Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.
 

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.

Boze Advocaat: 'Kuipers floot hier ook al Ajax tegen Vitesse'

Laatste update:

Dick Advocaat zag PSV zaterdagavond met 3-1 bij Ajax verliezen. "En dat was volkomen verdiend", erkende de oefenmeester van PSV na afloop in gesprek met het ANP. "We hadden een complete offday. Ajax deed het heel goed. In de eerste 30, 35 minuten speelden ze heel erg goed. Ze komen verdiend op voorsprong en wij komen vervolgens prachtig maar gelukkig op gelijke hoogte."

/

"Al was dat natuurlijk niet verdiend", vond Advocaat. "In de rust heb ik gezegd dat ze de bal eens naar elkaar toe moesten spelen. Daar zijn we normaal gesproken wel goed in, maar vandaag niet. Natuurlijk hadden we na rust nog 1-2 kunnen maken. Maar Ajax kreeg veel betere kansen. We stonden er als ploeg gewoon niet. Dat mag niet als je tegen Ajax speelt. Zulke wedstrijden heb je er tussen zitten. Het gaat er om dat we aan het einde van de rit de meeste punten hebben. We hebben nooit gedacht dat we met een straatlengte voorsprong kampioen zouden worden."

Advocaat wond zich op over arbiter Björn Kuipers. Die had nooit mogen fluiten, aldus de coach. "Kuipers floot hier twee weken geleden ook al de topper tegen Vitesse", zei de zichtbaar boze oefenmeester van PSV. "Het kan nooit zo zijn dat hij dan vandaag weer fluit. Hij is een heel goede scheidsrechter, maar daar zijn er meer van in Nederland. Het is absoluut niet zijn schuld dat we hier hebben verloren, maar de KNVB had de schijn moeten vermijden."

Dick Advocaat heeft gelijk inzake de aanstelling van Björn Kuipers

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Ik had dit van te voren al voorspeld , Kuipers is bekend met Psv.


Zou dit dan eindelijk de laatste wedstrijd van Wijnaldum zijn ?

Ik hoop Dick, dat je de boel op de rails houd tot de winter en niet verder achterop gaan raken. Als Pieters ( onze beste verdediger )en Toivonen er weer bijkomen is er meer stabiliteit. Daarnaast met een Maher / Djuricic erbij zie ik PSV wel kampioen worden.

Aub dick

Speel as zondag zonder Wijnaldum en met Lens en Matavz.
Ow ja en doe ook maar Pieters ipv Marcelo. Een Pieters uit vorm zonder wedstrijdritme nog altijd beter dan een Marcelo.

1 december 2012 om 23:48

Ismail26

Djuricic/ maher
Dan moet de gemeente weer bijspringen en een paar lichtmasten kopen voor 14 miljoen want anders heeft PSV gewoon het geld niet!! En ik denk aangezien het crisis is de gemeente niet mag!!
Tweede seizoenshelft zonder aankopen en een steeds vaker geblesseerde v Bommel PSV 5e waar ze horen!!!!

1 december 2012 om 23:50

Gelukkig hebben wij nog lichtmasten ... in Amsterdam hebben ze geen eigen stadion meer

2 december 2012 om 00:14

Dat multifunctonele, winstgevende, ongezellige en oerlelijkestadion, dat ook nogeens als parkeerplaats(transferium, een heel belangrijke functie voor metropool Amsterdam) dient en Ajax door de gemeente Amsterdam is opgedrongen, is niet geheel in het bezit van derden. Ajax heeft 13% van de aandelen.

2 december 2012 om 00:34

Gast waar heb je allemaal over?

2 december 2012 om 00:40

' Gelukkig hebben wij nog lichtmasten ... in Amsterdam hebben ze geen eigen stadion meer '

@ismael26,

Gelukkig hebben wij een beleid, een jeugopleiding, een visie, een historie, en bovenal eigenwaarde.

2 december 2012 om 00:40

Ondanks dat de Arena niet het mooiste stadion is, hangt er nog altijd een betere sfeer dan in het Phillips Stadion. Het is er dan ook zeker gezellig, vraag me dan ook af of je er zelf geweest bent. (waarschijnlijk zeg je gewoon "ja" om je gelijk te krijgen, maar dat geheel ter zijde). Sinds de opkomst van Vak410 is het bijna nooit meer stil in de Arena en wordt er nog harder gezongen en geschreeuwd bij achterstand, dan bij jullie bij een voorsprong.

2 december 2012 om 00:48

"gelukkig hebben wij een beleid, een visie " ook pas sinds dit seizoen, dus loopt nou niet te pochen of je al jaren beter bent.. maar goed zoals jij het al verteld jullie hebben vooral eigenwaarde en dat heet bij de rest van Nederland arrogantie!, Maar feli verdient gewonnen dat dan weer wel.

2 december 2012 om 01:05

Watcher38,

Je hebt best wel gelijk hoor, maar als je het nieuws allemaal een beetje volgt dan weet ook jij dat Advocaat zijn gewenste middenvelder pas mag kopen als PSV een speler verkoopt. Daar was Brands n.l. wel duidelijk over. En aangezien er wellicht belangstelling is voor Strootman zal PSV natuurlijk zich richten op de transfermarkt.

2 december 2012 om 01:09

Hoezo beleid en visie? Is sulejmani een paar jaar geleden kopen voor bijna 17 miljoen en nu op de bank laten zitten omdat hij niet bij wilt tekenen tegenwoordig beleid en visie??

en noem het AUB geen eigenwaarde, bij Ajax is het woordje Arrogantie veel beter op zijn plaats. Ze zijn net een paar maanden bezig met de jeugd en ik lees constant dat zielige gedoe van: Kijk ons geen koopclub zijn en kijk ons goed met de jeugd bezig zijn. Bah kotsmisselijk word ik ervan.

2 december 2012 om 01:37

@chyno en anderen,
Toch best grappig hoe iedereen die geen Ajax fan bezig is met Ajax.
Je wordt er zelfs kotsmisselijk van?? Dan is het toch wel heel erg gesteld.

Volgens mij is Ajax toch de club die met beleid goed voetbal neer wilt zetten, en dat zag je vanavond duidelijk terug in het spel beeld. Ajax wilt natuurlijk de beste zijn en dat noemt de rest dan arrogantie?

Hoe kom je er trouwens bij dat ze net een paar maanden bezig zijn met de jeugd? Dit slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Ga jij eens kijken naar alle spelers die bij Ajax zijn doorgebroken de laatste jaren.

Ajax verkoopt zelf opgeleide spelers aan europese topclubs. Volgens mij is er geen andere Nederlandse club die de afgelopen jaren ook maar één speler aan een topclub heeft verkocht.

Owjah psv?? Affelay met een aflopend contract voor 4 miljoen.

2 december 2012 om 01:45

@ismail26
Dit is toch best wel lachwekkend eigenlijk
Vinden PSV supporters dit beleid van hun club nu echt goed??
Hier komt weer een psv supporter aan die zegt dat er weer een middenvelder moet worden gekocht, terwijl Wijnaldum net is aangekocht voor 5 miljoen.

En dan nog zeggen dat Psv tenminste een eigen stadion heeft. Dit alles dankzij een erg dubieuze constructie met de gemeente. Maar goed ga maar eens naar de jaarcijfers kijken die zeggen op financieel gebied al genoeg.

Niet dat in Amsterdam altijd gericht is aangekocht (zie sulemani), maar dat beleid is nu wel verander.

Maar goed een club heeft natuurlijk het goed recht om spelers te kopen.
Alleen psv kan dat zich nu totaal niet veroorloven. Maar misschien kunnen ze de lucht in het stadion nog verkopen aan de gemeente? tegen een voordelige lening....

2 december 2012 om 04:52

Chyno,

Niet arrogant, gewoon beter.

2 december 2012 om 10:47

@donco

gefeliciteerd met de doelpalen dan

2 december 2012 om 13:50

Nou moet je niet liegen ajaxaddicted.. Ik zit elke wedstrijd in de Arena en het is er toch vaak zat stil, of in ieder geval bijna dood. Het publiek komt alleen tot leven als het mee zit, en zelfs dan duurt het maar even. Ja 410 probeert het wel maar ook daar zitten velen die er gewoon bij willen horen en een beetje niks doen

2 december 2012 om 20:38

Dan zit je toch echt in een ander stadion dan waar ik zit! Waarschijnlijk ben je helemaal geen seizoenskaarthouders, of uberhaupt een Ajax-fan, maar het is bullshit dat er geen sfeer is. Elke wedstrijd staat vak 410 met tegenwoordig een weer opgebloeide F-side voor de volle 90 minuten achter haar ploeg. Ook tegen Dortmund bij een 1-4 achterstand bleven ze zingen. Het valt gewoon niet te ontkennen dat de sfeer de laatste jaren sterk is verbeterd. Zeggen dat het een lelijk stadion is of dat je de zuid-amerikaanse manier van supporten niks vind: prima, maar loop geen onzin te verkondigen.

2 december 2012 om 00:12

Ajax had al tijden niet gewonnen onder leiding van scheidsrechter Kuiper, Vitesse thuis, PSV JC Schaal. Kortom Ajax was ook niet echt blij met hem.

2 december 2012 om 03:30

dicki is helemaal de weg kwijt. hij vond zelfs die overtreding van bommel geen gele kaart. dan kan je toch dicki niet meer serieus nemen ?

2 december 2012 om 10:34

Was er met V Rhijn / Mertens minder contact dan ?

2 december 2012 om 11:29

Ja, Ismail26.

2 december 2012 om 11:42

maar vraag me af waarom hij dit niet had mogen fluiten volgens advocaat toen kuipers 2 weken terug scheidsrechter was.
heeft na mijn weten vitesse gewonnen..

dus aan kuipers heb het niet gelegen hoor.

dat psv verloren heb want vitesse kon ook in de arena winnen.

Hoezo was Narsingh met 46% van de stemmen Motm volgens de kijkers van Eredivisielive? Een grote troll van Ajax fans ofzo? Hij was na Wijnaldum de Slechtste van het veld.

1 december 2012 om 23:41

Zal wel 1 of andere ludieke actie zijn geweest of zo. (psv'ers die gewoon masaal zijn gaan stemmen of zo?)
Geen flauw idee...

Ja of het voetbalverstand hier in Nederland is gewoon abominabel :P

1 december 2012 om 23:41

Ik denk dat Ajaxfans dit als grap hebben gedaan, omdat Narsigh voor PSV koos en als ik me niet vergis voor de wedstrijd negatief heeft uitgelaten over Ajax.

1 december 2012 om 23:42

Ja dat viel mij ook al op.. Blind had Narsingh de hele wedstrijd in zijn zak, behalve bij dat ene uitbraak momentje van PSV

1 december 2012 om 23:48

Haha, ja. Was inderdaad een troll. Ik zat heerlijk te genieten op dat moment
Het leek echt of Wijnaldum niet mee deed vandaag. Ik zag hem echt maar 1 keer aan de bal.

ON: Dick moet niet zo zeuren. Erg zwak dat hij de scheidsrechter erbij haalt, die naar mijn mening ook niet echt voor Ajax floot. Hij floot gewoon een goede wedstrijd.

2 december 2012 om 01:07

Ik heb de opstelling gemist, maar speelde Wijnaldum dan in de basis?

2 december 2012 om 12:16

Haha, ja. Hij werd later in de tweede helft gewisseld voor Matavz

Hij moet niet zo zeuren want Kuipers was geweldig. Als ie zo blijft fluiten mag ie van mij alle toppers wel fluiten.

1 december 2012 om 23:54

Geweldig? Van Bommel kreeg onterecht geel en PSV is een penalty onthouden, beide beslissingen hebben voor PSV dramatische gevolgen.

1 december 2012 om 23:59

Onterecht geel? Jaja zeker Calimero.. Kijk de beelden nog een keer. Met een beetje pech had van Bommel met twee keer geel het veld verlaten.

2 december 2012 om 00:01

Ik snap dat je teleurgesteld en emotioneel bent maar wees wel objectief. Het was duidelijk geel en het was geen penalty. Kijk de samenvatting en de beslissingen morgens anders maar terug.

2 december 2012 om 00:16

2x geel? Door die schwalbe van Boerrigter zeker? Zo'n eentje waar Narsingh geel voor kreeg?

2 december 2012 om 00:28

@rolotjuh; 2bd-ajax zegt niet dat de tweede kaart terecht zou zijn, hij zegt met een beetje pech en niet van Bommel had er af gemoeten met 2xgeel.

Was ook geen geel, maar wel een overtreding en geen schwalbe.

on topic; meneer Advocaat, wat was de uitslag van Ajax-vitesse? Daarom een bullshit verhaal, je kan Kuipers niet van pro-ajax sentiment beschuldigen!!!

2 december 2012 om 01:04

van bommel kreeg terecht geel en ontliep in de slotfase de rode kaart na natrappen op de jong..
die buiteling van mertens kun en mag je geen penalty voor geven..
objectiviteit is in eindhoven soms ver te zoeken

2 december 2012 om 01:10

Rolotjuh,

Daar geef ik jou gelijk in. Van Bommel had echter wel terecht de gele kaart gekregen, want hij haalde het aanvalsspel van Ajax eruit door een overtreding te maken, maar dat van Boerrigter was absoluut geen overtreding van Van Bommel. Eerder geel voor Boerrigter, vanwege een schwalbe.

2 december 2012 om 04:01

Het was zeker geel voor Van Bommel, Maar je moet ook toegeven dat Van Rhijn Mertens aantikte met zijn knie in het strafschopgebied, en dus een penalty had moeten zijn, maar dat terzijde psv had 2 x geel moeten hebben voor 2 spelers die de bal weer weg gooiden(spelbederf).

2 december 2012 om 04:26

Je ziet ook dat van Rhijn inhoud en probeert hem te ontwijken, waarbij Mertens ook nog erg gemakkelijk naar de grond gaat.

Ik vind sowieso dat wanneer een speler zijn best doet om geen overtreding te maken er niet al te gekke consequenties aan moeten zitten.

Daarbij is Ajax de laatste paar jaar tegen psv wel vaker genaaid dmv een onterechte/zeer makkelijk gegeven penalty. Dus zou wel een keer mogen dat zo een op het randje geval nu een keer de andere kant op valt.

2 december 2012 om 04:45

@yamiown Ik zou zeggen ga macrameeën, korfballen of koop een viskom en ga daar na kijken de hele dag want van voetbal heb je geen bal verstand. Gelukkig is Advocaat een stuk realistischer alleen wel jammer dat hij over de scheids begint. Misschien kan hij zich maar beter concentreren op die idioot van Strootman met zijn debiele gedrag. Die had ook zeker weer een gele kaart verdient met zijn agressieve geschreeuw. De man is rijp voor een psychiatrische inrichting. PSV is volledig overklast en heeft verdient verloren.

2 december 2012 om 07:49

@afcasander

Proberen in te houden om te proberen hem te ontwijken is niet goed genoeg, dat zegt iets over de intentie niet over de daadwerkelijke overtreding.

Ik, als neutrale supporter in deze, vond het absoluut een penalty. Mertens lijkt wat overdreven te vallen maar als je op volle snelheid geraakt wordt val je toch harder.

2 december 2012 om 08:18

@japperant

Penalty weet ik niet, misschien wat zwaar. Echter was het niet bijster intelligent wat van Rhijn deed. Want voor de bal gaan was het zeker jiet, die was namelijk al lang uit de buurt.

2 december 2012 om 10:04

Idd, had penal moeten zijn, maar ondanks dat heeft ajax zeer verdiend gewonnen, zoals dick al zei, en speelde PSV bagger

2 december 2012 om 10:07

van Bommel onterecht geel?? doe je bril af Joh hij had na die geel had gekregen gelijk weer 1 moeten krijgen Nogmaals doe je van bommelbril af

2 december 2012 om 10:01

ik vond kuipers erg matig vandaag. narsingh krijgt voor een actie waar boerrigter een minuut eerder nog een vrije trap meekrijgt. Ook had PSV een penalty kunnen/moeten krijgen en krijgt van Bommel weliswaar terecht geel, maar hadden andere spelers ook geel moeten krijgen voor zo'n overtredingen.

2 december 2012 om 11:34

Noem mij dan alsjeblieft 1 moment uit de wedstrijd waar iemand zo duidelijk geel heeft moeten krijgen als van bommen die overtreding lijkt me namelijk bijna de definitie van een gele kaart

Gewoon een vraag hè: Waarom niet?

Omdat hij al eerder floot 2 weken geleden? Dus?
Als hij nou blijkbaar de beste scheids is voor de wedstrijd (waarover ik vooraf heel erg mijn twijfels had hoor maar ik vond hem goed vandaag) waarom zou hij dan niet mogen fluiten?

1 december 2012 om 23:43

Tja, je moet natuurlijk wat te zeuren hebben over de scheids. Als het niet fouten zijn dan maar het feit dat hij dezelfde thuis club in een tijdsbestek van twee weken fluit...

Wat boeit het nou wie de scheids is als hij gewoon goed fluit. Al was het een die-hard Psv-fan geweest dan nog maakt het geen ruk uit zolang hij goed fluit.

1 december 2012 om 23:44

@crazydj07

Omdat hij een cruciale fout maakt om psv geen penalty te geven als er een speler in de 16 ondersteboven wordt gelopen. Verder heeft hij wel prima gefloten.

1 december 2012 om 23:47

Ja ik kan nu wel weer een discussie aangaan dat het geen penalty was etc. (wat ik ook vond) maar dat heeft toch weinig zin hè...

Verder is dat vrij irrelevant in de discussie of iemand 2 weken achter elkaar een thuiswedstrijd van een bepaalde club mag fluiten natuurlijk hè...

1 december 2012 om 23:48

@tom12

Nee man, Mertens is gewoon te licht voor topvoetbal en wordt dan gewoon bij het minst geringste contact gelanceerd Van Rhijn raakt hem amper.

1 december 2012 om 23:50

Mertens gaat 5 keer per wedstrijd dood en staat dan weer gewoon op uit de dood. Echt een bikkel die man.

1 december 2012 om 23:50

Voetbal je zelf? Dan weet je dat het geen pingel was vrind!

1 december 2012 om 23:54

@tom12, Ja, en voor het gemak zie jij de actie even daar voor, van de PSV verdediger, zijn elleboog, Hoesen en het gezicht van Hoesen, even door de vingers? Er is gewoon prima gefloten, in elke wedstrijd zitten wel kleine foutjes. Als Mertens niet zo overdreven was gevallen was er misschien wel een penalty voor PSV gekomen.

2 december 2012 om 00:11

Was zeker wel een penalty. Contact was licht, maar was er wel Mertens raakt uit balans (valt wel te gemakkelijk). Maar is zeker een penalty. Dank Crazydj voor je oprechte mening.

Maar Psv heeft hier gewoon terecht de punten aan Ajax moeten laten. Wat speelde Ajax de eerste 30 minuten een heerlijk voetbal. Dit had ik van tevoren nooit verwacht. Ik als Psv-er was aan het genieten van het spel van Ajax. Psv overherste ook zo tegen Napoli.

Advocaat heeft ergens wel gelijk. (maar hij had dit beter voor de wedstrijd kunnen uiten). Een scheidsrechter moet nderdaad niet twee weken later in het zelfde stadion fluiten. Daar komt dus terechte kritiek op. Je m,oet alles (knvb) zo neutraal mogelijk houden. En dan kan je een scheids niet 2 keer in een paar weken naar hetzelfde stadion sturen. Is een feit.

Maar doet niets, en totaal niets af aan een voortreffelijke pot van Ajax en de bij behorende verdiende overwinning. Ik heb helaas moeten genieten van het zeeeeeer goede spel van Ajx. En moet helaas al mijn woorden weer inslikken, over het feit dat PSv een stuk verder was dan Ajax.

Ik heb genoten, maar helaas van de verkeerde club. Mijn waardereing gaat uit naar het spel van Ajax! De eerste 30 minuten,.......geweldig!

2 december 2012 om 00:32

@biggles fijn dat je voetballiefhebber bent en dus ook van de tegenstander kunt genieten (net zoals ik de treffer van Pelle tegen Ajax prachtig vond, hoewel hij twee punten kostte).

Advocaat had dit inderdaad voor de wedstrijd moeten zeggen, net zoals Frank de Boer voor de wedstrijd tegen Feyenoord wat over de Kuip/scheidsrechters zei.

2 december 2012 om 00:43

@biggles Advocaat had eigenlijk niet helemaal gelijk aangezien Ajax - Vitesse op 3 november was en deze wedstrijd op 1 december. Dus twee weken later is sowieso niet van toepassing.

2 december 2012 om 01:13

Remigolbach,

Mijn zoon van 12 is nog groter dan Mertens, dus dan kun je toch wel voortellen dat bij elke 'windvlaag' Mertens gaat liggen?

2 december 2012 om 07:28

Dat was geen penalty man, hou nou toch eens op!

2 december 2012 om 11:50

@tom12

pingel had gegeven kunnen worden. wij hadden in het verleden een speler rond lopen die de schijn tegen had. in de vorm van suarez. die ging wel eens te makkelijk liggen en verdiende daarmee een pingel of vrijetrap. mertens is een zelfde geval. gaat veel te snel liggen en daarom heeft hij ook meer de schijn tegen en kreeg hij volgens mij ook geen pingel mee.

maar wat dacht je van lens met zijn overtredingen? die werd weer gespaard. in de 1e 10 minuten had hij al 4 overtredingen begaan. waarvoor geel terecht was geweest. later in de wedstrijd had hij zijn 2e moeten krijgen. optelsom van overtredingen heet dat dan. mertens terecht geel voor praten. strootman gespaard. die had ook veel te vaak zijn woordje naar de scheids klaar. en dat vieze kaarten naaien van hem. daar moeten scheidsrechters eens kaarten voor geven! om een kaart vragen? prima! hier heb je er 1. dan stopt het snel genoeg. van bommel zeer terecht aan geel gekomen en aan rood ontsnapt nog geen 3 minuten later. en dan nog durven klagen ook dat de ajacieden hem opzochten en hem die kaart hadden aangenaaid. wanneer komt het besef bij van bommel dat het misschien wel aan hem zou kunnen liggen? dat hij te kort komt voor dit niveau en dus meer en meer aan de noodrem moet trekken. ook hij heeft de reputatie tegen momenteel en dat speelt toch echt mee. hij werd niet gezocht, hij zocht het zelf op. want met al geel op zak ga je niet de jong neerleggen en later zelfs nog natrappen of ruzie maken met fischer als je een beetje verstand zou hebben. narsigh was ook duidelijk. geel. wat een schwalbe was dat zeg. dan laat ik even achterwege dat hij tot 3x toe met een inworp voor ajax even snel de bal nog weg tikt terwijl hij al geel had.

2 december 2012 om 17:10

Hoezo is men het eens met Advocaat? "hij heeft de topper tegen Vitesse ook gefloten." Dus? Schijn tegen? Vitesse won met 0-2... Was hij toen ook al pro Ajax??

1 december 2012 om 23:47

Misschien omdat hij toen meer op de hand van Vitesse was? (weet ik niet misschien jij?) en dat hij het nu wou recht zetten..
Vond met name in het eerste kwartier dat Ajax alle duels fel mochten aangaan en doorgaan en dat Lens wel overdreven snel afgefloten werd en ook Narsing die een keer zijn tegenstander goed weg zet...maar staat allemaal los van de wedstrijd in zijn geheel die zeer goed gefloten werd en die een verdiende winnaar kende laat dat duidelijk zijn.
Denk dat het gewoon ongebruikelijk is (anders snap ik niet dat hij zich er kwaad over maakt) maar zou het ook raar vinden om dezelfde reden als jou want als iemand erg goed fluit en de beste blijkt te zijn moet die ook zoveel mogelijk belangrijke wedstrijden krijgen.

1 december 2012 om 23:50

Vooraf had ik liever die turk gehad (ja om nou iedere keer zijn naam te googlen ), vooraf was ik niet positief over Kuipers maar op zich floot Kuipers tegen Vitesse ook niet dusdanig dat hij zich zou moeten corrigeren of zo.
Geen onterechte penalty's of dat soort dingen die zeer bepalend zijn dus ja op zich gaat die reden ook niet echt op vind ik...

Verder was het natuurlijk wel vaak zo dat de Psv'ers vaak een duel aan gingen in de rug van een Ajacied (wat dan snel als duw wordt gezien) dus naja, echt slim deden ze dat ook niet vond ik.
Wel klopt het wel een beetje wat je zegt hoor maar ik vond Ajax ook gewoon slimmer daarin. (ajax kwam ook niet zo vaak te laat in de duels waardoor zo'n duel een duel blijft en niet snel een overtreding is)

2 december 2012 om 00:09

Lens mocht blij zijn dat hij geen gele kaart kreeg voor de vele overtredingen en bal weg schieten na fluitsignaal.

2 december 2012 om 08:24

Mogen Blind en Toby dat ook zijn. Deden precies hetzelfee namelijk. Of werkt dat maar een kant op? Net zoals Boerrigther en Fischer trouwens die allebei mooi kunnen vallen recht onder de ogen van Kuipers, en dan Narsingh wel geven. Zo ken ik er nog wel honderd.

Enige die geel had moeten krijgen was Waterman. Wat opzichtig tijdrekken zeg.

Nee Advocaat, terechte deksel op de neus. Zo'n domme tactiek ook. Iedereen weet dat als je Ajax ongestoord laat voetballen zonder druk te zetten je het heel koeilijk krijgt. Gaat ie naar Amsterdam om af te wachten en achteruit te lopen. En please doe ook iets aan het hofnarrengilde achterin. Dat Bouma de beste van het zooitje achterin was gister is een pijnlijke conclusie.

2 december 2012 om 10:41

@rolotjuh #121
" Mogen Blind en Toby dat ook zijn. Deden precies hetzelfee namelijk. Of werkt dat maar een kant op?"

Juist doordat Kuipers Lens niet meteen die gele kaart gaf voor het wegtrappen van die bal kon hij vervolgens dat ook niet doen bij Blind en Alderweireld.
Dus niet zeuren want Kuipers deed het in 1e instantie dus voor een Psv-er en paste het vervolgens toe op de rest van de wedstrijd.
Want hij had Waterman ook wel meteen geel mogen geven voor tijdrekken...
En kijk eens naar die val van Narsingh:
1. hij protesteert niet eens
2. hij wordt niet eens geraakt

2 december 2012 om 13:38

Ja vind ik ook een goede scheids en we weten wie we bedoelen dat scheelt
Hij floot alleen laatst mijn club en toen was die helaas niet best (voor beide partijen) maar ja Bossen/wiedenmeijer krijgen na veelvoudig falen ook nog mooie potten dus vanuit de bond snap ik er sowieso vaak weinig van.
Over te laat zijn en minder scherp duels aangaan geef ik je gelijk en dan met name het middenveld! Strootman leek de enige aan Psv kant die op gegeven moment wel weerstand bood.

Ja je hebt gelijk dat het in de rug was ook al werd Van Bommel ook vanachter afgetroeft (waar die ook terecht niet floot maar sommige vallen me hier aan met compleet de verkeerde voorbeelden ik had het over de eerste 10 minuten waar Lens gewoon 1 keer de bal af pakte zonder dat er een overtreding was en Narsing een keer die bij zijn man wegdraaide (wat ook niks was) en ook gefloten werd dat hij daarna een swalbe maakt en terecht geel kreeg (knap gezien trouwens) daar doel ik ook niet op.
Ging met name de toon die hij zette de eerste 10 min maar misschien moeten sommige het terug kijken en minder vanuit de emotie beoordelen.

2 december 2012 om 00:36

Inderdaad, waarom niet? Ben het helemaal met je eens. Daarnaast is hij wel heel erg met Ajax bezig wat dat betreft vind ik. Zelfs ik wist dit niet eens.

Trouwens, Ajax - Vitesse was op 3 november en deze wedstrijd 1 december. Er zat een maand tussen en geen 2 weken zoals hij het zegt. Er zaten voor beide clubs ook nog drie andere Eredivisie wedstrijden tussen Ajax - Vitesse en deze wedstrijd.

Ik weet eigenlijk ook niet wat de regels zijn wat betreft de aanstelling van de scheidsrechters? Ik neem aan dat je niet twee keer dezelfde scheids hebt achter elkaar, of dat je de ene scheids veel vaker hebt dan een andere maar ook dat ondersteunt Advocaat denk ik niet in zijn uitspraken.

Hoezo zou het enige schijn zijn? Vitesse heeft van Ajax gewonnen in de Arena en nu wint Ajax van PSV in de Arena en in beide gevallen heeft hij een prima pot gefloten. Dat Advocaat hierover begint zegt meer over hem dan over de Knvb. Erg laf en kinderachtig, gewoon bah

1 december 2012 om 23:48

Dat de Knvb hem weer in een topper zet zegt genoeg over t niveau van fluiten in de eredivisie, daarbij vertegenwoordigd hij ook als enige Nederlandse scheidsrechter, Nederland in Europa, dus lijkt t me een logische aanstelling!

2 december 2012 om 00:40

Ik ben het met je eens, erg laf en kinderachtig. Net zoals de instelling van PSV in deze wedstrijd. Twente overkwam het zelfde, ze kwamen naar de Arena voor een punt. Heeft Fred Rutten dan als enige het goed gezien: je moet Ajax niet hun eigen spel laten spelen, want dan gaat het mis.

Wat.is daar erg aan hij floot wel goed

hahahaha, wat laat je je kennen Dick... Houd je nou niet zo bezig met van die randzaken want Kuipers floot een prima wedstrijd. Zag niet veel over het hoofd, waarom begin je er überhaupt over hahaa. Frustratie!

1 december 2012 om 23:44

Eerst lezen, dan reageren.

1 december 2012 om 23:45

Wat bedoel je? En antwoord dan gelijk even op het volgende: ''waarom begin je er überhaupt over''

Prima analyse van Advocaat, maar met dat geleuter over Kuipers slaat hij de plank volledig mis. "hij is een goede scheidsrechter, hij floot goed, maar hij had de wedstrijd niet mogen fluiten." Uh, wat?

Kuipers floot een goede wedstrijd. Natuurlijk als we eerlijk zijn had PSV een penalty verdiend, maar even daar voor had dat donkerrood moeten zijn, bij de elleboog in het gezicht van de heer Hoesen. Het is triest dat de trainer het moet hebben over de scheidsrechter.

1 december 2012 om 23:48

Sorry, maar was m.i. geen pingel. De vallende zwaan deed zijn naam weer eer aan en geen veel te makkelijk liggen.

1 december 2012 om 23:51

Naar mijn mening ging hij ook te makkelijk liggen, maar hij werd ook wel degelijk geraakt. Dat hij overdreef is natuurlijk ook een feit, maar geel voor het overdrijven van de val én een penalty lijkt me geen optie?

2 december 2012 om 04:35

Compromis is dan geen geel en geen penalty?

toch wel Jammer zo,n sneer van Dickie! Kuipers floot een prima wedstrijd/net als tegen Vitesse/ had het dan voor de wedstrijd gezegd. nou kom je over als een slecht verliezer wat je helemaal niet bent.

1 december 2012 om 23:45

Moet je toch nog even het artikel goed lezen. Dick klaagt helemaal niet over Kuipers of over hoe hij floot, maar het feit dat Kuipers 2x op rij word aangesteld voor een thuiswedstrijd van Ajax. En daar kan ik me eerlijk gezegd wel in vinden, hoewel ik Kuipers ook prima vond vandaag, dit is gewoon niet zoals het hoort.

1 december 2012 om 23:51

Wat maakt het nou uit dat hij 2x een wedstrijd van ajax fluit, als ie echt onpartijdig is, en dat is hij, mag ie iedere week wel komen fluiten

2 december 2012 om 00:31

Precies om wat Advocaat zegt: de schijn te vermijden

2 december 2012 om 00:46

Er zat ook nog een wedstrijd ( Ajax - VVV van 17 november) tussen. Er zat ook nog een maand tussen, dus het klopt überhaupt niet wat hij zegt. Ook al is het nog enigszins vrij dicht bij elkaar.

De Knvb had de schijn moeten vermijden???
Advocaat had zijn mond moeten houden om deze situatie niet op te rakelen.

Ik snap zijn punt niet echt. Kuipers behoort tot de elite met Blom, Vink en mogelijk een paar anderen. Hij heeft 2 topwedstrijden van Ajax gefloten afgelopen maand, waarvan ze er 1 verloren en 1 wonnen, bovendien zijn er wat mij betreft totaal geen discutabele beslissingen aan te pas gekomen. Dat zou eerder zo zijn bij de scheidsrechter die Psv-vitesse floot, met een reeks aan overtredingen die tweede geel of direct rood verdienden.

2 december 2012 om 00:46

Vink behoort absoluut niet tot de elite, gaat veel te vaak opzichtig in de fout. Kuipers floot vanavond gewoon weer prima. Snap niet wat Advocaat daarover te zeuren heeft.

Hij bedoeld die wedstrijd tegen Vitesse die Ajax verloor ? of welk verband wil Advocaat aantonen behalve dat Kuipers Ajax aan zeges helpt.

Daarnaast had Ajax wel 6 goals kunnen maken, Dickie mag blij zijn met 3-1

Kuipers is de beste scheids van NL dus hij fluit nou eenmaal vaker toppers.

Wat een trieste reactie, de reactie van Mertens' was helemaal om te huilen. Geef gewoon toe dat Ajax beter was. Jullie waren beter tijdens de supercup, wij tot nu toe in de competitie tijdens onze ontmoeting.

Volgens mij was dat een maand geleden ofzo, maar ja Kuipers is de beste scheidsrechter van NL dus het is hartstikke logisch. Wel nog zo realistisch van Dick, maar voor de rest is dat van de scheids onnodig.

Wat een gebazel over Kuipers.

Kuipers was nog mild voor sommige Psv-ers. Dus uiteindelijk mocht hij enorm blij zijn met 'm !

Jammer he dickie, dat er een ervaren scheids op dit soort wedstrijden gezet wordt, en niet zo'n onbenui die zich laat intimideren door die 2 zeurders in je team
Kuipers heeft gewoon goed gefloten, dat mag ook wel eens een keer gezegd worden, zeker na die troep die we de laatste weken zien rond paraderen op onze velden

Ach Dick,wees blij dat je Bossen niet had. Dan had Van Bommel het eerste kwartier niet volgemaakt

Kuipers floot uitstekend. Beter dan al die faalhazen die voor elke scheet fluiten,maar de echte overtredingen niet zien

Uhm.. hij floot ook al Ajax - Vitesse. Dus??? Wat is precies de bewering? En wat is de conclusie?

Kuipers heeft overigens uitstekend gefloten. Op 2 momenten na. Van Rhijn duwt Mertens opzij en gaat er daarna met de bal vandoor. En Siem de Jong geeft Van Bommel een tik en geeft daarna die kans aan Fischer die de bal over de achterlijn dribbelt.

Ik ben zo blij met Ajax de afgelopen twee weken!! Nu nog Poulsen weg en dan op naar de volgende titel!!!

1 december 2012 om 23:54

Wie wil je er dan in hebben voor Poulsen? Ik zou zelf wel eens Boccara willen zien.

Ik heb het hele interview gezien. Was wel lachen toen het over Kuipers en van Bommel ging. Dickie werd echt boos.

Ik maak me er niet druk om. Dat zouden de psv'ers ook niet moeten doen. Wel aan hun spel en vooral de verdediging die letterlijk vandaag is afgeslacht. Met geluk kreeg psv vanavond geen pak slaag. Hoe dan ook was deze wedstrijd vooral voor Ajax belangrijk omdat ze weer meedoen. Het was gewoon te zien want in de 18 minuut begon Waterman al met tijd trekken...het lukte de Eindhovenaren in de 71ste minuut om bijna een mogelijke overwinning te stelen, maar gelukkig won vanavond het beste team.

De volgende die weer begint te janken. Maar hij floot toch gewoon redelijk maar dus die wedstrijd tegen Vitesse floot die ook gewoon goed. Maar vorige week hoorde ik je niet toen die 2 etters wel wat kaarten hadden moeten hebben tegen Vitesse. Maar ja als Psv verliest ligt het aan alles en iedereen vorige week was het het vuile spel van Vitesse. Maar ja misschien neemt Psv de competitie wel niet serieus

Ik weet niet Dick hier aan het huilen is maar volgens mij verloren wij die wedstrijd hoor Dick. Dus ik snap je frustratie niet helemaal o ja wel je hebt vandaag verloren van een EEG sterk Ajax. Dickie toedeloe toedeloe toedeloe.

Waarom zou iemand niet twee keer achter elkaar een wedstrijd van dezelfde club mogen fluiten? Wat voor 'schijn' zou hij moeten vermijden? Ik snap er geen ene reet van. Al fluit Kuipers honderd keer AZ, wat maakt dat nou uit. Dan kan 'ie ze net zo vaak benadelen als bevoordelen.

wat een frustratie van deze ''kleine'' man voor de camera's van Eredivisielive net..
in plaats van dat hij eerst naar zijn eigen ploeg kijkt.. nee met vingertje naar andere wijzen daar zijn ze daar in eindhoven goed.
al fluit kuijpers elke week een wedstrijd van ajax, wat maakt dat nu uit?

Non-argument van Advocaat, want Kuipers had niet dubieus gefloten twee weken geleden. Sterker nog, Ajax verloor die wedstrijd, dus ik snap de kritiek niet. Wel is PSV een penalty onthouden, maar goed, als de rest van de wedstrijd zo slecht was, zou ik eerst naar die andere baggere punten gaan kijken voordat ik me daarover druk ging maken.
Want Psv-onwaardig was het zeker wat de "mannen" uit Eindhoven voetballend lieten zien. Slap, laf en onvolwassen.

2 december 2012 om 08:34

Geweldige reactie van een psv supporter die wel objectief kan kijken!!!

Gewoon een terechte overwinning, klaar.

En waarom Dickie hier over zeurt, geen idee. 1x winst en 1x verlies onder Kuipers. En ja Kuiipers heeft volgens mij dit seizoen al wel vaker Ajax gefloten mag dat ook niet meer???
Hij floot gewoon een goede wedstrijd, en de grensrechters stonden ook goed.

Beste Advocaat,

Als je het niet eens met de aanstelling bent, dien dan bezwaar in wanneer de aanstellingen bekend worden en niet na de wedstrijd wanneer je al verloren hebt.
Verder vraag ik me af hoe jouw kalender eruit ziet. Ajax - Vitesse was van 3 november, dat is (28 dagen) vier weken geleden en Ajax had tussendoor nog een thuisduel tegen Vvv.

Fijn weekend,

Kasper

Ik snap Advocaat zijn punt echt niet. Hij maakt de opmerkingen, maar geeft geen uitleg. Ik vond dat Kuipers een uitstekende wedstrijd floot. Sterker nog, dit was zijn beste wedstrijd in jaren!

We hebben helaas maar één scheidsrechter die geschikt is in Nederland, en dat is Kuipers. De rest kan er helemaal niets van of is om andere redenen niet geschikt. Ik stel me voor dat de Knvb vooral geen flaters wil slaan in dergelijke beladen wedstrijden en daarom voor Kuipers kiest. Zo'n Guzubuyuk komt eraan, maar is er nog niet en Nijhuis zit regelmatig op de tribune bij Twente dus die zouden ze uit het betaald voetbal moeten weren, want als scheidsrechter moet je alle schijn van partijdigheid voorkomen. Ik heb Kuipers Ajax ook nooit zien bevoordelen, dus waarom Dickie boos is, mag Joost weten. Waarschijnlijk is hij vooral teleurgesteld, omdat zijn ploeg niet zo goed is als hij dacht.

Ik snap het probleem niet zo, Ja Kuipers floot ook Ajax - Vitesse maar het was nou niet dat Ajax daar werd voor getrokken door Kuipers. Vitesse was beter en Ajax verloor toen dan ook terecht, en geen Kuipers die daar mede verantwoordelijk voor was.

Kortom, deze uitspraak slaat gewoon nergens op.

Zou eerder iets zijn voor Frank de Boer om aan te kaarten.

De vorige keer dat Kuipers namelijk floot verloren we vrij kansloos met 0-2 van Vitesse. Ik vond Advocaat zeer realistisch na deze nederlaag, maar deze opmerking raakte kant noch wal.

Ons stadion zou oerlelijk zijn, naja smaken verschillen maar toevallig vindt men in het buitenland het een zeer mooi stadion. Dat het ongezellig zou zijn is zo een gedateerde papegaai quote. North up, vak 410 en natuurlijk de fside. Verder apen ze inmiddels de gezelligevvlaggen acties uit dat ongezellige stadion ook nog eens na maar wel blaffen over sfeer. Daarbij is het stadion van psv behalve ouderwets ook nog eens niet functioneel en niet mooi met dat hekje waar "arbeit macht frei" lijkt te staan van ze.

Daarbij heeft Ajax zeer terecht gewonnen en zat jullie topaankoop (zoals al jullie spelers aankopen zijn) in de achterzaak van de trage Blind. En daarmee bewees hij samen met Lens echte Amsterdammers te zijn uit de ajaxopleiding Thnx hahahahahaha. Het is nu wachten op de Van der Kerkhofjes met hun door domheid doordrenkte columns.

Dick, als je dit soort dingen roept, suggereer je dat Kuipers dus partijdig is. De Knvb moet schijn voorkomen? Jij bent nu de enige die die schijn wekt. En weet je, dat Kuipers scheids was bij deze wedstrijd, wist je al van te voren. Waarom niet meteen bezwaar aan laten tekenen na de aanstelling? Nee, je doet het nu na een verloren wedstrijd. Wat een zwaktebod!

Vond Kuipers erg sterk fluiten, gevalletje Mertens was volgens mij geen penalty omdat hij weer bij het minst of geringste als een stervende zwaan naar de grond ging en bij die kans van Lens gaf hij prima voordeel om daarna alsnog een gele kaart aan van Rhijn te geven!

Prima commentaar van Dick. Reeel!
Qua beleid hebben ze bij Ajax in de gaten dat het roer om moet. Ze hebben bewust gekozen voor
een stap terug (sportief) om daarna 2 stappen vooruit te kunnen maken. Veel inversteren in
talenten, en die ook de ruimte geven. Sukses komt dan wel, maar duurt een paar jaar. PSV zal
ook die richting op moeten, maar men is te krampachtig bezig om kampioen te worden. Kopen
van spelers is niet de manier, dat bewijst het verleden van Ajax. Ook PSV zal met oud voetballers
in de top en in de staf verder moeten.

Sinds wanneer zitten tussen 3 november en 1 december eigenlijk maar 2 weken in ?

Het zegt misschien wel genoeg over hoe zwakzinnig zijn opmerkingen zijn aan het adres van Kuipers. Daarnaast is de aanstellingen is al ruim voor de wedstrijd bekend , dus als je bezwaar hebt op basis van een eerder gefloten wedstrijd : doe het dan vooraf , achteraf is zo makkelijk praten.

Om nog maar even te zwijgen over het ontbrekende verband tussen deze aanstelling (of hoe hij de wedstrijd floot) en zijn eerdere gefloten wedstrijd tegen Vitesse. Wat wilt hij nou eigenlijk allemaal insinueren ? Laat die onzin toch weg , zeker als je zo'n ervaren trainer bent.

Nu 1 december geweest is en Ajax met 3-1 van PSV heeft gewonnen ben ik benieuwd of de PSV aanhang komt opdagen die al sinds de zomer roepen ''wacht maar tot 1 december'' of die riepen dat PSV Ajax wel even zou afslachten. Zo lang keken ze er naar uit , en uiteindelijk ging PSV even kansloos ten onder als vorig jaar. Misschien de volgende keer toch iets minder snel daar aarde ontstijgen en met beide benen op de grond blijven staan ?

ik heb de interview op eredivisielive gezien en het slaat nergens op wat dick zegt.
Over dat kuipers gebeuren ten eerste als je bewaar heb je weet een ruim half week
van voor af wie fluit dan dien je jou klaagt aan en ten tweede hij gaf zelf aan dat.
Kuipers goed gefloten had het is gewoon een vorm van slap excuses zoeken.
Ik vind dit echt zwak van dick ajax was gewoon beter en heeft verdient verloren leer van
je fouten en hoop dat geschiedenis zich niet herhaal.

Wat een gelul in de ruimte van the Man without a neck.

Wees blij dat er een goede scheidsrechter was om het duel te leiden. Slechte verliezer.

Wat n onzin, hij maakte r ook nog Kuiper van! Dickie met al z'n ervaring is keihard weggespeeld door Ajax en in de steek gelaten door z'n eigen ploeg!

Haha en dan lees ik hier dat menig psv supporter het een penal vond???? Ik zeg koop een bril. Hilarisch echt,als Feyenoorder zijnde lees ik vaak ajax arrogant en etcetra... Wie is er nu arrogant? Steek de hand gewoon in eigen boezem en zeg gewoon eerlijk dat vbommel 3 a 4 keer zeer knullig de bal kwijt raakt waardoor er ajax de 2-1 kan maken. Zeg gewoon dat nu al 7 keer geel hebben gewoon dom is. Zeg ook gewoon dat Wijnaldum een miskoop is en totaal niet presteerd op 10. Als relatief neutraal zeg ik dat Kuipers gewoon goed heeft gefloten en dat psv dit aan zichzelf heeft te danken, ajax heeft terrecht gewonnen en het weer spannend gemaakt bovenin.

Toen ik de kop alleen las, ging mijn bloed koken, maar men moet toch eens de topic goed omschrijven. Hij gaf ajax gewoon een compliment en dat siert advocaat wel, maar zeuren of een scheids twee weken eerder al floot in de arena, nou dat moest hij gewoon laten en dit aan de knvb over laten.

Ik snap het probleem niet. Al fluit Kuipers alle 17 thuiswedstrijden van Ajax. Dat maakt hem nog niet partijdig of dat hij de schijn tegen heeft. Hij moet beoordeeld worden op zijn prestaties. Advocaat zegt dat ie goed gefloten heeft. Nou zet daar dan een punt achter.

Wie had je liever gehad Dick? Vink of Nijhuis,dan had Van Bommel er allang niet meer gestaan,dus nee Dickie niet zoals elke trainer de schuld bij de scheids leggen,maar bij jouw spelers die te veel overtredingen maakten,je had zeker liever een scheids gehad die op jouw hand was.

Ajax speelde gewoon beter. De spelers van PSV gingen steeds meer geforceerd op zoek naar overtredinkjes.

Wel negeerde Kuijpers Mertens bij 2 situaties. Wel begrijpelijk hoor, want kort daarvoor scheld hij met "fuck you".

Als PSV minder oog voor de scheidsrechter had en meer voor elkaar, had je nog wat kunnen halen.

Ja dat kuipers PSV probeert te naaien dat is al bekend (zie rode kaart Engelaar tegen Feyenoord in cruciaal duel).

Maar dat die Advocaat hier over gaat zeuren is wel slecht. Hij kan zich beter eens druk maken om de trieste instelling waarmee het stelletje verwaande nepvedettes het veld op komt.
Of om Lens, Wijnaldum en Narsingh die kans op kans missen? Wijnaldum? Ja die stond ook op het veld.
Of over Strootman, Van Bommel en Mertens die als een stelletje oude lullen over het veld heen hobbelen.

Volgende week staat waarschijnlijk wel Manolev er weer in dus da is goed. Verder hopelijk ook Depay en Engelaar erin.

PSV moet zelf eens in de spiegel kijken, ze laten het Opnieuw afweten in een grote wedstrijd. Natuurlijk was die gele kaart van Van Bommel terecht, Ajax was op alle fronten beter vandaag en de uitslag was gewoon 100% terecht.

2 december 2012 om 10:29

Juist 100% juist....

Daarnaast het grappige is dat Advocaat dit allemaal achteraf zegt, waarom niet vooraf? Toen wist ie toch ook nog wel dat Kuipers vorige week had gefloten, het slaat allemaal nergens op van meneer Advocaatjeeeeee

Hety ligt weer zaan de spelers, aan de scheidsrechter, aan de Knvb, ......., maar natuurijk niet aan Dick zelf. Wat is deze man weer door het ijs gevallen. Denkt dat hij kerst weer in Rusland kan gaan vieren en zijn hobby uitoefenen;; geld verzamelen!
Bert van Marwijk staat al klaar!

Advocaat moet ook altijd wat te zeuren hebben, neem je verlies een keer als een man ipv dit kinderlijke gehuil.

2 december 2012 om 11:49

Dat doet hij ook, uitgebreid zelfs. Maar een erkende thuisfluiter als Kuipers opnieuw aanstellen voor een topper is op zijn minst vreemd.

2 december 2012 om 12:15

Maar waarom komt hij daar dan pas mee na de verloren wedstrijd? Het was al een tijd bekend dat Kuipers deze topper ging fluiten.

2 december 2012 om 12:38

Omdat hij het niet eens was met enkele beslissingen

Ach het lag niet aan Kuipers. Beide wedstrijden (vitesse en Psv) heeft de man gewoon goed gefloten. Het lag aan de zwakke pot die PSV op de mat legde gister. Gelukkig heeft Advocaat dat ook gewoon gezegd, maar dit is een persoonlijke ergernis van Advocaat en die had hij beter voor zich moeten houden. Nu zegt hij het openlijk en geeft hij iedereen het idee dat hij vindt dat Kuipers partijdig is. Ook al ontkracht hij het dan, het komt gewoon niet goed over.

2 december 2012 om 14:54

Op zich kan het geen kwaad om je ergenis over scheidsrechters uit te spreken.
Kan me herrinneren dat Frank de Boer dat vlak na de winterstop ook deed vorig jr,en ajax kreeg opeens wel meer mee dan tegen de 2e seizoenshelft,kan toch een puntje of 4a5 schelen,maw de titel of niet.
Als Kuipers Psv-ajax zal fluiten,denk ik dat kuipers meer in het voordeel van psv zal fluiten met de kritiek van Advocaat in zijn achterhoofd. Je neemt dat toch (on)bewust toch mee.

Zou Dick dit ook hebben gezegd als PSV had gewonnen? Niet dus, het slaat ook gewoon helemaal nergens op. Misschien is in de ogen van de Knvb Kuipers wel de enige die deze wedstrijden kan fluiten, zo best zijn onze arbiters niet. En trouwens, nergens bestaat een regel dat dit niet mag, dus complete bullshhit. Hij zegt dan wel dat Ajax terecht heeft gewonnen, hij kan ook niet anders, maar door die opmerking over Kuipers zakt ie voor mij zwaar door het ijs. Gewoon foute tactiek, laf voetbal, eigen schuld.

Na het 1e kwartier dat Ajax zo goed aan het voetballen was liep het bij de verdedigers van psv dun langs de benen. Ook Dick zag t. Op een gegeven moment zag je Dick langs de zijlijn naar (volgens mij Derijck) schreeuwen: vraag dan om die bal! Schijterd! haha, was wel mooi om te zien.

Volgens mij verloor Ajax thuis van Vitesse, dus waar heeft Dick het over met zijn schijn?

2 december 2012 om 14:47

Ik denk dat hij daarmee bedoelt,dat Kuipers niet echt in het voordeel van ajax floot tegen vitesse en daardoor de druk bij kuipers lag.
Maw Kuipers moest wel in het voordeel fluiten van ajax,dus oa psv een 200% zuivere strafschop onthouden.
Dat was dus een goedmakertje van Kuipers omdat hij tegen vitesse in het nadeel van ajax had gefloten.
En dat is heel begrijpelijk want scheidsrechters zijn ook mensen en kunnen hun gevoel niet uitschakelen.

Voorbeeld: als ik scheidsrechter ben bij een wedstrijd van pak hem beet barca -real. ik ben geen fan van beide,maar in mijn onderbewustzijn heb ik meer met Real dan met Barca.
Dus hoe objectief ik ook ben,zal ik bij een twijffel geval eerder fluiten in het voordeel van Real dan van Barca.

Terug on topic: kan me wel een beetje de irritatie van advocaat voorstellen,ook omdat Bommel weer eens geel kreeg,waar andere voor een zelfde incident nog eens geen vrije trap tegen krijgen.
Maw kuipers beinvloedt ook nog eens de volgende wedstrijd van psv(lees zonder vbommel).....

2 december 2012 om 15:47

Als je het zo gaat bekijken, dan zou PSV ook met 9 man moeten eindigen. Marcelo slaande beweging en Van Bommel 2x geel. Kom op zeg, kijk de herhaling eens goed. Van Rhijn komt lomp in, maar Mertens doet ook wel heel erg zijn best om een stervende zwaan na te doen. Verder vind ik het niet erg dat Van Bommel bij PSV speelt. Hij is niet meer de oude en haalt het niveau van PSV naar beneden. Kijk alleen al hoeveel ruimte hij Eriksen gaf (metertje of 3). Ook dat het een onnodig verlies was en dat PSV dit had kunnen winnen, slaat helemaal nergens op. Het was gewoon een avondje zoek gespeeld worden door Ajax. Al met al heeft dat dus niets met de scheidsrechter te maken. Ik hoop dat je glazen van je Psv-bril weer helder zijn, die van mijn Ajax-bril schitteren.

3 december 2012 om 07:16

Als je zo gaat bekijken zoals jij het doet,dan moet iedereen 2x geel krijgen .
Want shirtje vasthouden is geel,dat doet elke speler minimaal 2x per wedstrijd in een duel,dus................................
Maar het was van beide kanten niet best,mickey mouse leageu waardig zullen we maar zeggen.
Maar als eentje dan toch verdiende te winnen was het ajax.....
Bij psv liep het niet en als je dan ook nog de scheids niet mee hebt,ben je helemaal kansloos.....
Maar had het vorige week hier al voorspeld,dat kuipers een gele kaart voor bommel zou trekken(is dan geschorst tegen favo club van kuipers...twente) en dat psv een strafschop zal onthouden worden of een doeplpunt zou worden afgekeurd.

Het kwam dus voor een groot gedeelte uit ;-)

Ja dat Kuipers een waardeloze scheids is dat ben ik met Dick eens
Echter PSV verloor niet door de scheids maar doordat ze geen inzet toonden dus won Ajax terecht

Kuipers floot gewoon een goede wedstrijd. Als scheidsrechter kan je nu eenmaal niet alles zien. En floot Kuipers vorig jaar ook niet Psv-ajax toen Mertens een dubieuze penalty kreeg. Misschien dat dat in z'n achterhoofd meespeelde toen Mertens neer ging en hij het concludeerde dat Mertens iets te graag zich liet vallen. Verder mag Advocaat helemaal niet klagen over Kuipers, want PSV had al redelijk vroeg in de wedstrijd Marcelo kwijt kunnen zijn. Als Kuipers dat had gezien had Marcelo vanwege die ellboog aan Housen gewoon met rood van het veld gegaan. Helaas hebben de camera dit wel gezien, dus verwacht alsnog een schorsing voor Marcelo. De gele kaart voor van Bommel was ook terecht, hij houdt de Jong gewoon vast en daar staat geel op. Weet Moisander ook alles van, die kreeg z'n 2e gele tegen Feyenoord voor vasthouden, of zijn we dat alweer vergeten. PSV moet snel op zoek naar een vervanger voor van Bommel. Op het EK kon je al zien dat hij het niet meer aangelopen krijgt en gisteren werd ook erg duidelijk dat hij te oud wordt. Zet je tegenover het middenveld van PSV spelers met veel loopvermogen dan kan van Bommel het niet meer belopen.

Als Advocaat dit nu voor de wedstrijd had gezegd, dan was het wat geloofwaardiger geweest. Nu is het een beetje zielig. Ook de opmerking dat Van Bommel geen geel verdiende, is ronduit belachelijk. Hij mocht nog blij zijn dat hij niet meteen een tweede kreeg voor een overtreding op het middenveld. Van Bommel is te traag geworden en komt tekort tegen snelle tegenstanders. Hij was een paar keer volledig de weg kwijt en moest dat corrigeren met overtredingen. Ook de opmerking dat Ajacieden hem een tweede kaart wilden aansmeren slaat nergens op, want De Jong liep bij die tweede overtreding lachend weg, zonder naar de scheidsrechter te kijken. De enige die ik om een kaart zag vragen was Strootman, terwijl hij zelf een overtreding maakte. Vroeger was vragen om een kaart er zelf eentje krijgen, maar Kuipers was clement. Eens temeer een reden voor Advocaat om de scheidsrechter niet in zijn verlies te betrekken.

Dickie is gewoon een slechte verliezer, ze ziijn tijdens de wedstrijd, grotendeels afgetroefd op, inzet techniek en tactiek!!!

Dick, ik vind dit heel kinderachtig van je om ook maar überhaupt naar Kuipers te wijzen. Hij is een dramatische scheids, dat weten we allemaal, misschien had PSV een penalty moeten krijgen, misschien niet. Maar als je als ploeg zo bent weggespeeld door een ploeg die uitstekend tegen laffe ploegen kunnen voetballen (kijk Man City, Twente en nu dus Psv) maar tegen ploegen die durven vol druk te zetten en aan te vallen, het aardig moeilijk kunnen krijgen, mag je beter je mond dichthouden, je eigen spelers er goed mee confronteren en proberen om door te gaan zoals we gingen voor die 2 topwedstrijden. Vooruit nu Rood-witten, Vooruit PSV

Misschien kan Dickie zich beter bezig houden met z'n verdediging op orde krijgen dan klagen over de scheids. Lens had in het 1e kwartier al 4 x geel moeten hebben voor protesteren, Marcelo had rood mogen krijgen wegens slaan en Van Bommel maakt 2 maal achter elkaar een overtreding waarvoor geel gegeven had mogen worden, terwijl hij er maar 1 kreeg.

Neem je verlies als een man en doe wat aan je club. Alsjeblieft zeg. Als Advocaat goed had opgelet hebben we overigens van Vitesse verloren, maar das makkelijk om te vergeten.

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren