Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

Ajax neemt Champions League-record over van Willem II na verlies bij Real

Laatste update:

Ajax ging dinsdagavond in de Champions League op bezoek bij Real Madrid en vooraf werden de Amsterdamse kansen al niet hoog ingeschat. Omdat Borussia Dortmund won van Manchester City deerde de 4-1 nederlaag Ajax echter niet, want de ploeg kwalificeerde zich voor de Europa League.

/

In een groep met de kampioenen van Duitsland, Spanje en Engeland was het bereiken van de derde plaats een knappe prestatie, maar de Nederlandse vertegenwoordiger hield aan de afgelopen zes Europese duels wel een Champions League-record over; nog nooit incasseerde een ploeg uit de Eredivisie zestien tegendoelpunten in de groepsfase van het miljoenenbal, becijferde Voetbal International.

Het record stond op naam van Willem II, dat in het seizoen 1999/00 vijftien goals tegen kreeg. Voor Ajax betekenen de cijfers ook een evenaring van een ander ‘clubrecord’: in het seizoen 2010/11 incasseerde men eveneens zestien tegentreffers in de Champions League. Die jaargang zaten daar echter wel vier voorrondeduels bij en werden er in totaal dus tien wedstrijden gespeeld.

Zie je Ajax nu als een serieuze kanshebber voor het winnen van de Europa League?

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Je zou bijna zeggen dat Ajax de CL niet serieus neemt

5 december 2012 om 10:44

Ajax mag hun handen dichtknijpen dat ze met maar 4 punten alsnog derde zijn geworden, in elke andere poule heb je aan 4 punten niet genoeg. Het feit dat Ajax 0 punten heeft overgehouden tegen Dortmund en Madrid is ook verbazingwekkend. City stelde deze CL editie echt niets voor, ze waren van het niveau Zagreb/nordsjaelland. Credits voor Ajax, maar je moet het wel in een bepaald perspectief plaatsen.

5 december 2012 om 10:58

Zelfde geld voor jou El Fenomeno, in elke andere poule had Ajax waarschijnlijk meer dan 4 punten behaald.

5 december 2012 om 11:02

Misschien wel ja. Ik ben trouwens wel blij dat Ajax nog doorstroomt naar de EL, want alles voor het Nederlands voetbal natuurlijk.

5 december 2012 om 11:49

dat Ajax 4 punten heeft behaald in een Poule waar Borussia Dortmund eigenlijk qua budget en sterspelers de minst te vrezen tegenstander zou zijn, heeft ajax het dus gewoon boven verwachtingen gedaan.

de tegenstanders van Ajax zijn grote ploegen met grote namen, en ajax had als ook manchester city had aangepoot ook daar 2x met 5-1 kunnen verliezen. je wordt niet zomaar Kampioen van duitsland, of spanje of engeland. dan moet je als ploeg er staan en het kunnen waarmaken.

ajax heeft het geluk gehad dat manchester city er geen zin in had want in een normaal stadium had ajax ook 0 punten kunnen hebben.

dus ja normaal heb je aan 4 punten niet genoeg. maar in deze groep had iedereen gelijk kunnen spelen of van elkaar kunnen winnen, en was je met 5 punten nog groeps winnaar geworden...

dus qua budget, spelers en competitie verhoudingen (eredivisie is niet te tippen aan bundesliga en engeland of spanje) heeft Ajax het gewoon goed gedaan. met dank aan Bvb die gewoon hebben gedaan wat ze moesten doen. winnen.

5 december 2012 om 10:45

@afcvosje
Chapeau ,
ondanks de CL uitschakeling toch maar weer een record gebroken.
Dan neem je het echt wel serieus
Een goed zaak dat ze in ieder geval nog in Europa overwinteren

5 december 2012 om 17:39

Je kunt alleen maar trots op Ajax zijn. Willem 2 zat vast in een stuk zwakkere poule.
Alleen Manchester City moet zich diep schamen !

En toch Europa league spelen, omdat Man City zich gigantisch blameert tegen Ajax, want de andere wedstrijden halen ze over 4 wedstrijden wel 2 punten en Ajax geen.
Ik moet wel toegeven thuis had Man City tegen Borrusia wel erg veel geluk.

5 december 2012 om 10:12

Misschien heeft Ajax gewoon heel goed gevoetbald tegen City. Dat zou natuurlijk ook kunnen.
Daarnaast heeft Ajax ook nog pech gehad in de eerste wedstrijd tegen Dortmund. Voor hetzelfde geld blijft het gewoon 0-0.

5 december 2012 om 10:14

Als Groningen zaterdag goed speelt en wint, dan noem jij het ook een blamage van ajax, dus ik snap wel dat het een blamage van City is als je meer kwaliteit hebt.

De eerste wedstrijd had ajax absoluut geen pech in Dortmund, het zou echt bijzonder gelukkig zijn geweest als er geen bal in ging

5 december 2012 om 11:38

@afcavosje
Ja als het 0-0 was gebleven... Als we wat beter hadden gespeeld.
Als de bal eens vierkant was geweest..... Zucht.

5 december 2012 om 10:16

Manchester City had thuis tegen Real Madrid ook heel veel geluk. De enige wedstrijd voor City waar meer ingezeten had was thuis tegen Ajax. Hier had men wel kunnen winnen. Maar de andere vijf wedstrijden waren ze duidelijk de mindere en hadden ze moeten verliezen.
Dat ze eindigen op 3 punten is wel een realistische afspiegeling.

Voor Ajax geld hetzelfde. Misschien in Manchester een puntje teveel gekregen. Maar in Dortmund een puntje te weinig. Dus ook die 4 van Ajax is wel een realistisch beeld.

Dus ik denk dat de eindstand in deze poule wel gerechtvaardigd is. Ook het enorme gat in punten tussen Real/ Dortmund en Ajax/ City geeft de verhoudingen goed weer, waarbij Dortmund terecht groepswinnaar is.

5 december 2012 om 10:21

@jorge kwa spelbeeld was City-ajax gelijkspel terecht.
Daarbij had Ajax zelfs het betere van het spel , maar kwam uit een toevalstreffer (lange bal keeper die gelukkig voor de voet valt van Aguero ) de gelijkmaker in.

5 december 2012 om 10:39

@ FC Knudde

Qua spelbeeld wel, maar City was natuurlijk wel dicht bij een overwinning met die afgekeurde goal en die niet gegeven strafschop etc.

5 december 2012 om 17:41

Wat ook veel vergeten wordt is dat City door Dortmund helemaal weg gespeeld was, de wedstrijd eindigde volgens mij in 1-1! Onterechte pingel voor city in de laatste minuut terwijl ze 10 100% kansen tegen kregen... Ajax terecht nummer 3 in de poule!!!

6 december 2012 om 09:55

Dat is precies wat ik aangeef in mijn reactie erboven . Dat de eindstand in de poule wel een goed realistisch beeld geeft. En dat alle ploegen wel ongeveer de punten hebben die ze verdienen

5 december 2012 om 10:31

Ik weet niet waar jij Man C tegen Ajax hebt gekeken..

Och, als je daarvoor terug de 3e plaats krijgt in deze poule hadden er van mij best nog een paar tegendoelpunten bij gemogen!

Ondanks dat je met vlagen weg werd gespeeld heeft Ajax geprobeerd te voetballen en strijd te leveren. Helemaal prima zo!

5 december 2012 om 11:49

Precies, je verwoord het prima. Ondanks dat Ajax in een poule met alleemaal kwalitatief betere ploegen zat (kampioen van Duitsland, Engeland en Spanje) heef Ajax geprobeerd te voetballen en resultaat te halen. Mogelijk had een andere insteek tot minder doelpunten tegen geleid. Maar wat heb je eraan als je 6 wedstrijden met 1-0 verliest...

Ajax heeft gewoon absurd zwaar geloot in de Champions League. Het zou me echt niet verbazen als Real en Dortmund zo doorwandelen naar de halve finale. Dan kan het helaas gebeuren dat de goals je om de oren vliegen, dit is buitencategorie, met een "normale" loting was dit echt niet gebeurd.

Dit is dan ook de sterkste poule ooit in de CL. De kampioenen uit de beste 3 competities van Europa, wat wil je dan? Daarbij heeft Real Madrid 5 x de begroting van Ajax, Dortmund 2,5 x en City oneindig keer de begroting van Ajax.

5 december 2012 om 10:46

Sterkste poule ooit? Real en Dortmund zijn idd top, Ajax zit iets onder de middenmoot en City was van het niveau Zagreb/nordsjaelland.

5 december 2012 om 10:51

Je moet Ajax natuurlijk buiten beschouwing laten. Het is de sterkste poule ooit waar je als 4e team in kan komen. De kampioenen van de 3 beste competities ter wereld, lijkt me genoeg toch? Daarbij, City leek waarschijnlijk slechter dan ze waren omdat Dortmund en Real een heel stuk beter zijn en Ajax 2 x een goede dag had tegen City en City 2 x een slechte dag. Hoe je het ook went of keert, een team met Aguero, Toure, Tevez, Kompany, Hart, .... is altijd een toptegenstander.

5 december 2012 om 11:45

Helemaal mee eens Tristan, de kampioen van Engeland van het niveau Zagreb noemen slaat echt helemaal nergens op. City hield Real thuis op 1-1 en stond in Madrid 3 minuten voor tijd nog met 1-2 voor, dat zie ik Zagreb of Nordsjaelland niet doen en ik mag hopen dat jij dat zelf ook niet serieus meent El Fenomeno want dan ben je te beklagen. Daarnaast hebben ze slechts één keer met meer dan één goal verschil verloren, dat was uit tegen Ajax toen Ajax echt prima speelde. Pak anders even de statistieken erbij van Zagreb en Nordsjaelland, ploegen met één schamel punt en ik weet niet hoeveel doelpunten tegen... dan kun je zelf kijken wat voor een onzin je uitkraamt. Een poule met 4 kampioenen(waarvan 3 uit de sterkste competities ter wereld), wanneer is dat nog voorgekomen? Dat Ajax in zo'n poule derde weet te worden is fenomenaal, maar het is natuurlijk leuker om dat toe te schrijven aan het falen van tegenstanders, nietwaar El Fenomeno? Ik zou het nog 5x in dit artikel typen, bij iedereen die het ook maar een prestatie van formaat durft te vinden dat Ajax het gered heeft! Succes!

5 december 2012 om 10:47

Zeg je dat ook iedere keer als Ajax wint in de Eredivisie? Ajax 10x zoveel als Fc Groningen/nac/nec etc. etc. etc.

5 december 2012 om 10:52

Nee dat zeg ik dan niet, wil je dat graag dan? Als Ajax van NEC wint is er toch ook niemand verbaasd of wel dan? Dat is mijn punt, mensen kunnen moeilijk Ajax kwalijk nemen dat ze het niet geweldig hebben gedaan in zo een poule. Overigens, vooraf zou iedereen hebben getekend voor de 3e plek, eigenlijk is dit gewoon een topprestatie.

7 december 2012 om 12:12

Wat een calimero gedrag. In de Eredivisie gillen dat jullie Ajax zijn en de beste ondanks dat de gemiddelde Eredivisie club 10x zo weinig krijgt aan omzet dan Ajax. De enige die een beetje in de buurt komt is Psv, en zelfs die zit er nog een paar tientallen miljoenen naast.

Maar Europees is het gelijk; 'oh, ze hebben veel meer geld dan Ajax, dus is het niet erg dat we verliezen'. De prestatie is prima, maar dat gedrag is misselijkmakend. Ik hoor jullie er ook nooit over als jullie weer eens moeite hebben met Nac uit.

Achja ik las ook ergens dat Ajax de moeilijkste (zwaarste Poule ) Aller tijden hebben geloot in de CL , met de Kampioen van Egenland/spanje en Duitsland.....

Daarbij zijn we gewoon door naar de EL , daarbij willen jullie dan er ook even vermeldde dat Ajax in deze poule ook 8 goals hebben gemaakt... en 4 punten behaalt?....

Ik maak me hier dus ook totaal niet druk over.

5 december 2012 om 10:55

Zwaarste poule??
Het ligt er maar aan hoe je het bekijkt.
Vorig seizoen waren alle 4 ploegen kampioen maar dat was toen en de teams zijn veranderd.
Dit jaar staan dezelfde ploegen "slechts"
2e (city), 3e (dortmund en Real) en 4e (ajax)
Maar dat het een loodzware poule is kan niemand ontkennen.
Bovendien is het een poule zoals ze allemaal zouden moeten zijn:
een poule met landskampioenen!

5 december 2012 om 11:11

@gait

Indien we in de poule van Cluj Braga en United zaten hadden we grote kans te overwinteren in de CL

5 december 2012 om 11:29

daar is niets aan gelogen

Voor het zelfde geldt had je in een poule met Arsenal, Montpellier en Dinamo Zagreb gezeten. Dan had Ajax maximaal maar 4-5 tegengoals gehad. Dus dit ligt puur aan de superzware Cl-poule.

5 december 2012 om 10:25

@hugoboss , met Arsenal,momtpellier en Zagreb was Ajax gewoon door geweest in de Cl.. 100% van overtuigt

5 december 2012 om 10:32

In een poule met Zagreb ben je nooit 100% zeker dat je doorgaat

5 december 2012 om 10:37

Het is inderdaad een zware poule, maar Montpellier en Zagreb zaten vooraf in pot 4 (de zwakste teams, zeg maar), dus die krijg je niet in één poule. Maar met bijvoorbeeld Arsenal, Braga en Zagreb had Ajax vast niet zoveel tegendoelpunten gekregen en een goede kans gemaakt om in de Champions League te overwinteren.

Ajax heeft het eigenlijk heel slecht gedaan, alleen tegen City werd punten gepakt. City haalde tegen alle clubs een punt, Ajax was tegen de andere clubs vrijwel kansloos (dortmund uit misschien niet). Ajax gaat nu met 4 punten door, wat bijna het minimum is. In de andere poules kom je met 4 punten gewoon terecht op de laatste plaats. Anderlecht wordt uitgeschakeld met 5 punten.

Het is knap dat Ajax 3e wordt, maar echt heel overtuigend vond ik het niet in mijn ogen.

5 december 2012 om 10:35

Vriend, wat verwacht je nu werkelijk? Deze resultaten zijn toch allemaal relatief? Ik heb gisteren de samenvattingen zitten kijken van de overige poules en Ajax had in iedere poule een aanzienlijke kans op overwintering in de CL gehad. Denk je nu werkelijk dat Anderlecht in de poule van Ajax 5 punten had verzameld?

Ik heb geen idee wat jouw verwachtingspatroon is geweest, maar in een poule waarin de overige drie clubs een begroting hebben die een veelvoud is van de begroting van Ajax, was ik vooraf tevreden met ieder gesprokkeld punt. Dat ze tegen de multi-, multimiljonairs(!) van City vier punten halen, stemt mij meer dan trots.

5 december 2012 om 10:41

Iedereen had verwacht dat ze 4e zouden eindigen, dus elke plaats daarboven kun je zien als winst. Maar of dit een knappe prestatie is van Ajax? Dat betwijfel ik. Ik zie het meer als zwakte van City dat zij maar 3 punten pakken als kampioen van Engeland. Ajax voetbalde thuis tegen City goed en won verdiend. Maar uit bij City werd met het nodige geluk een punt gepakt (wat nu het beslissende punt was), als City die wedstrijd won had Ajax nog niet mogen klagen.

Tegen City pakten ze inderdaad knap 4 punten, maar tegen Dortmund en Real werden ze compleet overklast. Ik had niet verwacht dat ze even zouden winnen van die clubs, maar zo dik verliezen is eigenlijk ook een schande. Gisteren speelde het b-team van Real. Het geeft maar eens aan dat Nederlandse clubs helaas weinig hebben te zoeken in de cl.

5 december 2012 om 11:28

Overklast werden ze inderdaad. Maar is dat een schande, of niet meer dan logisch? Kijk naar de budgetten van de ploegen en het materiaal dat ze hebben. Ajax moet het rooien met een jongetje als Eriksen, terwijl Real voor die positie Özil, Kaka en Modric heeft. Hoe kun je dan in vredesnaam van een schande spreken? En hoe kun je in vredesnaam van een B-team spreken? Real heeft voor iedere positie twee à drie spelers die van de buitencategorie zijn. Daarbij liepen in de voorhoede nog altijd ene Benzema en Ronaldo, met Kaka daarachter. Je ziet het gewoon totaal verkeerd.

Het enige wat ik Ajax verwijt is dat ze geïmponeerd leken en iets te weinig aan voetballen toe kwamen.

5 december 2012 om 12:11

Klopt, het verschil is te groot. Het b-team van Real zou in Nederland met gemak kampioen worden. Maar ik vind dat Ajax het gewoon niet goed heeft gedaan, net als City. Ik zie het meer als zwakte van City dat zij 4e werden dan dat Ajax goed presteerde.

Ajax had in de gouden jaren ook de beschikking over minder geld, maar toen was het gat kleiner. Toch had Ajax in '95 met een jeugdteam een superseizoen en werden ze niet weggespeeld. Nee, zij waren het die de tegenstander alle hoeken van het veld liet zien. Cruijff wil terug naar dit tijdperk, maar als je de realiteit bekijkt zie je dat Ajax eigenlijk (net als de rest van de Nederlandse clubs) weinig heeft te zoeken in de CL. Met een andere loting zouden ze de 2e ronde wellicht kunnen bereiken, maar daarna is het haast zeker dat ze worden uitgeschakeld. Na de eerste wedstrijd tegen Dortmund had ik er aardig wat vertrouwen in, maar als je vervolgens ziet hoe kansloos ze waren tegen Real en Dortmund in de arena, dan was dat slechts ijdele hoop.

5 december 2012 om 12:15

De wedstrijd thuis tegen Real vond ik het meest teleurstellend. Daar hadden ze echt niets in te brengen. In Madrid weet je van te voren dat je feitelijk kansloos bent.

En Ajax in '95 was een mix van extreem talent met ervaren rotten. Je moet maar net het geluk hebben dat je zo'n gouden lichting in de jeugd hebt. Ajax werkt daar momenteel naar toe, maar dat heeft meer tijd nodig dan twee jaar. Momenteel is er te veel middelmaat.

5 december 2012 om 10:50

Dd28 wat ben je toch ziellig. Wat had jij dan verwacht? Een dominerend Ajax tegen Real of Dortmund???

Als je zo reageert over Ajax neem ik ook aan dat je eens naar de Europeese prestaties van je eigen club kijkt en die beoordeeld. Ik ben benieuwd naar jou mening daar over!!!

5 december 2012 om 12:13

Dominerend niet, wel een Ajax wat meer aan voetballen toekwam (en niet als je dik achter staat) en wat achterin niet zoveel goals weggaf.

Mijn clubje speelt geen Europees voetbal, dus daar kan ik niet echt over oordelen. Ik ben in Europees verband voor de Nederlandse clubs, maar ik kijk vrij neutraal. Ajax was gewoon bagger, met uitzondering tegen City dan. Het is geen schande om te verliezen, maar wel met zulke dikke cijfers.

5 december 2012 om 12:16

Ook verliezen met die cijfers is geen directe schande. In Spanje winnen Real en Barcelona constant met dergelijke cijfers, tegen clubs die een veel groter budget hebben dan Ajax.

5 december 2012 om 12:21

De goals zijn wat makkelijk weggegeven, daarnaast zijn Dortmund en Real erg koelbloedig voorin en is bijna elke kans een goal. Toch kun je niet zeggen dat Ajax zichzelf in heeft gegraven om met 11 man voor de pot te gaan hangen. Ajax probeerde gewoon haar eigen spel te spelen en dan gaat dat wel eens mis tegen zulke tegenstander. Ik verlies liever met 4-1 terwijl je je best doet om te voetballen dan dat je met 1-0 verliest terwijl je met 11 man voor de pot gaat hangen. Tegen City heeft dit spel zich beloond en op basis van die wedstrijden heeft Ajax een, in mijn ogen, terechte 3e plaats afgedwongen.

Een pijnlijke statistiek, maar ook een zeer verklaarbare. De (financiële) verhoudingen zijn zo vreselijk scheef gegroeid, dat dit niet meer dan een logisch resultaat is. In de Spaanse competitie zijn dit soort uitslagen aan de orde van de dag. Ik moet zeggen dat Dortmund me verrast, maar verder hebben Barcelona en Real Madrid kwalitatief gezien een bizar groot gat geslagen met de rest van Europa.

Zeer pijnlijke cijfers, maar dat hadden we van te voren al lichtelijk voorspeld. Echter worden ze puur per toeval derde. City bleek een onsamenhangend geheel te zijn en niet te weten wat ze moesten doen met al die kwaliteit wat ze hebben. Hoe ze die twee wedstrijden tegen City ook punten gepakt hebben is niet zo belangrijk, ze hebben ze gepakt en dat was echt het hoogst haalbare. Voor Real en Dortmund waren het opwarmpotjes en de jonge (pseudo)talentjes van ajax hebben de ervaring toch maar fijn meegepikt.

Je bent er echter bijna bang voor dat je in de EL nu een hele leuke tegenstander loot die je ook weer het nakijken geeft. Ik hoop voor Nederland dat ze het nog een ronde of twee overleven, maar ik ga er niet vanuit.

Even de tegenstanders vergelijken:

Willem II speelde tegen Sparta Praag, Bordeaux en Spartak Moskou in '99-'00

nou niet echt bepaalde hoogvliegers

Ajax tegen Real, Shitty en Dortmund

Toch wel even wat clubs van een paar categorietjes hoger

5 december 2012 om 11:51

Ik neem aan dat je zelf ook wel begrijpt dat Ajax ook een paar categorietjes hoger is dan Willem II, dus dat je dat prima tegen elkaar kan wegstrepen?

5 december 2012 om 12:16

Maar was het team van Willem II toen veel slechter dan het Ajax van nu? Willem II had toen ook een aantal leuke spelers zoals Landzaat, Mathijsen, Galasek en Bombarda. Ik schat bijvoorbeeld de Bombarda van '99 hoger in dan de Hoesen van nu.

5 december 2012 om 13:01

Ding ding ding en we hebben een winnaar! Het is Dancas met de slechtste vergelijking van de dag.
Nee nu even serieus in die periode waren zeker Spartak Moskou en Bordeaux europese top! Sparta praag inderdaad wat meer subtop. Maar de vergelijking die je maakt slaat nergens op. Kijk nu naar liverpool, die zijn voetballend ook veel slechter dan een tijd geleden. Dan is het oon onterecht om te roepen: ow je zat 5 jaar geleden maar in een poule met liverpool, die stellen niks voor. Onzin meneer, zware onzin die je hier verkondigt.

5 december 2012 om 15:39

Spartak en Bordeaux Europese top? Die werden in de vervolgpoulefase van de mat gespeeld!

Ik maak de vergelijking ook om aan te tonen dat al die records nergens op slaan!
Messi maakt een record aantal goals maar heeft daar ook de kans toe omdat hij meer wedstrijden kan spelen.

5 december 2012 om 14:32

Vergelijk je dan ook meteen ff de begroting van Willem II toen en Ajax? Ajax heeft toch wel een veelvoud van dat wat willem II toen had. Daar komt bij dat willem II toen haar ster spelers Hyypia kwijt waren. Voor Hyypia hebben ze flink kunnen beuren dat ze in de begroting hebben gestoken Stadion uitbreiding (skyboxen gemaakt en voorgevel naar voren gemaakt). Dus erg logisch dat het materiaal toen vele male lager was als Ajax.

laatste zin:
Die jaargang zaten daar echter wel vier voorrondeduels bij en werden er in totaal dus tien wedstrijden gespeeld.

Het is Dat jaargang en niet Die jaargang, maar dat teheer ter zijde.

Ajax heeft een goeie prestatie neergezet in de CL met dit elftal. Thuis helaas net 0-1 verloren van BvD dat ook zo 1-0 had kunnen worden. Real uit en thuis is al zelfsprekend kansloos. En bij Man City kan je wel zeggen dat Man City zo waardeloos speelde, want in Nederland zijn we daar heel goed in. Maar hoe slecht City ook speelde. Ajax speelde echt fantastisch zowel uit en thuis.
BvD uit was gewoon kansloos, maar dat is het ook prachtig van de spelers als Reus, Gotze en lewandowski.

Daarbij vind ik dat Ajax het heeft verdiend om na de Uefa league. En als ze spelen zoals ze tegen PSV speelde kunnen ze met nog eventueel geluk van de loting nog aardig ver komen.

5 december 2012 om 11:51

Misschien nog een keertje terug naar school? Dat jaargang, dude really?

Overigens ben ik het wel eens met je verhaal, Nederlanders zijn goed in prestaties naar beneden te halen en het toe te schrijven aan het falen van de ander. Zeker in de wedstrijden tegen City was Ajax de tegenstander voetballend de baas, dat is een groot compliment waard... tegen een ploeg met een giga-begroting. Petje af... en nu maar hopen dat we in de EL gunstig loten en dan op naar de finale in Amsterdam!!

Ach, liever derde worden en 16 tegendoelpunten dan zes keer met 1-0 verliezen en dus met lege handen eindigen.

Jippie!!! Eindelijk eens een negatief record kwijt! Op naar het volgende: Winst in een uitwedstrijd: AZ komend weekend?

1999/00 Champions Willem ll
Spartak Moskou 1-3, 1-1
Girondins de Bordeaux 2-3, 0-0
Sparta Praag 3-4, 0-4

selectie
Mampaey
Prommayon
Hill
Gentile
Victoria
Valk
Ceesay
Arts
Bombarda
Galasek
Abdellaoui
Shoukov
Landzaat
Ramzi
Schenning
Van Fessem
Hendriks
Schulp
Sanou
Hermes
Van Nieuwstadt
Mathijssen
Veldeman
Nelis
Jaliens
De Vlieger
Wau
Caluwe
Sektioui
V/d Heijden ( Richard niet Jan-arie haha!)

Trainer/coach : Co Adriaanse
TD : Martin v Geel

Gouden tijden in Tilburg ondanks de mindere prestatie in de Champions League , jammer dat ze nooit doorgepakt hebben zoals Twente dat wel gedaan heeft een x aantal jaar later !

Verder , dat Ajax hiermee een negatief record bereikt is toch ook wel te begrijpen ? Je zit bij de kampioenen van de sterkste competities in een poul , dan is het niet meer als normaal dat je als Europese Middenmotor niet boven je kunnen presteerd , al zou dat wel mooi zij geweest. En dan erbij mag Ajax nog steeds trots zijn op de uitwedstrijd in en tegen Dordmund ,en zowel de uit/thuis wedstrijden tegen Man City. De thuiswedstrijd tegen Dordmund kregen ze (helaas) voetballes en gisteren in Madrid laat ons ook weer duidelijk zien dat het Nederlands Niveau toch echt lager ligt dan dit .

Tja ....en dan nog te bedenken dat real en dortmund nog niet eens voluit gingen tegen ajax,!!
Anders had je uitslagen van 8-0 gehad.
Dan heb je ook nog mazzel dat je bij de chaos club city in de poule zit,had je bijv shakter erbij geloot,dan had ajax 0punten gehad.
Maar het is geen schande want geen enkele ned club maakt kans in de Cl.
En die pipo van een cruijff maar geloven dat ajax nog de CL kan winnen................mhuhahahahahaha.
Zo lang er geen financieel fairplay zal zijn ,zullen ned clubs geen schijn van kans maken.
En moeten we maar "genieten"van onze mickey mouse league waar iedreen van iedreen kan winnen.
En niet te voorspellen is wie er de titel pakt. Want de afgelopen 2jr stond ajax met de schaal,maar dat had net zo goed twente psv of feyenoord kunnen zijn. Er is geen absolute topclub meer,zoals psv heerste van 2000 tot 2008 met 7titels. En ajax van 1994tot 1996.

ben benieuwd wat er gebeurd was als Ajax op Europees niveau tegen een Italiaanse bekerwinnaar, de Zweedse nummer 4 en de Oekraïnse nummer 2 of pak um beet de Zweedse nummer 6, de Duitse nummer 12 en de Spaanse nummer 8 moest aantreden.
Zouden ze dan ook 3de of zelfs 4de worden?

We zullen het nooit weten...wat we wel weten is dat Ajax Europees overwintert in een poule met de 3 kampioenen van de zwaarste competities in Europa en dat mag een prestatie genoemd worden, hoe je het ook draait.

Wij zijn Ajax, wij zijn de beste

16 tegentreffers in 6 wedstrijden is gewoon teveel. Dan hoor je ook niet in de Champions League thuis.
Net zoals dat je als team na drie jaar nog steeds geen tactiek hebt gevonden om niet zo kansloos af te gaan tegen Real Madrid (b). Ga dan wat meer op de verdediging spelen, maar blijf niet steeds dezelfde falende tactiek gebruiken...

Dit negatieve record is gewoon zeer betrekkelijk en heeft geen enkel belang, daar was de poule ook naar.
In elke andere poule had Ajax het zeker beter gedaan.

Laten we dan hopen dat, welke NL club dan ook in de CL speelt, er een ' makkelijkere ' loting komt.

Ajax vliegt er de volgende ronde uit..... gun het ze dat ze als derde doorgaan, maar ook dit Ajax (net als de rest van Eredivisie) hoort niet thuis in Europa. Simpel als dat.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren