Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Pellè met dubbelslag opnieuw goud waard voor Feyenoord

Laatste update:

In Rotterdam gaat men met een goed gevoel aan het kerstdiner. Feyenoord speelde zondag tegen FC Groningen niet goed, leek in de slotfase een overwinning uit handen te geven, maar wie anders dan Graziano Pellè schoot het elftal van coach Ronald Koeman naar de winst: 2-1. Feyenoord wipte met de drie punten over Vitesse heen en nestelde zich naast Ajax op de derde stek in de rangschikking.

/

Pellè scoorde al zes thuiswedstrijden op rij en een duel met FC Groningen leek voor de Italiaan de uitgelezen mogelijkheid om ook voor het zevende duel op rij te scoren. De trots van het noorden heeft het namelijk niet makkelijk, maar in het eerste bedrijf hield de equipe van trainer Robert Maaskant eenvoudig stand. De grootste kans in de oersaaie helft was zelfs voor de bezoekers: Tim Sparv kwam net niet bij de bal na een vrije trap.

Het publiek mokte en Feyenoord besefte dat het uit een ander vaatje moest tappen. De Rotterdammers startten de tweede helft een stuk dreigender, al resulteerde dat niet echt in grote mogelijkheden. Dat het doelpunt uit een dode spelsituatie zou vallen was geen groot wonder: wie anders dan Pellè knikte een hoekschop van Jordy Clasie tegen de touwen. De bal werd nog weggewerkt door een Groningen-verdediger, maar scheidsrechter Björn Kuipers oordeelde terecht dat het achter de doellijn gebeurde.

/

Kuipers had niet veel later wellicht rood kunnen geven aan invaller Leandro Bacuna, die het been van keeper Erwin Mulder raakte met een te laat ingezette sliding. Dat gebeurde echter niet (Bacuna kreeg tot ontzetting van Koeman de gele kaart). Ook met elf man kwamen de matige Groningers nauwelijks in de buurt van het doel van Mulder, maar toen dat wel gebeurde was het direct raak.

Mitchell Schet gaf de bal voor, Joris Mathijsen (tot dat moment een van de uitblinkers van Feyenoord) kopte de bal in de voeten van Virgil van Dijk en de verdediger twijfelde niet: 1-1. Het doelpunt werkte voor even bevrijdend voor Groningen, dat via Andraz Kirm, Bacuna en Michael de Leeuw bijna naar 1-2 counterde. De Leeuw miste echter voor open doel en in de slotfase perste Feyenoord er nog een slotoffensief uit. Dat resulteerde in de winnende treffer van Pellè: een Groninger vergat op buitenspel te lopen, de Italiaan ging achter een hoge bal van Lex Immers aan en hij schoot al glijdend raak.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties
23 december 2012 om 16:25

Anti voetbal afgestraft door Feyenoord. doodsaaie wedstrijd, maar wel 3 punten. Prachtig hoe het publiek zich ook continu liet horen, vond de engels commentator ook geweldig.

23 december 2012 om 16:35

Je komt niet echt heel subjectief over. Je hoorde de Feyenoord supporters inderdaad, maar niet de hele wedstrijd. En betreft het anti voetbal, Feyenoord zette nu ook niet bepaald echt veel druk o.i.d.. Feyenoord heeft uiteraard wel gewoon terecht gewonnen.

23 december 2012 om 16:37

Vogel, feyenoord bakte er zelf ook niks van.. sterker nog de beste kans was voor Groningen.

feyenoord was gewoon de meest gelukkige, niks meer

23 december 2012 om 16:50

Anti-voetbal?? Objectief zal een moeilijk woord voor je zijn waarschijnlijk. Feyenoord was niks beter.

23 december 2012 om 17:09

Feyenoord.. probeerde te voetballen.. Groningen deed echt werkelijk niks.. zelfs toen het 1-0 achterstond. de 1-1 valt uit de lucht en dan krijgen ze nog door een fout op het middenveld een andere kans. Verder zijn ze niet in de buurt geweest van de feyenoord goal

23 december 2012 om 17:17

@hernandes

Kijk jij bent dus ook al zo moeilijk serieus te nemen.
Alleen maar negatief over Groningen en niets over Feyenoord. Feyenoord deed ook niet echt veel. En kan jij mij iets vertellen over de 2-1? Die kwam namelijk ook best wel heer erg uit de lucht vallen.

23 december 2012 om 17:37

Burnet, het kan mij echt weinig schelen of jij mij serieus neemt. Feyenoord was ook niet goed nee, maar die probeerde vooruit te voetballen. Dat kan ik nog waarderen. En ik ben geen feyenoorder en het kan me geen reet schelen wie er had gewonnen. Maar groningen speelde echt als een degradatie kandidaat en dat is jaren hiervoor wel anders geweest. Beetje gokken op die ene kans

23 december 2012 om 17:56

Blijkbaar scheelt je het toch aardig wat, aangezien je ingaat op mijn reactie.

23 december 2012 om 22:03

Pelle is uitstekende voetballer,kan bal aannemen,goed kaatsen.kan een goal maken.misschien volgend jaar naar Twente ?

23 december 2012 om 22:30

Feyenoord had het hef in handen

23 december 2012 om 16:26

Het was een gelijkspelwedstrijd. De verdedigers waren de aanvallers de baas.

23 december 2012 om 17:08

Pelle heeft 2 goals gemaakt. Het veld spel was slecht, maar hoe kun je dat nou zeggen als de spits 2 goals gemaakt heeft

Wat een held die Pelle ! Ongelooflijk belangrijk weer.

23 december 2012 om 16:33

Respect voor Pelle, hoe houdt hij 94 minuten lang zijn haar in model?!?

23 december 2012 om 16:39

die zwarte pot taft = beton

23 december 2012 om 22:28

@shono

Pelle had van de week zijn haar nog 120 minuten in model, met nog een half uur penalty's 150. Dus 94 minuten is een eitje

On: Heerlijk gewoon, dit zijn echt van die dingen die niet te voorspellen zijn, net zoals Guidetti vorig seizoen presteerd Pelle uit het niets fantastisch dit sezoen. Als hij dit weet door te zetten blijft Feyenoord nog lang meedoen, hoop dat Feyenoord de periode na de winterstop goed doorkomt met 3 topwedstrijden in een week.

23 december 2012 om 21:14

ongelooflijk inderdaad die pelle is toch eigenlijk overal mislukt waar die speelde maar komt bij feyenoord wel uit de verf, denk toch de verdienste van koeman

Granziano Pellee wat een fenomeen, 2 kansen 2 goals !

23 december 2012 om 16:24

Pelle, Boetius allemaal spelen zo offensief en goed :D

23 december 2012 om 16:55

zo goed? Feyenoord speelde dramatisch en heeft de overwinning slechts te danken aan een messcherpe Pelle, FC Groningen had hier gewoon minimaal een punt moeten halen.

23 december 2012 om 17:09

Hahaha minimaal een punt? Feyenoord speelde slecht inderdaad, maar Groningen was al helemaal niks!

23 december 2012 om 17:11

Minimaal een punt? Het zou toch wel heel erg van de zotte zijn geweest als De Leeuw Groningen op 1-2 had gezet. Ze hebben de hele wedstrijd geen fatsoenlijke aanval opgezet. Wat wil je ook als je de spits uit je team haalt bij een 1-0 achterstand. Maaskant doet het gewoon niet goed in Groningen en met zijn tactiek verdien je ook geen punt te halen.

Pelle gaat gewoon 25 goals maken.

23 december 2012 om 16:55

als ie er 14 maakt in 14 wedstrijden, dan kan hij er makkelijk 11 maken in de volgende 18 wedstrijden!

Saaie wedstrijd tot de 75e minuut.
Toen begon het heel leuk te worden, begon helemaal op te leven.
Gelukkig nog een goal van Pelle in de 87e minuut , en vanaf toen zat ik op het puntje van mn stoel.

Die Pelle is een baas speelde geen goede wedstrijd maar legt er toch weer 2 in. Hij is echt belangrijk voor Feyenoord dit seizoen.

Volgend jaar moet Feyenoord gewoon Torres halen en kijken of het dan ook mogelijk is om die man te laten scoren.

23 december 2012 om 16:50

Of Marcus Berg?

Lucky Feyenoord dit seizoen zeg. Het is een wonder dat ze nog niet bovenaan staan. Voetballend is het echt niet goed maar als je zo'n afmaker als Pelle hebt dan is het ook niet nodig.

23 december 2012 om 16:32

Zegt ook wel weer wat over Feyenoord. Pelle was voordat hij naar Feyenoord kwam alles behalve een afmaker, hij werd juist enorm bekritiseerd vanwege zijn gebrek aan scorend vermogen. Als je nu zit hoe Koeman hem laat spelen en het team aan hem aanpast, dan verdient hij wel wat meer credits dan te zeggen 'ja maar jullie hebben de geweldige afmaker Pelle'.

Pelle wordt gewoon topscorer wat ik al een tijdje geleden had voorspelt

23 december 2012 om 16:29

"Heb voorspeld"

On: als Bony 'm smeert, is dat zeker mogelijk.

23 december 2012 om 16:38

Wanneer Pelle ook normaal penalties kon nemen stond hij stijf bovenaan.

Weer gelukkige 3 punten voor Feyenoord, dat gebeurt ze echt vaak. De Leeuw moet gewoon 100% de 1-2 maken en een persoonlijke fout levert Feyenoord wéér 3 punten op. Vorige week ook al zo...

23 december 2012 om 16:26

Die De Leeuw die je aanhaalt had in de eerste helft al rood moeten hebben, om maar over Bacuna te zwijgen, maar jij hebt dat zeker ''toevallig'' over het hoofd gezien.

Vorige week had Feyenoord inderdaad een persoonlijke fout nodig om te winnen, maar toen werd het ook dubbelop benadeeld met een onterechte penalty en rode kaart. Dat zal zeker ook wel ''geluk'' zijn?

23 december 2012 om 16:26

ja én als bacuna terecht rood had gekregen was het ook heel anders gelopen.

23 december 2012 om 16:30

Klopt inderdaad, maar de ene keer heb je de scheids mee en de andere keer heb je hem weer tegen.

Deze keerde hoorde Bacuna inderdaad rood te krijgen, maar de kaart die hij kreeg tegen VVV sloeg nergens op.

23 december 2012 om 16:32

Lekker belangrijk allemaal die kaarten en het voetbal dan te ontwijken. Vorige week kreeg Groningen in de 6e minuut onterecht rood. Het had daarna weinig te vertellen en mocht het van geluk spreken dat ze een punt haalden. In dit geval was het wellicht rood maar zolang die niet gegeven wordt is het veel te makkelijk om je daarachter te verschuilen. Gezien de kansen had Groningen zeker een punt moeten hebben.

23 december 2012 om 20:56

Waarom zou je dit geluk noemen? De enige ploeg die nog de intentie had om aan te vallen wint uiteindelijk dik verdiend. Ook vorige week hebben ze dik verdiend gewonnen. Het is dat Bossen BMI zomaar van het veld stuurt dat ze het nog moeilijk krijgen.
Vandaag verdiende Groningen helemaal niks. Erger me al maanden aan de spelopvatting van Maaskant. Laat Groningen toch eens gewoon aanvallen! Wie brengt nu Bacuna in voor je enige echte spits terwijl je achter staat?

Wat een drama weer in de laatste minuut scoren. En ik vond de sfeer trouwens wederom beroerd in de Kuip.

Maar ach, na de winterstop pakken we fnord en zetten we ze waar ze horen: achter Ajax.

23 december 2012 om 16:25

We staan al onder Ajax.

23 december 2012 om 16:26

Veel succes man! Want als jullie verliezen staan jullie er weer 3 achter.

23 december 2012 om 16:26

Aii, ik zou ook gefrustreerd raken als je cluppie belangrijke punten verspeeld tegen Utrecht.

23 december 2012 om 16:27

We staan gelijk met punten en als je het verschil in begroting ziet dan zou Ajax zich eigenlijk dood moeten schamen dat het even veel punten heeft als een ploeg die geen euro te besteden heeft en wordt gedragen door een droogstaande huurling van Parma.

23 december 2012 om 17:00

Ik hecht eigenlijk persoonlijk meer waarde aan de stand na 34 wedstrijden ipv nu al, dan kan ik zien of het verschil in begroting zich ook uit op de ranglijst, nu nog niet. Gewoon omdat de ene ploeg misschien meer of misschien minder lastige wedstrijden heeft gehad dan een ander
Verder vind ik je opmerking over gedragen worden door een droogstaande huurling niet kloppen, daarmee doe je de rest van het team te kort, want door het team komt die droogstaande huurling zo vaak tot scoren

23 december 2012 om 17:09

je kan het verschil in begrotingen ten alle tijden vh seizoen zien, aan het einde zie je wie kampioen is.

en pelle draagt wel degelijk het team, hij scoort, laat andere goed voetballen en helpt de jonge jonges met het positioneren

23 december 2012 om 17:16

Zo kan je het ook zien, ik niet

erder vind k dat pelle echt goed bezig is,maar blijf erbij dat niet alle credits naar hem horen te gaan, Clasie is al 2 seizoenen goed beziig, BMI ook, Mulder is gewoon gegroeid dit jaar, vind niet dat dit alles door Pelle komt, al al het wel een stuk makkelijker voetballen zijn met hem voorin, dat wel

23 december 2012 om 17:49

clasie heeft dit jaar juist last van de wel bekende terug slag waar ieder talent last van heeft, dus die theorie valt al af.

verder onderschat jij pele zwaar, en hij is goed in de combinaties, mits dit niet lukt is hij een geweldige targetman die bijna alle duels wint, vandaag was hij minder, maar prikt er alsnog 2 in, hoe draag je het team dan niet?

het was allang bekend dat fey een echte killer nodig had, toen we die niet hadden kwam iedereen vingertje wijzen en de apen de kooi uit kijken en altijd open deuren opentrappen over hoe erg wij een echte spits nodig hebben, duidelijk.

nu hebben we die, killt hij wat hij killen moet en hoe ook, vele goals waren gewoon klasse van hem, ons plaatje klopt de spits krijgt terecht lof, en dan komt het door t team...

ik heb anders niemand anders zien scoren vandaag, het kan kloppen dat het team veel voor pelle doet maar ga maar eens na bij hoeveel vd goals hij betrokken is, en dan mag je terug komen

23 december 2012 om 16:28

zo die frustratie bij Vafca prachtig. de sfeer was geweldig in de kuip, sowieso beter wat jullie elke twee weken laten zien in dat betonnen blok

23 december 2012 om 16:33

Het mag dan een betonnen blok zijn maar in dat betonnen blok word wel een europese finale gespeelt. wat ik niet in jullie stadion zie gebeuren

23 december 2012 om 16:35

Het enige wat ik daar zie gebeuren is een pool party

23 december 2012 om 16:38

Heerlijk die arrogantie, ga ik je toch even op de feiten drukken jongentje. op 8 mei 2002 werd de finale van de Uefa cup gespeeld in stadion Feijenoord. Maar leuk geprobeerd

23 december 2012 om 16:38

Vergeten waar de Uefa Cup finale werd gespeeld in 2002? En de EK finale in Nederland? Logisch dat de Kuip die voorlopig niet meer zal krijgen gezien ze deze recent al een aantal keer gehad hebben.

23 december 2012 om 16:41

Hahaha hmmm ik hoop dat je oud genoeg bent om je nog de UEFA Cup-winst van Feyenoord te herinneren in 2002.. Weetje in welk stadion die EUROPESE FINALE werd gespeeld? Ken je feiten Sherlock

23 december 2012 om 16:41

Volgens mij hadden wij 10 jaar geleden een Europese finale en die wonnen we ook. Zie ik jullie niet doen.

23 december 2012 om 16:41

2002 nog en toen wonnen we de cup ook nog

23 december 2012 om 16:47

Meeste finales van Europa, als ik me niet vergis.

23 december 2012 om 17:12

Haha mooi man die onwetendheid. De Kuip meeste Europese finales van alle stadions ter wereld zelfs meer dan Wembley! Prettige dag verder!

23 december 2012 om 17:48

@amthree graag de feiten checken voor je iets zegt:

''in Stadion Feijenoord werd in 1950 voor het eerst de finale om de Knvb Beker gespeeld en sinds medio jaren tachtig is het traditioneel het toneel van de finale van het Nederlands bekertoernooi. In 1991, 1992, 1993 en 1995 werd ook de finale om de Super Cup, de voorloper van de Johan Cruijff-schaal in Stadion Feijenoord gespeeld.
In het stadion is tien keer een Europa Cup finale gespeeld. Ook de finale van Euro 2000 werd in Stadion Feijenoord gespeeld.
1963 Ecii: Tottenham Hotspur - Atlético Madrid 5-1
1968 Ecii: AC Milan - Hamburger SV 2-0
1972 Eci: Ajax - Internazionale 2-0
1974 Eciii: Feyenoord - Tottenham Hotspur 2-0
1974 Ecii: FC Magdeburg - AC Milan 2-0
1982 Eci: Aston Villa - Bayern München 1-0
1985 Ecii: Everton - Rapid Wien 3-1
1991 Ecii: Manchester United - FC Barcelona 2-1
1997 Ecii: FC Barcelona - Paris Saint-germain 1-0
2000 Euro 2000: Frankrijk - Italië 2-1 n.v.
2002 Uefa Cup: Feyenoord - Borussia Dortmund 3-2''

Lijkt me overduidelijk meer dan in de Arena.

23 december 2012 om 18:16

poolparty leg hem uit?

23 december 2012 om 21:34

@amthree: je moet wel de feiten weten jongen, want jij weet in ieder geval niets. Lekker mondje houden en eerst ff checken voor je iets neerkrabbeld.

23 december 2012 om 16:34

sfeer beroerd???????

meer sfeer in een wedstrijd van feyenoord dan hele seizoen bij ajax!!!!
die arrogantie van jou is mooi zeg, pelle straft dat wel af

23 december 2012 om 16:46

@johanpom
Ik vind die frustratie van die ajacieden heerlijk om te lezen, Feyenoord heeft geen sfeer, Feyenoord heeft mazzel, Feyenoord krijgt alle penalties, Feyenoord is niks zonder Guidetti, Feyenoord is niks zonder Pelle, bij ajax beginnen ze zo langzamerhand in hun broek te schijten en terecht, want momenteel is Feyenoord niet in topvorm en pakken we al de punten dus kun je nagaan wat er mogelijk is als het begint te lopen.

23 december 2012 om 16:55

ach feyenoord doet het gewoon goed, kunnen ze niet hebben en gaan ze direct haten.

fey meer ongeluk dan geluk, maar probeer dat die wijsneusjes maar wijs te maken, terwijl ze van geluk mogen spreken dat fc utrecht de voetbalwet niet heeft toegepast, nl scoren wanneer de tegenstander dat niet doet.

23 december 2012 om 16:41

Zulk sfeer zal je nooit tegen komen in de Arena, dood theater. Hadden jullie maar zulke supporters en niet 100 in een kindervakje.

23 december 2012 om 17:13

Nog altijd een betere sfeer dan die blote trommelende gasten bij jullie daar!

23 december 2012 om 21:00

Duurt de wedstrijd bij jullie dan altijd 87 minuten?
Ik snap trouwens dat jij als Ajax supporter de sfeer bij Feyenoord maar beroerd vindt

Wat een enorme zaadwedstrijd was dit zeg, echt Feyenoord onwaardig. De wedstrijden hiervoor waren ook niet best, maar dit was echt het toppunt. Toch mooi dat de overwinning toch nog behaald is. Voetballend was het echt dramatisch en ik hoop dat het na de winterstop stukken beter wordt.

Misschien moet Koeman zijn eerdere uitspraken dat het voetbal dit seizoen beter is maar even herzien.

23 december 2012 om 16:34

Zo wordt je kampioen he: slecht spelen en toch winnen!

Maar je hebt wel gelijk, de eerste helft was ongekend slecht en ondanks de goals was de tweede helft nauwelijks beter. Gelukkig is er nu even tijd om te herbronnen.

23 december 2012 om 18:00

Je wordt ook kampioen als je goed speelt en wint..

Wat balen van de leeuw

23 december 2012 om 17:13

Dat hij geen rood kreeg?

Wat een fenomeen is Pelle toch!

23 december 2012 om 16:25

Hoezo hij doet het alleen bij feyenoord goed........

23 december 2012 om 16:26

Deed Guidetti toch ook.....

23 december 2012 om 16:29

Guidetti heeft ook nergens anders een kans gekregen. Pelle heeft al bij meerdere clubs aangetoond geen doelpuntenmachine te zijn, waarom het nu wel lukt is alleen maar mooi

Kuipers floot op zich een goede wedstrijd, hij had alleen donkerrood moeten geven aan Bacuna. Wat een idiote actie was dat zeg.

23 december 2012 om 16:33

Ik vond dat nog wel meevallen. Hij glijdt op een nat veld voor de keeper langs met de intentie om de bal te blokken, maar raakt het been van Mulder omdat de keeper een 'volle' uitrap doet. Je mag er rood voor geven, dat ben ik met je eens, maar ik begrijp de iets te fanatieke inzet van Bacuna wel.

Feyenoord komt goed weg, al had Groningen ook weinig recht op punten. Zonde voor mijn club, maar wel verwacht.

23 december 2012 om 16:37

Een volle uittrap lijkt me logisch maar hij had nooit de intentie om echt de bal te spelen en ging puur voor het hinderen van de keeper. Raakt hem met uitgestrekt been vol met de noppen. Maar de wedstrijd was er niet naar om rood te geven.

Bijzondere man hoor dan Pelle. Heerlijk

Zo Pelle begint nu toch echt belangrijker te worden. Ik denk dat hij langzamerhand wel meer punten voor Feyenoord heeft gepakt dan Guidetti.

Helden, geen goeie wedstrijd maar toch over de streep getrokken!

Feyenoord!!!!

Sjezus man als je een gast als Pelle al zo makkelijk laat scoren. Die zal na zijn verhuurperiode bij Feyenoord weer geen pepernoot meer raken, mark my words.

Slecht gespeeld toch drie punten.

Ben er heel blij met de punten en eindelijk Vitesse ingehaald. Ik vond dat we niet goed speelden en een gelijkspel was ook meer terecht geweest. Gelukkig heb je een spits die in de vorm van zijn leven zit. Ongeslagen in de Kuip in 2012 en gedeeld derde staan met even veel punten als Ajax prachtig jaar!

23 december 2012 om 17:02

Ja zeker, dit was een heerlijk jaar. Alleen heb ik me vandaag wel kapot geirriteerd. Wat was het voetbal slecht zeg en die 3 punten zijn eigenlijk niet verdiend.
Hoe dan ook, uitrusten nu en straks weer doorgaan met punten pakken.

Prima uitslag, Mathijsen voor het eerst echt fantastisch zien spelen ook mooi

23 december 2012 om 17:16

Die speelt al weken prima hoor

Heerlijk weer die Pelle. 2-1! Was verder pittig saaie wedstrijd en waar naar mijn mening Bacuna er met rood af het gemoeten. Was smerige overtreding op mulder. Maar al met al, de 3 punten zijn weer binnen en we staan gedeeld 3de met Ajax.

Na 18 Wedstrijden 3 punten achter op de nummer 1. Ik had er aan het begin van het seizoen geen seconde mogelijkheid mee gehouden. Wanneer we de wedstrijden in Januari goed doorkomen (gelijk in Amsterdam, winst Twente) kan het nog wel eens een heel leuk seizoen worden.

Eerste helft was saai, maar uiteindelijk een dik verdiende winnaar.
Geniet toch wel heel erg van Pellè!

Ben benieuwd naar het verloop na de winterstop, of Pellè dan meteen tegen Ajax dit weer kan neerzetten. Ajax is gewaarschuwd!

23 december 2012 om 16:32

Dik verdiend? Vond een gelijkspel meer passend voor deze wedstrijd. Feyenoord heeft helemaal niet zo veel afgedwongen hoor, Groningen maakte het Feyenoord knap lastig. Dus een gelijkspel was meer verdiend.

23 december 2012 om 18:45

knap lastig? man oh man, ze verdedigden net niet met maaskant erbij in t veld.

als jij 75 min verdedigen en niets durven knap lastig vindt, dan is de logica ver te zoeken, zelfs toen ze het laatste kwartier wel wat probeerde te forceren, scoorden ze nadat de bal belachelijk slecht werd uit verdedigd

24 december 2012 om 08:21

Groningen kreeg inderdaad te weinig namelijk een rode kaart. Op punten hadden helemaal geen recht. De enige goede speler van Groningen gisteren was Van Dijk maar het was wel zijn man die twee keer scoorde. Ik snap die Groningers echt niet dat ze vonden dat ze een punt hadden moeten hebben.

Tjongejonge, wat een ontzettende draak van een wedstrijd. De eerste helft leek echt he-le-maal nergens op! Zou het dan toch die mokerslag in Heerenveen zijn geweest waardoor het Feyenoord aan energie ontbrak om echt het spel te kunnen maken? Want er zat helemaal geen pit, lef of dynamiek in het spel.. Groningen was duidelijk niet gekomen om te voetballen en hebben 90' lang alles eraan gedaan om het tempo uit de wedstrijd te halen en vooral niet naar voren te spelen. Dat heeft ze 1,5 kans opgeleverd en ze hadden bij 1-1 echt nog wel de 1-2 kunnen (lees: moeten) maken.
Pelle blijkt toch weer goud waard te zijn en hij is nu, halverwege het seizoen, echt bezig net zo'n groot fenomeen te worden als Guidetti was. Voor Feyenoord positief dat ze ook slechte wedstrijden weten te winnen, Fc Groningen is dit seizoen het aanzien niet waard. Echt een vreselijk spelend team met één van de meest verschrikkelijke spelers uit de Eredivisie; dikke Zeefuik.

Niemand had verwacht dat Pelle het zoo goed zou doen bij Feyenoord.. Respect voor deze man! ongelofelijk gewoon blijft maar scoren haha wordt gewoon topscorer van de eredivisie als ie niet geblesseerd raakt.

Het zit Feyenoord wel erg mee dit seizoen tot nu toe. Dat gaan ze in de tweede seizoenshelft denk ik niet vasthouden.

23 december 2012 om 16:27

Ze zijn ontzetten toe aan de winterstop, daarvoor speelden ze prima.

23 december 2012 om 16:30

Nou dat valt wel mee hoor. Het heeft begin van het seizoen ook een aantal keer behoorlijk tegen gezeten. Bovendien hebben ze ook vaak zat (onterechte) rode kaarten gekregen die wedstrijden beïnvloed hebben. Uiteindelijk heft al het ongelukkige en het gelukkige elkaar gewoon op en krijg je ongeveer wat je verdiend. Waar ze nu staan is dik verdiend, ze doen het uitstekend en ze hebben de toekomst al op het veld staan. Niets dan lof voor wat er neer gezet is daar.

23 december 2012 om 16:44

Bedenk wel dat Feyenoord nog steeds een beetje zoekende is en dat ze dus volgende seizoenshelft nog genoeg groeimogelijkheden hebben. Vilhena staat pas kort in de basis, maar kan nu al goed mee. Ik denk dat hij de komende tijd steeds belangrijker gaat worden. Daarnaast deed Vormer het vorige wedstrijd ook stukken beter dan zijn wedstrijden in het begin van het seizoen, je merkt dat hij ook vooruit is gegaan op de training.

Verder zit in Boetius veel potentie, vind Mathijssen zijn draai steeds beter in het team en hebben we ook Mulder weer terug. Als laatste punt komt Clasie redelijk uitgeblust over en ik denk dat na de winterstop hij weer fitter en belangrijker zal zijn.

Oftewel, ik ben het helemaal met je eens dat Feyenoord de laatste tijd vaak geluk heeft, maar er zijn veel punten die ze op de korte termijn kunnen verbeteren en als het allemaal meezit hebben we straks dit geluk niet eens meer nodig om bovenin mee te draaien.

Man van het jaar, wat een held.

Ik snap echt niet wat er met Clasie is. Loopt de laatste paar wedstrijden echt wandelend over het veld als Feyenoord aan de bal is. Wel een zeer goede corner vandaag waardoor Pelle kon scoren, maar er zit zoveel meer in. Ik denk dat hij toe is aan de winterstop.

Boetius moet ook echt het krachthonk ingaan. Is in de combinatie af en toe nuttig, maar is niet één keer zijn man echt voorbij gekomen om daarna een voorzet te geven. Dit is trouwens het verhaal bij bijna elke wedstrijd op zijn debuut na. Het is jammer dat we niemand beters hebben op die positie, want hij komt op dit moment nog te kort.

Mathijssen speelde een zeer goede wedstrijd. Dit was ook zo bij de paar voorgaande wedstrijden, hij begint het steeds beter te doen. Mag ook wel een keer gezegd worden na die lading met kritiek.

23 december 2012 om 16:33

Ik vond Clasie vandaag juist voor het eerst in de laatste maanden weer de oude Clasie die met techniek het middenveld van Groningen een paar keer goed te kakken zet, zoals hij dat vorig jaar vaak deed. En vergeet niet dat hij al bijna het hele seizoen met een schouderblessure speelt he.

23 december 2012 om 16:38

Zoals je zegt: een paar keer. Als hij aan de bal kwam deed hij er inderdaad iets goeds mee, maar ik vind dat hij zich veel meer bij het spel moet betrekken. Iemand met zijn kwaliteiten moet gewoon het hele spel verdelen, dat doet hij nog niet.

23 december 2012 om 17:09

Defensief deed Clasie het uitstekend vandaag. Veel ballen veroverd. Speelde ook een wat andere rol vandaag.

23 december 2012 om 17:24

Dat wel, maar in balbezit was hij vaak gewoon aan het wandelen en betrok zich niet bij het spel.clasie heeft veel te veel talent om alleen ballen af te pakken.

23 december 2012 om 16:35

Dat zou heel mooi zijn, maar onbetaalbaar, en ook nog enigzins geldverspilling. Ik zie Vilhena als een veel groter talent dan Djuricic, met vilhena op Immers plek en Vormer en Clasie erachter hebben wij een uitstekend middenveld, zeker in potentie.

23 december 2012 om 17:03

Goal was gewoon een fout van Verhoek die stond te slapen. Drama voetballer.

wat een rare scheids, einde eerste helft clasie staat tegen de achterlijn op t punt om voorzet te geven, fluit ie af?

rode kaart bacuna? bal was weg en hij raakt de knie met een veel te hoge been?

al met al 3 punten binnen maar het was een slechte wedstrijd, schaken speelt al weken slecht mag wel eens een keer banken, mathijsen gaat steeds beter voetballen.

pelle held, bij voorbaat dank italiaanse kameraad

Pellè Pellè Pellè Pellè Pellè !!!! Wat een held. Heeft letterlijk alle kenners flink voor schut gezet zeg. Gedeeltelijk op plek 3, ook fantastisch! Met een goed gevoel de volgende wedstrijd tegen Ajax spelen :-)

Hahahaha het begint wel bizarre vormen aan te nemen met Pelle.

Als we zelfs dit soort wedstrijden gaan winnen, wie weet waar we dan kunnen eindigen

Feyenoord kan niet het hele seizoen zoveel geluk hebben. Vorige week al, deze week weer. Dat zijn toch 4 punten extra.

23 december 2012 om 16:32

hoezo geluk? heb geen enkel geluk gezien.

daarentegen kreeg Groningen wel mazzel met het inhouden van de rode kaart voor bacuna

23 december 2012 om 16:45

Geluk dat de leeuw die bal niet maakt & geluk dat die bal uit de kluts voor pelle valt.

23 december 2012 om 17:19

Kluts? Heb je de goal wel gezien??

23 december 2012 om 17:41

Heb jij mijn reactie wel goed gelezen?

23 december 2012 om 18:17

@gert-jan de Leeuw had voor de rust uit het veld gestuurd moeten worden, het is maar wat je geluk noemt. Een bal uit de kluts? Immers tikt die bal gewoon goed over de verdedigers heen, Pelle maakt hem netjes af, ik denk bij aan de kluts toch meer een soort flipperkast na een corner waarbij iedereen de bal tegen elkaar schiet.

23 december 2012 om 16:33

Deze wedstrijd hadden we geluk. Maar vorige week was de overwinning gewoon verdiend want toen het 10 tegen 10 was namen wij het risico aan te vallen.

23 december 2012 om 16:39

Waarom dan geluk hachmang?

Omdat Feyenoord 2 wedstrijden achter elkaar laat in de wedstrijd scoort? aub zeg.

Beide wedstrijden kan je niet zeggen dat Feyenoord de scheids mee had; met vorige week die pingel en rode kaart voor indi die onterecht waren en vandaag de niet gegeven rode kaart voor Bakuna en het affluiten van een goede aanval.

Als Ajax had gewonnen in de 90e minuut van Utrecht was het "verdiend" en "een kwaliteit" geweest..

Waar Feyenoord geluk mee had was dat de Leeuw die goal niet scoort, verder valt het allemaal wel mee.

Jammer, Groningen had zeker een punt verdiend

23 december 2012 om 16:32

Ben ik het wel mee eens.

Beide ploegen hadden niets veel verdiend. Feyenoord had weliswaar meer balbezit en Groningen verdedigde een stuk meer maar dat is logisch in de Kuip.

23 december 2012 om 16:33

Muwah Feyenoord wel de terechte winnaar. Beide ploegen speelde niet echt goed, maar ik snap wat je bedoelt. Als die kans van De Leeuw er nou gewoon inzat

23 december 2012 om 16:42

Vond trouwens Burnet een aardige wedstrijd spelen. Die Schaken heeft helemaal niks laten zien. Verhoek is op dit moment ook niet echt beter. Als Burnet wat meer stappen gaat maken kan het een redelijk goede speler worden!

23 december 2012 om 16:46

Ja inderdaad vind ik ook hoor. Burnet speelt de afgelopen tijd niet echt heel sterk meer vind ik, maar zoals hij vandaag speelde mag hij wel vaker spelen

23 december 2012 om 16:35

Als Feyenoorder ben ik het daar wel mee eens, het was een gelijkspel-wedstrijd. De verdedigers waren de aanvallers de baas. Mathijssen, de Vrij en Indi die hun directe tegenstanders de baas waren. Van Dijk en Kwakman die sterk hebben gespeeld tegen Pelle en Burnet had Schaken in de broekzak. Het is voor mij als Feyenoorder dan ook fijn dat Pelle wel een beslissend duel bij de corner wint, dat lukte zelden deze wedstrijd.

Kuipers maakt wel 1 grote fout natuurlijk, bij de niet gegeven rode kaart voor Bacuna. Onbegrijpelijk. Eerder dit seizoen ook benadeeld in de Euroborg door een vroege rode kaart voor Kongolo.

Eerste helft leek nergens op van beide partijen en viel het vooral op dat het verdedigend bij beide gewoon goed stond.

Na de 1-0 van Pelle ging het pas echt lopen en werd het leuk om naar te kijken , de 1-1 kwam uit de lucht vallen en was onverdiend maar daarna hadden we geluk dat de Leeuw de kans op 1-2 niet afmaakte.

Geweldig doelpunt weer van Pelle in de 87e minuut puur op wilskracht alsnog gemaakt maar ik wil ook graag Mathijssen even noemen , daar is veel kritiek op geweest maar speelde vandaag fantastisch , won elk duel en op deze manier is het wel een aanwinst centraal achterin.

Virgil van Dijk bij Groningen eigenlijk hetzelfde verhaal.

Fantastisch om te zien dat het publiek de ploeg er net zoals tegen ADO er doorheen heeft gesleept , compliment daar voor weer !

Wat hebben ze gelachen met z'n allen toen bekent werd dat Pelle naar Rotterdam kwam, en wat glunderen wij nu ..

Ook genoten van Verhoek, heeft in de gekregen speeltijd gevochten voor elke meter. Echt genoten van hem.

Moeilijke wedstrijd, maar de vreemde beslissingen van Kuipers hielpen ook niet mee.
Mathijssen speelde overigens weer een prima pot, dat mag ook wel eens gezegd worden.
Pelle is echt een fenomeen, ongelooflijk dat die man in dit seizoen er straks misschien wel net zo veel maakt als al zijn seizoenen betaald voetbal ervoor....

Goede overwinning van Feyenoord. Staan nu op gelijke hoogte met Ajax en hebben dus nog alles in eigen hand als het gaat om de eerste plek.

Ongelooflijk die Pelleeee! Maar wel een matige wedstrijd! ik vond Van Dijk en Joris Mathijsen erg goed spelen! Joris speelt de laaste tijd wel goed! Kuipers floot erg goed, behalve dat hij geen rode kaart geeft aan Bacuna! wat een idioot zeg! Domme overtreding!

Nogmaals mijn complimenten aan Mathijsen, van Dijk en Kuipers.

Niet verdiend gezien de kansen maar Pelle maakt ze tenminste. Wordt tijd dat Groningen eens effectief gaat worden.

23 december 2012 om 16:36

Matrinus zeg, niet verdiend zeg je dan?

Groningen heeft niet veel meer echte kansen gehad behalve die van de Leeuw. Feyenoord had meer kansen, ging het duidelijkst voor de overwinning en heeft ook verdiend gewonnen.

23 december 2012 om 16:39

Feyenoord ging inderdaad meer voor de overwinning, maar hoeveel uitgespeelde kansen heeft Feyenoord gecreëerd deze wedstrijd?

23 december 2012 om 16:42

Laat die Martinus69 maar, hij zit niks anders te doen dan te provoceren bij feyenoord topics. hij is zeer onvolwassen voor iemand die 43 is, of hij vindt het stoer om een sexstandje in zn naam te zetten. Wat indirect ook zn gedrag uitlegt

23 december 2012 om 16:43

Weinig, maar je kan ook de verdiende winnaar zijn obv de intentie waarmee je speelt. Aanvallen vs anti-voetbal bijvoorbeeld.

23 december 2012 om 16:44

Het was matig van de kant van Feyenoord vandaag, neemt niet weg dat deze overwinning extra zoet zal smaken.

23 december 2012 om 19:07

Fey-expert

Als je je naam een beetje eer wil aandoen vraag ik je dit te onderbouwen. Deze slechte partij werd aangekleed met doelpunten die volledig uit het niets vielen daar beide ploegen niets creëerden. Feyenoord had meer bezit, Groningen vond het wel best.
Ik heb kritiek gehad op Koeman omdat ik vragen om rood per definitie niet lekker vind. Verder had Groningen de grootse kans op 1-2 en Feyenoord creëerde nog steeds geen grote kansen. Daarom vond ik de 1-1 ook terecht.
Ik heb verder nooit commentaar op Feyenoord. Als je me zo denkt te kennen, zonder te laten blijken dat je te snel reageert op enkele berichten hier die je wellicht verkeerd interpreteert, ben ik wel benieuwd naar als de reacties in Feyenoord- topics. Stoere praatjes is 1, nu onderbouwen die hap.

23 december 2012 om 18:05

Waarom niet verdiend? Als Feyenoord de kansen wel maakt en Groningen niet, dan is een overwinning toch gewoon verdiend, had Groningen de kansen maar af moeten maken. Het heeft niet altijd te maken met geluk, maar ook gewoon met betere spelers bij Feyenoord ten opzichte van Groningen.

23 december 2012 om 19:14

Hmmm... Zo heb je wel een klein beetje gelijk feyrus ... Maar gezien de kansen had Groningen een gelijkspel moeten halen.

Kan die Pelle zijn dikke tong niet in zijn mond houden? Das toch geen gezicht man.
Ontopic: Hotseknots- alle ballen- op Pelle- voetbal. Ben benieuwd of dat genoeg is voor een kampioenschap in Nederland. Zou wel wat zeggen over het niveau in Nederland. gek he dat we internationaal niet meer mee doen.

23 december 2012 om 16:39

Duidelijk van iemand die de wedstrijd niet gezien heeft, en waarschijnlijk met zijn Twente hart, toch wel een beetje bang is van Feyenoord zo hoog?? Zou anders niet weten waar deze haat reactie vandaan komt. Als je de wedstrijd had gezien dan zag je dat Feyenoord via de flanken probeerde te spelen. Tsjah...en als Pelle en Immers in de spits staan dan zijn dat de aanspeelpunten. Volgens mij heeft Pelle 2 keer op doel geschoten :-)

Misschien kan je je beter druk gaan maken over je eigen cluppie, die namelijk ook niks heeft gepresteerd Europees, en dat zal, wat je ook zegt, zn redenen hebben!

23 december 2012 om 16:45

Bang van Feijenoord. Kan me nog een hele leuke wedstrijd in de Veste herinneren ; dit jaar.

23 december 2012 om 17:00

Het is maar goed dat je nog op het einde typt "dit jaar". Ik dacht namelijk even aan de 0-2.

23 december 2012 om 17:02

Waarom dan zo'n haat reactie als we geen concurrent zijn? Iedere willekeurige VZ bezoeker ziet dat je bericht voor haat an afgunst staat. Je kan toch ook gewoon normaal reageren als je de wedstrijd hebt gezien? Of ben je misschien bang dat uiteindelijk Twente weer 5e of 6e wordt, en vrees je daarom Feyenoord zo. :-)

23 december 2012 om 16:40

Is niet raar dat we internationaal niet meer mee doen hoor. Nederlandse clubs steken zich niet diep in de schulden, vandaar het spelersmateriaal wat minder is dan in andere competities.

23 december 2012 om 16:41

hahah wat bij jij een onzin prater zeg! Boeties probeert ook vaak goed zelf, Immers ook, verhoek, en schaken ook! Hij maakt ze gewoon vaker af!

23 december 2012 om 16:43

Wat is een twente?

23 december 2012 om 16:46

Gelukkig ontstijgt Twente dat niveau en doen ze het geweldig in Europa! Misschien moeten jullie Pelle vgend seizoen kopen en bakt hij er net als Luc dan niets meer van in jullie sfeerloze Grolschveste

23 december 2012 om 16:58

Stakker ben je ook..

23 december 2012 om 16:59

@cobain .als het waar is watje over Pelle en het Nederlandse voetbal zegt, kraak je nu ook je eigen club af. Als Pellebij jullie zou spelen en Castagnos bij Feyenoord zouden jullie verre weg helemaal bovenaan staan. Wat zou je dan balen van het niveau in Nederland

23 december 2012 om 16:59

@cobain .als het waar is watje over Pelle en het Nederlandse voetbal zegt, kraak je nu ook je eigen club af. Als Pellebij jullie zou spelen en Castagnos bij Feyenoord zouden jullie verre weg helemaal bovenaan staan. Wat zou je dan balen van het niveau in Nederland

23 december 2012 om 17:12

Kopen jullie Leerdam maar in de winterstop die hebben wij toch niet nodig.
Misschien dat jullie dan met het Feyenoord trio wel wat meer succes zullen boeken .
Ligt het aan mij of proef ik bij de meeste Twente supporters jaloezie ?
Op Pellé ? Het hele jeugdige elftal wat ze stiekem proberen over te kopen ?
Of hetgeen wat jullie niet hebben. Historie !

23 december 2012 om 17:25

Hahahaha echt heerlijk die frustratie. Dit soort berichten laten zien dat Feyenoord weer staat waar het hoort te staan. Al die frustratie, prachtig!

23 december 2012 om 18:06

Het zal ongetwijfeld zuur zijn dat een gratis spits er al twee keer zoveel in heeft liggen als die prutser die jullie voor 5 miljoen hebben aangekocht.

Ondanks 2 goals speelde pelle een zaadwedstrijd!!! Virgil van dijk speelde erg sterk!! En was pelle eigenlijks de baas.

23 december 2012 om 16:41

Klopt, vond Virgil ook erg sterk spelen. Pelle was hem op 1 moment wel de baas en dat was bij de corner, vrij cruciaal.

23 december 2012 om 16:42

Dat is de kracht van een spits hé, toeslaan wanneer je een kans krijgt!

23 december 2012 om 18:08

Ik denk dat Pellé tekent voor elke wedstrijd waarin hij minder is dan zijn directe tegenstander, maar er wel twee maakt en er voor zorgt dat Feyenoord wint. En dat is dan los van de vraag in hoeverre je er van kunt spreken dat Pellé minder was dan Van Dijk als hij twee keer scoort..

23 december 2012 om 21:04

Virgil van Dijk is mede verantwoordelijk voor beide goals dus erg sterk vond ik hem niet. Wel een pspeler met veel potentie en verreweg de beste van Groningen.

Mathijssen laat de laatste 3 wedstrijden zien waarom hij gehaald is. Speelde een geweldige pot.

Lucky Feyenoord door weer in de slotfase te winnen net zoals tegen ADO Den Haag, ze hadden ook het geluk dat De Leeuw die ongelofelijke kans miste op 1-2!
Over de gehele wedstrijd was Feyenoord wel beter maar daarom is het wel geluk om in de slotfase te winnen, wederom erg zuur voor FC Groningen en Maaskant die het wel eens vaker tegenzit.

Weer 3 punten erbij, voetballend kan het beter.
Vond Clasie vandaag wel goed voetballen!
Hij zocht openingen, verplaatste het spel, pakte veel ballen af en had natuurlijk een mooie corner.
Mathijssen vandaag ook weer een dikke voldoende!
Kan iemand mij trouwens vertellen waarom ze Bruno steeds achter houden bij corners?
Kunnen ze niet beter een ander achterin houden?

23 december 2012 om 16:43

Ik vind het ook gek dat Bruno achter moet blijven. Zal wel als extra slot op de deur zijn achterin. Bij Oranje zie je echter wel dat het een goed wapen is.

23 december 2012 om 16:47

Ja, ik zou dan eerder Joris of de Vrij achterin houden, dan zal het wel de vrij worden aangezien die wat sneller is dan Mathijssen.

23 december 2012 om 17:15

1 ding moet gezegd worden. Het blijft spannend tussen de top 5 en dit gaat denk ik nog lang zo door na de winterstop. Aan het eind van de rit zal nr 1 erg blij zijn en komt de nr. 5 wel erg sneu weg na een topseizoen.

23 december 2012 om 21:52

Zeker een spannend seizoen inderdaad. De transferperiode zou ook weleens de doorslag kunnen geven. Dat de beste moge winnen, Feyenoord en Vitesse hebben denk ik het minste kans maar je weet het nooit, dat Feyenoord 2e werd, was ook nooit te voorspellen.

Klinkt misschien gek maar ik vind Pelle steeds slechter spelen de laatste weken, het is dat hij fysiek sterker is dan zijn tegenstanders maar ik ben er heilig van overtuigd dat Feyenoord niet beter wordt met zo'n beperkte spits, sterker, ik vind Feyenoord ook steeds minder overtuigen. Hij scoort welliswaar veel maar dat komt omdat ze het spel steeds meer op hem afstemmen, hij wordt te vaak gezocht met een lange bal en dan is 't hopen dat ie 't duel met zijn fysiek wint. Dit Feyenoord heb denk ik meer aan een type Castaignos die ruimte's kan creeëren waardoor de rest van Feyenoord ook optimaal rendeert.

23 december 2012 om 16:49

Nee, dit Feyenoord heeft of een type Guidetti nodig die de boel op sleeptouw neemt of een Pelle waar het spel omheen gebouwd kan worden.

23 december 2012 om 16:56

Het spel wordt juist niet gebouwd om Pelle, sterker, Feyenoord begint steeds afhankelijker te worden van die man omdat het spel steeds meer op hem afgestemd wordt en dat komt de ontwikkeling van die andere jongens en het spel niet ten goede.

23 december 2012 om 16:59

Pelle laat andere juist beter voetballen, doordat hij een bal vasthoud kunnen andere aansluiten. Ook is hij vaak aanspeelbaar en legt hij balletjes terug op opzij naar buitenspelers.

23 december 2012 om 17:07

Dat was in het begin maar de laatste weken vind ik Pelle steeds onzichtbaarder worden, hij is absoluut geen aanspeelpunt. Ik vond 'm tegen Heerenveen ook alles behalve een aanspeelpunt

23 december 2012 om 17:46

Dan zie jij het gewoon verkeerd want hij is wel degelijk aanspeelbaar.
Maar goed als jij graag een blindeman wilt spelen ga je gang, hij heeft er 14 in liggen, als jij dan nog wilt bewijzen dat hij slecht is dan begin je aan een kansloze missie jongeman.

23 december 2012 om 17:04

Zo'n Castaignos zou je nodig hebben bij bijvoorbeeld Ajax uit. Maar het is echt de kracht van Pelle dat we nu zoveel punten hebben, hoop dat van Geel al bezig is met het spitsenprobleem van volgend jaar.

23 december 2012 om 17:10

Vind ik niet, ik vind Luc een typisce 4-4-2 spits die met het gezicht naar het doel moet spelen. Finnbogason daarintegen vind ik wel een echte Ajax spits, hij is goed in de kleine ruimte en hij is technisch ook heel goed.

een geweldige speler als hij zo door gaat is hij volgend jaar gewoon weer weg

feyenoord heeft geluk de laatste 2 jaar hebben 2 geweldige spitsen gehad

23 december 2012 om 17:03

Hij is volgend jaar sowieso weg, hij is geleend.

Een saai wedstrijd tot en met de 70ste min. Feyenoord was na de 1-1 van V.v. Dijk wel ff de weg kwijt en hoe M. De Leeuw zo een kans kon missen begrijp ik niet, dus over geluk mag Feyenoord niet klagen. Al vind ik dat Feyenoord de overwinning uiteindelijk wel verdiende.
Pelle, Finbogasson, en Bony gaan dit seizoen strijden om de titel: 'topscoorder' denk ik.
Wel is het zo dat Pelle en Finbogasson meer wedstrijden over hebben in het 2e seizoenshelft, aangezien Bony naar de Africa Cup gaat, en je moet er niet raar van opkijken als er een club langs komt in de winter voor Bony.

23 december 2012 om 17:34

Bony heeft momenteel 4 wedstrijden meer gespeeld dan Pelle en van de 3 spelers neemt Pelle alleen niet de strafschoppen. Hij had dus veel hoger kunnen staan als ie alle wedstrijden had gespeeld, als de doelpunt tegen Zwolle op zijn naam kwam en als hij de strafschoppen zou nemen.

@amthree hahah held nu pas? in 2013 pas? hahaha

Cobain,als je nou al argumenten zoals "pelle moet zijn tong in zijn mond houden"gaat gebruiken ben je echt zielig
En hotseknotsvoetbal?richt jij jezelf maar op twente,daar heb ik meer als genoeg drama wedstrijden van gezien
ik heb ze gezien in de arena,wat een top ploeg
en jij bent zeker afgelopen seizoen vergeten,wat deed twente toen tegen feyenoord?
wie weet wordt het weer tijd om een feyenoorder te kopen,spelers uit de eigen opleiding heeft twente nog nooit van gehoord

23 december 2012 om 17:03

Hij is gewoon jaloers op onze spits, ben benieuwd wie joop volgende keer gaat kopen.

23 december 2012 om 17:10

Hij kan het gewoon niet hebben dat zijn omhoog gevallen subtoppertje snel weer gaat staan waar het hoort te staan. De middenmoot.

Achja, wij huren een spits en jullie kopen er een voor 6 miljoen en die vond ons heeft er bijna drie keer zoveel in liggen. Pijnlijk hé?

Eigenlijk heeft hij 15 goals! Die own goal van Zwolle is 99% Pelle. Wat een spits, het is dat hij geen pingels neemt anders had hij er nu 18 of 19

23 december 2012 om 17:01

Dan had hij er evenveel als John vorig jaar

Zo al 2 thuis wedstrijden aan het mazzelen. Maar goed ze winnen en daar gaat het om

Wat een saaie wedstrijd was dit, Groningen speelde echt anti-voetbal en daar hadden wij het gewoon erg lastig mee. Gelukkig hebben we gewonnen van dat laffe voetbal.

23 december 2012 om 17:07

Kan je mij precies uitleggen waarom alleen Groningen zogenaamd anti voetbal speelde? Feyenoord zette namelijk geen elke druk.

23 december 2012 om 17:08

De hoeveelheid kansen van Groningen, Groningen kwam geheel defensief de kuip binnenwandelen. Pas na de 1-0 lieten ze wat zien.

23 december 2012 om 17:09

Je wil zeggen dat Feyenoord veel kansen had? Noem ze maar op...
Eerste kwam namelijk uit een corner.

23 december 2012 om 17:09

initiatief nemen om te voetballen is iets anders dan druk zetten lijkt me.
Je hebt gelijk dat Feyenoord dit meer had kunnen doen.
Verder kun je Groningen weinig kwalijk nemen met deze selectie.
Dan moet je ook wel zo blijven spelen....

23 december 2012 om 17:13

Nee Feyenoord had er ook niet veel, Groningen kwam meer voor het punt als voor de overwinning had ik het idee wat trouwens hun goedrecht is.
Is trouwens die Zivkovic te koop? Heeft veel dreiging en lijkt me een goed talent.

23 december 2012 om 17:17

Heel de wedstrijd defensief spelen en hopen op één uitbraak of een kans uit een standaardsituatie, die tactiek van Maaskant is laf. Gerechtigheid als je dan met 0 punten naar huis gaat.
Jullie kwamen iig niet om te voetballen.

23 december 2012 om 17:19

Kijk zo kom je subjectiever/sportiever over. Het leek inderdaad alsof Groningen meer voor een punt kwam, maar geef ze is ongelijk. In deze tijden kan Groningen ieder punt goed gebruiken. Zivkovic is niet te koop, hij heeft kort geleden nog getekend voor drie jaar

23 december 2012 om 17:21

@drgiooo

Oké en Feyenoord was qua voetbal wel goed? Dan ben je denk ik een van de weinige Feyenoords die zo denkt.

23 december 2012 om 17:22

Dat is makkelijk roepen, je kan niet verwachten dat een team dat het momenteel heel moeilijk heeft en kwalitatief minder is lekker aanvallend gaan spelen. Verdedigen hoort ook bij het voetbal, of je dat nou mooi vindt of niet.

23 december 2012 om 17:23

Nee Feyenoord speelde erg matig, maar wij wouden wel voetballen. Daarom was de wedstrijd ook zo saai als er maar één ploeg is die het spel wilt maken.

23 december 2012 om 17:36

@frgiooo

Heb je Celtic - Barca gezien?
Er is maar een club die wilde voetballen, maar het was toch een leuke wedstrijd.

23 december 2012 om 17:40

Nee vond ik ook erg laf van Celtic, maar dat is mijn mening.

23 december 2012 om 17:44

Dat is een domme reactie van je, Celtic heeft gewonnen en dit was de enige manier. We hebben niet allemaal een Xavi, Iniest en Messi in het elftal...

23 december 2012 om 17:47

Daar ben ik het mee eens maar ik vind niet dat je Groningen laf mag noemen iaangezien ze in een moeilijke periode zitten..

23 december 2012 om 17:07

Ja dat doen veel clubs tegenwoordig

Haha mooi man die onwetendheid. De Kuip meeste Europese finales van alle stadions ter wereld zelfs meer dan Wembley! Prettige dag verder!

Ik vind deze nagatieve reactie's mooi om te lezen! Dit laat zien dat de concurenten bang zijn voor Feyenoord! Er zijn meerdere teams die geluk hebben, maar daar hoor je niks van omdat die niet dicht bij de top zitten en Feyenoord! Hoe meer jullie haten hoe meer het laat zien dat Feyenoord met de top mee doet! Groetjes en blijf haten.....

23 december 2012 om 17:55

Helemaal mee eens.

Vorig seizoen gunde ze het ons allemaal en sindsdien gunnen ze ons niets meer en is het lucky Feyenoord etc.duidelijk genoeg dat we weer in de top mee draaien waar we horen!

Laatste kwartier was nog wel leuk, rest van de wedstrijd was niet veel aan waarbij me Feyenoord erg tegenviel. Had toch wel verwacht dat feyenoord er gewoon op zou klappen in de eerste helfd en snel naar een goal zou zoeken maar er gebeurde eigenlijk weinig.

Oh en Maaskant, na de winterstop gewoon de aanval en middenveld van jong Groningen erin graag + aanvullen met Lindgren. Oh en als het kan Kwakman, Kirm, Kieftenbeld,sparv,schet achter laten in Spanje. Dank u!

23 december 2012 om 18:05

Komt wel goed met Groningen als ze geduld hebben met de trainer, vandaag hebben ze net geen resultaat kunnen boeken maar ook tegen Ajax vond ik ze helemaal niet slecht spelen, sterker, tot de voorsprong van Ajax vond ik ze gelijkwaardig...

23 december 2012 om 18:23

Ze zijn qua organisatie en verdedigen misschien wel een van de beste van de hele Eredivisie, jammer dat ze in balbezit zo moeizaam spelen. Maar we gaan zeker potten winnen en ook de playoffs winnen.

23 december 2012 om 21:20

Zo vaak heb ik ze helaas nog niet live kunnen zien spelen maar ik was echt verbaasd over het spel van Groningen tegen Ajax. Ik las overal gezeik over Maaskant en over het spel maar er werd keurig georganiseerd gespeeldt, bij vlagen deden ze me denken aan Heerenveen die me de laatste week ook in een positieve zin erg heeft verbaasd...

De tactiek van dan laf zijn, als de Leeuw de 1-2 binnen schiet neemt Groningen gewoon 3 punten mee naar huis. Dat hele geleuter over initiatief nemen e.d. komt mij de neusgaten uit, er komt veel meer kijken dan balbezit en initiatief. Feyenoord was enorm slordig in balbezit en te pakken vandaag, helaas is het allemaal net even wat anders gelopen.

Over van Dijk word gezegd dat hij goed heeft gespeeld maar hij was wel degene die buitenspel ophief bij de 2-1 en donderdag in de beker gaf hij Siem de Jong teveel ruimte bij de 0-1. Cruciale fouten die je wedstrijden en punten kosten, jammer.

23 december 2012 om 18:37

En in die koekenbakker heeft Ajax interesse... Als hij de verdediging moet leiden dan zijn ze binnen no-time gedegradeerd. Laatst deed ie nog uitspraken over het Nederlands Elftal dat hij beschikbaar is ofzo .. Als je zulke cruciale fouten maakt tegen Feyenoord dan ben je echt een amateur!!

23 december 2012 om 20:59

Ben het volledig met je eens maar ik vind wel dat je Van Dijk iets te kritisch benaderd. Voor een jonge jongen doet ie 't gewoon geweldig en het viel mij inderdaad ook op dat ie niet stapte toen Pelle de 2e goal maakte maar dat kan zo'n jonge gast een keer gebeuren natuurlijk. Dat gelul over laf is ook onzinnig natuurlijk en ik denk dan ook dat het vooral mensen zijn met een gekleurde bril die dat durven te roepen...

23 december 2012 om 22:13

Ach die tactiek boeit voor uitwedstrijden ook niet maar jezus kom op he Groningen moet thuis nooit! Zo willen spelen is gewoon een schande!
En Van Dijk zulke gasten als jou gaan pas zo iemand missen als hij weg is!
Kwakman liet Pelle simpel uit de rug lopen net zoals Siem in de competitie en heft voor het gemak maar even snel buitenspel op (niet Van Dijk) en Siem had in de bekerwedstrijden 2 verdedigers en liet zich gewoon terug trekken en Van Dijk moest Kappelhof rugdekking geven en Kwakman moet dan naar binnen knijpen en hij is de man die door moet stappen waar het kan!
Alleen hij durft het niet omdat hij zo traag als stront is! Gewoon Kappelhof centraal! Die Kees is sowieso een gemaakte aanvoerder en meer een 12de man...zegt al genoeg dat hij onze gemaakte leider moet zijn.

Feyenoord is toch wel gered door de winterstop. De laatste wedstrijden waren niet om naar huis te schrijven en met hakken over de sloot gewonnen.... Zie ze eerlijk gezegd na de winterstop afhaken want zo geïnspireerd spelen ze nou ook weer niet. Het Koeman effect begint wel een beetje uit te werken nu...

23 december 2012 om 21:45

Haha wat overdreven zeg, ben het eens dat de laatste wedstrijden niet de beste waren, maar dat je ze dan alsnog weet te winnen zegt ook wat. En "het koeman effect uitgewerkt" slaat nergens op, iedereen loopt met hem weg. De Vrij vond het heel belangrijk om te weten of hij blijft voordat hij gaat beslissen of hij bijtekend, dat zegt wel genoeg over het vertrouwen in de staf bij de spelers, die stuk voor stuk groeien en beter worden onder Koeman.

Die babies uit Amsterdam.... jullie hebben 20 kansen nodig.... en scoren dan nog niet, wij in een oersaaie pot (beiden, zowel Feyenoord als Groningen) benutten twee halve kansen. Dat heet efficiënt handelen.... Pas na de 1-1 werd de wedstrijd het aanzien waard.... en Feyenoord was de gelukkige. Alhoewel.... wat heet gelukkig, die achtelijke charge van Bacuna had natuurlijk rood moeten zijn. In januari laten wij (feyenoord) wellicht de arrogantjes uit de residentloze hoofdstad wel zien waar Ajax staat.

23 december 2012 om 22:10

Je kan het ook anders uitleggen, ajax miste die kansen in deze wedstrijd dan wel maar de meeste aanvallen waren wel prachtig om te zien en je kon er in mijn ogen duidelijk aan aflezen dat het positiespel goed tot zeer goed is dus dat komt wel goed... Feyenoord daarintegen heb weinig uitgespeelde aanvallen kunnen creeëren wat toch wel zorgelijk is voor de trainer, ze hebben gewonnen en dat is goed natuurlijk maar het veldspel moet zeker beter.
Bij Eredivisie Live hebben ze het jammerlijk genoeg alleen maar over Pelle als het over feyenoord gaat maar Boetius is nou een type speler waar ik van kan genieten. Hij doet me denken aan Eriksen, ik vind Boetius dan ook het grootste talent van feyenoord.

Wat een held die man. Hij heeft Guidetti doen vergeten, iets wat in augustus nog onmogelijk geacht werd. Zonder een euro op zak meedoen om het kampioenschap, wie had dat gedacht.

23 december 2012 om 21:59

guidetti zullen wij nooit vergeten

23 december 2012 om 22:13

Er moet ook niet gedaan worden alsof het succes van feyenoord door Guidetti kwam vorig seizoen, de enige die daar verantwoordelijk voor waren en zijn is Koeman en zijn staf...

23 december 2012 om 22:35

@vermaelen, Guidetti had er wel een groot aandeel in. Naast vele en belangrijke goals bracht hij Feyenoord het geloof terug met zijn opportunistische gedrag en uitspraken. Hij was heel belangrijk in de kleedkamer en dat heeft Koeman zelf ook vaak aangegeven. En we zullen Guidetti nooit vergeten idd Nmelinez, maar op het veld missen we hem gelukkig veel minder als vooraf gedacht dankzij Pelle.

23 december 2012 om 23:17

Persoonlijk denk ik dat Guidetti meer los heb gemaakt bij de supporters dan op het veld of in de kleedkamer. Hij zal ongetwijveld een enthousiaste en positieve jongen zijn maar daar heb je voetbal technisch weinig aan. Hij heeft veel doelpunten gemaakt en was zelfs beslissend in een aantal wedstrijden maar het middenveld vond ik waardevoller voor het team dan Guidetti. Bakkal is een slimme speler die veel gevoel heeft voor diepgang en ook El Ahmadi kwam afwisselend met Clasie heel veel op. Op die manier wordt het de spits een stuk makkelijker gemaakt want met zijn fysiek is Guidetti natuurlijk in staat om het duel te winnen in het strafschop gebied.

Pff had er helemaal niks van verwacht en Groningen stond niet eens zo beroerd want Feyenoord kreeg niet echte kansen en viel best tegen.
Groningen had zelf aanvallend ook zeker weinig te vertellen maar toch na de rust (toch mooi 0-0) had Groningen een betere fase met de beste kans op 1-2 en die laat je dan liggen en je krijgt hem weer op de doppen omdat je naief aan het verdedigen bent..zonde want het Feyenoord van vandaag had je zo maar 3 puntjes kunnen stelen en zeker 1 punt verdiend kunnen pakken.

23 december 2012 om 23:32

Verdiend? Tot de 1-1 heeft Groningen geen schot op doel gehad, totaal geen intentie gehad om te winnen en was het vanaf de 1e minuut meteen al bezig met tijd rekken. Sorry hoor maar met zo'n instelling verdien je niks. Ik snap ook niet dat je dit als Groningen supporter nog probeert goed te praten...

Groningen heeft de verwachtingen totaal niet waar gemaakt. Ook tegen Ajax, dat is toch gewoon een schandalige vertoning. Tuurlijk heeft Ajax meer kwaliteit maar je kunt er op z'n minst gewoon inklappen...

Verdiende overwinning voor Feyenoord in mijn ogen, al ging het wel heel moeilijk allemaal. Doordat Groningen erg compact speelde kon Feyenoord eigenlijk bar weinig, juist dan moet je Pelle zoeken met een lange bal maar dat werd ook nauwelijks gedaan.

23 december 2012 om 23:44

1 punt was terecht geweest ja 3 punten was gestolen zoals ik zeg.
Bezig met tijd te rekken? Groningen kon gewoon in alle rust opbouwen en Feyenoord zette voorin helemaal geen druk in eigen huis.
En hun flanken hadden weinig te vertellen want onze backs deden het verdedigend gewoon goed.
Pelle verloor afgezien van zijn goals ook al zijn duels en welke kansen hebben jullie gehad dan? En ja idd Groningen stond compact maar Feyenoord kon zelf ook niks forceren. En ja thuis schaam ik me kapot hoe ze spelen maar uit boeit me het niet daar zijn we al blij als we punten pakken.

Groningen heeft de verwachtingen totaal niet waar gemaakt? Welke verwachtingen doel je dan op? En ja tegen Ajax was het schandalig en ja ook ik zie veel liever een aanvallend ingesteld Groningen maar ja we hebben nu eenmaal een laffe trainer.
Maar Feyenoord was vandaag ook gewoon niet best en wij hebben nog wel een 300% voetballende kans gehad iets wat jullie niet kunnen zeggen dus een gelijkspel was helemaal niet onterecht..jij doet alsof jullie zo goed waren maar kijk die pot nog is terug man.

23 december 2012 om 23:57

Nee, we hebben de slechtse thuiswedstrijd van dit jaar gespeeld tegen Groningen, het was werkelijk schandalig. Maar dan nog vind ik de instelling van Groningen belachelijk.

En met de verwachtingen heb ik het over het begin van het seizoen. Als tussenbalans zo nu in de winterstop kun je toch wel concluderen dat Maaskant gefaald heeft zijn belofte's waar te maken. Zijn er bij de club nog geen mensen die zich verschrikkelijk boos maken om zijn gedrag etc. En niet alleen zijn gedrag, als ik Zeefuik weer zie spelen vandaag... Alsjeblieft zeg die jongen hoort niet in het profvoetbal thuis met zoveel overgewicht, daarmee maakt Maaskant zichzelf ook compleet belachelijk.

En wat ik wou zeggen is dat Groningen vandaag helemaal niks heeft verdiend op basis van instelling, en daar begint het mee. Qua goed voetbal verdiende Feyenoord eigenlijk ook geen punt, maar Groningen was nog veel erger.

24 december 2012 om 00:52

Ja de gedachte is uit gewoon compact met hopen op een uitbraak ofzo of een standaard situatie...ook ik zie liever wat wij jaren gewend zijn borst vooruit en sowieso druk zetten afjagen maar het is al 2 jaar dat laffe 1 spits systeem en nu spelen we al een jaar op eigen helft (lijkt wel een visie van de club) en Maaskant is er helaas mee door gegaan (hij had wat anders beloofd).
En ja Zeefuik is idd nog te dik maar ja voetballend en qua aanspeelpunt is hij echt de beste voor ons hij houd een bal vast en zorgt voor rust.
Alleen zoals vandaag ook draait tussen 2 man weg geeft hem door op rechts en loopt naar de 16 en daar kan hij wachten tot die een ons weegt want hij word nooit bereikt! De aanvoer is echt zo triest bij ons.

En ja de instelling voor uit wedstrijden is duidelijk gewoon zeer defensief en dan er uitkomen en ik moet eerlijk zeggen dat Maaskant zo een beetje de enige is sinds de laatste 10 jaar die uitwedstrijden weet om te zetten naar punten (en ja daar draait het om) Alleen thuis is het een schande voor de club en schaam ik me kapot ook de sfeer is bagger alles is thuis gewoon kut bij ons en nee heb geen berichten over ontslag gehoord alleen deze winter zou wel duidelijk worden of hij een contract verlenging krijgt....hoop het niet maar ja kijk nergens meer van op.

24 december 2012 om 00:56

Hmmm vind ik persoonlijk wel vreemd. Maaskant functioneert gewoon niet bij Groningen, die conclusie kan ik nu al wel maken. En over Zeefuik, natuurlijk is hij een goed aanspeelpunt. Maar ik vind het een minachting ten opzichte van je andere spelers dat hij met zoveel overgewicht de voorkeur krijgt boven jou. Ik zou me flink hopeloos voelen als aanvaller.

Ik ben nooit zo snel van het snel vertrouwen opzeggen in een trainer maar ik denk serieus dat Groningen er goed aan doet om deze man zo snel mogelijk de laan uit te sturen, hij gaat alleen nog maar meer kapot maken.

En automatisch komt er dan natuurlijk 1 naam bovendrijven als opvolger, ik weet niet of hij nog zo goed ligt bij de achterban maar ik zou het geweldig vinden als Ron Jans zou terug keren op de Nederlandse velden!

Pelle is absoluut het meest besproken speler van Feyenoord op dit moment, wat een belangerijke goals maakt hij, ik gun het hem ook voor al na zijn drama seizoenen bij AZ, leuk dat hij dit recht zet, nu past elke team op hem ze zijn bang om goals om de oren te krijgen van Pelle, maar dat is meer dan logisch natuurlijk, hij is op dreef als hij dit volhoud na de winterstop, dan zie ik hem rond de 25 goals eindigen staat lekker op zijn cv, aangezien het hiervoor best leeg was, leuk voor Pelle en Feyenoord dit, ze hebben er allebei wat aan.

De verassing van dit jaar is echt Pelle !! Nadat guidette terugkeerde naar Man C waren de supporters teleurgesteld en terecht . Guidetti had een imponerende indruk achtergelaten . Maar nu is er een nieuwe held Pelle !

Respect en netjes van Feyenoord , ze pakken weer belangerijke 3 punten !

Pelle wordt de topscorer van Nederland. Zijn grootste concurrent moet 4 wedstrijden missen en dat gaat doorslaggevend zijn.

Wat een zaadwedstrijd was dit! We hebben zeker verdiend gewonnen maar alleen omdat we iets meer wilde als Groningen want die kwamen echt voor een puntje.
Feyenoord speelt de laatste weken al slecht maar dit was weer de overtreffende trap.
Gelukkig is Groningen nog minder anders had het heel anders af kunnen lopen vandaag.
Ben blij dat het winterstop is want volgens mij zijn enkele spelers echt aan rust toe..
Al met al toch weer een geweldige 1e seizoenshelft gehad (alleen de uitschakeling in Europa is doodzonde).

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren