Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

'Nee, we maken ons bij Vitesse geen zorgen over Financial Fair Play'

Laatste update:

Directeur betaald voetbal Bert van Oostveen van de KNVB uitte onlangs in het openbaar zijn zorgen over de financiële situatie bij Vitesse, waar de bijdrage van voorzitter en eigenaar Merab Jordania noodzakelijk is om het hoofd boven water te houden. Erwin Kasakowski, directeur van de Arnhemmers, deelt de zorgen van de beleidsbepaler van de Nederlandse voetbalbond echter niet.

/

“Het is onderdeel van zijn baan om kritisch te zijn, niet alleen op Vitesse maar op alle clubs in Nederland. Hij wil voorkomen dat er in de toekomst iets verkeerd gaat”, vertelt Kasakowski aan Voetbal International. Bang dat er bij Vitesse iets verkeerd gaat is de Duitser niet; zijn club is momenteel bijvoorbeeld bezig een shirtsponsor te zoeken. “Al is dat geen absolute noodzaak.”

“We willen niet zomaar een shirtsponsor. We willen een grote naam”, maakt Kasakowski duidelijk. De clubleiding van Vitesse is op de hoogte van de eigen cijfers en de regels met betrekking tot Financial Fair Play (FFP). “Je kunt me vertrouwen. Wij gaan niet tegen de regels van de KNVB of UEFA in. Nee, we maken ons geen zorgen over FFP. We weten waar we staan en wat er moet gebeuren. Niemand hoeft zich zorgen te maken om Vitesse.”

Moet Vitesse zich volgens jou zorgen maken?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Desnoods wordt er een constructie bedacht dat jordania via een sponsor tekorten in de begroting kan vullen dit soort dingen zijn natuurlijk heel moeilijk te controleren. En aan de andere kant wat maakt het ook uit.

24 januari 2013 om 10:14

Ja dat kan ook wel. Maar wat als Jordania zegt: Pff. Dit wordt hem niet, ik stop er mee.. Wie gaat dan die salarissen betalen? Sinds dat Jordania is de salarishuishouding enorm gestegen.

24 januari 2013 om 10:19

Volgens mij maar dat moeten vitesse supporters maar bevestigen, moet hij als die er mee stopt contractueel drie jaar doorbetalen. dus dan heeft vitesse natuurlijk de tijd om in drie jaar de nodige spelers van de hand te doen en de begroting weer op orde te stellen.

24 januari 2013 om 10:25

Dan is Jordania contractueel nog steeds verplicht om die salarissen te betalen. Dan is het daarna alleen zaak om de contracten niet te verlengen en spelers te halen met een lager salaris. Dan gaan ze in ieder geval niet over de kop maar zullen ze wel flinke stappen terug moeten doen. Het lijkt er i.i.g op dat Jordania dit als een zeer lange termijn project ziet. De bouw van het nieuwe complex op papendal is daar een voorbeeld van.

24 januari 2013 om 10:49

Contractueel verplicht zijn en ook daadwerkelijk doen is een heel verschil. Zeker als je er rekening mee houd dat er in Rusland/oekraine ook allemaal contracten zijn afgesloten. Daar worden ook heel vaak salarissen niet op tijd of helemaal niet uit betaald.

24 januari 2013 om 10:43

Volgens mij mag je tekorten aan het einde van het seizoen niet aanvullen, je begroting moet van begin af aan dekkend zijn. Jordania zal dus aan het begin van het seizoen zijn beurs al moeten trekken.

24 januari 2013 om 10:53

Vanaf volgend jaar mag er maximaal 45 miljoen bijgestort worden door externe partijen.
Dit bouwen ze binnen van 5 jaar af. Oftwel genoeg ruimte voor Vitesse. Dit jaar heeft jordania 32 miljoen gestort op de rekening van Vitesse en dat was vorig jaar 20 miljoen.
Alles bij elkaar heeft dit er voor bezorgt dat alle verliezen betaald zijn er een eigen vermogen is opgebouwd van 15 miljoen, Vitesse is wat dat betreft schulden vrij.

Ze hebben dus 5 jaar om de balans in evenwicht te krijgen.

24 januari 2013 om 16:07

@ Lekke bal

Dat kan dus niet, van Praag heeft gezegd dat de Uefa daar ook al aan gedacht heeft. Als zo´n constructie ontdekt word zal men kijken of het bedrag marktconform is. Is dat niet zo het geval kan de Uefa alsnog maatregelen treffen. Wat voor maatregelen dat zijn werd volgens mij niet verwoord door de heer van Praag.

wees nou gewoon blij dat er geld in de club gepompt is. Nu lopen er Bony, V Ginkel, Reis enz terwijl je bijna failliet was en het met Sprockel en Lasse Nilsson moest doen etc...

Gewoon goed voor de Eredivisie. Niet zeiken. Punt

24 januari 2013 om 10:27

Zo kunnen wij als supporters wel denken maar niet de directeur van de Knvb. Als er clubs zich niet aan de FFP regels houden kan dat verlies van Europese plaatsen opleveren. Misschien krijgt dan een andere clubs uit dat land die plaats misschien niet. Over zulke dingen zal hij zich zorgen maken en dat is ook logisch.

Je hoort al jaren over FFP wanneer komt het dan ? En is het zoals gewoonlijk niet alleen voor de grote landen voordelig net als bij het Bosman Arrest toen iedereen het zege voor het voetbal vond. We zagen uiteindelijk de dramatische gevolgen voor de kleinere voetballanden zoals,nederland,belgie enz.

24 januari 2013 om 10:29

De FFP gaat volgens mij vanaf het seizoen 2013/14 in. Maar dit vond ik op een nieuwssite én ik denk dat het één grote flop gaat worden. Mooi al die regeltjes, maar ze zeggen dat ze niet zo snel iemand uit zullen sluiten van Europees voetbal... Wat willen ze dan doen? Clubs met geldproblemen een boete laten betalen?

"zo mogen clubs niet langer schulden hebben aan andere clubs of aan de fiscus. Daarnaast mogen de uitgaven aan transfers en salarissen niet hoger zijn dan de inkomsten van een club en mag de maximale schuld over een periode van drie jaar niet meer bedragen dan vijf miljoen euro.
Als clubs in overtreding blijken, kan uitsluiting van Europees voetbal het gevolg zijn. "als clubs de regels overtreden gaat dat gevolgen hebben", waarschuwt Dehaene, "maar daarbij hoeven we niet meteen te grijpen naar de atoombom van Europese uitsluiting."

24 januari 2013 om 10:45

Malaga heeft al uitsluiting van Europees voetbal te pakken, er wordt dus wel degelijk gestraft.

24 januari 2013 om 10:53

Kijk anders even op financialfairplay.co.uk om meer inzicht te krijgen. Het uitsluiten van clubs in Europese competities is één van de laatste maatregelen die genomen kan worden. Puntenaftrek is bijvoorbeeld ook een mogelijkheid.

Ik heb mij aardig ingelezen in de materie (pdf uefa) en heb er vertrouwen in dat de FFP zeker een zeer goede stap in de juiste richting wordt. Je ziet nu al dat clubs aan het anticiperen zijn. Uiteraard komen er bij de invoering van een dergelijk systeem probleempjes en kinderziekten naar boven drijven, dat is bij praktisch elke implementatie, dus het zal nog geoptimaliseerd moeten worden.

Een kritische kanttekening die ik bij de stof zet is dat er een team met specialisten komt die bijvoorbeeld de hoogtes van sponsorschappen gaat analyseren, om de 'fair value' te bepalen. Fair value is een benadering van de redelijkerwijs realistisch waarde van een sponsorcontract. Er zijn natuurlijk verschillende maatstaven waaraan deze getoetst kan worden, maar het lijkt mij ongelooflijk lastig om dit accuraat te doen.

Kapitaalinjecties van een eigenaar zijn wel mogelijk, maar dan wel tegen een officiele overeenkomst die dus ook reeel moet zijn. De club moet dat in dat geval gewoon met reeele rente terugbetelen en zoals duidelijk mag zijn: wanneer die rentes zich blijven opstapelen, gaat de club vanzelf kopje onder aan het Ffp.

24 januari 2013 om 10:57

Oke, bedankt

24 januari 2013 om 10:31

Het is al begonnen. Vanaf dit seizoen zijn ze gestart met een voorbereidende fase van 2 seizoenen. Dit is meer steekproefsgewijs. De eerste straffen zijn al uitgedeeld. Zie onderstaand artikel

http://www.goal.com/nl/news
/216/champions-league/
2012/09/11/3368525/
uefa-deelt-eerste-straffen-
financial-fair-play-uit

even aan elkaar plakken.

24 januari 2013 om 10:44

Waaruit kan jij concluderen dat het Bosman arrest dramatisch is? Naar mijn inzichten is deze regeling niet meer dan normaal. Maar als jij daar anders over denkt, wil ik het graag horen?

24 januari 2013 om 11:13

Curieus Het Bosman -arrest heeft er voor gezorgd , dat clubs uit kleine landen gewoon niets meer te vertellen hebben in Europese toernooien. Vroeger deden landen als, Nederland,belgie gewoon mee in Europa nu niet meer.

Dankzij het Bosman -arest liepen/lopen spelers transfervrij de deur uit als je ze niet op tijd verkoopt. Dus kun je t.w niet meer aan een team bouwen. Je bent nu wel verplicht een speler na 3 jaar te verkopen wil je er de hoofdprijs voor krijgen. Tenzij de speler wil bijteken.

Nu toevallig is het de laatste 5 jaar wat minder geworden met transfers vanwege de crisis.en gelukkig vragen de Nederlandse clubs t.w ook gewoon de jackpot.veel clubs in Spanje op Real/barca na kunnen al geen spelers boven de 10 miljoen meer betalen. Zelfde geld voor Italie, alleen Oekraine/engeland/rusland en een paar clubs in Duitsland /psg kunnen nog echt veel geld uitgeven

24 januari 2013 om 11:44

Dat kleine landen in Europese toernooien niets meer te vertellen hebben kan je niet zomaar op het Bosman arrest afschuiven. In landen als Engeland, Spanje, Duitsland en Italië ligt het sponsorgeld een stuk hoger en ook tv-inkomsten zijn een veelvoud van wat ze hier zijn.

Dat spelers spelers de deur uitlopen als ze transfervrij zijn. Vind ik niet meer dan normaal. In Europa is er sprake van vrij verkeer tussen werknemers. Zou toch belachelijk zijn als jou contract bij je baas afloopt jou toekomstige werknemer nog even moet betalen.

Door het Bosman arrest krijgen spelers meer macht, wat naar mijn idee een goed teken is. Ook heeft het voetbal sinds het Bosman arrest een flinke boost gekregen. De salarissen stegen flink, er vonden meer transfers plaats waardoor er meer geld in de omloop kwam en er gingen meer spelers over de grens spelen door het vrije verkeer van werknemers.

Al met al hebben veel clubs en spelers hiervan geprofiteerd, dus om nou te concluderen dat het dramatisch is, gaat er bij mij niet in.

24 januari 2013 om 17:21

@ Curieus

De achterstand van landen zoals Nederland is toch echt wel grotendeels aan het "bosman arrest" te danken. De top competities van nu hebben zich juist daardoor flink kunnen ontwikkelen. Er was vroeger ook wel een verschil maar Nederlandse clubs konden toen nog mee komen. omdat men spelers langer vast kon houden dan nu het geval is. Plus de limiet van het aantal buitenlanders wat een club mocht hebben verdwen. Het heeft er dus wel degelijk direct mee te maken.

Dat er vrij vervoer van goederen en arbeid geld in Europa klopt, maar dat wilt niet zeggen dat ze voor het voetbal niet een passende regeling hadden moeten maken. Want geloof mij geen enkele club is blij met het " Bosman arrest", daardoor is het voor heel veel clubs vandaag de dag heel moeilijk om een fatsoenlijk beleid te voeren door clubs uit kleinere competities. Het klopt dat voor het arrest de clubs alle macht hadden wat zeker niet altijd goed verliep. Alleen nu zijn de rollen volledig omgedraaid met rampzalige gevolgen voor de clubs.

Als gevolg van het Bosman arrest dreigden clubs steeds spelers zonder enige vorm van vergoeding te verliezen aan andere clubs. Om dit te voorkomen proberen clubs sindsdien hun waardevolle spelers te verkopen, in veel gevallen een jaar voor afloop van het contract. Ook moeten clubs (zeker in Nederland, waar goede spelers na hun doorbraak relatief snel vertrekken) er alert op zijn dat jonge talenten al vroeg een lang contract krijgen, omdat ze anders al snel verkocht dienen te worden om nog geld over te houden. Nadeel is dat je een minderjarige in Nederland geen vol contract aan mag aanbieden maar in sommige andere Europese landen mag dat dus wel. Waardoor er dus oneerlijke concurrentie ontstaat.

Ik zie dat jij Ajacied bent maar juist voor onze club is dat arrest funest geweest, daardoor moeten wij spelers noodgedwongen steeds verkopen zodra men ervaren word en stabiel begint te presteren. Waardoor Ajax gedwongen wordt om elke keer maar weer opnieuw te bouwen, daarom vind ik het onbegrijpelijk dat jij het een goed arrest vind.

Het Bosman arrest is alleen goed voor spelers en diens makelaars en voor niemand anders, wat is volgens jou dan het voordeel daarvan ? Het voetbal heeft volgens mij helemaal geen flinke boost gekregen omdat veel clubs door datzelfde arrest in financiële problemen zijn gekomen. Want door dat arrest zijn de spelerssalarissen ook flink gestegen en dat kunnen clubs niet meer aan. Allemaal negatieve oorzaken die direct of indirect terug te verwijzen zijn naar het Bosman arrest.

Is het voetbal dan echt zoveel beter geworden ? In de Champions League kan je vandaag van te voren al invullen wie door zullen stoten naar de kwart en halve finales. Omdat er nu zoveel geld mee gemoeid is zien we ontiegelijk veel saaie wedstrijden op het hoogste niveau omdat zo´n beetje elke club op safe wil spelen. Als al dat geld zo goed was waarom willen dan alle betrokken partijen dat er iets gebeurd om de financiële wantoestanden in het voetbal tegen te gaan ?

De Premier League draait zo goed als volledig op buitenlandse spelers. Daardoor is de ontwikkeling van Engelse spelers gestokt, waardoor hun nationale elftal al jaren ondermaats presteert. Een ander nadel van het Bosman arrest, niet perse voor Nederland maar voor het voetbal in het algemeen.

Over het algemeen kunnen we nu mijn zien wel stellen dat het Bosman arrest voor het voetbal in het algemeen flink negatief heeft uitgepakt. Alleen de spelers hebben hiervan geprofiteerd.

Ik maak me er sowieso nog geen zorgen om gaf ik ook toen al aan. Maar het zou wel zeer welkom zijn als er een stuk minder verlies gedraaid zou worden. En we ook weer wat meer inkomsten gaan generen waaronder dus die sponsor en weet ik veel wat te vinden. Want als het in dit tempo doorgaat moeten we ons over een tijdje dus wel zorgen gaan maken

24 januari 2013 om 10:16

Kortom, Kasakowski geeft hiermee aan dat ze er vertrouwen in hebben dat ze de inkomsten naar een veel hoger niveau kunnen brengen en er op termijn dus een gezond bedrijfsresultaat gegenereerd zal zijn.

lekek bal idd... zat ik ook aan te denken... gwn via een dochterbedrijft/connectie van jordania eerst een bedrag in het bedrijf pompen -- bedrijf sponsert vitesse- vitesse ontvangt een belachelijk bedrag (uiteraard wel realistisch binnen de regels) en klaar is kees met de ffp

24 januari 2013 om 10:17

Als het bedrag realistisch is binnen de regels, is het toch ook geen belachelijk bedrag meer?

24 januari 2013 om 10:37

tis maar hoe je het bekijkt..voorbeeld met fictieve bedragen:

vitesse ontving in 2009 1 mil als sponsor bedrag

ajax ontving 8 mil in 2009

vitesse ontvangt 10 mil in 2013

ajax omtvangt 11 mil in 2013

10 mil is in dit geval een belachelijk bedrag voor vitesse, maar relatief gezien voor een topclub in NL valt het bedrag mee. op deze manier kan vitesse gerechtvaardigd een kapitaalinjectie in de club krijgen

ik hoop dat je mijn punt dus snapt

24 januari 2013 om 10:46

Maar dat bedrag dient dan ook bij Vitesse te blijven want als er aan het eind van het seizoen een tekort is hebben ze alsnog een probleem.

24 januari 2013 om 13:24

@palla05,

Zolang Vitesse niet ineens 1,5x zo veel krijgt voor shirtsponsoring als de grootste Nederlandse clubs dan is er weinig belachelijk aan.

Het mag duidelijk zijn dat Vitesse bezig is met een groot en boeiend project. Daardoor worden ze sowieso al snel interessanter qua shirtsponsoring. Daarnaast hebben ze met Peter Gansler een commercieel zwaargewicht aangetrokken die juist voor dergelijke zaken is aantrokken.

Een miljoenendeal is wat dat betreft zelfs logisch. Punt tussen ons in deze zal het verschil in definitie van belachelijk zijn.

FFP is toch een gedrocht. Er zijn zoveel mogelijkheden om deze zogenaamde regels te omzeilen...

24 januari 2013 om 10:31

Dat is al vanaf het eerste initiatief bekend maar de Fifa en Uefa moeten toch iets doen om de "grote clubs" te beschermen.
Voeren ze op de juiste manier in zoals elke debiel waar ook te wereld kan bedenken ben je binnen 5-10 jaar van alle schulden af. Dit gaat echter ook ten koste van de salarissen en grote clubs die op hun beurt de zakken van de Fifa en Uefa weer vullen. Dan gooien ze hun eigen ruiten in dus gebruiken ze deze waardeloze methode.

Mochten ze het echt goed doorvoeren dan zullen de komende jaren Bayern en Dortmund strijden om alle prijzen op Europees gebied.

Is het niet verstandig om van alle profclubs te eisen dat ze hun financiele sukken openbaar maken?
Zeker als ze steun van de lokale overheid hebben gehad.
Dan voorkom je een hoop problemen en roddels die nu door verschillende websites en tv programma's worden gecreeerd.

Een beursgenoteerd bedrijf als Ajax kan niet anders dan hun stukken openbaar maken en dat zorgt op dit moment voor veel duidelijkheid. Zeker als je ziet hoeveel troep er in de media verschijnt naar aanleiding van de recente problemen in het bestuur.

Als je van elke club, op aanvraag, de financiele huishouding kan inzien dan brengt dat een hoop rust voor de clubs, de supporters en de Knvb.

Die FFP gaat één grote flop worden. Er gaat echt helemaal niks veranderen. PSG en Man. City enzo zouden ze uit de CL moeten gooien, maar dat gaat echt niet gebeuren, want dat scheelt inkomsten.

24 januari 2013 om 10:27

Dit dus er zijn zoveel manieren om het zooitje te gaan omzeilen. En als of ze echt grote clubs er uit gaan kegelen dus niet he . Enige wat ze waarschijnlijk wel weer gaan doen is stoere taal tegen kleinere clubs die het niet rondkrijgen

24 januari 2013 om 10:31

Inderdaad. Ze zullen niet snel clubs gaan uitsluiten van Europees voetbal zeggen ze.. Maar dat lijkt me de enige logische maatregel. Een club met geldproblemen kun je moeilijk een boete op gaan leggen. Het zal wel bij waarschuwingen blijven

24 januari 2013 om 10:48

http://www.vi.nl/nieuws/233179/malaga-een-jaar-lan...
Ze sluiten dus wel clubs uit.

24 januari 2013 om 10:55

Oke. Mooi werk

24 januari 2013 om 10:56

Ja denkt toch niet serieus dat ze een Real, United, Barcelona of Chelsea er uit gaan knikkeren straks. En al helemaal niet meerdere grote ploegen tegelijk dat is gewoon de doodsteek van het hele toernooi. Een ploeg als Vitesse waar dit nu bijvoorbeeld over gaat of een ploeg uit weet ik veel wat voor een land. Die knikkeren ze er maar al te graag uit om te laten zien dat het wel werkt

24 januari 2013 om 11:15

Zo laf zijn ze helaas wel , daarom zei ik het . De grote clubs landen worden echt niet gepakt. Altijd zijn de kleinere landen/clubs de Sjaak.

24 januari 2013 om 11:41

Ja, dat denk ik wel serieus. Maar er zijn nog 7 maatregelen/straffen die genomen kunnen worden vóórdat clubs uitgesloten worden...

24 januari 2013 om 12:11

Spanje is niet klein en toch pakken ze Malaga aan die nu ook Europees spelen.

24 januari 2013 om 12:14

@ Kohaku

Nee dat snap ik dat Spanje geen klein land is. Ik vraag me alleen af en weet het bijna wel zeker dat ze het bij Barcelona niet gedaan hadden wat ze wel bij Malaga doen. Malaga is toch geen club waar er heel veel mensen warm voor zullen lopen afgezien wat in Spanje.

24 januari 2013 om 10:35

Vind ik onzin. PSG en Man city moeten ze er helemaal niet uitgooien. Wat ze moeten doen is clubs straffen die meer uitgeven dan er binnen komt. Die andere clubs de transfersommen niet betalen en die salarissen niet op tijd betalen. Die gaan er nu aan. Die clubs die een sjeik hebben is dit systeem eigenlijk niet voor bedoeld maar ze zijn ermee bezig om hier regels voor te ontwikkelen. Dat dit te omzeilen is geloof ik graag maar maakt dat zoveel uit ? Die clubs geven niet meer uit dan ze binnen krijgen en ze betalen alles netjes. Vind ik persoonlijk niet zo erg. FFP is in ieder geval een stuk beter dan helemaal niets doen.

24 januari 2013 om 10:37

Daarom juist. City geeft meer uit dan er binnenkomt. Mei 2012 kwam er naar buiten dat City over dat jaar een verlies had geleden van 295 miljoen euro.

Daarnaast vind ik inderdaad ook dat ze de clubs die geen salarissen en transfergeld betalen zwaar moeten straffen. Dus die clubs uit Spanje, Italië en Turkije waar Psv, AZ, Nac, etc. nog geld van moeten hebben.

24 januari 2013 om 11:00

Alles wat City aan verlies zou leiden legt de Sjeik erbij. Straks via een sponsor of hoe ze dat ook willen gaan doen. Het eigenlijke doel is het voorkomen dat clubs geen salarissen of transfersommen meer betalen etc. Zoals je in Griekenland veel ziet waar veel spelers niet of veel te laat salaris krijgen, Betis die de transfersom niet aan PSV betaald etc Daar is bij City geen sprake van. Bij PSG ook niet. Zou dat wel zo zijn dan zouden ze daarvoor gestraft worden. Wil niet zeggen dat ik gelukkig ben met wat die clubs aan het doen zijn maar dat is niet het belangrijkste punt van de Ffp. Dus moeten we die regels niet gaan afschrijven omdat zulke clubs die regels misschien kunnen omzeilen. het gaat er met name om dat ze clubs pakken die niet betalen.

24 januari 2013 om 12:13

Een sjeik mag best bijleggen maar dan aan het begin van het seizoen en niet aan het eind van het seizoen. Je begroting moet kloppen voor het seizoen begint en niet pas aan het einde.
Clubs als Real en Barca houden er nu al rekening mee. En waarom denk je dat Inter van Sneijder af wilde? Ook omdat hij vanwege de FFP te duur zou zijn.

Misschien moet de directeur dat zijn eigen jaarverslag van vorig jaar lezen, waarin letterlijk staat dat Vitesse zich "zorgen maakt" over Financial Fair Play. Daarin staat onder meer dat ze er alles aan gaan doen om het goed te maken, maar dat de omzet vorig jaar achter bleef bij de verwachtingen. Ook zijn de kosten meer gestegen dan ze hadden verwacht.

Begrijp me niet verkeerd, het zou best eens kunnen slagen, maar dat ze zich "geen zorgen" maken dat lijkt me een beetje kort door de bocht. Ze staan voor een enorme opgave, waarbij een nieuwe hoofdsponsor vinden die flink wat miljoenen per jaar biedt enorm belangrijk is. Heeft Vitesse volgend jaar geen sponsor op het shirt die 5-10 miljoen betaalt, dan moeten ze dat op andere manieren goedmaken.

Ook, maar dat is een ander onderwerp, zou ik graag wat meer openheid hebben over de manier waar op Jordania aan zijn geld komt. Het zou best kunnen dat het allemaal goed geregeld is, maar met de meeste sponsors in Nederland weet je wel ongeveer hoe ze aan hun geld komen. Zolang dat schimmig blijft zal het grote (westerse) multinationals afschrikken: zij doen liever zaken met Ajax, Feyenoord of Twente waar ze weten met wie ze handelen en hoe de club aan zijn geld komt. Dus, strikt genomen hoeft Jordania daar geen openheid over te geven, kan me voorstellen dat hij dat liever niet doet uit privacy-overwegingen, maar uit zakelijk oogpunt zou het beter zijn voor de club lijkt me als hij wel openheid geeft.

24 januari 2013 om 12:19

Afgelopen jaar zijn de inkomsten minder geweest dan verwacht. Reden: shirtsponsor stopte er mee, minder seizoenskaarten dan begroot en snelle uitschakeling in Europa.
Afgelopen jaar zijn er meer kosten geweest, omdat de bouw van het trainingscomplex 5 miljoen duurder geworden is.

Vitesse heeft een dik verlies gehad van 23 miljoen euro. Haal er 13 miljoen euro van het gebouw vanaf en doe er 8 miljoen van een shirtsponsor bij. Het valt allemaal nog wel mee.

De FFP zal grote clubs niet treffen, trust me. Met een beetje levenswijsheid uit de praktijk besef je dat ook wel.

Ik vind de FFP echt een onzin, er zijn zoveel clubs die te veel miljoenen uitgeven en het interesseert ze niks, als je Vitesse vergelijkt met al die clubs betaald vitesse maar een kwart van wat hun over hebben voor nieuwe spelers, ik neem het niet al te serieus, clubs als PSG Man City Anzhi etc worden niet aangepakt dus maak ik me geen zorgen om Vitesse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren