Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Ik had dit jaar wel negentig doelpunten kunnen maken'

Laatste update:

Lionel Messi maakte zondag twee doelpunten in het competitieduel van Barcelona met Real Betis (1-2) en daarmee brak hij het record van Gerd Müller. Der Bomber maakte in het kalenderjaar 1972 85 officiële doelpunten, Messi staat na zondag op 86 treffers. Vrijwel iedereen spreekt lovend over de Argentijnse dribbelaar, maar Zlatan Ibrahimovic plaatst een kanttekening bij het record van zijn ex-ploeggenoot.

/

Paris Saint-Germain-spits Ibrahimovic, in het seizoen 2009/10 ploeggenoot van Messi bij Barcelona, is het opgevallen dat Messi veel strafschoppen heeft benut. “Het record van Messi? Gezien het aantal strafschoppen dat Barcelona krijgt, had ik dit jaar wel negentig doelpunten kunnen maken”, schampert de Zweed in Corriere dello Sport.

Overigens valt het reuze mee met het aantal strafschoppen: van de 86 treffers die Messi maakte, werden er veertien gemaakt van elf meter. Een percentage van 16,2 procent. Ibrahimovic zelf maakte in het jaar 2012 welgeteld 46 treffers en daarvan kwamen er tien van de stip, een percentage van 21,7 procent.

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ibra puur provoceren dit. Zo'n onzin. Is gewoon een uitzonderlijke prestatie. Maar goed ik denk niet dat Messi er een nacht van wakker ligt

10 december 2012 om 13:45

Provoceren van Ibra door te zeggen dat de prestatie van Messi niet bijzonder is omdat Barca alleen maar penalties krijgt. Dat is natuurlijk de grootste onzin. Dit is een geweldige unieke prestatie van een dito speler. Ibra loopt weer eens te schoppen om het schoppen. Beetje slap...

10 december 2012 om 13:49

Dat is zo maar wat gerd Muller gedaan heeft is knapper.

10 december 2012 om 13:52

Want???

10 december 2012 om 13:57

geloof een stuk of 7a8 wedstrijden minder gespeeld.ik vind het allebei een knappe prestatie.

10 december 2012 om 14:28

Soms krijg ik het idee dat Ibra dit soort dingen niet roept omdat hij het echt meent, maar gewoon omdat hij het leuk vindt om verontwaardigde reacties uit te lokken. Maakt hem toch wel tot een van de meest excentrieke figuren in het hedendaagse voetbal. Ik daag hem bij deze dan ook maar uit om deze fenomenale prestatie van Messi volgend jaar op zijn minst te evenaren.

10 december 2012 om 14:33

Wel een stuk makkelijker om bij barca zoveel goals te maken ivm andere teams. Denk dat de assistjes van iniesta, fabregas en xavi van het allerhoogste niveau zijn

10 december 2012 om 14:51

@ Joennes

Omdat hij er minder wedstrijden voor speelde en niet bij een team speelde dat in dat seizoen het voetbal domineerde. Begrijp me niet verkeerd hoor het is een geweldige prestatie van Messi maar Platje zou er bij dit Barca jaarlijks ook 40 inschieten .

10 december 2012 om 16:26

nee want ik hoorde bij vi dat ze vroeger makkelijker konden scoren reactie van rene van der gijp

10 december 2012 om 16:55

Klopt, waarom denk je dat het record doelpunten in de Eredivisie bijvoorbeeld meer dan 50 jaar oud is.

10 december 2012 om 17:01

Stuk 7 of 8 niet overdrijven, Messi heeft er 4 meer.

10 december 2012 om 17:06

Maakt niet uit hoeveel wedstrijden het is gewoon knap.

10 december 2012 om 17:34

Ajacied777,

Je vergeet dat Messi ook nog eens de penalty's nam en dat bij Müller niet zo het geval was. Met penalty's had Müller er misschien wel 100 ingelegd in een seizoen.

Verder is het natuurlijk enorm knap wat Messi heeft laten zien, maar dat terzijde. Dat weet iedereen inmiddels al.

10 december 2012 om 17:35

Müller had 60 wedstrijden nodig, Messi speelt er dit jaar 67 of 68. Zit je toch aan de 7 of 8 of niet soms? Zo moeilijk is die som niet.

10 december 2012 om 17:45

Het zou wel heel vreemd zijn als Ibracadabra dit echt zou menen. Dit is een typisch gevalletje van een uitvergroot stuk door de media. Ibra zal het wel met een knipoog gezegd hebben, waarna de verslaggevers haar kansen zagen om hier het nodige negatieve eruit te halen.

Ik geloof er niet zo in, elke speler zal hier met bewondering naar kijken. Dit aantal doelpunten is ongekend, los van het feit dat het ook een boek strafschoppen zijn (wat ook een kwaliteit is).

10 december 2012 om 18:17

in minder wedstrijden de 85 gehaald en als goed is geen penalty benut hoorde ik vandaag

10 december 2012 om 19:05

Afca-d

Wat een onzin. Ibrahimovic heb ik vaak zien spelen in het systeem dat Barcelona speelt en hij past gewoon niet perfect bij dat systeem daar waar Messi dat wel doet. Dus dan kun je wel gaan roepen Iniesta en Xavi moeten om hem heen staan dan zou hij meer scoren. Maar in die tijd dat hun om Ibrahimovic stonden deed hij nu ook niet bijster veel sublieme dingen.

Maar dan krijg je weer de argumenten dat hij door Messi eruit is gespeeld en dan dnek ik jaaa omdat Messi beter is dan Ibrahimovic en hij niet dat bracht in het systeem wat Messi wel bracht in dat systeem. Of denk je dat als Xavi, Iniesta en Fabregas bij Psg gaan spelen ze opeens de stijl van een Inter of Ac Milan, of zelfs Psg gaan spelen???

10 december 2012 om 22:45

@Ajacied777 Dat slaat nergens op. Andere spelers van barca maken er ook geen 40 ? Dus waarom zouden alle spelers van het kaliber platje (!) er dan ook 40 maken ? ....

10 december 2012 om 13:37

Nee dit is juist goed nieuws. Ik denk dat Messi er nu speciaal voor hem 91 gaat maken.

10 december 2012 om 20:36

91 gaat hem niet lukken aangezien die alleen maar 2 keer per wedstrijd scoort XD. Hij staat nu op 86 dus ik denk eerder aan 92

10 december 2012 om 13:42

Haha Ik vind die Ibra toch ook helemaal geweldig! Maar blijkbaar zal jij er wel nachten van wakker liggen haha!

10 december 2012 om 13:48

Nee helemaal niet. Ik vind Ibra ook een held alleen ik vind dit gewoon een beetje slap aangezien dit gewoon kant nog wal raakt.

Ik moet meestal wel lachen om die figuren zoals Ibra en Ballo alleen sommige acties vind ik slap of echt idioot(ibra teamgenoten trappen en Ballo met zijn dartpijltjes).

10 december 2012 om 14:04

haha ik snap je

10 december 2012 om 21:52

Zlatan is een leuke speler maar niet meer dan dat. Vraag me af of ie de internationale top zou hebben gehaald als ie zijn boverkamer iets beter op orde had. Barcelona was gewoon te hoog voor hem gegrepen. Geen schande overigens.

10 december 2012 om 22:11

je praat alsof ibrahimovic niets heeft kunnen presteren bij barcelona als diepe spits man :D

10 december 2012 om 14:21

Klopt helemaal, en volgens mij neemt Ibra zelf ook aardig wat penalties.

10 december 2012 om 19:14

Staat in de tekst..

"ibrahimovic zelf maakte in het jaar 2012 welgeteld 46 treffers en daarvan kwamen er tien van de stip, een percentage van 21,7 procent."

11 december 2012 om 00:11

Klopt en daarom zeg ik het ook.

10 december 2012 om 15:11

Ibra zou idd 90 uitspraken kunnen doen die lachwekkend zijn te noemen, maar 90 doelpunten ? Nee dat zal alleen maar een droom blijven voor onze Zweedse gigant.

10 december 2012 om 22:07

messi zou de niet verder dan 50goals zijn gekomen zonder dan xavi en iniesta. voor de doelpunten heb je de goudenschoen tog? ik vind ronaldo de betere voetballer omdat hij minder afhankelijk is van zn team.

stel je zou ronaldo en messi allebei deze zomer naar een engelse club plaatsen weet ik zekr dat ronaldo er meer in zou prikken dan messi.

10 december 2012 om 22:19

Jij bent op deze manier niet serieus te nemen als je derhalve niet eens de feiten kent met betrekking tot de statistieken van Messi danwel Xavi en Iniesta. Xavi en Iniesta hebben dit seizoen kwa assists niet veel inbreng gehad in de goals van Messi. Ik geloof dat ze bij elkaar op de 8 assists zitten op Messi. Voor de rest zet hij bij elk doelpunt in bijna alle gevallen zelf de aanval op. Misschien is handig voor jouw om dat filmpje te bekijken van alle doelpunten dit kalenderjaar van Messi en je zult weldra je mening bijschaven.

Verder mag jij idd vinden dat Ronaldo de completere voetballer is dan Messi, want dat is jouw mening, maar zou jij mening dan misschien ook kunnen onderbouwen met enige vatbare punten ?

En je veronderstelling oftewel je voorbarige conclusie dat Ronaldo meer zou scoren dan Messi als ze naar een Engelse club zouden gaan is helemaal lachwekkend te noemen. Messi staat kwa doelpunten al 5 jaar boven Ronaldo op 1 jaar na, waar ze gelijk stonden. Dan heb ik de assists nog niet eens meegerekend, want dan zou Ronaldo helemaal in het niet komen te staan.

Verder zou ik even aan je grammatica denken, anders leest het zo lastig weg.

11 december 2012 om 08:21

@fczwolle
Bewijs dat dan maar eens praatjesmaker!

10 december 2012 om 15:16

Ik, Zlatan zijn boek daarin geeft ie al aan dat ie destijds bij Barca de concurrentiestrijd met Messi heeft verloren. Heel heel kleinzielig hoe die in een boek zo ze gelijk moet proberen te halen. Zlatan lijdt aan grootheidswaanzin. Terwijl Messi toch echt de beste is.
Dat bewijst ie elke week en record na record.

10 december 2012 om 17:39

Zlatan is een baas en een groter persoon (letterlijk en figuurlijk). Als ik mocht kiezen wist ik het wel.. De grote Zlatan waar iedereen tegen op kijkt of die kleine dwerg..

10 december 2012 om 17:39

Zlatan beschrijft wat er is gebeurd in zijn ogen en wil dus niet zijn gelijk halen. Als je dat denkt, dat is pas zielig. Dat boek is geschreven over zijn leven en ik geloof best dat hij weggejaagd is door Messi en Guardiola. Waarom zou hij anders ineens uit de basis gehaald zijn? Omdat hij niet scoorde? Omdat hij kwalitatief tekort kwam? Nee, want hij was op dat moment de beste spits ter wereld en scoorde tot op dat moment meer goals dan Messi. Er zal echt wel een kern van waarheid inzitten.

10 december 2012 om 19:43

@smk88

Tuurlijk geloof jij de beschrijvingen vanuit de ogen van Zlatan, per definitie subjectief dus. Maar dat ben jij Smk. Misschien had je het niet door, maar Zlatan mistte kans na kans (echt bizarre kansen) en verder was zijn veldspel ondermaats. Te lang de bal bij zich houden, fouten kaatsen keer op keer etc.. We zullen de echte reden niet weten. Wel weten we dat wat volgde (messi als valse spits laten fungeren) een van de beste beslissingen is geweest uit de clubhistorie. Zie de gewonnen CL finale in 2009 en het seizoen na Zlatans vertrek. Het seizoen daarop en dit jaar gaat hij vrolijk door..

11 december 2012 om 07:50

Dat grotere persoon is alleen maar letterlijk en het is zwaar overtrokken om daar veel waarde aan te hechten als je zit waar die kleine messi allemaal toe in staat is. Daarnaast blijft ie zichzelf en provoceert niet. Al vinden sommigen volgers van spelers dat juist weer niet leuk. Die vinden het dan weer leuk dat een speler provoceert. Punt blijft wel toen Zlatan wegging won messi 3 keer de gouden bal... en waarschijnlijk nu de 4e. En hoe komt het dan dat Zlatan nooit bij de laatste 3 blijft?

11 december 2012 om 07:56

Waarom is dat zielig? Uit alles blijkt dat de grote Zlatan z'n gelijk wilt halen.
Het is allemaal niet zijn fout dat ie weg is bij Barca. Nu nog laat ie zich in de pers erover uit. Hij is gewoon een slechte verliezer. Ook Zlatan gaat de geschiedenis in als de kleine Zlatan ten opzichte van de Grote Leo. Net als Ronaldo. Gewoon middelmaat in vergelijking tot Messi. Wie won er vier keer op rij de gouden bal? Zal toch niet voor niks zijn? Ontkennen dat Messi de beste is dat zou pas zielig zijn.

11 december 2012 om 08:26

Hahaha jij hebt liever Zlatan dan Messi? Echt veel kijk op het spelletje heb je dus niet! 46 doelpunten tegenover 86. Je haat richting Messi is een beetje zielig!

10 december 2012 om 15:53

Dit is geen provocatie, dit heet jaloezie. 14 strafschoppen van de 86, 72 velddoelpunten, wow?

Ibrahimovic, met zn grote mond, maak er dan 90? Messi heeft t dubbele aantal gescoord dan mister big mouth star, enig respect naar een (ex)collega is hier wel op zn plaats, maar dat kent men niet, maar gelukkig kan hij niet tippen aan Messi, mag niet eens in zijn schaduw staan!

Gekrenkt omdat Messi t beter zag dan pep en Ibrahimovic om zichzelf als (valse) spits op te stellen, hij bewijst t en heeft daarmee een heel groot aandeel gehad in de successen van dit huidige Barcelona, dat is weinigen gegeven.

Feliciteer m gewoon, heel normaal in de grote mensen wereld!

10 december 2012 om 17:07

90 is het maximum van Ibra.
Voor ik weet kan Messi hier gewoon overeen gaan.

10 december 2012 om 19:26

Ibra probeert niet te provoceren denk ik dit is gewoon wat hij doet
dat.vind hij leuk.... Dat is ook wat hem zo een held maakt, hij weet
precies hoe hij ermee om moet gaan als de media bij hem met vragen
komen van : "wat vind je van de.prestatie van Messi". Dan kan je toch
ook geen serieus antwoord verwachten van hem haha.....

Wat een held die Ibrahimovic. Lekker provocerend en vervolgens ook nog compleet de plank misslaan.

10 december 2012 om 13:38

Ik vind Zlatan een geweldige vent. Maar ik vind het jammer dat hij de klasse van Messi niet gewoon erkent door hem te feliciteren.

Dat hij een wrok aan Pep heeft overgehouden is wel duidelijk maar daar staat Messi gewoon buiten.

10 december 2012 om 13:40

Zlatan heeft altijd gezegd dat Messi de beste voetballer ter wereld is en zelfs na zijn vertrek heeft hij gezegd niks negatiefs over messi uit z'n mond te kunnen krijgen. Dit bericht is vast door de media een beetje spannender gemaakt dan het werkelijk is.

10 december 2012 om 16:57

Zou prachtig zijn als Ancelotti PSG moet verlaten, en Pep wordt aangesteld als nieuwe coach

10 december 2012 om 13:39

“het record van Messi? Gezien het aantal strafschoppen dat Barcelona krijgt, had ik dit jaar wel negentig doelpunten kunnen maken”
die zin alleen al maakt het zo geniaal

10 december 2012 om 16:24

Hij heeft 10 strafschoppen genomen, Messi 14 in 2012... niks geniaals aan! 14 van de 86, maakt 72 veld doelpunten.

Ibrahimovic 10 strafschoppen van de 46, maakt dus 36 velddoelpunten.

Messi scoort 2x zoveel meer als mister big mouth star...

Wat vind jij geniaal aan jou geniale zin van Ibrahimovic?
Ik vind t dom als je praat als een kip zonder kop!

10 december 2012 om 17:43

Zlatan is geniaal omdat hij schijt heeft aan iedereen en niet zo'n verwende ja-knikker is als 90 - waarschijnlijk zelfs wel meer - dan iedereen in de voetbalwereld.

Niet iedereen likt Messi z'n kontje schoon en Ibrahimovic is daar het beste voorbeeld van. Van al die billenlikkers wordt je gewoon moe, zo triest is het.

10 december 2012 om 16:20

Ach zlatan zal nooit eens zeggen dat een ander beter is dat weet iedereen wel
Feit is gewoon dat het een fenomenale voetballer is die zichzelf de beste vind

10 december 2012 om 16:35

Ibra is meer dan een fenomenale voetballer. Messi kan alleen scoren in een team dat speelt zoals Barca doet, maar op bijvoorbeeld de lange bal zou hij er niks van bakken.
Ibra daarentegen is superveelzijdig, die kon er bij Barça een boel inschieten, maar deed dat ook in Italië en nu in Frankrijk en de nationale elf.
En Ibra laat anderen niet minder scoren, terwijl Messi dat wel doet.

10 december 2012 om 19:36

Precies, Lionel Messi eist alle ballen voor zich op. Zelfs Ronaldo doet dat niet. (vorig seizoen; Higuain +20, Benzema +20). Feit is ook nog dat Ibra in vrijwel elke grote competitie goed heeft gerendeerd, wat Messi waarschijnlijk nooit zal laten zien, aangezien hij bij Barça zijn carriere wil afsluiten.

Verder respect voor het halen van het record natuurlijk, Lionel Messi !

Hahaha Ibra brengt het voetbal wat extra's maar deze uitspraak is onnodig. Messi heeft gewoon een fenomenale prestatie geleverd.

10 december 2012 om 22:09

zonder xavi en iniesta zou hij niet verder zijn gekomen dan 50 a 60 goals. (wat nog veel is). maarja omde beste voetballer aller tijden te worden moet je eerst wat Wk's winnen. ik vind pele, cruijff maradonna en zidane beter. maar zij hebben ook meer gepresteerd. daar onder komt messi pas omdat hij geen prijzen met zn team pakt.

Ibra is gewoon boos omdat hij niet geslaagd is bij Barca, daarom haat hij nu op het feit dat Messi dit record gebroken heeft wat gewoon een prachtige prestatie is.

10 december 2012 om 13:38

Hij mocht niet slagen bij Barca en moest Messi dienen netals elk andere speler
Toch heeeft hij redelijk gescoord voor zijn eerste jaar
Ibra zou bijvoorbeeld wel nuttig zijn geweest tegen een team als Chelsea door zijn fysiek, lengte en schot.

10 december 2012 om 13:41

Ibra, die 4 goals in de CL knockoutfase heeft gemaakt in zijn hele carriëre(waarvan 3 bij Barcelona) moet Barcelona helpen in de CL knockout fase?

10 december 2012 om 13:43

Dat is zeker waar dat hij niet mocht slagen bij Barca, maar je kon op je klompen aanvoelen dat hij Messi zou moeten dienen. Wat niet meer dan terecht is aangezien Messi de grote man is daar en een categorie hoger dan Ibra...

10 december 2012 om 13:48

Hij past gewoon niet in het systeem wat Barca probeert te spelen.. Zelfs Bojan deed het beter in de spits dat jaar.. Daarna nam Messi het idd over op die positie

10 december 2012 om 13:58

Categorie hoger? Je gaat deze 2 compleet verschillende spelers serieus vergelijken met elkaar?? Ibrahimovic is zo ongeveer de meest complete echte spits die er is, let op: Spits. Messi is een totaal ander soort voetballer die continu opduikt in de spits, maar net zo veel zijn bijdrage levert op het middenveld en de flanken.

Overigens denk ik dat Barcelona zonder Messi lang niet zo dominerend als nu zou zijn. Wanneer hij aan de bal is, heeft Messi meteen 3 spelers om zich heen staan waardoor er andere vrij kunnen komen en heel de organisatie bij die ploeg weg is.

Bovenal gewoon een ontzettend knappe prestatie, maar niet verwonderlijk. Dit zat er gewoon aan te komen dat Messi dit ging doen. En wie weet wat er nog volgt in de toekomst.

10 december 2012 om 17:46

Armenchik,

Ben je weer op je pikkie getrapt? Hij zegt toch nergens dat Zlatan wel zou scoren? Hij geeft aan dat het bevorderend zou kunnen zijn voor de prestaties tegen Chelsea. Lezen is zo moeilijk, vooral als het negatief is over Messi / Barcelona. Ga terug naar school m'n jongen.

10 december 2012 om 18:10

@zizoufan

Blonk meer uit in het verneuken van kansen. Daarnaast ook het verneuken van het veldspel. Bojan kreeg op een gegeven moment zelfs de voorkeur.

10 december 2012 om 18:38

@lionelbarca
Als je als Barcelona een speler met de kwaliteiten van Ibra binnenhaalt en vervolgens hem niet goed weet te gebruiken dan heb je eerder als club/coach gefaald dan als speler
Ibra is geen postbode

10 december 2012 om 18:44

Ach kan toch gebeuren... Elke speler heeft wel bepaalde clubs waar hij niet uitblinkt. (torres - Chelsea, Bergkamp - Inter, Henry - Barca) Spelers moeten ook een bepaald vertrouwen krijgen, zich thuis voelen in de omgeving, steun krijgen van medespelers etc. Ibra - Barca was gewoon een mismatch en dat kwam niet omdat hij kwaliteit te kort kwam.

Die man is een goalenmaker pur sang en maakt zowat elk team kampioen. In 12 jaar heeft hij 10 landstitels binnen gesleept. Dan kun je echt wel wat.... en dan ook nog bij 5 verschilllende teams. (ajax 2002,2004 - Juventus 2005,2006 - Inter 2007,2008, 2009 - Barca 2010 - AC Milan 2011) Wellicht komt daar een 4e land/5e team (psg) bij dit seizoen.

10 december 2012 om 20:08

@zizoufan

Oh de scouting en Pep hebben in dat opzicht absoluut gefaald. Ze achtten hem waarschijnlijk goed genoeg voor het spel die zij in hun gedachten hadden. Bleek niet zo. Wat volgde? Messi in de spits, Zlaten opgehoepeld en een van Barca's beste seizoenen uit de clubhistorie (qua spel absoluut de beste). Wel makkelijk om de club in zijn geheel de schuld te geven. Maar goed.. zo'n kans laat iemand als jij natuurlijk niet onbenut.

Edit: *zlatan

10 december 2012 om 22:31

Smk88

Hij zegt nergens dat hij zou scoren, maar het feit dat hij maar 4x scoort in de CL knockout fase zegt veel over het feit dat hij tegen sterke tegenstanders niet van heel veel nut is.

Overigens hoef je niet zo op de man te spelen, gefrustreerd mannetje.

En weer op mijn pikkie getrapt, wanneer was de vorige keer? Ga je frustraties ergens anders uiten.

Haha typische reactie van Zlatan.. Heeft hij heel niet nodig om zo te reageren.

Oké, voor kennisgeving aangenomen, veel plezier morgenavond in de altijd beladen kraker tegen Valenciennes.

10 december 2012 om 15:48

De spaanse competitie is niet zoveel beter hoor. Op atletico en real na.

10 december 2012 om 16:30

Nee, want Lyon en Lille zijn beter dan Valencia en Sevilla

10 december 2012 om 18:50

ze zijn echt niet minder,net als dat Marseille beter is dan Levante en Montpellier sterker dan Betis

Ofterwijl niet overdrijven Zlatan, wees gewoon trots op je oude teamgenoot! Wees er trots op dat je een teamgenoot van hem was! Mooi voor Messi dat het hem is gelukt, ben benieuwd hoeveel hij er nog bij gaat scoren

10 december 2012 om 14:00

Die oude teamgenoot is anders degene die jaloers piepend naar Guardiola ging om te klagen dat Ibrahimovic meer scoorde dan hij en hij van positie wilde switchen Hij doet alsof ie een engeltje is, maar in feite is het gewoon een vies mannetje die Messi.

10 december 2012 om 14:05

En die jaloers piepende speler heeft nu gelijk gekregen door fantastisch te presteren. Erken dat gewoon man.

10 december 2012 om 14:09

Beetje erg zielig moet je dan zijn he, om een speler weg te jagen uit je elftal omdat ie beter is en meer scoort dan jij. Zielige speler is het. Dat is het enige wat ik over die wanvertoning van een mens kan zeggen.

10 december 2012 om 14:16

Je haat jegens Messi begint extreme vormen aan te nemen, ik zou een psycholoog opzoeken.

10 december 2012 om 17:42

Ibra is een baas Messi niet geef dat maar is toe

10 december 2012 om 17:50

En waarom heeft hij gelijk gekregen? Omdat hij het nu goed doet? Ja, in dat opzicht wel. Echter zullen we nooit weten hoeveel Zlatan er gemaakt zou hebben, aangezien Messi ervoor zorgde dat zijn sterke spel beëindigd werd. Zlatan scoorde meer dan Messi, stond meer in de spotlights op dat moment dan Messi en dat kon hij gewoon niet hebben. Erken gewoon dat Messi niet de perfecte schoonzoon is zoals velen beweren.

Zag pas ook weer beelden dat hij boos naar de scheidsrechter ging om een kaart te vragen. Ook de gebaren die hij erbij maakte. Zo perfect en voorbeeldig is hij nou.

Kom terug naar de realiteit zou ik zeggen en zet je bril af.

10 december 2012 om 18:04

Je verwoordt het prachtig. Precies wat ik ook vind, maar precies ook wat de werkelijkheid is. Mensen willen niet zien dat het een schijnheil is. Een kleuter die zeurt bij de juf dat een ander kindje te veel op de schommel zit.

Hahahaha lachwekkend dat Ibra dit zegt. Vorig jaar bij Milan waren meer dan de helft van al zijn goals vanaf 11 meter.

10 december 2012 om 13:37

Zlatan is nooit een echte goalgetter geweest. Wat is zijn gemiddelde ook alweer in de ko-fase CL? 0,08 doelpunt per wedstrijd?

10 december 2012 om 13:43

Als Ibra geen pingel specialist was en ze niet mocht nemen scoorde hij maximaal 15 goals per seizoen.

10 december 2012 om 13:48

Met hoeveel teams en in hoeveel competities is Messi ook alweer kampioen geworden?

Neemt niet weg dat Messi een geweldige prestatie heeft geleverd. Zou hem het wel graag ook is ergens anders zien doen. Ibrahimovic is 1 van de weinige spelers die zich in ieder land en iedere competitie staande houdt en zich verschrikkelijk belangrijk weet te maken.

10 december 2012 om 13:55

Messi zit bij het beste team ter wereld. Waarom zou hij weggaan?

Zlatan wordt kampioen bij clubs die op dat moment ook veruit de beste zijn. Ook zonder hem, want toen hij wegging bij Inter wonnen ze de CL en toen hij wegging bij Barcelona wonnen zij hem weer.

10 december 2012 om 14:03

Beste team is de vraag, beste team voor messi, ja.

Zonder Messi is Barca niet het beste team. Natuurlijk lopen er dan nog steeds geweldige voetballers rond. Er lopen echter ook geweldige voetballers rond bij Real, Dortmund, Bayern en United.

Met Messi is Barca met regelmaat het beste team.

10 december 2012 om 14:06

Wat een belachelijke vergelijking.
Hoe vaak heeft Ibra de CL gewonnen?

10 december 2012 om 14:14

Hiermee gaf ik ook aan dat deze 2 spelers niet te vergelijken zijn.

Blijkbaar mogen de geweldige resultaten van Messi wel vergeleken worden met mindere goden maar zodra er iets over Messi gezegd wordt staat iedereen op zijn achterste poten.

@persiangooner, Messi zou meerdere teams tot de "beste" van de wereld maken. Net zoals dat Barca dat niet meer zou zijn zonder hem.

10 december 2012 om 14:31

Klopt. Dat is ook mijn punt. Zonder Zlatan waren die andere teams zelfs de beste van Europa. Met hem ''slechts'' de beste van het land.

Maar Barcelona is wel perfect voor Messi. 70 procent balbezit is fijn voor iemand die zo comfortabel is aan de bal en in de kleine ruimte.

10 december 2012 om 17:51

Mufc,

Je bent bijzonder slecht in rekenen en enorm lachwekkend. Als je gaat rekenen is 46 - 10 toch echt 36. Naar mijn weten is dat nog altijd meer dan 15 goals per seizoen exclusief penalty's. Dat je er nog duimpjes omhoog voor krijgt zegt maar weer hoe lachwekkend het gemiddelde niveau hier is.

Ach, Ibracadabra, was dit nou nodig? Je bent zelf een top speler maar momenteel is er gewoon niemand beter dan Messi, en je hoeft niet zo neerbuigend over dat gigantisch aantal doelpunten te doen.

Haha hier zet hij zich zelf toch voor lul, aangezien ibra meer uit strafschoppen scoort.

10 december 2012 om 17:53

Ibra scoort in verhouding meer, maar niet als je keihard naar de feiten gaat kijken. Als Messi het percentage gescoorde penalty's van Zlatan had, had Messi z'n moyenne hoger geweest dan het percentage van nu.

10 december 2012 om 20:29

Welke verhouding dan ?? Ik zie toch wel duidelijk dat Messi in alle opzichten beter het doel vind dan ibra , neemt niet weg dat ik ibra zeer graag heb hoor!

wel grappig dat ibra dit zegt juist diegene die voor messi moest plaats maken in de spits.

Zlatan is een topspeler maar die wispelturige rancune jegens barca en haar spelers begint echt lachwekkend te worden.

Messi's prestaties op welke manier dan ook bagatelliseren is schandalig.

Hier zit gewoon persoonlijke frustratie toch?
Was het niet zo dat Messi in de spits wilde spelen en dat mede daarom Ibrahimovic naar het 2e plan ging?
Sowieso gunt hij Barca en zijn spelers niet bepaald veel heb ik het idee.

Maar goed, zo kennen we hem, vrij gestoord maar wel de beste pure spits ter wereld.

Frankrijk staat net wat hoger als de eredivisie dus volgend jaar zou het nog best eens kunnen Zlatan.

10 december 2012 om 13:43

Spanje staat er om bekend, om de meest waardeloze verdedigers te hebben. Tegen Real en Atletico zal Messi veel moeite hebben, maar clubs als Deportivo La Coruna zitten alleen in Spanje, of je moet met zoveel risico spelen als Heracles.

10 december 2012 om 13:45

Vandaar dat ze de afgelopen jaren zowat alle toernooien hebben gedomineerd!

10 december 2012 om 13:51

Hij heeft het over de Spaanse competitie. Die hebben niet enkel de Spaanse nationaliteit.

10 december 2012 om 13:56

ik zat nog te twijfelen om het te verbeteren. Maar op Ramos en Arbeloa na, zijn alle verdedigers van Spanje zowat van Barca ?

10 december 2012 om 13:59

Haha, vandaar dat Messi juist tegen die twee ploegen het meest heeft weten te scoren.
De PD staat erom bekend tactisch juist heel ver te zijn, in tegenstelling tot een Pl.
Het belangrijkste verschil is motivatie. De kleinjtes van de PL blijven hoe dan ook doorgaan, al zorgt dit juist weer voor gigantische gaten in de verdediging.

10 december 2012 om 14:04

Nja je mag het niet met me eens zijn, maar met name 1-2 jaar geleden was het gewoon zo , dat ik regelmatig uitslagen van Real en Barca zag, met een 6-0, 7-1 etc.

10 december 2012 om 14:16

Die zag je ook in de PL hoor. Chelsea die de kleintje afdroogde en dan had je nog Man u die Arsenal bv een pak slaag gaf. Daarna een City die Man u weer een pak slaag gaf. De kleintjes moesten er ook vaak aan geloven.

De enige competitie waar niet van die monsteruitslagen voorbij vliegen is de Serie A.

10 december 2012 om 14:48

De PD kent maar een paar goede clubs, de rest is bagger en zou niet meekunnen in de PL en BL. Dat is ook logisch, gezien in de PL en BL de televisiegelden eerlijk worden verdeeld en in Spanje niet. Het is dan ook verklaarbaar dat Barcelona zo domineert in Spanje. In Duitsland en Engeland is het onmogelijk om zo te domineren daar zelfs de kleinere clubs veel geld ter beschikking hebben. Op de korte termijn is dit leuk, maar op de lange termijn gaat de PD het duidelijk afleggen. Neem als voorbeeld de Schotse PL, daar kijkt ook niemand meer naar.

10 december 2012 om 17:59

Dus kan je concluderen dat de Spaanse competitie tactisch helemaal niet zo ver is als jij beweerd. Het gebeurde met regelmaat dat Real en Barcelona met 6/7/8-0/1 wonnen, maar in Engeland zie je weinig van die uitslagen. De kleintjes worden daar niet vaak met 6-0 afgedroogd, in tegenstelling tot in Spanje. De 1-6 en 8-2 waren enorme uitzonderingen.

De enige competitie waar juist vaak van die uitslagen voorbij komen in vergelijking met de rest, is Spanje. Je draait de hele situatie zowat om.

haha heerlijk hoe ibra z'n argument in dit stukje gelijk weerlegd wordt.
Vind 't wel mooi dat ibra zo reageert op het record van messi, je moet ibra z'n opmerkingen altijd maar met een korreltje zout nemen

Wat een jaloezie. Ibrahimovich mag de veters van Messi nog niet eens strikken.
Ibra is een geweldige voetballer, maar z'n uitspraken gedurende zijn carriere zijn alles behalve intelligent te noemen.

Zlatan, je laat je echt kennen, dat je door hem moest schuifen in barcalona en nu zo reageren.
Dan moet je niet lullen en het gewoon doen.

Ik vind Zlatan echt fantastisch. Voetballend is hij grandioos, en als hem iets niet zint dan laat hij het duidelijk merken. Prachtig.

10 december 2012 om 13:42

t is maar wat je prachtig vind.

Ik vind het maar een rare snuiter. Komt regelmatig met rare opmerkingen op de kroppen en van respect voor een ander heeft deze man nog nooit gehoord.
Een idioot die je zo weinig mogelijk wilt horen praten.

10 december 2012 om 18:00

Hij kent echt wel respect, maar dan moet je hem normaal behandelen. Beter gezegd, als een koning behandelen. Barcelona, Messi en Pep zullen waarschijnlijk nooit meer dan een schrijntje respect van hem krijgen, puur vanwege de manier hoe hij daar behandeld is. Groot gelijk heeft hij, want waarom zou je respect tonen als de ja-knikkers in Barcelona het ook alleen doen als het hen uitkomt richting Ibrahimovic?

11 december 2012 om 09:37

respect tonen doe je ten alle tijden, en niet alleen als je verwacht dat je als koning behandeld wordt.

maar je zegt het goed.
Ibra denkt dat hij koning is en de onderdanen moeten maar luisteren.
Totaal geen respect dus...

Toch maakt Ibra wel een punt hier ! 14 goals vanaf 11 meter.....

10 december 2012 om 13:46

Dus blijkbaar zijn ze 14 keer in het strafschopgebied van een doelpoging afgehouden...
Ik geeft Ibra trouwens best een goede kans dit te verbeteren als hij in de Franse competitie blijft spelen. Stel je voor dat Messi daar zou voetballen, gaan we zo naar de 120 goals per jaar...

10 december 2012 om 13:46

Ik weet niet of dat aantal klopt maar vind je dat veel dan? 14 van de 86 goals een penalty? Dat is een slordige 15 procent van zijn productie dan.

Verder zijn penalties ook niet altijd makkelijk laat staan een zekerheid.

Zlatan uit pure jaloezie.

10 december 2012 om 13:55

Achter de laatste alinea van de tekst staat ook een punt; achter het stukje:

'ibrahimovic zelf maakte in het jaar 2012 welgeteld 46 treffers en daarvan kwamen er tien van de stip, een percentage van 21,7 procent.'

10 december 2012 om 18:00

Maar Ibra is wel de baas van Messi, dat bleek in hun gezamenlijke periode bij Barcelona. Messi begon te nuilen bij pep omdat Ibra te veel aandacht kreeg en te veel goals maakte. Dat is een algemeen bekend feit

10 december 2012 om 22:05

'messi begon.. te veel aandacht kreeg en te veel goals maakte??' Dat jaar was Messi veruit de beste speler van Barca, Xavi begon eigenlijk pas net beslissend te worden en Iniesta had leuke acties maar weinig rendement. Dat je erachter plakt 'dat het een algemeen bekend feit' is zegt meer over jouw kennis/geheugen.

Ergens in maart/april werd Ibra al gepasseerd door Bojan in de punt en pas in de finale van de CL was het dat Guardiola een nieuwe tactiek probeerde met Messi in de punt van de aanval.

Achja, Zlatan is heel vol van zichzelf. Laat hem lekker, we weten met zn allen wel wie de betere voetballer is van hun 2

10 december 2012 om 17:43

Ja zlatan!

Mooi. Hoe kun je als speler jezelf in 1 keer belachelijk maken. Zo dus.
Je hoeft een collega speler niet te mogen (of zijn club) om een gepaste opmerking te maken. Maar goed, dit typeert Zlatan. Diezelfde Zlatan waarvan zijn zaakwaarnemer alweer roept dat hij zijn carriere niet afsluit bij PSG - en dus al zinspeelt op een vertrek.

Zlatan, niet heel groot van je. Erg sumier, dit gedrag van je. #fail

Er komt ook helemaal niks nuttigs uit die jongen zijn mond.

Eerst al de plank misslaan met het aantal penalty's, wat inderdaad wel meevalt als je dat vergelijkt met het percentage van Ibra. Dan ook nog eens zeggen dat je er zelf veel meer had kunnen maken, vind ik het een beetje kinderachtig.

Een kleine kanttekening: Messi kan ook nog steeds op 90 doelpunten komen hoor. Dus Ibra had er misschien dan wel 100 moeten maken (haha).

Haha deze Ibrahimovic is toch wel een van de domste voetballers die er is. Scoort bijna twee keer minder goals dan Messi en aantal penalties bijna even veel. Het kan niet grappiger worden met deze idioot!

10 december 2012 om 13:50

Hoezo is Zlatan nou weer dom omdat die een keer zijn statistieken *fout* heeft. Misschien is het wel gewoon een sneer naar Barcelona toe omdat die vind dat ze altijd zo gemats worden. Om hem hierom dom te noemen vind ik wel heel erg belachelijk. Dit is dus precies de reden waarom elke speler maar monddood gemaakt worden doen ze uitspraken zoals Zlatan regelmatig doet valt de hele wereld zon beetje over hem

10 december 2012 om 14:02

Lol, als je je statistieken niet eens kan onthouden ben je ook gewoon dom, maar ik noem hem dom niet alleen hierdoor. Die man is gewoon compleet gestoord en dom, dat zie je aan meerdere uitspraken van hem. En lol? waarmee wordt Barcelona ineens gematst? Het percentage penalties dat Ibra scoorde voor Milan is groter dan Messi voor Barcelona, wordt Milan ook gematst dan?

10 december 2012 om 14:11

Waar zag ik dat ik vind dat ze gemats worden dan. Ik zeg misschien vind hij dat wel en roept die het in een opwelling. Als of iedereen zo met statistieken bezig is je kan soms toch gewoon wat op *gevoel* roepen. Compleet gestoord en dom dat valt allemaal toch wel mee. Hij roept gewoon het eerste wat in hem opkomt zouden meer spelers moeten hebben dan heb je achteraf maar ongelijk maar toch. Dat die net zoals Balotelli maar gewoon doet waar die zin in heeft ben ik met je eens maar dom en gestoord vind ik wel heel ver gaan

10 december 2012 om 15:09

Ja, ook goed als jij dat niet zegt, maar als hij dat zegt, zoals jij impliceert(ok, misschien), dan geeft dat toch juist nog meer aan dat hij dom is

Er zit natuurlijk wat oud zeer bij Ibra jegens Messi, dus deze uitspraak is wel begrijpelijk. Al is het natuurlijk gewoon jaloezie van Zlatan. Kan er altijd wel om lachen, die gekke Ibra.

Haha, hier valt meneer Ibrahimovic wel even goed door de mand.
Ik vind het altijd wel leuk als hij lekker gaat provoceren, maar nu kan hij beter afdruipen en beter niets meer zeggen, want hij zet zichzelf nu echt alleen maar voor lul. (zou hij die statistieken zelf kennen?)

Ja Ibra heeft het bestuur toendertijd toch een goed besluit genomen door je weg te doen.
Achja en dan maak je er 14 van elf meter. Die ballen moet je er ook nog maar inschieten datblijkt moeilijk genoeg. Elke topclub die een vaste penaltynemer heeft, diegene maakt standaart meer dan 10 goals uit een penalty.

Jammer dat dit weer een totaal onnodige reactie is van de geldwolf ibrahimovic!

snap niet waarom mensen zich nog druk maken om die opmerkingen van zlatan, iedereen weet toch dat t onzin is wat ie zegt, daar moet je om kunnen lachen

10 december 2012 om 13:48

Ik maak mij iig niet druk hoor, maar als je een opmerking maakt moet je er wel voor zorgen dat je niet voor lul staat omdat je geen recht van spreken heb in dit geval als je zelf al moeite heb om er 40 in te schieten in die lachwekkende franse competitie met 3 a 4 clubs die er flink bovenuit steken..

Dit is gewoon een pure provocatie naar het adres van Messi en dus ook zielig om na zo'n indrukwekkend record een sneer uit te delen aan Messi puur om het feit dat hij hier alleen mag van dromen en hij nooit uit de verf kwam bij Barca mede door Pep natuurlijk.

Maar dat kan Messi vrij weinig aan doen lijkt mij...verder respecteer ik Ibra wel om het feit dat hij recht door zee is en zegt wat hij denkt..alleen soms slaat hij gewoon volledig de plank mis met nutteloze uitspraken die noch kant noch wal raken..

Wat laat je je hier toch behoorlijk kennen Ibra..
Dit soort uitspraken siert je nou echt niet..ik kan echt genieten van zijn spel maar door zo'n opmerking
te plaatsen laat hij toch wel zien dat het niet allemaal pluis zit in zijn bolletje..

Hij zou er in die Franse competitie eigenlijk al 40 moeten scoren als je ziet wat voor clubs daar allemaal spelen..wat een giller zeg..

Pure jaloezie, ronduit zielig. Bijna al zijn goals bij Milan waren strafschoppen.

10 december 2012 om 13:49

Te trots om toe te geven dat Barca te hoog gegrepen was. Lijkt me wel pijnlijk voor een reus van 2 meter om in de punt van de aanval kapot geconcurreerd te worden door een kleintje van 169cm. Nee, niet alleen omdat Messi uit de jeugd komt, maar gewoon omdat Messi (veel) beter is.

Ik denk dat het zeer van zijn falen daar meer mee weegt dan dat hij zich niet op zijn gemak voelde in Barcelona.

10 december 2012 om 14:04

Te hoog gegrepen? Hahahah, wat een figuur ben jij! Die kleine dwerg van jou die ging jankend naar Guardiola toe dat seizoen omdat Ibrahimovic op een gegeven moment meer doelpunten maakte in de spits dan die minkukel Oh ja, maar jij volgt Barcelona natuurlijk pas sinds vorig seizoen ofzo, sorry!

10 december 2012 om 14:22

Gast wat lul jij allemaal? Pep zette Messi in de spits omdat Ibra tekort kwam. Ook Bojan kreeg op een gegeven moment de voorkeur boven hem.

10 december 2012 om 14:29

@json030

Het zag er inderdaad zielig uit hoe hij erbij liep. Messi had op een gegeven moment ook medelijden en liet penalty's en vrije trappen aan hem over om hem te helpen.

10 december 2012 om 14:38

Ha, vriend. Ik heb shirtjes van Kluivert en Rivaldo thuis liggen om aan te geven dat ik barca ook volg vóór het pep tijdperk. Die "kleine dwerg van mij" is beter dan Ibra en dat laat hij week in week uit zien. Zlatan zit vol afgunst omdat hij faalde in spanje.

De discussie is voor mij klaar. Die goedkoop scorende madrid gastjes zoals jij zijn mijn verdere reacties niet waard.

10 december 2012 om 17:13

9 CL bekers en 32 landstitels. Meer zeg ik niet.

10 december 2012 om 17:45

Wtf praat jij nou voor onzin??

Ibrahimovic te min voor Barca ik zou het liever willen omdraaien Barca kon de grootheid Ibra niet aan. Als je niet net als de rest ja knikt en gewoon doorloopt kom je bij Barca niet aan de bak ze lopen als makke lammetjes achter Messi aan. Het zou me niet verbazen als ze zijn kont allemaal moest kussen voor de wedstrijd..

10 december 2012 om 18:16

Het klopt totaal niet dat Messi de spits positie opeiste !!! Dit verhaal heeft Ibra in zijn boek aangehaald vanuit zijn eigen visie. Maar Guardiola heeft hem in de spits gezet en niet omdat Messi dat opeiste !!!
Iedereen neemt dit verhaal van Zlatan voor waarheid aan maar het is vanuit zijn visie. Dit is door Barca duidelijk ontkent. !!

Ik weet vrijwel zeker dat het interview hierbij verdraaid is. Iedereen tuint er met open ogen in, maar je denkt toch niet oprecht dat Zlatan zoiets zou zeggen als hij er zelf relatief meer inpeert? Dat zou belachelijk zijn.

10 december 2012 om 13:57

Als we bij alles wat we lezen op deze site het oorspronkelijke bericht moeten gaan zoeken op internet dan zijn we wel even bezig. Ik ga er van uit dat al het nieuws dat op deze site staat klopt.

10 december 2012 om 19:18

Hij zei volgens mij tegen L'equipe dat hij negentig doelpunten zou maken als hij zo makkelijk strafschoppen zou krijgen als Barcelona. Pure onzin natuurlijk, maar net wel even anders dan hoe de meesten het hier interpreteren.

ook vanaf 11 meter moet je hem er maar weer elke keer inschieten

Wat een baas is die Zlatan toch de enige speler die stevige uitspraken kan doen totaal er in falen en ze volgende week gewoon weer doet. Maar ben wel blij met dit soort spelers die af en toe nog eens een uitspraak doen dat het niet helemaal klopt ach lekker boeiend. Als we allemaal Derkje Kuijtjes hebben en Fredje Rutte's en ook die van Twente daar word je helemaal niet vrolijk van. Dus laat die jongen lekker zeggen wat die wil

Ach ja Zlatan en Barca is water en vuur geworden.

Zlatan is gewoon een jongen die altijd dwars gaat liggen. Gaat iedereen links dan gaat hij rechts. Zijn uitspraken moet je niet zo serieus nemen.

Weet iemand hoeveel penalty's Gerd Müller dat jaar maakte...?

10 december 2012 om 13:53

bijna geen

10 december 2012 om 14:13

Müller nam nooit penalty's dacht ik

Leuk zon record, en natuurlijk knap.

alleen blijft staan dat muller minimaal 20 wedstrijden per jaar minder speelde en dus ook veel minder kansen had om tot zon hoog aantal tekomen.

Stuurt iemand die vergelijking op het einde even naar Ibracadabra zelf? Met een foto van een lachende Messi erbij.

Ik denk dat ook dit weer een volledig uit zijn verband gerukt interview is. Zlatan is arrogant genoeg om zoiets te kunnen zeggen, maar ik kan me dit niet voorstellen.

Blijkbaar wat oud zeer bij Ibrahimovic, die toch ruimte moest maken voor Messi in de spits. Zoals het artikel al zegt, maar een klein percentage van zijn goals waren penalties, en een penalty is niet per definitie een goal. Erg jammer dat een speler die zelf zo goed draait op het moment toch nog zo jaloers kan zijn.

Met betrekking op Messi natuurlijk grote onzin. Maar hij heeft ergens wel een punt.

Strafschoppen vertroebelen het beeld van goalgetter enorm. Kijk eens naar Guidetti vorig jaar bij Feyenoord. Volgens mij scoorde hij er 10 uit een strafschop. Wat betekend dat hij 'maar' 10 veldgoals heeft gescoord in 23 wedstrijden. Voor een spits best weinig eigenlijk! Maar hij deed alsof hij Maradonna zelf was.

Pelle doet het dit jaar bijvoorbeeld veel en veel beter! Maar daar hoor je niemand zo gek overdoen!

Zonde dat zo een grootheid zich zo laat kennen. Als je jezelf schijnbaar in staat ziet een zelfde prestatie te leveren, laat het dan maar zien. In 2013 dus minimaal 72 goals die niet vanaf 11 meter gemaakt worden. En verder hoeven we je niet meer te horen over dit soort onderwerpen. Denk dat hij stiekem toch jaloers is dat hij wat betreft de gouden bal niet eens bij de kanshebbers wordt gezien al jaren lang. Met zijn klasse en datn ook nog in een veel zwakkere competitie dan de Spaanse moet hij toch in de buurt kunnen komen met zijn kwaliteiten als pure spits.

Zlatan laat zich toch kennen als een jaloerse sukkel door dit soort uitspraken. Hij had beter wat respectvols kunnen zeggen over deze wereldprestatie van Messi en het daarbij laten..
Net als Gerd Muller trouwens..

10 december 2012 om 13:57

Je noemt hem een sukkel en vervolgens praat je over respectvol?

10 december 2012 om 15:10

Ik zeg dat hij respectvolle uitspraken had kunnen doen. Dat is een verschil met de vraag die jij aan mij stelt. Ik zeg trouwens ook niet dat ik respect voor hem heb, toch ( wat ik wel heb voor zijn prestaties hoor)? Beter en begrijpend lezen aub..( ik geef wel toe dat het een beetje ingewikkeld gesteld is door mij )..
Dat ik hem een sukkel noem is overigens niet zo erg hoor! Jij bent wel heel erg politiek correct..

10 december 2012 om 15:18

Je verwacht van hem dat hij respect toont maar zelf hoef je je daar blijkbaar niet aan te houden.

Sjiek zlatan, wat hou ik van deze man.... geweldige kerel, ibracadabra beste spits op dit moment niemand die zoveel kwaliteiten heeft sterk aan de bal en beheersing een beest

Ibracadabra 4ever!!!!

Heerlojk die kerel. alleen al ze uitspraken..... en het dan ook nog laten zien op het veld!!! maak die jongen niet uit waar hij speeld! hij doet het voor 100% en voor het geld!! Heerlijk Ibrahimovic

10 december 2012 om 14:11

wat is daar heerlijk aan dan?
Het getuigt van weinig niveau. Als hij denkt dat hij ook zo veel kan scoren dan moet hij dat doen, maar hij is er nog nooit bij in de buurt gekomen. Zelfs niet bij die 72 goals (zonder strafschoppen)
Zlatan is een geweldige voetballer, maar hij kan in de meeste gevallen beter niks zeggen, dat zou hem een stuk intelligenter laten over komen. Een beetje domme dingen zeggen en provoceren kan iedereen.

waarom heeft hij er dan niet zoveel gescoord met zijn grote mond. gewoon jaloers

zijn vertrek bij barca zit hem nog steeds niet lekker blijkt wel weer.

je was gewoon niet de spits voor barca, get over it en accepteer dat je niet overal kan slagen.

goed trouwens dat vz de statistieken naast elkaar legt want ibra had hier blijkbaar geen weet van toen hij deze uitspraken rondslingerde

Wat Zlatan heeft aan genialiteit op het veld, mist hij op andere terreinen. Wat er uit zijn mond is gekomen is nog nooit de moeite waard geweest.

10 december 2012 om 14:14

precies zoals jij zegt.
T probleem is alleen dat het niveau hier op voetbalzone zo laag is, dat domme opmerkingen, grootspraak en provoceren gewaardeerd wordt.

Zlatan is nog nooit in de buurt gekomen van 60 goals en dan zegt hij dat hij er wel ff 90 kan maken.

T is een geweldige voetballer, maar als je een beetje niveau hebt dan complimenteer je messi met zn fantastische prestaties en als je dat niet op kunt brengen dan hou je gewoon je mond. Maar ga niet met allemaal zwakke excuses aankomen, daarmee haal je alleen maar jezelf omlaag.

10 december 2012 om 15:02

Juist met zijn mond is hij net zo geniaal als met zijn voeten.. Heerlijk zulke uitspraken

t blijft ook echt een klein kind he. Geweldige voetballer, maar waarom zo sneu reageren.
Zulke mensen hebben echt niet door dat ze zich zelf op die manier wel erg naar beneden halen.

Had je dat moeten doen. Wat ik nooit zo goed begrijp is dat blijkbaar heel voetbalzone aan zijn voeten ligt ondanks zijn arrogantie en achterlijk provoceren, maar als Ronaldo wat zegt dan wordt er alleen maar op gehaat. Ronaldo heeft 100x meer bewezen dan meneer Zlatan, maar zijn arrogantie is blijkbaar teveel voor sommigen?!

Ik vind dit een bijzonder kinderachtige reactie van Zlatan. Als hij er 90 had kunnen maken dan had 'ie dat moeten doen. Zo bijzonder goed is de Ligue 1 nou ook weer niet gezien zijn kwaliteiten en het geld dat PSG heeft uitgegeven.

10 december 2012 om 14:06

100x meer ja?? Dan moet je maar eens goed een keer de statistieken en prijzen van Zlatan doornemen!! Het is echt een geweldige voetballer, met rare manieren en een flinke dosis arrogantie, maar dat hebben de meeste voetballers wel.

10 december 2012 om 14:26

Vind de statistieken van Zlatan wel meevallen voor een pure spits. Loopt niet eens 1 op 2. Tegenover meer dan 1 op 2 voor Ronaldo, die daarnaast ondanks dat hij niet in de spits staat en vier jaar jonger is wel een hoop doelpunten meer dan Zlatan op zijn naam heeft staan.

Zlatan wel zeven landskampioenschappen, maar dat is nou ook niet zo uitzonderlijk.

10 december 2012 om 21:57

7 landskampioenschappen is niet uitzonderlijk, dat klopt.

9 kampioenschappen bij 5 verschillende teams uit 3 verschillende landen vind ik wel buitengewoon.

Ajax 2002
Ajax 2004
Juventus 2005
Juventus 2006
Inter 2007
Inter 2008
Inter 2009
Barcelona 2010
Ac Milan 2011

Ronaldo heeft slecht 4 landstitels en gaat dit nooit meer inhalen.
Ik denk zoiezo dat er maar weinig 9 (tot dusver!) landstitels hebben behaald.

10 december 2012 om 14:27

tja...goede voetballers hebben nou eenmaal goede ploeggenoten.
Als Ronaldo bij Granada had gezeten zou hij ook minder scoren, dat zelfde geldt voor zlatan bij Evian TG, v persie bij Sunderland en Gert Muller bij een of andere kleine club.

Messi heeft geloof ik vaak genoeg in de CL gescoord tegen engelse ploegen. En dat is dus altijd de top uit Engeland.
Daarnaast geeft hij ook nog eens ladingen met assists...dus hij doet meer dan alleen scoren.

Ik vind t prima dat je geen fan bent van messi, maar is het nou zo moeilijk om gewoon te zeggen dat het een geweldige voetballer is.

Ik heb zelf een hekel aan C ronaldo..om zn maniertjes, zn verongelijkt kijken en zn arrogante houding. Maar daarom kan ik nog wel zeggen dat ik het een geweldige voetballer vind.

10 december 2012 om 22:07

Volgens mij scoorde hij er opeens 4 tegen Arsenal. En was er ook niet een finale waarin hij scoorde met zijn hoofd nota bene? Waar waren al die topverdedigers dan?

Als Barcelona de penalty's had gekregen die het verdiend had, was het record bij wijze van spreken al in april verbroken. Lachwekkende opmerking, maar wat kunnen we anders verwachten van deze man. Blij dat 'ie snel weggegaan is bij Barça. Hopelijk komen we 'm nog ergens tegen in de Champions League, dan zal hij de ontvangst krijgen die hij verdient.

10 december 2012 om 14:12

Jammer dan mensen snel vergeten dat Zlatan bij FC Barcelona ook gewoon goed gespeeld heeft. Hij heeft 46 wedstrijden gespeeld waarin hij 22 keer scoorden en 13 assist gaf. Tuurlijk hij is nu aan het natrappen naar alles wat maar met FC Barcelona te maken heeft, maar een beetje waardering verdient hij ook wel weer.

10 december 2012 om 14:18

Dat zijn statistieken. Hij heeft in zijn tijd bij Barça in zijn beginperiode goed gespeeld. Daarna heb ik me alleen maar lopen ergeren aan zijn passing. Het leek wel of hij niet normaal kon passen tussen al die geweldenaren van Barcelona. Uiteindelijk werd hij terecht op de bank gezet voor Bojan. Ik was niet onder indruk van wat hij liet zien bij Barcelona. Uiteindelijk ben ik wel blij dat hij is gekomen, want zonder hem was Messi misschien nog steeds rechtsbuiten en niet een 10/9 in 1 wat hij nu is.

10 december 2012 om 14:15

Penalty's die het verdiend had? Sorry hoor maar ik zie veel wedstrijden van Barcelona (champions League) waarin ze twijfelachtige penalty's meekrijgen. De Spaanse competitie kijk ik niet dus daar kan ik niet over oordelen.

14 penalties die Muller niét nodig had, 7 matchen meer nodig gehad, nietszeggende vriendschappelijke wedstrijden telden mee, mhm ik vind het aantal van Muller goed dan ook indrukwekkender. En de PD staat nu ook niet echt bekend voor z'n uitmuntende verdediging...

Als Muller ook al de penaltys mocht nemen dan was Messi nooit aan zijn record gekomen. Verder vind ik 14 penalties wel enorm veel en daarmee schiet je je gemiddelde wel flink omhoog.

10 december 2012 om 20:33

Maar Messi is meer een spelverdeler (valse spits) en Müller vooral een doelpuntenmaker. Van mij mag Messi al zijn pingels cadeau geven aan Ibra. Zelfs dan had ie er 12 meer dan Zlatan (72) en had ie nog 3 wedstrijden om Pele's record te breken (die zelf ook de pingels nam). Niet verkeerd lijkt me.

De jaloersie straalt er weer vanaf bij Zlatan. Doe het dan na !!

10 december 2012 om 14:43

Heb jij even pech dat Messi in Spanje speelt en niet in Italie

Onbegrijpelijk al dat jaloerse commentaar, als het hier op VZ over Messi vs Ronaldo (nu Zlatan) of Barcelona vs Madrid gaat dan lijkt het wel of de oorlog uitbreekt, kunnen jullie nooit eens normaal doen en respect hebben voor de prestatie van een ander?

10 december 2012 om 18:52

Wat een frustratie. Iedereen weet dat Messi de beste is. Ook in Italië als het moet.

Ibrahimovic moet lekker zijn mond dicht houden jaloerse ventje. Ga jij maar eerst proberen kampioen te worden met Psg!

14 penaltys enorm veel, ga toch spelen man!

Ach...ibra en Barca zijn nooit een goed huwelijk geweest, integendeel, van alle clubs waar hij gespeeld heeft vond hij dit de minste.

Dus ik zie dit meer als een sneertje toe naar de club die bij hem het laagst in de achting staat.

Ik wil graag weten hoeveel strafschoppen Müller gemaakt heeft eigenlijk dan. Want 15 % uit strafschoppen is best veel als dat bij Múller veel lager ligt. Misschien moeten we het record opdelen in doelpunten totaal en een record voetbaldoelpunten.

10 december 2012 om 14:39

nee sorry amigo, maar daar ben ik het niet mee eens, ik vind dat de strafschop heel erg onderschat wordt, je ziet toch dat zelfs de beste deze wel eens missen.

10 december 2012 om 15:01

Hij mist ze ook wel eens, dat hebben we ook gezien. Maar ik vind een velddoelpunt veel moeilijker doordat je van veel meer factoren afhankelijk bent, waarals een strafschop gewoon een bal vanaf 11 meter in een hoek hameren is.

10 december 2012 om 15:07

@stretfordend

Ik heb je een bericht gestuurd met de statistieken.

Samenvattend:
Ibrahimovic heeft 46 keer gescoord dit jaar.
Ibrahimovic zegt dat hij 90 goals had gemaakt als hij evenveel penalty's had mogen nemen als Messi.
Messi heeft 4 penalty's meer mogen nemen dan Ibrahimovic.
Wat klopt er niet aan dit rekensommetje?

Conclusie:
Ibrahimovic: uitstekende voetballer, maar als mens gewoon niet serieus te nemen...

Haha die Zlaten, een van de meestertrolls van de voetbalwereld.

Het is een knappe prestatie en iedereen is vol lof over messi !! Maar als je ziet hoe vaak messi in bescherming is genomen door arbitrage dat verdedigers hem nauwelijks aan durven te pakken !! Dan heb je in mijn ogen een vrij pas om meer te kunnen scoren . Zet hem tegen over echte verdedigers in de italiaanse competitie en laat hem dan maar eens 2/3 van zijn doelpunten maken van het aantal wat hij nu heeft gehaald , ik denk niet dat hij het red !

10 december 2012 om 14:51

Meen je dit nou echt serieus ?

Verdedigers die Messi nauwelijk aan durven pakken ? Dit heb ik serieus echt nog nooit ergens voorbij zien komen die zoiets durft te beweren..ook knap natuurlijk..

Als er 1 speler in alle competities hard wordt aangepakt en dubbele of zelfs driedubbele mandekking krijgt te verduren is het Messi wel. Als je ziet wat voor aanslagen en charges hij te verwerken krijgt als hij met een dribbel begint wordt je daar gewoon bang van. De reden waarom hij nooit geblesseerd raakt is gewoonweg omdat hij ze meestal te snel af is en zodoende weinig tot niet wordt geraakt..dat is ook een kunst opzich..

Niet geheel verwonderlijk dat je als verdedigers zijnde de beste man van je tegenstander wil uitschakelen in de zin van continue dekking, tackles, shirtje vast houden, overtredingen zodat hij geen ruimte krijgt om te scoren of om een actie te maken..

Zo makkelijk altijd die mensen hier met hun geweldig onderbouwde uitspraken..niveau wordt steeds hoger op VZ -_-

Ja dat klopt Ibra, maar dat is dus ook het verschil tussen Messi en de rest. De rest had t ook gekund, maar Messi doet het.

Pfffff die zlatan mag niet in de schaduw staan van Messi die is van een andere caterogie !!! Pure jaloezie hij had er wel negentig kunnen maken nou dan had ie dat moeten doen .

Haha! Wat een vent. Pure jaloezie, Ibra?

voor de minuten die hij kreeg heeft hij geweldig gepresteerd ibrahimovic hij begon heel goed een van de beste debutanten ooit....veel goals maar ja toen ging messi zeiken en moest ibra bank vergeet niet barca was op 1 punt ofzo kampioen dat jaar door zijn winnende in de el classico en tegen arsenal ook 2 goals enzo... zlatan is een fenomeen en heeft bewezen overal ajax kwartfinale gedragen inter kampioen gemaakt ac kampioen gemaakt na 7 jaar en vaak topscorer serie a en geloof me die verdedigers daar zijn beter dan die van primera division...veel harder en tactischer ...pep wou dat ibra messi moest dienen nee dat kan niet nee...als pep eerlijk was geweest zou ibra daar nog spelen en schitteren .....

Blijven dromen jongen, Messi doet het gewoon.
Grappig dat hij, volgens de feiten, het zelf meer van de penalties moet hebben.

Pf, Ibra toch.
Ga lekker voetballen man, houd je niet bezig met Messi of Barcelona

Dit is geen jaloezie Ibra word om zijn mening gevraagt en dat geeft die. Die jonge is verreweg de beste centrum spits van de wereld echte persoonlijkheid

whahahaha wat een uitspraak weer van ibra, het is natuurlijk onzin maar wel typisch ibra om het te zeggen. Wat ik het knapste vind van de prestatie van messi is dat hij 86 doelpunten maakt tegen de beste tegenstanders hoeveel zou hij er dan maken in de eredivisie? 186? ongelofelijk deze man petje af!

Het doet toch nog pijn blijkbaar, falen bij de beste ploeg ter wereld.

Deze man kan er gewoon niet tegen dat er spelers beter zijn dan hem. Maargoed laat Ibrahimovic maar praten. Messi beantwoordt het wel met al zijn doelpunten.

Kom, we ruilen Messi en Zlatan een seizoen compleet om en ik duf te wedden dat Messi er bij PSG gewoon 65 maakt en Zlatan bij Barcelona een stuk of 35

10 december 2012 om 23:39

35? Nee joh, denk minderr. Stuk of 20/25?

Deze man moeten we wat zijn uitspraken betreft niet meer serieus nemen. Heeft al vaker dingen geroepen die puur provocerend zijn en nergens op slaan. Wel een geweldige voetballer natuurlijk

wat een jaloezie zeg, goed van pep dat hij deze idioot aan de kant heeft gezet.
Begrijp me niet verkeerd in vorm 1 van de beste 9 s , maar hij is gewoon een viezerik

Ben blij dat hij nooit voor Real heeft gespeeld.
Geef mij maar liever die gekke pepe

Verder is het bij deze niet hate him of love him!!
bij balotelli ik heb dat wel

Tja, Ibra....als Messi 30 penalties erin had geschoten kon ik deze kritische uiting wel begrijpen, maar dit slaat natuurlijk nergens op. Maar ook dat weet Zlatan zelf ook wel volgens mij...

Uitzonderlijke prestatie van Messi. Muller had minder wedstrijden nodig, maar Messi speelt in het hedendaagse voetbal (technisch en tactisch beter). Je kunt beiden prestaties dan ook naar mijn mening niet vergelijken. Beiden bazen!!

Ibrahimovic kan er niet tegen dat hij in de schaduw van Messi en Ronaldo leeft, hij had graag zelf de beste willen zijn maar dat is die niet. Messi en Ronaldo zijn beide één klasse beter als deze meneer, Messi heeft het record verbroken en hij niet daar zt hij heel erg mee.

Ok Zlatan, nu terug in je mand...
Kan die man nu echt niet iets goed zeggen over Messi? Hij heeft duidelijk bewezen dat hij de betere van de twee is, dus ik zou mijn mondje maar dichthouden als ik Zlatan was.

niet vergeten dat messi er ook een stuk of 3 heeft gemist! Ibra eentje geloof ik? blijft onnozel van Ibra uiteraard, 86 doelpunten is onmenselijk en dan nog eens zoveel assists daarbovenop

Volgens mij is Zlatan nog steeds boos dat hij niet slaagde bij Barca

Zijn percentage van strafschoppen is hoger dan die van messi hahahahahah
Deze man snap ik echt niet

Volgens diverse media is dit bericht niet juist en heeft Ibra dit nooit gezegd over Messi.

10 december 2012 om 16:06

Heb je ook een bron ?
Zou mij niets verbazen iig. Ik weet wel toevallig dat Ibra Messi de beste voetballer vind dus het zou nog wel sarcastisch bedoeld kunnen zijn van die 90 goals

10 december 2012 om 16:19

De bron komt van degene die deze quote heeft verspreid (een journalist van L'equipe),. Hij heeft allang ontkent dat dit gebeurt is. Hij wilde een grap maken en wist niet dat er zoveel ophef zou ontstaan door deze quote van Zlatan over Messi. De tweet komt trouwens van Salim Baungallys.

10 december 2012 om 17:22

Hetzelfde geld voor het hele Müller verhaal.

Vind het allemaal een beetje moeilijk te vergelijken, ik vind veertien penalty's veel maar neemt niet weg dat het een erg goede prestatie is.

Er zijn meerdere factoren die meespelen, andere tijd, erg goede teamgenoten die in dienst van Messi spelen, etc.

Maar ik blijf erbij gewoon een erg goede prestatie.

10 december 2012 om 16:50

En Muller speelde vroeger alleen ? En CR7 speelt ook alleen ? Komaan he, kerel. Een beetje common sense.

Dit heeft Ibra niet gezegd. Maar hij is wel een van de weinigen die gewoon zegt wat hij denkt en Messi ook kritisch durft te benaderen.

10 december 2012 om 16:07

Zijn er dan überhaupt kritische punten te vinden bij Messi dan ? :O

Ik kan niks bedenken wat Messi fout doet eerlijk gezegd.

10 december 2012 om 16:51

Als je zulke domme uitspraken doet, kun je beter niet zeggen wat je denkt.

Haha, geweldig die statistieken! Die pingels moet je wel raak schieten.

Ach jaloezie...

Ibra mag de veters niet eens strikken van Messias :-D

snap niet waarom alle barça- en messi-haters blijven praten over het aantal wedstrijden van Messi.
Ook al had hij 100 wedstrijden nodig om het te breken, een record is een record en klaar.
Het is bv zoals bij hardlopen: loop je 10000 wedstrijden en breek je de record van Hussein Bolt dan ben je gwn de recordhouder.
Brazilie is het land dt meeste Wk's heeft gewonen maar niemand praat over het feit dat Brazilie het enig land (mss samen met duitsland) nog nooit een WK heeft gemist maar dat telt niet.
Mijn punt is: het gaat om hoeveel poging je krijgt om een bepaald record te breken.

ps: 40 Jaar heeft geduurd om dt record te breken
hoeveel kunstenaars, doelpunten machine, genies hebben in die tijd de kans gekregen om die kans te krijgen

(sorry voor de speelfouten)

10 december 2012 om 16:29

En toch is het niet zo knap van Messi. Er worden tegenwoordig veel meer wedstrijden gespeeld en Muller had niet alleen 7 wedstrijden minder nodig, hij heeft, in vergelijking tot Messi, nooit een penalty genomen.

10 december 2012 om 16:36

Jij maakt je in 1 zin compleet niet meer serieus te nemen en ongeloofwaardig ! Dat is opzich nog knapper te noemen eerlijk gezegd.

Totaal niet vatbaar onderbouwd en enigszins lachwekkends te noemen.

Het gaat hier om het aantal doelpunten wat 40 jaar heeft geduurd voordat het in dit tijdperk van ongekende klasse, tactiek , technisch verfijnd en snelheid verbroken is.

Hij heeft zelfs nog 3 wedstrijden om naar de 90 doelpunten te komen en dat is absurd te noemen in het huidige voetbal. Dat hij 13 Penalty's daarvan gemaakt heb wijkt niks af van deze geweldige prestatie.

Waarom komt er elk jaar dan nooit iemand in de buurt van de doelpunten aantallen van Messi al het allemaal zo makkelijk is ?

Ben benieuwd na je reactie ..

10 december 2012 om 16:57

@ Doncusto
Helemaal MEE Eens

@raymond
is 1972 echt jouw geboortdatum?
want als het zo is ben echt benieuwd hoelang jij al voetbal volgt.

Jammer, wanneer dit daadwerkelijk uitspraken zijn van Ibra, maar aan de andere kant is hij helemaal gek op shockeren..

is gewoon fenomenaal wat messi heeft bereikt, muller heeft er wel minder wedstrijden over gedaan dat klopt en hij mocht geen strafschoppen nemen. Maar ik denk dat het nivo van deze tijd hoger lag dan in de jaren 70....een speler die zoveel scoort kan je niet anders dan respect voor hebben

Wat ibra hier zegt is gewoon dat hij barcelona tijd niet is vergeten. Messi was daar gewoon de baas (wat terecht is want hij maakt het waar in het veld) ibra is een wereldspits en moet gewoon hier niet op ingaan vind hem een echte baas als je hem ziet spelen....maar door zulke uitspraken laat je mensen negatief over je praten en dat moet je niet doen als prof

De enige mensen die Ibrahimovic serieus nemen zijn zijn moeder en zijn psychiater. De rest van de wereld weet al dat hij mentaal niet normaal is. Ik vind Ibrahimovic een echte barak. Hij kan alleen maar mensen van de bal houden door zijn lang lomp lichaam te gebruiken en ellebogen uit te delen.

Dat deze man zelf niet door heeft dat hij zich volledig belachelijk maakt met deze uitspraken.
Heb gewoon respect voor wat Messi heeft gedaan en als je denkt dat je dat beter had gekund dan had hij dat destijds moeten laten zien.

Ook de afgunst van de Real supporter snap ik niet ( en ja al zou Ronaldo dit gepresteerd dan was er ook een hoop afgunst van Barca supporters wat ik ook niet snap)

Ibrahimovic heeft nog geen eens 50 doelpunten dus wat denkt hij wel niet :s

Haha heerlijke uitspraak van deze geweldenaar, of hij nou gelijk heeft of niet...
Wat een persoonlijkheid...
Wat een voetballer...

Gerd Muller was in die tijd bij bayern een echte ouwerwetse spits bijna niet meevoetbalen maar altijd wel op de juiste plek staan om te scoren.

Geen geweldige voetballer, zoals Messi is, maar een geweldige spits...............

Als voetballer een 10, als persoon een 1. Gooi jezelf weg Zlatan of word volwassen!

haha daar klinkt een jaloerse Zlatan!

Messi heeft dit record verdient hoor! Hij is echt wereldklasse!

Ibrahimovic is weer lekker aan het provoceren tegenover ze oude club. Messi is de beste speler van de wereld, en heeft een super prestatie geleverd door nu al 86 x het doel te vinden dit kalenderjaar.
Hoeveel heeft meneer Ibrahimovic er ??? Nog niet de helft volgens mij, maar wel 1 hele mooie, dat moet gezegd.

jongens waar hebben jullie het over?? daar staan de percentages toch?? dat bewijst genoeg en ibra is een geweldige voetballer alleen het probleem is, hij is gewoon jaloers!!!

Deze quote is fake, gemaakt door een journalist.

Ibra! Jij bent goed! Falcao ook, Ronaldo nog beter maar Messi is THE best, dus niet haten ! Jij hebt iets wat Messi nooit kan kopen en dat is lengte !! Dus kappen nu met dat omgekeerde Calimero - effect : " ik ben zo groot en hij zo klein en wedbaar, ik vind t niet eerlijk" . Jankerd!

Laatste alinea zegt genoeg toch. Geen aandacht aan schenken verder dus.

Ik vind het echt knap wat Messi gepresteerd heeft. Niks op aan te merken.

Wat ook knap is dat mensen zijn prestatie gaan minimaliseren met uitspraken als 'ja maar Muller had minder wedstrijden' en 'hij krijgt veel ruimte als scoort'. Het is gewoon ongelooflijk hoe mensen in elkaar steken. De emoties stromen door hun bloed en ze kunnen het niet toegeven dat Messi gewoon iets heeft waargemaakt wat niemand anders tot nu heeft kunnen waarmaken en dat is 86 doelpunten scoren in 1 kalenderjaar.

Gefeliciteerd, ik gun het hem alvast. En mensen die dat niet kunnen zijn voor mij afgeschreven, ga tennis kijken. Daar staat het net in het midden van het veld, en dat mag je niet raken. Want van voetbal hebben jullie geen kaas gegeten.

Waarom komt Ibra niet in de buurt van de 90?? Jaloezie? Mentaliteit?
On: Hoeft nikst te zeggen over de prestatie van Messi maar toch lullig om het grote resultaat dat Messi deze jaargang heeft geboekt af te doen als simpel want simpel is het zeker niet anders was het record wel eerder gebroken!

Die zieligerd mocht willen dat die zo kon voetballen als Lionel. Is er maar 1 die dat kan en dat is uiteraard Messi zelf

jeetje zlatan... van de 86 doelpunten zijn er 14 uit een strafschop, dat is ook ongelofelijk veel zeg.. als je nummer 1 op de lijst staat bij het nemen van een strafschop dan is 14 doelpunten in een jaar tijd in al die tientallen wedstrijd bij zijn club en bij het Argentijns elftal een het logisch aantal. Hij doet echt alsof de helft of zelfs een kwart van zijn doelpunten uit een strafschop komen...

Echt het IQ van een naaktslak die Zlatan. Wees gewoon stil want je zet jezelf compleet voor schut met deze domme opmerking. De frustatie en jaloezie spat er echt er vanaf. Deze man komt aandacht tekort blijkbaar! Tel jouw penaltys die je kreeg Zlatan, volgens mij kreeg je in zowat elke wedstrijd van de serie A een penalty cadeau! Verder ga ik geen woorden aan deze jaloerse mannetje vuil maken!

Haha. Iedereen reageert ook zo serieus op een uitspraak van één van de grootste idioten in het profvoetbal. Hij kan goed voetballen, maar neem het niet te serieus wat hij allemaal zegt.

Hahaha deze reacties... ik snap niet waarom iedereen zo opgefokt is van de woorden van Zlatan... ik bedoel wat verwachten mensen van een man als Zlatan?

Als men denkt dat Zlatan nu spontaan orgasmes van deze prestatie van Messi gaat krijgen (zoals sommigen dat wel doen).. Dan heeft men het toch behoorlijk mis.. want zo zit een Ibrahimovic niet in elkaar..

Zlatan ziet zichzelf als de beste.. men kan het arrogant noemen maar ik zeg altijd als je goed bent en het ook werkelijk laat zien.. Dan mag je jezelf ook goed noemen.. En een ding is zeker Zlatan is een beest van een speler en wellicht de beste "echte" nr9 die er momenteel rond loopt..

Die man doet zijn eigen ding en kijkt niet op van de prestaties die anderen neer zetten.. Al scoort Messi 200 keer Ibra gaat daar niet wakker van liggen..

Maar natuurlijk weet hij ook en dat zei hij ook vaker dat Messi een van de beste spelers is.. Dus al dat gehuil van sommigen hier is echt niet nodig..

Komt bijzonder dwaas over als je zo iemand probeert te kleineren terwijl de statistieken je ongelijk bewijzen. Ibra is nog steeds kwaad op Messi, die in de spits mocht spelen bij Barça.

Ik hoop dat Falcao in Januari naar Psg gaat en met Ibrahimovic samen speelt. Dan gaat iedereen genieten van Franse competitie van Psg. Als het maar waar wordt en geen droom blijft.

Hoeveel penalty's heeft Barca vorig jaar gekregen? Dus niet die Messi heeft gescoord, maar die er zijn gegeven door de scheidsrechter?

PS: Dit is gewoon een topprestatie van Messi. Maar van Müller vind ik knapper. Die had een pak minder wedstrijden nodig en speelde daarnaast ook nog een EK. Ook nam hij geen penalty's.

Tsja Zlatan, als je het had kunnen doen, waarom heb je het dan niet gedaan? Voel je je te goed om goals te maken? Hij kan het ook niet laten om sneren richting Barcelona uit te delen, dat hij niet zo goed was als Messi in 2009/2010 zit 'm nog steeds dwars..

ibrahimovic de jaloerzie druipt er vanaf,messi heeft het uitstekend gedaan, en 86 goals is 86 goals 40 daarvan waren schitterend daar zegt hij niks over alleen over de penalty's, ibra praat pure onzin het is een wereldvoetballer maar zo arrogant en irritante opmerking altijd, daarom zal niet elke voetbal liefhebber van hem houden, jammer dat hij een vervelende persoonlijkheid heeft vrienden word je niet gauw met hem.

Het is een eergevoelig ego die het niet kan verkroppen dat hij het niveau van barcelona niet aankon.
Het was voor een ploeg als inter en ac en juventus een wereldvoetballer op dat niveau maar barcelona was simpelweg net iets te hoog qua handelingssnelheid.
Beetje flauw om nu na te trappen.

Kom we gaan met ze alle een record kapot praten! Belachelijk natuurlijk, iedere oud voetballer die wat betekent op deze aarde ziet in Messi de beste voetballer op aarde. Een halve zool als Ibra die volgens mij er een sport van maakt om elke team genoot minimaal 1 keer te schoppen roept wat en ik lees meteen reacties hier van mensen die een record naar beneden gaan praten. Dit record stond 40 jaar, waar hebben we het over?

Ik kan ook wel roepen dat het voetbal van vroeger veeeel slomer was, als ik oude wedstrijden zie staan verdedigers letterlijk stil. Belachelijk dit, ga in de spiegel kijken en vraag je of er wat mis is met je eigenwaarde zodat je andere mensen kapot moet maken, want wat Messi heeft gedaan is fenomenaal, niets meer en niets minder.

Altijd al geweten dat ie niet spoort.
Het zit hem schijnbaar nog altijd dwars dat hij niet de grote man was bij barca

kan die verafgoding van messi ook eens stoppen , ik vind namelijk niks aan dat barcelona
dat gepiel tiktak end , als ze een duel ingaan liggen ze op de grond te janken , ze kunnen beter gaan zaalvoetballen

Altijd maar de Xavis en de Iniestas erbij halen als Messi scoort maar statistieken wijzen uit dat Messi zonder die twee ook scoort. Wel moet ik er voor de volledigheid nog bijzeggen dat Iniesta en Xavi twee geniale voetballers.
Voetbal is een teamsport en kampioen word je niet in je eentje.

De acties waarbij Messi overigens door een linie van verdedigers dribbled vereisen niet veel Xavi of Iniesta, heeft men wel in de gaten hoeveel assists Messi zelf heeft gegeven ? Hartstikke veel dus.

Ronaldo scoort daarintegen ook veel maar heeft Real Madrid géén goede middenvelders dan ? Daar heb je net zo goed Ozil en Xabi Alonso die aardig een balletje kunnen trappen. Maar dat wil niet zeggen dat Ronaldos prestaties niet uitzonderlijk zijn, je moet het samen doen en als iemand zulke prestaties neer zet dan mag je dat best koesteren.

Ibrahimovic is natuurlijk een geweldenaar maar een echte leider heeft niet de behoefte allerlei dergelijke uitspraken te doen. Ik moet nog zien of Ibrahimovic daadwerkelijk zoveel doelpunten kan maken in de competitie dan wel de Champions-league en andere wedstrijden volgend jaar.

Naar mijn weten zijn dit geen uitspraken van Ibrahimovic maar van een journalist.
Een journalist werkzaam bij L'equipe heeft op zijn twitter profiel als grap het stukje: ( Het record van Messi? Gezien het aantal strafschoppen dat Barcelona krijgt, had ik dit jaar wel negentig doelpunten kunnen maken ) geplaatst.
Dit hebben spaanse journalisten serieus genomen en werk van gemaakt. Omdat de kritiek op Ibra extreem toenam voelde hij zich genoodzaakt om aan te geven dat het een grap was.

Naam journalist is als het goed is Salim Baungally.
Op zijn twitter is alles te vinden.

Trieste opmerking van Ibra. Hij moet gewoon accepteren dat het hem niet gegund was om te slagen bij Barca om welk reden dan ook. Heb het gevoel dat Ibra alles wat met Barca te maken altijd zal blijven irriteren.

Ondanks het gejammer van vele is datgeen wat Messi heeft gedaan iets unieks wat bij een unieke speler hoort van de kaliber van Messi. Mensen mogen klagen dat hij het niet zou kunnen presteren als hij niet met spelers zou spelen als Iniesta of Xavi, maar het lot wil zo zijn dat hij dat wel doet en het maximale uit zijn club carriere haalt.

Messi is zonder meer het beste wat ik tot op heden op een voetbalveld live heb mogen aanschouwen.

Absoluut gruwelijke statistieken. Alleen wat onze oosterbuurman heeft gedaan is eigenlijk nog knapper. 6 tot 7 wedstrijden minder gespeeld en geen penals gescoord. Ik vind relatief dat ze zetten maar 14 penals weinig. Ik vind dat er toch echt wel een hoop.

Mja, ik vind het eigenlijk ook wel meevallen. Heus ik doe het niet na. Maar je bent niet voor niks spits bij Barça? Barca is de beste ploeg, helaas, maar dat betekend dus ook een veel scorende spits. Als je dan in de Spaanse competitie speelt met allemaal zwakke teams is het absoluut niet moeilijk om 90x te scoren. Het is niet meer dan logisch. Een buitenspeler die 60x scoort, als Ronaldo, is eigenlijk knapper als je bedenkt dat Benzema, Higuain, Ozil, Callejon etc. ook veel scoren.
Alsnog een puike prestatie en ik zie het Ibrahimovic het wel nadoen in een lage competitie als de Spaanse waar het team wordt afgezet op hem.

10 december 2012 om 22:38

Het is niet meer dan logisch ? Meen je dit nou echt serieus..

Als ik je hele reactie lees zie ik maar 1 ding die uberhaupt serieus te nemen is en dat is dat je het niet na zou kunnen doen.

Omdat je niet voor niks spits bij Barca bent is het natuurlijk de normaalste zaak van de wereld om 90 goals te scoren.

Spaanse competitie allemaal zwakke teams ? Kan je nagaan hoe zwak de teams in Engeland, Duitsland en Italie dan wel niet zijn, als al die ''zwakke'' teams van Spanje hun domineren al jaren lang in zowel Europees als Internationaal verband.

En bij Madrid wordt juist het spel op Ronaldo afgestemd. Bij Barca is dat dus niet het geval en aangezien Messi wordt gezien als 9.5 op het wedstrijdformulier wil dat dus niet zeggen dat hij de spits is zoals je elke wedstrijd kan zien. Hij is namelijk een verkapte schaduw aanvaller die vanuit het as van het middenveld komt en zichzelf zo positioneerd rondom de 16.

Wat dus expliciet inhoudt dat hij weinig ruimte en extra mandekking krijgt omdat het via het middenveld drukker is dan via de flanken waar Ronaldo vaak 1 op 1 staat in tegenstelling tot de 2 a 3 man die Messi altijd om hem heen heeft staan.

En vervolgens zeg je dat Ibra het wel even na zal doen in een lage competitie als Spanje ? Man oh man..dat ik hier eigenlijk nog energie in steek om al jouw uitspraken zonder enige objectieve onderbouwing nog probeer neer te halen..

De Franse competitie is natuurlijk ook vele malen sterker en technischer dan de Spaanse competitie idd. Ik snap ook niet waarom Ibra niet minimaal 40+ doelpunten kan maken in die Franse competitie met alleen Marseille en Lyon als serieuze toppers.

11 december 2012 om 16:31

haha je praat echt onzin.
Ik vertel je dat Messi in de Franse competitie niet eens boven de 40 doelpunten komt, spelend tegen pilaren van negers, die je niet zo makkelijk passeert als kleine Spanjaarden, Argentijnen, Portugezen, Brazilanen etc. etc.
Daarbij wordt het team wel afgesteld op Messi, ookal moet hij zelf heus ook wat waarmaken.

En als je wilt zeggen dat Spanje de sterkste competitie is, dan vraag ik jou welke club zo supergoed is. Ja Real Madrid, maar de ander 16 teams stellen vrij weinig voor. Maargoed, als jij overtuigd van jezelf bent, Messi-groupie, dan is dat zo.

Bye.

11 december 2012 om 16:55

En waar in godsnaam baseer jij op dat Messi niet boven de 40 zou komen in de Franse competitie ? Frankrijk presteert geen donder de afgelopen jaren op Europees niveau met alleen Lyon als PSG als redelijke toppers.

En nee Barca is niet afgesteld op Messi zoals Madrid wel afgesteld is op Ronaldo. Ken je feiten aub.

Pilaren van negers zijn moeilijk te passeren en Brazilianen, Portugezen etc makkelijk te passeren ? Wat is dat voor een belachelijke redenering. Jij bent niet heel snugger he ? Jij bent net zo meeprater als de rest en heeft geen eigen mening als ik het zo lees want je onderbouwing klopt voor geen kant.

Welke clubs zo supergoed zijn ? in de CL alleen al zijn er 4 spaanse teams door naar de volgende ronde en Europees 2 of 3 teams geloof ik.

Malaga, Valencia, Levante, Madrid, Barca, Atletic Bilbao, Atletico Madrid, Betis, Sevilla en zelfs nog wel Getafe in mindere mate.

Allemaal goede ploegen waar Real en Barca het al jaren moeilijk tegen heeft en ook wedstrijden verliezen en die tevens het al jaren Europees ook geweldig doen..

Inhoudelijk zou ik echt wat gaan doen aan je uitspraken en onderbouwing knul.

Gerd Muller nam geen penalty's. Anders had die er met 14 erbij wel 100.

10 december 2012 om 21:53

Als Messi in alle bekerwedstrijden had meegedaan had hij er miss ook wel 100 gemaakt. Zo kan je wel door blijven gaan natuurlijk met als als als..

Op dit moment heeft hij gewoon het record verbroken en dat is niemand in 40 jaar gelukt, dus het is behoorlijk bezonder te noemen dat jij dit mag meemaken in deze tijd..

koesteren zou ik zeggen ipv allerlei nonsens excuses te zoeken om een sneer uit te delen aan Messi..tot zover is hij wel de enige die met zijn indrukwekkende statistieken uberhaupt de grootheden van vroeger kan evenaren danwel verbreken...

edit:spelcorrectie

10 december 2012 om 22:16

Bijzonder* ja.

Ben sowieso niet zo fan van individuele records of spelers verafgoden. Ik geniet meer van een leuk team dan 1 wereldspeler.

10 december 2012 om 22:24

Geef ik je wel gelijk in ja. Ik geniet ook meer van een collectief hecht team dan een team met bij elkaar geraapte vedettes die allemaal voor eigen succes willen gaan en meer aan hunzelf denken dan aan hun medespelers.

Het is natuurlijk extra mooi dat een team als Barca dan ook nog eens zo'n speler van formaat in het team heeft die nog wat extra kan geven..

Zowel een Ronaldo bij Madrid, als een Ibra bij PSG en een Van Persie en Rooney bij Manu.

Pure jaloezie van Ibrahimovic. Iets waar die totaal niet bij na heeft gedacht..
Zijn percentage strafschoppen is weer hoger dan die van Messi

Groot fan van Zlatan maar je hoopt een beetje dat hij een grapje maakt.

Het is ook weer mooi dat een minder percentage van Messi goals penalty's zijn dan bij Zlatan zelf.

En Muller is ook niet echt geloofwaardig. Vroeger was het absoluut net makkelijker om te scoren. Tegenwoordig is voetbal veel fysieke en professioneler als vroeger.

Het is absoluut uniek wat Messi presteert. Hij is buitencategorie en het is een beetje jammer dat Zlatan gewoon niet kan toegeven dat hij het een eer vind om in de zelfde tijd als zo'n fenomeen te spelen.

10 december 2012 om 22:27

Ik denk persoonlijk dat het Interview een beetje uit zijn verband is getrokken of sowieso met enige sarcasme is bedoeld door Ibra. Hij heeft als het goed is zelfs 7 maanden geleden in een persconferentie bij L'equipe beweerd dat hij Messi de beste voetballer van deze tijd vindt. Dus je moet er niet teveel aan tillen om zulke uitspraken van Ibra.

Hij blijft een baas in alle opzichten en recht door zee. Excentriek karakter.

Wat een mannetje ook,, die blijft maar afgeven op Barcelona.
Daarnaast is het toch wel de beste spits van de wereld, wil hem wel eens zien bij Real Madrid in de spits. Denk dat hij er ook zo rond de 70 zal maken in het jaar.

10 december 2012 om 22:29

Ik zou Ibra idd ook wel eens willen zien bij een Madrid of bij een City. Denk dat hij met de juiste spelers achter hem die meer creativiteit hebben en een betere aanvoer hebben ook wel aardig wat goals weet te maken.

Altijd leuk die spelers die voor wat ophef zorgen! Ibrahimovic, Baloteli, etc.

Ja, Ibra, je had er 90 kunnen maken, als je wat meer op de playstation zou gespeeld hebben. Maar de realiteit is dat je een erg jaloers ventje bent. Ik had al niet veel respect voor je, maar nu ben je een van de personen die ik het minst ooit respecteer.

Zo te zien is deze look a like transsexueel nog steeds niet over de klap heen dat die gewoon weg niet goed is en of was voor barca!logisch dat hij er wel honderd kan maken bij psg dan voetbal je 30x per jaar tegen fc bal op het dak!in zijn boek loopt die ook alleen maar afteheven op jan en alleman die allemaal gek zijn in zijn ogen!terwijl hij zich zelf constant als een debiel gedraagt!maar dat is in meneer accadabrs wereld natuurlijk heel normaal want hij heefd zo'n nare jeugd gehad

leuk om te zien hoe Barca-vz gelijk in de verdediging van Messi komt....

maar een feit is het wel dat Messi gewoon een bijzonder record heeft verbetert... wie gaat de 100 halen, of zal hij dat zijn....

Ps. China-vz laat dit nu staan aub. Dank u.

Gerd müller heeft ook veel doelpunten gemaalkt tegen zwakke ploegen. Daar wonnen ze dan 9-0 of 10-0 van. Dus wat messi heeft gedaan is degelijk knap! En dit wat ibra doet is duidelijk irriteren, maar hij doet het bij de verkeerde. Messi trekt er namelijk helemaal niks van aan. Ach...wat zou het voetbal toch anders zijn voor mij zonder Messi..❤

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren