Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Spaanse sprinter daagt Ronaldo uit: 'Met of zonder noppen, op gras of asfalt'

Laatste update:

Real Madrid won afgelopen zaterdag met 2-0 van Atlético Madrid, maar na afloop werd er vooral gesproken over een actie die géén doelpunt opleverde. Cristiano Ronaldo trok de aandacht met een ongelooflijke sprint, waarbij het hele veld in ongeveer tien seconden overstak. De pass van Mesut Özil was op maat, maar Ronaldo kon zijn actie niet bekronen en schoot op de paal.

/

De sprint leverde dus niet het gewenste resultaat op, maar zorgde wel voor genoeg gespreksstof in de (sociale) media. Velen vragen zich af hoe succesvol Ronaldo zou zijn als atleet en Angel David Rodriguez, momenteel de snelste Spaanse sprinter op de honderd meter, lijkt ook nieuwsgierig te zijn.

Rodriguez daagt Ronaldo op Twitter uit voor een wedstrijd: "100 meter sprint, met of zonder noppen, op het asfalt of op het gras", schreef hij. Ronaldo is nog niet met de tweet geconfronteerd en vooralsnog is het dus afwachten of het echt tot een race zal gaan komen. Op YouTube zijn de beelden van de recordsprint van Rodriguez en de sprint van Ronaldo in ieder geval met elkaar vergeleken.


Cristiano Ronaldo zou een goede atleet zijn

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

wat een sprint van ronaldo!
een wedstrijdje tussen hun 2 zou ik wel graag willen zien.

4 december 2012 om 18:13

Haha ja is toch eigenlijk niet normaal, vraag me af of hij een kans maakt.

4 december 2012 om 19:52

Ik denk eerlijk gezegd dat Ronaldo hem z'n hielen laat zien. We moeten beseffen dat hij op dat moment al ruim 75 minuten in de benen had zitten, waardoor z'n tijd misschien nog wel met 0,10 - 0,15 sneller kan als hij alleen een goede warming-up achter de rug heeft. Hij traint niet voor niets met Usain Bolt en kan zich ook redelijk aan hem meten, ondanks dat Bolt natuurlijk sneller blijft.

5 december 2012 om 00:28

Inderdaad, wie die docu had gezien van Ronaldo waar hij tegen een sprinter een wedstrijd deed in bepaalde activiteiten dan kon je zien dat Ronaldo (voetballers) meer heen en weer bewegen (horizontaal) wanneer ze willen sprinten.

Sprinters houden hun lichaam recht tijdens het sprinten en bewegen bijna niet, alles is stijf recht. Zo ren je dus ook veel sneller en ik denk dus ook dat deze sprinter het zal winnen.

Bedoel als Balesteros hem al kan inhalen dan zou het een makkie zijn voor deze spanjaard!

5 december 2012 om 15:39

"jullie voetbalfans"

Ik denk dat jij ook een van ons bent, anders vind ik het zeer curieus dat jij je op deze website bevindt en een account aanmaakt, verder vraag ik me af hoe jij zo op de hoogte bent van Usain Bolt en Ronaldo's "vriendschap".

Ik denk persoonlijk dat Ronaldo nooit zou winnen, maar hoe jij hier reageert vind ik zeer vreemd. Mijn opinie.

4 december 2012 om 18:19

@borajax Hij lijkt me kansloos, bezit gewoon niet die sprinttechniek die die sprinter wel heeft. In die ultimate test video deden ze een 25 meter sprint en toen had hij het al afgelegd tegen die sprinter.

4 december 2012 om 18:29

Dat is ook niet zo gek.. dan heb je het over de start waar een specialist natuurlijk erg getraind op is.
Op gras, met noppen, + 10m inloop (zodat beide al op snelheid zijn) en dan 100m afleggen en Ronaldo heeft zeker kans

4 december 2012 om 18:36

Vergeet niet dat Ronaldo daarvoor ook al 77 minuten heeft gelopen, dus dat maakt het extra knap.

4 december 2012 om 18:40

Die sprinter is niet alleen speciaal getraind op de start. Die is getraind speciaal voor die hele 100m, hoeveel kracht hij in het begin moet zetten en hoeveel op het einde. Het is niet alleen de start waar hij een specialist in is.

4 december 2012 om 18:28

Volgens mij hebben die twee al eens eerder tegen elkaar gerend bij die programma van Ronaldo ''tested to the limit'' waar je zag dat Ronaldo op lange afstand een paar seconde's langzamer was omdat, hij met korte passen ren, en een sprinter met lange. En bij de slalom of hoe je dat ook typt wist Ronaldo te winnen met zijn snelle bewegingen. Niet te geloven wat Ronaldo wel niet kan hij springt hoger dan een NBA speler, hij is ongelovelijk snel en kan goals maken als het pikdonker is. Hij kan alles volgens mij is hij een robot!

4 december 2012 om 18:32

Mensen vinden Ronaldo arrogant, wellicht is dat zo maar mensen horen respect voor iemand als Ronaldo te hebben.
Hij traint zo hard, dagelijks. Hij verbeterd zich waar het kan.

Ronaldo was zonder Messi de afgelopen 5 jaar de winnaar geweest van de Gouden Bal, Messi heeft enorm veel talent maar lijkt veel minder ervoor te doen om dit niveau te bereiken.

4 december 2012 om 18:38

Mensen die Ronaldo arrogant vinden beoordelen hem alleen op het veld en verder niks niemand weet vast dat hij heel veel miljoen doneerd aan goede doelen en dan heb je die gastjes die nog durven zeggen dat hij arrogant is? alsof hun 24/7 met Ronaldo omgaan?

4 december 2012 om 18:42

Ronaldo was op de lange afstand slomer door de techniek die hij hanteert met sprinten. Hij gebruikt zijn armen verkeerd waardoor hij niet aerodynamisch genoeg is. Buiten dat is het natuurlijk ontzettend knap dat je nog zo'n sprint kan trekken na pak m beet 70 minuten.

5 december 2012 om 04:47

Ik weet dat je Ronaldo adoreert, maar ik denk wel dat Ronaldo onder de indruk zal zijn als hij Shannon Brown ziet springen. Shannon Brown springt zelfs over Ronaldo. Tuurlijk zal Ronaldo hoger springen dan een paar NBA spelers. Steve Nash, Derrick Fisher, Pau Gasol maar als je de echte dunkers erbij haalt, redt Ronaldo het zeker niet.

4 december 2012 om 18:29

zijn inzicht/instinct is gewoon geweldig, hij voelt/weet gewoon dat hij in de punt moet komen

4 december 2012 om 18:32

inderdaad, Ronaldo heeft in alles de bouw van een echte sprinter. Misschien kan die spaans kampioen hem nog een paar tips geven om Ronaldo over lange afstand nog sneller te maken. Echter verschillen de technieken te veel. In het voetbal gaat het om snel reageren op situaties, waarbij het in het hardlopen heel anders is. Daarom zal Ronaldo geen kans hebben tegen deze man, mits hij zijn stijl aanpast

4 december 2012 om 19:36

En dan heeft Ronaldo er ook nog 70 minuten opzitten.
Ik vraag me af hoeveel horsepower die gozer heeft. haha.

4 december 2012 om 20:02

Ik zou het ook graag willen zien, en zeker op gras. Die sprinter is geen gras gewend maar heeft wel een voordeel dat het rennen zijn vak is, maar Ronaldo is ongelofelijk snel en is gewend op gras te rennen.
Ik zou ook wel een sprintduel willen zien tussen Walcott en Ronaldo!

4 december 2012 om 20:43

Het is al bekend hoe snel Ronaldo is. HIj deed mee aan een programma om te zien waarom hij zo snel en goed kan zijn. Doormiddel van allerlei testen en metingen. Tevens rende hij tegen een Spaanse sprinter (ben zijn naam vergeten). Hieruit bleek dat hij he verliest in een rechte sprint maar slalommend was Ronaldo stukken sneller. Dit onderzoek was al een paar jaar geleden uit gevoerd, dus ik ga er van uit dat hij nog wat tijd gewonnen heeft in deze periode. Tested to the limit heet dat programma, staat ook op youtube.

Wat is dat nou voor een onzin race. Elke voetballer legt het af tegen een gerenomeerde beoefende sprinter uit de atletiekwereld.

4 december 2012 om 18:12

Dat is zo'n biljartverhaal, dan komen zulke sporten ook onder de aandacht.

4 december 2012 om 18:12

Uit het filmpje blijkt het tegendeel. Natuurlijk is de techniek anders, maar snelheid blijft snelheid. Het zal alleen wel raar zijn voor Ronaldo met het starten.

5 december 2012 om 00:59

Snelste sprinter van Spanje zelfs churandy Martina is sneller hij is Europees kampioen. Maar goed ik denk niet dat Ronaldo zou winnen dat komt meer door de arm bewegingen van hem hij houd zo snelheid tegen. Maar aan de andere kant Ronaldo had al 74min in de benen dus wie weet..

4 december 2012 om 18:18

Gewoon een publiciteits stunt, moet kunnen.
Athletiek is natuurlijk niet zo groot als het voetbal in Spanje.

4 december 2012 om 18:20

Elke voetballer, inclusief Messi, met uitzondering van Cristiano Ronaldo!

4 december 2012 om 18:40

Gelukkig rent niemand op een voetbalveld continu in een rechte lijn Messi bijv heeft een veel betere acceleratie en wendbaarheid dan Ronaldo, en precies die 2 aspecten zijn belangrijk voor een voetballer.
Ronaldo is ontzettend snel mits hij in een rechte lijn rent en zonder bal.

4 december 2012 om 18:47

Ronaldo heeft echt wel een betere acceleratie dan Messi hoor, alleen zet Messi vaak zijn tegenstanders op het verkeerde been door een lichaamsbeweging en is ze vervolgens veel te snel af.

Messi is net een rat ( niet negatief bedoeld ). Hij wringt zich overal tussen en is klein maar o zo snel.

4 december 2012 om 18:50

Betere acceleratie? Uit welk fabeltje komt dat?

Wendbaarheid komt omdat Messi een dwerg is, kleine mensen zijn nou eenmaal wendbaarder. Maar daarentegen kan hij weer niet koppen. En kom niet met die CL goal want die maakt hij nooit meer van z'n leven..

4 december 2012 om 18:52

Volgens mij rent Ronaldo met bal toch nog redelijk wat voetballers zonder bal eruit ^^

4 december 2012 om 19:03

Verschillende kranten,onderzoekers: With the small, squat build of a sprinter, Messi has incredible acceleration from a standing start. He bursts out of the blocks and reaches full speed within five yards, the kind of pace which defenders find so difficult to deal with. His short stride means he is also able to change direction at nauseating speed while keeping control of the ball.

Dit zijn gewoon keiharde cijfers: • Messi is slightly quicker over short distances – the Argentine hit speeds of up to 20km/h over the first five metres (18km/h was Ronaldo’s top speed). But over longer distances, Ronaldo has the edge, with a top speed of 30km/h over the 12-16m range (messi reached 28km/h).

4 december 2012 om 19:16

el chicarito jij bent echt lachwekkend, serieus hoe kan je zoveel onzin lullen?
Hoezo kan Messi niet koppen? Zijn percentage kopgoals is zeer hoog, alleen heeft hij geen kopgoals nodig omdat Barca nauwelijks met voorzetten werkt. Maar als je goed kijkt kan hij zeer goed koppen. En over dat acceleratie valt te twisten, maar het is echt niet zo dat Ronaldo zeker weten een snellere acceleratie heeft dan Messi. E

4 december 2012 om 19:22

Lengte is geen enkele reden waarom iemand niet zou kunnen koppen, kijk naar zamorano en salas 2 van de beste koppers in de voetbal historie.

4 december 2012 om 19:26

El Chicharito je zit hier over duidelijk onzin te verkondigen Messi kan wel degelijk koppen en hij heeft Ronaldo ook nog is verslagen in een kop duel.

Kopduel is hier te vinden: http://www.youtube.com/watch?v=exriezetio0
Als de link niet werkt zoek op youtube naar: messi wins header over ronaldo

En jij zegt dat hij niet kan koppen dat is natuurlijk helemaal onzin natuurlijk kan Messi koppen het enigste probleem is dat hij iets moeilijker bij de bal komt dan de gemiddelde speler.

Ook is het bewezen dat Messi een betere acceleratie heeft dan Ronaldo.

5 december 2012 om 00:10

Lachwekkend? Weet je wat lachwekkend is? Dat zelfs in dit topic onze pubers het presteren om Messi erbij te halen en daar een discussie van te maken. Ga anders even kijken of iemand je de buitenspel regel kan bij brengen ofzo..

5 december 2012 om 15:19

Wie kan deze man uit zijn droom helpen, messi sneller in de eerste meter's dan ronaldo. haha

Dat is wel heel snel. Die gast is gemaakt voor countervoetbal!

Dat is zeker een snelle sprint van Ronaldo. Hij zal dit toch niet accepteren, omdat hij blessurevrij moet blijven, maar wel leuk dat een professionele sprinter hem uitdaagt.

4 december 2012 om 18:14

Je weet nooit of hij er op in zal gaan of niet. Misschien kunnen ze er weer een reclamestunt van maken. Ooit is er toch al een onderzoek geweest tussen hem en een spaanse spurter. Toen moest hij het op de rechte afstand afleggen, maar hij was veel wendbaarder.

4 december 2012 om 19:32

Cristiano Ronaldo is een fanatiek sporter, buiten het voetbal om is hij ook altijd in voor andere sportieve wedstrijdjes. Hij is super competitief dus het zal mij niks verbazen als hij zelf wil spelen. Cristiano Ronaldo staat bekend om zijn competitief gedrag, de beste man pokert zelf heeft volgens mij ook sidebets gehad met de nosebleed grinders zoals Patrick Antonius in Tennis. Mij zal het niks verbazen als ze 1 tegen 1 gaan sprinten, ze zullen dit denk ik gewoon in priveomstandigheden doen. Cristiano wil zich altijd bewijzen.

4 december 2012 om 22:35

Ach man wat is dat dan. Als Ronaldo dit niet accepteert zal het denk ik niet zijn omdat hij denkt dat die een blessure man oplopen bij een sprint van 10 seconden. Die gozer rent 90 minuten lang en wordt 10x per wedstrijd neergehaald, dan denk ik niet dat een 100 meter sprintje hem snel een blessure oplevert.

cristiano zou idd een goeie atleet zijn.. maar tegen een 100m sprinter zal hij wss niet winnen.. daar traint hij ook niet enkel op.. een sprinter doet dit wel..

Haha, zou ik wel eens willen zien. Ben sowieso benieuwd hoe Ronaldo het zou doen als sprinter. Hij had natuurlijk ook al 80 minuten gevoetbald voordat hij deze sprint trok.

Heeft hij volgens mij al een keer in een documentaire gedaan, waarin Engelsen (bbc?) alles van CR7 gingen onderzoeken.
Op de eerste meters (10-20m rechtdoor) is een echte sprinter sneller dan Ronaldo, omdat sprinters gestroomlijnder dan CR7 lopen. Als het echter met slalommen te doen heeft, dan wint Cr7, omdat hij beter die draai kan maken om de paaltjes heen dan sprinters.

Maar ik wil het wel eens zien wie nou sneller is!

4 december 2012 om 18:24

Je zegt het al zelf, in een rechte sprint is die man sneller, heeft gewoon een betere looptechniek.

4 december 2012 om 19:33

Ja, die documentaire heet: Tested to the limit
Gewoon op youtube te vinden voor degene die hem willen zien!

4 december 2012 om 18:18

Hopelijk accepteert Ronaldo de uitdaging, lijkt me leuk om een keer te zien. Denk toch dat het niet veel van elkaar zal verschillen.

draagt die sprinter toch niet een pakje van Barcelona precies zeker!

ze hebben toch al een keer een wedstrijdje gedaan denk ik, dat was in een programma toen ronaldo werd getest op zijn kracht schot enzo.

En daarna daagt Ronaldo hem uit voor een potje voetballen..?

Leuke poll...
´´cristiano Ronaldo zou een goede atleet zijn´´

Mensen die op dat niveau wekelijks presteren Zijn atleten.

On:
Volgens mij is dit al eens in de docu geweest waarin ze C.ronaldo aan een aantal tests hebben laten ondergaan, toen Ronaldo in de eerste meters sneller was en de sprinter het daarna toch nét moest afleggen. Natuurlijk is sprinten niet het enige waar Ronaldo, evenals andere voetballers, op traint. Wat het misschien alleen nog maar knapper maakt

En dan te bedenken dat Ronaldo 90 minuten had gevoetbald. Dit was toch in de laatste minuten ?

Het is heel verschillend hoor, dat gesprint. Een 100m spurter heeft een heel andere en een efficientere manier om te lopen, dat in tegenstelling tot voetballers. Is dit trouwens niet dezelfde man waarmee Ronaldo had gespurt in tested to the limit? Dacht het wel, daarin werd dat trouwens ook duidelijk gemaakt.

Mochten ze tegen elkaar spurten dan wint een spurter normaal gezien altijd, of het moet maar een matige spurter zijn en dat is deze jongen niet. Als ze nu een parcours hadden uitgestippeld waar je bv ook langs stokken moet spurten dan verwacht ik Ronaldo als winnaar, maar in rechte lijn niet.

Maar als je bekijkt dat hij onder de 11 sec duikt na meer als 70 minuten voetballen dan kan hij denk ik gewoon nog sneller dan in dit filmpje.

4 december 2012 om 18:25

ja dat klopt, dit is al getest bij hem. Hij is langzamer dan een sprinter op een rechte afstand. Dit omdat inderdaad zijn techniek niet goed genoeg is en hij niet zo gestroomlijnd is. Echter is hij wel sneller als hij moest slalommen. Logisch ook, omdat een voetballer natuurlijk veel meer korte sprintjes moet trekken en vaak in een wedstrijd moet anticiperen op een bal.

4 december 2012 om 19:39

Tjah, de looptechniek maakt eigenlijk geen fuck uit als je zo snel bent. Bolt had niet eens gestrikte veters en had net kip gegeten toen hij het werelrecord brak. Ik kan me betere manieren verzinnen om je voor te bereiden op een sprint.

Denk ook maar aan Jimmie Hendrix. Ik weet niet of er hier mensen gitaar spelen (vast wel), maar Jimmie Hendrix speelt juist niet hoe het moet. Die doet zijn vingers er vaak bovenlangs en zijn duim hangt over de hals.

Dat sprintje was over een afstand van 20 meter geloof ik, 100 is toch wel iets anders. Vooral omdat Ronaldo juist niet de techniek en ervaring heeft met het starten. Zou het wel echt willen zien.

De sprinter is zelf benieuwd hoe snel Ronaldo daadwerkelijk is. Hij tweet dit niet om stoer te doen of te bewijzen dat hij de snelste van de twee is. Hij is nieuwsgierig naar hoe snel Ronaldo wel niet kan rennen. Deze twee kennen elkaar al, deze sprinter heeft een bijdrage geleverd aan Ronaldo's docu.

De 1-3 tegen Arsenal in de CL 2009 leverde wel een goal op. Toen trok hij een soortgelijke sprint over het hele veld

4 december 2012 om 19:25

haha ja, dat was echt smullen zeg! Wat een sprint en geweldig afgemaakt!

4 december 2012 om 21:29

Die is niet te vergeten want daarvoor maakte hij al wereld goal met die pegel uit de vrije trap!
Maar die sprint was echt gruwlijk & het mooiste daarvan is dat hij die aanval zelf op zette ...

Ronaldo IS een atleet. Hoop dat ie eindelijke eens de gouden bal pakt. Zou fantastisch zijn. Beter dan die rattekop van Barca.

4 december 2012 om 22:37

'hoop dat ie eindelijke eens de gouden bal pakt.' Je weet toch dat hij hem al een keer eerder heeft gewonnen? In 2008.

Lijkt me wel een intressant wedstrijdje, volgens mij is ronaldo niet veel trager als hij eenmaal aan het lopen is, maar zou hij het moeten afleggen in de start, waarvoor hij waarschijnlijk de techniek mist.

als je goed meet is het 89 van de lengte van het voetbalveld in 10,35sec. Ben benieuwd hoe lang het veld is als dat ook ietsje minder is dan 100m komt het neer op een 100m in zeg maar 12,0 dat valt best mee hoor (voor een voetballer op een grasveld wel indrukwekkend)

4 december 2012 om 18:44

Hilarisch hoe je altijd wel van die haters hebt die alles was Ronaldo doet naar de grond willen halen.#bitchplease zoek een leven.het is een fenomenale sprint,dus hang de hater niet uit

4 december 2012 om 19:00

Ja feiten zoeken heeft wel met haten te maken. Ronaldo blijft 1 van de beste 2 voetballers op aarde die actief is. Daarbij is hij een van de snelste voetballers, maar dat maakt nog niet dat hij zonder meer op topsprinters niveau in de atletiek meekan. Kijk het filmpje maar goed hij start op 5meter en de tijd stopt 6meter voor de goal, dat is zeg maar 89meter in 10,35sec. Dat geeft hem een sprinttijd van 11.63s op de 100meter als het helemaal klopt, dat is gewoon ontzettend hard hoor maar het is een voetballer geen atleet. Dus je moet ook niet verwachten dat hij even zomaar 10.3 loopt op de 100meter sprint, we hebben maar 2 Nederlanders die dat kunnen en die trainen daar specifiek op en halen het ook niet elke wedstrijd.

5 december 2012 om 00:51

in je theorie ben je vergeten te melden dat doorgaans sprinters die de 100 meter lopen niet eerst een uur gaan voetballen.. daar gaat je hele theorie.

grappig dat in een keer al die pseudo wijsheid de prullenmand in kan aangezien die totaal de plank mis slaan.

het zijn twee apparte takken van sport waar de techniek de doorslag zal geven. een beetje sneu voor die renner wanneer hij denkt dat hij zo een vorm van zijn gram kan halen. eigenlijk kan ronaldo in dit geval alleen maar winnen en niks verliezen. itt die spaanse atleet. heb je geen berekeningen voor nodig maar puur gezond verstand is genoeg.

4 december 2012 om 23:43

Bij een handkloktijd komt er al automatisch +0.24s bij. Daarbij nog het punt dat een grasveld over het algemeen minder dan 100meter is en het mij wel bevreemd dat jullie dan niet aan atletiek doen? Met 11.5 zonder training kan je makkelijk onder de 11 lopen en doe je goed mee in de atletiek. Wouter Brus was op de olympische spelen met een PR van 10.55 ongeveer, van het olympische estafetteteam zeg maar...
Codrington loopt ook maar 10.4..
Zoals ik in mijn 2e stukje al uitrekende kwam het neer op 11.63s als de afstand klopt en de tijd. Dat als tijd over 100m in een wedstrijd waar je al meer inspanningen hebt geleverd en geen tijd hebt alles op spanning te brengen. Ja dat vind ik een fantastische prestatie

4 december 2012 om 19:43

Hij rent niet in een rechte lijn, dus het is wel 96 meter.

6 december 2012 om 18:25

als je een beetje slim bent weet je dat elk veld verschillend is van lente en breedte, hij start hier op z'n eigen achterlijn en haalt de andere achterlijn na 10sec .. terwijl als je goed kijkt dan zie je dat hij in t midden stopt om te kijken of ozil die bal wel goed mee neemt.. dus hij is in feite nog steller..

Ronaldo is echt een fenomeen zeg, de sprints die hij trekt lijkt hem geen kracht te kosten.

Usain Bolt loopt ze er beide uit.

Maar op een grasveld kan ik ook harder rennen dan op asfalt.

4 december 2012 om 18:57

Sprinten op een harde ondergrond gaat sneller dan een zachte ondergrond. Daarnaast heeft Usain Bolt niets met dit verhaal te maken. Ronaldo voetbalt ze er beide uit, dat is ook irrelevant.

4 december 2012 om 21:57

Het gaat hier om sprinten, niet om voetballen.

4 december 2012 om 21:30

Jo, je meent het ...

Ronaldo traint niet voor niets met the Sprint Master...

Op het filmpje ziet het eruit alsof Ronaldo sneller is maar dat is zowieso een onzin uitdaging. Die man leeft voor het sprinten terwijl Ronaldo een voetballer is.

4 december 2012 om 18:42

Echt e.hopen dat Ronaldo wel zover kan denken

Ik denk dat Ronaldo toen zelfs nog niet op zijn snelste liep.en wat mensen vergeten is dat het tegen de 60 of 70ste minuut was.dus Ronaldo had al een hele match erop zitten.waar is die verdediger van Levante die toen een grote bek aan het opzetten was?dat hij dit maar eens probeert na te doen.in 10 seconde een heel veld overlopen.gestoord.

Maar Ronaldo moet hier niet op ingaan.dat hij gewoon zich bezighoud met voetbal.onnodige dingen kunnen alleen maar oplopen tot blessures.

4 december 2012 om 19:27

Ronaldo kan veel en veel sneller, zie copa del rey finale, in de 104e minuut en 116e minuut ging ie nog even zijn sprint showen, fenomenaal gewoon!

Ronaldo is een gladiator!

C.ronaldo is gewoon een echte super man
Heb echt respect voor hem
En die hardlopen ken wel sneller zijn
Maar hij zal nooit aan ronaldo tippe
Die lamzak

Dit kan hij niet winnen puur omdat ie niet met een doel rent. Ik denk dat als ze een bal op finish leggen dat cr7 wint en op voetbalschoenen sowieso op atletiek niet.

Als je dan een uitdaging wil ga dan tegen bolt lopen haha

Het is toch grappig dat het weer iemand uit Barcelona moet zijn.ze kunnen er precies weer niet goed tegen.lol

Techniek is zeer zeer belangrijk.en aangezien deze sprinter een beter techniek heeft en dus weet hoe hij zijn voeten moet plaatsen,zal hij wel moeten winnen normaal.ik denk dat die sprinter dat zelf ook wel ergens weet.maar hij zal niet veel afstand winnen hoor.ronaldo is echt,echt echt wel snel voor iemand die voetbalt en dus niet dagelijks bezig is met snel lopen.maar als je naar het filmpje kijkt dan zie je dat Ronaldo zelfs nog niet op zijn snelste loopt.ronaldo die op zijn snelste loopt,die loopt anders.een beetje gelijk neo van de Matrix.en dan was het ook tegen de 90ste minuut.

Dus deze sprinter die hem uitdaagt kan wel eens voor een zware verassing komen te staan.nooit een goed idee om Ronaldo uit te dagen.lol

4 december 2012 om 19:01

Tegen wat kunnen ze niet tegen ?

ON: geweldige sprint van Ronaldo. Blijft ook echt een baas. Ongelooflijk hoe hij zowel met bal als zonder bal een dodelijke versnelling kan plaatsen. Verdedigers zijn bijna 9 van de 10x te laat of ze stappen net op het juiste moment in. Respect voor zijn werklust.

4 december 2012 om 19:18

hé Realzidane22 hoezo haal je Barcelona er ineens bij? Ik zie nergens Barcelona staan ofzo

Het is gewoon 10 meter per seconde. Onvoorstelbaar!

4 december 2012 om 19:13

Nee hoor, sneller. Die gasten lopen pas na 40 meter op topsnelheid. Usain Bolt loopt op dat moment 12 meter per seconde.

Maar goed, bizar snel inderdaad.

5 december 2012 om 17:25

You're right!

je bent een sprinter die tegen een voetballer wilt rennen..
echt zielig

dan kan ronaldo zeggen met de bal ben ik sneller..
zowiezo in de bochten enzo kris kras is ronaldo sneller dan wie dan ook

4 december 2012 om 22:39

Ach man het is gewoon een grapje. Mensen als jij moeten niet komen met die serieuze onzin en met opmerkingen als 'echt zielig'.

Kijken of die gozer na zo'n sprint ook nog een bal op doel kan schieten...

4 december 2012 om 19:11

op de paal XD

wtf zitten julie daar te zeggen deze man loopt op gras en na 70 min intens sporten. En komt daarna 0.5 sec later aan. Je moet kijken naar de absolute tijd. En dan zal Ronaldo sneller over de finish komen.

En ik dacht ooit te horen dat niemand minder dan Usain Bolt hem een keer een sprint les gaf .

Ronaldo zou niet een een geweldige atleet zijn, dat is hij al. Kijk naar dat lichaam en zijn sprintsnelheid. Menig topsporter is daar jaloers op. En dan kan hij nog super goed voetballen ook.

Is dit niet al eens getest in die ene documantaire over Ronaldo een tijdje terug. Toen heeft hij ook tegen een spaanse top sprinter geraced. Toen verloor Ronaldo,maar alleen omdat Ronaldo zo gewend is om op de bal te letten. Hij houd zijn hoofd omhoog terwijl sprinters hun hoofden naar benden houden.
Maar een nieuwe race zou zeker weer mooi zijn,maar vanwege het drukke programma van Madrid en Ronaldo gewoon onnodig zo midden in het seizoen.

Off:
Weet iemand soms wanneer de benefietwedstrijd zal zijn die Rivaldo gaat organiseren, en zo ja of Ronaldo en Messi allebei meedoen. Bij voorbaat dank!

4 december 2012 om 19:21

Ik weet alleen dat zowel Ronaldo als Messi samen in 1 team spelen met de benefiet wedstrijd ! Wanneer weet ik niet precies meer. Ik geloof begin 2013.

Ronaldo is een topatleet. Misschien wel een van de grootste atleten die er ooit bestaan heeft.

Ik raad iedereen aan om even in youtube in te tikken: ''cristiano Ronaldo tested to the limit''. Hier zijn 4 filmpjes te vinden van pakweg 7 minuten per filmpje. Daar zal je zien wat een ongekende skills deze man heeft in allerlei opzichten.

Ronaldo is als voetballer natuurlijk een klasse apart. Als atleet is hij echt uniek, en ik denk zelfs nooit eerder vertoond. De ultieme sportman.

4 december 2012 om 19:28

'qua sprongkracht zou hij in de NBA niet misstaan'
Dat baseer jij op een docu van de Bbc, waarin ze op Ronaldo lopen te geilen. Sorry maar Ronaldo heeft bij lange na niet de sprongkracht die bijvoorbeeld Kobe Bryant heeft. Kobe is zo'n 10 jaar ouder en één van de kleinere spelers in de Nba. Nee dat gaat er bij mij niet in. Gelukkig heeft half Europa niks met basketbal en weten ze er niks van, dan kan zo'n leugentje nog wel eens werken.

Als ik die docu had moeten geloven, dan zou Ronaldo in elke sport een wereldtopper zijn. Het is niet meer dan normaal dat een jongen die zo hard traint, talent heeft en dit als beroep uitoefent dat ie sneller kan rennen dan de recreatieve sporter. Het kan zijn dat ik té sceptisch ben en ietwat te kritisch, maar die documentaire is voor mij gewoon een hoop onzin in een leuk jasje gestoken. Wij weten niet wat er allemaal met de camera's uit gebeurd, daarom neem ik tegenwoordig heel veel met een korreltje zout.

Edit:
De ultieme sportman is een beetje lastig te bepalen, maar als ik een ultieme sportman zou moeten kiezen dan zou het waarschijnlijk een 10kamper zijn. Die zijn namelijk heel erg allround (werpen, stoten, springen, sprinten, lange afstand).

4 december 2012 om 19:31

Ja dat filmpje is echt puur ziek. Ongekende klasse en topatleet pur sang.

Toch mooi dat wij weer zo'n hardwerkende sportman mogen meemaken en tegelijkertijd ook nog eens geweldig met een bal is.

Vandaar ook denk veel jaloezie

Dit zal nog wel naar aanleiding zijn na de ontmoeting tussen Usain Bolt en C Ronaldo.

http://www.youtube.com/watch?v=ye2ps_gokyi

http://www.youtube.com/watch?v=hzqej-qyg6u

Denk dat het hem niet gaat lukken en daarom ook een beetje onzinnig lijkt me.

Dat lukt Ronaldo nooit, die moet zijn starttechniek dan echt perfectioneren wil hij hem verslaan. En daar wordt door topsprinters hard op getraind. Bolt en Ronaldo zijn goede maatjes, als Ronaldo een weekje of 2 met Bolt traint dan denk ik dat die Angel gaat verliezen.

Die sprinter zal waarschijnlijk winnen maar dat komt alleen omdat hij daarop getraind is en Ronaldo hem op elke korte afstand kapot maakt. Kwestie van waar je op geoefend hebt, daar wordt je goed in. Uiteraard wel interessant voor een multinational om er een event van te maken.

Doet me een beetje denken aan de Snelle Jelle boeken.

Leuk filmpje zo met die 2 verschillende lopers, alleen moet de sprinter nog vanaf 0 beginnen terwijl Ronaldo al aan het bewegen is. De sprinter loopt 100m en Ronaldo loopt er ongeveer 90? 96m lijkt me sterk aangezien ie niet op de ene achterlijn begint en ook zeker niet op de andere achterlijn stopt, lijkt me meer van 5m tot 5m oftewel 90m. Desalniettemin is het een indrukwekkende prestatie van Ronaldo die er al bijna een hele wedstrijd op heeft zitten. Het blijft een fenomeen, daar bestaat geen twijfel over.

ik zit nu een filmpje te bekijken van cristiano ronaldo tested to the limit en daar was die op de 25 meter maar 0,3 sec. langzamer dan deze rodriquez. Als je dan op de 100m zonder stilstaan bekijkt zal dit niet veel schelen heb ik zo'n vermoeden

In die test van van zijn limit bleek het ook een ware dreiging te zijn voor de atletiek sport. Maar het probleem lag er volgens mij in het begin. Maar Bolt begint ook altijd wat minder. Al ligt er nog steeds flink wat verschil tussen. Wel iets om naar uit te kijken! Ronaldo kan voor iets leuks zorgen in de wereld!

4 december 2012 om 20:12

ja hij springt ook hoger als de meeste nba spelers blijkbaar! echt sick

4 december 2012 om 22:06

Ik heb die "test the limit" van Ronaldo niet gezien, maar de meeste NBA spelers zijn wel stukken groter en zwaarder dan Ronaldo, waardoor de meesten niet eens zo hoog springen. De groep spelers die het in de NBA juist van hun athletisch vermogen en springkracht moeten hebben springen wel hoger dan Ronaldo.

Er wordt ook meegerekend dat een Ronaldo op dat moment al 60 minuten tegen de stadsgenoot Atletico aan het voetballen is... want dat vind ik juist het geweldige aan zijn rennen.

Ronaldo heeft zijn lichaam getraind voor het voetbal. Als hij vanaf het begin af aan met dezelfde intensiteit voor het sprinten had getraind zie ik hem wel met de top meerennen. Hij heeft het ultieme lichaam van een topsporter.

4 december 2012 om 22:11

Niet voor Sumoworstelen ^^

ON: Ik denk dat Ronaldo geen kans maakt om een topsprinter te verslaan, tenzij ze gaan slalommen ofzo.

Niet normaal hoe snel hij hier rent.

Messi rent net zo snel met een bal.

Moet je nagaan dat Ronaldo op het middenveld nog heel even iets inhield.......

Naast dat Ronaldo hier geen 100 meter aflegt bestaat er allang een dergelijke wedstrijd in een gesponsorde film over Ronaldo zijn fysiek. Hij verloor daar vrij hard van een sprinter uit Spanje, met name - zoals een aantal al zeggen - omdat zijn sporttechnisch erg slecht is. Zijn bovenlichaam beweegt veel te veel waardoor hij snelheid verliest als ik mij niet vergis. Ik denk dus niet dat hij echt kans maakt tegen een professionele sprinter.

5 december 2012 om 00:04

Verloor daar vrij hard? Gesponsorde film? Was überhaupt geen film maar een documentaire en wat is vrij hard verliezen in jou ogen? Verder is het naast dat Ronaldo hier geen 100 meter loopt ook niet dat hij hier niet al wat zal het zijn een uur heeft gevoetbald? Hij maakt wel degelijk een kans en het is niet meer dan logisch dat op technisch gebied Ronaldo het aflegd. Zou ook raar zijn als die sprinter beter kon voetballen dan Ronaldo.

Het is zeker snel alleen zou het wel meer voetballers lukken zoals Wallcot en Neymar en ook Lukoki wie tijdens een test van Ajax wie kans zou maken op een plek in de OS finale ateltiek ook Lukoki 100 meter liep bijna onder de 10 sec

Zelfs in dit topic presteren er mensen om er een Messi-ronaldo discussie van te maken en onze pseudo moderators maken zich liever druk om de tere zieltjes van onze intellectuele dreumesen.

Ik lees hier in dit topic wel minimaal 15 posten over dat Ronaldo 70 minuten in de benen heeft en dan nog zo'n snelle sprint trekken

Tja bekijk het van de andere kant. Verdedigers zijn gesloopt door al dat gecounter van Real Madrid.

Ik durf te wedden dat Bale met bal sneller loopt dan C. Ronaldo zonder bal.

Ach man, Nelli Cooman loopt C. Ronaldo nu nog uit met twee vingers in de neus....waar hebben we het over.

5 december 2012 om 09:08

Wat heeft zijn snelle sprint te maken met een verdediger? Het gaat hun erom dat hij dat er nog uit krijgt na 70 minuten. Wat men wil zeggen is dat hij nog sneller zou kunnen zijn na 1 minuut.

Dat Bale volgens jou sneller is met bal, dat Nelli Coopman nu nog met 2 vingers in haar neus wint, geeft eigenlijk al aan dat je of Ronaldo niet mag en niet bepaald objectief bent.

Het zal er nooit van komen, dus we zullen het ook niet weten. Wat een feit is, is dat Ronaldo razendsnel is, 1 van de, zo niet, de snelste speler op de prof velden.

5 december 2012 om 14:01

Ik wil gewoon aangeven dat de verdedigers ook 70 min in de benen hebben en dus trager zijn wanneer ze een sprintduel aangaan met C. Ronaldo. Ook wil ik aangeven dat de verdedigers met de rug naar de goal staan te verdedigen en C. Ronaldo met zijn snelheid voorbij sprint, dan ben je als verdediger sowieso geslacht.

Wat maakt het nou uit hoe hard hij op de 100 meter loopt, zo'n actie als in het filmpje komt bijna niet voor, dat die echt 100 meter moet sprinten, op 40 of 50 meter moet je explosief zijn.

Ik denkndat er over 10 jaar steeds meer van het type spelers zijn als ronaldo, hij is wel een atleet

Ik zou het wel willen zien ! Kijk als hij met usasin bolt een wedstrijd aangaat hoeft hij geen moeite te doen want dat wint hij niet ! Maar tegen deze sprinter kan hij eventueel wel een gokje wagen en zelf winnen .

Ronaldo is een gedisciplineerde sporter die altijd het uiterste vergt van zichzelf en een geweldige snelheid heeft !

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren