Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je bent niet oud genoeg om deze content te lezen.

Beste bezoeker, je bent op een artikel over wedden terechtgekomen, maar je hebt eerder aangegeven deze content niet te willen zien.

Om content over online kansspelen volgens wet- en regelgeving te tonen, willen we zeker weten tot welke leeftijdsgroep u behoort.

Door je keuze te maken bevestig je dat je je bewust bent van de risico’s van online kansspelen en dat je momenteel niet bent uitgesloten van deelname aan kansspelen bij online kansspelaanbieders.
 

'Mourinho wacht ontslag bij nederlaag in stadsderby'

Laatste update:

José Mourinho staat voor een cruciale wedstrijd. Volgens diverse Spaanse media riskeert de oefenmeester van Real Madrid zijn baan als men zaterdag in eigen huis van Atlético Madrid verliest. De achterstand op koploper Barcelona bedraagt liefst elf punten, terwijl Atlético al acht punten meer verzamelde. Een nederlaag in het Bernabéu kan funest zijn voor de continuïteit van de Portugees.

/

Voorzitter Florentino Pérez en de rest van het bestuur wikken en wegen het congé van de oefenmeester als ook zaterdag een nederlaag wordt geleden. Afgelopen zaterdag verloor de titelverdediger met 1-0 van Real Betis en was de kritiek op de verrichtingen van los Merengues niet mals. De nabije omgeving van Pérez verzoekt de hoogste sportbestuurder om maatregelen te nemen als er weer wordt verloren.

In de bekerwedstrijd tegen Alcoyano, afgelopen dinsdag, keerde een deel van het publiek zich tegen Mourinho. In aanloop naar het bekerduel zag de oefenmeester zich al genoodzaakt om aan te geven dat zijn relatie met het bestuur meer dan uitstekend is. Saillant: in het verleden stonden zes ex-trainers van Real Madrid 's winters minimaal negen punten achter op de koploper en allen werden ontslagen.

José Mourinho wordt nog dit kalenderjaar ontslagen

Meer nieuws

1
2

Meer sportnieuws

Reacties

Dat zou in mijn ogen fantastisch zijn!
Zonde dat hij coach is van Real, want er valt echt veel en veel meer uit dit team te halen.

Maar denk jammer genoeg dat er niet veel waar is van dit bericht.

29 november 2012 om 22:51

Want hij doet het slecht als coach van Real Madrid? Jij kijkt ook alleen maar naar de laatste 2 maand he. Jammer.

29 november 2012 om 22:57

Hoeveel prijzen heeft hij in hoeveel jaar met Real? dan deed Pep het wel heel wat beter dan 'el unico' volgens velen de beste trainer ter wereld. Of ga je me nu vertellen dat de selectie van barca zoveel beter is dan die van real?

29 november 2012 om 23:04

@messi8

Niet alles gaat gepaard met prijzen.. Pellegrini heeft bijvoorbeeld geen prijs gepakt.. maar vond dat toch een succes.. je zag vooruitgang in het spel van Madrid, wie weet wat hij het jaar erna had kunnen flikken...(zeker als hij ook nog eens tot de beschikking van de diensten van Ozil,khedira en Carvalho had).

Mourinho heeft dan 1 hoofdprijs en 2 lullige prijzen in 3 jaar... maar noem het verre van succesvol.. je moet ook kijken naar de negatieve punten.

29 november 2012 om 23:05

Precies, als je kijkt naar het spelersmateriaal en dat Mourinho volgens velen de beste coach ter wereld is...... heeft hij verdomd weinig bereikt moet ik zeggen.

29 november 2012 om 23:08

@deurknop

Daar heb je gelijk in, maar ik ben toch van mening dat dit het maximaal haalbare is voor Real, omdat er telkens weer spelers komen en gaan. Bij Barcelona bijvoorbeeld is heel de basis 11 uit de eigen jeugd, en dus heel goed op elkaar ingespeeld

29 november 2012 om 23:09

Tja misschien wordt hij als beste trainer ter wereld gezien omdat hij meer prijzen dan Guardiola in zijn zak heeft? Ik zie Guardiola niet zo snel de Champions League winnen met FC Porto of Internazionale hoor, terwijl ik Mourinho zeker wel de Champions League met Barcelona zie winnen.

29 november 2012 om 23:15

@alexs,

Dat is zeker zo, maar Real is altijd al een club geweest die elk jaar nieuwe sterren koopt en er ook een paar laat vertrekken.
En ondanks dit heeft Real Madrid vaker de Spaanse Liga gewonnen, en ook de Champions League.
Dus dat mag geen excuus zijn. Mourinho heeft gefaald, dat is gewoon niet te ontkennen.

29 november 2012 om 23:23

@choco, hij kan het niet met Real, dus waarom wel met Barcelon?
Het Porto van nu is ook niet dat van 12 jaar geleden trouwens en het Inter waarmee Mourinho de CL won heb jij denk ik niet gezien anders sprak je er niet zo kleinerend over, dat was het beste team van dat moment.
+ Pep heeft maar 4 jaar gecoacht en 14 prijzen gewonnen, beter moyenne dan mourinho nuff said

30 november 2012 om 00:16

@acmillan22

Wat dan wel? Hij is niet aangenomen omdat hij een vormalig topvoetballer was van Madrid, en om de druk van de fans.
Nee, hij is aangenomen om prijzen te halen, resultaten te bereiken, .lukt het hem niet, ontslaan dan maar, hij is niet aangenomen om 11 punten achter te staan op Barcelona.

Denk je echt dat het bestuur van Real Madrid het wat scheelt hoe Real speelt? Het gaat om resultaat, als je aan het einde van je contract niet je prijzen om de tafel kan smijten voor het bestuur, dan ben je slecht bezig.

Niemand heeft wat aan het ''spel'' als je er niks mee wint. Zo gaat dit

30 november 2012 om 00:20

Zo slecht vind ik dat niet. 3 prijzen in 3 jaar wat is daar mis mee? Vind het nu ook wel leuk dat Atletico eens een keer de betere is van Madrid. En hoop ook dat Atleti wint in de derby.

30 november 2012 om 00:26

De selectie is niet veel beter, maar het team wel.
Bij Barca is het niet normaal hoe makkelijk het spelletje word gespeeld. Dit seizoen dan stukken minder, maar de voorgaande jaren. Je kunt daarom Pep en Mourinho niet vergelijken. Mourinho moest aan een heel nieuw team gaan bouwen en Pep had het team eigenlijk al klaar staan. Niet dat ik zeg dat hij niets heeft gedaan hoor, want zoveel prijzen is een prachtige prestatie.
Mourinho de beste weet ik niet.. Ik vind hem geen trainer voor een echte topclub. Met teams als Real en Chelsea moet je gewoon aanvallend, leuk voetbal spelen en dan speel je bijna iedereen de mat af. Doe je dit niet, zoals Mourinho, dan krijg je dat countervoetbal of het trieste blok neerzetten voor de 16. Gewoon schandalig als je ziet hoeveel kwaliteit er op het veld staat.
Dus eigelijk kun je zeggen dat het allebei wereld trainers zijn, maar totaal verschillend. Tactisch zal Mourinho beter zijn, voetballend Pep.

30 november 2012 om 00:31

@ledenis

Jawel. Vergelijk Barça(hoeveel prijzen Real kon winnen) met Madrid.

Barcelona van het seizoen 2009/2010 - 2011-2012

Landskampioen , 2010,2011
Spaanse Beker, 2012
Supercup,2010,2011

Champions League,2011
Europese supercup 2011
Wereldbeker,2011

Real Madrid

Landskampioen,2012
Spaanse Supercup,2012
Spaanse Beker,2011

Ik hoef niets meer uit te leggen hoop ik.

30 november 2012 om 07:07

Eigenlijk wel, als je iedere positie vergelijkt is op de keeper en de linksbuiten na iedereen beter

30 november 2012 om 08:23

Ahaha dat heeft niks met pep te maken barcelona heeft een team niet dankzij hem met spelers als messi iniesta xavi puyol allemaal uit eigen jeugd kun je niet met elkaar vergelijken. Mourinho is de beste coach van de wereld met alles wat die heeft bereikt ook in die tijd waren er teams beter dan inter, en porto

30 november 2012 om 12:46

De beste coach is geen Mourinho maar Sit Alex Furguesen en heeft van Manu de topclub gemaakt wat het nu is en dat in ongeveer bijna 25 jaar. De twee CL die Mourinho won waren meer geluk dan goed want met Inter was hij tegen bijna alle tegenstanders de mindere en hebben met geluk gewonnen, alleen met Porto was het een zeer goede prestatie.

30 november 2012 om 13:22

waarom gooiden ze capello dan buiten? Die maakte real campioen maar bracht ggeen spektakel genoeg....

30 november 2012 om 18:07

Tegen beide tegenstanders de mindere. hahaha Jij ben gewoon niet serieus te nemen.

Stop met drugs.

29 november 2012 om 23:20

Ik schets even het 'ideale' scenario; José Mourinho weet een gelijkspel uit de Madrileense derby te slepen en mag aanblijven tot de eerstvolgende Clasicó. Waarschijnlijk is dat op 3 maart 2013, waar hij in Bernabeu met 0-5 verliest en op het vliegtuig wordt gezet naar Engeland.

Mourinho heeft zich in de club genesteld, het zal niet makkelijk zijn om hem te ontslaan. Met Mourinho heeft Pérez voor een bepaalde richting gekozen; hij kan niet meer terug. Mourinho mocht aankopen wie hij wilde, aanstellen wie hij wilde en dat heeft dus zijn nadelen. Zoals vaker zal de club als een kaartenhuis in elkaar storten bij een ontslag van Mourinho. Echter is het bij Real Madrid waarschijnlijk een ander verhaal; er is zoveel individuele kwaliteit aanwezig dat ze er wel uit zullen komen. Laten we wel eerlijk zijn; ik vrees Real Madrid veel meer wanneer een Löw of Michel voor de groep staat dan met José Mourinho.

30 november 2012 om 00:29

Zou die andere trainers ook meer vrezen. Mourinho is een trainer die met subtop ploeg ontzettend goed kan presteren, kan niemand. Met een topploeg is het gewoon anders. Er word goed voetbal gevraagd en wanneer je Mourinho hebt, weet je dat dit moeilijk word. Dan word het al snel countervoetbal en met zoveel kwaliteit in je team kan dit gewoon niet. Geweldige trainer, maar in mijn ogen niet degene die een topclub kan laten voetballen.

30 november 2012 om 01:14

Echt een geweldige reactie dit, eindelijk eens iemand die het begrijpt. Porto was in de Champions league niet echt een favoriet en Inter milan is dat ook nooit geweest als we kijken naar de afgelopen jaren. Chelsea en Real zijn elk jaar topfavoriet en het zou niemand verbazen als ze elkaar in de finale zouden staan tegen Barcelona. Door Chelsea is Mourinho ontslagen en door Real binnenkort, hoogstwaarschijnlijk ook, het is dus niet echt 'the speciale' one voor de grotere teams. Bij online soccer manager speel ik ook altijd met de kleinere team 4-5-1 schiet van afstand en dan word meestal 2e als ik geluk heb.. Met de grotere ploegen ben je keihard de klos als je zo gaat spelen.. Net zoals Mourinho!

30 november 2012 om 08:49

Gelukkig zou ik ook menig team niet vrezen als Guardiola voor het team staat.

30 november 2012 om 10:09

Je begrijpt er echt bar weinig van als je, je voetbal spelletje gaat aanhalen om je gelijk te halen. Grootste onzin wat je nu zegt dat Inter geen top ploeg is haha laat me niet lachen. Barcelona heeft nu eenmaal het beste team wat ooit bestaan heeft. En toch heeft Mourinho 3 prijzen gepakt, iets wat al jaren niet gelukt was. Daarbij komt ook nog is dat Real sinds de tijd van ronaldo/zidane en figo gewoon al jaren niet om aan te zien is. Er zit geen filosofie achter zoals Barcelona dat heeft. En mensen die zeggen dat guardiola zoveel beter is dan Mourinho snappen er werkelijk helemaal niks van. Tot nu toe heeft hij het geweldig gedaan met het beste team dat ooit bestaan heeft. Als Guardiola bij zijn volgende 2 clubs het ook zo doet als bij Barcelona dan mag je hem gaan vergelijken maar nu mag hij op basis van zijn trainers carriere de schoenen van Mourinho nog niet eens vast maken...

30 november 2012 om 01:07

ik ben barca fan! maar je praat nu wel heel slecht over mourinho, kijk is wat hij de afgelopen jaren heb gepresteerd dat doetniemand hem na bij zoveel clubs!

30 november 2012 om 02:06

Uit de mond van iemand met de naam Themessishow...

30 november 2012 om 08:12

uit de mond van iemand met R7 in de naam

On topic: Mourinho is een goede trainer maar heeft net als anderen ook zijn beperkingen. Mourinho is vooral goed als zijn team in die absolute top wedstrijden het spel niet zelf hoeft te maken. Zie de reactie van Gooner4 hierboven. MI slaat hij de spijker op z'n kop.

Dat is geen schande...iedereen heeft zijn beperkingen. Van Guardiola bv weten we nu dat hij een topteam het spel kan laten maken...maar hoe Guardiola het bij een iets minder team doet is nog maar de vraag?

30 november 2012 om 09:05

30 november 2012 om 09:45

Helemaal mee eens. Het is zonde dat een mooie club als Real Madrid een trainer heeft als Mourinho. En overal waar hij weggaat klapt het als een kaartenhuis in elkaar.
Het is een goede trainer alleen ik ben geen fan van zijn nare trekjes. En dat past gewoon niet bij de koningklijke. Het hoeft geen gentleman te zijn maar hij moet de club naar buiten wel verkopen als real madrid. Nu gaat het meer om Mourinho. Ook kan ie met het spelersmateriaal dat ie heeft er veel meer uithalen. Het is te vaak op de counter gericht en niet gebaseerd op het domineren van wedstrijden en dan kansen creeeren. En dan blijven kaka en ozil te vaak op de bank...

Die Spaanse media roepen al 2 jaar lang dat Mourinho wordt ontslagen en Ronaldo gaat cashen bij City of Psg. Weet niet wat je ervan moet geloven

29 november 2012 om 23:05

Verschil tussen wat ze vorig jaar riepen en wat ze nu roepen is dat ze een gegronde reden hebben om dit te zeggen en ik denk daarom ook wel dat het eens waar kan zijn.

Het word een moeilijke pot, maar als Real op zn sterkst speelt moet het te doen zijn.

30 november 2012 om 12:48

Als Madrid op zn sterkst speelt, dan moet het te doen zijn?

Volgens mij spelen ze al jaren in de sterkste opstelling, want Mourinho is als de dood om te rouleren.

Nu is Ozil uit vorm, geeft ie Kaka amper een kans en staat Di Maria altijd in de basis....zijn enige wissels die hij durft toe te passen is Higuain-benzema en spreekt ie zich niet uit wie zijn nr. 1 spits is, terwijl een spits 100% vertrouwen nodig heeft.

Arbeloa is een matige back (voor Real begrippen), maar speelt altijd....

Met andere woorden, Mourinho heeft op de rechtsback een zwakke schakel, maar de rest is gewoon Top...ik kan me voorstellen als Madrid hem ontslaat, vanwege zijn zwakke prestatie's.

Denk je nou echt dat alleen wij zien dat hij tactisch toch niet zo'n geweldenaar is?

Bij een voorsprong naar achteren lopen en counteren, bij een 1-0 achterstand met 2 middenvelders spelen en 4 spitsen, nou dat kan ik ook op de bank van Real, maar een wedstrijd volledig controleren in de grote wedstrijden heb ik Real nauwelijks zien doen.

Het is jammer, maar wel terecht mocht hij ontslagen worden....mourinho is geen Madrid!

En wie gaan ze dan halen? Zijn er wel grote namen beschikbaar of is dat niet nodig?

Barcelona wordt toch kampioen dit jaar, spelen te goed, ook al is het verschil maar een """paar"" punten gaan ze Barca nooit inhalen.

29 november 2012 om 22:53

Het jaar is nog lang, ook voor Barcelona. Neem als voorbeeld nou vorig seizoen. Daar stond Real 10 punten los en niemand zag Barcelona nog een kans maken. Echter wisten ze toch nog erg dichtbij te komen en die voorsprong werd pas later in het seizoen behaald dan Barcelona nu. Je weet nooit wat er met een team gebeurd. Nu is het wel zo dat Barcelona al jaren op elkaar ingespeeld is en alles bijna op de automatische piloot gaat als het lekker draait, maar zeg nooit nooit.

29 november 2012 om 23:15

Des te beter om nu al Mourinho te ontslaan, kan je nu met een andere coach al 6 maanden puur op speelstijl richten en dan volgend seizoen vol voor de titel en CL mee strijden met een al grotendeels ingespeeld team. Jurgen Klopp of Wenger misschien

29 november 2012 om 23:24

Ik zou klopp van Dortmund proberen te halen dan.
Lijkt me een goede trainer voor Madrid.

30 november 2012 om 02:43

Ik zou die Bos van Heracles daar wel eens willen zien met z'n 3-4-3. Leuk toch?

Iker
Ramos
Pepe
Marcelo
Di Maria
Ozil
Alonso
Kaka
Benzema
Higuain
CR7
30 november 2012 om 07:13

En dan tegen Barcelona spelen.
Dat word echt iets van 8-0 voor Barcelona.

1 december 2012 om 01:53

Zo speelt Barcelona ook en die verliezen nooit met 8-0, Alba en Alves kun je geen mannetjesputters noemen en zijn zodoende ook vaker voor dan achter te vinden. Ik vind dat teams met zulke selecties ook niet anders kunnen dan daar vanuit gaan en dus vooruit moeten denken, ook tegen eventuele sterkere/ gevreesde tegenstanders.

Zoals Bos dat uitlegde bij studio sport bij van Gelder was simpel, ik speel zo want ik heb goede middenvelders. Met andere woorden: de besten spelen en zo simpel kan je het helemaal bij een Real houden.

30 november 2012 om 00:34

Ik zou Hiddink eigenlijk nog wel een keer willen zien. Al heeft hij natuurlijk zijn 'afscheid' aangekondigd. Hij kan goed omgaan met de massale groep sterren

30 november 2012 om 10:05

Terwijl Hiddink gisteren ook nog aangaf dat als hij de Selecao mocht coachen na het ontslag van Menez hij het zou overdenken! Als Real Madrid dan op je stoep staat en je wil hebben, zegt geen enkele coach nee. Behalve als je een Barcelona achtergrond hebt, of Ferguson heet.

@ Rhb89, zou het inderdaad wel wat vinden die opstelling, tegen alle kleine ploegen in de primera division, Barca, Atletico Madrid, Valencia uitgezonderd.

1 december 2012 om 01:43

Dat staat buiten kijf, er moet dan uiteraard ook naar de tegenstander gekeken worden. Echter denk ik dat, wanneer het loopt, deze opstelling ook tegen deze teams zal resulteren in een aantrekkelijk schouwspel. Gepaard met een even grote kans op punten dan wanneer je achteruit gaat hangen. Vooral met zo'n selectie.

Mourinho je hebt je doel bereikt, CL is niet wat je perse wil met Real. Je bent al 3x kampioen geworden in 3 grote landen, ga lekker weg uit Madrid. Die madrilenen zijn zo blind als de achter van koe omdat ze Low zo graag willen, wat heeft die man gepresteerd ? Precies. Het is helaas geen succes geworden tussen Mou en Real.

29 november 2012 om 22:53

Geen succes? Hij wou mss meer. maar de liga halen door alle records van de geschiedenis te breken is gewoon fenomenaal hoor. Heeft eindelijk nog is de copa aan Real gegeven en eindelijk terug halen we de halve finales van CL. het loopt moeilijk laatste 2 maand, maar dat ligt niet aan mourinho hoor.

29 november 2012 om 22:59

Mwah als hij dit jaar geen prijzen pakt, heeft hij een La Liga, Copa del Rey en een Super Cup, denk dat Real Madrid wel meer had verwacht van Mourinho in drie jaar.

29 november 2012 om 23:01

Hij heeft Real nog niet normaal aan het voetballen gekregen...

Hij heeft de grootste pak slag gekregen die ik ooit in mijn leven heb gezien(5-0), misschien niet qua score... maar 100% zeker weten wel qua spel.

Hij heeft veel fouten gemaakt, zelfs tactische(hij is een tacticus).

Dan heb ik het nog niet eens over de imagoschade gehad...

Ik kan nog lang doorgaan... ik vind het zeker weten niet gslaagd.

30 november 2012 om 01:12

@ Ac_milan22,kerel we weten het nu ondertussen wel dat je een AC Milan supporter bent en een hekel hebt aan Mourinho.

30 november 2012 om 02:48

Bij die 5-0 heeft hij zijn spelers overschat. Hij begon met veel lef te spelen en kreeg vervolgens in deze wedstrijd het deksel op z'n neus, vervolgens moest hij dit tactisch anders neer gaan zetten en dus andere opdrachten meegeven. Iets dat het kampioenschap uiteindelijk meebracht.

30 november 2012 om 01:11

@ P.guardiola,er heeft niemand iets gezegd over Low onnozelaar.je moet hier echt geen dingen komen Hou je maar bezig met je eigen clubje

Eerst maar zien en dan geloven. Ik denk dat ze bij Real Madrid echt niet al te overhaast hem de laan gaan uitsturen. Want als ze hem willen ontslaan zullen ze hem een flinke zak geld mogen meegeven en er zijn op dit moment ook niet al te veel goede coaches vrij om het maar zo te stellen. Zelfs als Mourinho derde eindigt (al is dat wel matig met zo'n selectie) maar in de Champions League bv blijft presteren en zich keer op keer naar de volgende ronde knokt dan blijft hij gewoon tot het einde van het seizoen coach. Misschien dat hij daarna vertrekt, en zelfs dan wordt het niet gemakkelijk om een coach te vinden.

Nu probeer ik niet lullig over te komen tegenover Madrista's, maar volgens mij is dit ook niet meer dan logisch. Vorig jaar is Real Madrid zeer terecht kampioen geworden, daar heeft Barca het te vaak laten liggen, maar ik vind Mourinho in de grotere wedstrijden tactisch erg triest overkomen. Real Madrid heeft denk ik ook wel vers bloed nodig, wellicht iemand uit de eigen tak?

Mourinho is sowieso en korte termijn denker. Hij wilt die 3e CL halen en het maakt hem niet uit of dat nou met Real Madrid is of met Manchester City. Voor Real Madrid is het op de lange termijn gewoon een slechte coach. Al die kritiek nu op Benitez, zou eigenlijk evengoed op Mourinho moeten worden gegeven, alleen heeft die veel meer bereikt. Als coach moet je de club toch echt vertegenwoordigen en de cultuur uitstralen, dat mis ik gewoon bij Mourinho.

Ik blijf hem toch de beste coach voor Real Madrid vinden. Hij heeft gewoon pech dat Barcelona ook in die competitie speelt volgens velen de beste team ooit.

29 november 2012 om 23:05

Een van de beste teams ooit is toch al 2 seizoenen geleden... die waren zo wat onaantastbaar... dit team toont zwaktepunten.. Mourinho kan veel meer uit deze selectie halen.

trouwens.. ze kunnen de concurrentiestrijd tegen Athletico tegenwoordig ook niet aan.. Barca is al geen concurrent meer.. die staan er ver boven.

30 november 2012 om 01:18

Nou, als je nog maar 2 punten hebt laten liggen in zoveel wedstrijden, dan ben je nogsteeds de beste ooit.. En jij hebt het over 2 seizoenen geleden? Mis ik wat of ?

30 november 2012 om 17:33

het beste team voor mij was milan van sacchi...

Zou ik wel erg snel vinden, een paar maanden geleden is hij nog kampioen geworden. Maar aan de andere kant, ik zie ze dit seizoen Barca al niet meer inhalen. Ik verwacht een 2e plek, achter Barca uiteraard.

Als Mourinho vertrekt zullen we weer kansloos ingemaakt worden door Barcelona,en gaan we weer zwaar achteruit, door Mourinho is het gat kleiner geworden, niet kwa punten, maar kwa tegenstand, het zit ons dit jaar effe niet mee..

nou hopen dat real verliest en dat Falcao een hattrick maakt, want deze coach maakt real helemaal kapot met z'n tactieken. Vorig jaar en die jaar daar voor was ik nog een voorstander van hem toen hij nog goed en aanvallend speelde, maar nu is het spel helemaal niks met als voorbeelden dat je een özil op de bank houd en een essien koste wat kost er in moet zetten in plaats van een jeugdspeler.

En dan? 60 mil cashen? kan je het hem beter tot de zomer af laten maken.
Overigens wint Real sowieso wel, Atletico choked altijd tegen Real.

Mensen hebben een zeer kort geheugen van wat die allemaal voor Madrid heeft gedaan. Wat hij de fans gegeven heeft. Casillas had gelijk met zijn woorden.
Mourinho is gewoon de beste coach van dit moment. Real Madrid heeft niemand anders nodig.

29 november 2012 om 23:03

Dat is de positieve kant. Klopt, hij heeft ons de 19e Copa en de 32ste La Liga gegeven. Ben ik hem enorm dankbaar voor. Echter moet je ook bedenken dat hij eigenhandig het imago van de club heeft weten te vernietigen. Real staat nu bekend als een ploeg die met twintig verdedigers speelt en alles kapot trapt wat los of vast zit. Allemaal dankzij Mourinho. Real Madrid was juist de club die mooi en bijna perfect was, koninklijk. Daar is bijna niets meer van over. En dan komt er nog bij dat hij de op twee na grootste investering ooit van de club geen kans meer gunt. Kaka laat elke keer als hij speelt weer zien dat hij enorm goed is en zijn niveau behaalt, maar Mourinho blijft koppig Modric in plaats van hem erin zetten.

Verder maakt hij ook tactisch de domste keuzes. Vooral als het op zijn wisselbeleid aankomt. Die wissels gaan soms helemaal nergens over. Ook geeft hij zijn lievelingetjes veel meer de kans. Denk maar aan Di Maria. Heeft de afgelopen twee maanden nog geen strandbal weten te trappen, maar staat elke week wel weer doodleuk in de basis. En dat er geen lijn in het spel zit, is niet alleen een probleem van dit jaar. Het heeft er onder Mourinho nooit ingezeten. De individuele kwaliteiten van Özil en Xabi Alonso maskeerden dat. Nu zij uit vorm zijn, is er geen lijn meer te bekennen. Er wordt maar wat gedaan. Mourinho moet dit natuurlijk ook zien en zou er wat aan moeten doen. Maar nee, hij gaat elke weeg weer lekker op dezelfde manier verder.

We kunnen het ons niet veroorloven, maar als dit waar is, hoop ik stiekem wel op een nederlaag. Ik ben het nu al 1,5 jaar zat met Mourinho, maar nu begint de emmer over te lopen voor mij. Zet desnoods maar Toril voor de groep als er geen goede vervanger kan worden gevonden. Mourinho ben ik beu.

30 november 2012 om 00:14

Denk dat jullie blij mogen zijn met Mourinho die is het beste wat je op dit moment kon overkomen. Kan me geen andere trainer indenken die vorig jaar kampioen geworden was met dit Barcelona in de competitie. Als jullie imago zo perfect was lijkt het me toch sterk dat die dat zo kort helemaal aan gort maakt dan zal het of wel meevallen of het was al niet al te best. Ben wel eens met je dat die soms te verdedigend speelt met het materiaal dat die heeft. Alleen met dat kapot trappen daar zijn de spelers toch zelf bij zij geven toch die schoppen niet de trainer of ligt dat aan mij. Denk meer dat het aan kortsluiting in de bovenkamer ligt bij de spelers. Zoals er bij Real-barcelona 22 beesten eigenlijk op het veld staan je kan moeilijk daar de trainer de schuld van geven.

Hoe jij Mourinho hier met de grond zon beetje gelijk maakt is natuurlijk je eigen mening maar wel een beetje respectloos. Hoe jij het nu zegt is het de meest slechte trainer die er ooit geweest is. Hij kan niet wisselen hij is tactisch dom haalt er geen kwaliteit uit speelt te verdedigend en faalt dan ook nog. En dan zeg je er ook nog bij dat die de club naar de klote helpt. Met andere woorden volgens jou kan die nu nog beter stoppen want het gaat nooit meer wat worden.

30 november 2012 om 05:15

Over het huidige spel kan ik moeilijk oordelen want ik heb weinig wedstrijden van Real gezien dit seizoen.

Mourinho heeft de pech dat hij tegenover het beste Barcelona ooit staat. Hij begon met goede moed in de hoop dat zijn spelers Barca voetballend de les konden lezen maar dat is dus de bekende 5-0 geworden. Daarna gooide hij het over een andere boeg met wisselend succes. Hoewel het in de CL niet gelukt is heeft hij Barcelona met deze schoptactiek nationaal wel verslagen. Verder lijkt het de goede kant op te gaan want de Clasico van eerder dit jaar was gewoon een leuke wedstrijd.

De wedstrijden tegen Barcelona zijn essentieel als coach van Real maar welke coach gaat ze in godsnaam wel langs het 2e dreamteam helpen? Verder gaat het bij het bestuur volgens mij vooral om de 10e cup met grote oren en in dat toernooi zijn ze gewoon door.

Hoort zo'n artikel niet gewoon in de wandelgangen vz?

Zou het niet eens erg vinden als Real wint, al is een gelijkspel natuurlijk ideaal, bij winst van Barca zullen we dan 2 punten uitlopen.

29 november 2012 om 23:01

5 punten

Aan de ene kant zou het heel erg goed zijn voor Real, maar aan de andere kant zou ik het ook erg betreuren als hij weg gaat. Hij is gewoon een fantastische coach en dat zal hij altijd blijven. Het is alleen erg zonde dat hij zo resultaat gericht is. Als hij iets meer dacht aan voetballen en aan de jeugd, dan had het een nog veel betere trainer geweest. Er zijn maar weinig trainers in de wereld die op tactisch gebied en qua people management in zijn buurt komen. Als hij er dan toch uitgegooid wordt, dan zie ik graag Klopp komen.

Mou blijft alleen trainer zolang ze in de CL zijn waaneer dat ophoudt word ie zeker ontslagen.

Dit zou natuurlijk terecht zijn. Mourinho doet het gewoon niet goed genoeg. Hij is vorig jaar dan wel kampioen geworden, maar daar heb je nu niks meer aan. Hij laat Real Madrid ook totaal geen goed voetbal spelen. Ik ben niet onder indruk van wat hij tot nu toe heeft laten zien bij Real. Met zo'n team moet je veel beter voetbal spelen. Real Madrid moet een coach aanstellen die de club echt kent, misschien dat ze dan ook wat meer met de jeugd gaan doen.

29 november 2012 om 23:06

Br we hebben nu een dip, maar maakte vorig jaar wel de meeste goals. Je ziet hem wel graag vertrekken alleen maar goed voor Barcelona.

29 november 2012 om 23:13

Alleen maar goed voor Barcelona? Nee, het is eigenlijk juist goed voor Barcelona als hij blijft. Ik probeer nog objectief te blijven. Een andere coach zou met Real wellicht veel beter voetbal spelen. Real heeft die goal vorig jaar vooral gemaakt door individuele kwaliteiten. Niet door fantastisch positiespel of iets dergelijks.

29 november 2012 om 23:35

Maar Messi scoort niet op individuele actie, beetje apart dit.

29 november 2012 om 23:39

.......

Bij Barcelona scoort Messi ook op soms na een individuele actie. En dat is een extra'tje. Bij Real Madrid betonden de goal vorig jaar bijna alleen maar uit individuele acties. Bij Barcelona heb je natuurlijk fantastisch positiespel en samenspel. Snap je het nu een beetje of blijf je bijdehand doen?

30 november 2012 om 07:35

Hij begrijpt het nu wel denk ik

En wie wordt dan trainer? Di Matteo?

Ik vind het echt geen goede idee. Laat Mourinho gewoon de seizoen afmaken en dan moet Real hem ontslaan als ze niet tevreden zijn.

Ik denk wel dat Real Atletico helemaal zal wegspelen in Bernabeu.

29 november 2012 om 23:12

Ik zat ook aan Di Matteo te denken maar denk niet dat Real ervoor kiest.

Maar ik hoop eigenlijk wel dat die verliest, zo kan die rapper terug naar Chelsea komen en zijn we van Benitez af

29 november 2012 om 23:20

Dan verliest Abrahomich weer zoveel geld aan ontslagpremies. Teller staat nu al op 106,5 miljoen euro

Ik denk wel dat iedere echte Chelsea fan Benitez weg wilt en wie anders zo perfect om hem te vervangen dan Mourinho.

Maar ik zou het wel heel raar vinden dat Benitez na 4 of 5 wedstrijden weer ontslagen wordt.

Ik denk niet dat Real gaat verliezen, A.madrid heeft al jaren niet meer gewonnen van Real, ze spelen telkens te aanvallend en worden afgemaakt op de counter.
Wat Mourinho betreft, ik denk dat hij zeker tot op het einde van het seizoen gaat blijven, ik denk dat ze bij Real nu hopen op die 10de CL, daarom dat Mourinho de kans zal krijgen om tot op het einde van het seizoen te blijven

Wat is de bron van dit verhaal? ik zie er geen bron bij staan(en bovendien betrouwbaar?) Is dit niet meer een verhaal voor de wandelgangen?

Het zou misschien wel kunnen kloppen, maar zie geen betrouwbare bron.

29 november 2012 om 23:04

Er wordt idd geen directe bron gegeven, maar er staat wel ''volgens diverse Spaanse media. ''

Om het bericht serieus over te laten komen, zou VZ hier naar mijn mening wel wat specifieker in zijn.

29 november 2012 om 23:16

Er staat volgens diverse Spaanse media. Verschillende kranten, sites, tv-kanalen en radiostations dus. Heb ook iets gelezen op AS als mijn Spaans m'n niet in de steek laat. Of wat op Spaans moet lijken dan.

29 november 2012 om 23:30

@magicfeet_&

AS en Marca heb je tegenwoordig ook in Engelse versies. Moet je gewoon op een Engelse vlaggetje of ' English' klikken ergens. Maar als dit van AS komt, kun je het wel iets serieuzer nemen dan een Sport of Mundo Deportivo.

29 november 2012 om 23:38

AS heeft geloof ik geen Engelse versie. Marca wel, heb het bij AS nog niet kunnen vinden. Is inderdaad wat meer betrouwbaar dan de rest, maar nog niet echt. We'll see what'll happen.

29 november 2012 om 23:47

As Punt Com Slash English Slash

Als je em vat

29 november 2012 om 23:48

@magicfeet_7

Jawel, ook AS heeft een Engelse versie (zie knop links boven).

AS vind ik juist niet zo betrouwbaar. Ik heb veel liever Marca.

On.: Wel raar dat het van zoveel Spaanse media komt. Meestal zou dit van Sport zijn ofzo.

Komt ervan Mourinho als je een journalist van Marca wilt aanklagen

29 november 2012 om 23:53

@jamesmark

Bedoelde meer betrouwbaar in dit geval, want het gaat over Madrid. Als dit van Catalaanse kranten afkomstig was zou je het totaal niet serieus nemen. Marca vind is inderdaad betrouwbaarder dan AS (die het helemaal heeft verkloot door die photoshop fraude van een Barca-doelpunt).

30 november 2012 om 00:02

@lionelbarca

Klopt, als het over Madrid gaat dan moet je vooral naar AS en Marca kijken. Bij Barca moet je bij Sport en Mundo Deportivo zijn.

Omgekeerd durven ze mekaar wel eens zwart te maken.

Mourinho is altijd welkom bij Internazionale dus geen probleem. On topic: ik geloof hier weinig van, hij heeft Real afgelopen seizoen prachtig voetbal laten spelen en beetje fan zou zich dat moeten herineren plus de competitie is nog lang en Real heeft oom gewoon alle kansen in de CL.

30 november 2012 om 01:06

Prachtig voetbal, je meent het waarschijnlijk nog echt ook...
Mourinho heeft gedaan wat iedereen met deze selectie zou kunnen, niets meer of minder. Goeie motivator, maar tactisch slecht de laatste tijd.
Madrid zal er alleen maar op vooruit gaan als hij vertrekt, ik hoop dus dat hij nog een tijd mag aanblijven.

1 december 2012 om 10:30

Met jouw opmerking tactisch slecht de laatste tijd maak je al duidelijk niet verder dan een paar wedstrijdjes te kunnen kijken.

2 december 2012 om 14:55

Haha probeer je nu slim te zijn? Ik heb het over een paar wedstrijden van de laatste weken, waarom zou ik niet verder kunnen kijken dan? Ik zeg toch helemaal niet dat hij altijd tactisch slecht is? Dan zou ik kortzichtig zijn.

Maar ach, je bent verliefd op Mourinho, dat is ondertussen ook wel al duidelijk. Sorry dat ik kritiek heb op je vriendje...

Helemaal terecht als Mourinho ontslagen wordt als ze van Atletico Madrid verliezen.

Ten eerste: Mourinho maakt de hele jeugdopleiding van Real Madrid kapot met al zijn vedetten en onnodige basisplaatsen. Neem als voorbeeld nou Essien, die wordt als linksback geposteerd terwijl ze in de jeugd gewoon spelers hebben rondlopen.

Ten tweede: Mourinho heeft in de Champions League niet bepaald kunnen overtuigen, tegen Borussia Dortmund en Manchester City thuis konden ze pas in de laatste minuten de wedstrijd naar hun toetrekken. Als ze dit niet hadden gedaan hadden ze blij moeten zijn met de Europa League. Meer geluk dan wijsheid voor de club die op voorhand een van de titelfavorieten was. Zeker tegen Manchester City hebben ze vreselijk gespeeld.

Ten derde: In de competitie gaat het enorm slecht, ze staan elf punten achter op Barcelona en acht punten op Atletico Madrid. Dat kan als Real Madrid zijnde helemaal niet, omdat je eigenlijk gewoon kampioen moet worden en ze veel te veel punten laten liggen tegen de mindere Goden. Dat is gewoon beschamend voor een grote club als Madrid.

Ten vierde: Mourinho laat Madrid absoluut niet spelen zoals ze kunnen. Ze hebben enorm veel creativiteit rondlopen, maar Mourinho laat ze enorm verdedigend spelen en ik zou bijna durven zeggen dat ze 5-2-3 zouden spelen als ze daar de verdedigers voor hebben die er ook nog eens wat van kunnen.

Kortom, vier duidelijke redenen waarom Mourinho niet veel krediet meer heeft en naar mijn mening ook terecht. Ik hoop op een aanvallend ingestelde coach die spelers laat spelen naar hun vermogen!

29 november 2012 om 23:08

Hoezo niet in de CL overtuigen? winnen van City en Dortmund is heus niet eenvoudig als jij denkt hoor.. de jeugd ben ik met je eens en de rest boeit me niet zolang Jose maar terug keert naar Inter

29 november 2012 om 23:12

Ze hebben niet gewonnen van Dortmund, ze hebben daar enkel thuis een punt tegen gehaald. Misschien dat ik het verkeerd geformuleerd heb, mijn excuses daarvoor dan.

Daarnaast is winnen van Manchester City toch relatief eenvoudig gebleven getuige het feit dat Ajax dat is gelukt met nagenoeg dezelfde ploeg die helemaal afgemaakt werd door Dortmund in eigen huis. Manchester City bewijst dit jaar namelijk ook weer niet te kunnen draaien in de Champions League.

Ik blijf achter Mourinho staan, het gaat even niet goed en roepen gelijk de Madrilenen dat hij kan opzouten, vorig jaar scoorde we wel de meeste goals in de La Liga, kwamen we eindelijk ver in de C.l, Mourinho verdiend meer respect, wie hem weg wil hebben is geen echt fans van Madrid.

We hebben Barcelona wel een paar keer weg gespeeld met heerlijk voetbal dat vergeten de meeste wel, vorig jaar vernederde we iedere La Liga ploeg met dikke cijfers waar Barca moeite met veel tegenstanders had, we speelde aantrekkelijk voetbal, kan Mourinho er wat aan doen dat in de halve finale Ramos de bal uit het stadion schiet, kan Mourinho er aan doen dat Kaka, Ronaldo missen in strafschoppen.

Ronaldo had een dip maar die werd ook al uitgefloten, de meeste fans kunnen zich geen fan noemen, je laat zo je club in steek wanneer een speler steun nodig heeft geven de meeste Madrid fans niet thuis, zowel in het stadion, en op vz is dat het geval..

Het zit nou tegen, en we verkeren in een dip maar blijf AUB je team steunen, want hier hebben we niks aan, alleen wanneer het goed wil men het team steunen, dat slaat nergens op..

Voetballend loopt het niet omdat we in een dip zitten, juist dan moet je solidair zijn aan je club en alles geven wat je in je hebt..

Bij Barca heb ik respect voor de fans die staan ten alle tijden achter de trainer speler, toen Messi uit vorm was vorig jaar stonden de Culers achter Messi en moedigde hem steeds aan..

Hij blijft de beste coach van de wereld, bij iedere club heeft hij veel prijzen gewonnen..

29 november 2012 om 23:13

Ja, jij hebt dus ook weer je positieve Real-reactie van de dag gegeven, ga nu maar weer verder met non-real spelers of andere clubs afkraken.

29 november 2012 om 23:15

Gast, waarom blijf je herhalen?
We weten het nou wel hoor.

Mourinho heeft gefaald in Madrid. Alleen maar 1x de landstitel gewonnen in bijna 3 jaar tijd. Zie Real dit jaar echt geen landstitel winnen. En CL? We hebben enorm veel mazzel gehad dat we telkens zo ver kwamen. We speelde niet eens mooi verzorgd voetbal. En dit jaar zie je echt dat Real helemaal niet opgeschoven is in 2-3 jaar tijd. Mourinho is echt een korte termijn coach. Zijn houdbaarheidsdatum vervalt zo snel.

Hadden we Pellegrini nog maar.. Hij liet Real Madrid zo mooi aanvallend en verzorgd voetbal spelen. Ik ben nu benieuwt, wie de coach van Madrid wordt, wanneer Mourinho ontslagen is.

Ik hoop echt op Wenger, maar die zal het Emirates Stadium niet zo snel verlaten. Hij is daar al bezig met een mooi project. Die alleen maar mooier wordt, vooral met de FFP die eraan komt.

29 november 2012 om 23:20

Ach ja haal Pellegrini terug en we falen weer in de tweede ronde van de C.l, onder Pellgrini gaan we weer de boot in tegen Barcelona. Ik kan me herinneren dat iedereen zwaar kritiek had op Pellegrini en nou moet hij terug komen nou nee dankje.

30 november 2012 om 01:07

Je wordt niet kampioen als je alleen van de grote wint, je wordt juist kampioen als je van die kleine ploegen wint en dat is nou net wat Pellegrini deed, hij had een recordaantal punten gehaald met zijn Real met een mindere selectie dan Mourinho tot zijn beschikking heeft.

Het was werkelijk schandalig dat Pellegrini na 1 simpel seizoen er uit werd geknikkerd, hij had minstens nog een seizoen moeten verdienen want iedereen kon zien dat Real dan onder Pellegrini wel kampioen zou gaan worden, Mourinho is gekomen en alle spelplezier is verdwenen bij de spelers van Real, komt dat door Mourinho of door de spelers? Komt dat doordat Pellegrini wel een goede coach was en weinig krediet kreeg of dat Mourinho een egoistische zak is die alleen deed wat hij zelf wilde.

kijk wat voor selectie realmadrid heeft je kan me niet wijsmaken dat niemand behalve mourinho geen kampioen word van spanje wat dacht je van low ?? real vind altijd wel een top trainer die gebruikt maakt van al die sterren ze zijn allemaal zo jong en ik denk dat hij beter keuzes maak dan mourinho dit jaar want hij maakt veel keuzes waar nietveel mensen iets van snappen ...het is en blijft een top trainer daar niet van hij heeft een mooi team bij elkaar gemaakt de meeste zijn in 2009 gekomen en worden gewoon meer een team zoals barcelona dat nu is ozil gaat een hele grote worden varane ook callejon maakt grote stappen benzema morata modric marcelo cassilas (gaat nog wel 6 jaar mee) dus een trainer als low aanvallend voetbal gaat real gewoon prijzen pakken

Geweldig nieuws.. Kom maar terug naar Inter José!!!!

29 november 2012 om 23:08

Daar waar ze wel respect voor hem hebben, de meeste zijn zo ondankbare hij heeft Madrid 2 keer ver in de C.L laten, terwijl we ervoor 7 jaar uit de eerste volgende ronde eruit vlogen, na lange tijd waren we eindelijk kampioen geworden.. Dat vergeten mensen snel, we zitten in een dip, maar dat overkomt wel iedere topclub in keer.

29 november 2012 om 23:14

Want Stramaccioni doet het slecht ? Juist goed dacht ik...

29 november 2012 om 23:18

Pulga over het positie spel, we speelden in de Copa en in de eerste helft in de competitie Barcelona scheel.

29 november 2012 om 23:28

Doet het redelijk, maar is natuurlijk niks vergeleken met Mourinho..

29 november 2012 om 23:40

@madrid-2

Dat is ook de enige keer dat ik Real echt heel goed heb zien spelen!

@imit

Daar heb je natuurlijk gelijk in, maar om een coach dan te ontslaan?

29 november 2012 om 23:46

Strama mag dan weer enkele jaren de jeugd trainen of anders de assistent van Mourinho worden..

30 november 2012 om 00:37

Jammer genoeg zal dat niet gebeuren. Wanneer hij nu naar Inter komt en de ploeg weer laat presteren, dan is het onbetwist de beste coach ter wereld. Ben nog niet helemaal overtuigd ervan eigenlijk. Toen hij bij Inter 2 jaar geleden was was iedereen ook in hun topjaar, dat moet je ook niet vergeten.

Kan Chelsea meteen Benitez weer ontslaan :D Of Inter of Milan kan hem dan ook halen.

Maar zal wel nergens op gebaseerd zijn, dat zou overigens tientallen miljoenen euro's moeten kosten zijn ontslag gezien zijn contractlengte en salaris. En ze vinden toch geen betere trainer dan hem want een Guardiola of iets dergelijks zie ik niet bij Madrid aan de slag gaan.... en verder hebben alle trainers een langlopend contract... vind sowieso weinig (of geen?) trainer beter dan Mourinho.

On:
Lijkt me onzin voor de redenen hierboven..

Ik denk ook dat het tijd wordt voor Mourinho om lekker terug naar Engeland te gaan. Helaas voor Chelsea hebben ze net Benitez in de armen gesloten. Wat natuurlijk de slechtste zet is in de geschiedenis van Chelsea.

Al zie ik die Abramovich er ook nog wel voor aan dat zodra Mourinho echt vrij komt hij het contract van Benitez direct afkoopt. Aan de andere kant, probeert Chelsea nu de weg van aantrekkelijker voetbal in te slaan (mede daarom is het aanstellen van Benitez belachelijk), maar ook Mourinho staat niet te boek als trainer die zijn ploeg aantrekkelijk laat spelen. Anders zie ik Mourinho ook wel naar City gaan. Ik denk dat die Mancini daar toch ook op het randje staat. Dan zal gelijk ook het einde van Balotelli bij City betekenen, maar dat is weer een heel ander verhaal.

Dan ben ik erg benieuwd wie de nieuwe trainer van Madrid gaat worden. Ik persoonlijk ben groot fan van Pellegrini en vond zijn ontslag bij Real destijds ook niet helemaal terecht. Ik weet zeker dat dit Real Madrid onder leiding van Pellegrini echt een sensatie kan worden.

Als ik hem was zou ik gewoon zelf gaan, want een trieste club als je zo met je mensen omgaat. Probeer maar iemand te vinden die het beter zal doen...

29 november 2012 om 23:22

Iedere andere trainer gaat het slechter doen, de fans staan weer zo als gewoonlijk niet achter de club trainers en spelers.

29 november 2012 om 23:27

Ik denk het juist niet, ik denk dat Real Madrid veel meer rendement zou kunnen halen met aanvallend spel dat fris oogt en ik denk dat het ook mogelijk is met een andere coach. Wat als bv. Klopp of Löw de club gaat trainen en ze lekker 4-3-3 op een aanvallende manier laat spelen. Dan laat je ook geen punten liggen tegen Real Betis e.d.

hij heeft een vette contract real zal zeker minimaal 25 miljoen armer worden door hem te ontslaan.

ik zou hem eerder de kans geven tot het einde van het jaar wie weet halen we de beker en cl dan zou de seizoen geslaagd zijn voor mij.

Er is op het moment geen enkele trainer beschikbaar die beter is voor Real dan Mourinho. Het is toch belachelijk dat je op één dag wordt genomineerd als een van de drie beste trainers van het afgelopen jaar en dat er een gerucht is dat je wordt ontslagen. Het zou een hele domme zet zijn van Real als je het mij vraagt.

Als ik hem en Ronaldo de laatste wedstrijden zie, dan mis ik bij beide het heilige vuur. Er zit een verzadigdheid op beide en als ik Mourinho was, met die clausule van pakweg 40 miljoen in mijn contract, dan zou ik mijn spelers opdracht geven om te verliezen. Lekker afkoopsom meenemen en over een half jaar aan de slag bij PSG of Chelsea of City.

29 november 2012 om 23:31

Ronaldo zit in een dip, maar daar raakt jij wel uit, echter werkt hij wel hard.
De kansen willen er ook niet in, het zit gewoon tegen, en meteen roepen de Madridista dat hij weg moet dat vind ik onterecht.

30 november 2012 om 00:38

Ronaldo is echt niet verzadigd hoor. Die zal niet eens verzadigd zijn als bij de CL wint.

Dit gebeurd niet , zowel het verliezen als het ontslaan. Maar als je toch werkloos bent Jose ... je mag in de zomer wel naar Eindhoven komen , neem dan je portugese vriend ook mee :D

Toch geinig hoe ze bij Madrid niet leren van hun fouten. Indertijd pleurden ze al Del Bosque eruit (grootste fout van de afgelopen 15 jaar) en nu hun topper Mourinho. Hierna zal het weer jarenlang hommeles zijn bij de Koninklijke en de relatieve rust is dan zeker weer verdwenen. Het wordt weer een circus in Madrid, waar er ieder jaar 8 nieuwe spelers gehaald worden om de aanhang koest te houden. Mourinho en Ronaldo weg en de pret kan beginnen.

29 november 2012 om 23:33

Jij ziet het, daarom wil ik dat hij blijft, juist een andere trainer zou een achteruit gang betekenen...
Maar dat begrijpen de meeste niet, wanneer het tegen zit roepen de fans dat de trainer weg moet.

29 november 2012 om 23:40

Achja, het is het lot van de supporter van clubs als Real Madrid. Altijd winnen en als dat 3x achter elkaar niet lukt moet meteen iedereen weg. Het is een ondankbare job in feite, want als je wint doe je je werk en je kan alleen maar tegenvallen. Mourinho zal hierna PSG naar een CL leiden met Ronaldo, Sneijder en consorten die hij daar allemaal naartoe zal trekken.

De Fransen kunnen het mooi formuleren: L'histoire se repete. Oftewel, de geschiedenis herhaalt zich.

Tja logisch lijkt me, krediet is een keer op. Vond het een paar jaar geleden al onzin dat Pellegrino zonodig vervangen moest worden door deze zelfingenomen laffe trainer, maar goed. Hij heeft echt te weinig uit deze selectie gehaald hoor. De resultaten gaan nog wel maar het spel. Pellegrino moest een heel nieuw team inpassen, en toch waren er meer automatismen, een duidelijkere visie en simpelweg aantrekkelijker voetbal. Bij Mourinho blijft het hopen dat er steeds weer een individuele speler opstaat voorin die het verschil maakt.

En dan de jeugd die de kans niet krijgt en verpest wordt. Vandaag nog heeft Carvajal aan Marca te kennen gegeven absoluut geen intentie te hebben om terug te keren naar Madrid. Dat heb je dan mooi voor elkaar als je Arbeloa basis hebt staan. Jese die gewoon amper nog mag meetrainen met de selectie, laat staan spelen terwijl het een van de grootste talenten ter wereld is. Morata die zelfs als higuain en Benzema geblesseerd zijn wissel zit. Ik snap dat niet.

Ook zijn tactische keuzes zijn lang niet altijd logisch. Zo geeft hij Di Maria veel te veel krediet, en ben ik nog steeds verbolgen over het feit dat hij in een clasico kaka en ozil eruit laat om met Pepe op het middenveld te spelen. Zo'n laffe trainer past niet bij Madrid.

Heb ik iets gemist... want ik zie niemand reageren met Portugal (is er iets waardoor hij absoluut geen bondscoach wordt ofzo?)

De beste of op 1 na beste (ga er aub niet over discusseren) is een Portugees, en dat zal hij ook nog max 2 a 3 jaar zijn. De beste trainer ooit, in mijn ogen, ook al vind ik hem verschrikkelijk, is Portugees! Het Wk is in een Portugees sprekend warm land...

Als Portugal met de internationale ploeg wat wil, is het nu of nooit!

Portugal 2014! :D

(sorry, maar met Janmaat, de Vrij, Vlaar en Indi achterin worden wij het niet)

Ontslag zou de situatie nog erger maken denk ik. Ze zitten nog in de race voor de CL en CDR en twee derde van de competitie is nog niet eens gespeeld. Hij zal aan het eind van het seizoen hoe dan ook wel weg zijn. Bij winst CL is ie weg, zonder CL (en hoogstwaarschijnlijk La Liga) is ie ook weg.

Het eerste wat ik kwijt wil is dat ik totaal GEEN fan ben van Mou, maar je kan niet altijd maar de coach als schuldige aanwijzen, want Real heeft er toch spelers rondlopen dat is niet normaal. Een Ozil valt dit seizoen zo tegen en dan een Di Maria die totaal niet belangrijk is voor Real en natuurlijk C. Ronaldo hij valt mij dit seizoen ook tegen hoor. De spelers laten het dit seizoen niet het spel zien dan wat ze vorig seizoen lieten zien. Wat mij ook was opgevallen is is dat Mou dit seizoen wel wat rustiger is en misschien is die wel met zn gedachten ergens anders, want die geruchten zijn er niet voor niets.
Of Mou de beste coach is die er rond loopt, nou daar ben ik het niet mee eens, maar dat is mijn menig. Waar Mou wel heel erg goed kan is het beste uit een speler halen, alleen bij grote wedstrijden is zijn tacktiek altijd anti-voetbal en sommigen noemen dat tactiek nou ik zelf vind het laf voetballen.
Ik denk laatste kans Mou, maar ik zelf zou Mou niet ontslaan, want misschien leeft Real nog wel op in het 2de gedeelte van het seizoen, bedoel kijk naar Ajax vorig seizoen

Het grote voordeel van Mourinho is dat hij instaat is op zeer korte termijn succesvol te worden. Dat dit niet altijd gepaard gaat met goed voetbal, en het door laten stromen van eigen jeugd moet je dan op de koop toe nemen. Echter, wanneer je 11 en 8 punten achterstaat op je grootste rivalen wordt het wel heel lastig om dit nog goed te maken.

Maar Real is nog niet uitgeschakelt in de CL en in de Copa, en ik zie op dit moment geen beter alternatief als Mourinho. Het kan namelijk niet zo zijn dat je Mourinho de deur uit doet, om vervolgens iemand anders aan te stellen die op korte termijn nog prijzen moet gaan pakken. Er is namelijk geen betere korte termijn trainer dan Mourinho. Het zou verstandiger zijn om, net als destijds bij Van Gaal en Bayern aan de orde was, alvast naar buiten te brengen dat men aan het einde van het seizoen uit elkaar gaat.

De druk is dan van de schouders van Mourinho, het bestuur en de aanhang. De spelers hebben duidelijkheid, en kunnen met minder druk nog proberen het seizoen goed af te sluiten. Met dat scenario vind ik het zeer voor de hand liggend dat Mourinho nog minimaal 1 prijs weet te pakken met Real. En als dat de CL zal zijn, kijk ik er niet raar van op.

Het grote probleem bij Real is namelijk dat de druk daar altijd hoog is, iedereen voelt dat. Bij bijvoorbeeld Barcelona is dit totaal anders. Guardiola heeft daar in zijn laatste seizoen ook niet bijster goed gepresteerd, maar te nimmmer was er sprake van een ontslag. Er was zelf sprake van verlenging, maar dat terzijde.

Ik ben van mening dat Real dezelfde fout als Chelsea zal begaan als ze Mourinho eruit gooien, en dan met een derde rangs vervanger op de proppen komen ala Benitez. Dan ga je er geen reet op vooruit, je aanhang is nog minder tevreden als met een slecht functionerende Mourinho en de selectie moet wanneer het slecht gaat ook nog eens wennen aan een nieuwe trainer. Sla dat hele gezeur gewoon lekker over, ga in overleg en ontbind het contract per 30 juni/31 juli en ga eens goed nadenken over een lange termijn trainer die Mourinho kan doen vergeten met prijzen, prachtig voetbal EN kansen voor de jeugd.

Ik hoop echt oprecht dat Madrid wint tegen Atletico. Ik verwacht nog wel dat Mourinho wat in zijn mars heb. Hij is echt niet gek hoor. Het gaat hoop ik voor Madrid danwel Mourinho echt nog wel draaien. Nou moet hij de juiste motivatie en visie doorspelen op de groep. Laten we gewoon hopen dat hij dit seizoen afmaakt en volgend seizoen weer een nieuwe trainer met nieuwe kansen !

Totaal onverwacht dit ik vind dat mou real juist goed heeft gemaakt, opvolger zal het zeker niet beter doen als mou word ontslagen dan ben ik bang voor real dat ronaldo ook weg gaat, zonde dat ze mou ontslaan als hij verliest tegeb atletico.

Mourinho is 3 jaar geleden gehaald om die felbegeerde historische 10de CL eindelijk eens binnen te halen.begint wel akelig lang te duren moet ik zeggen. Misschien als hij ontslagen wordt Di Matteo aanstellen, die heeft heel weinig tijd nodig om zo een Europese beker naar huis te brengen hebben we gezien

Als Perez denkt een betere optie te weten zou het niet verkeerd zijn om dit weekend te verliezen. Madrid kwakkelt al een tijdje qua vorm en inzet en met 11 punten mag je stellen dat La Liga er niet inzit. Dan zou het handiger zijn om A.madrid de ruimte te geven om druk te zetten op Barcelona. Vervolgens zou een nieuwe coach de hele winterstop hebben om de ploeg klaar te stomen voor de Supercopa en CL.

Enter Fernando Hierro, Karanka en Sanchis als assistenten, doorstroom jeugd. Nu nog Perez laten overtuigen van lange termijn visie met jeugdinvesteringen en ze kunnen weer koninklijk worden.

Als Mourinho ontslagen word laat hem aub ook Pepe meenemen. Ik denk wel dat zaterdag Atletico Madrid gaat winnen van Real Madrid en dat Mourinho ontslagen word. We gaan het zien!

Het maakt mij niet uit of hij vertrekt of niet. Maar het valt mij op dat zodra er van dit soort berichten over real verschijnen heel veel mensen (en das hun goed recht) gelijk roepen dat het onzin en niet waar is. Terwijl gisteren in de wandelgangen de zwaarste geruchten gaan over andere clubs en daar wél serieus op ingegaan wordt...

Zolang er niemand aanklopt die uitlegt hoe het gemakkelijk beter kan zie ik geen reden om Mourinho te ontslaan. Zo waardeloos doet hij het nou ook weer niet met die berg egos.

Word doodmoe van alle "barcelona19's", " Iniesta23's", "messilikkert89's" en "laportapoepsnuiverts144's". Er zijn maar weinig trainers die met zulke vedettes om kunnen gaan als die bij Madrid. Het zijn allemaal haantjes en daar alsnog kampioen worden is heel knap.

Lekker het seizoen afmaken en verder kijken. Ik zeg trainer Portugal!

Het zou te vroeg zijn om Mourinho eventueel na het weekend te ontslaan.
Ik denk niet dat het bestuur van Real dit doet.

Als Real verliest kan het verschil met Barca oplopen tot 14 punten. Dat is echt heel veel, maar hij heeft wel Real met een recordaantal punten kampioen gemaakt (namelijk 100), en bovendien gaat Real vooral voor de Champions League. Dat is nog niet gespeeld. Ja, Real is 2e geworden in de CL poule, maar het is wel de 'poule des doods'.

Ik ben wel van mening dat Mourinho iets aan het spel van Real Madrid moet doen, want het ziet er niet spectaculair uit.

Ze moeten Jean Marie Pfaff een kans geven. Zelfs die zou de prestaties van Jose evenaren. De PR om het bedrijf Real op de kaart te zetten doet Jose ook prima trouwens. Dat in combinatie met zijn paranoide grondstuctuur zorgt voor een top combinatie.

Ik word helemaal gek van studiowolk, wat een mafkees!

Lijkt me niet gek gezien het beleid van de afgelopen jaren. Als je bij die club niet presteert mag je in het weekend nog even uitgefloten worden door een deel van de eigen aanhang om op maandagochtend op straat gesmeten te worden. Qua resultaten heeft Mourinho het beter gedaan dan zijn voorganger, al is het verschil niet enorm. Qua spel heeft hij in 2,5 jaar minder gedaan dan Pellegrini in een maand, dat is gewoon schandalig. Tot slot heeft hij zich nog eens lekker misdragen in de media, langs het veld en in garages. Het is me een raadsel waarom ze hem zouden behouden terwijl trainers als Caparros, Klopp en Löw vast een zin hebben in zo'n uitdaging.

Aankomend weekend verwacht ik een gelijk spel of verlies

als het gelijk is pak barca 2 en met winst 3 punten dus dan word het verschil 13 of 14 punten en dat over een heel seizoen gaat barca niet meer weggeven barca gaat heus nog wel een keer verliezen maar real ook nog wel een keer ik denk dat het verschil rond de 9 a 10 punten zou blijven hangen.

punt 2 ontslag mourinho daar bereik je niks mee, wie gaat mourinho opvolgen daar moet je ook naar kijken,

Beste optie op mourinho te behouden

Het enige probleem is dat hij niet gaat verliezen. Real heeft al een aantal jaartjes niet tegen Atletico verloren. Dit gaat nu ook niet gebeuren.

Mourinho heeft een geweldige staat van dienst, maar zulke mannen horen niet voor een club te staan als Real Madrid. Sinds hij er zit is het imago van Madrid flink veranderd in negatieve zin. Vaak in het nieuws door schoppartijen en een coach die zich niet kan gedragen! Als hij verdwijnt en er komt een goede coach, die wel mooi voetbal kan laten zien met deze spelers, dan wordt real in mijn ogen weer een mooiere club, en krijgen mensen ook weer wat meer simpathie voor Real Madrid.

Ik voorspel dat hij binnen 2 maanden bij City op de bank zit

Off topic:

Ik heb voor het eerst sinds ik voetbalfan ben (WK 2010) heel veel zin in de derby van Madrid.
Dit is z'on beladen derby sinds jaren. Er ligt zo immens veel druk op Real Madrid en Mourinho.
Die moeten perse winnen om nog een beetje aansluiting te houden op Barca en Atletico.
Atletico daarentegen heeft niet veel te verliezen aangezien ze nog steeds de doelstelling hebben om iig de CL te spelen volgend seizoen. Maar ze hebben zo veel vertrouwen aangezien ze in grootse vorm zijn. Het is echt een heel goed team. Bij een gelijkspel of verlies voor Real, wordt het voor Real serieus heel lastig, zo niet schier onmogelijk, om de top 2 te halen. Ook daalt dan het zelfvertrouwen van Real drastisch naar beneden en krijgen denk ik een ontzettend zwaar en lang seizoen. Dan rest nog de enige taak om dan de CL te pakken, anders hebben ze echt een klote seizoen.

Dit zijn allemaal scenario's waar je als Barcelona fan van kan dromen, aangezien dan de titel eigenlijk niet meer mag ontgaan. Het is ook nog eens realistisch.

Gaat hij dan opperen zijn naam te veranderen in "the Fired One"?

Van de Barcelonasupporters kan ik nog wel begrijpen dat ze hopen dat hij weggaat. Sinds hij aan het roer is heeft hij elk jaar wel een prijs afgepakt van Barcelona dat in de jaren daarvoor oppermachtig was. Of het nu een copa, supercopa of kampioenschap is. Ook weten ze de laatste tijd steeds beter te voetballen tegen Barcelona met als hoogtepunt de winst in Camp Nou.

Wat ik minder begrijp zijn vele hypocrieten die verleden jaar met hem wegliepen (kampioen geworden met meer dan 100 doelpunten voor, hoezo verdedigend spel?!?) omdat hij de hegemonie van Barcelona wist te doorbreken en nu hem massaal afvallen. Hij heeft in het verleden dingen gedaan die niet bij Real horen, akkoord maar de laatste tijd is hij niet meer dan correct in zijn uitspraken. Het is makkelijk om hem af te rekenen op de afgelopen 2 maanden maar volgens mij mis je dan toch het totaalplaatje.

In dat opzicht heb ik respect voor de (echte) culers die hun club (daar vallen dus ook spelers en trainers onder) altijd steunen door dik en dun. (Ik kan eigenlijk niet geloven dat ik dit schrijf want eerlijk is eerlijk, ik heb een grafhekel aan Barcelona) Ik ben al heel mijn leven voor Real maar ik baal af en toe van mijn medesupporters. Support your team in good and badtimes.

Ik hoop het, iedere dag dat hij trainer is van Real wordt de club minder aantrekkelijk in mijn ogen. Arrogantie ten top onder Mourinho, ze spelen belachelijk voetbal gezien het materiaal, ze verpesten spelers als Kaka en Benzema door ze veel te weinig speeltijd te geven, in classico's spelen ze alsof ze de duivel net nog in de spiegel hebben gekeken (al vind ik Barcelona daarin ook veel te schijnheilig), de jeugd krijgt geen enkele kans en tot slot zijn ze ook lang niet zo succesvol als iedereen had voorspelt onder Mourinho. De landstitel van vorig jaar was knap, maar het Mourinho effect is nu uitgewerkt en wat blijft er over? Een rampseizoen, veel ontevreden spelers en een jeugdopleiding die ze net zo goed kunnen opheffen.

30 november 2012 om 21:00

oja en jesse, callejon, morata, varane . Vergelijk eens met barca, geef me namen die beter zijn dan wat er staat. En wat verkoopt er meer?

Ik zeg op naar man united

Mourinho is gewoon de beste coach hij won teminste prijzen wat al die andere trainers niet
deden

In de afgelopen 2 decennia heeft real madrid 1 grote fout gemaakt. Ze hadden del bosque nooit moeten ontslaan. Hij was voor mij the special one, van alle trainers was hij de enige die de sir alex ferguson van Madrid kon worden.
Maarjah het mocht niet zo zijn. Hij pakt nu ek & wk'tjes met Spanje wat nog niet eerder gelukt is.

Real zal nog huilen als cr7 en mourinho weggaan!!!!
Hij is de enige geweest die in de copa en liga tegenstand kon geven aan barca. Als hij er niet was geweest had barca continu kampioen geweest.

als mourinho ontslagen word kan hij mooi weer bij chelsea aan de slag

1 december 2012 om 02:30

Wordt een beetje lastig maat , ze hebben recentelijk nog Benitez aangesteld

De geruchten worden steeds hardnekkiger en volgens mij is mourinho ook klaar met spanje als dat ze met hem zijn . Zou hij stiekem toch de opvolger worden van de legendarische Fergie ??

Reageer

Je kunt niet reageren op oude documenten.

X

Inloggen op Voetbalzone

Leuk dat je actief wilt zijn op de grootste voetbal community van Nederland. Voor alle mogelijkheden lees je onze FAQ.

Gebruikersnaam
Wachtwoord
 
Wachtwoord vergeten?
Registreren