Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

‘FC Twente is dé titelkandidaat, het is een beter elftal dan PSV en Ajax’

Laatste update:

PSV speelt NAC Breda compleet zoek, Feyenoord bewijst dat het ook slechte wedstrijden kan winnen en Ajax dat een gigantische hoeveelheid kansen creëert tegen FC Utrecht: het is echter FC Twente dat het meeste indruk maakt op analyticus Jan van Halst. “FC Twente is dé titelkandidaat”, zo meent de oud-speler van onder meer FC Twente en Ajax.

/

“Ze hebben weken, zo niet maanden onder hun niveau gespeeld. Dit was weer het FC Twente dat helemaal speelt naar hun kwaliteiten”, laat Van Halst bij Eredivisie Live weten naar aanleiding van het duel van de Tukkers met AZ (0-3 winst). “Als ze nou de titel mislopen, heeft het echt te maken met concentratieverlies of nonchalance.”

“Dit vind ik een beter elftal dan PSV en Ajax. Je hebt creativiteit. Je hebt heel veel loopvermogen met Leroy Fer. Je hebt controle op het middenveld met Wout Brama. En met name een ijzersterke verdediging met Douglas, die daar de boel rechthoudt. En Andreas Bjelland komt nog terug, FC Twente is dus totaal in balans.”

Ben je het eens met Jan van Halst?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik denk dat nu toch wel een keer duidelijk is dat je deze competitie gewoon niet kan voorspellen. Voor hetzelfde geld krijgt Twente weer te maken met blessures van belangrijke spelers.

23 december 2012 om 17:23

Van Halst en alle andere ''kenners'' geven daarom ook alleen maar hun mening. Voor van Halst is Twente blijkbaar de titelkandidaat. Hij geeft daar hele goede redenen voor, maar zo hebben Ajax (altijd geweldige 2e seizoenshelft en nu een veel kleinere achterstand als normaal), PSV (geweldige selectie), Vitesse (goed lopend team met de individuele kwaliteiten van Janssen, Bony en van Ginkel en heeft waarschijnlijk nog geld om te investeren in de winter) en Feyenoord (kan zonder druk voetballen en zou zomaar in een roes geweldige prestaties neer kunnen zetten).

Het is inderdaad niet te voorspellen, maar het voorspellen hoort erbij en maakt het leuk. Lekker discussiemateriaal.

23 december 2012 om 18:37

Dat Ajax (altijd geweldige tweede seizoenshelft) is ook zwaar overtrokken. Dat is incidenteel 1 jaar voorgekomen.
Ajax heeft gewoon een hele goede selectie samen met PSV en Twente.

Persoonlijk zie ik Twente niet lang meer meedoen om de titelrace, of PSV en Ajax moeten doorgaan met onnodig punten laten liggen.

23 december 2012 om 18:45

"dat is incidenteel 1 jaar voorgekomen"
Mag ik je eraan herinneren, dat Ajax zowel vorig seizoen, als twee jaar geleden na een zeer grote achterstand bij de winterstop kampioen geworden is? Ook het jaar daarvoor heeft Ajax in de tweede seizoenshelft bijna de titel gepakt. Toen kwamen ze aan het eind van de rit 1 punt of doelpunt (weet niet meer precies) tekort. Dus het is zeker niet incidenteel.

Voordeel van Ajax dit jaar, is dat ze een kleinere achterstand hebben. Feit blijft dat de tweede seizoenshelft weer zeer spannend gaat worden!!

23 december 2012 om 19:09

die 3 clubs die jij noemt ben het met je eens zijn beter vooral ajax en psv , en hoop ook dat dat nummer 1 en 2 worden beter voor cl .

23 december 2012 om 19:46

@De toekomst, van die fantasische tweede seizoenshelften van Ajax kun je niet uitgaan he. Dat dat de afgelopen jaren zo was betekend niet dat het dit jaar zo is. Het zou zomaar weer kunnen gebeuren, maar je hebt geen enkele garantie.

23 december 2012 om 20:10

@ Entombed

Klopt, maar zo kan ik ook zeggen dat PSV een geweldige selectie heeft, op papier dan.. Resultaten zullen altijd bepalend zijn en zijn, in onze nationale competitie, nooit met 100% zekerheid te voorspellen.

Ajax heeft de afgelopen 2 jaar een flinke inhaalslag gemaakt die tot een kampioenschap leiden. Het jaar ervoor was er ook een grote inhaalrace en al de jaren daarvoor deed Ajax vaak tot het laatste moment mee om de titel..

Ajax heeft geen garantie voor een goede seizoenshelft, maar de resultaten van de afgelopen jaren geven vertrouwen. Daarbij is het bij Ajax en Feyenoord rustig in de hele organisatie. PSV lijkt zich vaak ''opgezocht' te voelen door de arbitrage, heeft (net als Twente) zichzelf uit laten schakelen in de Europa League door gedeeltelijk met een B-elftal te spelen en kan geen helderheid geven over de toekomst (advocaat wel of niet vooral, maar Twente zal na 2 nederlagen hetzelfde probleem hebben).

23 december 2012 om 20:50

Dan heeft Van Halst de wedstrijd tegen AZ blijkbaar niet gezien. Zelden zo'n laffe en slechte topclub gezien. PSV heeft een veel beter elftal en ook Ajax speelt veel beter. Als Feyenoord de vorm van de laatste weken vast kan houden zijn die ook veel beter.

23 december 2012 om 22:16

Zit het je erg dwars dat pak slaag?

Twente speelde met 4 aanvallers, zette al druk op de keeper, had 2 x zoveel balbezit, creëerde 2 x zoveel kansen, hoezo laf?

23 december 2012 om 22:22

Ben het met je eens dat PSV een beter elftal heeft, maar fctwente speelde zeker niet laf, az bood goed tegenstand vooral 1e helft, daar had
Twente het moeilijk mee, Twente toonde karakter en maakte het goed
Af, en bij az lieten ze de kopjes allemaal hangen vooral na de 2-0, pech voor jouw als az supporter maar zo is de wedstrijd wel gegaan.

23 december 2012 om 22:23

Ben het met je eens dat PSV een beter elftal heeft, maar fctwente speelde zeker niet laf, az bood goed tegenstand vooral 1e helft, daar had
Twente het moeilijk mee, Twente toonde karakter en maakte het goed
Af, en bij az lieten ze de kopjes allemaal hangen vooral na de 2-0, pech voor jouw als az supporter maar zo is de wedstrijd wel gegaan.

24 december 2012 om 11:52

Zijn de druifjes zuur daar in Alkmaar? Volgens mij was het dit seizoen 2 keer 3 - 0.

Ja, leuk zo'n gebalanceerd elftal. Maar bij een ploeg als Ajax is het meer het collectief dat het verschil maakt in plaats van het individu.

23 december 2012 om 18:46

Ajax wint zelfs niet altijd als ze heel goed spelen. Dan word je geen kampioen. Het gaat tussen PSV en Twente.

23 december 2012 om 19:34

Dan wordt PSV ook geen kampioen, mag ik je even aan PSV - Vitesse herinerren?

23 december 2012 om 19:52

Bij Ajax is het zo dat ze nog wel eens voor de 16 blijven modderen en het daardoor veel te lang duurt voor ze hun eerste maken, zoals vandaag tegen Utrecht het geval was. Ajax moet, willen ze een zelfde serie als vorig siezoen neer zetten van dat gemodder rond de 16 af en iets praktischer spelen. Niet meer voetballen om het voetballen.

PSV gaat iedere keer los wanneer de marge is gemaakt. Tot de twee doelpunten marge is het met PSV billenknijpen, Zodra de derde er in ligt is het net een stoomwals. Maar daar gaat het dus bij PSV mis en dat is de opdracht voor de tweede seizoenshelft. De achterkant verder dicht timmeren en de voorkant noog effectiever laten zijn. Dus Toivonen terug of Wijnaldum en Lens scherper.

En dat terwijl AZ gister het grootste deel van de wedstrijd beter was. Maar goed, onze Van Halst parasiteert als analyst puur op televisiebeelden die anderen voor hem selecteren, verder heeft hij sowieso weinig kijk op het spelletje.

23 december 2012 om 17:16

En voor de wedstrijd voorspelde hij nog dat Az ging winnen, haha. Nee, veel opportunistischer als Van Halst kom je ze niet tegen.

23 december 2012 om 17:29

Jij hebt weinig kijk op het spelletje. Az was optisch beter, maar Twente had veel meer kansen en veel meer balbezit. Ik snap niet hoe mensen hier steeds zeggen dat AZ beter was.

23 december 2012 om 21:26

Klopt, 37% voor AZ om 63% voor Twente. Maar dat zegt natuurlijk helemaal niks. Twente heeft ruim tweemaal zoveel balbezit gehad, maar AZ heef veel meer goede passes (470 om 360'afgeleverd dan Twente terwijl ze twee keer zo weinig de bal hadden. Dat betekent dat de ploeg voor Verbeek opteert voor een directe speelstijl, maar dat maakt Twente niet meteen beter

23 december 2012 om 23:49

Kun je dan niet zeggen dat Twente minder passes nodig heeft om bij de goal van de tegenstander te komen?
Ik weet niet met wat voor een kromme statistieken jij aan komt maar als je meer balbezit hebt en vaker op doel heb geschoten ben je over het algemeen toch de betere partij.

Voor mij gaat het toch tussen Ajax en Psv, met PSV als grootste kanshebber.
Twente mist (net als Ajax) gewoon een goede spits, maar waar Ajax nog een man als Erikssen heeft mist Twente ook creativiteit op het middenveld.

23 december 2012 om 17:50

Met Tadic op 10 is dat laatste probleem opgelost. Maar we missen inderdaad een goede spits, en een goede trainer die het team als een collectief laat voetballen. Tegen AZ was het duidelijiik de individuele klasse die de doorslag gaf. Ik vind dat je met ons team tegen elke tegenstander moet kunnen domineren, er zit zoveel kwaliteit in het elftal, maar Mcclaren weet het niet te benutten.

24 december 2012 om 11:56

Alle topploegen moeten dit seizoen op Feyenoord nog een bezoekje aan de Veste. ook nu nog 9 thuiswedstrijden tegen 7 uit. De laatse zelfs thuis tegen Psv. We gaan het zien!!!!

Hoezo een beter elftal dan Ajax? Volgens mij hebben zowel Ajax en PSV laten zien dat ze FC Twente volledig scheel tikken als ze aanzetten....

23 december 2012 om 17:10

Twente speelde (volgens van Halst, en ik ben dat met hem eens) de eerste seizoenshelft onder het niveau. En dat geldt dus ook voor de wedstrijden tegen Ajax en Psv. Dat Ajax Twente scheeltikte heb ik overigens niet gezien.

23 december 2012 om 17:19

Ja, maar zowel Ajax als PSV spelen ook vaak genoeg onder hun nivuea. Dus dat argument vind ik niet veel zeggen in dit geval, iedere titelkandidaat is zo wispelturig als ik weet niet wat.

23 december 2012 om 17:35

Weet je wat het is? Geen enkele ploeg speelt constant goed en op hoog niveau... en dus kun je het argument dat Van Halst aandraagt in de prullenmand gooien. Het is niet voor niets dat ze onder hun niveau speelden en dat zal (net als bij Ajax en psv) wel vaker voor komen... niets aan te doen.

23 december 2012 om 17:36

De mietjes van Twente spelen nu immers geen europees voetbal meer. Dit was te zwaar voor ze. Ze kunnen zich nu op de competitie richten. Maar het is te hopen dat ze zo laag eindigen dat ze volgend jaar weer niet europees hoeven te spelen. Dan kan een andere ploeg hier de kans voor krijgen die er wel voor wil gaan. Ajax zou opnieuw kampioen moeten worden. Die willen ook europees hun best doen.
Eigenlijk geld dit ook voor Psv

23 december 2012 om 17:58

Je hebt er wel erg veel moeite mee als iemand zijn objectieve mening geeft.
Ik snap dat je geen Twentefan bent maar om ze meteen mietjes te noemen gaat wel heel erg ver.

23 december 2012 om 18:18

Ik vind het een beetje walgelijk zoals je over Twente praat.
Twente is de laatste jaren verder gekomen in Europa dan Ajax en heeft ook meer punten binnen gehaald.
Nu hebben ze een keer flinke pech zoals in Spanje er ingefloten worden en de eerst game tegen de duiters pech dat de kansen er niet in gingen.
Maar om ze nu mietjes te noemen en er zo laag over praten vind ik niet juist.

23 december 2012 om 18:31

Doe normaal. Je doet net of Twente een wereldselectie heeft. Onzin. Ik denk dat de selecties van Twente, Ajax, Psv en Feyenoord niet zo heel erg veel uit elkaar liggen. Daarnaast mist Ajax een aantal spelers, net als Psv. Ik denk dat het nog lang spannend kan en zal blijven, maar om nu te gaan zeggen die is echt de favoriet slaat helemaal nergens op is gebaseerd op de fantasiewereld van een Twente-supporter (van Halst). Als Ajax zo speelt als vandaag, dan winnen ze alles in de tweede helft van het seizoen, maar zo werkt het dus niet, dus dat zal niet gebeuren.

Ik vind Ajax op dit moment het beste spelen en het meest stabiel. Dat is inderdaad door een gekleurde bril, maar ach sue me.

Edit: naai me maar niet, bij nader inzien.

23 december 2012 om 19:25

Het is 'sue me'. Wat jij zegt betekent 'naai me'.

24 december 2012 om 00:27

You are very right. Grappige domme fout.

PSV en Twente hebben de beste selectie, helaas presteren ze beide nog onder hun kunnen met het materiaal dat ze tot hun beschikking hebben. Hierdoor heb je nog 3 underdogs waarbij Ajax het meest word genoemd. Zou me niet verrassen als Twente en PSV buiten de top 2 vallen.

23 december 2012 om 17:25

Kan misschien wel zo zijn, maar bij Twente hebben ze ook de zwakste trainer uit de eredivisie.

23 december 2012 om 18:36

Je mag natuurlijk zo veel in je eigen wereld leven als je wilt, maar Ajax is natuurlijk als titelhouder en winnaar in onderlinge duels met Twente en Psv geen onderdok, maar gewoon een van de favorieten, net als Feyenoord wat mij betreft.

23 december 2012 om 18:39

Ajax is niet verplicht om voor de titel te gaan in tegenstelling tot PSV en Twente.
Ajax gaat altijd voor de titel natuurlijk. Maar er word niet getreurd bij Ajax als ze dit jaar geen kampioen worden waar da wel het geval is bij PSV en Twente.
Aangezien die selecties gewoon beter zijn.

23 december 2012 om 18:58

Begrijp ik nou goed dat je zegt: Doordat Ajax titelhouder is, zijn ze nu outsider?

Daarnaast betere selectie...??? Laat me niet lachen, dat valt reuze mee. Sterker nog, ik denk dat Ajax in de breedte veruit de sterkste selectie heeft.

Maar je mag denken wat je wilt natuurlijk. Alleen ik denk dat het onzin is. Het ligt allemaal heel erg dicht bij elkaar. Klaar.

23 december 2012 om 22:39

@V/D Heijden jij bent grappig man, echt lang niet meer zo een grapjas meegemaakt, ik als fctwente supporter ben al heel blij als ze top 3 halen met het tot nu toe vertoonde spel, wij mogen blij zijn dat we gedeeld 1e staan nu in de winterstop samen met psv, ik herinner me maar 1 hele goede pot van Twente en dat was de 1e van dit seizoen
Thuis tegen fc Groningen voor de rest loopt het niet, Twente is een topclub in wording en cker nog geen Ajax of psv.

Toch raar dat ze het met het beste elftal in geen enkele "lastige" wedstrijd kunnen omzetten in het betere van het spel hebben. Zelfs AZ speelde ze gewoon weg, alleen die vergaten de goals te maken.

deze man kijkt door een twente bril.

twente sterkste elftal? waar dan? mensen kunnen tegen fc den bosch niet eens scoren.

23 december 2012 om 17:09

Rofl. Sinds dat van Halst weg bij Twente is, is van Halst enorm kritisch (te kritisch) op Fc Twente.

Iedereen ziet dat Fc Twente met dit elftal veel beter kan spelen dan dat ze doen. Ze spelen slecht, maar zijn ondanks dat toch nog gedeeld 1e halverwege het seizoen.

23 december 2012 om 17:12

met alle respect, maar de wedstrijden van twente gezien te hebben horen ze er boven uit te steken, maar ze hebben genoeg slechte wedstrijden gespeeld en vele kansen gemist.

als je tegen fc den bosch niet wint, ga je in de competitie ook steken laten vallen

23 december 2012 om 17:34

de vraag is dan ook niet OF je steken laat vallen, maar hoeveel. Iedere club laat steken vallen en iedere club heeft dit seizoen al steken laten vallen.

Verder snap je weinig van voetbal als je een wedstrijd tegen Den Bosch als maatstaf gebruikt.

23 december 2012 om 17:49

Tegen Den Bosch zat er maar 1 basisspeler in van Twente. Met een fitte selectie heeft Twente inderdaad het beste team. Met een fantastische Douglas veruit de beste verdediging. Met Brama, Fer en Tadic een super middenveld. Het enige wat ontbreekt is een balvaste, scorende spits. Maar voor hebben ze Chadli ook nog lopen. PSV en ajax komen nog in de Grolschveste!.dus Twente heeft alles in eigen hand. Ik snap dat het zuur is voor de PSV en ajax fans maar objectief gezien heeft Van Halst het dus goed gezien.

23 december 2012 om 18:30

Eb

kwamen er in de 2e helft van die match niet bepalende spelers het veld in die overigens ook geen potten konden breken?

moet je dat ook in je post zetten

23 december 2012 om 22:22

10 minuten voor tijd, toen Twente met 9 man speelde. Als de wedstrijd tegen Den Bosch als maatstaf wordt gebruikt degradeert Twente, in werkelijkheid speelde jong Twente tegen Den Bosch.

23 december 2012 om 23:51

Het maakt geen eens uit of er wel of geen basisspelers in stonden. Ajax, Psv, Feyenoord noem ze maar op kunnen ook zomaar punten laten liggen tegen clubs als Zwolle/willem II. En ja die zijn echt veel klasses beter as Den Bosch !

Dit is nou opportunisme
twente speelt 1 wedstrijd goed en is volgens van halst DE titelkandidaat
straks speelt men 1 wedstrijd weer minder en is Psv weer de grote favoriet
pffffffff wat vermoeiend

23 december 2012 om 17:23

@ patrick37

Inderdaad, het is toch al gebleken dat alle titel kandidaten wisselvallig presteren, er is geen peil meer op te trekken.

23 december 2012 om 17:25

Na de winterstop zal het verschil snel duidelijk zijn met Pipe en Bjelland er weer bij.

23 december 2012 om 17:36

Gutierrez gaat het verschil dit jaar nog niet maken hoor. Zal vast nog wel wat leuke dingen laten zien, maar hij wordt sinds zijn mooie balletje tegen Groningen te veel gehyped.
Rustig de tijd geven en volgend seizoen van genieten

23 december 2012 om 17:40

Ik bedoel Gutierrez ook niet perse voor de basis, maar ik vind hem een beduidend betere optie dan Landzaat, Janssen of Cabral. Dat levert dan iig een sterkere bank op.

23 december 2012 om 17:48

@ arnautovic

Daar ben ik nog niet zo zeker van, ik denk dat het weer tot het einde gaat duren voordat er zinnige voorspelling gedaan kan worden. Volgens mij is Mclaren de reden waarom Twente zo slecht presteerd. De twee spelers die jij opnoemde zijn toch verdedigers ? Volgens mij heeft Twente juist behoefte aan creativiteit en een coach die niet zo behoudend speelt.

23 december 2012 om 17:56

Gutierrez is een fijnbesnaarde 10, Bjelland inderdaad een verdediger, maar een linkspoot die gehaald is om de opbouw te verzorgen.

23 december 2012 om 18:05

afca_leeds?

waarom is Mcclaren de reden dan?

23 december 2012 om 18:15

@ arnautovic

Ok dat zijn dus spelers die echt wat kunnen toevoegen in offensieve zin, ik ben benieuwd. Niet dat ik niet geloof dat het opeens niet zou kunnen draaien zoals het hoort maar op het moment zie ik bij geen enkele titel kandidaat vastigheid. Maar goed wat niet is kan nog komen.

23 december 2012 om 18:19

@ Villian

De meest gehoorde klacht over Twente is dat Mclaren te behoudend speelt en geen enkel risico durft te nemen. Sinds hij terug is heb ik nog niet het zwingende Twente van weleer gezien, daarom denk ik dat hij niet de juiste keus voor Twente op het moment is. Nu ben ik geen Twente supporter maar ik denk dat een Verbeek Twente wel weer aan het zwingen kan krijgen.

23 december 2012 om 19:02

zou kunnen Afca_leeds, maar Twente heeft ook spelers om behoudend te spelen. Brama en Wisgerhof doen altijd een stapje terug wanneer ze onder druk staan. Braafheid, Bengtsson en Rosales kunnen moeilijk met veel ruimte in hun rug spelen, net als brama.
Verder terugzakken is daarnaast ook gunstig voor draver Janssen en Fer en geeft meer ruimte aan Tadic, Chadli en Castaignos.

Als je verder gaat kijken, heb je met Chadli en Tadic ook maar 2 spelers die echt goed zijn in de kleine ruimte. Dat is wel erg karig.

Al met al denk ik dat dit wel de ideale speelstijl is voor Twente.

23 december 2012 om 19:08

@villian

Dit heb ik je gisteren toch uitgelegd of niet? Ik dacht zelfs dat je het uiteindelijk ook wel met mij eens was. Maar ik kan mij vergissen

23 december 2012 om 19:12

haha, ik was amper met je eens. Maar omdat het een herhaling van zetten werd vond ik het niet meer waard om met je te discussieren.

24 december 2012 om 00:29

Dat kan ook

24 december 2012 om 15:25

@ Villian

Nu ik er beter over nadenk heb je gelijk, er zitten ook om het even oneerbiedig te zeggen teveel waterdragers in.dan heb ik me in deze iets teveel laten leiden door de berichtgeving van de verschillende media's. Maar had Twente niet de beschikking over twee Braziliaanse huurlingen van Manchester United waarvan 1 een creatieve middelvelder ?

ben het niet met hem eens! FC Twente is een team dat een killer mist en creatiefetijd! Ajax, PSV of Feyenoord zijn meer de titel kandidaten!

23 december 2012 om 17:04

Feyenoord krijgt nog wel een terugval.. Een killer hebben ze wel maar ook erg veel middelmaat met Immers, Schaken, Nelom, De Vrij, Mathijssen, Janmaat, Mulder, Verhoek. Alleen Clasie, Indi en momenteel Pelle zijn top eredivisie.

23 december 2012 om 17:11

Feyenoord doet het geweldig op dit moment en is momenteel niet minder titelkandidaat dan een ajax en een vitesse, puur op basis van de ranglijst.
Echter geloof ik wel dat ze niet bij de eerste twee zullen eindigen. Maar wat jij eruit gooit met je 'middelmaat' slaat natuurlijk nergens op. Immers komt voetballend te kort maar heeft er wel al 10 in liggen, Schaken heeft een prima seizoen gekend vorig jaar, maar komt nu nog niet echt uit de verf en Verhoek is in principe Feyenoord onwaardig. De rest van de spelers die je opnoemt zijn van uitstekend niveau voor de top van de Eredivisie en hebben bovendien vrijwel allemaal nog veel doorgroeimogelijkheden. Dus waar haal je die onzin in godsnaam vandaan?

23 december 2012 om 17:28

Waar haal jij de onzin vandaan dat feyenoord meer kandidaat is dan Twente??

23 december 2012 om 17:40

Jij vind Janmaat, de Vrij en Mathijsen middenmaat? Janmaat speelt een prima seizoen en Stefan ook! Mathijsen begon erg matig, maar speelt de laaste 3 wedstrijden erg goed!
Ik ben het dus absoluut niet met jou eens!

23 december 2012 om 17:14

Tegen de creativiteit die in jouw spelling van het woord creativiteit zit kan ook niemand op, dus het is niet eerlijk daarmee te vergelijken.

Daarnaast hebben Tadic, Chadli en (wanneer hij fit is) Gutierrez meer creativiteit dan menig team. Als Castaignos dan ook nog eens gaat renderen klopt alles.

23 december 2012 om 23:53

Kan het creatiever dan Tadic/chadli, Gyasi en Castaignos voorin? Een spits die ze afmaakt hebben we niet echt maar dat heb PSV en Ajax ook niet.

Ik vond zeker de tweede helft AZ een stuk sterker. De goals vielen voor Twente op het juiste moment deze keer. aantal weken terug werd Twente nog compleet afgemaakt door Psv. Achjaaaa het is die kale analist maar :D

Beetje raar moment van plaatsten van voetbalzone.. Dit zei van Halst vrijdag al direct na de wedstrijd. En dan wordt het er ook nog neergezet alsof het na de wedstrijden van Ajax psv en feijenoord is gezegd.

Ik vind Ajax, PSV en Vitesse meer kwaliteit hebben dan Twente,ik zie hun ook allemaal wel hoger eindigen. Twente vind ik eerlijk gezegt niet goed, spelen matig. Althans dit is mijn mening

23 december 2012 om 17:22

Vitesse, umad? FC Twente heeft op elke positie een betere speler staan als het beste team staat, dan in het beste Vitesse aller tijden. Castaignos zou ik om de week willen vervangen door Bony, maar verder...

Mihaylov
Rosales
Douglas
Bjelland
Schilder
Brama
Tadic
Fer
Gutierez
Castaignos
Chadli
23 december 2012 om 17:42

Dus Brama is beter dan Cocu en Mahamadou Diarra en Castaignos is beter dan Makaay en Machlas? Klinkt logisch.

23 december 2012 om 17:43

v Aanholt - Schilder
v Ginkel - Brama
En dan zitten er naar mijn mening nog een hoop twijfelgevallen tussen als je de centrale duo's gaat vergelijken.

En ik zou nog eens een keer 'het beste Vitesse' aller tijden nakijken.
Hebben toch wat aardige namen rondgelopen.

23 december 2012 om 17:47

Deze Brama vind ik beter dan de Vitesse Cocu of Diarra. Voor de rest mag mijn opmerking best met een korrel zout genomen worden hoor. :D En over Castaignos plaats ik zelf al een kanttekening.

23 december 2012 om 17:48

Zoals de ploegen spelen vind ik de vergelijking v. Ginkel Brama een ongelukkige en over v. Aanholt valt inderdaad te twisten.

23 december 2012 om 18:08

setto,

zonder het met arnautovic eens te zijn, doe jij nu aan name-dropping. Zowel Cocu als Diarra waren bij Vitesse natuurlijk niet de spelers die ze uiteindelijk werden. Zelfde geld voor Makaay.

Klinkt wel interessant die namen die jij noemt, maar voegt natuurlijk niet zoveel toe

23 december 2012 om 18:08

Kalas is ook beter dan Rosales

23 december 2012 om 18:18

Waarin? Op de cv positie ongetwijfeld, op de back ben ik het daar echter totaal niet mee eens.

23 december 2012 om 18:31

@villian
De Cocu van Vitesse was ook al beter dan Brama nu is. Sterker nog, Cocu was op zijn achtiende al een betere speler dan Brama nu is. Brama is best een nuttige speler maar van het niveau Brama gaan er natuurlijk gewoon dertien in een dozijn. Als je vrijdag een speler als Hendriksen bij Az ziet spelen kun je eigenlijk wel concluderen dat ook Hendriksen op zijn twintigste al beter is dan Brama nu is. Arnautovic geeft heel hoogmoedig aan dat er geen enkele speler die ooit voor Vitesse heeft gespeeld goed genoeg zou zijn voor dit Twente, dus de voorbeelden die setto hier geeft lijken mij wel degelijk hout te snijden.

23 december 2012 om 18:42

Vind Velthuizen beter dan die Mihaylov, de hele verdedinging van Vitesse is beter dan die van Twente. Middenveld heb je Brama Fer -janssen van Ginkel vind ik beter... dan heb je Chadli tegen Kakuta en Tadic die zijn gelijkwaardig. Spits Bony tegen Castaignos, iedere spits in de eredivisie is beter dan Castaignos, die vind ik en is ook de slechtste van dit moment in de Erediviie.

23 december 2012 om 18:47

Volgens mij sla jij de andere kant op door umad. Ik vind Boschker, nota bene 2e keus beter dan Piet. V Ginkel is een leuke speler maar je vergelijkt hem hier met drie (verschillende) spelers, dat is wat vreemd. En ik mag toch hopen dat je doorhebt dat Kakuta en Ibarra van een totaal andere orde zijn dan Chadli en Tadic.

23 december 2012 om 22:54

Nee rosales is beter, daarom
Heeft real Madrid ook naar hem geïnformeerd, rosales is zo goed,
Een links buiten is meer aan het helpen verdedigen dan aan het aanvallen, zoek maar op hoeveel directe tegenstanders van rosales het afgelopen half jaar hebben gescoord, alleen zijn voorzetten kunnen veel beter, maar hij is nog jong.

23 december 2012 om 23:03

Goed gezegt maar velthuizen is toch wel beter dan boschker, dat vind denk ik 99% en dan doel ik op allround keepen niet op reflex want dat heeft boschker zeker nog.

23 december 2012 om 23:58

Whaha, umad? wat moet ik lachen om die laatste reactie van je.
De enige 2 spelers waardoor Twente ook daadwerkelijk beter zou worden is Bony en misschien vginkel. Alhoewel als Fer/tadic en Brama op het middenveld staan dat ook niet het geval is. vginkel kan niet op de plek van Brama.
Verdediging? Twente heeft nog steeds het minste aantal doelpunten tegen.
Kakuta durven vergelijken met Tadic en Chadli is gewoon legendarisch xd

23 december 2012 om 18:25

Als Twente zoon slechte selectie heeft zoals jij zegt,waarom staan ze dan samen met Psv boven aan.
Er zijn er zoveel die mekkeren over Twente maar onder tussen staan ze boven aan.
En als na de winterstop iedereen fit en terug is dan is er een erg gevaarlijk Twente denk ik maar dat zullen er weer veel niet me eens zijn.
Je ziet dat het met Tadic op 10 als stukken beter gaat.
Chadli en Fer geraken langzaam weer op stoom en met de verdediging zit het helemaal wel snor

Jan van Halst.. de man die Fer op de plek van Nigel wilt zetten in het Nl elftal vanwege zijn diepgang... juist op die positie hebben we niemand met diepgang nodig.

Mits Mclaren ook aanvallend tegen de topploegen durft te spelen, dan heeft Twente inderdaad een kans. Ajax uit was echt onnodig en is er verloren op basis van Tactiek van de trainer.

23 december 2012 om 18:09

afhankelijk van de tegenstander lijkt het mij wel een interessante optie, een controleur met diepgang.

23 december 2012 om 19:14

Sorry, maar uit tegen Ajax verloor Twente gewoon veel minder was dan Ajax. Je doet net of je anders wel even gewonnen had. Keep dreaming Sjengcity.

23 december 2012 om 20:08

Uhm sorry kerel ik ben voor Mvv.. en inplaats dat Twente de aanval zocht, zakte ze helemaal terug.

Speciaal voor jou zal ik mijn clubvoorkeur wel even instellen.

23 december 2012 om 22:25

Borussia Dortmund en Vitesse zakte ook helemaal terug, dus ligt niet aan de tactiek.

Je opmerking over je clubvoorkeur slaat ook helemaal nergens op. Maakt mij helemaal niks uit voor wie je bent. Ik reageer op wat je schrijft.

24 december 2012 om 00:01

Volgens mij had Ajax in die wedstrijd net zovaak op goal geschoten als Twente met je veel minder. Tactiek sloeg gewoon nergens op. Niemand beweerd hier dat Twente dan wel even had gewonnen maar het had zomaar de andere kant op kunnen gaan.

24 december 2012 om 00:20

@nollmit

Je hebt helemaal gelijk. Het was eigenlijk een mazzelend Ajax, eigenlijk zelfs tegen de verhouding in. Pffff.

Sjengcity zegt: "ajax uit was echt onnodig en is er verloren op basis van Tactiek van de trainer."

Lijkt mij toch vrij duidelijk dat hij hiermee zegt dat Twente gewoon had moeten winnen en dat de nederlaag enkel te wijten was aan de tactiek. Gelul, natuurlijk. Hiermee wordt Ajax echt te kort gedaan. Ajax speelde goed en was gewoon beter in die wedstrijd. Maar jullie mogen denken en vinden wat jullie willen.

Ik vind dit een hele rare reactie van Jan van halst, AZ had gewoon het betere van het spel en twente heeft tot nu toe in elke topwedstrijd onder gedaan voor de tegenstander en dat ook nog is met slecht spel. snap niet hoe een voetbal analyticus na deze wedstrijd tege AZ ineens zo overtuigd is dat twente het beste team heeft !? ik zie Ajax en PSV alsnog als de 2 beste titelkandidaten, en zie feyenoord zelfs nogwel als 3e eindigen ipv twente, We zullen het zien!

24 december 2012 om 00:02

Omdat die voetbal analyticus wel heeft gezien dat Twente 60% balbezit had en het dubbele aantal schoten op doel. Ik zou eens een hele wedstrijd gaan kijken nadat Tadic sinds vorige week op 10 staat want ik denk dat je met iedereen meepraat.

Jan van halst vind iedere week een andere club weer de grootste titelkandidaat. Als ik iemand niet serieus neem is hij het. Psv en ajax spelen beide veel beter voetbal dan twente. Twente hoopt op een bevlieging van de tandem tadic-chadli. ik vind twente juist het minst van de topclubs. Ik schat zowel ajax, als psv als feyenoord hoger in

Heeft ie zitten slapen bij Az-twente of zo, toen hadden ze mazzel zeg! Ik had JvH wat hoger ingeschat.

23 december 2012 om 17:23

Inderdaad, meer balbezit meer kansen, meer goals. Of was het juist niet gelukkig... Hmm, nu weet ik het niet...

Ow echt waar?
Ik ik geef Ajax de beste kans en dan Psv.
Vind Twente helemaal niet goed en vooral heel saai voetbal spelen. Hoe dan ook zijn er drie uitgesproken kandidaten en veel zal gaan hangen van transfers in de winter, mogelijke blessures en het winnen van je directe concurrenten.
Ik denk dat de selectie van Ajax compleet blijft en ik geef ze de beste kans met een trainer die al 2x op rij de titel pakt.

23 december 2012 om 17:08

Tjah, het enige dat je kunt nageven, is dat Twente al maanden slecht voetbalt en op punten nog steeds gelijk staat met koploper Psv... het is dan geen garantie, maar stel je eens voor dat ze opeens weer gaan voetballen zoals aan het begin van het seizoen...

23 december 2012 om 17:19

Daar heb je zeker een punt!

23 december 2012 om 18:27

Ja idd als na de winterstop iedereen weer terug is en super fit dan wil ik de anderen nog wel eens weer horen want net je zegt,twente staat boven aan en wat als het gaat draaien.
Ik kan niet wachten tot de winterstop voorbij is.

Chadli is al redelijk op stoom en Fer gaat ook steeds beter.

23 december 2012 om 19:18

Je kan ook zeggen. Psv speelt zonder Toivonen en staat nog bovenaan. Het is maar net hoe je het wilt bekijken.

@gfourty

Dit geldt natuurlijk helemaal voor Ajax. Met Sigthorsson, Boilesen, Babel, Serero wordt Ajax duidelijk sterker.

24 december 2012 om 00:05

Met alle respect maar ik zie Ajax niet beter worden door Sigthorsson en Serero.
Fer en Chadli zijn toch iets belangrijkere spelers.

24 december 2012 om 00:26

@nolimit

Jij leeft echt in een droomwereld. Natuurlijk wordt Ajax sterker met Sigthorsson, Boilesen, Babel en Serero in de selectie. Al is het alleen maar omdat je meer mogelijkheden hebt, ook als het minder loopt. Daarnaast noem jij spelers die al spelen, dus snap ik je punt niet helemaal op mijn opmerking, wat weer een reactie was op het terugkomen van spelers. Ik kan ook zeggen Eriksen en Fischer zijn belangrijk voor Ajax, maar daar speelt Ajax nu ook al mee.

24 december 2012 om 00:26

Dubbele post, deze mag wegggggg...

23 december 2012 om 17:19

Respect voor je reactie!

Ik denk alleen niet dat er echt 1 titelkanidaat is die de meeste kans maakt. Het hangt vooral af van vorm en blessures.

Jan Van Halst lult maar wat, zijn mening is nergens op gebasseerd en veranderd elke week. IIk heb de wedstrijd tegen AZ gezien en ik vond Twente echt niet beter, sterker, zet die Reijnen bij Twente in het centrum en Douglas bij Az dan was de score waarschijnlijk andersom. Mijn god, wat is die Reijnen slecht zeg...

23 december 2012 om 17:42

Inderdaad, de enigen die wisselvalliger zijn dan de vaderlandse topclubs zijn de analisten.

Volgens mij is Van Halst niet helemaal objectief.

Twente speelde tegen AZ niet eens zo goed. AZ had genoeg kansen om zelf te winnen, Twente had geluk dat het doelpunt aan de goede kant viel. Ik vind Twente als team niet sterk, het is net los zand. Mcclaren leunt op de kwaliteiten van Tadic, Chadli en Fer.

Ik vind Twente al weken dramatisch spelen. Voor mij blijft de voornaamste titel kanidaat gewoon Psv. Verreweg het beste elftal en ook een uitstekende bank. Gok Ajax 2 en Feyenoord 3.

23 december 2012 om 18:55

Dus Twente speelt al weken dramatisch,maar staat gewoon op 1 gelijk met Psv. Dat wordt wat als Twente blessurevrij is,goed gaat spelen. Geen Europa./beker. Meeer thuis dan uitwedstrijden.
En van de top alleen nog uit naar Feyenoord. De eerste uitwedstrijd na de winter.
En wat is eigenlijk top..dat is Feyenoord allang niet meer. Dus eigenlijk hebben we vrij eenvoudige uitwedstrijden voor de boeg.

23 december 2012 om 19:12

Ik heb het toch niet over de stand. Of vind jij dat ze al weken prachtig voetbal spelen?
Waarom schiet je zo in de verdediging over mijn mening
Edit: Nog even over gedeeld eerste, het is niet voor niets dat Feyenoord en Ajax terug hebben kunnen komen tot 3 punten.
Dus ook uit de punten blijkt dat Twente slechter is gaan spelen de laatste weken.

23 december 2012 om 20:09

We zullen zien na de winter. Dit Twente wordt alleen maar beter. Twente speelde niet altijd best,maar daar zijn geneog redenen voor geweest. Dus het kan alleen maar beter gaan.
Maar de tijd zal het leren. Tis in elk geval spannend. Vijf clubs hijgen elkaar in de nek...bijna nooit voorgekomen.
En Feyenoord vond ik vanmiddag ook barslecht spelen. Mazzel dat groningen nog slechter was.

Wat een pannenkoek is dit man. Eerst Twente labiel noemen en als het vervolgens wint is het de titelkandidaat. Hoe bedoel je, leven in de waan van de dag.

23 december 2012 om 17:17

En voor het gemak vergat hij ook nog even dat AZ de eerste helft veel beter was.... Maar op basis van de tweede helft hebben ze het beste elftal. Nota bene was de 1-0 nog een van richting veranderde goal! Wat een prutser die Jan van Halst

23 december 2012 om 17:33

Dit man?

23 december 2012 om 19:00

Als in wat een pannenkoek is dit, man. Zie dat ik de komma ben vergeten ouwe mierenneuker. Dank voor je goed onderbouwde reactie.

Ik vind Twente tot dusver het slechtst spelen van de top 4, het is eigenlijk een wonder dat ze zoveel punten hebben. Je kan t dus van 2 kanten bekijken; of ze komen nog in vorm of het geluk houdt een keer op. Denk persoonlijk het tweede

Niet mee eens.

Ik vind Ajax en PSV een beter elftal hebben dat beter voetbal kan spelen en bovendien ook nog een betere coach hebben. Daarnaast is Feyenoord gewoon gelijkwaardig.

Fc Twente heeft alleen geen scorende spits, maar dat heeft op Vitesse en Feyenoord na, niemand in de top5. Toch bijzonder, zeker omdat een elftal als Psv zo veel goals maakt dit seizoen. Wellicht als Toivonen niet geblesseerd zou zijn geweest had hij ook wel in de topscorerslijst gestaan.

23 december 2012 om 17:39

Castaignos heeft 8x gescoord. Twente heeft dus wel een scorende spits. Lens heeft gescoord en Hoesen voor Ajax. Daarbij heeft Ajax met Babel nog een spits die ook gescoord heeft...

Ik weet niet welk punt je wil maken, maar een ''veel'' scorende spits is niet noodzakelijk om een titelkandidaat te zijn. Iets waar dit artikel toch over gaat. Daarbij heeft Ajax sinds het vertrek van Suarez ook geen echt veel scorende speler meer, maar zijn ze juist 2x kampioen geworden.

Jij geeft aan dat PSV veel scoort, maar opvallend genoeg geen speler heeft die bovenin het topscordersklassement staat. Ik denk dat die onvoorspelbaarheid bij PSV juist hun kracht is. Wanneer bij Pelle of Bony echt heel goed wordt gedekt of niet zijn dag heeft wordt het al lastiger voor deze teams.

23 december 2012 om 17:51

Ik wil niet perse een punt maken, maar vond het gewoon opvallend. Blijkbaar voel jij, of je team, je aangevallen? Nergens voor nodig hoor.
Verder doel ik inderdaad niet op een spits die 8 hele doelpunten gemaakt heeft, maar dat snap je zelf natuurlijk ook wel dus die argumenten m.b.t. Castaignos, Hoessen en Matavs kunnen direct weer de prullenbak in.

Nogmaals, ik suggereer nergens iets, vermeld alleen dat ik het bijzonder vind omdat in het verleden een veel scorende spits in de Eredivisie vele elftallen al kampioen heeft gemaakt.
Verder zijn spelers met de kracht en het voorkomen van Pelle of Bony vrijwel niet perfect te dekken. Kansen krijgen ze altijd en hun functie in de wedstrijd hebben ze ook altijd, of ze nu scoren of niet.

23 december 2012 om 19:01

Maak je er maar niet druk om dat ik me aangevallen voel op één of andere manier Jouw reactie, is net als de mijne, enkel maar een reactie op internet. Stelt niks voor.

Het enige wat ik wilde doen is lekker discussiëren. Jij geeft aan dat spelers als Bony en Pelle, vanwege hun fysieke kracht, altijd hun bijdrage kunnen leveren. Daar geloof ik ook wel in. Niet bevooroordeeld (pro Ajax) bedoelt, maar dat zag ik bij Ajax ook toen Babel in de spits stond. Sterk aanspeelpunt. Zorgt voor rust en het hele team kan aansluiten.

Enkel heb ik liever een scorende spits. Fysiek sterk, extreem explosief (snel) of weet ik het wat is een extra pluspunt.

23 december 2012 om 19:06

En geen creatieve nr. 10 en geen voetballend vermogen van achteruit.. Brama vindt ik ook tekort komen, voetballend brengt hij veel te weinig vanuit het middenveld.. Ik zou in ieder geval met Schilder - Fer en Guttierez spelen, maar dat doet Mcclaren niet..

Je ziet nu al Vitesse veel minder worden, na de winterstop zal dit niet anders zijn.
Twente zie ik ook niet lang meedoen, gewoon op gevoel.
Feyenoord doet het ook goed en deze ploeg is moeilijk in te schatten als het tot het eind door kan gaan.

Ik zie de titelstrijd gewoon gaan tussen PSV en Ajax. Ik denk dan PSV op 1, Ajax op 2 en Feyenoord op 3 aan het eind. Dat hoop ik ook.

Ligt er ook aan wat er nog gaat gebeuren in de winterstop. Komen er nog spelers naar Psv, gaan ze nog bij Ajax of Vitesse?

23 december 2012 om 17:17

Het is en blijft speculeren joh en dat is veelal op basis van gevoel, club voorkeur and so on. Als je er een stuk nuchterder naar kijkt zie je 5 ploegen die al een half seizoen niet veel voor elkaar onder doen en dus ook dicht bij elkaar staat. Elke week verliest er weer een team punten, niemand is constant in zijn spel en in zijn resultaat en vooral dat zullen we na de winterstop nog blijven zien.
Niet de beste, maar de minst slechte wordt in de Eredivisie kampioen. Dat Vitesse gaat afhaken ben ik wel met je eens, maar dat baseer ik dan op het feit dat ze Bony sowieso een aantal weken zullen moeten missen en misschien zelfs de rest van het seizoen als hij zou vertrekken.

Wat ik er verder persoonlijk van denk, 'puur op gevoel' zoals jij het noemt; Fc Twente wordt kampioen omdat ik vind dat ze simpelweg over de beste spelers beschikken die het verschil kunnen maken. Het meest kwalitatief variërende elftal als je het mij vraagt, dat nog altijd niet echt op zijn niveau zit.

23 december 2012 om 19:34

Twente beschikt helemaal niet over de beste spelers die het verschil maken.
Ze hebben alleen Tadic en Chadli die dat kunnen.
Bij PSV zijn dat sowieso al Lens, Strootman en v.bommel.

Ik heb Twente nog helemaal geen goede match zien spelen. Maar jij als supporter mag dat denken/hopen.
Ik ga ervan uit dat Twente het net zo lastig krijgt als vorig jaar in de slotfase.

23 december 2012 om 19:58

Ik als supporter? Volgens mij heb je de afgelopen 8 jaar dan toch iets gemist hier, want ik ben verre van een supporter van Fc Twente, maar goed dat geheel ter zijde.

Je mag je mening natuurlijk verder hebben.. Ik vind dat Fc Twente de beste spelers heeft die het verschil maken. Chadli en Tadic vind ik namelijk nog net wat beter en belangrijker dan een Lens en een Strootman. Vandaar ook dat ik bewust zeg; de beste spelers die het verschil maken ipv de meeste. vbommel mag je erbuiten laten want die maakt het verschil al lang niet meer, ook al speelt hij soms thuis tegen Willem II en NAC nog wel eens aardig mee.

24 december 2012 om 00:09

Peskens, je noemt 3 namen van PSV en ik noem Fer, Chadli en Tadic.
En wie in de verdediging van PSV vind jij bijvoorbeeld beter dan die van Twente?

23 december 2012 om 18:52

Wij gaan boven PSV eindigen. Zeker weten. Wij krijgen nog 9 thuiswedstrijden,7 uit. Alleen naar Feyenoord uit als topwedstrijd. PSV Ajax komen allemaal nog hier.
Het gaat tussen Twente,ajax en ik denk dat Feyenoord ook lang mee blijft doen. PSV zal wel afhaken.
Na de winter gaan ze punten morsen.

1 Ajax/twente
2 Feyenoord
3 Psv
4 Vitesse

23 december 2012 om 19:27

Leuk om een half kampioen te worden...wordt de schaal dan door midden gesneden?

Nu serieus. Ik zie niet in waarom je er zo makkelijk vanuit gaat dat Psv wel zal afhaken. Ik denk dat er weinig over te zeggen valt en dat het puur speculeren blijft. Wel denk ik dat Ajax een voordeel kan hebben. Ik vind Ajax langzaam maar zeker toch de meest stabiele ploeg, ondanks het puntenverlies vandaag. Daarnaast heeft Ajax de ervaring om een goede eindfase te spelen en ligt er totaal geen druk op Ajax op weer kampioen te worden. Daarnaast heeft het een trainer, die in elke situatie rustig blijft en al heeft bewezen dat hij de titel naar Ajax toe kan trekken. Daarnaast heeft Ajax in de breedte de sterkste selectie, in mijn ogen en komen er nogal wat spelers terug na de winterstop. Als Ajax de eerste 2 wedstrijden goed doorstaat, dan maken ze voor mij een hele grote kans.

23 december 2012 om 19:32

Thuiswedstrijden zegt niks bij Twente.
Ado,pec thuis, daar was Twente ook zo goed zeker.

Ik weet zeker dat PSV en Ajax daar zo kunnen winnen in Enschede.
Want Mcclaren dekt zijn team weer in de verdediging als ze tegen deze tegenstanders moeten.

23 december 2012 om 20:06

Wij hebben thuis nog niet verloren. Jullie dan?

23 december 2012 om 20:11

PSV gaat met van Bommel punten verliezen. Twente gaat denk ik minder punten verliezen dan in de eerste helft.
Gebasseerd op het feit dat we ondanks alle blessures gewoon bovenaan staan met matig voetbal.
Kan dus alleen maar beter gaan.

23 december 2012 om 23:03

OK, dus Ajax of Twente wordt eerste, en Feyenoord tweede? Of hoe moet ik je reactie lezen? Ajax en Twente gaan fuseren?

Die Jan van Halst is echt totaal niet serieus te nemen. Zoals meerderen hier al zeggen, Jan van Halst praat zoals de wind waait bij FC Twente. Winnen ze, dan worden ze kampioen, verliezen ze dan zit het totaal niet goed in elkaar. En dat kan Jan zo leuk laten zien met zijn computertje.

Ik vind Ajax en PSV sowieso veel beter dan FC Twente. FC Twente speelde in de uitwedstrijden Ajax en PSV zo laf (of misschien konden ze niet beter) en verloren gewoon terecht.

24 december 2012 om 11:58

Al de z.g topploegen moeten dit seizoen op Feyenoord na nog naar de Veste. En dan ook nog 9 thuiswedstrijden en 7 uit. De laatste tegen Psv!!!

24 december 2012 om 12:40

Ja, en? Die gaat Twente dan weer verliezen waarschijnlijk.

Elftal komt gewoon kwaliteit tekort.

Wat Ronald Waterreus voor PSV is, is Jan van Halst voor FC Twente.

Zet maar lekker je kringetjes om de spelers bij een analyse maar dit niet.
Twente word geen kampioen en heeft zeker geen beter team dan Ajax of Psv.
Eerder richting gelijkwaardig maar dat denk ik ook nog niet eens.
Ze kunnen goed weerstand bieden. Dat zeker wel.

Heerlijke reacties allemaal weer. Twente is ook echt heel belabberd bezig. Maar met alle grappen hebben we wel net zo veel punten als de koploper. Dan lijkt me twente helemaal nog niet zo slecht bezig. Ik zeg nog steeds dat er 5 titelkandidaten zijn, en daar is Twente er 1 van. Het balletje kan gewoon nog weer alle kanten op rollen.

24 december 2012 om 00:57

Jan Van Halst is gewoon een kluns met dergelijke uitspraken, slaat nergens op. Moet zeggen dat Jan Van Halst natuurlijk niet de enige is. Bij EL, SV en VI zijn ze niet echt heel serieus te nemen. Als Twente slecht speelt, dan kan Mcclaren er weinig van (waar ik het helemaal mee eens ben overigens), als Twente wint zijn ze ineens de favoriet. Als Psv wint, dan is Van Bommel oud en is er te weinig kwaliteit in de groep. Als ze winnen vragen ze: Wie kan Psv nog tegenhouden. Allemaal gelul, natuurlijk. De top is in Nederland gewoon een stuk breder geworden en ik zie dat alleen maar erger worden. In de komende jaren zullen Feyenoord, Twente en Vitesse meer en meer om het kampioenschap mee gaan blijven doen. Zou mij ook weinig verbazen als AZ gewoon volgend seizoen weer aansluit. Zijn goed bezig daar, alleen hebben erg veel pech dit seizoen.

24 december 2012 om 13:01

Niet alleen Jan van Halst is een kluns, iedereen wie een voorspelling doet over het kampioenschap van NL zijn gewoon zo onbetrouwbaar als wat. elke week is er wel weer een ploeg wie het goed of slecht doet, en dan worden ze weer afgezeken of er word een veer in de reet gedrukt. Op basis van de 1e seizoenshelft zijn er gewoon 5 kanshebbers, en er is er geen 1 wie er boven uiy steekt.
Normaal gesproken zou ik zeggen dat je Ajax PSV en Feyenoord standaard tot de kanshebbers mag rekenen.twente en Vittesse zou ik gezien de financiele situatie en het spelersmateriaal ook niet uitvlakken, die zou ik voor de komende jaren ook maar opschrijven.az en ook Heerenveen schat ik toch lager in, de begrotingen daar zijn al een stuk lager als bijvoorbeeld Twente, wat dus inhoud dat ze ook niet altijd de beste spelers kunnen halen. incidenteel kunnen ze wel eens mee doen, maar ik denk dat op voorhand de 1e 5 genoemde clubs in de toekomst de dienst gaan uitmaken

Twente heeft best goede spelers, die tegen mindere ploegen het verschil maken, maar zodra een van de creative spelers constant gedekt wordt of de bal niet krijgt, bakken ze er als collectief weinig van, dat zag je voornamelijk tegen Ajax en Psv.

Ik zie Twente als gevaarlijke outsider samen met Feyenoord en misschien ook nog wel Vitesse. Ajax en PSV staan als collectief wat mij betreft er beter voor dan Twente, Feyenoord ook, maar individueel zijn die de mindere. Maar het blijft de eredivisie, dus je weet maar nooit.

Die Jan zeg!

We kunnen Jan toch niet meet serieus nemen. Deze man zegt iedere week iets anders. Maar goed, als dit werkelijk is wat Jan denkt, wie ben ik dan om zijn gedachte niet te respecteren.

Van Halst wordt echt overschat in zijn waarde als voetbalanalyticus.
Zelf was hij een heel beperkte voetballer die het van z'n vechtlust en onverzettelijkheid moest hebben.

Bij Twente heeft hij zich in z'n directeur ondergewaardeerd gevoeld maar Munstermann hoef je echt geen mensenkennis bij te brengen als gelouterde CEO gedurende decennia.

In de media heeft hij zich op dezelfde manier als in het voetbal naar voren gevochten.
Zeker, hij is handig met de computer en zegt ook voldoende zinnige dingen.

Natuurlijk speelde Twente bij vlagen heel goed, met name in de eerste 10 minuten van beide helften.
Daar omheen domineerde AZ de wedstrijd en kreeg het meer en betere kansen dan Twente, alllen werden ze niet benut.
Om dan te zeggen dat ze kandidaat nr. 1 voor de titel zijn, is echt onzin.

Dan komt valt die eer PSV eerder toe !
En ook Ajax liet vanmiddag tegen Utrecht zien hoe je een tegenstander een helft lang van het veld kan spelen en tegelijk zelf nalaat te scoren uit meer dan 10 grote kansen.....evengoed is ook Ajax een titelkandidaat !

Als Van Halst in het beeld komt, haak ik regelmatig snel af, blijf hem een gladjanus vinden die in staat is met een stalen gezicht keihard te liegen.
Het is maar waar je van houdt, nietwaar ??

24 december 2012 om 00:15

Eerst loop je vhalst de grond in te trappen als analyticus om vervolgens een analyse te geven die werkelijk nergens over gaat.
Pak de statistieken er voor de lol even bij, dan kom je erachter dat Twente 63% balbezit had en een stuk of 7 100% kansen en AZ 3.

24 december 2012 om 01:05

En weer sla jij de plank compleet mis. Je doet net alsof Twente de hele wedstrijd gedomineerd heeft en aan de lopende band kansen heeft gecreeërd en zo was het niet. Ik heb de hele wedstrijd gezien en AZ was tot en met de 0-2 de betere met behoorlijke kansen. Na de 0-2 krijgt Twente ineens kans op kans om zelfs naar 0-4, 0-5 uit te lopen, terwijl een gelijkspel het wedstrijdbeeld beter had weergegeven.

Twente heeft prima gespeeld en is meedogenloos effectief geweest. Maar Twente was speltechnisch echt niet de veel betere of dominantere, welke statistieken je er ook bij haalt. Je hebt toch ook ogen?

Twente mag wellicht de beste selectie hebben, ze hebben ook de slechtste trainer. Gokt puur op individuele klasse van zijn spelers. Bleek maar weer eens tegen AZ, dat beter was dan Twente maar toch verloor. Wat dat betreft staat bij PSV en Feyenoord toch meer een team.

Analisten pff... Snap niet dat ze zoveel geld verdienen.

24 december 2012 om 01:09

Ik vind op zich dat ze soms wel hele goeie dingen zien zo nu en dan. Zeker Van Halst en Perez geven zo nu en dan weg goed inzicht in tactiek. Alleen de tendens bij de voetbalmedia is nogal opportunistisch. Het is of geweldig, of helemaal niks.

Terwijl als ze nou naar het grote plaatje kijken, dan moeten ze eigenlijk gewoon trots zijn op de Nederlandse competitie, die jarenlang door Ajax en Psv zijn gedomineerd...zelfs even alleen door Psv, terwijl je nu gewoon veel meer kanshebber hebt voor de titel hebt en het wat mij betreft echt veel en veel leuker is.

Hahahaha die kale is wel een komiek he, Twente heeft juist t minste team, zeker ook in de breedte en en een schrijnend tekort aan creativiteit in t eerste elftal. Daarbij staat er een spits die bij de zaterdagamateurs niet zou opvallen. Ohja, en je hebt een trainer die door niemand meer serieus wordt genomen. Kampioenschap gaat aan 't einde tussen PSV en Ajax, is mijn verwachting.

Het is al jaren bekend dat een collectief en goed veldspel eerder kampioen wordt dan een goede selectie of veel kwaliteit. Zie Ajax de afgelopen 2 seizoenen vergeleken met bijv. Psv. Maar in deze competitie valt niets te zeggen. Alles hangt ook weer af van onderling resultaat en van de concurrentie.

Twente speelde de afgelopen tijd bang en niet goed, dat is een feit.
Maar... Twente wordt fitter en blessures nemen af.

Momenteel zijn ze nog lang niet aan de top van hun kunnen. Als de basis fit en blessurevrij blijft, zie ze ook naast PSV en Ajax als titelkandidaat

Ben het hier niet met van Halst eens. Ben het eens met Fer die speelde voor zn blessure ijzersterk en is weer goed op de weg terug. Maar wout Brama heeft 1 seizoen behoorlijk gespeeld. Maar das alweer 3 jaar geleden toen het hele elftal draaide en hij zich alleen met bal afpakken bezig hield. Douglas is te wisselvallig en allang niet meer de Douglas die hij was voor alle transfer geruchten. Op papier heeft psv gewoon de beste spelers alleen Ajax het meest uitgebalanceerde elftal. Denk ook dat Ajax gewoon weer kampioen word.

beetje onzin wat hij zegt vind dat psv ajax en twente de kandidaten zijn ...
iedere club verspeeld zn punten en twente evengoed dat de laatste tijd erg wisselvallig is

Jan helemaal gelijk maar er zijn nog 4 andere titel kandidaten.
Overigens wel een apart ventje die Jan eerst zeggen dat ze labiel zijn en na de wedstrijd zeggen ow de beste titel kandidaat. Als Twente weer zijn vorm terug krijgt als in het begin zie ik ze echt een goede kans maken. Maar zoals als het nu gaat zie ik PSV als kandidaat nr.1 gevolgd door Ajax,twente,vitesse en Feyenoord

Totaal niet mee eens, Twente teert op het creatieve vermogen van Chadli en Tadic vallen die weg dan blijft er niets over. PSV heeft meer spelers met creatieviteit en Ajax voetbalt veel beter. Hun gaan het dus onderling uitmaken wie het wordt.

Normaal vind ik wel dat van Halst verstandige dingen zegt maar hier slaat hij toch de plank mis. Het is nu toch wel bewezen dat er geen pijl meer op te trekken is wie in Nederland nou beter is, alle titel kandidaten presteren tevaak wisselvallig.

Daarnaast mist Twente ook nog de nodige creativiteit wat wel weer aanwezig is bij de concurenten. En dan hebben we nog Mclaren die geen risico durft te nemen. Nu schrijf ik Twente natuurlijk niet af maar ik het is onmogelijk om nog een serieuze voorspelling te doen wie er het beste is.

PSV is DE titelkandidaat, daarna waarschijnlijk Twente. Ajax komt ervaring en kwaliteit te kort en staan qua nivo dichter bij Feyenoord en Vitesse als dat ze het PSV moeilijk gaan maken.

23 december 2012 om 18:50

Hebben wij minder ervaring dan Psv? Ok,wij hebben geen versleten van Bommel en Bouma,toegegeven.
Maar pas maar op...wij krijgen nog 9 thuiswedstrijden en maar 7uitwedstrijden. Van de top alleen nog uit naar Feyenoord.

23 december 2012 om 19:15

Wat een praatjes zeg!

"een versleten Bouma", had daar 2 weken geleden in de onderlinge confrontatie met PSV dan gebruik van gemaakt! Gewoon een kansloze nederlaag tegen een elftal waar na jou eigen zeggen versleten spelers in rond lopen. Dat mag je jezelf dan toch zeker aanrekenen.

Ik durf nog geen uitspraak te doen wie dit seizoen die schaal zal gaan pakken, daarvoor presteren de kanshebbers mij net wat te wisselvallig. Maar gelukkig weten jullie in Enschede het na twee overwinningen weer helemaal zeker.

23 december 2012 om 20:13

Ik heb geen praatjes. Ik reageer alleen op iemands mening.en ik las eigenlijk iets niet goed. Dat was mijn fout.
Bouma zit de tijd er gewoon op,van Bommel ook. Mag je best eerlijk in zijn. Dat zeg ik ook over Wisgerhof en Landzaat.

24 december 2012 om 00:17

We kunnen moeilijk zeggen dat vbommel nog op topniveau is maar heb jij vbommel er niet liever lopen dan Brama? (moet hij geen kaarten pakken natuurlijk). vbommel voegt nog genoeg toe in de eredivisie. Bouma daarentegen is inderdaad niks meer.

24 december 2012 om 11:27

Feyenoord heeft ook nog 9 thuiswedstrijden en 7 uitwedstrijden.
Wij spelen alleen tegen Ajax uit en dat is meteen de 1e wedstrijd na de winter.
En aangezien we al 13/14 maanden ongeslagen zijn in de Kuip hebben we misschien nog wel een beter programma!

23 december 2012 om 19:03

Mwoah.. vergis je niet dat een de jong, alderweirld al meer dan 100 eredivisie wedstrijden hebben gespeeld.. Eriksen en Blind gaan daar ook heen.. Poulsen, Babel, Moisander ook allemaal voldoende ervaring.. Kwalitatief vindt ik ajax een van de sterkste juist in NL, technisch echt het beste, als ik zie hoe ze inspelen, aannemen..

23 december 2012 om 19:50

Ajax komt ervaring tekort? Het halve elftal bij Ajax heeft al 2 kampioenschappen behaald en 3 jaar redelijk verdienstelijk in de CL gepeeld.
Dat is meer ervaring dan hele de eredivisie bij elkaar.
Als je de laaste 2 jaar onder Frank de Boer bekijkt dan zie je dat het elke keer weer een aantal maanden nodig heeft voordat alles op zen plaats valt door het inpassen van nieuwe spelers.
Tegen Groningen en vandaag ook tegen Utrecht zag het er gewoon al zeer gesmeerd uit, het enigste wat er nog ontbreekt is een beetje stootkracht voorin maar met Babel en Sigthorsson die terug komen komt dat wel goed.
Ik denk eerlijk gezegd dat Psv de enigste club is die Ajax van een kampioenschap af kan houden, die scoren zo makkkelijk dat de slechte verdediging ze niet zo fataal gaat worden als de laaste 2 jaar.

23 december 2012 om 20:11

Fctenschede

Ik zei niet dat Twente minder ervaring heeft als Psv. Twente is slechter en Ajax vind ik qua ervaring en kwaliteit minder als Psv.

Willem410

En dan bedoel ik niet zozeer het aantal wedstrijden die een aantal ajaxieden op hun naam hebben, maar meer hoe ze de ervaring uitstralen. Eriksen bijvoorbeeld speelt nog veel te vaak alsof ie in de speeltuin bezig is, ondanks dat ie veel wedstrijden gespeeld heeft. Verthongen en Janssen straalden ervaring uit en dat soort spelers maakt je kampioen, zoals ook v. Bommel en Strootman dat hebben. Hoeveel talent ze ook hebben maar Fisher, Hoessen, Schone, Blind etc komen straks te kort om echt voor de titel te strijden zoals vandaag bleek.

23 december 2012 om 20:15

Mijn excuses. Heb het verkeerd gelezen. Denk ook dat Ajax wat ervaring te kort komt. Goede talenten,dat wel..maar die zijn ook nog wisselvallig.

24 december 2012 om 01:15

@vithoba

Lachen met jou. Vandaag kwam Ajax geen ervaring te kort, alleen het afwerken voorin en wat geluk. Zoals Ajax de laatste weken presteert en zeker de laatste twee wedstrijden speelt is veelbelovend voor de tweede competitiehelft. Wat mij betreft staat Ajax als een huis. Het zou mij weinig verbazen als Ajax ca. 40 punten pakt in de tweede helft en dan doe je gewoon mee om het kampioenschap.

Mijn inziens zal het heel erg afhangen van de eerste twee wedstrijden in 2013. In deze wedstrijden kan Ajax ook weer zomaar punten verspelen. Doen ze dat niet, dan zie ik ze zomaar weer kampioen worden.

Na de winterstop is alle spanning uit de competitie weg, en al voor mei zal de oude markt voller zijn dan gedurende deze serious request week.

Het meerendeel praat weer met een gekleurde bril op, en komen hier alleen om te zeiken op mensen met een andere clubvoorkeur.

Elk team in de top is momenteel wisselvallig.
Vitesse die alles uit won, liet het net voor de winterstop toch liggen tegen Vvv, Rkc, Heerenveen.
Twente heeft een goed elftal maar moeten we niet groter maken dan dat ze zijn. Tegen AZ een nette uitslag maar de wedstrijd had ook zomaar een andere kant kunnen uitvallen.
Ajax vandaag weer pech in de afronding en laten daardoor toch onnodig punten liggen. Hetzelfde als PSV tegen vitesse thuis en Nec uit.
Feyenoord vind ik met sommige net-niet voetballers, toch een hele knappe prestatie leveren.
Elke topploeg heeft punten laten liggen in een "topper" en ook al punten laten liggen tegen "kleintjes"
Nu kun je nog niet zeggen welk team kampioen word want het is gewoon een top5.
7 wedstrijden verderop kun je langzaam een balans opmaken.

PSV moet nog veel toppers uit (feyenoord, vitesse, az, twente)
Ajax komt na de winter meestal pas echt op stoom
Feyenoord kan verrassen.
Twente zal bijblijven.
En vitesse tja.. die hebben dadelijk geen Bony en een Rutten die na de winter altijd wegzakt

We zien t wel jongens, ik durf nog niemand af te schrijven..

Ik ben het volledig met hem eens.

Dan moeten de belangrijke spelers van Twente wel fit blijven. Ik vind nog steeds dat zij de meeste creativiteit in de aanval hebben en achterin behoorlijk sterk staan. Ze staan nu gedeeltelijk bovenaan en hebben in tegenstelling tot veel andere ploegen maar erg weinig laten zien. Aan de andere kant wil Psv nog wel wat kopen in de winterstop en verwacht dat ook Ajax er iets bij gaat halen. En als Vitesse er 3 echte versterkingen bij haalt zoals Rutten wil, dan doen zij ook weer helemaal mee. Feyenoord blijft in de luwte goed bij, maar ik denk niet dat zij uiteindelijk sterk genoeg zijn om kampioen te worden dit seizoen.

23 december 2012 om 18:03

Ik denk dat we in Januari al kunnen concluderen of Feyenoord een titelkandidaat is of niet. Als Feyenoord faalt tegen Ajax en Twente dan wordt het heel moeilijk. Als Feyenoord goede resultaten weet te behalen dan geloof ik er pas echt in.

24 december 2012 om 01:30

Dit geld natuurlijk ook voor Ajax. Met Feyenoord thuis en Vitesse uit weet Ajax gelijk waar het staat na de winter. Of we mogen weer gaan 'inhalen', of we haken aan.

Als ik kijk naar Ajax, gaat Ajax door de afgelopen twee jaar steeds beter spelen. Of beter gezegd. De onder en bovengrens gaan omhoog. Na AZ (17 maart) uit weet Ajax waar het staat en of ze kampioen kunnen worden of niet.

24 december 2012 om 11:30

Al verliest Feyenoord 2x. dan valt er nog niks te zeggen.
Ze hebben dan nog 14 wedstrijden waarin de achterstand weer ingehaald kan worden omdat alle toppers nog tegen elkaar spelen en Feyenoord er al 2 heeft gehad..
Nee ik denk dat de laatste wedstrijd pas de doorslag gaat geven.

Gelukkig is de doelstelling van FC Twente ook om 4de te worden, en niet kampioen.
Dus, ze doen het gewoon heel erg goed, en als ze het niveau van tegen AZ volhouden, zie ik ze wel eens kampioen worden, maarja, dat is mijn mening .

23 december 2012 om 17:44

De doelstelling is top 4, normaal zou je 2e of 3e moeten worden, als het meezit pak je de titel, zit het tegen eindig je 4e volgens de Twentse visie.

Die van halst lult ook met alle winden mee, de ene week zegt ie dit en de andere week weer dat, scorebord journalistiek noemen ze dat.......nu speelt twente aardig en hemelt ie ze op maar een andere keer praat ie weer zo over ajax of psv. weggooier!!

Twente heeft ook zeker ondermaats gespeeld het eerste seizoenshelft. Maar moet je na gaan hoe goed Twente is wanneer ze altijd hun normale niveau halen. We staan gewoon gedeeldeerste met vele wisselvallige wedstrijden. Dus ik verwacht een mooie tweede seizoenshelft!

Ik denk dat het momenteel onmogelijk is om te voorspellen wie precies titelkandidaat nummer 1 is. Dat komt omdat de transferperiode weer opengaat, dan kan het van alles gebeuren en spelers komen weer terug van blessures.

om eerlijk te zijn gun ik het Vitesse het meest maar dat gaat niet gebeuren dus drm psv

Ajax wint deze competitie met redelijke voorsprong als versterkingen voor de andere teams (psv, Twente, Vitesse) uitblijven. Na de winterstop speelt ajax met een betere voorroede en beter middenveld dan nu het geval is, waar ze momenteel al het meeste potentie tonen. Wanneer de titelstrijd zich zal ontknopen zal ajax zich wederom oprichten naar hun potentie aangezien de motivatie dan hoog zal zijn ivm de titel! Met Babel, Sigi en Fischer - Eriksen, de Jong, Poulsen - Boilesen, Alderweireld, Moisander en van Rhijn is het kwalitatief beter dan alle andere concurrenten (alleen PSV kan zich hierin meten, enkel de verdediging en de instelling acht ik minder)

Ik verwacht een lijstje als dit:
Ajax (+6 punten op Psv)
PSV (+4 Punten op fey)
Feyenoord
Twente
Vitesse

Die laatste drie zitten dicht bij elkaar.

Ik verwacht overigens ook dat als PSV de boel bij elkaar houdt en de verdediging versterkt en verjongt, we 2 potentiele CL overwinteringen in verschiet hebben.

23 december 2012 om 18:09

Ik denk dat het onmogelijk is om een voorspelling te doen. Jij zegt namelijk al: als versterkingen voor de andere teams uitblijven. Alleen waarschijnlijk zullen er versterkingen toch wel komen. Vitesse wil graag een versterking voor elke linie. Twente was/is dacht ik bezig met Coelho en Bjelland is dan weer fit. Psv heeft na de winterstop Toivonen en Pieters weer terug. Waarschijnlijk komt er nog een verdediger bij.

23 december 2012 om 18:09

Onderbouw de 4e plek van Twente eens met argumenten in de wetenschap dat ze nu met matig spel en veel blessures gedeeld eerste staan?

23 december 2012 om 21:04

Niet te begrijpen he? 10 punten achter op Ajax aan het einde van de rit. Een slecht Twente staat nu nog 3 punten voor op Ajax. Hoe wil Ajax dan nog 13 punten tov een beter/goed Twente pakken?
Uiteraard ga ik niet bij voorbaat iets uitsluiten in deze knotsgekke competitie

24 december 2012 om 11:33

Twente heeft natuurlijk de eerste 8 wedstrijden wel goed gespeeld.
Daar hebben ze een basis gelegd waardoor ze nu 2e staan.
Maar dat het de laatste weken dramatisch is lijkt me duidelijk.
Net als Feyenoord eigenlijk maar ook wij blijven winnen.

jan van halst=pierrot en pierrot is een computerprogamma gemaakt door een computerexpert zonder verstand van voetbal dussssss. Niemand weet wie of hoe of waarom iemand kampioen wordt dit seizoen en dat is tevens het mooiste van onze nederlandse competitie op alle fronten spannender als de topcompetities dus gewoon lekker zeiken over het nivo in nl maar het is wel spannend en verrassend

24 december 2012 om 01:34

Sterker nog, zo slecht is het niveau in Nederland niet. Kijk maar eens naar andere competities, dat is vaak veel minder dan in Nederland enkele toplanden uitgezonderd. Als je ziet hoe Ajax met extreem veel jeugd presteert in de CL, dan kun je nooit zeggen dat Nederland het zo slecht doet. Daarnaast hebben de meeste Nederlandse clubs hun boekhouding op orde en loopt ongelofelijk veel talent rond op de Nederlandse velden.

Hier gaan in het buitenland in de komende jaren echt nog klappen vallen en zie ik Nederlandse clubs echt wel weer leuk presteren in Europa in de komende jaren. En dan heb ik het zeker niet alleen over Ajax.

Nou ik ben het er niet mee eens!

Er is maar een team op moment dat met een duidelijk strijdplan speelt en mooi uitvoert Ajax.br Alle blesures die terug komen aangevuld met Johnny heitinga achterin maken Ajax de terechte kampioen!!!

24 december 2012 om 01:37

Uhm...heb jij meer info over Heitinga? Of ga je gewoon af op geruchten? Daarnaast speelt Feyenoord ook echt met een duidelijk strijdplan en voetbalt het goed.

Voor de wedstrijd dacht hij nog dat AZ ging winnen. Vind ons team nog niet in balans. Heeft deels met blessures te maken.
Het wachten voor mij is op Felipe Gutierrez.

kan best twente kampioen
maar van halst lult maar wat uit zijn nek net als die andere betweters
paar weken gelden riepen ze nog twente wordt nooit kampioen
we zien het wel in 2013

Haha die jan waait ook met alle winden mee .
Die koperpoets bovenop doet hem geen goed.
Toen twente tegen pec speelde wist onze "kenner" nog te melden dat twente nooit kampioen zou worden.

Veel hangt toch af van Tadic en Chadli voorin , als dat niet draait bij Twente dan is de wedstrijd meestal al gespeeld , Fer komt langzaam terug maar dat duurt gewoon even.

Verder is het middenveld toch wel zwak en vanaf rechts komt ook niet heel veel , Guiterrez is wel redelijk maar nog niet top voor Twente.

Naast Fer vind ik Brama en Janssen matig op dat middenveld , als je kijkt naar Ajax , PSV en ook Feyenoord is die as gewoon beter.

Nou vergeet Feyenoord niet. Als Pelle zo blijft spelen - sterke aanspeelpunt met een killer torinstinct, kan Feyenoord zomaar het kampioenschap pakken. Sinds Pelle kwam, klimt Feyenoord langzaam naar de top.

Ja, Twente kan kampioen worden, maar PSV heeft bijvoorbeeld ontzettend veel scorend vermogen. Ajax heeft zoals van ouds ook weer te veel blessures gehad. Laat Babel, Sigthorsson en Boerrigter een half seizoen gezond zijn en dan kan Ajax ook kampioen worden. Men moet nu wel weten dat Ajax onder de Boer een echt 'comeback team' kan zijn? Door de blessures zien we nu ineens Fisher een echte kans krijgen. Dus ook Ajax kan nog veel beter...

En waarom kan Feyenoord geen kampioen worden? Misschien het meeste team. Volgens mij komt bijna de hele top nog naar Rotterdam (alleen moeten ze wel naar Amsterdam). Als Koeman Pellé zo goed weet te krijgen is ook Feyenoord een kandidaat. Vitesse zal ook nog wat te zeggen hebben hoor.

Ik vind dit soort voorspellingen altijd leuk want mensen houden nooit rekening met Blessures. Het kan zo zijn dat een lange blessure voor 'a' of 'b' een club de das kan om doen. Van Halst mag zeggen wat hij wil, maar ik heb genoeg argumenten waarom er nu geen een echte favoriete titelkandidaat is!

24 december 2012 om 01:40

Eigenlijk vind ik het ook wel prima. het is natuurlijk slap gelul in de lucht dat Twente de titelkandidaat nummer 1 is. Dat hebben we vorig seizoen ook gezien toen uiteindelijk alleen Feyenoord Ajax nog van d titel af kon houden. Dat kan dit seizoen weer zomaar gebeuren of heel anders.

Helemaal niet mee eens, met alle respect. Maar creativiteit op het middenveld heeft Twente nou juist niet en het elftal mist voetballend vermogen van achteruit, douglas heeft dat niet maar is verdedigend wel de beste van in Nl... de rest is echt niet goed achterin..

Vind ik niet, Ajax en PSV hebben een beter elftal dan Twente, En Feyenoord vind ik momenteel gelijkwaardig. Twente titelkandidaat? dat zijn Psv, Ajax en in mindere mate Feyenoord, Vitesse ook. Dat maakt de Eredivisie zo mooi en spannend.

Als je de topclubs uitzet tegen elkaar per positie van 1 t/m 3:

GK: Michalov, Vermeer, Velthuizen
RB: Van Rhijn, Janmaat, Kalas
Rcv: Alderweirld, de Vrij, Kashia
Lcv: Douglas, Martins Indi, Moisander
LV: Van aanholt, Blind, Willems

RM (ieder speelt net wat anders): Toivonen, De Jong, Van Ginkel
VM: Strootman, van Bommel, Fer
LM: Eriksen, Clasie, Wijnaldum

RA: Chadli, Boerrighter, Lens
SP: Bony, Sigthorsson/matavz, Pele
LA: Tadic, Mertens, Fischer

Als je het mij vraagt heeft ajax de sterkste verdediging, kort gevolgd door feyenoord.. Middenveld vindt ik PSV het sterkst kort gevolgd door Ajax. Aanval is twente het beste vindt ik, 2de psv en daarachter volgt
ajax vindt ik.. Tja je kan er weinig over zeggen..

23 december 2012 om 19:35

Ik vind Feyenoord de beste verdediging hebben. Mathijssen speelt de laatste wedstrijden geweldig en Martins Indi speelt linksachter. Ik vind hem dan ook gelijk de beste linksachter van Nederland (beter dan Van Aanholt, Blind en Willems). Chadli speelt volgens mij altijd op links en Tadic op rechts maar de laatste tijd op #10. Sigi boven Pelle? Geniaal.

Ach ja we weten wie het zegt hé; oud Twente speler Van Halst.

23 december 2012 om 20:16

Oud wageningen,oud Utrecht en oud Ajax speler. Wat het er ook toe doet. Iedereen heeft wel een voorkeur voor een bepaalde club.
En van Halst zei tot voor kort nog dat die Ajax als kampioen zag. Dus een Twentesupporter als ik,neem die woorden niet zo nauw.
Al is het maar een mening.

Ach hou toch op van Halst. AZ was 70% van de wedstrijd de betere ploeg tegen Twente.
Maar Twente beheerst de counter tot in de perfectie. PSV wordt met een straatlengte kampioen.

24 december 2012 om 12:01

Moet PSV geen 1 of 2 punten voorstaan op FC Twente als dat 2e staat op de laatse speeldag!!

Dat Van Halst dat ineens riep bij EL verbaasde wel
Volgens mij zijn de meeste Twente supporters het nog niet zomaar met hem eens
Vooraf werd gegaan voor een plek in de top 4
Volgens mij hield niemand serieus rekening met een kampioenschap voor Twente
Zeker gezien de 6e plaats vorig jaar en wat er allemaal vertrok

Nog steeds is er geen echte creatieve nummer 10 en de spitsen presteren niet best
Dus erg vreemd dat Van Halst dit ineens zegt

Mijn hemel, wat ben ik die Van Halst beu. Sinds hij een van de NOS een podium en zo'n apparaatje heeft gekregen, acht hij zich kundiger dan Cruijff. Zo akelig hoe belerend hij praat en iedere keer zijn pseudo-intellectuele en bedenkelijke blik opzet als een ander aan het woord is. Hij is verworden tot een narcistische galbak. Verder is niemand zo opportunistisch als hij. Vorige week was Twente labiel en nu is het ineens totaal in balans? NOS snoer deze man de mond. Uit zelfbescherming. Hij maakt zichzelf niet alleen belachelijk, maar ook zeer ongeliefd. Bij mij althans.

24 december 2012 om 01:45

Maar dan houden ze niemand over

Jan Mulder roept ook maar wat daar, net als de meeste van de andere analisten. En dan roepen ze ook elke keer weer dat het een gekke competitie is, terwijl dat gewoon echt puur gelul is. Wij hebben in Nederland de drang naar voren. Teams als Heracles, maar ook bijvoorbeeld PEC Zwolle spelen gewoon naar voren, of proberen dat. Dit zie je de middenmoot en degradatie kandidaten in andere landen niet zo snel doen. Dit komt het voetbal ten goede en we hebben in het verleden zo vaak gezien dat aanvallend voetbal kan verassen en kan lonen. Het heeft dus niets te maken met de zwakte van de competitie, maar veel meer met de instelling waarmee teams het veld ingaan.

24 december 2012 om 11:38

Maar Jan Mulder speelt met zijn volle verstand gewoon advocaat van de duivel. Dat is zijn rol aan tafel. Het stimuleren van discussies. Jan van Halst is een zelfingenomen kwal, die ook nog eens raaskalt als een losgeslagen gek.

verwacht dat fc twente het juist slecht gaan doen 2de helft van het seizoen
en het tussen Ajax en psv gaat . vind ajax op dit moment zeker de beste club maar dat zecht nog niks
ookal staat ajax er om bekend 2de helft terug te komen terwijl ze nu maar 3 punten achterstaan hebben ze wel beste kans
1 ding weet ik wel de eredivie is niet te voorspellen hoop dat AZ wat aankopen doet en beter gaat presteren.

Hier kan ik alleen maar heel hard om lachen. Zowel PSV en zeker Ajax zijn in potentie veel beter dan Twente. Bij zowel PSV als Ajax heb ik het gevoel dat ze minder punten hebben dat ze eigenlijk hadden kunnen halen als je wedstrijden kijkt waarin ze punten hebben verspeeld, bij Twente heb ik juist het gevoel dat ze heel veel gestolen punten hebben. Matig elftal.

Hoezo veel gestolen punten ? noem er is 1 ?

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren