin. Als het goed gaat hoor je er niemand over.

Je moet gewoon de beste spelers selecteren. En selecteren op voetbalintelligentie en niet op trucjes. Waar ze ook vandaan komen.

28 januari 2013 om 20:58

Ik snap niet wat het probleem is. De invallers hebben de assist en goal gemaakt. Beide invallers waren ook niet betrokken bij de 2 tegen doelpunten. We hebben ook pech gehad dat Zuid Afrika 2 mooie goals heeft gemaakt en allebei hadden ze een curve-effect. We hadden het de eerste helft al af moeten maken, en de 2e helft met de 1 op 1 kans van El Arabi. Dan was er ook niks aan de hand. Als coach zijnde wordt je daar toch helemaal gek van.

28 januari 2013 om 22:34

Het probleem is dat je het geheel niet ziet, ook het probleem van de meeste, door Taoussi opgeroepen spelers.

28 januari 2013 om 23:46

Je wilt blijkbaar ook niet inhoudelijk reageren op mijn bericht. Achter alles zit logica, en ik vraag jou om de logica die ik in mijn post heb beschreven te ontkrachten.

29 januari 2013 om 13:11

Wat ik bedoel is dat voor de wissel ZA niet bij het doel van Marokko kwam, misschien 1 keer. Voor de rest alleen lange ballen, waar onze cv s geen probleem mee hadden.

Na die wissel kereg zuid afrika ruimte om te voetballen omdat de druk op hun helft weg was.

Wat ik dus wil zeggen is als hij niet berdich inbrengt en gewoon vermoeide spelers had gewisseld en het zelfde systeem was blijven spelen ipv met 5 verdedigers, dan was die 1-1 nooit gevallen denk ik.

Was het eerder 2-0 of 3-0 geworden. dat is mijn mening

27 januari 2013 om 20:16

en nog een invaller heeft ook gescoord.


Ik pleit voor Taoussi die precies heeft gezien in de laatste wedstrijd dat je met de "hollandse" Marokkaanse vreemdelingenlegioen geen oorlogen wint.

Jammer genoeg zag ie t iets te laat, pas in de laatste wedstrijd.

27 januari 2013 om 20:28

Taoussi is een coach die ons verder kan helpen heeft goeie beslissingen genomen en zijn prestatie is niet eens zo slecht hij had maar ongeveer 3 maanden om zich voortebreiden en daar tussen zat ie belangrijke wedstrijd tegen Mozamique Taoussi heeft het goed gedaan alleen we geven het weg door simpele kansen te verspillen en persoonlijk hoop ik dat er een team om Barradaword gemaakt tegen die tijd heeft Zniti vast wel ervaring op gedaan om ons doel te verdedigen en dan hopelijk is er dan ook een team die goed samenspeelt.

27 januari 2013 om 20:37

Zoals ik aangaf ben ik ook zeker voor Taoussi, als ie met dit beleid doorgaat om gasten zoals El Ahmadi, Amrabat, lichtgewicht Assaidi en onzichtbare spits El Hamdaoui thuis te laten.

Marokko moet weer terug naar de basis. Marokkaanse Botola strijders gemixt met de toppers uit Frankrijk zoals Berrada, Benatia etc. Zo hebben ze ook de beste resultaten behaald in t verleden.

27 januari 2013 om 20:47

Klopt kijk bijvoorbeeld Egypte speelde ze allemaal uit eigen land behalve spelers als Zidan en Zaki maar ze hadden succesen nu zijn ze gedaald maar dat komt doordat ze niet aan spelen toe komen door de problemen die zie ze in hun land hebben maar als hun competitie weer op gang komt en ze doen dat systeem dan gaan ze weer succesen boeken.

28 januari 2013 om 12:56

El Ahmadi speelde goed gaf een verkeerde pass maar dat komt ook door de medespelers. El Hamdaoui heeft bijna 2 jaar niet op topniveau gespeeld en Assaidi speelt ook bijna nooit.

Amrabat geef ik je gelijk die kijkt alleen naar de grond en rent en raast zonder doel.

Had je ook net zo goed Chamakh mee kunnen nemen.

Ik hoop zo op een Nederlandse coach Pim Verbeek of Guus Hiddink.

Maar Taoussi zal wl aanblijven.

Ik heb 86, 94 en 98 meegemaakt, zelfs Brazillie speelde niet graag tegen de Brazillianen van Afrika.

Nu zijn we met alle respect het Luxemburg van Afrika.

Amrabat en El Hamdaoui nooit meer oproepen, maar dan ook echt nooit meer. Wat zijn dat waardeloze spelers zeg, daar wordt je gewoon misselijk van.

28 januari 2013 om 15:17

El Ham als hij weer ritme heeft zeker wel. Maar hij moet de bal in zn voeten en in de zestien krijgen.

En geen hoge ballen van Berdich.

28 januari 2013 om 20:46

Dat je nog het lef hebt om kritiek te leveren op Bergdich en niet op El Hamdaoui. Bergdich heeft nog Tenminste een assist gegeven, ik zie die El Hamdaoui met zijn chagrijnige kop helemaal niks doen. Zit maar wat te wandelen en lui rond te lopen alsof hij vakantie aan het vieren is. Je kan lekker makkelijk de schuld afgeven bij de trainer, maar als die 1 op 1 kansen gescoord werden dan was je nu stil geweest. En het lijkt alsof je ook meer verwacht van Bergdich dan el hamdaoui in aanvallende opzicht, dat zegt genoeg over deze overschatte speler.

Als hij ritme heeft.... dat mooie verhaaltje heb ik tig keer gehoord nu. De bal in zijn voeten en in de zestien krijgen, dat is wat hij precies 1 jaar geleden kreeg in de vorm van een strafschop. En drie keer raden wat hij deed, precies hij schoot hem letterlijk de tribune in. Ik wil harde werkers zien, en niet zogenaamde vedettes die 1 pootje erin zetten in plaats van 2 stevige poten want anders raken ze geblesseerd. 200 inzet net als die andere Afrikanen en alleen zo kunnen we wat behalen in Afrika.

28 januari 2013 om 22:40

Ik heb het over de Berdich tegen Kaaverdie, in die wedstrijd was hij na Chakir de slechtste vind ik, toen gaf hij alleen hoge ballen op Assaidi.

Berdich kan het wel heb ik eerder gezien.

De wedstrijd van gisteren verwijt ik Taoussi met het inbrengen van Berdich terwijl er al 4 verdedigers in stonden. En Marokko daardoor het overwicht verloor.

Maar dat heeft niks met Berdich te maken.

Je moet niet je tactiek veranderen als je goed speelt, kansen creeert en de tegenstander niks kan klaarmaken, en nog voor staat ook.

Zuid Afrika gaf voor de wissel alleen maar hoge ballen, die heel makkelijk werden weggewerkt door het centrale duo en El Kaoutari

Dat veranderde na die wissel.
Door die wissel

Zonder wissel was naar mijn mening de 1-1 nooit gescoord.

Snap je?

28 januari 2013 om 23:43

Tegen Kaapverdie vond ik letterlijk iedereen zowat zwaar onder zijn niveau spelen. Totaal geen motivatie en geen rust in het spel.

Ik snap nu wel wat je bedoelt, maar ik zag de gelijkmaker eerlijk gezegd eerder al aankomen. Ze voerden veel druk op onze goal en Marokko ging steeds meer achteruit. We hebben gewoon zwaar de pech gehad dat ze een heel mooi doelpunt hebben gemaakt. Wissel of niet, ik denk niet dat het wat had uitgemaakt. Want benut je je eigen kansen niet, dan krijg je de doelpunten vanzelf juist tegen en dat is alleen aan de spelers zelf te wijten.

Wel wil ik erbij zeggen dat de coach meer discipline bij moest brengen bij de spelers. Want de eerste 2 wedstrijden sloegen helemaal nergens op. Als we speelden met de werklust van gisteren, dan had het zeker beter uitgepakt. Maar dat is het ''als'' gebeuren, volgende keer beter.

29 januari 2013 om 13:14

En voor de laffe wissel van Taoussi kwam Zuid Afrika amper van hun helft. Vooral eEl Adoua vond ik beresterk op het middenveld.

Was te verwachten. Altijd dezelfde scenario afhankelijk zijn van andere landen.
Verdiend voor Zuid Afrika en Kaap Verdië! Als je niet eens door kunt gaan in zo'n poule tja dan kan je maar een conclusie trekken, zeer en zeer slecht!

Er moet nog heel veel gebeuren wil dat Marokko enig rol kunnen spelen in Afrika. Bovendien moeten wij als Marokkanen ophouden te dromen over ons geweldige elftal het zijn allemaal hele goeie voetballers maar daarmee maak je nog geen sterk team!!

Nu heeft Marokko voldoende tijd om in de volgende ronde van de Afrikacup wat te laten zien bovendien wordt deze in Marokko gehouden. Dus we zien wel.

Helaas weer met de neus op de feiten gedrukt, Marokko is geen team en op Afrikaans "niveau" komt Marokko veel te kort!!

Leuk voor Kaapverdië, erg knap. Doet mij denken aan het sprookje van Hiddink met Zuid-korea. Marokko stelt weer teleur, erg sneu. Ook jammer voor mijn vriendin, daar zij Marokkaanse is.

27 januari 2013 om 23:37

Niet zo jammer voor mijn vriendin want die is Kaapverdiaanse ;-) Erg knap van Kaapverdie,misschien worden ze het Griekenland van deze Afrika Cup.

Heel spannend deze ontknoping! ook verrassend dat Kaapverdië door is ondank de kleine populatie. al met al stelde Marokko toch teleur, ik had er meer van verwacht.

El Hamdaoui is goed voor de bank

Amrabat Nooit meer oproepen

El Ahmadi Nooit meer oproepen

Assaidi is ook goed voor de bank.

Berdich kan wel de assist geven maar het gaat om het veldspel, dat was goed, dan moet je geen tactische wissels gaan doorvoeren. hooguit vermoeide spelers wisselen en met het zelfde systeem verder gaan.

Nogmaals Zuid Afrika creerde echt niks voor die wissel.

Ik dacht gelijk bij die wissel dit wordt de ommekeer.

El Arabi en vooral Chafni hebben ons de kop gekost, hoe kun je Twee keer 1 op 1 missen ?? vertel mij aub hoe dat kan, amateurs !

27 januari 2013 om 20:33

In ieder geval beter dan de prutser El Ahmadi en Mounir El Hamdaoui. Zij hebben ons juist de kop gekost in de eerste 2 wedstrijden.

En dan al niet te praten over die andere prutser Amrabat.

28 januari 2013 om 15:22

Flikker op man dat lag puur aan de tactiek, El Hamdaoui moet je niet alleen in de punt laten spelen laat hem om el arabi of chamakh zwerven en je gaat zien.

El Ahmadi is misschien wel de beste speler van Marokko, maar je kan niet altijd uitblinken vooral die eerste wedstrijd met Hermach boeing 747 naast hem was hij alleen bezig met corrigeren.

belhanda Schrijf JE Toch OOK Niet AF Omdat HIJ DE Laatste Wedstrijden Slecht Speelt.
shit caps lock haha

28 januari 2013 om 19:08

Ja dat lag ook aan de taktiek, maar als El Hamdaoui er niet in past dan hoort hij er ook niet te spelen lijkt me toch? Gooi er dan een echte nummer 9 in.

El Arabi ondanks dat hij veel kansen mist creert hij tenminste wel kansen. El Hamdaoui was een complete onzichtbare spook in de wedstrijden die hij heeft gespeeld.

En ga toch een eind fietsen met je El Ahmadi beste speler van Marokko,ik kan er nu zo 12 opnoemen die beter zijn. Hij heeft zowel in de voorbereiding als in de poulewedstrijden laten zien dat hij zeker niet basisplaats waardig is door zn geblunder. Hij speelt ook amper bij Aston Villa vind je t gek. .

Weet je wie echt de beste waren; El Adoua, Berrada en Benatia. Deze gasten waren strijders.

Zie mijn opstelling voor de team van de toekomst.

Zniti
Chakir
Benatia
El Adoua
Bergdich
Namli
Chafni
Berrada
Belhanda
Assaidi
El Hafidi

1- 1-0 voorsprong weggeven door een bal die die gozer nooit meer in zijn leven zo zal raken
2- twee 10000 procent kansen gemist
3- Marokko had een penalty moeten hebben
4- Zuid Afrika had rood moeten krijgen voor natrappen
5- vier minuten nadat je de 2-1 maakt vlak voor tijd en denkt na al die jaren eindelijk eens het geluk aan je zijde te hebben valt de 2-2 alweer
6- Wanneer de 2-2 valt denk je als Marokko zijnde nog rustig aan geen stress we staan nog tweede en net op het moment dat je dat denkt valt de 2-1 bij Kaapverdië na een fout van de keeper van Angola

Marokko heeft niet goed gespeeld, maar dit is wel heel sneu en triest hoe dit allemaal gelopen is. Je zag dat de spelers op het veld, de wisselspelers, trainers iedereen snakte zo naar dat ene succesje, maar helaas mocht het niet zo zijn.

27 januari 2013 om 21:18

Jaa, Nog steeds de voetbalmaffia aan de leiding daar he..
Gaat zuid-afrika door dan weet je zeker dat de stadions nog vol zullen zitten, en nog minimaal 1x sowieso uitverkocht zal zijn.
Geld, geld en nog eens geld.
Die scheidsrechter is echt niet dom hoor, dat hij het 2x niet ziet, en zo niet dan heb je nog 4 man die het ook gewoon hadden moeten zien.

Marokko moet volgende keer alleen echte marokkanen selecteren. Die hollandse/franse marokkanen spelen niet met hun hart. Spelen voor zich zelf

27 januari 2013 om 20:42

Taoussi gaf ook aan dat er zoveel mogelijk spelers uit Marokko moeten komen aangevuld met spelers uit Europa (die aan spelen toe komen) alleen dat had Taoussi nog niet kunnen invoeren omdat er weinig tijd was.

28 januari 2013 om 15:24

Taoussi moet lekker Oprotten Tactische Onbenul MET EEN Volle Luier. Echt EEN Schijterd.

27 januari 2013 om 23:54

De twee beste spelers zijn ook frans namelijk Barrada die ik echt uitstekend vond voetballen en Benatia die gewoon een beest is maar niet alles alleen kon.

Alweer in de poulefase uitgeschakeld. Voor elk toernooi zijn er weer dezelfde verwachtingen en keer op keer falen ze. Misschien zijn ze toch minder goed dan ze zelf en de fans denken!

27 januari 2013 om 20:27

Marokko heeft gefaald in afronding, en eerste 2 wedstrijden ronduit slecht gespeeld.

Ook geen geluk Zuid Afrika scoort de 2-2 in de 86ste minuut tegen de verhoudingen in, en Kaap verdie scoort in de slotfase Twee keer... waardoor ze op 5 punten boven Marokko eindigen.

Marokko mist 2 kansen 1 op 1...

Dan verdien je wel om naar huis te gaan.

Yesss Dit is goed nieuws voor Galatasaray!

We hebben amrabat zijn snelheid nodig, dus ik ben heel erg blij met de uitschakeling van Marokko.

En Amrabat heeft vandaag niets een gespeeld, dus snap die negatieve reacties niet???

27 januari 2013 om 20:25

Amrabat mogen jullie houden, slechte speler is dat zeg, dat GS daar 9 miljoen voor betaalt heeft.

27 januari 2013 om 20:55

Bij marokko misschien ja, bij gs is die toch wel nodig.. ik zie sneijder al een wereldpass op hem geven, voorzetje van amrabat en het afmaken van drogba..

On: ik gun marokko eigenlijk wel, leuke spelers.. vooral amrabat gun ik van harte maar ben toch blij dat hij de volgende wedstrijd weer terug is :D

27 januari 2013 om 21:20

Ach jaa, dat zegt genoeg over het niveau daar in Turkije..
Dat zelfs Amrabat daar heel belangrijk kan zijn

Zo speel je bij Sparta, en zo sta je in de kwart finale van de Afrika cup (3 basisplaatsen voor Varela), respect hoor!!

Cabo heeft me niet verrast, zuid Afrika eerder. Dan men niet had verwacht dat cabo niet door zou gaan zegt meer over jullie voetbalkennis dan over de kwaliteiten van cabo. Zoals ik al zei voordat de nations cup begon, cabo staat het hoogste van alle landen in hun groep, dus ook boven maroc en boven zuid Afrika. Omdat je iets niet kent zijn ze opeens niet minder
vz voetbalkenners zakken door het ijs

Totaal geen team maar wat wil je ook met el hamdoui in de spits dan staat het egoisme in eigen persoon ook op het veld pffffff!

Een vraagje tussendor, kan Castaignos nog voor Kaapverdie uitkomen ?

27 januari 2013 om 20:51

Ja, daarnaast nog voor Nederland en Frankrijk

Nogmaals, het is de schuld van de coach.

Die wissel van berdich een rechtsback terwijl je al met 4 verdedigers speelt heeft ons de das omgedaan.

Voor die wissel was Zuid Afrika nergens.

Nooit vededigend wisselen, vooral niet als je voor staat, het goed gaat en je kansen creeert.

Marokko heeft het helemaal aan zichzelf te danken, ze hadden de wedstrijd al lang en breed moeten beslissen. 2x 100 kansen gemist. En scheids wat een grap was dat zeg die floot wel erg in het voordeel van de zuid-afrikanen.

Assaidi voegt helemaal niks toe, speelt niet eens bij liverpool en gaat toch mee. El Hamdaoui doet helemaal niks en hoeft niet meer opgeroepen te worden. El ahmadi is de zwakste middenvelder en kantari de zwakste verdediger.

Maat her liefst wil ik dat er geen Marokkaanse elftal meer bestaat. Jammer genoeg zijn marokkanen naief en gaat dat dus nooit gebeuren....

Marokko is altijd in de slotfase uitgeschakeld, echt zo zuur.

WK 1986 1/8 ste ronde
WK 1998
WK kwalificatie 2006
Acon 2012

Man of the match is de sheidsrechter! 2 keer onterecht buitenspel en geen penalty geven na een overtreding in de 16 meter is toch echt wel een verdienste!

Haha wat is marokko slecht zeg sjonge jonge ik snap het echt niet meer !

Marocco heeft elk toernooi babbels, maar laten telkens zien dat ze een zeer zwakke team zijn. Zitten een paar goede individuen tussen, maar die presteren helemaal niks. Marocco heeft op de eindtoernooien niks te zoeken. Snel het vliegtuig naar huis pakken en veel oefenen...

27 januari 2013 om 21:50

Ga eerst Marokko leren spellen man met je babbels, jij hebt babbels.

28 januari 2013 om 13:32

Je snapt precies wat ik bedoel pikkie...marocco presteert helemaal niks, veel blaffen maar nooit bijten Net als de Marokkaanse jeugd, veel blaffen, nooit bijten

28 januari 2013 om 14:04

Pikkie?? Ik ben ouder dan jij.

Niemand had hoop dit toernooi te winnen.

En gister was het 100 de schuld van de Coach.

Niks gepresteerd?

86 eerste afrikaanse land tweede ronde van wk. 76 afrikaans kampioen.

94 goed wk gespeeld beetje pech

98 goed wk gespeeld en doordat Brazillie 5 minuten voor tijd een 1-0 voorsprong weggaf werd 2 -1 voor noorwegen met een penalty in blesuretijd, lag Marokko eruit. hadden overigens 3-0 van Schotland gewonnen, maar Brazillie kwam zn sportieve plicht niet na.

Maar ze hadden het al eerder tegen Noorwegen laten liggen een 2-0 voorsprong weggeven met ondermeer een totaal onnodig eigen doelpunt.

2004 finale CAN 2-1 verloren door een domme fout van de keeper die verder fantastisch had gekeept.

We hebben gewoon een soort Cruyff nodig die het voetbal naar een hoger niveau brengt.

En ik stel het niet op prijs dat je me pikkie noemt, ik heb niet met je geknikkerd ofzo.

27 januari 2013 om 21:54

Hey Pablo Escobar

Marocco? Volgens mij heeft dat land niet meegedaan met de Afrika cup.

DIK Verdient Kaapverdië, in 3 wedstrijden de bovenliggende partij geweest... De terechte 2 teams zijn door

Taoussi moet de vertrouwen krijgen van de bond ik vind het geen schande want hij had drie maanden om zich voor te breiden.
Tevens geeft dit een boost aan de competitie in Marokko want nu weten de spelers dat de kans op een oproep groter is dus er komt ook beter voetbal.
Taoussi heeft ook successen als trainer.
Won de Europa League van Afrika met Mas Fes
In dat jaar ook de nationale beker en de super cup van Afrika
Voor zijn aanstelling presteerde hij goed met FAR Rabat door gedeeltelijk eerste te staan terwijl die club vier jaar was weggezakt van de top
En won vroeger met jong Marokko de Afrika Cup onder 21 jaar.
Dus hij heeft heel goed gepresteerd dus als hij de tijd krijgt kunnen we wat verwachten.
En hij werkt vanuit het hart zet zicht honderd procent in.

Klopt marokko zegt altijd ja we winnen we doen dit wel eventjes altijd grote mond maar wat mij opvalt ze zijn fysiek ook heel erg slap tegen de afrikanen kunnen ze gewoon niks omdat ze dun en mager zijn dat is mijn mening dus kommaar op met die duimpjes omlaag i can take it

27 januari 2013 om 21:54

Als ze 3-0 voor hadden gestaan ( 2 100 kansen) waren ze dan nog steeds te slap???
Heeft niks met slap te maken.

Domme wissel heeft de hele wedstrijd omgegooid blijf ik bij

En de meeste hadden juist weinig hoop door de selectie van onze onbenul Taoussi

27 januari 2013 om 21:55

Vorig jaar was dat wel zo
Ik moet zeggen dit jaar waren de Marokko supporters veel realistischer
Tenminste dat viel mij op
Waren weinig tot geen die zeiden dat ze wel even zouden winnen

On: blijft toch raar natuurlijk zoveel goede spelers
Maar op de een of andere manier komt het er niet uit.

Ik snap niet hoe Marokkanen zo vriendelijk voor hun coach kunnen zijn. Daar bedoel ik mee: Waar waren de opkomende backs dit toernooi?

Ook zou ik adviseren om een verlies te zien als minder goed zijn dan de tegenstander. Ik bemerk een neiging om te zeggen: "zij wonnen, maar eigenlijk zijn wij beter". Die mentaliteit broedt dus gewoon middelmatigheid, omdat je de norm "winnen" als bewijs voor suprematie loslaat. Beste na een uitschakeling is een faire maar harde analyse die niets of niemand ontziet om de ambitie voor de toekomst te realiseren. Dat begint door te zeggen dat de ander beter was. Dat moet het uitgangspunt zijn en creëert ook energie om tot verandering te komen. Je wilt namelijk niet minder goed zijn dan een eilandje van nog geen 1 miljoen inwoners en dat genereert dus in actie.

Ik mis ook het sprankje hoop dat je altijd moet hebben in dit soort situaties. Wie scoorde de tweede goal voor Marokko? Juist, een Marokkaans talent uit het land zelf. Dat is mooi voor de toekomst. Andere landen laten opleiden van Marokkaanse migranten bouwt geen zelfvertrouwen in eigen kunnen voor het land Marokko, omdat onderbewust men weet dat iemand mede tot een bepaalde hoogte is gebracht door de condities die in een ander land zijn geschapen (competitie, infrastructuur, coaching etc.). Zelf opleiden leidt tot meer zelfvertrouwen in eigen kunnen naar mijn mening.

Ben benieuwt hoe Marokko zich in de komende jaren gaat manifesteren. Dit was onder de maat.



28 januari 2013 om 03:26

We waren ook beter todat onze coach besloot dat het tijd was voor een tactische blunder.

Een rechtsback inbrengen terwijl je al met 2 backs en 2 cv s speelt.

Daardoor verplaatste het spel zich van de helft van ZA naar de helft van Ma

Voor die wissel was Zuid Afrika nergens.

Taoussi grote tactische onbenul, bedankt!!

28 januari 2013 om 12:36

Oke maar is de coach en zijn keuzes dan geen onderdeel van het team? Het inbouwen van zogenoemde verantwoordelijkheids-compartimenten in het team ontziet de trots, maar genereert dus niet de vereiste energie en gevoel van urgentie om dingen echt aan te pakken voor de toekomst. Met verantwoordelijkheids- compartimenten bedoel ik: Alleen verantwoordelijkheid nemen voor de spelers, terwijl de coach en technische staf net zo belangrijk zijn en ook onderdeel zijn van het team.

Maar het gaat verder dan dat.

In Nederland zijn ze kampioen in het ontduiken van de verantwoordelijkheid voor het spel facet penalty's , met als tragisch dieptepunt Euro 2000, waar in reguliere tijd 2 penalty's werden gemist en in de penalty shoot out meen ik nog eens 3. Aan hun dezelfde vraag: Zijn penalty's dan geen onderdeel van een eindtoernooi? Natuurlijk zijn ze dat en ik kan de wedstrijden alleen al in dit decennium die op een eindtoernooi zijn beslist door penalty's niet eens meer tellen, of dit nu EK, WK of CL is.

Ook populair is het de schuld geven van de nationale bond voor het aanstellen van incapabele personen en het bedrijven vriendjespolitiek. Echter die maken ook deel uit van de "voetbalpiramide". Ook die moeten meegenomen worden in het zelf oordeel en in het antwoord op de vraag: "hoe goed zijn wij eigenlijk?"

De maatstaf om verantwoordelijkheid te nemen is: "blijven de prestaties van het team er onder lijden voor de toekomst, zolang er niets aan gedaan wordt?"

Het voetbal bestaat dus uit een kop (de bond in brede zin) de gehele technische staf (de romp) en het team (de armen en benen). Dat moet allemaal kloppen wil je structureel top prestaties leveren.

Vaak kijkt men alleen maar naar kwaliteit van spelers, maar als dat het enige was dan waren de Grieken nooit in 2004 Europees kampioen geworden met zo'n zwaar route naar de finale op de koop toe.

Mijn hele reden om in deze thread te posten was om nu eens af te rekenen met de neiging om "trots" te ontzien en "ambitie" te laten varen als een gevolg daarvan. Harde analyses doen pijn, maar daarmee genereren ze ook de juiste hoeveelheid energie om tot gepaste verandering te komen. Dus vandaar mijn advies om niet te zeggen "we waren beter, maar ..... ", echter om het eens om te draaien. "we waren niet goed genoeg om ons vanuit deze groep, met deze tegenstanders te kwalificeren." Dan gewoon een punt. Dat schept de tijd om na te gaan denken over hoe het beter kan en hoe die Afrika Cup wel gewonnen kan worden. Het is gewoon niet goed genoeg nu.

Enfin, dit is hoe ik het zie. Ik kan Marokko alleen maar zien groeien als het verantwoordelijkheid neemt voor het totaal plaatje, want als je niet afrekent met zaken die blijven door etteren, dan blijft het de prestaties ook hinderen in de toekomst en krijg je alleen maar meer van hetzelfde.

Cheers

29 januari 2013 om 04:09

Kijk hier was ik dus al bang voor:

http://www.guardian.co.uk/football/video/2013/jan/...
Marokaanse coach neemt woorden als dapper in de mond en is zeer verbeten als het gaat om een verspreking over verlies i.p.v gelijk spel recht te zetten. Hij wil ook duidelijk maken dat Marokko de betere was in de laatste wedstrijd, terwijl de tweede helft naar mijn mening voor Zuid-afrika was. Daar kun je echter over discussiëren.

Het punt is gewoon dat de aftocht als eervol moet worden aangemerkt om maar weer de trots van de heren te ontzien. Als je een ambitie wilt realiseren dan moet je gewoon op een gegeven moment met z'n allen zeggen: "we zijn hier en nu niet goed genoeg". Er moet een moment zijn waarbij je toegeeft dat een eiland van nog geen 1 miljoen inwoners beter is (dat waren ze naar mijn mening ook in de directe confrontatie met Marokko) en dat het team, de technische staf en de bond niet goed genoeg zijn. Ik kijk naar deze coach en zie hem al zijn energie weer steken in het verdedigen van een prestatie die onder de maat is. Dat is dus vanuit energie management standpunt doodzonde, want dat kan je allemaal gebruiken om een positieve verandering tot stand te brengen.

Ik snap dit dus gewoon niet en het creëert meer van dezelfde middelmaat. Ik vertrouw alleen maar mensen die tot een harde maar faire analyse komen van de geleverde prestatie, met de ambitie van het land als uitgangspunt en niet dat van hun eigen trots en ego.

29 januari 2013 om 13:20

Eigen straatje schoonvegen en zijn fouten proberen te maskeren.

Ik hoop zo dat Pim Verbeek wordt doorgeschoven naar de A ploeg, maar ben bang dat dat niet gaat gebeuren.

Ik snap ook niet als je in een wedstrijd ca. 90% balverlies hebt als linksback dat je er daarna gewoon weer in staat. Terwijl je Basser van Bursaspor ook nog hebt., ook geen topper maar 10 keer beter dan die Chakir. Maar die laat Taoussi gewoon thuis.

het afrikkaanse voetbal is niet meer zoals vroeger nigiria kameroen marokko tunisie algerije egypte en ivoorkust, nu kan iedereen wennen van elkaar, enigste nadeel wat niet verandert is scheidsrechten zelfs een blinde kan zien dat ze niet rechtvaardig zijn, je ziet dat de scheids voor midden of zuif afrikkaanse landen meer zijn, maar goed.

voor marokko de eerste wedstrijden was niks, maar je kan zeggen wat je wilt wedstrijd van vandaag was gewoon goed, en met namen danken aan de coach en de spelers van marokkaanse competitie, waarom deden ze beter dan van europa? ze spelen vaker tegen afrikkaanse landen clubs bedoel ik en vaker winnen ze ze zijn gewend etc..

marokko moet gewoon zo doorgaan met deze nieuwe coach, je kan niks zeggen over hem hij is pas begonnen, en ze moeten nu concentreren op de wk wordt moelijke en voor afrikka cup in marokko, trouwens ze spelen in marakech en nieuwe stadion van agadir wat een stadion zeg

27 januari 2013 om 21:49

Ik heb nog noooooit zoveeel spelfouten gezien in één tekst.

28 januari 2013 om 21:07

wat gaat jou dat aan ook al schrijf ik in het chineese? of zelfs met mijn voet, sjonge je let alleen op mijn spelfouten, ja het komt omdat ik 2 jaar in nederland woon, maar toch schrijf ik heel goed voor iemand die 2 jaar in nederland woont, vergelijken met jou je bent hier geboren hahaha

Zoals verwacht, je had van Kaapverdie of Angola moeten winnen, nooit laten aankomen op wedstrijd tegen thuisland! Wat een baggere opstelling trouwens.. Aanval was gewoon kwaliteitsarm. Misschien moet Marokko maar ook QPR nadoen, met ze 9 verdedigen en Taarabt alles laten doen in de toekomst

De speler heet Kamel Chafni en niet Ahmed Chafni

Als je de derde en laatste beslissende wedstrijd de helft van je team veranderd ben je een hele slechte coach. Als je eral in de 55 minuut een aanvaller vanaf haalt en er een extra verdediger inzet heb je geen verstand van voetbal. Als je spelers als Boussoufa,labyad thuis laat ben je gek. ( volgens de coach te klein, haha nee messi is groot). Een Chamakh zonder wedstrijdrimte is nog vele malen beter als El Arabi en El hamdaoui bij elkaar. De coach moet een man zijn en de schuld op zich te nemen, aangezien hij vele fouten heeft gemaakt in zo'n crusiale wedstrijd. En er lopen bepaalde spelers rond bij Marokko die totaal geen vaderlandsliefde hebben, die denken ''shit was ik maar niet geselecteerd wat moet ik hier doen heb er totaal geen zin in'' die kunnen beter ook maar thuis gelaten worden in het vervolg.

28 januari 2013 om 13:03

Eindelijk iemand die het ook ziet.

Voor de wissel was Zuid Afrika helemaal nergens, ze begonnen zelfs uit wanhoop ballen over de zijlijn te schieten. Ongelofelijke domme laffe wissel. Nog erger dan destijds Advocaat met Robben.

En dan zegt Taoussi ook nog 'ik heb geen bouderbala of timoumi'.

Nee je hebt nog betere spelers, onbenul!!

Eigen straatje schoonvegen, ga lekker terug naar je botola daar geloven ze nog in je onzin.

Heel leuk voor al m'n vrienden uit Kaapverdië. Heb verder niets met de Afrika Cup maar het blijft leuk om de underdog te zien 'shinen'. Força Cabo Verde!

Ik wil laten weten dat ik het erg sneu vind voor Barrada die er kapot van was terwijl hij gewoon een van e beste van het toernooi was. Hij word echt een grote speler mark my words

28 januari 2013 om 00:25

Als er 11 Barrada's op het veld stonden bij Marokko had Marokko de Afrika Cup met de ogen dicht gewonnen. Barrada is een echte strijder en laat het altijd zien in het shirt van Marokko. Voortaan gewoon alleen Franse Marokkanen en Marokkanen uit de eigen competitie selecteren, de Nederlande Marokkanen spelen wel bij grote clubs maar Marokko heeft de laatste jaren laten zien dat die mix gewoon niet werkt. Er is geen communicatie. Voor Labyad zou ik in de toekomst wel een uitzondering willen maken, dat is echt een supertalent die zijn minuten begint te maken bij Sporting en die ook echt altijd heeft gestreden bij Jong Marokko. Die verdient het. Van deze selectie zou ik met Zniti, Benatia, El Kaoutari, Noussir, El Adoua, Kantari, Bergdich, Chafni, El Arabi, Hafidi, Belhanda, Barrada en Nemli doorgaan, de rest kan eruit. Aangevuld met jongens als Bellakhdar, El Khaliqui, Bounou, Labyad, El Zhar, Regattin en wellicht Chamakh als hij zijn draai gaat vinden bij West Ham.

28 januari 2013 om 13:22

Wat een onzin om Nederlandse Marokkanen bij voorbaat al niet te selecteren.

Ik heb juist liever alleen nederlandse marokkanen dan heb je ook geen probleem met communicatie en kun je positiespel spelen.

28 januari 2013 om 16:23

Grappenmaker, alsof er genoeg goede Nederlandse Marokkanen zijn die een hele selectie/elftal kunnen vullen.

28 januari 2013 om 18:10

Bij wijze van spreken.

28 januari 2013 om 19:27

Als je 11 basiswaardige "nederlandse" Marokkanen hebt dan zou ik zeker zeggen doen!

Maar t punt is dat wij dat niet hebben. De enigen die in mijn ogen nog bij de selectie mogen blijven is Assaidi (maar wel als invaller) en voor de toekomst Labyad, die heeft altijd goed gepresteerd met Jong Marokko.

De rest mag eruit gegooid worden.

29 januari 2013 om 13:23

Labyad had nu al meegemogen, maar hij speelt wel steeds basis sinds de nieuwe trainer er is. Dus misschien toch beter dat hij in Lissabon is gebleven.

Voor de wk kwalificatie inshaallah..

Hihihihi....
Zo'n klein landje en 'het' dan gewoon geflikt! Prachtig! Ik ben trots op Cabo!
Alle eilanden tezamen zijn we even groot als de provincie Gelderland. Een land met niet eens 500.000 inwoners, maar in het buitenland des te meer!
Waar ik nog het meest trots op ben: het saamhorigheidsgevoel. Bij ons maakt het niet uit van wat voor eiland je komt of wat voor dialect je spreekt, je bent Cabo en samen gaan we ervoor!
Als je dat vergelijkt met bijvoorbeeld Marokko, met betere spelers.... Groepjesvorming, Nederlandse Marokkanen, Franse Marokkanen.... Ik vind het echt jammer voor ze....

28 januari 2013 om 03:30

Ze halen ook een keer de 2e ronde.

Als er gewonnen wordt is er altijd saamhorigheid.

Grote onzin dus die je uitkraamt.

P.s. ik gun het Cabo Verde van harte, maar niet iemand die zich de alwetende noemt en onzin uitkraamt.

28 januari 2013 om 17:32

Ben je Cabo? Volgens mij niet. Wat ik hierboven heb beschreven is dat Cabo's van nature een saamhorigheidsgevoel hebben. Als je dat niet uit de tekst kan opmaken heb je echt een laag IQ.

28 januari 2013 om 17:58

De Alwetende haha IQ haha. Wat ik bedoel is dat het gisteren 100 de fout van de coach was. Ze gingen er toch samen voor todat die domme wissel kwam. Voor die wissel was ZA helemaal nergens. En dan heb ik het niet eens over het gebrek aan geluk.


En als je jezelf de Alwetende noemt heb je sowieso een laag IQ en last van hoogheidswaanzin vind ik.

Jullie zijn niks gewend wat voetbal betreft dus tuurlijk ga je achter ze staan.

Maar wij hebben goede spelers die niet geselecteerd zijn door onze domme coach.

Kritiek betekent niet geen saamhorigheid.

En dat groepjesvorming komt alleen vanuit de pers. Ik heb dat een Marokkaanse speler nog nooit horen zeggen.

Er zijn Arabieren die de Imazighen in Marokko niet mogen en andersom. Maar dat zijn gewoon racisten en die heb je overal.

Maar dat heeft niks te maken met Franse en Nederlandse Marokkanen, die zien elkaar gewoon als Marokkanen. En degene die dat niet zo zien kiezen voor Belgie(fellaini en Chadli) of Nederland (affelay Boulahrouz en Maher) of Frankrijk (rami en Kaboul)

Ik ben zelf Amazigh en zie iedereen altijd als mens. Ook niet Marokkanen.

En ik gun het de Cabo's echt wel.

Niet normaal dit!! Ik heb zo een blijdschap bij het voetbal nog nooit meegemaakt, zelfs niet toen Oranje de wkfinale haalde!! Toen die tweede goal erin ging kwam er een explosie van vreugde in de kantine van fc Maense! Iedereen schreeuwen springen dansen , alsof we de finale hebben gewonnen! Dit is zo fantastisch, de kwalificatie was al super, dat vierde we al als een overwinning!!! Punten pakken tegen het gastland en het grote Marokko was al een wereldprestatie en dan nu de kwartfinale halen!! Waar gaat dit eindigen?? Kameroen, zuid Afrika , Marokko, allemaal eruit ! Als wij Ghana verslaan dan zie ik ons echt nog de cup winnen !!

28 januari 2013 om 13:37

@ Sparta! Waar is je Portugese en Braziliaanse vlag gebleven???
Nu Kaapverdië successen beleeft ben je trots en loop je in de polonaise. Ik hoop dat na dit toernooi je de ploeg ook in mindere tijden blijft steunen en je niet voor "braziliaan" of "portugees" gaat uitgeven zoals driekwart van de fiestvierende Kaapverdianen.

@ voetshjebal..

is niet helemaal waar wat je zegt, de kaapverianen hier in R'dam leefde echt met elkaar toe naar dit moment, voor het eerst plaatsing en dan nog doorgaan ook is een toetje... er werd vollop met elkaar gekeken, en niet eens met de verwachting door doorgaan naar de volgende ronde maar gewoon voor het meedoen... denk dat als sommige andere landen deze saamhorigheid zouden hebben het allemaal een stuk gezellig zou zijn bij de grote toernooien...

verwacht niks maar geniet van elke minuut...

@ voetshjebal..

is niet helemaal waar wat je zegt, de kaapverianen hier in R'dam leefde echt met elkaar toe naar dit moment, voor het eerst plaatsing en dan nog doorgaan ook is een toetje... er werd vollop met elkaar gekeken, en niet eens met de verwachting door doorgaan naar de volgende ronde maar gewoon voor het meedoen... denk dat als sommige andere landen deze saamhorigheid zouden hebben het allemaal een stuk gezellig zou zijn bij de grote toernooien...

verwacht niks maar geniet van elke minuut...

28 januari 2013 om 13:07

En ik gun het jullie ook van harte, maar niet iemand die zich de alwetende noemt, wat natuurlijk al niet klopt en dan nog onzin gaat uitkramen.

Ik denk dat hij het over het elftal heeft en niet over de supporters.

En bij ons zijn er Arabieren die de Imazighen niet mogen en andersom, maar dat zijn gewoon racisten van beide kanten.

Ik ben zelf Amazigh en ik zie iedereen op de eerste plaats als mens, ook niet Marokkanen.

28 januari 2013 om 17:37

Ben je beledigd door mijn naam die ik hier gebruik? Ik hoop dat je begrijpt dat het niet letterlijk opgevat moet worden. Zou wat zijn dat ik mezelf echt als 'de alwetende' beschouw.

28 januari 2013 om 18:01

Ik ben er niet door beledigd. Ik hou gewoon van bescheiden mensen.

En ook al bedoel je het niet letterlijk, dan nog vind ik het eng.

Gefeliciteerd Kaapverdie!
groot feest in Rotterdam, leuk voetbal spelen ze en Marokko uitgeschakeld echt knap gedaan!

ewa safi elk 2 jaar weer het zelfde verhaal k baal dr van
de volgende x beter dan maar

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren