Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'FC Twente zal akkoord gaan met transfersom van zeventien miljoen'

Laatste update:
/

Nacer Chadli wordt al maanden met buitenlandse clubs in verband gebracht, maar het lijkt er niet op dat hij nog deze maand bij FC Twente vertrekt. Een transfer is volgens zaakwaarnemer Daniel Evrard wel een mogelijkheid, maar in dat geval zal de club uit Enschede naar verluidt met zeer veel geld moeten worden gecompenseerd.

"Ik denk niet dat Chadli deze winter wordt getransfereerd", vertelt Evrard woensdag aan diverse Italiaanse media. "FC Twente is volop in de strijd om de landstitel en heeft als doel het afdwingen van deelname aan de Champions League. De club die hem nu of in de zomer wil contracteren moet per se in de Champions League spelen."

"Naast clubs uit Italië zijn er ook clubs uit Duitsland, Turkije en Engeland met interesse in Chadli, maar hij is nu gericht op het seizoen bij FC Twente. Mocht een club deze winter toch een poging willen wagen dan denk ik dat FC Twente akkoord zal gaan met een bod van circa zeventien miljoen euro." Het contract van de 23-jarige Belgisch international loopt medio 2014 af.

Vertrekt Nacer Chadli deze maand bij FC Twente?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

En terecht, we moeten eens wat meer naar de Portugese clubs gaan kijken, die vragen zulke bedragen ook zonder blikken of blozen.

23 januari 2013 om 17:27

inderdaad er zullen nu wel reacties komen "veel te hoog" en belachelijk maar alle Nederlandse clubs moeten dit gewoon doen!

23 januari 2013 om 17:59

Ja idd jammer dat het er niet eerder zo een bedrag werd gegeven voor Nacer Chadli dan was Agovv misschien nog wel blijven bestaan in de Eerste Divisie

23 januari 2013 om 18:24

Het is meer zo dat Portugese in de positie zitten het zo te spelen, Nederlandse clubs zullen eerder toehappen voor lagere bedragen.

23 januari 2013 om 18:41

@berriegunner Reden? Clubs zijn rijker? Dat klopt, maar het zal niet aan de competitie liggen. Op Benfica en Porto na is de Eredivisie beter dan de Portugese. Ja, misschien Sporting en Braga, maar zeker met de eerstgenoemde gaat het nou niet bepaald heel lekker.

23 januari 2013 om 22:04

Minder hoge belasting, waardoor ze een hoger salaris kunnen bieden en hun talenten dus langer aan zich kunnen binden.

23 januari 2013 om 22:27

precies, en met 'vragen' is niets mis.
Dit drijft alleen maar de prijs omhoog wat uiteindelijk weer goed is voor de club

24 januari 2013 om 17:26

@ Berrie

Die clubs zitten in de positie omdat de Portugese bond net zo laf en daadkrachtig is als de Spaanse en Engelse. Die durven financieel wanbeleid bij hun clubs niet aan te pakken. In dat opzicht zitten die clubs in de positie om het zo te spelen. Met die financiele huishouding zouden deze clubs in Nederland of Duitsland waarschijnlijk gedwongen moeten gaan verkopen want beide clubs staan er financieel heeel slecht voor en zouden waarschijnlijk al moeite hebben om hun proflicentie te behouden vanuit de Knvb.

Daarnaast is het belastingsysteem in Portugal gunstiger waardoor ze deze spelers meer harde euro's kunnen betalen.

Maar idd terecht dat Twente deze bedragen vraagt. Of er een club is die ze wil betalen dat is 2. Maar door veel te vragen willen ze waarschijnlijk dan ook juist voorkomen dat hij gaat. Natuurlijk zit er wel een risico aan. N.l dat spelers geen 4-5 jarige contracten willen tekenen wanneer ze weten dat die club hoge bedragen vraagt. Ze zullen dan misschien alleen nog maar akkoord gaan met 2-3 jarige contracten waardoor je minder voor ze kunt vragen en ze anders zelfs transfervrij moet laten vertrekken.

23 januari 2013 om 17:27

zoals ik vaker heb gezegd, wanneer clubs zich willen spiegelen aan Portugese clubs, moeten ze beginnen met salarissen die meer in de buurt komen van de Portugese.

23 januari 2013 om 17:29

Het is crisis, kijk hoe Portugal en Spanje hun economie staat.
Indirect betalen wij gewoon die lonen.
Sierd de Vos had er een mooi stukje van gezet op zijn facebook, hetvolgende:
"even iets anders. Dit is een bericht voor twee abonnees die ik in de Sport1-adressenlijst heb opgezocht. Abonnee Rutte in Den Haag en abonnee Dijsselbloem te Wageningen. Dat zijn niet zomaar abonnees van Sport1, dat zijn ministers, de premier en de minister van financiën.. Geachte Excellenties, graag even het aandacht voor het volgende: Valencia Futbol Club heeft 86 miljoen euro schuld aan de Spaanse bank Bankia en nog eens 379 miljoen Euro aan andere banken. Afgelopen vrijdag heeft de Generalitat van de Comunidad Valenciana, dat is zeg maar de Provinciale Staten van de regio Valencia, die schuld van 86 miljoen aan Bankia overgenomen. Anders was vrijdag Valencia failliet geweest. En daarmee is die provinciale overheid meteen voor 70% eigenaar van de club Valencia geworden. Beste Excellenties, geachte abonnees, stelt u zich even voor dat het financieel niet zo goed gaat met, bijvoorbeeld, FC Utrecht. En dat Provinciale Staten van Utrecht de problemen even oplost door de 86 miljoen schuld van FC Utrecht aan de bank te betalen. Dat kan hier toch niet? Of wel? Nou, in Valencia wel. Sterker nog: dat provinciebestuur sponsort ook Hercules Alicante voor 18 miljoen en Elche, de club van Berry Powel – ze staan stijf bovenaan in de Segunda – voor 14 miljoen Euro. Overheidsgeld. Anders waren die clubs ook klaar. De bank Bankia is de grootste kredietverstrekker van Real Madrid, zo’n 300 miljoen. Omdat dat Bankia al een jaar op omvallen staat krijgen ze overheidssteun van de Spaanse regering. Omdat Spanje al een jaar op omvallen staat gaat ons belastinggeld naar Spanje, is toch de bedoeling? Maar daarmee zijn wij dus eigenlijk eigenaar van Valencia CF. Of niet? Geachte abonnees Rutte en Dijsselbloem. Zou u dit een keer kunnen uitleggen in de kamer of bij de Europese Commissie? Want dat is toch niet eerlijk? Dank u. Dan gaan we nu weer voetballen. Is het nog 0-4?"

23 januari 2013 om 17:37

Tjonge, is Sierd zelfs op zijn facebook zo lang van stof? Ik ga dat niet helemaal lezen hoor.

23 januari 2013 om 17:39

Ja Sierd de Vos is een goede demagoog, krijgt ook iedereen achter zich aan maar het is wel veel te simplistisch wat hij allemaal stelt, zo werkt het natuurlijk niet.

Villian zegt volgens mij ook helemaal niet dat wij die salarissen moeten gaan betalen. Alleen wanneer je je wil spiegelen aan Portugeze clubs in vraagprijs, dan moet je spelers wel aan je kunnen blijven binden en dat kan alleen als je hoge salarissen betaalt, dat is de strekking van zijn opmerking. En hij heeft natuurlijk ook een punt: een Hulk wilde wel weg, maar niet ten koste van alles (want hij kreeg een goed salaris); Luuk de Jong liep onmiddellijk te jammeren wat de transferwaarde omlaag brengt. Daarom kunnen Portugese clubs ook zoveel vragen. Wij als Nederland kunnen ons dus helemaal niet qua vraagprijs spiegelen aan Portugal, dat is enorm kortzichtig

23 januari 2013 om 17:42

Prima verwoord Jordinhoo, dat is precies wat ik bedoel. Ik had alleen niet zoveel zin om zoveel uit te leggen, ging er vanuit dat iedereen het wel snapt.

Overigens ben ik Riche niet

23 januari 2013 om 17:45

Haha verdomme, ik had net in een topic een reactie geschreven over Riche, excuus :'

23 januari 2013 om 17:48

Zo worden sommige clubs in Turkije ook geholpen door de corrupte overheid.
O.a. galatasaray al jarenlang. De overheid bouwt/sponsort stadions, scheldt miljoenen euro's/dollars aan belastingschulden kwijt, ziet dikke dikke beursfraude over het hoofd en kan nog zo doorgaan....

Echt belachelijk hoeveel men tegenwoordig voor die voetballers, managers, clubs betaalt. Hoeveel geldt men investeert in (voorbereiden van) oorlogen (wapens, jets etc.) Alle landen in zware economische crisis, maar deze mensen smijten met geld.
En wij trappen daar allemaal in, terwijl we juist massaal moeten gaan protesteren overal in de wereld.

23 januari 2013 om 18:00

Mwah dat is niet helemaal het probleem. Die voetballers investeren hun geld op hun beurt weer waardoor het in omloop blijft en dat is goed voor de economie. Consumptie blijft door al dat geld wel op een goed niveau, daarnaast is voetbal voor de overheid interessant omdat het het volk vermaakt.

Waar je je beter zorgen om kan maken is dat de hele ontwikkeling niet duurzaam verloopt. Enorme stadions, spelers met dure, vervuilende auto's, vliegreizen elk weekend voor elke wedstrijd, en voor doordeweekse Europese avonturen en ga zo maar door.

Het moderne voetbal is niet per se slecht voor de economie, de enorme consumptie die bij het voetbal hoort stimuleert deze juist, maar het moderne voetbal is wel een enorm vervuilende factor en dat is wel iets waar we goed over na moeten gaan denken

23 januari 2013 om 20:33

@ Jordinhoo

Vind het wel grappig wat je zegt, dus volgens jou is het beter dat een club 86 miljoen krijgt dan dat de gemeenschap van Valencia waar onder de jongeren 60 werkloos is en onder het normale volk 25. Het zou een stuk beter zijn dat een gemeente dit geld in de mensen stopt in plaat van die verwende en overbetaalde spelers

23 januari 2013 om 20:44

Ik raad het je aan, mooi samen gevat waarom wij het lulletje zijn in Europa op de voetbalvelden en ook nog eens stand houden......

23 januari 2013 om 21:37

Jordinhoo, geef mij even 10 miljoen euro dan pomp ik het even in de economie door het te verbrassen.

Zo werkt het natuurlijk niet. Sierd de Vos heeft wel degelijk een punt. Hoeveel mensen denk je dat met een miljoen per jaar aan het werk gehouden kunnen worden en die dan ook kunnen consumeren en dan niet afhankelijk zijn van overheid of andere steun.
En vermaakt worden kan ook voor minder geld. Het is maar tegen een balletje trappen he!

23 januari 2013 om 21:56

Besef wel dat die lonen ergens van betaald moeten worden. De inkomsten in Nederland zijn gewoon niet hoog genoeg om die lonen te betalen.
Inkomsten verhogen kan op dit moment alleen door hoge transferbedragen te vragen.

Meer geld uit sponsoring is vanwege de crisis onmogelijk, lenen mag niet van de Knvb en Nederland is niet erg aantrekkelijk voor grote geldschieters.(vitesse spendeert ook geen enorme bedragen.)

Dus jouw beredenering klopt, maar om die salarissen te verhogen, moet je de inkomsten ook verhogen. Dat kan dus alleen maar door hogere vergoeding te vragen voor je spelers(en natuurlijk goede en langlopende contracten af te sluiten)

24 januari 2013 om 17:31

Ik zou zeggen bekijk de financiele huishouding van Portugese clubs eens. Clubs als Benfica en Porto zouden in NL waarschijnlijk hun proflicentie niet eens krijgen vanuit de Knvb met hun beleid. De clubs in Portugal, Spanje maar ook Engeland hebben gewoon hun geluk dat hun nationale bonden geen ballen hebben en daadkracht tonen om financieel wanbeleid te straffen. Kijk naar Feyenoord een paar jaar terug. Die mochten geen stuiver uitgeven zonder de goedkeuring van de Knvb en moesten een heel financieel plan opstellen om aan te tonen hoe ze de schulden zouden terugbrengen. Dus je kunt wel zeggen dat de NL clubs zulke salarissen moeten betalen maar Porto en Benfica kunnen die salarissen in principe ook niet betalen.daarnaast is het Portugese belastingsysteem natuurlijk ook gunstiger dan in NL.

23 januari 2013 om 17:28

Ja maar er zit een verschil tussen spelers die niet constant spelen in de Eredivisie, of spelers die stralen in de Champions League.

23 januari 2013 om 17:41

Kan niet. Wij betalen geen Portugese salarissen waardoor spelers niet bereid zijn een vertrek zolang uit te stellen als in Portugal. Daarom moeten Nederlandse clubs de vraagprijs t.a.t. laten zakken

Lachwekkende vraagprijs zeg.
Ten eerste is hij dat bedrag niet waard als speler en daar komt nog bij dat hij vaak geblesseerd is en zijn contract niet heel lang doorloopt.

23 januari 2013 om 17:29

Gast.
Daar bij liverpool kopen ze spelers die niet half zo goed zijn voor de dubbele prijs.
We moeten gewoon meer vragen voor Nederlandse talenten!

23 januari 2013 om 17:32

Dit gaat erover wat ze in de winterstop willen hebben. Dan kan ik me het goed voorstellen, want als Twente kampioen wil worden hebben ze hem zeker nodig. En of hij het niet waard is, tja, ik heb mindere spelers voor meer zien vertrekken in de voetballerij.....
Edit: zie net dat rink-15 ook heeft gereageerd, dat bedoel ik ook te zeggen met mijn bovenstaande verhaal.

23 januari 2013 om 17:34

Inderdaad, beter laten we hem voor een krat bier en een boerenmetworst gaan. Vooral niet een hoge vraagprijs aanhouden en zwichten voor elk aannemelijk bod.

23 januari 2013 om 17:34

snap je serieus niet dat Twente hiermee indirect zegt: ''chaldi is niet te koop!'' ?
17 miljoen is gewoon een bedrag waarop Twente geen nee kan zeggen, en anders... dan houden ze één van hun sterkste spelers.

23 januari 2013 om 17:35

Wat mij betreft is 17 mijoen te veel voor elke speler op aarde. Maar de markt heeft zich zo ontwikkeld, en het wordt tijd dat ook Nederlandse clubs voor de hoofdprijs gaan. Lijkt me uitstekend.

Overigens is het geen vraagprijs, want er is geen vraagprijs bekend. Dit is een prijs waarvan de zaakwaarnemer van Chadli zegt: dan laat Twente hem wel gaan.

23 januari 2013 om 20:48

Ach jullie hebben nog grootheid Cabral achter de hand. Samen met Wesley Verhoek de beste flankspelers van Nederland. Op een of andere manier zijn het beide gelukt om bij een top 4 club te komen!

17 miljoen euro vind ik nog niet eens zo'n heel raar bedrag. Als je kijkt wat engelse clubs vragen en betalen. 14 miljoen euro voor zaha bijvoorbeeld, terwijl chadli beter is en zich al heeft bewezen. Voor 17 miljoen kunnen we djuricic en een goede vervanger halen.

23 januari 2013 om 17:28

Het niveau van Engeland is ook heel wat anders dan het niveau hier, ook geld Zaha als een super talent voor de Premier league. 17 miljoen gaat veelste ver, Chadli heeft totaal niks bereikt om dat bedrag waard te zijn.

23 januari 2013 om 17:46

Wat had Carrol bereikt om 40 miljoen waard te zijn? Henderson en Downing zijn in principe ook geen 20 miljoen waard. Milner, een draver voor 35 miljoen.hazard 40! miljoen voor iemand uit de Franse competitie. En dan zijn er nog wel wat die ik zo niet even kan opnoemen waar veel te veel voor betaald is.

Als je ziet dat ze in Engeland veel te veel betalen voor spelers en ook steeds meer andere landen veel geld gaan vragen voor spelers, bijvoorbeeld Portugal, dan mogen wij dat ook wel doen.

23 januari 2013 om 18:17

deze jongens hadden nog een lang contract chadli maar 1,5 jaar

24 januari 2013 om 17:34

@ Florentino

Wat een onzin. De meeste spelers die in NL top waren die zijn in het buitenland ook moeiteloos overeind gebleven als ze naar de goede club gingen. Het is alleen jammerdatsommige spelers foute keuzes maken zoals een Ruiz die naar een Mouwen-opstroop-werk-elftal ging waardoor hij niet op zijn kwaliteiten gebruikt word maar juist zijn zwakheden (fysiek) vooral gevraagd worden.

Hhahah, jammer dacht dat Chadli voor 17 miljoen naar Galataseray ging..

Begrijp me niet verkeerd, Chadli is een fenomeen. Maar voor 17 miljoen gaat elke speler met een langlopend contract weg bij fc Twente.

En voor 17 miljoen zou je je selectie aardig kunnen versterken!!

Kan je een stuk of 4 Djuricicen van halen!

23 januari 2013 om 17:30

Gaat niet gebeuren waarschijnlijk, maar 17 miljoen zou ik sowieso gelijk accepteren als ik FC Twente was.

Dan kan je voor 5 miljoen Djuricic halen, 4 miljoen Viergever en 5 miljoen Van Dijk.
Heb je een prima verdediging, middenveld en aanval!

23 januari 2013 om 17:42

jeffrey,

Zou idd goed handelen zijn!

Met Viergever - Van Dijk heb je dan een titanenverdediging. Ze zien er dit seizoen niet goed uit met hun clubs, maar zonder hen was het van achter helemaal snot. Worden veel bekritiseerd, maar zijn op dit moment o zo belangrijk voor hun teams!

En om over Djuricic voor 5 miljoen maar niet te spreken. In principe heb je voor heel weinig geld een topper in wording in huis.

23 januari 2013 om 17:58

Inderdaad, en de kans is ook groot dat je weer belachelijk veel winst gaat maken op Djuricic, en ook veel op Van Dijk en Viergever, mits ze slagen.

Maar ik hoop dat PSV in plaats van Maher Viergever en Van Dijk haalt en pas wanneer Toivonen of Strootman vertrekt, zij Maher halen.

Want 1 van de 3 op de bank is doodzonde.

23 januari 2013 om 17:30

Voor die 17 miljoen mag je Douglas ook meenemen...
Tadic is de enige bij Twente die op dit moment in mijn ogen meer dan 10 miljoen waard is.
En samen met Strootma, Bony en Eriksen de enigen in de Eredivisie die zoveel waard zijn.

23 januari 2013 om 17:44

Bony is geen 17 miljoen waard, overschatte spits. Kan in onze slappe competitie veel compenseren met zijn kracht, maar een Vidic is minstens even sterk. Moet je kijken wat er dan nog van Bony overblijft als hij het op kracht niet kan winnen, helemaal niets. Technisch is het niet zo speciaal en hij is enorm traag, komt echt tekort voor de top. Wel een leuke spits voor een Schalke of Everton ofzo. Eriksen presteert momenteel ook veel te weinig om 17 miljoen waard te zijn, net als Chadli inderdaad.

Tadic, Strootman, Maher (als hij niet bij AZ maar een topclub had gespeeld) kunnen momenteel qua vorm en kwaliteiten 17 miljoen opleveren.

23 januari 2013 om 17:49

Jordinhoo,

Ben het behoorlijk eens met je.

Wie met een langlopend contract wel heel veel waard gaan worden/zijn zijn een beetje de jongere garde die er aan komt, want er komt echt heel veel leuks aan!

Denk aan een Fischer, Boetius, Vilhena, Maher, van Ginkel, enz.

Waarvan vele nog niet veel bewezen hebben, maar ik zie echt bijzonder veel potentie in de lichting 18-22

Om maar niet te praten over wat er nu in de b lichting rondloopt, maar ja dat zien we over 2 jaar wel weer is. Maar hou je vast hoor geweldige spelers!(zivkovic, Nouri, Idrissi, Slabbekoorn, Tete, Kallon, en zo kan je nog wel even doorgaan...

23 januari 2013 om 17:54

Mwah dat moet je maar afwachten he, werd ooit ook gedacht van Eriksen en Sulejmani. Er zijn zoveel supertalenten inderdaad, maar dat komt ook omdat talent meer dan ooit weer de kans krijgt. Ik zie echter maar weinig talenten vooralsnog die mentaal in staat zijn zich te blijven ontwikkelen: Eriksen groeit niet als persoonlijkheid, neemt de verantwoordelijkheid niet die hij als spelverdeler wel heeft en om die reden verloopt zijn ontwikkeling heel traag. Maher neemt juist wel het initiatief en dat is belangrijk om je te onderscheiden.

Van de namen die jij noemt weten we van Maher wel zeker dat hij het gaat maken en ook Djuricic heeft getoond in staat te zijn een team te kunnen dragen. Van Fischer en Van Ginkel is het bijna omogelijk dat dat niet gaat lukken maar die laten nog iets te weinig zien (ze zijn nog niet dragend in hun team, en dat is iets heel anders dan leuk mee kunnen doen -zie wederom Eriksen-). Vilhena, Boetius, Andersen, Depay en nog vele anderen dat zijn leuke spelers inderdaad maar er is vooralsnog geen enkele reden om aan te nemen dat ze ooit 20 miljoen waard zullen zijn. Dat kan je nu echt nog niet stellen.

23 januari 2013 om 18:36

Nou nee hoor. Heerenveen gaat helemaal mee met de gekte van Twente en vraagt 15 miljoen voor Djuricic.

Goede vraagprijs lijkt mij. Die 17 miljoen ga je er natuurlijk niet voor krijgen, maar als ze rond de 13-14 miljoen eindigen kunnen ze tevreden zijn.

Chadli is natuurlijk een goeie speler maar bij een bod van 17m, meteen van de hand doen.

Geweldige speler voor FC Twente, zie hem de Europese subtop halen, à la Tottenham.

23 januari 2013 om 17:47

Moet nog wel groeien en constanter worden. Een club als Fulham zou niet een slechte stap voor hem zijn, dan kan Ruiz mooi naar Spanje waar hij veel beter past, terwijl Chadli fysiek en technisch heel geschikt is voor het spelletje van Fulham. Wellicht dat hij daarna nog een stap hogerop kan zoals Liverpool/spurs maar je ziet aan Assaidi dat een overstap naar de (sub)top van de PL een behoorlijke stap is als je weinig tot geen CL ervaring hebt

Chadli is één van de betere voetballers uit de Eredivisie. Niet zo raar dat Twente in de winterstop +/- 17 miljoen vraagt. Al zal dat in de zomer, met zijn dan nog 1 jarig contract, het wel een stuk lager uitvallen.

chadli nog een half jaartje in nederland blijven en dan lekker naar het buitenland gaan. Hij is er goed genoeg voor.

haha right, ze kunnen m'n bankstel ook overnemen voor 17 miljoen euro. Zwaar belachelijk bedrag natuurlijk

24 januari 2013 om 18:10

Een stel banken voor maar 17 miljoen? Gelijk doen zeg ik, of ze moeten teveel slechte investeringen hebben gedaan!

ot. Goede zet van Twente: je houdt de rust binnen de gelederen, geen onrustzaaiende aandacht van clubs die een triest bod doen op jouw sterspelers. Of de hoofdprijs of ergens anders shoppen!

Denk dat het voor Chadli beter is als hij in ze zomer pas weggaat. Chadli speelt goed en sinds het vertrek van John kan hij zich weer verder ontwikkelen op de linksbuiten positie. Chadli lijkt me geen speler voor de Italiaanse competitie , denk dat hij naar Duitsland of Engeland moet gaan. 17 miljoen voor Chadli is wel heel erg veel denk dat hij voor een 12 miljoen weg zal gaan.(hoop dat Chadli dat in de zomer in de zomer doet).

Het is dat het de winterstop is , anders is Chadli absoluut geen 17 miljoen waard. verre van zelfs . Kom op zeg

Ja, inderdaad, 30 miljoen was realistischer geweest !

Twente heeft groot gelijk. Gewoon 17 miljoen vragen, als een club een speler Echt wil, dan kopen ze die gene wel. Daarbij Twente wil kampioen worden en Chadli is daar een belangrijke speler in. Hij is met zijn spel enorm belangrijk voor Twente. Daarom wil Twente hem niet kwijt, en deze vraagprijs moet clubs dan ook afschrikken om hem niet te kopen deze transferperiode.

Mijn eerste gedachte was dat ik nooit 17 miljoen zou betalen voor Chadli.

Mijn tweede gedachte was dat ze goed bezig zijn door dat te vragen. Ik ben geen Twente-fan, eigenlijk meer anti, maar de Nederlandse clubs kunnen het best het Portugese voorbeeld volgen en veel vragen. Ook al gun ik Twente niet veel zou het goed zijn voor het Nederlandse voetbal als al onze clubs hun inkomsten zouden verhogen. Want met die deal van Murdoch komen we nog steeds niet bij de rest van de clubs qua financiën.

Goed beleid, gewoon harde zakelijkheid. Dat doen Nederlandse clubs normaal nooit, dan zetten ze hun spelers ''met korting'' in de etalage.

Ik vind chadli een hele goeie speler die alleen maar beter word. Hij is 23 jaar alleen hij heeft een contract van anderhalf jaar en dan is 17 miljoen natuurlijk wel te veel van het goeie. Maar hij is zeker wel 10 miljoen waard. Chadli is gekomen van agovv dus je ziet aan hem dat hij blijft groeien maakt bijna de zelfde ontwikkeling door als strootman. En die is volgens mij ook rond de 15 miljoen waard ookal speelt hij op een ander positie.

Veel te veel natuurlijk, heeft nog bijna niets gepresteerd op het hoogste niveau. Maar ja, als iemand het wil betalen, ga je natuurlijk niet minder vragen.

17 miljoen is veel maar denk dat je het wel kunt vragen. Waarschijnlijk zakt de prijs dan nog naar 15,5-16 miljoen.
Wat wel een beetje raar is dat PSV met belachelijk hoge bedragen komt maar daar niemand over hoort zeuren.

Ik vind 17 miljoen vrij veel moet ik zeggen, wat vooral door zijn contractduur komt. Ik vind het een zeer goede speler, maar komende zomer staat hij nog 1 jaar onder contract en daarom gaan ze natuurlijk nooit een astronomisch bedrag krijgen voor Chadli. Of het moet zo zijn dat Twente een eenzijdige optie heeft om te verlengen, maar daar ben ik niet van op de hoogte.

Kijk hier hou ik van, ze willen hem niet verkopen en als het dan toch moet gebeuren. Dik cashen, zou goed zijn als Az hier in volgt en zegt Maher voor 20mil.

23 januari 2013 om 17:40

Probleem is alleen dat Maher niet wil blijven en dat dat je onderhandelingspositie een stuk verzwakt. Als je zulke bedragen gaat eisen gaat hij of moeilijk doen of gratis de deur uit. Ik vind het persoonlijk ook jammer dat spelers van AZ steeds naar andere toppers in NL verhuizen ipv een goeie club in het buitenland, ook al is Ajax daar de hoofdoorzaak van :P

17 vind ik 4 miljoen teveel.. Dzudszak, die was 17 miljoen waard!

23 januari 2013 om 18:36

Haha, daar komt psv weer met zijn belachelijke bedragen.

23 januari 2013 om 19:22

PSV heeft jaren lang veel en veel te weinig gevangen voor zijn topspelers! Dzudszak was de eerste speler in jaren die voor een goeie prijs werd verkocht!

Dat mensen werkelijk niet snappen dat het in dit verhaal niet om een vraagprijs gaat. Het is een inschatting van de zaakwaarnemer van Chadli, er ligt helemaal geen vraagprijs aan ten grondslag.

Twente heeft nog altijd als doel om bij de eerste 4 te eindigen.. Dat gaat zonder moeite lukken (ook zonder Chadli)!
Deze zaakwaarnemer denkt dat de CL clubs wel even 17miljoen op willen hoesten voor Chadli.. Ondanks hij het misschien wel of niet waard is (niet waard vind ik) vind ik dit bedrag redelijk uit de mouw geschud. Hij probeert Munsterman te beïnvloeden door een bedrag te noemen, zodat hij er flink slaatje uit kan slaan.

23 januari 2013 om 17:47

"zonder moeite lukken, ook zonder chadli"?

Ik weet niet in hoeverre je Twente gevolgd hebt de afgelopen 2 seizoenen. Maar in de selectie is een chronisch gebrek aan voetballend vermogen en lef. Zonder Chadli wordt het nog lastiger om van de Rkc's (en andere verdedigend goed georganiseerde ploegen) te winnen.

23 januari 2013 om 18:14

Ik heb Twente redelijk gevolgd..
Laatste paar jaar draaien ze (met goed en constant voetbal) gewoon in de top mee, met vorig seizoen als uitzondering.
Dit jaar staan ze gewoon nog bovenaan, dus ik denk dat Twente, Ajax, Feyenoord en Psv aan het eind van de rit bij de eerste vier staan.
De positie van Chadli is moeilijk op te vullen, want ik vind Cabral te kort komen. Dus dan heb je Tadic en Castaignos voorin lopen met..?
Ondanks dit heeft Twente wel de kwaliteit om bovenin mee te blijven draaien.. Ze sprokkelen gewoon hun puntjes mee

23 januari 2013 om 18:49

Gyasi staat ook af en toe rechtsbuiten maar hij is ook van het niveau Cabral. Mijn enige hoop is nog Gutierrez maar daar is nog maar de vraag bij of hij er al staat want hij is op dit moment ook nog niet helemaal fit. Bovendien is hij eigenlijk ook meer een aanvallende middenvelder.

In geen 17 miljoen jaar..

Tuurlijk ben je vrij om te vragen wat je wil, maar dit is gewoon een grap.

24 januari 2013 om 13:53

Oftwel: Twente wil hem gewoon houden tot de zomer
Alleen voor een uitzonderlijk hoog bedrag (17m) mag hij weg.

Ik dacht eigenlijk dat dit redelijk te begrijpen was...

Misschien voor de duidelijkheid, maar dit is een schatting van de zaakwaarnemer van Chadli en het bedrag ligt zo hoog omdat Twente hem deze winter niet wil verkopen. Komende zomer zal hij vertrekken, voor heel wat minder dan die geschatte 17 miljoen

Is dit een grap ?

Hij heeft dus nog een contract die over 1,5 jaar afloopt ? Heeft geen kut gepresteerd in de Europa League (heel FcT ook niet btw), is altijd afwezig tijdens de topwedstrijden en is ook geen supertalent.

maximaal 10 miljoen mits hij er minimaal 20 inschiet in de competitie.

24 januari 2013 om 13:54

Is dit een grap?

Als chadli 17 miljoen moet opbrengen, is Maher serieus eenzelfde bedrag waard

Clubs mogen gewoon vragen wat ze willen lijkt me. 17 Miljoen voor Chadli waarom niet? Genoeg clubs die willen betalen. Altijd wel een gek die dat doet.

Dat mensen dit bedrag nog serieus nemen, het moge duidelijk zijn dat twente hiermee een signaal probeert af te geven. Chadli is niet te koop behalve voor een niet te weigeren bod. Waarschijnlijk vertrekt hij komende zomer voor een reëel bedrag.

17 Miljoen voor Chadli? hoeveel moet Maher dan wel niet kosten? 27?
Wat een absurd bedrag voor zo'n mooiweer voetballertje.

Ik vind dit niet eens zo'n raar bedrag. Sinds zijn komst bij Twente blonk hij wekelijks uit. Een transfer naar Engeland of Duitsland zou ik een ideale beloning vinden!

23 januari 2013 om 18:55

als je de weken dat hij geblesseerd was en de weken dat hij niet op linksbuiten stond eraf haalt, geeft het wel een heel ander beeld weer hoor.

als Chadli gaat is twente helemaal niets meer voor zover ze al serieus kans maken is dan alle hoop op een titel verloren !

23 januari 2013 om 21:24

Ja klopt het zal in mijn ogen onmogelijk zijn om zijn vertrek op te vangen. Maar toch lijkt het me sterk dat een club 17 miljoen wil betalen

Nederlandse clubs zitten in een vervelende spagaat. Als ze dezelfde bedragen als bijvoorbeeld Portugese clubs vragen, dan worden de spelers niet verkocht. Is prima natuurlijk, maar over anderhalf jaar loopt zo'n speler gratis weg, omdat het salaris in Nederland niet opweegt tegen salarissen in het buitenland.

Wat vangt Agovv hier nog van ??

23 januari 2013 om 20:41

misschien paar ton voor de schuldeisers

Ga een blokkie om fietsen met je 17 miljoen. Met monopolie geld zeker. Die jongen is niet eens 10 waard, nog niet eens vaste international met Hazard en Dries als concurrent. Dat je er een bonus bovenop doet voor tussentijds vertrek snap ik nog wel, maar 17 is lachwekkend.

En dat dat geschreeuw erbij alsof je dit zomaar even kan vragen. Je hebt ook altijd te maken met de wens van de speler. Je kan wel op zijn Portugees voor alles van kwaliteit 20 miljoen vragen, maar geen hond meer die hier dan een langdurig contract tekent, snuggere figuren. Iedereen gaat clausules inbouwen tegen dit soort praktijken. Monsterman heeft Luuk al bijna genaaid met absurde vraagprijzen, en niemand die straks nog tekent zonder afspraken over verkoopclausules. We zitten in 2013, het is crisis en recessie. Spelers met ambitie willen niet vastgeketend zitten aan Twente.

Heel stoer, 17 vragen, maar als Newcastle of Schalke komt, en dan 8 biedt, en hijzelf perse weg wil, moet je opletten wat voor spel en druk er ontstaat op de club die vasthoudt aan absurde 17.

17 Miljoen is ook alleen maar een schrikgetal, zodat ze wel bijna zeker weten dat hij blijft he, want geen enkele club neemt die gok aan lijkt me, met Chadli.

Goed van Twente, ze willen natuurlijk niet een van hun beste spelers kwijt raken in de winterstop, 17 miljoen zal bijna niemand geven, ze willen gewoon wachten tot de zomer zoals Chadli al aan gaf hij wilde in de zomer wel vertrekken nu hoefde dat niet perse.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren