Voetbalzone

UEFA begint Youth League en trekt zich niets aan van Ajax en PSV

Vrijdag, 7 december 2012 om 11:15

Vanaf het seizoen 2013/14 begint de UEFA met de Youth League. Een club die zich plaatst voor de groepsfase van de grote Champions League mag ook een jeugdteam afvaardigen, met spelers onder de negentien jaar, die gaat deelnemen aan de Youth League. Ajax en PSV hadden gehoopt verandering te kunnen brengen in de reglementen. Nederland heeft slechts één vaste deelnemer aan de Champions League, terwijl de verenigingen wel een prima jeugdopleiding hebben.

/

“Juist in een tijd waar het belang van zelf opgeleide spelers groot is zouden veel meer clubs met sterke jeugdopleidingen bevoordeeld moeten worden, in plaats van op het tweede plan gezet te worden”, schreef Ajax onlangs in een brandbrief richting de KNVB, de UEFA en de ECA. Het heeft weinig zin gehad, zo blijkt nu. De UEFA maakt via de officiële kanalen kenbaar dat de groepsfase van de Youth League alleen openstaat voor jeugdploegen van clubs die ook voor de grote Champions League zijn gekwalificeerd.

“De Youth League is een verrijking voor de clubs van de Champions League”, meent UEFA-voorzitter Michel Platini. “We hebben een mogelijkheid gecreëerd voor jeugdspelers om deel te nemen aan internationale wedstrijden op clubniveau. Voor de clubs is het fantastisch, omdat zij het gat tussen de jeugdploegen en het eerste elftal kunnen verkleinen.”

Boek je voetbalreis via Voetbalreizen.com

Poll

De Youth League had open moeten staan voor clubs die niet deelnemen aan de grote Champions League

7 december 2012 om 11:05

Het lijk mij wel een goed idee en ook wel bemoedigend voor jeugdspelers om een eigen champions league te hebben.

7 december 2012 om 11:10

Nee, hele slechte zaak.
Waarom enkel de ploegen die al deelnemen aan de Cl??
Bij de landen spelen de -19 toch ook niet zoals de vaste ploegen.

Nu geef je de grote rijke ploegen weeral meer macht om overal de jeugd op te kopen.
Wat dan weer slecht is voor het ned voetbal en alle andere mindere competities.

7 december 2012 om 11:18

Wellicht begrijp ik het verkeerd maar ajax plaatst zich toch met enkele regelmaat voor de CL, echter PSV geeft de jeugd niet echt een kans vind ik persoonlijk.

7 december 2012 om 11:22

Feyenoord heeft geweldige jeugd maar plaatst zich zelden voor de CL. Dat is toch zonde? Plus dat de Nederlandse teams een relatief goede kans maken op winst.

7 december 2012 om 11:27

Waar het om gaat is dat het niet uitmaakt hoe de A1 (daar praten we over bij onder 19) eindigt in een seizoen, als het 1e CL gaat spelen, zal de A1 dat ook doen.
Ook als de A1 degradeerd oid gaan ze alsnog de (baby) CL spelen omdat het 1e dat heeft bereikt.
Oftewel, de A1 wordt 'beloont' voor wat het 1e bereikt.
En als de A1 kampioen wordt en het 1e haalt geen CL, speelt de kampioen van de A1 dus ook geen Cl...

Kromheid van de bovenste plank!

7 december 2012 om 11:31

Natuurlijk zouden de Nederlandse clubs een goed figuur kunnen slaan met een jeugd-champions League. Toch denk ik dat we blij mogen zijn dat ze voor deze opzet kiezen, hoe oneerlijk ook.
Wat denk je wat er gebeurt als alle rijke clubeigenaren elke week de Feyenoord- en Ajaxjeugd ziet spelen?
Binnen de korste keren worden er dan hele elftallen overgeheveld van Varkenoord en de Toekomst richting Londen of Manchester.
De Nederlands clubs zullen er ongetwijfeld iets aan verdienen maar je bent dan in principe aan het opleiden voor de grootste clubs.

7 december 2012 om 11:34

Helemaal mee eens.

Ik vind dat je de jeugd teams als een team apart moet bekijken en niet als het aanhangsel van het eerste elftal zeg maar.

Aparte kwalificaties voor de jeugd teams invoeren. Het komt er dan dus op neer dat de jeugdteams van 4 Engelse, 3 Spaanse, 3 Duitse clubs meespelen terwijl daar juist niet veel jeugd spelers doorbreken. Nederland wordt geroemd om de jeugdopleidingen van Ajax, Psv, Feyenoord, Twente en Agovv en Sparta Rotterdam.

Nederlandse jeugdteams hebben meer recht op deze Youth League dan Europese top clubs, simpelweg omdat er in Nederland meer talenten doorbreken en en meer talenten rondlopen.

7 december 2012 om 11:49

Hoe kom je aan 4 Engelse en enkel 3 Spaanse en 3 Duitse clubs?

7 december 2012 om 12:04

@freaksoccer,

Zolang er nog clubs zijn in Nederland die de EL niet serieus nemen, heb je weinig reden tot klagen over deze regels. Ik lees met verbazing dat PSV protest heeft gemaakt tegen deze regels. PSV die zelf al zijn jeugd al niet laat spelen bij een 0-3 stand in Den Haag, zelden bij de selectie laat zitten voor de EL, maar des te sneller de portomonee trekken voor een versterking. Die moeten zich toch niet druk maken over de CL voor Jeugdspelers. Dat moeten ploegen als Feyenoord, Ajax, Vitesse doen (en misschien zelfs Sparta).

Naar mijn idee was er toch al een tournooi voor jeugdteams waar Ajax afgelopen jaar de finale van speelde??? Is die opzet niet goed genoeg ofzo?

7 december 2012 om 12:06

feghouli@
in nederland zijn de jeugt toch egt een van de toppers van europa.
maar ja als ze kunnen gaan ze met 20 naar buitenland als we niet leeg gekocht werden was de eredivisie ook een van de toppers van europa maja geld speelt een grote rol in het voetbal en dat is te zien

7 december 2012 om 14:50

Haha btje dom van je, wat er nu gaat gebueren is dat meer jeugd juist daar aar spelen om in de picture te komen, oftewel de UEFA is helemaal gek geworden. Het voetbal is niet meer leuk op deze manier... Ik hoop dat de UEFA onderuit gaat en steeds meer bonden zich terugtrekken uit deze corrupte bende

7 december 2012 om 14:56

Balster0570 dat is zeker waar als het om Ajax en Feyenoord betreft, maar PSV had het vorig seizoen een beetje met de pet naar gegooid of gewoon heel slecht gepresteerd toen ze zo'n beetje het slechtste team in de competitie waren en hopeloos laatste eindigde in hun groep. Nu zijn ze wel door naar de volgende ronde, maar dat komt omdat de regels waren verandert omdat er meer clubs meedoen nu met Nextgen. Ze zijn door als 1 vd beste nummers 3 met 9 punten in 6 duels, maar een Ajax bijvoorbeeld heeft die 9 punten al behaald in de pas 4 duels die ze hebben gespeeld.

7 december 2012 om 15:46

Helemaal mee eens. Het is weer die typische kortzichtigheid de heerschen bij zowel de Uefa als de Fifa. Erg jammer. Al zie ik Feyenoord de komende jaren best een kampioen worden en dus Champions League halen, al hoop ik natuurlijk altijd dat Ajax kampioen wordt.

8 december 2012 om 10:17

Feyenoord wil daar niet eens aan mee doen, ze hebben al een druk programma met de jeugd en willen de jeugdspelers niet in de kijker spelen in het buitenland anders raak je ze mischien snel kwijt, daarom doen ze ook niet mee met de NextGen. Ontoppic Vind daarbij wel oneerlijk van de UEFA om het zo te doen, Terwijl ze juist streven voor financial FairPlay

7 december 2012 om 14:52

Jongens, jongens toch.. Ik heb het al vaker aangegeven. De Youth League en Nextgen zijn 2 verschillende competities. Als de Youth League begint dan blijft Nextgen gewoon doorbestaan aangezien Eurosport niet voor niks de uitzendrechten heeft t/m 2015.

Als Ajax of PSV zich niet kwalificeren voor de Youth League dan zouden ze gewoon mee kunnen doen met Nextgen wat in potentie niet veel minder hoeft te zijn dan de Youth League.

7 december 2012 om 14:58

Het is mooi om de jeugdspelers een eigen Champions League te geven, maar de opzet is niet goed. In Nederland hebben Ajax, Feyenoord en ook PSV goede opleidingen, maar door de opzet doet maar één, zo niet twee teams mee aan de Youth League. Clubs die er met de pet naar gooien wat beteft de opleiding mogen door de huidige opzet toch meedoen aan de baby CL waardoor de jeugdspelers van enkele koopclubs in ontwikkeling voorlopen en de jeugdspelers van een team als Feyenoord, dat zich zelden plaatst voor de CL maar de jeugdafdeling zeer serieus neemt, achterlopen en niet kunnen aanhaken. De rijke clubs kunnen zich zo alleen maar steviger losmaken van de kleinere clubs in Europa, waardoor clubs als Ajax niet het gigantische gat kunnen dichten. Het lijkt mij beter om de toptien landen op de coefficientenlijst twee clubs af te laten vaardigen die bovenaan staan in hun jeugdcompetitie. De landen tussen plek 10 en 22 mogen elk één deelnemer afvaardigen, waardoor er een eerlijke Youth League ontstaat. Daarna maak je voor de jeugdelftallen ook na een paar jaar een coefficientenlijst voor de beste opleidingen. Het kan er zo voor zorgen dat een land als Engeland op de veertiende plaats staat en daardoor maar één team mag afvaardigen. Ook moet er een transferbeperking komen waardoor bijvoorbeeld de Engelse teams niet blind een elftal op kunnen kopen. De jeugdopleidingen zullen serieuzer worden genomen wat het voetbal leuker maakt.

7 december 2012 om 11:06

Hele slechte zaak. Eens te meer een bewijs dat de Uefa helemaal niet voor de kwaliteit en ontwikkeling staat van het voetbal maar zich alleen bezig houdt met geld.

7 december 2012 om 11:14

Michel Platini maakt zich steeds belachelijk met zijn nieuwe ideeën. Niemand zit überhaupt hierop te wachten en willen gewoon blijven zoals het is. Dit is de perfecte evenement om Jeugdspelers aan het werk te zien en op andere bodem in een ander land.

(plus) Mensen kunnen Live bekijken wat voor jonge..jongens we kunnen verwachten in de toekomst bij het eerste/helemaal niet.

7 december 2012 om 11:16

Inderdaad. Ik wilde het net zeggen. De enige reden voor deze Youth League is Geld Geld Geld Geld en nog een Geld. Kut Uefa...

7 december 2012 om 11:32

Zie je het al voor je, de jeugd elftallen van Nordsjaelland en Cluj in de Champions League, die teams hebben daar niks te zoeken.

7 december 2012 om 11:52

je zult toch zien dat het snel zat verandert zie ajax nog wel eens youth league winnen psv ook nog wel misschien en volgend seizoen niet champions league spelen neem aan dat ze dan wel mee doen maar dan moeten ze toch ook wel zien dat de jeugd niet alleen in engeland en spanje goed is

7 december 2012 om 14:30

Het verandert inderdaad snel. Jeugdspelers trekken nu nog eerder naar de rijke CL deelnemers, omdat zij daar de zekerheid hebben van de baby CL. Compleet achterlijke regeling en puur bedoeld om de grote clubs nog verder te bevoordelen. Ernstige zaak voor de Nederlandse teams.

7 december 2012 om 11:06

Je kan het ook zien als een duw in de rug van jeugdopleidingen van teams als Chelsea en City, met het oog op het Fair Play van de toekomst. Ajax en PSV kunnen zo'n toernooi misschien wel winnen, maar bij die rijke clubs is meer rendement te halen. Neemt niet weg dat het zonde is dat we slechts één Nederlandse club vertegenwoordigd hebben als de nummer 2 zich weer eens niet plaats voor de groepsfase.

7 december 2012 om 11:11

Net daarmee, nu gaan die koopclubs nog meer macht krijgen om alles op te kopen en hebben wij nog minder recht op talenten.

7 december 2012 om 12:49

Stel je voor dat Vitesse kampioen word? hebben die uberhaupt wel een jeugdopleiding? die van Vitesse is samen met agovv? mag dat dan wel?

7 december 2012 om 16:17

misschien een idee voor Nederlandse ploegen om gewoon niet meer deel te nemen aan dat europese gedoe? aangezien het toch alleen maar draait om de ploegen die elk jaar 100 miljoen steken in nieuwe spelers...

7 december 2012 om 11:06

Tuurlijk joh Platini. Alsof de jeugdopleiding van Manchester City, Zenit Sint-petersburg, Chelsea, Inter, AC Milan of PSG ook maar iets voorstelt.....

7 december 2012 om 11:09

Inter haalde ook in de Next Gen series de finale hoor en won die zelfs.. met die jeugd is niet zoveel mis

7 december 2012 om 15:05

Jordinhoo sorry dat ik het zeg, maar dat het team van Inter won en dat mensen dan zeggen dat het 1 van de beste elftallen was is echt een vorm van scorebordjournalistiek.

Ze werden in hun poule helemaal van de mat gespeeld door Spurs en konden maar net doorgaan naar de volgende ronde. Omdat ze steeds zoveel doelpunten slikten had de coach hun tactiek aangepast en ging heel verdedigend spelen en dat tactiek rendeerde wel blijkbaar omdat hun spelers de penalties heel goed konden nemen.

Daarna uiteindelijk in de finale was Ajax oppermachtig en belande Inter ook met een man minder, maar Ajax miste kans op kans en had net voor tijd de titel binnengehaald, dachten ze, maar de grensrechter zag er buitenspel in wat discutabel was. Dit gebeurde vlak voordat penalties genomen zouden worden dus daar waar Inter blij was dat ze het zo lang hebben volgehouden was de hoop een beetje weg bij Ajax en zo had Inter uiteindelijk gewonnen.

Het is niet voor niets dat de coach van dat elftal nu Inter 1 heel goed weer op de rails heeft gekregen. Hij weet hoe je een verdediging goed kan neerzetten, maar tegen Ajax in de finale hadden ze echt alle geluk van de wereld.

Ik meen volgens mij ook dat Denswil toen een hele mooie vrij trap binnentrapte en in de 2e helft de lat raakte bij een andere vrije trap.

7 december 2012 om 18:11

Oh ik zeg ook niet dat het een wereldteam is. Maar om nou te beweren dat Inter niets te zoeken heeft in een jeugd CL is een ander verhaal, ze winnen dat toernooi heus wel om een reden..

7 december 2012 om 11:09

Ik denk dat die jeugdopleidingen meer voorstellen dan de jeugdopleiding van, met alle respect, Cluj, Norsjaelland, Zagreb of Bate Borisov...

7 december 2012 om 11:42

@ Geldrop

Plaats je Zagreb nou echt in dat rijtje? Een club met één van de betere jeugdopleidingen in Europa?

On:
De opzet is inderdaad belachelijk te noemen. Als er een Europees toernooi voor jeugdteams komt, moet deze bestaan uit de beste jeugdteams (mits ze eraan mee willen doen).

7 december 2012 om 14:35

Ik kijk al uit naar het jeugdteam van Anzhi en Paris Saint Germain!

7 december 2012 om 15:07

PSG heeft een hele goede jeugd, maar ze weten dat ze weinig kansen krijgen en daarom gingen Boccara en Dembele weg.

7 december 2012 om 15:49

Boccara is echt een topper, dat zul je nog wel gaan zien bij Ajax. Dembele schijnt ook een in wording te zijn, maar die heb ik nooit zien spelen.

7 december 2012 om 16:48

Kun je niet alsjeblieft wat onderzoek doen voordat je maar wat opschrijft?
FC Nordsjaelland heeft een fantastische jeugd, die ploeg die kampioen werd en CL speelde was grotendeels jeugd. Nordsjaelland heeft een begroting van maximaal 4 miljoen en als sinds de stichting geeft het kansen aan de jeugd. Lekker roepen kan iedereen, maar research is teveel gevraagd natuurlijk...

7 december 2012 om 11:13

Daar vergis jij je heel erg, inter en AC Milan hebben wel degelijk goeie jeugdteams

7 december 2012 om 11:21

Haha Chelsea's jeugd is al de laatste jaren de betere in Engeland. Er zit zo veel talent in dat team, alleen ze breken niet door. Laatste 3 jaar 2x de engelse youth cup gewonnen en ze maken city's jeugd gewoon met 6-1 af, en van United wonnen ze laatst ook nog.

7 december 2012 om 12:47

ehhm ja allemaal leuk en aardig. maar de jeugd van city stelt ook niet zoveel voor. als de jeugd van chelsea tegen de jeugd van ajax of feyenoord speelt krijgt de jeugd van chelsea waarchijnlijk gewoon een 4-0 op de broek

7 december 2012 om 16:22

Geloof mij stefano, de jeugd van chelsea is over het algemeen gelijkwaardig aan (zoniet sterker) dan de jeugd van ajax en Feyenoord hoor. Al komt dit vaak door de fysieke gesteldheid van de chelsea spelers. Daar lopen vanaf de D'tjes afrikanen rond met baardgroei en bovenbenen zo breed als die van volwassenen.

7 december 2012 om 19:38

Dvv20 natuurlijk hebben ze geen slechte jeugd, maar ondertussen staan ze wel onder Ajax in hun Nextgen poule.

7 december 2012 om 12:07

@hugo
man city pikt alle talent volle spelers bij psv weg dit jaar okal weer 2 ze wouden er 5 maar 3 spelers zijn niet gegaan snap je hem?

7 december 2012 om 11:06

Zeer slecht voor het Nederlandse voetbal, ongelooflijk dat de gevestigde orde zo bevoordeeld wordt en kleine landen die het van talenten moeten hebben niet de kans krijgen om groter te worden...

7 december 2012 om 11:07

Hoe kan dit nou weer? Gewoon de sterkste jeugdelftallen moeten daarin spelen, niet de jeugdelftallen van de teams in de CL.

7 december 2012 om 11:10

En hoe wil je bepalen wat de sterkste jeugdelftallen zijn?
De kampioenen van de beloften?

7 december 2012 om 11:12

juist. Iedere kampioen van de A1 mag in de youth league spelen. Wel zo eerlijk toch?

7 december 2012 om 11:18

Dat is heel leuk en aardig bedacht, maar denk jij dat in een land als Rusland, Spanje, Frankrijk, Duitsland alle jeugd elftallen van de 1'e competitie, ook in de jeugd tegen elkaar spelen, dit is namelijk niet zo. Wij zijn een kikkerlandje, dat 250 km hemelsbreed is, en dus kan je binnen een dag nog heen en weer. Een jeugd team van Barcelona dat naar Valencia moet is een compleet weekend weg. Ik weet niet of dat gebeurd, maar dat lijkt me toch niet?

7 december 2012 om 11:29

Nee, de Onder-18 teams daar hebben een regionale indeling in de competitie. Echter kan je wel de regionale jeugdwinnaars tegen elkaar laten spelen voor een ticket in de Youth League, lijkt mij.

Vind dit een beetje apart. Omdat het seniorenelftal geplaatst is voor de CL, betekent dat automatisch dat het jeugdelftal ook geplaatst is voor de jeugd CL. Aparte constructie.

7 december 2012 om 12:09

@afcavosje

ik vind wat jij zegt een goeie maar alsnog omdat in nederland de jeugt tot de beste van europa behoort vind ik eerste 2 rechtstreeks Youth league en derde voor rondes.

7 december 2012 om 11:08

Heel erg raar. De beste ploegen moeten toch meedoen aan zo'n toernooi? Als PSV A1/ajax A1 nou veel beter zijn dan Manchester City A1, dan is het toch belachelijk dat City meedoet en niet een Nederlandse club..

Ik hoop dat de Nextgen Series blijft. Dan kan ook de Uefa zien dat een Nederlandse ploeg veel beter is, op Europees niveau.

7 december 2012 om 11:08

Zelfde onzin als CL daar spelen ook meer niet kampioenen in dan ploegen die wel kampioen geworden zijn.

7 december 2012 om 14:42

Andere onzin. Grote verschil is dat die ploegen ook de beste teams in Europa zijn.

Bij de baby CL zou dat zeker niet het geval zijn. Hier worden direct wederom alleen de grote clubs mee gesteund.

7 december 2012 om 11:08

ga ik zeker proberen te volgen, welke teams zullen de meeste kans maken in deze youth league vraag ik me af??
ik gok op Real Madrid, Barcalona, Ajax, Arsenal, AC Milan.
iemand nog andere clubs want ik vergeet er vast een paar die ook een sterke jeugdopleiding hebben.
Inter had toch ook wel een sterk jeugdteam??
bij voorbaat dank

7 december 2012 om 11:13

Inter heeft vorig jaar de Nextgen Series gewonnen. Liverpool had/heeft ook een sterk jeugdelftal, alleen worden ze al snel naar het eerste opgeroepen. Als je Ajax noemt, mag je natuurlijk ook Feyenoord noemen. Athletic Club heeft misschien wel de sterkste jeugdopleiding van Spanje.

7 december 2012 om 11:28

Ajax tikte vorig jaar barcelona helemaal weg.. maarja we mogen straks niet meer mee doen..

7 december 2012 om 11:45

Tuurlijk wel Ajax word gewoon weer kampioen, ach ja platini en blatter zijn gewoon gek soms, komt er dan ook een baby el wat dan nog minder voorstelt nee laat het gewoon nexst gen blijfen!

7 december 2012 om 11:31

Inter, Liverpool, Chelsea en Manchester United

Die Platini doet het puur om het geld. Als hij dat geld op tafel krijgt, zit hij al te blaffen als de braffe jongen van de klas. Deze man kunnen we echt niet meer serieus nemen, met zijn domme nieuwe ideeën en ontwikkelingen in de voetbalwereld.

7 december 2012 om 11:09

Met de 6 + 5 regeling gaan teams als City en Chelsea instorten, voorwaarde is dan wel dat spelers pas na hun 18/19e mogen worden getransfereerd, dus als de Uefa verder zou kijken dan de neus lang is neemt het teams als Ajax, PSV en Feyenoord ook mee omdat die clubs de toekomst hebben.

7 december 2012 om 11:11

Ik dacht dat ajax alleen " de toekomst" had haha

7 december 2012 om 11:46

wahahaha geweldig

7 december 2012 om 11:16

@ Marcoskovi

Feyenoord wil hier niet eens aan deelnemen. Ik geef ze gelijk ook want dalijk zien de buitenlandse topclubs dat wij goud in handen hebben en raken we al onze talenten kwijt.

7 december 2012 om 11:36

Feyenoord heeft ook niet veel te willen, gezien ze al .. 13? jaar geen kampioen geweest zin en het ook niet snel zullen worden = geen CL = geen Youth League voor jullie. Je kan moeilijk iets afwijzen wat je überhaupt niet zult krijgen. ^^

7 december 2012 om 12:19

Daar komt een gloryhunter van Twent opzetten. Feyenoord heeft genoeg te willen als het betreft hun jeugd gaat. 1 keer kapmioen geworden in hun historie en dan zo durven te oordelen. Zogenaamde topclub probeer zelf een fatsoenlijke jeugdopleiding te creëren.

7 december 2012 om 13:53

atrones

Amen

7 december 2012 om 14:04

Soldierr,

Je bedoelt denk ik de next gen? Dat was omdat als een speler daar geblesseerd raakt dat niet verzekerd wordt, dat is alles.
Verder vind ik dat ze gewoon een coëfficiënten lijst oor deze categorie moeten maken, en dan op basis van de competities van de A1 de teams bepalen. Zo moeilijk is dat toch niet? En dat presteren in deze competitie ook een klein beetje bonuspunten oplevert voor de grote teams. En de leeftijdsgrens -23 vind ik beter trouwens, dat helpt veel meer.

7 december 2012 om 15:11

@ Soldierr - Feyenoord kon en wou niet meedoen omdat Nextgen de kosten niet vergoedt en gezien Feyenoords krap bij kas zit hebben ze dat laten schieten.

Het grote verschil met de Youth League en Nextgen is dat Uefa waarschijnlijk wel het 1 en ander gaat vergoeden zoals winstpremies.

7 december 2012 om 15:50

@scrum: Volgens mij heeft Feyenoord het ook laten schieten omdat het niet in het schema past wat uitgestippeld is voor de jeugd. Denk aan ritme en extra belastingen.

7 december 2012 om 19:42

Klopt Elmo dat kan ook hebben meegespeeld, maar Ajax dat vorig jaar in de finale stond werd ook gewoon landskampioen en won ook nog eens Copa Amsterdam.

Ik denk zowieso dat Feyenoord geen nee gaat zeggen als ze mee kunnen doen met de Youth League en dan vervalt gelijk dat, niet verkeerd bedoelt, excuus.

7 december 2012 om 11:35

leuk zo'n 6 +5 regel.. maar is die al definitief doorgevoerd ofzo?

7 december 2012 om 11:10

Wordt het niet eens tijd dat die Platini met pensioen gaat en er iemand de Uefa gaat besturen die het wel begrijpt en die zijn woorden ook waar maakt!

6 5 regeling gaat er niet komen...
Financial Fair play zal jaarlijks worden uitgesteld/opgeschoven/aangepast...

7 december 2012 om 11:10

Die laffe Platini doet ook alles om niet de support van de grote clubs te verliezen.. dit maakt het voor jeugdspelers ook alleen maar nog aantrekkelijker om op jonge leeftijd naar een grote club te vertrekken nu je dan in de jeugd CL kan acteren. Echt, wat een ontzettend blinde maatregel dit, kan je eindelijk eens in kleine mate optreden tegen de massale exodus van talenten naar met name Engeland en dan doe je dit

7 december 2012 om 11:11

Vind het een beetje onzin dat clubs die zich als seniorenteam plaatsen voor de Champions League zich ook plaatsen voor de Youth League. Je zou toch denken dat er een andere coëfficiënten lijst voor jeugdteams zou kunnen ontstaan en aan de hand daarvan de plaatsen voor de Youth League gegeven worden.

Dit zou namelijk een goede competitie geven en dat echt de beste jeugdteams meedoen. Als je bijvoorbeeld kijkt naar het Nederlands jeugdelftal en dat daarvan veel van Feyenoord en Ajax aan meedoet, is het toch zonde als de helft van zo een team niet mee kan doen omdat Feyenoord of Ajax geen CL heeft gehaald. Ook zijn de teams die zich lager classeren, maar toch een uitstekende jeugdopleiding hebben kansloos om dan ooit mee te doen...

7 december 2012 om 11:26

Inderdaad dat zou pas fair zijn.. nu worden de verschillen alleen maar groter gemaakt.. Ajax gaat hier ontzettend veel last van ondervinden als dit doorgaat, talenten verlaten ons straks omdat ze geen youth CL kunnen spelen.. Terwijl ajax het daarvan moet hebben..

7 december 2012 om 11:12

De nederlandse clubs moeten blij wezen dat ze niet mee mogen doen. Als er dan een paar leuke spelers rondlopen bij de nederlandse clubs die het leuk doen op dat toernooi worden ze meteen weer weggekocht door de engelse clubs.

7 december 2012 om 11:13

Denk je nou serieus dat de topclubs niet sowieso een beeld hebben van de beste jeugdspelers van elke club met een gerenommeerde jeugdopleiding?

7 december 2012 om 11:22

Betekend niet dat deze spelers niet nadrukkelijker gevolgd kunnen worden.het is logisch dat sterke jeugdspelers zich op deze manier verder in de kijker spelen, zich bewijzen en zo de grotere clubs aanzetten tot handelen.

7 december 2012 om 11:27

Heb toch de impressie dat elk groot talent zo ongeveer wel benaderd wordt door grote clubs.. ze kunnen een speler beter bekijken op deze manier maar ook zonder goede scouting is het aantrekken van een jeugdspeler een te aantrekkelijke optie om links te laten liggen. Denk niet dat dit van doorslaggevend belang is

7 december 2012 om 11:44

Tuurlijk je blijft het altijd wel houden, maar je merkt nu ook al dat elke keer na een jeugd ek of wk veel spelers vertrekken naar clubs als Chelsea en Man City.

7 december 2012 om 11:13

Als feyenoorder vind ik dit totaal geen slecht nieuws aangezien wij daar niet eens aan mee willen doen.

Wel sneu voor Ajax en PSV natuurlijk. Als ze beide konden mee doen zouden het toch gelijk 2 grote kanshebbers zijn voor de titel naar mijn mening.

7 december 2012 om 11:14

Maar de spelers wel, dus als de Nederlandse clubs niet meedoen gaan ze nog eerder naar een ander club in het buitenland.

7 december 2012 om 11:20

Wat ik aangaf, ALS de 6 + 5 regeling komt en ALS spelers pas later mogen worden getransfereerd DAN pas heb je wat aan zo'n competitie, anders heb je ajax 2 dat bij city speelt, feyenoord 2 dat bij Chelsea speelt etc.

7 december 2012 om 11:14

Hoe belachelijk. Je probeert het gat tussen 'de groten en de kleintjes' te verkleinen en dan flik je zoiets. Clubs die op hun jeugdopleiding zijn aangewezen worden benadeeld, rijke koopclubs krijgen nog meer platforms.

7 december 2012 om 11:15

Misschien moeten ze dan ook maar invoeren dat de uitslagen allemaal niet meetellen en er puur gekeken wordt wie door stroomt in de CL. Dan tv-gelden weer verdelen onder de rijke clubs en zo zorg je er ondanks de Financial Fair Play voor dat het gat tussen arm en rijk constant groter wordt. Uitstekend werk van Platini.

7 december 2012 om 11:15

Vervangt dit de next gen? of blijft die ook bestaan?

7 december 2012 om 12:40

@gorandinho

De Next-gen Series zullen opgeheven worden.

7 december 2012 om 11:18

Verrijking is het goede woord hier. De rijke vaste CL deelnemers worden hierdoor alleen maar rijker.

Die foto van Platini, zijn haren gaan van deze maatregel ook recht overeind staan.

7 december 2012 om 11:19

Ga de rijke en grote clubs maar weer helpen, klote uefa! Het slaat nergens op dat engeland/ spanje veel meer jeugdploegen af mogen af vaardigen, als je dit al doet vindt ik dat je ook een ranking moet gaan maken separaat voor de jeugdploegen en dat niet koppelen aan het eerste elftal. Zo ga we nooit een gat dichten maar wordt het alleen maar groter. Ik vindt het fair als elk land 1 of 2 clubs mag afvaardigen. Echt ongelooflijk dat de uefa dit doet.. fair play? Laat me niet lachen..

Ajax en PSV moeten de handen ineen gaan slaan en een groot zomers voetbaltoernooi opzetten. Met minimaal 8 tot 10 wedstrijden.. De talenten moeten zo veel mogelijk weerstand krijgen en zo hou je de touwtjes zelf in handen. Kun je het deelnemers veld zelf bepalen, braziliaanse ploegen zijn bv. vaak erg goed en die kun je ook laten deelnemen. Aegon future cup extended version.. Stelletje honden bij de Uefa!

7 december 2012 om 11:20

Tijd dat de Knvb een keer in actie onderneemt tegen die rare Uefa, die keer op keer met belachelijke maatregelen komen.

Zoals Jordinhoo al zegt, talenten worden alleen nog maar meer aangespoord om al snel naar buitenlandse topclubs te verkassen omdat daar wel in de Youth league gespeeld mag worden. De Bruma's, van Aanholts, Bouys zullen alleen nog maar meer gaan voorkomen. De subtoplanden worden hiermee in de steek gelaten. Waar zij met de jeugd een gezond beleid voeren worden ze door die verschrikkelijke Uefa weer in de steek gelaten ten faveure van de grote (en Rijke, ja Uefa je hoort het goed) clubs.

Om dan nog maar niet te spreken over het EK in 2020. Een EK in 12 verschillende landen, wie bedenkt dat nou

7 december 2012 om 11:20

De Uefa trekt zich nooit ergens iets van aan, dus dit is natuurlijk niet verrassend (wel heel frustrerend!).
Zou tijd worden een nieuwe bond om de Uefa heen op te zetten mét (oa) camera's op de lijnen en eerlijk geplaatste juniorenteams voor een europees toernooi en het dan European Honest Football Ferderation te noemen.
Beetje zoals de 2 dartbonden of de 237 boksbonden..

edit, grammatica :D

7 december 2012 om 11:21

Sorry hoor, maar getuige de foto gaat de heer Platini steeds meer op Blatter lijken met dat belachelijke haar en grote, ronde, (voor) hoofd. Dit is natuurlijk, weer, niet goed voor het Nederlands voetbal.

7 december 2012 om 11:23

Met deze opzet gaan jeugdspelers juist nog sneller naar het buitenland. Het zou mooi zijn als niet alleen Nederlandse ploegen, maar ook andere landen met een goede jeugdopleiding wiens competitie niet tot de Europese top behoort, de competitie zou boycotten. Dan geef je een sterk signaal af. Alleen moet ik eerlijk bekennen dat ik buiten de 5 sterkste Europese competities en Nederland niet echt op de hoogte ben van sterke opleidingen. België misschien? Met Anderlecht en Standard. En op de Balkan zijn er misschien nog een paar sterke opleidingsinstituten

7 december 2012 om 11:23

Dus jong oranje hoeft zich ook niet meer te plaatsen. Dat doet het grote oranje voor ze???
Als louis v gaal het wk haalt gaat cor pot naar het jeugd wk?

Wat een belachelijke regel de Beste horen er te spelen.

7 december 2012 om 12:20

dit geeft inderdaad goed aan hoe schuin en hypocriet de regel is. Zullen wel meer financiële belangen spelen bij clubs dan bij landen voor de Uefa!

7 december 2012 om 11:25

Ik vind dit idee niet goed. Maar langs de andere kant werkt dit in Belgie ook zo, althans toen ik nog in jeugdploeg van eerste klasse speelde. We hadden toen ook een eerste nationale bij de jeugd die enkel bestond uit jeugdploegen van teams die in eerste nationale speelden. Langs de andere kant denk ik dat dit ook een voordeel kan zijn voor Ajax en Psv. Als Ajax en PSV mee zouden doen, dan zouden de grote teams al bij de jeugd de talenten weghalen.

7 december 2012 om 11:25

Next Gen is er toch al, dit is gewoon weer een extra toernooi voor de clubs die mee doen aan de Champions League zelf, next gen is een heel ander toernooi (zal dan denk ik nu gedegradeerd worden zoals de Europa League)

op zich niet eens zo'n verkeerd idee, bekijk de pluspunten eens. ik zie hier alleen maar minpunten staan omdat er een aantal bang zijn dat hun jeugdspelers eerder de deur uitgaan (nou word sowieso lastig als de regels worden bij gesteld van transfers op een bepaalde leeftijd plus de financial fair play regeling echt gaat werken)

7 december 2012 om 11:25

Komt dit nu niet eigenlijk in de plaats van de Nextgen Serie?? Zo niet zo ik het probleem niet!

Daar speelde Ajax en PSV ook met jongens van 18 a 19 jaar, tegen de 20-22 jarige spelers van Inter, Barca, Chelsea etc. Met 20 jaar speel je mits goed genoeg al in het eerste, bij de europese topclubs duurt dat wat langer.

7 december 2012 om 11:37

Helaas is dit wel een vervanger van de Nextgen Series, dus het is voor de Nederlandse clubs wel een probleem..

7 december 2012 om 12:00

Dan is het inderdaad een probleem! Dan gewoon gaan lobbyen voor een jeugdtoernooi met Uefa Cup deelnemers of een league met Denemarken, Duitsland en Belgie ofzo.

7 december 2012 om 19:45

Nee het is geen vervanger. Eurosport heeft een contract getekend om de wedstrijden uit te zenden t/m 2016.

Youth League begint in 2014.

7 december 2012 om 11:27

hoezo hebben wij nou in 1 keer wel een prima jeugdopleiding.
wij zijn toch de koopclub. dus het is toch prima zo en de uefa bepaald toch de regels en hier bepaald de knvb de regels dus het heeft ook geen zin om daar tegen in te gaan.

7 december 2012 om 11:28

Ik vind het een beetje gek dat je d.m.v. de prestaties van een 'ander team' je mee mag doen aan een toernooi. De opzet van een toernooi lijkt mij dat daar de beste teams aan mee moeten/mogen doen, maar er zullen wel andere redenen achter zitten....

7 december 2012 om 11:28

Nivellering??? Wederom heeft de Uefa van dit woord nog nooit gehoord!!! Stelletje klootzakken met lelijke, kale, dikke, volgevreten hoofden. Je voert de FFP in en dan ga je zoiets doen. Belachelijk gewoon.........

7 december 2012 om 11:29

Ach waar maken ze zich druk over. In Nederland spelen meer jeugdploegen op niveau dan dat je in die idiote Youth League op deze manier gaat tegenkomen.

En inkomsten krijg je er toch niet of nauwelijks van want er is amper intresse voor jeugdteams.

7 december 2012 om 11:30

Eerst het EK in verschillende landen, nu deze opzet veranderen. Het gaat weer lekker met nieuwe dingen verzinnen in het voetbal.

7 december 2012 om 11:31

Zeer slecht voor het nederlands voetbal dit want talenten zijn nu nog sneller geneigd naar het buitenland te vertrekken omdat die dan een jeugdteam hebben die op hoog niveau speelt. Doodzonde voor ons kleine landje dus maarja, zoals in een ander topic; Geld boven alles in het voetbal en dat blijkt ook hier weer uit.

7 december 2012 om 11:42

Je onderschat echt het niveau in Nederland hoor bij de jeugdteams. Ga maar is kijken naar de internationale toernooien waar jeugdteams aan mee doen. (copa amsterdam of eurovoetbal bijvoorbeeld)

Je gaat niet naar het buitenland om op hoog niveau in de jeugd te spelen, enkel en puur voor het geld.

7 december 2012 om 14:08

Nee maar als een talent nu voorgeschoteld krijgt op zijn 16e a 17e in de Champions League van de jeugd te mogen spelen bij pakweg Man Utd of in de jeugdcompetitie van Nederland....tja die kiezen dan ben ik bang toch voor een Man Utd

7 december 2012 om 14:15

Waarom? Wat gaat die CL voor de jeugd nou inhouden? Juist vrij weinig, er is geen belangstelling voor jeugdteams, jeugdtoernooien hebben het al jaren moeilijk en er kijkt amper iemand naar. En het is niet eens de CL voor de jeugd, niet een de beste teams doen mee.

En denk je nou dat jeugdspelers warm worden om tegen het jeugdteam van Real te spelen? (waarvan de beste spelers bij Real B of hoe dat ook heet) mee doen bijvoorbeeld) Geloof er niks van.

7 december 2012 om 12:05

Nonsens. In principe zou de doelgroep van O19 waar we hier over spreken in Nederland al tijp moeten zijn voor het eerste elftal. Dus valt er voor zo'n speler te kiezen uit een Europese jeugdcompetitie waar een paar honderd man op afkomt of spelen in de Eredivisie.

7 december 2012 om 11:34

Echt totaal scheef van de Uefa dit. Het slaat helemaal nergens op dat teams als Anzhi die wellicht niet eens een jeugdopleiding hebben straks mee mogen doen aan een elite jeugdcompetitie omdat hun oudere broeders het aardig doen op basis van het oliegeld dat ze krijgen. Dit is de rijken nog rijker maken. Waarschijnlijk omdat Platini in eigen land door die socialisten wordt "geterroriseerd".

7 december 2012 om 11:35

Dus spelers als Hoessen kunnen dan niet meer voor Ajax 1 spelen in de CL omdat ze aan de youth league mee moeten doen? Of kunnen ze dat dan wel kiezen?

7 december 2012 om 11:46

Als je het artikel had gelezen had je kunnen zien dat het gaat om spelers die jonger zijn dan 19 jaar. Daarnaast mag een -19 speler ook gewoon nog uitkomen in de CL, het is dus geen verplichting.

7 december 2012 om 14:43

Excuus, ik kan er (nog steeds) niet duidelijk uit opmaken dat het zo is. In dat geval is deze youth league een prima idee lijkt me.

7 december 2012 om 11:39

Maffia van de eerste klas!
In vergelijking met de zogenaamde financial fairplay is dit weer het tegenovergestelde.

Hoe bedoel je frustrerend dit, die gasten zorgen ervoor dat landen als nederland en belgie helemaal achterop raken.

Uefa en Fifa geldwolven!

7 december 2012 om 11:39

Logische redenering dat de ploegen die in de CL spelen ook automatisch de beste jeugdopleiding hebben. Gewoon een waardeloze invulling van een goed idee. Maar goed de Uefa moet geld verdienen en dan moeten er namen komen ook al stelt hun jeugdopleiding geen moer voor.

7 december 2012 om 11:40

Feyenoord A1 is van de laatste 8 jaar volgens mij 5 of 6x kampioen geweest en heeft de beste jeugdopleiding, maar als Feyenoord 1 geen kampioen word mogen ze niet meedoen. Niet echt eerlijk, beter kiezen ze voor hetzelfde systeem als bij de volwassenen. De nr 1 van u19 mag meedoen. De nr 2 krijgt vCL. Ach Feyenoord is toch de nieuwe kampioen 😄

7 december 2012 om 11:53

Volgens mij deed Feyenoord ook nooit mee aan de Nextgen Series, dus voor Feyenoord heeft deze beslissing geen directe gevolgen. Ben het wel met je eens dat dit een waardeloze beslissing is.

7 december 2012 om 12:10

Feyenoord koos ook bewust om niet mee te doen aan de Nextgen series omdat dat niet samenviel met het al opgestelde ontwikkelplan. Een jeugdopleiding is er maar voor 1 ding en dat is opleiden voor het eerste elftal. Bovendien zit de halve O19 al bij de selectie op dit moment, dus wat de toegevoegde waarde zou zijn?

7 december 2012 om 19:48

Mensen moeten echt vaker jeugdvoetbal volgen voordat ze met deze zelfbedachte "statistieken" komen. Ik heb eerder ook al een Twente betrapt dat ons wist te vertellen dat Jong Twente 3 keer op rij kampioen werd wat ook niet klopt.

Ajax A1 won de laatste 2 titels en heeft in 10 jaar tijd 5 titels. Feyenoord maar 2. Ajax is recordhouder met 12 titels, Feyenoord heeft er totaal 4.

7 december 2012 om 11:42

Haha wat een stommiteiten,

Wat zou het geweldig zijn als clubs ala Chelsea Man utd. etc. op hun snuffert gaan tegen de jeugd van Ajax en dat ze ver komen! Misschien zien ze dan in dat de jeugd toch belangrijker is!

Sorry maar de Fifa/uefa word steeds grappiger/schandaliger met hun commerciele zooi, eerst EK over meerdere landen en nu dit.

Supporters moeten eens in opstand komen!

7 december 2012 om 11:45

Wat een belachelijk idee van de Uefa. Stel dat een club als Vitesse kampioen wordt, maar in de jeugd komt het elftal niet verder dan een vierde plek. Dan heb je jeugdteams van Ajax en Feyenoord die velen malen beter zijn, maar niet mogen mee doen in de CL voor jeugdteams. Ik hoop dat de clubs in opstand komen tegen dit besluit. Hiermee worden de vershillen tussen de grote en kleine teams alleen maar groter gemaakt, iets dat met financial fairplay tegen gegaan werd.

Door onbezonnen beleid en oplopende schulden hebben veel landen al een grote voorsprong op Nederland opgebouwd. Kijk naar een land als Portugal, daar wonen minder mensen, maar daar lopen wel betere teams, waarom? Omdat ze daar schulden mogen hebben. Die voorsprong kan door financial fairplay en eerlijke kansen voor de jeugd verkleind en eerlijker gemaakt worden, maar de Eufa laat haar oren hangen naar het grote geld.

7 december 2012 om 11:49

Achterlijk zeg, zo bevoordeelt de Uefa de clubs met geld en benadeelt zij de clubs die het van de opleiding moeten hebben

7 december 2012 om 14:25

Helaas is de Uefa één grote corrupte zooi die alleen om geld geeft. hier is weer duidelijk te zien dat ze slechts om het grote geld geven en niet kijken naar landen, zoals Nederland, waar de jeugd een veel belangrijkere rol speelt in andere landen(daarmee bedoel ik de inbreng ervan). Ze maken zich op deze manier echt belachelijk.

7 december 2012 om 11:52

Fantastisch idee, aleen de opzet slaat nergens op!

Komt er dan ook een Youth league voor de europa league, denk het niet eh?

Wanneer je gewoon de beste teams van europa in de youth league doet, dan zitten Ajax, Feyenoord en misschien wel az en psv er bij. Dat is leuker en eerlijker.

7 december 2012 om 12:05

pure geldklopperij..wanneer gaat het weer om het voetbal ansich?!

7 december 2012 om 12:06

De eredivisie is toch de CL van jeugdteams!

7 december 2012 om 12:29

Ik denk dat de grote clubs nu nog sneller jeugdspelers hier weg komen lokken, slechte zaak dus!

7 december 2012 om 12:31

En weer een voorbeeld dat de enorme drang naar de CL gelden van de Uefa al het overige overheerst. De EL is ook al een mislukking door de CL. Gaat allemaal weer om het geld en niet om het voetbal.

7 december 2012 om 12:33

Ongelofelijk waarom stellen ze niet een kwalificatie systeem in voor de jeugd net zoals de echte teams. Zo zal het veel eerlijker verlopen. Straks krijg je dus de jeugd dat er niks van bakt. Wordt het net Europa league 2

7 december 2012 om 12:41

Mijn vertrouwen in Platini is weer een stuk gedaald. Waar hij het eerst had over het gat verkleinen tussen grote en kleine clubs, wil hij het nu juist weer vergroten. Voor teams zoals Ajax is het essentieel dat de jeugd kan spelen tegen teams van een hoog niveau. Kijk bijvoorbeeld naar Fisher die door de Next Gen series zich sterk ontwikkeld heeft. Nu bestaat de kans dat als Ajax gaan CL speelt dit soort jongens zich ook niet kunnen door ontwikkelen. Uiteindelijk zal dit ervoor zorgen dat het gat tussen clubs als Man U en Ajax groter wordt.

7 december 2012 om 12:42

slechte zaak, je zou toch liever willen dat ploegen zoals feyenoord en dortmund die goede jeugdopleidingen hebben zouden deelnemen. ik zit persoonlijk niet zo te wachten op een afvaardiging van cluj ofzoiets

7 december 2012 om 12:58

Ik zei het gisteren al, ik zeg het vandaag en ik zal het de komende tijd nog wel blijven zeggen!! Platini is gewoon ronduit belachelijk bezig. De man heeft enig vorm van realiteit verloren.

Dit is gewoon een slechte zaak voor het voetbal en vooral voor landen zoals Nederland.
Ik denk dat de jeugd van Feyenoord gewoon in de kwartfinale kan komen en zoals we een jaar geleden zagen speelde ajax barca en liverpool totaal van de mat!
Kortom Nld's ploegen horen gewoon mee te spelen.
maarja...

7 december 2012 om 13:20

Fantastisch nieuws dit... not!

Platini doet er echt alles aan om goed over te komen bij de grote clubs. Over oneerlijke concurrentie gesproken zeg. Zowel de Nederlandse als de Russische clubs mogen maar maximaal twee clubs meedoen en dan is het aan de Russische kant de kans groot dat Zenit zich elk jaar plaatst die op dit moment geen spelers hebben die de nieuwe Arshavin, Kerzhakov of Denisov kunnen worden. Dan is het dus hopen op dat Cska en Spartak zich elk jaar plaatsen. Spartak kan het dan in de grote CL slecht doen, maar hun jeugd kan wel ver komen. Ik vind dit maar een smet voor het voetbal. In plaats van iets nieuws te ontdekken moeten we weer elk jaar naar hetzelfde gaan kijken dankzij Platini.

7 december 2012 om 13:33

Hoe gaat het eigenlijk met Ajax in de Next-gen Series?

7 december 2012 om 13:51

1e Cska Moskou 6 gespeeld 12 punten
2e Ajax 4 gespeeld 9 punten
3e Chelsea 4 gespeeld 7 punten
4e Molde 6 gespeeld 1 punt

1e Sporting 6 gespeeld 12 punten
2e Aston Villa 6 gespeeld 10 punten
3e PSV 6 gespeeld 9 punten
4e Celtic 6 gespeeld 4 punten

12 december staat Chelsea - Ajax op het programma

7 december 2012 om 15:16

Ajax hoeft het tweeluik tegen Chelsea hun best niet meer te doen aangezien ze volgens mij al geplaatst zijn. PSV had zich in hun laatste wedstrijd geplaatst door van Celtic te winnen en zijn nu door als "een van de beste nrs 3". Ajax heeft nu al het puntenaantal dat PSV totaal heeft dus ze zouden nu ook al geplaatst moeten zijn aangezien Molde en Cska al uitgespeeld zijn in deze poule.

7 december 2012 om 13:40

Wat een onzin.
Het is een geweldig idee, maar dat alleen Cl deelnemers mee mogen doen is erg slecht. Bij Ajax, Feyenoord en Psv hebben ze zeker een ontzettend sterk jeugdteam dan en het is gewoon zonde dat een veel minder team mee mag doen. Ook zou het goed zijn voor de talenten zelf. Ze weten dat er uit Nl zeer veel talent komt. Laat die jongens dan spelen en dan worden ze nog beter.
Dom weer Platini

7 december 2012 om 13:56

Is alleen maar weer voordeel voor de grote Europese clubs. Nederland heeft goede jeugd. Maar dat blijft ook niet zo lang doorgaan. Want dan is er zelfs in de jeugd meer te behalen bij de grote clubs. namelijk jeugd Cl.
Feyenoord en Ajax hebben gewoon de beste jeugd die zo wat dat jeugd toernooi kunnen gaan winnen !! Belachelijk gewoon !

7 december 2012 om 13:58

wat een drama beslissing van de Uefa!!!

7 december 2012 om 14:00

Ja hoor Platini weer met zijn grote clubs... Dit kan betekenen dat er straks nog meer jeugd vanuit Nederland naar het buitenland wil om in de 'youth League' te kunnen spelen. Zo krijgen de rijke clubs alleen nog maar meer voordeel, en vergroot je het gat met Nederland nog verder.

Alleen zakkenvullers kunnen zo'n stupide idee uitbrengen. Waarom geen knock-out toernooi van 64 of 128 Europese ploegen die zich zelf mogen aanmelden? Ajax, Feyenoord en PSV en misschien Twente en Sparta hebben voor Europese maatstaven toch redelijk goede tot uitstekende jeugdselecties.

Aan de andere kant komen sommige Nederlandse jeugdspelers misschien minder in de spotlight te staan, waardoor ze eventueel langer in Nederland blijven. Laten we hopen dat dit het effect is van de verandering, en niet het eerstgenoemde.

7 december 2012 om 14:37

Haha dit is toch ronduit belachelijk! Nu kunnen 2 van de beste opleidingen in de wereld (liverpool en Ajax) hier misschien niet aan meedoen. Hoewel ik Ajax niet geweldig vind, is hun opleiding wel gewoon goed. Je wordt nu dus gestraft als je als jonge speler niet bij een van de grote clubs gaat spelen. Je wordt gedwongen om voor het geld te kiezen.

7 december 2012 om 16:33

Liverpool en Ajax? Over liverpool kan ik niet oordelen, maar weet wel dat Chelsea ook een goede jeugdopleiding heeft. In nederland moet je eerder denken aan Feyenoord en Sparta, daarna ajax en Psv.

Als je ajax zegt o.b.v. de kampioenschappen van de jeugdelftallen moet je je toch meer verdiepen in het opleidbeleid van de clubs. Waar bij ajax de beste jeugdspelers weggekocht worden uit alle uithoeken, leidt feyenoord zelf de jeugd op. De betere spelers worden doorgeschoven en in de minder belangrijke wedstrijden spelen veelal reservers. Feyenoord richt zich op het opleiden, niet op het winnen van jeugstitels. Daarom hebben zij ook al meerdere jaren de.prijs voor beste jeugdopleiding gewonnen.

7 december 2012 om 19:55

Feyenoord heeft gewoon evenveel titels als Ajax wat betreft beste jeugdopleiding. Het grote verschil tussen toen en nu is dat Mohammed Allach nu de scepter zwaait bij de Knvb die zelf een verleden heeft bij Feyenoord en Sparta.

Mag ik Dvv20 erop attenderen dat er bij Feyenoord 3 Ajax jeugdspelers in de 1e selectie zitten.

7 december 2012 om 20:27

ahhhh daar zal het aan liggen he, arme ajax. Heel de wereld is tegen jullie he. Feyenoord heeft het gewoon de laatste 3 jaar terecht gewonnen. Alleen waarom reageer je op mijn reactie, als je verder niet ingaat op mijn standpunten?

Je kag me er op attenderen, snap je punt alleen niet?

7 december 2012 om 14:43

Ik vind het idee van een CL voor jeugdteams heel erg goed, en de NextGen Series waren ook leuk om te volgen. Het is alleen zo jammer dat het eerste elftal van de club geplaatst moet zijn voor het hoofdtoernooi, zo maak je het gat alleen nog maar groter tussen top en subtop. En idd jammer voor een club als Feyenoord met een hele goede jeugdopleiding, maar waarvan het eerste elftal zich al een tijdje niet meer heeft geplaatst vopr de CL.

7 december 2012 om 14:51

Dat slaat nergens op, dan krijgen de jeugdteams van Mancity en Chelsea een League, terwijl echt goede jeugdopleidingen als Feyenoord nooit aan de bak zullen mogen gaan.
Slaat nergens op, ze hadden moeten kijken naar de kampioenen van de beloftencompetities

7 december 2012 om 15:12

City en Chelsea doen nu ook gewoon al mee met Nextgen..

7 december 2012 om 23:34

Ik bedoel te zeggen dat koopploegen die geen goede eigen jeugd mee mogen doen terwijl ploegen met een goede jeugd daar niet voor beloond worden.

7 december 2012 om 15:05

De twee grootste maffiabazen Platini en Blatter moeten nou eens een keer oprotten. Zij doen er alles eraan om de "grote" landen en clubs te bevoordelen en geld is bij hun de prioriteit.

- Oneerlijke potindelingen zodat de "grote" landen en clubs het voordeel hebben bij lotingen.
- De overdreven voorrondes voor de CL en de EL. Waarom niet een landskampioen van elk land en nr. 2 van elk land speelt voorrondes?
- De uitslagen van Lyon vorig seizoen in de CL met samenhangend de dubieuze beslissingen om 2 terechte doelpunten van Ajax af te keuren. Oorzaak van beide was dat Lyon in de CL bleef en Ajax eruit lag.
- "zogenaamd" en onderzoek starten na dat dubieuze knipoog van een Zagreb speler na diens blunder waaruit een doelpunt ontstond. Tevens was diezelfde speler gesignaleerd bij een gokbureau waar men op voetbaluitslagen kon gokken. Waarom werd dat afgedaan als onvoldoende bewijzen en waarom kon in dat zelfde jaar Mourinho geschorst worden na diens gefluister wat niemand maar ook niemand heeft kunnen verstaan?
- De gedachte om FC Basel die ging overwinteren in de CL om te disqualificeren vanwege een "akkefietje" tussen de Uefa en de Zwitserse bond. Manchester United zou dan de plaats innemen voor FC Basel.
- De dubieuze handsbal van Henry tegen Ierland. De oorzaak was dat Frankrijk geplaatst werd i.p.v. Ierland.
- Corruptie onderzoek bij de Uefa.
- Dubieuze beslissing om Rusland aan te wijzen voor WK 2018 en nog geen week later ontvangt Interpol 20 miljoen euro van Blatter voor hun onderzoek naar de corruptie zonder medeweten van de bestuursleden van de Uefa. Waar kwam dat geld ineens vandaan en waarom was niemand verder bij de Uefa op de hoogte?
- Net voor de verkiezingen zeggen dat je na de verkiezing gaat praten over technische hulpmiddelen bij het voetbal. Blatter werd uiteindelijk opnieuw gekozen en de technische hulpmiddelen werden afgewezen.
- Opnieuw verkiezingen, maar nu trokken de leden zich abrupt terug, behalve Blatter natuurlijk.
- Niemand heeft na die enorme "schenking" aan Interpol ooit iets vernomen over hun onderzoek na de corruptie. Wat is er met dat geld gedaan?

Zijn dit nu niet genoeg redenen om deze twee maffiabazen te lozen

7 december 2012 om 15:31

Dit is toch alleen maar goed voor de clubs die elk seizoen weer voor 100 miljoen inkopen. Verstandige talenten kunnen dan afhaken want ze weten dat de kans op speel minuten in het eerste gering is maar nu kunnen ze dan wel weer spelen op het aller hoogste jeugdniveau... Clubs als city chelsea hebben hier baat. Eufa luistert niet naar kleine clubs zoals Ajax/psv maar wel naar de rijke Engelse clubs...

7 december 2012 om 15:56

Ik dacht dat ze juist meer wilden gaan doen voor de kleinere clubs, door financial fairplay en dergelijke. Maar als FC Volendam bij wijze van spreken het beste jeugdteam ter wereld heeft, kun je je dus niet meten met jeugdteams van vergelijkbaar niveau.

Kortom, weer financiele belangen laten prevaleren voor het sportieve. Clubs zijn bedrijven, dus beide hand in hand gaan is logisch. Maar van een bond had ik wel meer verwacht...

7 december 2012 om 15:56

Ik vraag me of wat hier de financiële voordelen van zijn. Er komt nauwelijks publiek op af en het kost een berg geld om een hele selectie inclusief staf e.d. af te laten reizen naar andere Europese landen. Ik denk dat dit voor (financieel) kleinere clubs niet echt rendabel is. Tenzij hier natuurlijk een redelijke beloning tegenover staat zoals prijzengeld of geld per gewonnen wedstrijd. Verder is het wel goed voor de ontwikkeling van de jeugd.

7 december 2012 om 16:31

Zeker wel een leuk initiatief zo'n jeugd champions league. goede manier voor de talenten om zich verder te ontwikkelen. Vorig jaar heb ik dan ook met veel plezier naar de Nextgen Series gekeken.

Ik vind alleen wel dat er ook meer kleinere clubs mee moeten kunnen doen. ik zou dat zo doen.

96 clubs
16 poules met ieder 6 clubs
in de poule allemaal 1 keer tegen elkaar, (dan kun je al tegen minstens 5 andere jeugdteams spelen)
top 2 (32 clubs) gaan door voor knock-out fase als de champions league.

Champions League en Europa League teams doen mee als ze willen.
als er niet genoeg willen/kunnen kunnen andere teams zich inschrijven.

7 december 2012 om 16:52

Wat een domme beslissing, de jeugddelftallen van Feyenoord en Ajax zijn veel beter dan die van Manu, Manc, Chelsea, Arsenal, Liverpool.. Kunnen ze niet gewoon met een kwalificatiesysteem werken (kampioen en runners-up) met een voorrondesysteem? Dit is oneerlijk voor alle clubs die liever hun jeugd een kans gaven dan met het grote geld rond te smijten. Ik wil geen City zien, ik wil Genk, Ajax, Bilbao... de echte opleidingsclubs zien.

7 december 2012 om 17:08

Ik vind het een leuk initiatief hoor en zo'n Jeugd-champions League krijgt wel mijn steun, maar eigenlijk moet je de beste jeugdteams belonen voor hun prestaties en niet omdat het eerste waar ze compleet geen rol hebben gespeeld het zo goed heeft gedaan.. Zeker gekochte teams als Man. C zijn totaal geen reflectie van hun jeugd..

Noujah, ben bang dat de Uefa hier toch een klap op ze achterhoofd krijgt als ze merken dat het niveau van de Nextgen Series een stuk hoger is en ook aantrekkelijker.. De vraag is natuurlijk wel of de jeugdteams in the Youth League ook, gedeeltelijk mee willen doen in The Nextgen..

7 december 2012 om 17:26

Als de beste jeugdopleidingen zich nu alleen zouden gaan focussen op de Nextgen series en de Youth League links laten liggen komt deze mini cl nooit van de grond. Het niveau wordt dan lachwekkend als jeugdelftallen van Chelsea, City etc meedoen.

7 december 2012 om 17:41

NL heeft al 2 afgevaardigde clubs en als een dan voorronde moet spelen so be it

schat kans van jeugdelftallen hier wel weer hoger in om door te gaan naar hoofdtoernooi

7 december 2012 om 17:47

Het lijkt me niet erg slim deze aanpak zo maak je het voor landen die moeten leven van de jeugd het gat alleen maar groter..

7 december 2012 om 18:00

“We hebben een mogelijkheid gecreëerd voor jeugdspelers om deel te nemen aan internationale wedstrijden op clubniveau. Voor de clubs is het fantastisch, omdat zij het gat tussen de jeugdploegen en het eerste elftal kunnen verkleinen.”

Ja ja Platini, Financial Fair Play, ik denk het ook, zo worden die grote clubs als Manchester City en Chelsea alleen maar bevoordeeld, de Uefa is net zo corrupt als de Fifa.

7 december 2012 om 19:09

Slechte zaak en geen goede beslissing van de Uefa.
Nu gaan de beste jeugdspelers van clubs die niet mee mogen doen eerder naar clubs die wel mee mogen doen.
Dus het verschil tussen de grote en kleine clubs wordt steeds groter.
Jammer maar helaas.

7 december 2012 om 20:45

weet iemand wanneer de loting is voor de CL achtste finales???

7 december 2012 om 20:46

kan me enkel inbeelden dat het vanuit organisatorisch aspect gedaan is. Alle deelnemende ploegen reizen al heen en weer kan je gelijk de "jeugd" meenemen om zo de wedstrijden af te handelen. Straks krijg je en ik geef hier even een apart maar wel zeer mogelijk voorbeeld.

Stel je voor jeugd van Vitesse wordt kampioen van Nederland en dan moet de "a1" van Vitesse helemaal naar Zenith afreizen omdat de jeugd daarvan ook kampioen is geworden.. terwijl de profs van die ploegen bijv. niet meedoen aan de champions league of Uefa league of wat dan ook. + dat je dan ook nog is het jeugd voetbal van nog dichterbij moet gaan volgen als Uefa zijnde...

Vind het wel een leuk idee en vanuit praktisch oogpunt geef ik de Uefa ook gelijk.

7 december 2012 om 22:55

Het gaat zoals altijd weer om geld. Dus ajax en psv kunnen veel willen maar de maffia van het voetbal wint het toch weer. Bespottelijk natuurlijk. Financial Fairplay dat is nog heel ver weg.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

Ajax

Stand
Selectie
Actuele wedstrijden
 TeamPnt+/-
1.PSV2118
2.Ajax176
Voor de complete stand: Eredivisie
SpelersPositieW
Nick ViergeverVerdediger91
Niklas MoisanderVerdediger90
Thulani SereroMiddenvelder90
Davy KlaassenMiddenvelder91
Anwar El GhaziAanvaller92
Nicolai BoilesenVerdediger80
Voor de complete selectie: Clubpagina Ajax.
Programma 
Uitslagen
Voor de alle wedstrijden: Clubpagina Ajax.

Frankrijk
19 fans
59 jaar
Laatste voetbalnieuws

Financial Fair Play lijkt te werken: totale schuldenlast meer dan gehalveerd

De invoering van het Financial Fair Play-beleid van de UEFA lijkt zijn vruchten af te werpen. Voorzitter Michel Platini stelde dinsdag tijdens een bijeenkomst in Rome dat clubs dankzij het ingrijpen...Lees verder

In de wandelgangen

Donderdag 23 oktober
Real Madrid was in de zomer van 2013 bereid om meer voor Neymar te betalen dan Barcelona. Lees verder

Clubexperts

Actueel
Populair
Klassiekers
Titel
Beoordeling

Bekijk onze Clubexperts

Titel
Beoordeling
Titel
Beoordeling

Online Soccer Manager

Online Soccer Manager OSM

(Advertorial) Word nu ook manager van je favoriete voetbalclub. Laat de wereld zien dat jij de beste manager bent! Meer...


Voetbalzone is wettelijk verplicht toestemming te vragen voor het gebruik van cookies. Deze hoef je eenmalig te accepteren. Wij maken gebruik van functionele cookies en cookies voor het beheer van webstatistieken, advertenties en social media. De cookies bewaren geen persoonsgegevens en zijn dus niet aan een individu te koppelen. Klik op accepteren als je al geïnformeerd bent over het gebruik van cookies. Meer weten over cookies en hoe je deze uit kunt schakelen?
Pagina gegenereerd in 1.732422 seconden.