Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risicos van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

‘Een heel bewuste keuze om het betaald voetbal niet af te gelasten’

Laatste update:

In navolging van Feyenoord-trainer Ronald Koeman zegt nu ook Willem II-coach Jurgen Streppel dat het betaald voetbal misschien wel afgelast had moeten worden. Door de dood van de Almeerse grensrechter Richard Nieuwenhuizen zette de KNVB wel een streep door het amateurvoetbal. “We hebben nu een minuut stilte en dat is goed. Maar misschien hadden wij ook een weekendje rust en bezinning moeten inplannen. Want laten we wel wezen; ook betaald voetbal is maar een spelletje”, laat Streppel weten aan Omroep Brabant.

/

Een woordvoerder van de KNVB laat aan De Telegraaf weten dat er serieus getwijfeld is over een algehele afgelasting. “Er is absoluut zeer zorgvuldig nagedacht of we het betaald voetbal ook moesten stilleggen. Het is een heel bewuste keuze geweest om het betaald voetbal niet af te gelasten, maar juist te kiezen voor een minuut stilte en het spelen met rouwbanden. Op deze wijze maak je de herdenking en de stilte juist zichtbaar voor het hele voetbalpubliek.”

“Juist dan is er aandacht voor de gebeurtenissen, bij de spelers, op de tribunes en tijdens de uitzendingen. Dat is waar het hier om gaat. Dat we met het hele voetbal laten zien, dat dit nooit meer mag gebeuren en dat we met elkaar stilstaan bij deze vreselijke gebeurtenis. De stilte op televisie en in de stadions moet juist worden getoond. Als je niks laat zien, is het moment weg. Dat willen we niet.”

Had de KNVB ook het betaald voetbal af moeten gelasten?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Toch denk ik dat een minuut stilte in een vol stadion veel meer indruk maakt, al ben ik het wel met hem eens dat er bezinning nodig is.

6 december 2012 om 15:41

Knvb is alleen maar met geld bezig en zijn al jaren en jaren de weg kwijt in voetbalzaken. Dit is iets wat al jaren speelt en nog nooit hebben zij echt ingegrepen. Lakse laffe houding aannemen. Waarom worden amateur clubs geen ondersteuning geboden in deze zaken. Maar ja, daar verdienen zij geen geld aan.

Laat de geldwolven eens een keer hun verantwoording nemen en lekker op stappen voor de fouten die zij jaren gemaakt hebben. Of moet er weer een vrijwilliger of lid gemolesteerd worden.

Was ook makkelijk deze aflasting amateurvoetbal. Hun weermannen konden toen toch al zien dat voetbal toch door het weer afgelast zou worden.

6 december 2012 om 16:03

De TV is zowat het grootste medium wat er is, dus het is best slim dat ze er op deze manier aandacht aan schenken. Zo bereiken ze ontzettend veel mensen.

Wat ik wel apart vind, is dat nu alle wedstrijden afgelast worden voor alle amateurs. Natuurlijk om een signaal af te geven, maar het einde van het seizoen nadert Veel amateurs spelen 2 seizoenen in een jaar, en net nu de kampioens wedstrijden voor de deur staan, worden die afgelast..

Weet iemand of die nog wel ingehaald mogen worden? Want erna is het winterstop als ik me niet vergis.

6 december 2012 om 16:11

Rouwband en minuut stilte hadden zij ook een week later kunnen doen. Een weekend van bezinning en het weekend later de rouwband en stilte in amateur en betaald voetbal wedstrijden. Dit mag niet even snel vergeten worden in 1 weekend.

En verder worden vaak de competities aan het einde van het seizoen niet uitgespeeld.

6 december 2012 om 16:38

Helemaal met je eens. In mijn familie zitten 3 scheidsrechters, waarvan er 2 regelmatig een 2e of 1e klasse amateur fluiten. Als je hoort wat voor verhalen zij vertellen die ze zelf, of collega's mee maken. Het is gewoon schandalig.
Op het moment dat een scheidsrechter een rapport opmaakt met daarin de misstanden die hebben plaats gevonden komen de teams er 9 op de 10 keer er met een waarschuwing of lichte straf van af.
De straffen moeten gewoon veel strenger en dat moet beginnen bij het betaalde voetbal. Dat zijn immers de voorbeelden voor veel jeugdige spelers.
Een minuut stilte is allemaal leuk en aardig, maar na 5 minuten zie je de eerste spelers al weer fitten op de grens of scheids.

6 december 2012 om 15:44

ik denk het ook. Hopelijk gaat Studio sport hier op een gepaste manier aandacht aan schenken.
Ik hoop ook dat er in de maatschappij en bij amateurclubs de discussie zal ontstaan over dit soort incidenten en dat er daadwerkelijk iets gaat veranderen.

Al denk ik dat het lastig wordt om iets te realiseren. Vaak staan mensen er nu wel bij stil, maar over een paar weken zijn ze het waarschijnlijk weer vergeten en gaan ze weer even hard te keer tegen scheidsrechters. Dat blijft een valkuil.

6 december 2012 om 15:47

Ze moeten met een duidelijk signaal komen. Met een minuut stilte vind ik te weinig! een minuut stilte doe je ook als er een goede club voetballer is overleden.
Aangezien deze situatie het voetbal zo heeft beinvloed. Op een manier van niet meer het spel voetbal op een normale manier spelen, vindt ik dat er bv zondags een soort van special moet komen over respect. Bij alle tv zenders die de wedstrijden uitzenden bv..
ik noem maar wat op hoor, maar er moet gewoon wat gedaan worden aan de situatie..
Ik vindt een minuut stilte te weinig om zo de situatie te herdenken!

6 december 2012 om 16:28

Dan hadden ook de eredivisie live mensen er wat van mee gekregen

Het gaat om het idee, dat het hele amateur voetbal stil word gelegd laat al zien dat Nederland er om rouwt. Dat geeft internationaal aanzien.

6 december 2012 om 15:43

Het gaat niet om internationaal aanzien. Het gaat erom dat wij meedeleven hebben met een grensrechter die als vrijwilliger een voetbalwedstrijd vlagde en zo aan zijn einde kwam. Ik sta er nog versteld van hoe zulke jonge mensen zo agressief reageren op een grensrechter die zijn job uitvoert. Het is ongelooflijk dat hij zo wordt mishandeld, terwijl dankzij hem de wedstrijd mogelijk word gemaakt. En dan verdedigen zulke jongens zich met de reden dat de grensrechter verkeerd vlagde. Voetbal moet een simpel vermaakspel blijven. Tijdens Monopoly sla je toch ook niemand in elkaar als hij een hotel op een wereldstad heeft neergezet? Ik vindt het te gek voor woorden dat zulk soort dingen gebeuren. Misschien moet een grensrechter wel een knuppel bij zich dragen dit is niet meer normaal. De profs moeten ook niet meer zo erg in opstand komen, want jonge jongens volgen dat gedrag op. Ik hoop dat de grensrechtertechnologie word toegepast, want als mr. Blatter dat had gedaan, had dit voorkomen kunnen worden. RIP Richard Nieuwhuizen, held!

6 december 2012 om 16:03

Wat is grensrechtertechnologie? En hoe ga je dat inzetten bij amateurwedstrijden op een veldje ergens tussen de koeien?

Gelijk heeft Streppel.

Puur gelul. De enige reden dat er gespeeld wordt is de televisie etc. Geld geld geld! Iedereen vind het verschrikkelijk, alleen dat hypocrtiete zooitje komt met 1 of ander lulverhaal om het betaalde voetbal toch door te laten gaan. Die minuut stilte en rouwbanden kan je ook een week later alsnog doen en nu een echt punt maken.koeman en Streppel hebben gelijk

6 december 2012 om 15:36

Toch nog iemand die het begrijpt. Zolang het ze uitkomt tonen ze medeleven maar aan het einde van de dag gaat het om omzet en bankrekeningen.

Niet dat de wedstrijden aflasten überhaupt zin heeft, maar toch.

6 december 2012 om 15:42

Klopt, geld is de reden. Maar wat moeten ze dan? Het gaat om tientallen, zo niet honderden miljoenen. Dat kun je niet zo maar eventjes weggooien. Verder zal het ook lastig worden met het Europees schema. Dat is ook niet zo even 1,2,3 gemaakt.

6 december 2012 om 15:52

tientallen, honderden miljoenen voor een weekje niet voetballen?

6 december 2012 om 15:58

Ze moeten meer doen dan alleen minuut stilte. Dit soort daders interesseert niks. Ze moeten strenger optreden tegen dit soort mensen. Gewoon levenslang uit voetbal weren. Beter controleren van de spelers kaarten. Alleen dit kost teveel geld waardoor ze er geen energie in stoppen. Als amateur club sta je machteloos, want er is geen geld en geen vrijwilligers.

6 december 2012 om 16:00

Inderdaad, tientallen, honderden miljoenen! En dit is niet overdreven! Sowieso, natuurlijk is het hartstikke erg wat er is gebeurd, maar om al het voetbal ervoor af te gelasten, dat gaat wel ver voor mij. Noem me disrespectvol, maar er gaan vaker mensen dood. Een paar weken geleden, een bejaarde voetbalsupporter die door een speler die rood kreeg doodgeschopt. Waarom zou dit erger zijn? Als je alle wedstrijden van die clubs, uit Almere en Amsterdam afgelast, is dat toch meer dan genoeg? Het lijkt mij voor de familie ook weinig verschil, of er nu wel of niet gespeeld wordt...

6 december 2012 om 16:08

"noem me disrespectvol, maar er gaan vaker mensen dood."

Misschien ben jij de volgende als je langs de kant van het veld sta met een vlaggetje. Maar misschien heb jij nooit als vrijwilliger ingezet voor iets of geen weet wat er speelt langs de velden.

Alle reactie of initiatieven helpen de familie in hun verlies. Dus daarom is dit zeer belangrijk. Misschien begrijp je dat als je ouder bent!

6 december 2012 om 16:12

Al vraag ik me af of dat de reden is,wat als er een mega pak sneeuw valt?

6 december 2012 om 16:15

@fcu1970
Het maakt weinig uit of ik wel is grensrechter ben geweest (ben ik wel...). Het gaat om het overlijden van een persoon en dat gebeurt vaker tijdens, of door het voetbal. Ik vind dat je dit of altijd moet doen, of nooit. Aangezien er als je dit altijd doet er maar een paar keer per jaar gevoetbald wordt, dus liever nooit. 1 Minuut stilte is dan toch ruim voldoende?

6 december 2012 om 16:30

Wat is een mensen leven dan waard

6 december 2012 om 15:56

Zo ongenuanceerd zou ik het niet willen zeggen, maar jij bent inderdaad niet de enige die zich niet aan deze indruk kan onttrekken. Het is prima dat er een signaal af wordt gegeven, maar dat had ook anders gekund. Ik krijg nu ook een beetje het gevoel dat de Knvb denkt door alle amateurwedstrijd af te gelasten, dat mensen dichter tot elkaar komen en deze voorvallen minder vaak zullen voorkomen. Tuurlijk, zullen sommigen dichter tot elkaar komen, maar de rotte appels in de mand, zullen zich weinig aantrekken van een afgelasting of een minuut stilte. Dit maatschappelijk probleem is niet zo makkelijk op te lossen en alle amateurwedstrijden afgelasten vind ik kortzichtig. Eens, dat dit een mooi gebaar is richting de grensrechter die overleden is, maar zoals zo vaak moeten onschuldigen daar de dupe van zijn. Ik blijf een raar gevoel houden bij de maatregelen van de Knvb.

6 december 2012 om 16:38

Hoe wordt je hier nu weer de dupe van. Als wedstrijden worden afgelast kunnen ze later altijd nog worden ingehaald. Het is tijd tdat er goed bij stil gestaan wordt en dan helpt een minuut stilte echt niet. Meeste mensen vinden die minuut stilite al blijkbaar teveel, want wat levert dat op? Zodra het fluitsignaal gaat zijn alle mensen al weer vergeten waarvoor ze eigenlijk hun mond eens 1 minuut moesten houden.
Als de knvb geen signaal wilt geven vind ik dat de clubs dit maar moeten doen. Laat gewoon de aanvoerders van beide teams een gezamenlijk statement uitbrengen dat ze hier falicant tegen zijn en er voor zullen zorgen dat zulk gedrag niet getoond wordt in het prof circuit.
Omdat jij vind dat dit probleem niet makkelijk op te lossen is vind je het maar kortzichtig en overbodig? Dit is een begin en moet veel meer aandacht aan gegeven worden. Nu is het de verkeerde kant op geescaleerd, maar het probleem is al veel langer bekend. De knvb heeft niets tot nauwelijks maatregelen genomen om dit te voorkomen en persoonlijk vind ik dat je dit incident ook gedeeltelijk de knvb mag aanrekenen.

6 december 2012 om 19:03

Dennisjwt, ik zou het niet beter kunnen verwoorden, als de Knvb echt een statement had willen maken dan had het betaald voetbal ook afgelast geworden. Maar zoals jij zegt dan mist de Knvb weer een hoop inkomsten natuurlijk, stelletje geldwolven.
Wat jij zegt klopt helemaal, ik dacht zelf ook aan jouw laatste twee zinnen. Je zou haast bijna denken dat het de Knvb niet zo veel uitmaakt...

Ik snap dat het symbolisch heel mooi is allemaal, iedereen toont aan het er niet mee eens te zijn.
Misschien kan er ook concreet iets gedaan worden, dit is allemaal zo voorbarig en gebaseerd op goede intenties.

IK heb meer het idee dat deze trainers een gouden medaille willen krijgen ofzo. Stelletje populariteit zoekers.

Verder heeft het amateur voetbal aflasten een veel grotere invloed aangezien iedereen wel iemand in het gezin / familie heeft die voetbalt op amateur niveau , en zo het "het gesprek van de dag " zal zijn.

Ik vind het een goede ingreep van de Knvb. Betaald voetbal kan gewoon doorgaan.

"aanpassing"

Verder geeft hij aan : “juist dan is er aandacht voor de gebeurtenissen, bij de spelers, op de tribunes en tijdens de uitzendingen. Dat is waar het hier om gaat."

Net of er nog geen aandacht voor is geweest ? Op elke journaal elke krant elke website stond het. Het is zeer ernstig en het is goed dat er aandacht voor gegeven word door de media, maar zou dit ook zo zijn als een persoon zomaar dood word geslagen op straat ? Nee dan is het 1 van de zovelen.

Kortom het lijk mij persoonlijk geen voordelen hebben om het betaald voetbal ook af te lasten. Met 1 minuut stilte voor de wedstrijd laat je Juist iedereen erbij stilstaan dat het gebeurd is.

6 december 2012 om 16:02

Ach hou is op, je hoeft echt geen Piet Paulusma te zijn om dinsdag al te kunnen zien dat er zaterdag/zondag niet gevoetbald zou worden door het winterweer. Heeft iedereen het gezin/familie er dan ook over? Zij gaan dan lekker met moeders de vrouw winkelen ofzo.

Een goedkope beslissing van de Knvb. Tijd dat die zakkenvullers hun verantwoordelijk gaan nemen en opstappen voor de fouten.

Verder laten zij het ook weer in het midden door tegen de clubs te zeggen hou de kantine open en ga een dialoog aan. Staan de clubs weer alleen en mogen zij het probleem oplossen. Laat de Knvb zelf eens een keer ballen tonen ipv het alleen maar verschoven naar de clubs.

6 december 2012 om 16:16

Inderdaad, de Knvb geeft totaal het verkeerde signaal af.

,,deze problematiek is tot op zekere hoogte ongrijpbaar voor de Knvb", vervolgde hij. ,,wellicht moeten we ons beleid aanscherpen. We doen het blijkbaar nog niet goed, maar kunnen het niet alleen. We hebben daarbij de hulp van de clubs keihard bij nodig."

Hoe kan je dit zeggen als Knvb zijnde? Ongrijpbaar voor de Knvb? Zelfs als dat al zo zou zijn dan nog zeg je dat niet. De Knvb heeft keihard gefaald. Want dit is niet een uitzondering dat dit gebeurt. Dit gebeurt wekelijks, alleen loopt het dan af met 'slechts' een hersenschudding, 'slechts' een gebroken kaak, of iets dergelijks.
Dit is een probleem wat al veel langer op de velden heerst. Dat de Knvb zegt dat ze kunnen aantonen dat de cijfers naar beneden zijn gegaan zal best maar het is struisvogelpolitiek. Steeds minder mensen doen aangifte omdat het toch geen zin heeft. Clubs krijgen een lachwekkende boete en de betrokken spelers krijgen of een lichte schorsing en spelen de volgende week al op iemand anders zijn spelerspas, of ze worden zelfs helemaal niet geschorst.

Het zegt genoeg dat de grensrechter geen eens aangifte deed, geen vertrouwen in het systeem en de vervolging van de daders.

Wat als hij niet in coma was geraakt? Dan had het nooit in het nieuws gekomen, had niemand iets geweten en was het de volgende speeldag gewoon weer verder gegaan.

De Knvb moet onderzoekscommissie instellen en met oplossingen komen. Hoe valt te voorkomen dat dit soort dingen niet wekelijks gebeuren. Ik denk dat de Knvb eerst maar eens naar zichzelf moet kijken waarom dhr. Nieuwenhuijzen geen aangifte wilde doen. Wat daar de reden achter is. Als dat opgelost wordt denk ik dat men in ieder geval een stap in de juiste richting zet!

6 december 2012 om 16:03

Het zou toch ook kunnen dat Koeman en Streppel gewoon oprecht geschokt zijn? Of was je daar nog niet opgekomen? Ik had het ook beter gevonden als het betaalde voetbal er ook gewoon uit was gegaan. Ik krijg nu toch een beetje dat onderbuikgevoel dat het uiteindelijk allemaal om geld draait...

6 december 2012 om 16:16

Je begrijpt schijnbaar nog niet waarom het gaat.

Gewoon een slechte keuze van de Knvb of je last alles af proffesioneel en amateur voetbal maar niet zoals ze het nu doen. En dan moeten ze niet met het excuus van die minuut stilte in elk stadion. Nee, zo zie je maar weer dat het bij de eredivisie alleen maar om geld gaat.
Als ze het goed hadden willen doen hadden ze a.s. weekend alles afgelast en volgend weekend (15 en 16) voor elke, maar dan ook elke, wedstrijd een minuut stilte gehouden, dan heeft het inpact maar niet op deze manier.

Mijn zoontje van 7 mag het weekend niet voetballen (afgezien dat er een aflasting van het weer is) omdat er 3 jongere pubers, en dan ook nog niet opgevoede "allochtone", het de normaalste zaak van de wereld vonden om een Vrijwillige grensrechter op zijn fouten te wijzen en hem daarna even lekker in elkaar te trappen. Leg dat maar eens uit aan je kind die wel normen en waarden meekrijgt van huis, maar hij vindt het wel heel erg wat er gebeurt is en begrijpt het toch ook wel een beetje.

Stelling, misschien heb je hier dan een antwoord op:

"als je oud genoeg bent om iemand dood te schoppen, en als je oud genoeg bent om daardoor iemand ineens weduwe te maken, en als je oud genoeg bent om daardoor ook 3 kinderen hun vader af ten nemen.............. dan ben je zeker ook oud genoeg voor volwassen rechtspraak.

Ik hoop dat deze 3 etterbakken hun verdiende straf krijgen en dat ze nooit maar dan ook nooit meer mogen voetballen of wat dan ook. Ik weet ook wel dat iedereen een 2de kans verdient maar sorry dat verdien je niet als je dit soort dingen doet.

Zouden ze op Studio Sport ook moeten doen. Bij elke samenvatting de minuut stilte volledig (laten we hopen dat een minuut ook echt een minuut is, en geen 20 seconden) uitzenden. Negen losse minuten, dan hebben we pas écht de tijd om na te denken.

Het is een heel bewuste keuze geweest om het betaald voetbal niet af te gelasten, maar juist te kiezen voor een minuut stilte en het spelen met rouwbanden. Op deze wijze maak je de herdenking en de stilte juist zichtbaar voor het hele voetbalpubliek.”

Naar mijn mening had dit ook bij het amateurvoetbal gedaan moeten worden. Ik denk dat een ieder er dan bewuster mee bezig is dan nu op zijn 'vrije dag'.

Ik snap het gebaar, maar waarom dan niet dezelfde beslissing voor amateurwedstrijden?

Maar als je alle amateurs met rouwbanden laat spelen en een minuut stilte laat houden, is het voor vrijwel alle voetballende Nederlanders zichtbaar en merkbaar. Nu gaat de helft iets anders doen met hun vrije zaterdag en staan ze er helemaal niet bij stil, wat anders wel was gebeurd.

Verder is het gewoon een financiele kwestie dat het betaald voetbal niet wordt afgelast denk ik.

Ik denk dat mensen er meer stil bij gaan staan bij zo'n minuut stilte dan bij afgelaste wedstrijden. Vind het nog steeds een aparte beslissing (overigens voetbal ik niet, dus het raakt me niet direct). Mja, er moet gewoon eens harder opgetreden worden tegen al het tuig bij voetbalwedstrijden. Eerste keer dat wedstrijdleiding wordt uitgescholden meteen het veld af bonjouren met een rode kaart en zorgen dat elke club mensen aan de lijn zet om ervoor te zorgen dat wedstrijden soepeler verlopen.

Edit: Is het ook niet een idee om een klachtensysteem in te voeren? Meestal is het fysiek aanvallen van de wedstrijdleiding niet het eerste probleem, maar is er al langer wat aan de hand. Als dit doorgegeven kan worden aan de Knvb kunnen dit soort teams onder toezicht geplaatst worden en desnoods uit de competitie gehaald worden, Vrij harde maatregel, maar dan doet de Knvb tenminste iets nuttigs voor het oplossen van het probleem.

Ik vind het wel een goed argument van de Knvb, er moet sowieso bij stil gestaan worden.

Ook het amateur voetbal had nooit in heel Nl afgelast mogen worden. Dit zoveelste afschuwelijke incident heeft eigenlijk nauwelijks wat met voetbal te maken.

Dit is de bekende problematiek in oa de grote steden en een bekend probleem in Sloten zelf.
Al jaren zijn molestatie , intimidatie, verkrachting , aanrandingen, overvallen , doorrijden na (dodelijke) verkeersongelukken schering en inslag. In de horeca gelegenheden, op de scholen , in de straten en van t weekend helaas op t voetbalveld.

Waarom heel Nl nu komend weekend niet mag voetballen is mij een raadsel. Denk je nu echt dat deze problematiek daar mee wordt opgelost ? Nogmaals, dit probleem is veel breder en dieper en verplaats zich logischerwijs ook naar de voetbalvelden.

De oplossing ligt bij de politiek. Die zware impopulaire maatregelen moeten gaan nemen tegen dit aanhoudende straattereur, wat al zoveel levens en gezinnen verwoest heeft.

6 december 2012 om 15:55

Je hebt helemaal gelijk kan er niks meer aan toevoegen ik vind het afschuwelijk wat er met deze man is gebeurt maar dit probleem word nu mooi in een "voetbal agressie" jasje gestoken en nergens word er bijna gezegd dat het Weer onze marokaanse vrienden waren...

6 december 2012 om 16:16

Helemaal met jou eens.

Ik ben ook vrij dit weekend, maar of mijn team nu echt stilstaat bij de gebeurtenis: ik betwijfel het. Veel amateurvoetballers zien het als een dag vrij en gaan mooi de stad in. Bij een minuut stilte sta je letterlijk stil bij deze gebeurtenis. Ik had eerder voor die optie gekozen.

Nu gebeurt dit op het voetbalveld en is agressie op het veld ineens weer een onderwerp. Maar dit tuig wat dit doet heeft niets met voetbal. Zij hadden dit ook met het uitgaan kunnen doen, en ik denk dat zij nog wel eens in de herhaling kunnen vallen. Iemand doodtrappen terwijl hij weerloos op de grond ligt, daar moet je een beperkt verstand hebben.

En dat het weer Marokkanen zijn is ook niet verwonderend, zij zijn altijd een bron voor overlast en geweld (niet alleen op het veld). Natuurlijk, er zijn er genoeg die zich wel weten te gedragen, maar vaak met deze incidenten betreft het allochtonen terwijl zij relatief gezien in de minderheid zijn in Nederland, maar toch relatief vertegenwoordigd zijn in zulke gebeurtenissen.

6 december 2012 om 18:29

Wat een onzin weer. Onze Marokkaanse vrienden??

En de politie agenten dan die kleine meisjes verkrachten en vermoorden...???
Of de politiek pedo partijen..?? Of de liquidaties in het criminele milieu..?
Volkert van der G? Karst in Apeldoorn??? Denk je dat alle moorden in Nederland door Marokkanen gepleegd worden?

Wat een onzin om het weer op de marokkanen te schuiven, jullie Nederlanders zijn net zo slecht man, zielig om het gelijk weer op hun af te schuiven. En nog allemaal groene duimpjes geven ook, ach dat ben ik wel gewend op deze site, het niveau en het meeloop gehalte is bedroevend

6 december 2012 om 19:11

Hij heeft grotendeels wel gelijk Don Joe. Feit is dat het marokkanen waren, al heb ik dat nergens in de media gelezen. Waar ik het mee eens ben, is dat inderdaad vaak marokkanen zich op eht voetbalveld laten gaan. Als ik met mijn team tegen zo'n team speel is het 9/10 keer ruzie( minimaal). Als ik tegen normale teams speel hebben we bijna nooit ruzie, zeg 1 op de 100 keer. Er zijn bij ons zelfs teams in de buurt waar we liever niet tegen spelen, omdat het toch weer knokken wordt. Dit gebeurde overigens in de Junioren, senioren is men wel normaal. Het valt gewoon op, en er zijn meer mensen die dit ook kennen

6 december 2012 om 19:55

Idd we hebben al genoeg rotzooi van ons eigen volk waarom moeten we dan deze walgelijke figuren ook nog eens erbij hebben?! Zulke reacties maken me zwaar pissig net op dwdd ging er een man naar de school van deze lieve jongens nou nou nou je zou spontaan je koffer willen pakken om de toekomst van dit land te ontsnappen, ze vonden het maar normaal en kan gebeuren. Echt walgelijke mensen echt minder dan een rat.

Maar nee we hebben altijd moraalridders als jou die zich wel inzetten voor dit ow zo zielige gediscrimineerde volk, word misselijk ervan en die figuren die maar alrijd het opnemen voor iedereen.

6 december 2012 om 22:10

Begrijpend lezen blijft lastig merk ik.

Ik zeg niet dat alle misdaad gepleegd wordt door Marokkanen, Turken of andere allochtonen, maar relatief gezien plegen die groepering wel de meeste misdaden. Allochtonen bevolken 10 of 20% van de bevolking, maar als je kijkt naar misdaden dan wordt 40-60% gepleegd door allochtonen. Kijk eens naar opsporing verzocht, 9 van de 10 gezochte personen zijn allochtonen. Ik zeg niet dat iedere buitenlander zo is, er zitten genoeg goede lui tussen maar een minderheid verpest het voor de anderen en die minderheid is een aardig grote groep, vooral als je kijkt hoe dat bij de autochtonen zit.

De groene duimpjes geven aan dat het merendeel het gewoon eens is. Niets meeloperij, maar gewoon mensen met dezelfde gedachte.

6 december 2012 om 22:31

Idd dit wat je zegt is geen mening maar een feit, maar al is 100% allochtoon dat crimineel is dan hoor je weer omdat het zo is omdat er geen gelijke kansen voor ze zijn in de samenleving, er is altijd wat en ze zullen het nooit erkennen want dan ligt het weer aan de media of aan de nederlander haha te simpel allemaal...

7 december 2012 om 09:29

Inderdaad, altijd die ontkenning.

Gisteren ook met Ali B. Hij kende de cijfers niet, toen hem werd verteld dat 65% van de Marokkaanse jongeren in aanraking zijn gekomen met de politie beweerde hij dat die cijfers (waarvan hij ze eerst zelf niet kende) niet klopten. Om vervolgens weer een lulverhaal op te hangen over dat hij en de hele Marokkaanse gemeenschap zo vredelievend zijn en ondertussen wel half Nederland terroriseren.

Wat een slap gelul van de KNVB. Dit draait natuurlijk gewoon om geld. Het slaat nergens op dat iedereen het in dit geval kan zien. Dat kan je ook als je een maatregel neemt door alles af te lasten. Juist dan maak je een statement. Ze hebben gewoon geen zin om het overvolle programma om te moeten gooien.

Zou zeker een betere boodschap af geven.

Over enkele weken is het gewoon weer als vanouds maar we moeten eens wakker worden en dit niet meer pikken, zelf ook zo vaak meegemaakt dat dit soort mannetjes je lopen te bedreigen tijdens wedstrijden, echt walgelijke figuren die alleen in een groepje hun kop open durven te trekken.

Maar nee we mogen niks zeggen want dat is discriminatie ook al zie je die enge koppen 80 van de zendtijd van opsporing verzocht in beslag nemen en onschuldige huisvaders doodtrappen. Bah!

6 december 2012 om 15:51

Schande dat dit is gebeurd en zeker hoe mensen erop reageren...

6 december 2012 om 15:55

Je kunt het zelf nog omdraaien. Het Marokkanengeweld is puur racisme want de slachtoffers zijn zelden of nooit Marokkanen of islamieten. Hopelijk denkt de rechter er zo ook over , want hate-crime staan zwaardere straffen op

6 december 2012 om 16:05

Deze zaak kan je nooit aannemen als iets racistisch. Ze misschien waren wel van een andere etniciteit, maar ze hebben hem niet doodgetrapt omdat hij Nederlander/blank is. Beetje simpel van je... En alsof er nooit 'blanke' speler zich misdraagt jegens een scheidsrechter?

6 december 2012 om 16:20

Hij praat over het algemeen... Het valt gewoon op was het een marokaan dan was er hooguit een woordenwisseling dus hij heeft zeker wel een punt.

6 december 2012 om 16:32

Met getuigen na aanleiding van wat er geroepen is, bv. Daarnaast hoe kun je anders die extreme haat en agressie verklaren ? Op zo'n manier op iemand inschoppen , dan moet je haast iemand wel minderwaardig vinden.
Of denk jij dat ze het deden omdat ze vonden dat ze een corner hadden moeten krijgen ?!

Om aan de familie en vrienden van de overleden grensrechter te laten zien dat we er allemaal bij stilstaan, vind ik het goed dat er geen amateurvoetbal is dit weekend. Ik heb er overigens wel zo mijn vraagtekens bij.

Helaas zijn uitgerekend de personen die dit soort ellende veroorzaken degenen die overgaan op de orde van de dag en er geen enkel moment bij stilstaan.

Daarnaast ben ik benieuwd of de knvb meer actie gaat ondernemen dan alleen het afgelasten van de wedstrijden. Ik ben namelijk bang dat het de enige "maatregel" is en dan zou ik het puur symboolpolitiek vinden.

Heel goed, om juist wel het betaald voetbal door te laten gaan. Mensen die in het stadion zitten en voor de buis voor EL krijgen dan toch een beetje mee wat er gebeurt is en dat dit absoluut niet kan!

Wanneer de Knvb nu eens begint om in het betaald voetbal, spelers die scheidsrechters aanraken een wedstrijd of 6 te schorsen en bij protesteren gelijk rood te geven dan geven ze hiermee ook een signaal af naar amateurvoetbal dat het niet normaal is om scheidsrechter te belagen .

6 december 2012 om 15:53

Een beetje protesteren hoort bij sport. Sport is nou eenmaal vergeven van emoties en de drang om te winnen. Dit hoeft echter niet direct fout te gaan, vergelijk het maar met andere sporten waar er zelden sprake is van geweld tegen de wedstrijdleiding.

Het probleem is gewoon, en dat is al jaren zo, is dat bij veel clubs alleen aandacht wordt geschonken aan selectie elftallen.

Er zijn genoeg clubs die het vertikken om een ''knvb'' scheidsrechter op elke wedstrijd te zetten.

Ik zelf voetbal ook op amateur niveau, en wij zijn een voorbeeld daarvan, wij moeten elke zondag zelf voor een scheidsrechter regelen, en de kans bestaat dus dan dat het uit de hand kan lopen, omdat het over het algemeen een vader is of een kennis die voor een goede afloop moet zorgen. en de clubs waar we tegen moeten spelen hebben veelal hetzelfde probleem.

Misschien moet de knvb eens eerst naar hun zelf kijken en al die amateur clubs ook eens een schop onder hun hol geven.

Dat lijkt me misschien een mooie 2de stap in dit hele proces.

6 december 2012 om 16:06

Heeft daar maar weinig mee te maken. Er zijn ook meer dan genoeg Knvb scheidsrechters die er helemaal niets van bakken en het bloed onder de nagels bij beide teams vandaan halen. Ik heb altijd alleen maar Knvb scheidsrechters gehad. Veel voetballers beseffen niet dat de scheidsrechters vaak net zo goed in fluiten zijn als zij zelf in voetballen zijn, vandaar dat ze op hetzelfde niveau acteren. Daardoor accepteren ze niet dat scheidsrechters fouten maken terwijl ze er zelf tig maken tijdens de wedstrijd. Heb ik me altijd tegen verzet en heb scheidsrechters altijd in bescherming genomen. Dit was weer een andere zaak, Het was was bij de B1 en een grensrechter is aangevallen. Die worden ( behalve senioren , hoofdklasse + topklasse) nooit door de Knvb geleverd. Bovendien heeft de Knvb helemaal niet genoeg scheidsrechters om die voor alle wedstrijden te leveren. Is ook niet zo gek als je ziet wat die gasten allemaal over zich heen krijgen.

Dit heeft niks te maken met een voorbeeldfunctie of iets dergelijks van het betaald voetbal..
Dit heeft niets te maken met verharding in de samenleving..
Dit gaat niet over al tienduizenden voetballers op de amateurvelden elk weekend die gewoon voetballen en waar niks ergs gebeurt..

Dit gaat over onaangepast Marokkaans tuig dat weer eens toeslaat! En het is de hoogste tijd dat de feiten gewoon bij naam worden benoemd in Nederland en dat er echt wat aan gedaan gaat worden!

Van mij mogen ze hoor, alle wedstrijden afgelasten of 1 minuut stilte houden, etc.
Maar je kan wel alle wedstrijden gaan afgelasten, maar 99% van de mensen die daarbij betrokken is zorgt niet voor rotzooi. Dus deze mensen hoeven zichzelf niet te bezinnen..

Nee, het is een heel specifieke groep, die steeds weer rotzooi trapt. En niet alleen op voetbalvelden, maar overal in de samenleving. Deze mensen moeten aangepakt worden! Daar helpt een weekend bezinning bij voetbalclubs niks bij hoor, dit tuig blijft daar gewoon weg en lacht de Nederlandse samenleving gewoon uit. Kijk maar naar de haat-tweets die gisteren door hun medestaanders werden verstuurd. Het is tijd om ze gewoon keihard aan te pakken, gewoon volwassenen-recht toepassen en 20 jaar wegstoppen, dit tuig!
En heel duidelijk maken dat dit vanaf nu het nieuwe beleid zal zijn in Nederland: aanpassen en leven volgens de Nederlandse normen en waarden, of oprotten!

Ik vind het sowieso al belachelijk dat er wedstrijden worden afgelast. Er kunnen een miljoen mensen niet voetballen omdat er 4 ,5 jongens een verschrikkelijke daad begaan. Wat is dat voor onzin. Het is een maatschappelijk probleem. Dit is absoluut niet de manier. In het uitgaansleven worden er ook wekelijks mensen in elkaar geslagen toch gaan de Discotheken niet een weekend dicht. Nee de daders worden gestraft en moeten ook hard gestraft worden. Daarnaast heeft het ook totaal geen effect, heel misschien op zeer korte termijn. er lopen op de Nederlandse velden mensen rond met een kort lontje en die gaan bij het minste of geringste door het lint. Dat gaan ze over een maand weer ook al hebben we dan met zijn een alleen een weekend niet gevoetbald. Ik ben per definitie tegen het straffen vd massa voor iets wat een klein groepje of eenling gedaan heeft. Nou kunnen wij met zijn allen niet voetballen en niemand is er beter van geworden.

Ik vind dat je of allebei moet aflasten of allebei niet. Hij lult er een mooi verhaal omheen maar het gaat hier gewoon om geld. Wat maakt het ook uit dat alle amateurtjes een weekendje niet kunnen spelen? Zijn geen commerciële belangen bij.

Het had veel meer geholpen als je ook alle amateurclubs een minuut stilte liet houden voor de wedstrijd.

Marokkaanse Jongeren weer he, hoe kan het ook anders. Maak hier maar een statement van.

Maar de Knvb moet het betaald voetbal niet verzetten, want dan kan gewoon niet.
Waar wil je die wedstrijden dan vervolgens inplannen op de kalender.

Ook zonde dat jeugdvoetballers nu niet kunnen spelen, door een paar van die rotkinderen.

6 december 2012 om 16:03

Sommige allochtone jongeren verpesten het voor de anderen die wel goede bedoelingen hebben. Vind het niet netjes om het zo neer te zetten.

6 december 2012 om 16:32

Het staat er misschien niet zo netjes, maar feit blijft dat 65% van de Marokkaanse jongeren al eens met de politie in aanraking is geweest en het bij geweldsdelicten 20 keer vaker allochtonen zijn dan autochtonen. Natuurlijk zijn er allerlei verklaringen te bedenken, maar het zijn zorgwekkende cijfers en -ook al zijn er zoveel allochtonen die hier zich van distantiëren en die juist heel veel goeds doen voor de maatschappij, niets tegen die mensen - er moet echt meer aandacht aan worden besteed.

6 december 2012 om 16:48

Ik zet het expres hier neer om er aandacht aan te geven.
En tuurlijk niet iedereen is zo.

Maar het is puur feitelijk. En daar wordt nu weer een beetje overheen gekeken.
Er wordt alleen gesproken over het slachtoffer. en Terecht.

7 december 2012 om 09:31

Volgens Ali B kloppen die cijfers niet...

Elle clubs voetballen toch met een rouwband. Alle commentators zullen ook wel melden waarom en er aandacht aan besteden.

Ik vind het goed van de Knvb, want iedereen die een kaartje hebt gekocht zijn ook ineens de dupe zonder dat zij iets hebben gedaan.

Ik zie liever dat die gestoorde gasten eens een zware straf krijgen (wat vast niet gebeurd).

Ik vind dat ze bij Studio Sport bij de samenvattingen dan ook een minuut stilte moeten houden, met dan beelden van hoe alle stadions eruit zagen toen de minuut stilte daar ook gebeurde. Dat is heel indrukwekkend en volgens mij hebben ze dat weleens eerder gedaan.

Ik vond afgelopen weekend voor de wedstrijd tegen RKC de stilte in De Kuip na het overlijden van Fafie ook heel erg indrukwekkend. Zoiets maakt echt wel impact.

6 december 2012 om 16:09

'ik vond afgelopen weekend voor de wedstrijd tegen RKC de stilte in De Kuip na het overlijden van Fafie ook heel erg indrukwekkend!'

Je hebt zeker gelijk dat het indrukwekkend is, maar ik vind het zo krom. Die 1-minuut stile wordt bijna een gewoonte. Fafié overleed, terwijl deze man zijn dood in is getrapt door een stelletje randdebielen. Daarom vind ik niet dat je kunt komen met 'maar' een minuut stilte. Wat mij betreft hadden ze alles eruit gegooid, dat geeft pas een statement.

6 december 2012 om 16:17

Ja, maar wat voor een statement? Dat een stel jeugdcriminelen de macht heeft om een heel weekend voetbal plat te leggen?

Ik vind juist wel dat het door moet gaan. Nu zit iedereen die voetbal lief heeft dit weekend bij elkaar in het stadion, en voor en na de wedstrijd met elkaar in de kroeg. Dan zit iedereen dit weekend voor de TV bij Eredivisie Live naar minuten stilte te kijken. Dan is het voor iedereen een gespreksonderwerp, kan iedereen erover praten, krijgt het onderwerp ontzettend veel aandacht en juist bij de mensen die ontzettend veel om voetbal geven.

6 december 2012 om 16:19

Ja dat is de andere kant. Zo hebben mensen het er ook over, maar ik krijg toch een beetje dat gevoel dat het alleen om geld draait snap je?

Ongelooflijk dat de discussie hier is uitgedraaid op het zwart maken van Marokkanen en sommigen die letterlijk onze grote vriend Wilders napraten.

Het gaat hier om een treurige gebeurtenis en mensen willen alsnog gewoon lekker haat zaaien en hun gal spuwen naar degenen die hun waarschijnlijk heeft gepest ofzo in hun jeugd.

Terwijl we hier moeten concluderen dat het betaald voetbal enkel niet is afgelast om het geld, en dat het alleen maar doorgaat omdat het geld in het laatje brengt, en dus de Knvb over lijken gaat en geld verkiest boven respect, komen mensen hier met dit is een Marokkanen problemen. Waarschijnlijk mensen die te dom zijn om te poepen en gewoon Wilders napraten.

Als de zoveelste Nederlander kinderen seksueel heeft misbruikt, hoor je toch ook niemand over dat alle Nederlanders zo zijn, terwijl het heel vaak voorkomt? Dan gaan toch ook de gedachten uit de naar de kinderen en ouders?

Dus doe normaal mensen!!!!!!

6 december 2012 om 16:11

Groot gelijk Nederturk. Ik erger me er ook kapot aan. Jij als allochtoon (ga er van uit, gezien je naam) moet daar waarschijnlijk nog geirriteerder over zijn dan ik als autochtoon zijnde. Ongelofelijk hoe mensen het voor elkaar krijgen om van zo'n tragische gebeurtenis naar allochtoon-bashen te gaan...

6 december 2012 om 17:07

En die Magicmike(kijk mij eens een goede allochtoon zijn) heb ik ook al verwezen naar de problemen in de Bijlmer van zijn soortgenoten, maar daar wil hij dan niet op reageren. Dat is misschien nog wel erger dan dat een autochtoon een allochtoon basht

6 december 2012 om 19:52

Ik heb al gereageerd op je post in het andere artikel hoor..
Wat betreft het feit dat jij het blijkbaar wilt opnemen voor dit tuig, ik zou zeggen kijk even naar het item "de Jakhalzen" van vanavond in het programma "de wereld draait door".
Ben heel benieuwd of je daarna nog steeds met droge ogen durft te beweren dat dit niet aan een bepaalde groep ligt, maar "aan de samenleving"..

6 december 2012 om 20:04

Ik neem het niet op voor dit tuig, ieder weldenkend mens moet zich hiervan distantieren, maar jij komt over alsof dit nationaliteits gebonden is en alleen marokkanen zich slecht gedragen in de samenleving. Ieder volk heeft zijn rotte appels(in jouw woorden Tuig!), de ene komt vaak in het nieuws met overlast,diefstal en geweld(marokkanen), de andere is goed vertegenwoordigt in moorden(negroide volkeren, oostblokkers en nederlanders), eerwraak(turken), overvallen(antilianen) en het laagst van allemaal natuurlijk is kindermisbruik(de nederlanders zelf!). Alles heeft te maken met samenscholing, daar waar ze massaal vertegenwoordigt zijn, daar zorgen ze ook voor de problemen(ieder volk). Zou beter zijn als alles eens goed wordt afgescheiden van elkaar en minderheidcommunity's vermeden worden.

6 december 2012 om 20:16

Ik wil deze discussie niet groter maken dan hij al is hoor..,
maar als je het hebt over kindermisbruik.., daar vallen ook gearrangeerde huwelijken van minderjarige kinderen onder hoor. Je begint er zelf over..
En ik denk dat je heel goed ook zelf weet in welke culturen en welke landen dat soort dingen grotendeels plaatsvinden..?
Maar goed, praat maar goed wat dat tuig allemaal uithaalt. Die kinderen in dat item in "de wereld draait door" zijn ook zeker onschuldige, totaal niet kwaadaardige wezentjes?

6 december 2012 om 20:22

Je trekt de discussie zeker breder(ik neem maar aan dat het klopt wat je zegt overigens, ik zelf doelde op pedofilie), maar goed om on-topic te blijven.. Alles wat slecht is keur ik af. Maar wel walgelijk hoe jij een heel bevolkingsgroep stigmatiseert!

7 december 2012 om 09:35

Als je kijkt naar het percentage van allochtonen wat zich misdraagt en het percentage van autochtonen dan zie je dat het eerste percentage stukken hoger ligt. Het is wel typerend dat het met zulke zaken vaak de allochtonen betreft. Wilders maakt daar dankbaar gebruik van om dit probleem weer eens aan te halen en ik vind dat hij een punt heeft.

Als je ook nog de beelden ziet van de school waarop de daders zitten dan kun je best spreken van een Marokkaans probleem. Al die kleine Marokkaantjes vinden het belachelijk dat de daders vastzitten. Als de rest van de allochtonen zich hier zo druk om maakt, waarom spreken zij die kleine groep niet aan? Op deze manier blijft het in stand en krijgt Wilders er meer stemmen bij aangezien hij zo'n beetje de enige is die er wat tegen doet.

7 december 2012 om 09:58

@ Dd28

Alleen doet Wilders het voorkomen alsof elk probleem op een voetbalveld nu te wijten is aan Marokaanse jongeren.
En ik kan als amateurscheidsrechter toch wel even een heel ander verhaal vertellen.
Want eerlijk gezegd maakt het niks uit, uit alle lagen van de bevolking, van elke nationaliteit krijg ik dingen naar me hoofd waar de honden geen brood van lusten.

En Wilders roept heel veel, benoemd de brandhaard maar met een echte oplossing komt hij ook niet. Om het even keihard te zeggen, de beste man (wilders) wil niet eens met de groep (marrokanen) in gesprek.

En als we nou in plaats van Amerika eens als voorbeeld nemen om te volgen, critisch gaan kijken wat men daar doet, zie je dat harder straffen en repressie zeker niet tot oplossingen gaat leiden.
Of wou je met droge ogen beweren dat het daar met hun strenger straffen en repressie beter gaat?

Dan daag ik je toch uit om een de misdaadcijfers van Amerika te gaan bekijken. Denk dat je dan een flinke shock en eyeopener gaat krijgen.

7 december 2012 om 12:59

@ Theref
Alle 3 punten onjuist wat je nu zegt. Het is gewoon populistisch links gepraat, maar feitelijk klopt er niks van.

Jou 1e stelling is misschien wel jou ervaring , maar de cijfers geven een totaal ander beeld. Dus laten we wel bij de feiten blijven.

Je kunt heel veel van Wilders zeggen , maar niet dat hij niet met oplossingen komt. Wilders komt toch juist met heel veel maatregelen en oplossing. Wat jij bedoelt te zeggen is dat jij niet met zijn oplossingen maatregelen eens bent.

En al die mensen komen altijd maar dat strengere straffen niet help, omdat in de VS de misdaadcijfers nog hoger liggen. Hoe kortzichtig !
Maar ze gaan er allemaal aan voorbij dat in de VS geen sociaal vangnet is , dat het een alles of niet maatschappij is, met veel grote verschillen tussen arm en rijk, en dan nog grotere culturele problemen dan in NL. etc etc

Naar mijn mening zou de knvb juist niet die geldzaken boven een moreel probleem moeten stellen in dit geval. De clubs hadden ruimschoots de tijd gehad om de wedstrijddagkosten voor dit weekend niet uit te geven.

Ook zou ik het erg stijlvol hebben gevonden als de clubs, Knvb en de eredivisie live samen besloten zouden hebben, om niet alleen geen wedstrijden te spelen, maar ook gewoon het hele weekend het beeld op zwart te gooien. Nu kan de jeugd dit weekend het hele weekend op tv hun helden de dienstdoende scheidsrechter en grensrechter uit zien schelden.

Het verwerpelijke incident van afgelopen weekend is eigenlijk een uitzaaiing van wat er in de rest van de maatschappij ook al enige tijd aan de gang is. Jongeren die ontspoord zijn die zich op een voetbalveld zo laten gaan zijn maar het topje van de ijsberg voor dit soort dingen in dit land.

Ik las in een ander topic een reactie met een meldpunt voor incidenten bij clubs en inspecteurs die dan straffen kunnen uitdelen. Hier ben ik voor.

Ook las ik in dat topic het idee dat alleen de aanvoerder van het team op het veld met de scheidsrechter kan overleggen over het hoe en wat. Ook hier ben ik voor en ik zou dat graag direct ingevoerd zien in de eredivisie.. scheelt een hoop gefrustreerde spelers op tv en dus minder exposure naar de jeugd toe.

Ook ben ik van mening dat als een jongere zich zo laat gaan in wat voor situatie dan ook, dat de overheid dan moet kijken naar de inkomsten van het desbetreffende gezin aan gemeenschapsgelden. uitkeringen kinderbijstand en dergelijke kun je de ouders die hun kind zo laten ontsporen op korten, waardoor in de hele samenleving meer op elkaar gelet wordt en men weer meer gaat letten op fatsoensnormen.

Mocht het gezin van de jongere die over de schreef gaat geen gebruik maken van gemeenschapsgeld, dan krijgen zij een boete vanuit de Knvb, waarmee ook weer die inspecteurs zouden kunnen worden bekostigd die ik boven noem.

Voetbal is een spelletje dat door een groot deel van de bevolking wordt gespeeld en bewonderd. Ik denk dat als ouders gekort worden op uitkeringen of boetes krijgen omdat hun kind rare dingen uithaalt, dit de ouders in dit land meer aan zet tot het actie ondernemen ten behoeve van een toleranter en gemoedelijker Nederland. Dit komt dan niet alleen het voetbal maar ook de maatschappij ten goede.

Dit incident moeten we dan ook niet als iets voetbal gerelateerd zien, maar als een maatschappelijk probleem, dat zich dit keer uit bij een zeer populaire sport waarbij de acties die hier ondernomen worden ook voor meer mensen dicht bij komt en dus veel mensen laat nadenken en handelen ter verbetering van de algemene omstandigheden.

Af te gelasten? Is het niet gewoon 'af te lasten'? Bij het hele werkwoord gelasten heb je het volgens mij over een heel ander woord met dus een andere betekenis. Kan iemand dit bevestigen?

6 december 2012 om 16:18

Nee dit is correct. Het werkwoord is dan ook niet aflasten maar afgelasten. Je spreekt ook van afgelastingen.

6 december 2012 om 16:19

Juist is: 'de scheidsrechter gelastte de wedstrijd af.' Het hele werkwoord is afgelasten. Dit is opgebouwd uit af (dat hier het betekeniselement 'ongedaan maken' toevoegt, zoals in afbestellen en afblazen) en gelasten ('bevelen`. Afgelasten betekent dus 'door een tegenbesluit afzeggen'. De stam (het hele werkwoord min de uitgang -en) van dit werkwoord eindigt op een t. In de verleden tijd komt daar -te achter, dat levert een dubbele t op: 'zij gelastte de wedstrijd af.'

Aflasten is geen bestaand werkwoord

6 december 2012 om 16:19

Heb het even voor je opgezocht, vroeg het mezelf ook al vaak af. Maar afgelasten is correct.

"afgelasten is een samenstelling van het werkwoord gelasten 'een last opdragen, bevelen, gebieden' en het bijwoord af in de betekenis van 'tenietdoening' (vergelijk afbreken, afkopen, afschaffen, afstemmen, afzeggen). Het werkwoord gelasten is weer een afleiding van lasten (oorspronkelijke betekenis 'met een last bezwaren', vandaar 'bevelen' en het voorvoegsel ge-. Het werkwoord lasten is al geruime tijd verouderd en wordt vrijwel alleen nog gebruikt in de vaste verbinding lasten en bevelen aan het einde van een wet of een Koninklijk Besluit (in Nederland). De vorm aflasten is in de meeste woordenboeken niet opgenomen en wordt door verschillende naslagwerken afgekeurd.

De incorrecte vorm aflassen is een 'samenstelling' van af en lassen ('verbinden' en kan worden verklaard vanuit een verkeerd begrip van het voltooid deelwoord afgelast (de wedstrijd is afgelast), wellicht onder invloed van de vorm inlassen ('tussenvoegen'."

Letterlijk betekent afgelasten dus een bevel tenietdoen.

Die smileys horen er trouwens niet tussen te staan, maar er staat in het artikel veel tussen haakjes, vandaar.

even voor een aantal reactie: dit is een incident, tragischer kan niet, maar dit gebeurt wekelijks en qua percentage is het een hoog aantal allochtonen, maar als je het doet doe het dan in nederland, want hier is de straf, ach straf...minimaal...nu heeft iedereen het erover, afgezien van de nabestaanden, zijn we het echt weer kwijt over 2 weken!...meerderheid gestemd op vvd en pvda dus.......i rest my case.

Ben het niet of slechts gedeeltelijk eens met Streppel. Wat die jongens gedaan hebben is verschrikkelijk en ze moeten aan de hoogste boom die er bestaat worden opgehangen, maar wat de trainer in kwestie en enkelen hier niet willen aangeven dat er bij betaald voetbal meer belangen komen kijken. De financiële op nummer één. Een groot deel van de toeschouwers zou bij het verzetten hiervan (zeer waarschijnlijk naar een doordeweekse dag) niet kunnen komen en dat zorgt voor minder aantrekkrlijkheid en inkomstenderving voor de thuisclubs, die al in financieel zwaar weer zitten. .

Maar verder is het ook zo dat de agenda overvol is en veel spelers nu al weinig tijd hebben tussen wedstrijden door. Indien dit wordt verzet wordt ernog meer gepropt en verschuiven en dat is voor geen van de partijen voordelig.

Gelukkig wordt dit incident veelvuldig op tv en in andere media besproken en hopelijk zullen clubs danwel spelers initiatieven kunnen tonen door publiekelijk hun verafschuwing uit te spreken en hopelijk zullen ze dan ook zelf voortaan goed gedrag tonen, want deze profs die als voorbeeld dienen, gedragen zich hier niet naar.

Ik zal zaterdag mijn steentje bijdragen in de Arena en ik mag hopen dat ieder ander dit ook doet, want wat er gebeurt is, is afschuwelijk.

Ik hoop dat de spelers dit weekend eens respectvol met de arbitrage omgaan. Betaald voetballers hebben een voorbeeldfunctie richting de jeugd. Voetballers zouden eens moeten kijken naar het rugby, want daar hebben spelers respect voor de scheidsrechter en accepteren ze zijn autoriteit.

Wel jammer dat de discussie weer over allochtonen gaat. Ik ken erg veel mensen die redelijk hoog voetballen op amateurniveau en soms zelfs in jeugdopleidingen van profclubs hebben gezeten, maar die zeggen ook altijd: er zijn zat voetbalverenigingen vol Hollandse Kaaskoppen waar ook niemand tegen wil voetballen hoor. Sterker nog, die zijn vaak juist het ergste. Neem nou een Urk bijvoorbeeld. Voor zover ik weet gaat daar ook niemand voor zijn lol naartoe.

Laten we vooral allemaal in de spiegel blijven kijken. Allochtoon, autochtoon, man, vrouw, jong, oud, hetero, homo, whatever, zonder gelijk anderen de schuld te geven.

Niks anders te maken dat met geld natuurlijk. Helaas moet er toch geld in het laatje komen en dus geen pro-voetbal weekend is geen inkomsten. Dus die TV moet een reden hebben om aan te staan die dagen. Helaas maar niet anders.

Er is zorgvuldig over nagedacht en de Knvb is tot de conclusie gekomen dat wanneer je betaald voetbal aflast, dat het dan niet meer betaald is maar juist geld kost. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Dan kunnen we beter zeggen dat het meer indruk maakt om met een rouwband te spelen en een minuut stilte in acht nemen. Wat een absolute drogreden vanuit de Knvb. Als ze dit nou direct in een persverklaring naar buiten hadden gebracht dan had ik er misschien nog begrip voor op kunnen brengen maar dit achteraf na kritiek te hebben gekregen melden is gewoon misselijkmakend.

Ik mag hopen dat de Knvb hier lering uit trekt en vanaf heden spelers en coaches die scheidsrechters, grensrechters en/of 4e officials onheus bejegenen direct en onvoorwaardelijk voor meerdere wedstrijden schorsen. Een beter signaal naar de jeugd kan je niet geven!

Als die profvoetballers gewoon door gaan met dat idioten gedrag naar de grens- en scheidsrechters heeft het totaal geen nut en kan er nooit verwacht worden van de amateurs dat zij zich wel fatsoenlijk gedragen.
We zullen het dit weekend zien.

Jan van Halst heeft hier echt een goed punt.

Ik vind het juist wel goed dat het betaald voetbal door gaat. Een zichtbaar statement is denk ik duidelijker dan gewoon niet voetballen. Wel zou ik het goed vinden als de Bv. clubs een statement maken door bijvoorbeeld iets met hun shirt te doen of door middel van een toespraak voorafgaand aan de wedstrijd.

Ik zou het helemaal goed vinden als vanaf vandaag de betaald voetbal clubs eens op gaan treden tegen hun eigen spelers. Niet altijd maar de hand boven het hoofd houden maar ook een keer afkeurend naar eigen spelers zijn. En laat die spelers nou morgen eens een teken afgeven door de beslissingen van een scheids of grensrechter te accepteren en het goede voorbeeld te geven.

Natuurlijk is het goed dat het amateur voetbal eruit ligt misschien betaald hadden ze er ook wel eruit mogen halen. Hoop alleen wel bij minuut stilte dat iedereen een keer zijn mond eens kan houden in plaats van een paar van die figuren die te weinig fatsoen hebben en *lollig* willen doen.

Alleen wat ik wel vind we moeten hier gewoon eens met zijn alle tegen optreden. En ook gelijk iedereen die ook maar met 1 vinger aan de scheids/grensrechter weet ik veel wie zit levenslang schorsen. En het liefst een kleine gevangenis straf op zijn minst erbij. En kom eindelijk eens keer bij deze gasten niet met een of andere non excuus van ja ze zijn nog zo jong hele leven voor zich hebben probleempjes. Nou die man die ze dood getrapt hebben heeft geen *probleempjes* meer een zoon heeft zijn vader niet meer. En waarom omdat die waarschijnlijk een *foute* beslissing gemaakt heeft in de ogen van dit soort figuren. Gadverdamme lekker levenslang geven kunnen ze in ieder geval niet nog iemand dit aan doen

Mensen kunnen zeggen wat ze willen , die Turkse en Marrokaanse clubs zijn meestal geen fijne clubs teams om tegen te spelen.
Altijd is er intimidatie en agressie zo niet geweld aanwezig bij die gasten met een heel erg kort lontje.

Je bent hier in Nederland niet om voor Ankaraspor,besiktas,sv Nieuw Sloten,kocatepe en nog veel meer van dat soort vage clubs te spelen.
Naar mijn mening hoor je in Nederland gewoon bij een Hollandsche club te spelen.
Wie gaat er nou kickboxles geven onder het excuus ,weerbaarder te maken.weerbaarder maak je jezelf door respect te tonen voor de tegenstander.
Niet door spelers te leren erop los te rammen.

IK zelf heb me altijd ingehouden ,hooguit 1 keertje een duw gegeven of zelf een harde sliding teruggemaak.maar slaan/schoppen kom op zeg.

Nederland noemd zichzelf een ''rechtstaat'' de daders zullen max 2 jaar jeugd detentie krijgen.
Zolang Nederland daders niet straft kunnen we in de toekomst weer dit soort dingen verwachten.
Vorig jaar Sylvester Mendes die maar 3 jaar kreeg,waar gaat het dan nog over?
Gewoon 30 a 40 geven klaaruit ,daarmee denk je wel 100x na voor je aan iemand zit.

In Amerika en nog heel veel landen zouden deze gasten het echt niet treffen.

Ik zelf heb echt totaal geen zin meer in Voetbal, het kan me echt gestolen worden nu.elke week zie je hoeveel agressie er overal op de velden heerst.

Beredenering van de Knvb slaat op geen kant noch wal. Zeggen dat een minuut stilte meer indruk maakt zodat dit voor iedereen zichtbaar is, terwijl amateur voetbal wel geheel afgelast wordt. Desalniettemin snap ik de keuze het amateur voetbal af te gelasten volkomen! Maar het betaald voetbal lijkt dan toch weer om de dollars te draaien, want er had ook voor gekozen kunnen worden om het dit weekend af te lassen en de week er op met rouwbanden te spelen en een minuut stilte in acht te nemen.

Het is goed dat met namen het amateurvoetbal een weekendje de tijd neemt om zich te bezinnen op de ontwikkelingen van de afgelopen jaren. Amateurvoetbal is er om lol te beleven aan het gezamelijk spelen van het leukste spelletje ter wereld. Maar in plaats daarvan lijkt het wel of er zulke grote belangen op het spel staan dat respect en fatsoen plaats moeten maken voor een ongezond soort fanatisme. Als je hoort en ziet hoe mensen langs het veld, waaronder nota bene ouders van voetballende kinderen, te keer gaan tegen scheids- en grensrechters en zelfs tegen elkaar! Het lijkt soms wel Ajax tegen Feyenoord, maar daar zitten de supporters tenminste van elkaar gescheiden en is er een horde stewards en politie beschikbaar.
Het wordt tijd dat amateurclubs een grens trekken en mensen aanstellen die de normen en waarden gaan bewaken langs de velden. Duidelijk maken dat je als club niet gediend bent van schofterig gedrag in woord, gebaar en daad. En mensen die over de schreef gaan onmiddellijk verwijderen zodat er op de sportparken weer een leuke sportieve sfeer komt waarin iedereen beseft waar het werkelijk om gaat in de amateursport: lekker spelen.

Ik heb eigenlijk een veel en veel beter idee. Als we nu eens afspreken met alle supporters van alle clubs, zeker in eredivisie en jupiler league, om volgende week thuis te blijven. Ik weet zeker dat het een beter statement is dan wat er nu gebeurt. Laat ze maar lekker spelen voor lege tribunes

ja jaa de Knvb heeft na enkele dagen een "goed verhaal" bedacht om toch vooral de competitie maar door te laten gaan. stel je eens voor dat je de competitie een week stil legt,hoeveel geld speelt daarbij een rol??????
Na de vuurwerkramp in Enschede moest en zou Twente de volgende dag gewoon spelen.............................. nu valt er een dode bij een juniorenwedstrijdje, wat moet er nog meer gebeuren voor dat het arrogante zooitje (knvb) eens menselijk reageert????

Het gaat ze alleen maar om het geld en verder heeft het nergens mee te maken.!

Ik snap niet dat je wedstrijden afgelast owv van dit voorval. De enige juiste beslissing is nultolerantie tegen elke vorm van agressie, zowel verbaal als fysiek, en een gepaste straf voor degenen die over de schreef gaan. Ik vraag mij zelfs af wat de familie van het slachtoffer belangrijker vindt : een weekendje geen voetbal of een zware straf voor de daders als krachtig signaal naar potentieel toekomstige daders.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren