Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax zet als eerste buitenlandse club jeugdopleiding in Rusland op poten

Laatste update:

Volgens The Moscow Times heeft Ajax een primeur te pakken. De Eredivisionist is de eerste niet-Russische club die een jeugdopleiding in Rusland gaat neerzetten. Tijdens een persconferentie maakte mediatycoon Derk Sauer, bestuursvoorzitter van Sanoma Media, vrijdag bekend dat de Amsterdamse club gaat investeren in de Russische jeugd.

Ajax heeft wereldwijd een naam hoog te houden op het gebied van talentopleiding. In juni 2013 zal de club een juniorenkamp organiseren in Istra, nabij Moskou. Dat moet de eerste stap zijn richting een groter geheel: een Ajax-jeugdopleiding in Rusland. In 2015 moet het geheel af zijn en verspreid zijn over meerdere steden.

“Het idee is kinderen plezier te laten beleven door te spelen zoals Ajax dat doet”, legt Tom Sauer, de zoon van Derk Sauer, uit. Hij zal de academie gaan leiden. Korsa Media, een bedrijf van de familie Sauer, heeft een contract met Ajax afgesloten om de academie te mogen runnen. Volgens Henri van der Aat wordt het voetbal dat Ajax predikt op deze manier ook in Rusland geëtaleerd en komt dat het merk van de club ten goede.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Vraag me af of dat op kan tegen het geld (en de corruptie) in Rusland.

14 december 2012 om 20:29

dat zullen we in 2015 zien

15 december 2012 om 23:45

Misschien heeft het ook te maken met dat Ajax een nieuwe shirtsponsor zoekt, nu gaat Ajax meer in Rusland aan de slag...
Misschien wordt het inderdaad wel Gazprom.

14 december 2012 om 20:29

ach moet je eens zien hoe groot rusland is en als je die jongens ook goed op mentaal vlak begeleid (zeggen wat er beter is voor hun carriere) zullen de meeste jongens vast wel blijven (denk ik).

14 december 2012 om 20:34

Maar als je spelers gaat opleiden (waar Ajax goed in is), dan worden de toppers waarschijnlijk toch snel weggeplukt door de grote (rijke) clubs in Rusland.
Maar we zullen het zien.

14 december 2012 om 20:39

Je leid spelers op en haalt ze snel naar Amsterdam toe. Dan kunnen ze niet meer zo makkelijk overgehaald worden. Natuurlijk kan het nog wel maar het word al een stuk moeilijker.

De voordelen zijn er wel. Russen zijn hetzelfde als Duitsers en hebben een over mijn lijk mentaliteit. Dat is iets wat we bij Ajax nog wel eens missen. Daarnaast is het een gigantisch land en moet er dus ook talent zitten.

14 december 2012 om 21:01

En jij denkt dat de Moskouse toppers en Zenit niet in de gaten hebben dat er dan leuke jongens rondlopen? Die dan vervolgens 3x meer kunnen verdienen EN gewoon in Rusland blijven?

14 december 2012 om 21:20

Kameelteen, Rusland is zo een groot land. Ik ben zeker dat het grote geld echt niet overal komt. Het gaat dus voor Ajax een echte uitdaging worden.

14 december 2012 om 22:28

Ik weet het nog niet zo.. Heel veel komt er al niet vanuit Cape town vandaan. Dat is dan niet puur een jeugdopleiding maar oké.
Kritische vragen mogen best gesteld worden; Welke huidige Russische spelers zijn toppers? Hoeveel daarvan hebben het gemaakt in West-europa? Begaafde spelers als Arshavin weten het toch niet altijd te maken.
Is het wel slim een jeugdopleiding in Rusland op te zetten aangezien ze daar van het geld bulken? Een volgende stap voor Zenit, Cska, Anzhi is om 10-20 talenten tussen de 15-18 aan te trekken zoals de Engelse ploegen het doen. Wordt die jeugdopleiding daar niet direct leeggeroofd als er veelbelovende spelers zijn?

14 december 2012 om 22:53

Om antwoorden te geven op je vragen:

1. De huidige smaakmakers zijn vooral Alan Dzagoev en Aleksandr Kokorin.

2. Andrei Kanchelskis heeft het gemaakt bij Man United en je had nog onder andere Alenichev die de CL won met Porto, Karpin en Mostovoi die bekend zijn in Spanje.

3. Het is hartstikke slim om het te doen, want de clubs investeren hun geld in hypermoderne trainingscomplexen en er breken genoeg talenten door.

4. Het komt niet zo vaak voor dat de jeugdspelers op jonge leeftijd worden weggekaapt door een Engelse club ofzo. Het kan weleens gebeuren dat ze talentjes vanuit de regio overnemen of bij de eerstedivisie, maar dat gebeurd hier ook.

15 december 2012 om 10:16

Voor een land met zoveel inwoners vind ik die oogst eerlijk gezegd vrij mager. Natuurlijk is de situatie (vooral een aantal jaren terug) daar anders dan in het Westen.

Jouw punt 3 is juist een reden om het niet te doen. Die clubs hebben een streepje voor op Ajax en spelers zullen eerder voor zo een opleiding kiezen. Kunnen ze in het eigen land bijven, en waarschijnlijk kunnen zij meer loon krijgen bij Russische (rijkere) ploegen.

Punt 4 heb je niet helemaal juist begrepen denk ik. Ik bedoel dat de volgende stap voor Zenit/anzhi/andere kapitaalkrachtige Russische clubs is om NET ALS de Engelsen 10-20 talenten vast te leggen. Ook dan zal Ajax niet de toppers krijgen,maar slechts de afdankertjes.

Puur uit interesse; wat zijn op dit moment de onbekendere talentvolle spelers in Rusland? Kokorin en Dzagoev zijn wel redelijk bekend namelijk.

15 december 2012 om 14:33

Punt 3 ligt ook puur aan de keus van de speler he. Misschien krijg je wel een goeie die liever naar Ajax wilt of het kan altijd gebeuren dat Ajax het talent van iemand eerder ziet als de Russische clubs.

Punt 4 begrijp ik nu iets beter ja. In Rusland hebben ze precies dezelfde regels als in NL qua jeugd. 16-jarigen krijgen een jeugdsalaris en 18-jarigen een professionele salaris die bij goede prestaties verdubbeld kunnen worden. Het is dus niet zo dat ze vanaf 18 jaar al 8 miljoen netto verdienen.

Dat de oogst mager is ben ik niet helemaal met je eens. Ik volg de RPL en ik zie dat de jeugd zelfs kansen krijgt met een regel waarbij je extra buitenlanders mag opstellen. Ik had dat zelf totaal niet verwacht, maar het gebeurd dus wel.

Ik weet niet of je van Georgi Schennikov, Oleg Shatov, Ivan Solovyov, Aleksei Ionov, Magomed Ozdoev, Taras Burlak, Denis Glushakov, Pavel Yakovlev, Aleksandr Kozlov en Maxim Kanunnikov gehoord hebt, maar dit zijn voor mijn gevoel goede spelers die in de toekomst ook ver kunnen komen.

16 december 2012 om 13:37

Het ligt inderdaad aan de keus van de speler. Maar is het niet slimmer om te vissen in een vijver waar je relatief weinig (of minder kapitaalkrachtigere) concurrentie hebt? Op dezelfde manier waarop Nederlandse clubs nu niet kunnen mee dingen om de zuid amerikaanse toptalenten zul je hetzelfde krijgen bij de Russische toppers. Er zijn gewoon teveel clubs die meer kunnen bieden.

Voetbal is nog in de beginjaren in China, help hun nu een handje en je bent er een gevestigde naam. Daar zal je in de toekomst pas echt de vruchten van plukken. Of bijvoorbeeld in Japan? Daar wordt nu al veel voetbal gespeeld. Volgens mij zelfs op College level en dergelijke. Misschien is het slimmer om daar iets op te zetten.

De meeste wel eens gezien (in FM) maar echt beelden niet. Shatov en Schennikov dan toevallig wel..

Ja, lekker! Koekje van eigen deeg, zij stelen onze sterren, wij stelen hun kinderen!
On: altijd handig zo'n buitenlandse jeugdopleiding, heb je gewoon scouts ter plaatse: de coaches zelf die natuurlijk uitblinkers van andere ploegen opmerken.

14 december 2012 om 20:27

Denk niet dat er veel kinderen gestolen gaan worden, aangezien Ajax toch nooit op kan tegen het grote geld. Als daar echt grote talenten lopen van 14-15 jaar, dan schuiven die Russen gewoon een paar ton door naar de familie / de speler en hierdoor kiest hij voor de Russische jeugdopleiding. Het initiatief is goed, maar of ze er veel profijt van hebben betwijfel ik.

14 december 2012 om 20:28

Hoezo "stelen"? Alleen maar omdat jij te lui bent om de Russische competitie te volgen?

14 december 2012 om 20:30

Is maar een grapje, niet alles zo letterlijk nemen man. En nee, ik vind de Russische competitie maar niks, te ver van mijn bed, rascisten, en de enige mooie clubs zijn Cska en Dynamo.

14 december 2012 om 20:31

Echt hé, heeft duidelijk geen flauw idee wat ie zegt.

14 december 2012 om 20:34

Hoe weet jij nou of hij de Russische competitie volgt of niet, we zijn niet in Rusland he , hier mag je je mening uiten :P .

Als je het niet eens bent met Dialsquare kom je toch met tegenargumenten aanzetten , niet meteen op de aanval komen aanzetten.

Trouwens , volgens mij bedoelde Dialsquare het als grapje

Hopelijk krijgt de Russische jeugd nu een betere kans , ik vond Rusland altijd een slapende voetbalreus. Zoveel potentie maar ze hebben het de laatste 10 jaar nooit waar kunnen maken...

14 december 2012 om 20:45

Ik kan via de computer niet ruiken of het een grap is of niet. En omdat ik die opmerkingen vaak genoeg gehoord heb ga ik erop in.

@fckdannebrog,

Beetje flauw die eerste opmerking. Kon je niets beters verzinnen?

Verder krijgt de Russische jeugd genoeg kansen hoor. Kijk naar Dzagoev, Kokorin, Glushakov, Smolov, Burlak en zo kan ik nog wel doorgaan.

14 december 2012 om 20:53

Die smiley aan het einde van mijn eerste opmerking geeft toch aan dat het een grapje is , ik vond het geestig. Jammer, het was nooit mijn bedoeling jouw te provoceren en zelfs als het dat was zou je niet zo moeten happen .

Grappen moeten kunnen..

Genoeg kansen krijgen ze ja , maar buiten Rusland? Rusland heeft een goede competitie maar het is geen super competitie , het wordt eens tijd dat Russen weer eens naam maken bij de grote West-europese clubs. En waar kun je beter beginnen dan bij Ajax? Ze starten daar met een redelijk laag salaris , breken door en zoda ze indruk maken worden ze doorverkocht aan de absolute top. Die top zal hun kopen mede door de goede naam die Ajax heeft als voetbalopleider en het lage salaris!

14 december 2012 om 20:54

Nee ik verwijt het je ook niet dat je erop in gaat. Ik was gewoon maar aan het grappen

14 december 2012 om 21:04

Ik had je smiley over het hoofd gezien, dus dat is dan mijn fout. Er wordt zoveel gezegd en geschreven over mijn land dat men vergeet dat er ook een positiee kant is. Vandaar dat ik zo geaggiteerd reageerde.

Ik zou eerst maar eens wachten of de Gos-competitie doorgaat, want dan krijgen we clubs als Shakhtar, Dinamo Kiev en Metallist bij. Dat maakt de competitie alleen maar sterker. Bovendien spelen talenten als Cheryshev en Kundik bij Real Madrid.

15 december 2012 om 02:19

Bedoel je oppositie?? Ownee dat kan ook niet Nee hoor begrijp best dat het af en toe frustrerend kan zijn als iedereen stomme grappen maakt over je land. Maar zolang het bij grappen blijft is het goed toch?? Het zou wel mooi zijn als dat lukt! Mochten ze echt de competities samen brengen! Hoe reëel zijn die kansen dat het ook daadwerkelijk gaat gebeuren?? Heb me er totaal niet in verdiept namelijk maar dat zou het sowieso een stuk aantrekkelijkere competitie worden!

15 december 2012 om 13:55

Ik had juist over het hoofd gezien dat het een grapje was. Ik las zo snel dat ik dacht dat hij het meende.

De kans dat het gebeurd is een stuk realistischer dan ik zelf had gedacht. Er wordt momenteel vergaderd door het bestuur van de bond en clubs als Zenit, Anzhi en Cska. De Uefa ziet zo'n competitie zitten en onze voorzitter Evgeni Giner verwacht dat hij vanaf het seizoen 2014-2015 van start gaat.

15 december 2012 om 14:29

@fckdannebrog : Een relatief laag salaris? Aangezien het non-eu-spelers betreft mogen die jongens pas op hun 18e een contract tekenen in west-europa waarvoor ook nog eens de eis van minimaal een 1/2 non-eu-salaris (a 2,5 ton) geldt...

En ondertussen Russische talenten opsporen natuurlijk...

Maar verder een goede zaak!

14 december 2012 om 21:34

Natuurlijk worden ondertussen Russische talenten opgespoort. Dat is toch ook heel het idee achter een jeugdopleiding in het buitenland? Het gaat niet alleen maar om (straat)kinderen op te leiden, maar ook om te scouten in Rusland.

14 december 2012 om 22:03

Ach, dat weet ik ook wel... het was meer een grap

Hoe Sauer het uitlegt, is het niet meteen duidelijk voor me, dus maakte ik een klein grapje.

Hopelijk word het wat.
Zou mooi zijn als het gaat werken.

Die Tom Sauer was toch die rare tolk van Gullit toen die in Grozny zat?

On: Ik kan hier alleen maar blij mee zijn. Bij Ajax kan elk talent aan de bak komen en als er een Rus tussen zit die van het niveau Fischer, Eriksen, Alderweireld etc is, is dat alleen maar mooi meegenomen. Na de Moskouer clubs die de toekomst brengen is het mooi dat Ajax een handje kan helpen.

14 december 2012 om 20:30

Een speler van het niveau zhirkov kershakov zijn ook welkom hoor.

14 december 2012 om 20:32

Ook dat ja, maar die spelen op dit moment niet voor Ajax.

14 december 2012 om 20:51

Klopt, was inderdaad de assistent/tolk van Gullit bij Grozny.

Stel dat ze talenten vinden, wat ik me moeilijk kan voorstellen, worden die tegen de tijd dat ze rijp zijn voor Ajax toch weer ingepikt door de gas en olie clubs in Rusland zelf.

14 december 2012 om 20:30

Cska en Spartak hebben één van de beste jeugdopleidingen van Rusland, dus ik kan me voorstellen dat zo'n talent voor die clubs kiest. Maar wanneer een Zenit en een Anzhi je benaderen zou ik liever naar Ajax gaan.

14 december 2012 om 20:34

Die jongetjes kiezen meestal voor de club die ze het meeste geld bied. En Ajax wint het echt niet van een Zenit of Anzhi op dat gebied.

14 december 2012 om 20:44

Dus dan verdienen we veel geld aan de inkomsten van Russische clubs en kopen we daar weer andere spelers mee. Goed?

14 december 2012 om 20:46

Ow want je mag jonge jongens contracten aanbieden en dan door verkopen? Dacht dat dat verboden was. Maar goed succes daar mee dan.

14 december 2012 om 23:43

In Nederland wel ja, Rusland is anders. Altijd handig als er wat goeds uitkomt.

Ja hoor... de kinderen plezier te laten beleven... sure... Ajax is opeens een goede doel geworden...

Dit is gewoon een verkapte vorm van kinderhandel en de hele voetballerij doet mee.

Аякс Амстердам !

Ben niet zeker of dat goed geschreven is in het Russisch , heb maar een week Russisch gehad in de zomer

Alle grappen op een stok, ik vind dit een prachtig idee, Rusland heeft zeker veel potentieel op voetbalgebied. Ook is het commercieel gezien ook een leuke stap , kun je Ajax als merknaam uitbreiden, meer fans in de wereld krijgen en misschien ook nog een Russische sponsor die Aegon zullen kunnen overtreffen?

Slimme zet van Ajax , zowel op sportief als financieel gebied.

14 december 2012 om 20:32

Аякс Амстердам zegt de vertaalmachine.

14 december 2012 om 20:36

ach ja , nu zie ik het , ik heb perongeluk de russische 'j' in plaats van de я (ja) gezet. Mijn excuses daarvoor

14 december 2012 om 20:34

Аякс moet je schrijven.

De enige sponsor die Aegon kan overtreffen is Gazprom, maar volgens mij gaat Ajax eerder op zoek naar een Nederlandse sponsor.

14 december 2012 om 20:37

Er zijn meer mogelijke sponsors, denk daarbij aan een automerk, maar ook aan luchtvaartmaatschappijen zoals Emirates en Etihad. Maar Gazprom zou een hele goeie zijn voor Ajax, die betalen vrij veel voor shirtsponsering.

14 december 2012 om 20:38

Ja , merkte het ookal op , was vergeten dat 'я' als 'ja' klonk

Daar zeg je wat , Gazprom, dat zou wel een gigantisch kapitaalinjectie voor Ajax kunnen betekenen

15 december 2012 om 02:24

Maar die grote sponsors zijn toch ook niet dom?? Dan kunnen we wel denken dat wij als Nederlanders een belangrijke competitie hebben. Maar als je kijkt naar ons afzetgebied is het financieel niet erg aantrekkelijk om veel geld uit te geven aan zo'n relatief klein landje. Daarom zal dat ook niet gebeuren lijkt mij..

Het is een enorm land met enorm veel mensen, waar voetbal een populaire sport is. Genoeg redenen en kansen dus om zoiets te doen. Rusland is in potentie een land dat wereldtop kan zijn, dus ik denk dat Ajax hier best wel eens een aardige kweekvijver in krijgen. En daarnaast kan je zo ook misschien een rijke Russische sponsor aantrekken?
Wel een minpuntje is dat Russische spelers in het buitenland nooit hetzelfde zijn als in het land zelf. Arshavin was een paar jaar geleden de beste Russische speler, speelde de sterren van de hemel bij Zenit, maar heeft bij Arsenal eigenlijk maar één wedstrijd echt goed gespeeld (die 4-4 tegen Liverpool). Een paar jaar geleden hadden we Fedor Smolov bij Feyenoord. Dat was een echt drama... Tegenwoordig is hij international van Rusland U-21 en basisspeler (correct me if i'm wrong) bij Anzhi.

14 december 2012 om 20:39

Als zo'n talentje nou op jonge leeftijd naar het buitenland gaat dan is hij al wat ervaringen rijker en kijkt hij nergens meer van op. Dan is hij gewend aan de cultuur en leert hij Nederlands. Dat lijkt me alleen maar goed.

Smolov is inderdaad international van Rusland U21 en heeft zelfs voor het grote Rusland mogen uitkomen. Scoorde tegen de Usa, maar raakte helaas ook geblesseerd.

Goed initiatief, ook als je er niet potentiële ajax-spelers uit weet te halen zet je alsnog je merk neer plus het imago van Ajax op gebied van opleiden. Bovendien proef ik vooral dat ze het Ajax-spel willen uitdragen waardoor je jonge jongens aan je bindt, in plaats van alleen van ze te willen profiteren.

Ja heel slim, investeren in een land waar over enkele jaren een topcompetitie zullen hebben en ze nu al denigrerend over Nederland spreken als land en als voetbalcompetitie, mensen die me niet geloven, lees Voetbal & Maffia het stuk over Anzhi. ze kunnen beter naar Polen etc. gaan, al hebben Duitse clubs daar een voordeel.

14 december 2012 om 21:15

Dus omdat er mensen zijn die denigrerend over Nederland praten kunnen ze beter naar landen gaan waar misschien hetzelfde wordt gezegd? Hier wordt net zo denigrerend gepraat over Rusland als land, dus ik vind het geen sterk argument om eerlijk te zijn.

14 december 2012 om 21:24

Is dit dan niet juist een goed plan, waardoor je ze van die denigrerende sokkel kan laten afstappen?

14 december 2012 om 21:43

Nou, als er denigrerend gepraat wordt over iets, is het vaak minder dan wat mensen gewend zijn of verwachten, dus dan is de kans minder groot dat mensen daarheen gaan. En ik denk niet dat Ajax hier veel goede spelers uit gaat halen, maarja, niet geschoten is altijd mis, maar ik denk gewoon dat het weggegooid geld is. Kijk als je in Polen, Kroatië, Tsjechië gaat scouten snap ik, maar Rusland is financieel veel aantrekkelijker dan de Eredivisie, en sportief denk ik ook, kijk wat er daar rondloopt.,,

Ja en natuurlijk zullen de Russische Fisher, Eriksen,anderssen naar de Eredivisie komen. Geloof me die Russen zijn niet gek uiteindelijk zullen de Russen hiervan profiteren.en Ajax hooguit 2e of 3e rangspelers uit Rusland krijgen.

Het is heel simpel wie betaalt bepaalt.

14 december 2012 om 20:41

Er is geen Russische partner, dus ook niet iemand die je kan bedriegen.
In het ergste geval wordt je leeg gekocht, maar dan is het financieel nog steeds interessant.

Ajax en Russen? Kennen jullie Andriy Demchenko nog? Russen en Ajax gaan niet samen. Zonde van het geld en de investeringen

14 december 2012 om 20:43

Over generaliseren gesproken. Ken jij Dmitry Bulykin nog? 1 op 2 lopen en minste minuten nodig hebben om te scoren.

14 december 2012 om 21:55

En moest hij niet weg omdat hij volgens De Boer niet bij Ajax pastte? Van mij mocht hij blijven, maar helaas moest hij weg ja.

15 december 2012 om 00:20

Bulykin was een ander verhaal. Hij werd te duur en had een gebrek aan inzet op de trainingen. Maar het wilt niet zeggen dat Bulykin gewoon succesvol was, want hij haalde wel punten voor Ajax.

14 december 2012 om 20:47

Dat is één voorbeeld, en dan nog wel van 18 jaar geleden! Blij dat jij geen beleidsbepaler bij Ajax bent, zeg...

14 december 2012 om 21:54

en daarna zij er geen jonge Russen meer gekomen. Maar goed als jij wil geloven dat deze campagne zin heeft, mag dat. Of mag je als Aiacied geen kritiek hebben op het beleid van Cruiffs Ajax.

Lijkt me een prima initiatief.

Ik denk dat je, zoals ook al aangegeven wordt in het nieuwsbericht, dit vooral moet zien als verspreiding van de naam en het merk 'ajax', en dat je de (eventuele) spelers die naar Amsterdam verkassen moet zien als een 'extraatje'. Daarbij is het in een groeiende competitie helemaal zo gek nog niet.

En dat concurreren met de grote Russische clubs moet ook niet als te zware dobber gezien worden, ze kunnen immers niet élk talent onder contract nemen. Er blijft genoeg over. Zéker in zo'n immens land als Rusland.

Lijkt me een mooi lokaasje om een Rusische miljardair binnen te halen ;-)

14 december 2012 om 23:23

Jij wilt dat ajax overgenomen wordt door een (olie)rus?

15 december 2012 om 00:04

Overgenomen worden lijkt me verschrikkelijk. Gazprom op het schirtje daarintegen ... ;-)

Puur marketing technisch dit.

Ajax is steeds meer aan het opleiden voor andere nationaliteiten. Belgen, dan Denen en straks een zooitje Russen.

15 december 2012 om 00:44

@ fifajackson

Op zich is dat ook niet zo vreemd heh, Nederland is niet zo verschrikkelijk groot. Meer en meer clubs gaan zich richten op jonge talentvolle spelers, dus de vijver waarin men vist word steeds drukker bezocht door andere vissers. Ten alle tijde denkt Ajax eerst aan zichzelf (wat ook vollkommen logisch is), ik ben blij om te lezen dat Ajax zo druk is met nieuwe projecten aan te gaan.

Ajax weer als Eerste . Wat is het toch een fantastische club. Hier kan geen enkel andere voetbalclub tegen op.

Geweldig dit. Ajax houd haar naam hoog en daar moeten Nederlandse clubs een voorbeeld van nemen. Zie in de toekomst wel veel Russen bij Ajax, although gaat het wel moeilijk tegen de Russische milionairs.

En dan over tien jaar zeggen dat ze spelers uit 'eigen jeugd hebben' haha. Lijkt me wel grappig.

15 december 2012 om 00:58

Ja en? Dat zegt jou cluppie toch ook over Maher?

Hoezo nu gaan investeren in de Russische jeugd?
Maken ze straks al die Russen goed en laten ze ons met niks achter.

Ga gewoon alleen jeugd opleiden in Nederland.
Die later voor ons land moeten spelen.

14 december 2012 om 23:48

Sinds wanneer is een club een opleidings-instituut voor het Nederlands Elftal? Een club wilt alleen maar beter worden, resultaten boeken en prijzen winnen en dat doe je om de de best mogelijke spelers over de hele wereld naar je toe te halen. Als je alleen maar in Nederland scout dan heb je straks helemaal niets meer te zeggen in Europa en worden de Nederlandse clubs door clubs uit o.a. Roemenië of Oostenrijk voorbij gestreeft.

PS. Ik heb al regelmatig op jou berichten gereageerd en het valt mij op dat als jij een bericht plaatst, dat er al meteen een "duim omhoog" bij staat. Geef jij jezelf dan altijd een "duim omhoog"?

14 december 2012 om 23:56

gaat PSV dan ook stoppen met Belgische talenten wegkapen en ook overbodige buitenlanders te halen waar je gemakkelijk een Nederlandse talent kan neerzetten :P

15 december 2012 om 00:16

Natuurlijk gaat PSV dat doen. Dat heeft Brands toch 2 jaar geleden gezegt, voordat hij ca. 40 á 45 miljoen euro ging uitgeven aan nieuwe spelers?

Mooi van Ajax dit hoot, maar ik weet niet of Rusland een plek is waar dit zou slagen. Ik zou het zelf proberen in een land als China of India. Ongelooflijk veel mensen, maar weinig interesse in voetbal, maar met +1 miljard mensen zou er toch wel iets van talent zitten in die landen?

15 december 2012 om 00:36

ajax heeft al een samenwerkingsverband met een Chinese ploeg en Chinese bond, tot nu toe hebben we vooral clinics gegeven gehad qua trainingsmethodes.

Ajax is een voetbalclub en een beursgenoteerd bedrijf. Ajax moet dus op twee fronten succesvol zijn en dat is sportieve en financiële resultaten boeken. Om dat te bewerkstelligen moet je durven te investeren in nieuwe spelers voor de sportieve resultaten en op andere fronten investeren voor de financiële resultaten.

Een opleidingsinstituut te openen in Rusland heeft het voordeel dat het makkelijker wordt om jonge talenten voor Ajax te ontdekken. Deze jonge talenten zullen dan op den duur naar Ajax gaan en hopelijk zullen enkelen doorbreken tot succesvolle speler bij Ajax. Deze spelers zullen dan bijdragen in de successen die Ajax hoopt te boeken met zulke talenten.

Ik zie nu al vaak reacties voorbij komen waar men het over Nederlandse talenten heeft en het nederlands Elftal. Echter is Ajax niet verantwoordelijk voor de Nederlands Elftal. Daar hebben we eenmaal de bondscoach voor. Ajax moet talenten voor zijn club opsporen en de bondscoach moet talenten en/of goede spelers voor zijn selectie opsporen. Mocht er bij Ajax al een aantal jaren een Russisch of een Deens talent rondlopen dan moet de bondscoach gewoon aangeven aan zo'n speler dat hij interesse in deze speler heeft. Deze speler kan dan voor kiezen om een Nederlands Nationaliteit aan te vragen zoals Afellay en Douglas ook hebben gedaan.

Dus mensen, nu niet zo zeuren over opleiden voor Rusland of Denemarken.

Kansloos idee dit. Net als het scouten in Duitsland is verspeelde tijd, energie en geld. Waar Ajax zo'n geweldige strategie had door zich te focussen op Scandinavie en een beetje op de balkan, gaan ze nu kansloos langs de velden staan, waar ook scouts van clubs staan die veel meer geld hebben. Ongelofelijk.

Klinkt echt als een Ajax Experience van der Aat projektje.

“het idee is kinderen plezier te laten beleven door te spelen zoals Ajax dat doet”

Ja als ze het spel van ajax gaan beheersen kunnen ze er plezier aan gaan beleven. Maar als ik nou naar de jonge jeugd kijk, dan zie ik het plezier er nou niet echt van af stralen bij die ventjes. Daarnaast hebben ze in Rusland alles al, behalve de kennis. Verkoop die kennis gewoon.

Ik betwijfel of dit nut gaat hebben. Vitesse werkt overigens ook al intensief samen met de Konopolev-academie (een bekend opleidingsinstituut in Rusland) en dat leidt vooralsnog ook tot weinig...

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren