Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

PSV straft armoedig NAC keihard af en pakt wintertitel

Laatste update:

PSV gaat de boeken in als winterkampioen. De Eindhovenaren wonnen zaterdagavond met zeer duidelijke cijfers van NAC Breda, dat het zeker in defensief opzicht niet op de heupen had: 1-6. PSV heeft na achttien wedstrijden veertig punten verzameld, evenveel als FC Twente. Het doelsaldo van de veelscorende equipe (voor de derde keer dit seizoen al goed voor zes treffers) van trainer Dick Advocaat is echter veel beter. PSV heeft nu al zestig keer gescoord; de laatste keer dat een ploeg dat deed voor de winterstop was in het seizoen 1995/96 (Ajax 62 en PSV 61).

/

Op voorhand leek het een schier onmogelijke opdracht voor NAC Breda om te winnen van PSV. De ploeg van Nebosja Gudelj is de minst scorende ploeg van de Eredivisie (veertien treffers), terwijl PSV liefst 54 doelpunten maakte in de eerste zeventien wedstrijden van het seizoen. Als je als NAC zijnde dan ook nog eens dramatisch gaat verdedigen, zoals na elf minuten Mark Looms deed na een verre ingooi, dan weet je dat je het moeilijk krijgt tegen de titelkandidaat. Jeremain Lens was de scherpste: 0-1.

Voor het openingsdoelpunt kreeg PSV ook al de beste kansen op het erbarmelijk slechte veld in het Rat Verlegh Stadion. Een streep van Mark van Bommel ging maar net langs de verkeerde kant van de paal en Lens mikte maar net naast de kruising. De 0-2 zou er ook komen en weer was het Lens die hem maakte. De spits werd in het strafschopgebied neergelegd en hij ging zelf achter de bal staan. Keeper Jelle ten Rouwelaar keerde de inzet, maar Tim Matavz gaf de losgeslagen bal voor en Lens tikte alsnog binnen. NAC leek rijp voor de sloop; echter een minuut na de tweede van PSV kwam de ploeg alweer terug in de wedstrijd.

/

Jordy Buijs, van wie het bekend is dat hij over een begenadigde traptechniek beschikt, schoot van een meter of zestien fantastisch binnen. Het fanatieke NAC-publiek ging achter de ploeg staan, maar lang zou de feestvreugde niet duren. Opnieuw slecht verdedigen van NAC (weer Looms) zorgde ervoor dat Kevin Strootman zijn ploeggenoot Georginio Wijnaldum kon bedienen voor de 1-3. Daar zou het niet bij blijven: nog voor rust scoorde Mathias Zanka Jørgensen ook in zijn tweede wedstrijd als basisspeler in de competitie. Ten Rouwelaar kwam te snel zijn doel uit en de bal werd door een NAC’er zomaar in de voeten geschoven van de Deen, die het cadeautje gretig uitpakte.

Coach Gudelj greep in en haalde de zwakke Looms (alsmede Anouar Hadouir) in de rust naar de kant, maar zijn ploeggenoten leerden er niet van. Opnieuw verleende NAC alle medewerking en opnieuw profiteerde PSV met alle liefde: Luciano Narsingh ontsnapte en tekende voor de 1-5. Het Bredase publiek zag er de humor blijkbaar wel van in en ging op cynische wijze massaal achter de ploeg staan; een tweede eretreffer leverde het echter niet meer op. Sterker nog, Jürgen Locadia produceerde in de slotfase de zesde treffer van de op verplaatsing spelende ploeg.

PSV wordt landskampioen en NAC Breda degradeert

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

PSV geeft zwemles aan Nac. Toch schandalig dat hier op gevoetbald mocht worden..

NAC ontzettend zwak, en PSV maakt hier dankbaar gebruik van. Hulde overigens voor het Nac-publiek, dat noem ik pas steunen!

22 december 2012 om 22:38

Inderdaad, dat veld was echt schandalig. Man of the match vind ik Strootman. Die speelde erg goed, vooral dat overstapje op het laatst was om van te smullen!

Had misschien nog wel meer ingezeten, wel fijn voor Locadia dat die een goaltje meepakt.

22 december 2012 om 22:46

Ook zag ik Strootman nog heel wat volle sprintjes trekken toen ze al 5-1 voor stonden. Geweldige mentaliteit

22 december 2012 om 22:51

Viel mij ook op ja! Ook Lens en van Bommel jaagden nog goed door hoor.

Hopelijk houden ze dit vol en krijgen ze niet te veel van die wedstrijden als tegen Vitesse en NEC waarin ze minimaal 5x hadden moeten scoren maar toch puntverlies lijden.

23 december 2012 om 08:41

Ik denk dat onderandere daar ook een deel van het doelsaldo van PSV aan ligt, het constant doorbeuken op een tegenstander die het toch al niet meer geloofd. Nu moeten ze die mentaliteit ook blijven brengen wanneer het niet lukt.

Al vind ik dat dat bij de laatste wedstrijden meer aan de ineffectiviteit van Lens en Wijnaldum lag dan aan het team Psv.

Goh nu gaan alle kansen er wel in en dat tegen notabene NAC waar we voor het eerst sinds 6 jaar hebben gewonnen.

Heerlijke wedstrijd gezien en het doelsaldo gaat nog ff flink omhoog. Dat NAC was wel echt dramatisch maar dan ook echt dramatisch. Dat gaat echt niet goed komen in de 2e helft van het seizoen als ze zo doorgaan.

Duo V/ Bommel en Strootman waren weer eens op hun best. Jammer dat we weer een goal tegenkrijgen die erg mooi was, de laatste tijd krijgen we alleen maar mooie goals tegen denk aan ( Maher, Palsson, en nu Buijs ).

Hopelijk heeft Advocaat ook gezien dat Zanka in de basis moet blijven want ik vind hem een veel betere indruk maken dan Derijck. Vind Derijck maar niks het word tijd voor het duo Marcelo - Zanka.

Heerlijk als koploper de winterstop in met de gedachte dat je Pieters, Willems, Mertens, Marcelo terugkrijgt en beginnen we gelijk tegen PEC Zwolle thuis.

Iedereen fijne kerstdagen en alvast een gelukkige nieuwjaar .

22 december 2012 om 22:47

Vooral die eerste zin van jou, zou je aan het denken moeten zetten.

Was het nu een geweldig spelend PSV of een abominabel zwak Nac, dat het gros van de kansen van PSV waaruit bijna iedereen op deze site ook nog gescoord zou hebben, mee hielp voor te bereiden?.

Ik denk vooral het laatste. Het feit alleen al dat je in wezen jezelf verwonderd dat nu wel alle kansen bijna een doelpunbt opleveren zegt derhalve genoeg.

Kijk naar hoe Heerenveen Vitesse bij de strot pakte, hoe dicht die erop zaten....en vergelijk dat met NAC vanavond. Als je dan ook nog ziet dat vooral Looms bijna een PSV shirt had kunnen aantrekken, immers hij had een assist op Lens en hij passte de bal in dee eerste helft in de voeten van Strootman.....

Nee. Vanavond was het meer te danken aan het gigantisch zwakke NAC ipv het geweldig spelend Psv. Immers Psvg hoefde niet eens geweldig te spelen, het kreeg het vrijwel in de schoot geworpen. Dus eerder een geval van bijna gratis 3 punten. Maar goed die tellen ook!.

22 december 2012 om 22:51

Het valt me op dat echt alle Ajacieden dit wijten aan het slechte spel van Nac, maar volgens mij heeft Ajax ook dik gewonnen bij Nac, en dan zeggen jullie wel weer dat het zo'n geweldige pot van Ajax was enzo, beetje hypocriet hoor. Ik zeg niet dat PSV heel geweldig speelde, en NAC was ook slecht, maar 60 goals in 18 wedstrijden krijg je niet cadeau, dus het komt een beetje denigrerend over wat je zegt. Weet niet of het zo bedoelt is, maar het is in ieder geval onzin in mijn optiek.

22 december 2012 om 22:54

Je eigen comments zouden jou ook eens aan het denken kunnen zetten. Hoe je het wendt of keert PSV wint verdient én speelde NAC gewoon van de mat.

22 december 2012 om 22:56

@rodenski
Nou is het bij jouw wel altijd zo als psv wint dat de tegenstander abominabel is dus die onzin die jij uitkraamt neemt hier al jaren niemand serieus.

22 december 2012 om 22:58

Natuurlijk, ik ben het met de meeste eens dat NAC Breda echt verschrikkelijk slecht was maar dat betekent niet dat NAC Breda alle 6 goals gratis heeft gegeven.

Misschien heeft het wel te maken dat Strootman en Van Bommel er wel kort op zat en andersom niet? Die Looms vond ik bij Heracles Almelo ook altijd 1 van de zwakste op het veld en het is bijna onbegreplijk waarom NAC hem heeft gehaald.

Nee je kan niet ontkennen dat PSV hier en daar paar goeie aanvallen hebben laten zien en ook nog eens goed heeft gespeelt.

NAC Breda moet zich keihard zorgen gaan maken want zo doorgaan in de 2e helft zie ik ze geen wedstrijden winnen.

22 december 2012 om 23:08

@wilshere

Is dat het enige wat je kan zeggen?. Wie heeft het over Ajax?. Volgens mij speelden PSV en NAC vanavond of niet dan?. Hou het daarbij dan en als je vind dat supporters van Ajax te positief over een resultaat tegen NAC denken, moet je daar op reageren als die wedstrijd gespeeld is en niet hier...... het gata namelijk niet over Ajax.

22 december 2012 om 23:10

@tillaart

Dat beweer ik ook niet. Niemand zegt dat het onverdiend is, ik zeer zeker niet. Z|elfs niet dat PSV idd NAC wegveegde.....maar daarin ligt wel gelijk het gevcaar dat je de realiteit uit het oog verliest en PSV meer waarde toedicht dan dat realistisch is........

Daarvoor moet je ook de manier van spelen van NAC tegenover zetten, de spelopvatting òf juist misschien wel helemaal geen opvatting van NAC zijde.

22 december 2012 om 23:16

Ik dicht PSV helemaal niet teveel toe. Integendeel zelfs: ik heb al veel wedstrijden mezelf zitten verbijten omdat PSV niet doet waartoe het wel in staat moet zijn. Ze hebben een geweldig elftal maar brengen niet altijd wat ze moeten brengen. We zouden eigenlijk een aantal punten los moeten staan maar omdat we te weinig (ja te weinig) doelpunten maken leiden we nogal eens puntverlies.

Echter om als een van de eerste comments in dit topic te beginnen over de zwakte van NAC vind ik weer erg typisch.

22 december 2012 om 23:16

@stratumseind

Nogmaals. Wat jij uitkraamt interesseerd me totaal niks. Gelukkig ben ik niet zo een ijdeltuit als jij, dat je het lef neemt om voor anderen te spreken met je 'niemand'.
Wij gaan echt nergens meer inhoudelijk over discussieren, hoe graag je dat ook wilt, want je blijft maar volharden om met mij in discuyssie te gaan. Maar dat lukt alleen niet zo goed hè?. Je hebt er immers 2 voor nodig die dat willen.......

Geef dus gewoon op. Ik wil niet. Laat het tot je botte hersens doordringen.

22 december 2012 om 23:19

Je bent toch een Ajax-supporter? Verder zeg ik niets over Ajax dat negatief is, ik maak alleen een vergelijking. Die zeer terecht is. Jij hebt blijkbaar niets te zeggen omdat je weet dat je reactie onterecht is.

22 december 2012 om 23:29

@tillaart

Maar natuurlijk begin ik daar wel over. En waarom?. Omdat het wel degelijk te maken heeft met vandaag. PSV heeft dit seizoen 1 keer gelijk gespeeld èn maar liefst 4 keer verloren..... dat op zich is tot daar aan toe, maar dan hoor je vooral de psv-supporters mopperen en is er van alles mis. Alleen moet je dan als het mis gaat ook kijken naar wat de tegenstander doet.......
Nu win je, maar ook dan moet je kijken naar wat de tegenstander doet.

Alleen nu ontbreekt het vele supporters aan superlatieven voor de eigen spelers, terwijl het toch echt wel wat genuanceerder ligt dan dat.

Het mooiste voorbeeld vanavond kon je zien aan de manier van opvatting bij Heerenveen (tegen Vitesse) en dat vergeleken met de opvatting en manier van spelen bij Nac. NAC liet PSV veel te veel ruimte, soms wel 10 meter. Ja.....dat PSV goed kan ballen weet iedereen wel, maar dan moet je het niet nog makkelijker voor ze maken. En ja......dan kan je zeggen dat PSV dat afdwingt, dat kan.....maar als je eerlijk bent speelde NAC al vanaf minuut 1 zo, toen er dus nog niets was afgedwongen.

Het wachten is dus op wanneer het weer tegenzit en dan de verbaasde reaktie's van de psv-supporters hier. Het gemopper zal dan wel niet van de lucht zijn.

22 december 2012 om 23:37

ik ben het met stratumseind eens dat echt Niemand op jou commentaar zit te wachten

22 december 2012 om 23:39

@wilshere

Het heeft niks te maken of je iets positiefs of negatiefs zegt mbt Ajax.
De vergelijking alleen al heeft totaal geen zin. Het gaat namelijk in dit topic niet over Ajax. Alleen schijnen hele volkstammen zich hier op Voetbalzone niet anders te kunnen opstellen door maar continu de vergelijking aan te gaan met Ajax.

Eigenlijk wel lachwekkend als je je bedenkt dat er ook vaak geklaagd wordt dat er zoveel Ajax artikelen geplaatst worden op Voetbalzone en dat veel van die klagers dan ook zelf in niet-ajax topics toch weer gan verwijzen naar Ajax.....

En terugkomend op dat jij vind dat jouw reaktie zeer terecht is.......ja het is terecht als je aangeeft dat Ajax het net zo simpel had dat is waar, maar anders dan dat jioj wilt doen laten geloven liepen de ajacieden echt niet te jubelen en kwam men niet superlatieven te kort..... omdat men in Amsterdam wel weet dat het een overwinning was waaraan je echt geen grote prestatie kan afmeten. En dat heeft alles te maken met de weerstand of beter de geen weerstand die NAC bood.

Maar de Amsterdammers zijn misschien wel intelligentere supporters als zij dat wel doorhebben. Misschien.

22 december 2012 om 23:41

@ehvtje

En dat verbaast mij helemaal niet van jou. Gek hè?.

22 december 2012 om 23:58

Dat hebben ze eigenlijk wel gedaan. Alleen PSV heeft het afgedwongen en dat is wat ze in de meest uitwedstrijden hebben nagelaten

23 december 2012 om 01:10

@ehvtje

Daar heb je het toch behoorlijk fout.

Waar jij het lef trouwens vandaan haalt om te klagen over het commentaar van Rodenski. In tegenstelling tot jou weet hij wel reacties te geven die aan de regels voldoen, te zien aan het punten verschil van 189

23 december 2012 om 01:11

Wat een lappen tekst zeg.
En ook of topic.

On
Nac speelden beroerd, en PSV heeft daar goed van geprofiteerd.
Prima uitslag, drie puntjes, winterkampioen, dus geen reden voor geklaag nu.

23 december 2012 om 01:20

@wilshere

Ik wijt het eerder aan het kwaliteitsverschil. Even eerlijk , een normale topclub wint gewoon simpel van Nac. Als NAC voor zijn eigen doen ook nog eens slecht is (persoonlijk vond ik ze vandaag slechter dan tegen Ajax) en PSV gewoon goed speelt dan krijg je gewoon dit soort grote uitslagen.

Maar de opmerking van Rodenski dat PSV niet eens geweldig hoefde te spelen en toch de 3 punten zou krijgen is natuurlijk wel een feit. Het enige wat het vergt is voldoende concentratie. Al verpruts je nog zoveel kansen , ook speel je nog zo weinig creatief : uiteindelijk win je dan nog. Het enige moment waarop NAC zelf een kans heeft is als ze zelf goed spelen en PSV minder speelt.

Dit geld eigenlijk voor alle topclubs bovenin , een laag geklasseerde club die slecht speelt zal niet kunnen winnen als het zijn dag niet heeft. Nou kun je gerust zeggen dat NAC zijn dag vandaag niet had. Als ze spelen zoals tegen Feyenoord en Feyenoord speelt slecht dan kunnen ze het nog moeilijk maken en misschien zelfs een stunt uit halen. Maar als NAC in die wedstrijd net zoals vandaag voor de dag kwam won Feyenoord daar gewoon simpel.

23 december 2012 om 08:47

Wat ik schitterend vind is dat PSV deze uitslag neerzet op dat knollenveld waar een bal niet eens op rolt!

Wat betreft de wedstrijden waar PSV punten in verloor (behalve RKC & Ajax) lag het er meer aan dat PSV niet scoorde vanwege de ineffectiviteit van met name Wijnaldum en in midnere mate Lens, dan aan de kracht van de tegenstander,

Vitesse had namelijk al in de eerste helft beslist moeten zijn met een doelpunt of 3. Zelfde gelde voor FC Utrecht en helemaal voor Nec. Al met al heeft PSV pijnlijk puntverlies geleden en had het die punten wel gehad als Wijnaldum 10% effectiever zou zijn geweest.

Het klinkt hard dat ik Wijnaldum er zo uit pluk, maar iedereen ziet toch dat die jongen prima voetbalt tot hij voor het doel komt.

23 december 2012 om 09:49

Het punt is ook dat het niet alleen voor PSV een makkie was, maar ook voor Ajax. Het is dan erg makkelijk om te zeggen dat alle Psv'ers jubelden, want dat is helemaal niet zo. En die punten zijn niet cadeau gekregen, op zo'n veld voetballen is überhaupt geen makkie. PSV heeft er ook 6 jaar niet gewonnen.

23 december 2012 om 12:36

@rodenski #79: alleen al die laatste opmerking van jou over intelligentie toont voor mij voldoende aan dat jij waarschijnlijk zelf over een niet al te hoog IQ beschikt...

Je begint je hele betoog door de prestatie van PSV af te zwakken met een opmerking over de zwakte van Nac. PSV heeft al zes jaar niet gewonnen in Breda en dan is het prettig als ze NAC zo van de mat af tikken. Ik was er vooraf een beetje bang voor maar ben heel blij dat PSV zeer gretig en goed speelde. Ze hebben deze overwinning afgedwongen en zorgden ervoor dat NAC niet de kans kreeg om sterk te kunnen spelen. Dat is ook een kracht.

Als we jouw redenering volgen dan kun je ook zeggen dat ajax van PSV heeft gewonnen omdat PSV echt heel erg zwak was die wedstrijd. Maar daar zul je het wel niet mee eens zijn vermoed ik.

26 december 2012 om 17:42

@war75

De opmerking mbt intelligentie, daar gebruik ik ook zelfs tot 2 maal toe het woord misschien....waarmee ik het dus niet stel als een feit, maar het open laat voor discussie.

En ja natuurlijk zwak ik de prestatie wat af, dat is ook normaal. Immers NAC is beduidend zwakker dan de laatste jaren het geval is. Al schijnt dat tot sommige niet echt doorgedrongen, want die doen nog steeds of NAC een goed team heeft dat in staat is om te stunten....nou dat heeft het helemaal niet meer!. En dat moet gezegd kunnen worden. Dat sommige er dan heel veel meer van willen maken om er een grootse prestatie van te willen maken omdat men er al 6 jaar niet heeft weten te winnen....dat is pas belachelijk, weant dan ben je dus bereid om de realiteit uit het oog te verliezen.
Jij noemt het dat PSV het heeft afgedwongen..... ik zeg dat PSV niet veel hoede af te dwingen, misschien wel helemaal niets, omdat NAC gewoonweg vanaf minuut 1 niet thuisgaf.

En ja, PSV was zwak in de wedstrijd tegen Ajax en ja dfat was ook achteraf de doorslaggevende factor dat het voor het oog een simpele terechte overwinning werd. Ja terecht, zoals ook de overwinning van PSV op NAC gewoon terecht was....alleen moet je er niet veel meer van maken dan dat het eigenlijk was.....

Een zeer verdiende overwinning, nu hopen dat we aan het eind van het jaar ook nog bovenaan staan!

Dit had ik nooit verwacht zeg, ongelovelijk.
Psv heeft het zo moeilijk altijd in Breda en wint nu makkelijk met 1-6

22 december 2012 om 22:50

De winterkampioen word geen kampioen tenminste dat is al een aantal jaren zo. Dus er is nog hoop. En uiteindelijk zijn ze met Twente de winterkampioen want die hebben het zelfde aantal punten, alleen een beter doelsaldo. Hopelijk sluiten wij morgen ook weer bij want na de winterstop is het meteen volle bak met Feyenoord en Vitesse.

Kerstcadeautjes werden nu al uitgedeeld door Nac. Geeft ook niets want die ploeg staat niet voor niets in de degradatiezone. Laat die Psv'ers maar weer lekker gaan zweven nu ze weer een middelmatig ploegje verslaan. Zodra er weer echte tegenstand komt laten ze weer punten liggen.

22 december 2012 om 22:42

Wat is dit weer een rare actie, waarom denk je dat alle Psv'ers gaan zweven? Denk je dat de PSV -fans blind zijn ofzo? Wij zien ook wel dat NAC dramatisch was, en dat het seizoen nog heel lang is. Er is nog niets gewonnen of verloren, maar dit is een lekkere afsluiting van het jaar.

22 december 2012 om 22:52

Jij bent nog één van de weinige realistische hier, het grootste deel van de mensen die hier komen, ongeacht welke club, denken na zo'n prestatie al kampioen te zijn, die zien geen dramatisch nac en al helemaal niet dat er nog 16x gespeeld moet worden

22 december 2012 om 22:55

Ach, het is allemaal opportunistisch, Ajax wint tegen City, en spelen vervolgens weer gelijk tegen een matig teampje in de Eredivisie, elk team heeft matige wedstrijden ertussen zitten, en veel teams hebben matige verdedigingen, toch is deze winst ook tot stand gekomen door goed spel van Psv. Je kunt ook zeggen dat NAC gewoon compleet overrompeld is door PSV en daarom zo slecht speelde. Ik weet in ieder geval uit ervaring, (2e seizoenshelften bij Rutten) dat het nog lang duurt en spannend gaat worden. Denk dat het tussen Ajax, PSV Feyenoord en Twente gaat. Vitesse zal langzaam wegzakken, vooral zonder Bony.

23 december 2012 om 03:51

Ik hou mijn hart nog vast als ik het schema van mijn club zie.

Az uit
Heerenveen uit
Twente uit
Vitesse uit
Feyenoord uit

Wordt een hels karwei om aan het eind nig eerste te staan.

23 december 2012 om 08:52

Dat is het leuke van een competitie... iedere ronde moet je weer! Al denk ik dat wanneer PSV de lekken in de winterstop dicht dat je AZ en Heerenveen uit niet als een echt zware pot hoeft te zien mits hun vorm niet ineens gigantisch verbeterd.

Twente en Feyenoord uit kan PSV zomaar verliezen en zou geen schande zijn.

De punten van Vitesse moeten mee worden genomen uit de tweede voetbalhal van Nederland. Hopelijk nemen we een vol uitvak mee, zitten er een keer het dubbele aantal mensen bij Vitesse in het stadion.

22 december 2012 om 22:54

Inderdaad ze hebben nu alle ploegen 1 keer gehad en het minst van allemaal punten verspeeld en de meeste goals gemaakt.
Hoezo flutreactie????

22 december 2012 om 22:56

En ploegen al twee keer gehad.
PSV heeft angstgegner NAC twee keer gehad en Ajax krijgt angstgegner Utrecht morgen voor de tweede keer (beker niet meegerekend), dat zijn toch wedstrijden waar menig fan minder naar uitkijkt dan naar bijvoorbeeld AZ oid.

Wanneer PSV zijn kansen afmaakt loopt het als een trein. Deze ploeg heeft zoveel aanvallende kwaliteiten dat de grote overwinningen in dit seizoen niet raar zijn. Het is juist eerder raar dat ze ook wedstrijden spelen waarin de kansen niet benut worden. PSV speelde een wisselvallige eerste seizoenshelft maar is toch de minst wisselvallige ploeg van allemaal. Met 40 punten nu bovenaan en alles staat dichtbij elkaar. PSV de verdiende winterkampioen. Laat het de voorbode zijn voor de echte landstitel!

wintertitel leuk maar daar koop je nis mee, uiteindelijk draait het erom waar je staat na 34 wedstrijden.

verbaas me niet, met zo een miljoenen ploeg is deze score best aardig

PSV geen kampioen (nog een zeer zwaar uitprogramma), NAC degradeert wel.

22 december 2012 om 22:48

Vorig seizoen had PSV juist een makkelijker programma dacht men, het is wel gebleken dat makkelijke programma's niet bestaan in de Eredivisie, in principe kan iedereen altijd verassen.
Ik zie PSV nog steeds als voornaamste kampioenskandidaat samen met Twente en Ajax, Vitesse is echt weg aan het zakken de laatste weken en Feyenoord is nog niet rijp, Twente pakt haar punten wel en Ajax is Ajax, die zijn net als PSV ongeacht het seizoen altijd wel kampioenskandidaat.

23 december 2012 om 01:05

PSV heeft inderdaad nog een paar moeilijke uitwedstrijden maar welke club niet?
PSV moet nog uit tegen Twente waar ze het over het algemeen best aardig doen, uit naar Vitesse wat makkelijker is dat thuis tegen Vitesse, omdat Vitesse thuis het spel moet maken en dat kunnen ze niet. Ze hebben niet voor niks veel meer punten in uitwedstrijden gepakt
En uit naar Feyenoord dat is nog de moeilijkste wedstrijd denk ik en daar zie ik PSV ook niet zo maar winnen.
En dat zijn ook meteen de enige uitwedstrijden die PSV nog moet tegen clubs uit het linkerrijte, dus dat zware uitprogramma valt ook wel mee.

23 december 2012 om 04:26

Ehm ...

- Fc Twente
- Feyenoord
- Vitesse
- Az
- Heerenveen

Zijn allemaal lastige uitwedstrijden waar je punten kan verliezen, en ook tegen het altijd lastige Roda (voor psv dan) is het nog niet zomaar beslist.
De "derby" tegen willem 2 is ook altijd lastig.

23 december 2012 om 14:33

Ach Heerenveen en AZ kun je toch moeilijk nog lastige uitwedstrijden noemen. PSV heeft de laatste 3 wedstrijden met 5-1 gewonnen van Heerenveen.
En de derby tegen Willem 2?
PSV heeft 25x meer kwaliteit dan Willem 2 dus dat zal niet zo'n probleem zijn,
En de laatste 2 seizoenen wint PSV gewoon makkelijk van Roda hoor.

Voor NAC was die het einde van de wereld gister helemaal niet zo erg geweest, dat had een 1-6 afstraffing bespaard

Nee zonder grappen , wat een klasse verschil zeg. NAC komt kwaliteit tekort en speelde het daarbij ook nog eens dramatisch. PSV zeer goed gebruikt gemaakt van de ruimte en een dik verdiende 1-6 zege. Die had nog wel hoger kunnen uitvallen als men serieus had gespeeld het laatste half uur. Maar ach , 1-6 is toch ook prachtig ?

Complimenten voor het NAC publiek , ondanks de armzalige prestaties op het (even armzalige) veld levert het publiek op de tribune een grote triomf. Echt diep respect hoor , alleen daarom al hoop ik dat NAC erin blijft. Maar ik vrees toch echt heel erg voor de ploeg.

Goed voetbal voor zover dat kan op deze modderpoel. PSV speelde goed. Wat me echt opviel was het wederzijdse respect naar elkaar van de PSV en NAC spelers. Ook naar de arbitrage werd gewoon een keer normaal gedaan. Ik zag de scheidsrechter zelfs lachen in de wedstrijd. Dit heb ik zo gemist de afgelopen jaren op het voetbalveld.

Het NAC publiek verdient ook een compliment. Geweldig als je zo achter je ploeg blijft staan. Advocaat gooit de 2 grootste talenten uit de opleiding er nog maar eens in.

Ook hier is natuurlijk niks mis mee. Jammer dat Koch zijn debuut nog niet mocht maken, maar dat komt binnenkort vast wel.

PSV Herbstmeister. Nu nog hopen dat ze aan het eind van de rit op dezelfde plek staan.

23 december 2012 om 08:55

Is een keer wat anders, grote uitslag in een modderpoel dan gezeur over de lengte en vochtigheid van het gras.

Mooi avondje Nac hoor, 6 goals om de oren gekregen. Maar het bier heeft gesmaakt in Breda!

Psv speelt wel lekker hoor, veel kansen die er nu gelukkig voor hun wel in gaan.. in tegen stelling tot eerdere wedstrijden!

22 december 2012 om 22:49


Verder gingen vandaag de kansen er weer niet in zoals het hoorde in mijn ogen, het werd dan 1-6 maar het had ook net zo goed 1-10 kunnen zijn.
PSV mist toch echt de precisie de laatste weken.

Ik vind NAC echt het slechtste team in de Eredivisie. Zit totaal geen positiespel in en het oogt heel ongemotiveerd. Netjes van PSV dat ze 'gewoon' de punten pakken.

NAC is toch echt het niveau van Jupiler League geworden. Toch jammer want ze deden het altijd wel aardig.. Leek wel een oefenwedstrijd voor Psv.

Het veld was bizar slecht. Daarom des te knapper vind ik dat PSV het voetballend zo goed deed vanavond. Veel combinaties, erg aanvallend, en wederom een Strootman die voorop gaat in de strijd. Een grote speler in wording. Hulde voor Psv.

Remember Heereveen vorig seizoen: laatste wedstrijd voor winterstop. 1-5 en speelde op het niveau Arsenal...(misschien overdreven) en PSV werd kampioen volgens iedereen. Na de winterstop, PSV stortte neer. Nu wil ik niet gaan zeggen dat het dit jaar weer gebeurd., maar laten we nog niet te vroeg juichen.

22 december 2012 om 22:53

Dat is zo. Niet te vroeg juichen.

Kijk alleen maar vanavond naar het verschil in opvatting bij de Friezen, hoe die Vitesse bestreden en naar de manier hoe NAC er tegenaan ging. Of misschien zelfs NEC vorige week tegen Psv.

NAC deed niets. Stond ook gemiddeld genomen 10m meter afstand te dekken, waardoor het PSV alle kans gaf en als dat nog niet genoeg was hielp het PSV ook een handje..... te denken valt aan de assist van Looms op Lens, maar ook na de onderschepping in de eerste helft van diezelfde Looms, die dan de bal net zo makkelijk in de voeten speelt van een Strootman, die dan heus wel de vrije man vind..... nee....psv terecht gewonnen, maar deze wedstrijd is totaal geen maatstaf voor wat dan ook....... daarvoor was het ook nooit een wedstrijd vanaf minuut 1 al niet.

22 december 2012 om 22:57

idd, men vergeet dat 1 zwaluw geen zomer maakt, psv heeft al vier keer verloren tot nu toe en daar kan zomaar een verlies bij komen.

Wat een dramatisch veld en wat is NAC dramatisch slecht.
Een van de makkelijkste wedstrijden van het seizoen.

Leuke uitslag maar zegt helemaal niets. Van mij mag Nac deruit, kunnen we tenminste volgend jaar in de JL zes punten bijschrijven als Telstar zijnde. Van deze ploeg kan in deze vorm iedereen winnen. Gefelciteerd PSV fans, blij voor jullie dat jullie weer eens wat te jubelen hebben zo vlak voor de kerst.

22 december 2012 om 23:03

Als je 60 goals in de competitie hebt mogen aanschouwen, 22 in de el , 10 in de beker en 4 om de jc schaal hebben we wel wat meer te juichen gehad dacht ik zo.

Strootman speelde erg goed en Zanka ook (al hoefde die natuurlijk helemaal niets te doen haha..).

Ook Wijnaldum speelde weer eens goed, valt me erg op dat hij altijd goed speelt wanneer het elftal ook goed speelt. Als het niet wil lukken is Wijnaldum ook nergens te bekennen.

22 december 2012 om 22:54

Haha wat betreft die goal heb je gelijk.. viel mij ook wel op ja.. beetje sneu.

Maar strooide echt wel met goede passes en had goede loopacties. Een stuk beter dan dat we gewend zijn van hem.. laten we het daar maar op houden.

Kan hoe dan ook niet wachten tot Toivonen terug is

Herbstmeister !!!! En dat op een knolle veld en in Breda .wijnaldum gescoord.
Als dat geen voorbode is voor een mooie zomer........

60 goals in 18 wedstrijden is gewoon erg knap. En dan zit je nog bij lange na niet bij de topscoorder van de eredivisie. iedereen pakt goals mee. Toch moet het beter 2e seizoenshelft want ze zijn nog te wisselvallig.

Goede wedstrijd van Psv, door de goede eerste 30 minuten heeft Nac zich geen illusies in het hoofd kunnen halen met oog op een mogelijk resultaat. Daarnaast werd door iedereen van PSV continu fel druk gezet, wat mede de oorzaak was van het hoge aantal fouten aan de kant van Nac (naast hun onkunde dit seizoen). Fijn om eindelijk van die negatieve reeks tegen Nac af te zijn.

Ik hoop wel dat Nac snel beter in vorm komt en niet degradeert. Vind het een erg sympathieke club en er stond weer een fantastisch publiek, zoals altijd.

Van te voren had ik eigenlijk verwacht dat PSV zou verliezen, aangezien ze bijna altijd punten verspelen in Breda, maar tijdens de wedstrijd had je eigenlijk geen moment het idee dat het fout kon gaan.

Wel nog een kritiekpuntje. Waarom laat je in zo'n wedstrijd niet Menno Koch debuteren de laatste 10 minuten ofzo? De wedstrijd was toch al lang beslist en er was ook nog een wissel over.

NAC gaat er uit vliegen, dit team is onthutsend zwak en er zit geen enkel idee in.

Wat moet je van zo'n wedstrijd zeggen. Het veld was klote, NAC speelde dramatisch en ja, PSV kreeg de doelpunten de eerste helft zowat cadeau.

Dus, de drie punten zijn zeer welkom, echter moeten we aan de wedstrijd verder niet al te veel waarde gaan hechten.

22 december 2012 om 22:57

Bij jouw commentaar sluit ik me volledig aan. Deze wedstrijd is natuurlijk geen maatstaf voor wat dan ook..... ja misschien dat je tot de conclusie komt dat de manier waarop NAC vanavond speelde totaal niet Eredivisiewaardig is en dat men zich wbt degradatie toch wel eens zorgen mag gaan maken......zeker als men op deze manier doorgaat.

PSV speelde zeer goed! Maar dan nog was Looms de beste man van Psv. man, man, man, wat is die kerel D R A M A T I S C H!

Het enige waar het bij ons om gaat dit seizoen is overleven. Dat we nu af zijn gedroogd door psv is geen schande want een nederlaag tegen psv zit er altijd in. Wel prachtig hoe het publiek achter NAC blijft staan! psv heeft de beste selectie van Brabant (misschien wel van Nederland) maar wij het beste publiek!

NAC ZAL Nooit Verloren Gaan!!!

22 december 2012 om 22:55

Fijn dat er mensen ook realistisch zijn, ook VVV werd op deze manier weggeveegd, NAC heeft het geprobeerd met jagen en dat combineren met persoonlijke fouten van verdedigers zorgde ervoor dat het kermis was voor Psv.
NAC moet geen punten pakken tegen Psv, maar tegen Vvv, Willem 2 en Zwolle en clubs in die zone.
Ik hoop dat NAC blijft in de Eredivisie, is toch een stuk cultuur, dan heb ik liever een VVV of Zwolle eruit.

22 december 2012 om 23:03

Dat vind ik zo'n waardeloze opmerking, iedere keer dat ik het weer lees, zoals jij nu hier doet (maar ook vaak in andere wedstrijden tussen andere clubs nog al eens valt te lezen). NAC moet geen punten pakken tegen Psv?. Wat een onzin. NAC moet juist tegen de topteams wel punten pakken wil het het verschil echt maken met de mindere teams waarmee zij concurreren. Dat zijn vaak veelal bonuspunten, punten die ook verschil kunnen maken met je concurrenten die dan niet de punten pakken tegen de topteams uit de competitie......

En als men al die gedachte heeft binnen NAC in dit geval.....dan zit er wel degelijk iets goed mis

22 december 2012 om 23:10

Tja rodenski , gelukkig was deze wedstrijd geen maatstaaf.........
Valt niet mee he om te zeggen dat je een beter psv gezien hebt dat op een abominabel slecht veld tegen een angstgegner gewoon een goed resultaat neergezet heeft..
Maar ja van jouw zijn we het gewend.

22 december 2012 om 23:12

Een verlies tegen psv zit er gewoon altijd in. Het verschil in kwaliteit is zo groot dat NAC alleen kan winnen wanneer psv een slechte dag heeft en als NAC vleugels krijgt door het publiek. Als het dan niet lukt net als vandaag geniet ik gewoon van de sfeer. Volgende keer beter prima toch!

22 december 2012 om 23:48

@stratumseind

Het enige wat ik jammer vind is dat ze jou recentelijk slechts één weekje van voetbalzone schorsten......het had wat mij betreft veel langer mogen zijn dat ze jou een ban gaven.

En stop nu met iedere poging die je aanwend om met mij in discussie te gaan. Dat doe ik al jaren niet meer..... je bent nog erger dan de ezel die zich niet vaker aan dezelfde steen stoot.......

Goeie overwinning van psv ook al werkte nac wel heel erg mee. Maar wat heeft nac een stelletje trieste supporters, die kwamen gewoon helemaal niet naar het stadion gekomen om te voetballen maar gewoon om te rellen en te feesten. Ze waren helemaal niet aan het juichen voor hun team maar gewoon voor de gezelligheid en niet voor het voetbal, dan zie ik ze nog liever fluiten dan weet je te minste dat ze naar de wedstrijd aan het kijke zijn.

22 december 2012 om 23:00

Zoiets heet je club supporteren in goede en vooral in slechte tijden. Ik snap dat je hier niks van begrijpt, aangezien de PSV supporters hun team al uit gaan fluiten als ze met minder dan 2-0 winnen en als ze een paar keer verliezen de spelersbus op gaan wachten! Dat noem ik nou trieste supporters!

22 december 2012 om 23:38

De spelersbank opwachten? Daar stonden echt maar iets van vijf man ofzo. Ik bel wel wat vrienden op, dan gaan we de volgende keer dat NAC verliest ook de bus opwachten. Als echte 'supporters'. Die paar man is toch niet het hele Psv-publiek? Kom nou.

22 december 2012 om 23:01

Rellen? Feesten doen we altijd in Breda ook na een veriles. Wij vinden het kut om te verliezen maar maken er gewoon het beste van. Dat is het verschil tussen psv en Nac. Bij jullie wordt er nog gefloten na een magere overwinning. Dan heb ik liever onze supporters.

22 december 2012 om 23:34

Feesten in het stadion?
Waarom zou je?
Daar kom je toch om voetbal te kijken?
Om te feesten zijn er genoeg andere locaties.

On: winterkampioen heeft ons de laatste jaren niet veel goede gebracht. Maar laten we hopen dat het dit jaar anders is en we weer eens met de schaal omhoog staan.

23 december 2012 om 00:35

Als jij niet feest in het stadion ga dan snooker kijken vriend. Voetbal is emotie, bier, sfeer en gezelligheid. Dus je mag en kan ook feesten! Ga eens een keer verder kijken, kijk eens in Afrika of en Zuid Amerika, daar feesten ze er ook oplos op de tribune.

23 december 2012 om 01:50

Met alle respect, maar NAC heeft niet de doelstelling kampioen te worden en PSV wel. Dat is ook een reden dat we kritischer zijn dan NAC supporters, onze jongens moeten elke wedstrijd winnen en nac hoeft dat niet.

22 december 2012 om 23:02

tja je kunt ook chagerijnig worden en je team uitfluiten, daar heb je ook geen zak aan. Ik ga er dan maar een feestje van maken zou ik zeggen, er zijn ergere dingendan eenn verlies tegen psv
Tip: ga eens een avondje in Breda op stap, leer wat mensenn kennen uit die stad, misschien dat je dan wat anders gaat denken over ze.

22 december 2012 om 23:14

Als je echt van je club houd dan kun je niet feesten als je je team zo ziet spelen.

22 december 2012 om 23:26

Als je echt van je club houdt dan steun je je club in goede en slechte tijden. Nu verliezen we met 1-6, maar gaat de wave toch nog door het stadion. Dat geeft wel aan dat we achter onze club blijven staan! Moeten we onze club massaal gaan uitfluiten dan? Beter gewoon achter hun staan, dan krijgen zij er misschien ook meer geloof in.

Kan me voorstellen dat je jaloers bent, dat publiek van psv alleen gehoord bij de goals...

22 december 2012 om 23:27

Dat jullie allemaal zuur naar huis gaan na een magere overwinning moeten jullie weten. Ik ben in ieder geval blij dat het er in Breda anders aan toe gaat. Hup NAC

22 december 2012 om 23:36

Sallas,

Ik raak zelf niet echt gemotiveerd als iemand voor me juicht terwijl ik aan het verliezen ben. Of dat aan mij licht weet ik niet, maar ik heb liever dat iemand met me meeleeft en zo steunt in plaats van ondertussen lekker te zingen en te springen. Laat staan wanneer ik vernederd wordt en zwaar aan het afzien ben.

22 december 2012 om 23:44

Een wave slaat nergens op bij een 1-6 verlies maar verder vind ik het prachtig dat het publiek vol gas blijft geven. Dat zie je toch niet vaak in Nederland en zeker niet bij clubs van het niveau NAC waar het al jaren ontzettend kut gaat. Daarom kan ik alleen maar Trots zijn!!!

22 december 2012 om 23:45

Nee dan ga je als PSV supporter fluiten. Want daar zijn jullie sterren in.
Oh fluiten is meeleven in Eindhoven nu snap ik het

23 december 2012 om 00:33

Rellen??? Waar??? Niet gezien... Triest, laat mij niet lachen!

Feesten, jazeker, daar staat NAC voor bij ons in Breda. Niemand komt voor het voetbal, iedereen komt voor het bier en de gezelligheid. NAC heeft niet voor niets de grootste bieromzet van NL. Winnen is niet het belangrijkste in Breda, een Noad mentaliteit is het belangrijkste.

Een Avondje NAC is bekend om Bier, Gezelligheid en strijd. NAC speelde vandaag zeer en zeer slecht. Maar de sfeer was geweldig! Daarnaast staan wij graag achter onze club, ook in slechte tijden. Iets wat je zelden ziet in de Eredivisie, het Rat Verlegh stadion zit toch elke keer voor 85%-90% vol ook al gaat het al 2 jaar klote. We schreeuwen onze club naar de overwinning, ook bij een achterstand. Dit zie je alleen bij volksclubs zoals bij Feyenoord (kijk maar toen ze 16e stonden), supporters kwamen altijd en zongen en sprongen. Ook bij een kansloze nederlaag.

Psv, ja ieder zijn eigen club hoor. Maar de meeste supporters gaan al zeiken alspsv met 3-2 wint van Willem II. Ipv uitfluiten zal het eens verstandig zijn om (ook bij een achterstand) je club eens te gaan aanmoedigen. Dat uitfluiten, dat is pas triest. Net als jou reactie. Fijne feestdagen..

23 december 2012 om 03:39

@psvaaron

Meen je dat echt? Jij fluit bij een achterstand liever je eigen team uit, dan ze steunen. In Breda verreweg de beste supporters van Nederland. Daar zouden veel fluitende "supporters" elders een voorbeeld aan moeten nemen!

Gefeliciteerd Psv. Wat heb ik genoten van dit doelpuntenfestijn. Twente en PSV gaan vechten voor de titel. Twente heeft spelers met meer individuele kwaliteiten maar PSV heeft meer spelers die doeltreffend zijn dus ik denk dat het doelsaldo van PSV beslissend wordt.

Heerlijk, ik zie dit PSV ook ver raken in de CL, mits zij hun verdediging versterken, want hun aanvallende kwaliteiten zijn om van te smullen. Als Wijnaldum efficienter wordt zal dit zeker een speler zijn die minimaal de Europese subtop aan kan.

Verdedigende aankopen stel ik voor: Gouweleeuw (rond 3/4 miljoen euro), Virgirl Van Dijk (5 miljoen) en Vrsaljko van Dinamo NK (1-2miljoen).

Verder hoop ik dat Tyton weer de kans krijgt, want een Tyton in oude vorm is een keeper voor de Europese subtop, alhoewel Zoet ook een kans zou moeten krijgen.

23 december 2012 om 00:00

Ik neem aan dat dit alles sarcastisch is bedoeld. 1 -6 winnen bij NAC is net ff wat anders dan in een vol Camp nou spelen lijkt me.

23 december 2012 om 00:10

Ik kijk natuurlijk niet naar 1 wedstrijd en ik verwacht ook niet dat PSV schittert in Camp Nou, maar de groepsfase overleven in de CL en overwinteren in de CL zou voor ons geweldig zijn.

Met deze verdediging wordt je daar gewoon afgestraft, ook al speel je tegen een FC Kopenhagen. Deze verdediging is van het niveau subtop Eredivisie.

Hoe.kunnen mensen hier nu zeggen dat het beter is om te fluiten dan jezelf als publiek zo enorm laten horen ondanks je diepe nederlaag? NAC is ondertussen dat het minder gaat dus dan leg je je daarbij neer. degenen die NAC de laatste weken hebben gevolgd weten dat het beter begint te spelen. Zeker met hooi en verbeek op de flanken. Echter is looms van het niveau nul en dat bleek vandaag al na tien minuten. Niemand bij nac zal veel waarde hechten aan deze wedstrijd aangezien het de nummer 1 is en nac de nummer 16. Ik heb zeker het vertrouwen dat we boven de degradatie streep zullen eindigen. Ik heb ondanks de nederlaag met name in de tweede helft een top avond gehad in het stadion en daar zal menig aanwezig supporter, ook van psv, het met mij eens zijn.

Gefeliciteerd met jullie winterkampioenschap Psv. Het is dus duidelijk dat Karelse niet de oorzaak was voor de wat mindere prestaties van Nac dit seizoen, Gudelj probeerd het wel maar krijgt er geen rek in. Al hoop ik dat zij na de winterstop elan in krijgen.

Mooie overwinning voor Psv. Als PSV eenmaal op voorsprong en het begint te draaien lijken ze voor niemand af te stoppen. Toch heel apart dat de ene week de ene na de andere goal valt en de volgende wedstrijd je dood loopt te ergeren aan het gebrek aan scherpte, zowel bij de afronding als de eindpass. Eerlijk gezegd heb ik nog mooit een ploeg gezien waarbij het verschilzo groot is.

Over de wedstrijd dan; was PSV zo goed of NAC zo slecht. Die vraag vindik eerlijk gezegd onnodig. Het heeft allebei met elkaar te maken. PSV begon scherp en dat leverde al vrij snel een goal op. Vanaf dat punt lijkt NAC heel slecht. Maar dat komt ook omdat NAC moet komen. Dat doen ze sowieos niet graag, het spel maken. En op zo'n knollenveld lukt dat helemaal niet.
PSV kan juist van de ruimtes gebruik maken, maar speelde dat ook heel goed uit. Bijna alle goals kwamen niet door geluk maar door de klasse van Psv. Matavz die twee keer heel scherp was (bij de penalty en de scrimmage voorafgaand aan e goal van Zanka), Strootman die goed doorjaagd bij balverlies. Al met al een dik verdiende overwinning.

Moet wel zeggen dat het NAC publiek een pluim verdiend. Ondanks de zeperd achter je ploeg blijven staan, zeer knap.

23 december 2012 om 03:47

Wat een supporters in Breda. Zie je zelden tegenwoordig dat er zo achter een verliezend team wordt gestaan. Hulde, voor mij de beste supporters van NL

Ach, over de wedstrijd zal ik niet beginnen. Incasseren en doorgaan.

Maar die sfeer vanavond.... Man man man!!! 1-6 achter maar de wave gaat rond, het clublied wordt massal gezongen en het is een groot feest op de tribune! Na de 1-4 zat ik er even in, maar uiteindelijk ontzettend trots op mijn club, met een glimlach naar de kroeg na een oorwassing tegen Psv. Fantastisch.

Wij hebben een les voetballen gekregen, maar de Psvers een les supporten!!

23 december 2012 om 02:52

Ik vond de sfeer ook bewonderingswaardig. Complimenten aan de Nac-supporters!

Wel een vraagje: Werd er aan het eind nou "wij krijgen voetballes!" gezongen? Zo klonk het namelijk op TV. Wat ik overigens wel grappig vond.

23 december 2012 om 03:55

Het klonkt inderdaad erg naar ' Wij krijgen voetballes '.

23 december 2012 om 10:38

Wij krijgen voetballes, Barca Barca Breda komt eraan, wij gaan Europa in..
Et was allemaal aanwezig in de thuisvakken

23 december 2012 om 12:30

Je Vergeet Messi Messi Looms die komt eraan, Looms die komt eraan, Looms die komt eraan!!

Bij vlagen cynisch, bij vlagen trots. NAC is de mooiste club van het land, wij gaan nooit verloren!

ook al vindt ik het jamme,maar proficiat psv, met deze stand.

Over een ding is geen twijfel mogelijk. PSV heeft de beste aanval van de competitie. De vraag is nu alleen of deze ploeg ook achterin de nul vaker kan gaan houden en vooral minder last heeft van extreme wisselvalligheid in vooral de uitwedstrijden.

PSV is een grote kanshebber voor de titel, maar voor nu zijn er absoluut Geen favorieten. We zitten sowieso pas op de helft van de competitie en circa vijf ploegen hebben genoeg kwaliteiten om kampioen te worden.

Allereerst mijn complimenten aan Psv. Met hun techniek en hun wil hebben zij een volkomen terechte overwinning behaald.
Tijdens deze wedstrijd is bij mij zeer vaak het woord 'extreem' boven komen drijven (!)

Het weer was extreem slecht (vandaar 'slechts' 18.300 toeschouwers), het veld was extreem slecht (had afgekeurd moeten worden), NAC was extreem slecht met als meest extreem slechte spelers: Looms (!), Gilissen, Hadouir en Schalk, PSV was extreem goed met als beste spelers: Lens, Jorgensen, Strootman en boven allen uitstekend: Van Bommel (!), het arbitrale trio was extreem zwak en ik was extreem blij dat ik een kwartier na de wedstrijd weer lekker in een warme (en droge) kamer zat.

Overigens waar is de waardering van 8.1 van Waterman op gebaseerd? Hij heeft werkelijk bijna niets te doen gehad!

Toch heeft deze wedstrijd ook weer aangetoond dat het Nac-publiek een uitstekend publiek is door gedurende de gehele wedstrijd hun ploeg enorm te blijven aanmoedigen, ondanks alle Nac-ellende op het veld. Daar ben ik toch nog enorm trots op. Voor de rest moet ik deze wedstrijd maar snel, heel snel vergeten.

Dick Advocaat, spelers en Psv-fans gefeliciteerd.

Een zeer teleurgestelde Nac-fan. Op naar de 2e helft van de competitie en graag met een paar nieuwe spelers, vooral een balvaste en scorende midvoor.

23 december 2012 om 11:29

Hoe kom je bij 8.300 toeschouwers?
Er zaten er 18.300 en daarmee is het volgens mij bijna uitverkocht.

23 december 2012 om 12:12

Ik zou het ook niet weten. N.m.m. had ik dat ook getypt. Waarschijnlijk weggespoeld? Inmiddels heb ik het aangepast.

Volgens mij kunnen er 19.000 toeschouwers in het Rat Verleghstadion. Alhoewel men ook wel eens spreekt over 20.000.

Bedankt voor jouw correctie.

Briljant dat hier door PSV supporters alweer wordt gesproken over de CL en ver komen. De EL fase kan geeneens worden afgesloten met plaatsing, en dit alleen na een wedstrijd tegen een superdramatisch Nac. Tis dat je die gasten al vaker slecht hebt zien spelen anders zou je denken aan belchinezenwerk. Kom op jongens wees realistisch, PSV heeft het jaar leuk afgesloten maar het seizoen duurt nog lang hoor. De druk zal alleen maar groter en groter worden want jullie moeten kampioen worden. En dan maar kijken of dit superteam nog zo goed is als iedereen in Eindhoven en omstreken doet geloven. Geniet van dit succesje, het kan zo weer anders zijn. Maar blaas niet zo hoog van de toren, de val is zo groot.

23 december 2012 om 12:17

Correctie: doorvenkele psv supporters. Het gros weet echt wel dat psv er nog lang niet is, zeker gezien het verloop van de competitie de laatste jaren.

23 december 2012 om 12:31

En degene die hier niet voor PSV zijn moeten is ophouden met de reacties van een enkeling gebruiken voor 'alle' PSV fans. Je zegt het weliswaar niet in die woorden, maar je doet net alsof alle PSV supporters het alweer over de CL hebben, onzin.

Ik weet als supporter van PSV donders goed dat we nu eens moeten beginnen met gewoon een keer kampioen worden. Door de overwinning van gisteren liggen we hier nog steeds voor op koers en 'herbstmeister' zijn is een mooie beloning voor deze redelijke goede seizoenshelft. Ik hoop alleen dat PSV deze lijn nu ook in de tweede seizoenshelft is even doortrekt, zodat we ook in mei nog gewoon bovenaan staan.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren