Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Fans blijven weg bij Vitesse: 'Niet zo dat de hele toko meteen vol zit'

Laatste update:

Vitesse won zondagmiddag met 3-0 van Roda JC Kerkrade en is bezig aan de beste seizoensstart ooit. De ploeg van Fred Rutten heeft na vijftien competitiewedstrijden 34 punten gehaald en deed het nog nooit beter in de geschiedenis van de club. Het gaat dus uitstekend met Vitesse, maar de fans lijken nog altijd niet echt warm te lopen voor de medekoploper van de Eredivisie.

/

Tijdens de thuiswedstrijd tegen Roda waren er opnieuw heel wat lege plekken te bespeuren op de tribunes van het Gelredome. "Het is niet zo dat na een paar succesjes tegen Ajax en PSV de hele toko meteen vol zit, daar gaat wel een tijdje overheen", stelt Theo Janssen in gesprek met De Telegraaf. "Bovendien is het de week van Sinterklaas en gebruiken de mensen hun geld wellicht voor andere dingen."

De middenvelder liet zich na afloop van het duel met Roda niet meeslepen door de mix van euforie en teleurstelling: "Natuurlijk willen wij ook bovenaan komen, maar de mensen gingen er vooraf wel heel makkelijk vanuit dat wij wel even met 4-0 van Roda zouden winnen. Die verwachtingen proberen we wel waar te maken, maar het wou vandaag gewoon niet echt. Met de 3-0 overwinning ben ik tevreden."

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Het is juist goed dat er niet meteen een heleboel "successupporters" op Vitesse af komen.
De uitbreiding van fans zal wellicht een paar jaar duren. De kinderen uit de omgeving Arnhem zullen nu wel sneller Vitesse-fan worden in plaats van te kiezen voor een traditionele topclub. Dus over een paar jaar zal het wat drukker worden met jeugd in het Gelredome.

Ach, dat stadion is ook gewoon veel te groot. Er is bij Vitesse een vaste kern van zo'n 17000 man die er al jaren zit, ongeacht de resultaten. Ik moet wel zeggen dat het er op TV altijd nogal treurig uitziet, al die lege stoeltjes.

3 december 2012 om 10:32

In de jaren 90 zat het gewoon vol hoor.

3 december 2012 om 15:39

@ Fr_erik

En hoe komt dat dat het er nogal treurig uitziet? Je schrijft wel een hoop maar je zegt weinig. Na jaren wanbeleid zijn de mensen opgehouden met sk te kopen en zijn grotendeels weggejaagd door toedoen van het oude bestuur. Voor die tijd zat het Gelredome gewoon vol dus wat wil je zeggen met het stadion is te groot? Ken eerst je feiten voordat je iets zegt want dat deugt niet echt aan je. In de beginjaren van het Gelredome zat het wekelijks vol met gemiddeld 24.000 mensen. Na alles wat we te verwerken hebben gehad en met leugens zijn de mensen weggebleven. Zou het bij jou club niet anders zijn na jaren wanbeleid? Dan erbij komt er ook nog eens bij kijken dat er een enorme crisis is deze jaren en misschien kunnen de mensen het niet meer opbrengen een sk te kopen? Dat jij rondzwemt in het geld heeft nog niet te betekenen dat iedereen dat kan en zich een sk nog kan veroorloven kijk naar de gemiddelde cijfers van bezoekers in de Eredivisie algemeen en misschien leer je dan te denken voor je zomaar iets rondstrooid.

3 december 2012 om 16:39

@vitessegek, Als ik Fr_erik zie staan ga ik er vanuit dat hij een club support die ook jaren van wanbeleid achter de rug heeft..... Misschien ligt het dan toch aan de supporters?

3 december 2012 om 16:55

@younone

dus niet. Lees het verhaal wat eronder staat en dan zul je dus meer begrijpen van het verhaal en ja die tijden heeft Feyenoord ook gekend maar hoe groot is Rotterdam en omstreken en meet dan Arnhem eens na dan geld er als de ene hem niet koopt dan koopt de andere hem maar Rotterdam is zo groot tegenover een gemiddelde stad in Nl dat de achterban veel groter is dan alleen het gene wat er in het stadion zit. Bij ons is dat niet zo en zijn er ook mensen letterlijk weggejaagd.

3 december 2012 om 17:51

@youngone : Feyenoord had financieel wanbeleid ja, in Arnhem kwam daar nog een dramatisch slecht supportersbeleid bij waarbij je als supporter/sponsor genaaid werd waar je bij stond...

3 december 2012 om 20:33

En wat me ook nog opvalt is dat er totaal geen sfeer is, terwijl ze nu gewoon 2e staan en fantastisch voetbal laten zien

4 december 2012 om 18:37

@arepa : Dat lijkt misschien zo mede doordat de camera relatief ver van zuid af staat en Gelredome op een manier gebouwd is waardoor het qua geluid fantastisch is voor concerten maar dramatisch voor voetbalwedstrijden...

Kom zelf al 32 jaar bij iedere thuiswedstrijd.
Het Arnhemse publiek is gewoon wat kritischer en afwachtend.
In goede tijden zit het vol(ler) en als het voetbal aantrekkelijk blijft komen er steeds meer.
Gewoon zo blijven doorgaan en dan lopen de tribunes van zelf vol.

PS De voorste rijen vrij die je op tv altijd leeg ziet, zijn zitplaatsen die voor het EK zijn geplaatst.
Hier mogen tijdens wedstrijden van Vitesse geen supporters zitten.

3 december 2012 om 09:23

Tijdens de wedstrijd Twente vs Arsenal zat het daar bij mijn weten wel vol, hoe zit dat dan?

3 december 2012 om 13:17

Omdat Arsenal toch wel een andere club is dan Roda JC en het feit dat alle Twente supporters graag een keer de shine van Vitesse wilde proeven.

3 december 2012 om 13:25

De enige keer sinds het EK dat het Gelredome uitverkocht was ;-)

Bedankt voor de info!

3 december 2012 om 15:45

@ Riche

Wat is dat nu voor een oerend domme reactie? Wat heeft die wedstrijd met Vitesse te maken? Met zulke reacties vraag ik mezelf af hoe jij aan je puntenaantal komt want het slaat als een tang op een varken. Kunnen wij ook wel zeggen tegen Twente dat ze hun eigen boontjes moeten doppen dat als ze zich niet waardeloos hadden gedragen of dat ze een betere ondernemer hadden moeten inhuren dat het in eigen huis gespeeld had kunnen worden dus wat is het waard die opmerking van je of ben je op oorlogspad omdat je thuis je ei niet kwijt kunt? Beetje zielige vergelijking dus.

3 december 2012 om 16:29

Ik stel toch een vraag over de tribunebezetting in het Gelredome op basis van een wedstrijd van Vitesse? Dat ik daar als voorbeeld een wedstrijd van Twente tegen Arsenal bij haal die in het Gelredome gespeeld werd doet dus wel degelijk ter zake.

Eerlijk gezegd is de enige domme reactie in deze discussie de jouwe, ik maak namelijk helemaal geen vergelijking dus de rest van je (overigens onjuiste) betoog doet helemaal niet ter zake.

3 december 2012 om 09:29

Die zitplaatsen op Oost zijn niet in de verkoop omdat er ook geen vraag voor is. Als er in de toekomst meer vraag is naar stoeltjes gaan ook die gewoon weer in de verkoop.

3 december 2012 om 23:20

Is het niet zo dat die zitplaatsen op Oost op last van de brandweer gesloten zijn of onbeschikbaar zijn geworden?

4 december 2012 om 01:49

Dat geloof ik nooit waarom zouden ze anders dan wel met concerten verkocht mogen worden? En zoals Riche aangeeft toen Twente hier speelde ook. Dat kan ik dan niet rijmen met vergunningen en dergelijke. Ik denk dat het gewoon vraag en aanbod is.

Denk dat die fans vanzelf een keer komen kan wel een paar jaar gaan duren.
Ben toch trots op heerenveen ze presteren dramatisch staan bijna onderaan en toch zit het stadion iedere week vol!
Bezoekers aantallen heeft dus niet direct met succes te maken maar ook gevoel bij de club.

3 december 2012 om 09:17

Heerenveen, en ook Nac.. Dat zijn taferelen waar je alleen maar respect voor kan hebben inderdaad.

3 december 2012 om 18:36

Precies, bij ons gaat het al jaren slecht maar er zitten toch wekelijks 18.000 man oo de tribune. Sinds dat we 3de werden zijn er meer mensen gekomen, maar het gaat nu alweer 3jaar slecht en de toekomst is ook niet veelbelovend maar volle tribunes zijn er wel.

Bij menig voetbalclub van een gemiddelde stad zou het meer dan vol(lees; 25000 man als het kon) zitten als ze bovenaan staan, titelkandidaat zijn en de toekomst veelbelovend is. Ik vind het apart, maar misschien is de sk verkoop volgend jaar bij vitesse veel hoger.

3 december 2012 om 09:33

Dit is niet zo heel knap hoor, Heerenveen zit in een dipje daar lopen de supporters niet massaal van weg. Als Heerenveen de komende 10 jaar zo gaat presteren als nu moet je eens zien hoe snel ze de ALS uitlopen. Als je jarenlang dramatisch presteert en zelfs degradatie voetbal moet spelen verliest iedere club pakweg 60 tot 75% van de supporters, ook Feyenoord en Ajax en Psv.

3 december 2012 om 10:42

@ borrel

Laat Feyenoord nu jarenlang ondermaats gepresteerd hebben en de Kuip zat nog steeds vol. Ondanks het feit dat ze een paar jaar tussen plek 5 en 10 bungelden.
Zelfs na de 10-0 nederlaag zat het vol en gingen ze nog meer achter de ploeg staan. Dus wat je zegt klopt niet helemaal

3 december 2012 om 11:30

Borrel bij Feyenoord niet of ben je de laatste jaren vergeten, wat een flut uitspraak

3 december 2012 om 11:43

Bungelen tussen 5 en 10, poeh wat ging het slecht. Lekker ging het niet met Feyenoord klopt. Maar dat heeft ten eerste geen 10 a 12 jaar geduurd daarbij is een plek subtop (en een enkele keer middenmoot) waar Feyenoord is geëindigd geen dramatische prestatie.

De Geschiedenis leert ons dat Feyenoord vanaf seizoen 84/85 tot en met 92/93 Dramatische weinig supporters in de kuip had ( gemiddeld 15.000) met als absolute dieptepunt 87/88 toen kwamen maar 9.790 supporters naar de kuip. Dus wat ik zeg klopt volledig.

3 december 2012 om 11:54

Vergeet je daar niet bij te zeggen dat halverwege de jaren '80 in heel Nederland minder mensen naar voetbalstadions kwamen? Ook De Meer was toen niet uitverkocht, geloof ik ook één van de weinige periodes dat Ajax-feyenoord in De Meer gespeeld werd ipv het Olympisch stadion.

3 december 2012 om 12:06

Dat kan wel zijn maar dat doet geen afbreuk aan mijn argument dat in sportieve mindere tijden de ''supporters'' het massaal laten af weten. Ook bij Feyenoord.

3 december 2012 om 12:24

Nee, zeker niet. Ik geef alleen aan dat er meer bij komt kijken dan enkel sportieve successen.
Bij Ajax zat er in 87/88 ook rond de 10000 man in De Meer, terwijl die periode toch een behoorlijk succesvolle periode was voor Ajax met de winst van een Europacup.

3 december 2012 om 15:52

@ Fr_erik

En nu zitten elke week wel alle stadions vol behalve die van Vitesse? Zoals al eerder gezegd dit gebeurd dit jaar in de meeste stadions en niet alleen bij Vitesse. De meeste mensen kunnen het niet meer opbrengen elke week naar het stadion te gaan zoals jij en ik dus waar klets je over? Mensen houden nu eenmaal in deze tijden de hand op de knip omdat ze meer hebben aan een bord etenen zonder schulden te zitten voor een voetbalploeg. Of ben jij er zo 1 die zijn gezin laat barsten ten koste van alles? Joh kom eens onder je steen vandaan en kijk eens wat de crisis met mensen doet. Nogmaals de meeste stadions zitten niet meer wekelijks vol en als je een beetje het nieuws volgt dan heb je het een paar weken geleden nog kunnen zien hoe drastisch de sk verkoop daalt in Nl.

3 december 2012 om 16:23

Stel je eens niet zo aan man, ik benoem alleen de feiten. Dat jij je gelijk aangevallen voelt zegt meer over jou dan over mij. Ik zeg niet eens iets over Vitesse, enkel over De Kuip en De Meer. Mijn gezin, voor zover je het een gezin kan noemen aangezien ik uit '91 ben en 'samenwoon' met 5 vrienden en mijn vriendin nog thuis woont, laat ik heus niet stikken. Sterker nog, de 6 man in onze woning hebben allen een seizoenkaart incl. uitkaartregistratie bij Feyenoord. En voor je erover begint, nee, ik hoef geen schouderklopje omdat ik zo'n trouwe supporter ben.

3 december 2012 om 17:53

@jorge : Ow, heb ik ioets gemist? Is Feyenoord meer dan 10 jaar tussen plaats 13 en 15 geeindigd?

3 december 2012 om 18:58

"ondanks het feit dat ze een paar jaar tussen plek 5 en 10 bungelden."

Waar lees jij in vredesnaam 13 en 15?

4 december 2012 om 18:40

Dat lees ik nergens, maar dat is wel hetgeen in Arnhem gebeurt is. Wil je beide clubs echt eerlijk vergelijken, gebruik dan ook eerlijke cijfers en niet de manier waarop jullie het steeds doen. Ik denk namelijk dat de Kuip na 10 jaar plaats 13 t/m 15 nog geen 20000 supporters zal bevatten...

3 december 2012 om 09:33

Dat is wel heel makkelijk praten. Zo ken ik er ook nog wel een paar. Het beleid van de club is jaren lang onder de maat geweest. Spelers liepen weg andere bleven weg, wat overbleef waren schulden en chaos. Dit betekent voor Heerenveen het eerste seizoen dat ze dramatisch presteren, nog 9 te gaan dan. Kijken wat er dan nog in Heerenveen zit.

3 december 2012 om 10:53

Misschien omdat al die mensen al een seizoenkaart gekocht hadden mede door het uitstekende vorige seizoen?

3 december 2012 om 09:24

Zou toch een mooi gezicht zijn als er een vak was met 5000 Russische hoertjes.

3 december 2012 om 10:14

Zouden wij ook niet erg vinden

3 december 2012 om 13:18

Dan heb ik een nieuwe vaste plek.

3 december 2012 om 15:54

Wedden dat jij het eerste een overloper naar Vitesse was afcavosje?

Ach met succes komen de succes supporters vanzelf. Als ze nu hoog eindigen zitten er volgend jaar meer mensen op de tribune. Ik weet nog goed dat Twente van het oude stadion naar dit stadion ging. Toen zei die voorzitter we hebben voor gekleurde stoelen gekozen. Dan valt het minder op als het stadion niet vol zit. Toen kreeg Twente succes en dan krijg je automatisch succes supporters kado. Dan opeens willen ze erbij horen. Maar de echte supporter zat 3 jaar geleden ook bij Vitesse toen ze onderaan de Eredivisie stonden.

3 december 2012 om 09:38

Tja zo is het helaas! Maar dat is niks nieuws en overal zo in de wereld, heb je succes dan heeft dat aantrekkingskracht en word je besmet met het virus door een familielid of vrienden. Hoe denk je dat de traditionele top 3 aan al die zogenaamde hartstochtelijke fans zijn gekomen in de provincie?

3 december 2012 om 09:52

Weet niet hoor maar in het toenmalige Arkestadion stond er al een wachtlijst hoor...dus dat is ieder jaar uitverkocht ook toen ze nog 13/14de plek stonden. Nu staat er weer een wachtlijst en dat komt idd omdat er ook natuurlijk wat succes-supporters zijn maar ook omdat de Jeugd tegenwoordig niet opgroeit met alleen Feyenoord-psv-ajax maar ook Fctwente in de regio.

Het probleem bij Vitesse vindt ik alleen dat het stadion zo on-aantrekkelijk is voor voetbal, je eigenlijk nog een andere in de buurt hebt Nec. De Graafschap die je erbij hebt..aantrekkingskracht is niet zo groot dus denk ook wel dat die 17000 genoeg zijn. Ik zeg Jordania bouw een Echt stadion naast je trainingscomplex van capaciteit van 20.000. Zonder lelijke blokken erin en denk dat je gaat knallen.

3 december 2012 om 17:56

Lol, in het Arke-stadion al een wachtlijst? Man, voordat Munsterman daar de boel overnam kreeg twente die 14000 plaatse niet eens verkocht. Ik kan me nog een twente - vitesse herinneren waarbij bijna 1000 lege plaatsen waren op een capaciteit van 14000.

7 december 2012 om 16:08

De seizoenkaarten zijn gewoon ieder jaar uitverkocht, En er is natuurlijk verplichte vrije verkoop van stoelen. Of hebben jullie dat in Gelredome andersom? 30% SCC en 70% Vrijeverkoop??.

Iig er heeft idd al vanaf het Arkestadion al een wachtlijst gestaan..en voor de beterweters: Die was ook gevuld

Dat het nu niet vol zit, is juist positief voor het imago van Vitesse.
Het zou pas triest zijn als het jaren leeg is, en nu ineens vol.
Nee, Vitesse heeft gewoon een te groot stadion, en dat maakt het een stuk minder sfeervol.
Wellicht als ze in de top kunnen blijven, langzaamaan het wel voller wordt, want succes supporters houd je nou eenmaal.

Volgens mij zijn 4.000 zitplaatsen afgekeurd. Er zitten 18.000 mensen, dus dan kunnen er nog 3.000 toeschouwers bij.

3 december 2012 om 10:02

Waarom zijn deze plaatsen afgekeurd en nog belangrijker waarom word er niet voor gezorgd dat ze weer gebruikt kunnen worden ?. Er word veel geld in het trainingscomplex gestoken maar hier moet dan toch ook geld voor zijn. Het staat namelijk foeilelijk al die lege plekken en dit is slecht voor het imago.

3 december 2012 om 10:24

Dat zal wel gaan gebeuren zodra er ook vraag naar is. capaciteit is nu pakweg 23.000? eerst die vol krijgen En dan kunnen de nu lege stoeltjes op Oost die nu niet verkocht worden ook in de verkoop en als het in de toekomst nog meer nodig is kun je ook nog tribunes plaatsen op Noord wat bij Euro 2000 ook het geval was. En dan schoef je de capaciteit op naar 29.000.

3 december 2012 om 16:51

Een gedeelte is ook afgekeurd door de grote palen die er op oost zijn en dat de mensen er dan achter er niets of weinig kunnen zien. Ik denk dat dat ook terrecht is als je goed geld voor een seizoenskaart betaald en niet voor maar achter paal zit

Ik vind het echt knap wat Fred Rutten presteert met Vitesse. Ze spelen echt herkenbaar voetbal en hebben een leuk team. Sommige zeggen dan dat ze in elkaar zullen storten wanneer Bony weg is, maar ik denk dat dat mensen zijn die alleen de samenvattingen op zondagavond zien. Vitesse is steeds meer een geoliede machine en zal van de winter echt wel een oplossing hebben voor het tijdelijke vertrek van Bony.

Ten eerste hebben ze Havenaar en Reis en desnoods krijgen ze nog een spits van Chelsea te leen. Ook hoorde ik dat ze geinterreseerd waren in Armenteros. Ik denk niet dat ze kampioen zullen worden, maar ze blijven zeker meedoen. Erg leuk, want ik heb op de een of andere manier altijd wel een zwak voor Vitesse gehad. Ik denk dat dat komt omdat ze altijd wel leuke voetballers hadden.

Dat stadion is veel te groot voor de (potentiele) achterban van Vitesse en daar hoeven zij zich niet voor te schamen. Dat ze bij de opening van gelredome wel vol zaten zegt iets over die toeschouwers (geen supporters). Beter een halfvol stadion met supporters dan aangevuld klapvee om het stadion vol te krijgen...

3 december 2012 om 10:41

Vitesse heeft net als iedere echt succesvolle club de potentie om bezoekers uit heel het land te trekken, net als Ajax, Feyenoord en Psv. Het is gewoon een kwestie van tijd, als Vitesse een paar keer kampioen zou worden op rij komen de mensen van zelf. Mogelijk zelfs meer dan je zou kunnen inbeelden.

3 december 2012 om 10:46

Gelul nmgnwest; de Jaren na de opening zat het vol. Toen Vitesse hard bergafwaarts ging, gingen de toeschouwers ook en bleven de supporters over. Dat is overal zo en zal ook altijd zo blijven. Genoeg mensen die komen om een leuke pot voetbal kijken en verder weinig binding met de club hebben.

Vertrouwen komt te voet en vertrekt te paard. Het zal nog een paar jaar duren, maar langzaamaan wordt het weer voller.

Simpel.

Vitesse heeft totaal geen uitstraling en is zeer onaantrekkelijk voor supporters omdat je geen enkele garantie hebt. Het is slechts een vreemdelingen legioen geregeerd door de maffia.

Lijkt me logisch dat veel supporters daar niet veel mee te maken willen hebben. Wanneer Vitesse kampioen mocht worden, zullen de supportersaantallen wel weer wat toestromen, maar ik denk dat het vooral gewoon aan de uitstraling van de club ligt.

3 december 2012 om 10:42

Vreemdelingen legioen? Serieus? :D

3 december 2012 om 10:49

Haha wim2, geweldig, je maakt mijn maandagochtend!

Vreemdelingenlegioen en maffia. Wil je dat even beargumenteren voor me?
Met feiten alsjeblieft.
Dank je wel.

3 december 2012 om 13:21

Wim2 kan het nog steeds niet hebben dat Vitesse groeit tot een topclub.

De mensen die Vitesse heeft aangetrokken zijn een aanwinst voor iedere eredivisie club en dan hebben ze ook nog oude bekende teruggetrokken naar hun oude nest.

Vreemdelingen legioen? Ik vind het allemaaal niet eerlijk!

3 december 2012 om 16:01

@wim2

Echt wondebaarlijk hoe jij me kan laten schateren van het lachen ik geef je een duimpje omhoog en ga eerst naar de wc om alles te lozen want dit is DE opmerking van het jaar. Ga zo door en ik koop een kaartje van je volgende klucht.

3 december 2012 om 17:54

Vreemdelingenlegioen, maffia haha. De plaat van Wim is al een paar jaar blijven hangen. Mooi stukje schaamteloze, inhoudloze, oogkleppraat. Lijkt erop dat dit nog het enige is waar sommigen op kunnen azijnzeiken, ipv toegeven dat ze bij alle andere zaken mis zaten

Maar in 1 ding heb je gelijk. Succes trekt mensen, daarom zit het bij alle topclubs altijd vol.. Ik vind het ook niet erg. Als het nu opeens vol zit omdat Vitesse prima presteert weet je gelijk wat je aan ze hebt als het even wat minder gaat. Vertrouwen win je niet zo maar terug en veel mensen zijn dat kwijt geraakt in de club (leiding). Daarnaast is een opkomst van ca 17.000 gemiddeld een prima cijfer voor een club in deze regio. Als men deze lijn zet komt het vanzelf weer vol en dat is in het voetbal niet meer dan de normaalste zaak.

Sorry, maar vind je het gek met zo'n stadion. Als het dak open is lijkt het al op een sporthal en als het dak dan ook nog dicht is, dan denk je al helemaal dat je naar zaalvoetbal aan het kijken bent.

3 december 2012 om 10:34

Ik ben het eens met Vvv!, Vitesse speelt hartstikke leuk voetbal, maar het stadion ademt geen sfeer uit en ziet er echt niet uit als een leuke voetbaltempel. Ik snap niet dat Jordania nog extra ringen wil gaan bouwen.

3 december 2012 om 11:04

Wat betreft dat dak ben ik het met je eens want dat zie ik ook veel liever open maar ik kom al een tijdje bij Vitesse en zo rond eind jaren negentig en de eerste jaren na de eeuwisseling zat het vrijwel elke thuiswedstrijd vol en dan is het zeer sfeervol maar door die lege plekken en met het dak dicht heeft het een verkeerde uitstraling, trouwens tot zondag in jullie fantastische arena met tribunes van gras!!

3 december 2012 om 16:27

De Koel is inderdaad een stadion van niks, en de faciliteiten (welke?) voor de uitsupporters zijn om je dood te lachen, maar het is wel ooit, in een ver verleden, gebouwd als een voetbalstadion. Ik sla die wedstrijd trouwens altijd over vanwege de belachelijke regelingen en de gastvrijheid die daar te simpel voor woorden is, maar ik kan me wel voorstellen dat de romantici kunnen genieten van dit stadion. Anderszijds kan ik me ook voorstellen dat supporters liever droog zitten in het Gelredome.
Ik kies liever de tussenweg van De Kuip

3 december 2012 om 16:05

En jullie stadion heeft de oorlog overleefd? Wel schitterend trouwens hoe de cameraman van El bij jullie elke keer in dat uitstulpje kruipt om het veld te filmen. Volgens mij genoeg ruimte om net het hele veld te overzien met zijn camera. Trouwens zitten jullie al lekker droog onderaan het uitvak of is het daar nog steeds zo dat eigen publiek mindere zitplaatsen krijgt dan het uitpubliekf of is dat gewoon de Limburgse gestvrijheid?

3 december 2012 om 16:17

Bij jullie voor-oorlogse stadion moeten ze met een Helikopter vliegen om beeld te krijgen, want daar zie je het beeld altijd van zo'n 30 meter hoogte. Verder is die trap natuurlijk hartstikke modern, dat daar nog geen roltrap is. Het uitvak is natuurlijk ook schitterend verzocht, netzo als de kwaliteit van de stoeltjes. Rechts achter het doel zitten het ook altijd vol, en er zitten nooit uit supporters. En laten we het over die Geweldige sfeer in de Koel maar niet eens hebben...

Kijk eerst een naar je eigen club voordat je je muil opentrekt!

3 december 2012 om 17:07

Zeg ik dan ergens in mijn reactie dat ik De Koel geweldig vind? In het artikel gaat het over Het Gelredome en ik reageer daarop. In het artikel gaat het ook nergens over De Koel. Ik was laatst in het Gelredome en inderdaad, als dat jou standaard is, dan is De Koel helemaal niets. Maar ik vraag me af of je in de wedstrijd nou zo nodig bijvoorbeeld een broodje beenham nodig hebt. Dat kun je in De Koel inderdaad niet krijgen en daarop scoort Het Gelredome inderdaad beter.
Als het regent wordt inderdaad 25% van de mensen nat en dat is in Het Gelredome niet zo.
Ook zeg ik nergens dat de sfeer in De Koel geweldig is. Ik heb een seizoenskaart voor VVV en ik zit me inderdaad regelmatig te ergeren aan het gebrek aan sfeer.
Maar waar ik het in m'n reactie over heb is dat Het Gelredome nou niet echt een voetbalsfeer ademt. Je hebt als je in het stadion zit nou niet echt het idee dat je in een voetbalstadion zit (uitgezonderd van de grasmat). Als ik in het Gelredome zit heb ik meer het idee dat ik in een grote evenementenhal of concerthal zit, dan dat ik in een voetbalstadion zit.
Ik hoop voor de Vitesse- supporters dat Jordania er niet nog een ring op zet, maar dat hij die lelijke hoeken weg haalt en dat hij daar ook stoeltjes neerzet, want Het Gelredome is in potentie denk ik een mooi stadion.

4 december 2012 om 21:54

@ Vvv

Goh kerel je slaat de spijker op zijn kop. Het is ook een evenementenhal waarom denk je dat het veld eruit kan? Dat is voor de concerten en andere evenementen te kunnen doen. Daarom misschien ook de naam het grootste theater van Nl? Makkelijk als je je even verdiept in het stadion aka evenementenhal. Dan erbij zit ik liever droog en lekker en met die hoeken dan dat ik zeiknat elke keer thuiskom na een plensbui en een stuk plastick dat in me gebrand zit.

Meer dan 25.000 zullen er toch nooit komen, daar is Nederland te klein voor. En het publiek in Arnhem is volgens mij vrij kritisch. Scheringa wilde in Alkmaar ook een stadion bouwen voor 30 of 40.000 mensen, dat is gelukkig ook niet door gegaan. Je achterban wordt groter bij succes en kleiner bij malaise, een ondergrens en bovengrens zul je echter altijd houden. Je moet ook helemaal niet willen dat er gloryhunters uit alle hoeken van het land op jouw regionale club afkomen.

4 december 2012 om 18:36

1 groot verschil, de ondergrens bij AZ ligt rond de 8000, bij Vitesse ligt deze op 16000. Het dubbele dus...

4 december 2012 om 22:36

Dan is de ondergrens dus bijna de huidige bovengrens, geen goed teken. Ondergrens bij AZ is trouwens 13.000 tegenwoordig.

5 december 2012 om 12:59

Zo raar is het niet dat mensen eerst de kat uit de boom kijken. Vergeet niet dat Vitesse 10 jaar lang alles eraan gedaan heeft om mensen het stadion uit te jagen, dat maak je niet in 1 a 2 jaar goed...

Vogens mij heeft Vitesse gewoon een te kleine vaste kern om wekelijks een stadion te vullen. Al jaren is het stadion slechts 1x per jaar echt vol en dat is (zoals bij zoveel clubs) bij de wedstrijd tegen Ajax.

Veel mensen lijken te vergeten dat het Gelredome in de succes periode met name vol zat door volk van buiten Arnhem. Vitesse was heel geliefd in omliggende dorpen en plaatsen. Deze liefde is door wanbeleid en uitblijven van goede resultaten in de loop der jaren bekoeld. Het heeft gewoon wat tijd nodig. Maar dat het stadion binnen nu en een jaar vol komt, daar is voor mij geen twijfel over mogelijk.

Weet niet wat de prijskaartjes kosten bij Vitesse maar bij Ado zijn ze in ieder geval Belachelijk!

Ga maar eens maar je kind(eren) naar een voetbalwedstrijd waar de kaartjes 34 euro per stuk zijn( bij Ado dan). Daarom komt nog je benzine en een hapje en drankje bij voor de kinders. We leven niet meer in 2000 maar gewoon bijna 13 jaar later. Mensen denken nu veel beter na waaraan ze het geld beter kunnen uitgeven. Je ziet het bijna overal, gewoon leeg..

Wim2, wat een gefrustreerd mannetje ben jij. In ieder topic weer beginnen over maffiabaas en vreemdelingenlegioen. Kijk naar je eigen clubje, dat leeft op bijstandsniveau. En loop maar te koop met je eigen jeugd door armoede. In tijden dat Feyenoord nog geld had, kochten ze ook een Lazovic voor acht miljoen en haalden ze oude vedettes als Van Bronckhorst en Makaay, weet je nog? Nee, waarschijnlijk niet. Dat ben je nu het liefst vergeten, zodat je kunt afgeven op Vitesse, je nieuwe hobby.

3 december 2012 om 12:04

Hadden we toen maar geld gehad, dan zaten we nu niet zo in de ellende. Feyenoord kocht spelers met geld dat helemaal niet voorhanden was, dat is nog veel erger dan een extern figuur die allerlei spelers haalt, al vind ik dat bij Vitesse nou wel meevallen eerlijk gezegd.

Het kwam omdat veel vitesse supporters dachten dat ze tegen arnhemse boys moesten spelen !! Dan blijven toch veel mensen weg !hahaha

Van 1998 t/m 2002 zaten er gemiddeld 22 tot 26000 supporters in het Gelredome. Dat waren sportief goede tijden, er was geen eredivisie live en geen crisis. De jaren daarna heeft Vitesse door wanbeleid, zeer matige prestaties veel seizoenkaarthouders verloren en uiteindelijk zijn er gemiddeld tussen de 16 en 18000 overgebleven. Beetje bij beetje zie je de mensen wel weer terugkomen. Het belangrijkste is dat het aantal seizoenkaarthouders weer omhoog gaat. zodat je een grotere vaste basis krijgt. Die nemen dan weer mensen mee en zo groeit het wel door.
Nu zie je dat mensen die wel supporter zijn maar geen seizoenkaart hebben hun wedstrijdjes eruit pikken en uit financieele overwegingen snel geneigd zijn om bij E-live de wedstrijd te kopen of een abonnement hebben ipv naar de wedstrijd te gaan en bijvoorbeeld als vader met 2 zonen 40 tot 50 euro te betalen door naar de wedstrijd gaan.
Bij aanhoudend succes zullen steeds meer mensen een seizoenkaart gaan kopen en zal het stadion weer voller stromen. Dat dit niet zomaar even gebeurt is logisch. Vitesse heeft niet honderdduizenden supporters landelijk zoals Ajax, Feyenoord en in mindere mate PSV maar er is potentie genoeg in de redelijk dichtbevolkte regio. Ook belangrijk is dat na 10 jaar de berichtgeving over Vitesse weer positief wordt want dat is 10 jaar lang hoofdzakelijk negatief geweest, vaak terecht maar vaak ook niet. Bij een positieve uitstraling zijn mensen eerder geneigd om weer te gaan. Het gemekker over het stadion is onzin. Op de hoeken na is het een mooi en confortabel stadion wat in de eerste 5 jaar vaak geroemd werd. Echter bij de aanblik van lege stoeltjes op oost slaan mensen door en vinden het stadion dan helemaal niks, terwijl de sfeer ondanks 18000 man vaak toch goed is en het stadion nog hetzelfde is als 10 jaar geleden.

In '98 ging het stadion open en het was uitverkocht Capaciteit 25.000 plaatsen.
Dat was ook zo in '99, 2000 en in 2001 en in 2000 kwam het EK naar het Gelredome en er zijn toen 5000 plaatsen bij gekomen enkel alleen voor het EK. Die plaatsen worden nu niet verkocht, maar mochten alle 25,000 plaatsen verkocht worden dan kan vitesse wel die 5000 plaatsen verkopen.

Het ging berg afwaarts in 2002 tot Zjordania kwam. Vind het ook niet gek dat de supporters weg liepen iedereen was in de maling genomen ja zelfs de spelers die er toen speelde. Vitesse moest spelers verkopen ja ook de beste die er rond liepen. En de jeugd stroomde in, tja vitesse kon niet anders ook toen was er nog steeds een hoop schuld. Alles en iedereen liep weg bij vitesse.

Nu heeft Zjordania het hef in handen en stapje voor stapje is vitesse aan de weg aan het timmeren.
En het stadion komt echt wel voller hoor wees maar niet bang alleen duurt het wat langer, maar het stadion komt wel vol met 30,000 supporters.

Al gaat het niet snel vitesse komt er wel.

Het wanbeleid heeft de vorige jaar veel supporters gekost ook door dat het op tv is komen er veel minder mensen maar ik denk dat als de resultaten wat mee zitten dat er dan wel wat meer supporters komen misschien moeten ze de toeschouwers wat meer naar voren laten zitten lijkt beter op tv

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren