Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Steun voor Ronaldo: ‘Ik wilde echt dat hij de Gouden Bal zou winnen’

Laatste update:

Cristiano Ronaldo greep maandagavond in Zürich opnieuw naast de Gouden Bal. De Portugese superster won de prestigieuze prijs in 2008 als speler van Manchester United, maar werd veel vaker tweede: in 2007, 2009, 2011 én 2012. Het is niet vreemd om te stellen dat CR7 simpelweg pech heeft dat Lionel Messi er nog is, anders was hij de dominante figuur geweest in alle verkiezingen. Zijn teamgenoten bij Real Madrid maken hun steun aan Ronaldo in elk geval bekend.

/

De spelers van de Koninklijke gunden Ronaldo de prijs van harte. “Helaas mocht hij niet winnen, maar we weten dat hij een fantastische speler is die tot alles in staat is”, looft Marcelo hem. “Cristiano helpt ons enorm en ik wilde echt dat hij de Gouden Bal zou winnen. Maar alsnog weet ik dat hij ons nog veel plezier gaat opleveren”, verzekert de Braziliaanse verdediger. Hij krijgt bijval van Sergio Ramos.

“We hadden graag gezien dat Cristiano zijn tweede award zou krijgen, maar het mocht niet zo zijn. Niettemin is hij geweldig. De spelers die in de top drie staan zijn ook echt de besten en uiteindelijk heeft Messi ‘m gewonnen. Ik feliciteer hem ermee, maar tegelijkertijd vind ik het ook wel jammer voor Cristiano”, geeft Ramos aan.

Zal Cristiano Ronaldo ooit een tweede Gouden Bal winnen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Hij pakt nog wel zijn tweede! Messi is gewoon terechte winnaar, vanwege zijn prestatie's en natuurlijk niet te vergeten, zijn records die hij heeft gebroken.

8 januari 2013 om 11:17

Hoebedoel je? Ronaldo heeft ook zeer goed gepresteerd. Bracht Portugal en Madrid naar de Semi finals van de EK en CL, won La Liga en Supercup... Scoringsrendement was echt hoog. Het is gewoon oneerlijk, ronaldo had hem moeten pakken..

Op basis van zijn rendement uithoudingsvermogen vechtlust, zeker van de afgelopen seizoen, moest hij hem echt pakken.. Hij was dus echt wel de smaakmaker tijdens de Clasicos en de allerlei diverse belangrijke wedstrijden.. Ongelooflijk...

Ik zal de stemmers nooit meer serieus kunnen nemen.. of meelopers of haters of geen verstand van voetbal!

Gefeliciteerd messi

8 januari 2013 om 11:25

Mensen discussiëren ellenlang over waarom Messi of Ronaldo de Gouden Bal had moeten krijgen en benoemen daarbij de prestaties van de spelers. De één vindt een kampioenschap een voorwaarde, het ander vindt de 91 doelpunten van Messi essentieel. Maar uiteindelijk is het heel eenvoudig: men vindt Messi is de beste voetballer van 2012. En daarvoor hoef je niet te kijken naar de prijzen, of de individuele prestaties, maar kijk je puur naar de kwaliteiten. En dan kun je niet om Messi heen.

8 januari 2013 om 11:27

dat is jouw mening, de mensen die er echt verstand van hebben hebben hun stem al uitgebracht, en die was zeer duidelijk

overigens noem jij allemaal dingen die net niet gebeurt zijn.

halve finales champions league en ek, dat eerste lukte messi ook. het zijn dingen die je niet eens mag noemen.

net geen topscorer in spanje, net geen ek, net geen champions league, net geen balon dór.

als het om teamprestaties gaat, zou iniesta hem winnen, gaat het om talent als voetballer dan is messi de winnaar

8 januari 2013 om 11:29

Je bedoeld de mensen die Balotelli en Pique op 3 zetten? de mensen die Neymar voor Özil plaatsten ? de mensen die Pirlo op 7 en Iker op 10 zetten? die mensen begrijpen er inderdaad meer van dan jij en ik.

8 januari 2013 om 11:34

Mouserati,

Hou alsjeblieft op met dat gebazel over mensen met echt voetbalverstand. Het is gewoon een vrienden prijs en de voetballer met de meeste fans wint. Ik ben het eens met de verkiezing hoor. Ik gun het Ronaldo, maar dat Messi hem gewonnen heeft is absoluut niet raar. Echter als de rollen omgedraaid waren en Messi was de gehate persoon en Ronaldo de meest geliefde, had hij nu vier/vijf gouden ballen en niet Messi.

8 januari 2013 om 11:34

Ach ga toch huilen man. Messi heeft hem terecht gewonnen, het gaat er niet over of hij in de halve finale gekomen is van het ek of niet. Het gaat om hoe belangrijk hij voor zijn vlcub is geweest, de records die hij heeft gebroken en hoeveel hij heeft gescoord. Hij heeft een gekke record verbroken met 92 goals in een jaar. Dat is meer dan vele goede spitsen in hun hele carriere.

8 januari 2013 om 11:42

Haha ga huilen man.
Messi heeftm gwn terecht gewonnen dus hou maar op met redenen te bedenken wrm iemand Nders hem zou moeten winnen, want die slaan allemaal nergens op.

8 januari 2013 om 11:43

Messi heeft hem terecht gewonnen hoor, maar laten we alsjeblieft niet doen alsof de stemgerechtigden ook echt voetbalverstand hebben. Allereerst laat de helft zich enorm beïnvloeden door vriendjespolitiek (kijk maar naar een Sneijder of Low) en een ander groot deel heeft gewoon geen enkel verstand van voetbal. De stem van de media neem ik nog het meest serieus in deze verkiezing.

8 januari 2013 om 11:59

@halamadrid

Ik snap dat je teleurgesteld bent maar het is geen prijs gebaseerd op prestaties,
Op basis van prestaties had Sneijder hem in 2010 moeten winnen.
Het is een prijs dat puur op de beste speler is gericht en dan vinden de meeste Messi toch wat completer dan Ronaldo.

8 januari 2013 om 12:01

Niet zo treuren, Hala.
Maar ik moet toegeven dat het gewoon weer heerlijk was om dat teleurgestelde gezicht van hem te zien. Ik keek er al naar uit...

Je moet gewoon kunnen toegeven dat Messi is alle opzichten beter is. Hij is net niet goed genoeg. Cijfers stemmen zeggen ook genoeg, 41% tegen 20%. Dan is het toch duidelijk wat zijn collega's (kenners) vinden.

Hala, het gaat niet om gunnen, maar om verdienen. Helaas verdiende Messi het weer meer. Komt ook 95% door zijn gedrag, arrogante gezicht en te veel met zichzelf bezig om in beeld te komen. Misschien moet hij dat eens afleren en gaan er meer hem waarderen. Dan komt de bal nog wel een keer.

8 januari 2013 om 12:06

@halamadrid_n

Ronaldo is zonder meer individueel de betere , die man is top-atleet en kan beheerst nagenoeg elk onderdeel van het voetbal dat er is.
Van loeiharde en glaszuiverde vrije-trappen tot dribble solo's met de bijbehorende truukendoos.

Messi bezit iets dat geen enkele voetballer heeft:
Een ongekende balbehanding onder de meeste onwaarschijnlijke omstandigheden.
Op volle snelheid ineens 90 graden draaien, versnellen en vertragen als geen ander met behoudt van de bal.. om een voorbeeld te noemen.
Dat heeft alleen Messi en met dat wapen kan ie idereen de baas zijn op dat gebied.

Ronaldo is zeg maar meer de 'normale voetballer' alleen dan op elk vlak helemaal gespecialiseerd.
Ronaldo kan in principe alles, alles wat andere (top)voetballers ook kunnen, behalve het bovenstaande dat alleen Messi kan.
Andersom kan Messi ook genoeg dingen niet die Ronaldo perfect kan:

Ronaldo kan loeihard schieten, Messi bezit amper een (loei)hard schot.
Ronaldo combineert techniek met kracht bij het schieten/vrij-trap, Messi gebruikt enkel techniek.
Ronaldo is fysiek een beest, Messi ontwijkt duels omdat deze verloren zouden gaan.
Ronaldo kan koppen als de beste, ook hier weer zijn kracht, techniek en niet te vergeten zijn lengte en timing, Messi is klein heeft weinig kracht en moet het puur hebben van timing en positionering bij het koppen.

Individeel is Ronaldo de allerbeste, een topatleet pur sang, werkt kei en kei hard om de techniek en voetballende kwaliteiten die hij gekregen heeft van onze lieve heer optimaal te benutten.

Messi is heeft kwaliteiten gekregen die geen enkele voetballer heeft op dit moment, hij hoef(t)(de) relatief minder hard te werken om tot de allerbeste te behoren, puur omdat het niet aan te leren valt.

Ronaldo was eerst altijd de man die alles zelf deed en Messi meer de man teamplayer, al is dat tegenwoordig flink veranderd. Maar ga maar na, Ronaldo kan meer dingen die Messi niet kan dan Messi dingen kan die Ronaldo niet kan.

Ik ga me er niet mengen want aan de ene kant is het subjectief, aan de andere kant kunnen er sowieso weinigen objectief naar de situatie kijken en wordt je al snel aangevallen als je simpelweg constateert dat iemand meer kan. Ik vind het echter onzin om te zeggen dat Messi niet in andere competities zou kunnen slagen en dat hij het slecht doet bij Argentinie.

Op het WK speelde hij goed maar was hij ongelukkig in de afronding, Maradona had hem een soort van rol als box-to-box speler gegeven, nogal logisch dat hij dan niet hetzelfde laat zien als bij Barcelona. Er werd totaal iets anders van hem verwacht, desondanks had hij er makkelijke 3/4 in kunnen leggen als hij minder ongelukkig was in de afronding. Na het WK speelt hij prima.

In Italie zou Messi het uitstekend doen, spelers zoals Sneijder, Pato, Cassano, Del Piero etc. zijn ook niet groot maar presteren wel uitstekend. Lavezzi, een paar klasses minder, is iets groter dan Messi en is 1 van de beste spelers bij de nr 3 van Italie. Messi zou daar ook moeiteloos de show stelen.

In Engeland bewijzen spelers als David Silva, Nani, Chicharito, v/d Vaart, Wilshere etc. ook dat je niet 1.90 hoeft te zijn om uit te blinken. Messi is een klasse beter dan al die spelers dus het is heel waarschijnlijk dat hij ook in Engeland moeiteloos slaagt.

Barca speelt het meest ingewikkelde en verfijnde voetbal van de wereld, er zijn weinig spelers die de handelingssnelheid hebben, de sublieme techniek, het inzicht, de rust en de controle in de kleine ruimte hebben om daarin te kunnen uitblinken. Als Messi in een counterploeg zou spelen, zou hij ook keer op keer optimaal gebruik kunnen maken van zijn snelheid, zijn timing, zijn inzicht en de overvloed aan ruimte.

8 januari 2013 om 12:38

Messi heeft terecht gewonnen ? Hier zijn even de redenen waarop de beslissing van de gouden bal eigenlijk moest worden gebaseerd.

Ronaldo:
Won de la liga met Madrid
Won de Super copa met Madrid
Scoorde 2 keer in de halve finales Cl
Nam Portugal mee naar de halve finale van de EK en werd gedeeltelijk topscrorer.
Hij scoorde in alle el Clasico's

Messi:
Won de Copa del rey met Barca
Scoorde 91 goals

Messi word gewoon voorgetrokken, face it.

8 januari 2013 om 13:31

Toch grappig dat je dan zoveel bij Ronaldo weet op te noemen en Messi's prestaties probeert te bagatelliseren. Maar ik ga er verder niet op in wie de beste is, dat maakt mij niet zo heel veel uit. Wat je wel moet begrijpen is dit:

Madrid won La Liga, met Ronaldo.
Madrid won de super copa, met Ronaldo.
Snap je? Dat is een teamprestatie.
Laten we daarnaast ook niet vergeten dat de helft van dat seizoen dat Madrid kampioen werd in 2011 afspeelde he! En niet in 2012.

Scoorde Ronaldo twee keer in een halve finale?
Messi scoorde 5 keer in één wedstrijd in de CL. Hoeveel hattricks maakte Messi en hoeveel maakte Ronaldo er? Zo kunnen we wel even doorgaan.

Maar jij mag Ronaldo de beste vinden, uiteraard. Dat is jouw goed recht. Als je maar wel begrijpt dat je argumenten gebakken lucht zijn.

8 januari 2013 om 13:46

gozer, wat ga je nog proberen de gouden bal is al naar messi wat doe je nog moeilijk

8 januari 2013 om 13:54

Waarom ligt Ronaldo dan zo vaak en zo snel op de grond met zijn o zo oersterke lichaam?

ronaldo ligt meer op de grond dan dat ie voetbalt en als het dan niet lukt dan gaat ie maar duiken op zo een 20 meter van de goal in de hoop een vrije trap te krijgen.

tis gewoon de persoon ronaldo die hem de das omdoet altijd met die vinger naar zichzelf en altijd maar dat machogedrag. dat vind niemand sympathiek.

8 januari 2013 om 14:03

Ach jongen, wil je mij dan vertellen waarom Cannavaro in 2006 of Kaka in 2007 het wonnen dan ? Zij wonnen al die prijzen toch ook niet in hun eentje. Gouden Bal is niet alleen gebaseerd op je individuele prestaties maar je algemen prestaties over het hele jaar. Ik geef toe dat Messi een betere voetballer is maar accepteer nou maar dat dit jaar Ronaldo het moest winnen. Maargoed eigenlijk zouden we deze prijs niet serieus moeten nemen als je alleen al kijkt naar Team.of the Year.

8 januari 2013 om 15:21

Grapjas! Dus mensen die Messi beter vinden zijn niet serieus te nemen en hebben geen verstand van voetbal? Denk een record verbreken die er al 40 jaar staat een betere prestatie is dan een land naar de halve finale brengen wat je samen met het team doet.

8 januari 2013 om 16:28

@el_turco

Zet dan ook gelijk alle achievements van Messi neer.

Topscorer aller tijden in 1 seizoen Cl
Topscorer aller tijden Barcelona
Topscorer aller tijden La Liga in 1 seizoen
Meeste doelpunten in 1 seizoen gemaakt ooit (73 goals)
Meeste doelpunten gemaakt in 1 kalenderjaar ooit (91), waaronder Pele en Muller voorbij gestreeft.

Zeer onterecht inderdaad.

8 januari 2013 om 17:20

bla? bla
bla bla bla bla blaa...
bla bla..

bla bla bla bla bla...

bla bla bla bla!

8 januari 2013 om 17:21

Bla bla bla? bla bla bla bla bla
bla bla bla bla.

Bla:
bla bla bla
bla bla
bla bla bla
bla bla bla bla bla bla
bla.
bla bla

8 januari 2013 om 20:15

Lionelbarca, voor de meeste doelpunten heb je een andere prijs. Een die Cr7 verleden jaar heeft gewonnen.

Het is zo nep als de pest, verleden jaar Messi de prijzen en Cr7 de doelpunten...toen telde de prijzen, dit jaar precies andersom en nu tellen de doelpunten. Lachwekkend en niet serieus te nemen deze prijs, steeds meer mensen zijn het hierover eens. ( en ja ik zou hetzelfde zeggen als cr7 de prijs had gewonnen)

8 januari 2013 om 11:33

Ik vraag me eigenlijk af of Ronaldo zijn tweede nog gaat pakken. Ik denk namelijk dat dit zijn jaar had moeten zijn, want ik denk dat hij zijn prestaties niet zo heel snel meer zal overtreffen en dat met een paar behoorlijke talenten in aankomst zoals Götze en Neymar als die naar Europa komt. Misschien dit jaar als Messi minder presteert

helaas het werd hem echt niet gegund echt jammer.. Hij verdiende het gewoon!
'platini en Messi still better love story then Twilight!'

8 januari 2013 om 11:18

'platini en Messi still better love story then Twilight!'

Slaat helemaal nergens op.

Edit: Dit was een reactie op halamdrid_n. Deze zin kwam van hem maar hij heeft zijn eigen reactie al verandert.

8 januari 2013 om 11:34

Ja, want Platini is natuurlijk de enige die een stem uitbrengt. Als je met 40% wint heeft het niks meer met de gunfactor te maken.

Om eerlijk te zijn denk ik zelfs dat het andersom is, de 26% die Ronaldo heeft gekregen hebben vooral op 'm gestemd omdat ze hem die gouden bal gunde. Aan Messi word die na 3x echt niet meer zo gegunt. Je kan gewoo niet om hem heen.

8 januari 2013 om 22:02

Heeft Iniesta 34 van de stemmen gekregen dan?

Als Messi 40 kreeg, en Ronaldo 26......



Is een serieuze vraag btw.

8 januari 2013 om 12:19

Ga huilen man. Je zal wel zeker de hele nacht niet geslapen hebben of wel? Iedere idioot kan zien dat Messi individueel de beste speler van de wereld is. Waarom deze discussie steeds volhouden? Hij is niet eens een beetje beter, maar er zit een groot klasseverschil tussen de 2. Ronaldo mag blij zijn dat hij 2e is geworden want spelers zoals Iniesta en Pirlo hadden net zo'n sterk jaar als Ronaldo.

Ik snap Sergio Ramos ook wel. Als hij nu gaat zeggen dat Messi de beste is, dan kan hij de volgende wedstrijden ook op de bank zitten. Heeft geleerd van wat er met Casillas is gebeurt.

Ik denk trouwens dat een gouden Bal voor elke linie echt moet ingevoerd worden, want anders kan je hem elk jaar aan Messi geven mits hij fit blijft en er geen gekke dingen gebeuren...het is allemaal zo voorspelbaar geworden.

8 januari 2013 om 11:21

Waarom zou je? wat is het nut van 4 gouden ballen wanneer er toch alleen maar naar La liga wordt gekeken.

8 januari 2013 om 11:29

Dit jaar overheerst La Liga inderdaad wel heel erg maar naast dat punt, heeft 4 gouden ballen geen zin. Dan krijg je weer de discussie van wie bij welke linie hoort.

8 januari 2013 om 11:37

Dat ook. Ergens blijf ik het jammer vinden dat verdedigers en keepers minder, of zal ik zeggen zo goed als geen kans maken op de prijs in tegenstelling tot aanvallers en sporadisch middenvelders.

8 januari 2013 om 11:36

Er wordt al jaarlijks een prijs uitgereikt voor beste doelman, verdediger, middenvelder en aanvaller. De Gouden Bal is een bekroning voor alle voetballers bij elkaar van elke positie. Wat jij zegt is er dus al, alleen niet in de vorm van een Gouden Bal. De onderscheiding wordt echter gewoon jaarlijks gemaakt.

Win de Champions League en de gouden bal is volgend jaar voor jou!

8 januari 2013 om 11:35

Heb je het tegen Messi???
Ja, inderdaad..win de landstitel en de Cl..en de gouden bal is volgend jaar weer voor Messi.

8 januari 2013 om 20:01

Ik had natuurljk ook op Ronaldo gehoopt..

Maar ook het winnen van de CL zal hem de Gouden Bal niet brengen..

Hij kan kampioen worden.. de CL winnen.. Super Copa.. Copa del Rey.. Het is allemaal niet voldoenden... Waarom? Messi heeft simpelweg meer fans..

Het zegt toch genoeg dat zelfs spelers van Barca.. die dus evenveel aandeel in de succes hebben als Messi.. en daarnaast nog eens het EK en 2 jaar terug WK wonnen.. niet eens de Gouden Bal kunnen winnen..

Deze prijs is niet serieus te nemen.. Het is echt een populariteits prijs geworden.. Dat is al lang duidelijk..

Ronaldo had die prijs dit jaar moeten krijgen.. Dat hij alle andere jaren naast de prijs greep was terecht.. Maar dit was het jaar van Ronaldo.. speelde goed.. maakte veel goals die ook prijzen op hebben geleverd.. Op het EK deed hij het goed halve finale is niet niks..

heerlijk! messi blijt de baas in spanje

8 januari 2013 om 19:15

Zolang Messi dit niveau volhoud blijft hij baas in de voetbalwereld :D

Als je de uitslag bekeek, dan heeft die toch een beste tweede plaats en een grote voorsprong op Iniesta.

Natuurlijk willen zijn ploeggenoten dat hij het gewonnen had, het is hun vedette.

Maar Messi is zo ongeëvenaard goed, ik vraag me af hoe moeilijk Ronaldo het hier daadwerkelijk mee heeft. De media maakt het ongetwijfeld erger dan dat hij het vindt.

8 januari 2013 om 11:28

Ik denk dat Ronaldo het juist vele malen erger vind dan zelfs de media portretteert... stel je voor dat je op je top van je kunnen nog steeds wordt overschaduwd? Voor een speler zo ijdel en zo gemotiveerd als Ronaldo? Ik denk dat hij hier knettergek van wordt.

-We hadden graag gezien dat Cristiano zijn tweede award zou krijgen, maar het mocht niet zo zijn. Niettemin is hij geweldig.
-helaas mocht hij niet winnen, maar we weten dat hij een fantastische speler is die tot alles in staat is”

Mooie woorden van zulke mensen maar je koopt er niks mee.

Ronaldo gaat 'm nooit meer winnen zolang Messi speelt...

Ik vind dat er een regel moet bestaan over het aantal keren dat je zo'n prijs kan winnen anders is 't niet leuk meer.

8 januari 2013 om 11:23

Vroeger huilde men ook niet toen Van Basten of Cruijff m 3x won, dus waarom nu wel dan?

8 januari 2013 om 11:27

Hoezo? Zolang Messi de beste blijft is hij toch gewoon degene die hem moet krijgen. Daar staat die bal toch voor anders kan je die prijs beter gewoon afschaffen

8 januari 2013 om 18:17

Zolang Messi er is zal Ronaldo geen goude bal meer winnen. Dit jaar zal hij sowieso wel weer naar Messi gaan als je alweer kijkt naar zijn statistieken en prestaties. Ik denk zelfs dat ze de tripple pakken dit jaar.

Die Ronaldo wordt nog de Joop Zoetemelk van t voetbal als ie niet op past

Het is gewoon vriendjes politiek, iedereen stemt op zijn beste vriend/landgenoot. Dat is wel te zien toch? Raar genoeg stemde Sneijder op RVP ipv Ronaldo of Messi dat zegt al genoeg en ook Bruno Alves had Messi niet in zijn lijstje maar stond Ronaldo op 1e plek. Ze moeten captains niet laten stemmen, laat dat maar aan de bondscoache's over of aan de statistieken. Tuurlijk zal Ronaldo nog een goudenbal winnen, wat een fenomenale speler is dat zeg..

Helaas gunt geen enkele Barca fan Ronaldo een prijs. Ze moeten eens die roze bril afdoen en de realiteit zien. Wij Madridista's gunnen Messi het toch ook? Ookal ben ik er van overtuigd dat Ronaldo het had moeten winnen. Door hem won Real de titel. Door Messi ging Barca uit de CL halve finale.

8 januari 2013 om 11:34

"wij madridsta's gunnen het Messi toch ook?"

Ik heb de afgelopen dagen alleen maar gal gespuwd zien worden na die kleine uit het kamp van de wit hemden hoor Heb ook veel Barca fans zien schrijven dat Ronaldo opzich ook wel die prijs verdient.

En dan nog, we zijn allemaal internethelden, slechts een miniem percentage van de VZ bezoekers mogen zich pas echt een Barca of Real fan noemen. Het is op deze site enkel opbouwen of afbranden. En de polarisatie op de site wat betreft Ronaldo en Messi is de laatste jaren schrikbarend erg geworden.

8 januari 2013 om 11:51

@json030
Dat ik dit hier op vz nog mee mag maken. Kijk uit jongen straks krijg je nog een ban omdat je post 'niets toevoegt'. Helemaal mee eens, de supporters van beide clubs zijn hier op een hand te tellen en de polarisatie op deze site is natuurlijk niet het werk van de toeval. Deze site stuurt erop en dat levert ongelofelijk infantiele 'discussies' op. Meningen worden verward met feiten en inhoudelijk wordt er niet of amper gediscussieerd en de drogredenen, open deuren en non-argumenten vliegen je hier om je oren. Nee voor het niveau hoef je hier niet te komen.

8 januari 2013 om 11:36

''door Messi ging Barca uit de CL halve finale.''

Miste Ronaldo niet ook een penalty tegen Bayern Munchen in de halve finale, enough said.

8 januari 2013 om 12:08

Zijn penalty was niet beslissend, die van Messi wel.
Die van Ronaldo was uit een penaltyreeks, die van Messi gewoon midden in een wedstrijd. Als Messi 'm scoorde was Barca door.

Enough Said..

8 januari 2013 om 12:32

Uiteindelijk zijn beide penalty's gewoon net zo beslissend.

8 januari 2013 om 13:16

En zonder Ronaldo (2 goals) was er geen penaltyreeks. Maar je kunt de nederlaag van Barcelona niet op één speler steken. Tuurlijk was het een belangrijk moment, maar de nederlaag was te wijten aan vele momenten gedurende 180 minuten speeltijd.

8 januari 2013 om 13:36

Dus een penalty in een reeks noem je niet beslissend?


Speculeren is onzin, ze waren beide even belangrijk.

8 januari 2013 om 13:38

Heb je een punt.

Ik denk dat Ronaldo meer kans had gemaakt op de prijs als die niet zo'n belabberde eerste seizoenshelft speelde, vind 'm de laatste weken echt zwaar ondermaats. Oké hij scoort gister 2x maar als je ziet hoeveel schotkansen die wel niet had en hoevaak kon afspelen en een afzwaaier 3e ring er uit gooit.

Frustratie was duidelijk merkbaar bij Benzema en Ozil.

8 januari 2013 om 16:44

@spiny

Zonder die assist van Messi op Iniesta zouden ze nooit in de situatie zijn geweest om door te kunnen gaan.

Voor mij mag hij deze bal winnen, hij is toch met messi samen de beste speler.
Ieder op hun eigen manier, dat hij nu een mindere seizoen heeft, ligt niet alleen aan hem.

Of zoals Kluivert het ''magistraal'' verwoorde vooraf. It´s a pity that he´s born in the same dates as Messi.

Toch is één gouden bal en maarliefst vier tweede plaatsen natuurlijk ook geweldig, kun je ook best mee thuiskomen. Maar ik begrijp dat het frustrerend is voor Ronaldo. Ik denk eerlijk gezegd dat wanneer Ronaldo met Real de titel en de Champions League wint het nog niet eens uitgesloten is dat Messi hem evengoed wint. Het blijft toch een beetje een grijs gebied. Wordt er gekeken naar teamprijzen of naar individuele prestaties, of simpelweg wie er beter is? Het is ook niet te zeggen eigenlijk, want weet jij veel wat voor criteria al die bananenrepubliekjes gebruiken? Elk land maakt eigenlijk z'n eigen criteria. En tot nu toe valt dat altijd de kant van Messi op dus zeg het maar.

Ik denk dat Messi hem sowieso voor de 5e keer op rij wint. Barcelona is al kampioen en ik denk ook dat Messi meer kans heeft op de topscorer titel. En de kans dat Real de Champions League wint bestaat maar is niet perse groter dan die van Barcelona. Ik denk dat we de vijfde nu al bij kunnen schrijven voor Messi. Daarna is het het jaar van het WK. Alhoewel dat ook niks zegt. In 2010 won Messi niks met Barcelona en wonnen z'n maatjes het WK met Spanje, en toch won hij hem. Ik denk dat we gewoon richting nummer 6 en 7 gaan straks hoor. Ongekend.

8 januari 2013 om 11:30

Ja, die laatste alinea van je, dat zit me wel dwars. Al die andere nominaties en winsten, helemaal mee eens, maar dat jaar, nee, dat vond ik uiterst onterecht. Niet om chauvinistisch over te komen, maar Sneijder had toen op zijn minst in de top3 moeten eindigen en als er al iemand van Barcelona geselecteerd diende te worden dan was dat Iniesta en niet Messi.

8 januari 2013 om 11:35

Nee klopt. Op dit moment is het meer de prijs wie de beste speler is, ongeacht prestaties. En dat is dan inderdaad telkens Messi. Vind het persoonlijk niet eens zo erg hoor. Het is misschien wel de beste speler aller tijden en hij zet hier unieke records neer, dat maak je toch ook weer mee.

8 januari 2013 om 12:18

Antwoord op je hoofdvraag:

Er wordt situationeel ingespeeld op de criteria van de Gouden Bal. Er is een mooi Turks spreekwoord:' Wie de buit steelt, zal zijn verklaring al ruim van te voren klaar hebben'. Het gaat de ene keer om de individuele prestaties en de andere keer om de teamprestaties. Wie voorafgaand een beter/vlekkeloos/nuchtere campagne voert, pakt de prijs.

Het is zo naief dat mensen denken dat de prijs op maandag 7 januari werd uitgedeeld en de uitslag zo onbeinvloedbaar was. Naar aanloop van deze prijs hebben verschillende mediaorganen hier heel goed op ingespeeld. Zoals altijd werd Messi als de ideale schoonzoon gelanceerd en Ronaldo 'the bad boy', terwijl deze jongen heel zelden irritante streken uithaalt. Dat is allemaal in Manchester achtergebleven.

In 2010 verdiende Messi hem helemaal niet, maar zijn schone naam, populariteit en 'de altijd al aanwezige' talent heeft ervoor gezorgd dat hij met de prijs ervandoor ging.

Kortom: de maatstaven worden per verkiezing aangepast, zodat de ( op dat moment, wie het ook is) kind van Fifa de prijs kan binnenslepen.

8 januari 2013 om 16:16

Mocht het een jury uitverkiezing zijn, dan kan je iemand beschuldigen van het aanpassen van de maatstaven bij de uitverkiezing, maar om circa 500 stemgerechtigden hiervan te beschuldigen is klinkklare onzin.

Volgens jou redenering: mensen die voor Messi kiezen, doen dat omdat hij een goede imago heeft, en mensen die op Ronaldo stemmen, doen dat ondanks dat hij een slechte imago heeft. Besef je wel hoe scheef dat klinkt? Volgens jou redenering zijn de mensen die op Messi stemmen dus totaal niet integer en mensen die op Ronaldo stemmen, lopen juist over van integriteit en objectiviteit.

Eigenlijk was juist de Ronaldo-kamp die in maart, aan het einde van het seizoen al de gouden bal richting Ronaldo duwde. En door zomermaanden, tijdens Ek, de supercopa en tot de laatste dag bleef de campagne maar aanhouden. Mourinho, Marcelo, Pepe, Figo, Jorge Mendes en weet ik veel hoeveel andere Portugezen of vrienden van Ronaldo, bleven maar herhalen hoe erg het zou zijn mocht hij de gouden bal niet winnen, terwijl ze bij Barcelona juist kalm bleven en herhaalden dat Messi de beste blijft.

Het zieligste nog wel is dat niet Ronaldo, jarenlang de capitan, maar Bruno Alves stem namens Portugal uitbracht: uiteraard aan Ronaldo de volle vijf punten. Geeft al aan hoe erg de Ronaldo-kamp met de verkiezing bezig is geweest. En niet vergeten de gedaante wisseling die Ronaldo plots ondergaan heeft om zijn imago te veranderen. Vooral zijn interview bij Cnn, alleen maar gericht op de gouden bal. Sorry hoor, maar dergelijke imago-campagnes heb ik van Messi tot nu toe niet gezien.

Eigenlijk heeft, achteraf gezien, Ronaldo heel veel gun stemmen gehad, juist omdat mensen het zielig vonden om hem in zijn "eeuwig tweede" rol te zien. Sommige prominenten gaven ook aan juist om die reden op Ronaldo te stemmen, omdat ze het zielig vonden.

Ook jij zult uiteindelijk moeten accepteren dat als je alles wegneemt (de records, de prijzen, goals, assists etc.), dat mensen Messi gewoon de betere voetballer vinden.

8 januari 2013 om 20:34

ik had het niet beter kunnen verwoorden !!

Ongeacht wie hem had gewonnen snap ik nog steeds niet waarom iedereen zo op prijzen als de landstitel of CL focust. Het is toch een individuele prijs voor beste speler, en niet wie de beste is van het elftal met de meeste prijzen?

Gefeliciteerd voor Messi en helaas voor Ronaldo. Als het omgekeerd was geweest had ik me daar ook wel in kunnen vinden.

Denk niet dat Ronaldo hem weer ooit gaat winnen. Lionel Messi zal de komende jaren weer winnen zolang hij zn goede vorm behoud. En dan heb je ook nog Neymar die zal ook naar Europa komen en gaan schitteren.

8 januari 2013 om 11:40

Neymar zal hier niet gaan schitteren. Die trekt zijn trukendoos niet open. Die wordt keihard doormidden gezaagd door bijvoorbeeld, Ivanovich, Terry, Shawcross, Vidic, Carrick, De Jong, Montolivo, Bonucci, Collocini. Ik zie hem hooguit in de Spaanse 'competitie spelen, maar daar heb je nog een Pepe, Puyol, Marcelo en Ramos, om er een paar te noemen.

On:

Ik had Cristiano de bal ook echt gegund, hij presteert echt ontzettend goed bij Rma. De beste op zijn positie, geweldige techniek, snelheid, bal beheersing en schot. Hij kan alles wat een goede aanvaller kan, maar dan beter. Al zal Messi hem altijd een stapje voorblijven, hij breekt record naar record en is zo belangrijk voor Barca met zijn goals en assists.

als messi er niet was dan was cristiano ronaldo echt niet de dominante figuur geweest. robin van persie had dan ook een kans gehad. want ik vind persoonlijk niet zo heel veel verschil zitten tussen het niveau van van persie en cristiano ronaldo. maar das mijn mening.

Ach, Messi staat gewoon een klasse boven de rest. Ronaldo had er in ieder geval een beschaafd optreden van kunnen maken gisteren. Eerst komt 'ie een half uur te laat, en laat dus iedereen een half uur op hem wachten. Vervolgens zegt hij tegen een jongen fan die hem een vraag stelt dat het erg belangrijk is om bescheiden te zijn, terwijl hij kort geleden in een interview nog een pleidooi hield waarin hij stelde dat bescheidenheid iets slechts is. Vervolgens weer de standaard minachtende blik toen Leo de prijs weer won. Verder was het leuk geweest als hij net als de hele zaal was gaan staan bij het applaus. Maar goed, blijft een clown dus, deze man.

8 januari 2013 om 11:40

En zo is het.
Als voetballer is Messi beter, maar als mens ook.
Extra mooi dus dat Messi hem weer wint.
Hopelijk wint Barca de landstitel en de CL dit jaar en presteert Messi weer super..kan hij volgend jaar weer 1 ophalen.
Alhoewel ik het Iniesta ook gun, ook magistraal.

8 januari 2013 om 11:42

Totally agree, weet hoe je moet winnen.
Maar het siert je nog zoveel meer als je weet hoe je moet verliezen.

Daarbij Ronaldo heeft het 2e deel van 2012 gewoon ondermaats gepresteerd, oké hij scoort gister 2 keer. Maar als je zag hoe verschrikkelijk veel acties die verprutste, zelf z'n teamgenoten werden er gefrustreerd van. Daar waar Messi is doorgegaan met z'n ongelofelijke spel.
Maar het lijkt wel of iedereen alleen naar het eerste deel van 2012 kijkt.

8 januari 2013 om 11:50

Ik dacht nochtans dat Messi gisteren de clown was met dat afschuwelijk pak, zo ontzettend fout, abnormaal

En dat te laat komen is natuurlijk niet goed, maar het kan ook zomaar een reden hebben.. Zullen we waarschijnlijk nooit weten, hij is tenminste komen opdagen.. Misschien dat hij tegen dat jong mannetje zegt om bescheiden te blijven zodat je uiteindelijk wel eens die gouden bal weet te winnen.. Bescheidenheid wordt meer gewaardeerd, wanneer je zegt wat je denkt wordt dat niet altijd gewaardeerd. En dat is gewoon een vaststaand feit. En minachtend? Valt wel mee, hij voelde de bui al hangen denk ik. Reactie opzich kon beter ja maar als je vier keer tweede eindigt is dat niet bepaald leuk. Makkelijk praten achter je computer, zou jezelf wel eens willen zien als je vier keer tweede eindigt.

Overigens, toen dat filmpje kwam van Ronaldo van vroeger.. Die gezichten van Pique & Dani Alves kwamen ook niet bepaald mooi over. Alsof het hun niet interesseerde en ze dachten van: Doe dat beeld nu maar snel weg.. Het is gewoon een momentopname van een camera, daarop kan je ook bij momenten een verkeerde indruk krijgen over de emoties van een speler.

Maar goed, denk je dat Ronaldo niet op voorhand al wist dat hij niet zo winnen? Tuurlijk wel, alleen hoopte hij misschien op een wonder. Maar bon, het feit dat er elf spelers van La Liga in team van het jaar staan zegt voor mij al genoeg over diegene die stemmen uitbrengen. Met alle respect voor bepaalde spelers maar die mochten er nooit instaan wat mij betreft. Een Lahm, Pirlo & een centrale verdediger ala Thiago Silva, Kompany of Chiellini hoorde erin te staan inplaats van Pique.

8 januari 2013 om 11:58

Dat juist jij iemand een clown noemt.. grappig, iemand die er alles aan doet om als een clown over te komen (met weinig succes, het enige wat je echt goed kan is dom overkomen) iemand anders een clown noemt. Mocht je wel tot zo laat op blijven gisteren om de gala te zien. O ja stom van mij, vanochtend alle filmpjes gezien op internet natuurlijk. Onze internet heldje op witte sokjes kon het niet laten om zichzelf compleet belachelijk te maken ook al heeft zijn idool gisteren een prijs gewonnen.

Christiano Ronaldo is gewoon de Joop Zoetemelk van het voetbal en daar is helemaal niets mis mee en mag hij hartstikke trots op zijn. Hij moet gewoon zorgen dat hij prijzen met zijn team pakt. Daar heeft hij invloed op. Wereldvoetballer van het jaar zal hij alleen nog maar worden als Messi een keer een dip krijgt. Ik denk wel dat het voor het imago van Ronaldo beter zal zijn wanneer hij bij Real vertrekt. Tenzij hij naar City of PSG vertrekt. Dan word het alleen nog maar een stukje erger. Terug naar UTD zal hem wat dat betreft wel goed doen denk ik. Maar goed, een minder jaar van Messi zal hij altijd nogig hebben wat individuele prijzen betreft

CR heeft echt pech dat Messi in hetzelfde tijdperk speelt.
1 gouden bal, 4x tweede geworden en een doelpunten gemiddelde waar je U tegen zegt, zeker het gemiddelde dat hij bij Real Madrid haalt. CR is 1 van de allerbeste voetballers ooit. Alle haters en Messi-aanhangers moeten dat ook beseffen en genieten van zijn geweldige voetbalkunsten. Vice versa precies zo. Cr-aanhang moet ook genieten van Messi. Die liefhebber is de grote winnaar in deze tijd met deze 2 uitzonderlijke atleten.

Tuurlijk willen zij graag dat hun teamgenoot wint, maar de feiten zijn anders en Messi heeft de bal gewoon verdiend gewonnen. Ik vind het wel belachelijk dat de ploeg van 2011 alleen uit spelers van La Liga bestaat, waar zijn Cech, Drogba, Ramires, Kompany, Pirlo, ....?
Het is wel zo dat Spanje het EK heeft gewonnen, 2 ploegen bij de laatste 4 had in de CL en de EL heeft gewonnen, maar je kan toch niet naast de prestaties van die mensen kijken?

Coach had moeten gaan tussen Klopp, Del Bosque en Mourinho, waarom Guardiola erbij stond is echt een raadsel.

Maar al bij al hebben de mensen die hebben gewonnen allemaal hun prijs dubbel en dwars verdiend. Del Bosque is een held voor wat hij sinds 2009 allemaal heeft bereikt, Stoch maakte echt de mooiste goal en Messi verdient deze prijs misschien nog meer dan zijn vorige 3 gouden ballen. Proficiat is het enige wat we over zijn prestaties kunnen zeggen, als je deze gouden bal onverdiend vindt, dan ben je echt een hater denk ik.
Haters gonna hate, zal altijd zo zijn, maar Messi zou voor dit seizoen nog een extra prijs verdienen ook. Zo'n geweldig individueel jaar, dat is echt bijna onmogelijk te evenaren. Nu nog prijzen pakken met Barcelona in 2013!

@vz:
In 2007 was Messi tweede en Ronaldo 3e.

8 januari 2013 om 12:05

Nope. In 2007 werd Ronaldo tweede achter Kaká. Messi eindigde als derde, hij werd wel tweede in 2008 achter diezelfde Ronaldo.

8 januari 2013 om 13:09

Ik kan me nog goed herinneren dat Ronaldo de prijs van 2e in handen nam, maar iedereen ging tekeer(blatter, presentator, etc.) zo van second Lionel Messi, noo noo give it to Messi. Je kan wel op youtube terug vinden. Kaka #1 Messi #2 en Ronaldo #3. En in 2008 werd hij ook 2e toen Ronaldo 1e werd.

8 januari 2013 om 13:22

In 2007 werd Ronaldo 2de achter Kaka, ik weet niet waar jij je 'wijsheid' vandaan haalt..

8 januari 2013 om 19:05

De Braziliaan Ricardo Izecson dos Santos Leite, beter bekend als Kaká, heeft de Gouden Bal gewonnen. In de verkiezing van het blad France Football bleef de middenvelder van AC Milan Cristiano Ronaldo en Lionel Messi voor, ik weet niet hoe jij er bij komt dat Messi in 2007 2de werd welke youtube kanaal kijk jij?

8 januari 2013 om 20:40

Dat was in de Fifa Player of the year verkiezing. Deze en die van de ballon dór (gouden bal) waren toen nog 2 verschillende prijzen. In 2009 dacht ik zijn deze 2 prijzen gefuseerd tot de Fifa Ballon d'or van nu.

Zo paoblo martini iemand anders gevonden om aftezeiken!)wel frapant dat jij alleen op andere zit aftegeven om hun mening terwijl jij die van je zelf zelden geeft dus wie er dan geen mening?ik had gister ook leedvermaak haha die kop van ronaldo de terechte eeuwige 2e haha hij kon wel janken!zal hij nu wel beginnen te janken dat hij ongelukkig is haha mourinho ook lekker niks Heerlijk

8 januari 2013 om 13:30

Jij dacht dat ik het speciaal op jou had gemunt of iets in die trend? Je let niet op jongen, dat ik jou er af en toe tussen uitpik heeft niks met jou persoonlijk te maken hoor, soms pik ik er iemand tussen uit en dan kijk ik of het een uitdaging is. zelden moet ik zeggen hier op vz en jij bent geen uitzondering geweest. Verder geef ik idd zelden mijn mening, ik wil best mijn mening geven maar dan moet er wel een mogelijkheid zijn dat het een enigszins een beetje een discussie uit te komen is anders kan ik net zo goed met mijn kinderen van 4 een discussie over voetbal beginnen (overigens is de kans van slagen groter dat er iets zinnigs uit komt dan hier maar dat terzijde.. ze hebben ook andere genen) Verder zou ik best mijn mening aan jou willen geven hoor maar dan zou ik te veel tijd kwijt zijn om het je allemaal uit te leggen aangezien deze te hoog gegrepen voor je zou zijn. Dat jij leedvermaak hebt met mensen die succesvol zijn en bij de beste horen in wat ze doen zegt natuurlijk wel weer alles over jou grijze bestaan en dat is weer de reden waarom ik nooit een inhoudelijke discussie met je zou houden etc..etc.. het is een soort cirkel. Kortom.. het enige wat ik doe is je uit je tent te lokken zodat iedereen hier een beetje om je kan lachen en het gevoel hebben dat ze heel erg intelligent zijn na het lezen van jouw posts.

8 januari 2013 om 18:33

Het feit dat je een stuk ouder bent en daardoor meer levenservaring hebt dan de meeste bezoekers hier op VZ, betekent niet dat je je zo denigrerend over ze moet uitlaten.

Ronaldo moet juist trots op zichzelf zijn, het is een eer om de 1 na beste speler ter wereld te zijn.

8 januari 2013 om 18:41

Denigrerend? Ik doe het rustig aan hoor.. een tip. Niet alles wat lijkt is wat het is.

Bedankt dat je jou mening meld aan mij betreft Ronaldo. Hier heb je een virtueel kwartje ga maar iemand bellen die het wel interesseert.

9 januari 2013 om 01:09

Man gedraag je naar je leeftijd, je bent een volwassen vent met kinderen en loopt hier jongeren te kleineren. Maja je zal het wel nodig hebben om je goed te voelen ofzo.

Wow "virtueel"kwartje heeft je 4 jarige kind die dis bedacht of heb je dat helemaal zelf bedacht, iig chapeau!

Dat over Ronaldo was gewoon om on-topic te blijven.


Zo heeft elke sport wel zijn 'poulidor'! Jammer, maar tegen de suprematie van Messi is niets te beginnen. Die jongen steekt er gewoon met kop en schouders boven uit! Figuurlijk dan. Al blijf ik hopen op een tweede Gouden Bal voor Ronaldo, dat verdient hij zeker en vast op basis van zijn kwaliteiten, inzet en prestaties!

http://messivsronaldo.net/

Need I say more ?!

Hij had in ieder geval een mooier pak dan Messi.

Ik snap echt niet dat alleen Real fans Ronaldo de beste vinden omdat hij prijzen heeft gewonnen.
Gouden bal wordt toch uitgereikt aan een speler die over meeste kwalitieten beschikt.
Zeg je dat Ronaldo over meer kwaliteiten beschikt? echt niet. Messi laat mooie dingen zien, Messi dribbelt iedereen echt gek en scoort veel, Messi maakt solos die ik Ronaldo nooit zag maken.
Ronaldo kan zelfs zijn mannetje niet voorbij gaan.

Als wij de gouden bal aan de hand van prijzen moeten uitdelen dan is Iniesta toch beter.
Iniesta versloeg Ronaldo tijden het EK 2x.
Zo won Iniesta met Spanje van Portugal en Iniesta versloeg Ronaldo ook tijdens het Ek.iniesta werd gekozen als beste speler van het Ek.

Dus hoe dan ook eindigt Ronaldo als 2e.

Die zure kop van die Ronaldo bij de uitreiking, priceless! Die Ronaldo is gewoon een draak die alleen maar denkt aan roem en schijnwerpers. Mooi dat ie dat ding niet heeft gekregen.

Wat is dit voor een onzin dat Messi een terechte winnaar is. De goudenbal moet gebaseerd zijn op de prijs die je pakt. Zo is de man of de match vaak de man van een winnend team. Paar jaar terug won Wesley Sneijder de treble met Inter en kwam in de finale van de europacup en wie kreeg de goudenbal Messi, terwijl die als een kip voetbalde op het Wk.
In mijn ogen zou het dit jaar Ronaldo, Iniesta of Drogba moeten zijn. Gezien de huidige vorm van Messi dit jaar en de komende landskampioenschap zou hij volgend jaar de terechte winnaar zijn.

Maar blijkbaar worden er andere maatstaven gehanteerd bij de Uefa. Benoem Messi maar voor de komende 3 seizoenen de goudenbal winnaar. bespaart een hoop kosten. En zo had Maradonna ook nog wel een paar mogen krijgen in het verleden want hij was de beste van zijn tijd.

Heel jammer voor Ronaldo, hij had hem echt verdiend! Maarja de doelpuntenrecord overschaduwde gelijk alle prestaties van Ronaldo, volgens mij hebben de stemmers niet ingezien hoe geweldig ronaldo in 2012 heeft gespeeld.

Dat doelpuntenrecord van messi kwam tig keer in het journaal, ik denk dat dit ook een grote rol heeft gespeeld, maarja messi heeft ook een topjaar gehad.

als je gaat kijken naar vorm valt me een ding op dat ronaldo de laatste weken niet in zijn beste vorm vekeerd en die vormcrisis heeft hij al een tijdje messi is een fenomeen

ze moeten messe en ronaldo nu eens samen op 1 veld zetten 1 tegen 1 dan zijn we voorlopig altijd van dit gezeur verlost wie er nu beter is.

persoonlijk vind ik het messi omdat deze vaker magische dingen laat zien op het veld waarbij je je afvraagt hoe hij het voor elkaar krijgt.

het zal ook een voorkeur naar het type voetbal van mij zijn.

Oké, ik lees overal de Messi vs. Ronaldo discussie, terwijl iedereen bijna vergeet wat deze prijs is.

De Gouden Bal is voor 'de beste voetballer'. Voetballer. Messi kan beter voetballen dan Ronaldo. Wat maakt iemand een goede voetballer? Een combinatie van talent, inzet, liefde voor het spel, statistieken, prijzen winnen, techniek, motivatie en sportiviteit. Sommigen van bovenstaande termen zijn niet specifiek voor voetballers, maar voor (top)sporters. Messi is in mijn ogen dan een betere voetballer dan Ronaldo, that simple.

deze hele gouden bal moeten we niet serieus nemen. Het lijkt alleen te gaan om wat messi het beste doet in een jaar, oftewel meer goals scoren of prijzen pakken...

8 januari 2013 om 18:49

ik als Barca supporter zie dat ook, Ronaldo heeft als team meer gepresteerd (aantal bekers) natuurlijk, maar Messi heeft individueel meer laten zien waarschijnlijk maakt het niet uit hoeveel bekers je als team wint maar gaat het om teamspel en individueel, Messi was/is natuurlijk een fenomeen maar pakte niet alle prijzen.

8nathan8 En ronaldo heeft dat allemaal niet ofzo ?

Hij gaf al toe dat zijn liefde voor voetbal heel groot is !

En de jaar ervoor had ronaldo de meeste doelpunten had geen la liga maar wel copa del rey en dit jaar messi meeste doelpunten geen la liga alleen copa del rey .

En ronaldo had ook supercopa hij verdient 'm toch het meest !

ik zou eerlijk gezegd niet verbaasd kijken als Ronaldo hem had gewonnen, hij heeft ook genoeg bewezen in 2012, bijna elke wedstrijd belangrijk geweest, voor Madrid en Portugal, mensen die zeggen dat hij niks heeft gepresteerd zitten er toch flink naast hoor, ik als Barca fan geef toe dat Ronaldo hem ook had verdient, op basis van bekers sowieso, maar Messi flikt het gewoon elke keer om records te breken, individuele records dan, ik dacht dat de gouden bal om prestatie en aantal bekers ging, blijkbaar niet.

8 januari 2013 om 20:35

Ten eerste respect.. Dat jij als Barcafan zo iets zegt over Ronaldo.. Een van de weinigen die hem meteen af beginnen te kraken..

Wat Prijzen/bekers betreft.. Die tellen wel als Messi ze met Barca wint.. Als andere spelers de prijzen pakken dan tellen de prijzen op een of andere manier niet mee..

Men heeft het altijd over indvidueel.. maar waar kijkt men dan naar?

Hoevaak Messi van die 91 goals geeft gescoord zonder assists te ontvangen? Of wat zou nog individueel kunnen zijn?

Mesnen roepen dan snel.. assists geven op anderen.. Maar dat is in principe niet eerlijk.. Want elke speler heeft andere kwaliteiten en taken binnen het team.. Dus men kan daar spelers niet op afrekenen en mee vergelijken..

Dus wat is individueel?

Eienlijk is "individueel" een begrip dat niet thuis hoort in het voetbal.. Voetbal is en blijft een teamsport.. "individueel" kom je in het voetbal nergens

Persoonlijke records.. Die kan men opstellen en verbreken maar ook daar kan men zijn medespelers voor bedanken die het mede-mogelijk maken.. Zonder die spelers om zich heen had Messi ook nooit die 91 goals kunnen maken..

Jij zegt dat Messi records verbreekt.. Dat deed een Ronaldo toch ook? Vorig jaar was het toch Ronaldo die records verbak in de competitie.. Het meest aantal doelpunten scoorde in La Liga.. en verschillende oudspelers van Real in wist te halen qua goals.. Allemaal persoonlijke (individuele) prestaties..

Hij had toen wel alleen maar de Copa de Rey.. en toen dacht men ook ja ok.. 1 prijs.. hmm maar wel records verboken.. Dus misschien toch de Gouden Bal?? Neeee, Messi had het kampioenschap en Cl.. Wie de prijs won weten we wel..

Ik vind Messi en Ronaldo beide fenomenaal op hun eigen manier.. Net zoals Zlatan.. Falcao.. en ik kan zo doorgaan.. Maar buiten Messi en Ronaldo krijgt niemand anders een of andere aanerkenning.. Het voetbal lijkt wel alleen om hun 2 te draaien..

En wat de Gouden Bal betreft.. Het is duidelijk meer een "vriendenprijsje" geworden.. Alle 3 verdienen ze hem natuurlijk.. Maar hier werd echt niet gekeken naar "individuele" prestaties.. of naar prijzen.. of iets dergelijks..

Achja... Ronaldo is maar een matige voetballer vergeleken met Messi. Messi is superieur in alle aspecten van het voetbal ten overstaande van Ronaldo. Die alleen een hard schot heeft en keepers die vergeten de bal op te pakken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren