Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Ik heb aanbiedingen gehad en ze allemaal afgewimpeld’

Laatste update:

Douglas is nooit van plan geweest een transfer te forceren na het bemachtigen van de Nederlandse nationaliteit. De in Brazilië geboren verdediger verwierf in november 2011 een Nederlands paspoort, maar speelt nog steeds voor FC Twente. In een interview met ELF Voetbal legt hij uit dat hij nog steeds graag Oranje zou halen en dat een transfer voor hem minder prioriteit heeft.

/

Douglas vindt dat hij de laatste jaren al bewezen heeft dat hij niet puur en alleen uit is op positieverbetering. “Juventus, Schalke 04, VfL Wolfsburg, Fulham, Newcastle United; ik heb aanbiedingen zat gehad en ze allemaal afgewimpeld”, geeft hij aan. Volgens Douglas is het erg moeilijk om het tot het Nederlands elftal te schoppen, maar hij staakt de strijd nog niet. Zijn droom is mee te doen aan het WK 2014 en daar zet hij nog altijd vol op in.

“Na een gesprek met de bondscoach weet ik wat er in mijn spel moet verbeteren. Bij FC Twente kan hij die ontwikkeling wekelijks op de voet volgen. Bovendien maken we kans op het kampioenschap. Met een belangrijke rol in een eventuele titel, geef ik mijn visitekaartje af. Komende zomer ga ik alle opties eens rustig op een rijtje zetten en een afgewogen keuze maken. Dat zit er bij een wintertransfer niet in.”

Douglas zal nog een volwaardig international van Oranje worden

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Als hij een basisplek zou hebben bij een Newcastle , Fulham of een Schalke, zou hij juist meer in aanmerking komen voor Oranje dan met alle respect bij Twente.

Dat je in de winter niet weg wilt gaan begrijp ik overigens wel. Beter afwachten voor in de zomer

24 januari 2013 om 16:22

Twente staat nu bovenaan en met de minste tegendoelpunten ,wat moet hij nog meer doen ? Hij is beter dan al die koekenbakkers die nu bij de selectie zitten .

24 januari 2013 om 16:26

Daar gaat het niet om , hij doet nu alsof hij de clubs heeft afgewezen , om bij Twente verder te spelen en om opgeroepen te worden voor Oranje. Dat is bullshit , bij de bovengenoemde clubs maak je meer kans op een selectie bij Oranje dan bij Twente. Dus dat gedachtegang snap ik niet

24 januari 2013 om 16:42

Onzin, onze aanvoerder speelt nu in een nog kleinere competie, dus waarom zou dan basis spelen bij de nummer 1 van je eigen competitie niet in aanmerking komen?

24 januari 2013 om 16:43

De hele verdediging van dit Oranje speelt in Nederland. Juist de verdedigers in het buitenland zijn niet opgeroepen (vdwiel, Maduro, Heitinga, Emanuelson eventueel). Het is onzin om te stellen dat je bij Van Gaal in het buitenland meer in aanmerking zou komen voor een selectie. Douglas komt meevoetballend nog tekort om echt een meerwaarde te zijn voor dit Oranje, is niet aantoonbaar beter dan een De Vrij of BMI en zit daarom niet bij de Oranje selectie. Had wat mij betreft wel verkozen mogen worden boven Mathijssen maar dat geldt voor elke voetballer die een bal tien meter naar voren kan trappen

Edit: niet helemaal juist, de grootste prutser van allemaal die het minste speelt is wel weer opgeroepen. Bouhlarouz. Rare man die Louis

24 januari 2013 om 16:49

Ik vind het apart.. Hij is wellicht niet aantoonbaar beter, maar ook niet aantoonbaar minder dan de 2 die je noemt..
Dat BMI en De Vrij basis staan en Douglas niet eens in de voorselectie zit is dan nogal vreemd..

24 januari 2013 om 16:54

Tsja het zal de voetballende beperking van Douglas wel zijn want verdedigend is hij ijzersterk. Nogmaals, dat Bouhlarouz en Mathijssen erbij zitten, maar Vlaar en Douglas niet is voor mij even goed onbegrijpelijk. Ben persoonlijk meer gecharmeerd van het Feyenoord-duo, omdat het Nederlanders zijn en omdat ze voetballend sterker zijn, maar Douglas had wel in de selectie gemoeten, gewoon als wissel

24 januari 2013 om 16:55

De spelers die je opnoemt Heitinga Maduro zijn allemaal al over een leeftijd heen , Douglas is niet zo oud. Kan zich prima verder ontwikkelen bij een subtop ploeg in Engeland of Duitsland

24 januari 2013 om 16:55

Dan moet je wel altijd spelen bij die clubs en dat is geen garantie. Bij Twente wel.

24 januari 2013 om 16:56

als je naar de wedstrijden van Twente zou kijken dan zie je dat de opbouw met Douglas begint , en dat zijn inspeelpass veel beter is geworden .

24 januari 2013 om 16:57

Ik zeg niet dat hij niet in aanmerking komt , maar d.m.v een transfer naar een betere competitie juist wel. Hij komt nu niet in aanmerking omdat van Gaal hem niet selecteerd.

Je aanvoerder heeft nog geen wedstrijd gespeeld bij zijn nieuwe club. En Wesley Sneijder in form is een prima toevoeging voor Oranje dus die vergelijking slaat nergens op

24 januari 2013 om 17:19

Hij komt niet in aanmerking omdat Van Gaal hem niet selecteert? Die zin klopt voor geen meter man.

Niemand weet waarom Van Gaal hem niet selecteert. Wat iedereen die ook maar enige kennis heeft van voetbal wel weet is dat hij sowieso stukken beter is dan de middelmaat die nu is opgeroepen voor het hart van onze defensie. De Vrij, Bmi, Boulahrouz, Mathijsen enz. vallen allemaal stuk voor stuk door de mand en zijn echt niet goed genoeg. Verdedigend is Douglas stukken beter.

Daarnaast is Douglas wel degelijk aantoonbaar beter. Kijk alleen naar de tegendoelpunten en zijn aantal gespeelde wedstrijden.

24 januari 2013 om 17:24

zo komt het op ons over door bovenstaande tekst, maar de kans dat dit verhaal flink verdraaid is, is groot..

24 januari 2013 om 17:40

Hoe hoort die zin te zijn dan ? Dan weet ik het voor de volgende keer

24 januari 2013 om 18:12

Ik vind het zo raar dat Douglas juist meevoetballend zo slecht presteert de laatste tijd. Meen me te herinneren dat hij in zijn begintijd juist uitblonk door zijn opbouwende/aanvallende kwaliteiten als verdediger. Op de 1 of andere manier is daar weinig meer van over..

24 januari 2013 om 18:16

Denk er wel aan dat dit jou mening is

Ik vind Bmi en de Vrij stukken beter als douglas, Bmi als Lb normaal gesproken en de Vrij vind ik centraal stukken beter als Douglas vooral als speler die wel eens mee opkomt.

24 januari 2013 om 19:31

Douglas moet echt niet in het Nederlands elftal. Ten eerste is het geen Nederlander en ten tweede is hij gewoon een erg matige speler. Het feit dat Twente zo weinig tegendoelpunten krijgt komt niet doordat Douglas zo'n kanjer is maar doordat ze gewoon een veredelde counterploeg zijn die met 10 man verdedigen. Als Douglas echt zo goed zou zijn als iedereen hier zegt zou hij echt niet meer bij Twente spelen hoor.

24 januari 2013 om 20:15

Wat een rare praat heb jij , matige speler, counterploeg , niet bij twente spelen
als hij zo goed was, , is geen nederlander , ( jouw naam is ook niet nederlands )
een beetje gefrusteerd dat feijenoord al jaren geen rol van betekenis meer speelt
in het hedendaagse voetbal ?

24 januari 2013 om 23:09

@iedereen die zegt dat Douglas geen Nederlander is:

Hij heeft een Nederlands paspoort en de Nederlands nationaliteit, dus ja hij is wel degelijk een Nederlander. Of je het wil of niet.

En zeggen dat het Feyenoord duo wel allebei Nederlanders zijn klopt niet aangezien bmi oorspronkelijk een Portugees is. Dus als je hem een Nederlander vind dan is Douglas dat net zo goed.

24 januari 2013 om 17:06

Komt goed zie hem het nederlands elftal wel halen met alle respect als louitje Mathijssen selecteerd dan kan Marcelo (psv) aanvoerder van het braziliaans elftal zijn..

24 januari 2013 om 18:24

Hij vergeet Ajax nog te melden, die geprobeerd hebben hem te halen zoals vele twentenaren voor hem.

24 januari 2013 om 19:11

@seuntje

En waarop baseer je dat? Waar is je bron? Overigens hebben wij met Veltman en Denswil de perfecte vervanger voor Alderweireld. Dus Ajax zal Douglas echt niet kopen.

Edit: Alderweireld, geen Moisander. :P

Toch geloof ik niet dat hij die zou afwimpelen, of hij moet niet voor de breedte gehaald willen worden.

en in Oranje moeilijk te komen? zoals van Gaal nu mensen selecteert is het makkelijker dan ooit lijkt me.. gewoon wedstrijdritme hebben en de kans is al aanzienlijk toegenomen

24 januari 2013 om 16:19

profielsch.........

Van Gaal zal een beter inspeelpass willen vermoed ik. Bij een topclub krijg je geen betere inspeelpass. Zeker niet als je op de bank zit.

24 januari 2013 om 16:22

Waarschijnlijk past hij gewoon niet in het 'profiel' van meneer van Gaal. En onder van Gaal zijn filosofie kan niemand niet in een profiel passen.

24 januari 2013 om 16:24

Voor Douglas is het wel lastig om in Oranje te komen. Van Gaal selecteerd Mathijssen en Bouhlarouz namelijk liever, terwijl iedereen kan zien dat Douglas veel beter is. Hij verdiend het gewoon.

24 januari 2013 om 16:26

Als Mathijsen wordt geselecteerd, moeten ze hem zéker selecteren. Belachelijk hoor.
Aan de ene kant snap ik het, aan de andere kant...hoe kun je spelers als;
Robben, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga, Van Der Wiel en Steek thuis laten?
Ja ja; wedstrijd ritme, transfers, blessures.... maar toch. Neem ze dan mee en zet ze op de bank oofzo. Er staan nu namelijk weer namen bij die hélemaal nergens op slaan.

Jammer dat deze jongen zich niet heel goed heeft ontwikkeld. Vergeleken met pak m beet 2/3 jaar geleden is hij niet zichtbaar erg vooruit gegaan, erg zonde. Als hij zich de laatste 2/3 jaar had ontwikkeld zoals in zijn begin bij Twente zou hij nu zeker in het Nederlands 11-tal spelen.
Al vind ik dat hij nu ook wel een kans verdiend als zelfs Mathijssen nog wordt opgeroepen, die is op dit moment echt niet meer beter dan Douglas.

24 januari 2013 om 16:45

Douglas heeft zich wel degelijk ontwikkeld in de laatste jaren: Hij is emotioneel een stuk evenwichtiger geworden!
Dat kost, hoe gek ook mag klinken, veel tijd en energie!

24 januari 2013 om 17:14

rdvd1

Ik denk dat weinig Fct-supporters, die hem net als ik wekelijks 90 minuten zien spelen, het met je eens zijn.

Douglas wordt zo ontzettend onderschat door velen hier, die hem waarsch alleen in een samenvatting zien.
Douglas is nl. wel degelijk vooruit gegaan, dat dat voor velen niet zichtbaar is zegt eigenlijk al genoeg. Hij is namelijk rustiger geworden in z'n spel, reageert niet meer overdreven op scheidsrechterlijke beslissingen en slippertjes komen nauwelijks (uitzonderingen daargelaten) nog voor. Zet daartegenover dat z'n inspeelpass stukken beter (vooral strakker) is geworden; dan kom ik toch echt tot de conclusie dat hij beter is geworden. Hij is nl. zowel verdedigend (rustiger, geen rare slippertjes) als opbouwend (inspeelpass) beter geworden.
Daarbij heeft FcT het minste aantal tegendoelpunten, wat kan een verdediger nog meer doen? Dat is nu eenmaal het nadeel van een verdediger, Douglas wint praktisch elk (lucht)duel met directe tegenstanders, maar dat is niet bijzonder genoeg meer. Als aanvaller is het nu eenmaal makkelijk excelleren. Bij corners of vrije trappen tegen FcT zit ik altijd lekker op m'n gemak achterover, Douglas heeft toch alles. Dat is nogal een fijn gevoel kan ik je vertellen. Dat v. Gaal hem niet opstelt zegt me nog niet eens zoveel, slechts de mening van 1 persoon die helaas bondscoach is.
Snap er uberhaupt weinig van: jaren klagen we dat we verdedigend zo zwak zijn, dan is Douglas beschikbaar maar wordt er geen gebruik van gemaakt, dat kan ik niet rijmen.

Geloof mij, zet Douglas in het centrum samen met Vlaar of Martins Indi en we hebben eindelijk weer een centraal duo die tegenstanders angst inboezemen ipv die puppy's die er nu staan.

24 januari 2013 om 17:23

Dit. Helemaal mee eens. Hij knalt echt overal tussen met z'n kop.
Mensen die hem afbranden zijn dezelfde die alleen de samenvattingen kijken inderdaad. En laat daar nu net alle gevaarlijke momenten van de tegenpartij naar voren komen. Ja, dan lijkt het als snel dat hij weinig doet.

24 januari 2013 om 17:47

Hij had naar mijn inziens veel eerder naar het buitenland gemoeten. Hij was hier 2 jaar geleden al het sterkst, in de Pl bijvoorbeeld spelen er toch wat sterkere spitsen dan hier. En hij is inderdaad emotioneel rustiger geworden, maar opzich is dat niet echt een pluspunt, er zijn heel veel verdedigers die uit zichzelf al rustig zijn, maar het is wel goed dat hij dat nu beter onder controle heeft. Opbouwen zou die nooit heel goed gaan doen, maar iig dat hij beter kan inspelen is al vooruitgang, nu nog zorgen dat hij vaker inschijft en gaat proberen gevaar in de andere 16 te stichten, dat moet hij met zijn fysiek en uithoudingsvermogen wel kunnen.

Een groot nadeel is wel dat hij elk ogenblik een fout zou kunnen maken, dit jaar nog niet van hem gezien, maar het is geen prettig gevoel als je begrijpt wat ik bedoel.
Een centrum met Douglas en BMI lijkt mij inderdaad ook wel goed, 2 fysieke sterke jongens die in ieder geval goed kunnen verdedigen.

24 januari 2013 om 17:40

Douglas is de beste CV die op de Nederlandse velden rondloopt. Maar ben eigenlijk wel blij dat Van Gaal hem er niet bij heeft gehaald, levert alleen maar ellende op dat Nederlands elftal.

24 januari 2013 om 17:49

@patrick

Ben ik het inderdaad mee eens, hij is idd 1 van de beste/ zo niet de beste CV van de Eredivisie. Helaas was hij dat 2 jaar geleden ook al en daardoor krijg ik het gevoel dat hij beter naar een sterkere compeitie had moeten gaan, daar zou die veel meer kunnen bij leren dat dat hij hier gedaan heeft.

24 januari 2013 om 17:08

Hij heeft Newcastle al afgezegd zoals hij zelf aangeeft. Deze jongen gaat van de zomer naar een absolute topclub. Categorie Real, United, Bayern.

24 januari 2013 om 18:57

Dat denk ik ook ja. Komaan zeg. Vertonghen die 10x verder stond dan Douglas moest naar de subtop en deze jongen zou rechtstreeks naar de absolute top gaan?

24 januari 2013 om 19:08

Wat bedoel je nou? Vertonghen stond 10x verder?
Als je beide spelers kent zul je ongetwijfeld kunnen beamen dat Douglas verdedigend gezien sterker is dan Vertonghen, dat is ook waarom ik denk dat hij naar een grotere club kan dan Vertonghen. Hij is overigens ook transfervrij aan het einde van het seizoen he, dan nemen grote clubs toch sneller een gok dan voor en Vertonghen die 10+ miljoen gekost heeft...

24 januari 2013 om 22:06

Douglas is niet Frans.

Hij zal er wel bij komen, dat zou goed zijn voor het Neerlandsch elftal. Heitinga zit ook al op een dood spoor, Matthijsen in Oranje moet je niet meer aan denken. Dunne spoeling als je het mij vraagt..

Hopen dat Van Dijk zich heel snel ontwikkeld, maar ik heb een hard hoofd in de achterhoede van over anderhalf jaar.

24 januari 2013 om 16:23

Als ik het niet verkeerd heb is Douglas nog 24 en Marcelo nog 25. Fouten maken ze zeker, slechtste van de wereld is overdreven. Het zijn basisspelers van PSV en Twente en ja die staan momenteel 1e en 2e. Er zit zeker nog bij beide rek in onlangs alle fouten.

24 januari 2013 om 16:26

En mede door het slechte dekken van Douglas heeft Twente de minste doelpunten tegen gekregen. Z'n laatste blunders waren volgens mij beide in Enschede tegen PSV voor de beker en vorig jaar in de EL tegen Odense BK dus dat valt wel mee. Kortom, je bijdrage raakt kant nog wal.

24 januari 2013 om 16:37

I rest my kees

24 januari 2013 om 16:40

Dan maken de verdedigers van andere ploegen dus vaker een fout..aangezien die meer tegengoals krijgen.

24 januari 2013 om 16:35

Ga toch weg man. Dat Twente zo weinig tegendoelpunten heeft komt voornamelijk door Douglas. Ik zit elke thuiswedstrijd in het stadion en Douglas verliest bijna geen enkel (kop)duel. Het klopt dat hij wel eens een foutje maakt alleen lost hij het dan ook vaak zelf weer op. Hij is echt ontzettend belangrijk voor Twente, zo'n goede verdediger vinden we waarschijnlijk niet snel weer.

24 januari 2013 om 16:37

@leip verschil tussen Douglas en Marcelo : Audi A3 en een Dacia sandero. Eerstgenoemde werkt solide en de andere happert er flink op los.

24 januari 2013 om 17:11

Mwoah, om je auto vergelijking aan te houden Stefanototti, Douglas is een Range Rover, erg solide en robuust. Marcelo is een Dacia Sandero inderdaad maar dan wel een Sandero Stepway, ziet er 'stoer' uit maar is toch een Dacia. Leip daarentegen is een snelwandelaar...

24 januari 2013 om 17:25

Leip = Lupo (vw)

klinkt ook lekker makkelijk Juventus, Schalke blabla

Als Juventus met een goed bod komt dan is Douglas zijn koffers al aan het inpakken.

24 januari 2013 om 16:27

Niet als die weet dat ie voor de breedte is gehaald.. dan weet hij zeker dat hij geen speeltijd gaat krijgen bij Oranje.

Met zes jaar in de basis bij dezelfde Nederlandse club heb je ook wel wat krediet verdiend lijkt me. Douglas is gewoon een Nederlander en ik hoop dat hij zijn carrière zo zorgvuldig mogelijk inplant met het oog op Oranje.

24 januari 2013 om 16:51

Op papier is hij inderdaad een Nederlander. Een voorbeeld voor integratie, alleen het zit de meesten niet lekker dat hij "pas" op zijn 18e naar Nederland is gekomen. Heel gek, maar die kloof zou er niet zijn geweest als hij op zijn 12e hier al was. Wat ook tegen hem speelt is dat hij zelf heeft gezegd dat hij niet goed genoeg is voor het nationale elftal van Brazilië. Dus het dan maar hier probeert.

24 januari 2013 om 17:22

Waar heeft hij dat gezegd kx22? Hij heeft in meerdere interviews aangegeven dat hij Niet voor het Nederlands Elftal Nederlander wou worden, maar vanwege een aantal andere, uiterst legitieme redenen. Dat hij daarbij een kans krijgt uit te komen voor Oranje is een leuke bijkomstigheid, maar niet zijn primaire reden zoals jij doet voorkomen.

Jammer dat die nog niet opgeroepen werd, ik begrijp dat niet iedereen hem wilt zien in Oranje maar hij is nu eenmaal een Nederlander. Hij geeft ook gewoon om Nederland dus dat die niet met zijn hart voor Nederland zou spelen is een grote onzin, sommige spelers van Oranje spelen zoiezo al niet met hun hart.

24 januari 2013 om 16:39

Dat hij graag voor Brazilie wilt uitkomen betekent niet dat die niet om Nederland geeft en daarvoor dus ook zijn best gaat doen. Hij is een Braziliaan die ook gewoon om Nederland geeft, je moet ook niet vergeten dat zijn vriendin en kind Nederlanders zijn. Hij heeft ook altijd zijn best gedaan om Nederlands te leren, hij spreekt de taal dan ook goed. Helemaal voor een buitenlander die uit Brazilie komt. Zo makkelijk is Nederlands niet.

In Nederland ontwikkelt hij zich niet meer. Hij had al lang naar het buitenland gemoeten.
Over het selectiebeleid zegt het niets, hij kan er zomaar de volgende keer wel bij zijn.

Het is onbegrijpelijk dat Douglas nog steeds niet geselecteerd is voor het Nederlands Elftal. Een van de beste, zo niet de beste, verdedigers die in de Eredivisie rondloopt.

24 januari 2013 om 16:53

Hij is al geselecteerd geweest. Alleen kreeg hij geen minuten. Of kwam hij niet door de voorselectie?!

24 januari 2013 om 17:06

Klopt. Hij zat er bij, maar kreeg geen minuten.
Neemt niet weg dat het hoogst opmerkelijk is dat de beste mandekker op de Nederlandse velden niet in aanmerking komt. Dat napraten over blunders en fouten is de grootste flauwekul. Douglas maakt minder fouten dan de meeste geselecteerde verdedigers, speelt wekelijks de pannen van het dak bij Twente, heeft een karrevracht aan ervaring, maar zijn foutjes zouden de doorslag geven. Vreemd. Of zou het zijn dat hij niet zo goed een bal over 50 meter kan geven als een ander? Iets wat volgens mij ook geen criterium mag zijn.

Ach ja, van Gaal zal zijn redenen hebben.

@leip Je komt lekker geloofwaardig over. Als je hem niet volgt, laat dan je commentaar achterwege. Douglas bewijst het gehele seizoen al een stabiele factor te zijn. Verreweg de beste verdediger in de Nederlands competitie.

24 januari 2013 om 16:31

Wat een ongefundeerde onzin loop je hier te verkopen. Douglas speelt juist heel solide, niet voor niets heeft Twente de minste doelpunten tegen gehad en heeft Douglas slechts 2 gele kaarten geïncasseerd in 18 wedstrijden.

Ik geloof niet echt dat hij zulke aanbiedingen heeft gehad, ik weet nog dat hij een transfer probeerde te forceren, toen werd Mclaren(?) helemaal gek, hij kwam zijn afspraken niet na maar toch is hij gebleven, als er werkelijk interesse was vanuit Turijn dan was hij sowieso wel gegaan, Juventus is elke jaar een titelkandidaat hoe kan je dat nou weigeren?

24 januari 2013 om 16:44

Omdat je te lui bent om zelf na te denken zal ik het even voor je doen:
1. Hij wil persé meedoen aan WK 2014, in zijn geboorte land.
2. De bondscoach selecteert enkel spelers die altijd spelen.
3. Bij Juve heeft Douglas een aanzienlijke kans op bankzitten.

1+2+3=kleinere kans op meedoen WK 2014

24 januari 2013 om 16:53

1. Hij word al een jaar niet opgeroepen dus het zal niet gebeuren.
2. Bondcoach houdt van Ron Vlaar en Heitinga dus dat zal ook niet gebeuren.
3. Bij juventus kan je groeien en speeltijd krijgt hij zeker daar (ik geloof het sowieso niet dat Juventus hem wou), en ik vind hem sowieso niet Juventus waardig presteert hij nog niet goed genoeg voor, waar ik op doelde is dat hij het niet goed moet praten met zulke non sence want een club als Juventus kan je moeilijk weigeren, in Nederland vind ik hem al zwak met zijn blunders, Nederlandse elftal kan hij vergeten dan moet hij toch beter presteren, hij kan zich beter richten op een mooie carriere in een andere land.

24 januari 2013 om 17:07

''speeltijd krijgt hij zeker daar'' & ''ik vind hem sowieso niet Juventus waardig''
hoe bedoel je dit precies, want lijkt akelig veel op jezelf tegenspreken.

en dat hij al een jaar niet word opgeroepen doet idd afvragen of de bondscoach hem wel wil gebruiken, maar hij stelt zelf dat hij heeft gesproken over wat te verbeteren, hier kan hij in de wedstrijden van Twente (basis, altijd) dus aan werken, en heeft hij er dus nog vertrouwen in.

punt 2 kan Douglas weinig aan doen he.... ik neem aan dat je begrijpt dat dat voor hem gene reden is om het niet te proberen.

en zwak in Nederland? hij is de beste verdediger van de beste verdediging van Nederland. en als ik kijk hoeveel kritiek er is op Rosales, Braafheid en Wisgerhof, moet Douglas daar toch een aardig groot aandeel hebben in de slechts 14 (!) tegen goals.
Feyenoord krijgt in elk topduel veel goals tegen, wat moeten die 4 verdedigers tegen de aanvals linies van de top landen dan?

PS: ik zou graag jou bronnen weten, waardoor jij Douglas zo overtuigd als leugenaar bestempeld

24 januari 2013 om 17:07

Als de bondscoach van Ron Vlaar en Heitinga houdt, waarom zijn die dan niet opgeroepen voor de komende interlands?

Als hij zijn mentaliteit had veranderd waren hadden er waarschijnlijk meer clubs interesse. Hij maakt veel domme foutjes die je niet kan maken.

24 januari 2013 om 17:19

Aantoonbare onzin. Er is niks mis met zijn mentaliteit, en dat van die 'veel domme foutjes' lees ik ook ongelooflijk vaak. Maar dat is dus aantoonbaar onjuist.

Kan iemand mij uitleggen waarom Mr. van Gaal deze jongeman niet oproept en, met alle respect, mathijssen wel?

on; Vind Douglas de laatste tijd erg solide spelen, verricht goed werk en doet geen gekke dingen. Waarschijnlijk heeft hij aan het einde van dit seizoen de clubs voor het uitkiezen gezien z'n transfervrije status op dat moment.

24 januari 2013 om 16:26

Alles beter dan mathijssen op het moment. Ron Vlaar kan ook.

24 januari 2013 om 16:48

Nee dat kan geen enkel weldenkend mens. Jij noemt Mathijsen maar wat te denken van Boularouz ?. Maar van een gek die Schaken selecteerde kun je verder dan ook maar beter niets verwachten.

24 januari 2013 om 19:58

Uhh dat is de manier van de Knvb om Feyenoord er financieel er weer bovenop te krijgen. Of wel verkapte bondssteun. Feyenoord kan namelijk iedere dubbeltje gebruiken om er beter van te worden.
Maar laat ik hopen dat Mathijssen zondag speelt dan heb ik een goede middag.

Heerlijk dit. Dan kan die booskijker Pierre van Hooijdonk samen met alle anti-naturalisatie figuren eens zien hoe mis ze zaten. Douglas zou binnen no-time weg zijn als hij zijn paspoort zou hebben. Hij zit er nogsteeds hoor jongens! Klasse vent die Douglas.

24 januari 2013 om 16:30

Inderdaad, erg laag hoe Douglas behandeld werd. Kennelijk gaat iedereen eraan voorbij dat hij een Nederlandse vriendin en kind heeft.

Van Gaal weigert hem ook op te roepen helaas. Douglas is onze beste verdediger, of we dat nou willen of niet.

24 januari 2013 om 16:35

True. Of vgaal durft niet aan de heilige huisjes te komen wat betreft het taboe op genaturaliseerde spelers óf hij ziet inderdaad meer in wat we nu hebben op de CV plek. Erg jammer.

24 januari 2013 om 16:35

Dubbelpost.

24 januari 2013 om 16:42

Sorry hoor, maar Douglas is zeker niet onze beste verdediger.

2 jaar geleden was het een beest en had hij echt alles.. Helaas staat hij nu een tijd stil en is hij niet echt stabiel.
Hij is wel beter dan een Mathijs..

24 januari 2013 om 16:45

Wie is beter dan ?

Douglas heeft wel een tactisch sterke verdediger naast zich nodig. Telkens als dat gebeurt bij Twente, steekt hij met kop en schouders boven iedereen uit. Hij domineerde o.a Bony.

24 januari 2013 om 16:46

dat die niet vooruit is gegaan in zijn spel ben ik het mee eens.
niet stabiel is echt ontzettend grote onzin, en vraag ik me af hoeveel wedstrijden jij gezien hebt van hem dit seizoen?
daarbij komt dat hij wel vooruit is gegaan in persoon (minder opgefucked)

24 januari 2013 om 16:56

Douglas is de beste. Mathijssen Bouhlarouz en Heitinga hebben meer ervaring maar zijn over de top. Vlaar is ook wel een breker maar hij mist snelheid en is niet echt wendbaar. Bmi, de Vrij, van Rhijn zijn goede talenten maar hebben nog lang niet zoveel ervaring als Douglas. Douglas heeft al tegen Eto'o, Adebayor, Cardozo, Pizarro en andere spitsen van topclubs uit Europa gespeeld.

Ik verwacht dat BMI na dit jaar ook naar het buitenland gaat, evenals Douglas, en ik hoop dan dat zij in 2014 het verdedigingsduo vormen omdat ze twee krachtige spelers zijn met snelheid waar je als spits tegenop kijkt.

24 januari 2013 om 16:59

Je hebt het wel over vgaal he. Die maakt het niet uit hoe een buitenstaander er over denkt, die trekt zijn eigen plan (en terecht!).


Spelling!

24 januari 2013 om 16:59

En daarom moet hij ook de stap nemen naar een grotere competitie om zich verder te ontwikkelen. Als hij nu al niet opgeroepen wordt ( Ik lees her en der van Twente supporters dat hij gewoon uitstekend presteerd) dan wordt hij nooit opgeroepen.

24 januari 2013 om 23:31

Belhanda8 hij is al eens opgeroepen, hij had alleen geen minuten gemaakt. En zoiezo hoe zou je ooit kunnen weten of hij nooit meer wordt opgeroepen? Het kan raar lopen in de voetballerij...

Douglas is op dit moment veruit de beste centrale verdediger van de Eredivisie, met veel Europese ervaring waaronder CL . Het is dan ook een grote grap dat van Gaal dé man in vorm: Joris Mathijsen selecteert en Douglas niet. Hopelijk krijgt hij een mooie Engelse of Duitse club aankomende zomer, naar mijn mening zal hij daar het beste renderen.

Wat een gezeur op Mathijsen. Hij is inderdaad niet top meer maar hebben we gezien wat Janmaat en BMI liepen te doen zondag? Wat met name Janmaat liet zien was vele malen erger dan wat Mathijsen deed. Op die fout na speelde hij niet eens heel slecht. Janmaat maakte de hele wedstrijd verkeerde keuzes.

Wel mag Douglas van mij een kans krijgen, al stelde hij in Europa wel veelal teleur dit seizoen.

24 januari 2013 om 16:41

Ik vind het gezeur terecht. Mathijssen trekt voor mijn gevoel het niveau van Oranje naar beneden, bovendien is hij niet zo goed dat je jongere verdedigers op de bank zet omdat hij zo belangrijk is.

Verder zijn we nog niet op het WK dus is nu juist de tijd om te kijken hoe spelers als Viergever en Douglas het in Oranje zouden doen. Net als Van Persie vind ik goed spel een reden om iemand op te roepen, maar de prestaties in Oranje moeten beslissend zijn. Kun je wel vlammen bij je club maar als we dat niet in Oranje zien hebben we er niet veel aan.

24 januari 2013 om 16:52

Janmaat heeft ook niets in Oranje te zoeken. Deze speler word geselecteerd bij gebrek aan beter maar komt giga tekort voor wat Oranje nodig heeft. BMI heeft wel veel talent. Maar zijn ontwikkeling is zo snel gegaan dat de terugslag ook nog wel gaat komen. Toch zie ik in BMI wel een belangrijke schakel voor Oranje en die kot ook nog wel bij een grote club terecht.

Als Douglas in het Nederlands elftal wil komen, moet hij naar Feyenoord. Want als met alle respect spelers als Janmaat en Mathijssen geselecteerd worden, dan vraag ik mij af waarom Douglas niet geselecteerd wordt.

Ik hem sowieso wel meer vragen bij de selectie van Meneer van Gaal, maar dat terzijde.

Wat mij betreft zijn dit de spelers die Sowieso geselecteerd moeten worden voor de achterhoede:
Van Rhijn, Heitinga, Vlaar, Douglas, Martins Indi en Blind(momenteel de beste back).
Twijfelgevallen/ kansmakers: De Vrij, Van der Wiel, Maduro, Buttner, Van Aanholt, Hooijer.

24 januari 2013 om 16:37

Inderdaad zeg, wat een lachwekkende selectie. Iedereen die Ajax Feyenoord gezien heeft, moest toch constateren dat de verdediging van Feyenoord één grote gatenkaas was? En dat moet ons gaan vertegenwoordigen in Brazilie? We kunnen maar beter niet gaan, sjongejonge wat een drama.

24 januari 2013 om 16:40

@ruiz_fct

je hebt niet helemaal gelijk. De vrij heb ik gewoon goed zien spelen, maar de reat ben ik wel met je eens. vooral mathijsen, ik schaam me echt dood met zo'n jongen. 32 jaar en dan zo in de mis gaan tegen fischer, net als janmaat

gelukkig zijn janmaat BMI nog jong, kunnen nog heel wat leren

24 januari 2013 om 16:41

Zoals je weet is 't WK pas in 2014. Zoals je waarschijnlijk ook al weet duurt dat nog eventjes. Dat er veel Feyenoord spelers zijn geselecteerd betekent niet dat hun ons gaan vertegenwoordigen in Brazilië. Misschien wil Van Gaal wel eens zien hoe de talenten het doen tegen een betere tegenstander. Ik zou daar wijzer van worden dan Mathijssen, Boulahrouz en Kuyt te laten spelen.

24 januari 2013 om 16:47

Begrijp me niet verkeerd. Er zit ongetwijfeld genoeg talent in de verdediging van Feyenoord, maar Van Gaal moet toch gewoon de mensen opstellen die op dit moment het best spelen? Vreemd genoeg selecteert hij op het middenveld en in de aanval wel goed door, waarom dan niet achterin?

24 januari 2013 om 16:49

waarschijnlijk omdat op dit moment niemand goed speelt van de verdedigers

24 januari 2013 om 16:51

Wat dacht van je euhmm.........

Douglas??

24 januari 2013 om 16:54

Wat ik niet begrijp is dat een klein land zoals Nederland met een regel komt: Als je niet speelt bij je club dan kom je niet in aanmerking. Staat natuurlijk wel mooi maar het niveau daalt natuurlijk gigantisch.

Vlaar is niet opgeroepen omdat hij een tijd geblesseerd is geweest, Heitinga speelt amper dus volgens Van Gaal is het dan logisch dat ze niet worden opgeroepen. Wat ik raar vind is dat Boulahrouz wel wordt opgeroepen want hij speelt zelden bij Sporting en als hij speelt dan is het dramatisch. Het zou mij niks verbazen als er spelers bij de definitieve selectie bij komen, dat heeft Van Gaal wel eens eerder gedaan met onder andere Martins Indi.

Schaken is ook geblesseerd geweest maar wordt ook opgeroepen, dat vind ik ook raar. Misschien wordt de spoeling dan helemaal dun vanwege de blessure van Narsingh maar hij heeft zo'n domme regel bedacht dan moet je er ook aan houden.

Dat Douglas niet is opgeroepen snap ik ook niet aangezien De Guzman wel is opgeroepen. Dat naturalisatie gezeur is dus ook onzin anders was De Guzman ook niet opgeroepen.

24 januari 2013 om 16:38

@superpeet

ben ik met je eens over de verdediging.

de laaste tijd komen er steeds meer jonge jongens opdraven. bovendien is douglas echt niet veel beter dan bijv. heitinga of vlaar (zij hebben zich al bewezen). je kan douglas pas goed beoordelen als hij naar engeland of duitslnd gaat. kijken of hij dan ook nog zo goed is

24 januari 2013 om 16:41

Want de verdediging van Aston Villa loopt zo lekker sinds Vlaar daar onderdeel van is *kuch*

24 januari 2013 om 16:43

Wat maakt het uit hoe hij bij zijn club speelt, als hij in Oranje maar goed speelt toch? Daar wordt hij toch voor opgeroepen als je hem de kans geeft?

Bovendien jaag je spelers alleen maar weg uit de Eredivisie als je dat soort criteria gaat stellen.

24 januari 2013 om 16:44

toen aston villa slecht liep was vlaar geblesseerd.
hij heeft zich echt al bewezen, niet dat het een wereldverdediger is, maar wel gewoon goed. bovendien is hij ook nog aanvoerder

24 januari 2013 om 16:44

Ik denk persoonlijk dat Douglas ook beter is dan Heitinga en Vlaar, puur verdedigend gezien. Maargoed, daar kan je over twisten. Maar kom op, Mathijssen? Die moet jij als Feyenoord supporter zelfs niet goed genoeg vinden. Het ergste is dat hij waarschijnlijk ook nog in de basis komt ook.

24 januari 2013 om 16:46

Zonder Vlaar wonnen ze 4 duels.

24 januari 2013 om 16:46

het maakt echt wel uit of je goed bij je club speelt. daarmee dwing je een uitnodiging af bij het Nederlandse elftal.

24 januari 2013 om 16:53

ik ben het helemaal met je eens over mathijsen. Ben nog steeds verbaasd over hoe hij het doet bij feyenoord. plaats van een leider, speelt hij als een speler die net komt kijken.

ik ben alvast aan het duimen dat v gaal hem niet opstelt tegen de italianen

24 januari 2013 om 16:54

denk het niet. ze hebben zonder vlaar iets van 20 doelpunten tegengekregen in 5 wedstrijden. kon je gelijk het verschil zien met aston villa zonder en met vlaar

24 januari 2013 om 16:56

@ Pg

En onder andere 8-0 verloren van Chelsea.

24 januari 2013 om 17:01

precies, zonder vlaar is aston villa heel wat zwakker.

24 januari 2013 om 17:02

Klopt, geef alleen maar aan dat Vlaar het verschil niet maakt.

24 januari 2013 om 17:05

Mja, ik kijk niet zoveel wedstrijden van Aston Villa maar je wordt niet gelijk reserve aanvoerder als je een koekenbakker bent.

24 januari 2013 om 17:09

Ik zie het verband niet aan de hand van de cijfers. De laatste 2 wedstrijden voor zijn blessure kregen ze er 8 tegen, in de wedstrijd van en 4 wedstrijden na zijn blessure slechts 2. Daarna in 5 wedstrijden zonder hem 18 en nu weer met hem in 1 wedstrijd 2 tegen goals.

Villa is gewoon prut, dat is de enige conclusie die ik hieruit kan trekken.

Waarom Mathijssen wel en Douglas niet? Je zou denken dat Van Gaal alleen met echte Nederlanders wil spelen, anders kan ik geen reden bedenken.

24 januari 2013 om 16:43

Dat dacht ik ook, maar dat verklaart niet waarom hij de Guzman dan wél geselecteerd heeft (genaturaliseerd in 2008).

24 januari 2013 om 16:44

Heb je inderdaad gelijk in, dan gaat die vlieger niet op.
Nou dan schiet mij maar lek want ik had Douglas al een tijdje terug de kans gegeven.

24 januari 2013 om 16:48

ik ook, helemaal nu mathijsen langzaam wegvalt. Maar Meneer vgaal heeft helaas andere gedachten over wie hij wel of niet moet opstellen

Ik heb toch het idee dat Van Gaal hem uit principe niet oproept ofzo. Een andere verklaring kan ik echt niet vinden voor het oproepen van Mathijsen en Boulahrouz. Douglas is misschien geen absolute top, maar zeker fysiek is hij gewoon verreweg de sterkste verdediger. Hij is ook de enige die nog soort van iets uitstraalt.

De Vrij is een toptalent maar als je hem ziet staan denk je niet meteen, oh jee dat worden nare duels, iets wat met Douglas wel het geval is.

Een kleine schande van Van Gaal om deze man nog steeds niet op te roepen.

Eigenlijk vind ik Douglas de beste centrale van Nederland.

Ik heb zo'n gevoel, maar dat is uiteraard een niet te onderbouwen gevoel, dat Van Gaal Douglas niet oproept omdat hij pas net Nederlander is.

Ik denk dat deze jongen goed in elkaar steekt, misschien een beetje naïef; dat maakt hem wel kwetsbaar voor zaakwaarnemers, ik hoop dat hij een paar mensen om zich heen heeft die het beste met 'm voor hebben..
Goeie vent, prima verdediger, het is echt belachelijk dat v. Gaal hem nog geen kans gegeven heeft..
Nee.. Mathijssen, Boulahrouz etc. Die moet je hebben!!
Is gewoonweg onverklaarbaar, dus idioot

24 januari 2013 om 17:11

Het lijkt er dan op dat zijn zaakwaarnemer niet alleen naar zijn eigen portemonaie kijkt, anders had Douglas allang weg geweest naar Juve of Schalke!

Wordt tijd dat hij het een keertje mag proberen bij Oranje, weten we gelijk waar we aan toe zijn met hem erbij, en of dat we beter af zijn zonder hem!

ongelofelijk dat douglas nog niet in het nederlands efltal speelt en wel willems, matthijssen, de vrij ik schat douglas toch hoger in

Douglas zou gewoon meekunnen met het verdedigings niveau van Oranje

Hij komt toch niet meer bij de top

24 januari 2013 om 17:39

Waarop gebasseerd? Onderbouw je mening alsjeblieft.

Grappig dat meerdere mensen het hebben over Europese subtopclubs voor Douglas als Newcastle of Schalke, terwijl hij zelf al aangeeft dat hij die clubs, zelfs Juve, al heeft afgewezen. Deze man gaat aan het einde van het seizoen naar Man U, Chelsea, Bayern of alsnog Juve.

24 januari 2013 om 17:10

Die kans lijkt me erg reeel, met als belangrijk argument dat hij transfervrij is. Hij kan het dan een seizoen laten zien en eventueel verkopen ze hem dan door. A la Van Bommel en in mindere mate affelay (kleine transfersom) verhaal toen ze naar Barcelona gingen

24 januari 2013 om 17:13

Dat is ook vooral waarom ik dat denk, die clubs willen bij dit soort spelers de gok zeker wel wagen als hij transfervrij is. Mede daardoor zie je ook dat Newcastle erg concreet was, die weten gewoon dat ze een goede speler kunnen/konden binnenhalen, maar dat ze bij een transfervrije Douglas gewoon kansloos zijn.

Dat Van Gaal de voorkeur geeft boven Vlaar en Mathijssen geeft al aan dat hij Douglas niet serieus neemt. blijft toch een Nederlander met een vlekje, om het zo maar te zeggen

Begin me zo langzamerhand wel af te vragen wat er nu aan de hand is.
Dit selectiebeleid snapt toch niemand meer?
Heitinga,matthijsen komen al jaren tekortmaar verjongen ho maar.
Denk toch dat iedereen wel vind dat Douglas op zijn minst een kans verdiend.
Toch de beste mandekker in Nl.

Nee wel weer Janmaat die elke topwedstrijd door de mand valt.
En niet alleen hij maar ook mensen als Maher,emanuelson,de Guzman
Krijgen amper een eerlijke kans.
Blijkbaar moet je bij Ajax of Feyenoord spelen om geselecteerd te worden.
Ik raad Douglas aan om naar Ajax te gaan ,zul je zien dan heeft ie zo
Een basisplek in oranje.

Gevalletje Boerrigter zeg maar,die speelde bij Twente jeugd geweldigmaar werd nooit opgeroepen.
Ging naar Ajax jeugd ,speelde een stuk minder ,raakte geblesseerd
Maar kreeg gelijk een basisplek bij jong oranje.
Blijkbaar hebben ze daar selectieabonnementen...kun je toch
Niet meer seieus nemen die knvb.

24 januari 2013 om 17:12

Twente ligt nu eenmaal buiten de randstad. Voor velen houdt Nederland daar op.

24 januari 2013 om 17:15

Ik ben het met je eens Yello dat Douglas bij Feyenoord of Ajax al in alle interlands 90 minuten had gespeeld waarin hij mee had kunnen doen. Als hij volgend jaar bij een absolute topclub speelt gaat hij alsnog wel genoeg interlands spelen, daar niet van. Het is alleen spijtig. Naderhand komen vast ook teksten als "douglas heeft zich goed ontwikkeld bij (*naam topclub)" Terwijl hij juist nu al interlands zou moeten spelen gezien zijn niveau.

Douglas is de beste mandekker die Nederland heeft. Hij is beresterk en enorm snel. Hij is lang en gaat alle duels aan! Wat houd Louis van Gaal dan tegen om hem geen speelminuten te geven? Met Douglas achterin krijg je gewoon minder doelpunten om je oren, daar ben ik van overtuigd. En zeg nou eens eerlijk ? Heitinga op Ibrahimovic of Douglas op Ibrahimovic, Ibrahimovic zou veel minder kansen krijgen wanneer Douglas op hem zit dan Heitinga. - was natuurlijk een voorbeeld -

Ik zie alleen maar positieve punten, ook omdat zijn inspeel pass beter geworden is. Zet BMI naast hem neer en je hebt een dodelijke verdedigingscentrum. Of zet de Vrij naast hem neer, een leider een tactische speler. Dat zou heel wat tegendoelpunten besparen.

Ik kan me echt verschrikkelijk ergeren aan dat gezeur dat douglas zogenaamd veel fouten maakt en iedere wedstrijd minstens een dikke blunder. Johan derksen heeft dat een keer gezegd en nu lult iedereen dat maar na. Ik zie alle wedstrijden van twente en douglas. Hij verliest echt bijna nooit een duel en kop duels wint hij nagenoeg altijd. Dit seizoen is douglas echt geweldig en hij pakt ook nauwelijks kaarten. Hij is ook veel rustiger geworden en mentaal beter. Bovendien spreken de cijfers voor zich dat twente de minst gepasseerde ploeg is van de eredivisie en dat komt echt niet doordat braafheid zon geweldige verdediger is. Nee dat komt 100% door douglas. Hij is dan misschien niet de beste voetballer van nederland maar dat lijkt me ook niet zo relevant we hebben zat goede voetballers.

Ik was waarschijnlijk al weg gegaan, het is niet zo dat hij nog maar 2 jaar in de basis staat ofzo.
En dit lijstje; Juventus, Schalke 04, VfL Wolfsburg, Fulham, Newcastle United, bij Schalke 04 en VFL Wolfsburg had hij waarschijnlijk wel in de basis gstaan, al weet ik niet wanneer het was.
Maar was het een jaar geleden dan denk ik van wel.

Hij hoort gewoon bij Nederlands 11-tal
Weg met Mathijssen, die stelt niks meer voor.

van gaal neemt alleen maar rare beslissingen ik zou gewoon zo spelen. Dan heb je nog kuijt, huntelaar en van der vaart op de bank. Laat heitinga maar op de bank en willems ook.

Steek
van Rhijn
Douglas
Martins Indi
Buttner
Fer
Strootman
O. John
Sneijder
Robben
van Persie
24 januari 2013 om 21:10

Beste elftal staat hier !

Vorm
Van Rhijn
De Vrij
BMI
Buttner
De Guzman
Strootman
Robben
Sneijder
Huntelaar
Van Persie

Mathijsen of douglas.......need i say more....zo kan ik er nog wel een paar opnoemen die stuk minder zijn dan douglas.imo. mis je juist een type als douglas in het nederlands elftal. Bere sterk, moeilijk voor bij te komen, hard, kan aardig mee komen qua opbouw, groot ..nou jah meneer van gaal zal het wel beter weten, hij is bondscoach ik niet.

Sorry hoor maar is dit dezelfde Douglas die sinds anderhalf jaar om de zes maanden zegt dat hij per sé weg wilt? Dezelfde Douglas die vond dat hij was uitgeleerd na het verkrijgen van een Nederlands paspoort?

24 januari 2013 om 18:14

Nee niet dezelfde. Dit is de Douglas die al jaren verdedigend boven elke eredivisieverdediger uitsteejt. Dit is de douglas die de beste nederlandse verdediger op het moment omdat de rest te oud en traag is. of omdat de rest nog nat achter de oren is en net de pubertijd uit zijn. De douglas die het verdient om in het oranje tenue te spelen omdat hij veruit de beste is.

24 januari 2013 om 18:59

Het feit dat hij wel of niet moet worden opgeroepen heb ik het helemaal niet over. Ik heb het over het feit dat deze man al anderhalfjaar lang zeurt om een transfer en nu opeens de goedheiligman probeert te spelen die helemaal niet over een transfer nadenkt. Kijk alsjeblieft de berichten terug op deze site over Douglas en je ziet precies wat ik bedoel.

24 januari 2013 om 19:57

Welk berichten? Ik volg al het Twente-nieuws en ik heb hem nooit horen zeiken over een transfer. Dat hij al een aantal jaar aanbiedingen krijgt van grotere clubs weet ik wel. Niet dat hij daar graag heen wil en Twente hem dat belet.

Douglas hoort er gewoon bij te zitten. Speelt de laatste tijd weer prima. Maar aan het warrige selectiebeleid van Van Gaal kan hij ook niks doen. Mathijssen en Boulahrouz zitten gewoon in de voorselectie en hij niet. Als iemand daar iets van begrijpt mag hij zich melden. Van Gaal zal er waarschijnlijk een fantastische verklaring voor hebben die alleen hij en zijn ja-knikkers berijpen.

Het is toch een schande dat een speler als mathijssen wel wordt opgeroepen en douglas niet?!

Tja, Matthijssen, Boulahrouz en De Vrij zijn natuurlijk Veel beter dan Douglas. Wat een pannenkoek die Van Gaal.

Ach en dat slechte meevoetballen valt ook wel mee. Maar blijkbaar moet er een reden voor zijn dat hij niet geselecteerd wordt.
Nee...dan liever De Vrij en Bmi.

-iemand Ajax - Feyenoord nog gezien?-

24 januari 2013 om 19:15

Jij hebt helemaal gelijk Mion.
Als je alle eredivisie verdedigers objectief zou beoordelen, zou Douglas voor verdedigen een 9,5 krijgen ten opzichte van een 6,5 of 7 voor jongens als Indi en de Vrij. Voor het 'voetballende aspect' zou Douglas een 6 krijgen, net als Indi en de Vrij. Door het grotere verschil tussen Douglas' verdedigende en voetballende capaciteiten in vergelijking met jongens als BMI en de Vrij wordt derhalve gezegd dat hij 'voetballend' minder is dan deze jongens. Lariekoek, hooguit relatief gezien als je het verdedigen ook in ogenschouw neemt; wat mij niet verkeerd lijkt om te doen aangezien het over verdedigers gaat.

Aan dat "iemand Ajax-feyenoord nog gezien?" kun je na dit weekend ook nog "iemand Feyenoord-fc Twente nog gezien?" toevoegen. Want ondanks dat ik alles behalve zeker weet dat de FCT daar een goed resultaat gaat boeken, weet ik wel 100% zeker dat Douglas indruk gaat maken en dat jochies als Indi, Vrij, Joris en Janmaat dat zeker niet zullen doen.

24 januari 2013 om 19:37

Verdedigend is hij zijn mannetje wel eens kwijt en voetballend gezien is ie erg matig,in Nederland lopen geen echt goede verdedigers rond maar hij is zeker niet minder dan bmi of de vrij,onze ctiteria worden alleen steeds lager omdat het niveau van de eredivisie uitermate zwak is.

Douglas is een beest. 1 Van de betere mandekkers in Nederland.
Zijn enige nadeel is het voetballende gedeelte. Is nog te onrustig aan de bal. Maar goed, met jongens als Sneijder en Vd Vaart heb je genoeg creativiteit om te voetballen. Allebei jongens die een balletje komen halen.
Dus Douglas in Oranje 1 op 1, balletje afpakken en vervolgens inleveren bij een Sneijder of Vd Vaart en laat die het opbouwen maar verzorgen.
Want een Mathijssen of Bhoularouz zijn in mijn ogen vele malen minder.
De Vrij/bmi/douglas. Lijken mij 3 verdedigers die Oranje waardig zijn. Dan heb je ook nog Heitinga, maar die moet snel naar een club waar hij wekelijks speelt.

Denk niet dat Wolfburgg of Schalke interesse in Douglash heeft gehad . Laagvlieger in Duitsland England of Italie lijkt mij een reëlere optie!

24 januari 2013 om 22:42

Maakt niet uit wat jij denkt, het staat toch in de tekst?
Jij denkt dus dat Douglas zomaar wat clubs verzint? En dan noem je ook nog eens Wolfsburg.
Daar wil hij natuurlijk absoluut niet heen, dat is Duitse middelmaat.

25 januari 2013 om 08:24

Kerel jij weet helemaal niet waar wolfsburg's ambitie ligt , en welke financiele mogelijkheden liggen , en dat zal niet Douglash zijn ! En de volgende reageer je normaal op mijn post !!!!

25 januari 2013 om 17:59

Wie reageert er nou zo maf? Met je Douglash. Schrijf zijn naam tenminste goed. Respect heb je dus ook al niet.
Wolfsburgs ambities? Weet ik niet en wil ik ook niet weten.
Maar dat is gewoon geen club voor Douglas, die gaat voor een topclub.

Het enigste waarom hij niet verkast nu is dat hij vasn de zomer transfervrij is en dan zelf meer geld kan pakken

Douglas gaat na dit seizoen een mooie transfer maken naar de Premier League. Let op mijn woorden: hij wordt daar een revelatie. Hij heeft alle kwaliteiten waar de betere verdedigers daar aan voldoen. Kijken of de mensen dan nog steeds zo principieel zijn op het selecteren van een "niet-nederlander".

Dat geneuzel dat Douglas matig is in opbouwen snap ik ook niet. Het lijkt wel alsof iedereen elkaar napraat, Douglas beschikt over een erg aardige inspeelpasse.

24 januari 2013 om 21:57

Dat hoop ik ook. Ik vind dat we in Nederland niet zo moeten zeuren. We hebben genoeg verdedigers die goed kunnen meevoetballen maar vrij matig zijn in het werkelijke verdedigen.

Ik vind dat Douglas,mits enigszins in vorm,absoluut onmisbaar is voor het Nederlands elftal. Hij kan namelijk wel een man uitschakelen. Hij heeft wel,op internationaal niveau,de fysieke aanwezigheid ervoor.

Een transfer naar Engeland of Duitsland zou hem goed doen (schalke,fulham of Newcastle lijken me prima opties) aangezien hij daar zich als verdedigers beter kan ontwikkelen. En hopelijk ook wat constanter kan worden.

Maar principieel zijn over het selecteren van een niet Nederlander is een BS verhaal. De beste man woont lang genoeg in Nederland om in aanmerking te komen voor een de nationaliteit. Hij maakt ook nog eens bewust een keuze om Nederlander te worden. Voor mij is dat meer dan genoeg.

En het is niet alsof we hem niet kunnen gebruiken in het Nederlands elftal.

Waarom Douglas er idd nog niet bij????
Die gasten die er nu staan vind ik alle minder dan Douglas.

Van de Vrij wordt ik echt niet bang als aanvaller...

Laat hem op z'n minst is een keer proberen.

Gewoon schandalig dat de vrij en Mathijssen boven Douglas' word verkozen, dit is de beste verdediger van de Eredivisie houd al jaren de defensie dicht bij Twente.

Laten we nu niet zo moeilijk doen, Douglas is simpelweg de beste verdediger, die we in Nederland hebben.
Dat gezeik over, dat het geen Nederlander is, hou daar mee op a.u.b.

Douglas is 200% Nederlander, heeft een Nederlandse vrouw en een kind, dus gewoon een gezinnetje.
Martins Indi hoor je ook niemand over zeuren, en maar lopen zeiken over Douglas zijn nationaliteit en zijn fouten, die hij maakt.
Dat is weer zo typisch Nederlands, dat eeuwige gezeik en negatieve gelul.

Douglas ia aangenomen om te verdedigen, een spits uit te schakelen, daar wordt hij voor betaald.
Geef hem een pdracht en hij schakelt alle spitsen in de wereld uit door zijn verdedigende kwaliteiten, zijn fysiek, zijn kracht en snelheid. Niemand heeft dat in Nederland en maar blijven en lopen zeiken over zijn voetballende kwaliteiten.

Ken je kracht als Oranje, wij zijn al lang geen top meer, vele landen hebben ons ingehaald omdat ze betere spelers hebben en vooral een betere verdediging.

Als je naar het WK wil met Mathijssen, Heitinga, Bouhlarouz dan hou maar op, die kunnen al lang niet meer mee en hebben te weinig verdedigende kwaliteiten, worden 1 op 1 simpel uitgespeeld.
Dat hebben we ok het EK kunnen zien, Mathijssen en Heitinga in het centrum, dat leek er niet op, lachwekkend verdedigen noemen we dat.

Zet Douglas daar maar eens neer dan zul je wat beleven met zijn power, kracht en fysiek, geen enkele spits is hem de baas, hij vreet ze op. Vraag maar eens aan Huntelaar, hij hent hem nog goed uit zijn Ajax tijd. Douglas moet gewoon teveel werk opknappen, hij moet zowel de links als rechtsback ondersteunen aangezien, die kwaliteiten te kort komen bij Twente en dan ga je inderdaad in de problemen komen.

Geef hem simpel de taak de spits uit te schakelen en hij doet dat en dat wordt in het hedendaagse voetbal gevraagd. Overal zijn ze blij met spelers als Douglas alleen in dit kleuterland hebben ze altijd wat te zeiken. Als hij bij Ajax, PSV of Feyenoord had gespeeld hadden ze hem al lang geselecteerd, ik ben wel een beetje klaar met Oranje, je kunt het geen Oranje meer noemen.

Noem het voortaan Fc Randstad want als spelers buiten de randstad komen moeten ze 4X beter presteren dan spelers in de randstad. Een Mathijssen kan echt niet meer, zelfde niveau als Wisgerhof, maar wel selecteren, lachwekkend.

Waarom worden er geen spelers geselecteerd van clubs als AZ, Vitesse, Utrecht, Heerenveen, Groningen????
Daar lopen ook zeker wel spelers rond, die in aanmerking komen.

Van Gaal lekker oprotten want je ziet het niet en het gaat weer helemaal niets worden op het Wk.
Regelrechte afgang daar met de huidige selectie.

Douglas is de beste verdediger die in Nederland rondloopt en ik begrijp van Gaal niet. Met Douglas heb je een jonge CV in huis waar je nog jaren profijt van zult hebben. Qua karakter en voetbal heb je er een echte degelijke knoest staan en Mathijssen is toch allang verleden tijd? Heeft zn sporen wel verdiend maar het wordt tijd voor vernieuwing en Douglas is de enige die in aanmerking komt voor die plak. En de discussie dat ie geen Nederlander is daar wil ik helemaal niet op reageren want dat is al uit den treure door iedereen besproken! Van Gaal zet Douglas in het Nederlands elftal en je hebt er een kanjer staan!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren