Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Affaire met Erik Pieters verdoezelt de waarheid bij PSV

Laatste update:

De domme actie van Erik Pieters drukte de sof van PSV diep naar de achtergrond. De linksachter reageerde zijn frustratie af op de tunnelwand en een gepantserde ruit in een deur. Daarbij verwondde hij zich ernstig aan de rechterarm. Het herstel kan hem wel eens opnieuw voor enkele maanden op non-actief houden.

/

In wezen heeft de 24-jarige verdediger zichzelf al hard genoeg gestraft. Hij betuigde ook publiekelijk spijt te hebben van zijn black-out en kroop daarbij nederig door het stof. De schorsing voor zijn terechte rode kaart van drie wedstrijden en één voorwaardelijk heeft dan ook uitsluitend morele betekenis.

Toch schuilt er in de straf van de KNVB iets onrechtvaardigs. Pieters kreeg één duel meer vanwege het getoonde wangedrag na het wegsturen. Beelden van zijn getier, geschop en de gebroken ruit vol bloed verspreidden zich de afgelopen dagen over alle tv-zenders en websites. Dat vergrootte het incident weer eens overdreven uit. In de eerste helft van het seizoen schopte de Deen Kevin Conboy van NEC een gat in een deur na rood tegen Roda JC Kerkrade. En Teddy Chevalier van RKC Waalwijk trapte na rood tegen Willem II ook al een deur in. De tv herhaalde beide incidenten iets minder frequent dan in het geval van Pieters. De volgende dag was het al geen nieuws meer.

Bij alle twee schorsingen calculeerde de KNVB geen verzwaring in wegens een gebrek aan zelfbeheersing. Maar toen speelde de nationale discussie ook nog niet over wat meer respect voor de arbitrage. Op zich kan het zeker geen kwaad om het doorslaan van Pieters nu als voorbeeld te stellen en aan te pakken. Het is op zich een vervelende trend dat voetballers na rood de inboedel van een stadion slopen. Niettemin is het wonderlijk dat ook PSV de straf voor Pieters haastig en klakkeloos heeft geaccepteerd. Bijna niemand rept van rechtsongelijkheid, waaraan de KNVB zich wel degelijk schuldig maakt. Vermoedelijk realiseert de leiding van PSV zich ook wel dat de revalidatie van de linksachter de strafmaat zeker zal overlappen. Wat heeft het dan ook voor zin zich druk te maken over een wellicht onrechtmatige schorsing?

/

Bovendien heeft de zogenaamde gedoodverfde kampioen momenteel grotere zorgen dan de opgeblazen affaire rond Pieters. PSV moet dit seizoen de titel binnenhalen, maar het dekselse Ajax is alweer aangehaakt. Kenners voorspellen massaal dat niet de Eindhovenaren, maar de Amsterdammers vanaf heden als de ware favoriet op de finish afstuiven. Alsof in deze dwaze competitie zoiets ineens wel valt te voorzien. Zorgwekkend voor PSV is dat het alweer vijf nederlagen heeft moeten incasseren, tegenover maar één van Ajax. Ook FC Twente, amper serieus te nemen als kanshebber, beperkte de schade tot tweemaal verlies. De afgang thuis tegen PEC Zwolle mag niet, maar verbaast al niet meer, omdat de ploeg van Dick Advocaat ook al struikelde over Vitesse, Ajax, FC Utrecht en RKC.

Advocaat heeft zijn contract verbonden aan de doelstelling: kampioen na vijf jaar. De selectie van PSV mag dan kwalitatief als de beste worden afgeschilderd, maar zelfs dat valt hevig te betwijfelen. En zeker in vergelijking met Ajax, ook grillig, maar gezegend met meer talent en variatie. Tijdens het fiasco tegen PEC Zwolle stalde PSV weer eens breeduit alle feilen op de mat. Een matige doelverdediger en een steeds weer wankelende en kwetsbare verdediging. Met name in het centrum faalde de 25-jarige Braziliaan Marcelo weer eens ouderwets. Zijn onzekere optreden stak de hele achterhoede aan, waarin Advocaat sowieso regelmatig wisselt.

/

De grootste bedreiging voor de titel openbaarde zich andermaal op het middenveld. Mark van Bommel had geen enkele vat op de lichtvoetige en dartele Fred Benson, niet toevallig de schepper van twee doelpunten. De trainer verloste hem een kwartier voor tijd uit zijn lijden en dubt nu over de rol van zijn aanvoerder in de komende weken. De 35-jarige Limburger bewees al eerder snelheid van handelen en loopvermogen tekort te komen in beslissende wedstrijden. Met het aantrekken van de twintigjarige Zweed Oscar Hiljemark dekte PSV zich alvast in voor de opvolging van Van Bommel. Een allrounder voor het middenveld, maar vooral sterk en nuttig als controleur. Zo kan de aanvoerder van Jong Zweden de functie van de veteraan op korte termijn indien nodig al overnemen. En dat lijkt zelfs meer dan een aanbeveling, hoe pijnlijk ook voor de teruggekeerde routinier.

Het is al vaker geopperd om Van Bommel als libero de richting op te sturen van zijn snel naderend pensioen. Hij ambieert dat zelf allerminst, maar dan is de trainer gedwongen de voormalige international als bondgenoot naast hem in de dug-out te ontbieden. Kan hij hem al een beetje inwijden in het vak van oefenmeester. PSV leunt op drie toppers; Kevin Strootman, de nu nog geblesseerde Ola Toivonen en de onberekenbare Jeremain Lens, minder in vorm dan een paar maanden terug. Voor een team dat opgaat voor het kampioenschap, is dat absoluut te weinig. Temeer, omdat met name Ajax maar zelfs Feyenoord en Vitesse (mits compleet) dat aantal overstijgen.

/

De Eindhovense club begeert ook Adam Maher, ontegenzeggelijk de belofte van dit seizoen en zonder meer een aanwinst voor het middenveld. Maar investeer nu eens met verstand in de achterhoede. Of test eigen jeugd uit voor deze linie. En bied ook jongeren als Jürgen Locadia en Memphis Depay de kans op meer speeltijd en offer niet alles op voor de heilige missie van de landstitel in dit jubileumjaar. De laatste vier seizoenen eindigde PSV op de vierde en drie keer op de derde plaats. Ofschoon elke prognose zeer gewaagd is in de huidige tombola, dreigt toch weer de frustrerende herhaling. Het elftal lijkt mentaal en technisch niet sterk genoeg voor een wedloop met concurrenten als Ajax, Feyenoord en mogelijk FC Twente en Vitesse. Die conclusie beklijft meer na het debacle tegen PEC Zwolle dan de domme daad van Erik Pieters……

LEX MULLER

Sportjournalist sinds mensenheugenis. Schrijft al sinds 1966 over voetbal. Bezocht WK's vanaf 1974. Werkte tot 1994 voor kranten, waaronder twintig jaar bij het Algemeen Dagblad. Switchte daarna naar de televisie, maar legt zich sinds 1 januari 2011 volledig toe op sport op internet.

PSV wordt geen kampioen van Nederland

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 januari 2013 om 08:44

Komt gewoon mede door de omstandigheden: het letsel, zijn blessureleed, PSV verliest van Zwolle etc etc.

23 januari 2013 om 08:56

Was je op een onbewoond eiland ofzo??
Het was gewoon op elke zender en elke krant.

On:
Verdediger erbij mag ook wel , 6 miljoen voor maher betalen kan je beter 1 of 2 verdedigers halen!

23 januari 2013 om 14:13

Gouweleeuw en Viergever, laat ze maar komen voor die 6 miljoen die je voor Maher wou besteden, en dan het liefst nog een RB erbij.

23 januari 2013 om 15:37

Viergever ja, Gouweleeuw nee.. En is Bruma zeker weten een gepasseerd station?

24 januari 2013 om 18:44

Bruma is gepasseerd ja, HSV en Chelsea zijn het niet eens dus hij blijft lekker in Hamburg vermoed ik.

24 januari 2013 om 10:10

"dat vergrootte het incident weer eens overdreven uit."

Hoezo? Het zijn toch gewoon feiten die we gezien hebben?

En de bagatalisering begint weer.

In plaats van de Knvb aan te spreken op het feit dat zij de gevallen van Chevalier en Conboy niet goed genoeg hebben aangepakt, wordt er geklaagd dat er rechtsongelijkheid bij Pieters is waargenomen.

Dit soort acties moet men vanaf heden direct en goed afstraffen. Stop eens met het kijken naar het verleden; dáár ging het juist mis. Als je nu begint te brullen over rechtsongelijkheid, zijn we over 1 maand weer terug bij af. Laat het respect op het veld (voor de scheidsrechter) alsjeblieft weer terugkeren. Laat het kinderlijk gedrag van Pieters Niet overwinnen.

Zonder vasthoudendheid zullen we nergens komen; dit zag je al bij Ajax-feyenoord: bij de penalty van Feyenoord sprongen 10 ajacieden op de scheidsrechter af, iets wat nog geen maand geleden terecht werd afgezeken.

Nee, met deze column van Lex Muller zijn we weer sneller terug bij af...

23 januari 2013 om 09:58

Laten we nu aub ophouden met blijven zeggen dat spelers niks tegen de scheidsrechter mogen zeggen. Dat gaat nu eenmaal niet veranderen. Ik zag Strootman zelfs de scheidsrechter op een niet al te vriendelijke manier bij zn schouder pakken. Er zit gewoon teveel emotie in de sport. Als je zoals Ajax een onterechte penalty tegenkrijgt en een speler wordt eraf gestuurd kan dat beslissend zijn in de titelstrijd. Gelukkig voor Ajax had de scheidsrechterlijke blunder geen gevolgen, maar wat als dit wel het geval geweest was? Ik vind dat je gewoon op een redelijke manier zonder te schreeuwen moet kunnen protesteren tegen de scheidsrechter. Wat ik op zich ook vreemd vind is dat dit allemaal is voortgebracht door de dood van de grensrechter. Is die grensrechter soms overleden omdat er spelers protesteerden tegen zijn beslissing? Dacht het niet, hij is overleden omdat er een stelletje onopgevoede randdebielen in het team zaten die het niet konden hebben dat hij de confrontatie met ze aanging om hun gedrag. Daar kunnen dat soort idioten niet tegen, dan slaan de stoppen door en gaan ze helemaal door het lint. Daarom zeg ik: laat spelers gewoon pop een normale manier protesteren tegen de scheidsrechter, we leven gelukkig in een democratie waarin iedereen zijn mening mag uiten. Om het probleem op te lossen, moet je gewoon alle mensen die niet met emotie om kunnen gaan en dan geweld gaan gebruiken van het veld weren.

23 januari 2013 om 13:53

En zijn al die emoties ook niet het grootste aspect waarom we voetbal kijken? Kijk eens maar de Premier Leageu, door zijn de emoties nog groter en je ziet daarom ook geweldige wedstrijden.

Denk je sws in dat al die regels door zouden komen, dan kijken we naar voetbal waarin de spelers geen emotie mogen tonen. Dan krijgen we pas 'mooi voetbal' uhum.. Misschien dat het allemaal iets te minderen is maar niet zo overdreven. Mensen onderschatten ook wat voetbal voor een economie bijvoorbeeld kan doen, hierom zullen zo'n strenge regels sowieso nooit doorgang vinden, mark my words.

Ontopic: Veel punten zijn goed, maar sommige dingen zijn heel overdreven verwoord.
Als voorbeeld het laatste stuk over Maher. Natuurlijk kan je beter in de defensie investeren als je het doet, of meer naar eigen jeugd kijken. Maar om dan over de transfer Maher te praten en tegelijk zeggen dat je beter Depay en Locadia de kans kan geven? Als ik me niet vergis is Maher een pure Cam, Depay een flankspeler en Locadia een echte spits. Neem aan dat Mertens, Matavz, Strootman en Lens weg zullen gaan, hiervoor staan een Locadia en Depay vanaf volgend seizoen klaar. Plus Maher is een speler waar je sws 2/3 jaar profijt van hebt, en zal (als het gebeurd) echt niet alleen aangetrokken worden om titel te winnen in het 100jarige jubileum. In mijn ogen een raar stuk, waar vele onderwerpen door elkaar worden gehaald en 't een en ander flink uitvergroot wordt..

23 januari 2013 om 14:15

Daar is de aanvoerder toch voor om te reageren (op een normale manier) op de beslissing van een scheidsrechter?!
Het word trouwens tijd dat de spelers door krijgen dat ze een voorbeeld functie hebben!

23 januari 2013 om 16:39

In andere sporten kan je niet zomaar de scheidsrechter staan afzeiken, dus waarom zou dat in voetbal dan wel moeten kunnen? Dat heeft met emotie niks te maken.

24 januari 2013 om 17:19

Ik snap je punt maar nu even heel feitelijk; wat heeft protesteren voor zin?? Denk je dat de scheidsrechter zegt; nooou vooruit jongens omdat jullie zo fel protesteren zal ik geen penalty geven. Nee dus protesteren heeft geen enkel nut en moet je dus ook gewoon niet doen. Je hebt altijd een tevreden en een ontevreden partij......tegenwoordig staan spelers zelfs al helemaal te flippen als ze er terecht uitgestuurd worden of als ze terecht een penalty tegen krijgen. De beslissing is op dat moment genomen en kan niet meer teruggedraaid worden....hoe vervelend soms ook. Wil je dat soort situaties voorkomen dan zul je met camerabeelden moeten gaan werken en 2 timeout videomomenten per spelende partij..... maar neee dan staan we weer allemaal op onze achterste pootjes dat de emotie uit het spel verdwijnt.

24 januari 2013 om 20:56

@merijnafca

En die overtreding van Van Rhijn in de 1e helft op Boetius dan? Kreeg helemaal geen kaart terwel dat toch minimaal donker geel was en misschien ook wel rood.. Word ook niet over gesproken? Als hij daar gewoon terecht geel had gekregen stond hij allang niet meer op het veld.

23 januari 2013 om 13:47

En daar is weer een moraalridder op Vz.... zucht
Ben jij altijd de braafste jongen van de klas? je doet nu net alsof Pieters iets verschrikkelijks heeft gedaan, terwijl wij juist in de maatschappij van alles lopen goed te praten en daartegen niet optreden. Ik denk dat het in de voetballerij wel mee valt met het bagataliseren.
Uiteindelijk heeft die jongen alleen zichzelf ermee en de club, dan denk ik dat hier heel veel supporters dan staan te juichen omdat ze een affectie tegen PSV hebben. Voor de rest zien we heel veel moord en brand op de televisie wat voor de jeugd veel erger is, dan een jongen die even zijn emotie verliest. En ook hier zie je weer, de media duikt erop en maakt er een groot circus van.
Is het goed te praten wat Pieters heeft gedaan... Nee. Is hij gestraft, denk het wel... Een blessure, een werkgever boos, een mediacircus die hem afbrand, andere clubs waarschijnlijk ook zeer verontwaardigt wat hem geen goed imago oplevert voor een toekomstig transfer en een schorsing aan zijn broek. (gezien de blessure zal dat laatste weinig uitmaken).
Maar nog moeten we doorhakken en erover doorgaan... Lijkt me wel klaar nu, vind je niet?

23 januari 2013 om 19:45

Inderdaad is er sprake van rechtsongelijkheid, maar dan in het voordeel van Chevalier en Conboy, maar absoluut niet in het nadeel van Pieters.

De Knvb en detuchtcommissie zijn hier debet aan. De Knvb zou er goed aan doen om direct aan te geven welke overtredingen worden 'beloond' met welke straffen. Maar dit moet dan niet alleen gelden voor spelers die na een zware overtreding het veld moeten verlaten.

Ik erger mij al jaren over rechtsongelijkheid t.a.v. afsteken van vuurwerk tijdens wedstrijden, maar ook voor en na een wedstrijd. Een aantal jaren geleden werd NAC bestraft wegens het feit dat voorafgaand aan de bekerwedstrijd tegen Groningen vuurtoortsen op de tribune werden ontstoken. Dit kostte NAC 1 wedstrijd zonder publiek ! Hoe vaak daarna bij vele wedstrijden ook vuurwerk werd ontstoken, weet ik niet, maar in ieder geval vele, vele malen. De clubs waar dit gebeurde werden of niet bestraft of kregen een waarschuwing resp. een kleine geldboete.

Ik wil hiermee alleen maar aangeven dat er sprake is van heel veel rechtsongelijkheid door de Knvb, in de hand gewerkt door voornamelijk onduidelijkheid. Dus Knvb doe daar eens iets aan en zorg er voor dat iedereen weet wat de gevolgen kunnen zijn bij wat voor overtredingen dan ook.

Pieters scheld met een ziekte en gaat dan door het lint. terechte schorsing. Maar ook die andere twee hadden een sanctie moeten krijgen.
Spelers dienen zich net als supporters netjes te gedragen. En hebben een voorbeeldfunctie.
Waarom krijgt een club een boete als er vuurwerk afgestookt wordt, en wordt een club geschorst voor wangedrag van supporters. En wordt alleen de speler gestraft als die wangedrag vertoond? De regels zijn zo krom als wat.

23 januari 2013 om 12:54

@ snarf666

Je zou het tegenovergestelde van jou kunnen zeggen. Jouw redenatie slaat nergens op. Natuurlijk hoort emotie bij topsport maar er is maar 1 topsport waarbij wordt gescholden en dat is voetbal. Zowel door de spelers als het publiek. Ik ben een aantal seizoenen naar een voetbalclub gegaan en daar ben ik mee gestopt. Vind het beschamend dat ik naast volwassen mannen zit die spelers uitschelden voor 'k***mongolen' en meer van dergelijke scheldwoorden. Ik ben benieuwd wat die mensen zouden zeggen van zichzelf als ze zich zouden kunnen zien schelden als infantiele kinderen. Dat heeft niets met moraalridder zijn te maken maar met fatsoen.

Je ziet bij geen enkele sport dit soort debiele gedrag onder de noemer van emotie. En het ergste is dat iedereen het maar normaal vindt en het onder de noemer van 'het hoort nu eenmaal bij het voetbal' schaart. En dan gek opkijken dat de maatschappij verhardt en mensen asocialer gedrag laten zien. Onbegrijpelijk.

23 januari 2013 om 13:46

Hoewel je in de kern natuurlijk volledig gelijk hebt (zou niet voor moeten komen), is de redenatie wat te zwartwit. Voetbal is bij uitstek volkssport nr 1. Het is dan ook logisch dat er een bovengemiddeld aantal neanderthalers en Tokkies op af komt, in vergelijking met cricket en golf. Je aanname dat dit bij andere sporten niet voor komt is overigens niet geheel juist; je ziet ondertussen enigszins een verschuiving richting de hockey plaats vinden (ja, echt waar). Ook daar zijn er ondertussen al wat incidenten geweest langs de zijlijn, hoe triest het ook is. Verder moet je eens een pot basketbal of ijshockey bijwonen; je schrikt je dood tegenwoordig!! En al helemaal op internationaal niveau (denk eens aan handbal in het oostblok, mijn hemel..). Helaas is het gebrek aan fatsoen ook in al deze sporten diep doorgedrongen ondertussen....

23 januari 2013 om 16:42

Wat heeft dat nu met emoties te maken? De scheidsrechter leidt de wedstrijd. Punt. Schelden hoeft er helemaal niet bij de horen en ruiten inslaan al helemaal niet.
Dan toon je geen emoties, dan ben je gewoon een agressieveling.

23 januari 2013 om 19:57

Norderligt, ik ben het 100% met jou eens. Het is te triest voor woorden als je hoort wat er allemaal wordt geroepen. Normen en waarden? Daar heeft men nooit van gehoord. Wel denk ik dat dit enorm in de hand wordt gewerkt door de houding van de spelers in het veld. Respect voor elkaar begint bij die spelers, trainers en ook de arbitrale leiding ! Ook de bestuurders van de clubs hebben een taak in dit proces. Een zeer belangrijke taak.

Dat deze uitspattingen uitsluitend en alleen bij het voetbal gebeuren ben ik niet met jou eens. De basketbalsport is wat dit betreft ook niet 'clean.'

23 januari 2013 om 19:53

omdat als de speler gestraft wordt, de club ook indirect gestraft wordt

Wat een onzinnig stuk zeg. Dit weekend verliest PSV en kan het helemaal niks, volgend weekend winnen ze weer en is het weer hosanna. PSV staat nog steeds maar één punt achter de koploper, de ploeg is nog lang niet uitgeschakeld voor de titel.
Van Bommel heeft dit seizoen ook uitstekende wedstrijden gespeeld, echter moet je hem wel goed gebruiken. De andere spelers moeten hem ontlasten zodat hij minder meters hoeft te maken. Vlak voor de verdediging als spelmaker kan MvB echt nog wel van nut zijn.
De mogelijke aankoop van Maher snap ik zelf niet echt. Ik zie hem liever komende zomer eventueel komen. Maar het is wel duidelijk dat komende zomer een hoop middenvelders gaan vertrekken. Logisch dat er naar versterkingen voor die linie wordt gekeken.
Qua defensie mag er zeker wat bij, daar mag ook meer in worden geinvesteerd als tot nu toe is gedaan. Dit reken ik Marcel Brands ook zeker aan. Aan de andere kant heeft PSV een hele hoop verdedigers rondlopen. Manolev en Vukovic mogen al weg om ruimte te maken voor nieuwe verdedigers. Maar als niemand ze definitief wil overnemen houdt het op. Maar goed, Brands is er ook voor het verkoopbeleid en daar faalt hij tot dusver hard.
Qua inbreng van de jeugd ben ik zeer tevreden. De jeugd krijgt volop kansen. Eerlijk gezegd begrijp ik de kritiek daarop ook totaal niet. PSV als een jaar of zes bezig om de jeugd meer te betrekken bij het eerste en om talentvolle jeugd daadwerkelijk kansen te geven in het eerste. Daar zijn geen financiële problemen of fluwelen revoluties voor nodig geweest. Bij PSV wordt dat als onderdeel gezien voor de toekomst van de club. Jongens als Depay, Locadia en ook Ritzmaier en van Ooijen hebben veel gespeeld en zullen ook hun kansen. Krijgen. Sommige misschien tijdelijk bij een andere (eredivisie)club, sommige bij Psv.

23 januari 2013 om 09:40

Ik kon je volgen totdat je over de psv jeugd begon... volop kansen? hoeveel kans krijg je als je tegen PEC met 1-3 staat, met 10 man en je nog even 2 minuten mag invallen (depay) ? Of datje gewisseld wordt als je een slechtere periode hebt als jeugd? Kijk naar Frank de Boer, die laat rustig een speler staan die al 5 wedstrijden slecht speelt, Dit doet hij omdat hij weet dat de jeugd tijd nodig heeft en door de slechte periode heen moet. Je leert niks als je na een slechte wedstrijd (of 2) ineens op de bank belandt.
Dan vervolgens probeer je een sneer uit te delen (tussen neus en lippen door) naar de opleidingsclubs toe, of zo? Bij feyenoord heeft altijd wel jeugd gespeeld en is altijd wel doorgebroken... of het nu goed of minder goed ging. Kijk de geschiedenis er maar op na. En de fluwelen revolutie (hieruit blijkt maar weer hoe weinig verstand jij hebt) heeft niet tot doel gehad jeugd op te stellen, maar om de jeugd naar een nog hoger plan te trekken. De jeugd werd namelijk altijd al opgesteld, maar moest van een nog hoge niveau worden.

23 januari 2013 om 10:24

snap ook oprecht niet dat supersub (en vele anderen) blijven wijzen naar de schijnbaar geringe schade op de ranglijst. na elk puntverlies hoor je ze roepen dat ze een uitstekende positie innemen cq. niet uit kampioenskoers zijn. maar in vergelijking met de potentie van de selectie wordt toch in korte tijd wel heel veel verspeeld en is in tegenstelling tot ajax totaal geen stijgende weg ingeslagen.

die uiting van hoop is dan wel onlosmakelijk verbonden met supporters, maar ver van de realiteit. vorig seizoen waren elke week exact dezelfde verhalen te lezen op deze site: verloren punten, duidelijk aanwijsbare oorzaken, maar de psv'ers bleven fred rutten en hun spelers verdedigen tot het kampioenschap echt uit zicht raakte.

het is aandoenlijk maar ook kortzichtig. er is op het moment geen enkele aanleiding om te denken dat psv nu punten gaat sprokkelen met de vele zware uitwedstrijden voor de boeg. tenzij er inderdaad tactisch wordt ingegrepen, maar dat zal dus ten koste gaan van van bommel en dat is een groot besluit. uitgangspunt van de psv supporters zou niet moeten zijn dat ze nog op een puntje van de kop staan, maar hoe het in hemelsnaam kan dat ze niet ver voorstaan. in dat opzicht heeft muller gelijk, al wisselen zijn prognoses ook wekelijks en zijn ze daardoor twijfelachtig. waar hij soms zelf uitgebreid clubs afschrijft verschuilty hij zich nu achter voorspellingen van 'de kenners'. tja.

23 januari 2013 om 11:12

Amen Manodedios. je slaat hier de spijker op de kop.

23 januari 2013 om 12:25

Alle vier de spelers die ik noemde zijn dit seizoen al eens in de basis gestart. En als ze invallen zijn er ook vaak genoeg invalbeurten van een kwartier of twintig minuten. De jonge talenten krijgen dus genoeg kansen om zich te laten zien. Echter is de concurrentie hevig en hebben sommige jongens hebben het ook niet laten zien in de tijd die ze gekregen hebben. Maar dat ze geen kansen krijgen strookt niet met de feiten.

Daarnaast probeer ik geen sneer uit te delen. Ik geef alleen aan dat bij Feyenoord en Ajax het inpassen van de jeugd (en bijvoorbeeld ook het inpassen van oud-spelers in de organisatie) wordt beschouwd als uniek en een uitvinding die alleen zij hebben gedaan. Maar PSV doen ze dat ook al jaren, maar aangezien iedereen maar blijft maar zeuren over het gebrek aan kansen voor de jeugd bij Psv.

Als je de club van dichtbij volgt, zoals ik, weet je dat al in de tijd van Hiddink er is ingezet op de jeugd. In de loop der jaren is het jeugdcomplex gemoderniseerd, ook werd een goede hjo aangenomen (die nu is weggehaald door Anzhi helaas), zijn er al een aantal goede spelers doorgebroken ( in de afgelopen jaren hebben Bakkal, Afellay, Marcellis, Beerens, Aissati, Labyad allemaal hun debuut gemaakt bij hun nationaal elftal. Zoet is al opgeroepen voor het grote Oranje.). Ik vind het behoorlijk storend dat dat allemaal genegeerd wordt de media.

23 januari 2013 om 12:43

Je aanname is niet juist, ik zeg nergens dat we op kampioens koers zitten. Dat is een verzinsel van jouw kant. Ik zeg alleen dat er nog geen man overboord is. PSV doe gewoon nog volop mee voor de titel. Dat er nog problemen zijn beaam ik gelijk. Met name de defensie en de mentale weerbaarheid van dit team baren mij grote zorgen. En als daar niets aan veranderd zie ik het heel somber in voor Psv. Dit is een serieus aandachtspunt, niet alleen voor dit jaar maar ook voor in de toekomst.

Echter, de stand op de ranglijst laat gewoon zien dat PSV gewoon nog in de running is voor de titel. Ze staan gedeeld tweede met een punt achterstand op de koploper. Dat zijn gewoon de feiten.

Vorig seizoen verdedigde ik Rutten helemaal niet. Ik had al nooit met Rutten het seizoen begonnen. Ik heb hem vorig seizoen nooit verdedigd omdat ik het een slappe lul vindt.

Of PSV genoeg punten bij elkaar gaat rapen weet niemand. Daarnaast zijn de andere titelkandidaten net zo wisselvallig waardoor alle ploegen lang voor de titel kunnen meedoen. Want eerlijk gezegd waren Twente, Feyenoord en Vitesse afgelopen weekend ook allerminst overtuigend.

23 januari 2013 om 14:13

@supersub

goed misschien is kampioenskoers wat vrij geformuleerd door me, maar je zou kunnen begrijpen wat ik bedoel en met je reactie bevestig je mijn gedachte: jullie houvast is dat psv nog in de running is. dat valt inderdaad niet te ontkennen maar zou adriaanse dus scorebordjournalistiek noemen.

van de supporters mag je misschien niet meer verwachten omdat die zoals gezegd nu eenmaal altijd hoop houden. echter van je coach en aanvoerder zou je wat meer mogen vragen. want die staan na een afgang ook droog te verwijzen naar een volgende week, 'wanneer alles er weer anders uit kan zien'. met zulke zalvende woorden zou ik lekker gaan slapen en me niet extra druk maken over de volgende wedstrijd. dit terwijl er zoals jij zelf aangeeft een mentaliteitsomslag nodig is en snel ook.

ze beseffen in eindhoven zo lijkt het gewoon niet hoeveel kansen ze vergooien en hoe weinig ze er nog gaan krijgen. door blijvend te wijzen naar de concurrentie die ook wisselvallig is help je jezelf niet verder en zal je op het end weer tekort komen, omdat je je eigen problemen niet erkent of serieus neemt.

misschien zag jij het niet in fred rutten maar het merendeel van je collega supporters wel. als iemand schreef dat hij de kwaliteiten uit de selectie niet benutte door te behoudend te spelen werd direct verwezen naar de prima cijfers. dat bleek dus te simpel gedacht. nu gebeurd exact hetzelfde. vriend en vijand zijn het eens dat psv genoeg kwaliteiten heeft om de schaal te winnen. maar als je kwaliteit in de aanval ligt moet je je verdediging ontzien. dat lukt dus niet met van bommel. dan kan je 6 doelpunten in een wedstrijd maken, maar zal je een volgende verliezen.

een aardige vergelijking met de situatie van bommel is wellicht de aanvankelijke speelstijl van ajax met janssen. janssen werd gehaald voor die verdedigende rol, hij zag het zelf ook zitten maar het werkte niet: inschattingsfout. de boer liet hem staan hoewel elke analist en voor- en tegenstander van ajax aangaf dat het niet ging werken. de verandering kwam pas toen anita beschikbaar kwam toen hij niet meer als back hoefde te spelen. sindsdien viel alles op zijn plek en we weten hoe het afliep.

dus verander wat mij betreft niets, vertrouw op de keren dat grote van bommel wel een voldoende haalt en neem genoegen met een geringe achterstand. na een terecht thuisverlies tegen een laagvlieger de goede moed erin houden omdat de kop nog in zicht is: ik wou dat ik het kon.

23 januari 2013 om 17:07

Dat slaat alleen nergens op. PSV is gewoon nog volop in de running voor de titel. Dat heeft niks met scorebord journalistiek te maken, dat zijn gewoon de feiten. Dat kan je vervelend vinden of niet, maar op dit moment zijn er vijf titel kandidaten, of je die clubs nou mag of niet.

Natuurlijk is het spel lang niet altijd even goed. PSV speelt met veel ups en downs. Waarbij de negatieve uitschieters te veel en te negatief zijn. Ook de andere titelkandidaten zijn wisselvallig, maar als club mag je niet wijzen naar de concurrentie. Maar neem van mij aan dat ook bij PSV ze echt wel snappen dat het beter moet. Ze hebben afgelopen zaterdag een extra training ingelast en hebben ook onderling een gesprek gevoerd waarom het mis ging tegen Pec.

Qua kansen, er zijn kansen genoeg. PSV moet nog tegen alle titelkandidaten dus er zijn nog vier mogelijkheden om een directe concurrent drie punten af te snoepen. Plus het feit dat de concurrentie dermate wisselvallig zijn, dat er waarschijnlijk nog meer kansen komen.

Daarnaast ken ik genoeg PSV supporters die net als ik niet eens met Rutten aan het seizoen hadden willen beginnen. Helaas is dat wel gebeurd. Maar er is echt wel kritiek vanuit de eigen supporters. En dat is er nu ook op Advocaat en de rest van de club. Als je mijn eerdere postings leest weet je dat ook.

Qua taktiek heb ik ook al geschreven dat ik het graag anders zou willen zien. Van Bommel in de huidige veldbezetting is niet goed. Van Bommel vlak voor de verdediging, zoals bij Milan, kan hij wel van waarde zijn.

Wat dat laatste betreft, dat is ronduit provocerend. Ik heb dat nergens gezegd zoals jij omschrijft. Jammer dat je met zo'n provocerende uitspraak je tekst moet beeindigen.

23 januari 2013 om 18:57

Sorry hoor, maar das ook gewoon onzin wat je uitkraamt.

PSV tegen Ajax en tegen Pec, was onthutsend slecht. Echter tegen Vitesse hadden ze moeten winnen en tegen Feyenoord en Twente hebben ze super gespeeld.
Ajax staat op precies het zelfde aantal punten en heeft ook nog de uitwedstrijd naar Arnhem en Eindhoven. En over die stijgende lijn?
Ik zie hem niet het is allemaal net zo wisselvallig als bij Psv. Ajax wint de ene week.

Voorbeeld. Ajax wint bij Willem 2, wat een dramatische wedstrijd is en verspeelt in een goede wedstrijd punten. Ik zie totaal geen verschil met Ajax.

Transfers, PSV heeft dit seizoen 2 spelers gekocht : Hiljemark en Narsingh.
Ajax Moisander en Sana.

Het is maar net wat iedereen roept, of zoals sommige zeggen. Je zoekt naar de waarheid die je wilt vinden.

24 januari 2013 om 00:24

@arnino ja je hebt gelijk, iedereen heeft z'n eigen waarheid daar is niet zoveel mis mee maar elke invalshoek mag belicht worden, daarvoor bezoeken we de site. Ik trek de vergelijking met vorig jaar en schat in dat psv snel tactisch lastige keuzes moet maken om het aantal verliespartijen niet te laten oplopen. 5 is al veel.

Inderdaad, het was soms (bijv Vitesse) een dubbeltje op zijn kant en als die goed valt ziet het er anders uit. En ook Ajax heeft nog geen lange sterke serie neergezet. Echter ik zie tov het begin van het seizoen wel duidelijk verbetering bij Ajax, dat het meer een collectief is dan psv lijkt me een redelijk objectieve constatering.

Ik doe geen voorspellingen overigens, voorzie alleen dat psv geregeld blijft schutteren als ze het probleem niet aanpakken. Misschien kunnen ze zich dat wel veroorloven want ook de rest zal nog wat morsen natuurlijk. Vitesse zie ik niet als kandidaat voor de top 3.

24 januari 2013 om 12:19

Weet je wat het grote verschil is tussen PSV en Ajax?

Ten eerste de beide trainers. Advocaat die ieder moment op zijn bekende p.k getrapt is en een De Boer die altijd rustig analyseert en zijn team zelfs bij een duidelijke overwinning kritiek geeft. (cocu had dit destijds ook altijd.)

Ten tweede de supporters van beide partijen. Dit seizoen blijft men in Eindhoven steeds weer roepen: "wij zijn de besten en wij worden kampioen." En waar is dit op gebaseerd? Louter en alleen op een aantal thuiswedstrijden met hoge uitslagen en een uitwedstrijd tegen Nac. Een ploeg die DIT seizoen absoluut niet in goede doen is, als gevolg van enorme financiële problemen. En de Ajax-supporters houden zich vrij rustig. Ajax had een grote achterstand en die is nu bijna geheel ingelopen.

Ten derde de spelers. Diverse malen is er door Psv-supporters aangegeven dat men werd geconfronteerd met langdurige blessures, zoals van Toivonen en Pieters. En dat deze blessures in het nadeel van PSV werkten. Inderdaad is dit het geval, maar zit Ajax daar dan niet mee? Wat te denken van Babel, Sigthorsson, Boerrigter, Enoh en Boilesen?

De club Ajax is in een jaar tijd van de grond af opnieuw opgebouwd en op iedere positie staat een man met een grote ervaring. Daar heb ik een enorm respect voor. (Ik zou willen dat men bij mijn club NAC dit als een goed voorbeeld wilde opvolgen.) Men staat er bij Ajax nu beter voor dan een jaar geleden. Men zal ongetwijfeld niet alle nog te spelen wedstrijden dit seizoen gaan winnen, maar het kampioenschap blijft in zicht en dat is een prima resultaat tot nu toe !

23 januari 2013 om 10:20

Zo onzinnig vind ik het stuk niet hoor!

Je ziet duidelijk geen verbetering t.o.v. voorgaande seizoenen waar PSV meermaals door de 'ondergrens' zakte en de meeste topwedstrijden niet wist te winnen.
De nederlaag tegen ajax-uit was ontluisterend: totaal weggespeeld, bijna niks gecreëerd en een defensie die weer is aantoonde niet goed genoeg te zijn.

Ook dit seizoen valt op te merken hoe zwaar psv het heeft om op de nul te spelen, hoe moeilijk de defensie het heeft om goed door te dekken, de opbouw te verzorgen en door te sluiten naar het middenveld. Dat Van Bommel daar af en toe in verzuipt valt hem niet eens aan te rekenen.

Advocaat moet ingrijpen: Bouma links centraal en Van Bommel rechts centraal en geef die nieuwe Zweed of Van Ooijen maar de kans op het middenveld. Veel slechter dan Marcelo, Derijck en Zanka zal dit veteranenduo het niet doen!!

23 januari 2013 om 12:34

Tegen Ajax was het inderdaad bijzonder zwak van PSV kant. En ook het gebrek aan stabiliteit in de prestaties is verontrustend. Echter, ook bij de andere titelkandidaten heb ik al meerdere zwakke wedstrijden gezien.
Jij zegt dat er geen verbetering is t.o.v. de voorgaande seizoenen waarbij PSV de topwedstrijden niet wist te winnen. Maar dit seizoen won PSV thuis van Twente en Feyenoord met twee keer 3-0. Volgens mij zijn dat gewoon topwedstrijden en die werden dus wel gewonnen.

Dat PSV niet op nul kan spelen is inderdaad een groot probleem, dat kan ze parten gaan spelen. Advocaat zal daar wat op moeten gaan bedenken. Want dat kan ze de titel kosten. Helaas is dat een structureel probleem, wat ik vooral Marcel Brands aanreken.

Ik weet alleen niet of Bouma en van Bommel de oplossing zijn. Bouma komt eigenlijk te kort, en zeker centraal achterin kan je zijn foutjes niet gebruiken. van Bommel is geen centrale verdediger. Hij legt te veel risico in zijn spel om daar te kunen spelen. Ik hoop dat Marcelo eruit wordt gehaald, Pieters en Zanka Jorgensen centraal zullen worden uitgespeeld met van Bommel daar kort voor en Strootman en Wijnaldum/hiljemark/hutchinson daarvoor

''in de eerste helft van het seizoen schopte de Deen Kevin Conboy van NEC een gat in een deur na rood tegen Roda JC Kerkrade. En Teddy Chevalier van RKC Waalwijk trapte na rood tegen Willem II ook al een deur in. De tv herhaalde beide incidenten iets minder frequent dan in het geval van Pieters. De volgende dag was het al geen nieuws meer''

Hij kan het niet beter verwoorden.

23 januari 2013 om 09:34

Wil je hiermee zeggen dat je het dus helemaal niet erg vindt? wil je hiermee zeggen dat hij niet 1 extra wedstrijd schorsing had verdient....?
Of wil je zeggen: die 2 anderen verdienden ook een extra schorsing?

Ik hoop op het laatste want hoe je het ook bekijkt: het is gewoon schandalig!

23 januari 2013 om 09:36

Ik wil hier mee zeggen dat iedereen gelijk moet worden behandeld. Of dat stafvermindering zou moeten zijn voor Pieters of strafvermeerdering voor de andere 2 dat zal mij een worst wezen.

Het gedrag kan niet, en keur ik niet goed. Er moet zeker een straf op staan al vind ik 4 wedstrijden overdreven.

23 januari 2013 om 09:42

Blij dat je vindt dat ze allemaal even hard gestraft moeten worden. Ik vind het jammer dat de andere twee zo slap gestraft zijn en wat mij betreft mogen ze allemaal een stuk langer gestraft worden. Als de straf niet hoog genoeg is zul je dit soort gedragingen niet van het veld krijgen.

23 januari 2013 om 10:26

Er staat ook in de tekst dat er in de tussentijd, het een en ander gebeurd is.. Dat er meer respect verwacht wordt... Als we dat nu al gaan terugdraaien slaat het helemaal nergens op..vanaf na de winsterstop zijn zulke straffen zwaarder, wie het voor de winterstop deed heeft "geluk" gehad... Simpel toch? Daar was iedereen van te voren op de hoogte en er hoeft dus ook niet over gezeurd te worden..

Ik bedoel, regels veranderen nu eenmaal.. Als ik op 27 dec naar het ziekenhuis moest had ik minder aan eigen risico moeten betalen, dan wanneer ik per 2 januari naar het zieken moest.. Snap je..

23 januari 2013 om 10:09

Niet helemaal vergelijkbaar natuurlijk. Deze spelers blesseerde zichzelf niet waardoor ze weken buiten spel stonden en er was geen bloed te zien. Dat maakte het verschil.

23 januari 2013 om 16:44

Triestig eigenlijk. Ik kan mij moeilijk inbeelden dat als iemand op zijn werk een deur intrapt dat dat dan maar ok is omdat het niet op tv kwam.
Ze zouden nog strenger moeten zijn of een cursusje zelfbeheersing aanbieden.

PSV hanteerd een slecht technisch beleid. Hoe kan het dat bij Ajax Fisscher en bij Feyenoord Boetius spelen en Depay bij PSV niet. Matavz rendeerd niet goed bij Psv, als invaller brengt locadia evenveel. Zijn Hendrix, Koch en Brenet slechter dan Marceleo, Manolev en Zanka? Met deze jeugdspelers eindig je ook in de top 3, maar blijf je financieel gezond en zullen de fans meer achter de ploeg staan. Trek een trainer aan die oog heeft voor de toekomst. Ik ben PSV fan maar schaam me voor het technisch beleid dat gevoerd wordt.

23 januari 2013 om 09:34

@wopper

En dat is wat nu veel bezoekers van VZ al tijden zeggen.

23 januari 2013 om 10:03

Of je dan in de top drie eindigt is helemaal niet zeker, want dat is nu ook niet zeker. PSV kan instorten en als 5e eindigen, maar het ook fantastisch doen en gewoon kampioen worden. Dat geld voor bijna elke kampioenskandidaat. Bij Ajax en Feyenoord ligt de ondergrens wellicht iets hoger dan bij Psv, maar ook die teams kunnen in elke wedstrijd punten verspelen. PSV heeft nu juist gekozen om veel te investeren om nu kampioen te worden, dat is een keuze. Dan kan je moeilijk ineens allemaal jeugdspelers in gaan zetten, want die zijn nu eenmaal nog niet zo ver als de A-selectie spelers.

23 januari 2013 om 10:12

Aardige analyse. PSV kiest een andere methode als Ajax, Ajax richt zich op talenten van 15 a 16 jaar die ze vervolgens grootbrengen in de Ajax-stijl. PSV koopt de 'beste' spelers in de eredivisie en hoopt dat het dan vanzelf een topteam wordt. Andere methode, met vooralsnog tot gevolg dat de stand in de eredivisie gelijk is.

Dat het spel van Ajax gemiddeld wat leuker is en dat het fijn is dat er meer een idee achter zit, is een tweede. Daar kan PSV nog veel van leren, maar het betekent niet automatisch dat het op de langer termijn ook een betere tactiek is.

23 januari 2013 om 10:29

Precies, wie zijn Ajacieden om het beleid bij PSV af te kraken nadat wij zelf een decennium lang alles opkochten wat enigszins floreerde in de eredivisie. En wie zijn Psv'ers om het beleid van Ajax af te doen als kinderhandel. Dat de twee clubs voor verschillende beleidsvormen kiezen, zegt niet dat het een beter is dan het ander. Als PSV nu de komende jaren geen resultaat haalt, mag je pas spreken van een mislukking. Wat echter wel van belang is voor PSV is dat men snel een prijs gaat pakken, want anders zal de publieke opinie zich tegen hen keren, omdat ze zoveel geld uitgeven aan spelers die niks presteren

23 januari 2013 om 10:17

Vooral Depay, dat is in mijn ogen echt een van de grootste talenten van Nederland. Daarom is de aankoop van Narsingh in mijn ogen ook totaal onnodig.

23 januari 2013 om 10:24

waarom vergelijk je Depay met narsingh?? Depay speelt op links en Narsingh op rechts. Of moet nu ineens Depay omgeturnd worden rechteraanvaller?

23 januari 2013 om 10:47

Maakt dat wat uit? Depay zou dus absoluut niet op rechts kunnen? En Mertens ook niet?

Bij Ajax en Feyenoord spelen Boerigter, Cisse, Schaken Fisher ook op beide vleugels.

Of vind je de aankoop van Narsingh wel logisch?

23 januari 2013 om 10:22

Fisscher en Boetius spelen volgens mij vanwege de blessures van spelers die normaal voor ze staan. Dat ze het goed oppakken is een ander verhaal. Maar ze krijgen hun kansen door de vele blessures.

Waarom speelt Lukoki bij Ajax niet en Boerrigter wel ? En dit geld ook voor veel andere Ajax talenten. Van Rhijn speelt zeker geen sterk seizoen. Waarom krijgt de back van de A1 of van het 2e geen kans ?

23 januari 2013 om 14:35

Boetius speelt vanwege blessures van spelers die normaal voor hem staat?! Dan volg jij echt geen feyenoord. Boetius speelt al geruime tijd. Alleen Cissé was een tijdje geblesseerd. Verder kon iedereen gewoon spelen!

23 januari 2013 om 10:24

Wopper..

Ditzelfde zeg ik echt al maanden. Toen werd ik voor 'psv-hater' uitgemaakt en werd mij verteld dat ik enkel wil provoceren. Gelukkig zijn er Psv'ers die het nu inzien.

Advocaat wil dit jaar kampioen worden met PSV en vertrekt dan weer. Ondertussen wil hij de 1 na de andere versterking zien. Of PSV daar achteraf financieel door in de problemen komt, lijkt hem niet te boeien. Hij is dan toch al gevlogen.
Het probleem zit hem, in mijn optiek, echter niet alleen in Advocaat. Die zit er namelijk met de taak om PSV dit jaar kampioen te maken. Dat je er mensen achter hebt zitten die hem nog zijn zin geven ook, is in mijn beleving nog vele malen erger. Als die deze koers doorzetten, komt PSV in hele grote (financiële) problemen.

Ik hoop voor PSV dat ze niet meer investeren in deze winterperiode en er aan het eind van dit seizoen snel een trainer komt die de jeugd wel interessant vindt. Die niet te veel geld uit wil geven en de technische mensen naar zijn hand kan zetten om verder te gaan met een (financieel) verstandig beleid. Gebeurt dat niet, dan zie ik het zeer somber in voor dit Psv..

23 januari 2013 om 13:48

PSV wil dolgraag de titel binnen halen na 5 jaar. Het probleem is echter dat men denkt dat het mogelijk is door miljoenen uit te geven. Zoiets moet je opbouwen, kijk naar Ajax. Jeugd is de toekomst, dat zou iedere technische directeur moeten weten. Jeugd aanvullen met ervaring is de ideale mix. Het is doodzonde dat Depay en Locadia verpieteren op de bank want die jongens kunnen goed voetballen en moeten minuten maken. Dat geldt ook voor de jeugdige talenten die eraan zitten te komen. Al die miljoenen die zijn uitgegeven aan spelers hadden beter in de jeugdopleiding gestopt kunnen worden. Als het tij niet snel keert zie ik PSV steeds verder weg zakken...

24 januari 2013 om 00:36

@thuntelaar @kebm @al die andere

heb eigenlijk maar 1 vraag.

Met welk beleid heeft PSV groten succesen geboekt, waardoor zij nu een topclub zijn in nederland? met de jeugdopleiding?

@thuntelaar
Jeugd heeft de toekomst als zij het nivo hebben wat de club nastreeft.

24 januari 2013 om 08:53

Prince..

Met het aantrekken van de juiste(!) spelers voor het juiste(!) bedrag..

Daarbij heeft PSV jeugdspelers die het niveau hebben. Sterker nog; in mijn optiek zijn die jeugdspelers net zo goed als de aankopen die men heeft gedaan. Als voorbeeld kan je Depay noemen. Een geweldig talent die bij iedere(!) club zou spelen.

Ik vind het onbegrijpelijk dat je achter dit beleid kan staan want ik denk dat jeugdspelers weg gaan lopen, de selectie er nooit sterker op wordt op langer termijn en je, jezelf, naar de financiële afgrond werkt..

Ik ben het er mee eens dat opportunisme hoogtij viert bij het vaderlandse journaille. De ene week top en de week erna flop. Van de andere kant kan ik weinig toevoegen aan het stuk van de heer Muller. Hij slaat de spijker wel op zijn kop.

Van van Bommel had ik ook meer verwacht. Niet eens zo zeer in voetballend opzicht, maar juist op het mentale vlak. Maar als je de cijfers erbij pakt (ander artikel vandaag op VZ) dan blijkt dat PSV de meeste misstappen met van Bommel erbij heeft gemaakt. Opmerkelijk.

Volgens mij is er met de kwaliteit van het elftal niet zo heel veel mis, zeker niet als ze er in slagen om voldoende druk naar voren te zetten. Dat zag je mooi in de wedstrijd tegen Twente bijvoorbeeld maar dat miste ik in de wedstrijd tegen Pec. Dat de verdediging een flinke kwaliteitsinjectie kan gebruiken staat buiten kijf. Ik hoop dan ook dat er binnenkort een goede verdediger bij komt.

Het vertrouwen in een nieuwe titel daalt echter met rasse schreden en ik ben er dan ook bang voor dat na ajax en Feyenoord ook PSV er niet in zal slagen om de titel binnen te halen in het jubileumjaar.

Hoewel ik graag ongelijk heb in deze natuurlijk...

De omgekeerde wereld. Het is goed mogelijk dat er met 2 maten gemeten is, maar het lijkt me logisch dat het meewegen van gedrag direct rond het veld meetelt in de strafmaat. En zelf vind ik 3 wedstrijden nou niet bijzonder zwaar gestraft. Alleen voor die overtreding had dat ook al gekund.

Verder boeiend de koploper na 20 speelronden niet als titelkandidaat ziet. Hoewel ik het prima vind dat Twente als ongevaarlijke outsider gezien wordt, zou je zo'n merkwaardige stelling ook best mogen onderbouwen.

Edit:- Gaarne reageren op het stuk en niet op de schrijver, klachten daarover kunt u kwijt op redactie@voetbalzone.nl en niet hier.(vz-moderators)

23 januari 2013 om 10:07

Twente wordt simpelweg niet als titelkandidaat gezien omdat ze geen enkele topper gewonnen hebben, daarom is Feyenoord ook geen kandidaat. Er is wel eens gezegd dat je kampioen wordt als je tegen de kleintjes wint, dat is niet meer het geval. De top is zo uitgebreid dat juist de onderlinge wedstrijden het verschil moeten gaan maken.

23 januari 2013 om 10:27

Twente heeft wel met 3-0 gewonnen van Feyenoord, dus in ieder geval wel 1 topper tot dusver gewonnen.
Verder heeft Prince P gewoon gelijk, als je na 20 speelronden bovenaan staat, ben je (op dat moment) kampioenskandidaat. Dat daar nog verandering in kan komen, is logisch, maar op dit moment is Twente dat gewoon.

23 januari 2013 om 10:31

Ik zeg niet dat ik Twente geen kampioenskandidaat vind, want dat vind ik wel degelijk. Maar dat is waarom de buitenwereld Twente niet al mogelijke kampioen ziet volgens mij. Ik ben het geheel met je eens, al denk ik nog steeds dat PSV de meeste kans maakt op de titel.

23 januari 2013 om 13:41

3-0 tegen Feyenoord en 1-1 tegen Vitesse?

23 januari 2013 om 14:01

sinds wanneer is 1-1 winnen??

24 januari 2013 om 10:12

Is zo'n gelul. Volgens die redenatie was Feyenorod vorig seizoen wel kampioen geworden. Was volgens mij niet zo dacht ik. Wie na 34 wedstreijden de meeste punten heeft wordt kampioen. In welke wedstrijden die gehaald worden maakt geen zak uit.

het lijkt tussen drie ploegen te gaan maar de drie ploegen die er onder stan kunne nog makkelijk kampioen worden. Ja ook Utrecht. Staan maar 7 punten achter op Twente. Kan zo maar.

Conboys schorsing was 4 wedstrijden 2 voor de overtreding 1 van een voorwaardelijke schorsing en 1 voor zijn gedrag. Is duidelijk gemeld.

Het lijken misschien dezelfde soort incidenten maar hier worden volgens mij appels en peren vergeleken. Het incident van Pieters wordt als zeer schokkend ervaren. Het beeld van de bebloede ruit en de fysieke gevolgen voor Pieters hebben een grote indruk achtergelaten. Het intrappen van een deur is niet hetzelfde, ook al zou daar dezelfde intense woede aan vooraf zijn gegaan.

Er hangt een verbitterde sfeer bij psv de laatste jaren en de warmte dat ze vroeger uitstraalde komt niet meer als dusdanig over op de buitenwereld. Misschien kan ik mij vergissen, want ik maak tenslotte geen deel uit van die club. Ik constateer alleen dat sommige spelers zich niet thuis lijken te voelen. Resultaat staat als nooit te voren boven aan het lijstje met prioriteiten en er lijkt idd geen plan B te zijn bij de leiding. Zitten daar nog clubmensen?

Zou het uitroepen van het woord k*** hier wellicht iets mee te maken kan hebben??

De Knvb doet er alles aan om dit woord uit de stadions te krijgen en meneer Pieters roept het gewoon uit recht voor de camera. Natuurlijk wordt dit bestraft.

23 januari 2013 om 10:10

Je hebt gelijk. En het komt ook doordat die andere twee spelers bij RKC en NEC spelen en Pieters bij Psv. Psv, Ajax en Feyenoord en in mindere mate Twente zijn de topclubs. Als daar iets misgaat dan is het groot nieuws. Het valt niet te vergelijken. Bovendien weet ik zeker dat er geen punt van gemaakt zou zijn als het bij die ene trap tegen de deur gebleven was, zoals bij die andere spelers. Hij moest echter zonodig nog een keer afreageren met alle gevolgen van dien

23 januari 2013 om 16:46

Blijft voor een Belg toch vreemd dat je een ziekte als scheldwoord gebruikt.

Wat een waardeloos stuk weer. Geen idee waar geroepen is dat Ajax nu opeens de grootste titelkandidaat is, volgens mij roepen de kenners nog steeds dat PSV de grootste kanshebber is, vanwege de kwaliteit van de selectie, en héél kort daarachter staan Ajax en FC Twente. Waarom hij vindt dat FC Twente niet serieus te nemen is als titelkandidaat is ook niet terug te vinden. FC Twente heeft vorig seizoen misschien een dramatische tweede seizoenshelft gedraaid, maar heeft daarna wel goed ingekocht met Tadic en Bjelland, al is de laatste helaas al een tijdje geblesseerd. Castaignos valt nog wat tegen, maar wellicht dat hij de tweede seizoenshelft beslissender kan zijn.

PSV bevindt zich nu in de situatie waar Ajax zich twee, drie jaar geleden ook in vond. De druk om kampioen te worden wordt steeds groter en de achterban begint zich steeds meer te roeren. Daardoor is niet de rust om een jeugdspeler rustig te brengen, maar wordt er liever kwaliteit ingekocht (bijvoorbeeld Maher) met de hoop dit terug te verdienen met een kampioenschap en CL voetbal. In dat opzicht ben ik dan ook heel benieuwd wat er gebeurd in Eindhoven wanneer wederom de titel en CL voetbal wordt misgelopen. Zijn er dan spelers die dan gaan aandringen op een vertrek, terwijl zij nodig zijn om de titel binnen te slepen, zoals misschien Strootman, Mertens en Toivonen. De contracten van de verdedigers lopen ook allemaal bijna af (bouma, Manolev, Pieters, Hutchinson) of voldoen (nog) niet (derijck, Zanka). Hier zal dus komende zomer geïnvesteerd moeten worden. Op het middenveld voldoet momenteel eigenlijk alleen Strootman. Van Bommel zal volgend jaar echt een stapje opzij moeten doen. Toivonen is dit seizoen nog geblesseerd geweest, maar voldoet normaal gesproken ook, maar vanwege zijn contract zal hij verkocht moeten worden. Wijnaldum lijkt te kort te komen en Hiljemark hebben we nog niet gezien. Bij de verkoop van Strootman heeft PSV dus een heel groot probleem, want wie moet hem opvolgen? Een zak geld is leuk, maar als je geen opvolger hebt, dan ben je weer terug bij af.
Voorin heeft Lens al aangegeven weg te willen. Dan blijven voorin alleen nog Narsing, Matavs en Mertens over. Mertens kan rustig verkocht worden en opgevangen worden door Depay. Daarachter is de spoeling nog wat dun. Ook hier zal wellicht weer geïnvesteerd moeten worden.

Ik ben dus erg benieuwd hoe de zomer van 2013 er uit gaat zien voor Psv. Zeker wanneer dus de titel en de rechtstreekse plaatsing voor de CL mis wordt gelopen!

volgens mij vergeet lexie alleen dat psv gewoon nog in de top staat en maar 1 punt van de koploper staat. Ook al ben ik het eens dat de selectie sterk uit balans uit, al jaren en dat het aantrekken van mark van bommel daarin niks veranderd is, PSV gewoon nog mee doet om de titel. Als je dit artikel leest lijkt het alsof psv geen kans maakt en dat is natuurlijk onzin. Ik denk zelf dat vitesse nu zonder bony zal afhaken, zeker mocht ajax winnen komend weekend, dan is er een gat geslagen. Wat ik wel kwalijk vind is dat goede voetballers als depay of locadia geen kans krijgen.

pieters mag van mij zeker gestraft worden.
maar lex heeft hier wel een punt de media bepaalt de schorsing, hoe vaker je de beelden laat zien op tv hoe meer aandacht des te harder straft de knvb.dit geldt dus ook voor overtredingen die niet zijn bestraft in een wedstrijd. laat men die beelden wel of niet zien op tv, als er veel aandacht voor is dan komt de knvb met hardere straffen.
laat wel even duidelijk zijn ik geef er niks om al krijgt pieters 8 wedstrijden maar je moet wel iedereen ongeacht welke club het is welke speler het is gelijk behandelen en dit is op het moment ver te zoeken bij de knvb.

Ik wil even reageren op het stukje dat Chevalier een gat in een deur zou hebben geschopt na zijn rode kaart tegen Willem 2. Dit is dus helemaal niet waar. Dit is door eredivisie Live de wereld in geholpen door na de rode kaart even flink in te zoomen op een gat in een deur en er gelijk vanuit te gaan dat Chevalier dat wel gedaan zou hebben. Hierbij de link:

http://www.geleleger.nl/nieuws/in-de-media/2218-

Maar om nun maar tot de kern van de zaak te komen.
Marcel Brands heeft wederom gefaald met zijn aankopen.
Verdedigend is er niks bijgekocht aan het begin van het seizoen terwijl nu al 3 jaar! aangetoond is dat dat nu het zwakke punt is bij psv.
Hij haalt een trainer binnen om de achterban geust te stellen nadat hij Rutten had geslachtofferd die totaal geen enkele affiniteit heeft met eigen jeud en talenten zelden tot nooit een kans geeft terwijl in deze tijden het juist belangirjk is om talenten te laten doorstromen.
En dan krokodillentranen huilen als een verdedigend toptalent naar ajax gaat omdat hij een Marcello en Bouma keer op keer ziet falen en zelf niet aan de bak komt.
Nu moet er weer Maher gehaald worden voor vele miljoenen terwijl het probleem toch echt achterin zit.
Zit totaal geen balans in dat elftal en als het zo doorgaat is het nog zak om alle zeilen bij te zetten om nog vooronde CL te halen.

Wat een domme discussie barst hier los..

Lompe overtreding dus een lompe rode kaart.. Emotie??? Ja woede op jezelf voor de domme overtreding, sla jezelf neer... Domme schoppen van deuren en muren... Ff serieus... Is gewoon een act.. Om ff te laten zien dat de scheids er helemaalbr Naast zit en je zo benadeeld wordt, grow The f*** up..!! Loop naar binnen bekijk de beelden, neem een douche en ga als een volwassen man voor de camera staan en zeg ja ik was een sukkel of kijk naar de beelden het ia een foute beslissing...

Hij reageerde zn frustratie's af op de tunnelwand en een Gepantserde ruit????
Welke idioot gelooft dat nou weer??? Een gepantserde ruit waar Pieters zonder enige moeite doorheen slaat?? hahaha kom op zeg, gepantserde ruiten moeten kogels kunnen tegenhouden dus ook wel een linksback van PSV lijkt me..

Iemand enig idee hoe t nu met Pieters is? of er blijvende schade aan zn arm is ofzo??

23 januari 2013 om 13:33

Ter informatie, er zijn verschillende gradaties van pantsering. Dat iets gepantserd is betekent niet automatisch dat deze kogels stopt.

In dit geval betekent gepantserd dat de ruit niet bij de eerste de beste tik eruit vliegt.
Als je goed op de foto kijkt kun je zelfs zien dat er een hokjespatroon van ijzerdraadjes doorheen zit.

23 januari 2013 om 13:38

Het gaat hier om gewapend glas, volgens mij is dat wat anders dan gepantserd glas.

23 januari 2013 om 13:46

Heb je gelijk in, denk dat VZ wilde aangeven dat het geen simpel ruitje was.
Gepantserd glas kom je inderdaad niet eens doorheen met kogels dus zou heel knap zijn van Pieters.

23 januari 2013 om 13:50

Als je het semantisch benadert, bestaat er geen gepantserd glas toch?

23 januari 2013 om 13:49

Draadglas is wel degelijk gepantserd. Het is dan ook best knap dat hij het door heeft gekregen. Zijn boosheid was kennelijk oprecht want hij heeft met al zijn kracht geslagen.

23 januari 2013 om 14:03

Gepantserd bestaat in grote lijnen uit glas, plastic tussenlagen en polycarbonaat. Al deze materialen vormen samen één laag om de juiste bescherming te kunnen bieden tegen beschietingen

Gewapend glas is enkel glas (floatglas) met een fijn metalen gaas erin. Het glas kan daardoor niet in kleine scherven uiteen spatten.

Er is dus onderscheid tussen gepantserd en gewapend glas.

Grappig, zitten we hier opeens over glas te discussiëren.

23 januari 2013 om 14:13

Je hebt gelijk, gepantserd betekent letterlijk dat het bestendig is tegen kogels. Dat is draadglas natuurlijk niet.

Ik denk dat de kou op het glas en met name het ijzer is geslagen, waardoor Pieters de ruit door heeft kunnen krijgen.

23 januari 2013 om 15:16

Desalniettemin vind ik het ook best een prestatie om zo'n ruit er voor 1/3 uit te krijgen. Ik zou zelf waarschijnlijk halverwege blijven hangen, dan ben je pas echt de sjaak.

23 januari 2013 om 15:28

Het kan zijn dat het glas het zwakkere ijzer heeft doorgesneden. Bewijst wel dat Pieters echt een proleet is.

23 januari 2013 om 13:59

Veiligheidsglas is een betere benaming. Of draadglas. Hoe dan ook, het blijft een hele prestatie om hier dwars doorheen te slaan. Weinigen doen hem dat na.

23 januari 2013 om 14:04

Sinds vrijdag voel ik zeker de behoefte niet meer.

23 januari 2013 om 15:05

Pieters ook niet meer

Dat zo n enge man iedere keer maar weer de ruimte en de gelegenheid krijgt om dit soort op luchtkastelen gebouwde provocerende onzin uit zijn mond te laten komen.

Van Bommel is inderdaad op zijn retour, maar achterin vind ik het niet erg stabiel ogen met Marcelo, Derijck, Bouma en Hutchinson. Ik denk toch niet dat een jeugdspeler slechter is dan dit viertal. Waarom alleen maar ongericht kopen. Geef de jeugd eens de kans.

Jongens ff redelijk zijn. PSV heeft een slechte wedstrijd gespeeld, een dramatisch slechte wedstrijd zelfs. Maar voor de winterstop was PSV ijzersterk (o.a 6-1 gewonnen bij Nac), en was psv titelkandidaat nummer 1 samen met ajax. Ik denk nog steeds dat PSV kampioen wordt. Ajax heeft nog een europees avontuur dat invloed gaat hebben, twente heeft niet een al te brede selectie en vitesse blijkt redelijk zwak zonder bony en feyenoord is er gewoon nog niet klaar voor.
PSV heeft gewoon een zwakke verdediging, maar voor de winterstop ging dat ook allemaal wel redelijk...

Moet altijd zo lachen met deze berichten. Als ajax in de maand februari 2x verliest en psv wint alles,dan is het bij ajax volgens lex muller weer een puinhoop. En bij psv is het ineens allemaal weer top!
Hij stelt.......psv heeft al 5x verloren,klopt,maar ook maar 1x gelijkgespeeld.
Ajax speelde 7x gelijk en verloor 1x. En ze hebben allebei evenveel punten.
Dus wat wil hij hiermee zeggen????
Misschien dat ajax stabieler is omdat ze meer gelijkspelen dan verliezen itt psv?
Maarja psv verliest van vitesse,terwijl ze met 7-2 moeten winnen..........ajax speelt gelijk tegen utrecht uit,waar het ook dik had moeten winnen....
Dus dat zegt helemaal niets.
Het gaat erom wie na 34wedstrijden de meeste punten heeft.....en daarvoor komen er 4clubs in aanmerking:twente-psv-ajax-feyenoord..
Feyenoord staat nu ff op achterstand,maar staan ze er 6wedstrijden voor het eind nog zo dicht bij,maken ze een goede kans,gezien het "makkelijke" eindprogramma.
En ajax doet het goed,en er is rust...........maar dat komt ook door de 2titels die ze afgelopen 2jr gehaald hebben. Vraag me af hoe de sfeer bij ajax zou zijn als ze die titels niet hadden gepakt.......want eerlijk is eerlijk die titels zijn min of meer cadeau gegeven door psv en twente.
Maw rust en onrust ligt zo dicht bij elkaar.......het spreekwoordelijk balletje binnenkant paal erin of eruit.

Het lijkt wel alsof iedereen zo verbaasd is over hoe het tot nu toe verloopt met Psv? Ja op papier hebben ze een aardig middenveld en een prima voorhoede, voor Eredivisie begrippen. In Europa komen ze al vaak tekort en achterin is het om te huilen.
Waterman was een aardige doelman? Ja voor Roda, NAC en Rkc, maar niet voor Psv. Pure pech dat Tyton er ineens niets meer van blijkt te kunnen en dat een Zoet verhuurd wordt.
Dat vbommel niet echt meer mee zou kunnen heb ik voor het seizoen al voorspeld, toch wel leuk om te zien dat het regelmatig in wedstrijden naar voren komt dat jonge fanatieke en beweeglijke spelers vbommel kapot spelen, precies de woorden die ik in augustus gebruikt heb!

Ze kunnen nog 3 of 4 aanvallers of Mahers halen, met deze defensie eindig je echt net bij de eerste twee. Neem van mij aan dat ze geen enkele topwedstrijd op vreemde bodem winnend af gaan sluiten.

23 januari 2013 om 16:44

hoezo op papier een goede voorhoede
psv heeft het meest gescoord van de eredivisie?

Ik ben het opzich wel eens met dit stuk, maar niet met het feit dat hij Waterman een *matige* doelverdediger noemt. Ik vind juist dat Waterman het voor zijn doen juist goed doet. Niemand had wat van hem verwacht omdat hij werd gehaald als 2e keeper bij een Duitse club uit de 2e divisie. Volgens mij staat hij toch redelijk goed te keepen!!

als je een Internationale speler bent , ben jij een rolmodel en dan hootrt dit gedrag er niet bij ! er zijn kinderen die naar hun opkijkenwn als pieters iets ddoet wat niet door de beugel kan ! afstraffen en niwt tolereren dat dit kan . goed gedaan knvb

Die scheidsrechters zijn het dit nieuwe jaar weer vergeten.
Als je spelers commentaar had op de leiding of gaat protesteren, dan zou je geel moeten trekken.
Vorig weekend heb ik daar weinig van gezien, vooral het penalty incident in de klassieker.
Alleen van Rhijn kreegt geel, wat het neit was.

Pieters incident is ook opgeblazen.

Als PSV minder punten wilt verliezen, moeten Tyton weer in de goal zetten en wat veranderen op het middenveld.

23 januari 2013 om 17:26

Ik snap het wel, bij Ajax, want het was een 100% schwalbe van Boëtius, maar dat geel was volgens de regels

Strootman trok de scheids aan zijn schouder was dat dan wel correct?

24 januari 2013 om 00:33

Ik zeg toch, Vorig weekend heb ik daar weinig van gezien, dus ook bij Psv.

23 januari 2013 om 21:21

@peskens-psv

Eigenlijk moet je dan maar blij zijn, dat men wat losser is geworden bij het arbiterskorps.....want Psv's Strootman pakte na de overtreding van Pieters en het tonen van de rode kaart de scheids gelijk bij zijn schouder tijdens het verhaal komen halen......en hij was daarnaast niet de enige die protesteerde. Bij Ajax werd ook geprotesteerd, dat klopt....
Had men echt de regels gevolgd hadden er heel wat meer gele kaarten gegeven worden......en of dat uiteindelijk zo goed was geweest voor zowel Ajax als Psv???. Ik waag het te betwijfelen.

En ik denk nog steeds, dat wil PSV minder snel punten vermoresen dan zal het verdedigend 1 a 2 spelers moeten halen.....want al het goede werk op het middenveld en aanval ten spijt......het wordt zo weer de nek omgedraaid met zo een verdediging......

23 januari 2013 om 23:13

Volgens mij en dan kan ik het verkeerd begrepen hebben is het voornamelijk als je heel fel en agressief reageert richting de arbitrage. Als je gewoon netjes verhaal komt halen is het volgens mij nog wel ok. Terecht ook in mijn ogen je mag best verhaal halen als je het maar normaal doet.

Wat dat betreft is het maar goed dat er niet te pas en te onpas gele kaarten worden gestrooid.

Twente kun je volgens hem amper een titelkandidaat noemen, daar zakt mijn broek vanaf! Volgens mij doet Twente al seizoenen bovenin mee en is het de afgelopen jaren dichter bij een titel geweest dan Psv!

PSV hoort met dit team gemakkelijk kampioen te worden, zoveel geld ingestoken! Sterker nog, ze moeten! Ze doen precies wat Ajax jaren lang heeft gedaan, groter leven dan de portemonee! Kijk hoeveel moeite het Ajax kost om financieel terug te komen van die tijd! Voordeel is dat Ajax daardoor jeugd de kans geeft, zo PSV ook eens moeten doen!

ALs je dan toch iemand moet kopen doe dan eens een verdediger want wat er nu staat is een lachertje!

Als ik PSV was en ik zou doorgaan met kopen van spelers, zou ik toch echt even naar betere verdedigers gaan zoeken.. Zelfs als je van Bommel zou vervangen heb je achterin nog steeds zo een gatenkaas dat het niet veel meer uitmaakt..

Het Pieters incident wordt inderdaad opgeblazen, als er geen bloed was geweest had niemand het er meer over.. Het is ongelukkig dat het uitlaten van zijn frustratie, wat best te begrijpen is hoewel niet goed te praten, wordt bestraft met een explosie in de media, een blessure en een publieke spijtbetuiging..hij was in mijn ogen al gestraft met die blessure, hem nog twintig keer natrappen is zeer onnodig..

24 januari 2013 om 01:10

Eens dat Pieters hier nu de enige gebeten hond is. Ze zouden ook Strootman volgens de regels moeten behandelen en zeker ook Alderweireld en consorten bij de penalty van Feijenoord. Ik dacht dat deze regels opgesteld waren om wat meer fatsoen in het voetbal te krijgen. Maar het zijn slechts symbolische regeltjes.

Als het een ajacied was dan was er niet zoveel commotie ontstaan, en dat zeg ik als ajacied...
De media moet zich schamen dat ze uberhaupt een bebloedde ruit keer op keer op tv tonen als een soort van sensatie tv..

23 januari 2013 om 17:23

Wat een onzin en dat is nu Eindhovens Calimero-gemiep!

25 januari 2013 om 13:47

Ik ben een ajacied uit amsterdam...

23 januari 2013 om 23:57

Onzin, echt grote onzin, als het een Ajacied was geweest dan wast het minstens net zo groot of zelfs nog groter onder de loep genomen.

Daarnaast, de media laat zien wat mensen willen zien, dat kun je ze dus niet kwalijk nemen.

24 januari 2013 om 00:13

Onzin. Een speler die een ruit inslaat en daarmee zichzelf zwar blesseert, bloed aan de ruit...een speler die zo dom is zichzelf het ziekenhuis in te slaan. Dat is sensatie, daarover bericht de media. Al was het een speler van Willem Ii geweest.

Het opblazen? Kom nou, die gast gaat als een briesende stier tekeer. Dat is nu een goed voorbeeld voor de jeugd?
Die kerel slaat dwars door draadglas heen!
Hij tikt niet een raampje "per ongeluk" in!
Ik zat met mijn zoon te kijken en vond zijn reactie beschamend. Dat heb ik aan mijn zoon uitgelegd. Zo reageer je niet na een Terechte! rode kaart, voor een belachelijke overtreding. Als je zo je frustraties uit, ben je, terwijl je een hele luxe baan hebt, zeer riant betaald, heel er verkeerd bezig. Als ik op mijn werk mij zo misdraag, dan vrees ik dat ik eruit lig, want mijn werknemer pikt dat niet van mij.
Dat Pieters er behoorlijke schade van heeft is zijn verdiende loon.
Dit heeft niets met Ajax of PSV te maken. Er was ook terechte ophef over het gedrag van Suarez.
Psv-'ers moeten eens ophouden met kijken naar anderen! Kijk naar jezelf! Ga staan voor je acties en fouten. Misschie is dat Calimero-gedrag wel de basis van al dat geblunder en opgefokte gedrag. Hjj, Pieters, past helemaal in het rijtje met Strootman, v. Bommel, Lens en Mertens, Allemaal opgefokte en heel erg snel gefrustreerde, irritante spelers.
Pieters was echt héél er fout en dat mag best breed uitgemeten worden,.

Het tweede deel van het artikel behandelt de oorzaak van de de hierboven benoemde gevoelens, dus dat ondertsreep ik. Laat PSV nu maar middenvelders kopen en ieder jaar weer zeuren dat het team niet naar behoren presteert

23 januari 2013 om 23:38

Voordat ik begin met typen, wil ik even zeggen dat ik het gedrag van Pieters absoluut niet goedpraat. Zijn schorsing is meer dan terecht, maar het gaat me wel te ver om te zeggen dat het zijn verdiende loon is. Immers, die jongen kan in het ongunstigste geval zijn rechterhand nooit meer gebruiken. Of zoals Van der Gijp het zo mooi zei: "dan moet hij zijn piemel met links vasthouden en dat werkt niet!"

Nu wat ik wilde zeggen: verplaats je eens in Pieters. Je bent net anderhalf jaar bijna aan één stuk door geblesseerd geweest en mag eindelijk weer een wedstrijd spelen. Hierin doe je het op zijn zachtst gezegd matig en vervolgens pak je ook nog eens een rode kaart, waarbij het er duidelijk aan zat te komen dat je voor een wedstrijd of twee, drie geschorst zou worden. Ergens kan ik me dan wel voorstellen dat je gefrustreerd raakt. Maar nogmaals, en dat benadruk ik ten zeerste, de manier waarop hij dat uitte kan absoluut niet!

24 januari 2013 om 01:07

Eens. Vervelend voor die jongen. Maar wie fout zit moet op de blaren zitten. 1 wedstrijd schorsing.. het hadden er wat mij betreft 10 mogen zijn. En het is slechts symbolisch he.. hij zal er waarschijnlijk minstens 10 uitzitten met zijn blessure!

Ik wil nu niet predilken dat Pieters de enige gebeten hond is, er moet gewoon wat meer fatsoen komen in het voetbal. En ja.. de eerste slachtoffers moeten dan maar vallen. Ik vind ook dat het gedrag van Strootman niet kan richting scheidsrechter of dat van de ajacieden bij die penalty van Feyenoord. Ik dacht dat er strengere regels waren opgenomen? Laat ze die dan ook eens nakomen, desnoods na de wedstrijd!

hahahahaha, wat een onzin! hij is overduidelijk een ajacied want die hemelt hij in het stuk helemaal op. Mark van Bommel op de bank, wat een grap! Mark is gewoon een topspeler voor de eredivisie. Dan doet hij ook nog eens of feyenoord één van de twee topkandidaten voor de titel is, wat je natuurlijk al helemaal met een korreltje zout kan nemen bleek zondag maar weer eens.

Wat ik al helemaal hypocriet vind, is dat iedereen het met de stelling eens is, overal. Als er wordt gevraagd of feyenoord kampioen wordt, zegt de meerderheid ja, net zoals bij psv, ajax en twente. Nu wordt er opeens gezegd door bija 75% procent dat psv geen kampioen wordt.

Dit was gewoon een domme actie van pieters en een slechte wedstrijd van psv, meer moet je er niet achter zoeken. Dit weekend wint psv gewoon weer en dan zegt iedereen weer dat ze kampioen worden... Als ajax verliest van vitesse kunnen zij weer niet tegen de kandidaten op. De strijd is pas gestreden als het over is!

23 januari 2013 om 21:23

@supertwente

Je leest niet vaak zijn stukjes merk ik al. Normaal gesproken brand hij Ajax aardig af hoor!.

23 januari 2013 om 21:43

nee, idd, meestal sla ik zijn stukjes over dus dit wist ik niet.

23 januari 2013 om 23:40

Je kan het ook anders zien: vier favorieten, niemand kan inschatten wie het wordt. Vraag vier mensen, die zullen allemaal iets anders zeggen. Drie van de vier zeggen dus geen Psv, en dat is 75%

Man van weinig inzicht, die lexie , al vaker zijn stukjes hoofdschuddend gelezen .
Erg denigrerend over Fc Twente , te sceptisch over Psv , te hoopvol over Ajax en
Feijenoord in 1 adem genoemd als titelkandidaat........ ?
Had zeker eerst een flink stuk in de kraag gezopen en bedacht toen dat hij verdomd
vergeten was een "journalistiek " stukje te schrijven voor VZ.

Plichtmatig stukje met open deuren

Deze beste man heeft het niet allemaal meer op een rij'tje ben ik bang. Elk onderwerp waar hij over schrijft.. onvoorstelbaar, het lijkt ook wel een beetje de huidige tendens te zijn. Alles moet slecht benaderd worden en als je positief ergens instaat dan is het overdreven of zelfs arrogant .

Deze beste man, "voetbalkenner" uit het jaar nul. Heeft ook al zijn zeer negatieve licht laten schijnen over de 'overdreven' handelingen van de knvb na het doodschoppen van een grensrechter. Hij zou zich moeten schamen, zijn generatie is verantwoordelijk voor dit soort gedrag. Zij maken de regels, die dit soort gedrag toestaat. De generatie van "de politie is je beste vriend". De politie zou een autoriteit moeten zijn, eentje waar je respect voor hebt. Niet één waar je constant de discussie mee aangaat.

Dáár zouden ze eens over moeten schrijven, hoe de generatie van Lex Muller het zover heeft laten komen, dat we het maar met zijn alle normaal moeten vinden dat iemand een raam inslaat na een terechte rode kaart. Dat gescheld en getier langs de lijn als normaal en emotioneel opgevat moet worden. Je kan ook emotioneel reageren en proberen je kop erbij te houden en met enig fatsoen een reactie geven, Lex!

Staat dit stuk al weer bovenaan? Wat wil voetbalzone bereiken met een stuk van een paar dagen oud elke dag weer bovenaan te zetten?

dit stuk staat weer boven aan omdat men niet vaak genoeg kan laten zien dat het bij psv allemaal niks is.
ik kan me niet herinneren dat er hier de laatste maand iets positiefs geschreven is over psv.
bij voetbalzone hebben ze ook een voorkeur.dit zal trouwens wel weer verwijderd worden.

Moet dit nou weer bovenaan staan? Pieters heeft een blessure door eigen toedoen, heeft zijn excuses aangeboden aan iedereen binnen en buiten het voetbal. Het is al lang en breed in de media geweest en dan moet dit stuk wat nu al 2 dagen oud is weer bovenaan staan. We moeten er nu gewoon een streep onder trekken. Wat hij deed is niet goed te praten en uiterst dom nu je de gevolgen ziet maar als hij tegen de ruit had geslagen zonder hem door te slaan had je er niemand over gehoord. Chevalier en Conboy zijn voor het intrappen van een deur toch ook niet zoveel in de media geweest. Je moet dus blijkbaar hevig bloedend naar het ziekenhuis om zo in het nieuws te komen.

Volgens mij heeft onze Lex het niet zo op Twente, haha!
Natuurlijk moet het veel beter, maar als je met slecht spel het meeste aantal weken van alle clubs bovenaan staat doe je het toch niet zooo slecht lijkt me?
Bovendien is komende zondag misschien wel de moeilijkste uitwedstrijd die Twente nog resteert.

Weer bovenaan? Wat begint deze site toch zielig te worden I.p.v gefrustreerd te worden lach ik gewoon om dit. Blijkbaar scoort negatief nieuws goed over Psv....

Potverdorie, ik zie hier zowaar een paar steekhoudende argumenten in een stukje van Lex Muller. Watskebeurt?

Pieters is lang uit de roulatie, en zodoende kan die blessure misschien weleens een betere remedie zijn tegen flippende voetballers dan een schorsing.

Verder moesten we het maar eens aankijken. Er staan drie ploegen in kansrijke positie. Er kan bij alle drie nog van alles fout gaan, en er kan nog van alles goed gaan. Dat gedoe over spelers kopen, het zal allemaal wel.

De toekomst is ook niet echt veelbelovend, geen beste jeugdopleiding, geen visie voor de toekomst en als Lens vertrekt en Toivonen dan ga je er echt niet op vooruit. Spelers staan ook niet te trappelen om in Eindhoven te gaan spelen. PSV zou wel eens in de komende jaren naar het rechter rijtje kunnen gaan vallen. Tenzij Advocaat na een seizoen weggaat en van Marwijk als grote verlosser komt.

als je al jaren telkens op beslissende momenten de titel verliest zou er ook maar zo veel meer aan de hand kunnen zijn , nog niet eens zo slecht dit artikel ben ik het in grote lijnen mee eens

plus het feit dat de hele verdediging van zo,n armoedig niveau is , nog geen eerstedivisie waardig !!

ook al heb je de beste aanval en het beste middenveld , als je verdediging zo onzeker oogt als een puber die voor eerst een natte doos ziet dan kun je er op wachten dat de rest ook snel achteruit gaat .

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren