Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Als Ajax dit volhoudt, dan denk ik dat het een titanenstrijd zal gaan worden'

Laatste update:

PSV had het in de afgelopen jaren moeilijk bij NAC Breda, maar daar was zaterdagavond niets van te merken. De ploeg van Dick Advocaat was veel te sterk voor de zogenaamde 'angstgegner' en sloot de eerste seizoenshelft dankzij een 1-6 overwinning af op de eerste plaats van de ranglijst. Voormalig voorzitter Harry van Raaij ziet PSV kampioen worden: "Maar de concurrentie is groot."

/

PSV heeft momenteel evenveel punten als FC Twente en drie punten meer dan Ajax en Feyenoord. "Als PSV kampioen wil worden, zijn er wel bepaalde dingen die nog moeten verbeteren", zegt Van Raaij tegen 040TV. "Want als je nu naar de ranglijst kijkt, dan moet je zeggen dat toch vooral Ajax erg sterk speelt. Als zij dit volhouden, dan denk ik dat het een titanenstrijd tussen Ajax en PSV zal gaan worden."

"Het zou natuurlijk fantastisch zijn als PSV de titel zou pakken in het seizoen dat zij honderd jaar bestaat", vervolgt Van Raaij. "Maar ik verwacht dat het een gevecht zal worden met Ajax en het kon wel eens zo zijn dat PSV-Ajax, dat dit seizoen redelijk laat wordt gespeeld, de beslissing voor de competitie zou kunnen zijn." De wedstrijd tussen PSV en Ajax staat voor 14 april op het programma: vier speelronden voor het einde van de competitie.

Ik denk dat de titelstrijd uiteindelijk tussen Ajax en PSV zal gaan

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Waar 2 honden vechten om een been... Ik denk eerlijk gezegd dat Twente ook wel degelijk een grote kans maakt. Zeker wanneer Jaja Coelho of Djuricic nog binnen gehaald kan worden en de rest intact blijft.

24 december 2012 om 16:23

Ja daar heb je wel gelijk in ik denk dat Twente ook nog altijd kans maakt op de titel maar het zal moeilijk worden voor Twente.

24 december 2012 om 16:26

Kogel waarom zou twente djuricic willen halen ze hebben al een prima middenveld met fer janssen etc.
Het enigste waar ik nog een zwakke plek zie is in de verdediging van twente naast douglas.
Tuurlijk kan twente kampioen worden ze zijn elk jaar sterk en ik denk dat het dit jaar een spannende titelstrijd gaat worden tenminste dat hoop ik!

24 december 2012 om 16:29

En zeker met zulke top spelers zoals Chadli en Tadic denk ik dat Twente ook een grote kans maakt.

24 december 2012 om 16:30

De verdediging van Twente is juist vreselijk sterk.
Minste tegendoelpunten ook nog.
Bengtson doet het geweldig en na de winterstop is Bjelland ook nog eens terug.

24 december 2012 om 16:32

Ja we zullen zien wie dat kampioen wordt ik denk Psv maar het gaat nog spannend worden.

24 december 2012 om 16:49

Ja hoor ,

minst gepasseerde verdediging van nederland, en dan zwakke plek is de verdediging,

kijk jij wel eens voetbal??

24 december 2012 om 17:29

Fctexper,

Twente heeft inderdaad de beste verdediging. Echter de link die je legt met aantal tegendoelpunten en de kwaliteit van de verdediging is natuurlijk onzin. Een goed middenveld en aanval zorgt voor weinig druk op de verdediging, wat weer leidt tot minder tegendoelpunten. Te makkelijke vergelijking.

24 december 2012 om 18:25

als jij voetbal kijkt zie jij ook dat twente minder is als psv en ajax , ajax en psv zijn voorin veel sterker , twente wint veel net net en dat blijft niet goed gaan , twente heeft bij ajax verloren en bij psv zijn ze afgemaakt dus als je goed kijkt denk ik

1psv
2ajax
3vitesse
4 twente

24 december 2012 om 19:47

Ajax gaat weer een inhaalrace maken en worden gewoon weer kampioen. Als straks Serero, Boilesen, Babel en Sigthorsson weer beter zijn, dan gaan de punten weer binnen stromen.

24 december 2012 om 23:32

@fctexper, een uitspraak zoals die van jou is gebaseerd op een statistiek, niets meer dan een gegeven.

Als ik kijk naar de verdediging van Twente dan zou ik toch inzetten op het aantrekken van een nieuwe linksback. Ondanks dat ik een andere club aanhang kijk ik vaak ook naar andere clubs zoals Twente. Met Chadli terug in de voorste linie is het realistisch om te stellen dat Twente net als Ajax en PSV strijdt om de titel.

26 december 2012 om 12:56

Hoop dat toivonen snel terug is.

De blessures van ajax zijn ook vervelend ja!

Het word psv of ajax

24 december 2012 om 21:16

Ze hebben al een van de beste spitsen van NL rondlopen, hij gaat waarschijnlijk in de top 4 eindigen van de topscoorders lijst van dit jaar, als beste NL spits en jij wilt nog een spits en wel eentje van buiten de Eu?
Ik vraag me af of Munsterman weet wat voor goudhaantje hij binnengehaald heeft, als hij nog een spits wilt.

Ik denk dat dit jaar PSV kampioen zal worden ze winnen bijna al hun wedstrijden en ze scoren alsof het niets is.

24 december 2012 om 16:25

Laten we het er maar op houden dat ze kansen creëren alsof het niets is, scoren blijkt toch nog vaak (ondanks de cijfers) een te groot probleem.

24 december 2012 om 16:28

Ja daar geef ik je wel klein deel gelijk Psv scoort soms 6 keer in een wedstrijd maar soms staat de scoor machine ook stil.

24 december 2012 om 16:34

Dan zal PSV toch de topwedstrijden moeten gaan winnen. Als ze dat na de winterstop niet gaan doen worden ze geen kampioen.

24 december 2012 om 16:39

Nou nou we hebben wel gewonnen van Twente en Feyenoord. Tegen Vitesse speelden we ook aardig, en creeerden we genoeg kansen. Alleen tegen Ajax was het niet best, maar denk dat je in Eindhoven een heel ander PSV te zien krijgt. Is toch nog wel duidelijk een verschil tussen thuis en uit ookal wil van Bommel het anders doen geloven.

24 december 2012 om 16:51

Ja thuis tegen twente,

was vorig jaar ook zo'n succes, 2-6,

maar Psv komt nog naar enschede, ajax en vittesse ook, de enige top uitwedstrijd voor twente na de winter is Feyenoord, en daar komt ook nog eens bij, we hebben nu nog 9 thuis en maar 7 uit wedstrijden, dat was voor de winterstop andersom, en nog staan we op 1 hehehe.

24 december 2012 om 18:32

correctie: 2. Aan het eind van het seizoen staan jullie 3 of 4. Twente prima ploeg maar heeft het net niet.

Als het nou alleen Ajax was waar PSV voor uit moest kijken, dan was de kans een stuk groter dat er weer eens een landstitel in Eindhoven gevierd zou kunnen worden. Maar er zijn ook nog clubs in Enschede, Arnhem en Rotterdam die het feestje zouden kunnen verpesten.

24 december 2012 om 16:32

Ja idd.
Iedereen heeft maar over Ajax en Psv maar Twente doet nog steeds mee en idd Vitesse en Feijenoord staan ook nog erg dichtbij.

"vier speelronden voor het einde van de competitie."

Wanneer Ajax traditioneel op zijn sterkst is, dus dat komt goed uit. Nog geen 3 maanden gelden las ik hier dat Ajax alleen om plek 5 - 8 zou meedoen. Wat kunnen dingen toch snel veranderen in het voetbal.
Ik dacht dat Twente en Feyenoord zouden afhaken, maar ze zijn er nog dus we kunnen ze net zo goed erbij schalen.

24 december 2012 om 20:56

De laatste jaren is bij Ajax inderdaad traditioneel het laatste deel van de competitie het sterkste, maar dat zegt niet met zekerheid dat het dit jaar ook zo is. Feyenoord heeft jaren de eerste helft van de competitie als sterkste gehad en dat was vorig jaar ineens anders!

Ik ben wel erg benieuwd hoe lang alles zo dichtbij elkaar blijft. Het wordt net als andere jaren weer een ontzettend spannende competitie, dan is het misschien een 'mickey mouse league', maar het is wel ontzettend leuk en ontzettend spannend, waarbij je niet van te voren de afloop kunt bepalen! Attractief voetbal, kleine clubs willen zich niet verstoppen het is gewoon amusement ten top!

Der komt voor het eerst een keer iets zinvols uit, maar het gaat niet alleen tussen PSV en Ajax vind ik.
Feyenoord,, Vitesse en FC Twente horen er zeker bij, PSV en Ajax hebben een iets lichtere voorsprong door de vele individuele kwaliteiten die sommige spelers hebben.

24 december 2012 om 16:54

Ik zie Vitesse niet meer als titelkandidaat. Die liggen nu al 6 punten achter op Psv en ik zie dit niet inhalen. Daarnaast moeten ze ook Twente, Ajax en Feyenoord inhalen en er komt in de tweede seizoenshelft toch iets anders bij kijken, zeker in de eindfase.

24 december 2012 om 17:56

Vitesse staat 5punten achter, maar idd ik zie ze ook niet als titelkandidaat. Ik denk dat het tussen Ajax, Psv en Twente gaat en Feyenoord ook lang meedoet maar de laatste 8 wedstrijden afhaakt...we zullen het allemaal zien volgend jaar, spannend!!

24 december 2012 om 18:08

Ze staan 5 punten achter en een verschil in doelsaldo wat ze niet meer inlopen, dus 6 punten achter Ajax staat er ook '4' achter of moet er in ieder geval 4 goedmaken.

Eerdere stenen gaan over lange wegen, verwijt de hun ouders niet.

Nederland heeft gewoon een leuke competitie:
Ajax: subtop europa
Psv: middenmoot/subtop europa
FC Twente: middenmoot europa
Vitesse (op dit moment): middenmoot europa
Feyenoord & AZ (normaliter): lage subtop europa

Dus 6 topteams (nl begrippen) die bijna ieder jaar meedoen om de titel!

24 december 2012 om 16:27

Vitesse middenmoot Europa? Waarop baseer je dat????

24 december 2012 om 17:13

op de kwaliteit van dit seizoen.
Vitesse presteert 2 weekjes minder maar speelde in de vorm van de rest van het seizoen gewoon op niveau middenmoot europa.

25 december 2012 om 02:04

@ Ajax!!!

Vitesse Europese middelmooit ? Komop hey, de ontwikkelingen in Anrhem zijn goed maar Vitesse kan je met alle respect geen Europese middenmoot noemen. Europees hebben ze amper wat laten zien, Veel ploegen in Nederland roepen altijd dat ze het in zich hebben om Europees te spelen, vervolgens speelt men Europees en komt men er achter dat ze toch niet goed genoeg zijn.

Qua reputatie behoort PSV ook tot de Europese middelmoot maar daar is dit seizoen geen sprake van. Dus als een club als PSV dit seizoen daar niet toe behoort hoe kan in vredesnaam Vitesse zonder enige status daar wel toe behoren ?

25 december 2012 om 03:19

Anzi helaas ook een midelmatige ploeg waar ze tegen geloot hadden anders haden ze de poul gehaald.

24 december 2012 om 23:34

Wat een onzin! Je misplaatste arrogantie om Ajax boven de rest te zetten zegt al genoeg. Details gaan beslissen of Twente, PSV of Ajax kampioen wordt net als voorgaande jaren. Er heeft niemand met overmacht de titel gepakt de laatste jaren dus je kunt moeilijk stellen dat de een op een hoger niveau acteert dan de ander.

Feyenoord en Vitesste dichten het gat met de drie als ze zo doorgaan en met een beetje geluk mengen ze zich in de titelstrijd dit seizoen.

25 december 2012 om 02:13

@ Campnou06

Hoezo is dat nou weer arrogantie ? Ajax doet het dit seizoen toch beter Europees gezien ? Hell zelfs Dick Avocaat zei zelfs dat PSV dit seizoen niet goed genoeg is om Europees te spelen. Weet je wel wat arrogantie betekend ? als iemand een andere mening is toegedaan is niet meteen arrogant. Daarnaast zegt "ajax!!!!" nergens dat 1 ploeg domineert en de rest er niet toe doet, je kan wel degelijk stellen dat Ajax beter op een hoger niveau presteert omdat zij de enige zijn die nog Europees actief zijn.

Als Ajax het volhoud???? Vraag me eerder af of PSV het vol houd. Ze bewijzen al jaren dat ze het na de winterstop niet aankunnen.

24 december 2012 om 21:17

zat eigenlijk precies hetzelfde te denken inderdaad..
psv moet het ook maar eerst eens zien waar te maken dat ze na de winterstop deze lijn doorzetten. iedere ploeg heeft wel een mindere fase in het seizoen, en die heeft psv nog niet gehad.

Alle respect voor meneer van raaij maar psv ajax gaat zeker niet de doorslag geven .
De 5 clubs ontlopen elkaar zo weinig dat er geen enkele club 4 wedstrijden voor het eind 12 punten los staat.
De competitie wordt op de 1 na laatste of op de laatste speeldag (twente psv) beslist.

24 december 2012 om 16:57

Sorry, maar als Ajax eerst staat na deze wedstrijd, ook al is het maar 1 punt, dan is het kampioenschap wel beslist. Niet in theorie, maar in praktijk gaat Ajax dat nooit meer weggeven, zeker niet als je ziet wat dan het programma nog is van Ajax.

Verder ben ik het met je eens dat Twente-psv wel eens de beslissende factor kan worden op de laatste speeldag.

24 december 2012 om 18:12

@klopper1900

in het weekend van 18 januari staat ajax gewoon weer op 6 punten van psv
denk maar niet dat ajax wint van feyenoord

24 december 2012 om 19:38

Wat een volwassen en inhoudelijk goed onderbouwde reactie. Enig argument? Feyenoord is beter dan Psv?

26 december 2012 om 12:58

Nee, beter dan ajax

24 december 2012 om 20:36

Het kampioenschap wordt zoals altijd niet in de onderlinge confrontaties beslist. De grote clubs verliezen dermate veel punten tegen de mindere goden dat het kampioenschap, zoals ieder seizoen, tegen de kleintjes beslist zal worden.

24 december 2012 om 21:19

nou kan me nog wel een kampioenschap niet lang geleden herinneren waarin het in een onderlinge confrontatie beslist werd..

Het team dat het beste voetbal speelt wordt helaas niet altijd kampioen.er valt nu nog weinig van te zeggen welke teams nu echt de grootste kans maken op de titel.

tsja van Raaij moet zijn mening vooral lekker blijven verkondigen. Ook mooi dat hij zich opblaast als er kritiek op hem komt. Op dit moment is er nog niks te zeggen over de titelstrijd. In februari zal er meer duidelijk zijn. Of Vitesse dan is afgevallen, waar spelers verkocht of gekocht zijn en wat Ajax betreft; of ze dan eindelijk in een flow komen.
Als Ajax traditioneel in een flow terecht komt en het goede spel gaat belonen, zal er zeker een titel in kunnen zitten. Mocht PSV in hun jubileum jaar kampioen worden is ze dat gegund, aangezien ik de kater van de eerste (milan of PSV ) treffer in de Arena en het jubileumjaar (5de plek) nog goed voor de geest kan halen, en daar behoorlijk de pest over in had.

24 december 2012 om 21:50

Het is zeker nog veel te vroeg om ook maar enige aanduiding te kunnen geven over wie er het meest aanspraak mag maken op het kampioenschap. Daarvoor is er nog veel te veel wisselvalligheid onder de top teams (de top 5 in dit geval).

Waar ik persoonlijk wel blij om ben is dat Ajax steeds beter het spel gaat spelen dat Frank voor ogen heeft. Het duurde een poosje nadat hij toch wat ervaren krachten was verloren gedurende de zomer. Maar het spel gaat er steeds beter uit zien en het begint vooral veel constanter te worden. Dat kan nog wel eens een belangrijke factor blijken tijdens de tweede seizoenshelft. Ik geloof dat van Raaij hier ook naar kijkt ivm de tweede seizoenshelft. PSV heeft de duurste spelers (betere individuele spelers misschien), maar als team begint Ajax echt heel goed te draaien. De veldbezetting begint een groot probleem te worden voor de tegenstanders. Dat is vanaf de wedstrijd tegen PSV echt helemaal goed en duidelijk aan het worden. Het is en blijft echter een jonge ploeg en dat kan het misschien nog opbreken, maar ik, als Ajacied, heb enorm veel vertrouwen in wat er het rest van het seizoen gaat gebeuren.

Gelukkig Kerstfeest aan alle voetbalfans en Ajacieden in het bijzonder.

Helemaal fout Harry, Feyenoord steelt dit jaar de titel, door 35 goals van Graziano Pelle!!

*word wakker*

oh

Het is nu helemaal niet te voorspellen wie er kampioen word. Gewoon wachten totdat de laatste speelronde voorbij is. En dan kan je pas zeggen wie er kampioen is.

Ik denk dat Ajax kampioen word, maar wie ben ik ik blijf uit Amsterdam komen en de mensen uit Eindhoven zijn het natuurlijk oneens met mij. Harry van Raaij is daardoor net zo betrouwbaar als ik als het komt om een eerlijke mening. Het enige wat ik wel kan zeggen is dat van de top 3 teams Ajax de enige is die beide Twente en PSV heeft verslagen, en PSV natuurlijk gewoon weg heeft gespeeld. Verder heeft Ajax wel een kansloze pot verloren tegen Vitesse enzovoort, maar ik denk dat op het einde Ajax het meeste talent heeft en de beste coach. Ja, ik weet hartstikke goed dat Dickie een voortreffelijke coach is, maar ik vind Frank de Boer geweldig. Sowieso, blijft het een heus gevecht tot het einde van het seizoen

24 december 2012 om 17:02

Waren wel allebei thuiswedstrijden ( PSV en Fc Twente).

24 december 2012 om 17:05

Kleine correctie nog Binny: Ajax is tegen Vitesse alles behalve kansloos geweest. Vitesse was in de persoon van Bony alleen een stuk effectiever. Gezien het spelbeeld had Ajax die wedstrijd niet hoeven verliezen en misschien zelfs wel moeten winnen.

24 december 2012 om 20:41

Ach, volgens mij heeft Vitesse van alle 5 de clubs het meeste punten gehaald tegen de overige 4 kandidaten. Volgens mij staat Vitesse namelijk op 10 punten uit 4 duels.

Psv zal dit jaar de titel gaan pakken, Ajax is kwalitatief minder dan Psv...

24 december 2012 om 17:01

Dit is ook de reden dat jullie helemaal weggepoetst werden in Amsterdam? Blijf dit maar roepen of schrijven. Maakt het niet meteen waar.

Ik denk dat het nog veel te vroeg is om te zeggen wie de beste kans maakt. Er zijn wat mij betreft 4 kandidaten die allemaal hun voors en tegens hebben. We zullen het gewoon wel zien.

24 december 2012 om 19:01

Helemaal weggepoetst in Amsterdam?
Toen het 1-1 stond had Lens de kans al om het 1-2 te maken, dat zou een grote klap tegen Ajax zijn geweest, daarnaast kwamen de laatste twee goals uit persoonlijke fouten en niet door het goede spel van Ajax.
Ajax was beter, maar PSV was niet kansloos zoals jij het aangeeft.

24 december 2012 om 19:36

Als je op die manier gaat beginnen. Psv had al lang op 2-0, 3-0 achter moeten staan. Wees gewoon eerlijk en jullie zijn in die wedstrijd, net als vorig seizoen, gewoon op alle fronten afgetroefd. Dus.

24 december 2012 om 20:42

@ Klopper1900

Dus dat baseer je op één wedstrijd in Amsterdam? Ajax kreeg vorig seizoen dik op haar broek van Utrecht, was Ajax dan kwalitatief ook minder dan Utrecht?

24 december 2012 om 21:53

Nee, helemaal niet. Het enige wat ik zeg is dat Ajax zowel dit seizoen, als vorig seizoen heel veel minder kwaliteit heeft als Psv, maar wel twee keer afgetekend wint. Ik heb helemaal nergens gezegd dat Ajax kwalitatief beter is. Maar ook niet echt minder. Als je leest zie je staan: "ik denk dat het nog veel te vroeg is om te zeggen wie de beste kans maakt. Er zijn wat mij betreft 4 kandidaten die allemaal hun voors en tegens hebben."

Het ontloopt elkaar heel weinig.

24 december 2012 om 22:03

Je hebt misschien wel gelijk Japperant, maar ik geloof dat Klopper1900 zijn reaktie niet misplaatst is, want yamiown begon met een domme omschrijving over die wedstrijd.
Als je het veldspel in die wedstrijd zag, dan was PSV zeker kansloos. Ze liepen constant achter de feiten aan. Nu kan het inderdaad in een wedstrijd gebeuren dat het zwakste team met geluk alsnog zo'n wedstrijd wint, door een kans wel te verzilveren tegenover het team dat x aantal kansen niet verzilvert. Maar dat neemt niet weg dat gebaseerd op het spel, PSV kansloos was. Als het iets meer dan een verlies had meegenomen uit Amsterdam dan was dat puur geluk geweest en niet door kwalitatief goed voetbal.

24 december 2012 om 18:28

Haha. Hahaha. En dan noemen ze Ajax arrogant. 3-1.


Ik heb er alle vertrouwen in dat Ajax kampioen kan gaan worden. Zeker als we straks thuis van Feyenoord winnen en vervolgens niet meer dan 1 punt verliezen aan Vitesse. Momenteel heeft Ajax (met de beker erbij) al 7 wedstrijden niet verloren, waarvan 6 gewonnen.

Afgelopen seizoen hadden we rond de winterstop ook een reeks van 3 lastige wedstrijden. Toen verloren we 7 punten van de 9, terwijl we op een grotere afstand stonden dan nu het geval is. Ajax moet op z'n minst 4 punten pakken tegen Feyenoord en Vitesse, dan denk ik niet dat het nog fout kan gaan.

Het zou echt fantastisch zijn als het Frank lukt om Ajax 3 jaar op rij kampioen te maken. Dan evenaar je de prestatie van 94,95,96.

24 december 2012 om 16:54

En toen werd je wakker,

In de Grolsch veste met een 3-0 nederlaag om de oren, wraak is zoet in Enschede.

24 december 2012 om 17:31

Als de coach dezelfde tactiek hanteert als eerder dit seizoen zal het eerder andersom zijn.

24 december 2012 om 18:27

Net zoals vorig jaar zeker? Oh wacht....

24 december 2012 om 19:35

Toen waren er hoeveel blessures ook alweer bij Twente??

Een Twente met Tadic Fer en Chadli en guitterez Bjelland, is heel andere koek als het elftal wat idd te behoudend tegen ajax speelde.

en vorig jaar, we leven int heden, of moet ik er soms aan refereren dat Twente de laatste 10 jaar 6x boven ajax eindigde

24 december 2012 om 20:02

Haha dat zou betekenen dat jullie al vier keer kampioen zijn geworden. Ik heb dat even opgezocht jullie zijn drie keer (op rij) boven Ajax geëindigd: 2008, 2009 en 2010. Misschien dat nummertje vier dit jaar onder de kerstboom ligt. Fijne kerst!

24 december 2012 om 22:14

Dus Twente mag wel blessures als excuus gebruiken terwijl jullie constant de draak uithingen met kritiek over al de blessures waar Ajax mee te maken had, vanwege welke reden dan ook.
Over selectief commentaar gesproken.

En het is natuurlijk mooi om 10 jaar te gebruiken. Dat is ook je goed recht en dan heb je ook nog een sterk punt.
Wat wij, als Ajacieden, wel hebben gedaan en de anti-ajacieden voor het gemak nog niet willen doen, is het Ajax van het pre-fluwelen revolutie tijdperk, nog steeds te willen gebruiken om je gram te halen in je criteria. Zoals ik al zie, mag dat. Echter kan ik je niet beloven dat je dan van een koude kermis thuiskomt, want het Ajax van een paar weken meer dan twee jaar geleden (toen Frank het regie overnam van Jol) is niet meer te vergelijken met het Ajax van nu. Zelfs een sterspeler als Suarez had daar geen invloed op.

Dus houden jullie je maar lekker vast aan de laatste tien jaar terwijl wij vrolijk doorgaan met wat er de laatste twee jaar aan het gebeuren is. Wie, oh wie zal daar vrolijker van worden?

25 december 2012 om 14:06

idd ik vergallopeerde me ff met het twentse ros, haha

maar goed

ook fijne kerst

24 december 2012 om 16:57

Droom lekker verder Psv zal Ajax thuis nog een lesje willen leren...

24 december 2012 om 17:03

Groot verschil tussen willen, kunnen en doen.

24 december 2012 om 17:18

in de ´uit´ wedstrijd? Hmm benieuwd wat voor topper dat gaat worden

24 december 2012 om 17:29

Als dat zo'n zelfde soort (voetbal) lesje is als in de Arena kan ik niet wachten!

24 december 2012 om 18:27

Ik vond de 2-4 in De Arena eerder dit seizoen waar Ajax compleet werd weggespeeld ook prachtig

24 december 2012 om 21:24

ja toen speelde de a-selectie van psv tegen een veredeld b-team van ajax..
in de competitie stonden beide met hun basisteam tegen elkaar, en werd psv gewoon van de mat gespeeld

25 december 2012 om 16:23

Dit is zo'n zware onzin he. PSV speelt Ajax van de mat en jullie komen weer met kansloze excuses. Dan hadden ze maar gewoon met hun sterkste opstelling moeten spelen en in de competitie hadden we gewoon kans om te winnen als Lens gewoon de 1-2 had binnengeschoten mja. Alles van Ajax is goed en de rest is frot volgens jullie.

24 december 2012 om 17:27

"momenteel heeft Ajax (met de beker erbij) al 7 wedstrijden niet verloren, waarvan 6 gewonnen."

Feyenoord 8 met de beker erbij, waarvan 7 gewonnen, dus je punt is?

24 december 2012 om 17:48

Lijkt me niet zo moeilijk? Ik heb het over "vertrouwen", iets waar ik in geloof, mijn mening, mijn visie. Hoe wil je dat ik het je uitleg? Ik heb helaas geen glazen bol (misschien jij wel?) Ik kan dus alleen spreken over de prestaties die al behaald zijn en mijn geloof wat ik ergens in heb.

Ajax heeft nu een reeks neergezet wat ze afgelopen seizoen pas in de 2e seizoenshelft gelukt was. En de afgelopen 2 jaar lukt het Ajax al om na de winterstop bijna alles te winnen. Ik geef dus aan dat die optelsom mij vertrouwen geeft in een goede afloop.

Als ik volgens jou met mijn betoog geen punt maak, waarom in godsnaam vertel je dan dat zij 8 keer gewonnen hebben en 7 gelijk? Wat zou dat dan voor meerwaarde hebben? Ik geef duidelijk aan waarom ik denk dat dat nog wel is de doorslag kan geven. En dan kom jij ineens met "feyenoord". Ajax is geen Feyenoord en ook niet andersom. Feyenoord laat ik eigenlijk altijd buiten beschouwing. Op deze site kan je daar toch nooit een normale discussie over voeren. Neemt overigens niet weg dat ik Ajax, Twente en Psv verder acht dan Feyenoord. Als dat is wat je wilde weten.

25 december 2012 om 00:10

Misschien is het verstandig je eigen interpretatie van je posts even te laten varen en ze zelf eerst objectief na te lezen, alvorens ze te posten.

Je zegt namelijk in één alinea dat je er vertrouwen in hebt dat Ajax kampioen wordt, wint van Feyenoord en niet meer dan 1 punt (wat dan uitkomt op 2 punten, en hoe haal je 2 punten in een voetbalwedstrijd, maar dat terzijde) verliest van Vitesse verliest, en dat Ajax al 7 wedstrijden niet heeft verloren.

Het een slaat op het ander, denkt een gemiddelde lezer. Op basis daarvan vraag ik dus wat nu eigenlijk je punt is, aangezien Feyenoord hetzelfde al 8 wedstrijden presteert. En op basis daarvan weer verliest Ajax dus van Feyenoord, en háált het maximaal 1 punt tegen Vitesse. Tenminste, als ik het interpreteer zoals je het opschrijft.

Ajax heeft nu dus een reeks neergezet die ze (niet "wat ze" vorig seizoen pas in de 2e seizoenshelft gelukt is (niet "was".

Dan kun je je vervolgens wel ontzettend druk gaan maken als ik vraag wat nu precies je punt is, maar feit is dat je eerste alinea als een lul op een drumstel slaat. Heeft jullie volgende tegenstander geen vertrouwen na een betere reeks te hebben neergezet?

En waarom ik "ineens" met Feyenoord komt, is omdat jij verwacht dat Ajax daarvan wint, door de "fantastische" reeks die ze hebben neergezet. De eventuele verwarring die nu is ontstaan, heb je overigens aan jezelf te danken.

24 december 2012 om 17:57

Als je zo gaat praten "ajax heeft al 7 wedstrijden (met beker) niet verloren, waarvan 6 gewonnen"
Feyenoord heeft dan al 8 wedstrijden niet verloren, waarvan 7 gewonnen.

Dit zegt helemaal niets, we kunnen allemaal speculeren, maar als Vitesse Bony kwijt raakt wordt het een ander team. Zelfde geld voor Ajax met de Jong (zijn geruchten) en Psv met Strootman.

Laten we de winterstop / transfermarkt afwachten en dan kunnen we verder praten.

Nu zegt ik Psv met Twente als outsider (zie Ajax met Europese wedstrijden afhaken). Vitesse houdt het ook niet vol en "mijn" Feyenoord ook niet.
Maar wat ik zeg - het ik allemaal speculeren ... Feyenoord en Twente krijgen bijna alle toppers nog thuis.

24 december 2012 om 21:39

Dat is toch juist waarom we allemaal voetbal kijken? Omdat het van het ene op het andere moment kan veranderen.. Zonder speculaties zou deze site er ook niet zijn. Een trainer stelt ook spelers op waarvan hij denkt dat ze het beste eruit kunnen halen, ook dat pakt vaak anders uit...

In je laatste alinea ben je zelf ook aan het speculeren... Maar als ik daarop in mag haken ,vraag ik me toch af waarom je denkt dat die Europese wedstrijden Ajax gaan opbreken? De afgelopen 2 jaar heeft Ajax ook Europees gespeeld, en beide keren brak ons dat niet op. In tegendeel, hoe meer wedstrijden Ajax speelde hoe sterker het werd. Twente en Psv zijn kansloos de EL uit geknikkerd en verloren vervolgens ook gewoon punten..

Statistisch gezien mag je dan vaak meer punten verliezen maar dat is alleen bekeken vanuit 1 invalshoek. Daar zitten geen andere variabelen in. Zoals bijvoorbeeld blessures, de kwaliteit van de spelers, de kwaliteit van de technische staf etc etc... Ajax heeft de laatste 2 seizoenen in ieder geval voor zichzelf bewezen dat ze het ook aankunnen als ze nog extra wedstrijden spelen.

Kan niet wachten tot de schaal weer gewoon naar Amsterdam gaat en in Eindhoven definitief de pleuris uitbreekt.

Weet alleen dat Ajax een nog veel lastiger programma heeft, men heeft tegen het linkerrijtje, en de top5 in het bijzonder nog amper uit gespeeld. Men moet nog uit naar Psv, Vitesse en Twente, terwijl bijvoorbeeld Feijenoord alleen nog maar uit hoeft naar Ajax. Denk dat het dus niet alleen tussen deze twee gaat, ze mogen het wel denken hoor, haha, alleen maar gunstiger voor Vitesse, Twente en Feijenoord. Het zit zo dicht op elkaar, dat als je 2 wedstrijden op rij niet wint, zoals Vitesse, gelijk afzakt naar plaats 5, maar let op, ze zijn er ook zo weer bij.
Mijn voorspelling: 1 Feijenoord 2 PSV 3 Ajax 4 Vitesse 5 Twente.

24 december 2012 om 17:09

Ajax heeft juist een veel makkelijker programma. In die topwedstrijden kun je zowel uit als thuis punten verspelen of winnen. Daar is niet zoveel over te zeggen. Voor de rest heeft Ajax alle mogelijk vervelende uitwedstrijden al gehad. Utrecht, Ado, Heerenveen, Heracles, Nec. Ga het programma maar eens bestuderen. Ajax heeft naast Feyenoord thuis en Vitesse uit alleen nog Twente, AZ en Psv uit. Voor de rest is het allemaal vrij goed te doen en zie ik Ajax niet heel veel extra punten morsen. Ajax kan direct na de winterstop gelijk op 9 punten achterstand staan, maar als Ajax deze wedstrijden wint ziet het er zeer fijn uit voor Ajax.

het zou mij hoogst verbazen als Vitesse tot de laatste speeldag mee kan doen om de titel. Er gaat in de tweede helft en zeker in de echte eindfase wel wat anders een rol spelen. Ik zie Vitesse in die fase zeker niet boven de anderen uitstijgen, dus gaat dit heel lastig worden.

Die schaal gaat naar Rotterdam! Waar iedereen praat over een kampioenschap voor Ajax PSV of misschien Twente zal uiteindelijk Feyenoord die schaal omhoog gaan houden, Feyenoord staat keurig 3punten achter maar krijgt nog Psv,twente,vitesse en Utrecht thuis. Waarvan de eerste 3 in de uitdeelt werd verloren. Feyenoord is thuis sterker en verslaat dit seizoen ook eindelijk weer de kleintjes. Feyenoord gaat zichzelf belonen met uitstekend beleid de afgelopen jaren en is weer terug, let maar op!

24 december 2012 om 17:11

Als dit gebeurd ga ik absoluut niet kijken en hoef ik geen jaaroverzichten etc te zien, maar het is jullie dan wel gegund. Jullie zijn van ver gekomen en het zou een geweldige prestatie zijn en loon na hard werken en veel geduld.

24 december 2012 om 19:03

Waarom zeg je steeds 'jullie' ? Als je mijn naam bekijkt zie je toch duidelijk Sparta en het jaartal 1888 waaruit het is opgericht door elkaar staan. En Sparta word alles behalve kampioen!

Verder ben ik het eens met je laatste zin en juist daarom zou ik een kampioenschap van Feyenoord mooi vinden, een ideale beloning voor het knokken om terug te komen waar het hoort.

24 december 2012 om 19:32

Maakt dat heel erg veel uit dan? Zag pas toen ik gepost had dat er Sparta in de naam stond. Jullie mogen van mij trouwens ook kampioen worden, graag zelfs. Jullie (sparta) horen in de Eredivisie.

24 december 2012 om 17:22

Droom verder met deze zwakke selectie mag je blij zijn dat je vierde staat

24 december 2012 om 19:34

Zei de praatjesmaker die afgelopen weekend alle hoeken van het eigen stadion heeft mogen zien. Als je niks zinnigs te melden hebt, lees dan alleen of zet je computer dan uit.

25 december 2012 om 14:00

Wat heeft utrecht er nou weer mee te maken? jij mag dus ook niet zeggen dat real madrid de laatste tijd bagger is aangezien jullie kansloos verloren van madrid?
Feyenoord heeft gewoon een zwakke selectie en mag blij zijn dat het kwartje de juiste kant op valt. Vitesse, twente, psv en ajax hebben gewoon een betere selectie en dus is een vijfde plaats een goede prestatie voor de rotterdammers. Maar de arrogantie van de rotterdammers is tegenwoordig alweer net zo hoog als die vanuit amsterdam. Onbegrijpelijk dat juist rotterdammers de amsterdammers arrogant durven te noemen en gloryhunters aangezien ze zelf nog erger zijn

Newsflash: de gehele top 6 maakt nog kans. Ik snap niet dat mensen steeds alleen maar 2 of 3 clubs noemen. Ben ik een van de weinigen die de ranglijst kan zien? Niemand weet hoe het gaat lopen.

Ja ja, het is een hele spannende competitie dit jaar. Ik ben benieuwd naar het Twente - Djuricic verhaal maar ook naar het herstel van bepaalde spelers. Als je bekijkt dat Ajax in de 2e helft waarschijnlijk weer beroep kan doen op Babel en Serero en wellicht Boilesen en Sightorson is dat een frisse kwaliteitsinjectie die heel doorslag gevend kan zijn.

Ik denk dat de Boer weer kampioen wordt, die man is geniaal.

Tja, word weer erg spannend. Om ff de kansen in te schatten(naar mijn mening):
Ajax: Een van de favorieten, na de winterstop altijd erg goed.
Psv: Op dit moment bovenaan en speelt goed. Enig minpunt is dat ze na de winterstop de laatste jaren steeds inzakten.
Fc Twente: Speelt de laatste tijd matig, heeft goede selectie en minste tegendoelpunten. Mits Djuricic gehaald word is het een grote kanshebber. Heeft ook een zeer gunstig programma in de topwedstrijden.
Feyenoord: Natuurlijk hoop ik dat hun winnen. Laatste tijd goed in vorm(net als ajax) en heeft ook een gunstig programma.(alleen psv uit)
Vitesse: Lijkt na de eerste paar goede maanden in te zakken, zal daarbovenop Bony ook voor afrika cup moeten missen en misschien langer(als hij verkocht word). Vitesse zal denk ik als eerste buiten de boot ook vallen.

Stand aan het eind?

1.ajax
2,feyenoord
3.psv
4.fctwente
5.vitesse

Het blijft echter Nederland, dus je weet maar nooit.

Ik denk dat PSV uiteindelijk kampioen zal worden omdat ze nu wel hebben aangetoond blessures en schorsingen op te kunnen vangen dankzij de brede selectie, en dit zie ik de andere clubs niet zo snel doen. Toivonen, Pieters en Willems zijn 3langdurig geblesseerde spelers de 1e seizoenshelft, en V.bommel en Mertens iets minder lang. Ook zijn Marcelo en V.bommel meerdere wedstrijden geschorst geweest. Na de winterstop ontbreekt alleen Toivonen nog en dan heeft PSV een goede basis en goede vervangers: Zanka, Derijck, Bouma, V.ooijen, Ritzmaier, Depay, Locadia, Matavz, Tyton

Er kan dan ook voldoende gerouleerd worden dankzij de goede bank.

Waterman
Hutchinson
Marcelo
Pieters
Willems
V.Bommel
Wijnaldum
Strootman
Narsingh
Lens
Mertens
24 december 2012 om 18:49

Goede vervangers voor de middenmoot bedoel je... Niet voor niets dat Depay verhuurd zal worden. Bouma wordt er niet jonger op. Ritzmaier, Ooijen hebben nog niets laten zien. Zanka en Dereijck komen schromelijk te kort voor psv (zie oa wedstrijd tegen Ajax maar)... hou je over Tyton (geen puntenpakker,wel goede keeper verder) en Matavz (die ik wel iets effectiever vind dan Lens).

psv heeft ook niet laten zien blessures goed op te kunnen vangen, want ze hebben netto gezien minder punten behaald als vorig jaar rond deze tijd (alle competities bij elkaar opgeteld) en ze hebben al veeeeel meer wedstrijden verloren dan je zou verwachten van een team dat blessures goed kan opvangen...

Ajax is al 2jaar op rij kampioen geworden met een waslijst aan blessures, dus als er 1 club die erg goed kan.... dan is het Ajax wel.

overigens is het zorgwekkend dat psv maar 3 punten voor staat op Ajax en dat met de immer bekende eindspurt van Ajax en het immer bekende drilpudding effect van psv.

24 december 2012 om 19:23

PSV speelt in de Eredivisie, niet in de PL of PD. Voor Eredivisiebegrippen is dit een uitstekende basis en een goede bank. Helemaal als Toivonen trugkomt heb je een luxeprobleem. Noem mij maar eens 1club met een betere basis en bank dan PSV in de Eredivisie?

25 december 2012 om 08:45

Ajax. Ajax heeft een betere selectie. De eerste 11 van psv zullen individueel wellicht beter zijn (op de verdediging en keeper en Eriksen positie na) maar de bank is om te janken bij psv.

Het maakt bij ons niet uit of Enoh of Poulsen, Hoesen of Siem, Lukoki, Sana of Boerr. speelt... het niveau daalt niet en dus is onze bank erg goed.
bij psv zie je direct een niveau daling nog dieper dan het water van de Angel falls valt.

En weer roept er iemand bij psv halverwege het seizoen dat ze wel ff kampioen gaan worden .br Hoogmoed komt voor de val .

Hoe kun je nou vertrouwen blijven houden in Jetro Willems? Ieder Psv-fan denkt volgens mij dat dat het grootste talent is van de afgelopen 10 jaar en waarom? Omdat hij om onbegrijpelijke redenen een EK heeft gespeeld en alle wedstrijden verloor?

24 december 2012 om 19:26

Goed argument hoor, dat Willems een slechte speler is omdat hij alle Ek-wedstrijden speelde en verloor. Zijn Robben, V.persie en Sneijder nu ook opeens slechte spelers?

Willems is gewoon één van de betere (misschien de beste) linksbacks van de Eredivisie.

24 december 2012 om 22:31

De tweede seizoenshelft van het afgelopen jaar was ook ik enthusiast over Willems. Maar als je hem gebaseerd op zijn huidige spel bij de top van de linksachters in de eredivisie wil scharen dan ben je echt niet objectief met je oordeel.
Dat vindt ik verder jammer, al komt het voor Ajax en de rest van de tegenstanders, goed uit. Maar ieder groot Nederlands talent gun ik persoonlijk een grote toekomst toe omdat dat alleen maar beter is voor het Nederlandse voetbal.
Willems is echter enorm teruggezakt. Ik vindt dat hij eigenlijk tegen zichzelf in bescherming genomen moet worden en even een stap achteruit moet nemen, zijn ritme en vertrouwen weer terugvinden en dan weer een kans geven. Pieters is zo meteen terug en die kan dan die positie weer overnemen.

ajax is weer bezig met een inhaalrace! feyenoord ook dan? want deze twee clubs staan even hoog. fc twente presteert ook wissevallig. vitesse gaat het zonder bony niet lang meer volhouden in de top 5. ik denk dat de maand januari 2013 al veel kan vormgeven. zeker voor feyenoord, zij spelen dan tegen ajax en twente. als de rotterdammers bijvoorbeeld die twee winnen zijn zij ook zeker titelkandidaat!

Ik ben niet vaak positief over Twente, terwijl ik er wel supporter van ben.
Ze hebben in de eerste 18 wedstrijden hooguit 4 prima wedstrijden gespeeld, de rest was ronduit matig en niet kampioens waardig.
Dat ligt toch grotendeels aan de trainer, die liet zijn team veel te defensief spelen, dat heeft vele punten gekost.
Het mooie is, dat we er nog steeds bij staan en dat biedt natuurlijk wel volop perspectieven voor het tweede deel van de competitie, nu denk ik toch dat veel mensen Twente onderschatten.

Er komen een aantal spelers terug en Twente start met een fitte selectie aan het tweede deel van de competitie.

Waarom zou Twente een goed kans maken om kampioen te worden:
- selectie is kampioen waardig, maar dan zal Twente aanvallend moeten gaan spelen.
- Twente speelt nog 9X thuis en maar 7X uit.
- Twente krijgt thuis nog Ajax, Psv, Vitesse en Utrecht (top 5 4 thuiswedstrijden).
- Twente krijgt nog uit Feyenoord, dat is een lastige.
- Twente heeft AZ al 2X gehad, die gaan nog veel punten halen, hebben een prima elftal.
- Twente heeft simpelweg het makkelijkste programma.
- Twente heeft alleen nog de competitie, is een groot voordeel, alleen focus competitie, kunnen de
andere clubs niet zeggen.

Als Twente weer aanvallend gaat spelen en onze toppers Chadli, Tadic en Fer een hoger rendement gaan halen, dan zijn we een topkandidaat.

- Vitesse gaat het niet volhouden, een prima team maat te veel afhankelijk van Bony.
- PSV gaat het niet halen, middenveld en aanval prima maar verdedigend te zwak, teams die durven
druk te zetten tegen PSV gaan PSV pijn doen.
- Feyenoord gaat het niet volhouden, prima team maar toch te afhankelijk van Pelle, verdedigend
niet sterk genoeg en robuust genoeg en het team is nog te jong om met de druk om te gaan als
het er op aan komt, Groningen had gisteren 3 minuten voor tijd gewoon de 1-2 moeten maken, zo
dicht ligt het bij elkaar.
- Ajax is naast Twente de grootste kanshebber, ze hebben ervaring met de druk en de laatste 2 jaar
de titel gepakt, ze weten wat er gevraagd wordt om de titel te pakken.

Ieder zo zijn eigen visie, maar ik denk dat de argumenten sterk zijn, op basis waarvan Twente kampioen zou kunnen worden.

24 december 2012 om 20:49

Mooi verhaal hoor, maar zo zijn er voor iedere club in de top 5 wel argumenten te verzinnen waardoor juist zij kampioen zouden worden. Feit is dat op dit moment PSV en Twente op de eerste plek staan en dat ik deze beide ploegen ook het meeste kans geef op de titel. Twente vanwege het door jou al aankaartte programma en PSV omdat ze simpelweg de sterkste selectie hebben.

25 december 2012 om 00:18

Feyenoord verdedigend niet sterk genoeg? Ik kan me geen Eredivisieteam bedenken met een betere achterhoede dan Janmaat, De Vrij, Mathijsen en Martins Indi.

En het middenveld en de aanval van PSV is zoveel sterker als dat van de rest van Nederland, dat compenseert enorm veel.

25 december 2012 om 08:35

En Lens had tegen Ajax 1-2 moeten maken en als Psv maar de helft van al die kansen die ze krijgen gemaakt hadden, dan hadden ze al een straatlengte voor gestaan...............zo kan ik nog wel even doorgaan.

Feyenoord heeft een zwakke verdediging alleen Martins Indi voldoet restant is middelmaat op dit moment.
Niet rijp genoeg om kampioen te worden.

Middenveld van PSV en aanval is zoveel sterker, wat een dikke onzin, Twente heeft het beste middenveld, maar ja we hebben er een trainer zitten, die verkeerde spelers opstelt.
Als wij Verbeek als trainer hadden gehad hadden we al een straatlengte voorgestaan, want die man gaat altijd van eigen kracht uit, dat heeft Mcclaren alleen de laatste 2 wedstrijden gedaan tegen Heracles en AZ. Daar moet ik dan aan toevoegen, dat AZ gewoon bij de eerste 6 gaat spelen, hebben gewoon een voetballende ploeg, die lekker voetbal speelt.

PSV wordt schromelijk overschat en Twente heeft bij lange na niet het niveau gehaald wat wel aanwezig is binnen de selectie. Als je Tadic pas de laatste 2 wedstrijden centraal gaat zetten, dan heb je als trainer weinig kaas gegeten van het voetbal, dat kon je na 2 wedstrijden al zien, dat die man centraal of links op het midden dient te spelen, aangevuld met Fer en Guiterez (als die weer fit is).
Brama er rap afhalen, die man brengt helemaal niets.

Ajax is voor mij de enige concurrent.

Wat ik al zei, het grote voordeel is, dat Twente een makkelijk programma heeft en alleen nog focus heeft op de competitie, andere clubs hebben dubbele programma en dat gaat punten kosten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren