Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Rangers FC overweegt aansluiting bij Nederlands-Belgische competitie

Laatste update:
/

Rangers FC, het voormalige Glasgow Rangers, heeft boos gereageerd op het voorstel de Schotse competitie te hervormen. The Gers hebben gedreigd met 'verhuizing' naar het buitenland; Nederland en België bijvoorbeeld.

Directeur Charles Green noemde woensdag aansluiting bij de zogeheten 'BeNeLiga' een mogelijkheid, hoewel die vooralsnog alleen voor de vrouwen bestaat. "Dat is, met de hand op het hart, op dit moment geen optie. Maar het betekent niet dat het geen optie kan worden", verzekerde de sportbestuurder.

De 54-voudig landskampioen werd wegens ernstige financiële problemen teruggezet naar het laagste niveau. Hoewel Rangers FC dit seizoen zo goed als zeker kampioen wordt, schiet de fameuze club daar niets mee op als het herstructureringsplan van de bond, nog maar drie divisies met meer clubs, wordt goedgekeurd. Een verzoek om versnelde promotie van Green, die 27 miljoen euro binnenhaalde met de hernieuwde gang naar de beurs vorige maand, werd afgewezen.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

From Sergiño, to you | PSV
Reacties

dadelijk wordt het nog een competitie met alle landen van europa, dat is toch niet leuk.

9 januari 2013 om 21:19

@coenmoulijnrip

Als het een volledig werkend plan zou zijn zou het natuurlijk fantastisch zijn, maar het is 100% onmogelijk.

9 januari 2013 om 21:24

Gelukkig zal het niet zover gaan komen.

Bovendien hebben we al Europese competities, ze heten de Champions League en de Europa League.

10 januari 2013 om 00:13

Laten we inderdaad hopen dat dit niet gebeurt.
Eigenlijk gewoon een club wat faillet is gegaan laten aansluiten bij een andere competitie.
Ongeacht hoe groot een club ook is moet dit niet worden toegestaan.

10 januari 2013 om 10:46

Wat dachten we van het reizen. Rangers uit leuk, ff met het vliegtuig naar Schotland.

Belachelijk plan. Rangers heeft niks maar dan ook niks in een nederlands-belgische competitie te zoeken. T is verdorie geen europa league hier.

9 januari 2013 om 21:00

Waarom niet? Waarom zou je Anderlecht en Club Brugge wel accepteren maar Rangers niet. Sportief gezien zou het nog een topclub erbij zijn. Ze zouden zeker titelkandidaat kunnen zijn.

9 januari 2013 om 21:07

wat je een topclub noemt zeg bijna alle goede spelers zijn weg
en ze spelen nou op een niveau wat ook echt niet goed is
ik heb respect voor ze en vindt het jammer van de financiele gevolgen bij de club
maar het is ook echt een slecht idee ik bedoel ze moeten helemaal uit Schotland komen

9 januari 2013 om 21:07

Schotland grenst niet eens aan Nederland of België, waarom zouden ze dan mee mogen doen? Laat dan gelijk clubs uit Kroatië of Servië ofzo meedoen. Zoals Hveenfean al zei, Het is niet de bedoeling dat de Bene Liga een soort Europa League wordt.

9 januari 2013 om 21:07

Er komen wel andere kosten bij kijken, zoals vliegkosten voor elke Nederlandse/belgische club en voor Rangers iedere uitwedstrijd. Daarnaast spreken ze niet eens de Nederlandse taal (al kan je dat ook van sommige Belgische teams zeggen) en hebben ze geen enkele binding met Nederland en België. Het zou gewoon heel raar zijn om dan 1 team van over de zee te hebben. En stel je voor dat ze dan een keer degraderen, dan komen al die kleine clubs ook in de problemen omdat ze de vliegkosten nauwelijks kunnen betalen.

9 januari 2013 om 21:08

Glasgow Rangers bestaat helemaal niet meer, dit Rangers is een derde divisieclub die nog nooit iets gewonnen heeft, die Beneliga gaat er trouwens nooit komen, er is geen Nederlandse club die daar voordeel bij heeft.

9 januari 2013 om 21:10

Als Rangers weer op het hoogste niveau zouden spelen zouden ze natuurlijk ook weer interessant worden voor betere spelers. Het Rangers van voor de financiële problemen had best een behoorlijk elftal. Misschien niet het mooiste voetbal om naar te kijken, maar ze deden regelmatig mee met de CL, om maar een voorbeeld te geven.

9 januari 2013 om 21:12

Wat maakt het uit dat beide landen niet direct aan elkaar grenzen? Waarom zou dat niet mogen? En een Europa League wordt het niet, aangezien het een reguliere competitie zou worden. Dus geen toernooi.

9 januari 2013 om 21:15

Vliegkosten? Je kan gewoon met de boot als het allemaal te duur wordt. Voor sommige clubs is het misschien wel even ver weg om met de boot naar Glasgow te gaan dan naar het zuidelijkste punt van België. Losvan het feit dat elke ploeg maar één keer naar Schotland moet. Het is eerder vervelend voor de Schotten die veel meer moeten reizen. En qua taal praten de meeste Nederlanders beter Engels dan Frans. Dat kan het probleem al helemaal niet ijn.

9 januari 2013 om 21:18

Hoe dat juridisch zit weet ik niet, maar je zal ongetwijfeld gelijk hebben. Maar iedereen weet dat Rangers FC en Glasgow Rangers dezelfde club zijn met dezelfde fans en men associeert het ook met hen ook met het verleden van Glasgow Rangers.
Ik ben het met je eens dat de Nederlandse clubs er geen voordeel bij hebben. Nederland is ook niet de vragende partij, gelukkig maar. België en in dit geval Schotland, willen profiteren van het feit dat wij een leuke competitie hebben. Maar mocht het wel doorgaan, dan heb ik liever dat ze het gelijk goed doen. Ik heb liever een club als Rangers FC erbij dan een Zulte-waregem of een andere nietszeggende club (voor mij als Nederlander).

9 januari 2013 om 21:34

Het is de Bene liga, niet de Benesc.

Lekker kut ook als je bijvoorbeeld net een Europa league wedstrijd in Rusland heb gespeeld en 3dagen daarna meteen uit naar Glasgow moet.

9 januari 2013 om 21:39

Maar als pak hem beet Heerenveen uit naar Kortrijk moetis dat wel lekker na een Europese wedstrijd?

9 januari 2013 om 21:40

Wat een gedoe zeg, Rangers FC en Glasgow Rangers zijn nog altijd dezelfde club. Het is alleen een doorstart met een kleine naamswijziging. Clubs als Lugano en Fiorentina beschouwen we ook nog steeds als dezelfde clubs als voor hun faillissement. Ik vind het prima als Rangers FC de historie nemen van voor het faillissement. Zij hun historie, Celtic de toekomst

9 januari 2013 om 21:47

@supersub: Het halen van dat 'behoorlijke elftal' is hetgene dat ze uiteindelijk de kop heeft gekost. In hun ziekelijke obsessie om (net als grote broer Celtic) de Europa Cup 1 te winnen, hebben ze jarenlang buiten hun beurs geleefd met als resultaat dat ze er uiteindelijk onderdoor zijn gegaan. Ik heb dan ook weinig respect voor 'het verleden' van Rangers.

Verder is het leuk dat er iemand is gekomen die het stadion heeft opgekocht en de boel 'the Rangers'' heeft genoemd, maar feit is dat het hier een nieuwe club betreft zonder enige vorm van historie. Waar meneer Green dan ook het idee vandaan haalt dat hij overal met open armen verwelkomt zal worden, is voor mij een raadsel.

9 januari 2013 om 21:50

@adzevedo: Dus als ik een zonnebankkuur neem, Graceland en de rechten van Michael Jackson op koop, de moonwalk leer en mezelf The Michael Jackson noem, dan geloof jij dat ik Thriller heb ingezongen en voor een uitverkochte Kuip heb gestaan?

9 januari 2013 om 22:03

@alpenreus

Ik weet dat jij hier anders over denkt, maar het boeit mij werkelijk helemaal niks dat ze die gekochte historie houden. Ze betalen sinds de doorstart al de prijs daarvoor en terwijl zij lekker in de lagere divisies hun balletje trappen gaat Celtic door met zijn nieuwe periode van dominantie.

9 januari 2013 om 22:07

het is geen doorstart maar een nieuwe club,die de historie van de failiete club claimt. om weer te kunnen spelen moesten ze opnieuw lidmaatschap van de bond aanvragen en omdat het een nieuwe club is moesten ze onderaan de ladder beginnen zoals elke nieuwe club

9 januari 2013 om 22:09

Tuurlijk hebben ze in het verleden fouten gemaakt, anders waren ze niet failliet geweest. Maar een club als Rangers FC heeft in alles de potentie om in een eventuele Beneliga bij de topteams te horen. Evenals Celtic als ze mee zouden willen doen.
En formeel zal de geschiedenis van Glasgow Rangers niet hetzelfde Ijn als Rangers FC. Maar iedereen weet dat GR en RFC met elkaar verbonden zijn.

9 januari 2013 om 22:10

De prijs waarvoor? Ze denken dat ze lachend een schuld van 100+ miljoen achter zich kunnen laten en frank en vrij in de Premier League in kunnen stappen alsof er niets is gebeurd. En dat, zonder ook maar 1 woord van excuus, berouw of wat dan ook! En dan ook nog lopen roepen dat ze zo'n geweldige schuldenvrije club zijn! Om te kotsen!

9 januari 2013 om 22:14

@bloedworst7
Dat is toch onzin in elk land in Europa moeten ze verder reizen.

ontopic
Ik zie het ook niet zitten met Rangers want dat lijkt me beetje omslachtig.
Beneiga ben ik voor maar nog een land/club erbij nee.

9 januari 2013 om 23:04

@alpenreus, het claimen van Michael Jackson is totaal iets anders dan het claimen van een voormalige club.
Als Rangers FC over 5 jaar weer in de top meedoet, met het oude stadion en het blauwe shirt, dan zal iedereen de link leggen met Glasgow Rangers die vele malen kampioen is geworden in Schotland..
Als jij een zonnebankkur neemt, Graceland en de rechten van Michael Jackson op koopt, de moonwalk doet en jezelf die belachijke naam geeft.. Dan ben je gewoon een imator!
ps wist je al dat Fiorentina ook al een keer weg is geweest?

9 januari 2013 om 23:19

Leuk geprobeerd Svenh maar de historie van de Rangers is na 140 jaar tot stilstand gekomen. Toekomstige titels komen op het conto van Sevco/the Rangers/rangers International, hoe ze ook mogen heten.

Rangers will be turning in their graves at the thought of Sevco playing outwith Scotland.

10 januari 2013 om 00:39

Met een grote deel van je reactie ben ik het eens. Alleen denk ik dat nederlandse clubs toch profijt kunnen hebben van een beneliga.

Zo kom je bijvoorbeeld wekelijks meer topclubs tegen en word het vanzelf aantrekkelijker.
Ik weet dat er overal wel scouts aanwezig zijn maar..
Er worden door vele scouts beweerd dat er een enorm goeie lichting talenten lopen in belgie. Die komen dan ook makkelijker in de picture.

10 januari 2013 om 00:50

Dat van die meerdere topclubs vraag ik me af. In het begin heb je meerdere topclubs, maar over een jaar of tien heb je misschien vier of vijf clubs die elke jaar om de titel speelt in de Beneliga. Maar er zullen dan ook weer clubs zijn die dan net buiten de pot pissen.
Qua talent komen ze nu ook wel goed in de picture. De Eredvisie is de talentencopetitie bij uitstek. Scouts houden onze competitie echt wel inde gaten. Wij moeten juist nog meer gaan specialiseren in opleiden. Ik denk dat we op die manier meer kans hebben tot overleven.

10 januari 2013 om 01:12

@wuzz

Zo ging het ook bij Fiorentina hoor, zodra je falliet bent kun je je oude naam niet meer aannemen. Je kan hoogstens doorgaan op de licentie van je vorige club, mits de voetbalbond daar toestemming voor geeft. Dus krijg je dat failliete clubs een doorstart maken onder bijna dezelfde naam. Het is en blijft exact dezelfde club als voor het faillissement. Als je puur bedrijfsmatig kijkt heb je uiteraard een punt, maar de voetballerij is niet puur bedrijfsmatig.

Tja, het zou dan een België-nederland Liga worden.
Rangers heeft dan wel een hoop problemen gehad, maar toevoeging in een ander land, in principe nog zo ver weg, is toch niet de bedoeling?

ja, dat gaat toch niet door, of ze moeten letterlijk na NL verhuizen, een stadion bouwen etc
oftewel: dat gebeurd niet

Zou wel een prachtcompetitie worden met Celtic er ook nog bij!

Toch is het niet realistisch natuurlijk, dan kun je uiteindelijk wel naar een geheel Europese competitie.

De Competitie van schotland is volgens de minst aantrekelijke competitie het zou voor de Rangers en Celtic beter zijn om naar Engeland of de Bene liga te gaan.

10 januari 2013 om 09:57

Ja, en dan op zondagmiddag even VVV uit spelen. Dat zou wat zijn... Niet dus.
Past ook echt in het budget van VVV om uitwedstrijden in schotland te gaan spelen.

lijkt me heel onlogisch, toch zou ik het heel mooi vinden echt waar zou toch prachtig zijn, ajax-rangers, anderlecht-psv, ik ben sowieso al een voorstander van de beneliga levert mooiere wedstrijden op, meer kwaliteit, meer geld. snap niet dat er mensen tegen zijn.

9 januari 2013 om 21:03

Omdat mensen die beweren dat een Beneliga meer geld betekend geen bewijs hiervoor hebben.

Ze beweren bijvoorbeeld dat de clubs meer geld van sponsors zouden krijgen.
Het probleem daarmee is dat veel sponsors niet actief zijn in de andere markt of actief zijn onder een andere naam.

9 januari 2013 om 21:06

beide competities zullen qua kijkcijfers omhoog schieten, omdat een wedstrijd ajax anderlecht veel meer mensen willen zien dat ajax willem II, waardoor sponsoren meer willen betalen voor reclame ed .

9 januari 2013 om 21:07

Inderdaad, al die onzin over meer geld, betere spelers, meer kwaliteit, meer belangstelling. Het is allemaal uit de duim gezogen onzin. Het enige wat ik ooit gelezen heb was volgens mij van iemand van de Eredivisie die zei dat met de Beneliga elke ploeg er maximaal vijf miljoen op vooruit zou gaan. Dat waren dan de ploegen die mee zouden doen aan de Beneliga. De achterblijvers werden buiten beschouwi g gelaten, maar je kan wel raden dat die het een stuk moeilijker zouden krijgen. Los van het feit dat je met vijf miljoen extra de je niet ineens allemaal Europese (sub)topclubs hebt in die competitie.

9 januari 2013 om 21:41

dat is niet uit de duim gezogen, dat is gewoon een logisch gevolg van een sterkere competitie. en die 5 miljoen zal wel en het begin zijn, op lange termijn zou het veel meer opleveren dan dat!

9 januari 2013 om 21:48

Die cijfers zijn wel uit de duim gezogen want ze zijn nergens op gebaseerd.
Ze gaan er namenlijk vanuit dat de inkomsten qua TV geld zullen stijgen omdat ze ervan uit gaan dat heel Nederland en Belgie de Beneliga wil volgen.

Wat ze even vergeten is dat redelijk wat mensen in beide landen niets maar dan ook niets met de clubs uit het andere land hebben.

Ook vergeten ze dat bij een Bene Liga er goede clubs uit beide landen zullen zijn die hieraan niet mee mogen doen en de aanhang van deze clubs zal dus ook niets met deze Liga hebben.

De clubs die buitengesloten worden zullen waarschijnlijk financieel er flink op achteruit gaan.

Dan is er nog maar de vraag wat er gaat gebeuren als deze Liga plots volledig door 1 land gedomineerd word. Zullen de mensen uit het ene land nog wel interesse hebben in deze competitie als de clubs uit het andere land de competitie volledig domineren.

9 januari 2013 om 22:11

Dat is nogal tegenstrijdig. Het logische gevolg is dat wat onderzocht is. En uit een eerste onderzoek blijkt dat het voordeel vijf miljoen zou zijn. Dat is logisch want dat is gebaseerd op dat onderzoek.
Onlogisch is om maar wat te gaan suggereren zonder dat er ook maar enige basis is om te veronderstellen dat er een kern van waarheid in zit.

9 januari 2013 om 22:29

@deadsr
@supersub9
@trololol

We zijn allemaal volwassen en kunnen toch allemaal nadenken.
De grotere clubs hebben in beide landen fans dus wel degelijk intresant voor beide landen.
Grote sponsors als Aegon en phillips zitten in de hele wereld dus ook in Belgie niet voor niks zijn ajax en psv de halve wereld overgereist. dus ook sponser inkomsten zullen stijgen. En ik ken dan even niet de sponsers van Anderlecht etc,. maar de werled word steeds kleiner dus iedere grote sponser zit over de grens.

Daarbij gaan er veel meer mensen de wedstrijd kijken op tv omdat er simpelweg miljoenen mensen bijkomen en er dan maar 1 zender nodig is.

De competitie word wel degelijk beter en spannender omdat je dan even simpel gezegt 5 echte titel kandidaten heb.
Ook is de subtop veel groter.

Ik zeg niet dat het makkelijk is om het allemaal in elkaar te flansen maar je kan om deze feiten niet heen.
En voor de rest weet ik niet hoe ze dat moeten oplossen met 2de divisies enz.

9 januari 2013 om 22:57

En dan blijf je bij de sponsors nog steeds met 3 grote problemen zitten.
Namenlijk dat ze in het andere land of niet actief zijn of onder een andere naam of in een deel van de markt actief zijn waar er niet echt nut is in sponsoring van voetbal.
Bijvoorbeeld je wist niet wie de shirt sponsor van Anderlecht is.
Dat is BNP Paribas Fortis. Ik betwijfel dat hun Anderlecht extra geld geven mocht er een Bene Liga komen.

Want Fortis bestaat in Nederland niet meer. BNP Paribas bestaat wel nog in Nederland maar op particulier gebied zijn zo zover ik weet vrij klein. In Nederland is het onder deze naam zover ik weet meer een bank voor bedrijven.

Je noemt Aegon. Ik betwijfel dat hun veel interesse hebben in de Belgische markt onder de naam Aegon aangezien zover ik weet hun in Belgie vooral onder een andere naam bekend zijn.

Feyenoord word gesponsord door Asr. Zijn deze uberhaubt actief in Belgie? Dit vraag ik me af omdat ASR het Nederlandse deel was van Fortis. Toen de overheid het nationaliseerde kreeg het een nieuwe naam. Dus ik betwijfel dat ASR op het moment nut ziet in naams bekendheid in Belgie.

En zo kan ik nog een tijdje door gaan.
Veel van de grote sponsors zijn gewoon of niet actief in het andere land of werken er onder een andere naam of zijn in een deel van de markt actief waar sponsoring niet echt nut heeft.

@supersub9
Ja de cijfers komen uit een onderzoek. Het probleem is dat veel mensen twijfelden aan deze cijfers en naar het rapport vroegen.
Het resultaat was dat men erachter kwam dat deze cijfers grotendeels gebaseerd waren op giswerk en dus niet gebaseerd op harde feiten.

9 januari 2013 om 23:22

Je had je die onzin kunnen besparen met je 'we zijn allemaal volwassen mensen'. Er is een onderzoek uitgevoerd die de voordelen van de Beneliga op vijf miljoen per club taxeren. Dat onderzoek zal niet voor Jan Lul zijn uitgevoerd, denk je niet.

9 januari 2013 om 23:26

Maar goed, het zijn de enige onderzoeken die zijn gedaan naar dit onderwerp.

9 januari 2013 om 23:29

De groep die het onderzoek heeft gevoerd heeft al zeer veel kritiek gekregen om hun rapport (waar de 5mln vandaan komt).
In hun rapport staat waar die 5mln op gebaseerd is en die 5mln is grotendeels gebaseerd op niets.

Gebaseerd op cijfers die ze zelf verzonnen hebben.

Het ergste is dat deze mensen hier ook nog geld voor gekregen hebben.

Dat is de reden waarom de critici om een nieuw rapport vragen gemaakt door een volledig nieuwe commisie.

10 januari 2013 om 00:45

Ok, dat wist ik niet. Maar ik ook geen onderzoek vinden die bewijst dat de Beneliga gouden bergen oplevert.

10 januari 2013 om 16:57

Ja dat is jammer genoeg het grootste gemis.

Maar de grootste reden waarom ik zelf aan de waarde van het rapport twijfel is dat als een Beneliga echt alleen voordelen op zou leveren waarom is het er dan na al die jaren van praten nog nooit van gekomen? En waarom zijn de top clubs er zelf niet al te enthousiast over.

9 januari 2013 om 23:18

Beneliga is niet de oplossing. Op de korte termijn schiet idd de kwaliteit omhoog, maar binnen pak em beet 10 jaar zit je in hetzelfde schuitje als nu. Sterker nog, voor Nederlandse clubs zal de teloorgang alleen maar erger zijn. Wij kennen hier in Nederland een uitmuntende infrastructuur en accommodaties voor het voetballen. In Belgie loopt men daar flink wat jaren op achter.

Ook lijkt het principe leuk. Je pakt 10 clubs uit NL, 8 uit Belgie. Natuurlijk pak je alleen maar topclubs, middenmoters en subtoppers. De kwaliteit gaat dan in jaar 1 idd omhoog. Maar van die 18 clubs zullen er toch echt 2-3 moeten degraderen. Zie jij het al voor je dat een Groningen of Utrecht tegen degradatie vechten?

Dat soort clubs zullen door de komst van Anderlecht, Club Brugge, Genk, Standard en Gent alleen maar verder achterop raken. Die clubs zullen pendelen tussen de hoofd en eerste divisie en dus automatisch in kwaliteit inleveren. Op termijn zal dat ervoor zorgen dat je hetzelfde principe krijgt als je nu hebt: 3-4 titelkandidaten, 3-4 subtoppers met zo nu en dan een uitschieter. paar middenmoters en een hele hap aan ploegen die pendelen tussen de hoogste en divisie daaronder.

Het zou dus zomaar kunnen dat een club als Anderlecht (mocht het niet aan kunnen haken) op termijn van de grootste club veranderd in een subtopper. In dat geval zullen de sponsorinkomsten afnemen, het aantal toeschouwers afnemen, kwaliteit van de selectie afnemen etc etc etc.

Dus nogmaals: Op termijn van 1, 2 of 3 jaar is er absoluut verbetering. Daarna zal er gebeuren zoals in elke competitie op deze wereld en zullen de schiftingen gemaakt worden. Clubs die voorheen om de titel streden zijn nu niets meer dan een grijze middenmoters. Middenmoters die soms Europees voetbal spelen, strijden dan tegen degradatie en moeten vrezen voor de afdaling naar divisie 1. Nee, op termijn zit er geen enkel voordeel aan voor de Nederlandse clubs. Niet gek ook dat de roep alleen maar vanuit Belgie komt...

Ik zie ze dan eerder naar Engeland verhuizen. Als ik Rangers was had ik dat sowieso gedaan. Lijkt me toch veel mooier om elk seizoen tegen clubs zoals Man United, Liverpool etc te spelen dan telkens met Celtic voor de titel te strijden.

9 januari 2013 om 21:01

Plus dat het financieel ook nog eens meer oplevert. De tv-gelden in de Premier League zijn veel hoger dan in België en Nederland, ook al gooi je ze bij elkaar. Helemaal mee eens.

9 januari 2013 om 21:05

Cetic en Rangers hebben het al eens geprobeerd maar het zit ook zo dat de Pl/fa en de clubs dat niet willen in Engeland.

Ik heb liever geen Beneliga omdat ik de Eredivisie prima vindt. Maar als je toch zo'n kunstmatige competitie zou moeten dan zou Rangers natuurlijk een goede aanvulling zijn. Een club met een geweldige historie, grote achterban, in tegenstelling tot de Belgische clubs een prachtig stadion. Ze zijn nu sportief wat in verval, maar die zullen in zo'n Beneliga kunnen meestrijden om de titel.

Onrealistisch al zou het natuurlijk wel mooi zijn.
Een competitie met Celtic, Ajax, Psv, Anderlecht, Glasgow rangers, Feyenoord, Brugge, Twente, standard Luik, vitesse, Utrecht, Genk, AZ aangevuld met nog een paar teams

Dat zullen de supporters wel leuk vinden, kunnen ze zich elke 14 dagen klem zuipen in Antwerpen of Amsterdam. Dit is natuurlijk niet serieus, hij roept het alleen uit protest.

Celtic
Rangers
Ajax
Psv
Feyenoord
Anderlecht
Standard
Club Brugge
Hearts
Twente
Az
Vitesse
Genk
Gent

Zo een competitie zou wel schitterend zijn! Alleen Celtic en Rangers zijn veel te groot voor de rest(aanhang wereldwijd)

9 januari 2013 om 21:21

Valt wel mee, Ajax en Feyenoord en zelfs PSV hebben echt wel een aanhang die groot genoeg is. Zowel Ajax als Feyenoord spelen regelmatig voor 50 000 man en het stadion van PSV is negen van de tien keer uitverkocht met 35 000 man.
Overigens zou je misschien ook wat Scandinavische teams kunnen uitnodigen. FC Kopenhagen, Rosenborg BK, AIK Solna, Malmö FF, IFK Göteborg, Vålerenga IF.

9 januari 2013 om 22:57

Fc bazel en salsburg er zekervppo gok

9 januari 2013 om 23:47

AZ? Staat bijna laatste. Nec of RKC verdienen het meer. Staan nl. Hoger. En Rangers is nu niet erewaardig, hooguit Juupnivo.

10 januari 2013 om 02:14

Als je Nec of Rkc daar gaat neerzetten kan je beter de eredivisie houden. Kleurloze clubs. Internationaal 0,0 aanzien

wordt het dan de Bene-enrangers- Liga -__-

on Topic: dit idee is waardeloos en volgens de fifa of de uefa mag het alleen als het op grondgebied ligt

Welke Nederlands-belgische liga?

Lekker plan om mee te willen doen aan een competitie die er niet is.

Sinds wanneer is de eredivisie een adoptie competitie al die buitenlandse clubs die hier willen voetballen. De eredivisie is een leuke competitie die zeker kan groeien als clubs financieel slimmer gaan worden en de jeugd de kans geeft. We hebben nu 5 clubs die als nog die belgische clubs mee doen heb je er misschien 8! Dat slaat toch nergens op.

Rangers heeft niets te zoeken in die competitie wanneer deze er zal komen. Denk aan het uitsupporters probleem, denk aan de afstanden.

9 januari 2013 om 21:40

Uitsupporters van Scotland komen overal, daar hoef je je niet druk om te maken. Weet niet of je bekent bent met The Lisbon Lions maar dat is een leuk voorbeeld hiervan .

9 januari 2013 om 21:46

Ik doel ook niet op de Schotse supporters die hierna toe moeten komen, die zijn daar inderdaad gek genoeg voor. Maar de Nederlanders en Belgen daarheen. Maar dit is waanzin natuurlijk.

9 januari 2013 om 21:50

Aha op die manier, nee klopt daar heb je helemaal gelijk in dat is geen doen idd.

persoonlijk zou ik t schitterend vinden als het gebeurt, we leven tenslotte in europa.
wedstrijden tegen rangers en bijvoorbeeld celtic. ik blijf er voor thuis.

10 januari 2013 om 00:44

We leven ook op de wereld. Moeten er nu ook teams uit Bangkok, Sydney en Los Angeles mee doen?

10 januari 2013 om 19:48

nee maar aangezien we samen in de europese unie zitten is het een ander verhaal.
Daarnaast verliezen we de concurentie aan landen als, engeland, duitsland, spanje frankrijk, italie en regelmatig nederland aan belgie dus mij lijkt het persoonlijk niet verkeerd om een europese competitie onder de benelux en schotland te hebben.
Er komt meer concurentie, meer geld en de league krijgt naar mijn mening een beter aanzien.

ik zelf kom naar het stadion om de ronaldo's, romario's, litmanens in het stadion te mogen zien en helaas komt het zelden voor zulke talenten nog te zien in nederland. hierdoor alleen al lijkt het mij een slimme zet.

Hoe kom je erbij?? Nederland en België dat snap ik nog,zelfde taal,niveau ligt ong. even hoog en landen grenzen aan elkaar. Maar een team uit Schotland?? Dus dat betekent dat elk team steeds op en neer moeten vliegen/met de boot om een competitie wedstrijd te spelen,ik snap het niet helemaal.

9 januari 2013 om 21:32

Denk je dat Athletic de Bilbao met de bus naar Sevilla gaat? Of Karpaty Lviv naar Shakthar, of Lille naar Marseille... Wat een onzin. In Nederland / België zijn de onderlinge afstanden weliswaar bijzonder klein maar dat is echt niet normaal voor vele andere landen.

Zo een competitie met de B-landen bestaat al : ze noemen het de Europaleague.

Wat niet is kan komen maar Glasgow Rangers in een Beneluxcompetitie ? Dan is het dus niet langer een Beneliga want als ik me niet vergis maakt Schotland geen deel uit van de Benelux.

9 januari 2013 om 21:53

We maken er gewoon de Dump League van, voor alle clubs die moeilijk doen over dat hun eigen landje te klein is en hun eigen competitie niet goed genoeg is.

We hebben al 2 deelnemers gevonden, Standaard Luik met zijn huilende voorzitter en nu ook Rangers FC met deze clown. Het zou ideaal zijn, wij zijn af van het gezeur van een Beneliga vanuit ons buurland en Schotland is af van Rangers die nog altijd denken dat ze topclub zijn en in de waan verkeren dat ze de invloed hebben.

9 januari 2013 om 22:55

geniaal idee

Wellington uit Nieuw Zeeland speelt ook mee in de Australische A-league en die zitten op ruim 2000 kilometer afstand. Als blijkt dat de aansluiting van Rangers in de Beneliga een sportieve en financiële impuls geeft voor beide partijen dan ben ik daar voorstander van. De Beneliga moet er sowieso komen. Dat zal trouwens ook onvermijdelijk zijn.

Lekker elke week met de boot of vliegtuig op en neer,denk dat er weinig clubs uit Nederland en België op die extra kosten zitten te wachten.

9 januari 2013 om 21:49

Dat wordt niks inderdaad. Hier vinden we een reis van 200 kilometer al ver. Stel je voor als je helemaal naar Anderlecht moet. Maar ja in Nederland worden uitwedstrijden sowieso al weinig bezocht op een paar enkele clubs na.

9 januari 2013 om 22:09

Nouja Belgie zou nog niet zo´groot probleem zijn toch...

MVV en dan een stukje verder.

Mensen ga hier aub niet al te diep op in: Meneer Green is diep verontwaardigd dat zijn club Sevco geen zeggenschap danwel stemrecht heeft in de toekomstige setup van het Schotse voetbal. Wederom doet hij alsof zijn club onheusd bejegend wordt, terwijl dit allemaal een Gevolg is van het feit dat het hier een nieuwe club betreft, die volgens de Schotse regels in haar eerste jaar nou eenmaal geen stemrechten heeft.

Geen aandacht aan besteden, meneer Green heeft gewoon er voor te zorgen dat hij de komende jaren voldoende centjes investeert (of uit de beurzen van de Sevco-supporters trekt) zodat ze over 3 jaar op het hoogste niveau spelen.

9 januari 2013 om 21:37

Ondanks de regels vind ik het belachelijk dat Rangers uberhaupt 'boos' durft te zijn. Green is sowieso echt een mafklapper 1e klas, maar dat terzijde. Ach de grootste grap blijft Campbell Ogilvie maar dat staat hier helemaal los van.

Gebeurt absoluut niet, echt onmogelijk. Verder hebben Rangers echt helemaal niets te zeggen, ze hebben het zelf verkloot en dan durven ze ook nog 'boos' te worden en om versnelde promotie te vragen. Ze hebben dit seizoen in de competitie verloren voor verreweg the most shite team in Scotland, Stirling. Best geinige club maar echt verreweg de slechtste 'prof' club in Scotland. Verder speelt Rangers echt niet goed en zou op het moment geen toevoeging zijn voor zowel de Premier League, Eredivisie en wellicht niet eens voor de Championship.

Het is een Nederlandse Competitie, geen Europa league of Champions league

Waarom mensen nou opeens tegen zijn is me helemaal een raadsel. Het was toch alleen maar goed en leuk en betere teams. En nu opeens niet meer niet dat ik er voor ben om Rangers te adopteren maar ik ben er ook niet voor om met de Belgen samen te gaan. Dus nou niet eens hypocriet gaan doen hele beneliga slaat nergens op net zoals als de Rangers erbij zou komen. Hou gewoon lekker iedereen bij zijn eigen land klaar dit moet je eens in andere landen voorstellen..

Dat is iets wat ik enorm graag wil, nl. dat die Britse ploegen meer wedstrijden in ons land komen spelen. Dan komen er altijd Britse supporters meer, en die kunnen zuipen. In Brugge was het vorig jaar 2x enorm plezant met eerst de fans van Birmingham City en in oktober nog eens Newcastle.

Gelukkig gaat dit nooit gebeuren. En de Beneliga trouwens ook niet.

Lekker praktisch voor de fans van Rangers dan, elke uitwedstrijd zo goed als onmogelijk om aan te reizen en te bekostigen.

Sowieso is het totaal onrealiseerbaar natuurlijk en denk zelfs dat het qua regels onmogelijk is, zeker wat betreft de conservatieve overkoepelende voetbalorganen. (uefa etc.)

Ik ben wel van mening dat de Schotse clubs (net als Swansea, Cardiff,wrexham en Newport County uit Wales) zich gewoon moeten voegen bij de Engelsea Leagues, zodat je een soort van Britse League krijgt. Die Beneliga zou funest zijn voor clubs als Sparta ,de Graafschap etc omdat deze clubs hoogstwaarschijnlijk nooit meer in de hoogste klasse zullen spelen en dan zullen de stadions bij dit soort clubs (jupiler league en 2e klasse Belgie) bijna leeg zijn en zullen deze clubs langzaam failliet gaan. Nederland is Nederland en Belgie is Belgie klaar.

Ze zijn van harte welkom in de Beneliga, want de Beneliga bestaat niet en zal er ook niet komen. Ik merk nu al meer enthousiasme bij Rangers dan bij zeker 20 Bvo's uit Nederland bij elkaar.

Stap met een aantal clubs uit de bonden om een vuist te maken tegen de Fifa maffia, begin een eigen Europese bond, dit is misschien wel hét moment. Richt met de Nederlandse clubs, met de Belgische clubs, Schotse en Scandinavische clubs samen een grote nieuwe bond op. En andere clubs die je erbij kunt krijgen, Alpen competitties bijv... Begin dan mooi met technologische middelen etc.
En verander zo op grote schaal de zo geliefde sport, die dankzij de overkoepelende bonden spijtig genoeg ongeneeslijk ziek is.

9 januari 2013 om 22:39

Vervolgens zijn er geen TV zenders die het kunnen betalen/uitzenden omdat ze een contract met de Fifa/uefa hebben waardoor het niet op TV komt, clubs TV gelden mislopen, het voor sponsors niet aantrekkelijk wordt, clubs buiten beeld vallen, enige degelijke spelers de club verlaten voor een plek waar nog wel geld is en de hele voetbalwereld dondert in elkaar.

Heel slim bedacht.

10 januari 2013 om 14:14

Ik weet niet hoe het in andere competities is, maar de uitzendrechten van de Nederlandse clubs, liggen bij de Nederlandse clubs. Derhalve maakt het niet uit wat de overkoepelende bond is. Dat er ongelooflijk veel haken en ogen aan zitten ben ik met je eens, en het is ook alleen maar haalbaar op grote schaal, en in één keer, maar dat er een keer wat groots moet gaan gebeuren lijkt mij noodzaak voor de levensvatbaarheid van de voetbalsport.

10 januari 2013 om 15:19

Als je een internationale competitie krijgt zoals de Champions League alleen dan volgens de nieuwe competitie van jou wordt het nog veel gecompliceerder. Het is mogelijk, maar het is zo achterlijk moeilijk en er is zo'n gigantische kans dat het verkeerd gaat dat ik het niet zie gebeuren.

en toen werden ze wakker

Ik zou gelijk vragen of Barca en Real ook niet willen meedoen aan de Beneliga. En gooi er dan ook gelijk een paar Duitse en Engelse teams bij, leuk man!

Wat een onzin zeg...

Het is juridisch gezien voor elke club mogelijk om uit te komen in elke competitie. In dit geval waarin er eenbr nieuwe competitie wordt opgezet kan het mogelijk zijn dat een club uit een ander land aansluit die in eigenbr Land niet id hoogste competitie uit komt maar wel aan alle criteria voldoet. Als er sprake is van een bestaande competitie zal je als club moeten kwalificeren door promotie om in de hoogste divisie uit te komen. Wat betreft de commerciele attractiviteit hoeft men zeg nergens druk om te maken. Een competitie met zoveel topclubs zal genoeg geld omzetten om een bestaansrecht te eisen. Het punt is dat het strijdig is met de huidige structuur waarin alles en iedereen aangesloten zit bij de fifa. Dat betekend dat in deze opbouw zonder fifa goedkeuring de clubs uit deze competitie niet mee mogen doen aan fifa evenementen en hun spelers ook niet met interlands want die staan niet ingeschreven bij de fifa. Organisatorisch is het denk ik zo goed als onmogelijk zoals voetbal vandaag de dag is georganiseerd door het syndicaat van de fifa

Een champions league in de vorm
Van echte seizoenen zou wel nice zijn.. Gewoon echte top 20 teams bij elkaar, maar er komt teveel bij kijken reistijd enz

Wat is het belang van Voetbalzone om er wekelijks aandacht aan te besteden...naar mijn idee complete stemmingmakkerij. Die hele Liga zal er nooit komen, en wat Rangers betreft...dat is een 4de divisie club in Schotland....waar hebben we het over???

Als dit gebeurd kun je het ook gewoon beter weer een andere naam geven, dan klopt er niks van de Beneliga.


Voorstander! Wel moet dat Rangers gewoon eerst in de Juup beginnen, spelen immers nu ook niet op het hoogste nivo! Een Benesc-juup met clubs als Eupen (duitstalige Belgen), Cambuur (friestalige Nederlanders), Berchem Sport (vlaamstalige Belgen), MVV (nederlands), Stirling (engelstalige schotten), Mons (franstalige Belgen) , Bergen (nederlandstalige inwijkelingen in Wallonie) om niet te vergeten Halle&vilvoorde&brussel (?......?)
On topic: Rangers kan, als ze slim zijn, beter gaan spelen in de competitie can Noord-ierland. Vlakbij, boottochtje van 30 minuten. Noordieren blij, Rangers blij, Schotse Bond blij-en wij ook blij.
Nb Eerste alinea niet serieus, tweede serieus

Ik hoef Rangers niet in onze Eredivisie. Wat is een vaderlandse competitie met een schotse club er in?!

Een Nationale competitie is een Nationale competitie. Geen gezever over een Beneliga, en al zeker geen Schotse club er bij. Gewoon normaal blijven doen, da's al moeilijk genoeg

Wel leuk en aardig dat ze met ons mee willen doen, maar moet PEC Zwolle dan lekker met het vliegtuig naar Schotland voor een uitwedstrijd? Lijkt me niet bepaald ideaal. Of Rangers moet hier of in Belgie een stadion laten bouwen, maar gezien het feit dat ze geen cent hebben lijkt me dat niet haalbaar.

Als Celtic en Rangers erbij komen zou ik het graag zien hoor, zeker Celtic!

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren