Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Van Persie: 'Elke dag vertelt me dat ik de juiste keuze heb gemaakt'

Laatste update:
/

Robin van Persie heeft in zijn eerste halfjaar bij Manchester United meer dan weten te overtuigen. De spits stapte de voorbije zomer over van Arsenal omdat hij eindelijk eens serieus om de prijzen wilde gaan spelen. “Elke dag vertelt me dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Dat heeft niks met Arsenal te maken, maar na acht jaar was ik gewoon toe aan iets anders”, verklaart hij in gesprek met Sky Sports.

“Arsenal is een geweldige club en ik heb het daar altijd prima naar mijn zin gehad. Maar iedereen heeft wel eens een andere uitdaging nodig. Ik heb die gevonden bij Manchester United”, legt de Rotterdammer uit. “Ik voel dat ik omringd ben met kampioenen. Dit is precies het juiste moment om hier te zijn. Ik denk niet dat het beter was geweest als ik al eerder de overstap had gemaakt. Alles gebeurt met een reden.”

Van Persie, met achttien treffers aanvoerder van het topscorersklassement van de Premier League, bewaart nog altijd goede herinneringen aan zijn acht jaar in Londen. “Geen slecht woord over Arsenal. Niemand is groter dan de club. Ik weet zeker dat ze ook altijd mee zullen blijven doen om de prijzen. Het kwam er simpelweg op neer dat ik na acht jaar toe was aan een nieuwe uitdaging. Aan iets anders.”

Robin van Persie heeft inderdaad de juiste keuze gemaakt

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

dit doet voorkomen of je kost wat kost weg moest bij arsenal omdat je het daar totaal niet naar je zin had wat niet zo is.

vindt het nog altijd jammer, gelukkig is hij nu wel gelukkig

21 januari 2013 om 16:46

Lees in dat geval even de laatste alinea.

21 januari 2013 om 17:15


Hij was toe aan een nieuwe uitdaging vriend. En dat kan ik begrijpen na 8 jaar!!

Dus wat jij zegt klopt niet helemaal.

21 januari 2013 om 17:38

Dan zou ik als ik jou was alles nog even rustig na lezen want dit klopt totaal niet wat jij hier zegt.

ON: Geweldig hoe hij zich ontwikkelt bij Manu, laat zien bij de beste spelers ter wereld te horen. Nu dit nog bij Nederland laten zien en het is een echte topper.

Prima uitleg van Robin om voor Manchester te kiezen, ik snap wel dat hij een nieuwe uitdaging nodig had, en uiteraard een grote kans op (hoofd)prijzen.

Hij is geweldig bezig de afgelopen twee jaar, mooi om te zien, een Nederlander die succes heeft op het aller hoogste niveau.

Van Persie is geweldig in de PL en wie weet zal het hem eindelijk lukken om een keer kampioen te worden in een grote competitie. Ik gun het hem van harte en hopelijk kan hij dat niveau ook in NL elftal laten zien gezien hij ons beste speler is.

Pijnlijk om wellicht toe te geven, maar hij heeft gewoon gelijk. Manchester United is op dit moment in alle opzichten beter dan Arsenal. Bij United lopen amper voetballers rond die middelmaat zijn, bij Arsenal de meerderheid in de basis alleen al.

Natuurlijk is het jammer dat Van Persie afgelopen zomer vertrok bij Arsenal en natuurlijk was ik ook boos, voelde ik me ook in de steek gelaten, heb ik hem ook uitgescholden. Maar na verloop van tijd, als je rationeel gaat nadenken, besef je dat hij gewoon een goede keuze heeft gemaakt op sportief gebied. Bij Manchester United is de kans gewoon eenmaal veel groter om een prijs te pakken dan bij Arsenal.

Mensen die spelers als Van Persie, maar ook Nasri, Clichy, Adebayor, Toure, Fabregas, Henry, Vieira, Flamini en noem het maar op uitkotsen omdat ze Arsenal verlieten, moeten misschien maar eens verder kijken dan hun neus lang is. Het bestuur van Arsenal heeft gewoon ongelooflijk lopen blunderen, zij zijn de schuldigen van dit alles. Met name Stan Kroenke en Ivan Gazidis.

21 januari 2013 om 16:50

United stond in de middenmoot zonder zijn beslissende doelpunten volgens mij rond de 15e plek hebben mensen dat ooit omderzocht. Het verschil is dat United zonder Van Persie wel een andere sterspeler haalt. Iets wat

21 januari 2013 om 16:54

Ja als ze die wedstrijden met 10 man gespeeld hadden stonden ze 15e... als van Persie daar niet stond dan stond Welbeck of Chicarito op die positie. Tuurlijk die hadden er niet zoveel ingelegd als van Persie nu maar het is natuurlijk de grootste onzin om te zeggen dat ze dan rond de 15e plek zouden staan.

21 januari 2013 om 16:55

Heb ik ook gezien ja, maar dat vind ik van die onzinnige statistieken. United is in de afgelopen jaren gewoon constant in de top 2 geeindigd in de Premier League. Ook in de jaren ervoor zonder Van Persie. Als Van Persie die doelpunten niet had gemaakt, had Hernandez, Rooney of Welbeck ze wel gemaakt, zoals dat het geval was in de afgelopen jaren.

Dat Van Persie het verschil kan maken tussen net wel en net niet kampioen, dat denk ik wel. Daarom heeft United hem wellicht gehaald ook.

21 januari 2013 om 17:04

Laten we niet overdrijven Somagunner

Mssn was Arsenal alleen maar Rvp, maar Utd strijdt elk jaar weer voor de titel. Dus ook zonder RvP zouden ze in de top 3/4 eindigen.

21 januari 2013 om 17:05

United is sinds 92 niet meer uit de top 3 beland als ik me daarin niet vergis. Van Persie maakt inderdaad het verschil tussen kampioen of tweede / derde plaats.

21 januari 2013 om 17:36

Wat is er toch met al die Arsenal fans die denken dat United afhankelijk is van Vanpersie.
We zijn de afgelopen 20 jaar constante titelkandidaat in Engeland ongeacht welke spelers er in het team stonden.

Vorig jaar werd United met hetzelfde team als dit jaar (zonder van Persie) tweede en verloor het zelf knullig de titel uiteindelijk op doelsaldo van United. Arsenal eindigde (met van Persie) maar liefst 19!!! punten achter United.

Hoe kan het dat United zonder van Persie 19 punten voorloopt op Arsenal met van Persie ...en als United dan met Vanpersie wéér bovenaan staat zou het ineens allemaal aan van Persie moeten liggen!?

Hou toch op...dit lijkt een kansloze poging van de Arsenalsupporters om het gevoel te hebben dat ze toch enig aandeel hebben in de naderende kampioenschap van United. Wat jaren zonder prijzen niet met je verstand kan doen...wanhopig

21 januari 2013 om 18:06

je moet wel beseffen dat we dit jaar (afgezien van V.persie) een beter selectie hebben dan vorig jaar. en met van persie zouden we sowieso beter presteren

21 januari 2013 om 18:37

Kuch, vertrekt de trein alweer ?

Omdat je een volledig groen randje hebt ben ik in de veronderstelling dat je het volgende voorbeeld wel kunt begrijpen.

Vorig seizoen zonder Rvp, verloor United de titel in de laatste 30 seconden, op doelpuntensaldo. Ik ben ervan overtuigd dat SAF een back up plan had mocht de transfer van Robin niet zijn doorgegaan, dat is haast een zekere gedachte gezien het feit dat hij 26 jaar aan het roer staat.

Kom de United supporters dus aub niet vervelen met middenmoot verhalen, gezien het feit dat jij als arsenal supporter als laatst recht van spreken hebt als we spreken van een topclub die middelmaat presteert.

21 januari 2013 om 16:57

Als ik 2 duimpjes omhoog kon geven deed ik het!
Heb altijd hetzelfde als een speler bij Ajax vertrekt, in eerste instantie boos omdat die speler dan veel te danken heeft aan Ajax maar uiteindelijk toch blij voor de speler dat ie een stap hogerop kan.
Ik ben heel blij dat V. Perse naar (mijn) United is gekomen! Een mooie stap die je een speler als RVP zeker moet gunnen!

21 januari 2013 om 17:07

Haha, dank je!

Ja, soms is het niet anders. Ajax is Europees gezien natuurlijk een opleidingsclub en ik zou het ook prachtig vinden als spelers als Eriksen, De Jong, Fischer en noem maar op nog 10 jaar bij Ajax blijven, maar ook zij willen natuurlijk een keer een andere uitdaging.

Probleem is alleen bij Arsenal dat ze tien jaar geleden gewoon Europese top waren met veel topspelers. In de afgelopen tien jaar is Arsenal echter getransformeerd van een Europese topclub naar een Europese opleidingstopclub. Daarom doet het de fans, ook mij, zoveel pijn om elke zomer weer een topspeler zien te vertrekken en de club steeds verder achterop te zien raken bij de top.

21 januari 2013 om 17:14

Zelfde geld natuurlijk voor ajax, die waren 15 jaar geleden nog absolute top en zijn ingezakt, het is niet anders en hopen dat het nog is veranderd. Daar kan ze uefa ook wel zijn steentje aan bijdragen door met strengere regels te komen als je het aan mij vraagt! (zie de torenhoge schulden die clubs hebben.)

21 januari 2013 om 17:24

Ja, maar vraag me af in hoeverre Ajax echt een structureel Europese topclub is geweest. Toen, in die jaren wel, maar dat kwam vooral door een gouden lichting uit de jeugd. Maar ook toen gingen spelers weg bij Ajax om in een andere competitie te spelen. Dat is het nadeel van Ajax denk ik ook. Ajax kan zelf nog zo goed zijn, als de rest van de competitie matig is en blijft, dan zoeken spelers toch op een gegeven moment een andere uitdaging op.

Ben blij dat Ajax inmiddels weer fatsoenlijk beleid voert. Met Frank de Boer, Dennis Bergkamp, Wim Jonk, Ronald de Boer, Marc Overmars, Edwin van der Sar en straks ook Jaap Stam (en nog meer die ik vergeet te noemen nu) lijkt het weer ergens op. Ik ben niet gelovig, maar je mag dit gerust een geschenk uit de hemel noemen :P

21 januari 2013 om 17:41

Geen enkele echte fan zal ooit Fabregas, Henry of Vieira uitkotsen. Adebayor, Clichy, Nasri en van Persie voelden zich te goed voor de clubs waardoor ze zijn grootgemaakt en vertrokken naar de concurrent. Adebayor had net 1 heel goed jaar gehad, Nasri een half jaar, Clichy is nooit goed geweest en van Persie deed het anderhalf jaar lang geweldig. Kolo Touré heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad omdat ik het een hele sympathieke speler vind.

Van Persie zal door veel Arsenal fans nooit vergeven worden, omdat hij als captain het schip verliet en naar DE grote rivaal vertrok.

21 januari 2013 om 19:52

Natuurlijk is een binnenlandse transfer pijnlijker, maar maak het niet groter dan het is. Ze hebben allemaal de gemakkelijke weg gekozen.

Fabregas was ook captain, en heeft in de jaren dat hij bij Arsenal zat met Spanje grootse successen gehaald. Hij preekte tijdens zijn eerste persconferentie bij Barca dat hij Wenger zoveel verschuldigd was, maar zat toch aan het tafeltje naast Guardiala.

Ook Henry was captain, (2x kampioen, 3 fa cups), geen slecht woord over de legende Henry, maar ook hij koos voor het avontuur in Spanje in 2007 terwijl we in mei 2006 nog een CL- finale tegen Barca speelden, en ons team bruiste van het talent!!! Puur en alleen omdat 1 trofee ontbrak en er privé problemen waren. Na een jaar bleek dat hij doodongelukkig in Spanje was.

Van Persie heeft maar 1 FA Cup gewonnen en een Community Shield waar niemand wat om geeft. Zijn situatie bij het Nederlands elftal werd in twijfel getrokken en het Arsenal van 11/12 was veruit minder sprankelend, Ramsey, Walcott, Gervinho dan het Arsenal van 10/11 waar Cesc, Nasri en Wilshere wekelijks heerlijk voetbalden.

Hij heeft puur rationeel gekozen, zonder te denken aan zijn huidige status bij Arsenal. Of hij stond te ver weg van de fans om te beseffen dat dit een spuug in het gezicht van de achterban was, of het kon hem gewoon niks schelen.

Uiteindelijk heeft hij met dezelfde intenties als Henry en Fabregas gehandeld. Silverware.

21 januari 2013 om 20:34

Fabregas is ook gek gemaakt door heel Barcelona met de wekelijkse nieuwsberichten dat het voor Cesc tijd was om naar huis te komen enzo. Henry had zoveel voor de club gedaan en hij had de wens om nog voor Barcelona uit te komen en dat werd hem door iedereen gegund. Arsenal had veel hogere bedragen kunnen vragen, maar door de situatie werd er water bij de wijn gedaan. Henry was de beste spits ter wereld en Fabregas was een middenvelder van absolute wereldtop die pas net 24 was.

Het is niet alleen van Persie's schuld dat hij naar Man Utd is gegaan, Arsenal had hem nooit mogen verkopen en zeker niet aan Manchester United. Arsenal mag dan wel een megabedrag hebben ontvangen voor een speler van 29 jaar met een 1-jarig contract, maar gezien de financiële status van de club lijkt het mij niet dat ze die 30 miljoen echt niet konden missen.

Ik ben er van overtuigd dat Arsenal met van Persie, Cazorla, Podolski en Giroud die rustig gebracht kon worden momenteel boven United zou staan. City daargelaten. Ik zie de transfer van die verrader als wanbeleid van onze kant.

21 januari 2013 om 21:56

Hoewel het waar is wat je zegt over Fabregas, de man is volwassen en kan zijn eigen beslissingen nemen.

22 januari 2013 om 10:14

Je somt in je eerste alinea ook het cruciale punt op! Water bij de wijn? Als andere ploegen onze topspelers willen, moeten ze maar de volle pot betalen en anders niet. Die slappe mentaliteit heeft ons opgebroken, elke speler die het niet meer zag zitten tekende, met nog een jaar te gaan, niet bij, om vervolgens ergens te cashen.

Hetzelfde wat betreft een basisplaats, als iemand tweemaal niet presteert zet je hem op te bank om een signaal af te geven, niet de handen boven het hoofd houden en hopen dat iemand zich betert. Dit reflecteert zich in een wedstrijd zoals die van zondag, waar was de hoge pressie, de wil om duels te winnen, de wil om voor je plek te vechten? Die is er niet omdat dit elftal weet dat ze de volgende keer weer spelen. Alleen Wilshere was druk aan het zetten.

Fabregas was wel oud en wijs genoeg om te weten wat de consequenties van zijn keuze zouden zijn. Die hele situatie was inderdaad gewoon lelijk, met als toppunt dat Cesc, als Arsenal-speler, een Barca-shirt over zijn kop kreeg getrokken, kant en klaar met nummer 4 en zijn achternaam. Hij heeft in zijn Arsenal tijd ook altijd alles gegeven, maar werd na verloop van tijd net als RVP omringd door povere spelers.

RVP heeft het erg tactloos aangepakt en veel fans weten wel wat het probleem was tijdens die gesprekken met Wenger en Gazidis, maar zijn toch razend benieuwd wat nou precies gezegd is.

Arsenal is nog niet zo ver, het behoudt van RVP alleen zou niet genoeg zijn geweest. Het middenveld mist een breker, de defensie moet centraal nog versterkt worden, daarnaast zou een ervaren keeper niet misstaan.

Het kwaliteitsverschil is te groot bij Arsenal, zal RVP vast en zeker hebben aangegeven, denk aan Cazorla en Wilshere t.o.v. Gervinho en Ramsey. Een zo'n stoorzender en je plan is naar de klote.

Dat is ook het verschil met bijvoorbeeld een Man United. Een veel beter uitgebalanceerde selectie, maar ook de mentaliteit is gewoon 3x professioneler. Valencia is verre van een wonderkind, maar hij weet precies wat hij wel en niet kan, Walcott en Gervinho paraderen vaak rond alsof ze de nieuwe Henry zijn, i.p.v. de makkelijke oplossing te kiezen. Arsenal zal deze maand nog nieuwe krachten moeten halen, anders wordt het echt een 6e plek en ik ben benieuwd of de reacties deze zomer mild blijven.

21 januari 2013 om 18:31

Op dit moment?? Arsenal is zo goed als nooit op alle fronten beter geweest dan Manchester.
Manchester is op alle fronten en bijna altijd stukken beter geweest dan Arsenal.

21 januari 2013 om 18:41

Je begrijpt wat ik bedoel. Voorheen waren het zo'n beetje elkaars grootste rivalen in Engeland, samen met Liverpool ook. Nu doen zowel Arsenal als Liverpool niet eens meer mee om de titel.

21 januari 2013 om 19:53

Is Manchester wel eens ongeslagen kampioen geworden? Dat team van Arsenal was destijds op alle fronten beter dan United, ik heb überhaupt nog nooit een team zulk mooi voetbal zien spelen.

21 januari 2013 om 21:42

Zal bester..preston North End is ook wel eens ongeslagen kampioen geworden
Tuurlijk is Arsenal ook een (voormalig) topploeg in Engeland..maar Manchester toch wel een stukkie groter en beter hoor.

Haha blijf het lekker relativeren voor jezelf V. Persie. Maar het is heel simpel, je hebt in die 8 jaar barweinig kunnen betekenen voor Arsenal. Nu je eindelijk fit bent, ga je naar de (in hun ogen) directe riovaal.

Dat zal je nooit worden vergeven.

Ikzelf vind het erg jammer. Nasri, Fabregas en V. Persie samen en dan heb je nog Arteta, Wilshere en Walcott. Was een leuk team geweest, wat serieus mee zou doen.

Maar goed, kan ook wel begrijpen dat je gewoon een prijs wil hebben en dat kan je onmogelijk iedere speler met een topsport mentaliteit, kwalijk nemen.

21 januari 2013 om 16:45

Nope, nooit wat gepresteerd daar. 120doelpunten en 60 assists. Bijna persoonlijk verantwoordelijk voor het feit dat Arsenal die laatste seizoenen in het linkerrijtje eindigde en CL haalde. Arsenal 8 seizoenen trouw gebleven, terwijl de club wegzakte naar een bedenkelijk niveau.... Schaam je!

21 januari 2013 om 16:48

Op de belangrijke momenten, meen ik mij te herinneren dat hij geblesseerd was? Als het om de titel ging was hij afwezig. Toegegeven laatste jaar/seizoen, heeft hij Arsenal echt gered, maar ik blijf erbij dat hij te weinig voor Arsenal heeft gedaan in sportief opzicht.

Financieel is het natuurlijk een klapper

21 januari 2013 om 16:49

@villaboas, ja klopt buiten zijn doelpunten heeft hij verder niets laten zien. Ik moet hier Zola# gewoon gelijk geven.

Met Oranje is hij zowiezo al waardeloos en het is niet eens duidelijk of hij of Huntelaar basisspeler is.

In zijn carrière heeft die nog nooit een landstitel gewonnen terwijl hij al 29 jaar is. En het komt echt niet alleen door hem dat ze telkens in het linkerrijtje zijn geëindigd. Of ben je spelers als Henry, Pires, Ljungberg, Anelka enz vergeten?

Van Persie is geen Messi of Ronaldo die een wedstrijd in zijn eentje beslist en die bijv. prijzen weet te pakken. ja een prijs heeft die wel ja ( Player of the Month )

21 januari 2013 om 16:55

sowieso; Al die spelers gingen weg omdat ze bij Arsenal geen prijzen zouden winnen, maar zijn het niet juist die spelers die verantwoordelijk zijn voor het binnenslepen van prijzen? Grote fout in de mentaliteit van de spelers Imo.

21 januari 2013 om 17:04

bundesliga

als jij de laatste jaren engels voetbal had gevolgd dan had je geweten dat wat messi en ronaldo doen in de primera division robin van persie doet in de premier league. namelijk keer op keer in zn eentje wedstrijdjes beslissen.

ik wil niet chauvinistisch overkomen, maar voor mij wordt de gebruikelijke top 2, messi en ronaldo, uitgebreid naar een top 3, messi, ronaldo en van persie.

robin van persie, met afstand de beste speler van de premier league.

21 januari 2013 om 17:10

Dusdat...

Maar goed kijk heb het al eerder gezged, maar elke speler moet je per situatie beoordelen.

Nasri speelt eindelijk een half seizoen constant en wil gelijk hetzelfde salaris als Fabregas, Arsenal is niet gek en zegt ja daag. Fabregas onze captain en beste speler en jij wil na 3 maanden redelijk constant spelen hetzelfde byby.

Clichy was redelijk, geen supertalent of iets. Arsenal schatte dat goed in en je ziet nu ook hoe redelijk hij eigenlijk is.

Fabregas, tsja Barca, is toch wel (in die tijd) top van de top. Elk jaar spelen voor elke prijs die mogelijk haalbaar is i.t.t Arsenal waar CL en FA cup, vanuit hun situatie gewoon moeilijker was. Plus die hele campagne van Barca zelf om Fabregas helemaal gestoord te maken.. Dus hij ging naar huis.

V. Persie, wou gewoon prijzen winnen nu hij nog fit is. Want hij wist dat als hij bij Arsenal zou blijven en fit zou zijn, de kans op prijzen nog steeds miniem zou zijn vanwege City, Chelsea en United. (stiekem wist ie ook dat United, alle scheidsrechters mee heeft en Fergie alles mag maken, dus daarom ging ie naar United ipv City haha grapje united)

Even kijken wie heb ik niet gehad? Oja Hleb, was een goede speler voor Arsenal. Maar hij dacht dat hij beter kon (hopeloos gefaald zonder Wenger, net als Nasri).

Als we dan kijken, Fabregas, V. Persie, Nasri, Clichy, Hleb, Wilshere, Arteta, Oxlade, Walcott, Scezensy (or whatever), Sagna, Vermaelen, Koscielny en Gibbs. Had je in mijn ogen absoluut een team wat met gemak voor de prijzen mee zou doen, zowel in CL als in competitie.

Dus hoewel je zou denken van een patroon, heeft elke speler zijn eigen verhaal. En heeft het weinig te maken met ' ik win geen prijzen dus ik ga maar weg '. Meeste heeft te maken met een grotere uitdaging (barca, de beste) of geld (nasri en Clichy)...

21 januari 2013 om 17:20

Ja joh, die Zoal is duidelijk geen fan van van Persie. Als je niet snapt dat van Persie belangrijk is geweest voor Arsenal, dan is hij geen discussie waard!!

21 januari 2013 om 17:24

@zola ben het gedeeltelijk wel met je eens maar als je op jou manier gaat beredeneren kan je nog wel even doorgaan natuurlijk.
Ajax:
Als Zlaten, Chivu, Maxwell, Sneijder, van der Vaart, Steek, Suarez, Vertonghen, van der Wiel, Emanuelson, N. de Jong, Huntelaar bij Ajax waren gebleven dan werden ze met hun ogen dicht kampioen en zouden ze heel leuk mee doen in Europa.

21 januari 2013 om 17:33

Kissmam

Ik geen fan van V. Persie? Ik zet V. Persie boven Ronaldo in mijn lijstje hoor dus daar ligt het niet aan. In mijn ogen moet een speler alleen meer kunnen dan enkel goed voetballen om als 1 van de beste te worden aangestipt.

Dat is vooral persoonlijk, voor dat mensen me gaan aanvallen daarop

Skes14

Maar Arsenal is een totaal andere club natuurlijk. Die heeft te kampen met concurrentie waarvan het budget tig keer groter is, waar scoutingsgebied beperkt is etc. Maar wat ik ermee probeer te zeggen is dat als die spelers samen waren gebleven en hadden gezegd, wij worden gewoon 1 team voor de komende laten we zeggen 6 jaar, kan je daar veel meer mee snap je.

Arsenal verliest spelers op momenten dat het ze juist nodig heeft. En elke keer bij een verlies, is er een andere reden van toepassing. Terwijl de meeste toch een verband zien, wat in mijn ogen er juist niet is.

Spelers bij Arsenal gaan te vroeg weg in mijn ogen om echt beoordeeld te kunnen worden op het dan wel niet proberen van het behalen van prijzen. Zeker gezien de blessuregevoeligheid van sommige spelers en hun staat van dienst.

Het is mooi dat v. Persie 8 jaar heeft gespeeld voor Arsenal maar van die 8 jaar, hoeveel was hij op zo'n manier beslissend dat Arsenal daadwerkelijk profijt ervan heeft gehad? Daar steekt het me. Zeggen dat je toe bent aan iets anders, terwijl je in mijn ogen niet zoveel hebt gedaan voor de club die je groot heeft gemaakt, is jammer..

21 januari 2013 om 19:57

meen je dit nou serieus?

robin van persie is een fantastische voetballer die de supporters van arsenal schitterende momenten heeft doen beleven alleen al door zijn spel en de schitterende doelpunten die hij heeft gemaakt in dienst van arsneal.

verder draaf je ook een beetje door wat mij betreft. ik bedoel denk jij nou serieus dat arsenal bijvoorbeeld dit jaar champions league voetbal had gespeeld zonder robin van persie? of het jaar ervoor?

22 januari 2013 om 14:43

@cloud,

Nou Chauvinistisch ben je al want Robin van Persie is echt niet zo beslissend als je doet voorkomen.

Bergkamp en Henry waren de sleutelfiguren bij Arsenal. van Persie stond/staat in hun schaduw en komt dus absoluut niet in de buurt van deze 2 helden.

21 januari 2013 om 17:00

Wauw wat een reactie...
Jij bent nog steeds heel erg gefrustreerd over het vertrek van RVP bij Arsenal?
Als (volgens jou) RVP niks heeft weten te brengen bij Arsenal wat is dan het probleem van dat hij weg gaat?
Elke speler streeft het hoogste na en dat is Arsenal zeker niet, ze winnen al in geen jaren hoofd prijzen terwijl ze (afgelopen seizoen) de topscorer van de PL in huis hebben, dan kan je mij niet wijs maken dat RVP niks heeft kunnen brengen voor Arsenal!

21 januari 2013 om 17:14

Ik neem hem niet kwalijk dat hij wegwilde om prijzen te winnen maar wel op de manier waarop die weg is gegaan. Dat had ik niet verwacht van hem en ik zal hem dat ook niet vergeven.

Wel vind ik jammer dat die nu pas de erkenning krijgt voor zijn prestaties terwijl die al zo geweldig presteerde in zijn laatste 1'5 bij Arsenal en het halfjaar voor dat die geblesseerd raakte in die wedstrijd tegen Italie.

Ik hoop dat Manu dit jaar ook geen prijzen wint, niet omdat ik het Robin niet gun maar omdat ik hetmanu niet gun ook al speelt Rooney (die ik alles gun) daar.

Edit:spelligsfouten.

21 januari 2013 om 17:26

Ja dat was wel schandalig om te zien ja. Hij had de keuze allang voor zichzelf gemaakt...

Haha ja naja in Nederland lijkt het misschien dit jaar pas, maar in Engeland waren ze elke week vol lof over hem. Dus ik denk dat het vooral aan de berichtgeving ligt die negatief was over hem rond het Ek... Dat heeft veel invloed gehad!

Verder gun ik Rooney ook alles, alleen hij had in het blauw moeten spelen United zal ongetwijfeld dit jaar kampioen worden. Chelsea zit in een overgang en City lijkt eindelijk uit elkaar te vallen met die rare coach...

Geen concurrentie zou je zeggen..

21 januari 2013 om 17:46

Haha het zou voor Rooney nog beter zijn geweest als die bij Arsenal zat, echt een geweldige voetballer is het.

En jadd, er is op het moment niet echt concurrentie. Chelsea gaf ik vooraf de meeste kans maar die hebben iets waardoor ze nonchalant spelen als ze al 1-0 voorstaan om vervolgens het deksel op hun neus te krijgen. Vind het wel jammer want Chelsea is de enige die qua selectie, constantheid en ervarenheid tegen Manu zou kunnen opboksen. Arsenal heeft er het team niet voor en Manc niet de trainer en City niet de trainer ervoor. Daarnaast is hun team ook niet goed verdeeld.

21 januari 2013 om 17:17

Directe rivaal? Dat is United al lang niet meer.

21 januari 2013 om 17:22

In de ogen van de supporters he..

Gelukkig blijft hij respectvol tegen Arsenal, kan ik wel waarderen van hem. Niet zoals bijvoorbeeld Nasri, die zichzelf wel degelijk groter dan de club vond.
Toch zou dit Arsenal zo veel sterker zijn met Rvp. Ik bedoel, vorig seizoen eindigden we 3e, en dit seizoen zijn Gibbs en Wilshere helemaal terug, en hebben we Cazorla en Podolski die hem van aanvoer konden voorzien. Zo jammer dat hij is weggegaan...

Zei hij eerst niet dat hij weg wilde omdat hij prijzen wilde winnen? Aangezien hij nu zegt dat Arsenal altijd mee zal doen om de prijzen...

21 januari 2013 om 19:40

ze doen wel mee om de prijzen, maar winnen niet

Hij doet het toch erg goed daar bij man united, nu maar kampioen worden dan heeft hij eindelijk een premier league titel op zijn palmares

Nee, het is totaal geen sneer naar Arsenal toe. Heeft ook echt veel respect naar de club toe door dit te vertellen. Gelukkig stuurde Wenger hem weg. Een speler die alleen zichzelf.denkt hebben we niet nodig. Snapt hij niet dat Wenger nooit een vervanger haalde toen ie elke keer geblesseerd was?

Arsenal is te lief geweest, had hem gewoon moeten verkopen na de wedstrijd tegen Italie. Dan zat ie wel samen met Sneijder wel in Turkije.

21 januari 2013 om 17:18

Arsenal is te lief geweest voor alle spelers, ze moesten in veel gevallen beter optreden als een topclub. Zoals je zegt Van Persie die de kans krijgt na het vertrek van Ade maar blessures kreeg, ondanks dat hield Wenger vertrouwen in hem. Een echte topclub had dan een spits gehaald, als wedat ook hadden gedaan had het ons heel wat bespaard nu.

Nog steeds niet netjes om weg te gaan op het moment dat je eindelijk eens een jaar fit bent. Arsenal heeft hem al die voorgaande jaren door dik en dun gesteund. Clubliefde is dan ook iets wat je nauwelijks meer ziet tegenwoordig.

21 januari 2013 om 16:56

8 jaar de club trouw gebleven terwijl hij wist dat er toch nooit iets te winnen zou vallen. Trieste reactie!

21 januari 2013 om 16:58

Als je weet dat er niets te winnen valt blijf je ook niet 8 jaar bij een club of wel soms?

21 januari 2013 om 17:02

inderdaad dude,
8 jaar gespeeld, 194 competitiewedstrijden en daarin 96 keer gescoord.
Er zijn er niet zo heel veel die 8 jaar voor dezelfde club spelen en zo belangrijk zijn.

21 januari 2013 om 17:07

hij is niet 8 jaar lang belangrijk voor de club geweest, en al helemaal niet 8 jaar lang voor de club gespeeld. de term 8 jaar long onder contract gestaan bij.. zou toepasselijker zijn in deze.

21 januari 2013 om 17:11

Je draait het om Ajaxdude: elke willekeurige club had van Persie lang niet zoveel kansen gegeven. Pas in het laatste jaar groeide hij uit tot dit niveau, en had hij geen blessures.

21 januari 2013 om 17:15

Er zijn ook niet veel spelers die maar tot 194 competitiewedstrijden komen in 8 jaar tijd, waarvan ook nog 45 als invaller omdat hij talent was of omdat hij weer terug kwam van een blessure.

21 januari 2013 om 17:06

Enerzijds ben ik het met je eens. Van Persie is veel geblesseerd geweest en Wenger en Arsenal hielden altijd vertrouwen in hem.
Anderzijds (en grotendeels) oneens. Van Persie heeft Arsenal vorig jaar de champions league in geschoten (zonder hem hadden ze dat nooit gered), als hij nog eens wou vertrekken naar een andere topclub was dit het moment (nog 1 jaar contract en leeftijd eind 20). Bovendien heeft hij Arsenal toch zo'n 30 miljoen opgeleverd met nog slechts 1 jaar contract te gaan. Dat is absoluut geen misselijke prijs.

Van persie de man in vorm! jij heb inderdaad de Juiste keuze gemaakt! helaas was je maatje sneijder niet zo slim! wat ben jij in vorm zeg! gisteren maakten je weer een prachtige kopbal zeg! jammer dat jij en wes nooit hebben gevoetbald bij een club.

Ik vind het ook nog steeds pijnlijk om te zien dat Van Persie naar Man United is vertrokken. Ik beschouw het ook als verraad, aangezien Wenger vanaf het begin dat Van Persie naar Arsenal toe kwam altijd vertrouwen in hem heeft behouden. Hoe vaak is Van Persie wel niet geblesseerd geweest in zijn periode bij Arsenal? Hoeveel mensen waren er wel niet die kritiek hadden op Van Persie in zijn begin jaren bij Arsenal? Wenger gaf hem het vertrouwen om uit te groeien tot de speler die hij nu is. En ga dan nu niet zeggen dat je toe was aan een nieuwe uitdaging Van Persie, zeg gewoon eerlijk dat je naar Man United toe wilde vanwege een beter elftal en meer kans op prijzen. En ga dan niet zeggen dat je zeker weet dat Arsenal altijd om de prijzen mee zal blijven doen, want dan had je net zo goed bij Arsenal kunnen blijven.

van Persie heeft gewoon gelijk hierin. Bij Arsenal was en is het gewoon wat aanmodderen. Bij United speelt hij serieus om de prijzen en die gaat hij waarschijnlijk pakken dit jaar al. van Persie was de ontbrekende schakel bij United en ben benieuwd wat ze kunnen tegen Madrid.

21 januari 2013 om 16:59

Lol dat wordt dan zijn 1e landstitel in 11 jaar tijd.

21 januari 2013 om 17:23

En uiteraard een prachtige Uefa Cup die destijds tien keer lastiger te winnen was dan de huidige EL.

22 januari 2013 om 14:40

Nou en een Uefa Cup dan erbij.

1 Landstitel en een Uefa Cup vind ik niet echt bijzonder in 11 jaar tijd. Terwijl hij dat seizoen in de Uefa Cup niets heeft gescoord.

Wrijf het toch nog lekker in lieve jongen...

Hij is een arrogante kwal. Zonder Arsenal is hij nooit de speler geworden die hij nu is.
Elke keer moet dit in de media komen. Een beetje respect zou op zijn plaats zijn.
Waarom moeten wij elke keer weer dit horen het doet al genoeg pijn. Een echt
"gooner" zoals hij zichzelf vroeger noemde zou op zijn hoogtepunt in zijn carrière
nooit vertrekken naar de rivaal. Maar wat doet Dhr Van Persie. Hij vertrekt naar
De concurrent.

Mooie foto van voetbalzone trouwens. Prachtig genomen.

21 januari 2013 om 17:10

Ik begrijp je frustratie maar het was gewoon de enige juiste stap voor hem. Madrid, Barca en Bayern zaten niet op hem te wachten dus dan kom je bij een Engelse club uit die wat kan betekenen in Europa.

Hij heeft heel lang geprobeerd om wat op te bouwen bij Arsenal.. Maar liefst 8 jaar! Maar hij kreeg geen steun van de clubleiding omdat ze geen hoge bedragen aan spelers uitgeven. Met als resultaat wat er nu staat: een middelmatige ploeg.

Dus United was een juiste stap omdat hij ook wat wilt winnen in z'n carrière. En van 80.000 euro per week naar 253.000 euro per week is ook wel een verschil.

21 januari 2013 om 17:18

Dus jij wil beweren dat Van Persie 8 jaar geleden ook de ploeg op
Sleeptouw zoals hij vorig jaar deed. Als dit is een voornaamste reden
Moet zijn voor het vertrek van Van Persie dan kan ik jou niet serieus
neme..

21 januari 2013 om 17:35

Jij draait het hele verhaal om, sinds heeft Van Persie 8 jaar lang geprobeerd om iets te bouwen ? Hij is in 8 jaar tijd tot 194 competitiewedstrijden gekomen wat erg weinig is. Daarnaast zitten daar ook heel wat invalbeurten doordat die invaller was of net uit een blessure terug kwam. Het is Wenger die een spits in hem zag, het is Wenger die vertrouwen in hem hield door geen spits aan te trekken toen die weer eens geblesseerd was. Dus hoezo Robin heeft 8 jaar lang geprobeerd om iets op te bouwen, zeg aub niks over Arsenal als je ze niet volgt.

Het laatste 1,5 jaar heeft Robin geweldig gepresteerd voor ons en iedereen gaf hem ook de credits daarvoor. Maar Wenger hoort net zo goed daarvoor de credits te krijgen. En btw met het nieuwe contract dat Arsenal voor hem klaar had zou die meer dan die 80.000 verdienen waar jij het over hebt.

Robin van Persie neemt United dit seizoen op sleeptouw en ik denk dat United het echt getroffen heeft met hem. Ik weet niet wat die andere spitsen doen, maar zonder van Persie vraag ik me serieus af of zij ook 1e zouden staan. van Persie heeft nu wel betere spelers om zich heen als bij Arsenal en laat het wederom zien dit seizoen. Ik hoop dat van Gaal nu ook gaat inzien dat het Nederlands elftal afgestemd moet worden op de kwaliteiten van deze geweldenaar. Hij is de enige speler van Nederland die ik schaar bij de absolute wereldtop (ook boven Sneijder ja). In 2010 werd het team afgestemd op Sneijder (wat gezien zijn prestaties destijds logisch was), maar nu wordt het tijd om van Persie de belangrijkste man te maken.

van Rhijn heeft de meeste potentie van de rechtsbacks dus het is logisch dat van Gaal voor hem kiest. Janmaat heeft zichzelf gister behoorlijk in de vinger gesneden voor de ogen van Louis, dus die zal er voorlopig naast zitten. Vlaar doet het goed bij Aston Villa maar heeft de draaicirkel van een vrachtschip en Heitinga speelt amper. Gewoon de Vrij daar neerzetten die jongen boekt alleen maar progressie en is voetballend zó goed. Martins Indi ernaast dat is me toch een beest met behoorlijk wat snelheid. Op basis van de afgelopen maanden verdiend Daley Blind zeker een kans op de linksbackpositie. Indi is centraal sterker, Willems? Wat een grap die komt vooral slimheid tekort.

Clasie is de toekomst en hetzelfde geldt voor Strootman. Clasie was gister de enige Feyenoorder die een voldoende haalde en er zit naast het harde werken en meters maken ook veel voetbal in de jongen. Strootman geldt hetzelfde verhaal als voor Clasie in principe, in hem zie ik de toekomstige aanvoerder. Nigel de Jong en van der Vaart zijn op hun retour vind ik en je moet nu al doorselecteren met het oog op 2014 (wel zou ik ze nog bij de groep houden, tenminste de Jong). Sneijder is je aanvoerder en moet je opstellen, maar je moet hem duidelijk maken dat hij vooral van Persie moet bedienen vanuit het middeveld. Verder talenten als Maher, Fer en van Ginkel ook langzaam brengen. Robben gewoon op links zetten het is de beste optie die je hebt en Lens doet het uitstekend. Narsingh is geblesseerd anders zou hij bij mij spelen. Afellay, Lens, Elia en Huntelaar op de bank. Kuyt nooit meer oproepen.

Vermeer
van Rhijn
De Vrij
Martins Indi
Blind
Clasie
Strootman
Sneijder
Lens
van Persie
Robben
21 januari 2013 om 17:09

Volgens Utd fans wel, maar dat is onzin. Van Persie is echt onmisbaar voor ze, want nog nooit hebben ze zo'n shit defensie gehad. Van Persie is de reden dat ze beter zijn dan City en Chelsea.

21 januari 2013 om 17:17

Haal van Persie weg en dan ben ik benieuwd wie ze zovaak zou redden dmv doelpunten. Rooney is echt geen schim meer van wat hij was, Hernandéz en Welbeck zijn goede supersubs maar ook niet meer dan dat. Nee zoals volgens mij Mancini of Ferguson zei: van Persie is het verschil tussen City en United op de ranglijst.

Ik zag Real gister voetballen de eerste helft en ik hoop echt niet voor United dat Real deze lijn door zal trekken. Ronaldo, Ozil, Higuaín en Di Maria (hoe hij gister als vanouds vlamde pff), die spelen die hele United defensie aan flarden. Nu heeft Real ook een zwakke defensie waar van Persie van kan profiteren. Het centrale middeveld van United vind ik wel sterker (vooral in de breedte). Cleverly gaat het middeveld regeren denk ik en als Ferguson slim is stelt hij Scholes die wedstrijd op ipv Carrick. Ik kan niet wachten op die wedstrijd..

21 januari 2013 om 17:21

Vind je het centrale middenveld van Utd sterker dan van Real? Wow . Ik ben bang dat Real het middenveld met gemak domineert. Utd wordt regelmatig gedomineerd door zwakke PL ploegen namelijk. Het is dat RvP er dan weer een paar inschiet.

21 januari 2013 om 17:21

Carrick is juist de meest stabiele factor dit seizoen op het middenveld, al zegt dat weinig. Rooney heeft altijd een paar weken nodig om in vorm te komen en dit seizoen is zachtjes gezegd niet z'n seizoen geweest tot dusver, o.a twee blessures die hem verhinderden in vorm te blijven.

21 januari 2013 om 17:36

@persiangooner

het is voor mij als een Mancunian geen schande dat toe te geven, maar misschien komt dat ook doordat ik al vóór 2008 al een fan van V. Persie ben. Onze defensie heeft dit seizoen eerlijk gezegd er bar weinig van gebakken, maar dat is al een wedstrijd of 3,4 gelukkig aan het veranderen (komst Vidic?).

Alleen wat niet klopt, is de berekening dat wij dan 15e ofzo zouden staan... dat is natuurlijk belachelijk. Ik denk dat als we V. Persie niet hadden, wij net boven Chelsea of net eronder zouden staan. Misschien wel weer de eerste seizoen na 92 weer buiten de top 3 eindigen.

@xaviola

Rooney heeft nog een tijd nodig om in te komen en in top wedstrijden staat hij gelukkig wel bijna altijd zijn mannetje. Je mag btw Wellbeck buiten die supersubs houden... Chicharito is wel erg goed bezig. Wellbeck is opzich ook wel top, maar dit seizoen mist ie veel scherpte.

Ik heb de eerste helft van Real niet gezien gisteren, maar de tweede helft zag ik wel. In de tweede helft was Valencia zogenaamd de bovenliggende partij die druk probeerde te oefenen, maar ze bakten er werkelijks Niets van. Geen wonder dat Real ze van de mat kon spelen, maar ik heb ook de eerste helft niet gezien, dus ik ga geen conclusies trekken.
Hahahah, Scholes ipv Carrick tegen Real? Scholes die het moet hebben van zijn lange hoge ballen tegen een counter ploeg? Scholes de oude (held) in het midden die de verdediging moet helpen tegen o.a een snelle Ronaldo? Zoals Dreaming al aangaf... als er één iemand is die zeker mag zijn van een plekje tegen Real dan is dat Carrick wel... zelfs eerder dan van Persie (ben bang dat het counter tegen counter gaat worden, V. Persie kan dat wel aan, maar is daar niet ideaal voor, dan liever Chicho).

21 januari 2013 om 17:47

Natuurlijk is 15e onzin. Top-4 halen jullie altijd wel.

21 januari 2013 om 18:15

@ Persiangooner

Haha als Modric een keer centraal op het middeveld speelt dan ja. Maar wij weten allemaal dat Alonso en Khedira zullen spelen en voetballend vind ik hun maar matig. Alonso is een bikkelaar met een geweldige lange trap, maar in de combinatie is hij gewoon slecht. Khedira is in de combinatie ook slecht, maar is een loper met de longen van een paard.

@ Dreaming en Nolegend
Mjah, Carrick en Cleverly zijn de toekomst maar ik zou tegen Real liever gaan voor een routinier als Giggs of Scholes naast één van de eerdergenoemde spelers. Waarom vinden jullie het raar dat ik Scholes zeg? Die defensie van United is zwak juist een bikkelaar als Scholes kan die defensie uitstekend ondersteunen. En buiten dat kan Scholes ondanks zijn leeftijd een middeveld nog altijd het best controleren van al jullie middevelders. Goed dan wordt het Carrick en Scholes, maar dan zitten er 2 middevelders op de bank die voetballend Alonso en Khedira kapot kunnen spelen (anderson en Cleverly). Het ligt meer aan de tactiek van Ferguson. Denk je serieus dat United gaat counteren? Dat zou zonde zijn. Als ik United was zou ik juist proberen te voetballen tegen Real. Zelf zou ik altijd voor Smalling en Jones gaan centraall, Ferdinand en Vidic zijn allang niet meer wat ze ooit waren.

Met Rooney hangend vanaf links en naar binnenkomend kan hij veel betekenen. Arbeloa moet hij wel aankunnen ondanks zijn vormcrisis. Kagawa is een dribbelaar een hele wendbare speler en daar hebben ze bij Real altijd moeite mee. Chicharito kan Marcelo/coentrao heel veel loopwerk laten verrichten en zelf ook makkelijk scoren omdat hij veelal naar het midden trekt. Zo komen die backs minder aan hetgeen toe waarin ze uitblinken: aanvallen. Het is een gedurfde opstelling, maar je moet lef tonen en naar voren durven te voetballen en continue pressen. Real is niet in staat om zich daaruit te voetballen, als je ze voetballend in de tang hebt zitten ze al gauw klem. Maar ga je twijfelen en op 2 gedachtes hinken dan verlies je het sowieso en als je wil gaan counteren tegen ze? Real Madrid is de koning van het counteren elke counter is zowat raak bij hun.

De Gea
Rafael
Smalling
Jones
Evra
Scholes
Carrick
Chicharito
Kagawa
Rooney
van Persie
21 januari 2013 om 18:41

Vorig seizoen, de titel verloren op doelpunten saldo zonder Rvp. SAF had ongetwijfeld een back up plan mocht de Van Persie transfer zijn afgeketst en dan zou United zoals de afgelopen 20 jaar gewoon weer meedoen om alle prijzen

21 januari 2013 om 18:44

Jouw obsessie met United is bijna lachwekkend te noemen. Zelden zie ik een 'rivaliserende' supporter zich zo vaak melden bij een United topic. Ergens diep, zit toch een bepaald respect voor United ?

United zou zoals ik in eerdere reacties aangaf ook gewoon zonder RvP meedoen om de prijzen. Het is een fantatische speler, één van de beste spitsen van Europa, maar United gezien hadden ze vast een back up plan mocht zijn transfer niet zijn doorgegaan.

21 januari 2013 om 18:45

Misschien was dat hahahah van mij een beetje overdreven, maar ik denk niet dat het een goed idee is om Scholes tegen Real Madrid neer te zetten. Scholes is de jongste niet meer en hij kan het niet meer belopen en zeker niet tegen een counter ploeg á la RM. Giggs mag wat mij betreft zeker neergezet worden en al helemaal als je kijkt naar de alternatieven (wellbeck, Nani).

Ik hoop niet dat Ferguson gaat counteren, maar uit tegen Real zie ik het somber in en denk dat hij dat wel gaat doen.

Anderson is geen zekerheidje dit seizoen en is te vaak geblesseerd zo ook nu. Ik weet niet zeker of hij er goed uit gaat komen. Verder gaat SAF zowieso Valencia rechts zetten om Rafael een beetje te helpen tegen Ronaldo.

ik verwacht eerlijk gezegd meer zoiets:

De Gea
Rafael
Ferdinand
Vidic
Evra
Carrick
Cleverly
Valencia
Rooney
Giggs
V. Persie
21 januari 2013 om 18:49

Haal Scholes er maar uit voor een loopvermogen en dynamische middenvelder als Cleverly of Anderson en voorin zou ik het toch eerst proberen met Valencia om zo de backs van Madrid meteen op scherp te zetten en bovendien kan Valencia ook nog eens zijn verdedigende taken afwerken en dat is niet een gebrek als je het tegen Marcelo moet opnemen.

21 januari 2013 om 19:31

PG, dat is van die speculatieve onzin die nergens op slaat. De feiten zijn: vorig jaar zonder Van Persie, met dezelfde selectie (zeker dezelfde verdediging, toen nog shitter zelfs) en een gigantische blessuregolf het hele seizoen door werd United tweede met maar liefst 89 punten.

Ik dacht dat het alleen voor de jonge en/of domme mensen was weggelegd, maar ook jij onderschat blijkbaar Ferguson's vermogen om zijn team aan te passen aan wat hij heeft en er alsnog succes mee te halen. Daarnaast weet je ook niet wat hij had binnengehaald of hoe hij was gaan spelen als hij RVP niet had kunnen binnenhalen. Het is even waarschijnlijk dat United zonder RVP maar met transfer X zelfs nog veel beter en dominanter zou gaan spelen zijn dan nu het geval is. Wie zal het zeggen?

Het is niet omdat een speler nu heel wat bijbrengt dat een gelijkaardig resultaat (het ging misschien iets minder zijn, maar niet veel) er niet ging gekomen zijn zonder die ene speler. Beetje scorebordjournalistiek eigenlijk.

Ferguson bewijst dat nog maar een 20-tal jaar of zo. Je zou gaan denken dat mensen het eindelijk eens zouden leren. Toen Ince vertrok, toen Cantona vertrok, toen RVN vertrok, toen Beckham vertrok, toen Ronaldo vertrok,...elke keer ging United in elkaar zakken. Niks bleek echter minder waar elke keer. Integendeel zelfs. Vaak gingen ze gewoon beter spelen zonder die ene waar het team om draaide.

Ik snap dat jullie graag op één of andere indirecte manier wat credits willen opeisen voor United's succes maar je moet ook niet overdrijven. Het wordt bij sommigen echt een obsessie...

21 januari 2013 om 19:56

@ King_eric

Daar twijfelt niemand aan. Maar de keuze is gevallen op RvP en zijn impact is ontzettend groot. Daarom is het veilig om te concluderen dat Utd zonder RvP niet zo dichtbij de titel zou zijn als nu.

De defensie is nog nooit zo shit geweest als dit seizoen man . Jullie hebben nu al 30 tegen, vorig seizoen aan het einde van de rit 33.

Ik hoef helemaal geen credits voor Utd's successen maar het wordt tijd dat RvP de waardering krijgt die hij verdient.

21 januari 2013 om 20:33

@king_eric

Ik vind dat je een twee belangrijke schakels vergeet die er vorig
seizoen niet waren. Als eerste was Wilshere er niet hij is op dit
Moment de best presterende speler in de wedstrijden van Arsenal
een enorm belangrijke schakel in dit elftal. En tevens vergeet je
Ook dat Cazorla er vorig seizoen ook niet was. Hij is een speler
Die dit seizoen echt iets extra's bij de ploeg brengt met zijn creativiteit
en inzicht een ultieme spelverdeler. Als Van Persie dit seizoen
Bij Arsenal was gebleven weet ik zeker dat hij met zijn loopacties
en positionering bij Arsenal dit seizoen door de ultieme
Spelverdeler Cazorla op zijn wenken bediend worden

21 januari 2013 om 17:25

ik heb toch wel wat aanmerkingen op jouw verhaal.

sieso vergeet je ola john. die is nu al veel beter dan jermaine lens en heeft een veel grotere potentie.

verder vind ik clasie dit seizoen niet echt denderend. dan heb ik veel liever adem maher.

en ik mis virgil van dijk. serieus± als van gaal objectief is dan moet hij van dijk een keertje gaan oproepen. dat kan net zon sensatie worden bij oranje als martins indi. mooi duo overgins ook martins indi - vrigil van dijk.

Ik blijf er bij dat hij nooit naar de rivaal had mogen gaan, niet na wat Arsenal voor 'm heb betekent..

Het doet nog steeds pijn dat hij niet meer voor Arsenal speelt, maar ik kan alleen maar bewondering hebben voor hem. Het ziet er allemaal zo sierlijk en technisch hoogstaand uit dat de voetballiefhebber in mij niet boos op hem kan blijven. De Arsenal supporter in mij denkt daar overigens wel een beetje anders over.

21 januari 2013 om 18:02

Voor het nederlands voetbal.

Voor de carrière van de speler zelf.

Voor de nalatenschap van de speler zelf.

Voor zijn geloofwaardigheid als professional.

RVP zal de boeken in gaan als een van de grootste spelers in de meeste populaire competitie van de wereld.

Sneijder zal in de boeken gaan als een van de grootste talenten die al op zijn 28 voor geld en gemak koos.

Het is maar hoe serieus je genomen wil worden als uit oefenaar van je beroep.

Dat hij een nieuwe uitdaging wilde kan ik me iets bij voorstellen.
Dat je dan Arsenal verruilt voor Manchester United zal ik daarmee alleen nooit kunnen rijmen.
Hij speelt goed, maar dat maakt hem voor mij niet minder verrader.
Dat hij faalt in Oranje helpt ook niet echt mee.

21 januari 2013 om 18:05

Onzin.

Arsenal is gewoon een net niet club. Ze spelen stelselmatig niet voor de prijzen mee omdat ze niet bereidt zijn de investeringen te doen die nodig zijn om met de top mee te draaien in Engeland. Zelfs de Spurs geven meer geld uit.

Als Wenger werkelijk gebruik had gemaakt van de budget wat er ligt en een behoorlijke versterkingen had gehaald dan was RVP gewoon gebleven.

In plaats daarvan wordt hij gedwongen om voor een ander club te kiezen. Hij kan overal naar toe. Maar denk je dat hij voor de poenerige club kiest waar hij het meeste kan verdienen. Nee hij kiest voor de club met de grootste traditie en internationale naam. Dat is bewonderenswaardig. Kunnen sommige Nederlandse profs nog een puntje aan zuigen.

21 januari 2013 om 19:14

Het gaat er hier om dat iedere Gunner hem liever naar een andere competitie had zien gaan, dat was ook het beste geweest uit respect naar zijn oude club.

De vertrekken van Henry, Fabregas (en ook wel Song) naar Barcelona zijn dan ook veel meer geaccepteerd dan die van Nasri, Clichy en van Persie naar andere teams in de Bpl.

21 januari 2013 om 19:43

Daar kan ik absoluut inkomen. Maar buiten Barca en Real zijn er niet echt veel mogelijkheden voor een model prof zoals van Persie.

Italie is lang niet meer wat het geweest is.

PGS is alleen een club voor spelers die voornamelijk geld belangrijk vinden.

Aangezien Real en Barca niet opzoek waren vind ik het niet zo heel gek dat hij,gezien zijn wens om prijzen te winnen en zijn leeftijd,in Engeland is gebleven.

Snap dat het matig is dat alle spelers vertrekken maar bij RVP weet ik zeker dat hij wel gebleven was als de club zich versterkt had (nasri en Clichy waren volgens mij gewoon voor de poen gegaan).

Hoezo verrader? Hoe moet toch zelf weten wat hij doet.hij wil graag prijzen winnen.hij heeft acht jaar bij Arsenal gewerkt en nu is ie ineens een verrader? Nee hoor.ik gun het hem echt.dat zouden de echte supporters ook moeten doen.

Je ziet hem echt stralen als hij het veld op komt lopen bij United.
Een echte professional die elke dag met zij beroep bezig is en zo goed is moet dat ook op het hoogste niveau kunnen laten zien.
Ik begin hem eindelijk te snappen.

Ik hoop dat hij captain word van Oranje.

Setto helemaal mee eens nieuwe uitdaging prima maar je gaat niet naar de concurent.
Je bent en blijft een verrader judas scum arsenal komt van zelf weer aan de top.
Zonder arsenal was hij niks, maar hij kon daar ook meer verdienen respect voor het beleid van arsenal.

Met een beleid dat hun hebben komen de prijzen van zelf.
Hij luisterde naar het kleine geld wolfje in hem van persie.
Veel succes bij boring united kan niet wachten tot je weer naar het emirates komt.

21 januari 2013 om 18:08

Arsenal speelt altijd mooi voetbal maar je moet wel een beetje realistisch blijven. Zolang ze stelselmatig hun beste spelers blijven verkopen wordt het nooit wat met de club.

Ze hebben de rijkste man van de Oekraine klaar staan om er een paar honderd miljoen in te pompen maar in plaats daarvan houden ze de hand op de knip.

Vervolgens loopt alle werkelijk uitzonderlijke kwaliteit de deur uit.

Ze gaan nu opeens overstag voor Walcott.hij is zeker een aardige speler maar het is een beetje to little to late. Ze hadden gewoon het team behoorlijke moeten versterken dan was RVP waarschijnlijk nooit weggegaan.

Arsenal is geen concurrent voor Manu. Heb je wel gezien waar ze de laatste paar jaar geëindigd zijn.

Wow van persie word wel erg overschat. Rijtje in ronaldo en messi?? Kom op zeg messi en ronaldo zijn 2 klassen beter

@redactie: De volgende reactie van mij is verwijderd, kan iemand mij uitleggen waarom dit is gebeurt..???

Nogmaals, wie bepaald wat een goede keuze is..? Als hij daar gelukkig wordt en elke week de pannen van de dak speelt dan is dat toch een goede keuze van hem of niet.. Ik zou ';m ook liever in Engeland of Spanje willen zien schitteren maar wie ben ik om zijn keuze te veroordelen..

En zo is het Robin, en nu kampioen worden met Manchester dat zou ik jou heel erg gunnen

Robin van Persie . echt een goede voetballer , altijd respect gehad voor hem, hij doet precies hetzelfde als hij met arsenal deed, alleen speelt hij voor het kampioensschap en komt zeker verder met united bij het champions leuage dan met arsenal.

Hij blijft maar scoren en scoren, voor oranje en voor united.

Iedereen zou hem eigenlijk het beste moeten gunnen, want hij is toch op dit moment het uitangsbord voor ons Oranje. Of willen we nu beweren dat Sneijder of Robben op dit moment de draagbord zijn voor Oranje ?

on : RvP is op het perfecte moment binnengekomen, een beetje als het 'cantona'effect, alleen stond United toen uit mijn hoofd 12 jaar droog zonder titel en dat is nu wel anders. Het is een verademing om hem in vorm te zien spelers, zijn linkerbeen, zijn rechterbeen, zijn controle, balhandeling, overzicht en ga zo maar door.

United is dit seizoen hongeriger dan ooit, vooral gezien het gebeuren vorig seizoen en RvP is na 8 jaar droogte wel toe aan een echte prijs. Perfect fit zeg ik dan

kampioenschappen in 2006–07, 2007–08, 2008–09, 2010–11 en zal het jaar 2012-2013 weer het jaar van United worden ?

Aan al degenen die de Oranjevergelijking met Huntelaar maken: vpersie scoorde de afgelopen 2jaar meer in Interlands dan Huntelaar.

21 januari 2013 om 19:19

En hoeveel minuten hebben beide in de spits gemaakt?

Van Persie doet het geweldig in Engeland, maar probeer aub niet door te slaan en onzin uit te kramen.

Er heeft tot nog toe maar 1 spits gepresteerd bij Oranje, daar hoeft niemand aan te twijfelen.

21 januari 2013 om 21:49

Heb het maar even opgezocht en jawel: Robin heeft de afgelopen 2 jaar minder minuten nodig om te scoren dan huntelaar. zo, dan is dat probleem ook weer opgelost. Nu nog een nummer 10 erin die als 10 speelt en het kan nog wát worden met de met afstand beste voetballer van Nederland

22 januari 2013 om 12:51

En heb je ook gekeken hoeveel van de die minuten in de spits was?

Ik kan me namelijk 4 goals herinneren in 2011...tegen San Marino....als rechtsbuiten.....

Dus wederom: Lees mn bovenste stukje....

Alleen al vanwege die gefrustreerde Arsenal supporters hier, ben ik blij dat Van Persie het fantastisch doet bij Manchester United. Ik hoop ook van harte dat hij kampioen wordt.

Als Robin iets over Arsenal zegt is het altijd vol respect. Desondanks wordt hij steeds afgebrand door de zogenaamde supporters hier. Met zijn vertrek heeft Van Persie niets anders gedaan dan 95 procent van alle voetballers zouden hebben gedaan als ze de kans kregen. Zich sportief en fianancieel verbeterd. Daar lijkt mij helemaal niets mis mee.

21 januari 2013 om 22:12

Ik vind het jammer dat Van Persie weg is gegaan, maar als je wekelijks met Gervinho en consorten op het trainingsveld (en nog erger, in wedstrijd) moet staan dan is het niet geheel onlogisch dat Van Persie naar United ging. Fout van Gazidis en de rest van de board.

Maar ga nou niet grappig lopen doen met 'al die gefrustreerde Arsenal supporters.' Het is nog steeds een overstap die niet veel gemaakt hebben en ook weinig zullen maken.

Het zou hypocriet zijn, om te zeggen dat hij bij Arsenal moest blijven. Als hij 1 word met United en de cl pakt, is hij dan de beste speler van 2013?

Van persie mijn idool, je bent zo compleet zo goed met de bal. Deze man moest genomineerd zijn bij de gouden bal.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren