Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

De Guzman waarschuwt Van Gaal voor Canadese druk

Laatste update:

Jonathan de Guzman hoopt nog altijd een telefoontje te krijgen van de bondscoach van Oranje. De middenvelder, die zijn loopbaan begon bij Feyenoord en daarna voor Real Mallorca en Villarreal speelde, verblijft momenteel op huurbasis bij Swansea City en doet het daar prima. Inmiddels is hij 25 jaar en heeft hij zijn interlanddebuut nog niet gemaakt. Vanuit Canada wordt hij zo nu en dan gepolst, maar De Guzman focust nog op Oranje.

/

In een interview met de Daily Telegraph zegt De Guzman dat hij Canada niet als een serieus voetballand beschouwt. “Ik zeg niet dat ze geen goede spelers voortbrengen, maar om goed te worden moeten de Canadezen wel overzees gaan spelen. Natuurlijk krijg ik wel eens kritiek; Owen Hargreaves en ik hadden de weg kunnen plaveien voor andere talenten. En nog steeds wordt er druk op me uitgeoefend.”

“Ik ben immers nog geen Nederlands international. Maar ik hoop nog steeds op die oproep”, wijst De Guzman naar de KNVB. Hij speelde zes keer voor Jong Oranje en scoorde in die interlands driemaal. Hij zegt zich niet gebonden te voelen aan één natie. “Ik voel me zowel Nederlander als Canadees. Ik ben half Jamaicaans, half Filipijns. Geboren in Canada, verhuisd naar Nederland, met een Nederlands paspoort.”

Moet Jonathan de Guzman blijven wachten op Oranje?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
9 januari 2013 om 17:09

Ach nee man, komt nog veel tekort om in Oranje op 10 te spelen. Zat zelfs een tijd bij Swansea op de bank omdat het niet zo denderend was allemaal wat hij liet zien

9 januari 2013 om 17:22

De Guzman kan ook prima uit de voeten als Box to Box middenvelder. Want als Michu op 10 staat bij Swansea en Graham in de spits voetbalt hij dus als een Box to Box middenvelder.

Het NL Elftal gaat uiteindelijk om de beste spelers van het moment. De Guzman speelt fantastisch in één van de grootste competities. Clasie, Maher, van Ginkel hebben talent, maar of ze er in 2014 al staan is maar de vraag. De Guzman heeft nu de perfecte leeftijd en gaat richting zijn top. Het zou mij ook niet verbazen als hij volgend jaar (hij wordt door swansea gehuurd van Villarreal) naar een grote engelse club verhuisd.

Als je momenteel kijkt naar het middenveld van Nederland: Fer, van Ginkel, Maher, vd Vaart (soms), Clasie. Dan kan je mij echt niet wijs maken dat de Guzman daar niet tussen zou passen. Sterker nog ik denk dat de Guzman momenteel beter is dan de bovengenoemde 5 middenvelders.

9 januari 2013 om 17:33

Nou nou de Guzman is een leuke middenvelder maar wordt hier wel heel enorm gehyped. Mislukt bij Villareal (in 27 wedstrijden 1 doelpunt en geen assists) en ook dit jaar in Swansea is het allemaal niet zo denderend, hoort absoluut niet in de ideale voorste 5 van Laudrup.

Misschien dat hij zich nog stormachtig ontwikkelt, maar momenteel is hij 25 en geen steek beter dan de vijf middenvelders die jij op noemt die echter allemaal (muv VDV die gewoon een pak beter is dan De Guzman) veel jonger zijn en ook veel meer potentie hebben. De dag dat De Guzman bij Oranje komt is een dag van armoede

9 januari 2013 om 17:37

Schei uit joh, hij speelt dit seizoen fantastisch bij Swansea en is nu vaste basisspeler.

9 januari 2013 om 18:15

Dat komt omdat jij van Ginkel en Maher wekelijks ziet spelen, de Guzman staat gewoon minder in de Nederlandse spotlights maar is echt heel erg goed.

9 januari 2013 om 18:26

Dat valt wel mee. De Guzman is gewoon basisspeler. 3x niet gestart voor Swansea dit seizoen vanwege het drukke schema. Speelt niet de pannen van het dak, maar is doorgaans wel een van de betere.

9 januari 2013 om 18:59

@ Codec, je gelooft toch niet serieus dat hij ook maar in aanmerking komt voor een speler op het middenveld.

Normaliter hebben we voor de 10 positie met Sneijder en VD Vaart 2 spelers die toch 3 a 4 klasses beter zijn dan de Guzman. Dan hebben we nog Afellay bij Schalke en Emanuelson bij Milan op de 10 positie.

Op de CVM positie hebben we spelers als Nigel de Jong, Strootman, Anita en Maduro. Waarvan laatstgenoemde ook eens een kans moet krijgen naar mijn idee.

Op Strootman na spelen alle spelers bij hogere en betere elftallen dan Swansea. En ze spelen daar ook ruim naar behoren. Waarom ik Strootman alsnog de voorkeur geef. Die jongen heeft gewoon heel veel potentie en is qua niveau gewoon minimaal gelijk waardig aan de Guzman.

9 januari 2013 om 17:08

Wat zeg je nou? Jij moet vaker naar de Premier league kijken jongen inplaats van de Mickey mouse league! Hij heeft zich sterk ontwikkeld en verdient een oproep. Als zelfs spelers als van Ginkel en Maher opgeroepen worden voor een oefeninterland, waarom dan de Guzman niet?

9 januari 2013 om 17:20

En wat als ik hem met Emmanuelson vergelijk dan?

9 januari 2013 om 17:12

Als je zowel in de Premier League als Premiera Division als Nederlandse topclub hebt gespeeld dan ben je gewoon een prima voetballer. Geldt niet alleen voor de Guzman, maar voor elke voetballer die dit op zn CV heeft staan.

9 januari 2013 om 18:54

Zo moeilijk was het destijds niet om voor Feyenoord uit te komen meen ik me te herinneren, volgens mij bewees Hofland dat bijna wekelijks. Daarnaast speelt Jos Hooiveld ook in de Premier League, dat betekend toch ook niet dat hij een prima voetballer is (en nee, ik weet wel dat ze op een andere positie spelen maar het gaat me om te strekking ).

Overigens doet De Guzman het zeker niet onaardig bij Swansea op het moment maar met Sneijder, Van der Vaart, een multifunctionele Emanuelson en 2 erg grote talenten met Maher en Van Ginkel zie ik hem voorlopig absoluut niet in Oranje komen.

Ik hoop dat de Guzman kiest voor het land waar hij zich toch echt het fijnst bij voelt, ook al houdt hij de boot af in het interview.
Ik denk zelf dat hij tekort komt voor het niveau van een potentieel wereldkampioen (dat willen we allemaal natuurlijk) Maar ik kijk niet vaak naar Swansea City dus kan er niet 100 procent zeker over oordelen.

Beter voegen we De Guzman een keer toe, speelt zeer aardig momenteel en is een beslissende speler bij Swansea

Hij mag van mij wel een keer de kans krijgen, speelt goed bij Swansea!

Ja leuk enzo, lekker van Gaal bijna verplichten om je te laten oproepen anders ga je doodleuk naar dat ander nationaal elftal. Bewijst nog maar eens dat bijna alle spelers met twee nationaliteiten het liefst van al voor het grootste nationaal elftal spelen, en indien ze niet goed genoeg zijn dan maar voor dat tweede land spelen. De Guzman is zo'n mooi voorbeeld. Voor Oranje is hij niet goed genoeg, dan maar Canada. En voor degene die wel zouden denken dat hij goed genoeg is, waar zou je hem dan laten spelen?

9 januari 2013 om 17:16

Ik snap je punt, maar Babel is wel hopeloos gefaald bij Liverpool en Lens staat nu bij PSV op de nominatie om in de zomer een (top)transfer te maken naar de Europese (sub)top. Op links zou ik Ola John ook wel is willen zien, benieuwd of die artikelen hier kloppen waarin gezegd wordt dat hij het erg goed doet..

9 januari 2013 om 18:07

Lens en de Guzman zijn twee totaal verschillende spelers. Lens is, mits in vorm, een bruiknare vleugelspeler. Een positie die onderbezet is in Nederland. De Guzman is een middenvelder, een plek waar er een hoop opties zijn.

9 januari 2013 om 18:45

Zeg je nu echt Ola John is het net niet?
Ola John is 19(!) jaar. Speelt wekelijks in de basis bij Benfica, subtop van Europa. Geeft elke wedstrijd wel een assist, beslissende pass en af en toe pikt hij zijn goaltje al mee. Die jongen is tweebenig zeer sterk, fysiek nog niet top maar daar zijn ze bij Benfica natuurlijk ook mee bezig. (misschien vandaar dat je zegt dat hij trager is geworden?). Wat je zegt over zijn schot is ook juist, hij heeft een vrij goed schot. Kan goed plaatsen, alleen aan kracht ontbreekt het nog. Maar hij is pas 19 jaar!
Voorzetten kan hij zowel met links en rechts panklaar op iemands hoofd leggen.

Wat mij betreft is John een van de grotere talenten die Nederland op het moment heeft. Maher is 19, zal naar PSV verkassen. Natuurlijk krijgt hij daar een basisplaats na de zomer. Maar John speelt nu al in de basis bij Benfica!

ON: Over de Guzman, vrije goede speler. Zie hem alleen zelf niet vaak genoeg om te beoordelen of het iets voor Oranje is. Maar waarom niet een keer uitproberen dan, Nederland is toch al zo goed als geplaatst dus geef hem zijn minuten.

9 januari 2013 om 19:16

geen goed schot? geen masterlijke techniek? weet niet of jij ola wel volgt of alleen 2 cl wedstrijden van hem hebt gezien maar Ola John is zeker wel Oranje waardig. Misschien wel de beste optie op dit moment

9 januari 2013 om 22:47

elia is een flitsenvoetballer. soms lukt alles, soms helemaal niets. elia is een opportunist.

john daarentegen is compleet tweebenig en heeft een uitstekende funtionele techniek. dat is een meesterlijke combinatie. want hij kan naar rechts kappen en een voorzet geven of naar links kappen en een voorzet geven. het maakt allemaal niet uit. ga er maar aan staan als back. is niet te doen.

ik ga je verklappen: benfica is niet het eindestation voor ola john. die gaat binnen nu een twee jaar voor heel veel geld verkocht worden aan een europese topclub.

9 januari 2013 om 17:12

Het hoogst mogelijke niveau nastreven is niet goed?
Als hij geen voorkeur voelt voor de ene nationaliteit dan is deze oplossing prima.

9 januari 2013 om 17:37

@ Edenhazard

Nee, hier vergis je je in. Mocht ik op zo'n niveau als De Guzman kunnen voetballen had ik ook de keuze gehad voor Nederland & Schotland. Hij zegt zelf ook met beide landen verbonden te voelen en mocht 1 land je niet willen dan is de keuze vrij simpel en kom je voor het andere land uit. Zelf heb ik ook geen 'voorkeur' voor 1 van de landen, is verschrikkelijk moeilijke keuze en wordt hier zo erg onderschat.

9 januari 2013 om 18:18

Juist als je met allebei de landen evenveel hebt is de keuze makkelijk. Ik zou ook een keuze hebben als ik goed kon voetballen. En dan zou ik voor het hoogst haalbare gaan

9 januari 2013 om 18:06

Zo gek is dat niet. Die jongen is inmiddels 25 en heeft nog steeds geen A-interlands gespeeld. De jongen wil gewoon duidelijkheid. Maak ik een kans op het Nederlands elftal, dan kies ik voor Nederland. Ben ik niet in beeld, dan kan ik net zo goed voor Canada kiezen.

Goh ik was die gozer al vergeten joh. Denk dat de gemiddelde voetbalzoner nog eerder in aanmerking komt dan Jonathan De Guzman. Is een eerste klas verrader. Hopelijk krijgt hij nooit een oproep!

9 januari 2013 om 17:07

Kijk voor de grap eens een wedstrijd van Swansea, De Guzman is daar opmerkelijk genoeg zeer bepalend.

OT: Lekker voor Canada gaan, daar kan je veel meer betekenen dan voor Nederland. Misschien speel je nog 1 a 2 wedstrijden voor Nederland en daarna houd het op.

9 januari 2013 om 17:09

Oke omdat hij jouw en mijn club in Nederland heeft afgewezen mag deze speler nooit meer geselecteerd worden? Apart figuur ben jij als je dat echt vindt!

9 januari 2013 om 17:14

Inderdaad Imit..

Ik wil niet generaliseren, maar je bent bij de meeste clubs de laatste jaren al gauw een verrader als je niet wil verlengen bij je club. Denk even na, het is je werk/hobby.. Als ik ergens het 6-voudige kan verdienen ga ik, ongeacht hoeveel ik van een club houd.

9 januari 2013 om 17:17

Nou als ik mijn werk in kan ruilen voor iets waar ik het drie x zoveel kan verdienen ben ik ook weg hoor.. Haha maar dat doet elk mens, maar die kx22 snapt dat niet helemaal!

9 januari 2013 om 17:11

Laat het toch zitten, iedereen maakt op z'n eigen manier keuzes. Ik was ook niet blij met z'n beslissing, maar als hij het niveau heeft van het Nederlands elftal (en ik denk dat dat zo is) mag ie van mij best opgeroepen worden.

9 januari 2013 om 17:16

Doe je brilletje af, dit gaat niet over jouw clubje, maar over onze land.

9 januari 2013 om 18:34

@ kx22

Je laat je wel kennen zeg. Feyenoord had hem gewoon eerder moeten verkopen. Ik was er ook niet blij mee dat hij vertrok. Toch volg ik spelers die vertrokken zijn bij Feyenoord (op welke manier dan ook) met extra interesse en hij is gewoon goed bezig.

9 januari 2013 om 18:57

Wat een triest gedoe zeg. De Guzman had een aflopend contract en verliet een, destijds, zinkend schip voor een avontuur in het buitenland met meer perspectief en een veel beter salaris. Ik had waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan en ik denk jij net zo goed.

Daarnaast is De Guzman gewoon een prima voetballer hoor. Speelt wekelijks bij Swansea en nog goed ook. Hij heeft echter de pech dat hij Sneijder, Van der Vaart, Maher, Van Ginkel, Emanuelson en naar mijn mening zelfs Siem de Jong voor zich heeft staan.

als die nog een tijdje in Rotterdam bleef, had hij al een oproep gehad!

als jongens als clasie en willems een kans verdienen...verdient de guzman er ook een, speelt een leidende rol bij een leuk swansea dit seizoen en is nog ontwikkeld zich heel aardig.

Een te meer reden waarom een speler niet uit 2 landen zou mogen kiezen slaat echt totaal nergens op.
Als ik Canada was zou ik de Guzman nooit/meer oproepen het is een voor je land te spelen wil je dit niet dan houd het op.

Ik ga eerst proberen om bij een groter land Nederland international te worden ,lukt dit niet probeer ik het bij een kleiner land.
Belachelijk gewoon, Douglas wil voor Oranje uitkomen omdat er bij Brazilie moordende concurrentie is en de kans bij Oranje groter 8.

Speelt erg goed bij Swansea, kan het niveau van de premier league goed aan, dus zeker een keer het proberen waard denk ik, als hij deze lijn door zet komt die kans ook wel.

je kan bij absentie van Sneijder/van der Vaart natuurlijk wel een keer een beroep doen op deze jongen, zeker bij een vriendschappelijke interland !

Zo wat een nationaliteiten allemaal. Doet me denken aan Nando Rafael:

Ik ben geboren in Angola, ben een Duitser, maar voel me een Nederlander.

Ik hoef hem niet.
Iemand die zo over een land kan praten, zonder trots, en alleen voor de opportunities.
Ga maar lekker voetballen voor Canada, met jongens als Fer, Strootman en Clasie hebben we juist jongens die bekend staan om hun strijd.

Waar is deze jongen mee bezig?

Waar haalt hij het lef vandaan om druk uit te oefenen op van Gaal?

Denkt hij serieus dat ie in aanmerking komt voor t Nederlands Elftal?

IK zou zeggen; De Guzman mn jong, Ga in een hoekje zitten en knijp je handjes dicht van blijheid dat je een oproep krijgt van Canada, en bedank God op je blote knieën dat je die krijgt.

Voor jou is geen plek bij Oranje, met de middenvelders die er rondlopen.

9 januari 2013 om 17:12

Volgens mij legt hij helemala geen druk op van Gaal. De kop is wat suggestief gekozen....op z'n voetbalzones zeg maar.

9 januari 2013 om 17:24

We hebben voor de nr 10 positie;

Sneijder ( moet alleen een club vinden waar ie regelmatig speelt)
Maher
Siem de Jong
van Ginkel
Affelay
Van der Vaart (als ie nog fit is volgend jaar)

Deze spelers vind ik 1 voor 1 beter dan de Guzman. Voor de toekomst zijn mijn ogen vooral gericht op Siem de Jong en Maher. Die kunnen uitgroeien tot de vaste nummers 10 van het Nederlands elftal.

Daarnaast zou in t laatste geval eventueel van Persie op 10 kunnen spelen zodat de spitspositie vrij komt voor bijvoorbeeld Huntelaar of een andere spits.

9 januari 2013 om 17:30

van Ginkel op 10? van Ginkel is juist meer een verdedigende loper net als Fer, die je overigens vergeten bent.

On:

bij absentie van Van der Vaart/sneijder mag hij best een oproep krijgen, veel slechter als Wijnaldum is hij niet. Doet het redelijk bij Swansea tot nu toe!

9 januari 2013 om 17:31

Ik denk dat De Jong, Van Ginkel en Van Der Vaart echt niet in de basis zouden staan bij Swansea, dus onzin dat ze beter zouden zijn dan De Guzman.

9 januari 2013 om 17:56

Vd Vaart is beter dan De Guzman en had bij Swansea zeker in de basis gestaan.

De Guzman doet het bij Swansea echt heel erg goed en als hij dit niveau een langere tijd vol kan houden maakt hij wel degelijk een kans op een debuut.

Ik denk niet dat hij een vaste waarde kan worden, ik denk ook dat we betere wissels en talenten hebben.

Hij kan beter voor Canada kiezen. Ben je gelijk de vedette daar.

Hij kan een nuttige speler zijn. Maar ik denk dat hij altijd zo'n type speler zal zijn die er soms wel bij zit en soms niet. Zoals Maduro, Emanuelson, Elia enz. Voor meer zekerheid kan hij beter naar Canada gaan, alhoewel die wel een dramatisch elftal hebben.

tja.. vind je het gek dat Canada geen voetballand is, als jongens zoals jij die in Europa voetballen, niet voor canada gaan spelen. dan zal het ook nooit ver komen. spelers als de Guzman zullen het voortouw toch moeten nemen voor de Canadezen, als elke Canadees voor eigen land gaat spelen kunnen zij ook langzaam aan een voetballand worden.

Waar speelde De Guzman voordat hij naar het buitenland ging ?

9 januari 2013 om 17:13

Feyenoord

11 januari 2013 om 17:29

Hahaha, ik ben geboren in rotterdam maar heb totaal niks met Feyenoord dus niet lullen zonder enig idee waar je over praat

Kies Canada is het beste denk ik zie hem niet slagen in het nederlands elftal.

Ik heb hem vaker bij Swansea zien spelen onder andere zondag tegen Arsenal. Hij maakt bij mij niet het indruk dat hij direct bij de beste 23 spelers van nl hoort. Op zijn positie(am) heb je toch betere alternatieven(snijder, van der vaart, affelay en maher).

De Guzman verbaast mij iedere week weer! Die man doet het echt goed bij Swansea. Voor mij samen met Michu het best bezig dit seizoen. Hij snapt het spelletje goed en tikt lekker mee. Daarnaast scoort hij ook nog regelmatig.

Wel grappig, de Guzman is echt het schoolvoorbeeld van iemand met een multiculturele achtergrond. Past perfect in het plaatje anno 2012, ik bedoel...anno 2013.
Die oproep voor Oranje zit er echter niet in vrees ik, er is simpelweg teveel keuze voor zijn positie. Leeftijdsgenoten zijn simpelweg beter en de nieuwe generatie heeft ook alweer veel potentie. Toch zonde, want toen hij bij Feyenoord zat was dit echt iemand met heel veel potentie. Het is er nooit echt helemaal uitgekomen jammer genoeg.

Altijd fan geweest van deze jongen. Gewoon een kans geven. Al is het maar in een oefeninterland...

Ik hoorde laatst van een vriend van mij dat hij enkel geleend was van Villareal. Kan iemand mij vertellen of dit klopt of is hij gewoon gekocht of hebben ze nog een optie tot koop?

9 januari 2013 om 18:07

Dus hij is serieus geleend zonder optie tot koop!? Dat wordt een dure grap voor Swansea dan!

De Guzman heeft in Canada gevoetbald voordat hij bij Feyenoord kwam, groot talent, lekkere trap, hij is nu een middenmotor die niet de talenten in de weg mag staan zoals Wijnaldum.

9 januari 2013 om 17:32

Een wat ? hij is een middenmotor ?? Dit is zo veel manieren onjuist.. Het is middenmoter of middelmatig. En zo middelmatig noem ik de onbetwiste basisspeler van Swansea niet. Nummer 8 staat Swansea nu in de Premier League.

wat zou geert wilders van die laatste zin vinden?

Hij praat veel te denigrerend over zijn land Canada,dan zou elke Canadees die een beetje kan voetballen voor een ander land moeten spelen.
Kunnen we dan net zo goed niet het interland voetbal afschaffen.

9 januari 2013 om 17:32

Maar hij is wel geboren.getogen in Canada vandaar.

Dus hij zou eventueel voor Canada, Nederland, Jamaica of Filipijnen uit kunnen komen? Dat noem ik nog eens een keuze!

Kies voor Canada, Jonathan. Hij is een uitstekende speler die niet zou misstaan in een Nederlands elftal waar spelers als met alle respect Clasie, Van Ginkel en Maher ook al uitnodigingen kregen, dan is het nogal verwonderlijk dat Jonathan niet wordt opgeroepen. Kan je maar beter voor het mooiste land ter wereld komen spelen, lijkt me. Hij zou een geweldige inspiratie zijn voor de Canadese jeugd om te gaan voetballen.

9 januari 2013 om 20:41

De rede dat hij niet opgeroepen wordt is omdat hij een vrij beperkte voetballer is in vergelijking met het materiaal van het Nederlands elftal. De spelers die jij op noemt zijn niet veel beter, maar het grote verschil is dat Clasie, Van Ginkel en Maher allemaal 5 a 6 jaar jonger zijn en veel meer potentie hebben.

9 januari 2013 om 21:56

Laat ze het in Canada maar lekker bij ijshockey houden, voetbal zal daar toch nooit wat worden

Goede speler hoor. Kan best een keer oproepen worden om hem te beoordelen.

Niks mis om hem een keer te selecteren voor Nederland. Ik vind De Guzman een goede voetballer, en vooral nu bij Swansea komt het eruit. Bij Real Mallorca speelde hij zeer goed, alleen helaas vertok hij naar Villarreal wat degradeerde...maar nu bij Swansea speelt hij echt goed. Ik denk dat er niks mis mee is om hem een keer op te roepen en te kijken of het wat is bij Oranje.

Ik kijk erg veel Engels voetbal en ik vind De Guzman echt heel erg goed voetballen de laatste twee maanden. Ik vind het 1 van de meest sierlijke middenvelders van Engeland van dit moment. Hij is niet groot en sterk, maar heeft een hele goede balcontrole en een sublieme traptechniek. Het is een geweldige spelmaker omdat hij altijd vooruit voetbalt en hij is vaste keuze bij standaardsituaties. Zijn voorzetten, dieptepasses en vrije trappen zijn echt om van te smullen. De Engelse commentatoren die je bij Sport1 altijd aan kunt zetten zijn altijd lovend over hem, ook de analisten van Match of the Day zetten hem inmiddels weleens in de schijnwerpers. Laudrup heeft hem niet voor niets meegenomen naar Engeland, onder wie hij in 10/11 al speelde. Hij staat nu op 6 assists en 4 goals in 18 basisplaatsen dit seizoen. Toch redelijk netjes voor een centrale middenvelder van een Engelse middenmotor.

9 januari 2013 om 17:56

Inderdaad, op dit moment helemaal op zijn plek in Engeland. Engelse clubs spelen altijd met een passer, een spelverdeler die niet vanuit de nummer 10 posities voetbalt, maar vanuit CM. Zie Scholes, Arteta, Allen, Gerrard, Lampard/ramires etc. De Guzman is een ideale opvolger van de vertrokken Allen. Hopelijk blijft hij zo presteren, ik zie graag een NL met een degelijk, constant middenveld ipv de te aanvallende spelers die hun taken vaak vergeten. (sneijder en VD Vaart zijn / waren erg goed hoor, maar hadden ook duidelijke zwakke plekken).

Swansea is sterk verzwakt door het vertrek van Caulker, Sinclair en Allen. Maar zijn voor een club die nog maar een seizoen gepromoveerd zijn nog steeds fantastisch bezig. Sterke spelers gehaald als De Guzman en vooral Michu. Arsenal heeft het er steeds maar lastig mee, en komt ze dan ook over tegen

Hoop dat Van Gaal hem binnenkort een kans geeft, op dit moment zijn er weinig spelers zeker van hun plaats en dan kan het geen kwaad om hem te testen. Bovendien haal je daarmee een last van zijn schouders.

er zijn twee spelers in het buitenland die uitstekend spelen maar niet worden opgeroepen waar i.m.o verschillende spelers uit de nl competitie wel worden geselecteerd die eigenlijk in nl11tal niets te zoeken hebben. Ola John en De Guzman verdienen een kans.

Kies maar voor Canada, een vaste waarde in Oranje word hij nooit. De spelers die we nu voor die plek hebben zijn stuk voor stuk beter, de talenten die er aan komen zijn groter.

9 januari 2013 om 17:59

Is dat echt zo? Noem dan nog eens een paar Nederlandse centrale middenvelders die bij een zeer goed voetballende ploeg zich moeiteloos staande weten te houden in zo'n grote competitie als de Premier League?

En kom dan niet aan met Sneijder en Van der Vaart, want De Guzman speelt al jaren niet meer als tien, maar als centrale middenvelder, spelmaker. Beetje als Xavi en Pirlo qua rol.

Bovendien hebben spelers als Clasie en Maher op dit moment(!) bij lange na het inzicht en de techniek niet die De Guzman al had toen hij debuteerde bij Feyenoord en al helemaal niet toen hij als achttien-jarige basisspeler was bij Feyenoord. En dat zeg ik als groot bewonderaar van Jordy Clasie.

9 januari 2013 om 21:05

De Guzman zal altijd een oogstrelende traptechniek hebben, maar er zijn ook andere kwaliteiten die op de nieuwe positie van JdG een rol spelen. Ik vind het een speler die makkelijk overlopen kan worden. Een speler die weg kan vallen uit een wedstrijd als hij niet veel aan de bal komt. Een speler die als het moeilijk wordt niet van het metaal gemaakt is om vol te houden en te winnen op karakter. Van Ginkel en Strootman hebben dat wel en van Ginkel is dus ook nog eens een hele goede voetballer. Eerste aanname en balbehandeling is prachtig van Marco. Clasie is verdedigend beter dan JdG en kan verdedigend het spel ook veel beter lezen. Ik denk ook dat Clasie's handelingssnelheid ook hoger ligt.

Ik merk ook op dat een aantal posters hier de EPL wel heel hoog hebben zitten. Tiendalli, Augustien, Hooiveld kunnen er allemaal een aardig deuntje meezingen en zijn nou niet bepaald voetballers van een hoog niveau. Vorm was een leuke/goede keeper bij Utrecht, maar was de beste keeper vorig jaar in Epl. Tiote zat op de bank bij Twente vaak en was een revelatie in Epl. De beste speler van de EPL is een Nederlander die er weinig van bakt in het nationale elftal en Ajax heeft de EPL kampioen gewoon bijna 2 keer verslagen kort achter elkaar. Bij tijd en wijle gewoon zelfs weggespeeld. City is 4de geworden in hun groep. Chelsea is er al uit geknikkerd door Shakdar, United wordt elke keer gered door RvP en Schalke is al te machtig voor Arsenal. Ben dus benieuwt hoe Bayern over hun heen zal denderen. Fifa team van het jaar zat ook geen EPL speler bij. Het is wel een van de 3 sterkste competities van de wereld, maar dat betekent niet dat spelers van mij een label van goedkeuring krijgen louter omdat ze in die competitie acteren. Ik mis een beetje de scherpe en gezond kritische blik naar die competitie toe.

Inzicht, techniek en distributie zijn nu juist Jdg's sterke kanten en de reden dat hij nimmer een grote rol in het Nederlands elftal zal spelen komt doordat hij defensief te zwak is. Was altijd zo, is zo en zal altijd zo blijven met die jongen. Ik vind wel dat hij veel meer recht had om de middenvelder te zijn tegen Andorra toen Strootman als een dweil zat te spelen en creatief niets kon brengen. JdG kan een heel mooi wapen zijn in kwalificatie wedstrijden tegen ingegraven tegenstanders en er zitten zowel in EK als WK kwalificatie altijd wel een aantal van die teams bij. Dat kan je dus elke keer 2 kostbare punten kosten. Dan is JdG dus een prima middel. Op EK and WK zal hij al heel rap te licht zijn op het defensieve gebied. Sneijder en VDV zijn dat ook, maar ik zou die dan ook zeker niet samen op een middenveld laten spelen en ik vind ze voetballend dan weer van een hoger niveau. Ook zijn ze voor mij dominanter in hun spel en kunnen een wedstrijd een tikkeltje meer regisseren dan de Guzman. Overigens kunnen we de Guzman wel in het rijtje plaatsen met Sneijder en VDV voor het Nederlands elftal want onder van Gaal spelen we 4-3-3 (niet 4-2-3-1 m.u.v Andorra) en hij zal dus in beginsel in aanmerking komen voor rechter middenvelder want hij is rechtsbenig. Daar hebben onder van Gaal Vdv, Maher, Strootman, Afellay, Fer en van Ginkel gespeeld. Als Sneijder speelt kan JdG niet speler en moet je voor de balans Strootman, Afellay of van Ginkel spelen. Als enige DM (punt naar achter) zou ik nimmer aan JdG beginnen. de Jong (geblesseerd), Clasie en Strootman komen daar alleen voor in aanmerking naar mijn mening.

Cheers

9 januari 2013 om 21:49

Ben ik het echt totaal niet met je eens Koriander. De Guzman heeft op zijn achttiende al Philip Cocu compleet uit de wedstrijd gespeeld tegen Psv, zowel verdedigend als aanvallend. Bovendien geloof ik in de filosofie van Cruyff (en daarom ook Laudrup) dat als je technisch genoeg bent je makkelijk om het fysieke heen kunt voetballen. Dat bewijst hij immers nu ook in Engeland. Bovendien schat ik De Guzman toch echt hoger in dan Maher en Fer. Fer is een postbode die altijd de bal komt brengen waardoor het tempo gigantisch daalt en Maher moet maar laten zien dat hij een ploeg kan dragen.

De Guzman is zeker weten beter dan Van Ginkel en hoewel Maher talentvoller is en een grotere toekomst speelt De Guzman dit seizoen beter. Oranje speelt nu weer met twee aanvallende middenvelders en momenteel zijn alleen Sneijder en Vd Vaart echt beter dan hem.

9 januari 2013 om 18:12

Amen!

Van Ginkel en Maher hebben (nog) helemaal niks bewezen.

De Guzman speelt wekelijks tegen zeer sterke ploegen/spelers in de Premier League en vooral zijn passing is duidelijk van een hoger niveau dan de passing van de Eredivisie-mannetjes die worden opgeroepen door van Gaal.

En hij speelt ook gewoon goed bij Swansea, hij verdient in ieder geval een kans om zich te bewijzen in Oranje.

Je kunt hem er mooi bij hebben voor de breedte van je selectie. Voor een basisplaats lijkt hij me niet echt in aanmerking komen, maar reserve-spelers zijn ook belangrijk.

Meneer gaat dreigen. Nou dan rot je toch lekker op naar het Canada voor interlandvoetbal. Succes ermee en we zien je wel op het WK. Oh nee, daar heeft men zich ooit in 1986 voor gekwalificeerd. Nu zeker niet oproepen deze jongen. Eerst Feyenoord al een naaistreek leveren door zijn contract niet te verlengen, terwijl hij daarvoor alleen maar zwaar geblesseerd was en nu denkt hij een grote jongen te zijn omdat hij ook 10 wedstrijden in Engeland heeft gespeeld.

Kennelijk bestaat er een ongeschreven regel die er voor zorgt dat nederlanders niet geselecteerd (beloond) worden als ze vroeg naar het buitenland vertrekken...

Ik vind het best een goede speler. In de leeftijdsgroep 23/27 jaar hebben we niet zo veel goede spelers momenteel rondlopen. Je hebt eigenlijk nu de generatie Sneijder, van Persie, Robben. Dan een generatie spelers die net wat minder zijn, Afellay, Elia, Vlaar, Vorm. En nu weer een nieuwe generatie spelers die weer heel goed zijn. De Guzman heeft wat meer ervaring en kan de komende paar jaar best nuttig zijn. Alleen als Maher, Clasie en van Ginkel een jaar of vier ouder zijn zal De Guzman waarschijnlijk weer achteraan mogen aansluiten. Vraag is of hij dat wil.

Bellen die man. Kan geen kwaad om te kijken of hij het nivo aan kan. Hij kan nu alleen maar groeien en zodra hij is opgeroepen denk ik dat zijn motivate extreem hoog zou zijn en hij alles laat zien wat hij in huis heeft kan 2 kanten op of hij doet het heel goed of bezwijkt onder de druk. Maar nogmaals van gaal bel hem op en als hij de winnende doelpunt maakt in brazilie kan je zeggen IK ben de enige die wat in hem zag haha

Dat shirt van swansea blijft echt abnormaal gruwelijk!! En de Guzman is zeker een goeie middenvelder, meer ervaring en stabieler dan een maher of clasie, een kans verdient hij sowieso!! Van Ginkel maher en clasie komen nog wel!

9 januari 2013 om 18:51

Zeker een mooi shirt!
De Guzman verdiend zeker een kans net als Maduro, die twee spelen allebei op een hoger niveau wekelijks dan de spelers uit de eredivsie.

9 januari 2013 om 20:33

Idd echt vette shirts een leuke ploeg en Michu de revelatie van het seizoen en een goeie trainer Laudrup. Leuke ploeg om naar te kijken.

De Guzman is 2 klasses beter dan Clasie...

Wekelijks zo niet dagelijks stoor ik me aan de onderschatting van het nivo van de PL hier. Als je een zaterdagavond Eredivisie samenvattingen kijkt en vervolgens Match ofthe day Day zul je het verschil zien. Neem nu maar van mij aan dat Swansea met dom gemak kampioen van de Eredivisie zou worden.

Een van de beste middenvelders van dat team zou dus altijd eerder een uitnodiging moeten krijgen dan bijvoorbeeld van Ginkel en Fer. De Guzman kan op de verdedigende posities en aanvallende posities op het middenveld uit de voeten, en is dus ook nog multifunctioneel.

Goede speler, verdient een kans. Het zal van een stukje chemie met Sneijder moeten afhangen of hij op het Wk er bij moet zijn. Want laten we wel wezen, als Sneijder fit en in vorm is moeten we er voor zorgen dat hij en van Persie kunnen excelleren. We hebben het afgelopen EK toch wel geleerd dat de rest vooral zijn mond moet houden, hard werken en de bal bij Wesley moet inleveren.

De Guzman waarschuwt Van Gaal voor Canadese druk

Oke. Doei.

9 januari 2013 om 19:13

Ik heb ook zoiets van 'doei'. Op dit moment verdient de Guzman ook geen uitnodiging. Sorry, maar dan kan Maduro ook wel eens worden opgeroepen. Wanneer de Guzman nu gaat dreigen dat hij voor Canada gaat spelen dan is dat zijn recht, maar dreig dan niet. Op je 25ste kan je zeer zeker nog een aantal jaar goed voetballen en wie weet komt die kans bij Oranje dan wel. Op deze manier gaat de Guzman echt geen respect van de bondscoach krijgen.

9 januari 2013 om 20:51

Tuurlijk, ik snap z'n frustratie, maar het is ook niet zo dat de Guzman Oranje echt heel veel beter gaat maken. Hij moet gewoon kiezen en verder niet de pers opzoeken. Op deze manier ga je geen vriendjes maken met van Gaal.

Of bij Canada je gelijk halen bij iedereen die je nu belachelijk loopt te maken.. Vgaal zal hem denk ik niet zo snel oproepen gezien zijn proces van verjonging. Hij zal de toekomst selecteren - ondanks dat de beste spelers horen te spelen in mijn optiek.

De Guzman is zeker een goede speler maar of hij nu bij Oranje kan meedoen is de vraag. Van Gaal heeft al veel gewisseld vergeleken met van Marwijk. Schaars, Willems, Maduro, Boulahrouz, vd Wiel en Luuk de Jong worden nooit meer opgeroepen. Andere spelers worden om de beurt er bij gehaald. Dost, Van Rhijn, janmaat, Martins Indi, Elia enz. De Guzman doet het de laatste maanden beter dan Elia, Van Rhijn, BMI en al die anderen dus ik hoop dat hij eens de kans krijgt. Hij is een goede voetballer maar op zijn positie lopen een van de betere internationals rond. Toch zou ik het wel fair vinden als hij eens de kans krijgt zich te bewijzen

hahahaaha 25 jaar en nog steeds dromen.... Ga jij nu lekker voor Canada spelen en ga jezelf aub niet met Hargreaves in 1 zin noemen!! Want je mag zijn veters nog niet eens strikken. Als deze malloot nou eerder voor Canada had gekozen hadden ze zich geplaatst voor wk 2014, nu zijn ze uitgeschakeld omdat de beste spelers niet hebben gespeeld voor Canada

Hirschfeld(rosenborg)/borjan(sivasspor)
De Jong(augsburg)
Mckenna(fc Koln)
Klukowski(club Brugge)
Hutchinson(psv)
De Guzman(swansea)
De Guzman(deportivo La Coruna)
Jackson(norwich City)
Hoillet(qpr)
Friend(eintracht Frankfurt)
Occean(eintracht Frankfurt)

Ga mij niet zeggen dat er 1 land naast de VS of Mexico betere basiself heeft. Rond 2008 hadden ze zelfs met Hargreaves(bayern) en Stalteri(tottenham) nog 2 europese toppers erbij

Trouwens, hij voelt zich zowel Canadees als Nederlands? Ik zou mij in zijn positie zowel Jamaicaans als Filipijns voelen. Een eerloze pannekoek dus

9 januari 2013 om 21:58

Ik noem het correct integreren.

Ot:

Jammer dat hij nog niet heeft kunnen spelen voor Oranje, hij had zijn debuut mijns inziens al lang moeten maken. Hoop dat hij uiteindelijk voor Oranje uitkomt ipv straks voor Canada.

9 januari 2013 om 23:13

Als je nooit in die landen gewoond hebt waarom zou je dan als een Jamaicaan of Filipijn voelen. Dat ik gewoon het domste wat ik ooit gehoord hebt. Dit is gewoon iets wat de gemiddelde Turk denkt in Nederland. Lachertjes dat het zijn.

9 januari 2013 om 23:32

Het lijkt me toch dat je dat mee krijgt van je pappie en mammie, maar oke, Guzzie blijkbaar niet

Aangezien van Gaal het systeem hanteert dat je goed bij je club moet spelen om opgeroepen te worden kan van Gaal niet om hem heen. Ik ben eigenlijk wel hrel benieuwd wie er om deze reden opgeroepen worden en wie er thuis worden gelaten wanneer Nederland 02 februarie tegen Italie speelt. Dan zullen de Jong en Narsingh er sws niet bij zijn omdat ze gebleseerd zijn,stekelenburg Heitinga en Sneijder moeten eerst een nieuwe club vinden, Zullen Robben, Affelay en vd Vaart wel op tijd fit zijn?

De Guzman is een hele aparte speler. Moet echt geprikkeld worden wil hij goed spelen. Zodra hij onder druk komt te staan kan hij zich er geweldig uit voetballen. Dit is typisch zo een speler die beter is met weinig ruimte in plaats van dat hij de tijd krijgt aan de bal. Als hij namelijk veel tijd krijgt is het een enorme twijfelaar. Kan intuitief echt verschrikkelijk goed voetballen. Als hij tegen pak em beet Spanje zou spelen dan ben ik ervan overtuigd hij zelden tot nooit de bal verliest. Speelt hij tegen bijv Armenie dan zie je hem de vreemdste passes geven en loopt hij uren met de bal aan zijn voet. Ik heb hem heel intensief gevolgd de laatste jaren dus weet waarover ik praat. Tegen Real en Barca heb ik hem zijn beste wedstrijden zien spelen. Hoop echt dat hij de kans krijgt want die pakt ie wel en vandaar uit leren om ook zonder druk goed te spelen.

Van Gaal roept spelers op die veel spelen, en ook goed spelen. Sneijder speelt de laatste tijd gewoon niet, en dan zijn spelers als Emanuelson en De Guzman zeker goede kanshebbers in mijn ogen

Ik zeg gewoon een keer een oefeninterland laten spelen laat hij zich zelf maar bewijzen zien of die het aan kan

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren