Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Winterkampioen Galatasaray verspeelt punten, Aissati nieuwe runner-up

Laatste update:

Galatasaray is zondagavond vergeten om verder weg te lopen van de titelconcurrentie in de Turkse competitie. De ploeg van Fatih Terim speelde op bezoek bij Trabzonspor met 0-0 gelijk en de afstand tot runner-up Antalyaspor is hierdoor beperkt tot twee punten. De ploeg van Ismail Aissati zegevierde namelijk met 2-1 over Eskisehirspor en vervangt Besiktas als de nummer twee van de Süper Lig.

Trabzonspor - Galatasaray 0-0
Het tempo lag hoog in de beginfase aan de Zwarte Zee en de betere kansen waren voor Galatasaray. Felipe Melo schoot via doelman Onur Kivrak over en op aangeven van Hamit Altintop mikte Albert Riera net naast. De bezoekers lieten de teugels hierna vieren en waren erg slordig in de passing. Middenmoter Trabzonspor, dat in de laatste vier duels slechts één keer won, werd gevaarlijk via counters. De constant uitgefloten Burak Yilmaz hielp namens Galatasaray een enorme kans om zeep en na een uur was hij opnieuw onderwerp van gesprek.

Burak, die vorig seizoen 32 keer scoorde namens de Storm van de Zwarte Zee, werd vanuit het publiek getroffen door een waterfles en vuurwerkbom. In het vervolg drong Trabzonspor meer aan in Hüseyin Avni Aker en kreeg goede kansen. Adrian Mierzejewski schoot oog in oog met doelman Fernando Muslera over en de Uruguayaanse goalie stopte ook een poging van Alanzinho. Galatasaray, waar Nordin Amrabat na een uur werd gewisseld, koesterde het punt en blijft de koploper van de Turkse Süper Lig.

Antalyaspor - Eskisehirspor 2-1
Lamine Diarra was zondagavond de held voor Antalyaspor, dat in de laatste vijf duels slechts één keer wist te winnen. Met Ismail Aissati in de basis kwamen de Schorpioenen na een halfuur op voorsprong door een treffer van Diarra en de Senegalese spits zorgde met zijn zevende seizoenstreffer in de slotminuut voor de bevrijdende 2-0. In de slotseconde redde Atdhe Nuhiu de eer voor Eskisehirspor. De thuisploeg van Mehmet Özdilek staat hierdoor met 30 punten op de tweede plaats in Turkije, slechts drie minder dan koploper Galatasaray.

Wordt Galatasaray landskampioen?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Galatasaray toch verdiend winterkampioen. Maar belangrijke is om dit vol te houden tot eind van het jaar.

23 december 2012 om 20:26

Inderdaad wel verdiende winterkampioen, maar dan moeten ze na de winter het niveau van de vorige 2 weken halen en deze maar vergeten. Dit was trouwens geen onterechte uitslag, maar het valt me wel op dat er weinig(, vaak 0-0 wedstrijden) gescoord word dit weekend!

23 december 2012 om 20:38

Het is verdiend ja, maar dat komt vooral door onkunde van de andere clubs. Als je ziet dat Gs, dus de koploper, slechts 33 punten haalt uit 17 duels...

Echt erbarmelijk slecht het niveau van de Turkse clubs dit jaar.

23 december 2012 om 21:43

Het is ook de onkunde van Galatasaray dat het verschil tussen de nummer 1 en de nummers 2,3,4 zo klein is. We hebben ook vaak onnodige punten laten liggen, maar goed. We spelen Europees, zijn een ronde verder en in de competitie staan we ook 1e.

Fenerbahçe en Galatasaray presteren, als je bekijkt wat ze uitgegeven hebben, dramatisch in de competitie. De grootste verassingen zijn toch Antalyaspor en Karabükspor voor mij. Toevallig hebben zij geïnvesteerd in sterke, Afrikaanse spelers zoals bijv. Lualua en Diarra die hun team vaak op de sleeptouw nemen.

24 december 2012 om 06:03

Waarom zou je het alleen op die manier bekijken?

Het staat toch niet geschreven in de sterren dat als je 33 punten uit 17 duels haalt je per definitie erbarmelijk slecht bent?

Het kan ook zijn dat de subtop gewoon veel sterker is dit jaar, dat zie je toch ook aan Antalyaspor die gewoon 2e staat?

Er is sowieso nooit 1 verklaring voor een bepaalde prestatie, en al helemaal niet als je in een poule zit met 18 teams die tegen elkaar spelen.

Misschien dat je bij een sport als turnen of kogelstoten 1 factor kan aanduiden, maar bij voetbal dus niet.

Terecht een gelijkspel over 90 minuten maar als we kijken naar de laatste vijftien minuten, had Trabzonspor nog kunnen en misschien zelfs moeten winnen gezien de kans van Adrian.

Om te beginnen: mooie spandoek van de supporters van Trabzonspor. Ludiek en sterk. Jammer dat er vervolgens zoiets gebeurd bij Burak maar in tegenstelling tot wat de afgelopen dagen beweert werd was de vijandigheid van Trabzonspor richting Galatasaray absoluut niet aanwezig voor mijn gevoel. Hoe er met o.a. Hamit is omgegaan bewijst dat eigenlijk wel. Mooi om te zien. Ook mooi om te zien wat Hamit deed: wijzen naar de Turkse vlag (i.p.v. provoceren door naar eigen logo te wijzen). Mooi ook dat Giray zich bekommerde om Burak en helaas daar zelf ook een beetje onder te lijden had.

Maar goed, dat ik nu al meer vertel over randzaken dan over de wedstrijd zelf zegt ook iets over de wedstrijd. Slechte wedstrijd van Galatasaray en uiteindelijk is dit gewoon een hele zware uitwedstrijd waar een gelijkspel geen slecht resultaat genoemd kan worden. Wel twee grote kansen gehad nog trouwens...burak tot tweemaal erg slecht in de afronding en speelde sowieso geen goede wedstrijd.

Ben benieuwd wat er in de winterstop bij gaat komen en wat er eventueel weggaat. Ik zou creativiteit toejuichen namelijk.

Antalyaspor heeft momenteel 30 punten en geen 31 zoals dat hierboven in de tekst staat. Met nog 1 wedstrijd te spelen staat antalya dus 3de op basis van een lager doelsaldo achter Besiktas. Get your facts right vz

@ Voetbalzone het zijn 3 punten en besiktas staat tweede niet antalyaspor :/

Nou Yunus yildirim je hebt de wedstrijd dood gefloten. Dat selcuk goeie vrije trappen neemt betekent niet dat vrije trappen voor GS aan zwaardere criteria moet voldoen. Waar zijn al die mensen die beweren dat GS altijd scheidsrechters mee krijgen.

23 december 2012 om 20:30

Vond Yunus Yildirim van beide kanten slecht eigenlijk. Floot ook twee of drie keer terwijl Trabzonspor enorm balvoordeel had. Trabzonspor had het net zo goed tegen imo. Slechte wedstrijd van de scheidsrechter in ieder geval.

Gala speelde erg slecht. Trabzon verdiende de 3 punten.
Ik had niet verwacht dat mijn club zo slecht zou spelen. Is dit nou Galatasaray die eerste staat? Die overwintert in de CL? Gelukkig is het winterstop. Zo kan Gala een spits kopen die we nodig hebben en kan Terim en zijn assistenten nogmaals kijken naar het spel van Gala wat ze fout doen.

De scheidsrechter was slecht, zoals we gewend zijn. Floot vaak in het voordeel van Trabzon, maar ook soms in hun nadeel. Ik mis Galatasaray van vorig seizoen die lekker kon aanvallen en gemakkelijk scoorde i.p.v. gecontroleerd spelen.
Vandaag waren Semih en Dany in vorm. Gelukkig. Ook Muslera deed het goed. Ik snap niet waarom Burak de wedstrijd heeft mogen afmaken. Umut moest erin blijven en Burak moest eruit. Elmander mist ritme. Nadat Aydin erin kwam speelde Gala met 10 man. Eboue was ook niet in vorm. Selcuk speelde goed. Melo verdedigde goed mee. Jammer dat Amrabat niet langer mocht spelen. Hij zorgde tenminste een beetje voor een aanval.

Waarom speelt Volkan Sen niet meer? Was toch een goede speler bij Bursaspor.

Goed uitrusten Gala. Met de benodigde transfers en een goede rust moet Gala beter kunnen presteren. Ik verwacht een spits, een middenvelder en een verdediger. Misschien is Serdar Aziz een optie? Jong en heeft ook nog eens een Turkse nationaliteit.

Verder wil ik nog iets kwijt over de ‘’fans’’ van Trabzonspor: Als je naar een wedstrijd komt support dan gewoon je team. Het is toch te gek voor woorden om vuurwerk naar een ex speler van je te gooien! Vorig seizoen ook met stenen en vuurwerk gegooid naar de spelers van Fenerbahce. Hier moet wat aan gedaan worden.

23 december 2012 om 20:40

Vergeet stenen en vuurwerk, er werd met messen gegooid. Er moet echt wat gedaan worden aan die fans van Trabzon. Vroeg of laat smokkelt iemand nog een granaat of vuurwapen mee naar binnen. Die Lazlar zijn gekker dan je denkt.

23 december 2012 om 20:43

Inderdaad, en hoge geldstraffen aan Trabzonspor en reglementaire 0-3 nederlagen zouden ook terecht zijn in zulke gevallen.

23 december 2012 om 20:45

Jup. Snap echt niet waarom de TFF niets doet. Vorig seizoen werd er niet eens een straf gegeven voor die messen, terwijl in elk ander 'normaal' land meer dan 10 wedstrijden straf gegeven zou worden.

Blijkbaar is wapenbezit gewoon normaler dan we denken in dat mooie land van ons..

23 december 2012 om 20:51

Hoe kon ik de messen vergeten. Een vuurwapen is een beetje overdreven denk ik, maar er moet zeker wat aan gedaan worden.

Slechte pot van Cimbom. In de eerste helft moesten ze de klus klaren. Laatste gedeelte van tweede helft was duidelijk voor TS. Daarom de punten maar eerlijk gedeeld. In ieder geval, GS is winterkampioen, op naar de tweede helft. Haydi Cimbombom!

De supporters gedroegen zich belachelijk maar Hamit gaf ze wel het antwoord denk ik door te wijzen naar de Turkse vlag. Vond Gala slecht vandaag maar Trabzon speelde anti-voetbal, als ze aanvallend hadden gespeeld hadden we hier ruim gewonnen. De scheids floot ook dramatisch, in het nadeel van beide teams, soms door laten spelen terwijl het niet moest soms dan weer wel. Snelle counters affluiten enzovoort enzovoort.
Terechte gelijkspel al had Trabzonspor op het einde nog 2 gevaarlijke kansen maar als je met 10 man op je eigen helft hangt en op de counter loert dan verdien je het niet om te winnen.
Muslera, Semih en Dany speelden goed, Riera aanvallend weer goed. Eboué waardeloos, liet Olcan zomaar lopen op het einde, iemand met zijn ervaring moet daar geen lucht staan te dekken. Selcuk en Melo speelden verdedigend goed, aanvallend zwak en voor de rest was het matig tot slecht.

Verdiend op de eerste plek, nu deze lijn doortrekken tot het eind van het seizoen.

23 december 2012 om 21:50

Welke wedstrijd heb jij gekeken? Of beter gezegd op welke manier heb je deze wedstrijd gekeken. Ik wil niet op details in gaan want dat zal waarschijnlijk een nutteloze discussie opleveren.

Saillant detail; 0 schoten op doel van GS in de hele wedstrijd.

24 december 2012 om 01:27

Trabzonspor speelde geen anti-voetbal maar ving de snelle spelers gewoon goed op. Galatasaray wist er geen raad mee. 0 schoten op doel zoals Theeconomist al terecht aanmerkt, zegt volgens mij al genoeg.
Trabzonspor had 16 schoten uit mijn hoofd waarvan er 6 op doel waren.

Natuurlijk zegt dit niet alles, maar je moet weten waar je krachten liggen. Met het materiaal dat we nu hebben, moet je gevaarlijke spelers uitschakelen en je kansen benutten. Dat laatste deden we niet en daar betalen we de prijs voor!

Na de winterstop 2de week wil ik jullie allemaal zien.
Kijk goed wie dan de koploper is.

23 december 2012 om 20:37

Wij zijn hier zoals altijd de vraag is waar is de rest.

23 december 2012 om 20:41

denkje nou echt dat BJK dit volhoud tot aan het einde , die gaan sowieso afvallen het gaat uiteindelijk weer tussen FB en GS klaar

23 december 2012 om 20:43

Je kan als Bjk supporter toch niet ontkennen dat wij de grootste titelkandidaat zijn? Of schat je jullie hoger in, zo ja, vertel mij dan eens waarom. Wij hebben het makkelijker tegen Fener en Trabzon en in de onderlinge duels zijn wij de laatste tijd veel beter. Fatih Terim zal ervoor zorgen dat wij dit seizoen afsluiten als de kampioen. Tegen Fener waren jullie kansloos, 3-0, dikke cijfers en jawel met Fernandes, gaat Besiktas dan 10 nieuwe spelers halen? Het zal tussen Gala en Fener gaan, dat is mijn mening. Zie je de tweede helft van seizoen.

Vergeet ook niet dat wij ons vooral op de CL concentreren, aan het begin van het seizoen weet ik nog dat vooral de Besiktas Fans zeiden dat ze vorig jaar achter ons waren omdat ze Europees speelden. Nu staan wij eerst door veel punten te verspelen maar eigenlijk bewijst dit jullie zwakheid, jullie staan onder ons terwijl wij CL spelen en Fener EL. Of ga je dit ook goedpraten? Ik herinner mij genoeg wedstrijden waar wij punten verspelen door Semih Kaya te laten rusten, thuis tegen Karabuk is maar een voorbeeld 1-3 verloren met Cris doordat Semih rust kreeg. Gala had vorig jaar 8 punten meer dan Fener en hoeveel meer dan Bjk? 20!!!!?? Na ons Europees avontuur gaan wij nog even knallen in de competitie en dan zal het meteen beslist zijn, denk zelf dat Fener verder zal geraken dan ons omdat ze EL spelen, wat mij betreft kunnen ze de finale halen met een nieuwe coach en een paar transfers. Wij zullen misschien nog 1 ronde overleven maar verder zullen we niet komen.

Ik wil zeker niet provoceren en ben zeker niet tegen Besiktas, integendeel, vind dat ze dit jaar goed de jeugd een kans geven en goed meedoen maar je ziet de waarheid niet, Besiktas heeft geen brede selectie, 1 blessure kan al fataal zijn, met zo een selectie word je geen kampioen.

23 december 2012 om 21:23

Niet alleen omdat wij onderling beter zijn ook omdat jullie selectie niet breed genoeg is. Dat is een feit, of schat je jullie selectie even hoog in als Gala en Fener. Jij weet goed genoeg dat Turkse ploegen tegen Gala en Fener verdedigend spelen, wie moet er nou bang zijn van Ugur Boral of Necip? Jullie krijgen veel ruimte om te voetballen, in de derby's zie je het verschil in kwaliteit. Serieus praat je nog over die 3-3? Zegt al genoeg voor mij. En dat wij veel tegengoals krijgen heeft te maken met Melo die niet in vorm was en omdat onze aanvoerder Ujfalusi er niet bij is, Terim bleef maar puzzelen met Cris/dany/semih, nu hebben we een vaste duo en gaat het al beter. Met 2 transfers los je zo'n probleem niet op. Je zegt linksachter en linksvoor, wat dacht je van Ersan/sivok/toraman? Niet aan vervanging toe?? Op het middenveld heb je Fernandes en Oguzhan die ik bewonder maar voor de rest? Necip? Nee en Almeida die alleen maar kansen om zeep helpt en iemand is die niet beweegt. Als ze 2 spelers gaan halen zal je op het einde van het seizoen begrijpen wat ik bedoel, tot dan.

23 december 2012 om 21:57

rikan, je begaat een grote fout door vorig jaar als voorbeeld te nemen. De competitie begon volgens mij pas eind september, waardoor BJK maandenlang 3 wedstrijden per week moest spelen. GS heeft dit seizoen om de twee weken een weekje rust, wat wij vorig jaar dus niet hadden. Vorig jaar hadden we een redelijk brede selectie, maar vervolgens kregen we te maken met veel blessuregevallen. Hoe moet je dat dan opvangen? Moet je 30 selectiespelers hebben? Blessures kunnen altijd komen, voor hetzelfde geld heeft Gala in februari 7 afwezigen. Dan heb je niks aan je brede selectie.

Fernandes is nu al 4 weken afwezig. 8 punten uit deze 4 wedstrijden, inclusief de wedstrijd tegen Eskisehir die we heel knullig weggeven.

23 december 2012 om 22:54

@ Rikan dat je ugur noemt oke , maar iemand als necip bestempelen als slecht of een mindere speler is dramatisch lachwekkend ! Volgens mij let je niet op necip als hij speelt , die jongen speelt zijn beste voetbal ooit bij bjk . Hij is juist iemand die we nodig hebben in het turkse elftal dan overschatte spelers als emre, aydin, selcuk sahin, topal . De zojuist genoemde spelers hebben geen enkel aandeel bij hun team en zijn dramatisch slecht . Necip speelt niet alleen goed maar heeft zijn techniek verbeterd ten opzichte van de jaren ervoor .

Je zegt dat andere teams tegen fb/gs juist verdedigend spelen , doen ze ook tegen besiktas maar wij walsen erover heen Met spelers als fernandes en oguzhan genieten we van mooi voetbal .

Naar mijn mening heeft gs de titel als winterkampioen niet echt verdient . Het spel wat ze de laatste weken laten zien is slecht . Het niveau van de derby tussen fb/gs was zo afschuwelijk slecht dat het nog een wonder genoemd mag worden dat er 3 doelpunten zijn gemaakt . Aandeel van bekir was belangerijk

Maar goed , ik zie dat sommige gs leden hier ongeveer net zo denken als mij .

On:

De wedstrijd van vandaag was misschien de saaiste wedstrijd van het seizoen . Eerste helft had gs maar 1 kans met burak die besloot weer egoistisch te zijn ipv de bal naar umut af te spelen . 2e helft was niet echt beter , alleen had trabzonspor wel de overwinning verdiend op basis van de kansen in de laatste 15 minuten .

Als ik zo de eerste helft van het seizoen bekijk is er maar 1 team die het heeft verdiend om op 1 te staan en dat is besiktas . We spelen verreweg het beste en leukste voetbal waar nogmaals niet alleen bjk leden van genieten . Overal waar ik kom krijg ik alleen maar complimenten van rivaliserende supporters . Ik zie bijv de comment van gangstarrr hieronder en ben verbaasd dat hij zich positief laat uitten over bjk . Een pluim voor hem

De man of the match was toch wel danny voor mij . Was bijna in elk duel aanwezig in de 16 van gs en was sterk in bijna alle duels . Hij speelt steeds beter met semih die op zijn beurt uitgegroeid is tot een ware leider in de defensie van gs .

Met een aantal versterkingen verwacht ik dat bjk dit jaar zowieso of eerste of tweede wordt . De selecties van gs/fb zijn op papier alleen maar belangerijk voor sommige mensen , al geef je miljoenen uit aan grote namen , zolang het spel dramatisch is heb je niets aan die namen Wij weten het , we hadden transfers gemaakt die niemand had verwacht , zoveel grote namen bij elkaar maar helaas geen succes .

Zoo hij wordt gewoon bekogeld met vuurwerk, terwijl hij trabzon vorig jaar een geweldig seizoen heeft bezorgt met 32 goals

Stank voor dank noemen we dat! Jammer dat hij niet heeft gescoord, kon hij hun even mooi de mond snoeren.

24 december 2012 om 01:29

Correctie hij heeft ons 34 goals bezorgd. Maar de kwestie ligt duidelijk anders dan hier wordt geschetst. Bekijk even de situatie Figó, of elke andere zaak tussen concurrenten.
Burak heeft veel voor ons betekent, maar hij heeft wel altijd gezegd: 'als ik de club verlaat, ga ik naar een Europese topclub'. Als je dan bij de eerste de beste mogelijkheid de supporters compleet naait door bij de grote concurrent te tekenen, dan vraag je om problemen.

Dit betekent overigens niet dat ik het steun, want door deze 'fans' worden wij benadeeld met wedstrijden zonder supporters. Maar mijn punt is, dat het nog enigszins gerelativeerd moet worden vanuit ons perspectief.

24 december 2012 om 19:28

Efsane61,

Ik snap je punt heel goed en we hebben er vaker over gehad, maar een vuurwerkbom relativeren is echt niet mogelijk in mijn optiek. Ik vind alle vormen van kritiek in de vorm van spandoeken, geschreeuw, gezing, zelfs gescheld aanvaardbaar, maar met vuurwerkbommen gooien en daarna nog eens je eigen speler onderuit halen.

Dit is echt een tragisch dieptepunt, voor hetzelfde geld, raakte het de oog van Burak en raak je blind. Wat dan? Giray heeft zijn pink beschadigd door die bom. Een speler bekrtiseren hoort niet op deze manier. Open spandoeken, breng officiele berichten uit, desnoods lever je georganiseerd kritiek door je bericht uit te schreeuwen.

Hier heb ik echt niet over de aanpakwijze van Burak en zijn stap naar Galatasaray. Daar hebben de Trabzon-fans gelijk in, want Burak heeft onder euforische momenten beloftes uitgebracht en nu krijgt hij te maken met de consequenties daarvan.

Echter is dit tragisch, een speler kan never nooit zo behandeld worden, wat er ook gebeurt. Kritiek is machtig in de lijnen van respect, als het daarbuiten valt, is het niks waard.

Al met al heeft Burak Trabzonspor 5 miljoen euro direct geleverd en is belangrijk geweest in het - in mijn ogen - kampioenschap van Trabzonspor van het seizoen 2010/2011.

Trabzonspor is te groot om zich bezig te houden met een speler die niet meer voor hen uitkomt. Wat ook is gebeurd. Trabzonspor buyuk bir camia, die horen verder te kijken

24 december 2012 om 21:57

Je zegt precies hetzelfde als wat ik zeg in mijn eerste reactie en wat ik ook bedoel. Met relativeer, bedoel ik niet. Oké jongens, het is toegestaan, want dit dit en dit. Nee ik bedoelde meer, ik kan het iets beter begrijpen. Maar wat ze gedaan hebben gaat veel te ver.

De hele wedstrijd is er dan ook niets gedaan, alleen op dat desbetreffende moment. Dat vond ik dan wel weer mooi. Hamit kreeg bijvoorbeeld zelfs applaus.
Ze hadden ook een hele mooie spandoek opgehangen, waar Burak vooraf naar keek:

Inanmayan Umutsuz Burakip gidenlerin degil
Onurlu Zenginlerin Günesidir Trabzsonpor

Ik verafschuw dan ook helemaal dat het vuurwerk is gegooid, al helemaal wanneer daar ook nog eens een speler van Trabzonspor bij staat! Dat maakt het al helemaal niet kunnen, omdat je jezelf dan buiten dat je te ver gaat, ook nog eens voor schut zet voor 70 miljoen.

24 december 2012 om 22:16

Oke! Ik snap het nu beter. Ik duidde het alleen aan. Want ik vond het jammer. Want dat spandoek zag ik en vond het geinig. Ik vond het uitermate netjes dat de fans hun kritiek op zo een manier uitten. Zo een spandoek met zo een betekenis vol inhoud, komt veel harder aan bij een speler dan een vuurwerkbom of andere gegooide spullen.

Dat wat ze tegen Hamit deden, was weer tof en dat mag gerust gezegd worden.

Maar los van dit gebeurtenis wil ik iets zeggen over de fans van Trabzonspor. De fans van Trabzonspor vertegenwoorden zich open, eerlijk en puur. Gepaard met positieve aggresiviteit en een uitdagende ondertoon. Ze komen goed voor hun recht op, maar ze groeperen (orgutlenmek) zich niet goed en de benodigde organisatie ontbreekt.

Maar dit alles tot een punt. Op een gegeven moment verliezen ze de hoop in prestaties en dan laten ze zich losgaan.

Net als in dit geval. Je hebt je boodschap prima overgebracht, maar door weinig communicatielijnen in het tribune moet een klein groepje het verpesten voor de totale Trabzonspor fans.

Hopelijk snap je mijn punt nu beter.

25 december 2012 om 00:17

Ik snap je inderdaad beter. Ja, over de supporters van Trabzonspor kan ik echt nog weken doorgaan. Helaas, ik heb er geen invloed van. Er zijn wel grote groepen zoals Gurbetçi Gençler (gg), Vira maar het is allemaal te diffuus inderdaad. En men is ook niet van de gekke choreo's. Op zich jammer.

Ik denk dat het ook wel deels met het stadion te maken heeft. Als er bijvoorbeeld in Istanbul wordt gespeeld zie je wel betere choreo's. Zoals je nu ook ziet bij Gala en Fener. Doordat je meer lagen hebt kun je makkelijker 3D dingen uitvoeren. Je krijgt ook een grotere 'achter het doel' groep en dat is wel de harde kern in de meeste gevallen. Ook dat is positief.

Helaas de enkeling die het verpest, heb je bij Trabzon supporters gewoon te vaak. Kijk ook maar naar de wedstrijd tegen Sivas enkele jaren geleden. Die wedstrijd is de gozer die het veld op sprong, naast mij erop gesprongen (bij wijze van). Ik zit in hetzelfde deel. De gozer sprong in het veld daagde een Sivas speler uit en er ontstond een gevecht tussen een vier/vijftal spelers en de supporter. Tja, dat de rest erop reageert en erachter aan duikt is dan niet vreemd te noemen. Maar zulke incidenten gebeuren helaas, te vaak bij ons!

Jep terecht winterkampioen. Het is eigenlijk wel treurig dat we zowel winterkampioen kunnen worden als overwinteren in de champions league. Aangezien wij ons voornamelijk richten op de cl en behoren tot de 16 sterkste team ter wereld, zou elke andere Turkse ploeg zich moeten schamen dat we ook nog eens gewoon rustig winterkampioen zijn. Om eerlijk te zijn is dit niet voornamelijk te danken aan onze sterkte, maar aan de zwakte van al die treurige Turkse ploegen. En over de wedstrijd tja er was te zien dat trabzon zo laag genoteerd staat, wat een anti voetbal zeg. Beetje Italiaans. Wij probeerden er nog tenminste een wedstrijd van te maken ookal lukte dat niet. De spelers zaten duidelijk met hun hoofd bij hun welverdiende vakantie. We speelden op ongeveer 70%, als dit 100% was had ts geen enkele schijn van kans gehad. Tot in 2013!

23 december 2012 om 20:43

Klopt. Komt grotendeels doordat de andere teams gewoon dramatisch presteren de laatste 2 jaar dat Gs er bovenuit steekt. Erg triest, maar ja, we wisten het eigenlijk van tevoren al.

En Champions League is nog altijd Europees he, niet wereldwijd. Turkse clubs hebben nog een lange weg te gaan voor we daadwerkelijk ook maar bij de beste 30 van Europa horen.

23 december 2012 om 20:47

Ik vind Galatasaray dit seizoen anders ook niet bijzonder sterk hoor. Er zit geen enkele lijn in het spel en er vallen heel vaak tegengoals die al met ietsje beter verdedigen en opletten niet zouden zijn gevallen (ook in de Champions League). Burak en Umut lopen elkaar vaak alleen maar in de weg en anders heeft Burak ook niet veel oog voor z'n medespelers. Dat Galatasaray ondanks al dat puntverlies alsnog al weken onafgebroken ferm bovenaan staat kan ik eigenlijk amper geloven.

23 december 2012 om 20:54

Het is echt crisis gewoon. Geen enkel team in Turkije speelt eigenlijk goed voetbal. Ja of tenminste misschien Antalyaspor, gezien het 'mindere' materiaal wat ze hebben.

Ik blijf er van overtuigd dat Fener met een normale coach al dik eerste had kunnen staan, want ik vind persoonlijk dat Fener op papier het beste team van Turkije heeft. Maarja, Aykut zegt al 3 jaar lang dat de spelers aan elkaar moeten 'wennen'.

23 december 2012 om 21:59

Komt vooral omdat de rest het ook niet zo goed doet. GS staat verdiend eerste, maar het puntenverschil met o.a. BJK is maar 3 punten, terwijl 90 procent van de mensen hier op VZ zich afvroegen of BJK wel in de competitie zou blijven en niet zou degraderen. GS en FB hebben miljoenen uitgegeven aan spelers, dan is het niet meer dan normaal dat ze in de top 4 zitten. Enige wat abnormaal is, is dat het puntenverschil zo klein is met de rest.

En 16 sterkste teams ter wereld? Corinthians heeft Cl-winnaar Chelsea verslagen in de Wereldbekerfinale. Zeg maar gerust 16 sterkste teams in Europa.

wat een ongelooflijk slecht wedstrijd , elk ander team in turkije had gs vndaag kapot gespeeld, we komen goed weg met 1 punt,,, en die burak mag meteen weg van mij in de transferperiode

Die club heeft een naam voetbalzone!! Beetje denigrerend tegenover de club, alsof aissati de enige in het team is.

Los van dat speelde GS weer tempoloos voetbal. Moet echt beter want dit is niet om aan te zien.

23 december 2012 om 20:51

Antalyaspor heet de club inderdaad, en nu Manchester United gelijk speelt zie ik ook geen van Persie in de titel! Inderdaad zeer denigrerend naar de rest van de spelers en de coach toe. Aissatie stond daar niet in z'n eentje te spelen, en dat doen van Persie, Robben, Kuijt en de rest van de Nederlandse voetballers in het buitenland ook niet!

23 december 2012 om 20:55

Ik snap je punt, maar je moet onthouden dat we op een Nederlandse site zitten. 'antalyaspor' in de titel zegt hen niks, maar als ze 'aissati' zien staan, willen ze toch even een kijkje nemen hoe hij het nou eigenlijk doet in Turkije.

It's all about the ratings, my friend.

Ik heb geen moment getwijfeld toen ik in de 70e minuut werd gevraagd om iemand uit een ander stad op te halen. Wat een slechte wedstrijd.

We bakken er echt niks van. Het is voor mij een wonder waar wij nu staan. Overwintering in de CL, nummer 1 in Turkije. Ik geniet niet meer als ik Galatasaray zie spelen, sterker nog ik irriteer mij. Amrabat, Umut moeten zo snel mogelijk worden vervangen. Umut rent alleen maar, hij kan nog geen bal kaatsen over een meter afstand. Hij en Amrabat zijn 'expandable'. Zet iemand anders daar en je speelt niet slechter. Er is niemand die voorin de bal kan vasthouden.

We hebben kwaliteitimpulsen nodig, anders wordt Besiktas gewoon kampioen. Die kunnen alleen maar beter worden. Ik zie geen rek in onze selectie.

Zelfde spelers, maar zoveel slechter spelen dan vorig jaar. Een raadsel.

Winter kampioen. Jippie(!).

23 december 2012 om 22:02

Af en toe zag ik wel mooie combinaties, zoals in de eerste helft, maar voor de rest was het inderdaad een draak van een wedstrijd. Vorig jaar genoot ik ook van de wedstrijden van GS (ja, ik zei het echt), maar dit jaar is dat minder.

Over Besiktas, met 2 aankopen kunnen we meedoen om het kampioenschap, maar we hebben moeilijke uitwedstrijden voor de boeg. GS, TS, Sivas, Eskisehir en Bursa. En in de thuiswedstrijden hebben we tegen geen een van deze ploegen gewonnen.

23 december 2012 om 22:16

Ik vind Besiktas juist beter in de uit wedstrijden. De transferperiode wordt echt cruciaal. Vorig jaar heeft zo een Necati aankoop ons echt geholpen. Wie zijn Necati kan vinden, zal kampioen worden.

Ik vind op dit moment Bjk wedstrijden het leukst om te kijken. Ze geven de fans waar voor hun geld. Het heeft niet altijd met voetbal te maken, maar het is puur en verfrissend. Het is ook een voordeel dat clubs nog geen 'rekening houden' met Bjk. Ik heb nog geen team 1854 man achter de bal gezien net als tegen Galatasaray.

Galatasaray speelt saai. Geen leuke spelers.

23 december 2012 om 22:29

Dat is ook een voordeel die BJK deze eerste seizoenshelft had. 'feda' heeft veel ploegen misleid, ze dachten dat BJK een makkelijke prooi was en gingen vervolgens met man en macht aanvallen. Volgend jaar (2013) zal dat niet zo zijn hoogstwaarschijnlijk, dus zullen we te maken hebben met hetzelfde probleem als GS. Teams die catenaccio voetbal spelen.

Voor de buitenstaanders is het leuk om naar te kijken, voor mij als fan soms ook, maar er gaat geen wedstrijd voorbij dat ik niet bijna een hartaanval krijg. Aanvallend voetbal, maar ze geven ook ongelofelijk veel ruimte weg. Daardoor ben je nooit gerust, ook al staat het 3-0.

23 december 2012 om 22:38

Beter een hartaanval, dan hersendood zijn. Je hebt nu stress, maar vorig jaar had je geen stress, maar ook geen spanning. Hopelijk zet Bjk deze lijn door. Een goede Bjk is goed voor Turkije.

23 december 2012 om 22:55

@ Gangstarr , bij deze, chapeau voor je reactie

Halil Altintop de slechtste speler die ik ooit heb gekend voor Trabzonspor. De man die 150x de bal krijgt 149x balverlies lijdt!! en 92 min speelt?

23 december 2012 om 21:34

Kan jij het beter dan?

23 december 2012 om 21:57

Hamsi61 is dan ook geen professionele voetballer die per jaar tonnen opstrijkt. Als professionele voetballer bij de sub-top van Turkije mag je wel accuratere passes geven. Er mag toch wel kritiek op voetballers en het spel gegeven worden, daarvoor zitten we hier op deze fora

23 december 2012 om 22:03

Fenerli58, als dat jouw uitgangspunt is, waarom discussieren we dan op deze site? Nergens voor nodig toch, aangezien wij het niet beter kunnen?

23 december 2012 om 22:20

Carsi14, ik heb kwaliteiten ja en ik toon ze ook.
Ik verdien geen tonnen maar wel geld om van te genieten.

23 december 2012 om 22:31

Ik denk dat niemand op deze site tonnen verdient. Maar jouw reactie vond ik gewoon raar. Mogen we niet over het voetbal praten, omdat we het niet beter kunnen?

24 december 2012 om 19:46

Ik heb niet gezegd dacht je niet erover mag praten ik vroeg alleen of hij het beter kon?

Een linksback, een aanvallende middenvelder en een centrale verdediger in de winterstop is noodzakelijk

23 december 2012 om 21:34

Hoezo een linksback, Riera is op dit moment de beste linksback van Turkije!

23 december 2012 om 21:34

Over welke centrale verdediger ben jij dan ontevreden ? Semih en Dany doen het gewoon goed.

23 december 2012 om 23:07

Dany en Semih doen het erg goed, maar we hebben geen vervanger voor ze als er eentje geblesseerd raakt of geschorst wordt. Gokhan Zan en Cris geven geen vertrouwen. Ufja moet nog ritme zien te krijgen wanneer hij genezen is. Ik denk aan Serdar Aziz, vooral omdat hij een Turkse nationaliteit heeft, aangezien we volgend seizoen waarschijnlijk maar met 5 buitenlandse spelers mogen spelen.

23 december 2012 om 23:12

Ik vind dat je in de winterperiode alleen spelers moet halen die jou beter zullen maken. Alleen noodzakelijke transfers. Met een cv erbij hebben we 6 cv's ! Vind je dat niet teveel voor een half jaar ?

24 december 2012 om 15:18

Een CV moet er zeker bij komen(!). Een back die zowel links als rechts kan spelen is ook wel handig. Aangezien onze Afrikaanse vrienden er met de Afrika Cup ervandoor gaan kan het nog veel problemen opleveren achterin. Tenzij je Sabri en Cris tegelijk wil spelen (!!!!!!!)

Een schaduwspits hebben we nodig. Wellicht kan je Okan Derici eindelijk een kans geven. Heeft een fluwelen techniek maar komt tot nog toe kracht te kort. Als Terim hem gewoon een paar keer laat invallen dan komt hij er wel.

23 december 2012 om 21:38

Ik vind semih wel een goeie verdediger hoor Ujfalusi was volgens mij een slechte koopje.

23 december 2012 om 21:48

Sommige mensen denken waarschijnlijk dat je geen wissel spelers nodig hebt. Wat als riera geblesseerd raakt en nee verdedigend ben ik niet tevreden over riera want hij maakt kritische fouten hij weet niet waar ie de bal heen moet spelen tijdens het verdedigen (goal Hasan Ali kaldirim en de wedstrijd tegen trabzonspor deed hij het weer) semih is top maar Dany is nog niet genoeg voor verdere rondes in ch. League. Cris en zan moeten weg dus een centrale verdediger op de bank is welkom bv. Serdar Aziz, aykut of omer Toprak. Een spelmaker
Als kaka of Alex zal wonderen doen. Dit gala zal na de winterstop veel meer pijn doen

23 december 2012 om 21:52

Als Riera wegvalt, heb je alsnog Hakan Balta.
En wanneer Semih/dany wegvallen, heb je nog Cris, Gökhan Zan en Ujfalusi die binnenkort terugkomt.

23 december 2012 om 22:00

Hakan balta kan niet meer rennen hij kan absoluut geen sprintje meer trekken en hij ook serieuze rugklachten heb ik gelezen. Cris is de slechtste aan koop van gala in de laatste jaren hij is traag dat je hem opnoemt kan ik niet geloven. Ujfalushi komt in maart terug dus tegen Schalke zal ie er niet bij zijn en misschien stopt ie ermee daardoor moet je zo snel mogelijk een cv kopen zodat ie kan wennen aan het team. Wil jij met cris en zan in basis tegen Schalke?

Ik zie dat Abdelkader Keïta en Galatasaray de laatste dagen vaak met elkaar in verband worden gebracht. Wat hoop ik dat hij komt! Amrabat is echt wisselvallig, of laat ik het zo zeggen; Handig bij counter-attacks. Niet als je op balbezit wilt spelen of een normale aanval wilt opzetten. Engin Baytar is duidelijk op non-actief gezet, Emre voegt 0,0 nuttigs toe. Ik neem mijn woorden terug over Hamit, die begint zich steeds te bewijzen, hoop dat hij zijn lijn voortzet.

Muslera ( kleine handen ), Dany ( onbekend ), Riera ( lui ).. 3 spelers die bekritiseerd werden toen ze kwamen, zorgen ervoor dat Galatasaray met beide benen op grond blijft. Ik hoop dat we in de winterstop een goede box-to-box speler á la Gökhan Inler, een winger á la Keïta en een gevaarlijke #9 zoals Demba Ba gaan halen.

23 december 2012 om 22:08

€10m Inler
€11m Dembabababa
32jr Keita

Dat is wel een prijzige winterperiode. Ik denk niet dat we een grote naam gaan halen. Je kent die krenterige Galatasaray tactics wel. 8 maanden onderhandelen voor paar duizend Euro. Goed voor de club, frustrerend voor ons.

Een linkshalf voor Amrabat en een spits of aanvallende middenvelder voor Umut.

23 december 2012 om 23:30

Tjah, wil je ergens komen, moet je wel investeren. Als je 8 miljoen voor Amrabat kunt neertellen, kun je iets meer betalen voor Dembabababababa, Inler en Keïta.

Maar onze bestuur kennende zal dit helaas niet gebeuren, ondanks de vele inkomsten (merchandising, Champions League etc.)

23 december 2012 om 23:44

Inler is zeker welkom. Keita heb ik drie jaar niet zien voetballen. Hij zal niet bepaald beter zijn geworden in de door God vergeten voetbal oorden. Demba Ba is sterk. Hij zal echter niet voor meer creativiteit zorgen. Daarom pleit ik voor een creatieve speler(keita in vorm) en een class act(kaka, hagi).

24 december 2012 om 19:51

Inler zal echt niet komen naar Galatasaray. Hij speelt bij Napoli en kan zo een stap hogerop in Italie, Engeland en Spanje. Daarnaast is de preses van Napoli - de Laurentis (die kale) - een sterke persoonlijkheid die de transfer-onderhandelingen in zijn nadeel direct stopzet. 10 mil zal echt niet genoeg zijn (minstens 16 a 17) en ik betwijfel enorm of Inler wel trek heeft in een overstap naar Turkije. Misschien op zijn 32ste.

Keita is een gesloten boek.

Demba Ba is een beuker. Fysiek sterk, maar wij hebben een creative aanspeelpunt nodig die de bal kan vasthouden (zodat het middenveld aansluit) en goede passes levert in kleine ruimtes.

Het liefst een aanvallende middenveld, dus:

Diego Ribasta Cunha

Of een slimme afmaker als:

Kevin Gameiro, hij lijkt een beetje op jouw idool Milito. Heel sluw, koel en doelgericht. Hij bewaart de rust, waar dan ook.

Fenerbahce is akkoord over de transfer van PSG speler Hoarau en Marseille speler Valbuena.

23 december 2012 om 22:22

Hoop dat we jongere spelers halen. Hun zijn allebei 28 volgens mij. Gaan 3 jaar mee, en dan is het klaar. We moeten iemand hebben die net als Alex jaren lang mee kan, en kan wennen aan het land en het systeem.

Hoe kom je trouwens aan dit nieuws als ik vragen mag?

23 december 2012 om 22:28

Hoarau is echt slecht! hij is voetballend slechter dan Burak. Valbuena is wel goed maar je hebt Stoch die in vorm geweldig is maar Aykut maakte hem kapot. Ze kunnen beter nummer 10 een linksback en een verdediger halen. Het staat op ajansspor.

Semih, Dany en Muslera waren echt de besten aan Gs-kant. Bij TS vond ik Giray en Zokora sterk spelen. Wat een keeper is die Muslera zeg, die redding op het schot van Olcan, wereldredding. En die Dany, sterk, snel, pakt ballen af alsof de speler tegenover hem van de F-jes komt. Al moet ik zeggen dat Paulo Henrique en Halil er vandaag echt niks van bakten.

Deze wedstrijd verdiende een gelijkspel, maar TS laat het wel liggen in de laatste minuten. Adrian die blijkbaar alleen kan lopen op zijn rechterbeen. En weer moeten Turkse supporters zich misdragen. Burak ligt op de grond en krijgt te maken met een bommetje. Schiet die man gelijk neer, ben je voor altijd van hem af. Ik vind het ook zielig wat die heeft gedaan, maar je kan ook overdrijven. Uitfluiten ok, spreekkoren, kunnen er nog mee door, muntje op het lichaam, maar een bom gaat te ver.

23 december 2012 om 22:18

Nette reactie. Ga zo door.

23 december 2012 om 23:02

Nee, TS verdiende het gewoon om te winnen, GS mag verdomme echt van geluk spreken dat ze met 1 punt terug mogen gaan. Ik had ook niet meer verwacht. Burak/umut die ook al tegen FB op een onbewoonde eiland zaten, Elmander vind ik een apart gevalletje, het kan aan mij liggen maar vond hem met Necati een dodelijke duo, dit jaar met burak of umut naast hem bewijst die niet veel. GS moet een LB en een CV halen. Riera doet het uitstekend, niet daarvan maar als die man geblesseerd raakt wie wil je dan opstellen Caglar? Hakan?
Verkoop gokhan zan en cris, je hebt helemaal niets aan die 2 slome verdedigers. En haal een verdediger met CL ervaring dat is wat we nodig hebben. WIj GS fans vertrouwen op ujfalusi, maar die man is al meer dan een half jaar geblesseerd, en komt waarschijnlijk circa februari/maart terug. Wat denk je zelf? Dat die man weer direct zijn vorm van vorig jaar terug krijgt? Daarom is een CV transfer noodzakelijk.
Ik heb toch zo'n gevoel dat BJK kampioen wordt, zou wel verdiend zijn, BJK is de enige ploeg die 90min lang mooi voetbal speelt.

24 december 2012 om 01:34

Je kunt veel zeggen over een speler die een opgelegde kans mist, maar Adrian is niet de fout waardoor we vandaag de punten lieten liggen. Nee, integendeel.
Het was Halil Altintop.

Dat Adrian de kans in eerste instantie mist is overigens te wijten aan Alanzinho, die van achterin in komt lopen, maar toch Adrian voor de voeten loopt.

Dat hij hem in tweede instantie er niet inramt, kan de beste overkomen. Het was ook een krappe situatie en het moest allemaal maar net even goed gebeuren: de bal over de uitkomende Muslera heen maar wel in het netje.

Halil daarentegen (tezamen met Henrique overigens) verprutst elke bal aan zijn voet en weet niet wat combineren is. Elke angel uit de aanval werd gehaald door deze jongens. Anders was het makkelijk 2 à 3 - 0 geworden.

Petje af voor deze realistische reactie van een Galatasaraysupporter pur sang. Alleen bedoel je 'expendable' want 'expandable' betekent iets anders heheh. Het was echt een armoedige wedstrijd, en 0-0 is een terechte uitslag waar ik als Besiktasfan niet ontevreden mee ben natuurlijk. Zo kunnen we straks op 27 januari hopelijk een mooie topper verwachten tussen Gs en Bjk waar er ook goed wordt gevoetbald en waar de koppositie op het spel staat. Ik vind Gs ook tegenvallen dit jaar maar toch staan ze bovenaan en dat is ook een kwaliteit want als je heel het seizoen bekijkt heeft Gs nog bar weinig laten zien. En toch staan ze 1e, en in de 2e ronde van de CL. Stel je voor dat ze ook nog eens goed gaan spelen. Alleen denk ik wel dat het met deze selectie moeilijk wordt attractief te spelen. Er zijn namelijk weinig echt creatieve spelers. Bij mijn Besiktas zie ik wel heel veel creativiteit en mooie combinaties en het is tot nu toe echt genieten alleen is het soms nog naief en hebben we echt veel onnodige punten verloren. Maar zoals Gangstarr ook al zei, Besiktas kan alleen maar groeien als het op deze weg doorgaat. De grootste flop van de Turkse competitie blijft Fenerbahce, dat miljoenen heeft uitgegeven maar nog altijd die corrupte Yildirim als voorzitter heeft en zn loopjongen Aykut Kocaman als trainer. Als Fenersupporter zou ik me echt kapotschamen en doodergeren omdat ze hun club belachelijk maken.

23 december 2012 om 22:54

Het is de zaak dat Bjk 'verantwoordelijke' spelers koopt en Galatasaray 'onbevangen' spelers. Bjk heeft volwassenheid nodig en wij juist speelse spelers. Het is allemaal te braaf en gedisciplineerd. Geen spelers die out-of-the-box denken.

Heerlijk voor al die mensen die Bjk gingen 'plagen' met Feda. Zo zie je maar dat clubliefde tot meer in staat is dan clubmiljoenen.

Beat them with heart, not muscle.

23 december 2012 om 23:28

Idd , helemaal mee eens. Zo zie je dat als team denken en spelen altijd beter is dan 'grote namen' kopen.

Bjk heeft een type Melo nodig en Gs een type Fernandes. Bjk moet geen spelers halen die dit teamproces kunnen verstoren. Samet heeft ook meerdere malen gezegd dat ze dat niet gaan doen.

Ik heb er alle vertrouwen in.. Het is echt genieten,nu nog volwassener de wedstrijd uit leren spelen.

P.s. Als Almeida helft van zn kansen had benut stonden we stijf bovenaan

Wat een dramainstelling hebben de spelers/staff van Galatasaray toch getoond. Fatih Terim moet willen winnen, niet na 60 minuten geen aanval meer willen opzetten. Vanaf de 60e minuut ging het tempo van de wedstrijd naar lopen en wandelene i.p.v. rennen. Galatasaray moest deze wedstrijd willen winnen aangezien er een winterstop is. Ze hadden alles moeten geven om de 3 punten te pakken en daarna lekker op vakantie.

Melo en Eboué goed gespeeld. Selcuk was ook niet slecht. Semih ook wel goed. Riera was voetballend goed maar verdedigend/omschakeling naar verdediging echt een drama. Muslera heeft de nul gehouden.

Op naar een nieuw voetbaljaar.!

Nou, vooruit dan maar.

Een verschrikkelijke, nachtmerrie-wekkende wedstrijd met doelloze nomadenspelers. Wat een drama-voorstelling van Cim Bom, terwijl we nota bene Gala worden genoemd. Juist Gangstarr, spelers spelen volgens het boekje en niemand durft de bom in de handen te nemen. Alhoewel Burak hem op zijn hoofd kreeg.

Muslera maakte weer eens fantastische reddingen, vooral die van Olcan (weliswaar in in buitenspelpositie). The man of the match was Semih, een echte terminator zonder angst. Springt naar volle schoten toe, je bent een kanjer! Godzijdank, dat Servet en Gokhan beide niet inzetbaar ware tegen Kayserispor.

Cengiz, dat Riera de beste linksback van Turkije is, zegt wat over andere linksbacks van Turkije. Riera laat enorm veel steken vallen op verdedigend gebied. Vorige week assist aan Hasan Ali, deze week kopte hij een cornerbal de penaltystip in, halve assist voor de tegenstander. Aanvallend en qua slimheid een ideale back, maar verdedigend zwak.

Umut was slecht, geen balans, zwakke aanname, wel duizend procent wilskracht. Burak werd bij geelimineerd door de fans, die Giray met zich mee wilde nemen.

Al met al, ik heb nog geprobeerd om de gare wedstrijd op te leuken, in hoeverre dat kon.

23 december 2012 om 23:27

Dat is het probleem juist, er is geen complete linksback. De één is aanvallend goed, verdedigend zwak en de ander precies het tegenovergestelde.

23 december 2012 om 23:28

Hehe deze man zegt tegen mij dat hij moe is en dit keer zal passen, maar zijn Galatasaray-hart kon het natuurlijk weer niet laten. Hij moest reageren en hij doet het nog leuk ook.

Semih pfffff. Hij alleen al is een reden om meer te investeren in de jeugd. Wat een bikkel is dat zeg.

24 december 2012 om 08:38

Cengiz

Mwaaa, ik denk dat we vooral voor het lokale niveau ( Superlig) een completere back kunnen vinden. En het is ook niet zo dat je linksback een Turk is en dat je volgens het buitenlanders maximum verplicht ben om hem te blijven opstellen, je kan Riera simpel vervangen door een buitenlandse back en dat vermeerdert je mogelijkheden.

Riera is een omgeschoolde back, daarom weet hij de details van verdedigen niet zo goed. Zoals het wegwerken van een bal, knijpen wanneer de tegenstander aan bal is, zijn directe man goed in de gaten houden etc. Hij volgt het spel af en toe te goed en daardoor laat hij veel ruimte achter aan zijn directe tegenstander.

Of de technische staff moet de tijd en de moeite nemen om al deze dingen te integreren in het spel van Riera of je moet verder kijken naar een echte linksback, want zo speelt Riera het spelletje aanvallend zeer goed en zoekt hij telkens de voetballende oplossing, maar verdedigen is even belangrijk.

Ik pleit voor Riera op het middenveld, maar dat is onmogelijk met een te dure Amrabat.

Gangstarr

Haha thanks! Ik kon het inderdaad niet nalaten. Ik wilde paar punten nog aanduiden. Vooral de aanslag op Burak was uitermate belachelijk en de prestatie van Semih was precies de tegenovergestelde. Wat een goudhaantje, enige speler die mij nog enigszins het gevoel gaf dat ik niet zomaar naar de wedstrijd keek.

We moeten zeker in de jeugd investeren, want ik heb weer het gevoel dat we jeugd verwaarlozen. Het geld is binnen en bekendheid ook langzamerhand en huppekee, een deel van onze fans en de bestuurders verwaarlozen direct de jeugd. Daarom is het pas een kunst om te investeren in de jeugd, wanneer het juist niet hoeft. A la Ajax, Dortmund, Barcelona etc.

Middenmoter ik weet nie over welke trabzonspor voetbalzone het heeft maar die in de super lig speelt is 7x kampioen geworden.

24 december 2012 om 00:32

Dat was vroeger. Tegenwoordig is het net als Bursa zwerven tussen de middenmoot en de subtop. Het verleden is geen garantie voor de toekomst.

Nou ik zal een poging wagen om wat over deze "super wedstrijd" van top niveau te beschrijven.

Dat was me echt een wedstrijd zeg, al die aanvallen van Galatasaray en zo vaak op doel geschoten. Wat had de keeper van Trabzonspor zijn dagje zeg poeh poeh.

Als we deze wedstrijd met één woord mogen beschrijven dan is dat "dramatisch". Van beide teams een enorm lage niveau voetbal. Als ik iets positiefs over mijn team kan zeggen is dat Muslera wel een sterke wedstrijd keepte, Semih en Dany waren ijzersterk en ben wel erg blij met hun in de verdediging.

Dit is een wedstrijd waar wij gewoon "nul" keer op doel hebben kunnen schieten. Ik denk dat dat wel genoeg zegt over wat voor soort wedstrijd het was.

Maargoed, we zijn winterkampioen en nu hopen dat we dit kunnen doorzetten na de winterstop.
Een paar leuke en goede transfers kunnen het verschil misschien wel maken.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren